(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 30 خرداد 1391 - شماره 20235

جشن فارغ التحصيلي دانشجويان علوم پزشكي تهران
احمدي مقدم: گزارش پرونده خاوري به اينترپل فرانسه ارسال شد
رويدادهاي خارجي
مدارس كارنامه حجاب مي گيرند
افزايش سقف پرداخت بيمه تصادفات خسارتي سازشي
توزيع كارت كنكوري ها از 4 تير
سازمان تعزيرات حكومتي: گرانفروشان تهراني جريمه شدند
غرق شدن 2 جوان در رودخانه شاهپور سعدآباد
آخرين آمار ايدز در كشور
جلوگيري از تردد خودروهاي فرسوده در كلانشهرها
كشف 5/4 ميليون ليتر سوخت قاچاق
اعلام مقررات وظيفه عمومي آزمون كارشناسي ناپيوسته
2 تن مواد مخدر در سيستان و بلوچستان كشف شد
اعدام در انتظار قاچاقچي 200 نوزاد
آشز شمپانزه بدون مو
6 ميليون رواني در انگليس!



با حضور رئيس مجلس برگزار شد
جشن فارغ التحصيلي دانشجويان علوم پزشكي تهران

اولين جشن يكپارچه دانش آموختگان دانشگاه علوم پزشكي تهران با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي و وزير بهداشت و درمان برگزار شد.
علي لاريجاني در اين مراسم به اهميت بخش سلامت در كشور اشاره كرد و گفت: در سال جاري براي اينكه مسئله پزشكي و سلامت از مسائل عمده كشور است علاوه بر بودجه هاي متعارف 6 هزار ميليارد تومان را در نظر گرفتيم تا از هدفمندي يارانه ها در اختيار وزارت بهداشت قرار گيرد تا بيمارستان ها بيماران را به طور رايگان مداوا كنند.
وي ادامه داد: همچنين در سال 90 هم علاوه بر بودجه متعارف وزارت بهداشت، 3 هزار ميليارد تومان از مازاد درآمد ارز را در اختيار اين وزارتخانه قرار داديم تا بيمارستان ها را تجهيز كنند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه به اهميت طرح پزشك خانواده اشاره و گفت: يكي از مواردي كه ما روي آن تاكيد داريم و اميدواريم با دقت دنبال شود، مسئله پزشك خانواده است كه خوشبختانه وزير بهداشت هم به اين مسئله اهتمام دارد چرا كه اين طرح از امور پايه اي در وزارت بهداشت و بخش سلامت محسوب مي شود.
گفتني است در اين مراسم 5 هزار نفر از فارغ التحصيلان دانشگاه علوم پزشكي تهران شركت داشتند كه به نمايندگان آنان لوح هاي دانش آموختگي اهدا شد.


 



