(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 12  آذر  1391 - شماره 20370

شهردار تهران در حاشيه سومين اجلاس شهرداران آسيا:
رژيم اشغالگر قدس زبان گفتگو را متوجه نمي شود
تعطيلي 104 مركز غيرمجاز درمان اعتياد
هواي تهران در وضعيت هشدار
گردهمايي روابط عمومي كشورهاي مسلمان برگزار مي شود
خودروهاي دودزاي پايتخت توقيف مي شوند
سردار رحيمي هشدار داد
22 تا 24 آذر برگزار مي شود
هشتمين كنگره اورژانس ها و بيماري هاي شايع كودكان
حوادث كوتاه از كشور
غربالگري بانوان تحت پوشش كميته امداد
علامتي خبرداد
تجليل از دانش آموزان خادم حسيني در اربعين
به دستور فرمانده ناجا فرمانده پليس فتا بركنار شد
تكميل پروژه هاي مسكن مهر البرز تا سه ماه آينده
هشدار وزير بهداشت درباره گسترش ايدز از طريق اعتياد و انتقال جنسي
اخلالگران بازار ارز دستگير شدند
معاون اجرايي سازمان حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران استعفا كرد
2 ميليون و 700 هزارتومان هزينه سفر عمره دانشجويان
دامدار به جاي عرضه شير گاو، شيره ترياك مي فروخت
معاون حقوقي سازمان تعزيرات:
رسيدگي به شكايت شهروندان از گرانفروشان به روز شد
افزايش خودكشي در دانشجويان انگليسي
پايان غم انگيز يك زندگي!
تبليغات روي سر!
رونمايي از گنج دريايي
سقوط مرگبار هواپيماي باري
خروج قطار باري از ريل
واگذاري پلاك ويژه تردد به معلولان متوسط


شهردار تهران در حاشيه سومين اجلاس شهرداران آسيا:

رژيم اشغالگر قدس زبان گفتگو را متوجه نمي شود

شهردار تهران در حاشيه برگزاري سومين اجلاس شهرداران آسيا، جنايات رژيم صهيونيستي در غزه را محكوم كرد و گفت: رژيم اشغالگر قدس زبان گفتگو را متوجه نمي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس، شهردار تهران درحاشيه سومين اجلاس شهرداران آسيا ملاقات هايي را با شهرداران و مديران شهرهايي از تركيه، تايلند، پاكستان، هندوستان، فلسطين و دبيركل سازمان شهرهاي متحد و حكومت هاي محلي غرب آسيا و خاورميانه داشت و با آنها گفتگو كرد.
شهردار تهران در اين ديدارها كه به طور جداگانه برگزار شد، بر لزوم همگرايي شهرهاي آسيا به منظور فائق آمدن بر مشكلات شهري تأكيد كرد.
بنيانگذار مجمع شهرداران آسيا به ريشه هاي مشترك فرهنگي كشورهاي آسيايي اشاره كرد و افزود: به طور حتم، ساز و كار مجمع شهرداران آسيايي و انتقال درست تجربيات شهرها مي تواند راهكارهاي مؤثري براي بهبود وضعيت شهرها باشد.
وي شهرهاي آسيايي را داراي چالش ها و فرصت ها دانست و اظهار داشت: علي رغم ارتباطات دولت ها در سطوح ملي، نيازمند گسترش همكاري هاي بين شهري هستيم و نزديك شدن شهرها به يكديگر اثرات بسيار مثبتي در پي دارد.
براساس اين گزارش شهردار تهران در ديدار با جمعي از شهرداران و مديران شهري شهرهاي فلسطين، با محكوم كردن جنايات غيرانساني اخير رژيم صهيونيستي در غزه بر لزوم همكاري همه گروه هاي فلسطيني براي آزادي قدس شريف تأكيد كرد و گفت: رژيم اشغالگر قدس زبان گفتگو را متوجه نمي شود و چون خودش با زور شكل گرفته، به دنبال آن است كه با زور خودش را بر همه و به ويژه ملت مظلوم فلسطين تحميل كند و مقاومت جانانه مردم غزه درس عبرت مناسبي به ددمنشي هاي اين رژيم منحوس بود.
 


