(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 11 خرداد 1391 - شماره 20223

توصيه هاي ترافيكي مراسم ارتحال امام(ره)
برخورداري همسران جانبازان و آزادگان متوفي از مزاياي بيمه ها
افتتاح پل تقاطع بزرگراه شهيد محلاتي با بزرگراه امام علي(ع)
جراحي كم سابقه وسيع قلبي در كشور
رئيس مؤسسه تحقيقات مركبات كشور: واردات مركبات در فصل برداشت متوقف شود
حاجي پاشا خبر داد حكم 18 شركت بزرگ لبني گرانفروش صادر شد
زهره از مقابل خورشيد عبور مي كند
زنداني خوانسار پس از ازدواج آزاد شد
جمع آوري 15 هزار گيرنده تجهيزات ماهواره اي در قائمشهر
حوادث كوتاه از كشور
استفاده از نوجوانان در ارتش اسرائيل
نام خليج فارس در خطوط هوايي قطر
10 سال زندگي با همسر فريز شده
مرگ 20 ايتاليايي در زلزله
تابوت هاي عجيب و غريب



برنامه هاي ويژه سازمان ها در سالگرد رحلت امام (ره)
توصيه هاي ترافيكي مراسم ارتحال امام(ره)

توصيه هاي ترافيكي مراسم ارتحال امام(ره) از سوي رئيس پليس راهور تهران اعلام شد.
بنابر اظهارات سردار رحيمي پليس 10پاركينگ براي 30 تا 50 هزار خودرو در مراسم ارتحال امام(ره) در نظر گرفته است.
وي با اعلام اينكه تردد تمامي وسايل نقليه ساعت 24 سيزدهم خرداد در مسير جنوب به شمال اتوبان تهران- قم از پل حسن آباد ممنوع است، ادامه داد: تردد كاميون و وسايل نقليه سنگين در محور جاده قديم قم تهران از سه راهي سلفچگان به سمت تهران تا پايان مراسم ممنوع بوده و رانندگان مي توانند از محور سلفچگان آزادراه تهران- ساوه به عنوان مسير جايگزين استفاده كنند. ضمن اينكه تردد كاميون ها در طول جاده قديم قم مسير شمال به جنوب و بالعكس ممنوع است.
به گفته رئيس پليس راهور تهران، محدوديت تردد همچنين براي كاميون ها در محور آزادگان از سه راهي افسريه در شرق و جاده مخصوص كرج در غرب اعمال مي شود. ضمن اينكه در بلوار علامه عسگري از سه راهي باقرشهر شرق به غرب و رمپ و لوپ هاي پل حرم از آزادراه خليج فارس به سمت بلوار علامه عسگري ممنوع است.
رحيمي در خصوص جدول مسير حركت شركت كنندگان نيز گفت: زائران استان هاي اصفهان و مركزي بايد از آزادراه قم- تهران پل حسن آباد، جاده حسن آباد، جاده قديم قم، جاده سايت به پاركينگ شماره 1 مراجعه و از زيرگذر قطعات طرح توسعه جاده سايت، جاده مجيدآباد، كمربندي ورامين و آزادراه تهران- قم خارج شوند. همچنين استان هاي هرمزگان، كرمان، سيستان و بلوچستان، لرستان، چهارمحال، فارس، كهگيلويه و سمنان نيز بايد از آزادراه قم- تهران، پل حسن آباد، جاده حسن آباد، جاده قديم، درب گلدسته بهشت زهرا وارد و از مسير برعكس خارج شوند.
رئيس پليس راهور تهران ادامه داد: نواحي بسيج استان تهران، كرج، شهريار، ساوجبلاغ، هشتگرد، نظرآباد، ناحيه قدس، فيروزكوه و دماوند بايد از غرب و شرق آزادگان، پل شهيد رجايي به سمت جاده قديم سه راهي باقرشهر درب 250 بهشت زهرا وارد و از مسير برعكس خارج شوند همچنين زائران استان خراسان جنوبي نيز بايد از كمربندي ورامين جاده قديم سه راهي كهريزك، سه راهي باقرشهر درب 250 وارد شوند.
رحيمي افزود: موتورسيكلت ها و ميني بوس هاي شركت واحد از شمال، شرق و غرب تهران بايد از مسير بزرگراه آزادگان، پل شهيد صنيع خاني، بزرگراه شهيد هاشمي، پاركينگ متروي شهدا وارد شوند. همچنين استان هاي آذربايجان شرقي، غربي، خراسان رضوي، خراسان شمالي و قزوين نيز از همين مسير پس از راست گرد پل اخلاقي مي توانند وارد پاركينگ شماره 5 شوند.
رئيس پليس راهور از كاروان هاي زائران خواست در طول حركت به سمت حرم از مسيرهاي تعيين شده حركت كنند و مسئولان كاروان ها از اتوبوس هايي با ضريب ايمني بالا استفاده كنند. همچنين در صورت امكان زائران از حركت پياده در مسيرهاي سواره رو به ويژه محورهاي بزرگراهي خودداري كنند. ضمن اينكه در مسيرهايي كه بيش از هشت ساعت نياز به رانندگي دارد بايد از دو راننده استفاده شود.
برنامه هاي شهرداري
در مراسم ارتحال امام(ره)
