(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 17 خرداد 1391 - شماره 20225

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
انديشكده شوراي روابط خارجي اروپا: مذاكره تنها راه حل موضوع هسته اي ايران است
وزير خارجه در پيامي به همايش بيداري اسلامي و نهضت امام خميني:
شكست طرح هاي آمريكا بزرگ ترين دستاورد تحولات منطقه است
هشدار مئير داگان به دولت نتانياهو؛ 5 دقيقه پس از حمله به ايران معلوم نيست چه مي شود
مقام پاكستاني: نامه امام خميني به گورباچف بزرگترين تلاش قرن براي گسترش اسلام بود
رسانه هاي روس: ايران يك قدرت فضايي در عرصه جهاني است
رئيس جمهور تونس خواستار گسترش روابط با ايران شد
راهپيمايي معترضان انگليسي به سياست هاي جنگ طلبانه رژيم صهيونيستي عليه ايران
صفوي : ملت مصر راه اسلام را برمي گزيند
وزير اقتصاد امارات: تحريم ايران به تجارت ما صدمه زده است
آيت الله مصباح يزدي: عده اي به دنبال مصادره انقلاب به سود منافع خود هستند
دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش: استعدادهاي برتر مدارس شناسايي مي شوند
دهقان : دانه درشت ها نمي توانند از محاكمه دستگاه قضا بگريزند
تحركات آمريكا براي اعمال فشار عليه ايران
پايان چين بهاره برگ سبز چاي در گيلان و مازندران
پدران 2 شهيد برازجاني به فرزندان خود پيوستند
پس از 9 سال گذر زهره از مقابل خورشيد امروز رصد مي شود
برپايي نشست معاونان آموزشي دانشگاه هاي كشور در همدان
هفته فرهنگي اصفهان درايرلند برگزار شد
رئيس سازمان بازرسي كل كشور: سازمان بازرسي مانع اعطاي تسهيلات بانكي نيست
مديرعامل راه آهن كشور: 5 پروژه ريلي تا ماه رمضان افتتاح مي شود
 برگزاري همايش سراسري مبشر صبح در زادگاه امام خميني
اخبار ادبي و هنري



انديشكده شوراي روابط خارجي اروپا: مذاكره تنها راه حل موضوع هسته اي ايران است

يك انديشكده اروپايي اعلام كرد كه موضوع هسته اي ايران فقط با ادامه مذاكرات ميان اين كشور و گروه 1+5 به نتيجه مي رسد.
به گزارش فارس، انديشكده شوراي روابط خارجي اروپا در مقاله اي به قلم «دنيل ليوي» آمده است: اگرچه اخبار ناخوشايندي از شرايط اقتصادي و سياسي اروپا به گوش مي رسد، اروپا در جبهه ديپلماتيك مهم ترين مذاكرات سال 2012 كه همان مذاكرات ايران و 1+5 است بسيار خوب عمل مي كند. مديريت اين مذاكرات به دست كاترين اشتون هم دليلي بر اين گواه است و اگرچه اين مذاكرات حساس و پر فراز و نشيب است، تمامي طرفين معتقدند اشتون به خوبي از عهده اين مذاكرات برآمده است.
شوراي روابط خارجي اروپا در ادامه مقاله خود آورده است: همه اين ها خوب است اما اروپايي ها بايد به زودي تصميم بگيرند كه از مذاكرات چه مي خواهند؟
در بخش ديگري از اين مقاله آمده است كه بهترين نتيجه توقف جزئي غني سازي اورانيوم و كاهش تحريم ها عليه ايران است. در صورت عدم دستيابي به اين توافق، مذاكرات بيشتر و مداوم براي فهم بيشتر طرفين از يكديگر تا رسيدن به توافق بايد مدنظر قرار گيرد. اين امر از اقدام نظامي عليه تاسيسات هسته اي عليه ايران نيز جلوگيري مي كند.

 



وزير خارجه در پيامي به همايش بيداري اسلامي و نهضت امام خميني:
شكست طرح هاي آمريكا بزرگ ترين دستاورد تحولات منطقه است

شركت كنندگان در ششمين همايش بيداري اسلامي و نهضت امام خميني(ره) تأكيد كردند كه انقلاب اسلامي ايران الگوي بيداري ملت هاي منطقه است.
«علي اكبر صالحي» وزير امور خارجه كشورمان در پيامي به اين اجلاس كه ديروز در دفتر مطالعات اين وزارتخانه برگزار شد، نقش بيدارگرانه امام خميني(ره) را فقط محدود به انقلاب شكوهمند جمهوري اسلامي ندانست و بيان كرد: آن بزرگوار چنين روزي را پيش بيني كرده بود، روزي كه فرمود معني صدور انقلاب ما اين است كه همه ملت ها بيدار شوند و خودشان را از اين گرفتاري كه دارند و تحت سلطه بودني كه هستند و مخازن آنها را به باد مي دهد نجات دهند.
وي تأكيد كرد: آرمان هاي امام طبق گفته خودشان آن روز به ثمر مي رسد كه مستضعفين جهان از زير بار مستكبرين خارج شوند.
وزير امور خارجه با اشاره به اينكه تحولات فكري دنياي اسلام داراي عمق بوده و مخاطبان و توده هاي عظيم انساني را در اين حركت بيداري به خود معطوف داشته است، بيان كرد: ريشه و بنياد انقلاب عظيم امام خميني(ره) در واقع با پشتوانه بيداري، خردمندي و آگاهي مردم بنا شده است.
صالحي در ادامه افزود: مباني انديشه امام خميني(ره) تبيين كننده رسالت جهاني انقلاب اسلامي و گسترش تعميق نهضت هاي اسلامي در جهت زمينه سازي برپايي حكومت عدل جهاني حضرت مهدي موعود (عج) است.
وي خاطرنشان كرد: آن بنيانگذار بيداري اسلامي در زمان معاصر چنين بيان كرد كه تا بانگ لااله الاالله و محمد رسول الله(ص) در تمام جهان طنين نيافكند مبارزه هست و تا مبارزه در هر كجاي جهان عليه مستكبرين وجود دارد ما هستيم.
وزير امور خارجه با اشاره به اينكه رشد و گسترش بيداري ملت ها در خاورميانه توأم با ايستادگي، مقاومت و استقامت مردم با تكيه بر حقوق آنها و محوريت اسلام از انقلاب اسلامي و رهنمودهاي حضرت امام الگو گرفته است، تأكيد كرد: خاورميانه امروز با گذشته داراي تفاوت ماهوي است.
وي افزود: بلوغ مردم و فروپاشي نظام هاي توتاليتر نويد خوشايندي است. آنچه امروز در ادبيات مردم خاورميانه خود را با گذشته متمايز كرده است ملازمت دين و دولت است.
صالحي با تأكيد بر اين كه بزرگ ترين دستاورد تحولات كنوني منطقه براي جهان اسلام شكست طرح هاي آمريكا و غرب است گفت: جمهوري اسلامي ايران نمونه بارزي است بر اين كه اگر حكومتي بر اراده ملت خود استوار باشد قطعاً منافع ملي خويش را به نفع منافع قدرت هاي استكباري قرباني نخواهد كرد.
وزير امور خارجه در پايان تصريح كرد: قيام امام خميني(ره) در برابر حكومت طاغوت و نوع نگاه ايشان به بيداري اسلامي و پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي امروز در جهان طنين انداز شده است. اين نداي برائت از زور و تدبير است كه شنيده مي شود و شكل گيري جنبش مقاومت اسلامي كه پايه هاي قدرت هاي استبدادي و زورگو را متزلزل كرده است.
وحشت ارتجاع عرب
از بيداري اسلامي
«علي اكبر ولايتي»، دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي نيز طي سخناني در اين همايش گفت: كشورهاي مرتجع عربي به شدت از بيداري اسلامي ملت ها در هراسند.
وي در ادامه با بيان اين كه دين اسلام در ذات خود جوهر حركتي دارد، تأكيد كرد: هيچ ديني در دنيا سرعت رشد اسلام را نداشته و اگر موانع پيشرو برداشته شود، اسلام دايه جامعيت دارد و ديني ابدي براي مسلماناني محسوب مي شود كه با چنين اعتقادي به جنگ مكاتب غربي مي روند.
ولايتي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اين كه الگوي بيداري ايران مقابل ساير كشورهاي اسلامي قرار گرفته كه از مكاتب غربي سرخورده شده اند گفت: ما امروز شاهد تحولاتي در شمال آفريقا و خاورميانه هستيم و اميدواريم در انتخابات مصر نيز فردي رئيس جمهور شود كه مدافع اسلام گرايان است زيرا آن ها مخالف سلطه رژيم صهيونيستي و آمريكا هستند.
كمال هلباوي، سخنگوي سابق اخوان المسلمين و از متفكران برجسته مصر نيز طي سخناني در اين همايش با اشاره به نقش انديشه هاي امام خميني(ره) در بيداري ملت هاي منطقه گفت: ما در برابر شخصيت بزرگواري هستيم كه مسير تاريخ را در سطح داخلي، بين المللي، روابط داخلي، منطقه اي و سياست خارجي عوض كرد.
به گفته اين عضو ارشد اخوان المسلمين مصر انقلاب هاي اسلامي يكي پس از ديگري با الهام از انقلاب اسلام پا به عرصه وجود مي گذارند و يكي از امور بسيار مهمي كه تا امروز غرب آن را نفهميده مسئله صدور انقلاب است كه امام در همان اوايل به آن اشاره داشتند.
وي ادامه داد: اعراب در ابتدا نسبت به واژه صدور انقلاب برخورد بدي داشتند اما آن را جذب كرده و فهميدند كه صدور انقلاب نسيم بيدارباشي است كه امت را به حركت وا مي دارد.
وي تصريح كرد: امام خميني(ره) در همان روزهاي اول انقلاب مسلمانان را دعوت به بيداري اسلامي كرده بود.

