(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 11 خرداد 1391 - شماره 20223

حديث دشت عشق
هفت گام تا لندن آخرين آوردگاه واليبال براي شكستن قفل المپيك
اخبار كوتاه از فوتبال
شگفتي رقابت هاي فوتسال جام ملتهاي آسيا رقم خورد
تيم ملي فوتسال ايران از رسيدن به فينال بازماند
نبرد غولهاي پرتاب ديسك در ايتاليا حدادي امروز رم را تسخير مي كند!
بركناري ها سرانجام دردسرساز شد
تعليق موقت فدراسيون قايقراني ايران و از دست دادن سهميه هاي المپيك
براي برپايي يك اردوي يك ماهه تيم ملي با 8 وزنه بردار راهي بجنورد شد
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد امير شهيد «سيدمحمدعلي عابديني گيلاني»
ذره ذره تا ملاقات خدا
امير شهيد سيدمحمدعلي عابديني گيلاني (معروف به آقا كوچك) در سال 1316 در يك خانواده روحاني در شهرستان لنگرود پا به عرصه وجود گذاشت. پدرش مرحوم سيدجواد عابديني گيلاني (معروف به آقا بزرگ) از روحانيون بنام آن ديار بود. پس از آنكه فرزندش دوره تحصيلات ابتدايي را در لنگرود به پايان رسانيد به شهر قم مهاجرت كرد تا بتواند در مدرسه فيضيه از محضر مبارك امام خميني(ره) كسب علم نمايد. شهيد عابديني دوره متوسطه را با احراز رتبه اول در قم به پايان رسانيد و از آنجايي كه به فعاليت هاي رزمي و نظامي علاقه داشت در سال 1338 وارد دانشكده علوم نظامي ارتش گرديد و پس از طي دوره مقدماتي پياده در سال 1341 در يگان هاي مختلف نيروي زميني ارتش مشغول خدمت گرديد. علاقمندي او به ورزش باعث شد تا در رشته هاي دووميداني، پرش، و مدال ها و كاپ هاي زيادي را بدست آورد و به دليل موفقيت هاي او در رشته هاي ورزشي سرپرستي امور تربيت بدني لشگر 16 زرهي قزوين به وي سپرده شد. از خصوصيات باارزش وي اين بود كه دوست داشت كارهاي خوبش مخفيانه باشد. با شروع جنگ تحميلي او به همراه ساير برادران نظامي لشگر 16 زرهي قزوين به منطقه جنوب كشور رهسپار گرديد و در طول 5 سال خدمت عاشقانه در جبهه هاي مختلف به عنوان افسر عمليات لشگر در مقابله با دشمنان متجاوز بعثي نقش ارزنده و بسزايي داشت.سرانجام شامگاه 9/5/1364 در منطقه عملياتي فكه، چزابه بر اثر حملات هوايي دشمن متجاوز به فيض شهادت نائل شد.

 



