(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 6 خرداد 1391 - شماره 20218

حديث دشت عشق
وزارت ورزش بازهم دلايل بركناري رؤساي فدراسيون ها را عنوان نكرد
عباسي: استعفاي اعضاي كميته ملي المپيك دروغ است!
اخبار كوتاه از فوتبال
خبري از مدال و عناوين نبود ناكامي تنيس بازان كشورمان در چين
تعريف و تمجيد بابت حفظ صندلي رياست
آقاي مجري روي آنتن به «سرورش» تبريك گفت!
بركناري دنيزلي در دستور كار مسئولان است؟!
احتمال بازگشت دايي به پرسپوليس
دعوت ولاسكو از 12 بازيكن به تيم ملي واليبال
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

از نوشته بسيجي شهيد «فضل الله فائزي»
يا مهدي! در عشق تو سوختيم و ساختيم
آنان كه در راه خدا كشته مي شوند مرده نيستند بلكه زنده اند ولي شما نمي دانيد بگذاريد مردم را به تقوي بخوانند كه امام زمان فرمودند: به شما باد زيارت عاشورا، زيارت جامعه كبيره- نافله- متاسفانه به علت بي لياقتي هايي كه داشتم و دارم نتوانستم موفق شوم تا برنامه هاي دعا را هفته اي يك بار به مرحله اجرا درآورم. مردم ما رفتيم، اگر خدا قبول كند ما مسئوليت خود را انجام داديم، اگر خدا قبول كند ما عزيزترين چيزي كه در زندگي داشتيم جانمان بود، اين را هم در طبق اخلاص نهاديم و رفتيم و به پيشگاه معبود خويش تقديم كرديم.
«اي خوشا با فرق خونين در لقاي يار رفتن
سر جدا پيكر جدا در محفل دلدار رفتن»
اي پير جماران! تبسم كن و ديگر گريه نكن كه ياري خدا نزديك است. پير جماران هرگاه حضرت مهدي(عج) را ديدي و زيارت كردي سلام ما را برسان و بگو در «عشق تو سوختيم و ساختيم».
19/11/61
بسيجي شهيد «فضل الله فائزي، سال 1337 متولد شد و در 12/8/1368 در پنجوين عراق به شهادت رسيد.

 



وزارت ورزش بازهم دلايل بركناري رؤساي فدراسيون ها را عنوان نكرد
عباسي: استعفاي اعضاي كميته ملي المپيك دروغ است!