 



هشدار مئير داگان به دولت نتانياهو؛ 5 دقيقه پس از حمله به ايران معلوم نيست چه مي شود

رئيس سابق موساد بار ديگر درباره پيامدهاي مخرب اقدام نظامي احتمالي عليه تاسيسات هسته اي ايران هشدار داد.
روزنامه صهيونيستي «يديعوت آحارانوت» گزارش داد: مئير داگان، رئيس پيشين موساد گفت: حمله گزينه اي ساده انگارانه و گمراه كننده است. هيچ كس نمي پرسد كه پنج دقيقه بعد از يك حمله چه اتفاقي رخ خواهد داد؟ پنج دقيقه بعد از حمله ما درگير يك جنگ منطقه اي خواهيم شد.
داگان در عين حال با اشاره به ناكارآمدي حمله نظامي براي متوقف كردن برنامه هسته اي ايران افزود كه اگر متقاعد مي شد كه يك حمله اين برنامه را 10 سال متوقف مي كند، از آن حمايت مي كرد.

 



مقام پاكستاني: نامه امام خميني به گورباچف بزرگترين تلاش قرن براي گسترش اسلام بود

دبيركل مجلس وحدت مسلمين در ايالت پنجاب با ستودن نقش امام خميني در بيداري ملت ها، نامه امام خميني به گورباچف را بزرگترين تلاش قرن گذشته براي گسترش و تبليغ اسلام دانست.
حجت الاسلام «عبدالخالق اسدي» به مناسبت فرارسيدن سالروز ارتحال ملكوتي حضرت امام خميني در گفت وگو با فارس در لاهور گفت: امام خميني روح خدا در كالبد زمان بود و اكنون مي توان روح ايشان را در كالبد بيداري اسلامي در سراسر جهان احساس كرد.
وي در ادامه گفت: با وجود اين كه انقلاب اسلامي جنگ تحميلي 8 ساله را تجربه كرد اما امام توجه خاصي به حل مشكلات فرقه اي داشتند و توجه امت اسلامي را به مشتركات معطوف مي كردند.
علامه اسدي با اشاره به بصيرت سياسي امام خميني افزود: ايشان برجسته ترين تحليلگر حوادث سياسي جهان بودند و مي توانست رخدادهاي آينده را پيش بيني كنند و شما ديديد كه آمريكا و متحدان او نتوانستند تحولات دروني «اتحاديه كمونيست شوروي» را كاملا درك كنند اما اين امام(ره) بودند كه در نامه اي به «گورباچف» رهبر اتحاد جماهير شوروي سابق پيش بيني كردند كه اين اتحاديه به سرعت سقوط مي كند.
اين روحاني برجسته پاكستاني در انتهاي گفت وگوي خود اظهار داشت: نامه امام راحل به گورباچف بزرگترين تلاش در راه تبليغ و گسترش اسلام ناب در قرن گذشته بود.

 



رسانه هاي روس: ايران يك قدرت فضايي در عرصه جهاني است

رسانه هاي خبري روسي زبان در گزارش هايي با تشريح دستاوردهاي جمهوري اسلامي در عرصه هوا-فضا اعلام كردند كه ايران به يك قدرت فضايي در عرصه جهاني تبديل شده است.
خبرگزاري ايتارتاس روسيه روز سه شنبه در اين زمينه نوشت: احداث پايگاه فضايي جديد در ايران در مراحل پاياني قرار دارد و در آينده نزديك به بهره برداري خواهد رسيد.
در اين گزارش يادآوري شده است: حدود 80 درصد امور ساختماني پايگاه فضايي ايراني كه نام بنيانگذار انقلاب اسلامي را با خود خواهد داشت، انجام گرفته و در آينده نزديك ماهواره هاي ايران و كشورهاي اسلامي از آن پرتاب مي شود.
ايتارتاس خاطرنشان كرد: ايران در زمان حاضر از يك پايگاه واقع در استان سمنان براي پرتاب هاي فضايي استفاده مي كند و در ماه فوريه نخستين ماهواره اين كشور به نام «اميد» با ماهواره بر «سفير» از اين پايگاه پرتاب شد.
در اين گزارش آمده است: ايران سپس دو ماهواره ديگر به نام هاي «رصد» و «نويد» و نيز محفظه اي حاوي موش و لاك پشت و چند كرم را به فضا پرتاب كرد.
اين خبرگزاري روسي همچنين از تصميم ايران براي پرتاب دومين محفظه ويژه ميمون به فضا در اواسط تابستان آينده خبر داد.
در اين باره خبرگزاري ريانووستي هم در گزارشي با اشاره به تبديل ايران به قدرت فضايي و توسعه توانمندي هاي كشورمان در حوزه فضا نوشت: ايران احداث مركز فضايي جديد خود را به پايان مي رساند و از آنجا ماهواره هاي ساخت اين كشور به فضا پرتاب مي شوند.
اين منبع خبري نوشت: پايگاه فضايي جديد ايران به نام «امام خميني» رهبرانقلاب اسلامي ايران نامگذاري مي شود، اما «احمد وحيدي» وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ايران كه اين خبر را اعلام كرده است، نام محل پايگاه را ذكر نكرد.
پايگاه اينترنتي روسي «ستاره قطبي» هم در گزارشي در اين ارتباط با اشاره به پيشرفت هاي چشمگير كشورمان در حوزه فعاليت هاي فضايي نوشت: ايران امروزه يك قدرت فضايي در بين كشورهاي ديگر محسوب مي شود.
اين منبع خبري افزود: ايران در نظر دارد دومين پايگاه فضايي خود را احداث كند كه از آن براي قرار دادن ماهواره هاي خود و كشورهاي ديگر منطقه در مدار زمين استفاده كند.
اين پايگاه روسي به ناخرسندي برخي كشورهاي غربي از طرح هاي بزرگ فضايي ايران اشاره كرد و نوشت: آنها نگران هستند كه ايران از فناوري هاي فضايي براي مصارف نظامي مانند موشك هاي قاره پيما استفاده كند.
«سلام نيوز» پايگاه اينترنتي روسي زبان جمهوري آذربايجان نيز در گزارش خود به توسعه توانمندي فضايي ايران در سالهاي اخير اشاره كرد.
اين منبع خبري نوشت: ايران در آينده نزديك ماهواره جديد خود به نام «طلوع» را از پايگاه جديد فضايي خود پرتاب مي كند.
به گزارش ايرنا،سايت خبري روسي زبان آذري نوشت: در حال حاضر كارهاي ساختماني پايگاه فضايي جديد ايران رو به اتمام است و اين كشور قصد دارد از آن براي پرتاب ماهواره هاي نسل جديد خود و كشورهاي ديگر استفاده كند.

