(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 17 خرداد 1391 - شماره 20225

برخورد شهرداري با املاك قرار گرفته در پهنه سبز طرح تفصيلي
از ابتداي تيرماه تردد موتورسيكلت با عمر بالاي 8 سال ممنوع است
حضور مرزبانان زن در معابر رسمي
رسانه هاي قطري به آتش نشان ايراني عنوان شهيد دادند
عضو انجمن سرطان ايران: سيگاري ها 13سال كمتر عمر مي كنند
كشف بيش از نيم تن موادمخدر در سيستان و بلوچستان
ضرر 30 ميليون ريالي در هر هكتار سيب زميني
پايگاه اطلاع رساني مراسم اعتكاف دانشگاهي راه اندازي شد
سازمان هواشناسي خبر داد افزايش دماي هوا تا آخر هفته
استخدام 1000 محيط بان با دو برابر حقوق
برخورد گروه ضربت با مسابقات سرعت در بزرگراه ها
حوادث كوتاه از كشور
كلاهبردار 3 ميليارد ريالي در كرمان دستگير شد
جمع آوري يك داروي غيرمجاز از بازار
دستگيري 8 دزد خشن
دستگيري 2 عربده كش خيابان گرگان



برخورد شهرداري با املاك قرار گرفته در پهنه سبز طرح تفصيلي

معاون شهرسازي شهردار تهران نحوه برخورد شهرداري تهران با املاكي كه در پهنه بندي طرح تفصيلي جديد تهران در پهنه سبز (G) قرار گرفته است را تشريح كرد.
عليرضا جاويد با اشاره به اينكه اين احتمال وجود دارد كه برخي املاك مسكوني براساس طرح تفصيلي جديد تهران در پهنه G قرار گرفته باشد، يادآور شد: تاكنون به چنين مواردي در طرح تفصيلي برنخورده ايم.
وي خاطر نشان كرد: در صورتي كه بنايي در اين املاك وجود داشته باشد و مالك داراي سند، پروانه ساختماني و گواهي پايانكار معتبر باشد، حقوق مكتسبه مالك به رسميت شناخته مي شود و مي تواند از امتياز حقوق مكتسبه بناي ملك خود در همان ملك يا ملك ديگري استفاده كند.
معاون شهرسازي شهردار تهران همچنين، اين ادعا كه با ابلاغ طرح تفصيلي جديد شهر تهران از تراكم مجاز املاك كاسته شده است، رد كرد و به ايسنا گفت: در برخي مناطق، ميزان تراكم و سطح اشغال بدون تغيير نسبت به گذشته است و در برخي موارد افزايش داشته است؛ تنها در بخش محدودي از زيرپهنه هاي طرح تفصيلي، ميزان تراكم مجاز كاسته شده است.

 



از ابتداي تيرماه تردد موتورسيكلت با عمر بالاي 8 سال ممنوع است

معاون عمراني استانداري تهران گفت: از ابتداي تير از تردد موتورسيكلت هاي بيش از 8 سال و خودروهاي بيش از 20 سال عمر جلوگيري مي شود.
محمدرضا محمودي درباره ساماندهي موتورسيكلت هاي سطح شهر اظهار داشت: در جلسه اي كه در شوراي عالي ترافيك درباره استفاده از موتورسيكلت هاي برقي داشته ايم، تاكيد شد كه اين نوع موتورها در چرخه حمل و نقل شهري قرار بگيرد.
وي ادامه داد: بر اين اساس بعضي از شركت هايي كه با موتورسيكلت اقدام به حمل بار مي كنند بايد از موتورسيكلت هاي برقي استفاده كنند.
محمودي افزود: با توجه به اينكه قيمت موتورسيكلت هاي برقي گران است بايد راهكاري براي كاهش قيمت اين نوع موتورسيكلت ها درنظر گرفت.
معاون عمراني استانداري تهران درباره طرح زوج و فرد شدن موتورسيكلت هاي سطح شهر تهران يادآور شد: اجرايي شدن اين طرح در حال حاضر امكان پذير نيست چرا كه دوربين هاي كافي در سطح شهر نصب نشده است و پليس راهنمايي و رانندگي و شهرداري تهران براساس مصوبات كارگروه بايد دوربين ها را در محدوده زوج و فرد نيز نصب كنند.
وي ادامه داد: پس از نصب دوربين ها اقدامات لازم و تصميم قطعي براي زوج و فرد شدن موتورسيكلت ها اتخاذ مي شود.
محمودي گفت: براساس طرح جامع كاهش آلودگي هوا كه مصوبه هيئت وزيران است طول عمر موتورسيكلت در شهرهاي بزرگ تهران 8 سال برآورد شده و بعد از اين مدت موتورسيكلت ها فرسوده تلقي مي شوند و حق تردد در سطح شهر را ندارند.
وي به مكاتباتي كه با قوه قضاييه و پليس راهور تهران درباره توقيف موتورسيكلت هاي بالاي 8 سال داشته است اظهار داشت: براساس اين مكاتبات در صورتي كه عمر موتورسيكلت بيش از 8 سال باشد در صورت تخلف و توقيف به مالك داده نمي شود.
معاون عمراني استانداري تهران درباره عمر اتومبيل هايي كه در كلانشهرها تردد دارند گفت: عمر مفيد اتومبيل ها فقط 20 سال است.
محمودي يادآور شد: از ابتداي تير طبق قانون براي موتورسيكلت هايي كه بيش از 8 سال و خودروهايي كه بيش از 20 سال تردد داشته اند محدوديت هايي اعمال مي شود و پليس راهور طبق مصوبه هيئت وزيران از ورود اين وسايل نقليه جلوگيري مي كند.

