(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 3 اردیبهشت ۱۳۹۱ - شماره 20190 

توليد سامانه جراحي هوشمند مغز و اعصاب توسط متخصصان ايراني
در مسجدي در خيابان ابوذر تهران گودبرداري غيراصولي جان 6 زن نمازگزار را گرفت
با حضور وزراي بهداشت و رفاه نسخه جديد برنامه پزشك خانواده رونمايي شد
تجليل از 17هزار و 700 معلم نمونه
حوادث كوتاه از كشور
اجراي ساماندهي كودكان كار و خيابان با اولويت دختران
تجهيز تاكسي هاي پايتخت به RFID
دهلران 18 بار لرزيد
درمان 75 درصد سرطان هاي حاد خوني با روش پيوند سلولي در كشور
تصحيح يك خبر
رويدادهاي خارجي
افزايش يارانه مراكز و معلولان در فاز دوم هدفمندسازي يارانه ها
شهرداري كاشان بناي دوره قاجاريه را تخريب كرد
2 قاچاقچي موادمخدر در اصفهان اعدام شدند
محو اسرائيل از خاورميانه خواسته اروپايي ها
جراحي پاهاي اضافي نوزاد پاكستاني



توليد سامانه جراحي هوشمند مغز و اعصاب توسط متخصصان ايراني

رئيس مركز تحقيقات و تكنولوژي در پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران گفت: به همت متخصصان كشورمان سامانه راهبري جراحي هوشمند براي جراحي مغز و اعصاب و گوش و حلق و بيني در كشور توليد شد.
سعيد سركار در مراسم هفتادمين اجلاس رؤساي دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور با حضور وزير بهداشت با اشاره به تحريم برخي تجهيزات پزشكي كشورمان در دنيا اظهار داشت: در اين زمينه با همت متخصصان كشور سامانه راهبري جراحي هوشمند براي جراحي مغز و اعصاب و گوش و حلق و بيني در كشورمان توليد شده است.
وي افزود: 2 سال قبل براي خريد دو دستگاه از اين سامانه راهبري جراحي هوشمند براي بيمارستانهاي امام خميني(ره) و شريعتي حدود 800 هزار يورو هزينه شد كه با اين حال به دليل دو كاربردي بودن اين دستگاه ها كه در گذشته براي جنگ و رصد موشكها استفاده مي شد به ايران اين دستگاه ها فروخته نشد.
سركار تصريح كرد: با توجه به اين تحريم ها مركز تحقيقات و تكنولوژي در پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران كه قدمتي 15 ساله در بيمارستان امام خميني(ره) دارد به توليد اين دستگاه همت ورزيد.
وي همچنين با اشاره به اينكه تاكنون اين مركز 8 دستگاه پيشرفته تخصصي توليد كرده است، گفت: در اين زمينه 80 دستگاه شنوايي سنجي نيز توليد شد كه بين استانهاي كشور توزيع شد و 20 عدد از اين دستگاه ها نيز توسط رئيس جمهور به رؤساي جمهوري كشورهاي ديگر اهداء شد.
سركار ادامه داد: با اين حال 6 عدد از اين دستگاه سامانه راهبري جراحي هوشمند براي مغز و اعصاب و گوش و حلق و بيني كه از خارج از كشور خريداري شده بود نيمي از آنها به دليل عدم خدمات پس از فروش از كار افتاد درحالي كه تا يك ميليارد و 200 ميليون تومان براي هر دستگاه آن هزينه شده بود.
سركار تصريح كرد: تاكنون 110 عمل جراحي مغز و اعصاب و گوش و حلق و بيني با اين سامانه جراحي هوشمند پيشرفته داخلي در 10 بيمارستان كشور انجام داده ايم.

