(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 30 خرداد 1391 - شماره 20235

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله مهدوي كني: وفاداري به ولايت فقيه مهمترين ويژگي قديريان بود
ايران اسلامي در سالروز مبعث شريف نبوي غرق شادي و نور شد
موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفيف مجازات تعدادي از محكومان محاكم قضايي
داوود احمدي نژاد: گزارش هاي فساد اقتصادي را بارها ارائه دادم اما كسي گوش نكرد
نماينده ولي فقيه در اوقاف : ميزبان 47 حافظ و 56 قاري از 5 قاره جهان هستيم
ضرورت وحدت شيعه و سني در مقابله با توطئه هاي دشمنان
همزمان با اعياد شعبانيه مجتمع خدماتي سيدالشهدا در كربلاي معلي به بهره برداري مي رسد
سردار سلامي: هيچ معادله سياسي در دنيا بدون حضور ايران حل نمي شود
نرخ رشد اقتصادي 89 كشور 8/5 درصد
زيبايي بيشتر دماوند با گل هاي شقايق
مراسم بزرگداشت شهيد دكتر چمران
پرورش ماهي قزل آلا در آب شور انزلي
رئيس مركز تحقيقات ابريشم كشور: اصلاح نژاد كرم ابريشم آغاز شد
ثبت نام 11 ميليون نفر در سامانه طرح پزشك خانواده
جكت فاز 14 پارس جنوبي در خليج فارس نصب شد
بي سوادي و كم سوادي 36 ميليون نفر در كشور
تشكيل دبيرخانه هاي عفاف و حجاب در آموزش عالي
تشييع پيكر پاك شهيد نيروي انتظامي در مهريز
به مناسبت مبعث رسول گرامي اسلام مراسم عمامه گذاري در بيوت مراجع تقليد برگزار شد
بهره برداري از 10 هزار واحد مسكن مهر در فارس با حضور رئيس جمهوري
رئيس بيمارستان مدرس: عمل جراحي قلب بدون ليست انتظار
اخبار ادبي و هنري



آيت الله مهدوي كني: وفاداري به ولايت فقيه مهمترين ويژگي قديريان بود

رئيس مجلس خبرگان رهبري گفت: وفاداري مرحوم احمد قديريان به ولايت فقيه از مهمترين ويژگي هاي رفتاري وي به شمار مي رود.
آيت الله محمدرضا مهدوي كني در گفت وگو با مهر به نقش و خدمات ارزنده مرحوم احمد قديريان اشاره كرد و با بيان اينكه نمي توان خدمات وي به انقلاب اسلامي را ناديده گرفت، افزود: حقيقتا سردار قديريان زحمات زيادي را در دوران هشت سال دفاع مقدس انجام داد و اين زحمات را نمي توان ناديده گرفت.
رئيس مجلس خبرگان رهبري وفاداري وي به ولايت فقيه را يكي از مهمترين ويژگي هاي مرحوم احمد قديريان عنوان كرد و اظهار داشت: اين مرحوم سال هاي متمادي در خدمت ولايت به انجام وظيفه پرداخت و همچنين از ياران شهيد بهشتي نيز محسوب مي شد.
مهدوي كني در ادامه در خصوص مبارزات سردار قديريان خاطرنشان كرد: وي علاوه بر حضور در دوران دفاع مقدس، در زمان نهضت انقلاب و پخش اعلاميه هاي امام خميني نيز فعال بود و چند بار دستگير و شكنجه شد.
دبيركل جامعه روحانيت مبارز مجاهدت هاي مرحوم قديريان را ستود و در گذشت سردار احمد قديريان را به خانواده وي تسليت گفت.
بنابراين گزارش، سردار احمد قديريان از ياران شهيد اسدالله لاجوردي و از پيشروان مبارزه با نفاق قديم و جديد بود كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي به سپاه پاسداران پيوست و پس از مدت كوتاهي به دستور شهيد بهشتي معاون اجرايي دادستاني كل انقلاب شد.
وي همچنين نقش مهمي در مبارزه با ضد انقلاب و منافقين دهه 60 داشت.
مرحوم حاج احمد قديريان در سال هاي اخير مشاور وزير دفاع و مديرعامل بنياد شهداي هفتم تير بود.

 



ايران اسلامي در سالروز مبعث شريف نبوي غرق شادي و نور شد

همزمان با 27 رجب سالروز فرخنده مبعث پيامبر اكرم(ص) مردم عاشق پيامبر و اهل بيت (ع) در جاي جاي ايران اسلامي مراسم جشن و سرور در اماكن مذهبي ، مساجد و حسينيه برگزار كردند و اين عيد خجسته را گرامي داشتند.
عاشقان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت روز گذشته با آذين بندي و چراغاني خيابانها و معابر، توزيع شيريني و شربت و شركت در آئين هاي جشن و سخنراني، مراتب اخلاص و ارادت خود را به ساحت قدسي رسول اكرم(ص) ابرازكردند.
به همين مناسبت اماكن زيارتي و حرم امامزادگان نيز شاهد حضور خيل عظيم محبان اهل بيت و برپائي جشن و مديحه سرايي بود.
مهديه تهران نيز ديروز شاهد حضور انبوه و گسترده دوستداران اهل بيت بود. در اين مراسم مداحان و سخنرانان با ذكر مناقب و فضايل نبي اكرم(ص) پيرامون شخصيت والاي آن اشرف مخلوقات و تكميل كننده مكارم اخلاق به سخنراني و مديحه سرايي پرداختند.
شهرهاي مشهد و قم
غرق در شادي و نور
شهرهاي مشهد و قم در روز عيد سعيد مبعث پيامبر گرامي اسلام (ص) غرق در شادي و شعف شد.
به گزارش ايرنا از مشهد، در روز مبعث پيامبر گرامي اسلام (ص) سردر مساجد، حسينيه ها، ادارات، حوزه هاي علميه، دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي، مدارس و از جمله صحن و سراهاي حرم حضرت ثامن الحجج حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) يكپارچه چراغاني شد.
در روز و شب گذشته مشهد الرضا و از جمله حرم مطهر رضوي حال و هواي خاصي داشت و مملو از شيفتگان اهل بيت عصمت و طهارت و پيامبر گرامي اسلام(ص) بود و آمده بودند تا ضمن زيارت امام رئوف، اين عيد بزرگ را به آن حضرت تبريك گويند.
به همين مناسبت مراسم جشني روز دوشنبه با حضور متولي آستان قدس رضوي و مسئولان و زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا(ع) در تالار اماكن متبركه حرم مطهر برگزار شد و مداحان خاندان عصمت و طهارت(ع) در اين آيين در فضيلت مبعث و خصوصيات شخصيتي حضرت محمد(ص) به مولودي خواني پرداختند.
برخي از جوانان نيز با برپايي ايستگاه هاي صلواتي در برخي معابر عمومي مشهد و توزيع شربت و شيريني ارادت خود را به پيامبر گرامي اسلام(ص) نشان دادند.
همچنين شهر مقدس قم در سالروز بعثت خاتم الانبياء پيامبر نور و رحمت حضرت محمدبن عبدالله (ص) غرق در نور و سرور بود.
به گزارش ايرنا، مردم قم با چراغاني و آذين بندي مساجد و معابر، سر در منازل و مغازه ها و پخش نقل و شيريني بعثت رسول اكرم(ص) را جشن گرفتند و اين روز بزرگ را به يكديگر تبريك گفتند.
حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نيز به طرز باشكوهي چراغاني و آذين بندي شده و برنامه هاي جشن و سرور از يكشنبه شب گذشته در اين مكان مقدس با حضور عاشقان و شيفتگان خاندان ولايت از سراسر كشور برگزار شد.
همچنين مراسم جشن و سرور در بقاع متبركه امامزادگان قم نيز برپا شد و پيروان دين مبين اسلام و ارادتمندان پيامبر اكرم(ص) با شركت در اين مراسم باشكوه، بار ديگر ارادت خالصانه خود را نسبت به كامل كننده مكارم اخلاق نشان دادند.
كسبه و بازاريان قم نيز با نصب پرچم و آذين بندي مغازه هاي خود و برپايي مجالس جشن و پخش نقل و شيريني خود را در جشن مبعث پيامبر بزرگ اسلام سهيم كردند.
در بيوت آيات عظام، دفتر رهبر معظم انقلاب، مساجد، تكايا و حسينيه هاي اين شهر نيز به همين مناسبت مجالس جشن ترتيب يافته و سخنرانان گوشه هايي از زندگاني گهربار پيامبر اكرم(ص) را تبيين كردند.
مسلمانان خارجي مقيم قم نيز با برپايي آيين هاي جشن و سرور عشق و ارادت خالصانه خود را به پيامبر اكرم(ص) به نمايش گذاشتند. در مسجد مقدس جمكران كه اين روزها با خيل عظيم زائران از سراسر كشور رو به روست نيز مراسم جشن و سرور برگزار شد.

