(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 6 خرداد 1391 - شماره 20218

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
حركت دسته هاي عزاداري قم در سالروز شهادت امام علي النقي (ع)
آيت الله خاتمي : به دولت آذربايجان توصيه مي كنيم با اسلام درنيفتد
پيام تبريك احمدي نژاد به نصرالله و ميشل سليمان
نجات كشتي آمريكايي توسط ناو گروه دريايي ايران
رئيس سازمان بازرسي: تصميمات بدون مطالعه براي شبكه بانكي سم است
وزير نفت در سخنراني پيش از خطبه هاي نمازجمعه تهران: اروپايي ها از تحريم نفت ايران ضرر كردند
امام جمعه قم: اشتباهات اقتصادي موجب گراني افسار گسيخته شده است
خريد 42 هزار تن برگ سبز چاي از كشاورزان شمال
لاريجاني: قدرت بالاي مقاومت استقلال لبنان را تضمين مي كند
با حضور وزير نيرو واحد 250 مگاواتي نيروگاه سد گتوند عليا راه اندازي شد
برگزاري كنگره ملي شهداي بمباران كشور
رئيس مجمع خيرين مدرسه ساز كشور: 135 هزار خير كشور، مدرسه مي سازند
مراسم تجليل از خانواده شهدا در جنوب تهران
به گفته مديرعامل اتحاديه تاكسيراني كشور مگان و ال نود هم تاكسي شدند
معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري: بزرگترين رصدخانه خاورميانه در ايران احداث مي شود
«ابوموسي» نام خيابان مهم همه استان ها
دانشجوي تبريزي مخترع برتر جهان در سال 2012 شد
اخبار ادبي و هنري



در محكوميت هتك حرمت به ساحت پيشواي دهم شيعيان صورت گرفت
حركت دسته هاي عزاداري قم در سالروز شهادت امام علي النقي (ع)

دسته هاي عزاداري از نقاط مختلف قم در سالروز شهادت امام هادي(ع) حركت كردند و به عزاداري و سوگواري پرداختند.
به گزارش فارس از قم همزمان با فرا رسيدن سالروز شهادت امام هادي(ع) دسته هاي عزاداري از نقاط مختلف شهر قم صبح ديروز به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) حركت كردند .
عزاداران در قالب اين دسته هاي عزاداري در سوگ شهادت پيشواي دهم شيعيان بر سر و سينه زدند و اشك ماتم ريختند .
هيئت هاي عزاداري كه در حركتي منسجم با هدف پاسداشت مقام والاي امام علي النقي(ع) و با هدف محكوميت هتك حرمت نسبت به ساحت مقدس اين امام همام نسبت به تشكيل دسته هاي عزاداري اقدام كردند، ظهر ديروز در شبستان امام خميني(ره) حرم حضرت معصومه(س) تجمع كردند و در مراسم ويژه اي به عزاداري و سوگواري پرداختند.
در پي اقدام مطرب برلين نشين، شاهين نجفي، در توهين به ساحت مقدس امام هادي(ع) مراسم هاي سالروز شهادت اين امام همام امسال با شكوه هر چه بيشتر برگزار شده است . طي دو شب گذشته در اقصي نقاط شهر مقدس قم مراسم هاي عزاداري برپا شد و در حرم كريمه اهل بيت و مسجد مقدس جمكران نيز مراسم هاي ويژه اي به مناسبت شهادت امام هادي(ع) برگزار شد .
امام هادي (ع) در سال 254 هجري به وسيله زهر در سامرا و در خانه اي كه تنها فقط فرزندش امام حسن عسكري بر بالين او بود به شهادت رسيد و از اين سال امام حسن عسكري پيشواي حق شد و بار تعهد امامت را بر دوش گرفت و امام هادي(ع) نيز در همان خانه اي كه در آن 20 سال زنداني و مورد نظر بود به خاك سپرده شد .

 



در خطبه هاي نماز جمعه
آيت الله خاتمي : به دولت آذربايجان توصيه مي كنيم با اسلام درنيفتد

