(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 20 اسفند 1390- شماره 20164

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بازي در آفسايد ! (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
زورو! (گفت و شنود)
با صدور بيانيه اي يازدهمين اجلاس خبرگان رهبري به كار خود پايان داد
نيويورك تايمز: ايران در مذاكرات آينده از اختلافات 1+5 استفاده مي كند
نگراني مشاور خاتمي از بيانيه توهم آلود شوراي هماهنگي راه سبز
وزير كشور: دور دوم انتخابات مجلس اول ارديبهشت برگزار مي شود
حالا كه گند زديم تا اطلاع ثانوي تعطيل! (خبر ويژه)
تحريم انتخابات گل به دروازه اپوزيسيون بود (خبر ويژه)
اين چه بلايي بود ؟! امروز خاتمي فردا موسوي و كروبي ! (خبر ويژه)



بازي در آفسايد ! (يادداشت روز)

از مارس 2011 كه شوراي حقوق بشر قطعنامه اي را براي تعيين گزارشگر ويژه حقوق بشر در امور ايران به تصويب رساند تا هم اكنون- مارس 2012- كه گزارش اخير احمد شهيد درباره وضعيت حقوق بشر كشورمان منتشر شده است؛ آنچه بيش از هر چيزي مشخص و محرز بوده بازي جديدي است كه چند كشور غربي عليه ايران به راه انداخته اند: «گشوده شدن پرونده پردامنه حقوق بشر به موازات پرونده هسته اي»!
از اين روي، گزارش تازه احمد شهيد گزارشگر ويژه حقوق بشر كه اخيراً -7 مارس- انتشار يافته است را نمي توان بيرون از فرآيند و مكانيسمي كه طي يكسال گذشته با كارگرداني مستقيم آمريكا و چند كشور غربي دنبال مي شده تحليل و ارزيابي كرد.
اجازه بدهيد براي اينكه برآورد صحيح و دقيق و عميقي از گزارش تازه احمد شهيد عليه ايران داشته باشيم به سرعت و با خلاصه ترين عبارات گريزي به گذشته داشته باشيم تا ماهيت و جنس گزارش هاي حقوق بشري گمارده اي چون احمد شهيد بهتر نمايان و عيان شود.
ماجراي اين بازي تحت عنوان پرطمطراق «گزارشگر ويژه حقوق بشر در امور ايران» برمي گردد به 24 مارس 2011 (4 فروردين 90) كه شوراي حقوق بشر سازمان ملل طي قطعنامه اي به تعيين گزارشگر ويژه حقوق بشر براي ايران رأي داد.
گفتني است؛ اين قطعنامه با نصاب 22 رأي موافق از 47 عضو شوراي حقوق بشر در شرايطي به تصويب رسيد كه نقش مرموزانه و لابي آشكار آمريكا در آن غيرقابل انكار بود. علاوه بر آنكه پيش نويس اين قطعنامه از سوي آمريكايي ها تنظيم شد لابي هاي گسترده واشنگتن به حدي بود كه حتي رسانه هاي آمريكايي (و از جمله VOA) اعتراف كردند نقش دولت اوباما در تصويب اين قطعنامه از چشم ناظران پنهان نماند. بنابراين قطعنامه ياد شده در گام اول اين بازي تصويب شد ولي چند نكته وجود داشت: اول اينكه تعيين گزارشگر ويژه براي ايران كاملاً بر مبناي اغراض سياسي انجام شد و نه قواعد و مقررات حقوقي. دوم اينكه صدور اين قطعنامه فاقد وجاهت قانوني بود. سوم اينكه با توجه به همكاري هاي ايران در قالب مكانيسم يوپي آر (بررسي وضعيت دوره اي حقوق بشر در كشورها) و همچنين پذيرش گزارشگر موضوعي حقوق بشر، تصويب قطعنامه اي براي تعيين گزارشگر ويژه -و نه موضوعي- خارج از رويه حقوق بشري بود و يك بدعت به شمار مي رفت و... گام دوم اين بازي در 17 ژوئن 2011 (27 خرداد 90) و در راستاي تعيين گزارشگر ويژه انجام شد كه «احمد شهيد» براي اين عنوان غيرقانوني انتخاب گرديد.
جالب است كه وظيفه اصلي گزارشگر ويژه حقوق بشر در امور ايران را مقامات و رسانه هاي آمريكايي تشريح كردند و از جمله «مارك كرك» سناتور معروف جمهوريخواه در مصاحبه با تلويزيون فارسي صداي آمريكا مي گويد: «گزارشگر ويژه حقوق بشر در ايران مسئول هماهنگي سياست خارجي آمريكا در رابطه با ايران خواهد بود و پرونده مخالفان اين كشور را در اولويت قرار مي دهد و...»!
اينجاست كه آقاي احمد شهيد با سابقه و پيشينه موردپسند آمريكايي ها مصداق مناسبي براي گزارشگر ويژه حقوق بشر مي شود. گويا از همان زماني كه احمد شهيد از كشور گمنام و كوچكي چون مالديو در كنفرانس هاي بين المللي حقوق بشري جايزه مي گرفت (از جمله جايزه «مسلمان دموكرات» در سال 2009) كارآموزي خود را شروع كرده بود! گام دوم اين بازي نيز انجام شد ولي اين سؤال كماكان در ميان است كه چطور فردي كه وابسته به قدرت هاي غربي است مي تواند يك گزارشگر بي طرف باشد؟!
گام سوم بازي از زماني شروع شد كه «احمد شهيد» از اول آگوست 2011 (10مرداد90) ماموريت خود را براي تهيه گزارش از وضعيت حقوق بشر ايران در چارچوب يك راهبرد آمريكايي آغاز كرد.
در اين مرحله احمد شهيد يك دستور كار ويژه داشت و آن تهيه يك گزارش عليه ايران بود تا به اجلاس ساليانه سازمان ملل برسد و در صحن مجمع عمومي ارائه شود. تعجب نكنيد اين اتفاق دقيقا و بدون كم و كاست و مو به مو از سوي احمد شهيد اجرايي شد.
او در فاصله زماني كوتاهي (از آگوست تا سپتامبر 2011) گزارشي به اصطلاح حقوق بشري بر ضد ايران تهيه و تدوين كرده و در 23 سپتامبر به مجمع عمومي سازمان ملل ارايه مي دهد و متن كامل اين گزارش در 15 اكتبر نيز انتشار علني مي يابد.
اين گزارش كه اولين گزارش احمد شهيد محسوب مي شد و در 21 صفحه و 78 بند تنظيم شده بود به گونه اي كاملا مخدوش و پراكنده و به دور از استنادات لازم براي تهيه هر گزارشي با صبغه حقوقي بود كه آقاي گزارشگر ويژه! در بند آخر گزارش خود اعتراف كرده بود مواردي كه مطرح شده تنها ادعاهايي- و نه واقعيت- درباره وضعيت حقوق بشر ايران است.
خاطرنشان مي شود كيهان در همان ايام در سرمقاله «انشاي آمريكايي» به ارزيابي حقوقي آن گزارش پرداخت.
اكنون در گام چهارم بازي پرونده حقوق بشر، احمد شهيد گزارش دوم خود درباره وضعيت حقوق بشر كشورمان را منتشر كرده است و بايد ديد اين گزارش تازه حاوي چه مطالب و گفته هايي است و آيا با گزارش قبلي به لحاظ شكلي و محتوايي تفاوت دارد و يا پاسخ منفي است.
1- نكته گفتني اين است كه گزارش اخير احمد شهيد كه سه روز پيش به شوراي حقوق بشر در ژنو ارايه شد و حاوي 36 صفحه به پيوست ضميمه مي باشد به لحاظ شكلي و ادبيات محتوايي با گزارش مقطعي قبلي تفاوتي ندارد. آنچه عيان است و جاي كمترين ترديدي درباره آن وجود ندارد اين است كه آقاي احمد شهيد بر پايه همان روش و سياقي كه در گزارش اول برگزيده بود مجددا ادعاهايي را مطرح كرده است كه همان حرف ها و سخنان ضد انقلاب و دشمنان ملت ايران است. حداقل انتظار اين بود كه اين بار آقاي گزارشگر از دست ضد انقلاب رونويسي نكند ولي گويا چاره اي جز آن نداشته است چون المأمور معذور!
2-اشكال بزرگ آقاي احمد شهيد اين است كه مانند گزارش قبلي استنادات و شواهد به شدت مخدوش و سستي را بيان كرده است كه آن ادعاها عليه ايران كماكان با واقعيت ها فاصله اي دست نيافتني دارد.
جاي شگفتي نيست كه آقاي احمد شهيد براي تهيه به اصطلاح شواهد و استنادات گزارش خود و منابعي كه به آنها متوسل شده در يك تور تفريحي به اروپا سفر مي كند؟
آقاي گزارشگر در توجيه منابع گزارش خود اشاره كرده كه به 3 كشور بلژيك، آلمان و فرانسه سفر كرده است!
3- تنها تفاوت گزارش تازه احمد شهيد با گزارش قبلي حجم اين گزارش است كه چند صفحه اي بيشتر شده است و آن برمي گردد به اينكه در ذيل به اصطلاح موارد حقوق بشري، ادعاهايي كاملا غيرحقوقي و با اغراض سياسي و با پراكندگي غيرمنطقي و نامربوط به چشم مي خورد. از جمله اين ادعاها موضوع انتخابات سال 88 در ايران است كه آقاي احمد شهيد در ادعايي نخ نما و پوچ به شبهه تقلب در انتخابات بدون ارائه مستندات پرداخته است. البته براي اين كه خيلي دست خالي آقاي احمد شهيد باز نشود ادعا شده كه اين مطلب از قول يك نماينده سابق مجلس كه البته نامش ذكر نشده است- رجبعلي مزروعي پناهنده در بروكسل- مورداستفاده قرار گرفته است.
گفتني است؛ عمده ادعاهاي احمد شهيد در گزارش اخير مانند گزارش قبلي به موضوعات زندان ها و زندانيان به اصطلاح سياسي، اعتراض به مجازات قصاص و مجازات هاي اسلامي برمي گردد.
واقعيت اين است كه آقاي احمد شهيد در تهيه اين گزارش حتي در راستاي آن دستور كاري كه غربي ها براي او مشخص كرده بودند ضعيف عمل كرده است! و مواردي كه از گزارش هاي ضد انقلاب و دشمنان جمهوري اسلامي رونويسي كرده است كامل نيست! چون در يكسال گذشته و پس از شكل گيري تحولات منطقه در بستر بيداري اسلامي دشمن و ضد انقلاب هر روز بر حجم تهمت ها و دروغ ها و افتراءها عليه ايران اسلامي با هدف ضربه زدن به الگوي انقلاب اسلامي افزوده است.
4- احمد شهيد در گزارش تازه خود درباره ايران بر دو مسئله بيش از ساير موارد تاكيد و تصريح داشته است و همين نكته به وضوح نشان مي دهد كه اين گزارش غيرحقوقي و با اهداف كاملا سياسي است.
آقاي گزارشگر در اين گزارش بحث تقلب در انتخابات سال 88 را چندين بار و با تاكيد به ميان آورده است كه علت آن در اين برهه زماني مشخص است. آيا اين تلاش ها و تقلاها به پيروزي ملت ايران در 12 اسفند برنمي گردد؟ اكنون كه ملت ايران در انتخابات اخير با حضور باشكوه خود به تعبير رهبر بصير انقلاب سيلي سختي به استكبار زده است آقاي احمد شهيد در اقدامي ناشيانه مي خواهد با موضوع تقلب در انتخابات باعث انحراف افكار عمومي در سطح منطقه و فراتر از منطقه شود.
علاوه بر اين قرينه غيرقابل انكار كه سستي گزارش به اصطلاح حقوقي آقاي احمد شهيد را اثبات مي كند بايد اظهارات او درباره اين گزارش را نيز اضافه كرد كه آن را «الگوي خيره كننده اي از نقض حقوق اساسي»! معرفي مي كند.
استفاده از واژه «الگو» از سر تصادف و اتفاقي نيست آنچه كه براي آقاي احمد شهيد و اربابان او گران آمده، اين است كه امروز ايران اسلامي به عنوان «الگو»ي كشورهاي مسلمان منطقه است و انتخابات پارلماني اخير در كشور بار ديگر «الگو» بودن ايران را براي افكار عمومي در سطح منطقه به رخ كشاند.
خب، با توضيحات فوق كه ديگر نمي شود آنها را در اين ستون ادامه داد جاي ترديدي نيست كه احمد شهيد تنها بازيگري است كه در زمين بازي پرونده ادعايي حقوق بشر بكار گرفته شده است اما بزرگترين مشكل آقاي گزارشگر اين است با اين گزارش هاي ضعيف و توخالي در منطقه آفسايد گرفتار شده است.
حسام الدين برومند