هفت گام تا لندن آخرين آوردگاه واليبال براي شكستن قفل المپيك

واليبال ايران در حالي آخرين نبردها براي كسب وروديه المپيك را پيش رو دارد كه تاكنون حضور در اين رويداد معتبر را تجربه نكرده اما با توجه به موقعيت فعلي تيم ملي، تداركات ديده شده و شرايط ديگر تيم ها انتظار مي رود اين بار بتواند به المپيك برسد.
وقتي تيم فوتبال اميد با رأي فيفا و به دليل استفاده از بازيكن محروم در ديدار رفت مقابل عراق در مرحله دوم مسابقات انتخابي قاره آسيا از ادامه رقابت براي كسب سهميه المپيك بازماند، تيم ملي بسكتبال با عملكردي متفاوت از هميشه نتيجه ديدار برابر اردن را واگذاركرد و در جمع چهار تيم برتر آسيا قرار نگرفت و اينگونه اميدهايش را براي المپيكي شدن از دست داد و هندبال هم از حضور در مسابقات انتخابي كره جنوبي نتيجه اي نگرفت، واليبال تنها شانس باقي مانده ورزش ايران براي حضور يك ورزش گروهي و تيمي در المپيك 2012 لندن شد.
ملي پوشان واليبال ايران در حالي از فردا با روبرو شدن با كره جنوبي كار خود را براي صعود به بازي هاي المپيك لندن آغاز مي كنند كه پيش از اين نيز تيم ملي كشورمان بخت خود را براي ورود به المپيك هاي پيشين آزموده بود اما هر بار به در بسته خورد و نتوانست قفل المپيك را باز كند.
يك سالن، يك خاطره
مسابقات واليبال انتخابي المپيك لندن طي روزهاي 12 تا 21 خرداد ماه با حضور تيم هاي ژاپن، چين، استراليا، صربستان، پورتوريكو، ونزوئلا و كره جنوبي در توكيو ژاپن برگزار مي شود. طي دو دوره گذشته نيز مسابقات انتخابي المپيك كه آسيايي ها در آن شركت داشتند در توكيو برگزار شد. اين بار سالن «مترو پوليتين» براي برگزاري ديدارهاي گزينشي انتخاب شده است. زماني كه تيم ملي ايران براي كسب سهميه المپيك آتن در مسابقات انتخابي شركت كرده بود در همين سالن ژاپن ميزبان را 3 بر 2 شكست داد و اين خاطره اي خوبي است تا ملي پوشان از آن انگيزه بيشتري بگيرند.
انتظاري جز المپيكي شدن نيست
لغو آخرين برنامه و ديدارهاي تداركاتي مقابل چك، هلند و كوبا ضربه بدي بود براي تيم ملي ايران كه مي خواست با انجام اين بازي ها تجربه خود را براي شركت در مسابقات انتخابي المپيك سنگين تر كند اما از اين بدشانسي نمي توان هيچ بهانه تراشي كرد چون پيش از آن تيم ملي تداركات ديگري داشت كه طي سفر به دور اروپا و برگزاري 6 ديدار دوستانه انجام شد. حتي تداركات به حدي كامل بود كه بازيكنان به درخواست ولاسكو با بليت فرست كلاس تهران را ترك كردند و در توكيو هم يك ديدار تداركاتي ديگر برگزار كردند.
واليبال ايران طي سه دوره اي كه در رقابت هاي گزينشي المپيك شركت كرد هيچ وقت بخت مسلم المپيكي شدن نبود چون اصلاً تداركاتي دراين حد و به اين كاملي نداشت اما حالا تيم ايران بعد از اولين قهرماني كه در آسيا به دست آورد و نتايج درخشاني كه در مسابقات جام جهاني داشت با تداركات خوبي كه سپري كرده يكي از بخت هاي صعود است به خصوص اينكه امروز حريفان آسيايي كمتر شباهتي با روزهايي كه دارند كه مانعي محكم براي دستيابي ايران به اهدافش بودند و تيم هاي ديگر هم اگرچه اروپايي هستند اما ايران نشان داد توانايي غلبه بر آنها را دارد چون همين چند هفته پيش صربستان را شكست داد. با همه اينها فراموش نشده كه سرمربي تيم ملي ايران خوليو ولاسكو است. مربي كه براي المپيكي كردن واليبال به ايران آمده است. فدراسيون واليبال در راه فراهم كردن شرايط آماده سازي تيم ملي هيچ چيز كم نگذاشت و حالا نوبت سرمربي تيم ملي است كه با تدابير خود همه تلاش ها را به نتيجه برساند چون خود گفته بود براي تغييرات به ايران آمده ام.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

