(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 30 خرداد 1391 - شماره 20235

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هراس از مصطفي ها(يادداشت روز)
شمع (گفت و شنود)
رهبر انقلاب در جمع مسئولان و سفيران كشورهاي اسلامي:پيروزي بدون مجاهدت و خطرپذيري امكان پذير نيست
كيهان و خوانندگان
كامرسانت: مشكل غرب غني سازي ايران نيست بلكه امنيت اسرائيل است
راديو صداي روسيه:مسكو همچنان بر نقش آفريني ايران در حل بحران سوريه اعتقاد دارد
با قهرمان كردن دلقك ها و قرتي بازي كه نمي شود مبارزه كرد!(خبر ويژه)
نيوزويك: بحران چند لايه آماده بلعيدن اوباماست (خبر ويژه)
دي سايت: سوريه به عنوان متحد ايران خار چشم غرب شده است (خبر ويژه)
افشاگري گنجي پيرامون شيادي هاي غرب در سوريه(خبر ويژه)



هراس از مصطفي ها(يادداشت روز)

1- جناب مولانا در مثنوي پيرامون اهميت مقوله «شناخت» داستاني را نقل مي كند كه هر چند در نهايت سادگي و رواني بيان شده ولي در واقع مباني فلسفي شناخت را با هنرمندي به تصوير كشيده است.
ماجرا همان داستان مشهور فيلي است كه در اتاق تاريكي قرار داده شده است و افرادي وارد اتاق مي شوند و از يكايك آنها مي خواهند كه پس از بيرون آمدن از آن اتاق تاريك، فيل- بخوانيد آنچه كه آنها دريافته اند- را تعريف و توصيف نمايند.
در آن ظلمت و تاريكي اتاق، يكي وارد مي شود و دستش به پاي فيل برخورد مي كند و از اتاق كه بيرون مي آيد مي گويد؛ فيل يك ستون عظيم و بزرگ است. ديگري مي آيد و خرطوم فيل را لمس مي كند و مي گويد فيل لوله درازي است. بعدي وارد اتاق مي شود و در آن تاريكي، گوش فيل را مورد شناسايي قرار مي دهد و مي گويد فيل يك بادبزن بزرگ است و بعدي... نكته اي كه جناب مولانا با زبان شعر بيان مي كند اين است كه هر يك آن فيل را در ظلمت جهل تعريف كردند و از همين روي قادر نيستند به اصل حقيقت برسند بلكه تلاش آنها رسيدن به قسمتي از حقيقت است كه قدرمسلم با عمق حقيقت فاصله اي ناپيمودني دارد.
2- مواجهه قدرت هاي غربي با طلوع انقلاب اسلامي در تاريكي دوره اي كه تنها اساس قدرت به موشك و تانك و دستاوردهاي تكنولوژيك ختم مي شد نيز درخور تامل و اعتناست چرا كه عدم شناخت صحيح نسبت به حقيقت انقلاب اسلامي باعث شده تا دشمنان ايران اسلامي همواره طي سه دهه گذشته در برآورد محاسبات خود دچار اشتباهات راهبردي بشوند.
اينجاست كه چندي پيش انديشكده بروكينگز درباره سياست هاي آمريكا پيرامون برنامه هسته اي ايران اسلامي و همچنين راهبرد تحريم ها بر ضد كشورمان مي نويسد كه واشنگتن در مواجهه با ايران در گرداب طرز فكر غلطي گرفتار شده است چون فشار عليه ايران كارساز نيست و بدون صغري و كبري چيدن خاطرنشان مي كند: «آمريكا آنجا كه بايد كم آورده است: ايجاد تغييرات اساسي در رفتار ايران. تحريم ها رهبران ايران را متقاعد نكرده بلكه به سود آنهاست كه آرمان هاي هسته اي خود را رها نكنند و يا لااقل وارد گفت وگوهايي جدي با واشنگتن شوند».
انديشكده بروكينگز كه هم اكنون نقش ويژه اي در تصميم سازي هاي استراتژيك براي دولت اوباما و بطور كلي دموكرات ها ايفا مي كند در ادامه برآورد و ارزيابي خود تصريح مي كند: «ايران در طول تاريخ نشان داده است كه ظرفيت مقابله با مشكلات را براي رسيدن به اهداف مورد نظر خود دارد. اين كشور در نتيجه تاثيرات انقلاب و جنگ با عراق، در تحمل مشكلات شديد اقتصادي تجارب گسترده اي يافته است».
اما آنچه كه محرز است و جاي كمترين ترديدي درباره آن وجود ندارد اين است كه دشمنان جمهوري اسلامي علي رغم اينكه در برخي بزنگاه ها و موارد، اعترافاتي درباره راهبرد اشتباه شان در مواجهه با ايران اسلامي داشته اند ولي از عمق توانمندي ها و ظرفيت هاي قدرتي به نام جمهوري اسلامي ايران شناخت واقعي و حقيقي نداشته اند.
براي همين است كه پس از وقوع تحولات منطقه در بستر بيداري اسلامي، برخي نشريات غربي و صهيونيستي به الهام پذيري اين انقلاب ها از انقلاب اسلامي ايران اعتراف مي نمايند و اين در حالي است كه تا پيش از آن وعده سقوط و سرنگوني جمهوري اسلامي را مي دادند!
3- مشكل غرب در مواجهه با جمهوري اسلامي به همان شناخت ناقصي برمي گردد كه آنها مي پندارند راهبرد صحيحي را برگزيده اند ولي در نهايت يا اثر معكوس پيدا مي كند يا بي خاصيتي آن برملا مي شود. به عنوان نمونه طي يك هفته دو رسانه برجسته و مشهور غربي درباره ايران يك رفتار كاملا متضاد را دنبال مي نمايند. سي ان ان (اواخر اسفند 89) در برنامه اي ادعا مي كند كه تغيير حكومت در ايران قطعي است و حتي كارشناس آن جرج سوروس كه با مختصات يك استراتژيست در حوزه جنگ نرم شهره است براي اين ادعا شرط بندي [!] هم مي كند و به فاصله كمتر از يك هفته فارين پاليسي تحليل مي كند كه تغيير حكومت در ايران ناشي از تخيلات بيش از حد است و نتيجه مي گيرد كه خاورميانه به سوي ايران اسلامي در حركت است.
البته شناخت ناقص نسبت به جمهوري اسلامي موقعي بهتر فهميده مي شود كه همين فارين پاليسي با صراحت درباره كشورمان مي نويسد؛ «ما نمي توانيم ايران را تحليل كنيم».
4- اين روزها نيز كه مذاكرات هسته اي ميان ايران و گروه 1+5 در صدر اخبار دنيا قرار گرفته و توجهات افكار عمومي را به خود معطوف نموده است كماكان قدرت هاي غربي با رفتاري كه از خود در برابر جمهوري اسلامي نشان مي دهند؛ چه در قالب ارسال پيام ها و پالس ها به ايران و چه در قالب مجموعه اي از عمليات هاي رواني و رسانه اي به وضوح معلوم است كه شناخت صحيح و درستي از موقعيت و توان ايران ندارند.
شناخت غربي ها در اين چارچوب است كه اهرم فشار و تحريم ها ايران را از مسير هسته اي شدن بازمي دارد ولي سؤالي كه آنها بدان پاسخ نمي دهند اين است كه چرا با اجرايي شدن اين راهبرد در 10 سال گذشته، اكنون ايران يك قدرت هسته اي است و اين فن آوري را نه فقط بدون كمك از كشورهاي ديگر بلكه در حال تحريم و درگيري سخت با آمريكا و متحدانش به دست آورده است.
علت خيلي پيچيده نيست و به همان نوع شناخت قدرت ها نسبت به حقيقت انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي ايران برمي گردد و از اين روي مي پندارند مي شود با اهرم هاي رايج در صحنه سياسي يا اقتصادي ايران اسلامي را به كوتاه آمدن از حقوقش ترغيب و تطميع كرد.
5- امام راحل عظيم الشأن از يكسو عمق قدرت هاي غربي و از سوي ديگر عمق جمهوري اسلامي را در بياني ساده و همه فهم اينگونه تشريح مي نمايند: «... آن روزي كه انقلاب شروع شد ما هيچ نداشتيم، پيروزي ما با دست خالي بدست آمد و بحمدالله تا بدين جا رسيده ايم كه امروز مورد توجه تمام قدرت هاي بزرگ هستيم و تمام قدرت ها در اين فكرند كه با اين انقلاب چگونه برخورد كنند. مطمئن باشيد از قدرت ها كاري ساخته نيست. هيچ گونه نگراني به خودتان راه ندهيد، شما جنود خدا هستيد و پيروزيد. آنهايي كه در ابتدا حركت خودشان را شروع كردند با طمأنينه قلبي شروع كردند و از هيچ نترسيدند. قدرت هاي بزرگ از آن جهت كه در شما هست كه آن ايمان به خداست خبر ندارند لذا دايم مي گويند ما داراي موشك هستيم آنها داراي موشك هستند ولي ايمان ندارند، شما ايمان داريد، قلب هايتان با مبدأ نور و قدرت پيوند خورده است، پيوندي ناگسستني اما آنها اين را نمي فهمند...».
بنابراين وقتي دشمنان ملت ايران نمي توانند شناخت عميقي نسبت به جمهوري اسلامي پيدا كنند و از منظري و بر مبناي مخيله تنگ و تاريك شان راهبردهايي را عليه ايران اسلامي پيش مي كشند طبيعي است كه در گذر زمان فاصله شان را با واقعيت جمهوري اسلامي پر ننمايند و كماكان بر استفاده از روش هاي تكراري و نخ نما شده اصرار و پافشاري بورزند.
6- قدرت هاي غربي درباره برنامه هسته اي كشورمان چاره اي ندارند جز آن كه به تعبير چندي پيش فارين پاليسي دست از تكبر و لجاجت بردارند و واقعيت ها را دريابند. همچنان كه پيش از آن نيز «جرمي هاموند» سردبير فارين پاليسي نوشت: «ايران به دليل آن كه از آمريكا سرپيچي مي كند و مي خواهد كشور مستقلي باشد مورد غضب اين كشور قرار گرفته است و برخلاف واقعيت در خصوص برنامه هسته اي، متهم است».
7- و بالاخره بايد گفت؛ قدرت هاي غربي بايد بدانند كه به گواهي سه دهه گذشته و علي رغم به صحنه آوردن تمامي ظرفيت هاي سياسي، نظامي، اقتصادي، رسانه اي و تكنولوژيك شان عليه ايران اسلامي، ملت بزرگ ايران و جمهوري اسلامي آشكارا نشان داده و ثابت كرده است كه از اين قدرت ها هراسي ندارد و به مسير بالندگي و تعالي خود به قوت و با قدرت ادامه مي دهد و اگر جز اين بود روزنامه واشنگتن تايمز پس از تحولات كنوني منطقه نمي نوشت: «انقلاب[امام] خميني همچنان در حال سركوب قدرت آمريكاست؛ به رغم ارزيابي غلط تحليلگران غربي، نفوذ ايران رو به افزايش است...».
از سوي ديگر؛ هراس و ترس قدرت هاي استكباري از ايران هسته اي نيست و به تعبير رهبر بصير انقلاب «آنها از ايران اسلامي مي ترسند». بنابراين ترس آنها بيش از آن كه از آنچه با عنوان دستيابي ايران به سلاح هسته اي از آن ياد مي كنند باشد از مرداني است كه به سلاح ايمان و اسلام تجهيز شده اند كه به تعبير امام عزيز «جنود خدا» هستند. ترس آنها از هسته اي شدن ايران نيست ترس آنها از اين است كه مصطفي چمران ها تا مصطفي احمدي روشن ها دانش هسته اي خودشان را وقف پيشرفت ايران اسلامي كرده اند. هسته اي بهانه است، مشكل آنها اين است كه موشك و تحريم و فشار و تهديد عليه ايران كارساز نيست و اين الگو در حال صدور و تعميم به اقصي نقاط جهان است؛ همچنان كه در مذاكرات هسته اي، ايستادگي ايران الگويي ماندگار خواهد شد و غربي ها با درك و شناخت اين الگو فرسنگ ها فاصله دارند.
حسام الدين برومند