احمدي مقدم: گزارش پرونده خاوري به اينترپل فرانسه ارسال شد

فرمانده نيروي انتظامي در تشريح آخرين وضعيت مديرعامل بانك ملي كه به گفته برخي از منابع به ايالات متحده رفته است، اظهار كرد: دستور پيگيري وي از سوي اينترپل صادر شده و ما اين موضوع را به مقر اينترپل در فرانسه گزارش داده ايم و اميدواريم كه پليس بين الملل در اين زمينه به وظايف خود عمل كند.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه نخستين نشست فصلي «روساي پليس راهور»، گفت: آرزوي ما اين است كه آمار همه كشته شدگان كاهش پيدا كند اما اين امر شدني نيست، در تلاش هستيم در امر كاهش كشته شدگان حوادث رانندگي با همكاري مردم آن را تا حد پيش بيني كاهش دهيم.
وي با بيان اينكه در برنامه پنجم توسعه پيش بيني شده بود كه آمار كشته شدگان حوادث رانندگي به يك سوم كاهش پيدا كند، خاطرنشان كرد: براساس اين آمار بايد تعداد كشته شدگان از 23 هزار نفر به چيزي حدود 16 هزار نفر در سال مي رسيد، كه با توجه به اين كه حدود بيش از دو سال تا پايان برنامه پنجم زمان باقي است، رسيدن به اين هدف دور از دسترس نيست.
فرمانده نيروي انتظامي همچنين درباره افزايش چند برابري مبلغ جريمه ها خاطرنشان كرد: با توجه به اين افزايش در سه ماهه اخير ارزش ريالي جريمه هاي صادر شده دو برابر شده اما تعداد تخلفات 32 درصد كاهش يافته است.
وي با بيان اينكه به نظر مي رسد بخشي از مردم در خصوص قانون راهنمايي و رانندگي توجيه نشده اند، گفت: عده اي تصور مي كنند اگر پليس نديد بايد تخلف كنند.
فرمانده نيروي انتظامي ناجا در خصوص شماره گذاري كشنده فراز گفت: آخرين وضعيت اين خودرو را چك نكرده اما در حدود اختيارات قانوني خودمان عمل مي كنيم و تلاش مي كنيم كه مشكلات خودروسازان را هم ببينيم.
احمدي مقدم افزود: ما هميشه با اين نهادها مدارا كرديم، البته برخي فكر مي كنند مي توانند با مداراي ناجا برخي روندها را تصويب كنند.
وي با بيان اينكه نبايد به دنبال اين بود كه با دور زدن قانون به كار خود ادامه دهيم، گفت: اصرار ناجا در اجراي قوانين و عدم شماره گذاري برخي از خودروها، تنها به خاطر مردم و حفظ جان آنان است.
فرمانده نيروي انتظامي در خصوص سطح كيفيت خودروهاي توليد داخل و خارج با بيان اينكه استانداردها در خصوص كف شرايط ايمني خودروهاست، اظهار كرد: به عنوان مثال يك ماشين خارجي داراي 12 كيسه هوا است كه در بسياري از كشورهاي خارجي نيز مردم موظف نيستند حتما چنين خودرويي را بخرند بلكه تنها بايد از خودروهايي استفاده كنند كه داراي كف استانداردهاي ايمني است.
احمدي مقدم با اشاره به رشد اقتصادي سطح شهروندان خاطرنشان كرد: با توجه به اين موضوع استانداردها نيز بايد ارتقا پيدا كند، اما در مسير متاسفانه ما با مقاومت هايي روبرو مي شويم.
فرمانده ناجا درباره اختيارات برخي از نهادها خاطرنشان كرد: اگر مرجع و كارگروهي اختيار قانوني دارد، مي تواند با توجه به اختياري كه دارد، عمل كند، اما بايد پاسخگو هم باشد، چرا كه ممكن است اقدام آنان پيامدهاي ناگواري براي جامعه بگذارد. بنابراين بهتر است كه اين نهادها، پاي تصميمي كه گرفته اند، بايستند.

 



رويدادهاي خارجي

جنبش ماشين سواري در عربستان
گروهي از فعالان زن عربستاني از زنان اين كشور دعوت كردند با سوار شدن خودروهاي خود و رانندگي كردن در خيابان ها مقامات رژيم سعودي را به چالش بكشند.
به گزارش شبكه خبري فرانس 24، اين فراخوان تحت عنوان «من ماشينم را خودم خواهم راند» در شبكه هاي اجتماعي روي اينترنت انجام شده است.
در اين فراخوان آمده است: كليد رفع ممنوعيت رانندگي زنان در دست خود آنان است.
در اين فراخوان از مردان نيز خواسته شده است تا به منظور حمايت از حق رانندگي زنان، هنگام رانندگي خواهران يا مادران خود، آنها را همراهي كنند.عربستان تنها كشور جهان است كه رانندگي زنان در آن ممنوع است.
گروهي از زنان عربستاني پيش از اين با ارسال طوماري براي پادشاه عربستان با 3500 امضا، خواهان لغو ممنوعيت رانندگي زنان شده بودند.
فراخوان روز يكشنبه بزرگترين اقدام در اين زمينه از زمان بازداشت 47 زن به اتهام رانندگي در نوامبر 1990 ميلادي به شمار مي رود.
به گفته فعالان، در يك سال گذشته صدها زن ممنوعيت رانندگي را ناديده گرفتند كه دهها نفر از آنها بازداشت شدند و پس از سپردن تعهد به تكرار نكردن اين كار، آزاد شدند.

 



