(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 3 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20190 

فرودگاهي براي شرايط بحراني!
امام جمعه قمصر: شعار توليد ملي نبايد فقط در تابلوهاي تبليغاتي باقي بماند
نقش برجسته هيئت هاي مذهبي در تبيين شعار امسال
كوتاه از ورزش ايران
در سال حمايت از توليد ملي ميوه هاي مازندران بازار فروش ندارند
تصادفات مرگبار در كمربندي احمد چاله پي بابل
شهداي گمنام فاو در دانشگاه آزاد تبريز دفن مي شوند
تردد 2 ميليون مسافر از مرزهاي جلفا و نوردوز
در سال90 گاز به 11شهر ايلام رسيد
بازگشت كاروان زيارتي پياده قائم شهر از كربلاي معلي
امام جمعه دامغان:بيكاري و گراني از مشكلات بزرگ كشور است
رئيس پليس فارس فرمانده نمونه كشور شد
نماينده منتخب شهرستان: ادارات شهرهاي شاهين شهر، ميمه و برخوار ناتوانند
پروازهاي فرودگاه شاهرود متوقف شد



فرودگاهي براي شرايط بحراني!

همانگونه كه خوانندگان روزنامه كيهان استحضار دارند فرودگاه قديم شهر قشم، اسفند سال 89 در يك اقدام ناباورانه توسط مديرعامل وقت سازمان منطقه آزاد قشم و با اهدافي خاص به حراج گذاشته شد.
خبر 28 ارديبهشت ماه سال 90 خبرنگار كيهان مستقر در جزيره قشم در زمينه حراج فرودگاه قديم قشم كه با هدف روشنگري افكار عمومي در روزنامه كيهان درج شد، موج خبري گسترده اي از جمله در خبر سراسري شبكه دو سيما (30/20) ايجاد كرد كه منجر به واكنش شديد سازمان بازرسي كل كشور و قوه قضائيه شد.
مسئولان وقت سازمان منطقه آزاد قشم پس از درج اين خبر و واكنش هاي به هنگام مسئولان كشوري، در اقدامي غيرمنصفانه و در راستاي تخريب چهره خبرنگار كيهان در قشم اقدام به دروغ پردازي عليه وي كردند كه با درايت مديرمسئول محترم روزنامه كيهان همه نسبت هاي ناروا عليه خبرنگار اين روزنامه در قشم نقش بر آب شد.
موضوعي كه باعث شد بار ديگر خبرنگار كيهان پس از گذشت بيش از يك سال از درج مطلب مربوط به حراج فرودگاه قديم قشم اقدام به بيان يادداشت مجدد در اين زمينه كند، فرود بالگرد حامل رئيس جمهور و همراهانش در دور چهارم سفرهاي استاني به قشم و نشستن در فرودگاهي بود كه جنجال خبري گسترده اي در داخل و خارج كشور به همراه داشت.
موضوعي كه براساس يادداشت خبرنگار لازم است به آن پرداخته شود اين است كه اگر اين فرودگاه در شهر قشم واقع نشده بود بالگرد رئيس جمهور در كجا فرود مي آمد؟
تمام حرف مردم اين خطه از ميهن اسلامي بر اين اصل مهم استوار است كه مي توان از فرودگاه قديم شهر قشم به عنوان يك مركز پدافند غيرعامل در شرايط سخت و ضروري و روزهاي مبادا در راستاي ارائه خدمات امداد و نجات استفاده كرد.
اگر كمي به عقب برگرديم و تاريخ قشم را مطالعه كنيم در 100 سال گذشته زلزله ويرانگري كه بعدا مشخص شد موج ويرانگر آن به زلزله مربوط نبوده بلكه به حركتي كه امروز از آن به سونامي ياد مي شود مربوط مي شده ما را بر آن مي دارد كه براي جلوگيري از حوادثي از اين دست جايگاهي به عنوان پدافند غيرعامل براي جزيره قشم در نظر بگيريم كه فرودگاه قديم اين شهر بهترين موقعيت براي اين امر است.
با نگاهي به زلزله سال 84 به بزرگي حدود 6 ريشتر در قشم كه طي آن روستاهاي تنبان و گورزين اين جزيره بين 50 تا 100 درصد تخريب شدند، به طور حتم اين باور علمي كه قشم بر روي گسل زلزله قرار دارد تقويت مي شود.
با توجه به چاپ خبر حراج بدون مزايده فرودگاه قديم قشم در روزنامه كيهان و واكنش دستگاه هاي مربوطه از جمله بازرسي كل كشور و قوه قضائيه و نشست خبري مسئولان اين دستگاه ها مبني بر انجام تخلف وحراج غير قانوني فرودگاه شهر قشم، همگان براين باور شدند كه بازگشت فرودگاه قشم به مردم اين شهر، ضروري و حق قانوني آنان است، اما به تازگي نه تنها فرودگاه به مردم بازگردانده نشد،بلكه با همان قيمت حراجي متري 90 هزار تومان به خريداران برگردانده و راي نهايي هم به نفع خريداران صادر شد كه نشان از دست هاي پنهان دراين معامله دارد.
دراينجا چند سوال براي اذهان پرسشگر مردم منطقه مطرح است كه پاسخ به آن بسيار مهم و ضروري است.
1- درصورت عمليات ساخت و ساز در فرودگاه قديم قشم به راستي پنج فروند بالگرد حامل رئيس جمهور و هيئت همراه دركدام نقطه از شهر قشم فرود مي آمد؟ و آيا رئيس جمهور از خود سوال نكرد كه اين بالگردها در كدام نقطه از شهر قشم فرود آمده اند؟
2- با توجه به اعلام غيرقانوني بودن فروش فرودگاه قشم از سوي مسئول عالي بازرسي كل كشور و نيز مسئولان قوه قضائيه دستگاه هاي فوق چه توجيهي براي مردم در زمينه اجازه ساخت به خريداران اين حراج فراموش نشدني دارند.
3- با ساخت مجتمع بزرگ مسكوني - تجاري و خدماتي ازسوي خريداران فرودگاه قديم قشم كه مشخص نيست از سوي چه كساني حمايت مي شوند؟ آيا مكاني براي پدافند غير عامل با توجه به قرارگرفتن اين جزيره درمدار گسل زلزله براي مردم اين منطقه درنظر گرفته شده است؟
4- امام جمعه محترم شهرستان قشم درحضور رئيس جمهور مردمي به كمبود بهداشت و درمان، آب شرب، اشتغال جوانان و مسائل فرهنگي به عنوان مشكلات اساسي مردم اين منطقه اشاره كرد كه جاي تشكر دارد اما آيا امام جمعه محترم نبايد به حراج زمين در سطح جزيره و استحصال دريا و نيز حراج بدون مزايده فرودگاه قديم قشم در زمان مديرعامل وقت سازمان منطقه آزاد قشم نيز اشاره اي مي كرد؟
5-به نظر رئيس جمهور محترم درشرايط بحران و حوادث غيرمترقبه در قشم بالگردهاي امداد و نجات دركدام نقطه اين شهر مي توانند براي كمك به آسيب ديدگان فرود آيند؟
نكته قابل توجه نيز اين است كه به دليل قرار داشتن جزيره قشم بر روي گسل زلزله، پروژه تونل خليج فارس كه مي توانست قشم را به بندرعباس متصل كند نيز به طرح جامع پل خليج فارس تبديل شد و اين تغيير نگاه دولت دهم و ساخت پل خليج فارس به جاي تونل، نشان از واقعيتي دارد كه بايد همه نسبت به آن حساس باشيم و با تدابير ويژه علمي و آينده نگري و دورانديشي شرايطي را براي روزهاي سخت وخطرات احتمالي كه مردم جزيره قشم را تهديد مي كند، بيانديشيم و از آنجا كه شهر قشم پر جمعيت ترين محل اين شهرستان دركنار آبهاي خليج فارس محسوب مي شود،داشتن فضايي براي ارائه خدمات امداد و نجات و پدافند غير عامل در اين شهر بهترين بسيار مهم و ضروري است و به گمان قريب به اتفاق مردم قشم، فرودگاه قديم اين شهر بهترين مكان و فضا براي اين اقدام محسوب مي شود هم اين رو خواستار استفاده صحيح و به جا از اين فرودگاه به نفع عموم هستند.
قشم-خبرنگاركيهان

 



