(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 20 اسفند 1390- شماره 20164

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تكذيبيه سازمان انرژي اتمي به خبر كشف 4 معدن سنگ اورانيوم
در مشهد تمبر ميقات الرضا(ع) رونمايي شد
اصلاح ساختار در حوزه مقابله با فقر و كاهش وابستگي
رئيس دبيرخانه انجمن هاي علمي حوزه: 2500 نخبه حوزوي در انجمن هاي علمي فعاليت مي كنند
رئيس بنياد ملي نخبگان: شوراي عالي فضاي مجازي راهگشاي حوزه فناوري است
ميرباقري از ساخت مجموعه تلويزيوني سلمان فارسي خبر داد
جانشين مرزباني ناجا: بهترين امنيت در مرزهاي جمهوري اسلامي ايران حاكم است
كاروان زيارتي امام حسين(ع) پياده از قائمشهر عازم كربلا شد
وزير نفت: رهايي كشور از وابستگي مأموريت اصلي وزارت نفت است
ولايتي: جمهوري اسلامي پرچمدار بيداري اسلامي است
اظهارات عباسي درباره موفقيت هاي چشمگير ايران در انرژي هسته اي
اخبار ادبي و هنري



تكذيبيه سازمان انرژي اتمي به خبر كشف 4 معدن سنگ اورانيوم

سرويس شهرستانها-
در پي درج خبر «كشف 4 معدن جديد سنگ اورانيوم در يزد» كه در روزنامه مورخ 16اسفند و به نقل از خبرگزاري فارس منتشر شد، روابط عمومي سازمان انرژي اتمي كشورمان با ارسال نامه اي آن را تكذيب كرد.
در اين تكذيبيه آمده است: خبر منتشر شده با عنوان «معاون سازمان انرژي اتمي خبر داد: كشف 4 معدن جديد سنگ اورانيوم در يزد»، حضور قائم مقام سازمان در مراسم افتتاحيه نمايشگاه دستاوردهاي صنعت هسته اي در دانشگاه يزد و عنوان «معاون» را براي سخنران افتتاحيه تكذيب كرد و از رسانه هاي كثيرالانتشار و خبرگزاري ها خواست از درج اخبار تاييد نشده بويژه در موضوعاتي نظير انرژي اتمي كه مي تواند امنيت ملي كشور را به خطر بيندازد، اكيدا خودداري شود و هرگونه خبر مربوط به سازمان انرژي اتمي ايران را با روابط عمومي و اطلاع رساني هماهنگ كنند.

 



در مشهد تمبر ميقات الرضا(ع) رونمايي شد

در همايش علمي-فرهنگي ميقات الرضا(ع) در تالار حكمت امام زادگان ياسر و ناصر(ع) از تمبر ميقات الرضا به صورت رسمي رونمايي شد.
به گزارش فارس از مشهد به نقل از روابط عمومي اداره كل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوي از اين تمبر با حضور دكتر علي اكبر ولايتي و مسئولان استان خراسان رضوي رونمايي شد.

 



معاون كميته امداد امام خميني خبر داد
اصلاح ساختار در حوزه مقابله با فقر و كاهش وابستگي

معاون حمايت و سلامت كميته امداد امام خميني گفت: در دهه چهارم انقلاب در حوزه مقابله با فقر و كاهش وابستگي مددجويان به اين نهاد، اصلاح ساختار صورت مي گيرد.
به گزارش ايرنا، «علي محمد ذوالفقاري» در گفت وگو با خبرنگاران در سمنان افزود: علاوه بر 600 هزار دانش آموز، 264 هزار يتيم، 120هزار دانشجو و قريب 600 هزار دختر در شرايط ازدواج تحت حمايت اين نهاد هستند.
وي با بيان اينكه چهار ميليون مستمري بگير زير پوشش اين نهاد هستند، گفت: اين تعداد در قالب يك ميليون و800 هزار خانوار بوده و كميته امداد متناسب با نيازسنجي كه انجام داده در زمينه هاي مختلف از جمله معيشت، هزينه اشتغال، درمان، مسكن و حوزه هاي حقوقي و خدمات آموزشي به آنها كمك مي كند.
ذوالفقاري با بيان اينكه يك ميليون و500 هزار سالمند تحت پوشش كميته امداد هستند، گفت: اگر احسان به والدين در خانواده ها احيا شود، بخشي از مشكل اين نهاد در امور سالمندان كاهش مي يابد.
معاون كميته امداد امام خميني، برخورد متناسب با فقر را از برنامه هاي ديگر اين نهاد ذكر كرد و گفت: كميته امداد براي دستيابي به اهداف خود در دهه چهارم انقلاب در حوزه مقابله با فقر و كاهش وابستگي مددجويان به اين نهاد، اصلاح ساختار خود را مد نظر دارد.

