(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 23 فروردین 1391- شماره 20180

صيد هامور ماهيان در آب هاي هرمزگان ممنوع شد
افزايش ميانگين اميد به زندگي در ايران
ايران در كيهان
شهرك اداري البرز ساخته مي شود
اندازه گيري فشار خون 800 نفر در نايين
فرماندار: روستاهاي استان يزد با بيكاري و توسعه نيافتگي روبه روست
استاندار اصفهان: امسال بايد تهديدها را به فرصت تبديل كرد
در نوروز امسال: راه هاي مازندران پر ترددترين محورهاي مواصلاتي كشور بود
پس از 2 سال انتظار مركز بهداشتي سامان به زودي به بهره برداري مي رسد
مديركل تبليغات اسلامي مازندران: گسترش فرهنگ فاطمي در جامعه از انحرافات جلوگيري مي كند
تولد اولين دوقلوهاي سال 91 كشور در همدان
افزايش 9درصدي فعاليت امدادگران در آذربايجان غربي
مراغه 150پرونده تخلف نوروزي داشت
سرما 13ميليارد ريال به محصولات باغي نطنز خسارت وارد كرد
در ايام نوروز ميزان سرقت خودرو در اصفهان افزايش يافت
استفاده 726 هزار مسافر از ناوگان حمل و نقل عمومي گيلان



صيد هامور ماهيان در آب هاي هرمزگان ممنوع شد

بندرعباس- خبرنگار كيهان
معاون صيد و بنادر ماهيگيري اداره كل شيلات هرمزگان از ممنوعيت صيد هامور ماهيان تا پايان ارديبهشت ماه در آب هاي استان خبر داد.
سيدپرويز محبي با اشاره به ممنوعيت صيد هامور ماهيان از 15 فروردين تا آخر ارديبهشت ماه در آب ها خليج فارس، اظهار داشت: هر سال با فرا رسيدن فصل بهار با هدف بازسازي ذخاير آبزيان و حفظ نوزادان آبزي، صيد برخي از گونه هاي آبزي حساس و اقتصادي با هماهنگي و همكاري صيادان ممنوع مي شود.
وي افزود: همچنين صيد گونه هاي حلوا سفيد و شوريده از اول ارديبهشت تا آخر خرداد و ميش ماهي از 15 مرداد تا پايان شهريور نيز ممنوع است.
معاون صيد و بنادر ماهيگيري اداره كل شيلات هرمزگان ادامه داد: صيد به روش سنتي مشتا نيز از 15 فروردين تا آخر ارديبهشت سال 91 در آب هاي هرمزگان ممنوع است كه در اين نوع صيد با استفاده از تور و ميله، تور را به صورت افقي در ساحل دريا نصب مي كنند كه با استفاده از جزر و مد دريا آبزي به دام مي افتد.
محبي عنوان كرد: صيد با تورهاي منوفلامنت كه توري ريز و نامرئي است و در آن ماهي هاي كوچك صيد و سبب نابودي ذخاير آبزيان مي شود نيز در طول ساحل ممنوع است.

 