امام جمعه قمصر: شعار توليد ملي نبايد فقط در تابلوهاي تبليغاتي باقي بماند

كاشان- خبرنگار كيهان:
امام جمعه قمصر كاشان گفت: شعار توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني، بايد عملياتي شود و نبايد اين شعار فقط در بيلبوردها باقي بماند.
حجت الاسلام ابوالقاسم ارمي اظهار داشت: نامگذاري امسال به نام سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني توسط رهبر معظم انقلاب تكميل كننده شعار جهاد اقتصادي ايشان در سال گذشته است.
وي اين شعار را بهترين پيام در شرايط تحريم كشور عنوان كرد و افزود: تأكيد رهبر معظم انقلاب توصيه و رهنمودي ارزشمند براي فعاليت هاي مسئولان نظام اسلامي در سال جديد است.
وي، ايجاد انگيزه براي تحقق شعار رهبر معظم انقلاب را مهم توصيف و تصريح كرد: توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني بايد همراه با برنامه ريزي و هدفمند دنبال شود و دستورالعمل تمامي برنامه هاي اقتصادي كشور باشد.
ارمي با بيان اينكه، مسئولان بايد سياست گذاري هاي خود را در چهارچوب شعار امسال و در راستاي تحقق پيام رهبري تبيين كنند، اضافه كرد: حمايت از توليد ملي در نهايت زمينه ساز رشد و ارتقاي صنايع مختلف در كشور و افزايش اشتغال جوانان و متخصصان داخلي مي شود.
وي از مسئولان خواست نسبت به اجرايي شدن اين شعار تلاش كنند.

 



مديركل تبليغات اسلامي همدان اعلام كرد
نقش برجسته هيئت هاي مذهبي در تبيين شعار امسال

همدان- خبرنگار كيهان:
نقش هيئات مذهبي در تبيين و تبليغ شعار حمايت از توليد ملي، كار و سرمايه ايراني بي بديل است.
مديركل تبليغات اسلامي همدان در نشست شوراي هيئات مذهبي استان افزود: بيشترين ظرفيت انساني در كشور، مربوط به هيئات مذهبي است و اين شبكه عظيم مي تواند به عنوان جدي ترين شبكه اطلاع رساني ديني در تبيين و تبليغ از شعار حمايت از توليد ملي، كار و سرمايه ايراني در محافل و مجالس مذهبي، بسيار اثرگذار باشد.
حجت الاسلام والمسلمين احد آزاديخواه ادامه داد: تحقق شعار سال، بهتر است با بهره گيري از ظرفيت اين هيئات انجام شود تا اين شعار به شعور تبديل شده و در جامعه نهادينه شود.
وي تصريح كرد: به منظور تحقق و همچنين فرهنگ سازي براي شعار سال، همايش هايي در حمايت از توليد ملي در همه شهرستان هاي استان يا محوريت هيئات مذهبي برگزار مي شود.
مديركل تبليغات اسلامي همدان همچنين نقش مردم را در اجرايي كردن شعار سال و حمايت از توليد ملي مهم برشمرد و يادآور شد: مردم مي توانند با خريد كالاهاي ايراني و مصرف توليدات ملي در رونق بازار اسلامي موثر باشند.

 