سرويس ورزشي-
پس از اعلام آمادگي استعفاي اعضاي هيئت اجرايي كميته ملي المپيك به خاطر تغيير و تحول در 5 فدراسيون ورزشي كه اساس آن اعمال نظر و چينش نيروها در انتخابات آتي كميته ملي المپيك عنوان شد وزير ورزش و امور جوانان مدعي شد خبر مربوط به بركناري و يا استعفاي هيئت رئيسه كميته ملي المپيك در آستانه رقابت هاي المپيك 2012 لندن، دروغ و شايعه اي پيش نيست.
در شرايطي كه انتظار مي رفت وزير ورزش دلايل بركناري برخي رؤساي فدراسيون هاي ورزشي را اعلام كند محمد عباسي روز گذشته تنها به بيانيه اخير كميته ملي المپيك واكنش نشان داد و اظهار داشت: از اين دسته دروغ ها هميشه در مسير توسعه ورزش و كشور وجود داشته و برخي سعي داشته اند، خود را به خارج وصل نمايند. به گفته وي، با توجه به اصلاحات موجود، هيچ نگراني نبايد وجود داشته باشد و اين افراد كه چنين شايعاتي را درست مي كنند، در آستانه اين رقابت ها هميشه چنين مسائلي را ترويج مي دهند.
كار غيرقانوني نكرده ايم
وزير ورزش اشاره اي به دلايل بركناري رؤساي فدراسيون هاي ورزشي نداشت اما به جاي وي، سجادي معاون قهرماني وزارت خانه درباره تغيير و تحولات رخ داده در برخي از فدراسيون ها اظهار داشت: همواره قبل از بازي هاي آسيايي گوانگجو و بعد از آن و همچنين براي المپيك و حتي بعد از آن تغييرات وجود داشته و خواهد داشت. وظيفه مستمر ما ارزيابي قسمت هاي مختلف ورزشي است و وظيفه داريم براساس نتايج و يافته ها مديريت بخش هاي مختلف ورزشي را تثبيت، تغيير و يا تقويت كنيم. وي افزود: آنجا كه نياز به تقويت باشد با دوستان مربوط به آن رشته مشورت مي كنيم و يا اگر خللي بوده آن را برطرف مي كنيم و هرجا كه نياز به تغيير بوده است براساس ضوابط و اساسنامه آن فدراسيون و قوانين موجود كار كرده ايم و هيچ وقت سعي نكرديم كه كار غيرقانوني صورت بگيرد. تغييرات اخير در فدراسيون ها نيز در همين راستا بوده است و اميدواريم اين تصميمات به نحو احسن بوده باشد و سعي كنيم به تصميم گرفته شده احترام بگذاريم.
رؤساي بركنار شده با همين شيوه روي كار آمدند
سجادي تصريح كرد: شيوه اي كه در تغييرات داشته ايم دقيقاً مثل همان شيوه اي است كه همين عزيزان تغيير كرده به روي كار آمده بودند. اكنون قسمت نيست به هر دليلي در آن فدراسيون كار كنند. ما با كسي دشمني نداريم و بايد به تصميمات گرفته شده احترام بگذاريم. مي شنويم كه مي گويند برخي از فدراسيون هاي جهاني برخي از رشته ها به دليل تغييرات صورت گرفته مي خواهند فعاليت هاي فدراسيون را تعليق كنند در صورتي كه ما طبق همان اساسنامه اي كه 12 سال پيش هم اجرا شده يعني از زمان آقاي هاشمي طبا صورت گرفته اين كار را انجام داديم و جاي نگراني نيست و ما طبق اساسنامه ها اين تغييرات را انجام داده ايم.
كيهان: اين نخستين واكنش وزارت ورزش و جوانان نسبت به بركناري هاي اخير بود، واكنشي كه در آن بازهم به دلايل تغييرات اشاره اي نشده است! در شرايطي كه اهالي ورزش انتظار داشتند وزير ورزش ماجراي بركناري ها را به صورت كامل تشريح كند، عباسي تنها به انتقاد از كميته ملي المپيك پرداخت و آمادگي هيئت اجرايي اين كميته براي استعفا را دروغ و شايعه دانست. در كنار عباسي صحبت هاي سجادي معاون قهرماني وي نيز قابل تأمل بود؛ سجادي كه خودش از قهرمانان دووميداني است به جاي اينكه دلايل بركناري 5 تن از رؤساي فدراسيون ها را عنوان كند به بيان اين موضوع بسنده مي كند كه «شيوه اي كه در تغييرات داشته ايم دقيقاً مثل همان شيوه اي است كه همين عزيزان تغيير كرده به روي كار آمده بودند.» اين هم از آن دسته صحبت هاي عجيبي است كه اين روزها در جامعه ورزش به گوش مي رسد. در پاسخ به صحبت هاي آقاي سجادي بايد عنوان داشت كه اگر روي كار آمدن برخي رؤساي فدراسيون ها به هر علت و عللي غلط بوده آيا شما هم بايد به همان شيوه غلط حكم بركناري آنها را صادر كنيد؟! سجادي از معدود چهره هاي ورزشي وزارت ورزش و جوانان است و به خوبي با خلق و خوي «ورزشي جماعت» نيز آشنا بوده اما به گونه اي اظهارنظر مي كند كه گويا هيچ شناختي از جامعه ورزش ندارد!

