(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 20 اسفند 1390- شماره 20164

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر انقلاب در ديدار رئيس و اعضاي مجلس خبرگان:
حضور پرشور مردم در انتخابات به توهمات دشمن پايان داد
صالحي: ايران تنها كشور اسلامي است كه 3 ماهواره در فضا دارد
آيت الله جنتي: مردم نامزدهايي را كه به زحمت تاييد صلاحيت شده بودند انتخاب نكردند
آيت الله حسيني بوشهري: مشاركت مردم در انتخابات نشان از اعتماد به رهبر است
مشاور هنيه : در صورت حمله اسرائيل به ايران حماس بيكار نخواهد نشست
كدورت هاي دوران مبارزات انتخاباتي كنار گذاشته مي شود
انديشكده شوراي آتلانتيك: نتانياهو دست به اقدام جنگي عليه ايران نمي زند
آيت الله نوري همداني: برخورد انفعالي با دشمنان ممنوع!
برگزاري جشن نيكوكاري با حضور چشمگير جوانان در سراسر كشور
مشمولان ديپلم و زير ديپلم به خدمت فراخوانده شدند
پوردستان: اعلام صلح دشمن ما را از آمادگي بيشتر باز نمي دارد
رئيس سابق موساد: كمك به مخالفان نظام ايران وظيفه اسرائيل است
وزير امور خارجه انگليس: ايران سلاح هسته اي ندارد
همسر جلال آل احمد درگذشت



رهبر انقلاب در ديدار رئيس و اعضاي مجلس خبرگان:
حضور پرشور مردم در انتخابات به توهمات دشمن پايان داد

