(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 6 خرداد 1391 - شماره 20218

گردوغبار همچنان غرب كشور را مختل كرده است
هشدارهاي اداره محيط زيست درباره ورود جبهه جديدريزگرد به تهران
هشدار بيمارستان هاي خصوصي درباره بي ارزش شدن كارت هاي طلايي
پليس تهران در يك اقدام جديد طرح تشديد برخورد با بدحجابي در انظار عمومي پايتخت آغاز شد
دانشجو با انتقاد شديد از عملكرد سازمان نوسازي شهر تهران: بافت هاي فرسوده به تجارتخانه تبديل شده است
هشدار احمدي مقدم به سايت هاي فروش دستگاه هاي شنود و جاسوسي
خريد سكه هاي بهار آزادي با دلارهاي تقلبي
قاتل نوجوان ايلامي به دار آويخته شد
سرقت جواهرات انگيزه قتل زن 40 ساله شد
دستگيري سرتيپ قلابي مدعي صدور كارت هاي پايان خدمت
كشف بيش از 60هزار سي دي مبتذل در قائمشهر
كشف 3/1 تن ترياك در خرم آباد
حوادث كوتاه از كشور
نام خليج فارس در سوالات امتحاني دانشجويان عربستاني
شهادت 2 زن ايراني در عراق
كودك سرراهي كه مشاور وزير شد!