مدارس كارنامه حجاب مي گيرند

مديركل فرهنگي و هنري آموزش و پرورش از تعيين كارنامه حجاب براي مدارس خبر داد.
محمدابراهيم محمدي، مديركل فرهنگي و هنري آموزش و پرورش اظهار داشت: در حوزه دانش آموزي با درنظر گرفتن مسائلي كه در حوزه عفاف و حجاب وجود دارد برنامه هاي متناسبي را درنظر گرفته ايم كه مي توان از جمله آن به برنامه «حساس زايي» اوليا به موضوع حجاب دانش آموزاني كه نياز است به حجاب توجه بيشتري داشته باشند، اشاره كرد.
وي افزود: برنامه هاي حجاب و عفاف منجر مي شود تا اگر احيانا والدين دانش آموزي نسبت به رعايت پوشش فرزند خود در بيرون از مدرسه كم توجه است، توجه بيشتري داشته باشد.
مديركل فرهنگي و هنري آموزش و پرورش بيان كرد: بر همين اساس برنامه اي در جهت عبرت آموزي دانش آموزان از افرادي كه با عدم رعايت حجاب و عفاف دچار معضلات و مشكلات اجتماعي شده اند و از جايگاه ارزشمندي كه به لحاظ اخلاقي، درسي و توانمندي هاي علمي و هنري داشتند، سقوط كرده اند درنظر گرفته شده است كه مي تواند به عنوان تلنگري براي دانش آموزان باشد.
وي با اشاره به اين نكته كه برنامه هايي نيز براي دانش آموزاني كه باحجاب هستند و تعدادشان بسيار زياد است پيش بيني كرده ايم، ادامه داد: اين برنامه ها به اين منظور است كه آنها نسبت به حجاب خود اقناع فكري پيدا كنند و به توانمندي فكري برسند تا اين حجاب در آينده و با حضور در دانشگاه و عرصه هاي مختلف كمرنگ نشود.
معرفي دختران برتر در جشنواره دختران آفتاب
محمدي با بيان برنامه هاي علمي و جشنواره نيز با موضوع حجاب و عفاف برگزار خواهد شد، اظهار داشت: درنظر داريم تا گفتمان هاي حجاب در مدارس را دنبال كنيم تا به اين وسيله هر مسئله و شبهه اي كه در مدرسه وجود دارد، مطرح و برطرف شود.
وي به برگزاري جشنواره دختران آفتاب نيز اشاره كرد و افزود: در اين جشنواره دختراني كه در مدرسه به لحاظ علمي و هنري برتر هستند و حجاب اسلامي را نيز رعايت مي كنند، برگزيده مي شوند.
اين مقام مسئول در آموزش و پرورش ادامه داد: بر اين اساس مي توانيم در بحث مدل سازي به مدل هاي قابل توجه دست پيدا كنيم به دليل آنكه شايد برخي به اشتباه تصور مي كنند كه ممكن است حجاب مانع پيشرفت فرد شود؛ اين در حالي است كه تعداد بسياري از دانش آموزان دختري كه در المپيادها، ورزش، هنر و زمينه هاي مختلف موفق به كسب رتبه هاي برتر شده اند، محجبه هستند.
برگزاري اردوهاي مادران دختران- پدران دختران
مديركل فرهنگي و هنري آموزش و پرورش به برگزاري اردوهاي يك روزه و دو روزه براي مادران و دختران و پدران و دختران در تابستان اشاره كرد و به فارس گفت: اين اردوها با هدف آگاهي بخشيدن، ارتقاي مسئله حجاب و اطلاع رساني در خصوص حركات مرموزي كه در راستاي بي تفاوت كردن دختر ايراني نسبت به رعايت حجاب صورت مي گيرد، در نظر گرفته شده است.
وي با اشاره به تهيه بسته هاي علمي و فرهنگي متناسب با علاقه و ذوق دانش آموزان با عنوان جشنواره 40 حديث زيورانه در موضوع عفاف و حجاب بيان كرد: در اين جشنواره دانش آموزان با هنر خوشنويسي به زبان انگليسي، فارسي و عربي، 40 حديث در موضوع عفاف و حجاب را تمرين مي كنند.
محمدي با بيان اينكه حدود 100 هزار نفر تاكنون در اين جشنواره شركت كرده اند، ادامه داد: بخشي از اين جشنواره در تابستان و بخشي در سال تحصيلي جديد برگزار خواهد شد.

 



