(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 23 فروردین 1391- شماره 20180

حذف مردودي از پايه اول دبيرستان
الزام نهادهاي شهرداري براي ارائه لايحه حمايت از توليد ملي
كشف هزار تن برنج قاچاق
وزير بهداشت: 10 ميليون ايراني سالمند مي شوند
فروش كيت هاي تقلبي به محققان
60 قاضي زن دوره هاي قضاوت را مي گذرانند
رئيس بيمارستان شهيد مدرس: سالمندان، پنج شنبه ويزيت رايگان مي شوند
دستگيري 2قاچاقچي كالا در خيابان انبار نفت
پاسخ طاهري به ادعاي عربستان: تردد آزادانه قاچاقچيان مواد مخدر در عربستان
مارگير حرفه اي شكار مارهاي سمي شد
ايجاد تنوع در دفترچه ها براي كاهش تقلب
تصادف در سراوان 3 كشته و 10 مجروح بر جاي گذاشت
پس از گذشت 5 ماه از رانش زمين جاده ارتباطي 19روستاي اليگودرز همچنان مسدود است
حوادث كوتاه از كشور
با ادب ترين روستائيان دنيا
اقدام رئال براي محبوبيت ميان مسلمانان



حذف مردودي از پايه اول دبيرستان

معاون دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از حذف مردودي از سال جديد تحصيلي در پايه اول دبيرستان خبر داد.
باشي زاده اضافه كرد: البته اين مردودي در گذشته 36درصد بود كه با تلاش فرهنگيان در كل كشور به 20درصد رسيد ولي اين هم رقم كمي محسوب نمي شود و حدود 200 هزار دانش آموز شامل اين معضل مي شوند.
معاون دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ابراز داشت: پس از آزمايش كردن طرح هاي كيفيت بخشي مختلف در اين دوره از آنجا كه اين مشكل به قوت خود باقي مانده بود، آئين نامه جديد اين مشكل در زمينه مردودي ها را رفع كرد و بنابر اين شد كه بعد از اين در دوره متوسطه مردودي وجود نداشته باشد.
وي ادامه داد: دانش آموزان تجديدي در امتحانات خرداد اول متوسطه ابتدا در تابستان دوره هاي آموزشي را مي گذرانند و در شهريور امتحان خواهند داد.
باشي زاده افزود: اگر اين دانش آموزان در شهريور موفق به كسب نمره قبولي نشوند، امتحانات جبراني در مهر ماه فرصت ديگري در اختيارشان خواهد گذاشت.
وي خاطرنشان كرد: دانش آموزاني كه در مهر ماه نيز نتوانند قبولي را به دست بياورند، از اين نظر كه نمرات پائيني در دروس دارند به دوره هاي كار و دانش معرفي مي شوند.
معاون دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سياست وزارت آموزش و پرورش در هدايت 50 درصد دانش آموزان به فني و حرفه اي و كار و دانش ، ابراز داشت: اين طرح در اين موضوع هم به كمك ما مي آيد و بسياري از مشكلات دوره متوسطه را برطرف خواهد كرد.
وي يادآور شد: اين طرح از اين نظر كه مردودي ها را از دوره متوسطه حذف مي كند و معضل پيش نياز را از سر راه مديران متوسطه برمي دارد، بسياري از مداخلات آموزشي در دوره متوسطه را حذف خواهد كرد.
خواندن و نوشتن
در پيش دبستاني
ممنوع است
دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش گفت: براساس مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش مستقيم خواندن و نوشتن در پيش دبستاني ممنوع است.
مهدي نويد ادهم با اشاره به اين كه براساس مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش مستقيم خواندن و نوشتن در پيش دبستاني ممنوع است؛ بيان داشت: پيش دبستاني با توجه به اينكه دوره قبل از ورود به دبستان است از اهميت ويژه اي برخوردار است.
وي با اشاره به برنامه هاي آموزش و پرورش در نظام تحولي براي دوره پيش دبستاني گفت: پيش دبستان يك دوره رسمي غيراجباري است.
وي اظهار داشت: براساس قوانين متعدد مسئوليت آموزش نونهالان پيش دبستاني به لحاظ وظيفه قانوني وزارت بر عهده آموزش و پرورش است.
وي وجود دوگانگي آموزش در دوره پيش دبستاني را آسيبي براي دوره دبستان عنوان كرد و گفت: توجيه قانون گذار در سپردن مسئوليت آموزشي نونهالان به آموزش و پرورش جلوگيري از به وجود آمدن دوگانگي است.