 



اخبار كوتاه از فوتبال

سپاهان تنها پرچمدار ايران در آسيا
مرحله يك هشتم نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا با درخشش خيره كننده تيم هاي عربستاني و حذف تيم هاي ايراني استقلال و پرسپوليس پيگيري شد. مرحله يك هشتم نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا در غرب قاره كهن هفته گذشته با برگزاري چهار بازي در ايران، امارات و عربستان پيگيري شد كه طي آن تيم هاي الهلال، الاتحاد و الاهلي عربستان به همراه سپاهان ايران با برتري مقابل حريفان خود جواز حضور در جمع هشت تيم برتر مسابقات را به دست آوردند. در شرايطي كه تيم هاي عربستاني حضوري پرقدرت در مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا داشتند، تيم هاي استقلال و پرسپوليس ايران و الجزيره و بني ياس امارات از دور رقابت ها حذف شدند. پرسپوليس كه فصلي كابوس وار را پشت سر گذاشت در ديدار با الاتحاد عربستان كه در جده برگزار شد با 3 گل مغلوب حريف خود شد تا مديران اين باشگاه فكري اساسي براي ناكامي هاي اين تيم كنند. قطري ها و اماراتي ها هم كه چهار نماينده در مرحله گروهي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا داشتند، در مرحله يك چهارم نهايي رقابت ها هيچ نماينده اي نخواهند داشت.
گل محمدي دوباره سرمربي صباي قم شد
مربي فصل گذشته تيم فوتبال راه آهن شهر ري با عقد قراردادي دو ساله به عنوان سرمربي تيم فوتبال صباي قم انتخاب شد. پس از آنكه مجيد جلالي پيشنهاد سرمربيگري تيم صباي قم را رد كرد، مديران اين باشگاه با يحيي گل محمدي، مربي فصل پيش راه آهن وارد مذاكره شدند و با او براي هدايت اين تيم در دو فصل آينده به توافق رسيدند. او در حالي به عنوان سرمربي صبا انتخاب شده است كه اين تيم فصل آينده به احتمال زياد در رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا شركت خواهد كرد.
طومار 10 هزار نفري در حمايت از فجرسپاسي
فوتبالدوستان شيرازي در حمايت از فجرسپاسي و عدم واگذاري اين باشگاه طوماري 10 هزار نفري در هيئت فوتبال تهيه كرده اند تا فجر سپاسي يك فصل ديگر با همين اسم در رقابت هاي ليگ برتر شركت كند. قرار است هيئت فوتبال استان اين طومار را براي ارگان ها و نهادهاي تصميم گيرنده ارسال كند. هادي آيت الهي رئيس هيئت فوتبال شيراز نايب رئيس فدراسيون فوتبال نيز است.
قلعه نويي به تبريز برنمي گردد
مديرعامل باشگاه تراكتورسازي با بيان اينكه فكر نمي كند قلعه نويي به تبريز بيايد اعلام كرد 4 گزينه براي جانشيني او در نظر دارند. محمد حسين جعفري گفت: قلعه نويي تا همين لحظه مربي تراكتورسازي است ولي وقتي خودش به تبريز نيامده فكر مي كنم نمي خواهد بيايد. شايد منتظر است تا يكشنبه جلسه هيئت مديره استقلال برگزار شود و غير از اين نمي تواند باشد چون قرار نيست تا يكشنبه پولي از آسمان بيفتد و يا هيئت مديره بودجه 20 ميلياردي براي ما تصويب كند.
اسامي منشوري هاي فوتبال به بيش از 80 نفر رسيد
در شرايطي كه دبيرخانه هيئت رسيدگي به تخلفات فوتبال ايران نام 68 متخلف فوتبال كه ممنوع الفعاليت شدند را به هيئت هاي فوتبال استاني و باشگاه ها اعلام كرده بود، شنيده شد اين تعداد به بيش از 80 نفر رسيده و اسامي اين افراد امروز براي جلوگيري از فعاليت آنها در فوتبال در اختيار باشگاه ها و هيئت ها قرار مي گيرد. تعداد اين افراد متخلف كه به جرم اخاذي و كلاهبرداري در حوزه نقل و انتقالات به عنوان كارگزار، با بازيكنان برخلاف قوانين فدراسيون فوتبال و قوانين كشوري قرارداد امضا مي كردند در شرايطي به 80 نفر رسيده كه از مدير و مربي و بازيكن گرفته تا نام دلالان فوتبال در آن قرار گرفته است.
جلسه 90 دقيقه اي فتح الله زاده با وزير ورزش
مديرعامل باشگاه استقلال تأكيد كرد از اين سمت كناره گيري نكرده و در جلسه با وزير ورزش نيز از او نخواسته اند اين كار را انجام دهد. علي فتح الله زاده در اين باره گفت: چند روز پيش جلسه اي نزديك به يك ساعت و نيم با آقاي عباسي وزير ورزش و سجادي برگزار و در خصوص قرارداد بازيكنان، مخارج، درآمد و هزينه هاي باشگاه صحبت كرديم. وي افزود: به هيچ عنوان در اين جلسه استعفا ندادم و نخواستند كه استعفا بدهم اما انتخاب و انتصاب در هر زمينه اي در باشگاه استقلال برعهده وزير محترم ورزش است و ايشان هر كسي را كه بخواهد مي تواند انتخاب كند.
هرندي سرمربي جديد داماش گيلان
مدير روابط عمومي باشگاه داماش گيلان از انتخاب اميد هرندي به عنوان سرمربي تيم فوتبال اين باشگاه در دوازدهمين دوره مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور خبر داد. سراواني ضمن اعلام اين خبر افزود: پس از مذاكره و گفتگوي امير عابديني و ديگر مسئولان باشگاه داماش گيلان با اميد هرندي، اين پيشكسوت فوتبال گيلان به عنوان سرمربي تيم داماش انتخاب شد.