معاون خدمات شهري شهرداري تهران برنامه هاي ويژه بيست و سومين سالگرد ارتحال حضرت امام خميني(ره) را اعلام كرد.
مجتبي عبداللهي ديروز از استقرار 300 دستگاه تاكسي ون، 150 تاكسي در ستاد گمشدگان و بيش از 4 هزار و 200 دستگاه اتوبوس براي جابجايي زائران خبر داد.
وي با بيان اينكه شركت مترو در روز 13 و 14 به صورت 24 ساعته و رايگان به زائرين خدمت رساني مي كند، گفت: همچنين مناطق 21 گانه در پهنه هاي مختلف در اطراف حرم حضور دارند و منطقه يك نيز در جماران در حال فعاليت هستند.
عبداللهي با تاكيد بر آماده باش كامل نيروهاي خدمات شهري گفت: دست فروشان در اطراف حرم جمع آوري مي شوند.
وي از استقرار 6 ايستگاه فرهنگي در اطراف حرم خبر داد و گفت: شركت شهر سالم نيز به صورت كامل حضور دارد.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران از ساخت سوله اي در اطراف حرم خبر داد و گفت: بخشي از اين سوله به عنوان بهداري است و بيش از 40نفر كادر پزشكي در آن مستقرند.
وي با بيان اينكه 500 هزار بسته پذيرايي در بين زائران توزيع مي شود، گفت: 110 هزار پرس غذا به ميهماناني كه از شب قبل مستقر شده اند با همكاري نهادها توزيع مي كنيم و امكان دارد تعداد پرس هاي غذاها افزايش يابد.
عبداللهي با بيان اينكه بيش از دو ميليون زائر در اين مراسم شركت مي كنند گفت: آمادگي لازم براي انجام كار وجود دارد.
وي از ايجاد 1350 سرويس بهداشتي در اطراف حرم خبر داد و گفت: حدود 700 سرويس بهداشتي ظرف چند روز آينده آماده بهره برداري مي شود و الباقي در آينده نزديك آماده خواهد شد.
معاون خدمات شهري شهرداري تهران از نصب دو پرچم در اطراف حرم خبر داد و گفت: آبنما نيز در اطراف حرم نصب كرده ايم.
برنامه هاي سازمان هاي امدادي در سالروز ارتحال امام(ره)
پنج فروند بالگرد براي پوشش امداد هوايي در مسيرهاي منتهي به حرم حضرت امام(ره) مستقر خواهند شد و 800 امدادگر وظيفه پوشش امدادي مراسم ارتحال را برعهده مي گيرند.
بنابر گزارش رسيده از جمعيت هلال احمر ايران، در روز 14 خرداد 800 امدادگر زن و مرد داخل صحن حرم به زائران ارائه خدمات امدادي و كمك هاي اوليه مي دهند.
همچنين 100 دستگاه آمبولانس و 50 موتورسوار امدادي در محورهاي پاكدشت-افسريه، سه راه افسريه- آزادگان تا حرم، اتوبان صالح آباد، اتوبان قم، اتوبان ساوه و اتوبان تهران- كرج كه مسيرهاي پرتردد هستند، مستقر مي شوند.
پنج فروند بالگرد نيز براي پوشش امداد هوايي در مسيرهاي منتهي به حرم حضرت امام(ره) مستقر خواهند شد.
استقرار واحدهاي فعال خونگيري در سطح شهر
اداره كل انتقال خون استان تهران برنامه فعاليت مراكز اهداي خون در روزهاي 14 و 15 خرداد را به شرح زير اعلام كرد:
برنامه واحدهاي فعال خونگيري در چهاردهم خردادماه:
- پايگاه مركزي وصال شيرازي، از 8 صبح تا ساعت 22
- پايگاه انتقال خون مترو شهرري، از 8صبح تا ساعت 20
- پايگاه انتقال خون آزادي، از 8 صبح تا ساعت 20
- پايگاه انتقال خون نارمك، از 8 صبح تا ساعت 20
- پايگاه انتقال خون شيفت صبح حرم امام خميني(ره)، از 8 صبح تا ساعت 17
- پايگاه انتقال خون شيفت عصر حرم امام خميني(ره)، از ساعت 16 تا پايان مراسم
برنامه واحدهاي فعال خونگيري در پانزدهم خردادماه:
- پايگاه مركزي وصال شيرازي از 8 صبح تا ساعت 22
- پايگاه انتقال خون مترو شهرري از 8 صبح تا ساعت 20
- پايگاه انتقال خون آزادي از 8 صبح تا ساعت 20
- پايگاه انتقال خون نارمك از 8 صبح تا ساعت 20
در تاريخ 13خرداد كليه مراكز اهداي خون طبق روال عادي فعال بوده و علاوه بر آن شيفت عصر واحد مستقر در حرم مطهر امام خميني(ره) از ساعت 16 عصر تا پايان مراسم فعال خواهد بود.
تجهيز 10 ايستگاه مترو
به مسيرياب معلولان
مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران از مناسب سازي تمامي ايستگاه هاي جديد براي استفاده معلولان و تجهيز 10 ايستگاه مترو به مسيرياب معلولان خبر داد.
علي محمد قلي ها گفت: ايستگاه هاي در دست احداث مجهز به آسانسور و رمپ هاي ويژه معلولان و جانبازان است.