 



در مسجدي در خيابان ابوذر تهران گودبرداري غيراصولي جان 6 زن نمازگزار را گرفت

گودبرداري غيراصولي از چند منزل در خيابان ابوذر تهران باعث فرو ريختن يك مسجد و جان باختن 6 زن نمازگزار شد.
به گزارش خبرگزاري ها حوالي اذان مغرب مسجد حضرت رقيه در خيابان ابوذر منطقه 17بر اثر گودبرداري غيراصولي خانه هاي مجاور دچار سانحه شد و سقف اين مسجد بر سر نمازگزاران فرو ريخت كه در اثر اين سانحه 6 بانوي نمازگزار كشته و 2 نفر نيز مجروح شدند.
بعد از نماز مغرب و عشاء روز گذشته مسجد حضرت رقيه واقع در منطقه 17شهرداري تهران فرو ريخت و 6 زن زير آوار جان باختند و 2 نفر نيز مجروح شدند.
اين مسجد بسيار كوچك كه در وسط كوچه قرار دارد از مساجد قديمي تهران است. به نظر مي رسد زنان بعد از اتمام نماز در مسجد مانده تا دعا بخوانند كه يكباره مسجد فرو مي ريزد.
شهروندان اين حادثه را در ساعت 44:20 به آتش نشاني خبر داده و 50:20ماموران در محل حادثه حضور داشتند.
حسن عباسي مدير روابط عمومي اورژانس تهران نيز گفت: در اين حادثه دو نفر از اهالي محل نيز كه در حال كمك و آواربرداري بودند مجروح شدند كه يكي از آنها به صورت سرپائي مداوا و مجروح ديگر نيز كه حال وي مساعد گزارش شده و با آمبولانس به بيمارستان سينا منتقل شده است.
به گفته عباسي عمليات امداد تا ساعت 30:2 بامداد به طول انجاميد.
بنابراين گزارش سازمان پزشكي قانوني كشور اسامي فوت شدگان اين حادثه را به شرح زير اعلام كرد:
1- خديجه كاظمي شيخ درآبادي 2- خديجه بذرافشان 3- خديجه بشيري 4- صغري نجفي 5- راضيه قاسمي 6- ثنا حسني.
به گفته شاهدان عيني حادثه اين مسجد چند هفته گذشته دچار ترك خوردگي و ريزش قسمتي از ساختمان بود كه متأسفانه با اين وضع موجود اهالي براي نماز خواندن به آنجا مي رفتند كه اگر متوليان مسجد زودتر اقدام مي كردند شايد اين اتفاق خسارت كمتري وارد مي كرد و چنين حادثه غم انگيزي هرگز رخ نمي داد.
بنابراين گزارش، اهالي اين كوچه از دقايق اوليه صبح ديروز به كوچه آمدند تا در تشييع جنازه اين شهروندان نمازگزار كه فقط به خاطر سهل انگاري متوليان و مهندسين ناظر جان سپردند شركت كنند.
هادي ساعي:
مهندسان ناظر بايد پاسخگويان اصلي باشند
عضو هيئت رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه شهرداري و سازمان نظام مهندسي درباره گودبرداري هاي غيراصولي حادثه ساز تقصير را به گردن يكديگر مي اندازند، گفت: مهندسان ناظري كه فقط امضا مي فروشند و صرف ابتدا و انتهاي كار امضايي رد و بدل مي كنند بايد در اين مواقع پاسخگو باشند.
هادي ساعي در گفت وگو با فارس درباره حادثه جمعه شب در خيابان فلاح كه بر اثر گودبرداري غيراصولي ساختمان كنار يك مسجد 6 نفر جان باختند، گفت: سازمان نظام مهندسي و شهرداري تهران در اين زمينه مسئوليت دارد.
ساعي تصريح كرد: متأسفانه در جريان وقوع اين حوادث همه به دنبال مقصر هستند و زماني كه جان كسي از دست مي رود هيچ كس پاسخگو نيست اين در حالي است كه اگر قبل از وقوع اين حوادث مسئوليت ها را به عهده بگيرند شاهد اين وقايع نخواهيم بود.
وي افزود: شهرداري از پيمانكار يا مالك تعهدي اخذ و از خودش سلب مسئوليت مي كند و صرف اينكه تعهدي از مالك گرفته كه به صورت مهندسي كار را انجام دهد اكتفا مي كند.
عضو هيئت رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه سازمان نظام مهندسي هم كه به طور كل تعطيل است، گفت: شهرداري بايد مهندساني كه در پروژه هايشان اين اتفاق ها رخ مي دهد در ليست سياه قرار دهد و سازمان نظام مهندسي نيز به افرادي كه جان آدم ها برايشان مهم نيست اجازه كار ندهد و پروانه فعاليتشان را باطل كند.ساعي درباره نقش شوراي شهر در اين زمينه گفت: يكي از بحث هاي شوراي شهر در بودجه شهرداري مربوط به شركت شهربان (پليس ساختمان) بود؛ يكي از مسئوليت هاي اين شركت اين است كه بر چنين موضوعاتي نظارت داشته باشد نه اينكه فقط از ساخت و سازهاي غيرمجاز جلوگيري كند.
عضو هيئت رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران قول مساعد داد كه پيگير ارائه گزارش شهرداري و سازمان نظام مهندسي درباره اين موضوعات در صحن شورا باشد.
احضار مهندس ناظر
و مالك ساختمان به دادسرا
به گزارش مهر به دنبال اين حادثه، بازپرس دادسراي تهران در پي ريزش سقف مسجد حضرت رقيه(ع) و مرگ 6 زن در پي گودبرداري غيراصولي ساختمان مجاور مسجد، دستور احضار مهندس ناظر و مالك ساختمان را صادر كرد.
در صورتي كه اين افراد به دادسرا مراجعه نكنند تحت تعقيب قضائي قرار مي گيرند.