 



چمران خبر داد
الزام نهادهاي شهرداري براي ارائه لايحه حمايت از توليد ملي

رئيس شوراي شهر تهران گفت: سازمان زيباسازي و تمامي سازمانهاي شهرداري كه مي توانند در تحقق شعار حمايت از توليد ملي همكاري كنند طي 15 روز لايحه اي به شورا ارائه كنند.
به گزارش خبرگزاري ها مهدي چمران در جلسه ديروز شورا با اشاره به نامگذاري سال جاري در حمايت از توليد ملي گفت: براي تحقق اين شعار در شهر بايد برنامه ريزي هاي لازم انجام شود و سازمان زيباسازي و ساير نهادهاي شهرداري ظرف 15 روز لايحه اي را تنظيم و به شورا ارائه دهند.
وي با تاكيد بر اينكه تهيه اين لايحه نبايد از 15 روز ديرتر شود، تصريح كرد: در قالب اين لايحه شهرداري بايد در وهله اول حمايت خود را از توليد داخلي و خريد محصولات داخلي اعلام كند و به بحث تبليغات و فرهنگ سازي براي استفاده از كالاهاي داخلي توجه كند. البته روي سخنم با وزارت ارشاد نيز هست چرا كه متون تابلوهاي تبليغات را تاييد مي كند بنابراين بايد هماهنگي با شهرداري وجود داشته باشد.
چمران با انتقاد از تابلوهاي تبليغاتي بسياري از مغازه ها كه كالاهاي خارجي را تبليغ مي كنند، گفت: متاسفانه بسياري از اين كالاها مشابه داخلي نيز دارد كه بايد در اين رابطه فرهنگسازي شود.
وي ادامه داد: شورا و شهرداري بايد به پروژه طرح ملي نيز توجه كنند چرا كه توليد ملي به طرح ملي مي انجامد.
رئيس كميته محيط زيست شوراي شهر تهران با انتقاد از ابلاغ نشدن مصوبه ساماندهي دكل ها و آنتن هاي مخابراتي از سوي شهردار تهران، گفت: شنيده شده كه مركز كنترل ترافيك شهر تهران قصد دارد 700 دكل جديد كنترل از ترافيك در تهران نصب كند؛ به سمتي پيش مي رويم كه تهران به زودي به شهر دكل ها و دوربين ها تبديل مي شود.
ابتكار در جريان چهارصد و پنجاه و دومين جلسه علني شوراي شهر تهران با اشاره به اينكه از نظر شوراي شهر مصوبه ساماندهي دكل ها و آنتن هاي مخابراتي لازم الاجراست، خواستار ابلاغ اين مصوبه توسط محمدباقر قاليباف - شهردار تهران - شد و افزود: تمامي دستگاه هاي دولتي مرتبط با ساماندهي دكل ها آمادگي خود را اعلام كرده اند و اين امر بايد با مرجع قانوني اين حوزه كه هم اكنون شهرداري است، هماهنگ شود.
مهدي چمران - رئيس شوراي شهر تهران - نيز خطاب به معاون حقوقي شهردار تهران كه در اين جلسه حضور داشت، گفت: قصد نداريم از نصب دكل ها جلوگيري كنيم، بلكه خواستار رعايت چارچوب قانوني در اين موضوع هستيم.
وي با بيان اينكه عليرغم مصوبه شوراي شهر در خصوص ساماندهي دكل ها، هم اكنون در شهر بدون مجوز دكل هاي مخابراتي نصب مي شود، گفت: شهرداري تهران بايد از ادامه اين رويه هرچه زودتر جلوگيري كند.