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ اين مردم ايران كه ز حق دم زده اند
بر قله افتخار پرچم زده اند
بر صورت دشمنان اين خاك عزيز
يك بار دگر سيلي محكم زده اند
حيدري فدايي رهبر از قم
¤ موضع گيري قاطعانه رهبر معظم انقلاب در خطبه هاي نماز جمعه تهران در مقابل اين جمله رئيس جمهور آمريكا كه تمام گزينه ها روي ميز است آنچنان طوفاني به پا كرد كه روي ميز و زيرميز آمريكايي ها را به هم ريخت. به طوري كه امروز صحبت از گزينه ديپلماسي مي كنند. ملت شجاع ما نه از تهديد ديروز ترسيد و نه از ديپلماسي امروز فريب مي خورد. چرا كه تمام اين برنامه هاي آمريكا براي فرار دولت اين كشور از فشار جنبش اقتصادي- اجتماعي وال استريت است و آمريكا چاره اي جز تن دادن به عقب نشيني و تغيير اساسي ندارد.
طالعي
¤ روز به روز قيمت حامل هاي انرژي در اروپا بيشتر مي شود واين ها به خاطر فشارهايي است كه به ايران وارد مي كنند. اين مسائل طليعه اقتدار ايران است كه انشاءالله روز به روز بيشتر مي شود. و بعيد نيست كه لحن سخنان غربي ها با ما بهتر شود. اوباما در آيپك گفت ديديد هر چه عليه ايران رجز خوانديم، باعث گران شدن انرژي و به ضرر خودمان شد با همه اين ها ما نبايد اسير هياهوهاي سياستمداران كشورهاي دور و نزديك شويم و فريب بخوريم.
رضا ايراني
¤ كشورهاي غربي آمدند ما را تحريم كردند تا به زعم خود ما را به زانو درآورند و از مسير حقمان برگرديم. اما كوچكترين تصويري از اين فشارها در سيماي ايرانيان نمي بينند و چون اين را نمي بينند، افراد خائن، وطن فروش و سرسپرده غرب را مامور مي كنند كه فيلم هايي بسازند تا تصويري دردناك از مردم در اين روزگار بسازند و زندگي در ايران را تيره و تلخ نشان دهند. بنابراين مسائل بايد شك ما را برانگيزد نبايد خام و ساده لوحانه در زمين دشمن بازي كنيم و آب به آسياب دشمن نريزيم، بايد از شواليه هاي ناتوي فرهنگي ترسيد.
يك شهروند
¤ حرف هاي نتانياهو نخست وزير رژيم جعلي صهيونيستي كه مي گويد نبايد ايران به سلاح هسته اي دست يابد خنده دار و مسخره است. واقعا كشور قدرتمندي مانند ايران اسلامي ارزشي براي حرف هاي پوچ وي قائل نيست. اين رژيم جعلي كودك كش در جايگاهي نيست كه بخواهد براي ملت ايران امر و نهي كند. متاسفانه اين رژيم نامشروع به صدها كلاهك هسته اي مسلح است و هيچ نهاد بين المللي نيز به وي كاري ندارند و به هيچ يك از قوانين و معاهدات بين المللي وقعي نمي نهند و صلح و امنيت جهاني را در معرض مخاطره قرار داده است.
بختياري
¤ از كارگردان مورد پسند غرب مي خواهيم براي رعايت عدالت و انصاف هم كه شده در كنار فيلم جدايي نادر از سيمين كه توهين به فرهنگ ايرانيان است فيلمي هم از خباثت ها و جنايت هاي غرب در مبارزه با ملت ايران در طول 100 سال گذشته بسازد.
8717---0935
¤ دشمن را زير يك بند انگشت سبابه خود له كرديم واي به حال دسمن در آن روز كه او را زير پا له كنيم.
5237---0912
¤ تجربه به بنده ثابت كرده هيچ وقت به بزرگ سرمايه داران نبايد اعتماد كرد اين جماعت همه چيز را از دريچه پول مي بينند. در ايام قبل از انتخابات اخير نيز شاهد بوديم كه ديگران را توصيه به عدم شركت در پاي صندوق هاي راي مي كردند و دليل گراني و تورم را نتيجه حمايت مردم از مسئولين و شركت در انتخابات مي دانستند.
2164---0919
¤ وقتي ملت نجيب و فهميده ايران با حضور چشمگير خود در انتخابات جواب دشمنان و بدخواهان را مي دهد حق اين است كه دولت و مسئولين اراده كنند و جلوي گراني افسار گسيخته و تورم را بگيرند و كام مردم را در اين شب عيد شيرين كنند.
8116---0932
¤ از دولت تقاضا داريم با اختصاص 100 ليتر بنزين اضافه شرايطي براي كارمندان و كارگران فراهم نمايند تا بتوانند از تعطيلات عيد نهايت لذت را ببرند و با خيالي آسوده به مسافرت بروند و خستگي يك سال كار كردن را از تن به در كنند.
نوروزيان
¤ اگر قرار است جوانان نخبه ما در داخل كشور به فعاليت ادامه دهند چرا در مورد عضو هيئت علمي شدن دانشگاهيان مانع تراشي مي شود. پسرم سال جاري دانشجوي نخبه دانش هاي بنيادين در جشنواره خوارزمي شد وقتي قرار شد به او وام دهند سود بالايي براي بازپرداخت آن تعيين كرده اند. از مسئولان تقاضاي رسيدگي داريم.
پدر يك نخبه
¤ از رئيس محترم دانشگاه آزاد درخواست مي شود دانشگاه آزاد اسلامي را واقعا دانشگاه اسلامي نمايد و از اين وضعيت بغرنج تبديل شدن محيط علمي به نمايشگاه مد و لباس به ويژه در بين خانم ها جلوگيري كند.
احمد صائبي از ملاير
¤ چنانچه سامانه اي براي ارسال پيامك درباره اهم مسائل سياسي اقتصادي و پيشرفت هاي گوناگون كشور براي هموطنان در سراسر ميهن اسلامي راه اندازي شود در افزايش اعتماد ملي و تقويت اتحاد و همبستگي ايرانيان نقش و تاثير بسيار زيادي خواهد داشت.
0553---0913
¤ عليرغم اعتراض و انتقادهاي زيادي كه از سوي شهروندان و هموطنان درباره كافي نبودن سرويس هاي بهداشتي عمومي در جاده ها و كمبود آب سردكن در سطح شهرها مطرح مي شود متاسفانه مسئولين امر توجه لازم نمي كنند و موضوع را پشت گوش مي اندازند. دليل اين بي توجهي چيست؟
4819---0916
¤ دولت عيدي بازنشسته هاي كشوري را به جاي اين كه طبق قول داده شده با حقوق بهمن ماه پرداخت كند خلف وعده كرد و در اسفندماه پرداخت كرده است، مضاف بر اين كسري حقوق اسفندماه را از مبلغ عيدي كم كرده به طوري كه سابقه ندارد. در ضمن از مطالبات سال هاي 77 و 78 ما هنوز هيچ خبري نيست چرا؟
صادقي
¤ دولت بايد هرچه سريعتر براي مبارزه با گرانفروشان اقدام نمايد و دست فرصت طلبان را قطع نمايد.
دسته باشي
¤ چرا اداره مخابرات بابل بدون اطلاع و درخواست مشتركان به منظور ثبت تلفن صاحبان مشاغل در 118 مبلغ 17500 ريال در قبوض تلفن از آنها مي گيرد آيا اين كار نبايد با اعلام قبلي و رضايت مشتركان صورت گيرد؟
4665---0911
¤ از تبديل وضعيت نيروهاي شركتي راه آهن آذربايجان هنوز خبري نيست. از مسئولين امر انتظار اقدام داريم.
نيروهاي شركتي راه آهن آذربايجان
¤ چرا وقتي به خدمات پس از فروش سايپا براي تعويض رادياتور مراجعه مي كنيم با پاسخ منفي مواجه مي شويم؟ در صورتي كه اكثر مغازه هاي فروشنده لوازم يدكي سطح شهر پر از رادياتور است؟ چه كسي پاسخگو است؟
8837---0912
¤ خواص بي بصيرتي كه مي گفتند مردم در انتخابات شركت نمي كنند، ديدند كه چطور همه در يك خط واحد و به عشق رهبر در صفهاي عظيم انتخابات شركت كردند، همه با عشق به رهبر آمدند و راي دادند.
عاشق سيدعلي - تهران
¤ اجر و ارزش حضور دشمن شكن و حماسه آفرين امت ولايتمدار در راهپيمايي ها و انتخاباتهاي مختلف اگر بيشتر از جهاد نباشد كمتر هم نيست چرا كه دفاع از انقلاب اسلامي و آرمانهاي امام خميني(ره) و امام خامنه اي است.
6263---0938
¤ قله دماوند در برابر حضور ملت در انتخابات سر تعظيم فرود آورد. ما به اين ملت وحضور تبريك مي گوييم و به آن افتخار مي كنيم.
غلامرضا مظفريان
¤ هر برگ راي ما در روز جمعه، فلشي در سر راه پيچ تاريخي بود.
ايراني
¤ دست و بازوي همه عزيزان هموطنم كه در روز انتخابات با حضور پرشور خود موجبات اقتدار كشور و نااميدي دشمن را فراهم كردند با افتخار مي بوسم.
8375---0915
¤ بايد به اين ملت آزاده و آزادانديش و با بصيرت درود فرستاد كه اين همه موقعيت شناس هستند و پاي صندوقهاي راي حاضر شدند. آرايي كه به صندوق ها ريخته شد تيرهايي بود كه به هدف اصابت كرد. و چشمان فتنه گران داخلي و خارجي خودفروخته را كور كرد. ان شاءالله خداوند اين همه حضور را قبول كند و مسئولان قدر اين حضور پرشكوه را بدانند.
يك شهروند
¤ اين همه حماسه حضور را به رهبر معظم تبريك مي گوييم و عرض مي كنم، آقاجان سيلي محكمي را كه فرموديد، بر صورت استعمار و استكبار كوبيديم، قلبتان شاد باشد، شايد ما ملت ايران لياقت داشتن چنين رهبري والا و شايسته را داشته باشيم.
اصغر ضيايي از كردستان
¤ حضور حماسي 65 درصدي در شرايط تحريم نفتي ايران و توطئه هاي غربي ها بايد 95 درصد محسوب شود.
يوسفي و چندين هموطن - و فرهنگيان
¤ انتخابات مجلس در بين كل انتخابات بهترين مظهر حاكميت مردم سالاري در راستاي احقاق حقوق حقه هر شهروند ايراني است و پاك و سالم بودن نظام مقدس جمهوري اسلامي را ثابت مي كند.
سليمان بلغار
¤ پيشنهاد مي شود با توجه به اينكه برخي از نمايندگان پس از كسب راي قول هاي خود را فراموش مي كنند و ديگر كاري هم با مردم ندارند هر سال يك بار يا دو بار با انجام نظرسنجي از حوزه انتخابيه ميزان رضايتمندي و پاسخگو بودن او را به مردم اعلام نمايند.
عباسي
¤ از مسئولين درخواست مي شود نسبت به افزايش قيمت اجناس در شب عيد و افزايش تعرفه هر پالس تلفن در بروجن عكس العمل لازم انجام دهند.
8938---0913
¤ از زحمات سرپرست و كليه كاركنان سامانه 85121 شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ به خاطر عملكرد صحيح و حسن معاشرت با ارباب رجوع تقدير و تشكر مي كنم.
محمدي
¤ زمين متعلق به بنده در انتهاي بزرگراه آيت الله كاشاني دو سال است كه به تصرف شهرداري درآمده ولي از پول آن خبري نيست.
طاهري
¤ وزير محترم اقتصاد در مصاحبه خويش وضع اقتصادي جامعه را خوب توصيف كرد و اظهار داشت مشكل خاصي وجود ندارد مي خواستم بدانم با وجود آمار بالا در چك هاي برگشتي ايشان چگونه به اين تحليل و برداشت رسيده اند كه مشكل در اقتصاد كشور وجود ندارد و همه چيز وفق مراد است.
4926---0935
¤ بايد براي حضور 70-60 درصدي مردم پايتخت در انتخابات دوره آينده مجلس با منطقه اي كردن و يا به 4 بخش شمال، جنوب، غرب، شرق كردن تهران فكري اساسي بشود. چرا كه براي بسياري از افراد نوشتن 30 نفر و هم شناسايي و شناخت 30 نفر كاري بسيار دشوار است.
احمدي از شهرري
¤ فكر مي كنم فيلم فرهادي به سفارش خود آمريكايي ها ساخته شده بود كه اين همه مورد احسنت و تشويق غربي ها قرار گرفت.
سيدمهدي مقدم
¤ متاسفانه يكي از بازيگران صدا و سيما چندي پيش در يك برنامه تلويزيوني اعلام كرده بود ما زنان مسلمان براي غلبه كردن احساسات و عواطف مان نياز به اماكن خاصي داريم در حالي كه ما زنان مسلمان مساجد را داريم كه بهترين مأمن و آرامش بخش ترين مكان هاست و مي توانيم با قرائت كلام خدا و ادعيه، خلأهاي عاطفي و نيازهاي روحي خود را سيراب كنيم.
يك زن مسلمان
¤ بسيار مضحك است كه دربار سعودي كه هرگونه حركت ضد دولتي كشور خود را سركوب مي كند، مي گويد كه حركتهاي ضد دولتي در سوريه- كه خود عربستان و چند كشور عرب و خيانتكاران آمريكا وغرب ترتيب داده اند- نبايد سركوب شود! واقعا جاي تعجب است. خودشان حرف حساب مردمشان را نمي خواهند قبول كنند و از كشور ديگري انتظار دارند، مخالفان خارجي خود را سركوب نكند.
يك شهروند
¤ همان طور كه همه واقفند آژانس انرژي هسته اي حربه اي در دست استكبار و صهيونيسم بين الملل است و گفت وگو بر سر حق قانوني كشورمان با آنها سودي نخواهد داشت و بايد با اقتدار به كار خود ادامه دهيم.
3664---0912
¤ از شهرداري منطقه 14 درخواست مي شود نسبت به ترميم خيابان شهيد منوچهر مرادي واقع در بزرگراه شهيد محلاتي -فتح اللهي شمالي اقدام نمايد.
از سوي ساكنين محل
¤ تغيير رئيس دانشگاه آزاد 30 ساله را به داوطلبان دانش و خانواده دانشجويان تبريك مي گويم.
احمدي
¤ لازم است خانواده ها نسبت به اين موضوع حساس شوند كه ماهي با تنگ در شب عيد روي قبور بستگان گذاشتن يعني چه؟ واقعا چه سودي به حال آن كسي دارد كه دستش از دنيا كوتاه است جز آنكه يك موجود زنده را مدتي مورد آزار قرار مي دهند.
كاشاني
¤ برق احمد آباد و حومه با وزش كمترين باد يا بارندگي قطع مي شود و هفته اي يك بار قطعي برق در منطقه داريم از شركت برق مي خواهيم اين مشكل را به صورت ريشه اي حل كند.
مولايي
¤ از وزير جهاد كشاورزي مي خواهيم براي زمينهاي بزرگ كشاورزي گرگان فكري اساسي نمايد.
يك شهروند گرگاني