 



موافقت رهبر انقلاب با عفو و تخفيف مجازات تعدادي از محكومان محاكم قضايي

رهبر معظم انقلاب اسلامي به مناسبت فرا رسيدن مبعث پيامبر عظيم الشان اسلام با عفو و تخفيف مجازات تعدادي از محكومان محاكم قضايي موافقت كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي با پيشنهاد آيت الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه مبني بر عفو و تخفيف مجازات تعداد 871 نفر از محكومان محاكم عمومي و انقلاب، سازمان تعزيرات حكومتي و سازمان قضايي نيروهاي مسلح به مناسبت فرا رسيدن مبعث پيامبر عظيم الشان اسلام حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفي صلي الله عليه و اله و سلم موافقت كردند.

 



داوود احمدي نژاد: گزارش هاي فساد اقتصادي را بارها ارائه دادم اما كسي گوش نكرد

برادر رئيس جمهور در واكنش به اظهارات اخير معاون اول رئيس جمهور گفت: بنده بارها گزارش شفاهي و كتبي خود را به بزرگ تر اينها ارائه كردم كه اين افراد چرا بايد در كنار شما باشند ولي كسي گوش نكرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان محمودآباد، داوود احمدي نژاد شامگاه يكشنبه در جمع رهپويان ولايت شهرستان محمودآباد امر به معروف و نهي ازمنكر را از وظايف مهم هر مسلمان برشمرد و گفت: امروز اگر برخي افراد مسئول جامعه اين وظيفه مهم را به درستي انجام مي دادند و همچنين از امر به معروف و نهي از منكر ديگران استقبال مي كردند، وضعيت جامعه بدين صورت نمي شد.
برادر رئيس جمهور درباره اظهار نظر آقاي «ج-الف» كه يكي از متهمان پرونده اختلاس در بيمه است، تصريح كرد اين فرد در دادگاه عنوان كرد كه آقاي «م-ر» و آقاي «الف-ر» كه از نزديكان رئيس جمهور بوده اند و دومي كه خود را نماينده امام زمان(عج) مي داند به من گفته كه ما داود احمدي نژاد را از سر راه برداشتيم تا بهتر بتوانيم به اهداف خود كه همان چپاول بيت المال است، دست يابيم.
احمدي نژاد ادامه داد: اين دو نفر كه خود نيز از متهمان اين پرونده و پرونده بزرگ اختلاس هستند به چه دليل بنده را به ادعاي خودشان كنار زدند و اين يعني اينكه آنها كارهاي خلافي انجام مي دادند و من مانع كارشان بودم.
داوود احمدي نژاد با بيان اينكه من امر به معروف و نهي از منكر كردم ولي در گوش اين افراد نرفت، اضافه كرد: با اين فراز و نشيب اجتماعي به ويژه در مسائل اقتصادي بايد گفت كه در حق ملت، جفاي بزرگي از سوي آنها صورت گرفت.
وي خاطرنشان كرد: بنده بارها گزارش شفاهي و كتبي خود را به بزرگ تر اينها ارائه كردم كه اين افراد كه هستند و چرا بايد اين افراد در كنار شما باشند، ولي كسي گوش نكرد و وظيفه هر كسي بعد از اينكه طرف مقابل به امر به معروف و نهي از منكر او گوش نداد، يك فرياد بلند است كه من اين كار را به نمايندگي از شما ملت انجام دادم.
براساس همين گزارش برادر رئيس جمهور در مراسم گلريزان خانه نگهداري از كودكان بي سرپرست «خانه مهدي» محمودآباد گفت اگر محيط اجتماع ما به خاطر بچه هاي بي سرپرست ناامن شود، ديگر جاي زندگي كردن نيست و در زمان كنوني به دليل عملكرد برخي از ما، كساني بايد غذاي خود را از بين آشغال تهيه كنند در حالي كه عده اي غرق در سرمايه و ماديات هستند و آيا اين سفارش رسول گرامي اسلام بود.
داوود احمدي نژاد تصريح كرد: در زمان كنوني عملكرد ضعيف برخي از افراد موجب ايجاد شكاف و فاصله طبقاتي شده است.
وي اضافه كرد: برخي افراد در طول سال بيش از دو بار به سفر حج مي روند و بدانند كه خدا در روز واپسين از آنها سوال مي كند كه آيا يتيمان و فقراي اطراف خود را دستگيري كردي و بايد براي آن روز جوابي داشته باشيم و شما خيرين بدانيد كه حركت شما در مسير پيامبر(ص) و اميرالمومنين است.