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي تأكيد كردند: انتخابات 12 اسفند همچون سيلي هوشياركننده، افرادي را كه در خصوص اصل نظام و آينده آن و مردم، در توهم و خيال پردازي بسر مي بردند بيدار و حقيقت را آشكار كرد.
متن كامل بيانات رهبر معظم انقلاب كه صبح روز پنج شنبه در جمع اعضاي مجلس خبرگان ايراد شده است در ادامه مي آيد:
بسم الله الرحمن الرحيم
خوشامد عرض مي كنيم به آقايان محترم، خبرگان مكرم و مجلل نظام جمهوري اسلامي. و تشكر مي كنيم از مطالبي كه در اين اجلاس از سوي آقايان مطرح شده، كه نشان دهنده حساسيت نسبت به مسائل و حوادث كشور و احساس مسئوليت نسبت به آينده كشور است. ان شاءالله خداوند متعال به شما توفيق بدهد و به همه ما كمك كند كه بتوانيم در انجام وظايفي كه بر دوش ماست، با نيت خالص سعي خودمان را به كار ببريم. تأثير آن با خداست، قبول آن بسته به كرم و لطف الهي است؛ ليكن هر كداممان در هر جايي كه هستيم، بايد تلاش را بكنيم، بايد همت را بگماريم بر پيشرفت كارها.
لازم مي دانم قبل از آنكه مطالبي را عرض كنم كه يادداشت كرده ام، از مردم عزيزمان تشكر كنم، تقدير كنم، از آنها تجليل كنم، به خاطر اين حضور بموقع و بهنگام و بسيار اثرگذاري كه در اين انتخابات داشتند. حقيقتاً مردم عزيز ما سنگ تمام گذاشتند و در عرصه روياروي با جبهه مخالفان و دشمنان كشور و دشمنان مردم، قدرت ناشي از ايمان و بصيرت را به ميدان آوردند. هر كسي كه بداند در طول اين ماه هاي گذشته چه تلاشي از سوي دشمنان شد براي اينكه روز 12 اسفند را كمرنگ و مضمحل كنند، بداند چقدر خرج كردند، چقدر استخدام كردند، چقدر طراحي كردند، چقدر در اتاقهاي فكر جمله سازي كردند تا اينها را به ذهن مردم منتقل كنند و در عمل مردم تأثير بگذارند، مي فهمد كه چقدر كار مردم كار بزرگي بود و حركت، حركت عظيمي بود.
انسان اولاً بايستي شكر خدا را بكند؛ چون از اوست، متعلق به اوست، ناشي از اراده الهي و رحمت و فضل پروردگار است. و آنگاه انسان بايد با همه وجود از مردم تشكر كند؛ چون اين رحمت الهي، بي سبب و بدون جهت به كسي، به ملتي، به امتي، به كشوري داده نمي شود. در دعا مي خوانيم كه: «اللهم اني اسئلك موجبات رحمتك». ما بايستي موجبات رحمت را فراهم كنيم، آن وقت باران فياض و سيل آساي رحمت و فضل الهي بر سر ما خواهد باريد. مردم ما موجبات رحمت الهي را فراهم كردند. حضور مردم در صحنه، ايستادگي شان در مقابل هجمه دشمنان، بصيرتشان، اينها همه موجبات رحمت الهي بود. توفيق برآوردن اين موجبات هم باز متعلق به خداي متعال است. هم از خداي متعال سپاسگزاريم و در مقابل او جبهه سپاس بر خاك مي گذاريم، هم از مردم عزيزمان با همه وجود تشكر مي كنيم و اميدواريم كه خداوند پاداش كافي و كامل به مردم عنايت كند.
مطلبي كه من مي خواهم عرض بكنم، حول و حوش مسئله انتخابات است. انتخابات يك حادثه گذرا نيست، يك حادثه اثرگذار است؛ لذا روي اين بايد تأمل كنيم. اولاً انتخابات ركن مهم نظام است. نظام مردم سالاري ديني، متكي به انتخابات است. بدون انتخابات، مردم سالاري نخواهد بود. معيار تكيه به مردم، معيار مشهود و محسوس و قابل اندازه گيري، همين انتخابات است. بنابراين هر كسي به نظام اسلامي اعتقاد دارد، در اين اعتقاد صادق است، شركت در انتخابات را وظيفه خودش مي داند؛ ولو حالا ممكن است اعتراضي هم به يك چيزي، به خود اين انتخابات، به يك شكلي از اشكال انتخابات داشته باشد؛ ليكن در عين حال با وجود اعتراض، وارد ميدان انتخابات مي شود؛ اين وظيفه است. بنابراين همه كساني كه در سرتاسر كشور وارد اين عرصه شدند، به اين واجب عمل كردند؛ اين وظيفه را انجام دادند؛ فهم صحيح خودشان را نشان دادند. اين فهم صحيح نشان مي دهد كه مسئله انتخابات، مسئله ركن نظام است. ما نمي توانيم از اين مسئله صرف نظر كنيم، به صرف اينكه يا به زيد و عمرويي معترضيم، يا به شيئي و شيئي معترضيم. اين اعتراضها مانع از اين نمي شود؛ اين نكته اساسي و اصلي است.
يك اثري كه اين انتخابات داشت- و انتخاباتها غالباً اين اثر را دارد- مسئله توهم زدايي است. انتخابات مثل يك سيلي بيدار كننده و هشيار كننده است به كساني كه در توهمات خودشان غوطه مي خورند و خيال پردازي مي كنند؛ راجع به آينده نظام، راجع به اصل نظام، راجع به مردم، راجع به كشور، راجع به دشمن توهماتي در ذهن دارند، تخيلاتي دارند، غرق در اين توهمات هستند. انتخابات، اينها را از اين توهمات خارج مي كند؛ حقيقت را جلوي اينها مي گذارد.
ما دو روز پيش از اين شنيديم كه رئيس جمهور آمريكا گفته است ما به جنگ با ايران فكر نمي كنيم، خيلي خوب؛ اين خوب است، اين حرف عاقلانه اي است، اين خروج از توهم است. در كنارش گفته است كه ما با تحريم، مردم ايران را به زانو درمي آوريم- نقل به مضمون- اين توهم است. آن خروج از توهم در آن بخش اول خوب است، باقي ماندن در توهم در اين بخش دوم به آنها ضربه خواهد زد. وقتي محاسبات انسان بر مبناي توهم بود، بر مبناي واقعيتها نبود، پيداست كه در برنامه ريزي اي كه بر اساس اين محاسبات انجام مي دهد، شكست خواهد خورد؛ و اين، همين است.
خب، الان يك سال است كه به قول خودشان تحريمهاي فلج كننده و چه و چه اعمال مي كنند- البته تحريم ما سي و سه سال است- گفتند هم كه هدف، جدا كردن مردم از نظام اسلامي است؛ اما ديدند كه مردم آمدند آنجا، به نظام اسلامي راي دادند. راي به هر نامزد انتخاباتي، آمدن پاي هر صندوق، راي به نظام اسلامي است؛ مردم اين را نشان دادند. ما عرض كرديم كه انتخابات، يك سيلي است؛ اين سيلي انواع و اقسامي دارد؛ يكي از انواع سيلي، سيلي بيداركننده است، هشياركننده است. بنابراين، اين انتخابات ما خاصيت سيلي زدن را هم داشت.
نكته دوم كه اشارتا عرض شد، اين است كه انتخابات نشان دهنده اعتماد مردم به نظام است. بعد از انتخابات پرسروصداي پرحادثه سال 88، بعضي اين جوري پيش بيني مي كردند كه اعتماد مردم از نظام سلب شد؛ مردم ديگر پاي صندوق ها نمي آيند. اين انتخابات، يك پاسخ قاطع و روشن بود به اين تصور غلط، به اين استنتاج غلط، اين گمانه زني خطا. مردم اين گمانه زني ها را تخطئه كردند؛ نشان دادند كه نخير، به نظام اسلامي پايبندند، به آن اعتماد دارند، به نداي او- كه مي گويد من صندوق راي گذاشتم، بياييد راي خودتان را بدهيد و برنامه را تنظيم كنيد- پاسخ مي دهند و مي آيند وارد ميدان مي شوند. همين طور كه عرض كرديم، هر يك راي، در واقع راي به نظام جمهوري اسلامي بود. اين اكثريت قاطعي كه به ميدان آمدند، يكي از بالاترين رقمها و نسبتهاي انتخابات ما در طول اين سي و سه سال بود. بعد از گذشت سي و سه سال، مردم اين جور وارد ميدان مي شوند؛ اين نشان دهنده اعتماد كامل است.
يك نكته ديگري كه انسان در اين انتخابات مي ديد و مشهود بود، بصيرت و تعالي فكري مردم بود. مردم با تحليل وارد انتخابات شدند و راي دادند؛ تحليل داشتند. شما مي ديديد از آن جوان راي اولي تا آن مرد و زن كهنسال، هركس از آنها سؤال مي كرد كه شما چرا راي مي دهيد، يك تحليلي پاي آن مي گذاشتند، يك دليلي ذكر مي كردند؛ صرف اين نبود كه خب، انتخابات است، بايد بياييم راي بدهيم؛ نه، مي گفتند براي چه مي خواهيم راي بدهيم: چون دشمن ما كمين كرده است، چون گرگ هاي گرسنه كمين كرده اند؛ كه ان شاءالله بنده در يك گفتار ديگري تشريح خواهم كرد كه چگونه اينها كمين گرفتند براي بلعيدن و دريدن، به خيال اينكه اين بره است و مي شود دريدش؛ نمي دانند شير است و نمي شود نزديكش شد! مردم ديدند اين جبهه را، ديدند دشمني ها را، ديدند هدف گذاري دشمن و جبهه معاند را؛ لذا با بصيرت وارد شدند، با تحليل وارد شدند؛ و اين خيلي مهم است.
يك نكته ديگري كه بر اين انتخابات مترتب است، اين است كه حالا مجلسي كه برآمده از اين انتخابات است، مسئوليت سنگيني دارد. هميشه همين جور است؛ روساي ما هم كه منتخب مردمند، هر مسئولي در هر سطحي كه منتخب مردم است، به اندازه سنگيني بار انتخاب، بار مسئوليت او سنگين است. در اين شرايط، با اين هياهوي دشمن، آمدن مردم توي اين ميدان، اين مجلسي كه تشكيل خواهد شد، مجلس بسيار پرمسئوليتي است. ما از همين حالا به اين برادران و خواهراني كه ان شاءالله در مجلس خواهند آمد- آنهايي كه انتخاب شده اند و آنهايي كه در مرحله دوم انتخاب خواهند شد- عرض مي كنيم بدانند چه بار سنگيني بر دوش آنهاست؛ بيايند با خردمندي و تدبير، وظايفشان را انجام بدهند.
اهميت كشور به تنظيم قوانين اين كشور است. ما در همه مسائل احتياج داريم به قانون هاي راهگشا. نمايندگان مجلس حقيقت را نگاه كنند، نياز را بشناسند، بر طبق نياز، درست آن درمان لازم را براي هر درد و هر شكايتي جلوي پاي مسئولين بگذارند. قانون بايد راهگشا باشد. قانوني كه راه ها را ببندد، كارها را مشكل كند، يا قابل اجرا نباشد، يا مشكلات فراوان درست كند، يا دچار تناقض باشد، فايده ندارد. صرف اينكه ما بنشينيم يك قانوني تهيه و تنظيم كنيم، كافي نيست؛ بدانيم كه قانون بايستي راهگشا باشد، مدبرانه باشد.
تشكيل دولتها بر عهده مجالس است. در گزينشهاشان بدانند چه كسي را با چه نيازي، براي چه مقصودي، با چه مزايائي، با چه خصوصياتي انتخاب مي كنند. هم دقت كنند، هم انصاف داشته باشند. ما توصيه نمي كنيم به اين كه دقت بكنند، اگرچه گاهي اوقات اين دقتها و موشكافي ها به بي انصافي هائي منتهي بشود. دقت كنند، همراه با انصاف؛ هوشمندانه حركت كنند، همراه با اخلاص. واقعا آن چيزي كه اساس قضيه است، اخلاص است. جناب آقاي مهدوي در بياناتشان اشاره كردند كه نفوذ كلمه امام و رو شدن آن چيزي كه امام طراحي كرده بودند، بيشتر به خاطر اخلاص امام بود. واقعا همين جور بود؛ مرد با اخلاصي بود، وجودش سر تا پا اخلاص بود. ما اگر اخلاص داشته باشيم، كارهامان پيش مي رود. هم مسئولين در قوه مقننه، هم در قوه قضائيه، هم در مناصب روحاني، هم در مناصب نظامي- در مناصب گوناگون - آن چيزي كه لازم است، اين است كه ما تكليف را بشناسيم و براي خاطر تكليفمان كار را انجام دهيم؛ ملاحظات ديگر را مخلوط نكنيم.
البته من در اينجا اين را هم حتما تذكر بدهم: تشكر از دست اندركاران كار انتخابات. حالا جناب آقاي يزدي اشاره كردند به اين كه از شوراي نگهبان تشكر شده. واقعا همين جور است. انسان وقتي از نزديك حجم كار را، ظرافت كار را، سختي كار را مي بيند، در دلش اين افراد را تكريم مي كند. من به جناب آقاي جنتي و بعضي از آقايان عرض مي كردم كه واقعا هر وقت يادم مي آيد كاري را كه شماها داريد مي كنيد، در دلم شما را تكريم مي كنم. مكرر در مكرر دعا مي كرديم كه خدا به اينها قوت بدهد، توانائي بدهد؛ هم اينها، هم دولت و وزارت كشور، هم مسئولين حفاظت و امنيت كه توانستند امنيت انتخابات را تامين كنند، هم مسئولين تبليغات، صدا و سيما و ديگران. اينها واقعا كارهاي برجسته و بزرگي انجام دادند؛ توانستند اين مسئوليت بزرگ را، اين كار بزرگ را، اين پروژه بسيار سنگين و مهم و حياتي را به بهترين وجهي از آب دربياورند. خب، اين الگوي ماست؛ الگوي مردم سالاري اسلامي.
در مردم سالاري اسلامي، روح، لب و ماده اصلي عبارت است از اسلام؛ از اين هيچ تخطي اي نبايد بشود؛ و وجود ندارد و ان شاءالله بعد از اين هم نخواهد داشت. در تنظيم قوانين، در گزينش افراد، معيار ما اسلام است. شكل كار، قالب كار، روش مديريت، مردم سالاري است؛ يعني مردمند كه وارد صحنه مي شوند، به اسلام هم از بن دندان عقيده دارند؛ ولو حالا ممكن است كسي از ظواهر بعضي از آنها حدس نزند كه اينها به اسلام و به نظام اسلامي پايبندند؛ اما واقعا پايبندند، اسلام را دوست مي دارند.
تجربه اين سي و سه سال هم نشان داده كه اسلام مي تواند به يك كشور عزت بدهد؛ مي تواند يك ملت را سربلند كند؛ مي تواند اهداف خوبي را ترسيم كند؛ مي تواند راه هائي را به سوي اين اهداف، هموار و مسطح كند؛ مي تواند حركت علمي ايجاد كند؛ مي تواند حركت فناوري و صنعتي ايجاد كند؛ مي تواند حركت تقوائي و اخلاقي ايجاد كند؛ مي تواند آنها را در مقابل ملتهاي ديگر روسفيد كند؛ اينها اتفاقاتي است كه در كشور ما افتاده؛ اينها كارهاي بزرگي است كه به بركت اسلام در اين كشور انجام گرفته. اسلام همچنان لب و محتوا و ماده اصلي حركت نظام ماست، شكل هم شكل مردم سالاري است؛ از هم جدا نيستند. يعني اين مردم سالاري هم باز از خود اسلام سرچشمه گرفته.
اينكه گفته بشود ما مردم سالاري را از غربي ها ياد گرفتيم، خطاست. صورت ظاهر، يكي است؛ اما مردم سالاري ما ريشه در يك معرفت ديني ديگر و يك جهان بيني ديگري دارد، تا آنچه كه آنها مي گويند. ما براي انسانها كرامت قائليم، براي رأي آنها ارزش قائليم و حضور آنها را وسيله اي مي دانيم براي اينكه اهداف الهي تحقق پيدا كند و
غربي ها جور ديگري عمل مي كنند. البته هم ما چارچوبهائي داريم، هم آنها؛ آنها چارچوب هاشان ظالمانه است. در يك كشوري كسي به افسانه هولوكاست اعتراض مي كند، مي گويد من قبول ندارم؛ او را زندان مي اندازند، محكومش مي كنند كه چرا يك حادثه پنداري تاريخي را انكار مي كني! حالا گيرم پنداري هم نباشد - واقعي باشد - خيلي خوب، انكار يك حادثه واقعي تاريخي مگر جرم است؟ اگر براي كسي روشن نشد، ثابت نشد و او انكار كرد يا حتي در آن ترديد كرد، او را بيندازند زندان! الان در كشورهاي مدعي تمدن در اروپا قضيه اين است: اگر كسي اعتراض كند، ترديد كند، قبول نداشته باشد، دادگاه ها محكومش مي كنند؛ آن وقت به پيغمبر اعظم، به اين انسان برجسته همه تاريخ، صريحا اهانت مي كنند، مقدسات يك ميليارد و نيم مسلمان را مورد توهين قرار مي دهند، كسي حق ندارد به اين اعتراض كند كه چرا شما اين كار را كرديد! ببينيد اين چه چارچوب هاي غلط و مفتضحي است. چارچوب آنها اين است. اگر كسي در آنجا با حجاب ظاهر بشود - در دانشگاه يا در محيط كار - مجرم است! اين چارچوب است ديگر، منتها چارچوبهاي غلط و معوج، برخلاف فطرت انسان، برخلاف فهم درست انسان، چارچوبهاي ما چارچوبهاي الهي است:ما با فساد مخالفيم، با فحشا مخالفيم، با انواع و اقسام انحرافات بشري مخالفيم، برابر آنچه كه شريعت و دين به ما مي آموزد. ما معتقتديم بايستي در مقابل اين انحرافها ايستاد، راه هاي زندگي را بايد از اسلام و قرآت و الهام الهي و وحي الهي گرفت. اين چارچوب ماست. اين شد مردم سالاري ديني. اين الگوي ماست.ملتهاي مسلمان هم اگر مي خواهند بدانند جمهوري اسلامي چه مي گويد و داعيه او چيست، بدانند ما داعيه مان اين است: ما از اسلام صرف نظر نمي كنيم؛ احكام الهي و شريعت الهي را كه شريعت اسلامي است، در همه امور زندگي مان واجب الاتباع مي دانيم؛ تلاش وسعي مان هم اين است كه به اين برسيم. چارچوب و قالب ما براي ورود در اين ميدان هم مردم سالاري ديني است. مردم بايد بيايند انتخاب كنند. قانونگذار را كه بر اين اساس قانون خواهد گذاشت، بايستي مردم معين كنند. مجري را بايد مردم معين كنند. همه چيز با انتخاب مردم، با حضور مردم، با عزت مردم و كرامت مردم است.
اميدواريم خداي متعال ما را موفق بدارد كه اين راه را بدرستي ادامه بدهيم، خودمان را از انحرافها مصون نگه داريم و بتوانيم انءشاءالله به آن اهداف عاليه برسيم و مشمول ادعيه زاكيه حضرت بقيه الله (ارواحنا فداه) باشيم.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
تقدير رئيس مجلس خبرگان
از حضور باشكوه مردم
در ابتداي اين ديدار آيت الله مهدوي كني رئيس مجلس خبرگان در سخناني ضمن قدرداني از حضور با شكوه مردم در انتخابات 12 اسفند، راهنمايي هاي رهبر انقلاب اسلامي را در شكل گيري اين حضور حماسي بسيار موثر دانست و گفت: يكي از اركان انقلاب و نظام، حضور مردم در صحنه است كه امام(ره) بارها بر آن تاكيد مي كردند.
آيت الله مهدوي كني با تاكيد بر اينكه حفظ و استمرار نظام اسلامي منوط به حفظ ستون آن يعني ولايت و رهبري است، افزود: نمايندگان مجلس خبرگان برعهدي كه با رهبري بسته اند، باقي هستند و حراست از جايگاه رهبري و ولايت فقيه راوظيفه خود مي دانند.
در اين ديدار همچنين آيت الله يزدي نايب رئيس مجلس خبرگان، گزارشي از مباحث مطرح شده در اجلاس دو روزه خبرگان ارائه كرد.

