(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 3 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20190 

حديث دشت عشق
احتمال جابجايي در بالاي جدول رده بندي ليگ برتر
كسب پيروزي تنها هدف مثلث قهرماني
اخبار كوتاه از فوتبال
تقسيم امتيازات در قم و انزلي شكست سنگين پرسپوليس برابر سايپا
چه كساني در مسابقات انتخابي كشتي المپيك روي تشك مي روند؟!
واكنش آبي پوشان تهراني به گزارش كيهان در خصوص همراهان زياد در سفر به امارات
فتح الله زاده: تخلف نكرده ايم پسر رئيس هيئت مديره، مشاور اقتصادي استقلال است!
آغاز تور اروپايي تيم ملي واليبال
مخالفت شاهزاده بحرين با تعطيلي رقابت هاي فرمول يك



حديث دشت عشق

از نوشته بسيجي شهيد «حسن رجبعلي»
خدايا! مرا در راه خودت بميران
از خدا مي خواهم كه مرگ مرا شهادت در راه خودش قرار دهد. «خداوندا» عهد و پيمان مجدد مرا در كارنامه من تا قيامت حفظ فرما. من از خداوند مي خواهم كه مرگ تمامي مؤمنان را شهادت در راه خودش قرار دهد و من خداوند را شكر مي گويم كه چنين لياقتي را به من داد و من به جبهه آمدم و لياقت شهيد شدن را پيدا كردم. خدايا! مرا در راه خودت بميران همچون اوليا و پيامبران و امامان. دعا كنيد بجان رزمندگاني كه در سراسر دنيا به نفع اسلام و مسلمين مي جنگند.
پدر و مادر عزيزم! در عزاداري من گريه نكنيد و بياد روزي بيفتيد كه در كربلا به امام حسين آب ندادند و امام را شهيد كردند. من از تمام مردم حلاليت مي طلبم و اگر بدي از من ديدند من را ببخشند.
بسيجي شهيد «حسن رجبعلي»، سال 1348 متولد شد و در 9/4/1365 در منطقه مهران به شهادت رسيد.

 