سردار مومني خبر داد
افزايش سقف پرداخت بيمه تصادفات خسارتي سازشي

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از افزايش سقف پرداخت خسارات تصادفات خسارتي سازشي بيمه بدون نياز به كروكي پليس خبر داد.
سردار دكتر اسكندر مومني با انتقاد از عملكرد برخي شركت هاي بيمه گفت: براساس قانون تمامي بيمه گذاران مكلفند در سال جاري تا سقف 3 ميليون و 150 هزار تومان خسارت تصادفات خسارتي سازشي را بدون كروكي پليس بپردازند.
وي با بيان اين كه گزارش هاي رسيده به ما حاكي از اين است كه برخي از اين شركت هاي بيمه به قانون توجهي نمي كنند تاكيد كرد: حجم قابل توجهي از تصادفات كشور از نوع خسارتي و اكثر آنها سازشي است و نيازي به ترسيم كروكي پليس ندارند.
رئيس پليس راهور ناجا به ايسنا گفت: براساس ماده 18 قانون اصلاح قانون بيمه اجباري مسئوليت مدني دارندگان وسايل نقليه موتوري زميني در مقابل شخص ثالث، شركتهاي بيمه مكلفند خسارت مالي ناشي از حوادث رانندگي موضوع اين قانون را در مواردي كه وسايل نقليه مسبب و زيان ديده در زمان حادثه داراي بيمه نامه معتبر بوده و بين طرفين حادثه اختلافي وجود نداشته باشد، حداكثر تا سقف تعهدات مالي مندرج در اين قانون را بدون اخذ گزارش مقامات انتظامي پرداخت كنند.
وي تاكيد كرد: پليس راهور ناجا از مبادي قانوني در حال پيگيري اين موضوع است كه اميدواريم هر چه سريعتر شركت هاي بيمه به تعهدات قانوني خود در اين خصوص عمل كرده و مردم را از سرگرداني فعلي خارج كنند.
رئيس پليس راهور ناجا خاطر نشان كرد: پليس از دستگاه هاي نظارتي نيز انتظار دارد در اين خصوص به طور جدي براي احقاق حقوق قانوني مردم وارد عمل شوند.

 



توزيع كارت كنكوري ها از 4 تير

مشاور عالي سازمان سنجش با تشريح جزئيات توزيع و رفع نقص كارت ورود به جلسه كنكور 91، گفت: توزيع كارت ورود به جلسه آزمون از روز يكشنبه 4 تير آغاز مي شود.
حسين توكلي با اشاره به آغاز توزيع اينترنتي كارت ورود به جلسه آزمون سراسري سال 91 از روز يكشنبه چهارم تيرماه از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org، گفت: توزيع كارت هاي شركت در آزمون كليه داوطلبان گروه هاي آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي، علوم انساني، هنر و زبان هاي خارجي تا روز چهارشنبه هفتم تيرماه ادامه دارد.
وي افزود: داوطلبان بايد با وارد كردن اطلاعات مندرج بر روي كارت اعتباري ثبت نام خود و شماره شناسنامه و يا شماره پرونده و كدرهگيري و شماره شناسنامه يك نسخه پرينت از كارت شركت در آزمون تهيه كنند.
وي با بيان اينكه داوطلباني كه در 2 يا 3 گروه آزمايشي متقاضي شركت در كنكور شده اند بايد علاوه بر پرينت كارت شركت در آزمون گروه آزمايشي اصلي، برحسب مورد نسبت به پرينت كارت گروه آزمايشي دوم و يا گروه هاي آزمايشي دوم و سوم خود اقدام كنند، اظهار كرد: براي شركت در جلسه آزمون همراه داشتن پرينت كارت شركت در آزمون و همچنين اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عكسدار و ارائه آن الزامي است.
توكلي افزود: چنانچه هر يك از داوطلبان موفق به پرينت كارت شركت در آزمون نشوند و يا اطلاعات كارت اعتباري را در اختيار ندارند، بايد با همراه داشتن كارت ملي و يا شناسنامه عكسدار شخصا از روز دوشنبه پنجم تا هفتم تيرماه 91 از ساعت 8 تا 12 و 14 تا 18 به باجه رفع نقص حوزه ذيربط مراجعه كنند.

 



سازمان تعزيرات حكومتي: گرانفروشان تهراني جريمه شدند

سخنگوي سازمان تعزيرات حكومتي با تشريح آخرين جزئيات پرونده هاي تعزيراتي گفت: در گشت هاي تعزيراتي تهران 72 صنف گرانفروش تهراني جريمه شدند.
محمدحسن سرابيان اعلام كرد: در مورخ 20 و 21خردادماه گشت مشتركي با همكاري نمايندگان تعزيرات حكومتي و بازرسين اداره صنعت، معدن و تجارت در قالب 27 اكيپ در سطح شهر برگزار شد كه در اين بازرسي ها از يك هزار واحد صنفي بازديد و بازرسان ضمن ارائه تذكرات لازم براي 72 واحد متخلف به دليل گرانفروشي، عدم درج قيمت، عدم صدور فاكتور و تقلب در كسب پرونده تخلفاتي به ارزش 35 ميليون تومان تشكيل و جهت رسيدگي بيشتر به شعب تعزيرات حكومتي استان تهران ارسال شد.
وي افزود: همچنين در استان چهارمحال و بختياري يك كارخانه به دليل گرانفروشي در شعب تعزيرات حكومتي پس از اجراي تشريفات قانوني مديرعامل كارخانه به پرداخت بيش از 13ميليون تومان جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم شد.
رئيس گشت هاي مشترك تعزيرات حكومتي گفت: ماموران نيروي انتظامي گلوگاه شهيد امامي اصفهان طي بازرسي هاي خود مقاديري كالاي قاچاق شامل انواع كفش خارجي كشف و پرونده اي در اين رابطه تشكيل شد. در اين راستا با اعلام شكايت گمرك اصفهان، پرونده فوق پس از طي مراحل قانوني جهت رسيدگي و اعمال قانون به شعبه ويژه رسيدگي به جرائم قاچاق كالا و ارز مستقر در گلوگاه شهيد امامي اصفهان ارجاع شد و شعبه ياد شده با توجه به مستندات موجود در پرونده، متخلفين را علاوه بر ضبط كالاي مكشوفه به پرداخت بيش از 82 ميليون تومان جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم كرد.