 



رئيس جمهور تونس خواستار گسترش روابط با ايران شد

رئيس جمهور موقت تونس با ارزيابي مثبت از روابط ايران و تونس خواستار گسترش روابط همه جانبه با جمهوري اسلامي شد.
«منصف المرزوقي» گفت: روابط ايران و تونس خوب است و ما با برادران ايراني خود هيچگونه اختلافات ريشه اي نداريم.
وي افزود: ما از روابط و مناسبات خوب دوجانبه استقبال مي كنيم و خواستار ارتقاي اين روابط هستيم.
المرزوقي تاكيد كرد: تونس از حق ملت ايران در استفاده از انرژي هسته اي براي اهداف مسالمت آميز حمايت مي كند.
رئيس جمهور تونس در گفت وگو با شبكه العالم افزود: تونس ضدسلاح هسته اي در هر منطقه اي از دنيا است و اين امر مشخص است.

 



راهپيمايي معترضان انگليسي به سياست هاي جنگ طلبانه رژيم صهيونيستي عليه ايران

معترضان ضدجنگ در جنوب انگليس در واكنش به طرح جنگ افروزي هاي اخير رژيم صهيونيستي در حمله احتمالي به ايران و حمايت تسليحاتي آمريكا و انگليس از اين سياست ها تظاهرات برپا كردند.
صدها تن از معترضان ضدجنگ روز دوشنبه در شهر «برايتون» واقع در جنوب انگليس تظاهرات برپا كردند تا اعتراض خود را به چشم انداز حمله احتمالي به ايران و همچنين تجارت سلاح در اين شهر اعلام كنند.
به گزارش فارس به نقل از مورنينگ استارآنلاين، اين معترضان با برگزاري تظاهراتي، مخالفت خود را با ادامه حضور توليدكنندگان تسليحات آمريكا در شهر برايتون و جنگ افروزي عليه ايران به دليل داشتن برنامه هسته اي ابراز كردند.
بنا بر اين گزارش صدها نفر از مردم جنوب انگليس به عنوان بخشي از كمپين در حال پيشرفت تابستاني خود تظاهرات برپا كردند تا به اقدام نظامي عليه ايران اعتراض كنند.
«اندرو بكت» سخنگوي معترضان اعلام كرد: هدف اين تظاهرات جلب توجه قواي نظامي اسرائيل، انگليس و آمريكا است و نمايانگر تلاش اين كمپين براي راه اندازي يك جنبش ضدجنگ با هدف مهار چشم انداز «جنگ ظالمانه امپرياليست» مي باشد.
وي با اشاره به سياست هاي جنگ طلبانه رژيم صهيونيستي افزود: جنگ افروزي اخير اسرائيل در نهايت مخربانه است. تمايل آنها براي بازي با آتش و به خطر انداختن زندگي هزاران نفر با حمله به ايران بسيار بي رحمانه است. حمايت آمريكا و انگليس براي چنين حمله اي بسيار نگران كننده است. مهم است تا ما يك جنبش ضدجنگ به راه اندازيم تا به منظور جلوگيري از خونريزي هاي بيشتر درس هايي را از جنگ عراق ياد دهد.
ايران در زمينه برنامه هسته اي خود همكاري كاملي با جامعه بين الملل و آژانس بين المللي انرژي اتمي داشته است اما آمريكا و برخي همپيمانان اين كشور تلاش مي كنند تا برنامه كاملا صلح آميز هسته اي ايران را تسليحاتي جلوه دهند و با همين بهانه ها تاكنون چندين دور تحريم عليه ايران تحميل كرده اند.

 



صفوي : ملت مصر راه اسلام را برمي گزيند

دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا گفت: مردم مصر در انتخابات رياست جمهوري آينده، راهي را انتخاب مي كنند كه از دل اسلام و بينش مردم مسلمان مصر مي گذرد.
سرلشكر سيد يحيي صفوي دستيار و مشاورعالي فرماندهي كل قوا در اين باره گفت: همه انديشمندان علوم سياسي و اجتماعي متفق القول مي گويند كه تفكر و روح انقلاب به رهبري امام خميني(ره) همانند پيامي اميدبخش و نجات دهنده از قلمرو جغرافيايي ايران خارج شده و محيط منطقه اي و جهاني را از شمال آفريقا تا جنوب شرقي آسيا فرا گرفته و همه ملت هاي مستضعف را در مقابل استكبار جهاني به مقاومت و ايستادگي وادار كرده است.
وي افزود: امروز محور تاثير انديشه ها و تفكر امام خميني(ره) و انقلاب اسلامي را در بيداري اسلامي مشاهده مي كنيم كه نويد بخش ماهيت يك نهضت بزرگ اسلامي است.
صفوي با بيان اينكه بيداري اسلامي دربردارنده ويژگي هايي است، عنوان كرد: نخستين شاخصه بيداري اسلامي، حضور فراگير مردم از اقشار مختلف اجتماعي است كه در بين آنها نقش آفريني جوانان و زنان در كشورهاي عربي بي سابقه است.
وي اضافه كرد: همه ما ديديم كه اقشار مختلف مردم در ميدان التحرير مصر بدون سلاح اما مصمم شعار سقوط فرعون مصر را فرياد مي زدند كه اين مشاركت فراگير مردمي مدلي بود كه امام ما براي سقوط رژيم شاهنشاهي به جهان نشان داد.
وي اظهارداشت: بر اين اساس اگر چه در محاكمه اخير حسني مبارك نشان داده شد كه انقلاب مردم مصر هنوز به اتمام نرسيده و هنوز نفوذ آمريكايي ها و صهيونيست ها خصوصا در شوراي نظامي مصر باقي است اما مردم مصر تصميم نهايي خود را در انتخابات رياست جمهوري كه اواخر خرداد ماه جاري برگزار مي شود،نشان مي دهند و راهي را انتخاب مي كنند كه از دل اسلام و بينش مردم مسلمان مصر مي گذرد مردمي كه ضد صهيونيست و رژيم اشغالگر هستند.
وي دومين مولفه را ايستادگي مردم براي شكل گيري نظام جديد مردم سالاري عنوان كرد و ادامه داد: اين مدل را امام راحل(ره) در ايران پياده كردند و از همان ابتدا براي رفراندوم مردم را به ميدان آوردند كه بيش از 98 درصد مردم به جمهوري اسلامي ايران راي دادند و حضور آحاد مردم را در صحنه مشاركت اجتماعي نشان دادند.
صفوي افزود: ملت هاي اسلام خواه، به دنبال همين حضور هستند مانند مردم بحرين كه خواهان اين هستند كه هر كس در بحرين زندگي مي كند حق انتخاب داشته باشد.
به گزارش فارس ، وي گفت: سومين و اصلي ترين شاخصه در كشورهاي بيداري اسلامي مانند يمن، بحرين، تونس و ليبي سمت و سو و خاستگاه اسلام خواهي مردم است كه ناظران سياسي و جهاني با مشاهده نتيجه انتخابات اخير در تونس و مصر اذعان دارند كه مردم اين كشورها اسلام و رهبران اسلامي و نمايندگان اسلامي را در مجالس خود بر مي گزينند.