 



شمع (گفت و شنود)

گفت: روزنامه اسرائيلي «هاآرتص» اعلام كرده كه آمريكا و سه كشور اروپايي در گروه 1+5 در مذاكرات مسكو نظرات و پيشنهادهاي اسرائيل را ارائه مي دهند.
گفتم: خاك بر سر اوباما و مركل و اولاند و كامرون كه با اون همه ادعا، زيربليت يك مشت صهيونيست رفته و پادويي مي كنند.
گفت: يكي از ديپلمات هاي غربي در مسكو گفته است، يكي از مشكلات ما با ايران وحشت اسرائيل از فعاليت هسته اي ايران است.
گفتم: غلط زيادي كرده! نابود كردن اسرائيل خيلي آسان تر از اين حرفهاست.
گفت: اين ديپلمات غربي گفته است نتيجه مذاكرات نبايد براي اسرائيل نااميد كننده باشد!
گفتم: يارو به مغازه بقالي رفت و گفت؛ يك شمعي مي خواهم كه تا صبح بسوزد. بقال گفت؛ شمع ندارم ولي يك چيزي بهت ميدهم كه اگر استعمال كني از سوزش آن تا صبح مثل پياز توي ماهيتابه ورجه ، وورجه كني!

 



رهبر انقلاب در جمع مسئولان و سفيران كشورهاي اسلامي:
پيروزي بدون مجاهدت و خطرپذيري امكان پذير نيست