 



فرمانده درياباني جزيره قشم خبرداد
كشف هزار تن برنج قاچاق

قشم - خبرنگاركيهان:
فرمانده درياباني شهرستان قشم از كشف و ضبط يك محموله بزرگ برنج قاچاق به وزن يك ميليون كيلو با ارزش بالغ بر 82 ميليارد ريال در محدوده جزيره هرمز خبر داد.
سرهنگ عبدالله لشكري با بيان اين مطلب در نشست اختصاصي به خبرنگار ما گفت: محموله برنج هندي به نام ذائقه بدون هرگونه مدارك گمركي از يك فروند بارج يدك كش مشكوك در حوالي جزيره هرمز از توابع شهرستان قشم كشف و ضبط شده است.
وي افزود: اقدام دريادلان درياباني شهرستان قشم در كشف اين محموله بزرگ قاچاق قابل تقدير است و نشان از حضور و توانمندي فرزندان انقلاب در صيانت از آبهاي نيلگون خليج هميشه فارس دارد.
فرمانده درياباني شهرستان قشم تصريح كرد: نيروهاي اين يگان دريايي با تلاش بي وقفه خود با هرگونه پديده قاچاق اعم از كالا و سوخت در سالي كه به فرمايش رهبر معظم انقلاب به سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني با هدف سلامت اقتصاد كشور به شدت برخورد و از انجام آن جلوگيري خواهند كرد.
سرهنگ لشكري در پايان بيان داشت: در اقدام كشف بزرگ محموله قاچاق برنج هندي، قاچاقچيان دستگير شده به همراه اين محموله تحويل مراجع قضايي شدند.

 



وزير بهداشت: 10 ميليون ايراني سالمند مي شوند

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت:
در سال 1400 ، 10 ميليون ايراني سالمند مي شوند.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي در همايش هفته سلامت كه ديروز در مركز همايش هاي رازي برگزار شد، اعلام كرد: هرم جمعيتي ايران به سمت ميانسالي حركت كرده است و هم اكنون 3/7 درصد جمعيت كشورمان را افراد سالمند تشكيل مي دهند كه پيش بيني مي شود در سال 1400 اين تعداد به 10 ميليون نفر افزايش يابد.
وي با اعلام اين كه حدود
5/38 درصد مراجعه به كلينيك هاي تخصصي متوجه افراد سالمند كشور است، افزود: همين ميزان را در بخش بستري سالمندان شاهد هستيم.
برنامه ريزي اصولي
نياز جمعيت سالمند كشور
رئيس ستاد هفته سلامت با اعلام اين كه هرم جمعيتي ايران به شدت در حال تغيير است، گفت: سياست گذاران بايستي فكري به مبحث جمعيتي كشور داشته باشند.
دكتر عليرضا مصداقي نيا در همايش هفته سلامت در مركز همايش هاي رازي اظهار كرد: هم اكنون 3/7 جمعيت ايران از افراد سالمند بالاي 60 سال تشكيل مي دهند كه در 3 سال آينده اين ميزان به يك چهارم جمعيت كشور افزايش خواهد يافت.
وي با تاكيد بر برنامه ريزي اصولي براي جمعيت سالمند كشور افزود: هرم جمعيتي ايران به شدت در حال تغيير است پس سياستگذاران بايستي فكري به مبحث جمعيتي كشور داشته باشند و جايگزين جوان بايد مورد توجه قرار گيرد.
مصداقي نيا با اعلام اين كه در آينده نزديك خط و مشي جمعيت و نقشه جمعيت كشور بايد ترسيم شود، ادامه داد: سند ارتقاء سلامت سالمندان تدوين شده و به زودي در شوراي عالي سلامت و امنيت غذايي بررسي خواهد شد.

 