احتمال جابجايي در بالاي جدول رده بندي ليگ برتر
كسب پيروزي تنها هدف مثلث قهرماني

سي ويكمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور امروز با رقابت سخت سه مدعي اصلي قهرماني در قسمت نخست فينال ليگ پيگيري خواهد شد، رقابتي كه فرجام آن مشخص شدن چهره قهرمان ليگ است.
مظلومي درست مي گويد. تيم هاي مدعي قهرماني كه يكي از آنها استقلال است تا پايان مسابقات ليگ چهار فينال پيش رو دارند كه براي دستيابي به جام يازدهم بايد در تمامي آنها پيروز شوند. در اين بين عصر يكشنبه در ديدارهايي همزمان سپاهان اصفهان در ورزشگاه تختي اهواز به مصاف فولاد خوزستان مي رود، استقلال در ورزشگاه شهيد بهشتي بوشهر ميهمان شاهين اين شهر است و تراكتورسازي تبريز نيز در ورزشگاه تختي تهران با راه آهن شهرري روبه رو مي شود.
فولاد خوزستان - سپاهان اصفهان
سپاهان اصفهان 59 امتيازي تيم اول جدول رده بندي و شانس اول قهرماني ليگ برتر است. اين تيم اصفهاني كه با تساوي مقابل پرسپوليس در هفته سي ام فاصله امتيازي اش با استقلال و تراكتورسازي تبريز كمتر از قبل شده است، در بازي اين هفته با فولاد خوزستان محكوم به پيروزي است، چرا كه اگر غير از اين شود، شايد در همين هفته شاهد جابه جايي در صدر جدول باشيم.
شاهين بوشهر - استقلال تهران
اين بازي براي هر دو تيم حكم مرگ و زندگي دارد. استقلال براي قهرماني مي جنگد و شاهين براي بقا، به همين خاطر تك تك امتيازات بازي عصر يكشنبه براي آنها حكم طلا دارد. استقلال در كورس قهرماني با سپاهان است و به دنبال لغزشي ديگر از اين تيم. با اين اوصاف آبي ها نبايد بلغزند كه اگر اين چنين شود، سوداي قهرماني در ليگ براي آنها كمرنگ مي شود. از سوي ديگر تيم شاهين بوشهر كه با برتري شهرداري تبريز مقابل صنعت نفت آبادان به رده هفدهم جدول سقوط كرده است براي فرار از انتهاي جدول بايد در ديدار خانگي مقابل استقلال دست پر از زمين خارج شود، چرا كه در غير اينصورت تيم كامياب نيز به سرنوشت مس سرچشمه دچار خواهد شد.
راه آهن شهرري - تراكتورسازي تبريز
اين هم يكي ديگر از فينال هاي ليگ است كه عصر يكشنبه در ورزشگاه تختي تهران برگزار خواهد شد كه يك طرف آن راه آهن شهرري است و طرف ديگرش تراكتورسازي تبريز شايد بتوان گفت تنها در ليگ برتر فوتبال ايران است كه قدرت تراكتور مي چربد به لوكوموتيو و از آن پيشي مي گيرد. تراكتورسازان كه اين فصل فراتر از انتظار ظاهر شده اند، ضمن تثبيت جايگاه خود ميان سه تيم بالاي جدول براي قهرماني مي جنگند، همپاي سپاهان و استقلال.
برنامه ادامه ديدارهاي هفته سي ويكم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
يكشنبه - 3/2/1391
¤ راه آهن شهرري - تراكتورسازي تبريز (ساعت 17)
¤ ذوب آهن اصفهان - داماش گيلان (ساعت 17)
¤ فولاد خوزستان - سپاهان اصفهان (ساعت 17)
¤ شاهين بوشهر - استقلال تهران (ساعت 17)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