 



حضور مرزبانان زن در معابر رسمي

فرمانده مرزباني ناجا از حضور مرزبانان زن در معابر رسمي براي كنترل زنان در آينده نزديك خبر داد.
سردار حسين ذوالفقاري با بيان اينكه با كنترل بيشتر معابر غيررسمي ممكن است قاچاقچيان از معابر رسمي براي انتقال موادمخدر به كشور استفاده كنند، گفت: هنگامي كه ورود مواد مخدر از معابر غيررسمي غيرممكن شود، احتمال اين كه قاچاقچيان از شيوه هاي جديد نظير استفاده از نفر يا دپو در بدن يا ورود از معابر رسمي اقدام به وارد كردن موادمخدر به كشور كنند، متصور است.
فرمانده مرزباني نيروي انتظامي با بيان اينكه با تغيير شيوه ورود موادمخدر به كشور، بايد زنان نيز در معابر رسمي مستقر شوند، گفت: در آينده زماني كه كنترل معابر رسمي و غيررسمي شدت گيرد، زنان نيز براي كنترل زنان در معابر رسمي مرزي مورد استفاده قرار مي گيرند.
به گفته ذوالفقاري در حال حاضر اينگونه نيست كه قاچاق موادمخدر از طريق زنان باشد اما در آينده امكان چنين امري نيز وجود دارد.

 



رسانه هاي قطري به آتش نشان ايراني عنوان شهيد دادند

آتش نشان جوان ايراني هنگام نجات حادثه ديدگان در آتش سوزي بزرگ قطر، به شهادت رسيد.
به دنبال بروز حادثه آتش سوزي مهيب در مجتمع بزرگ تجاري ويلاجيو در شهر دوحه قطر 19نفر از اتباع مقيم قطر كه اكثريت آنان را كودكان تشكيل مي دادند كشته شدند كه در بين اين قربانيان يكي از ماموران ايثارگر ايراني به نام شهيد محمود پولادي از استان بوشهر نيز حضور داشت.
اين آتش نشان از خودگذشته به هنگام بروز آتش سوزي مهيب، براي نجات جان انسان هاي محاصره شده در دود و آتش بي محابا به استقبال مرگ رفت و بار ديگر رشادت و از خودگذشتگي ايرانيان را در نجات جان ديگران زبانزد خاص و عام كرد.
حادثه از اين قرار بود كه ساعت 11صبح دوشنبه 8 خردادماه آتش سوزي گسترده اي بازار و مجتمع تجاري- تفريحي ويلاجيو در غرب دوحه را دربر گرفت. شدت آتش سوزي به حدي بود كه كودكان حاضر در مهد كودكي كه در اين مركز تجاري قرار داشت در محاصره آتش گرفتار شدند. در ميان كشته شدگان 13كودك و 4 معلم زن به چشم مي خوردند.
محمود پولادي 26 ساله كه همزمان با تحصيل در رشته اقتصاد در دانشگاه يمن به عنوان آتش نشان در شهر دوحه نيز مشغول كار بود، در جريان اين حادثه پس از نجات 5 كودك از ميان شعله هاي سركش آتش جان خود را از دست داد.
رسانه هاي قطري به اين جوان ايراني عنوان شهيد دادند و اين در حالي بود كه شيخ تميم بن حمد آل ثاني، وليعهد قطر نيز ضمن حضور در منزل آتش نشان فداكار با خانواده او ابراز همدردي كرد.