 



با حضور وزراي بهداشت و رفاه نسخه جديد برنامه پزشك خانواده رونمايي شد

نسخه جديد -02 - دستورالعمل برنامه ملي پزشك خانواده صبح ديروز با حضور وزير بهداشت و وزير رفاه در وزارت بهداشت رونمايي شد.
به گزارش رسيده در حاشيه مراسم رونمايي از نسخه جديد پزشك خانواده، دكتر مرضيه وحيد دستجردي گفت: اين برنامه با اعتبارات لازم از امروز در شهرهاي استان هاي مختلف كشور اجرا مي شود.
وي در ارتباط با اعتبارات در نظر گرفته شده براي اجراي اين برنامه در سال جاري گفت: اعتبارات برنامه پزشك خانواده در شهرها به زودي از سوي هيئت دولت ابلاغ مي شود.
دستجردي در خصوص اينكه كدام يك از استان ها اين برنامه را زودتر اجرا خواهند كرد، افزود: هيچ تفاوتي بين استان ها براي اجراي برنامه پزشك خانواده در شهرها وجود ندارد و با توجه به استعداد و آمادگي دانشگاه هاي علوم پزشكي اين برنامه در شهرها اجرا مي شود.
وي با اشاره به تحت پوشش قرار دادن بيشتر خدمات دندانپزشكي تحت پوشش بيمه و تقويت دانشكده هاي دندانپزشكي و گسترش اين گونه خدمات افزود: ما در تلاشيم تا با اجراي نسخه 02 برنامه پزشك خانواده سرگرداني مردم را براي دريافت خدمات درماني كاهش دهيم.
وحيد دستجردي خاطرنشان كرد: ما در تلاشيم كه تمام ارجاعات از جمله تشخيصي، تصويربرداري و ارجاع بيماران توسط سيستم پزشك خانواده صورت پذيرد.

 



در هفته معلم صورت مي گيرد
تجليل از 17هزار و 700 معلم نمونه

17هزار و 700 معلم در سطح شهرستان ها به عنوان معلمين نمونه مورد تقدير قرار مي گيرند.
به گزارش فارس هداياي معلمان نمونه شهرستاني مبلغ 3ميليون ريال، نمونه استاني مبلغ 5 ميليون ريال و نمونه برتر استاني در تجليل كشوري مبلغ 10ميليون ريال به علاوه يك فيش حج عمره مفرده خواهد بود.
نفرات برگزيده نسبت به سال گذشته افزايش يافته است؛ تعداد معلم نمونه در سطح شهرستان ها 17هزار و 700 نفر(در سال گذشته 8 هزار و 262 نفر) در سطح استان ها 3هزار نفر(در سال گذشته 930 نفر) و در سطح كشوري 300 نفر (در سال گذشته 91 نفر) است.هفته بزرگداشت مقام معلم در سال 91 به نام «هفته معلم و تحول بنيادين در آموزش و پرورش» نامگذاري شده است.