خطيب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به قضاياي اخير در آذربايجان گفت: ما به عنوان يك كشور بزرگ به آذربايجان نصيحت مي كنيم كه با اسلام درنيافتد.
به گزارش فارس، آيت الله سيداحمد خاتمي خطيب موقت نمازجمعه تهران در خطبه هاي نماز عبادي سياسي اين هفته تهران با بيان اينكه بزرگداشت شعائر الهي از مصاديق تقوا است اظهار داشت: ما در اين ماه جشن ولادت ائمه(ع) و مبعث حضرت رسول(ص) و شهادت امام كاظم(ع) را پيش رو داريم و اميدواريم مردم همانگونه كه در عزاي اهل بيت(ع) سنگ تمام مي گذارند در مراسم شادي آنها نيز جشن باشكوهي برگزار كنند كه در واقع اين نشانه تقواي قلب است.
آيت الله خاتمي با اشاره به سالروز فتح خرمشهر تصريح كرد: پس از فتح خرمشهر كمر دشمن شكست و بعد از آن دشمن بعثي فقط در پي آن بود كه بگويد ما نمرده ايم اما قدرت پيش روي را از دست داد.
خطيب موقت تهران با اشاره به سالروز شهادت امام هادي(ع) اظهار داشت: اين امام در زمان حيات خود مظلوم واقع شده و اينك هم قلم ها و اشعار زهرآگين و هنرپيشه هاي فاسد به خيال باطل خود فكر مي كنند كه با اهانت به ساحت مقدس امام هادي(ع) راهي را گشوده اند. در حالي كه بايد بدانند عدو سبب خير شده است.
وي با تاكيد بر اينكه اهانت كنندگان به امام هادي(ع) حقير، كوچك، و پست هستند كه اقدام رذيلانه اي انجام دادند افزود: آنها با خواندن اين شعر مردند و ديگر هيچ جا امنيت ندارند. بنابراين بايد از اين حركت عبرت گرفت.
آيت الله خاتمي در ادامه خطبه دوم با اشاره به افتتاح نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي طي روزهاي آينده بيان داشت: مجلس نماد مردم سالاري ديني در نظام اسلامي است.
خطيب موقت تهران با بيان اينكه قانونگذار قانون را فقط اسلام در نظر گرفته است، گفت: تمام مجريان در نظام ما با واسطه و بي واسطه توسط مردم انتخاب مي شوند و اين شكل موجب شده كه به فضل خدا ايران تا ابد روي استبداد و ديكتاتوري را نبيند.
وي با بيان اينكه در رابطه با شكل گيري مجلس جديد چند نكته وجود دارد، گفت: نمايندگان بايد به وظيفه قانوني خود واقف باشند و لوايح و طرح ها را به صورت دقيق مطالعه كنند و منتظر نظر اكثريت نشوند، آنها بايد در عين حال نظارت دقيقي نيز بر اجراي قوانين داشته باشند.
آيت الله خاتمي با بيان اينكه مردم از نمايندگان خود انتظار نظم دارند يادآور شد: نمايندگان نبايد جزئي نگر باشند بلكه بايد كلان به مسائل بنگرند.
وي با بيان اينكه نمايندگان بايد نشان دهند كه در عين اختلاف سليقه مي توان همدلي و تعامل داشت، افزود: همه بايد با مديريت كلان مقام معظم رهبري همراه باشند از اين رو دولت، مجلس، شوراي نگهبان و آحاد ملت بايد در اين مسير همراهي كنند تا مقام معظم رهبري همانطور كه كشتي نظام را تاكنون به ساحل رسانده اند به ساحل هاي بلندتري نيز برسانند.
خطيب موقت تهران در ادامه تاكيد كرد: فرهنگ استكبارستيزي بايد در جان نمايندگان زنده باشد همانطور كه مرحوم مدرس درباره قدرت ها ايستاد و البته بايد گفت كه مجلس هشتم نيز در اين جهت خوش درخشيد.
وي به اولويت هاي مجلس نهم اشاره و خاطر نشان كرد: مقام معظم رهبري امسال را سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني ناميدند از اين رو توجه به اين امر يك ضرورت است در عين اينكه نمايندگان بايد براي حوزه اخلاق و فرهنگ نيز اولويت قائل شوند.
آيت الله خاتمي به مسئله رياست مجلس اشاره كرد و گفت: نبايد اين موضوع به يك چالش و تنش تبديل شود؛ احساس مي كنم در طول اين 33 سال اين همه تنش درباره رياست مجلس كم سابقه است.
وي در ادامه به مذاكرات اخير ايران و 1+5 در بغداد اشاره و تصريح كرد: نگاه همه در كشور و جهان به اين مذاكرات بود كه نتيجه آن چه مي شود.
آيت الله خاتمي ادامه داد: ايران همواره يك حرف منطقي دارد و به همين دليل در همه مجامع حاضر شده و حرف خود را مي زند و آن حرف اين است كه هسته اي شدن حق مسلم اين ملت بزرگ است. از اين رو آنها به هيچ نحوي از حق خود صرف نظر نمي كنند.
خطيب موقت تهران تصريح كرد: حرف اساسي اين دوره از مذاكرات اين بود كه ايران بايد غني سازي 20 درصد را متوقف كند؛ اين غني سازي 20 درصد هماني است كه اروپايي ها 3 سال پيش وعده دادند كه براي نجات يك ميليون بيماري كه به اين انرژي نياز دارند آن را در اختيار ايران قرار دهند اما زيرقول خود زدند.
وي بر همين اساس تاكيد كرد: جمهوري اسلامي پس از بدقولي اروپا به بركت دانشمندان هسته اي خود و به ويژه شهيدان اين عرصه به غني سازي 20درصد رسيد و از اين حوزه نيز عقب نشيني نخواهد كرد.
آيت الله خاتمي ادامه داد: غرب مدام به ما مي گويد بايد اعتمادسازي كنيد، ما چقدر اعتمادسازي كنيم در حالي كه شما مدام از مراكز هسته اي ما بازديد كرده ايد اما سوژه اي نيافتيد.
آيت الله خاتمي در ادامه به انتخابات رياست جمهوري مصر اشاره و خاطر نشان كرد: اين انتخابات پديده مباركي بود كه ملت شجاع مصر پس از 30 سال پاي صندوق راي حاضر شدند لذا اميدواريم رئيس جمهور مصر، اسلامگرا، ضداستكبار، ضدصهيونيستي و به معناي دقيق كلمه مردمي باشد.
وي در ادامه خطبه دوم به اجراي اتحاد بحرين و عربستان اشاره كرد و گفت: الحاق بحرين به عربستان خيانت بزرگي است اما ملت شجاع بحرين به حكام خائن خود اجازه نمي دهد آن را به تاراج ببرند.
آيت الله خاتمي با بيان اينكه مردم بحرين بسيار شجاع هستند افزود: آقايي اين مردم در سايه مقاومت آنها است و فقط در اين صورت پيروزي در انتظار شما قرار دارد.
خطيب موقت تهران در بخش ديگري از خطبه هاي خود به قضاياي اخير آذربايجان اشاره كرد و اظهار داشت: مدتي است كه از كشور آذربايجان اخبار ناگواري مي رسد؛ خبر از دين ستيزي، حجاب ستيزي و دوستي صميمي اين كشور با صهيونيست ها، خبر رسيده كه جلوي سفارت ما در اين كشور كارهاي رذيلانه اي صورت گرفته و قرار است رژه هاي غيراخلاقي برگزار شود بنابراين ما به عنوان يك كشور بزرگ به آذربايجان نصيحت مي كنيم كه با اسلام در نيفتد.
وي با بيان اينكه ما واقعا ناصح كشور آذربايجان هستيم خاطر نشان كرد: كشور آذربايجان دومين كشور شيعه در جهان است لذا به حكام آذربايجان مي گوئيم كه سرنوشت بن علي پيش روي آن هاست و اگر با اسلام و دين و مردم دربيافتند بايد بدانند كه سرنگون مي شوند.
آيت الله خاتمي در خطبه اول نماز عبادي سياسي ديروز تهران با بيان اينكه خداوند بر بندگان خود احاطه دارد اظهار داشت: ما نيكوكاري را تنها در عرصه خدمات اجتماعي مي بينيم در حالي كه قرآن نگاه گسترده اي به احسان دارد.
خطيب موقت تهران با بيان اينكه خدا محسنين را كمك مي كند و نبايد در اين موضوع ترديد داشت: گفت: محسنين كساني هستند كه در راه خدا تلاش مخلصانه دارند و در راه فرهنگي، اقتصادي، سياسي و نظامي تلاش مي كنند.
خطيب موقت تهران افزود: يكي از برخوردهاي شايسته با بندگان خدا گذشت و سرزنش نكردن است و اين عنصري مهم براي همه جوامع و به ويژه جامعه اسلامي ما است.
وي ماه رجب و شعبان را ماه ارتباط صميمانه با خدا دانست و خاطرنشان كرد: ما هر چه داريم از معنويات است از اين رو بايد با دعاها و سحرهاي ماه رجب انس بيشتري داشته باشيم.
آيت الله خاتمي با اشاره به سالروز شهادت امام هادي(ع) گفت كه اين امام تنها 42 سال عمر كردند و 20 سال آن نيز در تبعيد بودند اما با اين حال امام هادي(ع) پرچمدار اسلام ناب بودند.

 



پيام تبريك احمدي نژاد به نصرالله و ميشل سليمان

رئيس جمهور كشورمان در پيام هاي جداگانه اي سالگرد عيد تحرير و آزادسازي جنوب لبنان را به رئيس جمهور اين كشور و دبيركل حزب الله تبريك گفت.
محمود احمدي نژاد در اين پيام، ضمن تبريك اين مناسبت به دبيركل حزب الله، دولت و ملت بزرگ لبنان و به خصوص خانواده هاي شهداي مقاومت، تأكيد كرده است: آزادي جنوب لبنان به دست فرزندان مجاهد، فداكار و دلاور مقاومت، در سايه عنايات خداوند متعال و توجهات حضرت ولي عصر(عج)، زمينه ساز پيروزي بزرگ ملت لبنان در جنگ 33 روزه و بيداري مردم مسلمان براي دستيابي به حقوق حقه خويش و مبارزه با ظلم و استكبار و اشغالگري شد.
رئيس جمهوري اسلامي ايران در ادامه پيام خود افزوده است: شكست هيمنه پوشالي رژيم صهيونيستي توسط دليرمردان عرصه مقاومت و پايداري، پايه هاي اشغالگري، تجاوز، ظلم و ستم در سراسر جهان را سست و لرزان كرد و نويد پيروزي نهايي حق عليه باطل را داد.
رئيس جمهور در پايان ابراز اميدواري كرده كه تداوم اين مسير، زمينه ساز ظهور يگانه منجي عالم بشريت و برقراري صلح و عدالت واقعي در گستره پهناور جهان باشد.
وي همچنين در پيام كتبي جداگانه اي، اين مناسبت را به همتاي لبناني خود ميشل سليمان نيز تبريك گفت.
در بخشي از اين پيام آمده است: حماسه آزادسازي جنوب لبنان، يادآور ايثار، فداكاري، مقاومت و اراده راسخ فرزندان دلاور ملت بزرگ لبنان است كه همواره عزت، سرافرازي و استقلال را در سايه عدالت خواهي و دستيابي به صلحي پايدار و واقعي براي آحاد بشريت و نابودي پايه هاي ظلم و ستم جستجو كرده اند.