 



عضو انجمن سرطان ايران: سيگاري ها 13سال كمتر عمر مي كنند

كاشان- خبرنگار كيهان:
عضو انجمن سرطان و راديوتراپي ايران گفت: عمرافراد سيگاري به طور متوسط 13 سال كمتر از افراد غيرسيگاري است.
سيد احمدرضا اميران در كنفرانس علمي يك روزه سرطان، پيشگيري و درمان با اشاره به كاهش سن مصرف سيگار در جامعه اظهار داشت: تغيير سن مصرف سيگار در كشورهاي توسعه يافته به 14 سال مي تواند تبديل به سونامي سرطان در آينده اي نزديك شود.
وي همچنين تعداد مصرف روزانه سيگار را در شدت بروز سرطان در افراد سيگاري مهم خواند و افزود: استعمال دخانيات از سنين پايين، ميزان دود فرستاده شده به ريه، مقدار نيكوتين هر سيگار و استفاده از سيگارهاي بدون فيلتر از ديگر عواملي هستند كه شدت بروز سرطان را در افراد سيگاري افزايش مي دهند.
وي با اشاره به اينكه نيمي از افراد سيگاري به دليل بيماري هاي مرتبط با مصرف دود فوت مي كنند، ابراز داشت: استفاده از سيگار احتمال ابتلا به سرطان ريه را 20 درصد افزايش مي دهد.
عضو انجمن سرطان ايران از سرطان مثانه به عنوان يكي از سرطان هاي شايع در شهرستان كاشان نام برد و اذعان داشت: يكي از مهمترين دلايل سرطان مثانه، مصرف زياد دخانيات است. وي افزود: افراد سيگاري 10 تا 30 برابر افراد غيرسيگاري در معرض ابتلا به سرطان هستند.

 



در جريان درگيري ماموران با قاچاقچيان انجام شد
كشف بيش از نيم تن موادمخدر در سيستان و بلوچستان

زاهدان - خبرنگار كيهان:
جانشين فرماندهي مرزباني استان سيستان و بلوچستان، از درگيري با قاچاقچيان و جلوگيري از انتقال بيش از نيم تن موادمخدر به داخل كشور خبر داد.
سرهنگ پاسدار محمد ملاشاهي با بيان اين مطلب گفت: مرزداران هنگ مرزي سراوان موفق شدند با انجام اقدامات دقيق اطلاعاتي از قصد تعدادي قاچاقچي مسلح بين المللي براي ورود محموله افيوني به داخل كشور آگاه و بلافاصله جهت برخورد با آنان وارد عمل شوند.
وي افزود: قاچاقچيان با مشاهده ماموران شروع به تيراندازي به طرف آنان كردند اما پس از مواجه شدن با پاسخ كوبنده مرزبانان، خودروها و محموله خود را رها كرده و با استفاده از تاريكي شب به آنسوي مرز گريختند كه اقدامات اوليه جهت تحويل و استرداد مجرمان از سوي مرزبانان مقابل به عمل آمده است.
جانشين فرماندهي مرزباني استان سيستان و بلوچستان به ميزان كشفيات اين عمليات اشاره كرد و گفت: طي اين عمليات، مرزداران موفق شدند دو دستگاه خودرو قاچاقچيان را توقيف و 522 كيلوگرم موادمخدر از نوع ترياك و 67 كيلوگرم حشيش را كشف و ضبط كنند.
همچنين با استفاده از مدارك موجود در داخل خودروها، عوامل و مزدوران يك باند بين المللي قاچاق موادمخدر نيز شناسايي شدند.