 



حوادث كوتاه از كشور

مرگ در جاده طبس
طبس-خبرنگاركيهان: بر اثر برخورد يك دستگاه سواري پرايد با يك دستگاه تريلي كشنده در جاده ديهوك به داور 7 نفر از اعضاي يك خانواده كه سوار بر پرايد بودند كشته و زخمي شدند در اين حادثه پدر، مادر و يك دختر 11 ساله در دم كشته و 4 فرزند ديگر به شدت مجروح شدند.
سدشيرين قاتل جوان ماهيگير
مانه و سملقان-خبرنگاركيهان: جواني كه براي ماهيگيري از روستاي بازاره فارناس به محل سد شيرين دره رفته بود به دليل عدم آشنايي با شنا به داخل سد سقوط و جان خود را از دست داد تلاش براي بيرون كشيدن جسد وي از داخل سد تا لحظه تنظيم خبر به نتيجه نرسيده است.
3 زلزله در يك ساعت
تهران-ايرنا: زلزله جمعه شب در 3 نوبت جنوب غربي منطقه عمومي دهلران، مرز ايران و عراق در استان ايلام را لرزاند.
شبكه هاي لرزه نگاري وابسته به مركز لرزه نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران اين زمين لرزه ها را به ترتيب به بزرگي 8/3، 8/4 و 2/4 ريشتر ثبت كرده اند. از تلفات و خسارات احتمالي اين زمين لرزه ها گزارشي ارسال نشده است.

 



رئيس مركز امور زنان و خانواده خبر داد
اجراي ساماندهي كودكان كار و خيابان با اولويت دختران

رئيس مركز امور زنان و خانواده رئيس جمهوري از آموزش هنجارها و ارزش هاي اجتماعي و ديني همگاني مرتبط با پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي همچون تاب آوري با محوريت زنان و با به كارگيري مساجد كشور خبر داد.
مريم مجتهدزاده با اعلام اجراي طرح خانواده محور ساماندهي كودكان كار و خيابان با اولويت دختران اظهار كرد: ساماندهي كودكان كار و خيابان بدون توجه به توانمندسازي خانواده نتيجه بخش نخواهد بود و به همين دليل طرح خانواده محور ساماندهي كودكان كار و خيابان با اولويت دختران در اولويت فعاليت هاي سال 91 مركز امور زنان و خانواده قرار گرفته است. وي افزود: پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و توسعه تامين اجتماعي در مركز امور زنان خانواده از اولويت هاي ماده 30 قانون برنامه پنجم توسعه است و در اين برنامه توانمندسازي و پيشگيري از آسيب ها مورد توجه قرار گرفته است.
رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري در ادامه با تشريح فعاليت هاي اين مركز در اين حوزه به ايسنا گفت: اجراي طرح آموزش همگاني مهارت هاي زندگي به يك ميليون نفر به منظور پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي، اجراي طرح آموزش خانواده با اولويت ازدواج هايي با سن كمتر از پنج سال براي 200 هزار زوج، توسعه خدمات مشاوره و روانشناسي با رويكرد ديني از جمله اقدامات مركز است كه با همكاري سازمان بهزيستي در سال جاري پيگيري مي شود.
مجتهدزاده ادامه داد: اجراي برنامه هاي آگاه سازي با محوريت پيشگيري از آسيب هاي نوپديد با همكاري رسانه ملي، اجراي برنامه حمايت و افزايش توانمندسازي افراد در معرض آسيب و آسيب ديدگان اجتماعي از ديگر برنامه ها در اين حوزه است.
وي در ادامه از توسعه 100 پايگاه سلامت اجتماعي در مناطق حاشيه اي و سكونت گاهي غيررسمي خبر داد و اعلام كرد: سامانه سلامت اجتماعي با اولويت اجرا و ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار در معرض آسيب راه اندازي مي شود.
مجتهدزاده در پايان از افزايش حمايت ها و اجراي برنامه بازپروري زنان آسيب ديده و در معرض آسيب در مراكز مربوطه خبر داد.