 



نجات كشتي آمريكايي توسط ناو گروه دريايي ايران

يك فروند كشتي تجاري آمريكايي كه در خليج عدن مورد حمله دزدان دريائي قرار گرفته بود، توسط ناو گروه دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، درامان ماند.
به گزارش روابط عمومي نيروي دريايي ارتش، يك فروند كشتي تجاري با مليت آمريكايي به نام «MAERSK TEXAS» در محدوده دريايي عمان مورد حمله چندين فروند قايق دزدان دريايي قرار گرفت.
به دنبال درخواست كمك كشتي آمريكايي، ناوگروه نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران كه در حال انجام ماموريت و گشتزني در منطقه بود، به سمت كشتي آمريكايي عزيمت و ضمن برقراري تماس جهت كمك رساني اعلام آمادگي كرد و قايق هاي مهاجم به محض مشاهده ناوگروه ايراني از محدوده متواري شده و كشتي آمريكايي با تشكر از اقدام به موقع نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، در سلامت كامل به مقصد مورد نظر عزيمت كرد.
ناكامي حمله دزدان دريايي
به دو نفتكش ايراني
همچنين بنابراين گزارش در روزهاي پاياني ارديبهشت ماه دو فروند نفتكش جمهوري اسلامي ايران مورد حمله چندين فروند قايق دزدان دريايي قرار گرفت كه با هوشياري و آتش پر حجم تكاوران نيروي دريايي دزدان دريايي مجبور به فرار شدند.
اين گزارش مي افزايد؛ اولين حمله دزدان دريايي در موقعيت شمال شرقي بندر مسقط كشور عمان با 4 فروند قايق به تانكر نفتكش ايراني به وقوع پيوست و در حملات بي امان بعدي دزدان دريايي با دسته هاي 14 و 19 فروندي به يك تانكر ديگر ايراني در موقعيت خليج عدن حمله ور شدند كه با حضور مقتدرانه دريادلان نيروي دريايي ارتش در پهنه آب هاي بين المللي دزدان دريايي مجبور به فرار شدند.
گفتني است، ناوگروه هاي نيروي دريايي ارتش به طور مستمر جهت برقراري امنيت خطوط مواصلاتي و حفظ سرمايه هاي كشور در آبهاي بين المللي حضور مقتدرانه داشته و از منافع ملي نظام مقدس جمهوري اسلامي پاسداري مي كنند.

 



رئيس سازمان بازرسي: تصميمات بدون مطالعه براي شبكه بانكي سم است

رئيس سازمان بازرسي كل كشور نسبت به تصميمات بدون مطالعه براي شبكه بانكي هشدار داد و تاكيد كرد كه برداشت ها و پرداخت هاي بانك ها بايد طبق اصول تعريف شده باشد.
حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي در سخناني به نقش بانك ها در توسعه و اقتصاد كشور اشاره كرد و گفت: 21 هزار شبكه بانكي و موسسات رسمي با 200 هزار نفر شاغل در كشور در حال فعاليت هستند. نقشي كه اين بانك ها در اقتصاد كشور دارند اقتضا مي كند كه به آن توجه ويژه شود و حوزه فعاليت آنها را با برداشتن موانع و تصويب قوانين و مقررات مورد نياز هموار كرد.
پورمحمدي اظهار داشت: تصور كنيد اگر فعاليت بانك ها به دلايل مختلف، ساعتي متوقف شود چه حسي در جامعه به وجود مي آيد؟ وي با تصريح اينكه گاهي وقت ها، قدر نعمت ها را به دليل اينكه زياد است نمي دانيم افزود: اين كاركرد بانك ها چنين داستاني دارد و چون خدمات بانكي به راحتي ارائه مي شود ارزش آن زماني مشخص مي شود كه يك روز يا يك ساعت، اين خدمات قطع شود.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور با قدرداني از خدمات جامعه بانكي كشور خاطر نشان كرد: جامعه بانكي كشور خدمات ارزشمند، آرامش بخش و انتظام آفرين به جامعه مي دهد. بايد توجه داشت اگر نقصي از بانك ها عنوان مي شود قضاوت ها و برداشتهاي منفي و غيرواقعي نشود. در فراز و فرودها نبايد نقش و جايگاه بانك ها كاهش يابد و با نگاهها و برداشتهاي ناقص دچار افراط و تفريط شد. پورمحمدي ادامه داد: حضورم در جمع شما تاكيد بر اين نكته است كه از حركتهاي كند و تند غيرواقع بينانه به رفتارهاي منطقي برسيم و نگذاريم آرامش شهروندان و اعتماد عمومي كه سرمايه مهم كشور است خدشه دار شود.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور، بانك ها را مظهر انتظام بخشي به امور مالي و اقتصادي دانست و گفت: موانع انتظام بخشي را بايد از سر راه بانك ها برداريم. يكي از اين موارد تصميمات بدون مطالعه است كه براي شبكه بانكي سم است. برداشتها و پرداختها بايد طبق اصول تعريف شده باشد و اگر نسبت به بازگشت اعتبارات اطمينان نداريم نبايد پرداخت كنيم. نبايد اجازه داد نظام بانكي با اين اقدامات قفل شود و از جايگاهش تنزل پيدا كند.
وي در ادامه عواملي كه موجب كاهش جايگاه شبكه بانكي مي شود را برشمرد و گفت: تكاليف و تدابير ناصحيح و ناكارآمدي سيستم ها و قوانين جايگاه شبكه بانكي را كاهش مي دهد. ضمن اينكه در اين مسير نبايد از ارائه آموزش ها و مهارت هاي لازم به كاركنان بي توجه بود.
وي با اشاره به آسيبهاي اجتماعي ناشي از فساد بانكي اخير گفت: معمولا مديران ما به دنبال اين هستند كه كارشان را با سلامت و موفقيت انجام دهند اما متاسفانه با توجه به مسايل پيش آمده، فضا به گونه اي شد كه حس خوبي در جامعه نسبت به اين موضوع وجود ندارد و بايد اين حس را دور كرد.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور خاطر نشان كرد فضاي كشور با نشاط و رو به توسعه است و اتفاقهاي خوبي در حال شكل گيري است. اشتباه در كار نيز امري طبيعي است. بايد درصدد جبران برآييد. انتظار اين است كه به صورت جدي به جنگ تحريمها برويد و تحريم ها را از پا درآوريد. قرار نيست در مشكلات جاري دست و پا بزنيم و در حل آن بمانيم. بانك ها با اراده و استفاده درست از ظرفيت عظيم كشور مي توانند تحريمها را بشكنند.
به گزارش روابط عمومي سازمان بازرسي كل كشور، وي در پايان با حمايت از شبكه بانكي كشور گفتت: به قضاوت دشمن، به توانمندي هاي كشور ايمان بياوريد و با تلاش، تدبير و توكل بر مشكلات و ضعفها فائق شويد.