 



افتتاح مسابقات بين المللي قرآن كريم با سخنراني رئيس دفتر مقام معظم رهبري
نماينده ولي فقيه در اوقاف : ميزبان 47 حافظ و 56 قاري از 5 قاره جهان هستيم

حجت الاسلام والمسلمين محمدي نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امورخيريه گفت: ميزبان 47 حافظ و 56 قاري از پنچ قاره جهان در جمهوري اسلامي هستيم. مسابقه بين اين عزيزان را 14 داور بر عهده دارند كه 9 نفر آنها خارجي و مابقي ايراني هستند.
به گزارش فارس، مراسم افتتاحيه بيست ونهمين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم عصر روز يكشنبه 28 خردادماه 1391 در سالن همايش هاي بين المللي برج ميلاد برگزار شد.
استقبال بي سابقه مردم از اين مراسم به حدي بود كه ضمن غافلگير كردن مسئولان برگزاري، آنها را واداشت تا مراسم را با حدود يك ساعت تأخير آغاز كنند.
در داخل سالن نيز عده اي از علاقه مندان به دليل كمبود جا به صورت ايستاده آيين افتتاحيه مسابقات را دنبال مي كردند؛ بگونه اي كه حتي عده اي از اساتيد قرآن مانند «امير آقايي» حافظ كل قرآن كريم و «منصور ابويي» استاد قرائت روي زمين نشسته بودند.
همچنين مكان مشخصي براي سفراي مدعو به اين مراسم در نظر گرفته نشده بود بگونه اي كه با ورود هر يك از آنها يك صندلي هم براي استقرار او در ميان جمعيت وارد مي شد.
يكي از مسائلي كه امسال براي اولين بار در طول مسابقات مشاهده مي شد گلاب پاشي در هنگام پخش نماهنگ بعثت پيامبر بود كه همزمان با پخش آواي «اقرأ ب اسم ربّ ك الّذ ي خلق» بوي عطر گل محمدي فضاي سالن را فرا گرفت و حس معنوي دلچسبي به محفل ارزاني داشت.
در اين مراسم حجت الاسلام علي محمدي نماينده ولي فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امورخيريه طي سخناني گزارشي از نحوه برگزاري مسابقات ارائه كرد.
وي ضمن اظهار شكر به درگاه الهي براي ميزباني 47 حافظ و 56 قاري از پنچ قاره جهان در جمهوري اسلامي گفت: مسابقه بين اين عزيزان را 14 داور بر عهده دارند كه 9 نفر آنها خارجي و مابقي ايراني هستند.
وي برپايي 50 غرفه نمايشگاهي در حاشيه مسابقات را يكي از برنامه هاي جنبي اين دوره از مسابقات اعلام كرد و افزود: طي اين برنامه توانمندي جمهوري اسلامي در فعاليت هاي قرآني را به نمايش گذاشته ايم.
به گفته محمدي ستاد برگزاري مسابقات شامل 12 كميته تخصصي است كه با تمام قوت به وظايف خود مي پردازند.
حجت الاسلام محمد محمدي گلپايگاني رئيس دفتر مقام معظم رهبري سخنران اصلي آيين افتتاحيه بود كه طي سخناني به وصف پيامبر اعظم و نظام جمهوري اسلامي پرداخت.
وي گفت: عصر پيامبر عصري بود كه مردها دختران خود را زنده به گور مي كردند، زن هاي خود را در قمار مي باختند و همه رذايل در آن عصر بود؛ با اين وجود پيامبر از كتاب و علم و دانش سخن مي گفت و با صداي رسا مي فرمودند: «زگهواره تا گور دانش بجوي» و يا اينكه «انسان بايد طالب علم باشد حتي اگر آن دانش در چين باشد».
رئيس دفتر مقام معظم رهبري قرآن را ضامن سعادت بشر دانست و گفت: زمزمه بيداري اسلامي در حال اوج گيري است، همين چند سال پيش باور نمي كرديم ديكتاتورهاي مصر و ليبي سرنگون شوند؛ اما امروزه فرياد تمام مردم مسلمان اين است كه اسلام مي خواهيم و ديري نمي پايد كه اين موج سراسر جهان را فرا مي گيرد؛ آن زماني كه عقول تمام مردم جهان به كمال برسد و هيچ راه نجاتي براي خود نبينند و فرياد زنند آيا فريادرسي نيست، آن زمان همه ملت هاي جهان زير سايه توحيد و كلمه «لا اله الا الله» و«محمد رسول الله» به پا مي خيزند.
غايب قابل توجه اين مراسم محمود احمدي نژاد بود، البته وي در طول دوران رياست جمهوري خود، حضور منظمي در اين مسابقات نداشته است و امسال نيز براي چندمين سال در اين مراسم شركت نكرد.
در پايان مراسم استاد احمد احمد نعينع از قاريان برجسته مصري با حضور در جايگاه به قرائت آياتي چند از كلام الله مجيد پرداخت و بار ديگر با نواي خود ياد استاد كبير قرائت قرآن «شيخ مصطفي اسماعيل» را در يادها زنده كرد.
وي علاوه بر اينكه به سبك اين استاد مرحوم تلاوت مي كند؛ 10 سال شاگرد ويژه او بوده و با وي زندگي كرده است.
بيست و نهمين دوره مسابقات بين المللي حفظ و قرائت قرآن كريم از بعدازظهر ديروز دوشنبه با رقابت قاريان و حافظان قرآن كريم بيش از 60 كشور آغاز شد وتا روز جمعه 2تير ادامه دارد.
اين مراسم هر روز بطور زنده از شبكه قرآن پخش مي شود.

 



معاون وزير خارجه تاكيد كرد
ضرورت وحدت شيعه و سني در مقابله با توطئه هاي دشمنان

معاون وزير امورخارجه كشورمان بر ضرورت هوشياري ملت هاي انقلابي و نيز تقويت وحدت ميان گروه هاي شيعه و سني در مقابله با توطئه هاي تفرقه انگيز دشمنان تاكيد كرد.
به گزارش ايسنا امير عبداللهيان با هيئتي از علما و نخبگان كشور تونس كه در ايران حضور دارند، ديدار و گفت وگو كرد.
بنابراين گزارش در اين ديدار كه در جوي صميمانه برگزار شد اوضاع منطقه شمال آفريقا و روند تحولات جاري در اين منطقه بويژه در سايه جنبش بيداري اسلامي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در اين ديدار معاون عربي و آفريقاي وزارت امورخارجه كشورمان ضمن ارائه تحليلي از آخرين اوضاع منطقه، ديدگاه هاي جمهوري اسلامي ايران در اين خصوص را تشريح و بر ضرورت هوشياري ملت هاي انقلابي و نيز نقش برجسته علما و فرهيختگان كشورهاي اسلامي در تنوير افكار عمومي ملت ها تاكيد كرد.
وي همچنين با اشاره به ضرورت وحدت شيعه و سني در مقابله با توطئه هاي دشمنان اسلام جهت به انحراف كشاندن و مصادره دستاوردهاي مردمي كشورها، مسئوليت علما و فرهيختگان كشورهاي اسلامي را در حمايت از آرمان فلسطين و محور مقاومت سنگين و خطير توصيف كرد.
همچنين در اين ديدار هيئت تونسي ضمن ابراز خرسندي از سفر به جمهوري اسلامي ايران و اطلاع از دستاوردهاي كشورمان به تشريح ديدگاه هاي خود در خصوص تحولات منطقه و وضعيت جاري پس از انقلاب تونس پرداختند.
گفتني است، توسعه همكاري هاي دو كشور در زمينه هاي علمي، فرهنگي و مذهبي و نيز افزايش ديدار و گفت وگوها ميان نخبگان دو كشور، همچنين پيگيري توافقات دو جانبه ميان جمهوري اسلامي ايران و دولت جديد تونس از ديگر موضوعات مورد اشاره در اين جلسه بود.