كوتاه از ورزش ايران

برگزاري مسابقات كشتي نونهالان
اراك- خبرنگاركيهان: نخستين مسابقات كشتي جشنواره نونهالان استان مركزي در اراك برگزار شد. در اين دوره از مسابقات كه با شركت 150ورزشكار در قالب 14تيم برگزار شد، محمد كاظمي از خنداب، ابوالفضل تاج ميري، عليرضا صادقي و محمدجواد آقامحمدي هر سه از حصار، عليرضا گودرزي از اراك، حصام بيات از حصار، مجيد رفيعي و سيدمرتضي صمدي هر دو از اراك، اميرحسين حافظي از دليجان و بابك رضايي از خنداب در اوزان 32، 35، 38، 42، 47، 53، 59، 66، 73 و 85 كيلوگرم مقامهاي نخست را كسب كردند. كاپ اخلاق هم به تيم خنداب رسيد.
معرفي مقام مسئول ورزشي
¤ طي حكمي از سوي رئيس فدراسيون انجمن هاي ورزشي، مجتبي حسين آبادي به عنوان سرپرست جديد هيئت انجمن هاي ورزشي استان مركزي منصوب شد.
معرفي برترين هاي كونگ فو
¤ مسابقات كونگ فو استان مركزي با شركت 11تيم در قالب 65 نفر در دو رده سني جوانان و بزرگسالان در اراك برگزار شد. در اين دوره از رقابت ها، علي فدايي، حسن ولاشجردي، رضا سالي، مهدي مختاري، فرزاد محمدي، محمد رضايي، قائم باورستاني، اميرمهدي مرادي، ابوالفضل شهسواري، ابوالفضل گل محمدي و احمد رضايي دراوزان 48-، 50-، 53-، 57-، 61-، 65-، 70-، 75-، 80-، 85- و 85+ در رده سني جوانان به ترتيب عناوين نخست را كسب كردند.
در رده بزرگسالان هم، بهيا حسيني، عباس صدري، رضا سروندي، سعيد بهادريان، كيومرث زاهدي دوست، جواد تركي، اميد داوري منفرد، علي صالحي، مرتضي صالحي و حميد داودآبادي در اوزان 51-، 54-، 62-، 67-، 72-، 77-، 82-، 87-، 92- و 92+ عنوانهاي نخست را به خود اختصاص دادند.
برگزاري كلاس داوري
اصفهان- خبرنگاركيهان: براي نخستين بار كلاس داوري و مربيگري درجه3 دراگون بوت بانوان كشور با همكاري آب منطقه اي اصفهان به مدت سه روز از هشتم ارديبهشت ماه به طور همزمان در محل سد زاينده رود برگزار مي شود كه شركت كنندگان دوره هاي تئوري خود را پشت سر مي گذارند.
دوره هاي عملي اين كلاس ها در محل سد خميران برگزار مي شود.
اعزام به مسابقات رزمي روسيه
كيش- خبرنگاركيهان: 5 نفر از مدال آوران كيش در مسابقات سبك مولتي كامبت قهرماني كشور به نام هاي سعيد كرمي، علي خستوانه، سجاد عليجاني، يوسف آقايي (جايگزين اميررضا مخلص) و محمد مسقطي به مسابقات سالانه هنرهاي رزمي كه در روسيه برگزار مي شود اعزام مي شوند.
اين مسابقات با شركت رزمي كاران پنج قاره جهان در سن پترزبورگ از تاريخ ششم لغايت يازدهم ارديبهشت ماه جاري برگزار مي شود.
نصب وسايل ورزشي
بهاباديزد- خبرنگاركيهان: از سوي شهرداري بهاباد به مناسبت هفته بهداشت و سلامت در پنج پارك درون محله اي شهرستان ست كامل ورزشي نصب شد.
براي نصب اين وسايل ورزشي مبلغي بالغ بر چهل و پنج ميليون ريال هزينه شده است.
معرفي فوتباليست برتر
نهاوند- خبرنگاركيهان: هيئت فوتبال نهاوند كوروش قپانوري را به عنوان ارزشمندترين فوتباليست نهاوند معرفي و از وي تجليل كرد.
برگزاري مسابقات فوتسال
جاسك- خبرنگاركيهان: به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و با همكاري اداره ورزش و جوانان جاسك و كانونهاي مساجد و دهياري هاي بخش مركزي جاسك يك دوره مسابقات فوتسال در رده سني نوجوانان با حضور شش تيم به ميزباني كانون ختم الرسل مسجد جامع روستاي بونجي جاسك با شعار ورزش دشمن اعتياد است برگزار شد. در ديدار پاياني اين مسابقات كه بين دو تيم فوتسال كانون فرهنگي هنري ختم الرسل مسجد بونجي و روستاي گوان برگزار شد تيم كانون فرهنگي هنري ختم الرسل مسجد بونجي با نتيجه 7 بر 4 از سد تيم روستاي گوان گذشت و قهرمان شد.