 



وزير نفت در سخنراني پيش از خطبه هاي نمازجمعه تهران: اروپايي ها از تحريم نفت ايران ضرر كردند

وزير نفت با اشاره به اينكه اروپايي ها از تحريم نفت ايران و افزايش قيمت هاي جهاني ضرر كردند، گفت: قول داده ايم تكليف ميادين مشترك را تا پايان سال روشن و تا سال 93 يك ميليارد و 470 ميليون مترمكعب گاز توليد كنيم.
به گزارش فارس؛ رستم قاسمي كه در سخنراني پيش از خطبه هاي نمازجمعه در دانشگاه تهران صحبت مي كرد گفت: ايران دارنده دومين ذخاير گاز دنيا است كه اگر ذخاير نفتي را نيز به آن بيفزايم ايران مقام اول را در منابع هيدروكربوري در جهان دارا است.
قاسمي با اشاره به توسعه ميادين نفتي با تكيه بر ميادين مشترك گفت: ما به رهبر معظم انقلاب قول داديم تا پايان سال 91 وضعيت ميادين مشترك نفتي تعيين و تكليف شود. به طوري كه تا پايان سال 93 بتوانيم يك ميليار دو 470 ميليون مترمكعب گاز توليد كنيم.
وزير نفت همچنين با اشاره به مزيت فراورش نفتي گفت: همان طور كه مي دانيم ايران در خصوص فراورش نفت نيز كشور مهمي محسوب مي شود به طوري كه ظرفيت فراورش را تا حد يك ميليون بشكه نيز افزايش داد.
بعد از هدفمندي يارانه ها صادركننده بنزين شديم
قاسمي با اشاره به اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها گفت: با اجراي اين قانون مهم اقتصادي ايران در سال گذشته و حتي در سال جاري به عنوان صادركننده بنزين محسوب شد در صورتي كه تا پيش از اجراي اين قانون سالانه 4 ميليارد دلار براي واردات بنزين هزينه مي كرديم.
وي با اشاره به فازهاي پارس جنوبي گفت: هم اكنون 19 فاز پارس جنوبي در حال احداث هستند كه اگر اين اتفاق رخ دهد ايران مي تواند ظرفيت توليد گاز را افزايش دهد.
وي با اشاره به تحريم نفت ايران گفت: همانطور كه در چند ماه گذشته شاهد بوديم كشورهاي اروپايي نفت ايران را مورد تحريم قرار دادند كه پس از آن ديديم قيمت نفت به شدت افزايش پيدا كرد و اين تحريم موجب شد تا ايران سود سرشاري را كسب كند.
قاسمي ادامه داد: اين را بايد كشورهاي اروپايي بدانند كه هيچ كنترلي بر قيمت نفت وجود ندارد و تحريم نفت ايران مي تواند موجب افزايش بهاي فرآورده هاي نفتي در كشورهايشان شود كه اين موضوع به خوبي در چند ماه گذشته نشان داده شد.
وي با اشاره به اينكه كشورهاي توسعه يافته بايد اين موضوع را درك كنند كه بدون نفت ايران نمي توانند گذران امور خود را به راحتي انجام دهند تصريح كرد: حتي كشورهاي توسعه يافته از تحريم نفت ايران ضرر هاي كلاني مي بينند.

 



امام جمعه قم: اشتباهات اقتصادي موجب گراني افسار گسيخته شده است

امام جمعه قم گفت: گراني موجود افسار گسيخته است و مسئولان بايد آن را دريابند، زيرا حتماً برخي اشتباهات اقتصادي وجود دارد كه اين گراني ها به وجود آمده است .
به گزارش فارس از قم آيت الله ابراهيم اميني در نماز جمعه اين هفته قم كه در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بيان اينكه رياست طلبي و شهرت جويي از جمله صفات حيواني هستند، ابراز كرد: با وجود اين صفات و آلودگي نفس، امكان تابيدن انوار الهي بر انسان وجود ندارد .
وي در خطبه دوم نماز با اشاره به شهادت امام هادي(ع) گفت: اين امام توسط متوكل عباسي به بغداد آورده شد و مدت 20 سال از عمر شريف خود را در پادگاني نظامي به سر برد .
اميني تصريح كرد: امام هادي(ع) و فرزند بزرگوارشان، امام حسن عسكري(ع)، مظلوم ترين امامان شيعه هستند زيرا اين دو امام همام در شهر سامرا و در پادگاني نظامي زنداني بوده و محدوديت هاي فراواني در مورد آنها وجود داشت .
امام جمعه قم با اشاره به ادامه مظلوميت امام علي النقي(ع) حتي پس از شهادت ايشان بيان داشت: در حال حاضر نيز به دليل محدوديت هاي امنيتي، بسياري از افراد به زيارت مرقد ايشان نرفته يا مدت كوتاهي را به اين امر اختصاص مي دهند .
وي با بيان اينكه شيعيان وظايف زيادي در قبال امامان معصوم(ع) دارند گفت: برگزاري مراسم باشكوه در ايام ولادت و عزاداري نخستين وظيفه شيعيان است ضمن اينكه توجه به سيره آن بزرگواران و بيان آنها براي ديگران، تكليف دوم محسوب مي شود زيرا ائمه(ع) پيشواي ما هستند و تبيين اخلاق و رفتارشان براي مردم هر عصر، پيروي واقعي از آنان به شمار مي رود .
اميني خواستار بيان احاديث امامان معصوم(ع) در مناسبت هاي مختلف شد و افزود: امام هادي(ع) مي فرمايند «دنيا بازاري است كه عده اي در آن سود كرده و برخي ديگر متحمل ضرر مي شوند» و در توضيح اين حديث بايد گفت اگر انسان ها بتوانند از ايام عمر خود استفاده كنند، سود مي كنند وگرنه جزو زيان ديدگان هستند .
اين استاد حوزه علميه قم در ادامه با اشاره به تورم و گراني افسار گسيخته موجود در جامعه گفت: گراني حدي دارد و در همه كشورها وجود دارد اما افسار گسيختگي قيمت ها موجب رنجش مردم و مراجع تقليد مي شود .
وي گراني ها را عاملي جدي براي افزوده شدن مشكل بيكاران دانست و تصريح كرد: مردم ايران بسيار عزيز و نجيب هستند اما نبايد از نجابت آنها سوء استفاده كرد زيرا مبارزه با گراني اين نيست كه بگوييم عامل آن تنها تحريم است يا اينكه در آينده نزديك حل خواهد شد يا در جمع مسئولان بگوييم سعي كنيد گراني را برطرف كنيد، بلكه بايد علت هاي گراني را دريافت؛ زيرا حتماً برخي اشتباهات اقتصادي وجود دارد كه اين گراني ها به وجود آمده است .
اميني گفت: مشكل بيكاري با ارائه آمار حل نمي شود، اميدواريم خداوند به مسئولان توفيق دهد كه برخورد جدي تري با اين مشكلات داشته باشند تا تحولي در اين برنامه به وجود بيايد .
خطيب جمعه قم با اشاره به سالروز ارتحال امام خميني(ره) بيان داشت: مراسم مهم سالگرد امام راحل(ره) بايد محترمانه و بدون مشكل برگزار شود زيرا اين مراسم اسباب آبروي همه ما است و از مسئولان نظام نيز تقاضا مي كنيم با برنامه ريزي صحيح و تحقق اهداف و آرمان هاي بلند امام، روح اين رهبر بزرگوار را راضي كنند زيرا احترام به امام تنها با برگزاري مراسم و سخنراني محقق نمي شود بلكه آرمان ها و اهداف ايشان را بايد اجرا كرد .