 



خبري از مدال و عناوين نبود ناكامي تنيس بازان كشورمان در چين
خبري از مدال و عناوين نبود ناكامي تنيس بازان كشورمان در چين

پرونده ورزشكاران ايران در مسابقات تنيس روي ميز تور جهاني چين با حذف افشين نوروزي و نيما عالميان در رده سني بزرگسالان بسته شد.
در چارچوب مسابقات تنيس روي ميز تور جهاني چين كه در شانگهاي جريان دارد، ديروز در مرحله دوم رقابت هاي انفرادي رده سني بزرگسالان افشين نوروزي در مصاف با «وانگ لي» از چين 4 بر صفر متحمل شكست شد. در همين مرحله نيما عالميان نيز نتيجه ديدار با «كازو هيرو» از ژاپن را 4 بر 2 واگذار كرد. عالميان و نوروزي با متحمل شدن شكست در ديدارهاي ديروز از دور مسابقات كنار رفتند. نيما عالميان صبح ديروز نيز در مرحله يك هشتم نهايي مسابقات تنيس روزي ميز تور جهاني چين با شكست مقابل حريفي از چين تايپه از صعود به مرحله يك چهارم نهايي بازمانده بود.
پيش از اين نيز محجوبه عمراني، مريم صامت و پريسا صمدي ديدارهاي آخر خود در مرحله گروهي بخش بانوان را واگذار كرده و از دور مسابقات كنار رفته بودند. ضمن اينكه تيم هاي دوبل ايران در هر دو بخش مردان و زنان با متحمل شدن شكست در نخستين ديدارهاي خود ازدور مسابقات حذف شدند. بدين ترتيب و با توجه به كنار رفتن نوروزي و عالميان از رقابت هاي رده سني بزرگسالان پرونده كار نمايندگان ايران در مسابقات تنيس روي ميز تور جهاني چين بسته شد. در حاليكه هيچ يك از آنها موفق به كسب عنوان و مدال از اين مسابقات نشدند.

 



تعريف و تمجيد بابت حفظ صندلي رياست
آقاي مجري روي آنتن به «سرورش» تبريك گفت!