 



صالحي: ايران تنها كشور اسلامي است كه 3 ماهواره در فضا دارد

وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران گفت: ايران تنها كشور اسلامي و در حال توسعه دنياست كه سه ماهواره در مدار زمين قرار داده است.
علي اكبر صالحي در نشستي كه در مسجد سفارت ايران در تاجيكستان با حضور سفير ايران، رايزن فرهنگي، كاركنان سفارت، روسا و كاركنان نمايندگي هاي ارگان هاي ايراني، دانشجويان، تجار و صنعتگران تشكيل شد، افزود: با وجود فشارها و محدوديت هاي زيادي كه بعد از انقلاب بر ما تحميل شد توانسته ايم به اين دستاورد بزرگ دست يابيم.
وي با بيان آنكه هم اكنون 57 كشور اسلامي و بيش از 120 كشور در حال توسعه داريم، تصريح كرد كه اين دستاورد بزرگي براي جمهوري اسلامي ايران است كه رشد و پيشرفت خود را حدود 30 سال پيش با طراحي و ساخت كوچكترين قطعات و تجهيزات نظامي و صنعتي آغاز كرد و اكنون در خيلي از علوم و صنايع به خودكفايي رسيده است.
صالحي با بيان آنكه تنها كشور اسلامي هستيم كه اين توانايي را بدست آورده ايم، يادآور شد كشور كره جنوبي با همه پيشرفت صنعتي خود طي دو سال گذشته بارها تلاش كرد به اين مهم دست يابد اما موفق نشد لذا اين يك افتخار براي جوانان ماست.
همچنين صالحي با همتاي تاجيك خود، «همراه خان ظريفي» ديدار و گفت وگو كرد. دو طرف در اين ديدار با اشاره به اشتراكات فراوان فرهنگي، تاريخي و ديني، بر لزوم گسترش همكاري هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي تاكيد كردند.
همكاري در زمينه حمل ونقل و ترانزيت از جمله پروژه هاي ساخت تونل، خطوط ريلي، طرح هاي انرژي از جمله احداث خط لوله گاز، پالايشگاه، نيروگاه و انتقال برق و همچنين همكاري هاي علمي و فرهنگي و آموزشي از محورهاي مورد مذاكره در ملاقات وزراي امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و تاجيكستان بود.
وزراي امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و تاجيكستان همچنين در خصوص همكاري هاي چند جانبه و منطقه اي رايزني و تبادل نظر كردند.
براساس اين گزارش، صالحي در پايان ملاقاتش در سخناني در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با همتاي تاجيكي خود در پاسخ به سوالات خبرنگاران اظهار داشت: پروژه هاي متعددي ميان دو كشور درحال انجام است و پروژه هاي جديدي نيز براي آينده در حال طراحي و برنامه ريزي است.
وي همكاري ها در حوزه هاي ترانزيت، راه آهن، انتقال برق و انرژي را از زمينه هاي مهم همكاري دو كشور خواند.