گردوغبار همچنان غرب كشور را مختل كرده است

سرويس شهرستانها -
ورود ريزگردها از عراق و سوريه به غرب ايران، زندگي مردم استانهاي خوزستان، كردستان، كرمانشاه، اصفهان، ايلام و لرستان را مختل كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان از خرم آباد، آلودگي هوا در لرستان براي هفدهمين روز پي درپي ديروز به حدود 15 برابر مجاز رسيد.
رئيس مركز پايش زيست محيطي اداره كل حفاظت از محيط زيست لرستان گفت: ميزان آلودگي ناشي از ورود گرد و غبار به لرستان در روز جمعه به 15 برابر حد مجاز افزايش يافت.
الهام برنا افزود: براساس آخرين بررسي هاي به عمل آمده، آلودگي روز جمعه در لرستان برابر با 2 هزا و 200 ميكروگرم بر متر مكعب گزارش شد و به حدود 15 برابر حد مجاز افزايش يافت.
وي گفت: استاندارد هوا 150 ميكروگرم بر متر مكعب است كه با احتساب آلودگي روز جمعه، لرستان شاهد هفدهمين روز آلودگي در سال جاري است.
وي با اشاره به خطرناك بودن ميزان آلودگي براي سلامت مردم، بر لزوم خودداري از خروج از خانه تاكيد كرد و از مردم خواست در صورت الزام به خروج از منزل حتما از ماسك مخصوص استفاده كنند.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از قشم، گرد و غبار ناشي از ورود ريزگردها به جزيره قشم موجب كاهش ديد و آلودگي شديد هوا در اين جزيره شد.
شدت گردوغبار به گونه اي بود كه تعطيلي اسكله هاي شهيد ذاكري قشم و شهيد حقاني بندرعباس و عدم تردد شناورها موجب نرسيدن دانشجويان به مراكز علمي در جزيره قشم شد.
ورود ريزگردها به قشم كه از روز چهارشنبه آغاز شد، موجب كاهش شعاع ديد در مسير شناورها و تعطيلي فعاليت حمل ونقل دريايي در مسير قشم به بندرعباس و عدم رفت وآمد مسافران و شمار زيادي از دانشجويان به اين جزيره شد.
گردوغبار زندگي مردم كرمانشاه را نيز مختل كرد به گونه اي كه مديركل حفاظت محيط زيست استان كرمانشاه گفت: آلودگي هوا در شهر كرمانشاه به بيش از 10 برابر حد استاندارد رسيد.
به گزارش ايرنا، «مجيد ابدي» روز جمعه به تشريح ميزان غلظت گرد و غبار شهر كرمانشاه پرداخت و اضافه كرد: تا قبل از ساعت هشت پنجشنبه شب، وضعيت در حد اضطرار بود، اما از اين ساعت به بعد با تشديد گرد و غبار وضعيت از حالت اضطرار نيز خارج شد.
وي افزود: براساس اندازه گيري هاي به عمل آمده توسط ايستگاه هاي مستقر در شهر كرمانشاه، مشخص شد از ساعت هشت تا 12 پنج شنبه شب و با احتساب ميانگين يك ساعت، ميزان غلظت گرد و غبار به يك هزار و 442 ميلي گرم بر متر مكعب رسيد و اين به معناي آن است كه در اين بازه زماني آلودگي هوا 9 برابر بيش از حد استاندارد خود بوده است.
ابدي خاطرنشان كرد: همچنين از ساعت 12 شب تا هشت صبح امروز، ميزان غلظت گردوغبار به يك هزار و 220 ميلي گرم بر متر مكعب، يعني بيش از هشت برابر حد استاندارد رسيد.
وي يادآور شد: با احتساب ميانگين يك ساعته در اين بازه زماني متوجه مي شويم كه ميزان غلظت، يك هزار و 435 ميلي گرم بر متر مكعب بوده و اين به معناي آن است كه آلودگي هواي شهر كرمانشاه 10 برابر حد استاندارد رسيد.
اين ميهمان ناخواسته زندگي مردم كردستان را نيز با مشكل مواجه كرد.
گردوغبار شديد كه از روز پنج شنبه وارد استان كردستان شد، تا ديروز (جمعه) تمام نقاط استان را فرا گرفت، به گونه اي كه افق ديد در برخي از نقاط استان از جمله سنندج به كمتر از 500 متر رسيد.
مردم قصرشيرين نيز در امان نبودند. به گونه اي كه بر اثر ورود اين موج گردوغبار ديروز (جمعه) ديد افقي در قصرشيرين نيز به كمتر از 500 متر كاهش يافت.
همچنين ميزان ديد افقي ناشي از گردوغبار در شهرستان سرپل ذهاب تا ديروز (جمعه) 200 متر اعلام شد.
رئيس تحقيقات و پيش بيني اداره كل هواشناسي استان زنجان نيز گفت: هواي زنجان به دليل وجود گرد و غبار طي روزهاي دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته براي گروه هاي حساس، ناسالم اعلام شد.
براساس شاخص هاي هواشناسي كيفيت هواي زنجان روز جمعه به مرز 139 رسيد و اين وضعيت براي گروه هاي حساس از جمله «بيماران قلبي، ريوي، سالمندان و كودكان» مناسب نيست.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست دزفول نيز گفت: ميزان ذرات معلق در هواي شهرستان دزفول در روز پنج شنبه به بيش از 10 برابر حد مجاز استاندارد هواي سالم رسيد.
فرهاد قلي نژاد گفت: منشأ ريزگردهاي منتشر شده در هوا ناشي از وزش باد شديد در كشور عراق و سوريه است كه موجب انتقال به ايران به ويژه خوزستان شده است.
به گزارش كيهان از بادرود، مشاور استاندارد و مدير كل ستاد مديريت بحران استان اصفهان نيز گفت: به دليل وزش شديد باد، كانون هاي گرد و غبار در كشور عراق، مناطق مركزي و جنوبي ايران در 9 استان شكل گرفته است و موجب ايجاد پديده گرد و غبار و كاهش افق ديد از يكهزار متر تا 3 هزار متر در مناطق مختلف استان اصفهان شده است.
منصور شيشه فروش از تشكيل جلسه اضطراري كاهش آلودگي هوا و گرد و غبار در استانداري اصفهان به منظور بررسي و كنترل آلودگي هوا با همكاري محيط زيست، بهداشت و درمان، هواشناسي، صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد.
در راستاي از بين بردن اين معضل ناخواسته معاون كنسولگري عراق در كرمانشاه گفت: مسئولان اين كشور آمادگي دارند با همكاري مسئولان ايران، راهكاري منطقي در كنترل و مهار پديده طبيعي گرد و غبار پيدا و آن را اجرايي كنند.
به گزارش ايرنا، «علي گلالي» روز پنجشنبه در حاشيه دومين روز برگزاري نشست بين المللي همايش ريزگرد با منشأ طبيعي در ايران، در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: برگزاري اين گونه همايش ها، را ه حل بسيار خوبي براي يافتن راهكار مناسب براي كنترل علمي ريزگردهاست.
وي با بيان اينكه براي كنترل اجرايي ريزگردها بايد در سطوح بالاتر كه شامل مسئولان سازمان هاي محيط زيست دو كشور عراق و ايران است به برنامه ريزي درازمدت پرداخت، گفت: بايد بودجه خاصي از سوي دو كشور براي حل اين پديده طبيعي اختصاص داده شود و از سوي ديگر متخصصان ايراني و عراقي نيز در حل اين مشكل دخيل شوند.
گلالي، در ادامه وجود خشكسالي به دليل كم بودن بارندگي هاي چند سال اخير، وقوع جنگ، اشغال عراق توسط نيروهاي آمريكايي و انگليسي و مالچ پاشي نكردن صحاري خشك عراق در 20 سال گذشته را از مهم ترين علل وقوع پديده گرد و غبار در فضاي دو كشور عنوان كرد.
وي اظهار كرد: به دليل جنگ اخير در عراق، احتمال آلودگي ريزگردها به مواد شيميايي وجود دارد و به همين دليل، مسئولان دو كشور بايد سريع تر راهكاري منطقي براي حل اين پديده پيدا كنند.
گلالي همچنين به وجود مشكلات بزرگ تر از اين پديده همچون اشغالگري در شرايط فعلي كشور عراق اشاره كرد و گفت: اما با اين حال، مسئولان عراقي عزم جدي دارند با همكاري مسئولان ايراني، راهكاري اساسي براي مهار اين پديده طبيعي بيابند و اعتباري نيز براي اين برنامه اختصاص داده اند.
وي افزود: بر اين اساس در سالهاي اخير، مسئولان سازمان محيط زيست عراق به ايران سفر كرده اند و انتظار مي رود در راستاي حل هرچه سريع تر اين مشكل، مسئولان محيط زيست ايران نيز به كشور عراق سفر كنند تا از نزديك با مبدا شكل گيري پديده گرد و غبار آشنا شوند و از اين طريق هر دو طرف راهكارهاي اساسي براي كنترل پديده گرد و غبار پيدا كنند و در نهايت آن را اجرايي كنند.
همايش ريزگردها در كرمانشاه
نخستين همايش هم انديشي بين المللي ريزگردها با منشاء طبيعي در ايران در كرمانشاه برگزار شد.
اين همايش سه روزه با حضور انديشمنداني از كشورهاي ايران، عراق و چند كشور ديگر به همراه 4 كارشناس از سازمان ملل در سالن شهداي دولت در استانداري كرمانشاه برگزار شد. در اين همايش 200 نفر شركت كننده كه 42 نفر از آنان مهمانان خارجي بودند در سه كارگروه تخصصي به علل بروز ريزگردها در منطقه و راه هاي مقابله با اين پديده به تبادل نظر پرداختند.
اين همايش در حالي در كرمانشاه برگزار شد كه خبرنگاران از بدو شروع همايش مورد بي مهري برگزاركنندگان قرار گرفتند و نمايندگان رسانه هاي جمعي استان علي رغم دعوت از آنان مورد بي توجهي دست اندركاران قرار گرفتند كه اين مسئله موجب نارضايتي برخي خبرنگاران و ترك جلسه منجر شد.