¤ از مسئولان تقاضا داريم نسبت به افزايش 15درصدي حقوق بازنشستگان اقدام نمايند.
يك بازنشسته
¤ سازمان نظام وظيفه با استناد به كدام قانون ميزان كسري خدمت بسيجيان را از 12ماه به 6ماه تنزل داده است؟ باتوجه به اينكه رهبر معظم انقلاب بر فعاليت و حمايت از بسيجيان تأكيد دارند، وضع چنين قوانيني درست نيست. حمايت از بسيجيان نبايد كم رنگ شود.
كيا- از تهران
¤ از كانديداهاي راه يافته به مجلس تقاضا داريم پس از آغاز كار مجلس به قول ها و وعده هاي خود عمل كنند و به مشكلات مناطق محروم رسيدگي كنند.
نصيري- لنگرود
¤ يك مورد شكايت درمورد گرانفروشي را اعلام كردم و خواستار پيگيري مسئولان شدم، اما متأسفانه بازرسان در عملكرد خود خيلي موفق نبودند، مبارزه با گرانفروشي نياز به عزم جدي مسئولان ذي ربط دارد و بايد برخورد جدي تري با آنها صورت گيرد.
5101---0912
¤ وزارت بهداشت بايد نظارت بيشتري بر قيمت مراكز درماني فيزيوتراپي داشته باشد. هر مركزي بنا به ميل خود قيمتي از بيماران خود دريافت مي كند. واقعاً كمرمان زيربار هزينه هاي درماني خم شده است.
پيكر
¤ بهتر است اصغر فرهادي چند دقيقه مقابل عكس خانواده شهدا قرار گيرد، چون لياقت چشم در چشم شدن با آنها را ندارد، واقعاً بايد از خود بپرسد كه چه كرد كه دشمنان به او جايزه دادند؟ تو به عنوان يك ايراني چيزي نداري.ً وقتي دل خانواده شهدا را شكستي اين كار يك ارزش است يا ضدارزش؟ متأسفانه ذره اي عرق ايراني نداري، اگر داشتي هرگز چنين فيلمي نمي ساختي؟
ابراهيمي
¤ از ملت بزرگوار ايران تشكر مي كنم و از رئيس جمهور مي خواهيم هرچه سريع تر يارانه هاي افراد ثروتمند را قطع كنند چون ادامه وضع كنوني از عدالت خارج است.
خانم كريمي- از تهران
¤ در منطقه مهرآباد جنوبي 20متري شمشيري، حدود چند ماه است چندين وانت از ساعت 6بعدازظهر تا آخر شب از تيرهاي چراغ برق يا پشت كنتورهاي منازل به صورت غيرقانوني استفاده مي كنند، از اداره برق منطقه تقاضاي رسيدگي داريم چون علي رغم شكايت هاي مكتوب ما هيچ توجهي از سوي مسئولان صورت نگرفته است.
يك هموطن
¤ ملت ايران حماسه آفريد ولي وزير خارجه انگليس اضافه كلام فرموده است! باتوجه به فساد سياستمداران انگليسي كه در هر كابينه و پارلمان آنها فسادشان افشا مي شود، لازم است كه به آنها بگوييم با ملت ايران كاري نداشته باشند و دنبال فسادهاي پارلماني خود باشند.
يك شهروند
¤ آقاي خاتمي نمي دانم چرا شهامت اين را نداري بگويي كه تحريم را شكستي، يك بار و براي هميشه دل از بيگانگان بكن و وفاداري خود را اعلام كن، اشتباهات خود را بپذير و درنگ نكن تا بدين ترتيب از ميهن و كشور دفاع كني.
حميد مرشدي- تنكابن
¤ باتوجه به وعده دولت در كنترل بازار ارز و سكه و سخنان معاون رئيس جمهور چرا هر روز با افزايش آنها روبه رو هستيم؟ اگر مسئولين توان مقابله و مهار را ندارند حداقل اظهارنظر نكنند.
بوربور از ورامين
¤ اميدوارم يك بار براي هميشه رئيس جمهور محترم وضعيت بازنشستگان تأمين اجتماعي را روشن كند چرا كه با اين حقوق و تورم واقعاً زندگي براي ما مشكل است.
يارندي
¤ مادام كه دشمن را با انگشت سر جايش ميخكوب مي كنيم نيازي به سلاح هسته اي نداريم. جانم فداي رهبر عزيزم. زنده باد ايران و ايراني.
محمد احمدي بندر گناوه
¤ 15ماه ديگر انتخابات بعدي را در پيش داريم. از مسئولين مي خواهم براي ملت فهيم و در صحنه كمر همت ببندند و تلاش و كوشش نمايند و نسبت به افزايش قيمت هاي نجومي و بي برنامه و غيرواقعي كنترل دقيق و نظارت داشته باشند و هميشه به فكر محرومان و مستضعفين جامعه كه ولي نعمت ما هستند باشند.
0207---0911
¤ چرا بزرگراه نواب بعد از ميدان حق شناس تا چهاردانگه دور برگردان ندارد.
6502---0912
¤ در شهر قدس براي مسكن مهر شهر ملارد ثبت نام كردم. قرار شد سه ميليون و ششصدهزار تومان پرداخت كنيم. هرچه خانواده طلا و جواهرات داشت فروختيم تا توانستيم مبلغي تهيه كنيم. پس از چندي تقاضاي واريز سه ميليون ديگر شد. آنها را هم با زحمت پرداخت كرديم. متأسفانه در دو مرحله ديگر تقاضاي سه ميليون و چهارميليون تومان را نمودند. اگر مي دانستيم اين روند تداوم دارد ثبت نام نمي كرديم. چون طلاهاي فروخته شده را اگر امروز مي فروختيم قادر بوديم به راحتي اين 4مرحله واريز را انجام دهيم و حالا نشنويم كه بگويند اگر اين دو مرحله آخر يعني سه ميليون و چهارميليون تومان را واريز نكنيد پول واريزي شما نيز تا اطلاع ثانوي بلوكه خواهد شد؟! از وزير محترم راه و شهرسازي درخواست مي شود فكري به حال اين قشر بنمايند.
توماري
¤ ضمن عرض خسته نباشيد به تمامي دست اندركاران انتخابات به ويژه مسئولين اجرايي و نظارتي و ارگانها و نهادها و نيروي انتظامي كه از جان و دل مايه گذاشتند تا با امنيت و نظم عالي برگزار شود از تمامي آنها تقدير و تشكر مي كنم.
9782---0919
¤ خاتمي گفته رأي باطله به صندوق انداخته است. ولي مطبوعات طرفدار وي با جنجال مي خواهند خودش را باطل كنند.
8853-0912
¤ اگر به روزنامه شرق يكشنبه 14/12/90 با دقت نگاه مي كرديد عصبانيت گردانندگان اين روزنامه از انتخابات و نتايج آن را مي ديديد.
1026---0912
¤ انتخابات پرشور و حماسه دوازده اسفند نشان داد كه فتنه گران جايي براي عرض اندام ندارند و كساني كه فريب شعارهاي دهن پركن منافقين داخلي و خارجي را مي خوردند با روشنگري هاي رهبر معظم انقلاب جذب نظام شدند.
ديگر كسي به فتنه گران توجهي نمي كند. ليست نفرات اول تهران بيانگر خيلي چيزها است.
عليمرداني
¤ از وزارت بهداشت مي خواهيم نظارت بيشتري بر نرخ داروها داشته باشند واقعا قيمت برخي از آنها آن قدر زياد است كه از عهده آن برنمي آييم.
دهقاني
¤ كساني كه از روي حسادت و به خاطر انتقام از ملت در سلامت نتيجه انتخابات تشكيك ايجاد مي كنند در حقيقت به عاملان برگزاري انتخابات كه خود مردم هستند توهين كرده اند. بعضي از سياسيون به جاي اينكه هرچه به سن آنها اضافه مي شود سنجيده تر حرف بزنند برعكس خلاف عقل و منطق و از روي عقده گشايي موضع مي گيرند.
1560---0912
4587---0912
¤ سرو سي و سه ساله پابرجا ماند.
روسياهي به رخ آنها ماند.
دشمن و دوست همه مي گويند:
پرچم سيدعلي بالا ماند.
7558---0912