 



آيت الله جنتي: مردم نامزدهايي را كه به زحمت تاييد صلاحيت شده بودند انتخاب نكردند

خطيب موقت نمازجمعه تهران گفت: مردم در انتخابات ليستي فكر نكردند بلكه آگاهانه افراد مطلوب خود را انتخاب كردند. ما كساني را كه به زحمت تأييد كرده بوديم مردم آنها را نيز انتخاب نكردند و اين حسن انتخاب مردم قابل تقدير است.
به گزارش فارس، آيت الله احمد جنتي امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نمازجمعه عبادي سياسي تهران، با اشاره به انتخابات 12 اسفند اظهار داشت: بايد دست اين مردم را بوسيد هر راي مردم يك سيلي محكم بود كه به صورت دشمن نواخته شد. بايد از اين مشاركت بالا تشكر و قدرداني كنيم چرا كه چشم دشمن را كور كرد و آنها نااميد شدند و نقشه فتنه گران كه به دنبال مشاركت كم مردم بودند نقش بر آب شد و جواب دندان شكن از سوي مردم به آنها داده شد.
وي با بيان اينكه فتنه گران مدام در ظاهر سنگ مردم را به سينه مي زنند، افزود: مردم نشان دادند كه طرفدار فتنه گران نيستند.
خطيب موقت نمازجمعه تهران گفت: ليست هاي متعددي ارائه شد و خيلي هم خوب بود. ولي مردم ليستي فكر نكردند، بلكه آگاهانه افراد مطلوب خود را انتخاب كردند. مردم كساني را از رده خارج كردند كه نبايد به آنها رأي مي دادند. ما كساني را به زحمت تأييد كرده بوديم، مردم آنها را تأييد نكردند، اين حسن انتخاب مردم قابل تقدير است.
آيت الله جنتي يادآور شد: مقام معظم رهبري از ماه ها قبل انواع نقشه هاي دشمن را گوشزد مي فرمودند و بصيرت دهي مي كردند؛ اين رهنمودها در كنار بصيرت مردم بسيار راهگشا بود. مردم ما امروز به بلوغ سياسي رسيده اند و ديگر فريب نمي خورند. مردم برخي مشكلات را از مسائل جاري كشور و نظام جدا مي كنند و به موقع در صحنه ها حاضر مي شوند.
وي از تمام دست اندركاران انتخابات، وزارت كشور، رسانه ملي و نيروهاي امنيتي و انتظامي تشكر كرد و گفت: اين انتخابات به سلامت و آزادي كامل برگزار شد. هماني كه خواسته مردم بود انجام شد و مردم با كمال آرامش رأي خود را به صندوق ها ريختند و عزت خود را زياد كردند.
امام جمعه موقت تهران متذكر شد: يكي از راه هاي تقويت نظام و شكستن توطئه ها همين حضور در انتخابات است. مسئولان بايد قدر اين مردم را بدانند و براي رضاي خدا به اين مردم خدمت كنند. البته كارهاي زيادي در حال انجام است ولي نيازها نيز زياد است و لذا بايد تلاش ها هر چه بيشتر ادامه يابد.
جنتي با اشاره به يازدهمين اجلاس مجلس خبرگان رهبري اظهار داشت: مجلس خبرگان يك نهاد بي بديل در كشور است. وظيفه سنگين انتخاب رهبري به دوش اين مجلس است. لذا ديديم كه بعد از امام(ره) انتخاب خوب رهبري، موجب آرامش در كشور شد و از بسياري از خطرها جلوگيري شد.
وي همچنين با اشاره به دستور رهبر انقلاب مبني بر تشكيل شوراي عالي فضاي مجازي، گفت: درايت رهبر انقلاب در اين موضوع ستودني است، وضعيت ارتباطات و اينترنت در دنيا موجب ناامني و دزدي اطلاعات شده است، لذا كم توجهي مسئولان به اين مسئله يك خطر جدي از سوي دشمن است كه نهادهاي ما را تهديد مي كند.
خطيب نمازجمعه تهران ادامه داد: رهبر انقلاب فرموده بودند كه اگر مي توانستم خودم مسئوليت اين شورا را به عهده مي گرفتم كه اين اهميت اين شورا را مي رساند. برخي به اين مسائل كم توجهي مي كنند. بايد از رهبر انقلاب تشكر فوق العاده كرد، خداوند عمر رهبر عزيزمان را طولاني و دشمنانش را ذليل و خوار كند.
آيت الله جنتي خطاب به اعضاي منتخب شوراي عالي مجازي گفت: رهبر انقلاب شما را گزينش كرده است و شما را بهترين و به دردبخور ديده است. قدر اين انتخاب را بدانيد و با عمل به وظايف خود شكر آن را به جا آوريد.
وي يادآور شد: زماني در امر مبارزه با فساد، رهبر انقلاب فرمان مبارزه با فساد صادر كردند، ولي آن طور كه انتظار بود اجرا نشد، ولي هشدار مي دهم مبادا اين هم مانند آن شود؛ اين موضوع را جدي بگيريد و اگر كم توجهي شود خطر بوجود مي آيد.
امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع بحرين گفت: موضوع بحرين يك غصه اي براي ماست. آمريكا هنوز نمي فهمد كه قدرتش را از دست داده است و با زور مي خواهد قدرتش را حفظ كند. جرم مردم بحرين اين است كه مي خواهند هر انساني يك راي داشته باشد و آمريكايي ها به دروغ شعار دموكراسي مي دهند.
جنتي ادامه داد: برخلاف رأي مردم بحرين آنها را مي كشند و شكنجه مي دهند كه لعنت خداوند بر آنها باد. عاقبت قدرت آمريكا رو به زوال خواهد رفت. قدرت پوشالي آمريكا از دست رفته است و امروز با مشكل مشروعيت و مشكل اقتصادي دست به گريبان هستند.
وي با اشاره به موضوع قرآن سوزي اخير آمريكايي ها در افغانستان گفت: خداوند اينها را به دست خود بدبخت مي كند؛ بايد به غيرت ديني مردم افغانستان آفرين گفت كه حاضرند براي حفظ قداست قرآن جان بدهند؛ آمريكايي ها نمي توانند با اين وضعيت در اين كشور بمانند لذا اين مسئله عاقبت به ضرر خود آمريكايي ها تمام مي شود.
آيت الله احمد جنتي همچنين در خطبه اول نمازجمعه درباره فلسفه جنگ و جهاد مسلحانه اظهار داشت: مسئله و هدف اصلي اسلام در جنگ و جهاد، مبارزه با فساد است و آنجا كه براي از بين بردن فساد چاره اي جز جنگ نيست، اقدام به جهاد مسلحانه مي شود.
وي با اشاره به داستان هابيل و قابيل در قرآن، گفت: طبع بشر در معرض فساد است، فساد انواع مختلفي دارد. فساد معنوي، مادي، مالي، اخلاقي، سياسي، اجتماعي و ... كه مجازات آنها متفاوت است.