قلي ها با اشاره به پيشنهاد انجمن دفاع از حقوق معلولان ايران براي اختصاص واگني ويژه معلولان و سالمندان گفت: اين طرح در دست بررسي است و بعد از اضافه شدن واگن ها مي توانيم در خصوص آن تصميم گيري كنيم.
وي ادامه داد: اگر با كاهش سرفاصله ها حجم مسافر در ساعات پيك كاهش پيدا كرد مي توان برنامه ريزي هاي لازم را در اين خصوص انجام داد و در غير اين صورت به دليل حجم مسافر و نحوه ورود و خروج آنها استفاده از اين فضا براي خود معلولان نيز مشكلاتي به وجود مي آورد.
قلي ها با اشاره به افزايش جايگاه بانوان در واگن هاي مترو گفت: براي اجرايي شدن اين طرح نيز زمان زيادي را صرف كرديم و با وجود مشكلات ابتدايي با فرهنگ سازي اين موضوع پذيرفته شد كه اميدواريم به زودي شاهد آسايش و رفاه معلولان در مترو باشيم.
توصيه هاي ترافيكي در محورهاي مواصلاتي مازندران
ساري- خبرنگار كيهان:
فرمانده پليس راه استان مازندران از اعمال محدوديت هاي ترافيكي به مناسبت در پيش بودن مراسم بيست و سومين سالگرد ارتحال حضرت امام خميني در محورهاي مواصلاتي استان خبر داد.
سرهنگ جعفر محمدنژاد با اعلام اين خبر افزود: با توجه به گراميداشت بيست وسومين سالگرد ارتحال ملكوتي بنيانگذار كبير انقلاب، حضرت امام خميني و تعطيلات ايام 14 و 15 خرداد ماه، محدوديت هاي ترافيكي از ديروز تا روز سه شنبه 16 خرداد ماه در محورهاي مواصلاتي استان مازندران اعمال خواهد شد.
فرمانده پليس راه مازندران يادآور شد: تردد موتورسيكلت از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه مورخ 10 خرداد ماه تا ساعت 24 روز سه شنبه 16 خرداد ماه از محور «كندوان» «چالوس- كرج»، هراز، فيروز كوه و بالعكس ممنوع است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس وي افزود: در محور «كرج- چالوس» تردد انواع تريلي و كاميون ها كماكان ممنوع بوده و تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 14 تا 24 پنجشنبه 11 خرداد ماه از «مرزن آباد به سمت كرج» ممنوع و از ساعت 16 و 30 دقيقه تا 24 از «كرج به سمت مرزن آباد» يك طرفه خواهد بود.
فرمانده پليس راه مازندران به محدوديت ترافيكي در اين محور در روز دوشنبه 15 خرداد ماه اشاره كرد و افزود: تردد انواع وسايل نقليه در اين محور از ساعت 14 تا 24 در اين روز از «كرج به سمت چالوس» ممنوع و از ساعت 16 و 30 دوشنبه 15 خرداد ماه تا ساعت 2 بامداد روز سه شنبه 16 خرداد ماه از «مرزن آباد به سمت كرج» يك طرفه خواهد بود.
«محمدنژاد» همچنين به محدوديت هاي ترافيكي در محور «هراز» اشاره كرد و افزود: تردد كليه تريلي ها از اين محور كماكان ممنوع است و تردد كليه كاميون ها به استثناي كاميون هاي حامل مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 12 تا 24 روزهاي چهارشنبه، جمعه، شنبه و يكشنبه 10، 12، 13 و 14 خرداد ماه و از ساعت 6 صبح تا 24 روزهاي پنجشنبه و دوشنبه 11 و 15 خرداد ماه ممنوع است.
وي اظهار داشت: تردد كليه وسايل نقليه از ساعت 21 روز شنبه 13 خرداد ماه تا ساعت 6 صبح روز يكشنبه 14 خرداد ماه از «رودهن» (انتهاي بلوار كريتون) به سمت آمل ممنوع و از ساعت 23 روز شنبه مورخ 13 تا ساعت 6 صبح روز يكشنبه 14 خرداد تردد از «آمل به سمت رودهن» يك طرفه است.
فرمانده پليس راه مازندران تصريح كرد: تردد كليه وسايل نقليه از ساعت 13 روز دوشنبه 15 خرداد ماه تا ساعت 1 بامداد روز سه شنبه 16 خرداد ماه از «رودهن به سمت آمل» ممنوع بوده و از ساعت 15 روز دوشنبه تا ساعت 1 بامداد روز سه شنبه تردد كليه وسايل نقليه از «آب اسك به رودهن» بصورت يكطرفه خواهد بود.
وي افزود: در محور فيروز كوه تردد كليه تريلي ها به استثناي تريلي هاي حامل مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 12 تا 24 روز چهارشنبه، جمعه، شنبه و يك شنبه 10، 12، 13 و 14 خرداد ماه و همچنين از ساعت 6 الي 24 روزهاي پنجشنبه و دوشنبه 11 و 15 خرداد ماه از «تهران به طرف قائم شهر» و بالعكس ممنوع است.