 



رئيس سازمان چاي كشور خبر داد
خريد 42 هزار تن برگ سبز چاي از كشاورزان شمال

رئيس سازمان چاي كشور از خريداري 42 هزار و 187 تن برگ سبز چاي درجه يك و دو از كشاورزان استانهاي شمالي طي سال جاري خبر داد.
علي محرر در گفت وگو با خبرنگار مهر افزود: از اين ميزان برگ سبز چاي 21 هزار و 653 تن برگ سبز درجه يك و 20 هزار و 534 تن برگ سبز درجه دو توسط سازمان چاي از كشاورزان خريداري و تحويل 141 كارخانه چايسازي شده است.
وي همچنين با اشاره به اينكه صنعت چاي كشور استعدادهاي بالقوه در زمينه توليد، فرآوري و تجارت چاي دارد، اظهار داشت: وابستگي مستقيم بيش از 60 هزار خانواده به كشت و توليد چاي و همچنين جايگاه خاص چاي در سبد مصرفي خانواده هاي ايراني، تدوين استراتژي و ساختار مناسب براي اين صنعت امري ضروري است.
رئيس سازمان چاي كشور ادامه داد: صنعت چاي يكي از پراهميت ترين صنايع در كشورهاي دنياست چرا كه نقش آن در ميزان اشتغال حجم سرمايه گذاري، سيستم هاي متنوع توليد، بازرگاني كالا و غيره بسيار پراهميت است.
استانهاي گيلان و مازندران 32 هزار هكتار باغ چاي و 60 هزار خانوار چايكار دارند.

 



لاريجاني: قدرت بالاي مقاومت استقلال لبنان را تضمين مي كند

رئيس مجلس شوراي اسلامي ضمن ابراز خوش بيني نسبت به آينده مقاومت در لبنان گفت: هر اندازه قدرت مقاومت بيشتر باشد استقلال لبنان بيشتر تضمين خواهد شد.
علي لاريجاني در گفت وگو با پايگاه خبري الانتقاد تاكيد كرد: خروج رژيم صهيونيستي از جنوب لبنان در سال 2000 آغاز مهمي بر پيروزي هاي ديگري بود كه مقاومت اسلامي آن را محقق كرد.
لاريجاني مقاومت را سرمايه اي بزرگ براي لبناني ها دانست و تاكيد كرد كه به هر اندازه اي كه قدرت و اقتدار مقاومت افزايش يابد، استقلال لبنان بيشتر تضمين خواهد شد. به همين علت بايد تلاش هاي كافي براي قوي ماندن و تاثيرگذار ماندن آن صورت گيرد.
وي در پايان اظهارات خود تاكيد كرد: در منطقه قدرت هاي زياد با انسجام و اقتدار بالاي مقاومت اسلامي وجود ندارد، قدرت حزب الله لبنان روحيه رژيم صهيونيستي را از بين مي برد و اين افتخاري بزرگ براي ملت لبنان است.

 



با حضور وزير نيرو واحد 250 مگاواتي نيروگاه سد گتوند عليا راه اندازي شد

واحد 250 مگاواتي نيروگاه برق سد گتوند عليا در شمال استان خوزستان روز جمعه طي مراسمي با حضور وزير نيرو راه اندازي شد.
به گزارش ايرنا، مجيد نامجو در اين مراسم گفت: واحد ديگر 250 مگاواتي اين نيروگاه برق ظرف هفته آينده نيز پس از انجام آزمايش هاي نهايي به بهره برداري خواهد رسيد.
وي افزود: نيروگاه سد گتوند عليا نقش بسزايي در تنظيم و پايداري شبكه سراسري برق كشور، ايفا خواهد كرد.
وزير نيرو خاطرنشان كرد: نيروگاه اين سد در دو فاز هر يك با ظرفيت توليد يك هزار مگاوات برق راه اندازي مي شود كه تاكنون فاز دوم آن 20 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
سد و نيروگاه گتوند عليا شامل سه رشته تونل به طول هر كدام يك هزار و 550 متر است كه قطر آنها نه و نيم متر و دبي خروجي آنها چهار هزار و 200 متر مكعب بر ثانيه است و ارتفاع سد از كف پي 182 متر است.
«ناصر كامجو» مدير اجراي پروژه سد و نيروگاه گتوند عليا دوشنبه گذشته در همايشي در دانشگاه جندي شاپور دزفول اعلام كرد: تاكنون بيش از 20 هزار ميليارد ريال براي احداث اين سد و نيروگاه هزينه شده است و با اين اعتبار تاكنون 98 درصد كل پروژه پيشرفت داشته است.
گفتني است اين سد به عنوان بلندترين سد خاكي كشور بر روي رودخانه كارون در شمال خوزستان مردادماه سال گذشته با حضور رئيس جمهوري افتتاح شد.

 