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي خطاب به دشمنان نظام تاكيد كردند: تكبر، خودبزرگتربيني و توقعات بيجا در مقابل ملتي كه ايستادگي و وحدت را از قرآن آموخته و خود را شناخته است راه به جايي نمي برد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در خجسته سالروز عيد مبعث پيامبرعظيم الشأن اسلام، در ديدار مسئولان نظام، سفيران و نمايندگان كشورهاي اسلامي و جمعي از خانواده هاي معظم شهدا تأكيد كردند: از ميان رشته هاي بيشمار نور بعثت، جامعه بشري امروز به 2 مسئله نياز مبرم دارد: يكي «برانگيخته شدن فكر و انديشه» و ديگري «تهذيب اخلاق».
رهبر انقلاب اسلامي با تبريك عيد بزرگ مبعث به ملت عزيز ايران و امت اسلام افزودند: رويكرد پرطراوت ملتهاي مسلمان به دين محمدي(ص) نشان مي دهد ملتها در سايه تجربه هاي متمادي دريافته اند كه مكتبهاي مادي شرقي و غربي، در برآوردن نيازهاي حقيقي بشر، ناتوان و عقيمند و فقط تعاليم بعثت مي تواند بشر را به سعادت و پيشرفت واقعي برساند.
حضرت آيت الله خامنه اي، ريشه مشكلات جامعه بشري را دوري از دو مسئله اساسي بعثت يعني: «فكر و انديشه» و «تزكيه نفس» دانستند و افزودند: نجات انسان از گرفتاريها و ضعفهاي اخلاقي، هدف بزرگ بعثت است كه تحقق آن، زمينه ساز حل مشكلات اساسي ملتهاست.
رهبر انقلاب اسلامي احياي نيروي خرد و تفكر را از ديگر اهداف اساسي و مهم بعثت پيامبران برشمردند و افزودند: جامعه بشري، امروز بشدت نيازمند انديشيدن، خردورزي، تفكر و ريشه يابي مشكلاتي است كه از هر سو ملتها را احاطه كرده است.
ايشان با يادآوري مرگ آفريني و ظلم آشكار قدرتهاي زورگو در برخي كشورهاي منطقه، افزودند: در نگاه سياه ستمگران جهاني، «بشر» اصولا جايي و جايگاهي ندارد همچنانكه در قضيه مشكلات اقتصادي كشورهاي غربي نيز دنيا شاهد است كه قدرتهاي مسلط در پي حل مشكلات صاحبان بانكها و كمپاني هاي سرمايه داري هستند نه حل مشكلات مردم.
حضرت آيت الله خامنه اي، با دعوت مجدد از ملتها براي تفكر در اين واقعيات آشكار، خاطر نشان كردند: منشا همه اين مشكلات، تسلط نظام سلطه بر جهان و وجود دو قطب سلطه گر و سلطه پذير است كه راه حل آن نيز، خروج ملتها از موضع سلطه پذيري و بي تحركي است.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تلاش بي وقفه زورگويان جهاني براي كنترل و منحرف كردن انقلابهاي ملتهاي منطقه افزودند: ملتها با تكيه بر گنجينه خدادادي تفكر و خرد، و حسن ظن به وعده هاي نصرت پروردگار، روي پاي خود بايستند و با مقاومت در برابر سلطه گران، سرنوشت خويش را رقم بزنند.
ايشان، عزت و اقتدار ملت بزرگ ايران را نمونه روشني از نتايج ايستادگي و مجاهدت خواندند و با اشاره به همدستي زورگويان جهاني براي مقابله با جمهوري اسلامي افزودند: در 33 سال گذشته ملت فهيم و كشور عزيز ما، بي وقفه در معرض توطئه همه قدرتهاي جهاني بوده است تا شايد اين نمونه زنده ايستادگي و پيشرفت، در چشم ديگر ملتها، الگو نشود اما به فضل الهي، تلاش همه سلطه گران براي خارج كردن ملت ايران از صحنه، اين بار نيز قطعا و يقينا ناكام خواهد ماند.
حضرت آيت الله خامنه اي تحقق وعده هاي ياري پروردگار را نياز مجاهدت، حركت و خطرپذيري دانستند و با استناد به آيات قرآني افزودند: صرف مومن بودن براي تحقق وعده پيروزي، كافي نيست بلكه مجاهدت و صبر مي خواهد.
ايشان به دشمنان نظام تاكيد كردند: از تجربه هاي ناكام مقابله با ملت مجاهد و صبور ايران درس بگيرند و بدانند كه تكبر، خودبزرگتربيني و توقعات بيجا، در مقابل ملتي كه ايستادگي و وحدت را از قرآن آموخته و خود را شناخته است راه به جايي نمي برد.
رهبر انقلاب اسلامي بااشاره به سياست دشمنان اسلام براي ترساندن شيعه و سني از يكديگر وحدت را نياز مبرم دنياي اسلام برشمردند و با انتقاد شديد از تفرقه انگيزي برخي عناصر افزودند: كساني كه اصلا اسلام را قبول ندارند و تشيع و تسنن را اصولا نمي شناسند براساس خواست سرويسهاي جاسوسي سلطه گران، از توسعه تشيع ابراز نگراني مي كنند و آتش تفرقه مي افروزند.
حضرت آيت الله خامنه اي در پايان سخنانشان، ملتهاي مسلمان را به خردورزي و اتحاد و ايستادگي توصيه و ابراز اميدواري كردند در پرتو عنايات پروردگار، امت اسلام بر دشمنان پيروز و اهداف بعثت كاملا محقق شود.
در آغاز اين ديدار كه رئيس جمهور، رئيس مجلس، رئيس قوه قضائيه و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در آن حضور داشتند آقاي احمدي نژاد با تبريك عيد بعثت نبي گرامي اسلام گفت: بشر، امروز بيش از هر زمان ديگر، به معارف الهي و پيامهاي بعثت پيامبر خاتم نيازمند است.
رئيس جمهور با اشاره به اثبات ناتواني قدرتهاي مادي در تامين نيازهاي جامعه بشري گفت: براساس وعده هاي مبارك الهي و در پرتو آگاهي و مجاهدت ملتها، بساط مستكبران و صهيونيستها حتما برچيده و راه براي صلح و آرامش و سعادت و پيشرفت بشر گشوده خواهد شد.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤پيشنهاد مي كنم اگر قرار شد مذاكرات تداوم يابد مكان بعدي مذاكرات دمشق باشد.
4518---0914
¤از مسئولان صدا و سيما به خاطر پخش برنامه «هديه برگشتي» كه در آن بخشي از جزئيات اسرار فتنه آمريكايي اسرائيلي 88 از زبان يكي از فعالان خارج نشين تشريح شد، تشكر مي كنم قطعا اين نوع برنامه ها باعث مشخص شدن ماهيت پليد آنها مي شود.
سليمان بلغار
¤براي حل مشكل گراني لجام گسيخته كه انحرافي سياسي در پشت آن قرار دارد و دست اجانب در آن هويدا است پيشنهاد دارم، مسئولان و دولتمردان يك گروه قوي تشكيل دهند وجلوي اين گراني را بگيرند و نگذارند دشمنان از اين شرايط اجتماعي خوشحال شوند.
عليمرداني
¤رئيس جمهور در جلسه شوراي عالي سينما از ارسال نامه به بانك مركزي به منظور اختصاص 25 ميليون دلار براي فعاليت سينمايي خبر داد اي كاش براي معنويت، بيكاري، ازدواج و جوانان هم فكري مي شد و نامه اي نوشته مي شد؟! البته سوال ديگري دارم و آن اينكه چرا مبلغ موردنظر به دلار اختصاص داده شده است. مگر با پول ملي كشورمان نمي توانست اختصاص يابد.
4061---0917
¤ برخي فيلم هايي كه از نظام تصاوير سياهي ارائه مي دهند توسط سفارت كشورمان در بلاروس پخش شده اند. مسئولين كه دست اندركار بوده اندپاسخ بدهند چرا فيلم هاي مشكل دار را براي تبادل فرهنگي با كشورهاي ديگر انتخاب مي كنند و هدفشان چيست؟
8449---0919
¤لطفا مسئولان استاندارد به همان ميزان كه به استاندارد بودن كالاهاي وارداتي توجه دارند نسبت به تبليغ كالاهاي خارجي با عكسهاي مستهجن و برهنه و نيمه برهنه بر روي بسته بندي يا بروشورهاي تبليغي هم حساسيت داشته باشند و جلوي واردات اين كالاها را بگيرند.
حسيني-تبريز
¤بدحجابي و بعضي ولنگاري ها در شهر مقدس مشهد چه توجيهي دارد؟ شايسته است مسئولين فرهنگي استان و آستان قدس فكري جدي در اين مورد بكنند.
7177---0915
¤مامورين نيروي انتظامي در كنار جلوگيري از رواج برهنگي هاي سازمان يافته فكري براي برخورد با اراذل و اوباش كه نيمه شب آسايش را از شهروندان مي گيرند و جمع كردن افراد معتاد زير پل ها و كنار بزرگراه ها بكنند. وجود اين صحنه ها در شأن كشور جمهوري اسلامي نيست.
4435---0935
¤جهاد سازندگي در اوايل انقلاب يعني در ابتداي تاسيس خود روحيه و ساختار انقلابي داشت ولي وقتي به وزارتخانه تبديل شد اولين ضربه را خورد. با ادغام اين وزارتخانه در وزارت كشاورزي دومين ضربه به اين نهاد وارد شد و به طور كل مي شود گفت از هويت جهاد سازندگي چيزي باقي نمانده است. بايد مواظب باشيم همين بلا را سر بسيج سازندگي كه چند سالي است به وجود آمده نياورند.
8858---0919
¤طبق اعلام رئيس اتحاديه نانوايان قيمت جديد نان 100% در كيفيت آن تاثير دارد، ولي در عمل متاسفانه چنين امري نمايان نيست. شايسته است بازرسان با نانواييهايي كه نان بي كيفيت تحويل مشتري مي نمايند برخورد كنند والا نان همان نان قبلي است فقط قيمت افزايش يافته است.
3508---0919
¤با توجه به افزايش قيمت نان مسئولين امر پاسخ دهند كه اين افزايش به نفع كيست؟ اگر به نفع دولت است كه اكثر نانوايي ها تا چند ماه آرد در مغازه هايشان پر است و هيچ نيازي به خريد ندارند اگر به نفع مشتري هاست كه كيفيت همان كيفيت قبلي است فقط گران تر شده است اگر به نفع كشاورزان است كه هنوز گندم آنها خريداري و تحويل سيلوها نشده است پس تنها نفعي كه عايد شده براي نانوايان است كه با آرد خريداري قبلي فقط نان گران تري تحويل مشتري مي نمايند.
طاهري
¤در شهر رودسر گيلان نان سنگك 300 توماني را به قيمت 500 تومان و بربري را به 400 تومان رسانده اند در ضمن چانه بربري را از 550 گرم به 500 گرم كاهش وزن داده اند. خلاصه هم گران فروشي و هم كم فروشي با هم انجام گرفته و هيچ مسئولي نيز پاسخگو نيست. مردم چه گناهي كرده اند كه بايد با اين وضع و اوضاع بسوزند و بسازند؟
8808---0911
¤ حال كه گويا مسئولين بناي مقابله جدي با گراني را ندارند، خواهش مي كنم بخشي از توان خود را معطوف به كنترل كيفيت و وزن نانها نمايند و نانوايي ها را ملزم به فروش نان براساس وزن آن كنند.
واحديان و 5796---0912
¤ چرا بايد فوتباليست ها بابت چند ساعت بازي با توپ دستمزدهاي چند صد ميليون توماني دريافت كنند ولي حقوق ماهانه يك كارگر كه روزانه 12 ساعت براي كار مفيد و ثمربخش عرق مي ريزد 500 هزار تومان باشد؟
4435---0935
¤ فوتباليست هاي كشور سربازي كه نمي روند به كنار، غرق شدنشان در پول هاي چند صد ميليون توماني كه از باشگاهها دريافت مي كنند براي چيست؟ چرا همين امكانات و تسهيلات براي درمان ما جانبازان وجود ندارد؟ البته آثار چنين پرداختهايي از سوي شركت سايپا، فولاد، تراكتورسازي گران شدن توليدات اين كارخانه ها و فشار مضاعف بر قشر محروم جامعه مي باشد.
2096---0911
¤ از شركت واحد اتوبوسراني درخواست مي شود صندليهايي كه رو به سمت عقب كار گذاشته شده و مشرف بر قسمت خواهران است را به سمت جلو قرار دهند تا از مشكلات احتمالي كاسته و هر دو قشر راحت تر باشند.
7016---0912
¤ دولت اگر چنانچه مقداري مستمري براي خانم هاي خانه دار منظور كند ارزش و جايگاه مسئوليت مقدس خانه داري خانم ها بيشتر نمود پيدا مي كند ضمن اينكه زنان كشور به اين وظيفه اهميت بيشتري نشان مي دهند.
6648---0919
¤6ماه است كه امام جمعه شهر شيبان از توابع شهرستان اهواز به شهر ديگري منتقل شده و در اين مدت از برپايي نمازجمعه در اين شهر خبري نيست و از خواندن اين نماز عبادي سياسي محروم هستيم.
2470---0916
¤ هزينه هاي پستي به طور چشمگيري افزايش يافته است و كسي دراين باره پاسخگو نيست. از شما تقاضا داريم پيگير موضوع باشيد تا مسئولان به اين مسئله رسيدگي نمايند.
مددي
¤ شاغلان آموزش و پرورش را بيمه طلايي مي كنند اما بازنشستگان اين وزارتخانه كه نياز بيشتري به بيمه دارند از اين بيمه طلايي محرومند، دليل اين امر چيست؟
زيوري
¤ از مديركل آموزش و پرورش عشاير كشور سوال كنيد كه سال 90 در سفر به خوزستان قول پي گيري كارت طلايي و كارت اعتباري نيروهاي قراردادي را داديد. چه شد و به كجا انجاميد؟
4087---0936
¤ از نيروي انتظامي درخواست مي شود با كساني كه اقدام به سگ گرداني و نگهداري آن در آپارتمانها مي كنند برخورد كند.
يك شهروند از شهرك اكباتان فاز 2
¤ آمريكا و اسرائيل اين گرگ هاي درنده خو درتلاشند كه هر چه زودتر حمله نظامي به كشور مسلمان سوريه را تدارك ببينند در اين ميان تركيه، عربستان و قطر هم آتش بيار معركه شده اند يقين بدانيد چون مردم و كشور سوريه با خدا هستند، دشمنان چون لشگريان ابرهه نابود خواهند شد.
سرابي
¤ صدا و سيما با پخش فيلم هاي خارجي فرهنگ آنها را به خورد جوانان مي دهد و آنها را از فرهنگ غني خودي تهي مي كند.
نقوي
¤ اخيرا وهابيون متعصب به شدت وارد فاز جنگ نرم عليه شيعيان به ويژه ايرانياني شده اند كه به عربستان مي روند. آن ها با حيله ها و نيرنگ هاي متعدد و وارد شدن از در دوستي و رفاقت به ويژه با جوانان و تسلط بر زبان فارسي و دادن جزوات فارسي درباره عقايد شيعه به طرح شبهات پرداخته و عملا ذهن و فكر جوان را هدف قرار مي دهند. آنان اگر بتوانند حتي يك زائر شيعه را با شبهه به كشورمان برگردانند به هدفشان رسيده اند. و آيا اين رواست كه زائران ايراني با ذهن پاك و خالي از شبهه به عمره روند و به دليل كم كاري مسئولان فرهنگي حج و زيارت با اذهان پر از شبهات و آلوده شده به ميهن برگردند؟
يك زائر مكه و مدينه
¤ قريب به دو ماه پيش دو فرزند خانواده ام كه ازدواج كرده اند به ستاد هدفمندي يارانه مراجعه و تشكيل پرونده داده اند مسئولين ستاد اظهار كرده اند كه حدود سه ماه ديگر وجه يارانه به حسابشان واريز مي شود. در دوره جديد وجوه آنان بي آن كه به حسابشان ريخته شود از حساب ما كسر شده است. مي خواهم بدانم اين كسري به حساب چه كسي واريز مي شود؟ و اين معطلي چند ماهه براي چيست؟ چرا كه مسئولين امر اعلام داشته اند بلافاصله حساب جديد بازگشايي مي شود.
طالعي
¤ شعار مي دهند كه ازدواج آسان و كم هزينه! خواستم به مسئولين يادآور شوم من جوان بيكار مجرد در حال ازدواج چه گناهي دارم و با اين تورم و گراني چگونه مي توانم ازدواج كنم؟! با كدام پشتوانه مالي؟
3228---0918
¤ از مسئولين قواي سه گانه درخواست مي شود يك بار نهج البلاغه حضرت علي(ع) را براي خودشان با دقت مطالعه نمايند آنگاه براي مردم در معابر و محافل قرائت كنند تا تأثير بيشتري داشته باشد. درحال حاضر خيلي ها كه اهل نهج البلاغه نيستند فقط براي ديگران مي خوانند قبل از اينكه براي خود خوانده باشند.
6122---0919
¤ از نيروي انتظامي و پايانه مسافربري مشهد درخواست مي شود با دو دستگاه اتوبوس شهاب فرسوده با عمر بيش از 25 سال كه به طور غيرقانوني اقدام به مسافركشي از شهرستان بجستان تا مشهد مي نمايند و بسيار كثيف و از رده خارج است برخورد نمايند.
يكي از اهالي شهرستان بجستان
¤ دولت دهم در سال پاياني گويا سياست دولت موسوم به سازندگي را دنبال مي نمايد كه با افزايش قيمت هاي لجام گسيخته به دنبال ايجاد نارضايتي عمومي است!
0861---0914
¤ سال هاست كه شاهد خرابي جاده ورودي ايذه از طرف جاده اصفهان و شهركرد هستيم. با توجه به اينكه كار ترميم به پيمانكاران غيرمتخصص واگذار مي شود متأسفانه شاهديم كه پس از چندي جاده به همان روال قبل برمي گردد. از مسئولين استان و شهرستان ايذه درخواست مي شود كارها را به كاردان بسپارند تا اين قدر شاهد هدر رفتن سرمايه بيت المال و كشور نباشيم.
بداغي از ايذه
¤ لطفا مسئولين به اين سؤال بنده پاسخ دهند: آيا مسئول يك بخشي از كشور كه حتي مردم او را انتخاب نموده اند، مي تواند در 4 سال مسئوليت هر كاري را كه دلش خواست انجام دهد، آيا مركزي و سازماني نبايد از عملكرد او توضيح بخواهد؟
0861---0914
¤ چطور به مجريان برنامه 90 و مجله همشهري جوان كه به صورت تلويحي مخاطبان خود را به استفاده از ماهواره سوق مي دهند برخورد نمي شود؟
پور مريدي