مشخص شدن آخرين تيم ليگ برتر در لرستان
قرعه كشي ميزبان ديدار رفت و برگشت پلي آف ليگ دسته اول روز گذشته در محل فدراسيون فوتبال بين تيم هاي ايران جوان بوشهر و گهر زاگرس برگزار شد و بر همين اساس ايران جوان در بازي رفت در بوشهر ميزبان اين ديدار شد و گهر نيز بازي برگشت را در لرستان ميزباني خواهد كرد. همچنين تاريخ اين ديدار نيز دستخوش تغيير شد و در حالي كه قرار بود اين ديدارها در تاريخ هاي 8 و 14 ارديبهشت برگزار شود به روزهاي 12 و 19 ارديبهشت سال جاري موكول شد.
تماشاي ال كلاسيكو توسط 400 ميليون نفر
400 ميليون مخاطب تلويزيون از كشورهاي مختلف جهان شنبه شب مسابقه حساس تيم هاي بارسلونا و رئال مادريد را مستقيم تماشا كردند. همچنين خبرنگاراني از 74 روزنامه و مجله ، 16 خبرگزاري به همراه چهار ايستگاه راديويي و 39 شبكه تلويزيوني در استاديوم بزرگ نيوكمپ حاضر بودند تا اين مسابقه را به صورت زنده گزارش كنند. اكثر اين رسانه ها اروپايي بودند، اما نمايندگاني در كشورهاي آمريكا، ژاپن و مالزي نيز در نيوكمپ حضور داشتند.
انتقادات دايي از سرپرست سازمان ليگ
سرمربي راه آهن انتقادات تندي را متوجه سرپرست سازمان ليگ كرد. علي دايي در اعتراض به تغيير زمان و مكان بازي تيمش برابر تراكتورسازي گفت: آقايان يكطرفه تصميم گرفته و به ما چيزي نگفتند وقتي هم مي پرسيم هر كدام يك حرف مي زنند. روز اول پس از دريافت نامه به آقاي بهروان زنگ زديم و ايشان گفتند اطلاعي ندارند. اما روزهاي بعد گفتند بهترين تصميم را گرفتند شايد اين بهترين تصميم براي خودشان و يا تراكتورسازي باشد، زيرا براي تيم راه آهن بدترين تصميم ممكن گرفته شد. من از خدايم است اين بازي در تبريز برگزار شود زيرا در اين روزها كه مشكل مالي داريم 18 ميليون براي برگزاري بازي و 6 - 5 ميليون براي هتل بايد هزينه كنيم اما اگر به تبريز مي رفتيم خرج مان 12 ميليون هم نمي شد.
ضرب الاجل ونگر براي تمديد قرارداد با فن پرسي
آرسن ونگر انتظار دارد مسئولان باشگاه آرسنال پيش از رقابت هاي يورو 2012 در خصوص تمديد قرارداد با رابين فن پرسي تصميم گيري كنند. مهاجم هلندي آرسنال آخرين سال قراردادش با توپچي ها را سپري مي كند و مسئولان باشگاه بيم آن دارند كه وي از اين تيم جدا شود. بر پايه گزارش ساكرنت، گفتگوها براي تمديد قرارداد با اين بازيكن، سال گذشته بي نتيجه ماند و ونگر اميدوار است كه در آينده اي نزديك در خصوص تمديد قرارداد با وي تصميم قطعي گرفته شود.
استقلال محكوم به پرداخت 135 ميليون شد
بر اساس راي نهايي كميته انضباطي، باشگاه استقلال به پرداخت مبلغ يكصد و سي و پنج ميليون و هشتصد و نوزده هزار تومان به بيژن كوشكي محكوم شده است و با توجه به پذيرش باشگاه و قطعيت راي، مبلغ اعلام شده از محل درآمدهاي باشگاه در سازمان ليگ برتر كسر مي شود و به بازيكن پرداخت خواهد شد.
ديدار دنيزلي با كريمي
مصطفي دنيزلي پس از بازي مقابل الغرافه قطر عازم تركيه شد. او پس از دو روز غيبت از تمرينات روز گذشته در جمع پرسپوليسي ها در هتل اوين حضور پيدا كرد و با بازيكنان و كادر فني به گفت وگو پرداخت. دنيزلي دقايقي نيز با علي كريمي به صورت اختصاصي به گفت وگو پرداخت. كريمي پس از بازي با الغرافه از سرمربي اين تيم انتقاد كرده بود.
غيبت تيموريان در بوشهر
استقلال ديروز در حالي به بوشهر رفت كه براي بازي با شاهين فقط يك بازيكن محروم دارد. آندرانيك تيموريان كه در بازي قبلي آبي پوشان كارت زرد گرفت با سه اخطاره شدن بازي امروز را از دست داد.
آرزوي جانواريو همبازي شدن با مسي است
جانواريو هافبك خوش تكنيك سپاهان در تازه ترين اظهار نظر خود گفت: رويايم اين است كه روزي همبازي مسي شوم چرا كه او مي تواند هر شرايطي را تغيير دهد. اين بازيكن درباره اينكه بارسلونا در ديدار رفت مقابل چلسي بازنده شده، گفت: اين اتفاق يك بار مي افتد اما بارسا در بازي برگشت جبران مي كند و حداقل سه بر صفر به پيروزي مي رسد.
حمله ژاوي به ريكارد
ژاوي 32 ساله كه به عنوان يكي از برترين هافبك هاي فوتبال جهان محسوب مي شود مي گويد ريكارد استعدادهايش را ناديده مي گرفته و به او بهاي لازم را نمي داده است. ژاوي در گفتگو با روزنامه اكيپ فرانسه اظهار داشت: ريكارد به من اعتقادي نداشت. او مي خواست بازي ما در سطح بالاي فيزيكي انجام شود. او معتقد بود اين تنها راهي است كه شما به وسيله آن مي توانيد يك باشگاه سطح بالاي اروپايي باشيد. وي افزود: چهار يا پنج سال قبل، من يك بازيكن بي مصرف به نظر مي رسيدم. شده بودم سرطان بارسا. يك بازيكن 170 سانتي كه تقريبا كاري از دستش برنمي آمد.