 



نايب رئيس انجمن ملي سيب زميني خبر داد
ضرر 30 ميليون ريالي در هر هكتار سيب زميني

نايب رئيس انجمن ملي سيب زميني ايران گفت: به دليل همخواني نداشتن قيمت تضميني و قيمت تمام شده، سيب زميني كاران به ازاي هر هكتار بين 20 تا 30 ميليون ريال ضرر مي كنند.
«رمضان مقصودلو» ديروز در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در گرگان افزود: شوراي اقتصاد قيمت تضميني خريد سيب زميني را هر كيلوگرم يك هزار و 500 ريال اعلام كرد در حالي كه قيمت تمام شده براي كشاورز 3 هزار ريال است.
وي اظهار داشت: شرايط جوي خاص از اواخر سال 90 تا بهار 91 كه سرما و گرماي زياد را به همراه داشت، موجب كاهش عملكرد در واحد سطح و در نهايت كاهش كمي و كيفي سيب زميني شد.
مقصودلو تاكيد كرد: دولت تمهيدات لازم در جهت حمايت از كشاورز و جبران خسارات وارده را به عمل آورد و با توجه به گراني نهاده هاي كشاورزي و حامل هاي انرژي، آن بسته حمايتي را كه وعده داده بود، عملي كند.

 



پايگاه اطلاع رساني مراسم اعتكاف دانشگاهي راه اندازي شد

پايگاه اطلاع رساني مراسم اعتكاف دانشگاه هاي سراسر كشور با هدف انعكاس اخبار اعتكاف در مراكز آموزش عالي با نشاني etekaf.nahad.ir راه اندازي شد.
هادي شهبازي رئيس اداره پايگاه هاي اينترنتي نهاد با اعلام اين خبر افزود: درگاه اطلاع رساني مراسم اعتكاف دانشگاه هاي سراسر كشور در بستر وب قابل دسترسي است.
وي افزود: متصديان مراسم اعتكاف در دانشگاه ها مي توانند اخبار و مستندات خود را از طريق سامانه ارسال خبر به اين درگاه ارسال كنند تا منعكس شود.
رئيس اداره پايگاه هاي اينترنتي نهاد با اشاره به ديگر قابليت هاي اين تارنما تصريح كرد: رويكرد اطلاع رساني يكي از قابليت هاي اين تارنما است و كاربران مي توانند علاوه بر آن از بخش محتوايي اين وب سايت نظير، اعتكاف در آيينه آيات و روايات، احكام، اعمال، پوسترها و طرح هاي گرافيكي و همچنين دريافت فايل هاي ادعيه مرتبط با ايام اعتكاف بهره مند شوند.
درگاه اطلاع رساني مراسم اعتكاف دانشگاه هاي سراسر كشور با تلاش مركز ارتباطات و اطلاع رساني معاونت فرهنگي سياسي نهاد راه اندازي شده است.
گفتني است مراسم اعتكاف در دانشگاه هاي سراسر كشور با حضور بيش از 30 هزار دانشجو در 90 مركز دانشگاهي در حال برگزاري است.

 



سازمان هواشناسي خبر داد افزايش دماي هوا تا آخر هفته

سازمان هواشناسي كشور اعلام كرد: تا پايان هفته دماي هوا در اكثر مناطق كشور افزايش مي يابد.
بنابراين گزارش، براساس نقشه هاي پيش يابي طي امروز و فردا وزش باد شديد به همراه گرد و خاك در شرق و جنوب كشور تداوم دارد.
همچنين در روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه به سبب افزايش سرعت و وزش باد بر روي عراق پديده گردوغبار در جنوب غرب كشور دور از انتظار نيست.
دما تا پايان هفته روند افزايش نسبي در اغلب مناطق كشور به همراه دارد.
بنابر گزارش سازمان هواشناسي فردا آسمان تهران صاف و در ارتفاعات همراه با افزايش ابر و باد است.