¤ رحلت عالم مجاهد و جليل القدر جهان اسلام حضرت آيت الله آيت اللهي نماينده ولي فقيه و امام جمعه محبوب لارستان را به پيشگاه مقدس امام زمان(عج) و امام خامنه اي و مردم ولايتمدار لارستان تسليت عرض مي نمايم.
محمد دهقاني
¤ از مسئولين محترم بهزيستي كشور ملتمسانه تقاضاي كمك به فرزندانم را دارم (80% از كارافتادگي، ناراحتي اعصاب و روان، زن مطلقه، 2 فرزند پسر، بدون سرپناه)
0585---0919
¤ اين گراني هاي غيرقانوني و فراقانوني اخير طبقه متوسط را ضعيف تر و طبقه سرمايه دار را سرمايه دارتر كرد و متأسفانه كسي هم به فكر نيست. آن وقت در مجلس بودجه و منزل و منشي براي نمايندگان تصويب كردند. پس مردم چي؟
2748---0912
¤ وهابيون خودفروخته آل سعود با دخالت مالي و تسليحاتي و حضور مسلحانه در سوريه و بحرين به مخالفين خود مجوز دخالت در انقلاب عربستان را مي دهند اما ان شاءالله به زودي شاهد انقلاب در سرزمين مقدس حجاز و بازگشت شوكت اسلامي به آن سرزمين باشيم.
7260---0912
¤ اگر سري به نمايندگي هاي سايپا و ايران خودرو در شهرستان ميناب بزنيد خواهيد ديد كه چه خدماتي بابت گارانتي انجام مي دهند؟ يا قطعه ندارند يا با سردواندن و معطلي به كار شما مي پردازند. شايسته است مسئولين بازرسي گزارشي از اين دو شركت و نمايندگي هاي آن داشته باشند.
3540---0939
¤ در شميران نو تعدادي از ساكنين منطقه زيرزمين و انبارهاي منزل خودشان را به افغاني ها اجاره داده و كرايه زيادي از آنان دريافت مي كنند نتيجه اين شده كه پارك محله به قرق افغاني ها درآمده است.
0467---0912
¤ در يكي از شهرهاي استان لرستان كارگري مي كنم و ماهيانه 230 هزار تومان دستمزد مي گيرم و در ضمن بيمه نيز نيستم. لطفاً درد دل ما را براي مسئولين بنويسيد.
3225:0937
¤ از شوراي محترم نگهبان درخواست مي شود براي اينكه مردم بدانند با چه توقعي رئيس جمهور را انتخاب مي كنند بار معنايي و اجرايي اصل 113 را براي مردم شرح و توضيح دهند.
6726:0935
¤ از سازمان محيط زيست خراسان جنوبي و شهرستان فردوس درخواست مي شود براي پرورش و حفظ گونه هاي نادر حيواني و گياهي در روستاي امرودكان اقدام اساسي نمايد.
2773:0913
¤ در شهرستان تويسركان همدان نيروي انتظامي موتوسيكلت هاي پارك شده مقابل منازل و مغازه ها را بدون اجازه به پاركينگ انتقال مي دهد و در صورت همراه نداشتن يكي از مدارك ، بلافاصله 30 هزار تومان جريمه و پول ده روز پاركينگ را دريافت مي كند
3109:0935
¤ آقاي اردوغان ؛ مشاجره تلويزيوني چند سال قبل شما با مسئولان بلندپايه رژيم صهيونيستي صرفاً به خاطر جلب اعتماد مردم تركيه بوده وگرنه وضعيت فعلي نشان مي دهد از شما بعيد است كه با اسرائيل در بيفتيد
اميدوار
¤ در اخبار بارها شنيديم كه دست اراذل و اوباش قطع شده است، پس اين اراذل و اوباش پارك طالقاني چه كساني بودند؟ ماشين بنده در حادثه پارك طالقاني به شدت آسيب ديده و كسي نيست كه به بنده خسارت دهد.
0394:0919
¤ كوچه هاي ولي عصر ملارد يك سال است كه به خاطر لوله كشي آب كنده شده و همين طور به حال خود رها شده است. شهرداري فقط براي تخريب آماده است و به فكر بهسازي نيست.
0690:0919
¤ مسكن مهر حسن آباد فشافويه بلاتكليف است. تا الان 9 ميليون تومان پول داده ايم و دوباره 3 ميليون تومان ديگر از ما تقاضا كرده اند، و 4 سال است كه در نوبت مسكن مهر مانده ايم. مستاجرم و صاحب خانه هم كرايه اش را 2 برابر كرده است. ما خانواده شهدا با مستاجري و سختي دست و پنجه نرم مي كنيم اما متاسفانه برخي مسئولان اصلا به فكر مردم نيستند و در خانه هاي ويلايي در مناطق خوش آب و هواي شهر زندگي مي كنند.
يك شهروند
¤ گراني نان در چنين شرايط اقتصادي در كشور اصلا درست نيست، برخي از مردم ديگر يك نان و پنير ساده هم نمي توانند بخورند.
يك شهروند
¤ متاسفانه در 15 متري سوم افسريه بين كوچه 7 و 9 عده اي با صافكاري موتور و ماشين در گوشه خيابان براي مردم ايجاد مزاحمت كرده اند. از مسئولان تقاضاي رسيدگي داريم. يكي از اهالي
¤ در جريان پارك طالقاني مگر يك مامور نيروي انتظامي در اين پارك نبوده است قوه قضائيه چرا با اراذل و اوباش از سر ملاطفت درمي آيد و به اعمال كثيف آنها رسيدگي نمي كند.
يك شهروند
¤ نمايندگان مجلس نبايد از اعتماد و راي مردم سوءاستفاده كنند و وقتي پشت كرسي هاي مجلس قرار گرفتند مردم را فراموش كنند و به خاطر وعده و وعيد مصالح كشور و مردم را فراموش كنند.
عليمرداني
¤ در فيش قبض گاز بهمن ماه سال گذشته براي بلوك 118 و 117 فاز 3 شهرك شهيد بروجردي به دليل عدم قرائت مامور گاز مبلغ 11 و 12 ميليون تومان براي هر بلوك قبض صادر شده است. با پيگيري هايي كه صورت گرفت، شركت گاز متوجه اشتباه خود شد، اما متاسفانه در قبض جديد يعني ماه فروردين و ارديبهشت سال جاري هم همين مبلغ تكرار شده است. از مسئولان تقاضاي رسيدگي داريم.
اماني مدير بلوك
¤ كسي نيست به اين وهابيون كودن تفهيم كند كه معني پرچم رژيم صهيونيستي چيست، ممكن است امروز آنها يك ديوار حائلي بين خود بسته باشند، اما ديوار مانع از اهداف كثيف آنها نمي شود، آنها فعلا در لاك تدافعي فرو رفته و با پول خود اعراب، حكومت سوريه را تضعيف مي كنند، اين كمال حماقت وهابيون سعودي و قطر را نشان مي دهد. اميدواريم روز به روز مردم آنها بيدارتر شوند چون كسي جلوي بيداري مردم را نمي تواند بگيرد.
يك شهروند
¤ چرا ورزشگاه هاي تهران خصوصي است، اين ورزشگاه ها از بيت المال و پول مستضعفان آباد شده است و حال كه موقع بهره برداري و استفاده فرزندان اين كشور رسيده است، در اين ورزشگاه ها به روي آنها بسته و به روي بچه هاي سرمايه داران باز مي شود. بچه هاي ما مجبورند در زمين خاكي و گوشه و كنار خيابان بازي كنند چون از پس هزينه ها و ورودي سرسام آور اين ورزشگاه ها برنمي آيند استفاده از اين ورزشگاه ها حق همه فرزندان ايران اسلامي است و نبايد در اختيار قشر خاصي قرار بگيرد.
8765:0919
¤ خداوند بهشت را به بها مي دهد و بهاي بهشت جاويدان تلاش و از خود گذشتگي در راه رضاي اوست. «شهيد جليل جوزي»
8769-0919
¤ خاك بر سر حاكمان و سران مرتجع عرب مثل آل سعود كه به اندازه گاو هم درك و شعور ندارند و تمام قد در خدمت دشمن شماره يك مسلمانان يعني رژيم غاصب اسرائيل هستند.
0349-0914
¤ بانك صادرات شعبه بهارستان اصفهان براي يك برگ پرينت از حساب پس انداز اينجانب مبلغ سه هزار تومان بدون تحويل رسيد از من دريافت نمود. آيا اين عمل قانوني است؟! مسئولين بانك صادرات چه پاسخي مي دهند؟
9005-0913
¤ به علت بسته بودن درورودي نمايشگاه در ايستگاه مصلي مترو 800 تومان كرايه رفت و برگشت دادم. اين درآمد چند ميلياردي به علت بازو بسته بودن هدفمند درب شمالي مصلي فقط به ون هاي مسافر كش مي رسد؟
0299-0912
¤ سيما از آقاي مستغاثي منتقد و هنرمند متعهد به جاي جيراني استفاده كند.
پورمريدي
¤ صبح (21/3/91) مجري ورزشي شبكه 2 سيما در موقع بيان مطالبي درباره ورزشكاران كشور كه عازم مسابقات المپيك مي شوند حضرت امام خميني را با عنوان طفلك مورد خطاب قرار داد و اظهار داشت طفلك اگر چنين استعدادي در ورزشكاران مي ديد دستور ديدارهايي با ورزشكاران رشته هاي مختلف ورزشي صادر مي كرد. غرض اينكه اين نوع بيان، تحقيرآميز و توهين بوده و بايد با عوامل آن برخورد شود. دست كم مجرياني كه جايگاه عبارات را نمي دانند نبايد به كار گرفته شوند.
بازيار از اهواز
¤ دروغ آمد اعتبار رفت، شعار آمد عمل رفت، تلويزيون آمد خواب رفت، سود آمد بركت رفت، مد آمد خجالت رفت، پرخوري آمد سلامتي رفت، رشوه آمد حق رفت، ديرخوابي آمد نماز صبح رفت، اسراف آمد قناعت رفت، نژادپرستي آمد برادري رفت، ماهواره آمد حجاب رفت، فارسي وان آمد حيا رفت، رقابت دنيايي آمد نماز جماعت رفت، گاوصندوق آمد زكات رفت، تلفن آمد صله رحم رفت و ... اينها حقيقت دارد؟!
0048-0912
¤ خيابان بيگلري ماهشهر با اينكه فاصله زيادي با كلانتري ندارد ناامن است. ساختمان مخروبه ابتداي اين خيابان شب ها محل تجمع معتادين و اراذل و اوباش شده است.
6580-0912
¤ مگر قرار نبود نان گران نشود پس چه شد كه مسئولين به اين قول داده شده عمل نكردند، حتي اجازه ندادند چند روزي از قول و وعده خودشان بگذرد و بعد تصميم جديد بگيرند.
3092- 0912
¤ صاحب دختر 5 ساله معلولي هستم كه طبق تشخيص پزشكان از ناحيه هردو پا بايد تحت عمل جراحي قرار گيرد. از آنجا كه تحت حمايت هيچ نهادي نيستم و اندوخته اي نيز ندارم به كمك و حمايت افراد نيكوكار نيازمند مي باشم و انتظار دستگيري دارم.
2699-0936
¤ مدت 14 سال است كه در بانك كشاورزي سهام سرمايه گذاري خريداري كرده ام، ولي خبري از سود آن نيست. آيا مسئولين اين بانك نبايد در اين مورد احساس مسئوليت بكنند و رسيدگي به اين مشكل را در دستور كار خود قرار بدهند؟
1883-0918
¤ همسرم فلج بازنشسته است. چند روز قبل از تولد حضرت علي(ع) روز پدر فرزندانم تلفن كردند و گفتند قصد دارند با خانواده شان بيايند روز پدر را تبريك بگويند. خدا شاهد است به دليل عدم توان مالي براي پذيرايي و براي اينكه خجالت زده عروس هايم نشويم جواب رد دادم و گفتم از همين راه دور اظهار محبت شما را مي پذيريم. خطاب به مسئولين بنويسيد ما براي دنيا و شكم انقلاب نكرديم ولي آنان هم نبايد از موقعيت سوءاستفاده كرده و به ملت فشار بياورند.
موسوي
¤ در چند روز تعطيلي سالگرد رحلت حضرت امام خميني(ره) در چند جاده برون شهري كاميون هايي از كارخانه بلور شيشه اي اصفهان با تبليغ طرح رايگان روي بدنه كاميون نوعي گران فروشي مدرن راه انداخته بودند، به صورتي كه چند كاسه شيشه اي را با چند تكه ظروف اضافه به قيمت 16 هزار تومان عرضه مي كردند. در واقع پول چند تكه ظرف اضافه هم محاسبه و از مشتري دريافت مي شد. اما منت رايگان بودن اين ظروف شگردي شيطاني است كه متأسفانه شيوه معاملات امروزي يك عده شده است. جالب اينكه با ستاد تعزيرات و چند نهاد مربوط ديگر تماس گرفتم و شكايت كردم ولي هيچ عكس العملي از خود نشان ندادند.
حسامي از مشهد مقدس
¤ شيوه غلط مديريت كشور توسط دولت باعث شده اعضاي يك خانواده به دليل وجود مشكلات اقتصادي روبه روي يكديگر قرار بگيرند و حرمت خانواده شكسته شود. تهاجم فرهنگي دشمن كه جاي خود دارد و مزيد بر علت مي باشد.
8516-0919
¤ باتوجه به اينكه بارها اعلام كرده ايم فعاليت هسته اي ما در چارچوب انرژي اتمي T .P. Nسازمان ملل است و بارها بازرسان منصف بر اين ادعاي ما صحه گذاشته اند چه لزومي دارد كه با آنها مذاكره كنيم چرا مثل اسرائيل غاصب رفتار نمي كنيم؟ به دنيا چه ربطي دارد كه ما چه داريم؟ مگر اسرائيل غاصب نيم وجبي به دنيا و سازمان ملل وقعي مي گذارد؟ چرا ما كه بر حقيم چنين رفتاري نداشته باشيم.
9654-0937
¤ رئيس جمهور محترم اعلام نموده تا دقيقه90 دولت بايد به گل زني خود ادامه دهد از ايشان خواهش مي كنم گل زني را متوقف كنند چرا كه مدتي است اين گل ها به خوديهاست اينكه بايد كاري كنيم كه مستضعف در روي كره زمين باقي نماند به اين معني نيست كه آنها را زنده به زير خاك كنيم! با اين همه تورم، گراني كه بر دوش مردم است چطور شاهد مواردي مثل اختلاس هاي كلان از قبيل سه هزار ميلياردي دولتي ها هستيم.
خانم گودرزي
¤ جاي بسي تأسف است در مركز پايتخت جمهوري اسلامي و در چند قدمي ناجا يعني در خيابان ناصرخسرو ساليان متمادي شاهد فروش انواع قرص هاي ناياب و مواد مخدر و اخيراً در روز روشن شاهد فروش قرص هاي «اكس» هستيم و هيچ واكنشي را از عوامل ناجا نمي بينيم. حتي در برخي موارد فروشنده تلفن همراه خود را نيز ارائه مي كند تا در صورت پايين بودن كيفيت، قرص بهتري تحويل مشتري شود! درحالي كه در برخي كشورها كساني كه مبادرت به فروش چنين قرص هايي نمايند احكام ويژه اي از جمله اعدام براي آن ها درنظر گرفته مي شود.
خانم مرشدي از تهران
¤ اقدام عمدي يا سهوي شركت شيرين عسل در طراحي شيشه هاي آبميوه شبيه شيشه هاي مشروب يك كارخانه معروف خارجي و ايجاد تبليغات غيرمستقيم و حرمت شكن، اقدامي زشت و در جهت ترويج فرهنگ منحط غربي است و شايسته است متوليان امر اقدام لازم را به عمل آورند.
8949-0912
¤ حضرت جواد الائمه(ع) مي فرمايد: سه چيز سبب رسيدن به رضوان خداست: 1- كثرت استغفار 2- تواضع و فروتني 3- صدقه زياد.
8769-0919
¤ هرچند كه حال و روز زمين و زمان بد است
يك تكه از بهشت در آغوش مشهد است
حتي اگر هم به آخر خط رسيده اي
آنجا براي عشق شروعي مجدد است
9155-0916
¤ از حوالي كربلا يك روز
مي رسد يار آشنا يك روز
مي دهد رهبرم به صاحب عصر
بيرق انقلاب را يك روز
7494-0919
¤ در مراسم سالگرد رحلت حضرت امام خميني(ره) انتظار داشتيم هم آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري و هم آقا سيدحسن نوه حضرت امام خميني در سخنراني خويش به موضوع اهميت جايگاه ولايت در شرايط فعلي اشاره كنند ولي هر دو از اين وظيفه خود غفلت كردند.
يك شهروند
¤ نمايندگان دور هشتم مجلس مبلغ 200ميليارد تومان براي نمايندگان دوره جديد مجلس، 195ميليارد تومان براي طرح توسعه مجلس و 15ميليارد تومان براي هزينه هاي جاري اين قوه تصويب كرده اند. خدا وكيلي آيا براي ساير دستگاه ها هم همين نگاه و وسعت نظر را داشته اند يا حب و بغض در كار بوده است.
1969-0936
¤ وقتي كيهان در تاريخ 18/3/91 تيتر كرده بود نان گران نخواهد شد خوشحال شديم. ولي چندروز بعد دولت قيمت نان را تا 25درصد افزايش داد و در سراسر كشور نارضايتي ايجاد كرد. بنويسيد اين وضعيت بايد متوقف بشود.
1884-0913
¤ در اين بين ما جانبازان با حقوق عقب افتاده اي كه دريافت مي كنيم بيش از ساير اقشار جامعه در وضعيت گراني فعلي متضرر مي شويم. پاسخگو كيست؟
2096-0911
¤ مطرح نشدن و عدم محكوميت جنايات فجيع تروريست ها در قتل عام هولناك زنان و كودكان بي گناه سوري در الحوله و حماء و... در نماز جمعه هاي كشور به ويژه نماز جمعه پايتخت جمهوري اسلامي جاي تأسف دارد.
2051-0913
¤ گراني و تورم افسار گسيخته جلو مي رود. به خدا قسم ما انقلاب و نظام و كشور خودمان را دوست داريم ولي اين مديريت مسئولين را قبول نداريم بنده بازنشسته ام و دريافتي حقوقم 500هزار تومان مي باشد چگونه با اجاره نشيني و با اين حقوق زندگي بكنم
رجبي
¤ از منطقه محروم شهرري تماس گرفته ام. آيا مسئولين نبايد فكر كنند با اين افزايش قيمت هايي كه به راه افتاده است قشر بازنشسته با حقوق 450هزار تومان چه كنند؟ بنويسيد ديگر طاقت ما زير فشار اين گراني تمام شده است.
رحماني
¤ همسرم كارگر شهرداري است و ماهيانه 700هزار تومان حقوق مي گيرد. در سه راه ورامين مستأجريم و ماهيانه 450هزار تومان پول اجاره مي پردازيم. به خدا قسم در زندگي كم آورده ايم.
مدت چهار سال از تاريخ ثبت نام ما در مسكن مهر حسن آباد شهرري مي گذرد ولي خانه ها را تحويل نمي دهند كه اندك گشايشي در زندگي ما ايجاد بشود و از اين وضع رقّت بار نجات پيدا بكنيم. از اينكه تحمل كرديد و به درددل بنده كه مادر دو جوان دم بخت هستم گوش داديد تشكر مي كنم.
خانم ابراهيمي- خانه دار
 