افزايش ميانگين اميد به زندگي در ايران

نيشابور- خبرنگار كيهان:
ميانگين اميد به زندگي در ايران طي 3 دهه اخير از 56 سال به 73 سال افزايش يافته است.
معاون بهداشتي دانشكده علوم پزشكي نيشابور در اولين روز هفته سلامت ضمن اعلام اين مطلب افزود: سازمان جهاني بهداشت هر سال مقارن با تأسيس اين سازمان، شعاري را در راستاي اهداف خود مطرح مي كند و آن را سرلوحه كارهايش قرار مي دهد.
دكتر محمدجعفر صادقي گفت: با توجه به رشد جمعيت سالمندي و افزايش اميد به زندگي در جهان، سازمان جهاني بهداشت موضوع امسال را سالمندي و سلامت انتخاب كرده و با شعار زندگي سالم طول عمر بيشتربه تمام كشورها اعلام كرده برنامه ريزي هاي لازم در اين باره انجام دهند.
«صادقي» درادامه سخنان خود گفت: تعداد سالمندان در دنيا حدود 700 ميليون نفر است كه طي چهل سال آينده به اين تعداد بالغ بر 2 ميليارد نفر خواهد رسيد.
رئيس مركز بهداشت نيشابور در پايان سخنان خود ضمن برشمردن روزشمار هفته سلامت گوشه اي از فعاليتهاي در نظر گرفته شده براي اين هفته و براي طول سال را اعلام كرد.
اين گزارش مي افزايد براي اولين روز هفته سلامت ورزش و نرمش صبحگاهي برنامه ريزي شده بود كه ساعت 30/6 صبح شنبه با حضور سالمندان و معاون بهداشتي دانشكده در محل بوستان امين الاسلامي نيشابور برگزار شد.

 



ايران در كيهان

دستوركار مديران
بندرعباس- خبرنگاركيهان:استاندار هرمزگان گفت: مديران استان بايستي با پيروي از منويات رهبرمعظم انقلاب درسال 91 بيش از پيش، خدمتگزاري بي منت به مردم هرمزگان و انجام سفرهاي شهرستاني جهت حل مشكلات آنان را در دستور كار خود قرار دهند.
ابراهيم عزيزي در اولين نشست شوراي اداري استان هرمزگان از مديران اين استان خواست براي سرعت بخشيدن به اهداف تعيين شده برنامه ريزي، اولويت بخشي و نظم بخشي را در دستور كار خود قرار دهند و نسبت به تكميل طرح ها و پروژه هاي نيمه كاره و جذب تمامي اعتبارات استان تمام تلاش خود را بكارگيرند.
نواختن زنگ سلامت
چناران- خبرنگاركيهان: در دومين روز هفته سلامت با حضور مسئولان اجرايي شهرستان چناران زنگ سلامت در يك دبستان دخترانه اين شهر نواخته شد.
در اين مراسم معاون تربيتي و بهداشت و آموزش و پرورش چناران گفت: هم اكنون 20 مربي در مدارس ابتدايي اين شهرستان به مسائل بهداشتي دانش آموزان رسيدگي مي كنند.
جدي گرفتن سالمندي
گناباد- خبرنگاركيهان: به مناسبت فرا رسيدن هفته سلامت برنامه هاي مختلفي با شعار «زندگي سالم- طول عمر بيشتر» و با محوريت سالمندان در گناباد برگزارشد.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي گناباد با اشاره به شعار «سالمندي و سلامت» كه امسال از سوي سازمان جهاني بهداشت انتخاب شده است گفت: هرسال يكي از مشكلات جهاني به عنوان شعار روزجهاني بهداشت مطرح مي شود تا همه دست اندركاران براي حل آن تلاش كنند.
وي تصريح كرد: سالمندي از جمله پديده هايي است كه بايد براي آن برنامه ريزي كرد.
تصويب
بودجه شهرداري
خوراسگان- خبرنگاركيهان: شوراي اسلامي خوراسگان بودجه 200 ميليارد ريالي شهرداري خوراسگان را تصويب كرد كه از اين رقم 31 درصد معادل 62 ميليارد ريال جاري و 69 درصد معادل 138 ميليارد ريال عمراني است.
توليد 212 تن محصول
بابل- خبرنگاركيهان: مدير جهاد كشاورزي بابل گفت: شهرستان بابل داراي 3 واحد توليد گلخانه اي سبزي و صيفي است كه درسال 90 بيش از 212 تن محصول توليد كردند. مهندس مسعود غلامي گفت: 138هزار شاخه گل و 340هزار و 300 گلدان، 62 هزار اصله درختچه 70 هزار جعبه گل فصلي، انواع گل ها دراين شهر توليد شده است. وي ادامه داد: در حال حاضر 7 واحد توليد و پرورش قارچ خوراكي درسطوح كوچك با مجموع توليد حدود 19 تن در سال درحال فعاليت است.
مشكل كم آبي
اصفهان- خبرنگاركيهان: استاندار اصفهان با بيان اينكه تمام دستگاه هاي اجرايي اين استان بايد در اجراي پروژه بهشت آباد سرمايه گذاري كنند، گفت: اين پروژه ملي تنها جنبه عمراني ندارد و پروژه سياسي، امنيتي و اجتماعي محسوب مي شود.
«عليرضا ذاكراصفهاني» درنخستين نشست شوراي اسلامي شهر اصفهان درسال جاري افزود: مشكل آب يكي از چالش هاي مهم استان است. مديريت استان در سال جاري با رويكرد اصلي توليد ملي و جهت گيري به سوي حفظ محيط زيست و مديريت منابع آبي در صدد حل اين مشكل است. استاندار اصفهان در ادامه اصفهان را بدون زاينده رود بي معنا دانست و افزود: مردم با صرفه جويي در مصرف آب و مديريت آب مي توانند بحران كم آبي به خصوص در تيرماه سال جاري را جبران كنند.