براي اولين بار در كشور صورت گرفت
برگزاري كنگره ملي شهداي بمباران كشور

دزفول- خبرنگار كيهان:
به مناسبت روز مقاومت و پايداري، در دزفول نخستين كنگره ملي شهداي بمباران كشور با حضور خانواده هاي شهداي 17 استان از سراسر كشور در محل مصلاي امام علي(ع) دزفول برگزار شد.
در اين كنگره ملي كه از سوي بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور برگزار شد جمعي از مسئولان كشوري و لشكري، سرداران، اميران، فرماندهان دفاع مقدس، نيروهاي هوايي، سپاه پاسداران و مسئولان استاني حضور داشتند و با اجراي برنامه هايي، ياد و خاطره شهداي بمباران ها و حملات موشكي دشمن به نقاط مختلف كشور گرامي داشته شد.
امام جمعه دزفول در اين كنگره ضمن خوش آمدگويي به خانواده شهداي بمباران سراسر كشور و مسئولان گفت: در فضايي سرشار از عطرياد و خاطره شهدا و گراميداشت روز دزفول دور هم جمع شده ايم تا ياد و خاطره شهيدان هشت سال دفاع مقدس را كه سر از پا نشناختند و در جبهه ها مجاهدت كرده و به دفاع از اسلام و ميهن پرداختند را گرامي داريم.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد علي قاضي دزفولي افزود: شهدا خون خود را پشتوانه عزت، سربلندي و افتخار ملت كردند و در مقابل تهاجمات دشمنان ايستادند.
امام جمعه دزفول تصريح كرد: چه بسيار پدران و مادراني كه چيزي جز لباس سوخته و كفش پاره از آنها باقي نماند و چه بسيار فرزنداني كه از خيابان و مغازه به خانه بازنگشتند و با شهادت خود ايستادگي را به نمايش گذاشتند.
قاضي دزفولي افزود: تاريخ چنين مقاومت هاي نستوه و مظلومانه اي را هيچ جاي دنيا به خود نديده و هرگز ياد و خاطره ايثارگريها و مقاومتهاي آنها فراموش نخواهد شد.
امام جمعه دزفول افزود: شهرستان دزفول در هشت سال دفاع مقدس مورد اصابت 186 موشك 9 متري و 12 متري و شش هزار گلوله قرار گرفت و دو هزار و 600 شهيد، چهار هزار جانباز و 147 مفقودالاثر را تقديم ميهن كرد.
در اين كنگره ملي كه با استقبال خانواده شهداي هشت سال دفاع مقدس همراه بود مستندي از شهداي بمباران هاي دوران دفاع مقدس پخش شد و با اجراي برنامه گروه كر، گروه نمايش پارسه و خاطره گويي يكي از رزمندگان دزفول همراه بود.
در اين كنگره ملي از 50 خانواده شهيد از استانهاي سراسر كشور با اهداي لوح تقدير و تنديس چهارم خرداد روز مقاومت و پايداري روز دزفول تجليل شد. در حاشيه اين كنگره ملي، نمايشگاه عكس از دوران دفاع مقدس برپا شده بود كه مورد استقبال حاضرين قرار گرفت.

 



رئيس مجمع خيرين مدرسه ساز كشور: 135 هزار خير كشور، مدرسه مي سازند

همدان- خبرنگار كيهان:
رئيس مجمع خيرين مدرسه ساز كشور گفت: امسال 135هزار نفر خير كشور در مدرسه سازي مشاركت دارند.
دكتر «محمدرضا حافظي» با اعلام اينكه در چهاردهمين جشنواره خيرين مدرسه ساز استان همدان اين خيرين پروژه هاي متعددي را به صورت مستقل و يا مشاركتي ساخته و يا در دست ساخت دارند، افزود: همچنين 250 هزار نفر خير فرهنگي در كشور داريم كه به شيوه هاي مختلف در مدرسه سازي شركت مي كنند.
وي اضافه كرد: سال گذشته مشاركت خيران مدرسه ساز در سراسر كشور مجموعاً 18 هزار ميليارد و 400 ميليون ريال، يعني دو برابر اعتبارات دولتي تخصيص يافته جهت احداث و نوسازي مدارس بود. «حافظي» ميزان اعتبارات دولتي سال گذشته را 5000 ميليارد ريال اعلام كرد و يادآور شد: مردم در امور خير و بويژه مدرسه سازي هميشه جلوتر از دولت بوده اند. وي اعلام كرد: جشنواره هاي خيرين مدرسه ساز، امسال در 31 استان و 50 شهرستان از 20 ارديبهشت ماه آغاز شده و با استقبال پرشور مردم در حال برگزاري است به طوري كه در شهرستان هاي استان تهران معادل 2300 ميليارد ريال مشاركت خيرين بوده كه با احتساب شهر تهران احتمالاً به 5000 ميليارد ريال خواهد رسيد.
رئيس مجمع خيرين مدرسه ساز كشور از توسعه فعاليت هاي اين مجمع در خارج از كشور خبر داد و گفت: با تشكيل مجمع خيرين در امارات متحده عربي، مدرسه اي به نام توحيد را ساخته ايم و به زودي كلنگ مدرسه ديگر را در شارجه بر زمين خواهيم زد.
وي خاطرنشان ساخت: همچنين مجمع در شهرهاي آنكارا و استانبول تركيه ايجاد شده و قصد داريم به زودي در چهار شهر بزرگ كانادا نيز راه اندازي كنيم تا با احداث مدارس ايراني، فرزندان خانواده هاي مقيم تحت آموزش بيگانه قرار نگيرند.

 



مراسم تجليل از خانواده شهدا در جنوب تهران

پانزدهمين مراسم تجليل از خانواده معظم شهدا و جانبازان ساكن جنوب تهران در محله نازي آباد برگزار شد.
به گزارش مهر، مهندس فضل الله اندرزي شهردار منطقه 16 در پانزدهمين مراسم تجليل 600 تن از خانواده معظم شهدا كه با حضور جمعي از مسئولان و مديران شهرداري و بنياد شهيد برگزار شد، گفت: امروز جامعه اسلامي تلاش خوب و خدمت صادقانه و عالمانه مي خواهد و همگي بايد با پيروي از فرامين مقام ولايت، پاسدار خون شهيدان باشيم.
وي ضمن تبريك سالروز آزادسازي خرمشهر و گراميداشت ياد و خاطره شهداي هشت سال دفاع مقدس، افزود: امروز وقتي به روزهاي جبهه و جنگ فكر مي كنيم مي بينيم فتح خرمشهر نقطه درخشان تاريخ هشت سال دفاع مقدس است و با ياد و خاطره شهداي آزادسازي شهر خون از همه دوستداران ولايت خواست با پيروي از فرامين مقام معظم رهبري در حفظ و حراست از نظام با خدمت صادقانه و عالمانه تلاش نماييم.
اندرزي ماه خرداد را يادآور حماسه و ايثار دانست و اظهار اميدواري كرد در سالگرد ارتحال ملكوتي رهبر كبير انقلاب اسلامي بتوانيم انديشه هاي والاي آن امام راحل را همواره سرلوحه امور قرار داده و در مراسم امسال نيز همچون سال هاي گذشته خدمتگذار زائران حرم مطهرشان باشيم.

 