 



همزمان با اعياد شعبانيه مجتمع خدماتي سيدالشهدا در كربلاي معلي به بهره برداري مي رسد

اصفهان-خبرنگار كيهان:
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات استان اصفهان گفت: همزمان با اعياد شعبانيه، پروژه بزرگ مجتمع خدماتي سيد الشهداء كه به همت ستاد بازسازي عتبات عاليات طراحي و ساخته شده است به بهره برداري مي رسد.
علي حيدري گفت: اين پروژه به مساحت 13 هزار و 425 متر مربع زيربنا در 5 طبقه در كربلاي معلي براي رفاه حال زائران احداث شده است.
وي در نشستي با خبرنگاران با اشاره به ساخت بيمارستان 120 تختخوابي امام زين العابدين(ع) در كربلاي معلا افزود: اين پروژه به مساحت 9 هزار و 500 متر مربع در 6 طبقه احداث شده كه داراي 24 بخش عمومي و تخصصي است.
وي گفت: عمليات عمراني اين بيمارستان و همچنين يك درمانگاه ديگر در اين مجتمع به پايان رسيده است كه با تجهيزات آن مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات استان اصفهان از همكاري بسياري از پزشكان اصفهاني در اين بيمارستان خبر داد.
وي همچنين به وجود رستوران هاي مجهز، اسكان و امكان پذيرايي از زائران، سوئيت اقامتي، واحدهاي سمعي، بصري، كتابخانه، كلاس هاي قرآني، سرويس هاي بهداشتي مجهز، مركز دندانپزشكي مجهز به آخرين سيستم هاي نوين روز دنيا، زايشگاه و خدمات كودكانه در اين مجتمع اشاره كرد.
حيدري همچنين به طرح بازسازي بين الحرمين توسط ستاد بازسازي اشاره كرد و اضافه نمود: بزودي اين طرح عملياتي خواهد شد و دو حرم شريف امام حسين(ع) و عباس(ع) نيز به هم متصل خواهد شد.
رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات استان اصفهان با اشاره به طرح توسعه حرم مطهر علوي در نجف اشرف به مساحت 198 هزار متر مربع گفت: اين طرح در قالب ساخت فضاي زيارتي مسقف، فضاي بام، زيارتي، كتابخانه، موزه، سرويس هاي بهداشتي و اماكن زيارتي است كه با اتمام ساخت صحن زيباي حضرت فاطمه الزهرا(س) و توسعه و نيز تعويض سنگ ها شرايط مناسبي براي زائران فراهم شده است.
وي اظهار اميدواري كرد اين صحن مطهر كه به همت مردم كشور در حال ساخت است ظرف 6 سال آينده به طور كامل مورد بهره برداري قرار گيرد كه خود يك دگرگوني ويژه در نجف اشرف به وجود خواهد آورد.
حيدري به ترميم، مقاوم سازي و بازسازي صحن و گنبدهاي حرم جوادين نيز اشاره كرد و گفت: تعويض خشت هاي طلاي دو گنبد، تعويض سنگ ها، سرويس هاي بهداشتي و نيز بازسازي حرم عسگريين(ع) از جمله اين اقدامات است.
وي بازسازي حرمين طفلان مسلم، قبر سلمان فارسي با همكاري شهرداري اصفهان، ساخت درهاي طلاي حرم حضرت ابوالفضل(ع)، ساخت و نصب در طلاكاري شده باب سيدالشهداي حرم امام حسين(ع)، ساخت و نصب دو در نقره حرم مطهر سيدالشهداء و طراحي و ساخت 12 باب در طلاكاري شده حرم مطهر و همچنين ساخت و نصب پنجره قتلگاه و ارائه طرح جامع توسعه حرم مطهر امام حسين(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) و نيز بازسازي بارگاه حرم مطهر عسگريين را از فعاليت هاي اين ستاد اعلام كرد.

 



سردار سلامي: هيچ معادله سياسي در دنيا بدون حضور ايران حل نمي شود

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران تاكيد كرد كه هيچ معادله سياسي در دنيا و منطقه بدون حضور جمهوري اسلامي ايران حل نمي شود.
به گزارش ايرنا، سرتيپ «حسين سلامي» در جشنواره سرباز جوان در ستاد فرماندهي كل سپاه گفت: ايران امروز كشوري در تراز قدرتهاي جهاني و به عنوان دولتي آزاد، مستقل و پيشرفته تلقي مي شود.
وي با اشاره به پيشينه مقابله با غرب، افزود: استكبار جهاني كه به علت پيروزي انقلاب اسلامي از ملت ايران زخم خورده بود، يك تهاجم جهاني را عليه اين كشور تدارك ديد، به طوري كه براي نخستين بار در دوران جنگ سرد، شوروي سابق و آمريكا در كنار هم قرار گرفتند.
سلامي در ادامه به رشادتهاي هشت ساله ملت ايران در مقابله با عوامل استكبار جهاني اشاره و تصريح كرد: با وجود پايان يافتن جنگ در عرصه نظامي، غرب اقدام به جنگ در جبهه هاي ديگر كرد، كه محاصره اقتصادي، انزواي سياسي و تهاجم فرهنگي از مهمترين اين عرصه ها بود.
وي تصريح كرد: جوانان ايراني با فهم و درك سياسي و با تبعيت از رهبر معظم انقلاب توانستند توطئه ها را خنثي كنند.
سلامي افزود: جوانان ما توانستند با غرش موشك هاي خود لرزه بر اندام دشمنان بيندازند و همچنين موازنه قدرت در عرصه بين المللي را به نفع ايران تغيير دهند.
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران در بخش ديگري از سخنان خود با يادآوري بيداري اسلامي در منطقه، گفت: مهره هاي پوسيده استعمار يكي پس از ديگري در حال سقوط هستند و ما هر روز شاهد تشييع جنازه سياسي يكي از عوامل استكبار هستيم.
سردار سلامي تاكيد كرد كه با آغاز بيداري اسلامي، عطر استقلال، آزادي و اسلامي در منطقه به مشام مي رسد.
وي همچنين در حاشيه اين جشنواره در پاسخ به سوال خبرنگاران پيرامون شي نوراني گفت: با توجه به قرائن و فرضيات موجود، شي نوراني اخير حاصل انجام آزمايشي ناموفق موشك بالستيك آمريكا يا روسيه بوده است. جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اضافه كرد: تشخيص ماهيت فني اين پديده (شي نوراني)، كاري دشوار است، ولي آنچه بيشتر مطرح است، آزمايش موشك روسي بوده است و البته اظهارنظر قاطعي در حال حاضر نمي توان كرد.