آقاي مجري با تعريف و تمجيدهايي كه از سجادي و وزير ورزش كرد، احتمال بركناري خود از رياست فدراسيون هاكي را به حداقل رساند!
در حالي كه بركناري برخي از روساي فدراسيون هاي ورزشي موجي از اعتراض ها را عليه وزارت ورزش و جوانان به راه انداخته است مجري باسابقه ترين برنامه ورزشي كشور برخلاف جريان آب شنا كرد و به تعريف و تمجيد از عملكرد دستگاه ورزش بابت اين تغييرات پرداخت!
به گزارش خبرآنلاين مجري برنامه ورزش و مردم روز گذشته در برنامه اش طي تماس تلفني با حميد سجادي معاون ورزشي وزارت ورزش، با او در مورد تغييرات فدراسيون ها صحبت كرد. اما برخلاف چيزي كه تصور مي شد، وي به جاي انتقاد از وزارت ورزش بابت ايجاد تغييرات در آستانه المپيك، به تعريف و تمجيد از عملكرد سجادي و عباسي پرداخت! اين مجري شناخته شده در قسمتي از صحبت هايش اظهار داشت: به نظر من روش خوبي است كه مديران كل تربيت بدني را جايگزين روساي فدراسيون ها مي كنيد! و سجادي هم در جواب او گفت: ما يك جايي وظيفه داريم بر اساس نتايج و يافته هايمان مديريت را تقويت يا تثبيت كنيم يا تغيير بدهيم. اگر نياز به تغيير بوده، برابر با اساس نامه فدراسيون هاي ورزشي كار غير قانوني اتفاق نيفتاده و تغييرات انجام شده است. تغييرات در همين راستا بوده و اميدواريم اين تصميمات به نحو احسن باشد. بايد به تصميمات احترام بگذاريم.
مجري برنامه ورزش و مردم در پايان صحبت هاي معاون قهرماني وزارت ورزش و جوانان و در تاييد بركناري برخي روساي فدراسيون ها به بيان جمله اي عجيب پرداخت و گفت: به دوست و سرور گرامي آقاي دكتر عباسي تبريك مي گويم! به نظر مي رسد آقاي مجري با تمجيدهايي كه از وزير ورزش و معاون ورزشي او انجام داد در سمت رياست فدراسيون هاكي ابقا شود. اين در حالي است كه اين روزها زمزمه كنار گذاشتن خود وي نيز به گوش مي رسيد!

 