 



غرق شدن 2 جوان در رودخانه شاهپور سعدآباد

بوشهر- خبرنگار كيهان:
دو نفر جوان اهل همدان كه در رودخانه شاهپور سعدآباد مشغول شنا بودند، دچار حادثه شده و جان خود را از دست دادند.
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي دشتستان با اعلام اين مطلب افزود: 3 جوان از يك خانواده همداني ساكن سعدآباد هنگام شنا دچار حادثه شدند كه افراد محلي يكي از آنها را نجات دادند اما دو تن ديگر غرق شدند.
«دهقان» ادامه داد: نيروهاي امداد بيمارستان 17 شهريور برازجان جسد يكي از غرق شدگان را از آب بيرون كشيدند اما جسد فرد دوم پيدا نشده و تلاش امدادگران هلال احمر براي پيدا كردن جسد فرد دوم همچنان ادامه دارد. براساس اعلام مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي دشتستان پنجشنبه و جمعه گذشته 4 نفر در رودخانه هاي اين شهرستان دچار حادثه شدند كه 3 نفر از آنها جان خود را از دست دادند.

 



آخرين آمار ايدز در كشور

گزارش موارد ثبت شده HIV/AIDS در سه ماهه چهارم سال 90 در كشور اعلام شد.
براساس آمار جمع آوري شده از دانشگاههاي علوم پزشكي سراسر كشور تا تاريخ 1/1/1391 مجموعا 24290 نفر افراد مبتلا به HIV/AIDS در كشور شناسايي شده اند كه 8/90درصد آنان را مردان و 2/9درصد را زنان تشكيل مي دهند.
تاكنون 3455 نفر مبتلا به ايدز شناسايي شده و 4722 نفر از افراد مبتلا فوت كرده اند. 46/4 درصد از مبتلايان به HIV در زمان ابتلا در گروه سني 34-25 سال قرار داشته اند كه بالاترين نسبت در بين گروه هاي سني را به خود اختصاص مي دهند.اين گزارش مي افزايد: علل ابتلا به HIV در بين كل مواردي كه از سال 1365 تاكنون در كشور به ثبت رسيده اند به ترتيب تزريق با وسايل مشترك در مصرف كنندگان مواد (69/6 درصد)، رابطه جنسي (5/10درصد)، دريافت خون و فرآورده هاي خوني (1درصد) و انتقال از مادر به كودك (1درصد) بوده است. راه انتقال در 9/17درصد از اين گروه نامشخص مانده است.در مقايسه اين آمار با مواردي كه ابتلا آنان در سال 1390 گزارش شده است، اعتياد تزريقي 5/62 درصد، برقراري روابط جنسي 2/21درصد و انتقال از مادر مبتلا به كودك 9/3را تشكيل داده است. در 4/12درصد از موارد شناسايي شده در اين سال راه انتقال نامشخص بوده و هيچ مورد جديد ابتلا از راه خون و فرآورده هاي خوني گزارش نشده است.

 