 



برخورداري همسران جانبازان و آزادگان متوفي از مزاياي بيمه ها

همسران جانبازان و آزادگان متوفي و فرزندان شهدا با تصويب هيئت دولت، از مزاياي بيمه عمر و حوادث برخوردار مي شوند.
هيئت وزيران بنا به پيشنهاد بنياد شهيد و امور ايثارگران و به استناد اصل 138 قانون اساسي و در اجراي بندهاي (الف) و (ح) ماده (44) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه- مصوب 1389، مبلغ سرمايه بيمه عمر و حادثه براي هر يك از جانبازان (25درصد) و بالاتر را 100 ميليون ريال، همسران شهدا را 70 ميليون ريال، والدين شهدا و جانبازان زير (25 درصد) و آزادگان فاقد درصد جانبازي و همسران جانبازان و آزادگان متوفي را 50 ميليون ريال تعيين كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، بر اساس اين مصوبه، واحد مسكوني و اثاثيه منزل جانبازان، آزادگان، همسران جانبازان و آزادگان متوفي و خانواده شاهد (والدين، همسر و فرزندان) زيرپوشش بيمه حوادث غيرمترقبه ناشي از بلاياي طبيعي از قبيل سيل، زلزله، صاعقه، طوفان و حوادث ناشي از آتش سوزي و انفجار قرار مي گيرد.
همچنين دولت موافقت كرد اقدامات بنياد شهيد و امور ايثارگران درباره سرمايه بيمه عمر افراد ياد شده در سالهاي 1385 لغايت 1390 تنفيذ شود.
اين مصوبه را «محمد رضا رحيمي» معاون اول رئيس جمهوري براي اجرا ابلاغ كرده است.گفتني است پيش از اين، فقط جانبازان و آزادگان و والدين همسران شهدا زير پوشش بيمه عمر و حوادث قرار داشتند.

 



صبح ديروز صورت گرفت
افتتاح پل تقاطع بزرگراه شهيد محلاتي با بزرگراه امام علي(ع)