 



تجهيز تاكسي هاي پايتخت به RFID

مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران از نصب RFID در كليه تاكسي هاي پايتخت ظرف دو تا سه ماه آينده به منظور كنترل تردد كليه تاكسي هاي تهران خبر داد.
محمد احمدي بافنده در گفت وگو با ايسنا در خصوص نحوه عملكرد دستگاه RFID توضيح داد: از طريق اين سامانه امكان كنترل محل تردد هر تاكسي ايجاد مي شود.
وي با اذعان به وجود مشكل عدم خدمت رساني برخي تاكسي ها در خطوط پيش بيني شده و حضور در مسيرهاي پرمسافر و دربستي، خاطرنشان كرد: اين مساله مشكلاتي را براي شهروندان به دنبال دارد و موجب مي شود كه تعداد ناوگان برخي خطوط كمتر از حد كافي باشد.
احمدي بافنده با اشاره به اينكه ناظران سازمان تاكسيراني بر ناوگان خطوط به طور مرتب نظارت مي كنند، افزود: اين در حاليست كه بايد بر تاكسي هاي گردشي بيشتر نظارت شود تا به اين ترتيب، تاكسي داران نتوانند در فصلي كه مسافر در مسيري بيشتر است، فقط در آن مسير خدمت رساني كنند.
مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران با اشاره به وجود 15 هزار تاكسي گردشي در پايتخت، يادآور شد: با نصب RFID در اين تاكسي ها، از تردد و جابه جايي مسافر در داخل شهر توسط تاكسي هاي متعلق به شهرستان هاي اطراف تهران نيز، جلوگيري خواهد شد.

 



دهلران 18 بار لرزيد

دهلران- خبرنگار كيهان:
دهلران از جمعه شب تا ظهر شنبه 18 بار لرزيد كه كانون 8 زمين لرزه در اين شهرستان بود.
معاون عمراني و برنامه ريزي فرمانداري شهر دهلران ديروز با بيان اين مطلب افزود: از جمعه تا يكشنبه 77 بار زمين در دهلران لرزيد كه بزرگ ترين آن 1/5 ريشتر و كمترين 5/2 ريشتر بود.
غلام عليدادي تصريح كرد: طي سه ماه گذشته بيش از يكصد زمين لرزه دهلران را به لرزش درآورده است.
وي گفت: با توجه به وقوع اين زمين لرزه ها و گزارشات مركز ژئوفيزيك دانشگاه تهران احتمال بروز زلزله با شدت ريشتر بالاتر كم است و مردم نگران نباشند. فرماندار دهلران با تأكيد بر امر اطلاع رساني افزود: اطلاع رساني درباره نحوه برخورد با زلزله از راهكارهاي مناسب براي جامعه است كه اين مهم از طريق هلال احمر و توزيع برشور و سي دي در دستور كار قرار دارد.
عليدادي به جلسات ستاد بحران شهرستان اشاره و افزود: تمام تمهيدات لازم براي برخورد با هرگونه حادثه احتمالي انديشيده شده است و اعضاي ستاد بحران اين شهرستان درآمادگي كامل هستند. وي گفت: تاكنون هيچ گونه گزارشي درباره خسارات وارده از اين زمين لرزه ها گزارش نشده است.
عليدادي در ادامه به تشكيل كميته برآورد خسارات ناشي از زلزله اشاره و تصريح كرد: در صورت گزارش خسارت ناشي از زلزله اين كميته در قالب فرم هاي 15 گانه با كار كارشناسي مراتب را به ستاد بحران استان ارائه مي دهد.
وي گفت: جهت آموزش بيشتر به زودي مانور زلزله براي بالا بردن ضريب ايمني در برخورد با پيامدهاي زلزله در شهرستان برگزار مي شود.
او ادامه داد در اين مانور شهرستان هاي مهران، آبدانان و شهرستانهاي دزفول، شوش و انديمشك از استان خوزستان به عنوان شهرستان معين حضور دارند.
معاون عمراني و برنامه ر يزي فرماندار دهلران از برپايي اردوگاه هايي در ورودي و خروجي دهلران خبر داد و گفت: تمهيدات لازم براي برپايي چادر در اين اردوگاه ها به منظور اسكان، در صورت نياز انديشيده شده است.
وي گفت: بيش از 450 تخته چادر در اين اردوگاه ها برپا و در شهر موسيان نيز اردوگاه اسكان داير مي شود.
عليدادي افزود: در صورت نياز اردوگاه اسكان در شهرهاي پهله و ميمه زرين آباد نيز داير خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما شهروندان دهلراني جمعه شب در هوايي سرد، شب را تا صبح در فضاي باز گذراندند و اين در حالي بود كه پديده بارش گردو غبار آسمان دهلران و استان ايلام را فرا گرفته بود.