استقبال از نوجوان ملي پوش شمشيربازي در اردبيل
اردبيل - خبرنگار كيهان:مردم اردبيل از قهرمان شمشيربازي تيم ملي ايران كه در برابر ورزشكاران رژيم صهيونيستي حاضر به مسابقه نشده بود به گرمي استقبال كردند.
«اميررضا كنعاني» نوجوان دلاور اردبيلي كه در رقابت هاي جهاني شمشيربازي در روسيه در برابر نمايندگان رژيم صهيونيستي حاضر به رقابت نشده بود در بازگشت به ميهن اسلامي و در فرودگاه اردبيل با استقبال مردم و جامعه ورزشي استان مواجه شد.
اميررضا كنعاني در جريان اين مسابقه هم در رده سني نوجوانان و هم در رده سني جوانان از پيكار با ورزشكاران اسرائيل غاصب خودداري كرد.
در مراسم استقبال از اين ورزشكار افتخارآفرين معاون اداره كل ورزش و جوانان و جمعي از ورزشكاران و ورزش دوستان اردبيلي نيز حضور داشتند.
نايب رئيس فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك:
مربيگري آمادگي جسماني آكادميك مي شود
اراك - خبرنگار كيهان:نايب رئيس فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك از تدريس رشته مربيگري آمادگي جسماني در مقطع كارداني در سال جاري خبر داد.
محمد پوركياني در اراك گفت: با تلاش هاي صورت گرفته و هماهنگي هاي به عمل آمده موافقت هاي لازم براي تدريس اين رشته در دانشگاه علمي و كاربردي اخذ شد كه به زودي به استان ها ابلاغ خواهد شد.
وي افزود: با تدريس اين رشته در مقطع كارداني مربيان علاقمند به اين رشته ورزشي مي توانند آموزش هاي لازم را در اين رشته كسب كنند.او يادآور شد: متاسفانه اكثر فدراسيون هاي ورزشي در فعاليت هاي ورزشي تنها به بعد قهرماني و كسب مدال توجه دارند و اين در حالي است كه در بررسي توسعه ورزش در كشور، مدال تنها يك شاخص محسوب مي شود، اما در كشور ما اين شاخص بر روي ساير معيارها سايه انداخته است.وي ادامه داد: فدراسيون آمادگي جسماني و ايروبيك، تنها فدراسيوني است كه بعد از فدراسيون ورزش هاي همگاني به همگاني كردن ورزش و بعد سلامت عمومي نگاه ويژه اي دارد. پوركياني در بخش ديگري از سخنانش از پايان مراحل تدوين موسيقي ملي به منظور استفاده از باشگاه ها خبر داد و افزود: اين موسيقي بزودي با هدف اخذ مجوز به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تحويل مي شود.
براي آماده سازي تيم ملي كشتي
فرنگي كاران عازم كيش شدند
جزيره كيش- خبرنگار كيهان:اردوي آماده سازي تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان از تاريخ 17لغايت 27 فروردين ماه امسال در ورزشگاه چند منظوره جزيره كيش آغاز شد.
براساس اين گزارش، مرحله هشتم اردوي آمادگي تيم ملي كشتي فرنگي ايران با حضور كشتي گيران انتخابي رشته فرنگي از استان هاي سراسر كشور به همراه محمد بنا سرمربي و حسام الدين جعفري سرپرست و پنج مربي از استان هاي تهران، كردستان، خوزستان، مازندران و اصفهان در ورزشگاه بين المللي چند منظوره المپيك جزيره كيش تمرينات خود را آغاز كردند.
اسامي كشتي گيران در وزن هاي مختلف رشته فرنگي در اردوي آمادگي تيم ملي در جزيره كيش به اين شرح است:
60 كيلوگرم: اميد نوروزي از استان فارس، عبدالمجيد پاپي و سامان عبدولي از خوزستان
66 كيلوگرم: سعيد عبدولي از خوزستان، علي محمدي تهران، افشين بيابانگرد اردبيل، حميد زارع فارس.
74 كيلوگرم: فرشاد عليزاده تهران، هادي عليزاده پورنيا از قم، محسن قاسمي از لرستان.
84 كيلوگرم: طالب نعمت پور از لرستان، حبيب الله اخلاقي خوزستان، داود اخباري تهران
96 كيلوگرم: قاسم رضايي، داود گيل نيرنگ و محمدرضا اكبري مازندران
120كيلوگرم: بشير باباجان زاده از مازندران، امير قاسمي منجزي از خوزستان، بهنام مهدي زاده از تهران