 



هشدارهاي اداره محيط زيست درباره ورود جبهه جديدريزگرد به تهران

اداره كل محيط زيست استان تهران نسبت به افزايش غلظت آلاينده ذرات معلق در پي ورود ريزگردها به پايتخت هشدار داد.
به گزارش ديروز اداره كل محيط زيست استان تهران سنجش ميزان آلاينده ها در سطح شهر تهران وضعيت كيفي هواي تهران هم اكنون به دليل وجود غلظت بيش از حد مجاز ذرات معلق ناشي از ورود ريز گردها به آسمان كشور در شرايط «ناسالم» قرار دارد. بنابراين توصيه مي شود به منظور جلوگيري از هر گونه عوارض ناشي از اين موضوع موارد ذيل مدنظر همشهريان قرار گيرد:
1- عدم خروج غيرضروري از منزل و كاهش فعاليت هاي بدني بيماران قلبي، ريوي و مبتلا به آسم، كودكان و سالمندان به ويژه در فضاي باز
2- استفاده از ماسك استاندارد مورد تاييد وزارت بهداشت براي افرادي كه بيشترين زمان مواجهه با آلودگي هوا را دارند و همچنين براي كودكان و افراد سالخورده
3- عدم انجام فعاليت هاي شديد بدني و فعاليت هاي ورزشي
4- مشاركت عمومي و خودداري از هرگونه فعاليت كه منجر به افزايش آلودگي هوا مي شود از جمله: روشن كردن آتش در معابر، سوزندان لاستيك، عمليات قيركاري، عمراني و مانند آن
به گزارش اين اداره كل غلظت ساير آلاينده ها در حال حاضر در شرايط «پاك» قرار دارد.

 



هشدار بيمارستان هاي خصوصي درباره بي ارزش شدن كارت هاي طلايي

جمعي از رئيسان بيمارستان هاي خصوصي تهران در جلسه اي با حضور سازمان هاي بيمه گر، نسبت به بي ارزش شدن كارت هاي طلايي و عادي بيمه تكميلي هشدار دادند.
در جلسه مشترك روساي بيمارستان هاي خصوصي تهران با سازمان هاي بيمه گر كه به ميزباني سازمان نظام پزشكي ايران برگزار شد، تعدادي از رئيسان بيمارستان ها با اشاره به مشكلات عديده اقتصادي در بخش خصوصي حوزه سلامت، خواستار تعيين تكليف سريع قرارداد بيمه ها با بيمارستان هاي خصوصي در سال 91 شدند.
نمايندگان بيمارستان هاي خصوصي همچنين از اقدام سازمان نظام پزشكي از محاسبه و اعلام تعرفه هاي سلامت پيشنهادي براي سال 91 به وزارت بهداشت و دستگاه هاي متولي حمايت و تقدير كردند.
آنها با يادآوري اينكه تضعيف بخش خصوصي حوزه سلامت، افت شاخص هاي بهداشتي و درماني مردم كشور را به دنبال خواهد داشت، به سازمان هاي بيمه گر نسبت به بي ارزش شدن كارت هاي طلايي و عادي بيمه تكميلي همانند دفترچه هاي درماني هشدار دادند.

 



پليس تهران در يك اقدام جديد طرح تشديد برخورد با بدحجابي در انظار عمومي پايتخت آغاز شد