پل بزرگراه شهيد محلاتي در تقاطع با بزرگراه امام علي(ع) صبح ديروز مورد بهره برداري قرار گرفت.
در بازديد صبح ديروز شهردار تهران از بخش شمالي بزرگراه امام علي(ع) در منطقه 8 (مسيل باختر) تا محدوده منطقه 15، با توجه به آماده بودن پل تقاطع اين بزرگراه با بزرگراه شهيد محلاتي، قاليباف دستور بهره برداري از اين پل و تردد خودروها را صادر كرد. برنامه زمان بندي براي افتتاح اين پل، اواخر خردادماه تعيين شده بود.
معاون فني و عمراني شهرداري تهران گفت: با بهره برداري از اين پل، ترافيك در بزرگراه شهيد محلاتي روان شده و عبور و مرور در بخش ورودي بازار و بزرگراه بسيج نيز تسهيل مي شود. خوشبختانه با تلاش همكاران در واحدهاي مختلف اجرايي، اين بخش از تقاطع ميدان محلاتي با بزرگراه امام علي(ع) پيش از موعد مقرر به بهره برداري رسيده است تا دسترسي هاي شبكه در اين محور ترافيكي مهم با سهولت بيشتري صورت پذيرد.
مازيار حسيني اظهار كرد: به منظور عدم تداخل ترافيك بزرگراه هاي امام علي(ع) و شهيد محلاتي، تقاطع ميدان محلاتي به صورت سه سطحي طراحي شده است؛ شهرونداني كه از جنوب به سمت شمال بزرگراه امام علي(ع) قصد عزيمت دارند، از تراز مثبت يك پل و در مسير برعكس از تراز منفي يك تردد خواهند كرد. حركت در مسير بزرگراه شهيد محلاتي نيز در تراز همسطح طراحي و اجرا شده است.
پل بزرگراه شهيد محلاتي، 175 متر در هر دو طرف طول دارد كه براي ساخت آن 150 هزار متر مكعب عمليات خاكي و 15 هزار متر مربع قالب بندي، هزار تن آرماتوربندي و بالغ بر 10 هزار متر مكعب بتن ريزي صورت گرفته است.

 



جراحي كم سابقه وسيع قلبي در كشور

جراحي پيچيده اي دايسكسيون وسيع قلبي، آئورت صعودي، قوس آئورت كه 8 ساعت به طول انجاميد توسط يك فوق تخصص جراحي قلب بيمارستان تامين اجتماعي ميلاد تهران با موفقيت پايان پذيرفت.
به گزارش روابط عمومي سازمان نظام پزشكي، دكتر حميدرضا اسماعيلي فوق تخصصي جراحي قلب و عروق و سرگروه تيم اين جراحي كم سابقه در كشور، گفت: اين عمل دايسكسيون بر روي يك خانم بيمار 54 ساله با درد قفسه سينه و پشت انجام گرفت و با توجه به پارگي در آئورت صعودي، قوس آئورت و آئورت نزولي و تا آئورت نمكي و شرايط بيمار، از ساعت 8 شب تا 5 صبح به طول انجاميد.
وي افزود: طي عمل جراحي، سرد كردن بيمار تا 16 درجه و ايست كامل گردش خون و حفاظت مغز با جريان خون جداگانه و گردش خون برون پيكري از ناحيه عروق راني، صورت گرفت كه ريسك بالايي داشت.
وي خاطرنشان كرد: آمار مرگ و مير و سكته مغزي اين بيماران حتي در بهترين مراكز درماني دنيا بالاست و معمولا حتي اگر بيمار زنده بماند نيز عوارض زيادي براي او به همراه دارد زيرا از نظر آناتومي شلوغ ترين ناحيه، قوس آئورت مي باشد و عارضه در اين قسمت مرگ را به دنبال دارد.
جراح قلب بيمارستان ميلاد تهران اظهار كرد: با توجه به عدم پذيرش بيمار در بيمارستان هاي تخصصي، به دلايل مختلف مانند نداشتن تجهيزات و حتي ريسك بالاي عمل و با آگاهي به پيچيدگي آن، جراحي را همراه با تيم پزشكي بيمارستان تامين اجتماعي ميلاد انجام دادم كه خوشبختانه عمل موفقيت آميز بود و پس از 24 ساعت علايم هوشياري در بيمار مشاهده شد.
وي يادآور شد كه اين جراحي با چنين وسعتي تا به حال صورت نگرفته ولي با لطف خداوند و سعي تيم جراحي، بيمار از مرگ حتمي نجات يافته و به سلامت از بيمارستان مرخص شد.
دكتر اسماعيلي با اشاره منشا و علت عارضه اين بيمار گفت: علت اصلي اين بيماري استحكام كم ديواره عروق است كه عموما منشا ژنتيكي دارد. در اثر مقاومت كم ديواره رگها و با افزايش فشار خون، خون برخي لايه هاي دروني عروق را پاره كرده و از يك كانال فرعي كه در ديواره رگ ايجاد مي شود حركت مي كند كه ادامه آن مي تواند باعث انسداد رگ ها و مرگ شود.
وي به هزينه بالاي اين جراحي هم اشاره كرد و افزود: اين جراحي در بيمارستان خصوصي 25 تا 30ميليون تومان براي بيمار هزينه دارد اما در بيمارستان تامين اجتماعي ميلاد به صورت رايگان انجام شد.