 



تقسيم امتيازات در قم و انزلي شكست سنگين پرسپوليس برابر سايپا

در روز دوم از رقابت هاي هفته سي و يكم ليگ برتر تيم فوتبال پرسپوليس در ورزشگاه آزادي شكست سنگيني را برابر سايپا متحمل شد.
در روز دوم از رقابت هاي هفته سي و يكم ليگ برتر روز گذشته چهار ديدار در شهرهاي كرمان، قم ، انزلي و تهران برگزار شد . در قم جدال تيم هاي صبا و نفت با تساوي به پايان رسيد تا شاگردان ويسي شانس كسب سه امتياز را در يك بازي حساس خانگي از دست بدهند. با اين تساوي رقابت اين دو تيم براي كسب سهميه بازي هاي ليگ قهرمانان آسيا به هفته هاي آينده كشيده شد.
در كرمان تيم مس سرچشمه كه به ليگ دسته اول سقوط كرده پس از مدت ها رنگ برد را به خود ديد و توانست تيم فجر سپاسي را با يك گل شكست دهد. اين برد دردي از دردهاي مس دوا نكرد و چون نوش دارو پس از مرگ سهراب بود. اما در انزلي هم جدال تيم هاي ملوان و مس كرمان به تساوي رسيد تا قوي سپيد همچنان خطر سقوط به ليگ دسته اول را احساس كند. به نظر مي رسد تا زماني كه مشكلات مالي ملوان حل نشود بايد اين تيم را از شانس هاي مسلم سقوط به ليگ دسته اول دانست. اما در آخرين بازي روز گذشته تيم پرسپوليس در ورزشگاه آزادي با نتيجه 4 بر 2 مغلوب تيم فوتبال سايپا شد. اين شكست در حالي در كارنامه سرخپوشان به ثبت رسيد كه علي كريمي غايب بزرگ بازي در نيمه نخست بود. گل هاي سايپا را در اين بازي كريم انصاري فرد( 5) ، امين منوچهري( 7) ، مجيد غلام نژاد ( 58) و ميلاد غريبي (79) به ثمر رساندند و دو گل پرسپوليس نيز توسط ابراهيم شكوري( 74) و عليرضا نورمحمدي
( 87) زده شد. اما نتايج كامل سه بازي ديگر روز گذشته در ادامه مي آيد:
¤ مس سرچشمه يك - فجر سپاسي صفر
گل: مسلم فيروز آبادي(57)
فجرسپاسي با اين شكست 38 امتيازي باقي ماند و تيم مس سرچشمه 22 امتيازي شد اما اين سه امتياز تاثيري در وضعيت مس نداشت چرا كه اين تيم پيش از اين سقوط كرده است.
¤ صباي قم صفر - نفت صفر
صبا با اين تساوي 47 امتيازي شد و در همان رده چهارم باقي ماند و تيم نفت تهران نيز 46 امتيازي شد تا رقابت اين دو تيم براي آسيايي شدن ادامه پيدا كند .
¤ ملوان صفر - مس كرمان صفر
اخراج: هادي عزيزي(28) ملوان
ملوان با اين تساوي 35 امتيازي و مس كرمان 36 امتيازي شدند. اين دو تيم همچنان در منطقه خطر قرار دارند.

 



چه كساني در مسابقات انتخابي كشتي المپيك روي تشك مي روند؟!