 



آيت الله حسيني بوشهري: مشاركت مردم در انتخابات نشان از اعتماد به رهبر است

امام جمعه قم، از رشد ده درصدي مشاركت مردم قم در انتخابات نهمين دوره مجلس جمهوري اسلامي، اظهار رضايت كرد.
آيتالله حسين بوشهري با اشاره به رشد 10 درصدي مشاركت مردم قم در انتخابات مجلس نسبت به دوره هشتم، اظهار داشت: انتخابات در زماني برگزار شد كه كشورهاي غربي پشت سر هم ملت و كشور ما را تحريم كردند و در آستانه انتخابات هم ملت ما را به حمله نظامي تهديد كردند. اما اين ملت خم به ابرو نياورد و همه تهديدها و تحريم ها را ناديده گرفت و اعلام كرد كه به نظام اسلامي و رهبر معظم انقلاب اعتماد دارد و هم بر اسلامي كه دارد مي بالد و افتخار مي كند.
امام جمعه قم، با بيان اين مطلب، گفت: افرادي كه با انتخاب مردم به مجلس شوراي اسلامي راه پيدا مي كنند نبايد مشكلات و امور معيشتي مردم را فراموش كنند.
آيت الله حسيني بوشهري اضافه كرد: كانديداهايي كه براي رفتن به مجلس انتخاب شدند و چه آنهايي كه در دور دوم انتخاب مي شوند بايد توجه داشته باشند كه اين رأي مردم پيام دارد.
وي ادامه داد: مسئله اعتماد به اركان نظام در پيام اين انتخابات وجود داشت اما اين راي دادن هاي مردم براي نمايندگان مجلس و مسئولان كشور مسئوليت آور است، بنابراين امور معيشت و مشكلات زندگي مردم نبايد به فراموشي سپرده شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با ذكر روايتي از اميرالمومنين(ع) اظهار داشت: امام علي (ع) شما را به پرهيزگاري در كارهاي آشكار و نهان در همه حالات دعوت مي كند و مي فرمايد هر كدام از شما بداند كه اين دنيا پايدار نيست و آخرت خانه بقا و جاودانگي است، پس هر كس كه بتواند باقي را بر فاني ترجيج دهد همانا آخرت مي ماند و دنيا از بين مي رود. آيت الله حسيني بوشهري با بيان اينكه ما به عنوان پيروان راه آن امام مورد هدف ايشان هستيم، گفت: آن گونه كه اين امام بزرگوار فرمودند بايد مراقب باشيد كه آشكار و نهان شما در ديد خداست و انسان عاقل براي سراي جاودانه تلاش مي كند، نه سراي از بين رفتني.
آيت الله حسيني بوشهري در بخش ديگري از سخنانش، در مورد اظهارات اخير اوباما در مورد ايران، گفت: اوباما رئيسجمهور پريشانگوي ايالات متحده آمريكا دو اظهارنظر در مورد انتخابات داشت كه يكي از آنها حاكي از عقب نشيني در مقابل موج حضور ملت بود ولي براي اينكه در مقابل صهيونيستها سخني زده باشد گفته بود كه تحريم عليه ايران را ادامه مي دهد.

 



مشاور هنيه : در صورت حمله اسرائيل به ايران حماس بيكار نخواهد نشست

مشاور اسماعيل هنيه اعلام كرد در صورت حمله اسرائيل عليه ايران، حماس بيكار نخواهد نشست.
يوسف رزقه از رهبران حماس و مشاور سياسي هنيه گفت: «حماس حمله به هر كشور عربي يا اسلامي را جنايتي مي داند كه جهان عرب بايد از آن جلوگيري و زيان هاي آن را دفع كند. مشخصا حماس نيز بخشي از جهان عرب به شمار مي آيد و در اين خصوص دست بسته نخواهد بود.» رزقه درباره احتمال حمله حماس به اهداف اسرائيلي در صورت حمله تل آويو به ايران گفت اين جنبش در حال حاضر موضعي اعلام نخواهد كرد كه «اسرائيل و آمريكا از آن استفاده كنند.»
وي افزود: «موضعي كه حماس در اين مرحله به وضوح اعلام مي كند اين است در صورت هرگونه حمله اسرائيل به ايران يا هر كشور عربي يا اسلامي ديگر، حماس مجبور خواهد بود تا براساس اصول اين جنبش و نه براساس منافع خود موضعي عليه آن اتخاذ كند.» اما رزقه گفت: «حماس يك دولت بزرگ نيست و نمي تواند همان كاري را انجام دهد كه ديگران انجام مي دهند و براي همين نبايد درباره مسئله اي كه در حال حاضر احتمالي است موضع خود را بزرگ جلوه دهد.»
رزقه در اين خصوص گفت: «حمله به ايران اقدامي ديوانه وار و تقريبا غيرممكن است و پيامدهاي خطرناكي دارد و ما فكر نمي كنيم اسرائيل تا زماني كه حمايت آمريكا را كسب نكرده باشد به صورت انفرادي به چنين حمله اي اقدام كند چرا كه آمريكا موضعي مخالف در خصوص آن اتخاذ كرده است.» وي افزود: «مطمئنا در حال حاضر اين مسئله در چارچوب رسانه اي و تحريك كننده عليه ايران جريان دارد.» رزقه گفت: «ايران اخبار متناقضي در خصوص تهديدهاي اسرائيل مي خواند و گزينه نظامي عليه خود را پيش بيني نمي كند زيرا همان گونه كه جمهوري اسلامي ايران اعلام كرده است پيامدهاي آن براي اسرائيل بسيار خطرناك و گسترده خواهد بود.» روابط حماس كه از ژوئن 2007 كنترل نوار غزه را در اختيار دارد، با ايران محكم توصيف مي شود. رزقه گفت: «ايران از حقوق فلسطيني ها حمايت كرده است و همچنان حمايت مي كند.» وي افزود هرگونه حمله اسرائيل به ايران «نه به نفع اعراب است و نه به نفع مسلمانان.» وي با تكذيب كاهش روابط حماس با ايران گفت: «رابطه بين دو طرف خوب و براساس حمايت از حقوق فلسطيني ها و همكاري مشترك براي پايان دادن به محاصره نوار غزه و آزادسازي قدس است.» رزقه افزود: «هيچ كاهشي در اين رابطه به ويژه پس از سفر اخير هنيه به تهران و استقبال گرمي كه از وي انجام شد و مذاكراتي كه با مسئولان ايراني در خصوص همه مسائل مربوط به فلسطين انجام داد، وجود ندارد.»
رزقه در مورد رابطه ايران و حماس گفت: «اين رابطه در چارچوبي درست قرار دارد و بلكه پس از سفر هنيه به تهران بهتر نيز شده است.»
همچنين محمود الزهار در گفت وگو با العربيه، جنجال ها درباره تيرگي روابط حماس و دمشق را رد كرد و گفت؛ درهاي دمشق همچنان به روي حماس باز است و حماس عليه سوريه دست به اقدامي نخواهد زد.
عضو دفتر سياسي حماس، تماس اعضاي اين جنبش با مخالفان سوري را نيز رد كرد.
گفتني است در چند روز اخير رسانه هاي غربي جنجال فراواني در مورد تيرگي روابط حماس با ايران و سوريه به راه انداخته اند.