 



بانك مركزي گزارش داد
نرخ رشد اقتصادي 89 كشور 8/5 درصد

بانك مركزي در جديدترين گزارش نرخ رشد اقتصادي سال 89 با احتساب نفت را معادل 8/5 درصد و بدون احتساب نفت را معادل 1/6 درصد اعلام كرد.
بانك مركزي در نشريه نماگرهاي اقتصادي شماره 64 (سه ماهه اول سال 1390)، نرخ رشد اقتصادي را اعلام نكرد، اما نرخ رشد اقتصادي در بخش هاي مختلف سال 89 به تفكيك اعلام شده است.
بر اين اساس، در بخش حساب هاي ملي به قيمت هاي ثابت سال 76، رشد توليد ناخالص داخلي به قيمت پايه در سال 89 معادل 8/5 درصد و نرخ رشد توليد ناخالص داخلي بدون نفت معادل 1/6 درصد اعلام شد.
همچنين ارزش افزوده بخش هاي مختلف نفت معادل 9/1 درصد، كشاورزي 8/8 درصد، صنايع و معادن 3/9 درصد، صنعت و معدن 10/ درصد، ساختمان 3/7 درصد و خدمات 4 درصد است.
شايان ذكر است متن انگليسي اين نشريه در بخش انگليسي پايگاه اطلاع رساني اين بانك قابل رويت است.

 



زيبايي بيشتر دماوند با گل هاي شقايق

فصل بهار يا اوائل تابستان بهترين زمان براي رفتن به دشت شقايق است. جاده پلور- رينه شما را به اين دشت مي رساند. دشت خومه يا دشت شقايق در دامنه كوه دماوند قرار دارد و در اين فصل پوشيده از گل هاي شقايق است. گل هاي شقايق مناظر چشم نوازي در برابر شما قرار مي دهند كه از حضور خود در دامن طبيعت لذت مي بريد. اينجا اولين نقطه اي است كه جلوه هاي طبيعي و روح نوازش به ثبت ملي رسيده است.

 



مراسم بزرگداشت شهيد دكتر چمران

مراسم سالگشت شهادت انسان ساز سردار پر افتخار اسلام، دانشمند عارف و مجاهد مخلص شهيد دكتر مصطفي چمران 31 خرداد، از ساعت 30/17 تالار بزرگ كشوربرگزار مي شود.
بنياد شهيد چمران

 



براي نخستين بار در خاورميانه صورت گرفت
پرورش ماهي قزل آلا در آب شور انزلي

رشت-خبرنگار كيهان:
براي نخستين بار در خاورميانه طرح پرورش ماهي قزل آلا در آب لب شور حسن رود بندر انزلي به بهره برداري رسيد.
اين مطلب را شكوري معاون آبزي پروري شيلات كشور عنوان و با بيان اينكه اين ماهيان پس از 4 ماه پرورش در قفسي كه در درياي خزر نصب شده بود صيد شده اند افزود: كاهش صيد غير مجاز، كمك به حفظ ذخاير طبيعي ماهيان و كاهش هزينه هاي توليد و پرورش از مزيت هاي پرورش ماهي در قفس است كه با توجه به همجواري گيلان با درياي خزر در شرايط آب و هوايي مناسب به راحتي مي توان طرح پرورش انواع ماهيان ديگر را هم در گيلان به اجرا در آورد.
مدير كل شيلات گيلان هم گفت: از اواخر اسفند ماه سال گذشته 2 هزار قطعه بچه ماهي قزل آلا با وزن متوسط 100 گرم در اين قفس رهاسازي شده بود كه حدود يك تن ماهي قزل آلا برداشت شده است.
حجت سعيدي هزينه اجراي اين طرح را 3 ميليارد ريال اعلام كرد و خاطرنشان ساخت: با نصب هر قفس براي 15 نفر شغل ايجاد مي شود.
بر پايه همين گزارش، آبهاي لب شور با شوري متوسط 10 تا 13 گرم در ليتر از لحاظ شوري در حد متوسط است كه درياچه خزر حاوي اين نوع آب است.

 



رئيس مركز تحقيقات ابريشم كشور: اصلاح نژاد كرم ابريشم آغاز شد

رشت - خبرنگار كيهان:
رئيس مركز تحقيقات ابريشم كشور از اجراي طرح تحقيقاتي معرفي لاين هاي جديد كرم ابريشم خبر داد.
وي گفت: در اين طرح با استفاده از ذخاير ژنتيك بانك ژن مركز تحقيقات ابريشم كشور و لاين هاي موجود خط تجاري كشور اقدام به شناسايي لاين هاي مستعد اصلاح نژاد كرده ايم و با توجه به اينكه فرآيند اصلاح نژاد كرم ابريشم نسبت به ساير موجودات و گياهان طولاني نيست اين طرح طي مدت 5 تا 7 سال به نتيجه خواهد رسيد.
معين الدين مواج پور افزود: براساس اين طرح با شناسايي و اصلاح نژادلاين هاي كرم ابريشم مي توانيم در هر سال 2 مرحله پرورش كرم ابريشم داشته باشيم ضمن اينكه مدت زمان پرورش آن كوتاهتر و ميانگين توليد پيله در هر جعبه از 28 به 30 كيلوگرم افزايش مي يابد.
وي با بيان اينكه گيلان 60 درصد پيله ابريشم كشور را توليد مي كند يادآور شد: افزايش راندمان توليد پيله كرم ابريشم، ارتقاء دانش فني كاربران ابريشم كه در مصوبه هيئت دولت در استان گيلان لحاظ شده از ديگر اقدامات در دست اجراي اين مركز با همكاري مركز تحقيقات كشاورزي گيلان است.
بر پايه همين گزارش هم اكنون 110 نوع لاين كرم ابريشم در كشور وجود دارد كه 7 لاين آن تجاري است.