 



استخدام 1000 محيط بان با دو برابر حقوق

معاون توسعه مديريت حقوقي و امور مجلس سازمان محيط زيست از استخدام بيش از هزار محيط بان در سراسر كشور در سال 91 خبر داد.
حسن شيخ نيا افزود: در سال جاري حقوق محيط بانان بيش از دو برابر افزايش مي يابد كه مراحل بازديد و بررسي آن انجام شده و تنها در انتظار تصويب نهايي است.
شيخ نيا اظهار داشت: بر اين اساس در سال 91 هم تعداد نيروهاي محيط باني افزايش قابل توجهي خواهد داشت و هم حقوق محيط بانان تا بيش از دو برابر افزايش مي يابد كه معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي دولت با آن موافقت كرده و تنها منتظر تصويب نهايي است.
معاون توسعه مديريت حقوقي و امور مجلس سازمان محيط زيست به مهر گرفت: سازمان محيط زيست درخواست استخدام پنج هزار محيط بان در طول برنامه پنجم توسعه كرده است كه بيش از هزار نيروي آن در سال 91 استخدام مي شوند.
افتتاح بانك اطلاعاتي متخصصان و نخبگان
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: همزمان با اولين روز از هفته محيط زيست سامانه بانك اطلاعاتي متخصصان و نخبگان محيط زيست كشور افتتاح شد.
محمدجواد محمدي زاده در اين رابطه اظهار كرد: در اين بانك 560 نفر از نخبگان و متخصصان محيط زيست كشور در عرصه هاي مختلف آلودگي خودرو، تنوع زيستي و بخشهاي مختلف محيط زيست ثبت شده و به زودي رتبه بندي مي شوند.
به گفته وي، از اين پس بحث صنعت بايستي در تمام پروژه هاي صنعتي و همچنين ديگر دستگاهها در تمام پروژه هاي اجرايي خود از متخصصان و نخبگان رتبه بندي شده در اين سامانه استفاده كنند.

 



برخورد گروه ضربت با مسابقات سرعت در بزرگراه ها

جانشين رئيس پليس راهور تهران گفت: گروه ضربت پليس راهور با تخلفات شبانه و مسابقات سرعت در بزرگراههاي تهران برخورد مي كند.
سرهنگ جمال بذرافشان در اين زمينه اظهار داشت: برخي از تخلفات شبانه در بزرگراههاي تهران همانند مسابقات سرعت يا حركات نمايشي كاهش يافته است و ماموران پليس بزرگراه با استقرار در اين اماكن با تخلفات برخورد مي كنند.
به گفته وي، موتورسواران در ساعات پاياني شب بزرگراه زين الدين را محل مسابقه خود كرده بودند كه با استقرار گروه ضربت و گشت هاي پليس اين امر كنترل و با متخلفان برخورد شد. اين افراد به علت اينكه انتهاي بزرگراه هنوز به بهره برداري نرسيده است شبها در اين بزرگراه و منطقه استقلال اقدام به برگزاري مسابقه مي كردند.
جانشين رئيس پليس راهور تاكيد كرد: علاوه بر گشت هاي پليس بزرگراه، گشت هاي منطقه 4 راهنمايي و رانندگي نيز در اين منطقه مستقر شده و با تخلفات برخورد مي كنند.
بذرافشان از برخورد با خودروهاي متخلف در بزرگراه نيايش نيز خبر داد و گفت: گشت بزرگراه با خودروهايي كه در اين اتوبان مسابقه سرعت برگزار مي كنند برخورد كرده و علاوه بر اعمال قانون، خودروهاي آنها توقيف مي شود. با اجراي طرح برخورد با تخلفات شبانه ميزان برگزاري مسابقات سرعت در خيابانها بسيار كاهش يافته است.
معرفي رانندگان بدون گواهينامه به مراجع قضايي
رئيس پليس ترافيك شهري، از معرفي افرادي كه بدون گواهينامه رانندگي مي كنند به مراجع قضايي خبر داد.
سرهنگ محسن مهرايي در اين زمينه اظهار داشت: براساس قانون افرادي كه بدون گواهينامه رانندگي مي كنند در صورت شناسايي توسط ماموران پليس راهور به مراجع قضايي معرفي مي شوند. همچنين رانندگاني كه هنگام تردد با خودرو گواهينامه به همراه نداشته باشند جريمه خواهند شد.
وي در خصوص انتقال خودروهاي توقيفي به پاركينگ به مهر گفت: در صورتي كه راننده هنگام انتقال در صحنه حاضر شود ماموران موظف هستند پس از اعمال قانون، خودرو را به راننده تحويل دهند. البته در صورت هزينه حمل و نقل راننده موظف به پرداخت آن است.