پليس پايتخت طرح تشديد برخورد با بدحجابي در پارك ها و اماكن تفريحي تهران را از روز پنج شنبه و همزمان با آغاز تعطيلات پايان هفته آغاز كرد.
ماموران پليس پايتخت از بعدازظهر پنج شنبه در ادامه اجراي طرح امنيت محله محور و امنيت اجتماعي و به درخواست خانواده ها طرح تشديد برخورد با بدحجابي و بدپوششي و مانكن ها را در پارك ها و اماكن تفريحي تهران به مرحله اجرا گذاشت.
پليس پايتخت اعلام كرده است كه اجراي اين طرح علاوه بر روزهاي عادي از اين پس در روزهاي تعطيل شدت خواهد يافت.
پليس پايتخت از چند هفته گذشته تاكنون طرح هاي تشديد برخورد با بدحجابي و بدپوششي در ميادين و مراكز خريد، رانندگان و سرنشينان بدحجاب در بزرگراه ها و معابر درون شهري، سگ گرداني و ايجاد آلودگي صوتي را به مرحله اجرا گذاشته است كه اجراي آن ها همچنان ادامه دارد. از سوي ديگر براساس اعلام فرماندهي انتظامي تهران بزرگ طي روزهاي آتي نيز مراحل ديگري از طرح تشديد برخورد با بدحجابي در تهران به مرحله اجرا گذاشته مي شود.
سردار حسين ساجدي نيا، فرمانده انتظامي تهران بزرگ چندي پيش از اجراي طرح گسترده اي در خصوص برخورد با بدپوششي و بدحجابي و مانكن ها در پارك ها و اماكن تفريحي پايتخت خبر داده و گفته بود كه پليس همزمان با آغاز فصل گرما امنيت اين مراكز براي حضور راحت و بي دغدغه خانواده ها در اين اماكن را فراهم خواهد كرد.
سردار احمدرضا رادان، جانشين فرمانده نيروي انتظامي نيز پيشتر با بيان اين كه پليس با موضوع بدپوششي برخورد مي كند، با برشمردن مصاديق بدحجابي گفته بود كه لباس تنگ و چسبان، روسري كه از دو سوي آن موي سر مشخص باشد، مانتوي بالاي زانو و شلوار تنگ از مصاديق بدپوششي است.
سردار احمد روزبهاني، رئيس پليس امنيت اخلاقي ناجا نيز اخيرا با بيان اين كه شرع ميزان حجاب را مشخص كرده است، گفته بود ما به كساني كه آرايش مو و صورتشان خلاف عرف و شرع جامعه است و با افرادي كه مانكن گونه هستند و به مكتب، ارزش ها و انقلاب به نوعي دانسته يا نادانسته دهن كجي مي كنند برخورد قانوني مي كنيم.

 



دانشجو با انتقاد شديد از عملكرد سازمان نوسازي شهر تهران: بافت هاي فرسوده به تجارتخانه تبديل شده است

سخنگوي شوراي شهر تهران با انتقاد از عملكرد سازمان نوسازي شهر تهران تأكيد كرد: بافت هاي فرسوده به تجارتخانه تبديل شده است.
خسرو دانشجو در گفت و گو با ايسنا تصريح كرد: تلاش سازمان نوسازي شهر تهران در امر مسكن سازي حداقل بوده و منابع را صرف ساخت واحدهاي تجاري، اداري و پروژه هاي اقتصادي كرده است.
وي با اشاره به ارائه گزارش عملكرد سازمان نوسازي در كميسيون عمران شوراي شهر و با بيان اينكه سازمان نوسازي در برخي موارد، بودجه احياي بافت هاي فرسوده را براي ساخت واحدهاي تجاري و اداري هزينه كرده است، افزود: قرار نبود بافت هاي فرسوده مسكوني به تجارت خانه تبديل شوند، بلكه هدف اصلي نوسازي بافت هاي فرسوده مسكوني بود كه اين هدف محقق نشده است.
اين عضو كميسيون عمران شوراي شهر تهران با اشاره به اينكه شهرداري براي ساخت واحدهاي تجاري در بافت فرسوده توجيهاتي داشته است، گفت: شهرداري مدعي است كه ساخت مسكن به تنهايي در بافت فرسوده زيان ده است و براي اينكه توجيه اقتصادي پيدا كند، ناچار بايد درصدي از واحدها در قالب تجاري و اداري ساخته شود تا منابع حاصل از اين واحدهاي تجاري در امر مسكن سازي هزينه شود.
دانشجو با بيان اينكه كميسيون عمران بنا به دلايلي اين استدلال را نپذيرفت، افزود: حتي اگر به فرض محال اين توجيه پذيرفته شود؛ اما در عمل مشاهده مي كنيم كه شهرداري در يك سال، فقط به سراغ پروژه هاي تجاري و اقتصادي رفته و مسكن سازي در بافت فرسوده را رها كرده است.
وي ادامه داد: قرار بود منابع حاصل از ساخت واحدهاي تجاري در نوسازي بافت فرسوده مسكوني هزينه شود، اما در يك دوره زماني 90 درصد فعاليت شهرداري تجاري و اداري و اقتصادي بود و تلاش در امر مسكن سازي حداقل بوده است.
دانشجو در ادامه از آمارهاي منتشر شده توسط سازمان نوسازي انتقاد كرد و با بيان اينكه شهرداري بايد در ارائه آمارها صادق باشد، گفت: اين سازمان هنگام ارائه گزارش عملكرد، پروانه هاي صادر شده براي شهروندان كه به صورت مستقل اقدام كرده و از تسهيلات مصوب شوراي شهر از جمله صدور پروانه ساختماني رايگان در بافت فرسوده استفاده كرده اند را به حساب عملكرد خود مي گذارد.
وي خاطرنشان كرد: سازمان نوسازي از طريق بودجه و وام و طرح هاي مختلف نسبت به نوسازي بافت فرسوده اقدام مي كند و تنها اقداماتي كه با استفاده از امكانات خود انجام مي دهد را بايد در كارنامه عملكرد خود محسوب كند؛ پروانه هاي ساختماني صادر شده براي مردمي كه مستقل اقدام كرده اند به توان مديريتي سازمان نوسازي ارتباطي ندارد.
سخنگوي شوراي شهر تهران در پاسخ به اين سؤال كه آيا دو طرح «فروش متري مسكن» و «خانه به جاي خانه» به اتمام رسيده است گفت: سازمان نوسازي اين دو طرح را ديگر ادامه نمي دهد، اما هنوز بخشي از تعهدات مردم باقي مانده كه اين سازمان براي پرداخت آن، از سر فصل هاي بودجه اي ديگر استفاده كرده است.
دانشجو با اشاره به اينكه كميسيون عمران اخيراً در جلسه مشترك با سازمان نوسازي، به اين اقدام اعتراض كرد، يادآور شد: مسئولان سازمان نوسازي اعلام كردند كه چاره اي به جز پرداخت تعهدات مردم از ديگر سرفصل هاي بودجه اي نداشتند؛ اين در حاليست كه مديريت قبلي اين سازمان هنگام دفاع از طرح فروش متري مسكن در شوراي شهر مدعي بود كه كل مشكل بافت فرسوده با فروش متري حل مي شود.
سخنگوي شوراي شهر تهران با اشاره به تغيير مديريت اين سازمان، تأكيد كرد كه شورا افراد و مديران را نمي شناسد، بلكه سازمان ها را مي شناسد و عملكرد سازمان را مورد مداقه قرار مي دهد.