¤ وزير خارجه انگليس كه در مورد انتخابات ايران گزافه گويي كرده اگر راست مي گويد اجازه انتخابات آزاد به مردم كشورش بدهد تا حقيقت بر امثال او معلوم شود. البته روباه صفتي جزء ذات دولتمردان انگليس است و نمي توانند از آن دست بردارند.
4272---0912
¤ كار خدا بود كه آقاي خاتمي علي رغم تحريم انتخابات رأي بدهد از آن طرف مدعيان اصلاحات نيز راي نياورند. اين انتخابات از هر زاويه كه نگريسته شود نوعي پيروزي نظام و ملت و سرشكستگي دشمنان و بدخواهان است.
6333---0911
¤ برخورد گزينشي دولت مردان اروپايي و غربي با مسائل جهاني و منطقه اي مديريت و تصميم آنان را در عرصه جهاني بي اعتبار و بي ارزش نموده است و كسي به تصميمات آنان توجهي نمي كنند به عنوان مثال اروپا تروريست هاي ساخته و پرداخته دست صهيونيسم بين المللي- عربي را كه هر روز دستشان به خون صدها سوريه اي آلوده مي شود، به عنوان نماينده قانوني سوريه به رسميت مي شناسد اما توجهي به فجايع آل خليفه در بحرين نمي كند و محكوميتي براي آن قائل نيست.
بختياري
¤ از بزرگاني كه صحنه گردان دوجبهه متحد و پايداري هستند درخواست مي شود با كنار هم نشستن در صفحه تلويزيون نسبت به هزينه هايي كه برنظام وارده شده تا مجددا در مرحله دوم بايد به پاي صندوق هاي رأي بيايند با مردم سخن گويند. چرا به پيش بيني، درايت و آينده نگري آقاي شريعتمداري توجهي نمي كنند؟ چرا از امثال ايشان به عنوان مشاور امين استفاده نمي كنند؟ براي رضاي خدا اختلافات را كنار بگذاريم و حفظ نظام را برهرچيزي مقدم برداريم.
دبيري ، سفيدآبادي راننده تاكسي
¤ تكميل اتوبان قزوين- رشت يك خبر مسرت بخش بود. اما متاسفانه اين اتوبان باعث مي شود طي چند سال آينده جنگل ها و منابع سبز كشور از بين برود.
يك هموطن
¤ مردم فهيم ايران از درك بالايي برخوردارند، مردم شخص شناس نيستند، بلكه مردم راه شناس هستند، هركس راه درست را انتخاب كند، به او راي مي دهند.
علي مرداني
¤ اينكه آقاي خاتمي گفته بود كه من مي خواهم دريچه اصلاحات باز باشد را شب قبل از انتخابات راديو بي بي سي دقيقا اعلام كرده بود، نه يك كلمه كم و نه يك كلمه زياد. آقاي خاتمي از خودش چه حرفي دارد؟
8094---0911
¤ ما بازنشستگان با عيدي 350 هزارتومان تنها مي توانيم چند بسته شكلات براي اهل و عيال و نوه هايمان بخريم.
يك بازنشسته
¤ يارانه ها ابتدا اول هرماه پرداخت مي شد، بعد به اواسط ماه موكول شد حالا هم كه قرار است در پايان ماه يا ماه بعد پرداخت كنند. آيا اين انصاف است؟
8206---0913
¤ به اوباما بگوييد شيشه ميزي كه تو از گزينه هاي روي آن عليه ملت بزرگ ايران حرف مي زني خيلي وقت است كه توسط جوانان اين مرزوبوم شكسته است.
2831---0912
¤ اگر هر دو جبهه پايداري و متحد و اصولگرا به پيشنهاد دلسوزانه آقاي شريعتمداري مدير مسئول محترم كيهان توجه كرده بودند تمامي كانديداهاي اصولگرا وارد مجلس مي شدند و هزينه اي ديگر بر دوش ملت نمي گذاشتند.
دبيري
¤ چرا نيروي انتظامي با متخلفين موتورسوار در نعمت آباد منطقه 19 و اطراف آن كه راهنمايي و رانندگي هم در آنجا مستقر است خيلي ضعيف برخورد مي كند.
6765---0912
¤ از وزارت راه و شهرسازي درخواست مي شود نسبت به اتمام آسفالت جاده سد شهيد كاظمي بوكان كه ده ها روستا از آن بهره برداري مي كنند اقدام كند.
جمعي از اهالي روستاهاي اطراف سد شهيد كاظمي
¤ كيهان در يادداشت روز خود تعبير بسيار زيبايي از كارهاي احمقانه امروز آمريكايي ها عليه ايران و ملت فهيم و باشعور ايران كرده و حكايت نارگيل انداختن ميمون از بالاي درخت را مثال زده است. واقعا همين طور است كه نوشته ايد و خدا را شكر مي كنيم كه خداوند دشمنان ملت را از احمق ها قرار داده است.
8842---0939
¤ يك جوان متولد سال 55 هستم. از اينكه ديدم مردم كشورم در 12 اسفند با حماسه اي كه خلق كردند دشمنان را عصباني ساختند به شوق آمدم. از آقاي شريعتمداري مدير مسئول محترم روزنامه مي خواهيم كه در نوشته ها و سخنراني هاي خود روي مسئولين كشور زوم كند و مطرح بشود كه مردم را براي فقط راي دادن نخواهند بلكه به مطالبات آنان جواب بدهند.
9474---0919
¤ حال كه مردم در انتخابات گل كاشتند مسئولين و كساني كه به خانه ملت راه پيدا كردند بايد پاسدار خون شهدا باشند و خدمت به مردم را مثل نماز يوميه بر خودشان واجب بدانند.
2865---0912
¤ در فيلم جدايي نادر از سيمين خيلي راحت به فرهنگ ما مردم ايران توهين شده است. اگر اين فيلم نسبت به نظام منتقد بود اشكالي نداشت ولي چرا كارگران فيلم مردم و هم وطنان خودش را به مردم غرب فروخته است.
9177---0915
¤ اگر به جاي مسئولين دولت بودم بسياري از دفاتر املاك را كه باعث گراني مسكن هستند جمع مي كردم تا مردم راحت بشوند.
8214---0919
¤ حضرت محمد باقر(ع) مي فرمايند: كسي كه به خدا توكل كند مغلوب نخواهد شد.
8911---0915
¤ بنده هرگاه خواسته ام از قسمت استفتائات دفتر مقام معظم رهبري مسئله شرعي سؤال بكنم به دليل مشغول بودن تلفن از آن طرف خط موفق نشده ام. عرض مي كنم مسئوليت شرعي احكامي كه مبتلا به آن ها هستيم و جوابشان را نداريم با كيست؟
7005---0912
¤ الحق كه تو از سلاله فاطمه اي
با لبخند خود به درد ما خاتمه اي
زيباتر از اين نام نديدم به جهان
سيدعلي حسيني خامنه اي
8375---0915
¤ بخش اعظم و مهم شركت كنندگان در انتخابات اقشار ضعيف جامعه هستند ولي چرا دولت و مسئولين حق و حقوق آنان يعني سهم يارانه ماهيانه آنان را با چند هفته تأخير مي پردازد؟ لطف كنند يارانه ما را در اول هر ماه به حساب مربوط پرداخت بكنند.
اسماعيلي
¤ چند سال است كه اعلام مي شود در توليد گندم خودكفا شده ايم حال مانده ايم ماجراي خريد گندم از آمريكا چه صيغه اي است. نكند اين قضيه از بازي هاي جديد گروه انحرافي باشد. بنويسيد حاضر هستيم گرسنه باشيم ولي دست نياز به سوي آمريكا دراز نكنيم.
7300---0912
¤ روزنامه ها نوشته بودند كه دولت يارانه هاي مردم را در تاريخ 17/12/90 پرداخت مي كند. بنويسيد مسئولين هر ماه دو روز پرداخت يارانه ها را به تأخير مي اندازند با اين وضع چند دقت ديگر يك ماه يارانه ما حذف مي شود.
حكيمي
¤ وقتي براساس قوانين مالي كشور هر ريال ايران معادل و برابر 100 دينار است پيشنهاد مي شود بانك مركزي سكه يك ديناري در چرخه اقتصادي جامعه وارد كند با اين روش چندين صفر از پول ملي كشور خودبخود انجام گرفته است.
گودرزي از اصفهان