اعضاي تيم هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي كشورمان براي شركت در رقابت هاي گزينشي المپيك 2012 لندن در چين، دوشنبه راهي اين كشور مي شوند.
نمايندگان كشورمان براي كسب دو سهميه باقيمانده در اوزان 74 و 84 كيلوگرم كشتي فرنگي و 120 كيلوگرم رقابت هاي كشتي آزاد به مصاف رقباي خود مي روند. اين مسابقات روزهاي 8 تا 10 ارديبهشت ماه در شهر تيان چين برگزار مي شود و سه نفر برتر هر وزن المپيكي مي شوند. اسامي نمايندگان كشورمان در اين مسابقات به شرح زير است:
¤ كشتي آزاد:
120 كيلو: پرويز هادي و كميل قاسمي
¤ كشتي فرنگي:
74 كيلو: فرشاد عليزاده و هادي عليزاده پورنيا
84 كيلو: حبيب الله اخلاقي و داود اخباري

 



واكنش آبي پوشان تهراني به گزارش كيهان در خصوص همراهان زياد در سفر به امارات
فتح الله زاده: تخلف نكرده ايم پسر رئيس هيئت مديره، مشاور اقتصادي استقلال است!

سرويس ورزشي-
مديرعامل باشگاه استقلال تهران تاييد كرد در سفر اخير اين تيم به امارات برخي افراد از جمله پسر هيئت مديره اين باشگاه، آبي پوشان تهراني را همراهي كردند.
گزارش روز گذشته كيهان در خصوص ليست 53 نفره يكي از تيم هاي فوتبال كشورمان براي سفر خارجي خود واكنش مسئولان باشگاه استقلال تهران را به دنبال داشت تا جايي كه مديرعامل اين باشگاه عنوان داشت اين خبر صحت داشته و وي كاملا در جريان تمام اتفاقات استقلال بوده است. گزيده اي از گفت وگوي خبرنگار كيهان با علي فتح الله زاده مديرعامل استقلال در ادامه مي آيد:
¤ در سفر استقلال به امارات كاروان تيم ما كه شامل مسئولان، مربيان، بازيكنان و همراهان بود از 53 نفر تشكيل شد. در اين 53 نفر نيز نام افرادي چون پسر آقاي رسولي نژاد، آقاي رفيعي كه به اشتباه از وي به عنوان راننده حجازي نام برده مي شود و آقاي فروتن، اخوي بهمن فروتن ديده مي شد.
¤ جهت اطلاع دوستان بايد عرض كنم كه پسر آقاي رسولي نژاد رئيس هيات مديره باشگاه، از مشاوران اقتصادي استقلال بوده و چند صباحي است از فعاليتش در باشگاه مي گذرد. با اين تفاسير همراهي ايشان در سفر به امارات چيز چندان عجيبي نيست! از سوي ديگر آقاي رفيعي در زمان مرحوم حجازي دبير كميته فني بوده و هم اكنون هم مسئول كنترل كيفيت باشگاه استقلال است؛ پس ايشان هم از كارمندان باشگاه به حساب مي آيد. در خصوص برادر آقاي فروتن هم بايد بگويم كه ما معمولا در هر سفر يكي از دوستان بازيكنان را جهت كمك به امور تداركات مي بريم كه در اين سفر هم اخوي فروتن مشاور فني بنده همراه ما بودند.
¤ باشگاه استقلال هيچ كار خلافي انجام نداده است؛ آقاياني كه از ما بابت كاروان 53 نفره انتقاد مي كنند بهتر است سري هم به ساير تيم هاي ورزشي بزنند تا متوجه شوند در تيم هاي ديگر چه خبر است! مگر در تيم هاي ديگر از اين اتفاقات نمي افتد؟! از اين پس تلاش مي كنيم براي هر سفر استقلال از تمام دوستان منتقد اجازه بگيريم كه چه كساني را همراه خودمان به خارج از كشور ببريم!
¤ استقلال كماكان شانس صعود به مرحله بعدي رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا را داراست. ما اگر برابر نماينده قطر در ورزشگاه آزادي پيروز شويم شرايط بسيار خوبي پيدا مي كنيم.
¤ در رقابت هاي ليگ هم نااميد نيستيم و تلاش مي كنيم در اين چهار هفته پاياني عنوان قهرماني را از آن خود كنيم.
¤ مشكلات مالي در استقلال به قوت خود باقيست اما به نظرم در همين شرايط هم از بسياري تيم ها جلوتر هستيم. پرداختي هاي ما به بازيكنان به مراتب بيشتر از پرداختي هاي باشگاه تراكتورسازي و ذوب آهن بوده است.
¤ كل بدهي هاي باشگاه استقلال به بازيكنان 2 ميليارد تومان است.
¤ اگر قرار باشد فصل آينده هم مديرعامل استقلال باشم بودجه 15ميلياردي را براي باشگاه درنظر مي گيرم. ما دنبال افزايش بودجه نيستيم و مي خواهيم با همين بودجه امسال خود به كارمان ادامه دهيم.