 



ثبت نام 11 ميليون نفر در سامانه طرح پزشك خانواده

سرپرست معاونت بيمه سلامت سازمان بيمه خدمات درماني كشور گفت: 11ميليون و 947 هزار و 447 نفر در سامانه طرح پزشك خانواده ثبت نام كرده اند.
امير پيروزيان، با توجه به برگزاري جلسات ستاد اجراي طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع شهري، اظهار داشت: دومين جلسه ستاد با حضور مديران سازمان برگزار شد.
وي هدف از تشكيل جلسات را بسيج امكانات سازمان و لزوم ايجاد همكاري بيشتر در جهت اجرايي شدن طرح عنوان كرد و گفت: در اين راستا تاكنون اداره كل بيمه خدمات درماني استان فارس به عنوان استان پيشتاز در زمينه اجراي اين طرح حركت كرده است و ساير استان هاي كشور نيز در حال آمادگي جهت حضور در برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع شهري هستند.
دبير ستاد كشوري طرح پزشك خانواده و نظام ارجاع كشور سازمان بيمه خدمات درماني افزود: تا به امروز بيش از 5 هزار نفر در تيم سلامت طرح پزشك خانواده ثبت نام كرده اند كه از اين تعداد 2 هزار نفر پزشك و مابقي ماما هستند.
پيروزيان ادامه داد: براساس آمار به روز در حال حاضر نيز 11ميليون و 947 هزار 447 نفر در طرح پزشك خانواده ثبت نام كرده اند كه اين آمار هر روز در حال تغيير و افزايش است.
سرپرست معاونت بيمه سلامت سازمان بيمه خدمات درماني كشور بيان داشت: طرح پزشك خانواده از مهمترين طرح هاي حوزه سلامت در اين سال ها بوده است به طوري كه تمامي سازمان ها و وزارتخانه ها تعامل خوبي در اجراي طرح دارند.

 



جكت فاز 14 پارس جنوبي در خليج فارس نصب شد

عمليات نصب نخستين جكت دو هزارتني فاز 14 ميدان مشترك گازي پارس جنوبي يكشنبه در آب هاي خليج فارس پايان يافت.
به گزارش ايرنا، از بوشهر به نقل از پايگاه اطلاع رساني منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس، جكت b SPD14 با چهارپايه، دو هزار تن وزن و 80متر طول، نخستين جكتي است كه مهندسي، ساخت، نصب و حمل آن از سوي مهندسان ايراني انجام و در مدت پنج ماه ساخته شد.
ساخت سه جكت ديگر فاز 14 پارس جنوبي با بيش از 95درصد پيشرفت رو به اتمام است.
بر اساس اعلام شركت ايزوايكو، جكت دوم و سوم در نيمه نخست تير امسال و جكت چهارم نيز پس از نصب ديگر جكت ها به دريا منتقل مي شود.
به منظور توسعه اين فاز ميدان مشترك پارس جنوبي، 44 حلقه چاه توصيفي و توسعه اي حفاري مي شود كه هم اكنون دو دكل حفاري «آبان 5» و «شهيد رجايي» در اين فاز گازي براي حفاري دو حلقه چاه توصيفي مستقر شده و قرار است در ماه آينده يك دكل حفاري نيز به اين فاز منتقل شود.
عمليات ساخت خطوط لوله اين فاز با 55درصد پيشرفت، در دست اجراست.

 



معاون وزير آموزش و پرورش خبر داد
بي سوادي و كم سوادي 36 ميليون نفر در كشور

معاون وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان نهضت سواد آموزي كشور گفت: بيش از 36 ميليون نفر از جمعيت غير دانش آموز و بزرگسال كشور بي سواد و كم سواد هستند.
به گزارش ايرنا، «علي باقرزاده» روز يكشنبه در شوراي آموزش و پرورش استان مركزي در اراك افزود: طبق آخرين آمار در سرشماري عمومي نفوس و مسكن سال 1385 بالغ بر 9 ميليون و 800 هزار نفر بي سواد هستند.
باقرزاده يادآور شد: فردي كه مهارت هاي چهارگانه خواندن، نوشتن، حساب و روخواني قرآن را نداشته باشد در جامعه بي سواد تلقي شده و ماموريت نهضت سواد آموزي جبران فرصت هاي از دست رفته اين افراد است.
رئيس سازمان نهضت سوادآموزي كشور توضيح داد: چهار ميليون و 150 هزار نفر از جمعيت بي سواد كشور بين گروه سني 10 تا 49 سال است كه شامل جمعيت مولد و موثر جامعه است. باقرزاده تصريح كرد: با توجه به مطالعات انجام شده از كل جمعيت كشور بيش از 11 ميليون نفر تا مقطع ابتدايي و 20 ميليون نفر نيز تا پايه سوم راهنمايي تحصيل كرده اند كه اين مهم نشان از آموزش ناتمام در بين گروه هاي سني مختلف دارد.
وي ادامه داد: ايران در بين كشورهاي 25 كشور منطقه رتبه پانزدهم و در 139 كشور رتبه هشتاد و ششم را از نظر سطح سواد برخوردار است.

 



تشكيل دبيرخانه هاي عفاف و حجاب در آموزش عالي

مدير كل دفتر مطالعات فرهنگي و برنامه ريزي اجتماعي وزارت علوم از راه اندازي دبيرخانه هاي عفاف و حجاب در مناطق پنج گانه نظام آموزش عالي كشور خبر داد.
دكتر آدمي با اعلام اين خبر افزود: دبيرخانه هاي عفاف و حجاب به منظور ايجاد هماهنگي و ساماندهي فعاليت هاي فرهنگي در حوزه عفاف و حجاب در پنج منطقه نظام آموزش عالي تشكيل شده است.
وي همچنين با اشاره به ضرورت گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه دانشگاهي به عنوان مركز علم و فرهنگ كشور، گفت: در راستاي اسلامي شدن دانشگاه ها، معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، نهادينه ساختن اين ارزش ديني و دروني كردن آن در بين اقشار دانشجو را سرلوحه برنامه هاي خود قرار داده است و ايجاد اين دبيرخانه هاي عفاف و حجاب يكي از گام هايي است كه بدين منظور انجام خواهد شد.
وي با بيان وظايف دبيرخانه هاي عفاف و حجاب در مناطق پنج گانه تهران، افزود: تقويت رشد معنوي جامعه علمي از طريق فرهنگ سازي عفاف و حجاب، نهادينه كردن فرهنگ عفاف و حجاب و دروني كردن آن در ميان اساتيد، دانشجويان و كاركنان، برنامه ريزي و هماهنگي در حسن اجراي بخشنامه هاي ابلاغي و لزوم هماهنگي با ساير دانشگاه هاي منطقه در موضوع عفاف و حجاب، از جمله وظايف اين دبيرخانه هاست.
مدير كل دفتر مطالعات فرهنگي و برنامه ريزي اجتماعي گفت: با احكام جداگانه اي از سوي معاون فرهنگي و اجتماعي وزير علوم، دكتر مهناز اميرخاني، معاون فرهنگي دانشگاه الزهرا(س) به عنوان دبير ستاد عفاف و حجاب منطقه 1؛ دكتر شهريار همتي، معاون فرهنگي دانشگاه رازي كرمانشاه به عنوان دبير ستاد عفاف و حجاب منطقه 2؛ دكتر ايرج شاكري نيا، معاون فرهنگي دانشگاه گيلان به عنوان دبير ستاد عفاف و حجاب منطقه 3؛ دكتر عليرضا آقاحسيني، معاون فرهنگي دانشگاه اصفهان به عنوان دبير ستاد عفاف و حجاب منطقه 4 و دكتر احمدرضا كي خواه فرزانه، معاون فرهنگي دانشگاه سيستان و بلوچستان به عنوان دبير ستاد عفاف و حجاب منطقه 5 منصوب شدند.