 



رئيس دبيرخانه انجمن هاي علمي حوزه: 2500 نخبه حوزوي در انجمن هاي علمي فعاليت مي كنند

رئيس دبيرخانه انجمن هاي علمي حوزه گفت: بيش از دو هزار و 500 محقق و مدرس نخبه حوزه علميه قم در 16 انجمن علمي، مشغول فعاليت هستند.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام «محسن مهاجرنيا» پنجشنبه شب در مراسم آغاز به كار انجمن اصول فقه حوزه علميه قم افزود: انجمن هاي علمي حوزه، فارغ از اينكه خود را رقيب و يا موازي تشكيلات ديگر بدانند به صورت تخصصي در رشته هاي مختلف فعال شده اند.
وي ايجاد ارتباط گسترده ميان اهل فن و بروز و ظهور استعدادهاي درخشان حوزوي، تعميق و توسعه علوم اسلامي، رشد تفكر روشمند در حوزه و ايجاد اشتغال تخصصي براي محققان را از جمله اهداف انجمن هاي علمي حوزه دانست.
وي با اشاره به تاسيس انجمن اصول فقه گفت: امروز اصول فقه ضرورت هاي كاربردي فراوان دارد.
مهاجرنيا افزود: انجمن هاي علمي تنها زمينه ساز فعاليت هاي علمي نيستند بلكه مديريت راهبردي در حوزه هاي معرفتي را نيز بر عهده دارند بنابراين انجمن بايد به حوزه هاي نظريه پردازي و توليد علم نيز ورود پيدا كند.
انجمن اصول فقه حوزه علميه قم پنجشنبه با حضور حضرت آيت الله سبحاني از مراجع تقليد و مدير حوزه هاي علميه به صورت رسمي راه اندازي شد.

 



رئيس بنياد ملي نخبگان: شوراي عالي فضاي مجازي راهگشاي حوزه فناوري است

تشكيل شوراي عالي فضاي مجازي فناوري اطلاعات و ارتباطات كه اخيراً به فرمان رهبر معظم انقلاب انجام شد، راهگشاي مناسبي در اين حوزه است.
به گزارش ايرنا معاون علمي و فناوري رئيس جمهور و رئيس بنياد ملي نخبگان با بيان اين مطلب افزود: با فعاليت اين شورا ستاد فناوري اطلاعات و ارتباطات كشور نقش جدي تري برعهده خواهد داشت و فضاي مجازي و اين حوزه بيش از گذشته مورد توجه قرار مي گيرد.
دكتر نسرين سلطانخواه اظهار داشت: از بدو تشكيل اين معاونت ستاد توسعه علمي و فناوري اطلاعات و ارتباطات نيز تشكيل شد كه وظيفه ستادي هماهنگي و پشتيباني از اين حوزه را برعهده دارد.
وي تصريح كرد: امنيت فناوري، حمايت از زيرساخت ها و تجهيزات و توليد محتوا در عرصه هاي فرهنگي و نرم افزاري از جمله وظايف اين ستاد به شمار مي رود.
به گفته سلطانخواه بنياد ملي نخبگان در تمام استان هاي كشور راه اندازي شده است.

 



ميرباقري از ساخت مجموعه تلويزيوني سلمان فارسي خبر داد

كارگردان سريال مختارنامه از ارائه طرحي مبني بر ساخت مجموعه تلويزيوني «سلمان فارسي» خبر داد.
سيدداوود ميرباقري در گفت وگو با فارس در شاهرود با بيان اينكه توجه به سيره معصومين و بزرگان دين از زمره وظايف تك تك آحاد جامعه و به ويژه هنرمندان است، اظهار داشت: قصد داريم تا مجموعه تلويزيوني سلمان فارسي را بسازيم و بي شك بخش هايي از اين مجموعه در شاهرود (زادگاه ميرباقري) ساخته خواهد شد.
وي گفت: در تلاش هستيم تا با همراهي مديران ارشد تلويزيون، مسئولان استان سمنان و مردم شاهرود سريال سلمان فارسي را بسازيم.
كارگردان سريال مختارنامه همچنين زمان آغاز ساخت سريال سلمان فارسي را «آينده نزديك» اعلام كرد و گفت: يكي از طرح هاي مصوب دولت در سفر به استان سمنان، احداث شهرك سينمايي شاهرود بود كه مي توان همزمان با آغاز توليد مجموعه تلويزيوني سلمان فارسي، اين طرح را نيز تا حدودي اجرايي ساخت.
وي گفت:كار بعدي كه پس از مختارنامه قصد دارم كه آن را توليد كنم، ساخت مجموعه سلمان فارسي است.
اين كارگردان برجسته ايراني ارزش و جايگاه سلمان فارسي را در كنار پيامبر اكرم اسلام(ص) در آن سال هاي سخت مورد اشاره قرار داد و گفت: سلمان همان طور كه از اسمش برمي آيد، يك ايراني و فارس است و اين، انگيزه ما را براي ساختن مجموعه تلويزيوني سلمان فارسي بيشتر مي كند.