 



در سال حمايت از توليد ملي ميوه هاي مازندران بازار فروش ندارند

بوي دل انگيز درختان نارنج و پرتقال در فصل بهار هر رهگذري را در جاده هاي شمال و به ويژه در تنكابن متوجه خود مي كند و جلوه با طراوت و شاداب شهرها و روستاهاي اين منطقه تا حدود بسياري مديون جاذبه باغات مركبات است.
ميوه هاي پرخاصيت اين درختان اينك در دامن خطه سرسبز شمال به دليل نداشتن بازار مناسب خريد در انبارها و ميادين بار انباشته شده و بر اثر گرماي پيش رو پوسيده و به توليدات اين محصول خسارت زياد وارد كرده است.
به اعتقاد كشاورزان، گراني كود و سموم و شيوع بيماري ها و آفت هاي گوناگون، خشكسالي و يخ زدگي و ديگر هزينه هاي كاشت، داشت و برداشت و عرضه آن به ميادين بار به هيچ وجه جوابگوي درآمد آنها نيست و بايد گفت باغ مركبات با اين وضعيت بازار نسبت به مخارجش بازدهي ندارد.
در سال گذشته واردات پرتقال از خارج و به تبع آن ركود بازار خريد محصول داخلي باعث شده كه باغداران علي رغم ميل باطني خود حاضر شوند ميوه مرغوب خود را به قيمت افشره اي به كارخانجات آبميوه گيري بفروشند.
هم اكنون حجم وسيعي از محصول مركبات سال گذشته در انبارها و ميادين در انتظار مشتري هستند و توليدكنندگان اين محصول با نگراني از وضعيت معيشتي خود در انتظار حمايت دولت نسبت به اين محصول مهم هستند.
از طرفي عدم حمايت و پشتيباني دولت از باغداران در بيمه كردن خود كشاورزان و محصولاتشان سبب بي رغبتي اين قشر به ادامه كار و توليد شده است. طبق بررسي به عمل آمده، وجود مشكلات كشاورزي سبب شده تا توليدكنندگان به دليل فقدان درآمد مكفي هميشه در فكر تغيير و جايگزيني نوع كشت محصول جديد باشند. لذا جا دارد وزارت كشاورزي ضمن جلوگيري از واردات محصول خارجي و تأمين مصرف داخلي از دسترنج كشاورزان كشورمان با تشكيل كارگروه هايي وضعيت و ساختار كشاورزي را به تناسب نوع كشت محصولات ساماندهي كند تا بدين ترتيب زمينه تداوم كار پايدار روي يك محصول و جلوگيري از هزينه هاي تكراري جايگزين محصولات فراهم شود.
تنكابن- خبرنگار كيهان