 



وزير اقتصاد امارات: تحريم ايران به تجارت ما صدمه زده است

وزير اقتصاد امارات اعتراف كرد كه تحريم هاي فرامرزي آمريكا عليه جمهوري اسلامي، روابط تجاري اين كشور حاشيه خليج فارس با ايران را تهديد مي كند.
خبرگزاري رويترز گزارش داد: «سلطان بن سعيدالمنصوري»، وزير اقتصاد امارات در كنفرانس خبري گفت: اعمال تحريم هاي مالي بين المللي عليه ايران به تجارت كشورش با ايران صدمه زده است. وي افزود: تجارت با ايران معمولا در رابطه با كالاهاي مصرفي بوده است. ما واقعا نبايد اين تجارت را متوقف كنيم. مسئله تبادلات مالي است كه تحت تاثير اين تحريم ها قرار گرفته است.
اين مقام اماراتي گفت: اگر شما بخواهيد 20 تن برنج صادر كنيد، نظام مالي به شما اجازه چنين كاري را نمي دهد.
گفتني است تحريم هاي فرامرزي آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران، تجارت با ايران را براي بسياري از بانك ها و شركت هاي ديگر كشورها دشوار ساخته است چنان كه پيش از اين نيز دولت روسيه به خاطر به خطر افتادن منافع شركت هاي روسي در اثر اين تحريم ها به دولت آمريكا هشدار داد.

 



آيت الله مصباح يزدي: عده اي به دنبال مصادره انقلاب به سود منافع خود هستند

آيت الله محمد تقي مصباح يزدي از اساتيد عالي حوزه علميه قم گفت: همانطور كه در دوران مبارزه با رژيم ستمشاهي كساني صداقت نداشته و به دنبال كسب قدرت بودند امروز نيز عده اي به دنبال مصادره انقلاب به سود منافع خود هستند.
به گزارش ايرنا، وي در جمع پاسداران مجتمع آموزشي امام علي(ع) اصفهان افزود: در زمان انقلاب حتي كساني بودند كه امام(ره) را به عنوان ايدئولوگ انقلاب قبول نداشته و صرفا ايشان را وسيله اي براي اسقاط شاه مي دانستند.
مصباح يزدي ادامه داد: پس از انقلاب برخي از همين افراد به پست هاي مهمي در نظام دست پيدا كردند و اكنون نيز منتظر فرصت هستند. وي گفت: در زمان صدر اسلام نيز عده اي به ظاهر مسلمان حكومت نبوي را در قالب رقابت هاي سياسي عادي ارزيابي مي كردند و به دنبال بازستاندن قدرت از بني هاشم بودند.
مصباح يزدي با بيان اينكه عزت در دست خداوند است، ادامه داد: خداوند كساني را كه دوست دارد و آنان نيز خداوند را دوست مي دارند عزيز مي كند.
وي گفت: كساني كه امام(ره) را دوست داشتند وبه او عشق مي ورزيدند منتظر دستور او نبودند بلكه به دنبال كشف ميل او بودند همانطور كه سيد حسن نصرالله به بنده گفت كه ما منتظر دستور رهبر معظم انقلاب نمي مانيم بلكه به دنبال كشف سليقه و ميل ايشان هستيم.
مصباح يزدي با بيان اينكه كساني كه در راه حق استوار هستند نسبت به دشمنان سرسخت و بي اعتنا و نسبت به خدا و ياران او متواضع و خاضع هستند ادامه داد: اين افراد جهادگر در راه خدا بوده و مشتاق شهادت در راه او هستند.
وي در پايان تصريح كرد: شهادت مي دهم كه ملت ايران از مصاديق افراد استوار در راه حق بوده و امروز نيز عشق آنان را به امامي كه سالهاست از دنيا رفته پيوند مي زند و هنوز در سوگ او مي سوزند.

 



دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش: استعدادهاي برتر مدارس شناسايي مي شوند

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش از اجراي طرح شهاب (شناسايي و هدايت استعدادهاي برتر) براي نخستين بار در مدارس سراسر كشور خبر داد.
مهدي نويد ادهم در گفت وگو با مهر گفت: طرح شهاب براي نخستين بار در سطح 20 درصد از مدارس سراسر كشور در سال تحصيلي جديد (92-91) اجرا مي شود. وي گفت: در اين طرح دانش آموزان با استعدادهاي برتر شناسايي و براي هدايت تحصيلي آنها اقدامات لازم انجام مي شود.
به گفته نويد ادهم، اين طرح يك گام تحولي براي اجرايي كردن سند تحولي بنيادين بوده و همزمان با اجراي نظام 3-3-6 در استان هاي پايلوت اجرا مي شود.
وي درباره تاليف كتاب هاي پايه ششم ابتدايي نيز گفت: برنامه ريزي براي تاليف كتاب هاي پايه نوبنياد ششم به شكل موازي و همزمان با توليد متون پايه دوم ابتدايي در دستور كارگروه هاي درسي سازمان پژوهش قرار گرفته است. دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش افزود: 70 درصد متون پايه ششم ابتدايي تا اسفندماه 90 آماده و هم اكنون آخرين مراحل علمي آن به اتمام رسيده است.

 