 



منتخبان مردم و فعالان سياسي تأكيد كردند
كدورت هاي دوران مبارزات انتخاباتي كنار گذاشته مي شود

سرويس سياسي-
با گذشت يك هفته از انتخابات پرشكوه 12 اسفند منتخبان مردم و فعالان سياسي از نامزدهاي پيروز و شكست خورده خواستند كدورت هاي دوران انتخابات را كنار گذاشته و براي تشكيل مجلسي كارآمد تلاش كنند.
غلامعلي حداد عادل در مراسم تقدير از اعضاي ستاد انتخاباتي اش گفت: منتخبان كدورت هاي دوران رقابت هاي انتخاباتي را كنار گذاشته و با رعايت اخلاق اسلامي و توصيه رهبري، با همدلي، برادري و انسجام مجلسي كارآمد و ولايت مدار را شكل دهيم.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني جبهه متحد اصولگرايان منتخب اول مردم تهران ادامه داد: مرحله دوم انتخابات بعد از عيد نوروز برگزار مي شود اما ما تاكنون سياست گذاري جديدي را براي انتخابات اعمال نكرده ايم بايد منتظر ماند و ديد جبهه متحد چه تصميمي را اعلام خواهد كرد.
حداد عادل خطاب به اعضاي ستاد تبليغاتي خود گفت: هر تصميمي كه از سوي جبهه متحد اصولگرايان اتخاذ شد از شما تقاضا دارم دنبال كنيد و همان زحمتي كه بدون منت و چشم داشت براي بنده انجام داديد براي فهرست جبهه متحد اصولگرايان در دور دوم انتخابات انجام دهيد.
فرصت ها را صرف اختلاف نكنيم
سيدعليرضا مرندي در برنامه 22 شبكه دو سيما با اذعان به اين نكته كه نبايد وقت كشور را صرف اختلاف ها كنيم گفت: حيف است كه ما وقت كشور را صرف جواب دادن ها بكنيم، امروز ميان دولت و مجلس نبايد كشمكش باشد و طرفين همديگر را تخريب كنند هرچند نقد سازنده لازم است.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي درباره گله گذاري برخي از نمايندگاني كه در دوره نهم موفق به كسب رأي از مردم نشده اند گفت: بنده در دوره ششم مجلس رأي نياوردم و برخلاف توصيه برخي دوستان گله اي هم از اين بابت نكردم، زيرا در كشور موقعيت خدمت بسيار زياد است و مي توان با همه وجود در آن موقعيت ها تلاش كرد. ما معتقد به خداوند هستيم و هر چه او مقدر كند پذيراييم. ما بايد هر چه بيشتر براي خدمت به مردم تلاش كنيم و جا براي كار بسيار است.
مرندي در ادامه گفت: ما نبايد خودبيني داشته باشيم بنابراين بايد بسنجيم كه براي كشور اسلامي مان و 70 ميليون حزب اللهي چه كاري بايد بكنيم ما نبايد وقت ها را صرف خودمان كنيم و به فكر برخي مسائل شخصي و اختلافات فردي باشيم و فرصت ها را در اين مسائل هدر دهيم، چرا كه خداوند در اين صورت از ما راضي نخواهد بود.
مرندي افزود: ايثار كردن فقط مختص جبهه ها نيست انسان بايد از حقوق خود بگذرد زيرا هدف نهايي ساختن كشورمان است.
همچنين مجتبي رحماندوست عضو جبهه متحد اصولگرايان از اصولگرايان خواست از تخريب يكديگر خودداري كنند.
رحماندوست تصريح كرد: بنده از ابتداي رقابت ها معتقد به ضرورت وحدت اصولگرايان بودم و علت اينكه انتخابات در تهران به دور دوم كشيده شد را در همين تشتت اصولگرايان مي دانم؛ به همين علت تلاش كردم دو جبهه متحد اصولگرايان و پايداري به تفاهم رسيده يا حداقل به مشتركات بيشتري دست يابند.
عضو جبهه متحد اصولگرايان با بيان اينكه جبهه پايداري را نيز از مصاديق اصولگرايان مي دانم گفت: در بعضي از مراكز و رسانه ها سؤالاتي كه خبرنگاران مي پرسيدند طبق برنامه اي بود كه مرا به بدگويي عليه يك جبهه اصولگراي ديگر سوق دهند در حالي كه بنده از تخريب گروه هاي اصولگرا خودداري مي كردم.
مسئولان و مردم بايد
از يك سفره استفاده كنند
حضور گسترده مردم در انتخابات و مسئوليت سنگين منتخبان مردم از ديگر مسائلي است كه فعالان سياسي و منتخبان مردم بر آن تأكيد دارند. مردم با حضور خود در انتخابات و ايجاد يك نصاب بالا در ميزان شركت كنندگان در انتخابات وظيفه خود را به نحو احسن انجام داده و اينك نوبت منتخبان مردم است كه دين خود را به اين مردم ادا كنند.
مسعود پزشكيان نماينده مردم تبريز و عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس كه در برنامه 22 شركت كرده بود گفت: امام خميني(ره) فرمودند اگر مجلس درست شود همه مملكت درست مي شود، اين فرصتي را كه مردم به ما نمايندگان داده اند يك فرصت طلايي است تا از اين فرصت استفاده و مشكلات مردم را حل كنيم.
وي ادامه داد: اگر ما نتوانيم وظايف خود را انجام دهيم در روز قيامت در مقابل خداوند، امام و شهدا پاسخي نمي توانيم بدهيم، بايد كاري كنيم كه در مجلس مشكلات مردم مانند بيكاري، فقر و بيماري را از بين ببريم.
وي با قرائت بخشي از خطبه نهج البلاغه در خصوص عدالت گفت: اين نمي شود كه مجلسي ها و دولتي ها به طور ويژه خدمات بگيرند و وقتي نوبت به مردم مي رسد بگوييم پول نداريم مردم بايد ببينند مسئولان و مردم از يك سفره استفاده مي كنند اگر بپذيريم دولت پول ندارد بايد آنها نيز در سفره اي بنشينند كه مردم از آن استفاده مي كنند. لذا معتقديم عدالت بايد در عمل باشد نه در شعار.
افزايش كارايي
در بستر تغيير نمايندگان
تغيير نزديك به دو سوم نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در انتخابات 12 اسفند و شادابي مجلس برآمده در انتخاب مردم از ديگر مواردي است كه نمايندگان مجلس برآن تأكيد كرده اند.
نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تركيب مجلس نهم گفت: ارزيابي دوره هاي هشتگانه مجلس نشان دهنده اين است كه دو سوم نمايندگان در طول اين دوره ها جابجا شدند، اين دوره بيش از دو سوم جابجا شدند كه مي تواند بستر شادابي و نشاط باشد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدحسن ابوترابي فرد با حضور در برنامه نگاه دو با اعلام مطلب فوق ادامه داد: من با تعدادي از همكاران صحبت كردم و آنها آماده بودند كه تجربه خود را در اختيار نماينده حوزه انتخابيه خود بگذارند، ما نيروهاي توانا را براي افزايش كارايي در اختيار خواهيم داشت.
همچنين روح الله حسينيان در همايش بزرگ شكرانه حضور در هرمزگان با بيان اينكه مردم نشان دادند كه خواستار درجا زدن اصولگرايان نيستند گفت: تمامي دشمنان انقلاب اسلامي در فتنه 88 دست به دست هم دادند تا از عزت و عظمت رهبر معظم انقلاب بكاهند اما عزت رهبري بعد از فتنه 88 چند برابر شد.