 



درمان 75 درصد سرطان هاي حاد خوني با روش پيوند سلولي در كشور

رئيس يازدهمين كنگره سراسري مديكال آنكولوژي و هماتولوژي ايران گفت: 75 درصد سرطان هاي بيماري هاي خوني بدخيم، غير بدخيم و بيماري هاي ژنتيك و متابوليك هم اينك در كشور قابل درمان است.
دكتر اردشير قوام زاده كه به مناسبت برپايي «يازدهمين كنگره سراسري مديكال آنكولوژي و هماتولوژي ايران سخن مي گفت با اعلام اين خبر گفت: خون بند ناف منبع مناسبي براي پيوند سلولي است. اما طي سال هاي اخير و با استفاده از روش هاي جديدتر، مي توان اين پيوند را از فرد غير خويشاوند كه داراي سلول هاي همگن با بيمار است يا از خواهر و برادر بيمار كه داراي 50 درصد تشابه سلولي با وي است، نيز استفاده كرد.
وي ادامه داد: به علت تحريم ايران و نبود امكان انتقال ارز با وجود عضويت ايران در بانك جهاني خون بندناف و بانك هاي ديگر، استفاده از اين بانك ها با مشكلاتي همراه است.
به گفته رئيس يازدهمين كنگره سراسري مديكال آنكولوژي و هماتولوژي ايران، بهره گيري از سلول هاي بنيادي افراد نيم همگن كه در حال حاضر در ايران در حال انجام است، بهترين شيوه براي رفع اين معضل است و هم اينك ايران در خاورميانه در زمينه بانك خون از غير خويشاوند رتبه نخست را داراست.
وي افزود: يازدهمين كنگره سراسري مديكال آنكولوژي و هماتولوژي ايران كه با حضور 20 ميهمان خارجي ششم ارديبهشت ماه در تهران برپا مي شود، فرصت مناسبي را فراهم مي آورد تا پزشكان داخل و خارج كشور به تبادل تجربيات موفق خود بپردازند.
دكتر قوام زاده تصريح كرد: در اين كنگره مهيماناني ازكشورهاي آمريكا، كانادا، فرانسه، سوريه، عراق، پاكستان و ... حضور خواهند داشت كه در مورد جديدترين روش هاي درماني خود با پزشكان ايراني به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.
گفتني است: يازدهمين كنگره سراسري مديكال آنكولوژي و هماتولوژي ايران از سوي انجمن هماتولوژي و آنكولوژي ايران 6 تا 8 ارديبهشت ماه در هتل المپيك تهران برپا مي شود.

 



تصحيح يك خبر

ششمين جشنواره فرهنگي نفس 28 و 29 ارديبهشت ماه از سوي واحد پيوند اعضاي دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني شهيد بهشتي در نمايشگاه بين المللي تهران برگزار مي شود.

 