 



تشييع پيكر پاك شهيد نيروي انتظامي در مهريز

پيكر پاك سرباز شهيد «سيدمرتضي دهقان منشادي» كه طي درگيري با اشرار در منطقه ميرجاوه استان سيستان و بلوچستان به شهادت رسيده بود، روز يكشنبه در شهرستان مهريز يزد تشييع شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا اقشار مردم شهيد پرور شهرستان مهريز پيكر اين شهيد را از منطقه نيروي انتظامي تا زادگاهش، روستاي منشاد تشييع كردند و در گلزار شهداي اين روستا به خاك سپردند.
شركت كنندگان اين مراسم در طول مسير با نوحه خواني و عزاداري و شعارهاي انقلابي خود بر پايبندي به راه نوراني شهيدان تاكيد و با اهداف الهي آنها تجديد ميثاق كردند.
روستاي منشاد در بخش مركزي و 20 كيلومتري شهر مهريز و 50 كيلومتري شهر يزد قرار دارد.

 



به مناسبت مبعث رسول گرامي اسلام مراسم عمامه گذاري در بيوت مراجع تقليد برگزار شد

همزمان با مبعث رسول گرامي اسلام، مراسم عمامه گذاري در بيوت مراجع تقليد برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم در سالروز بعثت حضرت محمد مصطفي(ص) تعدادي از طلاب علوم ديني به دست مراجع عظام تقليد مفتخر به پوشيدن لباس سربازي امام زمان(عج) شدند.
مراسم جشن مبعث پيامبر اكرم صبح ديروز در دفتر آيت الله صافي گلپايگاني برگزار شد و در اين مراسم، عمامه تعدادي از طلاب توسط اين مرجع تقليد بر سر آنان نهاده شد و اين افراد لباس سربازي امام زمان(عج) را بر تن كردند.
در اين مراسم مداحان در مدح و منقبت حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار به قرائت اشعاري پرداختند.
همچنين مراسم عمامه گذاري و جشن ميلاد نبي مكرم اسلام در دفتر آيت الله نوري همداني از مراجع تقليد برگزار شد و در اين مراسم 10 نفر از طلاب به لباس روحانيت ملبس شدند.
مداحان اهل بيت نيز در اين مراسم كه با حضور گسترده طلاب برگزار شد، به مديحه سرايي پرداختند.
بعد از نماز ظهر و عصر نيز مراسم عمامه گذاري با حضور آيت الله جوادي آملي در موسسه اسراء برگزار شد.

 



بهره برداري از 10 هزار واحد مسكن مهر در فارس با حضور رئيس جمهوري

با حضور رئيس جمهوري، 10 هزار واحد مسكن مهر در سطح استان فارس به طور همزمان افتتاح و در اختيار مالكان قرار گرفت.
به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد عصر شنبه در جريان سفر به شيراز با حضور در شهر جديد صدرا، ضمن افتتاح سه هزار و 129 واحد مسكن مهر احداث شده در شيراز به طور همزمان 10 هزار واحد مسكن مهر در سراسر استان فارس را افتتاح كرد.
رئيس جمهوري ضمن بازديد از برخي واحدهاي مجتمع مسكوني 624 واحدي «نگين» شهر جديد صدرا، به طور نمادين كليد يكي از واحدهاي اين مجتمع را به مالك آن واگذار كرد.
احمدي نژاد همچنين از بخش هاي مختلف پروژه مسكن مهر در شهر جديد صدرا ديدن كرد و با توضيحات مسئولان در جريان چگونگي احداث و تكميل اين واحدهاي مسكوني قرار گرفت.
«محمود احمدي نژاد» در مراسم افتتاح 10 هزار واحد مسكن مهر فارس با بيان اين كه مسكن مهر يك طرح ضربتي براي جبران عقب ماندگي هاي چهار يا پنج دهه گذشته است، تاكيد كرد: طرح مسكن مهر الگوي مطلوب فرهنگي ما از مسكن و شهرسازي نيست.
وي افزود: بايد طرح ها را به سمت ساختن مسكن مطلوب سوق دهيم تا مردم خانه هايي مناسب و متفاوت از سيستم آپارتمان نشيني امروز داشته باشند.
رئيس جمهوري گفت: طرح مسكن مهر سطح نگاه و توقعات را بالا برده است.
احمدي نژاد همچنين با اشاره به افتتاح يك هزار و 90 طرح مخابراتي در استان فارس گفت: اميدوارم در زمينه صنعت ارتباطات و مخابرات به جايي برسيم كه همه خدمات دولت از طريق شبكه هاي ارتباطي در خدمت مردم قرار گيرد.

 



رئيس بيمارستان مدرس: عمل جراحي قلب بدون ليست انتظار

رئيس بيمارستان شهيد مدرس در افتتاحيه اولين مركز توانبخشي قلبي ريوي و بيماري هاي مزمن از انجام اعمال جراحي قلب در بيمارستان مدرس بدون ليست انتظار براي بيماران در كمترين زمان ممكن با تعرفه دولتي خبر داد.
دكتر عبدالحميد باقري، در مراسم افتتاحيه بخش توانبخشي قلبي ريوي و بيماري هاي مزمن دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: تمام بيماران قلبي مي توانند بعد از 2 تا 4 هفته پس از عمل جراحي خدمات توانبخشي قلبي و عروقي خود را براي بازتواني در مركز آموزشي و درماني طب فيزيكي و توانبخشي قلبي و ريوي و بيماري هاي مزمن بيمارستان شهيد مدرس دريافت كنند.
وي افزود: اين بخش به تعداد زيادي از بيماران قلبي، ريوي و كليوي خدمات متنوعي ارائه مي دهد و حتي بيماراني كه تحت عمل جراحي نيز قرار نگرفته اند ولي به عوارض نارسايي قلبي دچار هستند نيز اين خدمت ارائه مي شود.
باقري با اشاره به استفاده افراد بيش از 40 سال از خدمات توانبخشي كه به عنوان پيشگيري ثانويه به حساب مي آيد، تصريح كرد: بخش آموزشي و درماني طب فيزيكي و توانبخشي قلبي و ريوي و بيماري هاي مزمن بيمارستان شهيد مدرس در حدود 300 متر زيربنا با بودجه 500 ميليون تومان راه اندازي شده كه داراي 20تخت است و به طور مداوم تمام تخت هاي آن اشغال است و حتي از بيمارستان هاي اطراف نيز بيماراني به اين مركز ارجاع داده مي شوند كه با تعرفه هاي دولتي پذيرش مي شوند. رئيس بيمارستان شهيد مدرس با بيان اينكه بيمارستان مدرس خواستار راه اندازي تخت و اتاق عمل جراحي كت لب هيدريد است، گفت: راه اندازي اين امكانات نيازمند صرف دو تا سه ميليارد تومان است و ما براي تحقق اين امر نياز به كمك وزارت بهداشت داريم.