زرينچه رسما استعفا داد
جواد زرينچه با ارائه نامه اي به وزير ورزش از عضويت در هيات مديره باشگاه استقلال استعفا داد.
زرينچه كه پيش از اين و به دليل نارضايتي از نحوه انتخاب امير قلعه نويي به عنوان سرمربي جديد تيم فوتبال استقلال و اختلاف با اعضاي هيات مديره اين باشگاه، از احتمال استعفايش خبر داده بود، ديروزاستعفاي رسمي خود را تقديم وزير ورزش و جوانان كرد. زرينچه پيش از اين به عنوان يكي از پيشكسوتان تيم فوتبال استقلال در هيات مديره هفت نفره اين باشگاه قرار گرفته بود. وي چندي پيش از اقدام هيات مديره باشگاهش براي تشكيل جلسه در منزل امير قلعه نويي و مذاكره با وي در حالي كه هنوز تكليف مديرعامل باشگاه مشخص نشده بود ابراز نارضايتي كرده بود.
تقوي رسما قراردادش را تمديد كرد
قرارداد مجتبي تقوي به عنوان سرمربي فصل آينده تيم فوتبال سايپا تمديد شد. تقوي سرمربي فصل گذشته باشگاه سايپا، ديروزبا حضور در دفتر پرويز حيدري مديرعامل اين شركت و امضاي قرارداد، رسما به عنوان سرمربي فصل آتي تيم فوتبال سايپا در عرصه رقابتهاي ليگ برتر معرفي شد.
قرار داد 2 ساله قاضي با پرسپوليس
مهاجم ملي پوش تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان با عقد قرارداد رسمي به تيم فوتبال پرسپوليس تهران پيوست. محمد قاضي مهاجم ملي پوش فصل گذشته تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان، پس از توافق با مسئولان باشگاه پرسپوليس قرارداد دوساله اي با تيم فوتبال اين باشگاه امضا كرد.
اين مهاجم كه به دليل مصدوميت ديدار تيم ملي ايران برابر ازبكستان در مرحله نهايي جام جهاني را از دست داد، پس از توافق با مسئولان باشگاه پرسپوليس، براي ثبت قرارداد رسمي راهي هيئت فوتبال تهران شد.قاضي نخستين خريد محمد رويانيان مديرعامل باشگاه پرسپوليس براي دوازدهمين دوره رقابت هاي ليگ برتر باشگاه هاي كشور است.
صانعي: با اين شكست چيزي تمام نشده است
سرمربي تيم ملي فوتسال ايران پس ازشكست برابر تايلند گفت: باخت جزئي از ورزش است و با اين شكست هيچ چيزي تمام نشده است.
علي صانعي بعد از شكست 5 بر 4 ايران برابر تايلند در مرحله نيمه نهايي فوتسال قهرماني آسيا گفت: بازي را خوب شروع كرديم اما بازيكنان ما دنبال گل هاي زياد و تفاضل گل بودند. به همين دليل اسير ضد حملات شديم. در دقايق پاياني نيز چند بازيكن از لحاظ بدني كم آوردند و خسته شدند ضمن اينكه فكر نمي كردند بازي مساوي شود.وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا غرور بازيكنان ايران در اين شكست نقش داشت تصريح كرد: اين موضوع مي تواند يكي از دلايل باخت ما باشد. غرور و اعتماد به نفس بيش از اندازه باعث شد شكست بخوريم و بازيكنان ما فكر مي كردند مي توانيم 7-6 گل به حريف بزنيم به همين دليل بازي را آسان گرفتند و باختيم.صانعي اظهار داشت: بازيكنان باتجربه اي را به ميدان آورديم كه تجربه حضور در جام جهاني را داشتند. به بازيكنانم گفته بودم مراقب شماره 9 تايلند باشند. اين بازيكن در تمام صحنه ها حضور داشت اما نفرات ايران اين موضوع را رعايت نكردند.
درخواست چهار و نيم ميليون دلاري كانوته براي حضور در مس
قائم مقام باشگاه مس كرمان از درخواست دستمزد چهار و نيم ميليون دلاري فردريك كانوته خبر داد. حسن واحدي در مورد وضعيت مذاكره با فردريك كانوته بازيكن تيم سويا اسپانيا، گفت: كانوته براي قراردادي دوساله با باشگاه مس كرمان دستمزد چهار و نيم ميليون دلاري طلب كرد كه اين رقم به هيچ عنوان با سياست هاي باشگاه و شوراي عالي راهبردي مس كرمان همخواني ندارد وما رقم هاي خارج از عرف پرداخت نمي كنيم. البته قرار است كانوته سفري به كرمان داشته باشد تا بازديدي از باشگاه مس داشته باشد.
مربي سابق سپاهان دستيار ابراهيم زاده در نفت
كريم قنبري مربي پيشين تيم هاي سپاهان و ذوب آهن اصفهان ديروز با عقد قراردادي به عنوان دستيار منصور ابراهيم زاده به تيم نفت تهران پيوست.حميد خداداد نيز به عنوان مربي بدنساز با تيم نفت قرارداد امضا كردو حسنوي و سيدي دو مربي فصل گذشته تيم نفت نيز در سمت خود در نفت تهران ابقا شدند.
نبي عضو هيات داوري CAS
رئيس پيشين هيات منصفه ليگ برتر از سوي CAS به عنوان يكي از اعضاي هيات داوري دادگاه حكميت CAS در بخش غرب آسيا انتخاب شد.
حسين محمدنبي به عنوان يكي از اعضاي هيات داوري دادگاه حكميت CAS از بخش غرب آسيا انتخاب شد. دادگاه CAS كه مقر آن در لوزان سوئيس است، دكتر حسين محمدنبي را به عنوان يكي از اعضاي هيات داوري دادگاه حكميت CAS از بخش غرب آسيا انتخاب كرده است.دكتر حسين محمدنبي پيش از اين رئيس هيات منصفه ليگ برتر بود و هم اكنون عضو شوراي حكميت فدراسيون فوتبال است.