تعطيلي 104 مركز غيرمجاز درمان اعتياد

104 مركز غيرمجاز درمان اعتياد طي ماه هاي اخير در سطح كشور تعطيل گرديد.
به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ بابك دين پرست در جلسه اي كه به منظور تعيين فرآيند دقيق جهت سازماندهي و برخورد قانوني با مراكز غيرمجاز و متخلف درمان سوءمصرف موادمخدر و روان گردان ها و به رياست وي در محل ستاد برگزار شد، گفت: براساس ماده يك آيين نامه اجرايي موضوع ماده 15 اصلاحيه قانون اصلاح قانون مبارزه با موادمخدر، هشت نوع مركز مجاز درمان و كاهش آسيب از جمله مركز درمان سرپايي وابستگي به مواد، مركز يا بخش درمان بستري وابستگي به مواد، مركز اقامتي ميان مدت درمان وابستگي به مواد، مركز اقامتي خودياري گروه هاي همتا، مركز اقامتي بلندمدت اجتماع درمان مدار (TC)، مركز يا واحد درمان وابستگي به موادمخدر با داروهاي آگونيست، مركز مشاوره بيماري هاي رفتاري و مركز كاهش آسيب تعريف شده كه پس از تاييد وزراي كشور، بهداشت و تعاون به تاييد جلسه ستاد رسيده و به سراسر كشور ابلاغ شده است.
معاون كاهش تقاضاي ستاد با اشاره به مقررات مربوط به تاسيس و راه اندازي مركز مورد نظر توسط افراد حقيقي يا حقوقي افزود: طبق ماده 12 آيين نامه ماده 15 اصلاحيه قانون مبارزه با موادمخدر، وزارت بهداشت و سازمان بهزيستي به مدت يك ماه فرصت دارند تا صلاحيت افرادي را كه علاقه مند به راه اندازي مراكز مجاز درماني هستند، تاييد يا رد كنند و همچنين از زماني كه صلاحيت فردي براي دريافت مجوز تاييد شد، اين دو دستگاه به مدت دو ماه فرصت دارند تا مجوز اين مراكز را صادر كنند.
 


هواي تهران در وضعيت هشدار

مديرعامل شركت كنترل هواي تهران گفت: شاخص كيفيت هواي پايتخت در شرايط ناسالم قرار دارد و ميزان آلودگي هوا نسبت به هفته گذشته بيش از 30 درصد افزايش داشته است.
يوسف رشيدي افزود: شاخص آلودگي هوا از لحاظ آلاينده ذرات معلق كمتر از 2/5 ميكرون روز گذشته 117 بوده است كه امروز به 128 افزايش يافته و كيفيت هواي پايتخت در شرايط ناسالم قرار گرفته است.
وي افزود: پيش بيني مي شود در روزهاي آينده با پديده اينورژن و پايداري جوي هوا در تهران مواجه شويم كه اين امر انباشت آلودگي را در پي خواهد داشت.
رشيدي با تاكيد بر اينكه آلودگي هوا در تشديد بسياري از بيماري ها به طور غيرمستقيم تأثير دارد و بيماران تنفسي به طور مستقيم تحت تأثير آلاينده هاي هوا قرار مي گيرند گفت: آلودگي هوا باعث افزايش مرگ و مير شهروندان مي شود و از اين رو از گروه هاي حساس جامعه درخواست مي شود كه در صورت امكان در روزهايي كه آلودگي هوا در شرايط ناسالم قرار دارد از تردد در شهر خودداري كنند.
احتمال توقف صدور آرم هاي ترافيك روزانه و هفتگي
معاون ترافيك شهردار تهران از احتمال توقف صدور آرم هاي طرح ترافيك روزانه و هفتگي خبر داد.
مهندس سيدجعفر تشكري هاشمي با اشاره به پايداري جوي در تهران و افزايش غلظت آلاينده هاي هوا گفت: به جهت جلوگيري از افزايش مضاعف آلاينده ها و حفظ جان شهروندان، شهرداري تهران در صورت قرارگرفتن شاخص كيفيت هوا در شرايط «اضطرار»، فروش آرم هاي طرح ترافيك روزانه و هفتگي را متوقف خواهد كرد.
به گفته وي قطعا در صورت توقف اين امر اطلاع رساني لازم به شهروندان صورت مي گيرد.
بررسي آلودگي هواي تهران
در مجلس
عضو فراكسيون محيط زيست مجلس با اشاره به وضعيت آلودگي هواي پايتخت گفت: اين موضوع در دستور كار اين فراكسيون قرار دارد.
كمال الدين پيرموذن افزود: موضوع آلودگي هواي شهر تهران كه يكي از مهمترين مسايل است كه در اولويت بررسي و در دستوركار فراكسيون قرار دارد و سعي بر اين است كه از مسئولان شهرداري و محيط زيست دعوت كنيم تا در جهت بهبود وضعيت آب و هواي كشور و به ويژه تهران اقدام مطلوبي را انجام دهيم.