دهقان : دانه درشت ها نمي توانند از محاكمه دستگاه قضا بگريزند

نماينده چناران و طرقبه در مجلس گفت: اگرچه ممكن است پرونده دانه درشت ها با تأخير رسيدگي شود اما قطعا آنها نمي توانند از محاكمه دستگاه قضا بگريزند و حتما بعد از رسيدگي هاي مقدماتي پرونده آنها نيز بررسي ويژه مي شود .
محمد دهقان در گفت وگو با فارس با اشاره به نحوه برخورد دستگاه قضا با دانه درشت ها اظهار داشت: بحث برخورد با مفاسد اقتصادي را مي توان به سه بخش آسان، نيمه سخت و سخت تقسيم كرد كه قسمت ساده آن شامل افراد با پشتوانه كمتر دستگاه هاي حكومتي است كه مقام هاي ارشد حاضر نيستند براي آنها هزينه اي پرداخت كنند، از اين رو برخورد با اينگونه افراد به شكل ساده صورت مي گيرد .
وي افزود: بخش نيمه سخت شامل افراد دستگير شده و متهميني است كه در زمان برخورد با آنها پاي افراد نام آشنا و داراي مصادر دولتي و حكومتي به ميان مي آيد و برخورد با اين افراد به دليل سفارش هاي ويژه نيمه سخت مي شود.
نماينده چناران و طرقبه در خانه ملت رسيدگي به پرونده هاي افراد داراي مدارج بالاي حكومتي را بخش سخت برخورد با مبارزه فساد اقتصادي عنوان كرد و گفت: اين افراد با توجه به قدرت، توان و نفوذ خود دستگاه قضا و بعضا برخي مقامات حكومتي را تحت فشار قرار داده و تهديد به ترك منصب و استعفا مي كنند و برخورد با آنها با توجه به جايگاهي كه دارند كار بسيار مشكلي است كه اين بخش در واقع بخش سخت و سنگين برخورد با فساد اقتصادي محسوب مي شود .
دهقان با مثبت ارزيابي كردن عملكرد قوه قضائيه طي دو سال گذشته خاطرنشان كرد: امروز شاهد برخوردهاي مناسب دستگاه قضا در زمينه برخورد با پرونده هاي فساد اقتصادي نسبت به گذشته هستيم كه نشان دهنده مديريت و تسلط آيت الله آملي لاريجاني بر كار قضاست.
دهقان با بيان اينكه قوه قضائيه در بخش آسان و نيمه سخت پرونده هاي فساد اقتصادي خوب عمل مي كند، تصريح كرد: قوه قضائيه در واقع در بخش آسان و نيمه سخت پرونده هاي فساد اقتصادي افراد متصل به منابع قدرت را دستگير و محكوم كرده كه در اين بخش كار قوه قضائيه قابل تقدير است .
نماينده چناران و طرقبه با بيان اينكه در پرونده هاي فساد اخير اسامي نام آشنا مطرح است، ادامه داد: در پرونده هاي فساد بيمه، پرونده فساد 3 هزار ميليارد توماني و فساد خانه فاطمي نام دو تن از افرادي كه مرتبط با بالاترين مقام در دولت هستند مطرح است كه نام يكي از آنها جزو سردمداران جريان انحرافي و ديگري از مصادر بالاي حكومتي است كه پرونده آنها در دادگاه مفتوح است.
وي با بيان اينكه مطرح شدن اسامي اين دو نفر قضات را به نقطه اي مي رساند كه بايد آنها را نيز به دادگاه احضار و محاكمه كنند، بيان داشت: به نظر بنده رسيدگي به پرونده دانه درشت ها به دلايل سياسي معطل مانده ولي قطعا پرونده مختومه نيست .
نماينده چناران و طرقبه افزود: اگر چه آنها جزو مصادر بالاي دولتي هستند و به دليل برخي پشتيباني ها از اين افراد رسيدگي به پرونده آنها با مشكلاتي روبه رو شده است تصريح كرد: اگرچه ممكن است پرونده آنها با تأخير رسيدگي شود اما قطعا آنها نمي توانند از محاكمه در دستگاه قضايي بگريزند و حتما بعد از رسيدگي هاي مقدماتي پرونده اين افراد نيز با توجه به اعترافات و اسناد موجود بررسي ويژه مي شود.
دهقان بخش سخت را مشكل ترين بخش مبارزه با فساد دانست و خاطرنشان كرد: اميدوار هستم قوه قضائيه در اين بخش نيز بتواند موفق عمل كرده و تهديد و درشت گويي هاي برخي از شخصيت ها و افراد دولتي دستگاه قضا را از تحقق عدالت باز ندارد و كار خود را با استحكام انجام دهد .
دهقان با بيان اينكه برخي از مقامات ارشد اجرايي رسيدگي به پرونده اعضاي كابينه را خط قرمز دولت دانسته اند، اضافه كرد: با توجه به اين مسائل وقت آن رسيده كه دولت از حمايت از دانه درشت هاي مرتبط با پرونده هاي فساد اقتصادي دست بردارد و اجازه دهد تا به پرونده آنها نيز در جريان برگزاري اين دادگاه ها رسيدگي شود .
وي ادامه داد: قوه قضائيه بدون ملاحظه از ايجاد شائبه محاكمه افراد ضعيف و عدم محاكمه دانه درشت ها در دستگاه عدالت جلوگيري كند و اجازه ندهد چنين تفكري در جامعه شكل گيرد .
نماينده چناران و طرقبه در خانه ملت در پايان يادآور شد: جا دارد تا قوه قضائيه زمينه اي را فراهم كند كه اين كار بزرگ نه به صورت ناقص، بلكه به صورت كامل و جامع انجام شود تا همه مردم و مسئولان بدانند كه قوه قضائيه با كسي تعارف و ملاحظه كاري ندارد .

 



تحركات آمريكا براي اعمال فشار عليه ايران

معاون وزير خزانه داري آمريكا در تلاش براي تاثيرگذاري بر مذاكرات در پيش روي ايران و 1+5 در مسكو و اعمال فشار به كشورمان، به تل آويو رفته و با مقامات رژيم صهيونيستي ديدار كرد.
«ديويد كوهن» در سفر به تل آويو به روزنامه صهيونيستي هاآرتص گفت: «وقتي به هيچ گشايشي در مسكو دست نيابيم، فشار را قطعا باز هم افزايش مي دهيم.»
معاون وزير خزانه داري آمريكا در امور تروريسم و اطلاعات مالي همچنين با اشاره به روابط عميق بين آمريكا و رژيم صهيونيستي گفت: ما در سال هاي گذشته در مورد برنامه هاي مربوط به اعمال تحريم عليه ايران همكاري هاي نزديكي با دولت اسرائيل داشته ايم. اسرائيل در اين مورد پشتيبان ما است و ما همچنان با آنها در اين مورد مشورت مي كنيم.
جنجال هاي رسانه اي آمريكا و رژيم اسرائيل درباره برنامه هسته اي ايران در حالي است كه رژيم صهيونيستي تنها دارنده سلاح هسته اي در خاورميانه است و هيچ گونه نظارت بين المللي نيز بر فعاليت هاي هسته اي آن وجود ندارد.
نشريه آلماني اشپيگل به تازگي با انتشار گزارشي اعلام كرده است اسرائيل زيردريايي هايي كه از آلمان مي خرد را به كلاهك هسته اي مجهز مي كند.
در اين گزارش آمده است، بخشي از بودجه خريد اين زيردريايي ها نيز توسط خود دولت آلمان به اسرائيل اعطا مي شود.
در همين حال به گزارش دويچه وله، موسسه تحقيقات اقتصادي آلمان (DIW) در برلين، با انتشار گزارشي ارزيابي كرد كه تحريم نفت تاثيري بر ايران نخواهد داشت و كارايي ندارد.
اين موسسه مي گويد تحريم نفت ايران توسط اتحاديه اروپا كه قرار است از اول ژوئيه (11تيرماه) اجرا شود به اين دليل نمي تواند كارايي جدي داشته باشد كه ايران مي تواند صادرات نفت خود را به جاي اروپا متوجه آسيا كند.
در ادامه اين گزارش، بسته شدن احتمالي تنگه هرمز به عنوان اصلي ترين تهديد براي مصرف كنندگان انرژي مطرح شده كه در كوتاه مدت مي تواند به شدت قيمت نفت را افزايش دهد.
گفتني است دور بعدي مذاكرات ايران و 1+5 قرار است 29 و 30 خردادماه در مسكو برگزار شود.
كارشناسان معتقدند سفرهاي پي درپي مقامات آمريكايي به كشورهاي مختلف از جمله سفر كوهن به تل آويو را مي توان نتيجه مقاومت ايران و قدرت برتر تيم مذاكره كننده كشورمان در مذاكرات اسلامبول و بغداد و كوتاه نيامدن از حقوق هسته اي جمهوري اسلامي ارزيابي كرد.

 



پايان چين بهاره برگ سبز چاي در گيلان و مازندران

رشت- خبرنگاركيهان:
چين بهاره برگ سبز چاي در گيلان و مازندران پايان يافت.
رئيس سازمان چاي كشور با اعلام اين خبر اظهار داشت: چايكاران اين دو استان با آغاز چين بهاره از 6 ارديبهشت ماه سال جاري توانستند با چيدن 46 هزار و 40 تن برگ سبز چاي حدود 25 ميليارد تومان درآمد كسب كنند ضمن اينكه در اين مدت 10هزار و400 تن چاي خشك نيز در 150كارخانه چايسازي توليد شد.
علي محرر با بيان اينكه برداشت برگ سبز چاي بهاره امسال حدود 5درصد بيشتر از سال گذشته است افزود: 46 درصد برگ سبز چاي چيده شده در گيلان و مازندران درجه يك و مابقي درجه 2 هستند.
برپايه اين گزارش، چين تابستانه برگ سبز چاي در 32 هزار هكتار باغ چاي شمال كشور از اوايل تيرماه آغاز مي شود.