رويدادهاي خارجي

طوفان، تگرگ و صاعقه علت سقوط هواپيماي مسافري پاكستان
وزير كشور پاكستان روز شنبه كشته شدن تمامي 127سرنشين و خدمه هواپيماي مسافربري «بوجا» ايرلاين كه روز گذشته در نزديكي فرودگاه بين المللي بي نظير بوتو اسلام آباد سقوط كرده بود را تاييد كرد.
به گزارش منابع خبري محلي، «رحمان ملك» وزير كشور پاكستان گفت: تمامي يكصد و 18مسافر و 9 خدمه هواپيماي ساقط شده در نزديكي فرودگاه اسلام آباد جان باختند و هم اكنون اجساد قربانيان براي شناسايي در بيمارستان هاي اسلام آباد قرار دارند.براساس گزارش سازمان هواپيمايي و مقامات خطوط هوايي پاكستان، هواپيماي بوينگ 200-737 در ساعت 17 به وقت محلي كراچي را به سمت اسلام آباد ترك و در ساعت 30:18 به وقت محلي در 25 كيلومتري اسلام آباد در منطقه اي كشاورزي دچار سانحه شد.
به گفته مقامات پاكستاني خلبان اين هواپيماي مسافربري در شرايط نامناسب و طوفاني تلاش كرد تا پيش از وقوع سانحه اين هواپيما را سالم به زمين بنشاند اما برخورد صاعقه با بدنه هواپيما باعث شد تا اين هواپيما در نزديكي فرودگاه اسلام آباد سقوط كند.شاهدان عيني از آتش سوزي وسيع محل سقوط حادثه خبر دادند و گفتند:پس از سقوط اين هواپيما در منطقه مسكوني در نزديكي شهر راولپندي در چند كيلومتري فرودگاه بي نظير بوتو اسلام آباد، صداي انفجار مهيبي شنيده شد و پس از آن نيروهاي امدادي به سرعت در محل حاضر شده و به اطفاي حريق مشغول شدند.رسانه هاي خبري محلي نوشتند سقوط اين هواپيما باعث تخريب منازل مسكوني و آتش سوزي وسيعي در محل وقوع حادثه شد.به گفته مقامات پاكستاني، طوفان، صاعقه و بارش تگرگ باعث شد كه خلبان كنترل آن را از دست داده و پس از برخورد با چند ساختمان به زمين اصابت كرد و منفجر شد.اين دومين هواپيماي پاكستاني طي دو سال گذشته است كه نزديك فرودگاه اسلام آباد دچار سانحه مي شود.در ماه ژوئيه سال 2010 هواپيماي شركت خصوصي «ايربلو» در منطقه مارگالا اسلام آباد سقوط كرد كه به كشته شدن يكصد و 52سرنشين اين هواپيما منجر شد.

 



رئيس سازمان بهزيستي خبر داد
افزايش يارانه مراكز و معلولان در فاز دوم هدفمندسازي يارانه ها

رئيس سازمان بهزيستي كشور از افزايش يارانه نقدي مراكز و معلولان در فاز دوم هدفمندسازي يارانه ها خبر داد.
همايون هاشمي با اشاره به اينكه سازمان بهزيستي در حال رايزني براي دريافت سهميه سوخت معلولان از سوي سازمان هدفمندسازي يارانه ها است، اظهار داشت: اين رايزني ها از سال گذشته شروع شده است و همچنان ادامه دارد.
وي ادامه داد: علي رغم اينكه سهميه سوخت معلولان پرداخت نشده است، اما سازمان بهزيستي هزينه اياب و ذهاب اين افراد را افزايش داده است تا مشكلي در خصوص تردد اين قشر در شهرها وجود نداشته باشد.
هاشمي همچنين افزود:سال گذشته از منابع هدفمندسازي يارانه ها 25 ميليارد تومان جهت تامين غذاي مراكز نگهداري معلولان و سالمندان به بهزيستي تحويل داده شد.
وي بيان داشت: در فاز دوم هدفمندسازي يارانه ها، يارانه نقدي به معلولان و مراكز نگهداري تحت پوشش بهزيستي افزايش پيدا خواهد كرد.
رئيس سازمان بهزيستي كشور به بازنگري قانون جامع حمايت از معلولان اشاره كرد و گفت: اين قانون در حال بازنگري است كه اميدواريم با بازنگري آن بتوانيم سطح خدمات به اين قشر را افزايش دهيم.

 



شهرداري كاشان بناي دوره قاجاريه را تخريب كرد

كاشان - خبرنگار كيهان:
كارشناس حفظ و احياي اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كاشان از تخريب يكي ديگر از بناهاي دوره قاجاريه در اين شهرستان خبر داد.
حميدرضا زيارتي در جمع خبرنگاران اظهار داشت؛ گذر معروف تبريزي هاي كاشان كه جزء يكي از كوچه ها و بافت قديمي اين شهرستان است توسط شهرداري مورد تخريب كامل قرار گرفت.
وي با اشاره به اينكه اين گذر به عنوان يكي از كوچه هاي قديمي با بافت تاريخي و بكر محسوب مي شود، افزود: اداره ميراث فرهنگي اين شهرستان امسال براي حفظ و احياي اين گذر بودجه اختصاص داده بود.
به گفته وي اين گذر به طول 21 متر به عنوان يكي از كوچه هاي قديمي و بكر شهرستان حائز اهميت بوده و انتهاي كوچه دو سال قبل نيز توسط شهرداري كاشان مرمت شده بود.
وي گفت: با توجه به تخريب برخي از قسمت هاي شهر كه توسط شهرداري به منظور رفع خطر و ريزش اجرا مي شود، تخريب چنين بناي با ارزش به مانند پل قديمي لتحر كه سال گذشته توسط شهرداري تخريب شد، بدون هرگونه استعلام و اطلاع رساني انجام شده است.