با اشاره به مذاكرات 1+5 با ايران در مسكو
كامرسانت: مشكل غرب غني سازي ايران نيست بلكه امنيت اسرائيل است

روزنامه روسي كامرسانت با اشاره به مسئله هسته اي ايران امنيت اسرائيل را يكي از دلايل مشكل غرب با ايران دانست و نوشت : موضوع هسته اي ايران براي غرب بهانه اي بيش نيست .
اين روزنامه در تحليلي از مسائل مربوط به مذاكرات گروه 1+5 با ايران در مسكو، اعلام كرد كه به اعتقاد بسياري از تحليلگران، مشكل، فراتر از مسئله اي به نام غني سازي است.
كامرسانت اعلام كرد كه ايران [جداي از حل شدن يا نشدن مسئله هسته اي] هرچقدر هم امتياز بدهد در نظر كشورهاي غربي نظامي غيرقابل اعتماد باقي خواهد ماند .
به نوشته اين روزنامه، فهرست موارد اعتراضي غرب به ايران، به موضوع هسته اي محدود نمي شود، بلكه شامل حمايت ايران از جنبش هاي اسلامگرا، دوستي با سوريه و بشار اسد و تهديد امنيت اسرائيل و كشورهاي متحجرعربي خليج فارس است .
اذعان بي بي سي به ناكافي بودن پيشنهادهاي غرب براي رضايت ايران
شبكه بي بي سي با اشاره به آغاز مذاكرات ايران و گروه 1+5 نوشت: پيشنهادات گروه 1+5 در قبال توقف غني سازي 20 درصد براي ايران كافي نيست.
بي بي سي با اشاره به مذاكرات قبلي ميان دو طرف و ارائه پيشنهاداتي به يكديگر نوشت: انتظار مي رود كه كشورهاي گروه 1+5 درخواست هاي قبلي خود را تكرار كنند.
بي بي سي افزود: گروه 1+5 از ايران خواسته است غني سازي 20 درصد را متوقف كند و تاسيسات هسته اي فردو در قم را تعطيل كند ،در عوض، قدرت هاي جهاني گفته اند كه آماده هستند با ارائه پيشنهاداتي به برنامه هسته اي ايران كمك كنند.
بي بي سي در ادامه اذعان كرد: اين به هيچ وجه براي ايران كافي نيست و تهران مي خواهد غرب تحريم ها عليه سيستم بانكي و صنعت نفت ايران نيز برداشته شود چرا كه حق غني سازي ايران غير قابل مذاكره است.