 



شهرك اداري البرز ساخته مي شود

كرج - خبرنگار كيهان:
رئيس مسكن و شهرسازي استان البرز از ساخت و راه اندازي شهرك اداري اين استان در 4 سال آينده خبر داد.
قدرت الله ضيايي فر با بيان اين خبر گفت: طرح شهرك اداري در مرحله عقد قرارداد است و توافق با مشاور ساخت در حال انجام است.
وي افزود: اعتباري بالغ بر 80 ميليارد ريال به ساخت اين شهرك اختصاص يافته است.
رئيس مسكن و شهرسازي استان البرز اظهار داشت؛ طبق تصميم گيري ها، اين شهرك به مساحت 25 هكتار در زميني در نزديكي پايانه شهيد كلانتري شهرستان كرج قرار دارد.
ضيايي فر بيان كرد: طبق برنامه ريزي ها، پس از بهره برداري از اين سازه، كليه امور اداري استان در اين شهرك انجام و پيگيري خواهد شد.

 



اندازه گيري فشار خون 800 نفر در نايين

نايين- خبرنگاركيهان:
رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان نايين گفت: به مناسبت هفته جهاني سلامت، فشار و قند خون 800 نفر در اين شهر رايگان اندازه گيري و پالايش شد.
«علي شريفي» در حاشيه بازديد از پايگاه هاي سنجش رايگان فشار خون در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با هفته جهاني سلامت، دو پايگاه سنجش رايگان فشار و قند خون به صورت مجزا براي آقايان و خانم ها در اين شهر برپا شده است كه هدف از اجراي آن، ارج نهادن به هفته سلامت و ارتقاي سطح بهداشت و سلامت جامعه است.
وي گفت: اگر پرفشاري خون در مراحل اوليه كنترل نشود، نه تنها فعاليت دستگاه قلب و عروق، بلكه ساير اعضاي بدن را نيز دچار مشكل مي كند.

 



فرماندار: روستاهاي استان يزد با بيكاري و توسعه نيافتگي روبه روست

يزد- خبرنگاركيهان:
فرماندار يزد در جريان بازديد از روستاهاي بخش مركزي يزد به نقش مهم و تأثيرگذار روستاها در توسعه زير ساختهاي جوامع اشاره كرد.
عزيزاله سيفي درجريان اين بازديد افزود: در مناطق روستايي با مشكلات و مسائل مختلفي همچون بيكاري، عدم استفاده از ظرفيت هاي موجود و توسعه نيافتگي مواجه هستيم كه توسعه و عمران روستايي درچند سال اخير همواره يكي از دغدغه هاي اصلي مسئولان بوده است كه دراين مسير اقدامات خوبي نيز انجام شده است.
وي افزود: جمعيتي حدود 65 تا 70 هزار نفر در روستاهاي بخش مركزي سكونت دارند. كه اين افراد شامل افراد بومي، اتباع بيگانه، مهمانان و مهاجران مي شوند.سيفي ادامه داد: سال گذشته اعتبار خوبي به روستاها اختصاص يافته بود كه اميدواريم درسال جاري نيز با تخصيص اعتبارات مناسب زمينه توسعه و رشد بيش از پيش اين روستاها فراهم شود.
فرماندار درپايان با تأكيد به اينكه بايد به روستاها نگاه ويژه اي داشته باشيم از دهياران بخش مركزي خواست مشكلات مردم روستا را بررسي و هر چه سريع تر درجهت مرتفع كردن آنها اقدام كنند.