 



رئيس شوراي اسلامي بابل خبرداد
تصادفات مرگبار در كمربندي احمد چاله پي بابل

بابل- خبرنگار كيهان:
رئيس شوراي اسلامي شهر بابل گفت: كمربندي احمد چاله پي بابل 20 سال است كه به اتمام نرسيده و بيشترين تصادفات منجر به مرگ را به خود اختصاص داده است.
حجت الاسلام والمسلمين حسن فلاح افزود: واقعا چند درصد اعتبارات راه روستايي در بخش لاله آباد هزينه شده است.
وي گفت: بايد اعتبارات عادلانه بين بخش ها تقسيم شود و مسئولان به اين منطقه نظر ويژه اي داشته و اعتبارات مناسبي در اختيار ما قرار دهند.
رئيس شوراي اسلامي شهر بابل با انتقاد از نبود مساجد بين راهي در مازندران گفت: اين استان نياز دارد مساجد بين راهي را تقويت كند.

 



شهداي گمنام فاو در دانشگاه آزاد تبريز دفن مي شوند

تبريز- خبرنگاركيهان:
پيكر مطهر شهداي گمنام تفحص شده از مناطق عملياتي فاو در دانشگاه آزاد اسلامي تبريز خاكسپاري مي شود.
مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس آذربايجان شرقي گفت: در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پيكر 2 شهيد گمنام دفاع مقدس، تشييع خواهدشد.
سرتيپ حسن استوارآذر افزود: مراسم تشييع و تدفين در 5 ارديبهشت ماه خواهدبود.
به گزارش بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس، استوارآذر تصريح كرد: در آذربايجان شرقي 118 شهيد گمنام وجود دارد كه در 22 نقطه آن مدفون هستند و از اين تعداد 5 شهيد گمنام در دانشگاه تبريز و علوم پزشكي و 1 شهيد گمنام نيز در دانشگاه تربيت معلم آذربايجان دفن شده اند و 26نقطه استان نيز درخواست تدفين شهيد گمنام دارند.

 



درسال 90 صورت گرفت
تردد 2 ميليون مسافر از مرزهاي جلفا و نوردوز

تبريز- خبرنگار كيهان:
سال گذشته 2 ميليون و 83 هزارنفر از مرزهاي جلفا و نوردوز در مرز آذربايجان و ارمنستان تردد كردند.
به گزارش خبرنگار ما از اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي آذربايجان شرقي، بيش از
1 ميليون و 900 هزارنفر در سال گذشته از مرز جلفا در ناحيه ايران و جمهوري آذربايجان رفت و آمد داشتند كه بيش از 1 ميليون نفر آنها ايراني بودند.
براساس همين گزارش بيش از 183 هزار نفر در مرز نوردوز با ارمنستان تردد داشتند كه بيش از 174 هزارتن از آنها ايراني بودند.
همچنين در سال 1390 بيش از 56 هزار وسيله نقليه باري و افزون بر 3هزار و 400 اتوبوس از مرز جلفا عبور كردند و بيش از 36 هزار و 700 دستگاه كاميون و 12 هزار سواري ايراني و خارجي از مرزهاي نوردوز رفت و آمد داشتند و 170 دستگاه اتوبوس متعلق به ايران نيز از اين مرز عبور و مرور كردند.

 



در سال90 گاز به 11شهر ايلام رسيد

ايلام- خبرنگاركيهان:
مديرعامل شركت گاز استان ايلام گفت: در سال گذشته با آغاز عمليات اجرايي گازرساني به 11شهر و 61روستا گام بزرگي در جهت توسعه گازرساني در اين استان برداشته شد.
به گزارش روابط عمومي شركت گاز استان ايلام، مهندس روح اله نوريان با اعلام اين خبر افزود: طي سال90، توسعه گازرساني در استان ايلام روند پرشتابي را طي كرد و با گازرساني به شهرهاي آبدانان، سرابباغ، مورموري، بدره، دهلران، موسيان، لومار، مهر، دلگشا، مهران و صالح آباد و نيز 61 روستاي استان بيش از 585كيلومتر شبكه گذاري و اجراي 93كيلومتر خطوط انتقال و تغذيه گاز در استان ايلام انجام شد، وي تصريح كرد: همچنين نصب 12هزار انشعاب گاز و پذيرش بيش از 16هزار و 211مشترك جديد از ديگر اقدامات انجام گرفته توسط شركت گاز استان ايلام در سال90 بوده است.