وزارت بهداشت خبر داد
فروش كيت هاي تقلبي به محققان

معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت از فروش كيت هاي تقلبي به 3 برابر قيمت توسط دلالان به محققان كشورمان خبر داد.
دكتر مصطفي قانعي درباره راهكارهاي پيشگيري از اثرگذاري تحريم بر روي توليدات محققان علوم پزشكي افزود: متاسفانه آنچه براي ما مشكل ايجاد كرد تحريم نبود بلكه سوء استفاده هاي برخي فروشندگان داخلي بودند.
وي افزود: به عنوان نمونه وقتي دلار از 1200 تومان به 1800 تومان رسيد، در نهايت قيمت تجهيزات آزمايشگاهي موردنياز براي تحقيقات بايد 50 درصد افزايش قيمت داشته باشد اما ما بررسي كرديم و متوجه شديم قيمت كيت هاي آزمايشگاهي موردنياز تا سه برابر افزايش يافته است و فروشندگان هم در پاسخ به علت افزايش قيمت تحريم را بهانه مي كنند.
قانعي گفت: به عنوان نمونه يك كيت 60 دلاري را 300 هزار تومان به ما قيمت دادند كه اين موضوع بي انصافي محض است و انتظار نمي رفت كه در شرايطي كه بحراني بوجود مي آيد عده اي تنها به فكر سوءاستفاده از اين موقعيت باشند.
وي با اشاره به تاثيرات بسيار نامطلوب اين سوءاستفاده ها بر تحقيقات محققان ايراني خاطرنشان كرد: برخي از اين سوءاستفاده كنندگان كيت هاي تقلبي را با كيفيت نامرغوب و با قيمت هاي غيرواقعي در اختيار محققان قرار داده بودند كه موجب مخدوش شدن نتايج آن تحقيقات شده و اين محققان مجبور به تكرار تحقيق و صرفه هزينه، وقت و انرژي بيشتر در پروژه هاي خود شدند.
وي به مهر گفت: اميدواريم كه تا 6 ماه آينده، ساز و كاري را تهيه كنيم كه هر فردي كه پروژه تحقيقاتي دارد تجهيزات موردنياز خود را با قيمت ارز دولتي، در اسرع وقت و به بهترين كيفيت دريافت كند.

 



60 قاضي زن دوره هاي قضاوت را مي گذرانند

مدير كل آموزش قضات معاونت آموزش و تحقيقات قوه قضائيه در مورد حضور قضات زن در دادگاه ها گفت: هم اكنون 60 قاضي زن در حال گذراندن دوره هاي قضاوت هستند كه در صورت نياز توسط هسته گزينش قوه قضائيه جذب مي شوند.
غلامرضا موحديان ديروز اعلام كرد: آزمون علمي تمامي داوطلبان قضاوت در سال 90 به اتمام رسيده و 952 نفر پذيرفته شده اند.
وي افزود: آزمون علمي توسط 10 كميته در تمامي استانها انجام شد و هم اكنون پرونده داوطلبان قضاوت در مرحله صلاحيت اخلاقي، شخصيتي و سلامت جسماني و رواني قرار دارد كه نتايج نهايي تا اواخر شهريورماه مشخص مي شود.
موحديان با بيان اينكه هم اكنون خروجي قضات از قوه قضائيه بيشتر از ورودي قضات است گفت: پيشنهاد من به قوه قضائيه اين است كه بايد ساز وكارهايي را ايجاد كنند تا قضات بازنشسته بدون دغدغه از نگرفتن سنوات و كسر ماليات همچنان به قضاوت بپردازند چرا كه يك قاضي با تجربه به اندازه 10 قاضي جوان كارايي دارد.
مدير كل آموزش قضات معاونت آموزش و تحقيقات قوه قضائيه در انتها گفت: هم اكنون 30 زن در دانشكده علوم قضايي و 30 زن ديگر در مراكز آموزش دستگاه قضا در حال گذراندن دوره هاي قضاوت هستند كه به اعتقاد من اين زنان مي توانند نقش مهمي در دادگاههاي خانواده داشته باشند البته حضور آنان در سمتهاي معاون دادستان و داديار و بازپرس قطعي است ولي در صورت اعلام نياز اين زنان مي توانند در دستگاه قضا گزينش شوند.

 



رئيس بيمارستان شهيد مدرس: سالمندان، پنج شنبه ويزيت رايگان مي شوند

معاون آموزشي و سلامت مركز پزشكي، آموزشي و درماني شهيد مدرس از ويزيت رايگان سالمندان در كليه درمانگاه هاي داير در بيمارستان شهيد مدرس به مناسبت هفته سلامت در روز پنجشنبه، بيست وچهارم فروردين ماه خبر داد.
دكتر احمد رئيس السادات ضمن اعلام اين خبر افزود: طي هماهنگي صورت پذيرفته با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، ويزيت رايگان سالمندان در درمانگاه هاي قلب و عروق، اورولوژي، داخلي و طب فيزيكي اين مركز انجام مي شود.
وي همچنين اضافه كرد: همچنين در آخرين روز هفته سلامت و در راستاي ارج نهادن و تكريم سالمندان در كليه درمانگاه هاي گروه هاي آموزشي طب فيزيكي و توانبخشي تابعه دانشگاه هاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني سراسر كشور، افراد سالمند به صورت رايگان ويزيت مي شوند.
رئيس السادات با اشاره به اين كه افزايش جمعيت سالمند منجر به تغيير الگوي بيماري ها از جمله بيماري هاي عصبي اسكلتي و عضلاني در جامعه شده است، عنوان كرد: آموزش و پيشگيري از صدمات و سوانح در سالمندي از جمله پيشگيري از زمين خوردن (سقوط) از موارد مهمي است كه منجر به كاهش فراواني شكستگي هاي لگن و عوارض ناشي از آن مي شود.