 



انديشكده شوراي آتلانتيك: نتانياهو دست به اقدام جنگي عليه ايران نمي زند

انديشكده شوراي آتلانتيك در مقاله اي با بررسي اجلاس «آيپك» تصريح كرد؛ نتانياهو علي رغم وحشتي كه از ايران دارد، دست به اقدام جنگي نخواهد زد.
«باربارا اسلاوين» در مقاله اي كه توسط انديشكده شوراي آتلانتيك منتشر شده، به بررسي اجلاس سالانه «كميته روابط عمومي آمريكا و اسرائيل» موسوم به «آيپك» پرداخته و نوشته است: «فقدان اعتماد ميان آمريكا و اسرائيل بر سر مساله ايران، بسيار جدي است- اين را مي توان در جريان ملاقات هاي اخير مقامات رسمي اسرائيل از واشنگتن و همتايان آمريكايي شان از تل آويو، و همينطور از درز اطلاعاتي از سوي حاميان ناراضي نتانياهو به رسانه ها دريافت. اعتراض نتانياهو به اين است كه دولت اوباما ايران- حتي ايراني هسته اي- را به مثابه تهديدي حياتي كه مي تواند منجر به درگرفتن جنگ بزرگ ديگري در سرتاسر خاورميانه شود، نمي بيند. آمريكا در طول چند ماه گذشته، به واسطه اظهار نظرات جمع كثيري از مقامات فعلي و سابق آمريكا، من جمله لئون پانه تا، وزير دفاع، چنين رويكرد و ديدگاهي را به وضوح به نمايش گذاشته است.»
در ادامه اين مقاله آمده است: «آرون ديويد ميلر»، فردي كه براي دهه ها به عنوان مذاكره كننده صلح آمريكا با مقامات اسرائيل در ارتباط بوده است مي گويد اطمينان ندارد كه نتانياهو علي رغم تمام وحشتي كه از ايران دارد، و تمام اختلاف نظراتش با اوباما، بخواهد حقيقتا جنگي را آغاز كند. ميلر مي گويد: «هيچ كس، حتي نخست وزير [اسرائيل] نيز دوست ندارد كه خود را در موقعيتي قرار دهد كه مسئوليت اقدام نظامي يك جانبه اي را در برابر بي طرفي يا حتي مخالفت آمريكا، به دوش كشد.»

 



آيت الله نوري همداني: برخورد انفعالي با دشمنان ممنوع!

حضرت آيت الله «حسين نوري همداني» از مراجع تقليد قم گفت: در برخورد و رويارويي با دشمنان نبايد برخورد انفعالي داشت و كوتاه آمد.
به گزارش ايرنا، وي پنجشنبه شب در همايش «تجليل از شهداي جهاد علمي كشور» در سالن اجتماعات مدرسه علميه دارالشفاي قم افزود: هر جا كه مسلمانان در برابر دشمنان و استعمارگران كوتاه آمدند و ضعيف عمل كردند دستشان از نعمت الهي كه به آنان تعلق داشته كوتاه شده است.
وي انرژي هسته اي را از ضروريات و ملزومات نظام مقدس جمهوري اسلامي توصيف كرد و اظهار داشت: در مسائل هسته اي و ديپلماتيك نبايد برخورد انفعالي نشان داد چرا كه دشمن خبيث و فرصت طلب منتظر اين گونه رفتار است.
استاد برجسته حوزه علميه قم تصريح كرد: اقدامات دليرانه و قدرتمندانه مذاكره كنندگان هسته اي كشورمان سبب شد اين موفقيت هاي علمي و فناوري هاي نوين توسط محققان و دانش پژوهان ايراني به دست آيد.
آيت الله نوري همداني «برخورداري از علم و علم آموزي»، «ايمان و تقوا»، «برخورداري از يك حكومت مقتدر اسلامي و ولايي» را لازمه هاي عزت و عظمت امت اسلامي دانست.
وي «اتحاد و وحدت اسلامي»، «عدم برخورد انفعالي با دشمنان و عطوفت و محبت به هم كيشان» و «فرهنگ جهاد و شهادت طلبي را رمز عزت و عظمت امت اسلامي عنوان كرد.
اين مرجع تقليد با بيان اينكه كاري ترين ضربه اي كه اسلام از دشمنان قسم خورده اش خورده در زمينه اتحاد و وحدت اسلامي است، گفت: دشمنان با برپا كردن بلواها و نزاع هاي قومي و مذهبي نه تنها جامعه اسلامي را از هم دور ساختند بلكه موجب كشتار وسيعي شدند.
آيت الله نوري همداني گفت: خون شهداي هسته اي كشور فعاليت ها و اقدامات صلح آميز هسته اي كشور را تا ابد تثبيت كرد.
وي افزود: اگر امروز شاهد استحكام حوزه هاي علميه و دانشگاه ها و پيشرفت ها و دست آوردهاي نوين در كشور اسلامي ايران هستيم همه به بركت خون شهداست كه براي اعتلاي جمهوري اسلامي ايران بر زمين ريخته شده است.

 



برگزاري جشن نيكوكاري با حضور چشمگير جوانان در سراسر كشور

جشن نيكوكاري كه از 3 روز پيش در 100 هزار مدرسه سراسر كشور آغاز شده بود ديروز در نمازهاي جمعه و با حضور فعال نمازگزاران كار خود را در جمع آوري هداياي ريالي و غيرريالي مردم به نيازمندان به پايان رساند.
به گزارش خبرگزاري ها پايگاه هاي كميته امداد كه در مدارس مستقر شده بودند پس از جمع آوري هدايا و كمك هاي نقدي و غير نقدي اولياي مدارس براي توزيع ميان دانش آموزان نيازمند مدارس و منطقه تحويل ستاد هاي كميته امداد دادند.
بنابراين گزارش روز پنجشنبه نيز اين پايگاه ها با استقرار در سطح خيابان هاي تهران و ديگر شهرهاي كشور اقدام به جمع آوري هداياي مردم كردند .
اين گزارش ها مي افزايد ديروز نيز صندوق ها و چادر هاي ويژه جشن نيكوكاري در ميعاد گاه هاي نماز جمعه مستقر شدند و پذيراي دستان پر مهر و محبت مردم نماز گزار درحالي كه وجوه نقدي و غير نقدي ازقبيل البسه و كفش در دست داشتند ، شدند .
براساس گزارش هاي دريافتي حضور جوانان و نوجوانان در جشن نيكوكاري سال جاري چشمگير تر از سال هاي گذشته توصيف شده است .
گفتني است ، در جشن نيكوكاري سال گذشته حدود 19 ميليارد تومان هداياي ريالي و غيرريالي در سراسر كشور جمع آوري شد.

 



مشمولان ديپلم و زير ديپلم به خدمت فراخوانده شدند

سرويس اجتماعي -
سازمان وظيفه عمومي ناجا در اطلاعيه اي مشمولان داراي برگ آماده به خدمت به تاريخ هيجدم و نوزدهم را به خدمت فراخواند.
در اطلاعيه اين سازمان آمده است: به اطلاع تمامي مشمولان ديپلم و زير ديپلم (غايب و غيرغايب) و متولدين سال هاي 1355 تا پايان سال 1371 كه برگ آماده به خدمت از سازمان وظيفه عمومي ناجا به تاريخ هاي هيجدهم و نوزدهم اسفند دريافت داشته اند مي رساند كه براي اعزام به خدمت مي بايست به شرح ذيل اقدام كنند.
مشمولان ساكن تهران بزرگ
تمامي مشمولان ديپلم غايب و غيرغايب كه زمان اعزام آنها در برگ آماده به خدمت صادره از سازمان وظيفه عمومي اسفندامسال قيد شده است بايد در ساعت 6 صبح روز شنبه بيستم اسفند و مشمولان عادي (زيرديپلم) غايب و غيرغايب در ساعت 6 صبح روز يكشنبه بيست و يكم اسفند به محل و مراكزي كه توسط سازمان وظيفه عمومي ناجا در قالب برگ معرفي نامه مشمولان به مراكز آموزش نيروهاي مسلح ابلاغ شده است حضور يابند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
مشمولان ساكن شهرستانها
مشمولان ديپلم غايب و غيرغايب كه زمان اعزام آنها در برگ هاي آماده به خدمت صادره از سازمان وظيفه عمومي اسفند امسال درج شده است در ساعت 7 صبح روز شنبه بيستم اسفند مشمولان عادي (زيرديپلم) غايب و غيرغايب در ساعت 7 صبح روز يكشنبه بيست و يكم اسفندماه به معاونت وظيفه عمومي استان محل سكونت مراجعه تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
آن دسته از مشمولاني كه به هر دليل تاكنون موفق به دريافت برگ معرفي نامه مشمولان به مراكز آموزش نيروهاي مسلح نشده اند مي توانند به نزديكترين دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) مراجعه و نسبت به دريافت برگ مذكور اقدام و براساس اطلاعات مندرج در آن رفتار كنند.