 



استاندار اصفهان: امسال بايد تهديدها را به فرصت تبديل كرد

اصفهان- خبرنگاركيهان:
استاندار اصفهان گفت: نامگذاري امسال به عنوان سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني توسط رهبر معظم انقلاب، نوعي هدايت براي تبديل تهديدها به فرصت است.
عليرضا ذاكراصفهاني در نشست كار گروه توسعه بخش كشاورزي استان اصفهان با اشاره به تحريم ها و فشارهاي غرب عليه ايران گفت: بايد براي مقابله با غرب و نبرد اقتصادي آمادگي كامل داشته باشيم.
وي افزود: شرايط كنوني براي ما شرايطي همانند جنگ اقتصادي را فراهم كرده است.
وي اظهارداشت: منظور از توسعه كشاورزي صرفا واگذاري زمين و ارائه تسهيلات نيست بلكه استفاده از ظرفيت هاي موجود براي توليد بيشتر محصولات و ايجاد اشتغال است كه به خاطر وجود تهديدها و تحريم ها براي ما از اهميت ويژه اي برخوردار است.
وي كمبود منابع آبي را از چالش هاي اين بخش در استان اصفهان عنوان كرد و گفت: با صرفه جويي، مصرف بهينه و تأمين منابع آبي جديد بايد اين مشكل را حل كرد.
استاندار اصفهان همچنين در جمع مستشرقين آلماني كه براي ديدار از آثار تاريخي به اصفهان سفر كرده بودند به فضاسازي رسانه هاي غربي ضد ايران اسلامي اشاره كرد و افزود: امروز غرب براساس پيش فرض هاي شرق شناسان، ايران را كشوري تروريست، خشن و ديكتاتور معرفي مي كند.
ذاكر اصفهاني گفت: دانشمندان ايران به بهانه دروغين دستيابي به سلاح هسته اي، قرباني اعمال تروريستي شده اند.

 



در نوروز امسال: راه هاي مازندران پر ترددترين محورهاي مواصلاتي كشور بود

ساري - خبرنگاركيهان:
مديركل راه و ترابري استان مازندران گفت: براساس گزارش مركز مديريت راه هاي كشور محورهاي مواصلاتي اين استان به عنوان پرتردد ترين راه هاي كشور شناخته شد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و ترابري استان مازندران سيد علي اسد افزود: مازندران با توجه به شرايط ويژه آب و هوايي و جغرافيايي خود همه ساله پذيراي ميليون ها گردشگر و مسافر بوده كه به اين استان سفر مي كنند با توجه به اينكه بيش از 90 درصد حمل و نقل ها در كشور به صورت حمل ونقل جاده اي است لذا محورهاي ارتباطي اين استان همواره از پرترافيك ترين راه هاي كشور محسوب مي شود.
وي در ادامه به تردد بالاي وسايل نقليه در سطح محور ساري - قائمشهر اشاره و عنوان كرد:محور ساري- قائمشهر همچون سنوات گذشته به عنوان يكي از محورهاي پرتردد در سطح كشور در ايام نوروز بوده از اين رو اين اداره كل درسال جاري اقدامات گسترده و ويژه اي براي تعريض و شش خطه كردن آن در دستور كار دارد.
گفتني است مازندران از طريق سه محور شرياني و كوهستاني (هراز، كندوان و سوادكوه) با پايتخت كشور در ارتباط است.