 



دستگيري 2قاچاقچي كالا در خيابان انبار نفت

رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ از دستگيري دو قاچاقچي كالا و كشف مقادير متنابهي كالاي قاچاق در خيابان انبار نفت تهران خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ عليرضا محرابي از شناسايي و دستگيري دو قاچاقچي كالا و كشف مقادير متنابهي سيگار قاچاق از يك انبار در خيابان انبار نفت تهران خبر داد.
اين مقام انتظامي افزود: پس از مدت ها تحقيق و تفحص در خصوص فعاليت تعدادي قاچاقچي كالا ماموران پليس امنيت عمومي تهران بزرگ موفق شدند دو نفر از قاچاقچيان سابقه دار كالا را كه در شمال تهران فعاليت مي كردند، شناسايي و براي دستگيري آنها اقدام كنند.
محرابي افزود: پس از هماهنگي با مقام قضايي اين دو متهم تحت نظر قرار گرفتند و روز گذشته ماموران موفق شدند انبار آنها را كه اجناس قاچاق را در آن دپو مي كردند در خيابان انبار نفت تهران، شناسايي كنند.
رئيس پليس امنيت عمومي تهران بزرگ اعلام كرد: در تحقيقات مشخص شد كه فردي به نام بهرام و همدست وي در اين انبار اقدام به نگهداري تعداد متنابهي كارتن و اجناس قاچاق كرده و در موقعيت هاي مناسب اجناس قاچاق را در بازار به فروش مي رسانند.
وي افزود: بر همين اساس ماموران پايگاه پليس امنيت عمومي تهران بزرگ روز گذشته اقدام به بازديد از محل موردنظر كرده كه طي آن بيش از 900 هزار نخ انواع سيگار قاچاق و تعداد متنابهي اجناس قاچاق ديگر كشف و ضبط شد كه در اين راستا هر دو متهم كه بهرام و محمد نام داشتند براي سير مراحل تحقيقات به پايگاه پليس امنيت عمومي تهران بزرگ منتقل شدند.
محرابي ادامه داد: هر دو متهم در تحقيقات صورت گرفته در پايگاه پليس به جرايم خود اعتراف كردند.

 