 



هشدار احمدي مقدم به سايت هاي فروش دستگاه هاي شنود و جاسوسي

فرمانده نيروي انتظامي از برخورد با سايت ها و وبلاگ هاي فروش دستگاه ها و ادوات شنود و جاسوسي خبر داد.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در گفت وگو با ايسنا در مورد اقدامات پليس در برخورد با عاملان خريد و فروش دستگاه هاي شنود و جاسوسي در فضاي مجازي گفت: مأموران پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات و كارآگاهان پليس آگاهي رصد هوشمند فضاي مجازي را برعهده دارند كه ضمن شناسايي اين گونه سايت ها، آنها را تحت تعقيب قرار داده و با آنها برخورد مي شود.
فرمانده ناجا با بيان اينكه اين گونه فعاليت ها (خريد و فروش دستگاه هاي شنود و جاسوسي) غيرمجاز بوده و حتماً پليس با عاملان آن برخورد مي كند تأكيد كرد: فروش اين گونه وسايل غيرمجاز است.

 



خريد سكه هاي بهار آزادي با دلارهاي تقلبي

سرويس شهرستان ها:
مرد كلاهبردار با خريد 12 قطعه سكه بهار آزادي 5هزار دلار تقلبي به فروشنده داد و متواري شد.
مردي 50 ساله با مراجعه به يك طلافروشي در كرمان تقاضاي خريد 12 قطعه سكه بهار آزادي كرد.
صاحب مغازه پس از فروش سكه ها مبلغ 5هزار دلار وجه آن را از خريدار تحويل گرفت اما پس از بررسي متوجه تقلبي بودن دلارها شد اما در آن هنگام خريدار بلافاصله محل را ترك و متواري شده بود.
با شكايت طلافروش، پليس با كسب دستور مقام قضايي، تصاوير ضبط شده دوربين مداربسته مغازه طلافروشي را بررسي كرد و تصوير مرد كلاهبردار، بلافاصله براي تمامي طلافروشان فرستاده شد تا در صورت مشاهده متهم، موضوع را به پليس گزارش دهند.
ساعت 20 روز يازدهم ارديبهشت ماه متهم، به قصد فروش دلار جعلي و انجام معامله به بازار كرمان مراجعه و توسط كسبه شناسايي و با اطلاع به كلانتري، توسط گشت مستقر در بازار دستگير و در بازرسي بدني به عمل آمده از وي 99 قطعه اسكناس يكصد دلاري كشف شد.
متهم با نام «حسين ك» در بازجويي ها ادعا كرد كه يك سال قبل مقداري پسته را به مبلغ 2 ميليون تومان در تهران فروخته و آن مبلغ را به 22 هزار و 300 دلار تبديل كرد اما از جعلي بودن دلارها اطلاعي نداشته است.
وي گفت: از دلارهاي موجود براي خريد 170 قطعه سكه استفاده كرده است.پرونده متشكله به دادسرا ارسال و متهم به اتهام جعل دلار و استفاده از آن و كلاهبرداري روانه زندان شد.

 