 



پس از 2 سال انتظار مركز بهداشتي سامان به زودي به بهره برداري مي رسد

شهركرد- خبرنگار كيهان:
مديركل مسكن و شهرسازي چهارمحال و بختياري از پيشرفت 95 درصدي در ساخت مركز بهداشتي شهر سامان خبر داد.
وي زيربناي اين مركز را يك هزار و 500 مترمربع اعلام كرد و گفت: اين مركز از بخش هاي بستري، زنان و زايمان، درمانگاه، راديولوژي، آزمايشگاه، داروخانه و... تشكيل شده است.
به گفته ابراهيمي عمليات اجرايي پروژه ساختمان مركز بهداشتي- درماني شهر سامان از سال 89 آغاز شده است.

 



مديركل تبليغات اسلامي مازندران: گسترش فرهنگ فاطمي در جامعه از انحرافات جلوگيري مي كند

ساري- خبرنگار كيهان:
گسترش و پويايي فرهنگ فاطمي در سطح جامعه موجب جلوگيري از انحرافات و ناهنجاري هاي اجتماعي، فرهنگي و حتي سياسي مي شود.
مديركل تبليغات اسلامي مازندران با اعلام اين مطلب، و با اشاره به نقش كليدي حضرت فاطمه زهرا(س) در طول دوران زندگي و اثرگذاري سيره آن حضرت بعد از شهادت، گفت: حضرت زهرا(س) الگوي زندگي الهي در پرتو تبعيت از ولايت است كه سيره زندگي ايشان بسيار پربار و سرمشق شايسته اي براي ادامه حيات بشري است.
حجت الاسلام والمسلمين ناصر شكريان با اشاره به حركت دشمنان براي ضربه زدن به اصول اعتقادي دين مبين اسلام و ايجاد شبهه و تفرقه در ميان مسلمانان، اظهار كرد: مبارزه و حركت زهراي مرضيه(س) در اثبات حقانيت ولايت اميرالمؤمنين(ع) بي شك بيانگر درك درست آن حضرت از مفاهيم قرآن، وحي و رسالت الهي پيامبر(ص) بوده است.
وي با اشاره به اينكه شايسته است، تدبيري صورت گيرد تا سيره زندگاني آن حضرت در كتب درسي مدارس تدريس شود، اذعان كرد: تبيين اهداف فرهنگ فاطمي براي جامعه بويژه نسل جوان و بانوان لازم است، چرا كه گسترش اين فرهنگ در سطح اجتماع سبب جلوگيري از انحرافات و ناهنجاري هاي اجتماعي و فرهنگي و حتي سياسي مي شود.
شكريان با اشاره به اينكه حضرت زهرا(س) با شجاعت و ايستادگي خود به همه فهماند كه يك فرد مسلمان در هر موقعيتي بايد پشتيبان ولايت بوده و از دشواري هاي مبارزه با دشمن ترسي نداشته باشد، خاطرنشان كرد: عظمت حضرت فاطمه(س) به اين دليل است كه در مدت كوتاه عمر با بركت خود به كمال واقعي دست پيدا كرد و سيده زنان عالم شد.

 



تولد اولين دوقلوهاي سال 91 كشور در همدان

همدان- خبرنگار كيهان:
مديركل ثبت احوال استان همدان گفت: اولين متولدان سال 91 در استان همدان، دوقلو هستند.
«عبدالله مقصودي فر» با اعلام اين خبر افزود: در لحظه تحويل سال 91، نخستين نوزادان سال جديد استان كه دوقلو بودند به نام هاي حسنا و حسين، در بيمارستان فاطميه همدان به دنيا آمدند.
وي ادامه داد: خانواده اولين دوقلوهاي سال 91 كشور ساكن شهرستان نهاوند هستند و شناسنامه هاي آنان پس از تولد صادر و تحويل داده شد.
«مقصودي فر» سپس به برخي وقايع حياتي استان در سال گذشته اشاره كرد و اظهار داشت: تا پايان بهمن ماه سال 90، تعداد 28 هزار و 332 مورد واقعه ولادت در استان ثبت شده است.