 



راديو صداي روسيه:مسكو همچنان بر نقش آفريني ايران در حل بحران سوريه اعتقاد دارد

راديو بين المللي روسيه مي گويد كه روس ها با توجه به نفوذ بالاي ايران در سوريه و نقشي كه اين كشور مي تواند در حل بحران سوريه داشته باشد، با اعمال هر نوع تحريم درخصوص ايران مخالف است.
به گزارش فارس، راديو صداي روسيه در گزارشي كه به آغاز مذاكرات 1+5 و ايران در مسكو اختصاص داد، اذعان كرد كه روسيه يقين دارد، راه مناسب مواجهه با ايران نه تحريم، بلكه درست گام هايي به عكس آن است.
بنابراين گزارش موضع روسيه در قبال ايران، به مسئله سوريه هم نظر دارد. سرگي لاوروف، وزير امور خارجه روسيه پيشنهاد داده است كه وضعيت سوريه در يك كنفرانس بين المللي بررسي شده گام هاي بعدي جامعه بين المللي درخصوص آن تدوين گردند.
براساس گزارش فوق، در مسكو باور بر اين است كه ايران بازيگري قدرتمند در سوريه است، لذا بايد در كنفرانس مزبور، مشاركت داشته باشد، لذا در شرايط فعلي ممكن است موفقيت چنين پيشنهادي در دستان ايران باشد.