قاتل نوجوان ايلامي به دار آويخته شد

مدير روابط عمومي دادگستري استان ايلام از اجراي حكم اعدام قاتل نوجوان 13ساله ايلامي خبر داد.
به گزارش ايرنا،«علي كمالي راد» روز پنجشنبه گفت: حكم اعدام قاتل «ميرحسين حسيني» نوجوان 13ساله ايلامي ساعت شش صبح (پنجشنبه) در ميدان دفاع مقدس شهر ايلام اجرا شد.
مدير روابط عمومي دادگستري ايلام گفت: پيش از اين قرار بود حكم اعدام اين قاتل يكشنبه 31 ارديبهشت ماه گذشته اجرا شود اما به دليل طرح ادعايي از طرف قاتل مبني بر همكاري دو نفر ديگر در قتل اميرحسين، به دستور قاضي اجراي حكم به تعويق افتاد.
كمالي راد افزود: اما پس از بررسي لازم صحت ادعاي قاتل اثبات نشد و وي به دار مجازات آويخته شد.
اميرحسين حسيني كودك 13 ساله ايلامي 19فروردين ماه امسال پس از ربوده شدن توسط يكي از بستگانش به قتل رسيد.
قاتل، داماد دايي اميرحسين است كه با طرح يك نقشه شيطاني از اسلام آباد وارد ايلام شده و با مراجعه به در منزل اميرحسين نسبت به ربودن وي اقدام مي كند.
فرد قاتل به دروغ به اميرحسين مي گويد كه عمويش در اسلام آباد فوت كرده و بايد به اسلام آباد بروند.
قاتل در مسير ايلام-اسلام آباد از خودروي عبوري پياده شده و در رودخانه مسير، اميرحسين را خفه كرده و به قتل مي رساند.

 



سرقت جواهرات انگيزه قتل زن 40 ساله شد

رئيس پليس آگاهي شهرستان جيرفت گفت: بررسي هاي انجام شده، نشان داد كه سرقت جواهرات انگيزه قتل زن 40 ساله در جيرفت بوده است.
به گزارش فارس، حسين كمالي در جيرفت با اشاره به حادثه قتل اتفاق افتاده طي هفته گذشته در اين شهرستان اظهار داشت: با تماس همسايگان پس از اين حادثه، ماموران كشف جرم وارد صحنه شده تا نسبت به شناسايي قاتل اقدامات لازم را انجام دهند.
وي با بيان اين كه مقتول اين حادثه زني 40 ساله بود كه در منزل خود به قتل رسيده، تصريح كرد: كمتر از 10 ساعت با بسيج تمام نيروها و همكاري بستگان متهم دستگير شد.
كمالي با بيان اين كه در تحقيقات مقدماتي، اين متهم منكر هرگونه بزه انتسابي شده است، ابراز داشت: با تلاش شبانه روزي و جمع آوري ادله، نهايتا پس از 72 ساعت متهم زبان به اعتراف گشود.
وي عنوان كرد: متهم در اعترافات خود اذعان داشته كه شخص ثالثي «با هويت محفوظ در پرونده» مرتكب قتل شده است.
رئيس پليس آگاهي شهرستان جيرفت گفت: پس از اين اعتراف ها، اين مركز سريعا با مجوز قضايي متهم دوم را نيز دستگير و به مقر پليس آگاهي انتقال داد.
كمالي افزود: متهم دوم نيز در انجام تحقيقات بيان داشت كه از ماجراي قتل هيچگونه آگاهي ندارد.
وي اذعان داشت: اما در ادامه پس از شش شبانه روز تلاش ماموران پليس در راستاي كشف حقيقت با جمع آوري ادله مستند، لب به سخن گشود.
كمالي خاطرنشان كرد: وي اعتراف كرد كه اين قتل را با زدن چند ضربه چاقو و كوبيدن شمعدان و جالباسي به ناحيه سر مقتول انجام داده و پس از سرقت طلاهاي زن از محل جرم متواري شده است.
وي اظهار داشت: با حضور بازپرس دادسرا، اين متهم با حفاظت ماموران پليس آگاهي به محل وقوع جرم منتقل شد و با بازسازي كامل صحنه جرم انگيزه خود را از قتل سرقت جواهرات اعلام كرد.
كمالي تصريح كرد: البته اين جواهرات پس از دستگيري متهم توسط ماموران كشف و ضبط شده است.

 



دستگيري سرتيپ قلابي مدعي صدور كارت هاي پايان خدمت

كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ از دستگيري يكي از جاعلان سابقه دار كه مدعي بود يكي از مسئولان ارشد نظامي است و به بهانه صدور كارت پايان خدمت از افراد كلاهبرداري مي كرد، خبر دادند.
بنا بر اظهارات يكي از مالباختگان چند ماه پيش راننده يك دستگاه تاكسي سمند زرد رنگ خود را سرتيپ بازنشسته نيروهاي مسلح معرفي مي كرد و مدعي شد مي تواند با توجه به روابط بسيار خوب كاري با همكاران سابقش كارت پايان خدمت و يا معافيت براي وي تهيه كند و طي شش جلسه از وي مبلغ 8 ميليون تومان دريافت و پس از آن ناپديد شد.
با توجه به اظهارات مالباخته كارآگاهان با مراجعه به بانك مجرمان سابقه دار، يكي از جاعلان و كلاهبرداران سابقه دار به نام مسعود را شناسايي كردند كه پيش از اين در سال 65 بيش از 9 بار به اتهام ارتكاب جرايم مختلف جعل، كلاهبرداري، سرقت و غيره در شهرهاي مختلف دستگير و روانه زندان شده بود.پس از شناسايي هويت متهم كارآگاهان مناطق تردد وي را تحت تحقيقات نامحسوس پليسي قرار داده و اطلاع پيدا كردند كه متهم يك دستگاه خودروي ال 90 در اختيار دارد كه بلافاصله مشخصات اين خودرو براي توقف و دستگيري متهم در سيستم سراسري پليس ثبت شد كه نهايتا مشخص شد كه متهم اقدام به فروش اين خودرو در يكي از شهرهاي شمالي كشور كرده است.
تحقيقات كارآگاهان ادامه داشت تا آنكه آنان در تاريخ 29 فروردين سال جاري پس از اطمينان از حضور متهم در داخل مخفيگاهش نسبت به دستگيري وي اقدام كردند و در حالي كه متهم تلاش داشت با ايجاد جو رواني خود را به عنوان مقام ارشد نظامي معرفي كند او را دستگير كردند كه با دستگيري مسعود وي به ناچار لب به اعتراف گشود و علاوه بر كلاهبرداري از شاكي پرونده به چندين كلاهبرداري مشابه نيز اعتراف كرد.
سرهنگ مرتضي رستمي، رئيس پايگاه نهم پليس تهران بزرگ از كليه مالباختگاني كه به اين روش مورد كلاهبرداري قرار گرفته اند، دعوت كرد تا براي شناسايي متهم و طرح شكايت خود به پليس آگاهي تهران بزرگ مراجعه كنند.