 



اخبار ادبي و هنري

ضرغامي: هنرمندان بايد به نيروي انتظامي كمك كنند
مهندس عزت الله ضرغامي گفت: نيروي انتظامي در توليد فيلم هاي تلويزيوني و سينمايي و جلوگيري از تكثير و توزيع فيلم هاي قاچاق تلاش زيادي كرده است. هنرمندان هم بايد نيروي انتظامي را در انجام وظايفش ياري كنند.
به گزارش خبرنگار كيهان، رئيس رسانه ملي در افتتاحيه نخستين جشنواره فيلم هاي ويديويي تهران همچنين تاكيد كرد: بسياري از كساني كه از انقلاب جدا شده اند و رفته اند آن سوي مرزها دشمناني هستند كه به ظاهر اشك تمساح مي ريزند و مي خواهند با اختلاف افكني ميان مديران فرهنگي و هنرمندان به مشكلات دامن بزنند.
ضرغامي رابطه رسانه ملي را با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در بالاترين سطح توصيف كرد و افزود: آمادگي كامل براي حمايت از توليد كنندگان فيلم هاي ويديويي داريم اما فيلمسازان هم بايد در رعايت ضوابط قوميتي، سياسي و مذهبي دقت بيشتري كنند چرا كه برخلاف آنچه تصور مي شود بسياري از حساسيت ها و نظارت ها حاكميتي نيست بلكه از طرف مردم گوشزد مي شود.
وي همچنين از هزينه هاي بالاي توليد فيلم انتقاد كرد و گفت: حتما لازم نيست به ستاره ها مبالغ كلان پرداخت شود. ستاره ها محدودند و عمر كوتاهي دارند در سينما قابليت هاي حرفه اي بايد حفظ شود.
نخستين جشنواره فيلم هاي ويديويي تهران از روز دوشنبه در شهرهاي تهران، رشت و ابوموسي آغاز به كار كرد.
«درس هاي عاشورا» از نگاه رهبر معظم انقلاب منتشر شد
كتاب «درس هاي عاشورا» گزيده بيانات رهبر انقلاب در خصوص درس هاي مكتب عاشورا منتشر شد.
به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار آيت الله العظمي خامنه اي، مجموعه حاضر رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب درباره درس ها و عبرت هاي عاشورا است كه به صورت موضوعي تدوين و بعد از نمايه زني و تيتربندي مطالب در اختيار علاقه مندان قرار گرفته است. اين كتاب يكي از آثار موضوعي استخراج شده از كتاب مرجع «آفتاب در مصاف»- مشتمل بر تمامي بيانات رهبري از سال 57 تا 90 درباره سرور و سالار شهيدان امام حسين(عليه السلام) - است. «درس هاي عاشورا» بيش از 50 درس و عبرت از مكتب حسيني از جمله: تنوع و جاودانگي درس هاي عاشورا، وجوب قيام براي اصلاح جامعه اسلامي، لزوم شناخت وظيفه اصلي، انجام به موقع تكليف، مقابله با جدايي دين از سياست و سه ويژگي برجسته و تعيين كننده ابي عبدالله(عليه السلام) را شامل مي گردد.
«درس هاي عاشورا» كه اولين مجموعه موضوعي «آفتاب در مصاف» است به كوشش: موسسه فرهنگي حديث لوح و قلم در 264 صفحه تهيه و در بهار سال جاري روانه كتابفروشي ها شده است. علاقه مندان براي تهيه اين كتاب مي توانند با شماره تلفن هاي 66483975- 66410649-021 تماس حاصل نمايند و يا به نشاني پست الكترونيك bookkhamenei.ir مكاتبه نمايند.
خودكشي آهنگساز مشهور آمريكايي
آهنگساز مشهور آمريكايي خودكشي كرد.
به گزارش جام نيوز به نقل از يورونيوز؛ «باب ولش»، آوازخوان و گيتاريست آمريكايي در سن 66 سالگي در «ناش ويل» به زندگي خود پايان داد. پليس دليل مرگ وي را ظاهرا خودكشي در اثر شليك گلوله اي به سينه عنوان كرده است.
گفتني است، بروز اختلالات رواني و مشكلات اخلاقي در ميان خواننده ها و آهنگسازان غربي شيوع گسترده اي داشته و بسياري از آنها به دلايلي چون خودكشي و اعتياد شديد به مواد مخدر يا مشروبات الكلي مرده اند.
آغاز اجراي نمايش برگزيده جشنواره تئاتر مقاومت
نمايش «ماه مهر از سال 60» توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس تهيه و توليد شد.اين نمايش كه اثر برگزيده سيزدهمين جشنواره تئاتر مقاومت است، توسط محمد باقر بنايي مقدم نگاشته شده و علي برجي نيز كارگرداني آن را برعهده دارد.
اين نمايش، اولين اثر توليدي انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس است كه به صورت عمومي اجرا مي شود.اجراي نمايش «ماه مهر از سال 60» از شب گذشته در تالار اسوه آغاز شده و تا 20 شب روي پرده خواهد بود.
تصويربرداري فيلم حضرت محمد(ص) به نيمه رسيد
فيلمبرداري فيلم سينمايي حضرت محمد(ص) به كارگرداني مجيد مجيدي با پايان فيلمبرداري صحنه هاي مربوط به مكه در زمان تولد پيامبر(ص) به نيمه رسيد.
پس از اين مرحله، با پايان عمليات اسكن ليزر شهر مكه كه براي بخش جلوه هاي ويژه صحنه هاي فرار مردم پس از خبر حمله ابرهه مورد نياز است، بازسازي مكه و ساخت و ساز كعبه جديد براي فيلمبرداري صحنه هاي پاياني فيلم آغاز شد. فيلمبرداري اين فيلم با صحنه هاي وفات مادر رسول اكرم اسلام، در روستاي ابواء، روستايي كه پيامبر(ص) در بازگشت از سفر مدينه مادر بزرگوارشان را در آن روستا از دست مي دهند و فيلمبرداري صحنه هاي مربوط به دوران شيرخوارگي و خردسالي در روستاي سعديه ادامه پيدا خواهد كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14