 



پدران 2 شهيد برازجاني به فرزندان خود پيوستند

برازجان- خبرنگاركيهان:
همزمان با سالروز ارتحال امام خميني پدران دو شهيد برازجاني به سوي فرزندان شهيد خود پرواز كردند.
حاج محمد رنجبر كللي 84 ساله پدر شهيد امرالله رنجبر كللي بود كه به طور ناگهاني دچار تنگي نفس شد و به بيمارستان 17شهريور برازجان انتقال يافت، اما تلاش پزشكان موثر واقع نشد و دار فاني را وداع گفت تا همزمان با سالگرد رحلت امام خميني در بهشت سجاد(ع) برازجان در كنار فرزندش به خاك سپرده شود.
در همين روز پيكر حاج غلامحسين گوهري فرد پدر بسيجي شهيد جمال گوهري فرد در بهشت سجاد(ع) برازجان در جوار فرزندش به خاك سپرده شد. حاج غلامحسين گوهري فرد در سن 80 سالگي بر اثر بيماري سرطان فوت كرد.

 



پس از 9 سال گذر زهره از مقابل خورشيد امروز رصد مي شود

دبير انجمن نجوم سپهر كاشان از رصد گذر زهره مقابل خورشيد در پارك بزرگ اين شهر موسوم به «بام كاشان» خبر داد.
«فاطمه سعيدي پور» روز سه شنبه در گفت وگو با ايرنا، پديده نادر گذر زهره مقابل قرص خورشيد را به لحاظ علمي يكي از مهمترين پديده هاي نجومي عنوان كرد و گفت: آخرين باري كه اين پديده رخ داد، خرداد سال 1383 بود.
وي اظهار داشت: از زمان اختراع تلسكوپ در سال 1610 ميلادي تاكنون هفت گذر زهره مقابل خورشيد اتفاق افتاده است.
وي خاطرنشان كرد: هشتمين گذر زهره (دومين گذر در قرن معاصر) ساعت شش صبح همزمان با طلوع خورشيد قابل رويت است.
دبير انجمن نجوم سپهر كاشان تصريح كرد: گذر زهره مقابل خورشيد با فاصله زماني هر هشت سال و سپس 105 سال بار ديگر هشت سال اتفاق مي افتد.
به گفته وي، برنامه رصد از ساعت 23 سه شنبه شب شامل رصد ماه و سيارات با تلسكوپ و نشست پرسش و پاسخ آغاز خواهد شد.
سعيدي پور افزود: در لحظات آغازين طلوع خورشيد گذر زهره از طريق تلسكوپ و دوربين هاي دوچشمي مجهز به فيلتر مستقر در محل رصد خواهد شد.
به گفته وي، با طلوع خورشيد در ساعت 5 و48 دقيقه، حدود سه ساعت زمان براي تماشاي گذر زهره از مقابل قرص خورشيد خواهيم داشت، چون اين گذر در ساعت 9 و24 دقيقه به پايان مي رسد.

 



برپايي نشست معاونان آموزشي دانشگاه هاي كشور در همدان

همدان- خبرنگار كيهان:
نشست دوره اي معاونان آموزشي دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي كشور در دانشگاه بوعلي سيناي همدان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما در اين نشست، معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، با اشاره به نام گذاري هزاره سوم به عنوان هزاره دانش بنيان و تربيت نيروي انساني، اظهار داشت: اميدواريم امسال بتوانيم بيش ا ز 10 هزار دانشجوي دكترا جذب كنيم چرا كه اين تعداد به اندازه يك لشكر است كه قادر خواهد بود هرگونه مشكلي را در كشور حل كند.
دكتر «حسين نادري منش» ادامه داد: رشد توليدات علمي ايران در 30 سال گذشته 11 برابر ميانگين رشد علمي جهان و در 10 سال اخير نيز 5/14برابر آن بوده است و در سال 2011 تنها در رشته نانوتكنولوژي 3 هزار مقاله توليد شده و از كشور روسيه كه مبالغ هنگفتي را صرف اين تكنولوژي مي كند، پيش افتاده ايم.
وي اضافه كرد: همچنين از ابتداي سال 2012 تاكنون نيز توليد مقالات علمي ما در جهان 900 عنوان بوده و از اين بابت رتبه دهم را داريم.
وي سپس به بحث بيداري اسلامي ملت هاي مسلمان اشاره كرد و گفت: وظيفه ما در كمك به بيداري اسلامي پذيرش و جذب دانشجويان مستعد جهان اسلام است تا با ارائه آموزش هايي مبتني بر هويت اسلامي و ملي خود آنان، جلوي نفوذ فرهنگ غرب را در كشورهاي مسلمان بگيرند.
وي افزود: ظرفيت فعلي 4000 نفري دانشجويان كشورهاي اسلامي در دانشگاه هاي ما، طي برنامه 5 ساله توسعه بايد به 25 هزار نفر افزايش بيابد.
معاون آموزشي وزير علوم، تحقيقات و فناوري توجه به رشد و توسعه آموزش عالي در اقصي نقاط كشور را مهمترين راه حل براي بازگشت جمعيت از مركز به بقيه مناطق، دانست.
در ادامه رئيس دانشگاه بوعلي سيناي همدان گفت: بهتر است دانشگاه ها براساس سرانه توليدات علمي با يكديگر مقايسه و رتبه بندي شوند در حالي كه هم اكنون مبناي ديگري دارد.
دكتر «محمدعلي زلفي گل» افزود: در سال 90، در دانشگاه بوعلي همدان، تعداد 532 مقاله بين المللي و بومي دانشگاهي توليد شده و رتبه دوم ميانگين ارجاع به مقالات را نيز در كشور به دست آورده است.

 



هفته فرهنگي اصفهان درايرلند برگزار شد

اصفهان-خبرنگاركيهان:
مدير روابط عمومي شهرداري اصفهان از آغاز هفته فرهنگي اصفهان در دوبلين با حضور وزير فرهنگ ايرلند و مقامات ارشد اين شهر خبر داد.
اصغر آذربايجاني با اشاره به برگزاري هفته فرهنگي اصفهان از 16 تا 19 خردادماه جاري در شهر دوبلين ايرلند افزود: شهرداري اصفهان با همكاري سفارت جمهوري اسلامي ايران در ايرلند به منظور ارتقاي جايگاه بين المللي كلان شهر اصفهان، هفته فرهنگي اين شهر را برگزار كرده است.
وي گفت: هيئت اعزامي هنرمندان اصفهاني به دوبلين در مراسم جشن 13 رجب در حسينيه پاكستاني ها در شهر دوبلين شركت كردند و در اين مراسم برنامه هاي فرهنگي از جمله مديحه سرايي، موسيقي سنتي و ورزش زورخانه اي و پهلواني به اجرا در آمد.
مدير روابط عمومي شهرداري اصفهان با اشاره به برگزاري نمايشگاه فرهنگي و كارگاه صنايع دستي اصفهان در شهر دوبلين، افزود: بازديد از پروژه احداث مسكن و بازسازي بافت هاي فرسوده و ملاقات با شهردار دوبلين از ديگر برنامه هاي اين رويداد فرهنگي بود.
وي اضافه كرد: در حاشيه اين برنامه ها مذاكرات اوليه ميان هيئت رسمي اعزامي از شهرداري اصفهان با شهردار دوبلين براي تفاهم نامه خواهرخواندگي انجام شد.
آذربايجاني هفته فرهنگي اصفهان در دوبلين را مشتمل بر معرفي جاذبه هاي اين كلان شهر همچنين معرفي برنامه هاي فرهنگي از جمله برگزاري نمايشگاه هاي فرهنگي، هنري و علمي به منظور ارائه دستاوردهاي علمي شهر اصفهان، نمايشگاه عكس، صنايع دستي، هنرهاي تجسمي، برگزاري تور مجازي اصفهان و اجراي موسيقي سنتي اعلام كرد.