پاسخ طاهري به ادعاي عربستان: تردد آزادانه قاچاقچيان مواد مخدر در عربستان

قائم مقام دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر با رد اتهامات سخنگوي وزارت كشور سعودي عليه ايران، درباره بي توجهي مقامات سعودي به تردد آزادانه قاچاقچيان مواد مخدر در اين كشور اظهار تأسف كرد و گفت: اگر دستگاه هاي اطلاعاتي و مبارزه با مواد مخدر اين كشور تلاش بيشتري بكنند، به راحتي مي توانند سرنخ هاي بزرگي را در رابطه با كشف مواد مخدر و شبكه هاي قاچاق به دست آورند.
به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ مهندس طه طاهري در گفت وگوي اختصاصي با پايگاه اطلاع رساني ستاد در خصوص اتهام اخير سخنگوي وزارت كشور سعودي عليه جمهوري اسلامي ايران مبني بر همكاري نكردن كشورمان در زمينه مبارزه با قاچاق مواد مخدر گفت: به نظر مي رسد اظهارات سخنگوي وزارت كشور عربستان درباره موضوع مواد مخدر، ناشي از عدم اطلاع وي از نوع روابط و تعاملات دو كشور باشد.
وي تصريح كرد: ما، از طريق افسر رابطي كه در سفارت عربستان سعودي مستقر است با همكاران اين كشور ارتباط داريم و چنانچه اخباري في مابين براي تبادل وجود داشته باشد يا نيازهاي اطلاعاتي از سوي طرف سعودي مطرح شود كه براي ما در دسترس باشد، همكاري خواهيم داشت كه البته از همكاري هاي دو كشور ايران و عربستان مي توان به كشف محموله هاي بزرگ مواد مخدر در سال هاي 2005 و 2006 اشاره كرد.
قائم مقام دبير كل ستاد افزود: واقعيت اين است كه در فعاليت شبكه هاي قاچاق بزرگ و بين المللي حضور اتباع كشورهاي مقصد يك اصل است و همانطور كه مطلعيد هيچ تبعه ايراني در اين زمينه در عربستان سعودي وجود ندارد اما اتباع كشورهاي پاكستان و افغانستان كه كانون توليد و انتقال مواد مخدر هستند به وفور در عربستان حضور دارند و مدام در سفر به كشورهاي خود و عربستان هستند.
طاهري ادامه داد: ما متأسفيم كساني كه امروزه دلال كشت مواد مخدر در زمين هاي بزرگ افغانستان هستند، به راحتي و آزادانه مي توانند در عربستان تردد كنند.
وي تأكيد كرد: اگر دستگاه هاي اطلاعاتي و مبارزه با مواد مخدر عربستان تلاش بيشتري بكنند، به راحتي مي توانند از ميان اتباع پاكستان و افغانستان كه با مجوزهاي بسيار آسان براي انجام حج تمتع يا عمره، يا تجارت وارد اين كشور مي شوند سرنخ هاي بزرگي را در رابطه با كشف مواد مخدر و شبكه هاي قاچاق به دست آورند.

 



مارگير حرفه اي شكار مارهاي سمي شد

ابهر- خبرنگاركيهان:
مارگير حرفه اي كه براي شكار به دره مارها رفته بود بر اثر حمله مارهاي سمي جان خود را از دست داد.
طي اين حمله مارگيران كه با هجوم هزاران مار سمي روبرو شده بودند پا به فرار گذاشتند، اما مارهاي سمي يكي از مارگيران را با نيش هاي سمي خود از پاي درآورد و مارگير دوم موفق به فرار شد.
مديركل مديريت بحران استان زنجان در اين باره اظهار داشت: با تلاش ماموران آتش نشاني، امدادگران جمعيت هلال احمر، نيروي انتظامي و محيط زيست استان زنجان و شهرستان خرمدره جسد مرد مارگير از ميان مارها بيرون كشيده شد.
«صفي الله كرامتي» با بيان اينكه در دره مارها در حال حاضر هزاران مار اجتماع كرده اند، افزود: اجتماع مارها مانع از حضور امدادگران در آن منطقه مي شود.
مديركل مديريت بحران استان زنجان همچنين گفت اين دره كه از گذشته نيز به دره مارها مشهور بوده است همه ساله و حتي در ايام عادي سال در آن مارهاي زيادي مشاهده مي شود.
لازم به ذكر است: اين مارگيرها كه پدر و پسر و از اهالي ساوه هستند براي گرفتن مار به اين دره رفته بودند كه به هنگام حمله مارها حمزه علي 45 ساله فرار كرد ولي پدر وي بنام علي آقا نظري 69 ساله جان خود را از دست داد.

 