از پنج شنبه شروع مي شود
جلوگيري از تردد خودروهاي فرسوده در كلانشهرها

مدير كل حفاظت محيط زيست استان تهران از اجراي طرح ممنوعيت تردد خودروهاي فرسوده در پايتخت بنابر برنامه جامع كاهش آلودگي هواي كلانشهرها از پنجشنبه هفته جاري خبر داد.
رسول علي اشرفي پور با اشاره به برنامه جامع كاهش آلودگي هوا گفت: يكي از بندهاي اين برنامه كه علاوه بر شهر تهران و 7 كلانشهر ديگر را نيز شامل مي شود جلوگيري از تردد خودروهاي فرسوده است كه قرار شد از ابتداي تير ماه كه چند روز آينده آغاز مي شود، انجام شود.به گفته مدير كل محيط زيست استان تهران، اين طرح با همكاري پليس راهور انجام خواهد شد.
وي با اشاره به اهميت اجراي ممنوعيت تردد خودروهاي فرسوده اظهار داشت: آغاز اين طرح و تبيين راهكارهاي اجرايي آن بسيار اهميت دارد و در واقع توان و تخصص فني و اجرايي بالاي پليس راهور در انجام اين مصوبه را نشان مي دهد.
مدير كل محيط زيست استان تهران با بيان اينكه اين طرح به تدريج عملياتي مي شود، گفت: البته سعي ما اين است كه در اجراي اين مصوبه اگر موانعي هم وجود داشته باشد، برطرف كنيم، اما هدف اصلي اعمال محدوديت هاي ترافيكي براي جلوگيري از تردد اين خودروها و موتورسيكلت هاست و هدف از رده خارج كردن خودروها نيست.
به گزارش مهر، طرح جامع كاهش آلودگي 8 كلانشهر كشور (تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوي، خوزستان، آذربايجان شرقي، مركزي و البرز) پايان سال 90 ابلاغ شد.در اين طرح سن فرسودگي خودروهاي شخصي و كاميون ها و كشنده ها از 25 به 20، وانت بارها از 20 به 15، ميني بوس از 15 به 10، ميدل باس و اتوبوسهاي برون شهري از 15 به 12 و اتوبوسهاي شهري و موتورسيكلتها از 10 به 8 سال كاهش يافت ضمن اينكه سن فرسودگي تاكسيها همچنان 10 سال باقي مانده است.

 



كشف 5/4 ميليون ليتر سوخت قاچاق

جانشين فرمانده مرزباني با اشاره به كشف دو هزار و 700كيلوگرم موادمخدر در 48 ساعت گذشته از كشف و ضبط 5/4 ميليون ليتر سوخت قاچاق خبر داد.
امير احمدگراوند ظهر يكشنبه در نشست خبري با اشاره به آخرين فعاليتهاي مرزباني كشور اظهار داشت: طي 48 ساعت گذشته سه مورد درگيري در نوار مرزهاي شرقي كشور رخ داد كه موجب كشف انواع موادمخدر و سلاحهاي جنگي شد. در يكي از اين درگيريها كه در نزديكي مرز ميرجاوه در منطقه لار رخ داد نيروهاي مرزباني با مقاومت توانستند 700 كيلوگرم انواع مخدر و يك قبضه سلاح جنگي را كشف و ضبط كنند در اين درگيري دو نفر از مرزداران مجروح شدند كه يكي از اين افراد به علت شدت جراحت به شهادت رسيد.
وي ادامه داد: در درگيري ديگري كه در هنگ رودخانه نهنگ مابين نگور و جكيگور رخ داد، دو تن موادمخدر، دو دستگاه خودرو و چند دستگاه گوشي موبايل كشف و ضبط شد. همچنين تعدادي از اشرار كه به نوار مرزي نزديك شده بودند به درك فاصل و تعدادي نيز مجروح شده و با توجه به نزديكي به نوار مرزي كشور مخالف فرار كردند.
به گزارش مهر، جانشين فرمانده مرزباني از كشف و انهدام دو باند فروش اسلحه خبر داد و افزود: از يكي از اين باندها 27 قبضه كلت جنگي در منطقه قصر شيرين و 27 قبضه تفنگ 5 تير در اروميه كشف شد. همچنين در اين مدت مغادير زيادي مشروبات الكلي كشف شد و 3 نفر قاچاقچي نيز كه با اسلحه شكاري به سمت ماموران حمله ور شده بودند، مجروح و توسط مرزبانان دستگير شدند.
به گفته گراوند در اين مدت همچنين 150 هزار ليتر انواع مواد سوختي قاچاق كشف و ضبط شد.
جانشين فرمانده مرزباني با اشاره به فعاليتهاي انجام شده طي دو ماه گذشته گفت: در اين مدت 16 تن انواع موادمخدر در مرزهاي كشور كشف شد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد رشد نشان مي دهد. همچنين فلاكت اشرار نيز 36 درصد افزايش يافته است. اين در حالي است كه ميزان كشف مشروبات الكلي نسبت به مدت مشابه سال قبل برابر است و به منظور تحقق شعار امسال مبني بر جلوگيري از قاچاق 5/4 ميليون ليتر انواع سوخت قاچاق كشف شد.