 



جانشين مرزباني ناجا: بهترين امنيت در مرزهاي جمهوري اسلامي ايران حاكم است

جانشين مرزباني ناجا گفت: خوشبختانه با تلاش هاي انجام شده و تمهيدات اتخاذ شده هم اكنون بهترين امنيت در مرزهاي كشور حاكم است.
به گزارش ايرنا، سرتيپ دوم «احمد گراوند» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در بندرعباس ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: بررسي تمامي شاخص ها در اين زمينه مويد اين مطلب است زيرا كه تمام شاخص ها حكايت از رشد امنيت در مرزهاي ايران دارد.
وي ابرازداشت: هم اكنون با استفاده از دستگاه هاي فناوري روز دنيا و نيروهاي زبده، مرزهاي كشور را تحت كنترل داريم.
سرتيپ دوم گراوند در اين نشست مطبوعاتي ضمن تاكيد بر تقويت و تجهيز هر چه بيشتر نيروها و امكانات مرزباني كشور، تصريح كرد: در همين راستا امروز دو فروند ناوچه 60 فوتي به درياباني در كيش تحويل داده شد.
وي خاطرنشان كرد: براساس برنامه ريزي هاي انجام شده تعدادي هم ناوچه 17 و 23 فوتي نيز در آينده اي نزديك در سطح پايگاه هاي درياباني كشور تحويل داده خواهد شد.
سرتيپ دوم گراوند با اشاره به طرح انسداد مرزهاي كشور اظهار داشت: سال گذشته تنها سالي بود كه اعتبارات انسداد مرزها به طور كامل تحقق يافت و امسال نيز اعتبارات خوبي تخصيص يافته كه تاكنون بخشي از آن محقق شده و اميدوار به تحقق مابقي آن هستيم.

 



كاروان زيارتي امام حسين(ع) پياده از قائمشهر عازم كربلا شد

قائمشهر- خبرنگار كيهان:
كاروان عاشقان امام حسين(عليه السلام) با پاي پياده از قائمشهر عازم كربلاي معلي شدند.
اين كاروان 20 نفري كه با هماهنگي و همت هيئت مذهبي روضه الشهدا قائمشهر، عصر جمعه 19 اسفند سال جاري از اين شهرستان حركت كرد و قصد دارند پس از يك ماه پياده روي از طريق مرز مهران وارد خاك كشور عراق شوند.
سرپرست اين كاروان در گفت وگو با كيهان اظهار داشت: تجديد عهد و پيمان با امام و شهدا و بيعت با رهبر فرزانه انقلاب و نمايش ابراز عشق و ارادت عاشقانه و مخلصانه به سالار شهيدان و ائمه مدفون در عراق را از اهداف اصلي اين كاروان پياده دانست.
حامد صوفي با بيان اين كه حضور كاروان هايي از اين دست در تقويت وحدت اسلامي ميان كشورهاي اسلامي و حمايت از بيداري اسلامي در منطقه موثر است، افزود: اين كاروان اولين كارواني است كه به صورت پياده از اين شهرستان با تقويت فرهنگ ايراني اسلامي در منطقه و در راستاي حمايت از اهداف و آرمان هاي قيام حسيني به سرزمين عراق عازم مي شود.