 



آغاز تور اروپايي تيم ملي واليبال

تيم ملي واليبال كه براي حضور در مسابقات انتخابي المپيك آماده مي شود امروز به منظور برگزاري اردو و ديدارهاي تداركاتي به اسلووني سفر مي كند و از آنجا عازم صربستان خواهد شد.
ملي پوشان واليبال ايران كه از 14 فروردين ماه مرحله اصلي اردوهاي آماده سازي خود را براي شركت در رقابت هاي انتخابي المپيك آغاز كردند از امروز وارد اردوهاي برون مرزي مي شوند و طي آن به اسلووني و صربستان سفر مي كنند. برنامه تيم ملي واليبال براي سفر به اسلووني برپايي اردوي سه روزه همراه با دو ديدار تداركاتي برابر تيم ملي اين كشور است. تمرينات و ديدارهاي تيم ملي واليبال در شهر ماريبور پيگيري مي شود. پس از آن بازيكنان تيم ملي واليبال از اسلووني عازم صربستان مي شوند تا طي چهار روز اردو در شهر بلگراد برگزار كننده دو ديدار تداركاتي برابر تيم ملي اين كشور باشند.
برگزاري اردو و ديدار تداركاتي در بلغارستان نيز از برنامه هاي آماده سازي براي تيم ملي واليبال است. در صورتي كه مقدمات سفر به اين كشور فراهم شود تيم ملي واليبال از صربستان عازم بلغارستان مي شود تا تمرينات و ديدارهايش را در اين كشور پيگيري كند. در غير اين صورت به تهران باز مي گردد. مسابقات واليبال انتخابي المپيك خردادماه با حضور هشت تيم در ژاپن برگزار مي شود. قهرمان و بهترين تيم آسيايي اين رقابت ها سهميه حضور در بازي هاي المپيك لندن را كسب مي كنند.

 



مخالفت شاهزاده بحرين با تعطيلي رقابت هاي فرمول يك

شاهزاده بحرين دعوت فعالان حقوق بشر براي تعطيلي رقابت هاي فرمول يك در اين كشور را رد كرد.
نمايش نقض حقوق بشر در رقابت هاي جايزه بزرگ بحرين جمعه شب وارد مرحله جديدي شد. بار ديگر پليس با هواداران دموكراسي در فاصله چند مايلي برگزاري تمرين رقابت هاي فرمول يك درگير شد. تظاهرات صلح آميز ده ها هزار نفر از مردم بحرين در توده هاي عظيم گازهاي اشك آور كه نيروهاي ضدشورش براي جلوگيري از ورود جوانان به ميدان لولو (مكان اصلي اعتراضات در سال گذشته) استفاده مي كردند، برگزار شد. سلمان بن حمد الخليفه، شاهزاده بحرين توصيه فعالان حقوق بشر براي تعطيلي رقابت هاي فرمول يك را رد كرد و گفت: تعطيلي رقابت هاي امروز به سود افراطي ها خواهد بود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14