 



شگفتي رقابت هاي فوتسال جام ملتهاي آسيا رقم خورد
تيم ملي فوتسال ايران از رسيدن به فينال بازماند

تيم ملي فوتسال كشورمان در مرحله نيمه نهايي دوازدهمين دوره رقابتهاي قهرماني آسيا به مصاف تيم ملي تايلند رفت و با شكست برابر اين تيم از رسيدن به ديدار فينال اين رقابتها بازماند تا بزرگترين شگفتي جام دوازدهم رقم بخورد.
تلاش اين دو تيم در پايان وقت قانوني مسابقه به تساوي 3 بر 3 انجاميد اما در نهايت اين تيم ايران بود كه مسابقه را با نتيجه 5 بر 4 به حريف واگذار كرد و از راهيابي به ديدار نهايي اين رقابتها بازماند.
پس از تساوي دو تيم در وقتهاي قانوني، بازي به وقتهاي اضافي كشيده شد و در دقيقه سه نيمه اول وقتهاي اضافي تايلند توانست گل چهارم را وارد دروازه ايران كند. پس از اين گل، بازيكنان ايران با پنج بازيكن به روي دروازه تايلند حمله كردند اما اين حملات نتيجه اي در بر نداشت تا اينكه در يك دقيقه باقي مانده وحيد شمسايي با استفاده از تجربه اش گل تساوي را وارد دروازه حريف كرد اما اين پايان كار نبود و تايلند توانست 37 ثانيه مانده به پايان بازي گل پيروزي بخش را وارد دروازه ايران كند. درنهايت اين ديدار با نتيجه پنج بر چهار به سود تيم تايلند به پايان رسيد تا اين تيم به ديدار نهايي صعود كند. در اين مسابقه وحيد شمسايي(4 و 48)، حسين طيبي(7) و جواد اصغري مقدم(25) گل هاي تيم ايران را به ثمر رساندند. اين براي دومين بار است كه تيم ايران از رسيدن به ديدار نهايي اين رقابتها باز مي ماند. تيم ايران در سال 2006 هم با قبول شكست برابر ژاپن از رسيدن به ديدار نهايي محروم ماند.

 



نبرد غولهاي پرتاب ديسك در ايتاليا حدادي امروز رم را تسخير مي كند!