 



وزير نفت: رهايي كشور از وابستگي مأموريت اصلي وزارت نفت است

وزير نفت گفت: كشف ذخاير جديد انرژي در درياي خزر و نيز استقرار صنايع مادر نفتي در مازندران، توسعه همه جانبه اين استان را در پي خواهد داشت.
به گزارش ايرنا، رستم قاسمي، در پيامي به نخستين همايش توسعه پايدار و بهره گيري از ظرفيت هاي استاني در مازندران با محوريت صنعت نفت افزود: بدون ترديد كشف ذخاير قابل توجه منابع هيدروكربني اثر بسيار مهمي براي مازندران خواهد داشت و مي تواند باعث توسعه اشتغال پايدار و آباداني بيشتر در اين استان شود.
وي بيان كرد: در شرايط حساس كنوني مأموريت اصلي وزارت نفت در خط مقدم توليد، رهايي كشور از وابستگي به بيگانگان و خودكفايي ايران اسلامي بر اين صنعت عظيم است.
وزير نفت ادامه داد: استان مازندران با ظرفيت بالاي مديريتي و نيروهاي متخصص انساني و نيز موقعيت جغرافيايي و راهبردي كه در شمال كشور و كشورهاي آسياي ميانه دارد مي تواند با چشم اندازي روشن در بخش انرژي گامي اساسي در جهت شكستن تحريم ها و نارسايي هاي سال گذشته به استان بردارد.
قاسمي، برگزاري همايش توسعه پايدار و بهره گيري از ظرفيت هاي استاني در مازندران با محوريت صنعت نفت را نشان از دورانديشي مديران، فرهيختگان و آحاد مردمي دانست كه منابع ملي و منطقه اي را با منافع ملي ايران اسلامي گره زده اند.

 



ولايتي: جمهوري اسلامي پرچمدار بيداري اسلامي است

مشاور امور بين الملل رهبر معظم انقلاب گفت: امروز جمهوري اسلامي ايران، پرچمدار بيداري اسلامي در جهان است.
به گزارش ايرنا، دكتر علي اكبر ولايتي روز پنجشنبه در طرقبه با اشاره به برخي اقدامات ناشايست در اماكن مذهبي مسلمانان و بي توجهي ها و بي احترامي نسبت به قبور ائمه(ع) افزود: آنان كه اين اقدامات را انجام مي دهند، بازمانده سفيانيان هستند.
وي اظهار داشت: آنان ابزار دست استعمار و همان كساني هستند كه امروز به دستور آمريكا در سركوبي بيداري اسلامي جهان كمر همت بسته اند.
وي گفت: آنان مي دانند كه اگر قرار باشد قبور ائمه(ع) پررونق باشد و مردم بامعرفت، شناخت و مطالعه احوالات و سيره اولياي خداوند كه راس فعاليت هايشان ترويج حق و مقابله با باطل و ظلم است، اين زيارت را انجام دهند، در عمل جايگاه آنان متزلزل مي شود.
وي افزود: وجود اين بقاع متبرك و وادار كردن مردم به تفكر و تعقل در زيارت موجب زنده ماندن ياد ائمه(ع) و ايستادگي در برابر ظالمان و مستكبران مي شود.
ولايتي اظهار داشت: اين امر نشان مي دهد كه چرا دشمن در تخريب اين بقاع مي كوشد.
دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي، افزود: به جز ناصبي ها بقيه فرق اسلامي به قبور ائمه(ع) و پيروان آن ها احترام مي گذارند.
وي گفت: امروز موثرترين عامل منطقه اي در سركوبي مسلمانان و بيداري اسلامي، همين نوادگان وهابي و ابوسفياني ها هستند.
وي افزود: اينان كه زيارت قبر رسول خدا(ص) را شرك مي دانند، خود متوسل به آمريكا و كاخ سفيد شده و آن را مجاز مي شمارند.
وي گفت: تلويزيون الجزيره و العربيه در خدمت صهيونيست ها است و در مقابل آنان جمهوري اسلامي پرچمدار بيداري اسلامي است و مسلمانان نيز روش و منش جمهوري اسلامي ايران را برگرفته و تبعيت از ائمه اطهار(ع) مي دانند.
دكتر ولايتي افزود: تبعيت از اهل بيت(ع)، در صورتي پايدار و زنده مي ماند كه ياد آنان همواره زنده باشد و بقاع متبرك اماكني هستند كه مردم به آنها دعوت شده اند تا با معرفت و علم به واقعيت وجودي آنان به زيارت بپردازند.
وي اظهار داشت: اين امر، به آن معناست كه با به كارگرفتن عقل و عاطفه، كاري ماندگار مي توان صورت داد همان گونه كه در انقلاب ايران شكل گرفت.