به گفته مديرعامل اتحاديه تاكسيراني كشور مگان و ال نود هم تاكسي شدند

مديرعامل اتحاديه تاكسيراني كشور از اضافه شدن خودروهاي «مگان» و «ال نود» به جمع خودروهاي ناوگان تاكسيراني درون شهري كشور خبر داد.
به گزارش ايرنا، «بابك هاشمي» روز پنجشنبه گفت: مذاكرات اوليه اتحاديه تاكسيراني كشور با شركت هاي خودروساز صورت گرفته و بنابه ضرورت و نياز متقاضيان تا پايان سال جاري اقدام لازم براي افزودن اين نوع خودروها به خطوط تاكسيراني درون شهري به عمل خواهد آمد.
وي افزود: در سالهاي اخير خودروهاي پژو روا، پژو 405 و سمند نيز وارد ناوگان تاكسيراني كشور شده است.
هاشمي، اجراي طرح «مديريت هوشمند» در ميان تاكسي هاي شهري را از ضرورت ها و دغدغه هاي اتحاديه تاكسيراني كشور بيان كرد و ادامه داد: اين طرح مجموعه كاملي از سامانه مديريت هوشمند است كه زيرساختهاي اوليه آن انجام شده و فقط اعتبار اجراي آن بايد از سوي دولت تامين شود.
وي در مورد جزئيات اجراي طرح «مديريت هوشمند» در ميان تاكسي هاي شهري نيز گفت: اين طرح شامل پرداخت الكترونيكي كرايه، نصب جي پي اس و تاكسي متر بر روي همه تاكسي هاي درون شهري كل كشور است كه اجراي آن قطعي خواهد بود.
مديرعامل اتحاديه تاكسيراني كشور، همچنين در پاسخ به سوالي كه برخي رانندگان قديمي تاكسي هاي شهري اضافه شدن تاكسي هاي جديد را بيش از نياز شهر مي دانند، افزود: تاكسي هاي افزايشي با نظر و خواست شورا و هيئت مديره سازمان هاي تاكسيراني شهري كشور درخواست و برابر اولويت ها واگذار مي شود.
هاشمي يادآور شد: ايجاط خطوط جديد درون شهري و نيز فرعي و افزايش تقاضاها براي استفاده از تاكسي در خطوط درون شهري كشور نياز به تاكسي هاي جديد در شهر را موجب مي شود.
مديرعامل اتحاديه تاكسيراني كشور روز چهارشنبه به منظور افتتاج جايگاه اختصاصي عرضه گاز (سي ان جي) ويژه تاكسي هاي درون شهري به شهر آمل سفر كرد.
اين جايگاه در زميني به مساحت يك هزار و 200 متر مربع با 20 ميليارد ريال هزينه در مسير كمربندي آمل به محمودآباد ساخته شده و داراي شش پمپ و نازل سوختگيري براي خودروها است.

 



معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري: بزرگترين رصدخانه خاورميانه در ايران احداث مي شود

معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري از ساخت بزرگترين رصدخانه منطقه خاورميانه در ايران خبر داد.
به گزارش ايرنا، دكتر «نسرين سلطانخواه » در نشستي خبري با خبرنگاران در خرم آباد گفت: ساخت اين رصدخانه از جمله طرح هاي كلان معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري است كه در حد فاصل استان هاي قم و اصفهان احداث خواهد شد.
به گفته وي، براساس برنامه مرحله اول اين رصدخانه در نيمه اول سال 92 راه اندازي مي شود.
وي با اشاره به فراهم شدن قوانين حمايتي مختلف از نخبگان افزود: به همين منظور صندوق نوآوري و شكوفايي در بنياد ملي نخبگان راه اندازي شده است و طبق اساسنامه اين صندوق، اعتباري هفت هزار ميليارد ريالي براي آن پيش بيني شده است.
سلطانخواه در جمع استادان، دانشگاهيان و نخبگان لرستان در مركز علامه طباطبايي خرم آباد تصريح كرد: اين اعتبار با هدف زمينه سازي براي شناسايي، كشف و بروز استعدادها و ظرفيت هاي علمي كشور در لايحه بودجه پيش بيني شده است.
وي اظهار داشت: يكي از موارد اصلي كاربرد اعتبارات اين صندوق، زمينه سازي براي شكل گيري و فعاليت شركت هاي دانش بنيان در سطح كشور به ويژه استان ها ست.
رئيس بنياد ملي نخبگان گفت: دانش آموختگان نخبه دوره كارشناسي ارشد بدون شركت در آزمون متمركز مي توانند در دانشگاه هاي وابسته به وزارت علوم تحصيلات خود را ادامه دهند.
سلطانخواه در حاشيه مراسم افتتاح بنياد نخبگان لرستان در جمع خبرنگاران افزود: اين اقدام با هدف ترغيب و ايجاد انگيزه به عنوان يك تسهيلات ويژه و بورس تحصيلي در اختيار دانش آموختگان نخبه دوره كارشناسي ارشد قرار گرفته است.
وي همچنين درباره فعاليت هاي بنياد ملي نخبگان اظهار داشت: ميزان اعتبار پيش بيني شده براي بنياد در سال جاري براساس لايحه تقديمي به مجلس شوراي اسلامي 190 ميليارد ريال است.
وي افزود: 140ميليارد ريال در قالب قرارداد خريد و تجاري كردن اختراعات نخبگان در سطح كشور تخصيص يافته است و 10 تا 15 ميليون ريال تسهيلات بلاعوض به افراد نخبه داراي اختراع پرداخت مي شود.
معاون رئيس جمهوري در سفر خود به خرم آباد بنياد ملي نخبگان لرستان را به صورت رسمي افتتاح كرد.
بنياد نخبگان استان لرستان آبان سال 90 به صورت غيررسمي فعاليت خود را آغاز كرد و تا به امروز مراحل تجهيز و آماده سازي بنياد انجام شده است.

 



شوراي عالي استانها تصويب كرد
«ابوموسي» نام خيابان مهم همه استان ها

شوراي عالي اسلامي استان ها پنج شنبه شب در بندرعباس نامگذاري يكي از خيابان هاي مهم كشور بنام ابوموسي را تصويب كرد.
به گزارش ايرنا، سيزدهمين همايش ادواري رؤساي شوراهاي عالي اسلامي استان ها كه قرار بود روز سوم خرداد در شهرستان ابوموسي برگزار شود بدليل ريزگردها و هواي غبار آلود منطقه با يك روز تأخير در بندرعباس برگزار شد.
31 عضو اين شورا در اين نشست پس از بررسي مسائل و مشكلات حوزه كاري خود به نامگذاري يك خيابان در هر استان بنام «ابوموسي» راي دادند. همايش ادواري رؤساي شوراهاي اسلامي استان ها هر سه ماه يك بار در يكي از استان هاي كشور براي بررسي و تعيين خط مشي راهبردي شوراهاي استان ها برگزار مي شود.

 