 



حوادث كوتاه از كشور

انهدام باند سارقان
كاشان- خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي شهرستان كاشان گفت: با تلاش ماموران پليس آگاهي فرماندهي انتظامي اين شهرستان، سارقان وسايل منازل نيمه ساز شناسايي و دستگير شدند و به 47 فقره سرقت خود اقرار كردند. منوچهر صفايي افزود: در پي وقوع چند فقره سرقت وسايل ساختمان هاي نيمه ساز در سطح شهر كاشان، شناسايي و دستگيري سارقان در دستور كار پليس شهرستان قرار گرفت و با انجام اقدامات تخصصي سارقان دستگير شدند. يك مالخر نيز در اين زمينه به جرم خود اعتراف كرد.
مرگ مردي توسط راهنماي جاده
برازجان- خبرنگاركيهان: به علت مسدود شدن جاده اي در آب پخش توسط يك دستگاه تراكتور و بسته شدن جاده، فردي راهنمايي و هدايت خودروها را بر عهده گرفت كه در همين حين، با راننده خودروي پژو بر سر تردد وي مشاجره كرده و در همين حين راننده پژو كشته شد.
دستگيري سارقان افغان
به گزارش فارس سرپرست فرماندهي نيروي انتظامي شهرستان جيرفت گفت: با تلاش نيروهاي كلانتري 12 جيرفت، اعضاي يك باند سرقت شش نفره دستگير شدند. عباس ابراهيمي افزود: اين سارقان كه نوجوان 12 تا 17 ساله هستند در قالب خريداران دوره گرد، وسايل دسته دوم و اوراقي اقدام به سرقت مي كردند.
برخورد مرگبار كاميون با پيكان
زنجان-خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي شهرستان ابهر گفت: در پي اعلام مركز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يك فقره تصادف در جاده زنجان ابهر، مأموران پاسگاه «قره بلاغ» و پليس راه بلافاصله به محل اعزام شدند. سرهنگ محمد اكبري كنعان افزود: در اين حادثه متأسفانه يك كاميون با يك سواري پيكان به شدت برخورد كرد كه به علت شدت تصادف راننده و سرنشين پيكان به علت شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست دادند و دو فرد ديگر مجروح شدند.
نزاع فاميلي رنگ خون گرفت
رشت- خبرنگار كيهان: فردي به نام مجيد به علت عدم توانايي در حل اختلاف مالي و خانوادگي خود با پسرعمويش الياس، وي را با ضربات چاقو به قتل رساند و سپس متواري شد. بعد از آگاهي كارآگاهان پليس صومعه سرا عمليات شناسايي قاتل آغاز شد و پس از گذشت دو هفته از متواري شدن وي و با به دست آوردن سرنخ هايي در مورد مكان وي و با مسدود كردن راه هاي فرار قاتل، وي را دستگير كردند.

 



كلاهبردار 3 ميليارد ريالي در كرمان دستگير شد

با تلاش مأموران پليس آگاهي كرمان كلاهبردار 3 ميليارد ريالي طي عملياتي دستگير و با حكم قضايي روانه زندان شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان به نقل از پايگاه اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان كرمان، در پي وصول گزارش كلاهبرداري توسط يك كلاهبردار از سوي يكي از بانك هاي شهر كرمان به پليس آگاهي، بررسي موضوع در دستور كار اداره مبارزه با جرائم اقتصادي اين پليس قرار گرفت.بنابراين گزارش در تحقيقات مأموران پليس آگاهي فرماندهي انتظامي كرمان مشخص شد اين كلاهبردار زني 28 ساله است و در سال 84 به بهانه احداث يك كارخانه با جمع آوري مدارك صوري به منظور خريد دستگاه هاي كارخانه به يكي از بانك ها معرفي و بالغ بر 3 ميليارد و 200 ميليون ريال تسهيلات دريافت كرده است.اين متهم پس از خريد تجهيزات مربوطه آن ها را در كرج به فروش رسانده و با واگذاري طرح بدون اطلاع بانك به فرد ديگر با پول به دست آمده آپارتمان خريد و فروش مي كرد.مأموران انتظامي با انجام يك سري اقدامات اطلاعاتي و پليسي اين كلاهبردار را طي عملياتي دستگير و با حكم قضايي براي تحقيقات تكميلي روانه زندان كردند.