 



رئيس سازمان بازرسي كل كشور: سازمان بازرسي مانع اعطاي تسهيلات بانكي نيست

رئيس سازمان بازرسي كل كشور در ديدار با فعالان اقتصادي آذربايجان شرقي مشكلات آنها را بررسي كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، به نقل از روابط عمومي سازمان بازرسي آذربايجان شرقي، حجت الاسلام والمسلمين «مصطفي پورمحمدي» به ابراز شگفتي رئيس اتاق بازرگاني تبريز از ميزان استقبال اعضاي اتاق بازرگاني استان از اين نشست اشاره كرد و گفت: گفته شد كه اين ميزان استقبال به خاطر اين است كه مشكلات فعالان اقتصادي استان خيلي حاد و شرايط سختي بر آنان حاكم است، ولي علاوه بر آن شما اينجا جمع شديد چون به توليد وفادار هستيد و توليد براي شما ارزش و افتخار است.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور افزود: واقع امر اين است كه دغدغه هاي شما را رهبر معظم انقلاب نيز دارند اگر رهبري دغدغه شما را نداشتند امسال را سال توليد ملي نام گذاري نمي كردند؛ ايشان همه را دعوت كرد كه امسال توليد ملي را مورد توجه قرار دهند.
وي با اشاره به اظهارات يكي از فعالان اقتصادي حاضر در نشست كه مي گفت ما بيشتر از تحريم خارجي از تحريم داخلي رنج مي بريم، گفت: دغدغه هاي شما جدي و درست است، نمي خواهيم باور كنيم ولي اين قدر شنيده ايم كه در حال تسليم شدن هستيم؛ به جز اين نشست در جاهاي ديگر بارها به ما گفته شد از تحريم خارجي نمي ترسيم، بلكه تحريم داخلي ما را از پاي درآورده است؛ مي خواهيم باور نكنيم ولي اين نگراني وجود دارد.
«پورمحمدي» با اشاره به ظرفيت ها و پيشگامي آذربايجان در صنعت، اظهار داشت: آذربايجان همان قدر كه در صنعت پيشگام است در فرهنگ، سياست و تاريخ كشور هم پيشگام است.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور در واكنش به اظهارات يكي از فعالان اقتصادي مبني بر اينكه سيستم بانكي در خدمت توليد نيست، گفت: با شوكي كه اخيرا بانك ها به واسطه كشف فساد بانكي اخير ديدند مقداري زمين گير شدند و اخيرا هر جا پا مي گذاريم گفته مي شود بانك ها مي گويند سازمان بازرسي اجازه نمي دهد ما وام و تسهيلات بدهيم؛ اين در حالي است كه هيچگاه نگفتيم وام ندهيد، بلكه گفتيم غيرقانوني وام ندهيد.
وي تاكيد كرد: همه دستگاه هاي نظارتي و بنده به عنوان رئيس هيئت نظارت بر صندوق توسعه ملي با قاطعيت اعلام مي كنيم كه بانك ها بايد تسهيلات مورد نياز توليد و بويژه سرمايه در گردش موسسات و شركت ها را تامين كنند و نبايد كسي بگويد سازمان بازرسي يا موسسات نظارتي مانع اعطاي تسهيلات هستند.
«پورمحمدي» با بيان اينكه ما با حاكميت پولي مواجه هستيم، تصريح كرد: اين گرفتاري ما است كه اقتصاد ما متكي به كار و توليد نيست و به همين دليل بايد اين نظام پولي و مالي تغيير كند.
وي اضافه كرد: در ساختار كنوني به جاي كارخانه هاي ما بانك ها رونق پيدا مي كنند؛ البته بخيل نيستيم ولي بايد بين بنگاه هاي اقتصادي و مالي يك توازن برقرار باشد زيرا اگر غير از اين باشد با مشكلات زيادي مواجه خواهيم بود و معلوم است كه سود در پول است نه كار و توليد.

 



مديرعامل راه آهن كشور: 5 پروژه ريلي تا ماه رمضان افتتاح مي شود

مديرعامل راه آهن گفت: تادو سال آينده 80 كيلومتر از خط آهن مازندران برقي مي شود.
عبدالعلي صاحب محمدي در گفت وگو با خبرنگار فارس در ساري با بيان اينكه 9 طرح راه آهن كشور در قالب 18 پروژه در سطح كشور در دست اجرا است، اظهار داشت: پنج پروژه تا قبل از ماه مبارك رمضان امسال و بقيه طرح هاي راه آهن كشور تا پايان سال جاري و نيز خرداد سال آينده به بهره برداري مي رسد.
وي در مورد ايجاد ايستگاه باري و مسافري در شهرهاي تازه تاسيس گفت: تا نيازسنجي صورت نگيرد ايستگاهي احداث نمي شود.
مديرعامل راه آهن كشور در پايان نياز راه ريلي مازندران را خط برقي دانست و اظهار داشت: تا دو سال آينده 80 كيلومتر از خط آهن مازندران برقي مي شود.

 



با پيام وزير ورزش و جوانان صورت گرفت
 برگزاري همايش سراسري مبشر صبح در زادگاه امام خميني

اراك- خبرنگار كيهان:
همايش سه روزه مبشر صبح با شركت 200 جوان نخبه و با هدف شناساندن انديشه هاي والاي امام خميني به نخبگان جوان كشور در خمين برگزار شد.
اين همايش فرهنگي و تربيتي ويژه جوانان برگزيده و نخبگان تشكل هاي مردم نهاد در سراسر كشور با عنوان «مبشر صبح» با پيام وزير ورزش و جوانان در زادگاه امام خميني، اراك و ساروق زادگاه كربلايي كاظم ساروقي حافظ كل قرآن برگزار شد.
وزير ورزش و جوانان كشورمان در اين پيام آورده است: غيرت، جوانمردي، ايثار و آرمان خواهي جلوه بارز مردم سرزميني است كه با دم مسيحايي امام خميني(ره) و حماسه انقلاب اسلامي به جهان روحي تازه بخشيد و طعم شيرين بيداري را به ستمديدگان دنيا چشانده اند.
عباسي در اين پيام افزود: بررسي انديشه ها و سير و سلوك زندگي حضرت امام خميني براي جواناني كه زمان حيات بزرگمرد قرن را درك نكرده اند، انشاءالله گام موثري است جهت شناخت و بازشناسي ابعاد مختلف زندگي الهي، سياسي امام عزيز براي اين نسل پرنشاط.
در بخش ديگر پيام آمده است: به جوانان شركت كننده در اين گردهمايي كه منتخبان جوانان كشور هستند توصيه مي كنم آرمان هاي امام بزرگوار را مجدانه مطالعه كنند و در راه پشتيباني از ولي فقيه زمان حضرت آيت الله خامنه اي اهتمام ويژه معمول دارند. خداوند پشتيبان ايران اسلامي و جوانان غيور اين مرز و بوم باشد. انشاءالله.
در اين همايش معنوي، تربيتي، فرهنگي، معاون امور ساماندهي جوانان وزارت ورزش و جوانان كشور در خمين گفت: جمهوري اسلامي ايران به يمن داشتن 25 ميليون جوان كه بيش از 35 درصد جمعيت كشور را تشكيل مي دهد از يك ظرفيت و ارزش ويژه اي بهره مند است.
دكتر محمدصادق اكبري، ادامه داد: آن چيزي كه در حوزه جوانان به صورت ويژه مورد توجه قرار گرفته، اين است كه جوانان ايراني با صفا و نشاط باطني خودش هميشه در عرصه ها احساس مسئوليت كرده و نسبت به ايفاي نقش خود آن وظيفه ويژه را انجام داده است.
وي افزود: امام سبك تربيتي را بنا نهاده اند كه آن تربيت حماسه اي جوانان است، چيزي كه امروز همه ما در بخش هاي مختلف تربيتي بايد به آن توجه كنيم و خانواده هاي ايراني بايد اين سبك را الگوي خود قرار دهند.
اكبري اظهار داشت: كلام امام و حاصل مكتب تربيتي امام «ما مي توانيم» بود. اين كه جوان ايراني احساس بكند مي تواند بزرگترين و زيباترين شگفتي ها را با دست خالي خلق بكند و بيافريند و جوان امروز هم با اقتدار نقش خودش را در توسعه آرمان هاي انقلاب در تحقق آرمان هاي امام در پيروي و تبعيت از ولايت و رهبر معظم انقلاب ايفا خواهد كرد.
وي اظهار داشت: در تيرماه سال جاري هم شبكه «عفاف و حجاب اسلامي» را در مازندران راه اندازي خواهيم كرد و در شهريور ماه همزمان با دفاع مقدس شبكه «ايثار و پايداري» در استان خوزستان راه اندازي خواهد شد.
اين همايش با رويكرد تعميق انديشه هاي امام خميني و با موضوع هاي امام خميني قرآن و عترت، امام خميني و بيداري اسلامي، امام خميني و خودباوري، امام خميني و جريان هاي انحرافي برگزار شد.
همچنين در آييني از تمبر همايش «مبشر صبح» كه توسط اداره كل پست استان مركزي تهيه شده بود، رونمايي شد.