 



زورو! (گفت و شنود)

گفت: سايت گويانيوز معروف به «سيانيوز» و چند سايت ضدانقلابي ديگر خطاب به كيهان نوشته اند «خاتمي ديگر رهبر جنبش سبز(!) نيست»!
گفتم: حالا به كيهان چه ربطي دارد كه خاتمي رهبر فتنه سبز باشد يا نباشد؟!
گفت: نوشته اند خاتمي ديگر رهبر جنبش نيست كه كيهان بخواهد از رأي دادن او عليه جنبش سوءاستفاده كند!
گفتم: مگر چيزي به نام فتنه سبز وجود خارجي هم دارد كه بحث رهبري آن در ميان باشد؟!
گفت: نوشته اند خاتمي به جنبش(!) خيانت كرده و رهبران ما موسوي و كروبي هستند كه در حصر به سر مي برند!
گفتم: ولي برخي از خبرها حكايت از آن دارد كه حصر موسوي و كروبي به درخواست خودشان بوده تا از انتقام مردم در امان باشند و از مسئولان امنيتي هم خواسته اند اين قضيه لو نرود!
گفت: يعني گروههاي اپوزيسيون بعد از اينهمه پالس و نشانه هنوز متوجه اين موضوع نشده اند؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! از يك خل و چل پرسيدند؛ اسب سفيد رستم، چه رنگي بود و مال كي بود؟ جواب داد؛ رنگش مشكي بود و مال زورو بود!!

 



با صدور بيانيه اي يازدهمين اجلاس خبرگان رهبري به كار خود پايان داد

يازدهمين اجلاس خبرگان رهبري با صدور بيانيه اي به كار خود پايان داد.
براساس اين گزارش آيت الله مهدوي كني رئيس مجلس خبرگان رهبري در اختتاميه اين اجلاس با تاكيد بر اينكه ما بايد همواره ياد و خاطره امام راحل را در ذهن خود زنده نگه داريم، گفت: امام خميني نه تنها در ياد مسلمانان بلكه براي غير مسلمانان و ملت هاي آزاده نيز گرامي است.
وي با گراميداشت ياد و خاطره آيت الله مشكيني رئيس سابق مجلس خبرگان رهبري از خداوند متعال براي ايشان علو درجات را خواستار شد.
رئيس مجلس خبرگان رهبري با تقدير از اعضاي خبرگان رهبري به دليل حضور فعال در جلسات خبرگان از عدم حضور برخي از آنها در جلسات كميسيون ها گلايه كرد و از آنها خواست دستاورد جلسات مجلس خبرگان را به اطلاع علما و مردم شهرستان برسانند.
يازدهمين اجلاس خبرگان رهبري با انتشار بيانيه اي به كار خود پايان داد. در بخشي از اين بيانيه آمده است؛
«1-حضور با صلابت و دشمن شكن مردم خداجوي ايران را در راهپيمايي 22 بهمن 1390 و انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي صميمانه اجر نهاده و تشكر خويش را از اين اقدام خداپسندانه اعلام مي كنيم.
همچنين از تلاش تمامي دست اندركاران، مجريان، ناظران انتخابات و شوراي نگهبان و صداو سيما سپاسگزاريم و از رهبر معظم انقلاب به خاطر هدايت و مديريت حكيمانه و از مراجع عظام و علما و همه كساني كه عليرغم تحريمها و تهديدات دشمن حضور همه جانبه ملت را در پاي صندوق هاي رأي رقم زدند تقدير نموده و خاضعانه خداوند منان و عنايات خاصه حضرت ولي عصر(عج) را بر اين نعمت بزرگ شاكريم.
2-مديريت و رهبري مدبرانه رهبر فرزانه و ناخداي كشتي انقلاب همواره چراغ راه مسئولان و مردم بوده است. ضمن سپاس به درگاه احديت به خاطر نعمت وجود رهبري الهي-معنوي حضرت آيت الله العظمي خامنه اي و تاكيد مجدد بر اينكه خبرگان رهبري، معظم له را در تراز ممتاز از شايستگي ها و صفات رهبري مي داند، دوام عمر با بركتشان را از درگاه خداوند متعال خواستاريم و ضمن اعلام حمايت و پشتيباني از رهنمودهاي ايشان از مسئولان و مردم مي خواهيم راهنمايي هاي معظم له را نصب العين خود قرار دهند كه صلاح كشور و ملت و رضاي خدا را در گرو آن مي دانيم.
3- منتخبين محترم و ساير نمايندگان كه با همت و بصيرت مردم در دور دوم نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي انتخاب خواهند شد؛ براساس قانون، نماينده تمام ملت محسوب مي شوند نه يك حوزه خاص، لذا ضروري مي دانيم كه با ايجاد فضاي رفاقتي در مجلس و ضمن تعامل و همكاري با يكديگر در بعد قانون گذاري و نظارت، مصالح كل كشور و حل مشكل همه مردم را بر حل مشكل حوزه انتخابيه خود مقدم بدارند و با پاسداري از خون شهدا در جهت تحقق عدالت اجتماعي و حمايت از محرومان و پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي حركت نمايند.
4- از تلاش همه دست اندركاران امور كشور در قواي سه گانه و نيروهاي مسلح به خصوص از كوشش هاي دولت صميمانه تشكر مي كنيم و به دولت محترم توصيه مي كنيم در رفع مشكلات اقتصادي مردم بيش از پيش كوشش نمايد و از قواي سه گانه همكاري بيشتر جهت تحقق سند چشم انداز و آرمان هاي بلند ملت بزرگ ايران و رهبر معظم انقلاب را خواهانيم.»
 