دانشجوي تبريزي مخترع برتر جهان در سال 2012 شد

«كامران رحمتي شادباد» مخترع جوان تبريزي عنوان برترين مخترع سال 2012 ميلادي در جهان را از آن خود كرد.
فارغ التحصيل كارشناسي ارشد سازه دانشگاه آزاد اسلامي واحد شبستر و دانشجوي مقطع دكتراي سازه هاي هيدروليكي دانشگاه تبريز، با ارائه طرح نانوآسفالت خودترميم گر ضدترك، از طرف ITEX به عنوان برترين مخترع سال 2012 ميلادي، انتخاب و معرفي شد.
«كامران رحمتي شادباد» روز پنجشنبه درباره اختراع خود به خبرنگار ايرنا گفت: از ويژگي هاي نانو آسفالت خود ترميم گر ضد ترك اين است كه ضد ترك بوده و قبل از اينكه ايجاد شده در سطح جاده يا خيابان بزرگ شود، آسفالت به صورت خودكار شروع به ترميم قسمت ترك خورده مي كند و اين امر باعث ايجاد سطح صاف مي شود.
وي ادامه داد: از ويژگي مهم ديگر ضديخ بودن آسفالت توليد شده است كه باعث كاربرد وسيع آن در مناطق سردسير و يخبندان مي شود.
وي اظهار كرد: اين طرح از نظر هزينه نسبت به نمونه هاي متداول كاملا توجيه پذير بوده و باعث كاهش 30درصدي هزينه ها مي شود، همچنين عمر مفيد آن حدود 5/2 الي سه برابر آسفالت معمولي است.
«رحمتي شادآباد» اضافه كرد: اين اختراع كه سال پيش مدال نقره مسابقات و نمايشگاه بين المللي اختراعات سئول و جايزه ويژه وزارت علوم تايوان را كسب كرده بود، با همكاري «مسعود راستگار فرج زاده» فارغ التحصيل كارشناسي ارشد مهندسي شيمي پژوهشگاه شيمي و مهندسي شيمي ايران و با حمايت مالي شهرداري كلانشهر تبريز در حال اجراست.
وي گفت: مسابقات بين المللي اختراعات مالزي زير نظر مستقيم فدراسيون جهاني اختراعات IFIA و سازمان بين المللي مالكيت هاي فكري و معنوي سازمان ملل WIPO و وزارت علوم اين كشور برگزار شد و «عزيز الله معمارياني» رايزن علمي و سرپرست دانشجويان ايراني در جنوب شرق آسيا نيز در بازديد از اين نمايشگاه از نزديك با مخترعان ايراني ديدار و گفت وگو كرد.
«كامران رحمتي شادآباد» با حمايت شهرداري تبريز به نمايشگاه و مسابقات بين المللي اختراعات و نوآوري هاي مالزي و تحت عنوان تيم علمي شهرداري تبريز اعزام و موفق به كسب عنوان برتر جهاني شد.
4 مدال طلا، 1 مدال نقره، جايزه ويژه وزارت علوم تايوان، اجراي دو طرح ملي وزارت نيرو و سازمان صنايع دفاعي كشور و ارائه چهار مقاله ISI از جمله دستاوردهاي علمي وي است.
بيست و سومين مسابقات و نمايشگاه فناوري و اختراعات مالزي (ITEX) از 17 تا 19 ماه مه 2012 (28 تا 30 ارديبهشت ماه) در مركز همايش هاي بين المللي كوالالامپور و با حضور 800 اختراع از كشورهاي مختلف جهان از جمله آمريكا، روسيه، كره جنوبي، چين، تايوان، لهستان، ايتاليا، آلمان و ايران برگزار شد.
طي 23 سال برگزاري اين مسابقات اين اولين بار است كه يك ايراني از طرف آيتكس به عنوان برترين مخترع سال معرفي مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

انحلال خانه سينما قطعي است
در حالي مديريت خانه منحله سينما با هدف عمليات رواني خبر شروع فعاليت مجدد اين تشكل را اعلام كردند اما مراجع تصميم گيرنده بار ديگر بر منحل بودن خانه سينما تاكيد كردند.
حجت الاسلام محمدجعفر منتظري رئيس ديوان عدالت اداري درباره ابهامات ايجاد شده در زمينه نقض حكم انحلال خانه سينما در اين ديوان گفت: انحلال خانه سينما در دو مرجع صورت گرفته است، يكي وزارت ارشاد و ديگري شوراي فرهنگ عمومي. ديوان حكم وزارت ارشاد را نقض كرده اما اگر حكم شوراي فرهنگ عمومي كشور قطعي باشد انحلال همچنان پابرجا است.
همچنين منصور واعظي دبير شوراي فرهنگ عمومي كشور با اشاره به لازم الاجرا بودن احكام شوراي فرهنگ عمومي گفت: انحلال خانه سينما قطعي و لازم الاجرا است و متاسفانه در مديريت هاي خانه سينما به مصوبه شوراي فرهنگ عمومي كم توجهي كردند.
منصور واعظي در گفت وگو با فارس درباره حكم صادر شده از سوي ديوان عدالت اداري براي خانه سينما و وضعيت فعلي خانه سينما گفت: آقاي منتظري (رئيس ديوان عدالت اداري) هم تصريح فرمودند كه حكم شوراي فرهنگ عمومي قطعي است و خانه سينما منحل است درست هم همين است. واعظي افزود: آنچه كه يكي دو روز گذشته ديوان عدالت اداري اعلام كرد ناظر بر تصميم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است كه جزء اختيارات ديوان عدالت اداري است كه به مصوبات دستگاه هاي دولتي نظارت داشته و ورود پيدا كند. اما در مورد شوراي فرهنگ عمومي اين گونه نيست. در همان حكم صادر شده نيز قاضي محترم تصريح فرمودند كه به مصوبه شوراي فرهنگ عمومي ورود پيدا نمي كنند و آقاي منتظري نيز اين مطلب را اعلام كردند. به هر حال از نظر شوراي فرهنگ عمومي اين حكم قطعي و لازم الاجرا است.
كيهان به زودي در صفحه تصوير روز گزارشي از تخلفات خانه سينما به چاپ مي رساند.
حمايت دوقلوهاي بهايي از خانه سينما
دو تلويزيون بهايي كه از لندن پخش مي شوند از خانه سينماي منحله بار ديگر حمايت كردند.
بي بي سي فارسي و من وتو كه هر دو به دست بهائيان اداره مي شوند، بدون اشاره به مباني و ترتيبات حقوقي اصرار دارند تا به مخاطب خود غيرقانوني بودن انحلال خانه سينما را القا نمايند.
اين دو تلويزيون كه با كمكهاي مالي دستگاه اطلاعاتي انگليس ادامه حيات مي دهند، براي القا و تحميل هدف نظر خود، اقدام به سانسور موارد مربوط به تخلفات انجام گرفته توسط هيئت مديره اين تشكل مي نمايند.
ثبت نكردن و تغيير خودسرانه اساسنامه خانه سينما، ارتباط با بيگانگان و حمايت از عناصر ضدايراني از جمله تخلفات و سوء عمل گردانندگان خانه سينما بود.
دفتر جشنواره عمار در غزه تاسيس مي شود
در دومين نشست فيلمسازان عمار علاوه بر بررسي فيلم ها و برخي سوژه ها، درباره دفاع مقدس، كتاب جديد داوودآبادي و قطعه موسيقي «شهاب» سخن گفته شد و عنوان شد كه تفاهمنامه اي براي تاسيس دفتر جشنواره عمار در غزه امضا شده است.
در اين نشست، دبيرخانه عمار گزارشي از فعاليت هاي چندماهه اخير خود ارائه كرد كه از مهمترين آنها مي توان به استمرار اكران هاي مردمي از «روز هنر انقلاب اسلامي» تا «اكران مقاومت»، تثبيت پاتوق ماهانه جشنواره عمار و ارتباط مستمر با فيلمسازان اين حوزه و تهيه دو - سه بسته فرهنگي و ... اشاره كرد.
همچنين در اين گزارش با اشاره به ماموريت هاي تعريف شده براي اين دبيرخانه، به فراخوان هاي فصلي مانند«شهداي هسته اي» و فراخوان «انيميشن دو دقيقه اي درباره پهپاد» اشاره شده و آورده است: از اين فراخوان ها نسبتا استقبال خوبي شد و در فراخوان «انيميشن دو دقيقه اي درباره پهپاد» چهل عنوان پيشنهاد ارائه شد كه 9 عنوان آن تصويب شده و در سايه حمايت براي ساخت قرار گرفت. همچنين بانك فيلمنامه جشنواره عمار به طور رسمي دنبال مي شود.
درباره اكران بين المللي هم، جشنواره عمار اعلام كرد تفاهمنامه اي را براي تاسيس دفتر جشنواره عمار در غزه امضا كرده است و به زودي بخشي از فيلم هاي جشنواره با زيرنويس عربي در غزه و مصر اكران خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14