 



افزايش 9درصدي فعاليت امدادگران در آذربايجان غربي

اروميه- خبرنگار كيهان:
يكي از دلايل افزايش بازدهي عملكرد امدادگران افزايش تعداد پايگاههاي امداد و نجات جاده اي است.
به گزارش خبرنگار ما، يحيي زينالپور در جمع خبرنگاران از فعاليت شش هزار و 140نفر روز امداد در استان در ايام نوروز سال91 توسط جمعيت هلال احمر استان خبر داد و اظهار داشت؛ امسال 23پايگاه فعال در سطح استان داشته ايم كه افزايش 9درصدي نسبت به مدت مشابه سال گذشته يكي از دلايل نتيجه بخش در روند خدمات رساني به مردم در ايام نوروز است.
«يحيي زينال پور» ادامه داد: با توجه به پايگاههاي ايجاد شده در جاده هاي استان مدت زمان حضور امدادگران در صحنه كاهش يافته و رقم آن حتي از نرم جهاني و كشوري هم پايين تر آمده است.
وي ميانگين حضور امدادگران آذربايجان غربي در ايام تعطيلات نوروز در صحنه را 7دقيقه اعلام و خاطرنشان كرد: نيروهاي امداد جمعيت هلال احمر استان امسال با 5/3برابر رشد نسبت به سال گذشته در 180حادثه و سانحه طبيعي و رانندگي استان حاضر شدند.
مديرعامل جمعيت هلال احمر آذربايجان غربي با بيان اينكه امدادگران جمعيت هلال احمر استان در نوروز امسال به 6هزار و 705نفر حادثه ديده امدادرساني كرده اند، يادآور شد: اين تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 211درصد رشد برخوردار است.
زينال پور اعلام كرد: در طول اجراي طرح نوروزي 241 مصدوم تحت درمان قرارگرفته اند كه 66درصد بيشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

 



مراغه 150پرونده تخلف نوروزي داشت

مراغه- خبرنگار كيهان:
مدير اداره بازرگاني مراغه گفت: 150پرونده تخلف در طرح ويژه نوروزي در اين شهرستان تشكيل شده است.
« باقر اصل نجاري» در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: ارزش اين پرونده ها 26ميليون و 430هزار ريال بوده كه تمام پرونده ها به تعزيرات حكومتي اين شهرستان معرفي شده است.
وي گفت: همچنين در طي ايام نوروزي براي تامين رفاه حال مردم و رفع نياز شهروندان 37تن مرغ منجمد به قيمت هر كيلوگرم 31 هزار تا 31 هزار و 500 ريال توزيع شده است.
مدير اداره بازرگاني مراغه افزود: براي تنظيم بازار در زمينه عرضه گوشت قرمز 10 تن گوشت منجمد برزيلي به ارزش هر كيلوگرم 93 هزار و 500 ريال تا 97 هزار ريال، با نظارت گروه هاي ويژه طرح نظارتي نوروز توزيع شده است.
وي افزود: هم اكنون توزيع مرغ منجمد و گوشت قرمز منجمد برزيلي در شهرستان مراغه ادامه دارد.