 



اخبار ادبي و هنري

اصرار روزنامه شرق در ترويج بهائيت!
روزنامه شرق طي دو ماه گذشته به بهانه هاي مختلف اقدام به چاپ مصاحبه و مقالات يكي از عناصر بهايي مقيم خارج كشور كرده است.
روزنامه شرق در تاريخ 10/2/91 اقدام به چاپ مصاحبه مفصلي با هوشنگ سيحون يكي از عناصر بهايي و وابسته به خاندان پهلوي كرد.
روز گذشته نيز همين روزنامه مقاله اي را از اين عنصر معلوم الحال منتشر كرد. روزنامه شرق كه با ذوق زدگي به تجليل و تمجيد از هوشنگ سيحون پرداخته است اشاره اي به بهايي بودن وي نكرد، و عضويت وي را در كلوپ صهيونيستي روتاري شمال تهران ناديده گرفته است. اين چهره وابسته كه به دليل خوش خدمتي هايش به فرهنگ و هنر در عصر ستم شاهي چندين بار از دست شاه تقدير دريافت كرده است در زمان رياست دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران بنيانگذار سفرهاي مختلط دانشجويي بود. در زمان رياست وي فساد اخلاقي ميان دانشجويان اين دانشكده به قدري گسترش يافت كه زبانزد خاص و عام شد.
سيحون همچنين در سمت رئيس شوراي شهرسازي تهران، املاك خاندان سلطنتي و اعضاي فراماسونري را داخل محدوده شهري قرارداد و با كشيدن بزرگراه هاي شهري از كنار آنها، سود هنگفتي را نصيب اين جماعت ساخت. همسر وي- معصومه سيحون- نيز از دوستان نزديك فرح پهلوي و عضو هيئت داوران مسابقه «ملكه جهانگردي ايران» بود.
يك سايت رسمي بهايي، تجليل مفصلي نسبت به شخصيت و آثار سيحون ارائه داده است.
مدتي است روزنامه شرق با صراحت بيشتري نسبت به قبل، ترويج عناصر ضدانقلاب فراري، سلطنت طلبان، فراماسونرها و بهائيان را در دستور كار برخي صفحات خود قرار داده است و جا دارد مسئولان هيئت نظارت بر مطبوعات نسبت به اين عملكرد كه مغاير با مفاد قانون مطبوعات هستند بي تفاوت نگذرند.
120 هنرمند سينما اهانت به مقدسات را محكوم كردند
بيش از 120 نفر از هنرمندان و فيلمسازان شركت كننده در نخستين جشنواره سراسري فيلم حوزه (اشراق) با امضاي بيانيه اي توهين به مقدسات را محكوم كردند.
همايون اسعديان، منوچهر محمدي، حجت الاسلام دكتر احمد واعظي (رئيس دفتر تبليغات اسلامي) و دكتر كمال اكبري (رئيس دانشكده صداوسيماي قم) به همراه 120 هنرمند شركت كننده در جشنواره اشراق در اين بيانيه مشترك اعلام كرده اند: «اهانت بي شرمانه به مقدسات- به ويژه ساحت مقدس امام دهم شيعيان حضرت امام نقي(ع)- را محكوم مي نمائيم.»
سرودهاي انقلابي بحرين گردآوري شد
يك مستندساز از گردآوري و تدوين سرودهاي انقلابي بحرين در قالب يك لوح فشرده با نام «نشيد الثوره» خبر داد.
روح الله رفيعي مستندساز درباره تدوين سرودهاي انقلاب مردمي بحرين به مهر گفت: ما در گروه فرهنگي رسانه اي ثائر در جستجويمان به بيش از 140 سرود برخورديم كه عمدتا عربي بودند و چند سرود انگليسي نيز در ميان آنها ديده مي شد. وي افزود: نكته جالب درباره سرودهاي انقلابي اين است كه تاكنون هيچ انقلابي نبوده كه اين تعداد سرود توليد كرده باشد. ما عنوان اين مجموعه را نشيد الثوره گذاشته ايم كه يك مجموعه حماسي است، براي داخل و خارج جمع آوري شده و مضمون سرودها ظلم ستيزي و مبارزه با ظلم است و بر وحدت بين شيعه و سني تاكيد مي كند.
رفيعي يادآور شد: تا به حال چند هزار نسخه از كار تكثير و در مجامع دانشجويي توزيع شده و ساختار آن نيز از ريتم و موسيقي انقلاب ايران وام گرفته شده و به سمت موسيقي حزب الله آمده است. اما هنوز براي توزيع گسترده تر آن تصميمي گرفته نشده است.
اختصاص حق التاليف جمعي از نويسندگان
براي اجراي حكم خواننده مرتد
جمعي از نويسندگان و مولفان نشر «راه نيكان»» در اقدامي حق التاليف آثار خود را به كسي كه حكم شاهين نجفي مرتد را به اجرا درآورد، تقديم مي كنند. به گزارش فارس، در پي اهانت شاهين نجفي خواننده مرتد به ساحت مبارك و مقدس امام هادي(ع)، جمعي از نويسندگان و مولفان نشر «راه نيكان» در اقدامي حق التاليف آثار خود را به كسي كه حكم شاهين نجفي مرتد را به اجرا درآورد، تقديم مي كنند.
در اطلاعيه اهالي قلم ياد شده، خواننده هتاك به مقدسات، مامور تجديد فتنه هاي گذشته دشمنان دين و انقلاب اسلامي معرفي شده است.
افزايش هشت درصدي مخاطب راديو
دبير هم انديشي طنز راديو كاهش مخاطب هاي صدا را رد كرد. به گزارش خبرنگار كيهان، كامران كاظم زاده در نشست رسانه اي سومين هم انديشي طنز راديويي كه قرار است تيرماه امسال برگزار شود در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اين كه راديو دچار بحران مخاطب شده است، گفت: من اين بحث را به استناد به اسناد و مدارك قبول ندارم. طبق نظرسنجي هاي صورت گرفته در نيمه دوم سال 90 در ايران، راديو با افزايش مخاطب هشت درصدي روبرو بوده است. در اين ميزان، سهم راديو فرهنگ سه درصد بوده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14