بركناري دنيزلي در دستور كار مسئولان است؟!
احتمال بازگشت دايي به پرسپوليس

روند ناكامي پرسپوليس در ليگ برتر و آسيا تا آنجا ادامه داشت كه حتي اين روزها زمزمه بركناري مصطفي دنيزلي و آمدن گزينه اي چون علي دايي نيز به گوش مي رسد.
شكست 3 بر صفر مقابل الاتحاد، پايان تلخ و تحقيرآميز يك فصل سراسر عذاب آور پرسپوليس بود؛ تيمي كه در فصل گذشته تا توانست ركوردهاي منفي از خود به جا گذاشت. اين تيم حتي با وجود تغيير و تحولات مديريتي و فني هم ناكام ماند و پس از حضور دنيزلي نه تنها شرايط بهبود نيافت بلكه شكست هاي پرگل، هواداران را بيش از گذشته نااميد كرد. در اين ميان سفرهاي دنيزلي به تركيه نيز مزيد بر علت شد تا انتقادها از وي افرايش يابد. اين مربي چند بار در آستانه بازي هاي پرسپوليس به تركيه رفت؛ يك بار دليل سفرش بيماري همسر و پدر همسرش اعلام شد و بار ديگر پاي مسائل شخصي به ميان آمد. كار به جايي رسيد كه محمد رويانيان نيز نارضايتي خود را از اين موضوع نشان داد و گفت كه بايد براي سفرهاي دنيزلي با وي جلسه داشته باشد. رويانيان البته پس از بازي با الاتحاد هم گفت كه كادرفني بايد پاسخگوي اين شكست باشد.
روز گذشته خبرگزاري فارس در گزارشي يادآور شد در يكي دو روز گذشته شايعات زيادي درباره تغيير و تحول در كادرفني پرسپوليس به وجود آمده و صحبت هايي مبني بر جدايي دنيزلي مطرح و اعلام شده مسئولان باشگاه پرسپوليس به دنبال جذب مربي ايراني هستند. نتايج نامطلوب پرسپوليس با دنيزلي و سفرهاي گاه و بي گاه اين مربي به تركيه مسئولان پرسپوليس را به اين فكر انداخته كه به دنبال راهكار باشند. خبرهايي كه در اين خصوص مطرح شده حكايت از آن كه علي دايي و منصور ابراهيم زاده گزينه هاي سرمربيگري پرسپوليس براي فصل آينده هستند؛ هر چند كه تا به امروز مذاكره اي با يكي از اين دو مربي صورت نگرفته است. اگر مسئولان پرسپوليس به فكر يافتن گزينه اي براي جانشيني دنيزلي باشند حالا اين پرسش مطرح مي شود تكليف قرارداد فصل بعد وي با پرسپوليس چه مي شود و در صورت جدايي دنيزلي مسئولان اين باشگاه بايد چه ميزان به وي غرامت پرداخت كنند؟!
بشيكتاش مشتري تازه دنيزلي
اما در همين خصوص روز گذشته رسانه هاي تركيه اي از مصطفي دنيزلي به عنوان يكي از گزينه هاي هدايت باشگاه بشيكتاش تركيه در فصل آينده خبر دادند. گويا مسئولان باشگاه بشيكتاش تركيه به دنبال يافتن يك سرمربي جديد براي فصل آينده هستند و از مصطفي دنيزلي سرمربي سابق اين تيم و زيكوي برزيلي به عنوان گزينه هاي اصلي اين پست نام برده مي شود. وب سايت TRT تركيه اعلام كرده كه سران باشگاه بشيكتاش به دنبال جذب مصطفي دنيزلي هستند. اين وب سايت هيچ توضيح ديگري دراين زمينه منتشر نكرده است. صباح يكي ديگر از رسانه هاي تركيه اي هم خبري با همين مضمون منتشر كرده است.

 



دعوت ولاسكو از 12 بازيكن به تيم ملي واليبال

خوليو ولاسكو اسامي 12 بازيكن را براي شركت در رقابت هاي انتخابي المپيك اعلام كرد.
سرمربي تيم ملي واليبال كشورمان پس از پايان آخرين تمرين ملي پوشان در روز پنجشنبه و در حالي كه تا لحظات آخر رقابت نزديك و نفس گيري براي قرار گرفتن در فهرست نهايي بين بازيكنان وجود داشت، اسامي دوازده بازيكن را براي شركت در رقابت هاي انتخابي المپيك 2012 اعلام كرد:
1- عليرضا نادي 2- سيدمحمد موسوي عراقي 3- سعيد معروف 4- سعيد مصطفي وند 5- مهدي مهدوي 6- حمزه زريني 7- فرهاد قائمي 8- پوريا فياضي 9- عليرضا مباشري 10-امير غفور 11- رضا قرا 12- فرهاد ظريف
رقابت هاي واليبال انتخابي المپيك 2012 لندن از 12 تا 21 خردادماه در توكيوي ژاپن برگزار مي شود. تيم قهرمان اين دوره و بهترين تيم آسيا مي توانند مجوز حضور در المپيك را دريافت كنند.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ تيم تكواندو دانشجويان ايران در روز نخست مسابقات قهرماني جهان در بخش پومسه مردان و زنان صاحب دو مدال نقره شد. دوازدهمين دوره مسابقات تكواندو دانشجويان قهرماني جهان از ديروز با حضور ورزشكاران 54 كشور در شهر پوچان كره جنوبي آغاز شد. در بخش پومسه مردان علي نادعلي بعد از ورزشكاري از كره جنوبي در رده دوم قرار گرفت و صاحب مدال نقره شد. ديگر مدال نقره ايران توسط مهسا مرداني و در بخش پومسه بانوان به دست آمد.
¤ سرپرست فدراسيون قايقراني طي حكمي ناصر طالبي را به عنوان سرپرست دبيري فدراسيون منصوب كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14