 



اعلام مقررات وظيفه عمومي آزمون كارشناسي ناپيوسته

مقررات وظيفه عمومي داوطلبان آزمون كارشناسي ناپيوسته مشترك دانشگاه آزاد و سازمان سنجش آموزش كشور اعلام شد.
براساس اعلام سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران (معاونت مشمولان و امور معافيت ها)، داوطلب مرد بايد كارت پايان خدمت يا كارت معافيت دائم (كفالت، پزشكي يا موارد خاص) داشته باشد.
اين داوطلبان بايد داراي معافيت موقت پزشكي بدون مهر غيبت، مشروط بر آنكه مدت اعتبار آن سپري نشده باشد و ضمن آنكه هنگام اعلام اسامي پذيرفتگان از تاريخ اخذ مدرك كارداني مشمول نيز نبايد بيش از يك سال گذشته باشد.دارا بودن برگ آماده به خدمت بدون مهر غيبت كه مهلت اعزام مندرج در آن سپري نشده باشد ضمن آنكه هنگام اعلام اسامي پذيرفتگان از تاريخ اخذ مدرك كارداني مشمول نيز نبايد بيش از يك سال گذشته باشد.
براساس اين گزارش، فارغ التحصيلان مقطع كارداني كه از تاريخ فراغت از تحصيل آنان بيش از يكسال سپري نشده باشد، مي توانند در اين آزمون ثبت نام كنند. متولد سال 1354 و قبل از آن نيز اجازه ثبت نام در اين آزمون را دارند، اين قبيل مشمولان بايد پس از اعلام قبولي در زمان ثبت نام كارت معافيت دائم (معافيت رهبري) را ارائه دهند.
متولدين شهريور 1341 و قبل از آن مشروط بر آنكه تغيير سن نداشته باشند و متعهدين خدمت در وزارتخانه ها و سازمان ها كه پس از انجام تعهد خدمت معاف هستند در صورت ارائه موافقت نامه از بالاترين مقام وزارت يا سازمان متبوع مي توانند در آزمون كارشناسي ناپيوسته ثبت نام كنند.
طلبه علوم ديني داراي معافيت تحصيلي، به شرطي كه مركز مديريت حوزه هاي علميه يا شوراي مديريت حوزه علميه خراسان يا اصفهان تاييد كند، قادر است ضمن اينكه در حوزه به تحصيل اشتغال دارد به موازات آن در دوره كارشناسي ناپيوسته نيز تحصيل كند و با همان معافيت تحصيلي حوزه، اشتغال به تحصيل وي در دوره كارشناسي ناپيوسته بلامانع است. بديهي است هر موقع حوزه علميه معافيت تحصيلي طلبه را خاتمه يافته اعلام كند، مشمول ديگر نمي تواند به عنوان دانشجو از معافيت تحصيلي استفاده كند و بايد خود را به سازمان وظيفه عمومي معرفي كند.
براساس اين گزارش، دانشجويان انصرافي به شرط اينكه يكسال از تاريخ انصراف آنان سپري نشده باشد مي توانند در اين آزمون ثبت نام كنند، البته دانشجوياني كه در سن مشموليت بيش از يكبار از تحصيل انصراف داده باشند مجاز به شركت در آزمون نيستند.
دانشجويان اخراجي دانشگاهي و مشمول مجاز به ثبت نام و شركت در آزمون كارشناسي ناپيوسته نيستند.تحصيل همزمان در دو رشته تحصيلي يا دو دانشگاه به شرط موافقت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و سازمان مركزي دانشگاه آزاد اسلامي در سنوات مجاز از تاريخ شروع به تحصيل در دانشگاه اول از نظر مقررات وظيفه عمومي منعي نخواهد داشت.
سقف سنوات تحصيلي در مقطع كارشناسي ناپيوسته حداكثر 3 سال است و سربازان شاغل به خدمت براي تحصيل در مقطع كارشناسي ناپيوسته به شرط عدم ورود به غيبت يا فرار از خدمت ترخيص خواهند شد.

 



2 تن مواد مخدر در سيستان و بلوچستان كشف شد

زاهدان-خبرنگار كيهان:
فرمانده مرزباني سيستان و بلوچستان از كشف حدود دو تن انواع مواد مخدر و متلاشي شدن يك باند قاچاق در مرزهاي جنوب شرق كشور خبر داد.
سرتيپ «غلام نبي كوهكن» افزود: مرزبانان با انجام اقدامات پيچيده اطلاعاتي از نقشه يك باند قاچاق مواد مخدر براي ورود محموله اي سنگين به داخل كشور آگاه شدند.وي بيان كرد: فرماندهي مرزباني سيستان و بلوچستان با تشديد كنترل مرزهاي منطقه و اتخاذ تدابير مناسب، گروه هاي عملياتي مستقر در هنگ مرزي نگور و جكيگور را به منظور مقابله با سوداگران مرگ به محل مورد نظر اعزام كرد.كوهكن به كمين ماموران نيروي انتظامي در مسير كاروان قاچاقچيان اشاره كرد و گفت: با صدور فرمان ايست ماموران، قاچاقچيان غافلگير شدند و اقدام به فرار كردند اما مرزداران با تعقيب آنان در نقاط سخت گذر مرزي و تيراندازي به خودروها مانع ادامه حركتشان شدند و آنان با برجاي گذاشتن خودروهايشان از محل گريختند.وي اظهار داشت: مرزداران طي بررسي از دو دستگاه تويوتا و پاكسازي كامل محل، يك تن و 610 كيلوگرم مواد مخدر از نوع ترياك، 300 كيلوگرم حشيش و 420 كيلوگرم برنج قاچاق را كشف و ضبط كردند.
فرمانده مرزباني سيستان و بلوچستان گفت: تلاش براي شناسايي و دستگيري قاچاقچيان ادامه دارد.