 



با قهرمان كردن دلقك ها و قرتي بازي كه نمي شود مبارزه كرد!(خبر ويژه)

تحليلگر يك شبكه ماهواره اي ضد انقلاب، «دلقك بازي، رفتارهاي كمدي و توقف در برهنگي» را علت اصلي شكست اپوزيسيون توصيف كرد.
انديشه تي وي از قول مانوك خدابخشيان گفت: ما شكست خورديم چون جنبش و مبارزه تبديل به كارناوال شد. اين اواخر فقط آهنگ و ترانه خوانديم و به اسم مبارزه روي شبكه يوتيوب گذاشتيم.
نامبرده كه با شبكه هاي گوناگون اپوزيسيون همكاري دارد و از برنامه سازان ان آي تي وي است، مي گويد: مشكل ما اين است كه از دلقك ها قهرمان ملي مي سازيم؛ دلقك ها و كمدين هاي سياسي كه براي حمايت از مجيد توكلي چادر و روسري سر مي كنند و يا دلقكي مثل شاهين نجفي را كه به زنان و مردان ايراني توهين كرده و يا گ-ف را كه برهنه شده، قهرمان خود مي كنيم. معلوم است كه با اين دلقك بازي ها نمي توان مبارزه كرد.
در همين حال آرش بهمني از روزنامه نگاران فراري با بيان اينكه جنبش سبز شكست خورده است، در وبلاگ خود (ريشه هاي خاك) نوشت: مخالفان از طبقاتي هستند كه كمتر حاضر به دادن هزينه هستند. براي آنها همين سگ بازي و مشروبات الكلي مهم است. هرگز فراموش نمي كنم يكي از دوستان من كه اهل فعاليت سياسي بود و اتفاقا به كمتر از براندازي هم راضي نمي شد، زماني به من گفت كه اگر جمهوري اسلامي امكان «عرق خوري و پياده روي همراه با دوست دختر در كنار دريا» را براي او فراهم كند، نه تنها دست از هر نوع مبارزه سياسي برخواهد داشت، بلكه شايد در مواردي حامي حكومت هم شود(!)

 



نيوزويك: بحران چند لايه آماده بلعيدن اوباماست (خبر ويژه)

كارشناسان در آمريكا، ريخت و پاش هاي دولت اوباما و بحران اقتصادي اروپا را دو تهديد بزرگ پيش روي وي در رقابت هاي انتخاباتي مي دانند.
مجله نيوزويك در تحليلي بحران اقتصادي اروپا را پاشنه آشيل اوباما توصيف كرد و نوشت: شرايط وخيم اقتصادي اروپا مي تواند به سرنوشت اوباما در انتخابات ماه نوامبر تاثير چشمگيري بگذارد. به سبب وابستگي اقتصادي اروپا و آمريكا، بحران شديد اقتصادي موجود در اروپا مي تواند اميد به يك بهبود اقتصادي پايدار را در آمريكا از بين ببرد. ما در حقيقت در دنيايي زندگي مي كنيم كه شبيه يك بركه است و تكان آب در يك نقطه خواه و ناخواه ديگر قسمت هاي آن را هم دستخوش لرزش هاي شديد خواهد كرد.
نايل فرگوسن تحليلگر نيوزويك ادامه مي دهد: كند شدن آهنگ رشد و بالا رفتن شمار بيكاران در آمريكا مي تواند به شانس اوباما در پيروزي در رقابت تنگاتنگ موجود با ميت رامني ضربه بزند. خيلي از آمريكايي ها از دست اروپا و تصميمات نادرستش خسته و گيج شده اند. آخرين اخبار را درباره اوضاع سياسي يونان يا شرايط بانك ها را در اسپانيا براي خودتان تشريح كنيد، آنگاه خواهيد ديد كه پلك هايتان سست مي شود. در حالي كه ايالات متحده، با سيستم فدرالش، بدون هيچ شكي بار مسئوليت بحران اقتصادي را بين ايالت هايش تقسيم كرده است. اروپا هنوز تقريبا هيچ كدام از نهاد هايي را كه اين كار را ممكن مي كند ندارد.
نيوزويك تاكيد كرد: درآمدهاي نهادهاي مركزي اروپا آشكارا ناچيز است؛ كمتر از يك درصد از توليد ناخالص اتحاديه اروپا. در آنجا خزانه مركزي اروپايي وجود ندارد و هيچ پس انداز فدرالي موجود نيست. تمام آنچه اروپا دارد يك بانك مركزي اروپاست و امروزه آنها راه سختي را كه آمريكايي ها 13سال پيش به آن اشاره كردند كشف كرده اند كه يكسان كردن پول اروپايي به تنهايي كافي نيست. حقيقت اين است كه صرف داشتن يك اتحاديه پولي بدون هيچ نهاد و يا سازماني از دولت فدرال، به يك تركيب ناپايدار فاجعه آميز منجر مي شود. نرخ بيكاري در «اسپانيا» 24، در «يونان» 22، و در «پرتغال» 14درصد است. نرخ بهره طويل المدت در اين كشورها چهار برابر بيش از «آلمان» است. شايد تكان دهنده ترين نشانه از بيكاري جوانان آن چيزي است كه بحران حاشيه ها ناميده مي شود. به هر صورت اگر تا ماه هاي آينده شرايط در اروپا بهتر نشود ممكن است تاثير منفي خود را بر اقتصاد آمريكا گذاشته و سبب شكست «اوباما» شود.
از سوي ديگر نشريه «فوربس» دولت اوباما را ولخرج ترين و پرهزينه ترين دولت تاريخ ايالات متحده توصيف كرد و نوشت: اوباما عمدا افكار عمومي را فريب مي دهد. در دهه 90 كه كلينتون روي كار بود، بودجه دولت هر سال چيزي حدود 3 درصد اضافه مي شد اما از سال 2009 پيشنهاد افزايش 17درصدي توسط دولت اوباما مطرح و در كنگره تصويب شد. بدين ترتيب با افزايش لجام گسيخته بودجه ساليانه، بدهي دولت از زمان جنگ جهاني دوم ركورد شكست.
اين نشريه آمريكايي مي افزايد: در حالي كه دولت هاي پيشين آمريكا به دنبال كم كردن هزينه ها و يا حداقل بالا نبردن آنها و به اصطلاح كوچك كردن دولت بوده اند اما يكي از اولين مصوبه هاي دولت اوباما موسوم به بسته محرك اقتصادي، هزينه دولت آمريكا را چيزي نزديك به يك تريليون دلار افزايش داده است. اين مصوبه كه به عنوان محرك اقتصادي معرفي شده در عمل محرك افزايش هزينه ها، كسري بودجه و بدهي ها شده است. از سوي ديگر در حالي كه بالاترين رقم كسري بودجه تا سال 2008 چيزي نزديك به نيم تريليون دلار بوده است اين رقم در دولت اوباما به 4/1تريليون دلار رسيده است.
يادآور مي شود نگراني از عواقب شوم بحران اقتصادي اروپا بر سرنوشت سياسي و اقتصادي آمريكا در حالي است كه روز گذشته رابرت زوليك رئيس بانك جهاني هشدار داد: اگر حوزه يورو از عهده بحران اقتصادي فعلي برنيايد، خطر ورشكستگي و فروپاشي اقتصادي آن را تهديد مي كند.