 



رئيس مؤسسه تحقيقات مركبات كشور: واردات مركبات در فصل برداشت متوقف شود

رئيس مؤسسه تحقيقات مركبات كشور گفت: لازم است واردات مركبات در فصل برداشت متوقف شود و دستگاه ها در اين خصوص همكاري كنند.
به گزارش خبرنگار مهر از كرج مرتضي گل محمدي بعد از ظهر سه شنبه در حاشيه اولين همايش مديريت آب در مزرعه افزود: به عنوان متولي تحقيقات در حوزه مركبات در كشور با واردات مركبات در فصل برداشت مخالف هستيم و بايد از اين امر جلوگيري شود.
رئيس مؤسسه تحقيقات مركبات كشور ادامه داد: براساس توانمندي هاي كنوني كشور در خصوص توليد مركبات، ميزان توليد مركبات در داخل كافي است كه اين امر، ضرورت جلوگيري از واردات در فصل برداشت را افزايش مي دهد.
وي گفت: سال گذشته اين مشكل وجود داشت و اميدواريم در فصل برداشت سال جاري شاهد بروز مشكل ياد شده نباشيم و دستگاه هاي ذيربط در اين راستا تعامل و همكاري كافي داشته باشند.
گل محمدي در خصوص وظايف مؤسسه تحقيقات مركبات، افزود: بررسي نيازها و توليد دانش فني به روز از طريق اجراي پروژه ها و طرح هاي تحقيقاتي در مناطق مختلف مركبات خيز كشور از وظايف ماست.

 



حاجي پاشا خبر داد حكم 18 شركت بزرگ لبني گرانفروش صادر شد

معاون رئيس سازمان تعزيرات كشور از صدور حكم براي 18 شركت بزرگ لبني خبر داد و گفت: براي 22 شركت لبني در تهران به علت گرانفروشي 24 ميليارد تومان جريمه تعيين شده است.
نظرعلي حاجي پاشا در گفت وگو با مهر از صدور حكم براي 18شركت لبني به دليل عرضه محصولات لبني خارج از قيمت مصوب خبر داد و افزود: تاكنون 22 پرونده تخلفاتي و گرانفروشي براي شركت هاي لبني تهران تشكيل شده كه مهمترين آنها شركت هاي لبني «م» و «پ» هستند.
وي افزود: شركت هاي متخلف جمعا به مبلغ 24ميليارد تومان جريمه نقدي در حق دولت محكوم شدند كه در صورت عدم واريز مبلغ جريمه شركت آنها پلمب مي شود كه در ادامه تعزيرات شركت ها حبس و توقيف اموال هم در انتظار متخلفان است.
حاجي پاشا گفت، همچنين 10دامدار بزرگ تهران هم 422 ميليون تومان جريمه نقدي شدند كه پرونده آنها نهايي شده است.
به گفته وي چندي پيش نيز شركت لبنيات كاله به دليل گرانفروشي پلمب شد.

 



زهره از مقابل خورشيد عبور مي كند

بامداد روز 17 خرداد ماه براي دومين بار زهره از مقابل خورشيد عبور مي كند.
بنا به گزارش مهر به نقل از قمري نژاد، دبير اجرايي كميته آماتوري انجمن نجوم ايران، اين پديده نادر به طور متوسط هر 120 سال قابل مشاهده است.
زمان گذر زهره بامداد روز 17 خردادماه برابر 5 ژوئن 2012 است و علاقمندان براي رصد اين پديده مي توانند صبحگاه از محل زندگي خود اين پديده را رصد كنند.
براي رصدگران ايراني زمان كافي براي رصد اين پديده وجود دارد و مي توانند تا ساعت 20:9 صبح به رصد تماسهاي سوم و چهارم پديده گذر زهره از مقابل خورشيد ادامه دهند.
دبير اجرايي شاخه آماتوري انجمن نجوم ايران با بيان اينكه رصدگران قبل از استفاده از فيلترها از سالم بودن آن مطمئن شوند، هشدار داد برخي از فيلترهاي مستعمل ممكن است روزنه هاي ريزي بر روي آن ايجاد شده باشد كه در اين صورت با عبور نور خورشيد از آن اثرات نامطلوبي را بر روي چشم بگذارد.

 



زنداني خوانسار پس از ازدواج آزاد شد

خوانسار- خبرنگار كيهان:
زنداني 20 ساله خوانساري كه به اتهام رابطه نامشروع كه از اواسط اسفند ماه سال گذشته در بازداشتگاه خوانسار به سر مي برد پس از ازدواج از زندان رهايي يافت.
سرپرست بازداشتگاه خوانسار ضمن اعلام اين خبر افزود: بنا به درخواست شخصي زنداني و پس از برگزاري چندين جلسه مشاوره خانوادگي و با هماهنگي انجام شده با دادگستري شهرستان عقد رسمي و قانوني زنداني با حضور محضردار دفتر ازدواج در بازداشتگاه شهرستان انجام شد.سيدرضا موسوي هدف از اين حركت را اصلاح و تربيت، بازسازگاري اجتماعي و كمك به بازگشت سعادتمندانه اين مددجو به آغوش خانواده و جامعه عنوان كرد و افزود: پس از انجام اين حركت اسلامي كه تأكيد و توصيه به امر ازدواج است با پيگيري پرونده قضايي از طريق دادگستري اين مددجو آزاد و به آغوش خانواده اش بازگشت.وي خاطرنشان كرد: اين دومين ازدواج در بازداشتگاه خوانسار در سال جاري است كه منجر به آزادي سه مددجو شده است.