 



اعدام در انتظار قاچاقچي 200 نوزاد

يك زن چيني به اتهام آدم ربايي و قاچاق 223 نوزاد در كمتر از يكسال به مرگ محكوم شد.
به گزارش ايسنا به نقل از آسوشيتدپرس، اين زن 51 ساله چيني توسط دادگاه عمومي كوجينگ در استان يونان در جنوب شرقي چين، به اتهام رهبري يك باند قاچاق كه به آدم ربايي نوزادان در اين استان و فروش آنان در استان «هنان» در مركز اين كشور مي پرداخت، محكوم به مرگ شد.اين باند قاچاق در ازاي فروش هر نوزاد پسر 4800 دلار و براي هر دختر 3200 دلار دريافت مي كرد. در اين باند قاچاق 35 تن ديگر نيز فعاليت داشتند كه همگي بازداشت و به سه تا 25 سال زندان (حبس ابد) محكوم شدند.اين در حالي است كه قاچاق كودكان از معضلات بزرگ در چين بوده و قانون تك فرزندي از يك سو و تمايل به داشتن پسر از سوي ديگر، بازار داغ تجارت و خريد و فروش نوزادان پسر را به راه انداخته است.

 



آشز شمپانزه بدون مو

«آشز» نام شمپانزه اي است كه برخلاف ديگر حيوانات همجنس خود هيچ مويي روي بدنش ندارد.
اين شمپانزه كه تا سال 2008 ميلادي در باغ وحشي در هند نگهداري مي شده است، زماني كه به يك سالگي رسيد، تمام موهاي بدنش را از دست داد.به گزارش ايسنا به نقل از پايگاه اينترنتي Oddity central ، «آشز» تنها حيواني از نوع خود نيست كه موهاي بدنش را از دست داده است. شمپانزه ديگري به نام «سيندر» در ايالت «ميزوري» آمريكا نيز همانند «آشز» موهاي بدنش را در يك سالگي از دست داد و در سال 2008 تلف شد.

 



6 ميليون رواني در انگليس!

براساس يك پژوهش تازه كه ازسوي دانشگاه مشهور «ال اس ايي» لندن انجام شده است، 6 ميليون نفر از مردم انگليس از بيماري هاي رواني نظير افسردگي و اضطراب رنج مي برند.
به گزارش ايرنا و براساس يافته هاي اين پژوهش، بيماران رواني در نظام بهداشت و درمان انگليس با «تبعيض هاي تكان دهنده اي» مواجه هستند و حدود دو سوم افرادي كه دچار افسردگي و اضطراب هاي رواني هستند، از هيچ نوع خدمات درماني و حمايتي برخوردار نيستند.
تهيه كنندگان اين گزارش، مديران سازمان بهداشت و درمان انگليس را به برخورد ناعادلانه و غيرمنصفانه با بيماران رواني متهم كرده و افزوده اند: اين مديران معمولاً دستورالعمل ها در مورد رسيدگي به مشكلات بيماران رواني را رعايت نمي كنند و بودجه هاي اختصاص يافته براي اين كار را نيز در بخش هاي ديگر هزينه مي كنند.
در بخشي از اين گزارش آمده است: سلامت رواني نقش محوري در سلامت جامعه و افراد دارد و دولت بايد معاونت ويژه اي را در وزارت بهداشت و درمان براي رسيدگي به مشكلات بيماران رواني اختصاص دهد.اين گزارش افزوده است: نيمي از كل بيماران زير 65 سال در كشور، بيماران رواني هستند و بايد خدمات ويژه رسيدگي به اين بيماران توسعه و ارتقاء يابد.
گفتني است؛ هزينه خدمات مرتبط با بهداشت و سلامت رواني سالانه بالغ بر 105ميليارد پوند است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14