 



كشف بيش از 60هزار سي دي مبتذل در قائمشهر

قائمشهر- خبرنگار كيهان:
فرمانده نيروي انتظامي قائمشهر از كشف بيش از 60هزار سي دي و برنامه مبتذل و غيراخلاقي در اين شهر خبر داد.
سرهنگ محمدرضا قدمي گفت: به دنبال گزارش هاي مردمي مبني بر فعاليت غيراخلاقي برخي ويدئوكلوپ ها و مراكز توزيع فيلم و عكس در قائمشهر، بررسي اين موضوع در دستور كار پليس امنيت اجتماعي نيروي انتظامي اين شهرستان قرار گرفت.
وي افزود: در جريان بازرسي هاي غافلگيرانه پليس از ويدئوكلوپ ها و مراكز توزيع فيلم و عكس بيش از 12هزار حلقه «سي دي» مبتذل و غيرمجاز كشف و ضبط شد.
سرهنگ قدمي تصريح كرد: در اين بازرسي ها تعدادي رايانه حاوي بيش از 50هزار برنامه غيراخلاقي و آماده تكثير كشف و ضبط شد. در اين عمليات ها 15 نفر از اعضاي باند مروجين فرهنگ ابتذال دستگير و تعداد 12 واحد صنفي پلمب و متهمان به مراجع قضايي تحويل شدند.

 



كشف 3/1 تن ترياك در خرم آباد

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
نيروهاي اداره كل اطلاعات لرستان يك تن و 300 كيلوگرم مواد مخدر را كه درون تانكر حامل نفت كوره جاسازي شده بود در خرم آباد كشف كردند.
به گزارش اداره كل اطلاعات لرستان، نيروهاي اداره كل اطلاعات اين استان، يك باند بزرگ مواد مخدر را كه در استان هاي مختلف كشور فعال بودند، شناسايي و متلاشي كردند.
براساس اين گزارش، از اين باند تهيه و توزيع مواد مخدر در شهر خرم آباد، مقدار يك تن و 300 كيلوگرم ترياك را كه در يك دستگاه تانكر حمل نفت كوره، جاسازي شده بود، كشف شد.

 



حوادث كوتاه از كشور

مواد غذايي فاسد معدوم شد
اردبيل- خبرنگار كيهان: رئيس مركز بهداشت اردبيل گفت: بيش از 60 هزار تن مواد غذايي فاسد و غيربهداشتي در شهرستان اردبيل معدوم شد. صادق حضرتي افزود: مواد معدوم شده بيشتر شامل محصولات پروتئيني و لبني، انواع شيريني، تخم مرغ، روغن هاي مصرفي و انواع بيسكويت بود كه از عمده فروشي هاي مواد غذايي و مراكز پخت و عرضه شيريني كشف و ضبط شد.
نشست پاركينگ و سقوط خودرو
بابل- خبرنگار كيهان: به دنبال نشست پاركينگ يك واحد مسكوني در يكي از محلات بابل، يك دستگاه خودروي نيسان سقوط كرد. به دنبال اطلاع ماموران آتش نشاني اين شهرستان، گروهي با جك 10 تني براي بيرون آوردن خودرو اقدام كردند و نيسان را بيرون كشيدند.
نجات سرنشينان از سيل
به گزارش ايرنا، بخشدار قوشخانه از توابع شهرستان شيروان در خراسان شمالي گفت: چهارسرنشين خودروي پرايد كه عصر پنجشنبه گرفتار سيلاب شده بودند، نجات يافتند. غلامرضا شفيق افزود: با كمك نيروهاي انتظامي، هلال احمر و آتش نشاني خودرو پس از حدود 20 دقيقه از آب كشيده شد و گرفتار شدگان بدون مصدوميت از خودرو خارج شدند.
آتش در فروشگاه
برازجان- خبرنگار كيهان: دو دهنه فروشگاه عرضه محصولات خانگي در برازجان بر اثر اتصال سيم برق دچار حريق شد و تمامي وسايل آن سوختند. ميزان خسارت وارده به اين دو فروشگاه 150ميليون تومان بود.
مغازه لحاف دوزي آتش گرفت
برازجان- خبرنگار كيهان: واحد لحاف دوزي در برازجان به دليل اتصال سيم هاي برق دچار آتش سوزي شد و تا رسيدن ماموران آتش نشاني و بريدن قفل ها براي مهار آتش، تعداد زيادي از لحافها، تشكها و پنبه هاي موجود در مغازه و انباري آن از بين رفت.