 



اظهارات عباسي درباره موفقيت هاي چشمگير ايران در انرژي هسته اي

رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: جمهوري اسلامي ايران با همت جوانان غيور و توانمند اين مرز و بوم به موفقيت هاي چشمگيري در عرصه انرژي صلح آميز هسته اي دست يافته است.
به گزارش ايرنا، «فريدون عباسي» پنجشنبه شب در همايش «تجليل از شهداي جهاد علمي كشور» در سالن اجتماعات دارالشفاي قم افزود: امروز در زمينه توليد سوخت هسته اي كليه مراحل چرخه سوخت در كشور و توسط دانشمندان ايراني محقق مي شود.
وي پيشرفت هاي هسته اي كشور را علاوه بر استعداد علمي دانشمندان ايراني مرهون اخلاق و تقواي محققان و پژوهشگران سازمان انرژي اتمي دانست و افزود: اگر اعتقادات معنوي و خلوص نيت اين جوانان مومن و متعهد نبود بدون شك ما نمي توانستيم به چنين موفقيت هايي دست پيدا كنيم.
وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: دشمنان اسلام بايد بدانند كه ما از حذف فيزيكي نمي هراسيم و خون پاك شهدا ما را در مسير و رسيدن به اهداف خود مستعدتر مي كند.
عباسي به انرژي دريافتي از نيروگاه اتمي بوشهر نيز اشاره كرد و گفت: توان تحويلي نيروگاه اتمي بوشهر به شبكه سراسري برق كشور در تابستان سال 91 به بالاترين حد ممكن يعني يك هزار مگاوات خواهد رسيد.
¤گزارش ايرنا همچنين حاكي است رئيس سازمان انرژي اتمي ايران گفت: دستاوردهاي هسته اي بدون حمايت هاي راهبردي و تدابير داهيانه رهبر معظم انقلاب و پشتيباني همه جانبه و بي دريغ رئيس جمهوري از برنامه هاي اين صنعت، به ويژه تامين به موقع و كامل اعتبارات مالي، امكان پذير نبود.
فريدون عباسي افزود: رشد علمي و فني جمهوري اسلامي ايران، الگويي مناسب براي ساير كشورها، در كسب استقلال و حاكميت ملي و انتقال مركز تصميم گيري و مديريت، به داخل هر كشور مي باشد.
وي اظهار داشت: رشد دانش و فناوري هسته اي، به عنوان يك شاخص چشم گير رشد و توسعه كشورها، در زمينه هاي مختلف علمي، فني و مديريت دانش و فناوري است.
¤پدر شهيد مصطفي احمدي روشن نيز در اين همايش شهادت را بزرگترين دستاورد فرزندش براي انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي دانست و افزود: شهادت مظلومانه فرزندم موجب شد تا مردم آمريكا تصوير او را در مقابل كاخ سياه استكبار جهاني به نمايش بگذارند.
در پايان اين همايش از خانواده هاي شهداي هسته اي كشور با حضور آيت الله مقتدايي و رئيس سازمان انرژي اتمي كشور و استاندار قم تجليل شد.

 



اخبار ادبي و هنري

ترويج همجنسگرايي در راديو زمانه!
راديو ضد انقلابي زمانه كه از هلند برنامه پخش مي كند، به ترويج همجنسگرايي پرداخت.
به گزارش خبرنگار كيهان، راديو زمانه اخيرا معرفي گروهي از وبلاگ نويسان و به اصطلاح شاعراني را برعهده گرفته است كه داراي تمايلات همجنسگرايانه اند.
اين گروه منحرف، در نوشته هاي خود به شدت از فضاي اخلاقي جامعه ايراني، انتقاد مي كنند!
«ورزش» در راه است!
يك شبكه جديد تلويزيوني ديگر نيز در راه است.
به گزارش خبرنگار كيهان، پس از آغاز به كار شبكه هاي آي فيلم، تجارت، شما، نمايش و تلويزيون اسپانيولي در سال جديد، ورزش نيز داراي يك شبكه مستقل به همين نام خواهد شد.
قرار بود كه اين شبكه پيش از نوروز 91 پخش آزمايشي خود را آغاز كند اما ظاهرا هنوز اين شبكه جديد به مرحله پخش نزديك نشده است.
كمدين آمريكايي خودكشي كرد
يك كمدين آمريكايي دست به خودكشي زد. به گزارش جام نيوز به نقل از روزنامه ديلي ميل، دانيل ون بارگن هفته پيش بعد از تلاش نافرجام براي خودكشي، در شرايط بحراني بسر مي برد.
وي بعد از شليك به ناحيه سر به طور معجزه آسايي جان سالم بدر برد. وي بعد از اقدام به خودكشي جهت كمك به فوريت هاي پزشكي زنگ زد. دكترها گفته اند كه وي بيماري ديابت دارد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14