 



جمع آوري 15 هزار گيرنده تجهيزات ماهواره اي در قائمشهر

قائمشهر- خبرنگار كيهان:
فرمانده نيروي انتظامي قائمشهر گفت: 15 هزار دستگاه تجهيزات و گيرنده ماهواره اي در اين شهر جمع آوري شده است.
سرهنگ محمدرضا قدمي با اشاره به اجراي طرح ارتقاي امنيت اخلاقي و اجتماعي قائمشهر گفت: در راستاي اجراي اين طرح ماموران نيروي انتظامي اين شهرستان براساس دستور مرجع قضايي و داشتن مجوز قانوني به برخي از مجتمع هاي مسكوني و شهرك ها و واحدهاي مسكوني قائمشهر مراجعه كردند و موفق شدند تعداد 5 هزار دستگاه ديش و 10 هزار دستگاه ال .ام.بي و ديگر تجهيزات گيرنده ماهواره اي را از پشت بام ها جمع آوري كنند.
وي اين اقدام پليس را پاسخگويي به خواست شهروندان در اجراي طرح ارتقاي امنيت اخلاقي و اجتماعي و مقابله با هجمه فرهنگي و جنگ نرم دشمنان دانست و اظهار داشت: اجراي اين طرح با هماهنگي مقامات قضايي و با همكاري مردم انجام شد كه اين اقدام رضايتمندي شهروندان را به دنبال داشت.

 



حوادث كوتاه از كشور

زلزله 6/4 ريشتري در فارس
به گزارش ايرنا، بخشدار دهرم از توابع شهرستان فراشبند استان فارس گفت: زلزله 6/4ريشتري روز چهارشنبه در اين بخش، خسارات جزيي به خانه هاي روستاي امامزاده شهيد اين بخش وارد كرد. اين زمين لرزه كه در شهر فراشبند مركز شهرستان فراشبند نيز محسوس بود، موجب ترك برداشتن ديوار برخي خانه ها در روستاي امامزاده شهيد در بخش دهرم شد.
رودخانه جان جوان را گرفت
خرم آباد- خبرنگاركيهان: جوان 20 ساله هنگام ماهيگيري در رودخانه كشكان واقع در شهرستان دوره چگني در آب غرق شد كه به علت عدم مهارت شنا جان سپرد.
كشف اشياي عتيقه از كارگر ميراث فرهنگي
ابهر- خبرنگاركيهان: ماموران كلانتري 16سلطانيه حين گشت زني در جاده روستاي «عباس آباد» شهرستان ابهر به يك دستگاه خودرو پرايد عبوري مشكوك و دستور ايست صادر مي كنند. ماموران اين خودرو را متوقف مي كنند كه در بازرسي از آن سه قطعه شي عتيقه شامل سفال هشت گوش عكس دار، پياله گلدار و يك قطعه كوزه كوچك آبي رنگ كشف شد.
قتل دامدار
سرخس- خبرنگاركيهان: سارقان دامداري را در روستاي كندلكي در سرخس به قتل رساندند و 5 راس گوسفند وي را با خود بردند. مقتول كه به شدت با ضربات تبر مصدوم شده بود به بيمارستان امدادي مشهد اعزام شد كه پس از گذشت 6 روز بر اثر جراحات وارده درگذشت.

 