نيويورك تايمز: ايران در مذاكرات آينده از اختلافات 1+5 استفاده مي كند

روزنامه نيويورك تايمز تاكيد كرد ايران در مذاكرات آينده فرصتي طلايي براي استفاده از اختلاف هاي دروني 1+5 در اختيار دارد.
اين روزنامه در شماره روز چهارشنبه گذشته خود با اشاره به اعلام آمادگي كاترين اشتون به نمايندگي از گروه 1+5 براي مذاكره با ايران نوشت: مذاكرات مستقيم با تهران مي تواند اين فرصت را براي مذاكره كنندگان ايراني فراهم كند تا از اختلافات كشورها به نفع خود بهره برداري كند.
نيويورك تايمز ادامه داد: پذيرش پيشنهاد ادامه مذاكرات هسته اي تاثير بسياري بر كاهش فشارهاي اسرائيل براي حمله به ايران خواهد داشت.
نيويورك تايمز سپس به نقل سخنان كاترين اشتون پرداخت و تاكيد كرد: قدرت هاي جهان به پيشنهاد ايران براي از سرگيري مذاكرات هسته اي پاسخ مثبت دادند.، براي نخستين بار پس از يك سال روز سه شنبه قدرتهاي جهاني اعلام كردند آنها مذاكرات خود را با ايران درباره مسئله هسته اي تهران ادامه خواهند داد.
كاترين اشتون رئيس سياست هاي خارجي اتحاديه اروپا و نماينده آمريكا، روسيه، چين، فرانسه، انگليس و آلمان در موضوع هسته اي ايران، گفت: به من پيشنهاد شده است تا مذاكرات هسته اي با ايران را ادامه دهيم وي افزود: اميدواريم ايران مذاكرات سازنده را پيش بگيرد و بتوانيم در اين مذاكرات به نتايج مثبتي دست پيدا كنيم.
نيويورك تايمز در ادامه مهم ترين معضل غرب در مذاكرات آينده را مسئله «زمان» دانست و نوشت: برخي از مقامات غربي معتقدند زمان براي مذاكره كنندگان بسيار اهميت دارد. به عقيده آنها از دست دادن وقت از سوي غرب براي اعمال فشار بر ايران براي متوقف كردن غني سازي اورانيوم به جمهوري اسلامي فرصت مي دهد تا هر چه بيشتر تاسيسات خود را ايمن و يا فعاليت هاي خود را به تاسيسات زيرزميني خود كه در اعماق بسيار زمين ساخته شده اند منتقل كند.
اين روزنامه در عين حال ادعا كرد كه شكست اين مذاكرات مي تواند گزينه حمله نظامي به جمهوري اسلامي را تقويت كند.
كاترين اشتون روز سه شنبه 16 اسفند با نگارش نامه اي به دكتر سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران آمادگي خود را براي از سرگيري مذاكرات در اولين زمان ممكن اعلام كرد.

 



نگراني مشاور خاتمي از بيانيه توهم آلود شوراي هماهنگي راه سبز

يكي از مشاورين خاتمي با اشاره به احتمال نگارش بيانيه اي توهم آلود از سوي شوراي هماهنگي راه سبز مي گويد: اين جماعت نه تنها در جزيره اي جداي از فضاي خبري دنيا زندگي مي كنند، بلكه عقل خود را نيز از دست داده اند.
يكي از مشاورين محمد خاتمي در جلسه اي با ابراز نگراني از وضعيت و مواضع اعضاي گروه موسوم به شوراي هماهنگي راه سبز گفته است: من فكر مي كنم اين جماعت نه تنها در جزيره اي جداي از فضاي خبري دنيا زندگي مي كنند بلكه عقل خود را به طور كامل از دست داده و كاري مي كنند كه آخرش ما هم ديوانه شويم.
وي با اشاره به آخرين خبري كه از اين شورا دريافت كرده، اضافه مي كند: آن ديوانه ها در حال صدور بيانيه اي هستند كه در آن از مردم ايران به خاطر حرف شنوي و توجه به رهنمودهاي آنها مبني بر خانه نشيني در روز 12 اسفند و عدم شركت در انتخابات مجلس نهم تشكر كنند.
مشاور محمد خاتمي در ادامه مي افزايد: آنها در اين بيانيه قصد دارند به زعم خودشان دلايل شكست تمام عيار انتخابات را تحليل كنند.
وي تاكيد مي كند: آقايان در اين بيانيه مي خواهند بگويند چرا جمهوري اسلامي ايران اجازه نداده تا خبرنگاران خارجي در زمان انتخابات در كشور حضور پيدا كنند و اين در حالي است كه دهها خبرنگار شرقي و غربي در روز انتخابات حضور داشتند و دنيا شاهد ارسال زنده اخبار اين خبرنگاران بوده است. حالا ما بعد از اين بيانيه جواب رسانه هاي خارجي را چه بايد بدهيم. چون آنها هم از اين پس به مواضع و گفته هاي ما شك خواهند كرد.
مشاور خاتمي همچنين تصريح كرد: آخر، انتخاباتي را كه از اين طرف كسي مثل خاتمي با شركت در آن به حضور اكثريت مردم در آن اذعان مي كند و از طرف ديگر حتي بي بي سي و سي ان ان هم آن را قبول كرده اند چطور مي توانيم بگويم سوت و كور برگزار شده است.
وي همچنين ادامه مي دهد: به اين ديوانه هاي شوراي سبز پيام داده ام كه اگر چنين بيانيه اي صادر كنيد نه تنها مورد استهزاي رسانه هاي داخل كشور قرار مي گيرد بلكه اين بار بي بي سي، سي ان ان و واشنگتن پست و ديگران هم به ريش ما خواهند خنديد.
به گزارش فارس، اعضاي گروه موسوم به شوراي هماهنگي راه سبز كه تا پيش از اين اسامي آنها حتي براي عناصر مياني فتنه در داخل كشور محرمانه بود عبارتند از: اردشير امير ارجمند، محسن كديور، حمزه غالبي، مرتضي كاظميان، تقي كروبي، اسماعيل گرامي مقدم و رجب مزروعي.
همچنين مجتبي واحدي نيز مشاور سياست گذاري اين گروه و رابط آنها با محافل آمريكايي نيز است.
خاتمي اصلاح طلبان را به تحريم تشكيلاتي انتخابات دعوت كرده بود
عضو فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي گفت: خاتمي اصلاح طلبان را به تحريم تشكيلاتي انتخابات مجلس فرا خوانده بود.
علي اكبر اولياء نماينده مردم يزد و صدوق و عضو فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوالي درخصوص شركت سيدمحمد خاتمي در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي گفت: راي دادن في نفسه كاري ضروري و يك تكليف است.
وي افزود: با توجه به سفارشي كه امام خميني(ره) داشتند كه فرمودند همواره پاي صندوق ها حاضر شويد، راي دادن يك تكليف است.
اين نماينده مجلس ادامه داد: به اعتقاد من اگر در ايران يك نفر واجد شرايط وجود داشته باشد، تكليف است كه به آن فرد راي دهيم.
اولياء در پاسخ به اين سوال فارس كه خاتمي دوستانش را به شركت نكردن در انتخابات توصيه كرده بود، گفت: خاتمي معتقد بود كه اگر فرد صالحي وجود دارد به او راي دهيم و بحثشان اين بود كه اصلاح طلبان به صورت سازمان يافته و تشكيلاتي وارد بحث انتخابات نشوند.
نماينده مردم يزد خاطرنشان كرد: مواضع خاتمي به اين معني نبود كه اصلاح طلبان راي نمي دهند.
وي درخصوص هجمه هايي كه برخي اصلاح طلبان به خاتمي داشتند نيز گفت: اين مسائل به خاطر تفاوت سليقه است؛ البته من بحث غيرمنتظره اي نديدم و خيلي عادي و پذيرفته شده بود كه آقاي خاتمي راي دهد.