 



در ميان استقبال مردم انجام شد
بازگشت كاروان زيارتي پياده قائم شهر از كربلاي معلي

قائم شهر- خبرنگاركيهان:
كاروان زيارتي كربلا كه با پاي پياده از قائم شهر عازم عتبات عاليات عراق شده بودند در ميان استقبال مردم ولايي به قائم شهر بازگشت.
مسئول اين كاروان به خبرنگار كيهان در قائم شهر گفت: عزيمت كاروان زيارتي پياده 20نفري كه از 19اسفند سال1390 از قائم شهر آغاز شده بود روز 17فروردين 1391 پس از 28روز پياده روي از طريق مرز مهران در استان ايلام وارد خاك عراق شدند.
حامد صوفي افزود: عاشقان حسيني و دلدادگان ائمه معصومين«ع» در طول يك هفته حضور در كربلا، نجف اشرف، سامرا و كاظمين به زيارت قبور و مراقد قدسي و ملكوتي سالار شهيدان حسين بن علي«ع» و ابوالفضل العباس، مولاي متقيان حضرت علي«ع» و امامان معصوم كاظم، جواد، هادي و حسن عسكري«ع» و ديگر مكان هاي مقدس و زيارتي مشرف شدند. وي، تقويت وحدت اسلامي بين كشورهاي اسلامي و حمايت از بيداري مسلمانان منطقه، تجديد پيمان با امام و شهدا و بيعت با رهبري و نمايش عشق و ارادت خالصانه به سالار شهيدان و ديگر ائمه معصومين را از اهداف عمده كاروان زيارتي پياده قائم شهر به عتبات عاليات عراق اعلام كرد.

 



امام جمعه دامغان:بيكاري و گراني از مشكلات بزرگ كشور است

دامغان -خبرنگاركيهان:
امام جمعه دامغان گفت: بيكاري و گراني دو مشكل بزرگ كشور است كه بايد به جد تلاش كنيم اين دو معضل برطرف شود.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمود ترابي در جلسه شوراي اداري اين شهر برحمايت همه جانبه دولت از كشاورزي تاكيد كرد و گفت: دولت بايد در ارائه تشكيلات به بخش كشاورزي اولويت داده و از سخت گيري بي مورد به كشاورزان خودداري كند.
وي امنيت را لازمه تحقق توليد ملي دانست.
فرماندار دامغان نيز بيكاري را معضل اساسي اين شهر اعلام كرد و افزود:بايد با توليد و ايجاد اشتغال درحل اين مسئله حركت كنيم. علي آبادي گفت: درسال گذشته دامغان در بحث ايجاد اشتغال رتبه اول استان سمنان را كسب كرد.
وي از مديران دستگاه هاي اجرايي خواست تا درجهت جذب كامل اعتبارات شهرستان تلاش كنند.
فرماندار دامغان از رشد 50تا 70 درصدي بودجه عمراني امسال كشور خبرداد و گفت: بايد تلاش كنيم تا زمينه جذب اعتبارات عمراني شهرستان درحال جاري بيشتر از سال گذشته فراهم شود.

 



رئيس پليس فارس فرمانده نمونه كشور شد

شيراز- خبرنگار كيهان:
فرمانده انتظامي استان فارس به عنوان فرمانده نمونه پليس درسال 90 از رئيس جمهور لوح تقدير گرفت.
رئيس جمهور در هفدهمين همايش سراسري فرماندهان و مديران نيروي انتظامي با اهداي لوح تقدير از زحمات سرتيپ «سيروس سجاديان» به عنوان فرمانده نمونه درسال 90 تقدير كرد.
فرمانده انتظامي فارس دراين خصوص گفت: انتخاب شدن به عنوان فرمانده نمونه پليس در بين استان هاي كشور را مديون همكاري مردم فارس با پليس هستم.وي اظهار داشت: خدمتگزاري مردم كشورمان درهرجاي ايران يك عبادت است.
اما انتخاب به عنوان بهترين فرمانده انتظامي در سايه همكاري مردم با پليس صورت گرفته است. وي افزود: خوشبختانه دراستان فارس شاهد حضور مردم در عرصه هاي مختلف بويژه حوزه نظم و امنيت هستيم و برقراري فضاي امن اجتماعي در سايه همكاري و تعاملات درون بخشي و بين بخشي به ويژه با اعضاي شوراي تامين و مديران دستگاه هاي اجرايي استان صورت مي گيرد.