استفاده از نوجوانان در ارتش اسرائيل

رژيم صهيونيستي با كاهش شديد نظاميان در ارتش رژيم صهيونيستي مواجه است و سران اين رژيم به دنبال لغو قانون ممنوعيت اعزام حريدي ها به خدمت نظام وظيفه هستند. بر سر لغو اين قانون اختلافاتي بين سران رژيم صهيونيستي بوجود آمده است .
روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت به نقل از سرتيپ «گادي آگمن»، رئيس گردان هاي طراحي و اداره نيروي كار نوشت: ما نياز به مردان حريدي داريم.حريدي ها نظاميان ممتازي هستند كه مي توانند كمبود نيروي كار را جبران كنند.در تازه ترين مورد، شائول موفاز رئيس حزب كاديما و اعضاي حزب وي كه به شدت با لغو قانون ممنوعيت اعزام حريدي ها به خدمت نظام وظيفه مخالف هستند، تهديد كرده اند در صورت لغو اين قانون از ائتلاف با نتانياهو كه به تازگي ائتلاف كرده اند، خارج خواهند شد. اين حزب عليرغم مخالفت تعدادي از اعضاي خود تنها با تعديل و نه لغو اين قانون موافقت كرده است.حزب «شاس» و «يهدوت هتوراه» كه 16 كرسي كنيست را در اختيار دارند، تأكيد كرده اند در صورتي كه قانون «طال» (عدم اعزام حريدي ها به خدمت سربازي) لغو يا تعديل شود از ائتلاف خارج خواهند شد، مسئله اي كه باعث كاهش قدرت ائتلاف فعلي و خروج ساير احزاب و انحلال ائتلاف را بيشتر خواهد كرد.وي افزود: در حال حاضر حدود 7500 حريدي زير 18 سال مشمول خدمت وظيفه هستند اما در سال گذشته (2011) تنها 282/1 نفر از حريدي هاي بين 18 تا 26سال براي خدمت در ارتش ثبت نام كردند.

 



نام خليج فارس در خطوط هوايي قطر

سايت عربي الجوار اخيراً با انتشار تصوير زير، دست مسئولان قطري را رو كرد.
بنا بر گزارش رسيده در خطوط هوايي قطر، در معرفي امارات، از عنوان خليج فارس استفاده شده است.

 



10 سال زندگي با همسر فريز شده

يك مرد ژاپني بعد از قتل همسرش، جسد وي را به مدت 10 سال در فريزري مخفي كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، پليس ژاپن گفت: يك پيرمرد80 ساله ژاپني به اتهام قتل همسرش و نگه داشتن جسد وي در فريزر به مدت 10 سال بازداشت شد.«ماساچي يامادا» كه يك شركت فرآوري ماهي را اداره مي كند در بندر «كوشيرو» در شمال ژاپن به جرم نگه داشتن جسد يك زن دستگير شد.پليس هوكايدو به خبرگزاري فرانسه گفت: مقتول با يك شيء رشته مانند خفه شده است و جسد وي توسط قاتل به فريزري در محل كارش منتقل شده است.
پليس همچنين اعلام كرد كه مقتول در زمان قتل 61 ساله بوده است، همسر اين زن علت قتل همسرش را دعواي لفظي با وي و زمان قتل را حدود 10 سال پيش اعلام كرده است.
براساس اين گزارش، پليس هنگامي كارخانه اين مرد را مورد بررسي قرار داد كه برادر مقتول به پليس اعلام كرده بود كه چند سال است از خواهرش اطلاعي ندارد و قادر نيست وي را پيدا كند.

 



مرگ 20 ايتاليايي در زلزله

به دنبال وقوع زلزله 6 ريشتري روز سه شنبه ايتاليا 20نفر جان خود را از دست دادند.
بنابرگزارش رسيده، در اين حادثه بيش از 360 نفر مصدوم و در بيمارستان بستري شدند. شدت زلزله به حدي بود كه بيمارستان هاي منطقه ميراندولا مجبور به خروج بيماران و بستري كردن مصدومان در پياده روها شدند.
براساس خبرهاي رسيده، ساختمان هايي كه بر اثر زلزله پيشين آسيب ديده بودند به طور كامل تخريب شدند.

 



تابوت هاي عجيب و غريب

مرگ حقيقتي انكارناپذير است كه هيچ كس قدرت فرار از آن را ندارد. از طرفي ساخت تابوت توسط مسيحيان براي دفن اموات خود يكي از حرفه هايي است كه گاه در اشكال عجيبي خودنمايي مي كند.
براي مثال مي توان به تابوت مرغي اشاره كرد. اين تابوت مرتفع به احتمال زياد به دليل ارتفاع زياد و شكل عجيبش براي تشييع كنندگان مشكل ساز خواهد شد.
تابوت كوسه اي
بسياري كوسه ماهي را به عنوان خطرناك ترين آبزي موجود در جهان مي شناسند و سعي مي كنند از محل هاي زندگي اين موجود خطرناك دوري كنند. خوب مي توان گفت اين تابوت مي تواند براي يك كارشناس علوم دريايي و يا يك شخص عاشق كوسه ها مكاني دوست داشتني براي خواب ابدي باشد.
تابوت آناناسي
آناناس يك ميوه استوايي خوشمزه و زيبا است كه طرفداران خود را دارد. ظاهراً طراحان تابوت سعي كردند تا با نگاهي به اين ميوه خوشمزه يك تابوت را بسازند و احتمالاً شخص دفن شده هم اميد داشته باشد تا پس از مدتي دوباره رشد كرده و به زندگي بازگردد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14