احسان حدادي قهرمان پرتاب ديسك آسيا امروز در سومين مرحله رقابتهاي ليگ الماس در رم به مصاف مهمترين رقيبان المپيكي خود خواهد رفت.
سومين مرحله رقابتهاي دايموند ليگ يا ليگ الماس دووميداني امروز در شهر رم برگزار مي شود و طي آن احسان حدادي با بهترين رقيبان خود رقابت خواهد كرد.
حدادي كه در روزهاي گذشته در اشتوتگارت آلمان تمرين مي كرد، معتقد است تمرينات نسبتا خوبي را تاكنون در شهر اشتوتگارت سپري كرده و اميدوار است نتيجه قابل قبولي را در رم كسب كند.
نفرات شركت كننده در اين رقابت به شرح زير است: 1- وير جيليوس الكنا از ليتواني 2- احسان حدادي از ايران 3- رابرت هارتينگ از آلمان 4- گرد كانتر از استوني 5- هانس كيرچلر از ايتاليا 6- زولتان كواگو از مجارستان 7- پيتور مالاچوفسكي از لهستان 8- جارد رومه از آمريكا
دوره هاي اول و دوم ليگ الماس در شهرهاي دوحه و شانگهاي برگزار شده بود و پس از رم اين رقابتها در شهرهاي يوگن آمريكا، اسلو نروژ، نيويورك آمريكا و پاريس فرانسه ادامه مي يابد كه در چهار مسابقه ياد شده، رقابتهاي پرتاب ديسك مردان تنها در نيويورك انجام مي شود كه احتمالا حدادي در آن حاضر نخواهد بود.

 



بركناري ها سرانجام دردسرساز شد
تعليق موقت فدراسيون قايقراني ايران و از دست دادن سهميه هاي المپيك

رئيس فدراسيون بين المللي قايقراني با ارسال نامه اي به وزارت ورزش و جوانان خبر از تعليق فدراسيون قايقراني داد.
در متن نامه خوزه پرورنا، رئيس كنفدراسيون بين المللي قايقراني خطاب به محمد عباسي، وزير ورزش و جوانان مبني بر تعليق موقت فدراسيون قايقراني ايران آمده است از شما تقاضاي اطلاعات تكميلي در مورد شرايط موجود آقاي دنيامالي كه كاملا قانوني انتخاب شده بودند را داريم و اين كه بايد توضيح قانع كننده اي درباره قوانين حقوقي و دلايل بركناري ايشان وجود داشته باشد. در چنين شرايطي فدراسيون جهاني قايقراني هيچ راه حلي جز تعليق موقت فدراسيون قايقراني ايران ندارد كه اين امر منجر به از دست دادن سهميه هاي المپيك ايران مي شود. ما در انتظار پاسخ شما تا تاريخ 5 ژوئن 2012 (16 خرداد 1391) هستيم.
دنيامالي رئيس سابق فدراسيون قايقراني پس از تعليق اين فدراسيون گفت: من هفته قبل اين موضوع را پيش بيني مي كردم و به آقايان در وزارت ورزش بويژه به سجادي درخصوص وقوع چنين اتفاقي هشدار داده بودم اما آنها گفتند كه ما براساس قوانين خودمان عمل مي كنيم و به قوانين فدراسيون جهاني كاري نداريم، در حالي كه ما اگر عضو يك فدراسيون جهاني مي شويم بايد تابع قوانين و پروتكل هاي بين المللي آن فدراسيون نيز باشيم.
هشدار به سجادي
رئيس پيشين فدراسيون قايقراني تاكيد كرد: من به سجادي گفتم كه اين نحوه بركناري من و اعلام آن در رسانه ها براي فدراسيون قايقراني ايران عواقب دارد، حتي به آنها گفتم اگر مرا نمي خواستيد به خودم مي گفتيد تا استعفا دهم چون خود من دوست ندارم در جايي كار كنم كه به من اعتقادي ندارند. در حال حاضر اگر دوستان در وزارت ورزش طي يك هفته اي كه فرصت دارند جواب قانع كننده اي ندهند تعليق موقت فدراسيون قايقراني ايران تبديل به تعليق دائمي مي شود.
وي اظهار داشت: بنابراين براي جلوگيري از تعليق قطعي فدراسيون قايقراني ايران يا دوستان بايد پاسخ قانع كننده اي به فدراسيون جهاني بدهند و يا همه چيز را در فدراسيون قايقراني به وضعيت اول خود برگردانند. رئيس بركنار شده فدراسيون قايقراني تاكيد كرد: اميدوارم آقايان در وزارت ورزش به جاي فرافكني تدبيري درست انجام دهند تا فدراسيون قايقراني به آنچه در گذشته براي فدراسيون فوتبال ايران اتفاق افتاده بود دچار نشود چون اگر به طور دائمي تعليق شويم قايقرانان ما المپيك را نيز از دست مي دهند.
جاي نگراني نيست
اما در مقابل معاون وزير ورزش جوانان دريافت هرگونه نامه اي از فدراسيون جهاني قايقراني مبني بر تعليق ايران را تكذيب مي كند و مي گويد: آنقدر ديپلماسي وزارت ورزش قوي هست كه خيلي زود با رايزني و تفاهم و تعامل آن را حل كنيم.
حميد سجادي با بيان اينكه هيچ نامه اي از هيچگونه منبعي يا فدراسيون جهاني به دست ما نرسيده و من تعجب مي كنم كه چرا چنين نامه اي فقط بايد براي يك رسانه خاص در ايران ارسال شده است گفت: دوستاني كه دم از منافع ملي مي زنند اي كاش يك مقدار خويشتن دار بودند و عجولانه جابجايي و بركناري خود را به فدراسيون و مجامع جهاني اعلام نمي كردند. البته اين موضوع جاي هيچ نگراني ندارد و حتي اگر سوءتفاهمي هم براي فدراسيون جهاني بوجود آمده باشد بنا به دستور آقاي وزير آنقدر ديپلماسي وزارت قوي هست كه خيلي زود با رايزني و تفاهم و تعامل آن را حل كنيم.