 



نماينده منتخب شهرستان: ادارات شهرهاي شاهين شهر، ميمه و برخوار ناتوانند

اصفهان- خبرنگار كيهان:
نماينده منتخب مردم شهرستان هاي شاهين شهر، ميمه و برخوار، دستگاه هاي اجرايي حوزه انتخابيه خود را ناتوان و بيمار دانست و گفت: ادارات كل استان هيچ هويتي به ادارات خود در شهرستان هاي مذكور نداده و اين ادارات صوري هستند.
حسينعلي حاجي با اعلام اينكه در حال حاضر مهمترين دغدغه مردم مشكل آب و آلاينده هاي ناشي از صنايع منطقه است، گفت: هر چند مشكل اصلي منطقه و استان آب است و در گذشته به اين پديده و بحران به خوبي توجه نشده است امام امروز شاهين شهر، ميمه و برخوار بدترين وضعيت را در استان دارد كه بايد به اين مهم توجه شود.
وي با اعلام اينكه بسياري از شهرستان هاي استان از جمله نجف آباد، فلاورجان و شهرهاي شرق استان با ايجاد كانال از آب برخوردارند، اضافه كرد: شهرستان هاي شاهين شهر، ميمه و برخوار از اين نعمت محروم است و مسئولان در اين زمينه تبعيض قائل شده اند.
نماينده شاهين شهر، ميمه و برخوار با بيان اينكه اكثر مردم منطقه به شغل كشاورزي مشغولند، افزود: كشاورزان كه تنها ممر درآمد آنها از كشت و توليد است چگونه بايد امرار معاش كنند.
وي با بيان اينكه ادارات منطقه بسيار ناتوان و بيمار هستند، گفت: در بررسي هاي به عمل آمده به عينه مشاهده مي شود كه اين ادارات از سوي ادارات كل استان هيچ هويتي پيدا نكرده اند و تفويض اختيار براي كار ندارند.
حاجي وضعيت بهداشت و درمان حوزه انتخابيه خود را اسفبار خواند و با گلايه از مديران شبكه بهداشت و درمان به ويژه رئيس دانشگاه علوم پزشكي اصفهان افزود: در حال حاضر وضعيت درمان در دو شهرستان مزبور مطلوب نيست و از لحاظ درماني مردم با مشكلات عديده اي دست و پنجه نرم مي كنند.
وي با بيان اينكه مردم براي يك تزريقات ساده و فشار خون گرفتن در منطقه مشكل دارند از وضعيت بيمارستان گلديس ابراز نارضايتي و اضافه كرد: مسئولان درمان در اين منطقه به بيمار به عنوان يك كالا نگاه مي كنند و بيشتر به فكر سود خود هستند.
حاجي با اعلام اينكه زيرميزي گرفتن توسط برخي پزشكان حرف اول را در منطقه مي زند بر تغيير نگاه مسئولان بهداشت و درمان منطقه و استان به بيماران خود تأكيد كرد و گفت: چنانچه ديدگاه ها نسبت به بيماران تغيير نكند در نخستين جلسه شوراي اداري استان پس از شروع كار اسم آنها را به رسانه ها خواهم كشاند.

 



پروازهاي فرودگاه شاهرود متوقف شد

شاهرود- خبرنگار كيهان:
مدير فرودگاه شاهرود گفت: حمايت نكردن مسئولان شهرستان شاهرود و استان سمنان و عدم استقبال مردم از پروازها باعث توقف پروازهاي اين فرودگاه شده است.
منوچهر عتقيايي با اشاره به اينكه كمبود هواپيما و ترافيك پرواز در برخي از استانها از ديگر عوامل اين امر هستند گفت: در اين زمينه مشكلي وجود ندارد و در صورت افزايش تقاضا براي پرواز ظرف مدت يك هفته امكان برقراري مجدد پروازها وجود دارد.
وي افزود: تعيين ساعات مناسب پرواز لغو برخي از پروازها و عدم اطمينان از انجام پرواز نيز در كمي استقبال مردم از هواپيما مؤثر بوده است. وي گفت: با دادن سوبسيد مي توان امكان برقراري پروازها را فراهم ساخت.
وي افزود: تاكنون 70درصد پروژه روشنايي باند فرودگاه شاهرود اجرا شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14