 



پوردستان: اعلام صلح دشمن ما را از آمادگي بيشتر باز نمي دارد

فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: ما همواره براي مقابله با تهديدات آماده هستيم و حتي اعلام صلح دشمن نيز ما را براي استمرار آمادگي هاي بيشتر باز نمي دارد.
فرمانده نيروي زميني ارتش با بيان اين كه ما همواره براي مقابله با تهديدات آماده هستيم و حتي اعلام صلح دشمن نيز ما را براي كسب آمادگي هاي بيشتر كند نمي كند، به تشريح وضعيت نيروهاي آمريكا در منطقه خاورميانه پرداخت و گفت: آمريكا پس از ناكامي در افغانستان و عراق نيروهاي خود را در كويت و قطر مستقر كرده است، با اين هدف كه بتواند مسير انرژي را كنترل كند ضمن اين كه هدف بعدي او از اين اقدام نيز حفظ عربستان است.
پوردستان ادامه داد: آمريكا يك سري از نيروهاي ارتش خود را نيز به افغانستان منتقل كرده است تا با اين كار بتواند چين را كنترل كند، زيرا كشور چين هم اكنون تبديل به يك قدرت نظامي نيز شده است و آمريكا مي خواهد آن را كنترل كند.
وي همچنين يادآور شد: آمريكا در مورد ايران نيز به تحريم ها دل خوش كرده بود و فكر مي كرد كه مي تواند نارضايتي ايجاد كند اما راهپيمايي 22 بهمن امسال آنها را نااميد كرد و انتخابات 12 اسفند نيز تير خلاص را به آنها زد و اگر امروز مي بينيم كه اوباما از مواضع خصمانه خود عقب نشيني كرده است اين مسئله به دليل حضور گسترده مردم است.

 



رئيس سابق موساد: كمك به مخالفان نظام ايران وظيفه اسرائيل است

رئيس سابق موساد كمك به مخالفان نظام جمهوري اسلامي را وظيفه رژيم اسرائيل عنوان كرد.
«مئير داگان» رئيس سابق سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي در مصاحبه با شبكه تلويزيوني «سي بي اس» آمريكا با اشاره به اينكه نظام ايران يك نظام «بسيار منطقي» است، درباره اقدام نظامي عليه تأسيسات هسته اي ايران هشدار داد و اعلام كرد كه اقدام نظامي عليه ايران پيش از بررسي ساير رويكردهاي موجود روش صحيحي نيست.
رئيس سابق سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي گفت: «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا صراحتاً اعلام كرده است كه گزينه نظامي روي ميز است و او اجازه نخواهد داد كه ايران يك كشور هسته اي شود و من نيز به رئيس جمهوري آمريكا اعتماد دارم.
داگان كه در ژانويه سال 2011 ميلادي و بعد از هشت سال رياست موساد از سمت خود بازنشسته شد، با اشاره به اينكه دولت اوباما تحريم هاي شديد خود بر ايران و تلاش هاي ديپلماتيك ضروري براي دادن وقت بيشتر قبل از هرگونه توسل به حملات بمباراني عليه ايران را حفظ مي كند، بار ديگر درباره تأثير اقدام نظامي عليه ايران در مهار برنامه هسته اي اين كشور كه خطر در برگرفتن كل منطقه را در پي خواهد داشت، هشدار داد. داگان با اشاره به اينكه تلاش در راستاي تحريك تغيير نظام در ايران يك تاكتيك «هوشمندانه تر» است، گفت: اين وظيفه ماست كه به هر كسي كه مي خواهد نماينده يك گروه مخالف آزاد در برابر نظام خود در ايران باشد، كمك كنيم.

 



وزير امور خارجه انگليس: ايران سلاح هسته اي ندارد

وزير امور خارجه انگليس گفت: مسلم است كه ايران در پي پنهان كردن برنامه غني سازي خود نيست، ما هيچگاه ادعا نكرده ايم كه ايران تسليحات هسته اي توليد كرده است.
«ويليام هيگ» وزير امور خارجه انگليس بار ديگر با اين ادعا كه تمام گزينه ها از جمله اقدام نظامي براي كشور انگليس در قبال برنامه هسته اي ايران مطرح است، خطاب به قانونگذاران پارلمان اين كشور در كميته منتخب امور خارجي اعلام كرد: مسلم است كه ايران در پي پنهان كردن برنامه غني سازي خود نيست؛ ما هيچگاه ادعا نكرده ايم كه ايران تسليحات هسته اي توليد كرده است اما اين موضوع مي تواند چيزي باشد كه در ذهن آنها وجود دارد.
هيگ با اين ادعا كه آنها نمي توانند صرفا منتظر زماني باشند كه ايران مي تواند سريعا از پيمان منع گسترش تسليحات هسته اي «ان پي تي» فرار كند، مدعي شد: موضع ما اين است كه گزينه ها(ي مطرح در قبال برنامه هسته اي ايران) از روي ميز حذف نخواهند شد؛ موضع ترجيحي ما يك راه حل ديپلماتيك و مسالمت آميز است؛ ديدگاه انگليس اين است كه ايران با رويكردي مثبت درصدد رسيدن به توافق(درباره برنامه هسته اي اش) است.اين اظهارات هيگ در شرايطي مطرح مي شود كه «كاترين اشتون» مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا اخيرا از آمادگي كشورهاي گروه 1+5 براي ازسرگيري مذاكرات هسته اي با ايران خبر داده است.وزير خارجه انگليس در ادامه سخنراني خود با اشاره به اين كه اگر ايران مي خواهد نشان دهد كه هيچ نيتي براي توليد بمب هسته اي ندارد، بار ديگر پيشنهاد لندن براي كمك به توسعه انرژي هسته اي غيرنظامي ايران را مطرح كرد.

 



همسر جلال آل احمد درگذشت

سيمين دانشور، داستان نويس معاصر ايراني و همسر مرحوم جلال آل احمد در سن 92 سالگي به سبب كهولت سن و آنفلوآنزاي شديد ساعت 16 روز پنجشنبه درگذشت.
مرحوم جلال آل احمد، نويسنده نامدار و صاحب كتابهاي «غربزدگي» و «در خدمت و خيانت روشنفكران» بود و همسر وي از اين بابت همواره مورد احترام جامعه ايراني قرار داشت؛ گرچه سيمين دانشور نيز با نگارش رمان «سووشون» نام خود را در زمره نويسندگان توانمند ادبيات فارسي ثبت كرد. اين رمان به چندين زبان زنده دنيا ترجمه شد، اما در 15 سال گذشته دانشور ديگر اثري را در قد و قواره «سووشون» منتشر نكرد. البته كتاب «جزيره سرگرداني» او خشم محافل ادبي سكولار را برانگيخت و توسط رسانه هاي آنان بايكوت شد.
اگرچه «سيمين دانشور» شخصيتي كم حاشيه داشت، اما از دهه 1370 روشنفكران سكولار و نويسندگان مدعي اصلاح طلبي كوشيدند تا همواره تجليل از دانشور را به عقده گشايي عليه مرحوم آل احمد تبديل كنند؛ چنانكه نشريه «دفتر هنر» (چاپ آمريكا، وابسته به سلطنت طلبان) كه با مديريت «بيژن اسدي پور» و همكاري «علي دهباشي» (سردبير معاند فصلنامه بخارا) منتشر مي شود با چاپ ويژه نامه اي در ستايش دانشور، بدترين توهين ها را عليه مواضع «ضدغربي» مرحوم آل احمد منتشر كرد. حتي در دوره اي، روزنامه هاي زنجيره اي مانند جامعه، طوس، نشاط و... مي كوشيدند تا از زبان دانشور شخصيتي مجعول از مرحوم آل احمد را ارائه دهند.مراسم تشييع پيكر مرحومه دانشور روز يكشنبه در تهران برگزار خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14