 



براي برپايي يك اردوي يك ماهه تيم ملي با 8 وزنه بردار راهي بجنورد شد

در فاصله 58 روز تا آغاز رقابت هاي المپيك 2012 لندن، تيم ملي وزنه برداري كشورمان راهي بجنورد شد تا يك اردوي يك ماهه را در اين شهرستان سپري كند.
ملي پوشان وزنه برداري كه طي 2 سال اخير زير نظر كوروش باقري علاوه بر تمرين در كمپ تيم هاي ملي در شهرهاي كرمان، سنندج، زنجان، كرمانشاه، مشكين شهر، ماهشهر و آبادان نيز تمرين كرده اند اين بار بجنورد را براي سپري كردن يكي از حساس ترين اردوي خارج از تهران خود انتخاب كرده اند تا در اين اردو به مرز آمادگي 100 درصد براي حضور در رقابتهاي المپيك 2012 لندن برسند.
مرتضي رضائيان و سجادبهروزي در 69 كيلوگرم، كيانوش رستمي و سهراب مرادي در 85 كيلوگرم، سعيد محمدپور در 94 كيلوگرم، نواب نصيرشلال در 105 كيلوگرم و بهداد سليمي و سجاد انوشيرواني در 105+ كيلوگرم 8 وزنه برداري هستند كه در بجنورد زيرنظر كوروش باقري، سرمربي و جورج زالاي مربي تيم تمرين مي كنند.
كادرفني در نظر دارد در پايان اين اردوي يك ماهه روي نام يكي از ملي پوشان وزنه برداري خط قرمز بكشد. تركيب نهايي تيم ملي وزنه برداري نيز اواسط تيرماه با معرفي 6 وزنه بردار اعزامي به المپيك مشخص خواهد شد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ تيم ملي جودو ناشنوايان ايران با كسب دو مدال طلا، دو نقره و دو برنز قهرمان آسيا و اقيانوسيه شد.
¤ تيم تكواندوي دانشجويان كشورمان با كسب 3 مدال طلا و 3 مدال برنز بالاتر از تيم ملي كره جنوبي به عنوان قهرماني جهان دست پيدا كرد.
¤ فدراسيون بسكتبال ايران تاريخ نقل و انتقالات و آغاز رقابت هاي ليگ هاي برتر، دسته يك، دسته دو و زيرگروه باشگاه هاي ايران را اعلام كرد . زمان نقل و انتقالات بازيكنان در تمام رده هاي ليگ بسكتبال از 14 تيرماه تا 15 مردادماه در نظر گرفته شده است. همچنين ليگ برتر ايران از دوشنبه اول آبان ماه آغاز مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14