 



دي سايت: سوريه به عنوان متحد ايران خار چشم غرب شده است (خبر ويژه)

«مسئله غرب در سوريه آن است كه با نفوذ ايران مقابله كند. غرب و كشورهاي مرتجع حاشيه خليج فارس به رهبري عربستان، نفوذ گسترده ايران از عراق تا لبنان را خطري راهبردي محسوب مي كنند».
اين تحليل را نشريه آلماني دي سايت عنوان كرد و نوشت: دخالتي كه كار نظام سوريه را تمام كند، تنها آغاز است و جنگ قدرت تمام منطقه را در همسايگي اسرائيل به بحران خواهد كشيد.
دي سايت نوشت: مسئله مهم تر غرب در سوريه اين است كه با نفوذ ايران مقابله كنند، و يا به ديگر سخن پل زميني شيعي را خراب كنند كه از ايران تا عراق و سوريه و جنوب لبنان كشيده شده است. اين پل هم در غرب و هم در كشورهاي مرتجع خليج فارس به رهبري عربستان سعودي به عنوان خطري راهبردي ديده مي شود.
دي سايت با غيرقابل مقايسه خواندن سوريه و ليبي مي نويسد: حكومت اسد از حمايت كشورهاي پرنفوذ برخوردار است، مانند ايران و روسيه و نيز جمهوري خلق چين. دخالت نظامي غرب، به هر شكل كه باشد، با خسارات هاي بسيار بيشتري همراه است تا دخالت در ليبي. حالا از اين بگذريم كه تشنجات داخلي ليبي بعد از سرنگوني قذافي به هيچ رو از بين نرفته است. شائول موفاز معاون نخست وزير اسرائيل به تازگي خواستار دخالت نظامي در سوريه شد و گفت بايد همچون مورد ليبي عمل كرد اما آنچه وي نگفت گرچه علي الاصول بايد خود بهتر بداند، اين است كه قياس با ليبي مع الفارق است، فقط كافي است به وضعيت بسيار متفاوت ژئوپوليتيكي و نظامي اشاره كنيم. ليبي تنها 6 ميليون جمعيت دارد و سوريه حدود 22 ميليون. و اين كشور در مركز كانون بحران و آماده انفجار خاورميانه قرار دارد، هم مرز با اسرائيل و اردن و لبنان و عراق و تركيه. ارتش قذافي حدود 120 هزار نفر داشت. ارتش سوريه متشكل از بيش از 400 هزار سرباز است، تا بن دندان مسلح و داراي امروزي ترين سلاح ها. نظام ليبي كاملا منزوي بود اما سوريه اين گونه نيست.
نشريه آلماني همچنين تصريح كرد: هرگونه مداخله نظامي باعث هرچه بدتر شدن بيشتر مناسبات غرب با چين و روسيه خواهد بود. غرب به رهبري آمريكا به صورتي يكجانبه در مقابل حكومت ايران و متحدانش موضع گرفته است. دخالت نظامي عربستان در بحرين و سركوب قيام مردم آن سامان عليه خانواده سلطنتي دست بالا در حاشيه مطرح مي شود. در غرب كسي در اين خصوص از تحريم صحبت نمي كند. بلكه كاملا بر عكس عربستان سعودي در دريايي از سلاح هاي امروزي از كشورهاي غربي شناور است، از آلمان هم تانك مي آيد.
اين نشريه در تحليل هراس اسرائيل مي نويسد: اسرائيل، حزب الله را در جنوب لبنان مهمترين خطر راهبردي مي داند، به ويژه بعد از جنگ سال 2006، كه اين سازمان شيعي و متحد با سوريه و ايران به عنوان پيروز از نبرد خارج شد. در اين بستر است كه مي توان حرف هاي موفاز را بهتر فهميد.

 



افشاگري گنجي پيرامون شيادي هاي غرب در سوريه(خبر ويژه)

يك نويسنده راديكال جبهه اصلاحات و فتنه سبز تصريح كرد اسرائيل، آمريكا و عربستان ناقضان حقوق بشر هستند و درباره ادعاي حمايت از مردم سوريه دروغ مي گويند.
تحليل اكبر گنجي (مقيم آمريكا) از آن جهت قابل تامل است كه هم جريان شبه اصلاحات و هم فتنه سبز مورد حمايت علني مثلث آمريكا، اسرائيل و رژيم سعودي قرار داشته و بنابراين اين پرسش به ميان مي آيد كه ناقضان حقوق بشر به چه دليل در ايران از اصلاح طلبان و فتنه سبز حمايت مي كردند؟
گنجي در وب سايت راديو زمانه نوشت: بديهي است خيزش مردمي در كشورهاي خاورميانه و آفريقا با منافع رژيم هاي عقب مانده اي چون عربستان سعودي و قطر و امارات تعارض بنيادين داشت و دارد. بن علي از تونس به عربستان گريخت در حالي كه فرمان قتل و غارت مردم را صادر كرده بود. كار حاكم جنايتكار يمن سخت شد، او هم به عربستان سعودي گريخت. عربستان سعودي تمام كوشش خود را كرد تا مانع سقوط حسني مبارك شود، اما نتوانست. عربستان سعودي ارتش خود را به بحرين گسيل داشت تا با سركوب مردم آن كشور، بهار عرب را در آن سرزمين نابود سازد. زمامداران جنايتكار كشورهاي عرب به سرعت دست به كار شدند تا بهار عرب را به انحراف بكشانند و تحت كنترل خود درآورند.
وي مي افزايد: اين چنين بود كه منافع آنها با منافع دولت آمريكا و دولت اسرائيل تلاقي كرد. اسرائيل به عنوان دولتي كه نه تنها سرزمين هاي فلسطينيان را اشغال كرده، بلكه ميليون ها تن از آنها را از حقوق اساسي شان محروم كرده، نمي خواهد به هيچ وجه نگاه ها معطوف به مساله فلسطين و ظلمي كه بر آنها مي رود باشد.
وي با اشاره به تلاش اسرائيل و غرب براي برجسته كردن مسئله هسته اي ايران نوشت: تبديل مسئله هسته اي ايران به مهم ترين مساله منطقه- شايد هم جهان- يكي از ترفندهاست. دولت اسرائيل داراي 300-200 بمب اتمي است و عضو «ان پي تي» نيست و اجازه هيچ گونه بازرسي از تاسيسات اتمي خود را به آژانس و هيچ نهاد بين المللي نمي دهد. ايران عضو آژانس بين المللي انرژي هسته اي است، تحت نظارت شديد آژانس قرار دارد، به گفته دولت آمريكا و اسرائيل، ايران فاقد بمب اتمي است و سال ها با ساختن بمب اتمي فاصله دارد، اما دولت اسرائيل مي گويد كه ايران نبايد دست به غني سازي اورانيوم در هيچ سطحي- حتي پنج درصد- بزند.
گنجي خاطرنشان كرد: همين نكات به خوبي نشان مي دهد كه چگونه منافع اسرائيل و عربستان سعودي تلاقي كرده است. دولت سعودي براي آن كه گرفتار بهار عرب نشود، در گام اول كوشيد كه به نزاع شيعه و سني دامن زده و آن را به مساله اصلي بهار عرب مبدل سازد. اين چنين بود كه صدها ميليون دلار هزينه كرد تا حكومت اكثريت شيعي عراق را براندازد. پروژه عراق با پروژه سوريه تكميل مي شود كه در آنجا نيز بايد اقليت علوي حاكم را سرنگون كرد. بدين ترتيب به گروه هاي شيعه لبنان نيز- خصوصا گروه حزب الله و عمل- ضربه اي اساسي وارد خواهد شد. اينها كه تضعيف شوند، ايران هم به شدت تضعيف خواهد شد و راه براي زدن ايران آماده خواهد شد. اين اهداف، با منافع دولت هاي آمريكا و اروپا و اسرائيل كاملا تلاقي دارد.
همكار فراري نشريات زنجيره اي با بيان اينكه «رژيم عربستان غيردموكرات ترين نظام سياسي منطقه است» مي نويسد: چگونه رژيمي به شدت استبدادي و ناقض حقوق بشر مي تواند صدها ميليون دلار-300 ميليون دلار رقم رسمي اهدايي به اپوزيسيون سوريه- را صرف گذار كشورهاي منطقه به دموكراسي كند؟
گنجي با استناد به اظهارات ژنرال جيمز ماتيس (فرمانده نيروهاي آمريكا در خاورميانه) كه گفته بود سقوط رژيم سوريه بزرگترين شكست براي ايران است، تصريح كرد هدف غرب نه دموكراسي در سوريه بلكه زدن جمهوري اسلامي و حزب الله لبنان و حماس است.
وي ادامه مي دهد: اين دولت ها مي خواهند سوريه را به سوي جنگ داخلي بكشانند و نمي خواهند طرح عنان موفق از كار درآيد.
گنجي درباره مصر نيز يادآور شد: در يك سو نيروهاي اخوان المسلمين و سلفي ها قرار گرفته و در سوي ديگر ارتش و حاميان رژيم حسني مبارك. كدام طرف به دنبال دموكراسي و حقوق بشر است؟ آمريكا و اسرائيل از كدام طرف حمايت به عمل مي آورند؟ عربستان سعودي و كشورهاي خليج فارس از كدام طرف حمايت مي كنند؟
وي سپس به موضوع ايران بازگشته و نوشت: پروژه آمريكا و اسرائيل و عربستان معطوف به ايران نيز بوده و به آن سمت خواهد رفت. آنها ساختن يك اپوزيسيون شبيه اپوزيسيون سوريه و ليبي را در دستور كار قرار داده و در حال ساختن افراد مقبول خويش هستند. اين يعني وداع با دموكراسي و حقوق بشر و آزادي.
اذعان گنجي به اينكه غرب و دست نشاندگان آنها در منطقه دنبال دموكراسي در سوريه نيستند بلكه مي خواهند خط مقاومت را بزنند، اذعان منطبق با واقع است اما امثال وي بايد به اين پرسش مهم پاسخ دهند- يا لااقل در خلوت خود بيانديشند- كه مثلث آمريكا و اسرائيل و سعودي چه وجوه مشتركي ميان فتنه گران و منافقين در ايران با تروريست هاي سوريه يا نظاميان حاكم بر قاهره يافته اند كه از همه آنها حمايت مي كنند؟ و چرا به طور مشخص اين مثلث از جريان هاي ساختارشكن و برانداز در ايران به ويژه از سال 76 به بعد حمايت كرد؟ به خاطر دموكراسي يا براي سركوب آن؟!



 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14