 


گردهمايي روابط عمومي كشورهاي مسلمان برگزار مي شود

دومين كنگره جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي به مدت 3 روز در تالار وحدت برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس، مهدي باقريان دبيركل دومين كنگره جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي اظهار داشت: اين كنگره با شركت 800 نفر از رهبران، انديشمندان، نخبگان، مديران و كارشناسان صاحب نام در حوزه ارتباطات و روابط عمومي كشورهاي اسلامي با شعار «روابط عمومي اسلامي، مسئوليت پذيري، كارآمدي و اخلاق مداري» برگزار خواهد شد.
وي گفت: بيش از 150عنوان مقاله از سراسر جهان به دبيرخانه كنگره ارسال شده كه 45 عنوان آن مورد تاييد كميته داوران قرار گرفته است.دبيركل دومين كنگره جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي تصريح كرد: مقالات ارائه شده نيز در قالب كتاب خلاصه مقالات و به دو زبان فارسي و انگليسي در اختيار شركت كنندگان قرار مي گيرد.
 


خودروهاي دودزاي پايتخت توقيف مي شوند

سردار رحيمي هشدار داد

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: تمامي سرويس هاي دودزاي ادارات و سازمان هاي دولتي و غيردولتي پايتخت تنها تا پايان آذر ماه براي نوسازي فرصت دارند.
سردار حسين رحيمي با اشاره به افزايش غلظت آلاينده هاي هواي تهران از روز پنجشنبه و آغاز طرح تشديد برخورد با خودروهاي دودزا از صبح شنبه در پايتخت افزود: براساس ابلاغيه صادره تمامي خودروهاي دودزا اعم از اتوبوس، كاميون، ميني بوس و سواري بخش هاي عمومي، دولتي و يا خصوصي متوقف شده و به پاركينگ منتقل مي شوند.
وي با تاكيد بر اينكه پليس در اين خصوص هيچ استثنايي را قائل نخواهد شد، به وضعيت نامناسب سرويس برخي ادارات و سازمانهاي دولتي و غيردولتي اشاره كرد و هشدار داد: تمامي اين سازمان ها و ادارات كه از اتوبوس هاي دودزا و غيراستاندارد استفاده مي كنند تنها تا پايان آذر ماه مهلت دارند تا نسبت به جمع آوري اين اتوبوس ها و تبديل به احسن كردن آنها اقدام كنند چرا كه در غير اين صورت پليس از تردد آنها براساس قانون به طور جدي جلوگيري خواهد كرد.
رئيس پليس راهور تهران با بيان اينكه پليس همچنان پيگير راه اندازي سرويس هاي ادارات دولتي است، گفت: همچنان معتقديم يكي از عوامل ترافيك تهران حذف سرويس ادارات دولتي و افزايش به كارگيري خودروهاي تك سرنشين و شخصي بوده است كه در اين راستا انتظار داريم مسئولان ذيربط خصوصا استانداري تهران نسبت به الزام دستگاه هاي دولتي پايتخت مبني بر استفاده مجدد از سرويس هاي كاركنان خود اقدام كنند.
وي تصريح كرد: بديهي است تمامي دستگاه هاي دولتي بايد از اتوبوس ها و يا ميني بوس هاي استاندارد و غيرآلاينده استفاده كنند.
ممنوعيت تردد اتوبو س هاي غيرپلاك تهران در پايتخت
رئيس پليس راهور تهران از برخورد با كاميون هاي دودزا خبر داد و به ايسنا گفت: بزودي طرح ويژه اي براي برخورد با كاميون هاي دودزا اجرا شده و مهلتي نيز براي شركت هاي پيمانكار براي رفع آلايندگي اين كاميون ها در نظر گرفته مي شود.
وي به اتوبوس هاي شهرستان هاي اطراف تهران اشاره كرد و گفت: اين اتوبوس ها به هيچ عنوان اجازه تردد در سطح شهر تهران را ندارند و تنها در پايانه هاي بيهقي، جنوب و غرب براساس مسيرهاي اعلام شده اجازه تردد دارند و در غير اين صورت ماموران پليس از تردد آنها جلوگيري خواهند كرد.
 