سازمان سنجش خبر داد
ايجاد تنوع در دفترچه ها براي كاهش تقلب

مشاور عالي سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به نحوه سوالات دومين آزمون نيمه متمركز دكتري، گفت: سوالات عمومي و اختصاصي آزمون هر يك از رشته هاي امتحاني به صورت تستي چهار گزينه اي است.
حسين توكلي با بيان اينكه در اين آزمون داوطلبان در هر كد رشته امتحاني علاوه بر مواد آزمون عمومي كه شامل زبان انگليسي و استعداد تحصيلي است، به مجموعه اي از دروس تخصصي از دو مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد كد رشته مورد نظر بايد پاسخ دهند، اظهار كرد: ضرايب دروس امتحاني در هر يك از كد رشته هاي امتحاني عبارت است از زبان انگليسي با ضريب دو، استعداد تحصيلي با ضريب يك، مجموعه دروس اختصاصي به عنوان يك ماده امتحاني با ضريب چهار و ضرايب هر يك از دروس اختصاصي گروه آموزشي علوم پزشكي در مقابل هر درس در دفترچه راهنماي آزمون دكتري 91 مشخص شده است.
وي با بيان اينكه سطح سوالات امتحان تخصصي حسب مورد در حد دانش و تجربيات فارغ التحصيلان دوره كارشناسي و كارشناسي ارشد و در هر رشته مطابق فهرست برنامه هاي مصوب شوراي عالي برنامه ريزي است، با اشاره به تستي بودن سوالات كليه رشته ها، گفت: در تست هاي چهار گزينه اي براي هر پاسخ صحيح، سه نمره مثبت و براي هر پاسخ غلط، به منظور خنثي كردن پاسخ هاي حدسي يا تصادفي، يك نمره منفي در نظر گرفته شده است.
وي افزود: به داوطلبان پيشنهاد مي شود كه اگر پاسخ سوالي را اصلا نمي دانند، به آن سوال جواب ندهند؛ چرا كه به سوال هاي بدون جواب، نمره منفي تعلق نمي گيرد و اگر به سوالي بيش از يك پاسخ داده شود، همه پاسخ هاي آن سوال غلط محسوب خواهد شد و به اين سوال يك نمره منفي تعلق مي گيرد.
مشاو ر عالي سازمان سنجش با تاكيد بر شخصي سازي دفترچه هاي آزمون و ايجاد تنوع در دفترچه هاي مختلف خاطرنشان كرد: آزمون سوالات امتحان اختصاصي در نوبت صبح و آزمون امتحان عمومي در نوبت بعدازظهر با پاسخنامه هاي جداگانه برگزار مي شود.
دومين آزمون دكتري با رقابت 178 هزار و 424 داوطلب و 285 كد رشته و 9 گروه آموزشي روز جمعه 25 فروردين ماه در 32 شهرستان مختلف و 94 حوزه امتحاني برگزار مي شود.

 



تصادف در سراوان 3 كشته و 10 مجروح بر جاي گذاشت

زاهدان- خبرنگار كيهان:
در اثر برخورد يك دستگاه تويوتا با يك دستگاه پژو در سراوان 13 نفر كشته و زخمي شدند.
بنابراعلام مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يك فقره تصادف فوتي در محور آسپيچ حوالي روستاي پركنت ماموران پاسگاه آسپيچ شهرستان جهت بررسي موضوع به محل مراجعه كردند.
ماموران در محل مشاهده كردند يك دستگاه خودرو تويوتا حامل 13 نفر با يك دستگاه پژو برخورد كرده كه در اين حادثه «فريده-ج»، «مهناز-ت»، و «ميثم-د» به علت جراحات وارده در دم فوت و 10 نفر ديگر از سرنشينان تويوتا نيز مصدوم كه جهت مداوا به بيمارستان منتقل شدند. گفتني است، علت حادثه از سوي كارشناسان در دست بررسي است.

 



پس از گذشت 5 ماه از رانش زمين جاده ارتباطي 19روستاي اليگودرز همچنان مسدود است

اليگودرز- خبرنگاركيهان:
با گذشت 5 ماه از رانش زمين، ارتباط 19روستاي بخش بشارت اليگودرز با جمعيتي بالغ بر 2 هزار نفر به طور كلي قطع شده است.
در آذرماه سال گذشته بر اثر رانش زمين، جاده ارتباطي 19روستاي بخش بشارت شهرستان اليگودرز قطع شده است. اهالي اين روستا با مشكلات عديده اي نظير كمبود امكانات پزشكي و درماني و همچنين اتمام ذخاير مواد غذايي مواجه هستند و متاسفانه علي رغم پيگيري هاي انجام شده، تاكنون اقدامي جهت بازگشايي اين راه ارتباطي صورت نگرفته است.