 



سرما 13ميليارد ريال به محصولات باغي نطنز خسارت وارد كرد

بادرود- خبرنگاركيهان:
مدير جهاد كشاورزي نطنز گفت: سرماي روزهاي پاياني سال گذشته 13ميليارد و 200ميليون ريال به محصولات باغي و زراعي اين شهرستان خسارت وارد كرد.
عبدالرضا مهدي بادي اظهار داشت: از مجموع 800 هكتار سطح زير كشت محصولات زراعي در بخش كويري، 70درصد محصولات آن دچار خسارت شده است.
وي مجموع خسارت ريالي وارده به محصولات زراعي جو، گندم و شنبليله در بخش كويري اين شهرستان را سه ميليارد و 200ميليون ريال برآورد كرد. وي مجموع خسارت ريالي وارده به باغ هاي آلوچه، گلابي، بادام، زردآلو و سيب را نيز 10ميليارد ريال تخمين زد و گفت: سرمازدگي از مجموع 100هكتار سطح باغ هاي اين شهرستان، به 90درصد محصولات خسارت وارد كرده است.
مدير جهاد كشاورزي نطنز از سرمازدگي باغ هاي انار اين شهرستان به ويژه در شهر «بادرود» از توابع اين شهرستان نيز خبر داد و گفت: باتوجه به تفاوت در زمان شكوفايي درختان انار، امسال نسبت به سال گذشته خسارات وارده به اين محصول به علت سرماي شديد پايان پارسال مشخص نيست.
مهدي بادي، با بيان اينكه سرمازدگي پايان سال گذشته به ساقه درختان انار آسيب رسانده است، خاطرنشان كرد: از مجموع يك هزار و 500هكتار باغ هاي انار اين شهرستان به 40درصد محصولات خسارت وارد شده است.
زمين هاي كشاورزي نطنز 13هزار هكتار است كه هفت هزار و 500هكتار آن زراعي و بقيه باغي هستند.

 



در ايام نوروز ميزان سرقت خودرو در اصفهان افزايش يافت

اصفهان -خبرنگاركيهان:
در طول 15 روز اول سال جاري، تعداد 462 دستگاه خودرو و موتورسيكلت مسروقه در استان اصفهان كشف شد.
رئيس پليس آگاهي استان اصفهان با بيان اين مطلب اظهار داشت: با تلاش ماموران اين پليس در طول اين مدت تعداد 311 دستگاه خودرو و 151 دستگاه موتورسيكلت مسروقه كشف و به مالباختگان تحويل داده شد.
«سرهنگ حسين حسين زاده» با بيان اينكه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با كاهش 47 درصدي سرقت موتورسيكلت مواجه بوديم، افزود: اين درحالي ست كه ميزان سرقت خودرو نسبت به نوروز سال قبل 8 درصد افزايش داشت كه عدم استفاده از پاركينگ هاي عمومي و عدم استفاده از تجهيزات ايمني لازم مانند قفل فرمان، قفل پدال و دزدگير از مهم ترين دلايل وقوع اين سرقت ها است.
وي اضافه كرد: دراين رابطه تعدادي از سارقان هم با تلاش ماموران پليس آگاهي استان دستگير شدند كه جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي گرديدند.
حسين زاده درعين حال از كاهش 15 درصدي در وقوع كل سرقت ها طي ايام نوروز خبر داد و گفت: در وقوع سرقت مسلحانه با كاهش 63 درصدي و در وقوع سرقت به عنف نيز با كاهش 54 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوديم.

 



استفاده 726 هزار مسافر از ناوگان حمل و نقل عمومي گيلان

رشت- خبرنگار كيهان:
درتعطيلات نوروزي بيش از 726هزار مسافر براي سفر از ناوگان حمل و نقل عمومي گيلان استفاده كردند.
معاون اداره كل حمل و نقل پايانه هاي گيلان با بيان اين مطلب اظهار داشت: 155هزار نفر از مسافران با اتوبوس، 242هزار نفر با ميني بوس و 329هزار نفر با سواري سفر كردند ضمن اينكه تعداد 16هزار بليت اين ناوگان در تعطيلات نوروزي پيش فروش شده است.
جلال فتوره چي افزود: شهرستان رشت- لنگرود و لاهيجان به ترتيب بيشترين مسافران استفاده كننده از ناوگان حمل و نقل عمومي را در تعطيلات نوروزي داشتند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14