 



وزير كشور: دور دوم انتخابات مجلس اول ارديبهشت برگزار مي شود

وزير كشور گفت: انشاءالله اول ارديبهشت ماه مرحله دوم انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي برگزار مي شود.
مصطفي محمدنجار وزير كشور در حاشيه گردهمايي ارزيابي عملكرد ادارات كل ثبت احوال كشور در پاسخ به پرسشي مبني بر اين كه دور دوم انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي چه زماني برگزار مي شود، اظهار داشت: بعد از اين كه به شكايت ها رسيدگي شود و صحت انتخابات به تاييد شوراي نگهبان برسد با توافق شوراي نگهبان براي مرحله دوم انتخابات برنامه ريزي مي كنيم.
وي ادامه داد: انشاالله اول ارديبهشت ماه مرحله دوم انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي برگزار مي شود.
نجار با اشاره به شمارش آرا در شعب الكترونيك نيز گفت: در 14 حوزه انتخاباتي كه شعب الكترونيك اخذ رأي برپا شده بود شمارش آرا در مدت زمان 60 تا 90 دقيقه به سرانجام رسيد.

 



حالا كه گند زديم تا اطلاع ثانوي تعطيل! (خبر ويژه)

شبكه تلويزيوني وابسته به نفاق رسما اعلام تعطيلي كرد.
پايگاه اينترنتي «جرس» (جنبش راه سبز) كه به عنوان ارگان حلقه لندن فعاليت مي كند، گزارش داد: تلويزيون رسا(رسانه سبز ايران) به دليل مشكل مالي از روز چهارشنبه 17 اسفند تا اطلاع ثانوي تعطيل شده. اين تلويزيون از اواخر مرداد 1389 آغاز به كار كرده بود اما نتوانسته هزينه اش را پرداخت كند.
يادآور مي شود تلويزيون ياد شده به استثناي چند ماهه اول فعاليت، پس از شكست كامل فتنه سبز در دي ماه و بهمن ماه 1389 در حالت نيمه تعطيل به سر مي برد. بنابراين مشكل مالي بهانه اي بود تا پس از يك سال فعاليت نيم بند، به فعاليت اين تلويزيون سردرگم و بي هدف پايان داده شود. سايت جرس نيز چند ماه پيش اعلام كرده بود تعطيل خواهد شد اما بعداً مدعي شد مشكل مالي آن حل شده و فعلا تا اطلاع ثانوي به فعاليت خود ادامه مي دهد.
تعطيلي شبكه اي مانند رسا در حالي است كه شبكه هاي معروف تري نظير صداي آمريكا و بي بي سي فارسي نيز هم اكنون در وضعيتي بحراني به سر مي برند و مخاطبان اندك آنها طبق برآوردهاي مختلف دچار ريزش شديد شده است. شكست سنگين پروژه تحريم انتخابات مجلس، آزموني مهم براي ناكارآمدي رسانه هاي جبهه اپوزيسيون بود.
گفتني است كه علت اصلي در تعطيلي و توقف فعاليت رسانه هاي ياد شده را بايد در شوك بزرگ و خردكننده اي جستجو كرد كه از حماسه حضور مردم در انتخابات 12 اسفند دريافت كرده و شركت خاتمي در اين انتخابات نيز بر شدت اين شوك افزوده است. معمولا اينگونه رسانه ها وقتي از پاسخگويي و تحليل شرايط عاجز مي شوند، توقف فعاليت را بهترين گزينه تلقي مي كنند.

 



تحريم انتخابات گل به دروازه اپوزيسيون بود (خبر ويژه)

«تحريم انتخابات از سوي اپوزيسيون باعث شد حكومت راحت تر به خواسته خود برسد».
گويانيوز كه طي 6 ماه گذشته از حاميان سرسخت تحريم انتخابات مجلس بوده، ضمن انتشار مطلب فوق نوشت: فرصت كافي براي انتقاد از هماهنگ كنندگان محترم شوراي سبز به دليل عدم توجه به انذارها و يادآوري سوابق امر به آنها وجود دارد. اين دوستان پاس زيباي احزاب اصلاح طلب را كه به شكل عدم معرفي و يا تاييد داوطلبان بود و اشاره آنها به اينكه مردم مي دانند با چنين انتخاباتي چگونه برخورد كنند را متوجه نشده و با تحريم انتخابات به دروازه خود گل زدند.
نويسنده اين پايگاه اينترنتي مي افزايد: پيش از اين با ذكر سوابق مستدل و دلايل متعدد لزوم رد تحريم انتخابات را يادآور شده بودم اما همين گزينه سلبي و انفعالي در دستور كار جنبش سبز قرار گرفت و نتيجه قابل پيش بيني و انتظار حاكميت محقق شد.
گفتني است شوراي هماهنگي سبز در مدت يك سال تاسيس خود بارها متهم به همكاري با وزارت اطلاعات شده اما در عين حال محافل ضد انقلاب از سر اضطرار و ناچاري مجددا اختيار خود را به اين گروه سپرده اند.
در همين حال، شبكه صهيونيستي بالاترين ضمن انتشار تحليلي تصريح كرد: ما در انتخابات شكست خورديم و بيانات آيت الله خامنه اي در ديدار مجلس خبرگان كه با اعتماد به نفس و از موضع قدرت بود، نشانگر همين موضوع است. اگر كساني از داخل حكومت به كمك نيايند و نتوانند چالشي در درون هيئت حاكمه ايجاد كنند، بايد بپذيريم حاكميت پيروز قطعي اين انتخابات است. اين موضوع يك فرصت تازه براي حاكميت در سياست خارجي هم هست. البته پيروزي [آيت الله] خامنه اي در سياست خارجي ممكن است باعث عصبانيت ما شود ولي واقعيت همين است.

 



اين چه بلايي بود ؟! امروز خاتمي فردا موسوي و كروبي ! (خبر ويژه)