 



حوادث كوتاه از كشور

سرقت با سلاح قلابي
كيش-خبرنگار كيهان: دو نفر كه در جزيره كيش با يك سلاح قلابي عابر بانك يك شهروند خانم را زورگيري كرده بودند كمتر از 24 ساعت و توسط پليس دستگير شدند. اين دو نفر به عنوان مسافر وارد جزيره كيش شده بودند.
كشف سيگار قاچاق
تالش-خبرنگار كيهان: براساس گزارش هاي مردمي مبني بر اينكه شخصي اقدام به وارد كردن و پخش سيگار قاچاق خارجي مي كند، با تحقيقات پليس حمل سيگار با دو دستگاه تريلي به شهرستان تالش مورد تأئيد قرار گرفت. ماموران با بازرسي اين دو خودرو 266 هزار و 880 نخ سيگار قاچاق كشف و ضبط كردند. در اين ارتباط 3 نفر نيز دستگير شدند.
آتش سوزي در فروشگاه
بابل-خبرنگار كيهان: به گزارش روابط عمومي آتش نشاني بابل فروشگاه لباس در ميدان 17 شهريور بابل به علت آتش سوزي 100درصد اجناس آن دچار حريق شد كه خوشبختانه اين آتش سوزي تلفات جاني بدنبال نداشته است.
توقيف لوازم خودرو قاچاق
اراك-خبرنگار كيهان: 100 هزار عدد لوازم خودرو خارجي قاچاق توسط نيروي انتظامي از يك دستگاه كاميون در اراك كشف و ضبط شد ارزش تقريبي اين محموله قاچاق 700 ميليون ريال برآورد شده است.
دستگيري اتباع بيگانه
اروميه-خبرنگار كيهان: به گزارش فرمانده مرزباني استان آذربايجان غربي گشتهاي مرزي حين كنترل نوار مرزي با ايجاد كمين موفق شدند 299 نفر از اتباع كشورهاي برمه، افغانستان، پاكستان و بنگلادش را دستگير كنند. در اين خصوص 5 نفر از اعضاي باند قاچاق انسان نيز دستگير شدند.

 



با ادب ترين روستائيان دنيا

رعايت ادب و اخلاق يكي از مهمترين اصول زندگي در هر جامعه متمدني است. اما گاهي با قوانيني روبه رو مي شويم كه به نوعي عجيب و غيرقابل باور هستند.
در روستاي «La Toba» در شمال شرق مادريد پايتخت اين كشور مجموعه اي از قوانين توسط كدخداي اين روستا و شوراي روستا تصويب شده است. اين قوانين كه در مجموع 65 مورد هستند، بيشتر مربوط به موارد اخلاقي است.
پرتاب آب بيني يا دهان، صحبت كردن با دهان پر يا خميازه كشيدن بدون پوشاندن دهان در مكان هاي عمومي جز موارد خلاف قانون به حساب مي آيد. همچنين اگر مسئولان روستا متوجه شوند كه كودكان روستا به طور مرتب به پدربزرگ و مادربزرگ هاي خود سر نمي زنند با آنان برخورد خواهند كرد. مسئول اين روستا در توضيح در مورد اين قوانين گفت: اين قوانين، اصول اوليه اخلاقي هستند كه كم كم در حال فراموشي هستند و ما قصد داريم تا اين اصول اخلاقي را زنده كنيم. البته اين قوانين مورد استقبال تمامي روستاييان قرار نگرفته است و بسياري ازآنها خواستار استعفاي وي شده اند.

 



اقدام رئال براي محبوبيت ميان مسلمانان

باشگاه رئال مادريد براي افزايش محبوبيت خود ميان مسلمانان نشان صليب را از لوگوي رسمي اش حذف كرد.
به گزارش مشرق، اين اقدام باشگاه محبوب رئال مادريد در حالي صورت مي گيرد كه اين باشگاه قصد دارد محبوبيت خود را در ميان طرفداران مسلمان اروپايي و خاورميانه تقويت كند.به نوشته ماركا، اين تغيير از آن جهت صورت گرفته است كه از هرگونه سوء تفاهم در منطقه خاورميانه كه اكثريت جمعيت آن مسلمان هستند، اجتناب شود.
رئال مادريد در اين باره عنوان كرده تصميم به حذف نشان صليب از لوگوي رسمي هزينه اي است كه بايد براي تجارت در دنياي جهاني شده پرداخت، اين در حالي است كه منتقدان اين اقدام را نمايانگر از بين رفتن فرهنگ اروپايي مي داند.موضوع صليب روي لوگوي رئال مادريد پس از آن جنجالي شد كه اين باشگاه عمليات ساخت يك مجتمع ورزشي توريستي يك ميليارد دلاري را در امارات آغاز كرد. عمليات ساخت اين مجتمع 50 هكتاري از روز 29 مارس سال جاري ميلادي در منطقه راس الخيمه امارات آغاز شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14