 



نام خليج فارس در سوالات امتحاني دانشجويان عربستاني

دانشگاه مشهور سعودي در طرح سوالات خود براي آزمون دانشجويان از نام «خليج فارس» استفاده كرد و اين اقدام را «اشتباه غيرعمد» خواند اما عللي كه ذكر كرد، اثبات كننده نام صحيح خليج فارس است.
به گزارش فارس، پس از آنكه در يكي از آزمون هاي دانشكده زبان دانشگاه ملك خالد عربستان، از نام خليج فارس استفاده شد، اين دانشگاه جلسه اي فوق العاده براي بررسي اين موضوع تشكيل داد تا چگونگي ورود نام «خليج فارس» به سوالات آزمون واحد درسي «كتابت» (Writing) دروس انگليسي بررسي شود.
در حالي كه اعراب بنا بر سياست هاي تفرقه انگيزانه غرب (بخصوص انگليس) تلاش مي كنند نام خليج فارس را تحريف كنند، دانشگاه ملك خالد با انتشار بيانيه اي در اين خصوص اعلام كرد كه با بررسي نمونه سوال ها مشخص شده كه اين اقدام ناخواسته بوده است.
در توجيه اين مسئله دانشگاه ملك خالد اعلام كرد كه طراح سوالات يكي از استادان بازنشسته بوده كه به ابعاد مختلف اين نام احاطه نداشته است كه البته اين توجيه يكي از دلايل صحيح بودن نام خليج فارس است نه نام تحريف شده اي كه اعراب به كار مي برند.
اين دانشگاه همچنين استاد طراح سوال را بازخواست كرد و روشن شد كه اين استاد دانشگاهي متن مورد سوال را از منابع خارجي اخذ كرده است كه اين نيز خود، گوياي نام صحيح خليج فارس است كه در منابع اروپايي آمده است.العربيه نوشت: تعدادي از دانشكده هاي زبان و ترجمه در برخي دانشگاه هاي عربستان بر مراجع جهاني و دانشگاه هاي پيشرفته تكيه مي كنند و پس از آنكه روشن شد اصطلاح صحيح خليج فارس در راهنماي معلم ماده درسي «Listening» چاپ دانشگاه آكسفورد به كار رفته است، دانشكده زبان و ترجمه عربستان سعودي به همه شعبه هاي خود بخشنامه صادر كرد كه مراقب ورود اين نام به مواد درسي خود باشند كه همين امر خود، به تنهايي نشان دهنده درست بودن و حقيقي بودن نام خليج فارس است.
همچنين در دستوري كه قبلا از سوي رئيس دانشكده زبان و ترجمه براي همه استادان و هيئت علمي صادر شده بود، درباره استفاده از نام خليج فارس هشدار داده شده بود.

 



شهادت 2 زن ايراني در عراق

يك منبع امنيتي عراق اعلام كرد: تعداد كشته ها و مجروحان حمله به اتوبوس حامل زائران لبناني و ايراني كه از سوريه وارد عراق شده بودند افزايش يافت.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم به نقل از «براثا»، در حمله مسلحانه به اتوبوس حامل زائراني در استان انبار دو زن ايراني و يك زن لبناني كشته و 4 لبناني و 6 ايراني نيز مجروح شدند.افراد مسلح ناشناس ظهر چهارشنبه در 7 كيلومتري غرب شهر الرمادي مركز استان انبار با تيربار اتوبوس حامل زائراني را كه از سوريه بازمي گشتند، هدف قرار دادند.

 



كودك سرراهي كه مشاور وزير شد!

«فلور پلرن» با نام اصلي كيم يونگ سوك، خانم فرانسوي 38 ساله كره اي تبار است كه 38 سال پيش در يكي از خيابانهاي سئول به حال خود رها شده بود اما امروز يكي از مشاوران رده بالاي فرانسوا اولاند در وزارت اقتصاد است.
يك زوج فرانسوي كيم را در 6 ماهگي به فرزندخواندگي قبول كردند و به فرانسه آوردند. پلرن در حال حاضر مشاور وزير اقتصاد در بخش شركتهاي بازرگاني است.
«كيم يونك سوك» كه در زبان كره اي به معناي زن كامل است، دوران ليسانس خود را دو سال زودتر از هم دوره اي هاي خود به پايان رساند و تحصيلات عاليه خود را در مدرسه عالي علوم اقتصادي و تجاري و همچنين در كالج انا (كالجي كه بسياري از سيساستمداران از آنجا فارغ التحصيل شده اند) به پايان رساند.او در زمان تبليغات انتخاباتي اولاند، يكي از فعالان كمپين و از مشاوران نزديك رئيس جمهور بود.مسئله قابل توجه در مورد راهيابي يك تبعه خارجي به دولت اولاند در اين است كه فرانسه سياست بازتري را در مقابل پذيرش مهاجران و جذب آنها در جامعه دارد.
اين در حالي است كه در انتخابات پارلماني در كره جنوبي ماه آوريل، راه يابي يك زن فيليپيني به پارلمان واكنش تند بسياري از سياستمداران را به همراه داشت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14