با وجود سپري شدن يك هفته از شكست پروژه تحريم و شركت خاتمي در انتخابات، اين شوك بزرگ همچنان محل بحث و مجادله محافل ضدانقلاب است.
گويانيوز در اين زمينه نوشت: اپوزيسيون و مخالفان جمهوري اسلامي در شرايط فعلي هيچ راهي ندارند جز پذيرش واقعيت ها. واقعيت اين است كه رژيم بعد از انتخابات يكدست تر شده و ما براي چندمين بار از خودمان مي پرسيم كه چه بايد كرد؟ شايد راي دادن خاتمي پاسخي به اين سوال بود؛ آب باريكه اي براي روز مبادا كه بلافاصله با علائم مثبت رژيم و استقبال كيهان و حداد عادل مواجه شد. حداد گفت خاتمي كار درستي كرد كه در انتخابات شركت كرد و اين موضوع در جايگاه اصلاح طلبان تاثيرگذار است. اما موضع كيهان جالب بود. كيهان نوشت كه خاتمي براي خروج از كانون فتنه و بن بست خودساخته، با شجاعت آماده برداشتن گام هاي بعدي باشد و بداندكه دشمنان نظام بدهكار او هستند و نه او بدهكار آنها.
گويانيوز مي افزايد: با توجه به شروطي كه رژيم براي بازگشت خاتمي در نظر گرفته، مي بينيم كه دغدغه آنها كندن خاتمي از اپوزيسيون است. كيهان از خاتمي مي خواهد مثل طعمه و قرباني دشمنان نظام عمل نكند. خاتمي با شركت در انتخابات به جمهوري اسلامي راي داد و كيهان هم با تمام تندي ها، اين بار عكس العمل نرم از خود نشان داد و از اين كار استقبال كرد. در اين فضا مخالفان بايد بدانند از هركس اندازه خود وي و نه بيش از اندازه ظرفيت وي، توقع داشته باشند و به همان اندازه از او پشتيباني كنند. البته مخالفان عاقل نظام نبايد با خاتمي قهر و او و اصلاح طلبان را به آغوش رژيم برانند همچنان كه با هر فرد يا گروه منتقد و مزاحم درون رژيم نبايد قهر كرد.
گويانيوز مي افزايد: با مسائل پيش آمده، حتما بايد رابطه مريد و مرادي، و عشق و عاشقي را از فضاي سياسي حذف كنيم تا از نااميدي و دلخوري و باختن روحيه و از همه بدتر تحليل اشتباه اوضاع سياسي كه سمي مهلك است، در امان بمانيم. ما بايد از تحليل هاي دل بخواهي، خيالي و آرزومندانه جداً پرهيز كنيم و به واقعيت با همه تلخي اش بنگريم لذا در جهت هدف سرنگوني نظام مي بايست از هر پلي بگذريم حتي پل اصلاح طلبان.
اين سايت اينترنتي در مطلب ديگري تصريح كرد: خاتمي مي گويد نبايد دنبال قهرمان بود. با اين وصف بايد به حال نيروهاي سياسي كه همواره به خاتمي به چشم قهرمان مي نگرند تاسف خورد، نيروهايي كه هيچ برنامه اي از خود ندارند. آيا خاتمي از سال 76 بر سر قول هاي خود پايدار مانده است؟ تناقض گويي هاي او مانند 14 سال گذشته همچنان ادامه دارد. يك روز شعار حفظ نظام به هر قيمت را مي دهد و يك روز تغيير آن را مجاز مي داند! خاتمي در 14 سال گذشته به يك معزل [معضل!] بزرگ براي اتحاد مخالفان تبديل شده است. او هيچ گاه به نفع مخالفان حركت نكرده بلكه در خدمت نظام بوده است.
يك نويسنده ديگر گويانيوز هم در مطلبي شبه طنز نوشت: من اگر 40 پرس ديگر چلوكباب برگ و چنجه به اين باجناق شكموي خودم بدهم باز هم مي گويم نوش جانش، مي خواستم باهاش شرط نبندم. خب فكر نمي كردم آقاي هاشمي در انتخابات شركت كند. باجناق مي گفت رفسنجاني حتما شركت مي كند. آقا بحثمان شد. هزار تا دليل آوردم، زير بار نرفت. اين بگو، آن بگو، شرط بستيم رفت. نيم ساعت بعدش آمد گفت خاتمي هم شركت مي كند! گفتم غيرممكنه. گفت شرط. گفتم پنجهزار دلار! راستش من كه شكمم را براي چلوكباب چنجه حسابي صابون زده بودم گفتم حالا كه اين باجناق ما ديوانه شده و از ماجرا هم پرت است و پولدار هم هست، شب عيدي ما هم به يك نوائي برسيم. اما ناكس گدا گفت نه، يك سيخ كوبيده اضافه! بعد از ظهر روز انتخابات آقاي باجناق ذوق زده زنگ زد كه من امروز يك سيخ كوبيده اضافه هم افتاده ام! (چي؟ دوباره بگو؟) گفت خاتمي هم رفت راي داد...
باجناق صاحب مرده چه خنده اي مي كرد و كوبيده اضافه را مي خورد، با پياز! كاش پنجهزار دلار را باخته بودم.
مجتبي واحدي مشاور فراري كروبي اما در گويانيوز تأكيد كرد رأي دادن خاتمي هديه غيرمترقبه او به حاكميت و اقدامي مشكوك بوده است. وي تصريح مي كند كه اين سوژه بايد به بايگاني سپرده شود، هرچند كه حاميان خاتمي نمي گذارند.
واحدي اضافه مي كند: اقدام خاتمي نياز به بررسي بيشتر ندارد. شايد او در حال تشكيل جبهه اي جديد از كساني است كه ادعاي جنبش سبز درباره غيرقابل اعتماد بودن حكومت براي برگزاري انتخابات آزاد را باور ندارند. پس بهتر است او را آزاد بگذاريم كه آنچه را به صلاح خود، يارانش و جمهوري اسلامي است انجام دهد.
روزبه ميرابراهيمي روزنامه نگار زنجيره اي فراري نيز با تخطئه خاتمي نوشت: خاتمي مي گويد من راي دادم تا بگويم برانداز نيستم و اين يعني اينكه كساني كه راي نداده اند برانداز هستند از جمله بازداشت شدگان و... اين اقدام خاتمي بازي در زمين حاكميت بود. او عملاً به ضرر تغيير خواهان عمل كرد و فرصت سركوب تحريم كنندگان را فراهم نمود.
پايگاه اينترنتي ايران امروز نيز در مطلبي به قلم محسن حيدريان- از اعضاي مركزيت حزب توده كه با كا گ ب و سپس سرويس هاي جاسوسي آمريكا و انگليس همكاري داشته- نوشت: انتخابات نشان داد دورنماي تغيير نظام از طريق محاصره مدني [ تحريم] فقط يك خواب و خيال است و تصوير روشني از تحريم وجود ندارد. اشتباهي را كه اصلاح طلبان در آغاز درباره هاشمي كردند، اين بار فعالان جنبش سبز نبايد درباره خاتمي بكنند. ميانجي گري ميان جنبش سبز و حكومت از طريق كساني چون خاتمي، بستر ضروري براي هر اقدام علني و موثر سياسي است. ما فعلاً در اين مرحله نيستيم.
اما كاربران شبكه بالاترين تلقي هاي ديگري دارند. يكي از همكاران بالاترين مي نويسد: از نظر من خاتمي باطل شد. باور نمي كردم كه خاتمي راي بدهد. او تحريم كرده بود. بازهم دروغ! دلم گرفت! او عاقلانه رفتار كرد يا قمار كرد؟ فهميديم هر كس فكر خود هست به قول معروف؛ هر كه به فكر خويشه، كوسه به فكر ريشه. آقاي خاتمي يادت باشد تو باطل شدي! چه بلايي سر ما آوردي!
بخشي از همكاران اين شبكه ضدانقلابي نگرانند كه موسوي هم به سرنوشت خاتمي دچار شده و به سوي نظام برگردد. يكي از اين نويسندگان با اشاره به شايعه اينترنتي مبني بر اينكه موسوي گفته من رأي ندادم، مي نويسد: وقتي موسوي مي گويد: «من راي ندادم» ارزش خودش را تا حد يكي از افراد متزلزل پائين مي آورد زيرا اگر هم اين حرف را نمي زد همه فكر مي كردند و انتظار داشتند كه راي نداده باشد. او ناخودآگاه عملي از خود را به مقايسه و قضاوت عموم مي گذارد كه پيش از هر چيز خبر از بار فكري او مي دهد. اعلام اينكه «من راي ندادم» مي تواند عمل يا تصميمي مهم باشد، اما براي يك بچه كه در شك و ترديد بسر مي برد اما آقاي موسوي خود را از اين هم پائين تر مي نماياند و اين نشان از نداشتن اراده و بنيان فكري قوي است. و اين است دليل بر باد رفتن پتانسيل عظيمي كه از بدحادثه به دنبال چنين فردي به راه افتادند و خاموش شدند.
بالاترين مي افزايد: مثال آوردن و مقايسه كردن، دو روش براي نشان دادن اهميت يا برتري چيزي بر چيز ديگر است. وقتي دو چيز به لحاظ كم و كيف (اندازه و چگونگي) نزديك به همديگر باشند به طوري كه تشخيص برتري يكي بر ديگري مشكل باشد به روش مقايسه يا مثال روي مي آوريم اما، هرگز دو چيز بسيار متفاوت را با همديگر مقايسه نمي كنيم. مثلاً آقاي موسوي را نبايد با ننه بنده مقايسه كرد. اما متأسفانه آقاي موسوي خود چنين مقايسه اي انجام داده است. مقايسه دو نمونه بسيار متفاوت نه آنكه خنده دار و تمسخرآميز خواهد بود بلكه نوعي اهانت و كج فكري را نيز در خود حمل مي كند. مثلاً كسي بگويد «اتومبيل فراري سريع تر از الاغ حركت مي كند» يا «قله اورست بلندتر از بام خانه ما است» و يا اينكه وقتي علي كريمي بنا به مناسبتي چند دقيقه اي با بچه هاي فلان دبستان بازي مي كند بگوئيم «علي كريمي خيلي بهتر از بچه هاي دبستان فلان بازي مي كرد». از اين مقايسه ها چه برداشتي مي شود؟ ما بايد بدانيم آنچه به آن دل بستيم، نه شمشيري بلكه چوبدستي پوسيده اي بيش نبود.
«بالاترين در تحليل ديگري پرسيده است: آيا موسوي مي خواهد از جنبش سبز خداحافظي كند و به خاتمي بپيوندد. سايت كلمه مي نويسد «موسوي در ديدار با فرزندانش همكاران را به صبر و بازگشت به خدا توصيه كرد و گفت در راه حق صبر و گذشت هر دو باهمند». بعد از راي دادن آقاي خاتمي در 12 اسفند و توجيهات ايشان درباره مصلحت انديشي و غيره، اين بار آقاي موسوي صحبت از گذشت در راه خدا كرده است! من به خوبي شرايط حصر را درك مي كنم اما گذشت از چي آقاي موسوي؟ آيا مي خواهيد پشت ما را خالي و با رژيم كنار بياييد و مصالحه كنيد؟! اين خيانت است. اين آخرين فرصت شماست كه با ما براي براندازي بمانيد. دوستان بوي توطئه مي آيد.اتفاقاتي در حال وقوع است كه نشان از كنار آمدن موسوي و كروبي و اصلاح طلبان با حاكميت دارد. به نظرم موسوي با اين صحبت هايش مي خواهد مخالفان را بسنجد.
خاطرنشان مي شود چهارشنبه گذشته نيز سايت روز آن لاين به قلم هوشنگ اسدي نوشته بود «اتحاد بي سابقه ما از حساس ترين جا شكسته است. جبهه ما با حركت دادن يك مهره [خاتمي] ضربه كاري خورده و ما مانده ايم و دريغي ديگر. امروز محمد خاتمي و فردا؟ همين فردا اگر موسوي و كروبي زير فشار بشكنند و يا انديشه دگر كنند چه كنيم؟».
بالاترين در همين زمينه تحليلي آميخته به ناراحتي و طعنه منتشر كرده و مي نويسد: پس از افتضاح شركت خاتمي در انتخابات بهترين راه براي جمع و جور كردن اين خرابكاري اين بود كه خبري از ميرحسين و همسرش داشته باشيم و در آن هر دو تاكيد كنند كه راي نداده اند و تأكيد بر صبر و گذشت! ما را دعوت به پايداري كرده اند مگر ما داريم مانند مردم سوريه در خيابان كشته مي دهيم كه دعوت به پايداري شده ايم! در خانه هايمان نشسته ايم و با پايداري و صبر به دروغ هاي اصلاح طلبان حكومتي گوش مي دهيم! واقعاً خدا صبرمان دهد! گذشت مان هم لابد بايد شامل سيدخندان تداركات چي شود كه رفت راي داد! مبارزه سختي هم كه كرديم اين بود كه راي نداديم! دستكم وجدانمان راحت است كه مبارزه كرده ايم و به هم تبريك گفتيم!
گفتني است تمامي اين اظهارنظرها و ابراز عصبانيت ها از سوي ضد انقلابيوني است كه از كشور گريخته و به آمريكا و اروپا پناهنده شده اند. از اين روي عصبانيت آنها را بايد به حساب عصبانيت مثلث آمريكا، انگليس و اسرائيل- يعني مديران اصلي فتنه 88- از شركت خاتمي در انتخابات دانست كه آن را تحريم كرده و قرار بود در آن شركت نكند. اين واكنش هاي خصمانه مي تواند- و شايد توانسته است- كه معيار ديگري براي تصميم خاتمي به شركت در انتخابات و برداشتن گام هاي بعدي براي خروج كامل از حلقه فتنه آمريكايي اسرائيلي 88 باشد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14