 



2 قاچاقچي موادمخدر در اصفهان اعدام شدند

اصفهان - خبرنگار كيهان:
دو سوداگر مرگ كه در امر نگهداري موادمخدر كراك فعاليت داشتند در محوطه زندان مركزي اصفهان به دار مجازات آويخته شدند.
به گزارش روابط عمومي دادگستري كل استان اصفهان، علي - الف فرزند عبدالعلي متولد 1364 و ساكن فريدن به جرم نگهداري مقدار 710 گرم كراك به موجب راي شعبه پنجم دادگاه انقلاب اسلامي اصفهان به اعدام محكوم شد.
همچنين «سيد مهدي - الف» فرزند حجت اله متولد 1362 اهل اصفهان به جرم نگهداري 628 گرم كراك به موجب راي شعبه پنجم دادگاه انقلاب اسلامي اصفهان به اعدام محكوم شد. هر دو حكم توسط دادستان كل كشور تاييد و پس از آنكه عفو نامبردگان در دو نوبت مورد مخالفت قرار گرفت، با طي مراحل و تشريفات قانوني به اجرا درآمد و محكومان به دار مجازات آويخته شدند.

 



محو اسرائيل از خاورميانه خواسته اروپايي ها

اتحاديه اروپا اخيراً نتايج يك نظرسنجي را منتشر كرد كه براساس آن اكثريت اروپايي ها رژيم صهيونيستي را بزرگترين تهديد عليه صلح جهاني مي دانند و خواستار محو آن از منطقه خاورميانه هستند.
به گزارش مركز اطلاع رساني فلسطين، نتايج تعدادي از نظرسنجي هاي ديگري كه در ميان شهروندان اروپايي درباره موضع آنها در قبال اقدامات رژيم صهيونيستي صورت گرفته، نشان مي دهد كه 70 الي 80 درصد از آلماني ها از «گونتر گراس» شاعر و نويسنده آلماني كه اخيراً طي قصيده اي به شدت از رژيم اشغالگر قدس انتقاد كرده بود، حمايت مي كنند.روزنامه «يديعوت آحارونوت» نيز نوشت كه در يك نظرسنجي ديگر 57 درصد از شركت كنندگان اعلام كردند: انتقاد گراس از اسرائيل هيچ گونه جاي بحث و جدل ندارد و 27 درصد نيز اعلام كرده اند كه اين انتقادات بايد مورد بررسي قرار گيرد و تنها 8 درصد از آنها معتقد بودند كه انتقاد گراس عليه رژيم صهيونيستي خطرناك بوده است.گراس قبل از اين نيز طي مقاله اي عنوان كرده بود كه رژيم صهيونيستي نه تنها بايد از الخليل و بيت آيل عقب نشيني كند، بلكه بايد خاك حيفا، تل آويو و الناصره را نيز ترك كند.

 



جراحي پاهاي اضافي نوزاد پاكستاني

جراحان پاكستاني توانستند در عملي موفقيت آميز، 4 پاي اضافي نوزاد 6 پا در اين كشور را از بدن وي جدا كنند.
به گزارش شبكه «اسكاي نيوز»، «عمر فاروق» نوزاد پاكستاني به دليل اختلالات ژنتيكي بسيار نادر به نام «پلي مليا» با 6 پا در پاكستان متولد شد.يك تيم 5 نفره از پزشكان پاكستاني در عملي موفقيت آميز و پس از تلاش فراوان 4 پاي اضافي اين نوزاد را از بدن او جدا كردند.
دكتر «جمال رضا» مدير موسسه ملي بهداشت كودكان كراچي به پايگاه اينترنتي «داون» پاكستان اعلام كرد: يك تيم 5 نفره از پزشكان با تجربه با موفقيت، پا و اعضاي اضافي را از اين نوزاد پاكستاني جدا كردند. حال نوزاد خوب است.وي افزود: عضوهاي اضافي اين نوزاد در نتيجه يك بيماري ژنتيكي بوده است كه يك نوزاد از هر يك ميليون نوزاد را تحت تاثير قرار مي دهد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14