 



جمع آوري يك داروي غيرمجاز از بازار

پرونده شركت افق داروي پارس، واردكننده مكمل رژيم غذايي MOVE FREE ADVANCED در سازمان غذا و داروي وزارت بهداشت در حال پي گيري است.
به گزارش خيزش نيوز، دكتر محمدي اعلام داشت؛ در پي بازخواني و جمع آوري آن دسته از محصولات اين شركت كه به علت استفاده از منبع «خوك» حرام و غيرمجاز هستند؛ كليه مجوزهاي اين محصولات باطل شده و پرونده اين شركت در حال بررسي و در صورت نياز ارسال به مراجع ذي صلاح قضايي است.
وي در پاسخ به سوال خبرنگار خيزش نيوز كه آيا اين شركت به علت خوراندن محصولات نجس و حرام در غالب مكمل غذايي به مردم مسلمان كشورمان مستحق پرداخت غرامت نيست؟ پاسخ داد: محاكمه و صدور حكم در اين مورد در حيطه وظايف و اختيارات قوه قضائيه است. وي افزود: ما پس از ابطال مجوزهاي اين شركت در حال تكميل پرونده و ارسال آن به مراجع قضايي در صورت نياز هستيم.
گفتني است «شركت افق داروي پارس» ابتدا گواهي
حلال بودن محصول
MOVE FREE ADVANCED را به سازمان غذا و دارو ارائه كرده اما كارشناسان اين سازمان براساس محتويات درج شده روي جلد دارو متوجه خلاف واقع بودن گواهي صادره شده اند.
ماده اصلي اين محصول را «گلوكزامين» تشكيل مي دهد. «گلوكزامين» مكمل رژيم غذايي است كه از استخوان دام هايي مانند گاو تهيه شده و براي تقويت مفاصل در سالمندان كاربرد دارد.
اما گلوكزامين موجود در MOVE FREE ADVANCED از منبع خوك تهيه شده است.

 



دستگيري 8 دزد خشن

8 زورگير خشن طي عمليات ضربتي ماموران پليس در غرب پايتخت دستگير شدند.
سرهنگ علي محمدي با اشاره به اين خبر گفت: با طرح شكايتهاي مشابه شهروندان ساكن محدوده خيابانهاي اشرفي اصفهاني، ميدان صنعت، سعادت آباد و خيابان فخارمقدم درخصوص فعاليت زورگيران در اين محله ها و ايجاد مزاحمت و نگراني براي آنها، تحقيقات جهت دستگيري متهمان آغاز شد.
وي ادامه داد: سرانجام با تحقيقات گسترده ماموران كلانتريهاي منطقه، 8 عضو اين شبكه زورگيري شناسايي شده و در عملياتي ضربتي دستگير شدند. در جريان تحقيقات از متهمان مشخص شد آنها علاوه بر زورگيري سرقت موتورسيكلت هم انجام مي دهند و با موتورسيكلتهاي سرقتي زورگيريهاي خود را انجام مي دادند.
سركلانتر دوم تهران خاطر نشان كرد: متهمان پس از اعتراف به جرم خود به دادسرا معرفي شدند كه تحقيقات درباره جرايم آنها ادامه دارد.

 



دستگيري 2 عربده كش خيابان گرگان

رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي تهران بزرگ از دستگيري دو تن از اشرار درجه دو و سه خيابان گرگان كه با عربده كشي براي شهروندان مزاحمت ايجاد مي كردند خبر داد.
سرهنگ عليرضا محرابي گفت: با شكايت اهالي خيابان سلمان فارسي در ميدان گرگان و با ارجاع پرونده از دستگاه قضا به پليس مشخص شد كه اين دو متهم پس از مصرف مشروبات الكلي مبادرت به عربده كشي و ايجاد رعب و وحشت در بين اهالي محل كرده و اگر كسي به آنها تذكر مي داد وي را مورد ضرب و جرح قرار مي دادند.هر دو متهم به اسامي حميد و امير در جريان بازجويي ها به جرايم خود مبني بر حمل و نگهداري سلاح سرد و نامتعارف، عربده كشي، شرب خمر، ايجاد مزاحمت براي شهروندان و اخلال در نظم عمومي اعتراف و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع ذي صلاح شدند.گفتني است طي تحقيقات انجام شده در دادسرا مشخص شد كه اين متهمان داراي سوابقي همچون سرقت مسلحانه از بانك و حمل و توزيع مواد مخدر نيز هستند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14