22 تا 24 آذر برگزار مي شود هشتمين

كنگره اورژانس ها و بيماري هاي شايع كودكان

هشتمين كنگره اورژانس ها و بيماري هاي شايع كودكان از تاريخ 22 تا 24 آذر ماه سال 1391 در دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي برگزار مي شود.
دكتر رضا شياري دبير اجرايي كنگره، ارائه آخرين دستاوردهاي علمي- پژوهشي و همچنين آشنايي و تبادل نظر متخصصان و صاحب نظران رشته هاي مختلف كودكان، داخلي، پزشكان عمومي و دانشجويان را به عنوان عمده ترين اهداف برگزاري اين كنگره معرفي كرد و گفت: در واقع چگونگي برخورد با بيماري هاي شايع و اورژانس هاي طب كودكان و آخرين متدهاي درماني موجود، در كنگره پيش رو به بحث گذاشته خواهد شد.
به گفته وي اين كنگره 13 امتياز بازآموزي براي متخصصان كودكان، پزشكان عمومي، طب اورژانس، جراحان عمومي، بيهوشي، متخصصان داخلي، داروسازي و 8 امتياز بازآموزي براي گروه هاي پرستاري و پيراپزشكي در بر خواهد داشت.
شياري در توضيح محورهاي موضوعي كنگره عنوان كرد: بيماري هاي شايع روماتيسمي كودكان در بخش روماتولوژي، بلوغ زودرس و ديابت كتواسيدوز در بخش غدد و متابوليك، نقص ايمني در بخش ايمونولوژي- آلرژي، هايپوكسي در بخش ريه، گلومرولونفريت و بررسي خون در ادرار كودكان در بخش كليه، اورژانس هاي جراحي كودكان در بخش جراحي، رويكرد به تأخير تكامل حركتي- رواني كودكان در بخش اعصاب، عفونت هاي داخل شكمي در بخش عفوني، تشنج نوزادي در بخش نوزادان، تازه هاي اورژانس اطفال در بخش طب اورژانس، ريفلاكس و استفراغ در بخش گوارش، تشخيص افتراقي كم خوني هاي ميكروسيستيك كودكان در بخش خون، مسموميت با سموم ضدآفات در بخش مسموميت، طب پيشگيري، اختلالات اضطرابي در بخش روانپزشكي، اورژانسهاي قلبي در بيماري هاي قلبي سيانوزدهنده در بخش قلب از جمله محورهاي موضوعي در نظر گرفته شده براي هشتمين كنگره اورژانس ها و بيماري هاي شايع كودكان هستند.
 


حوادث كوتاه از كشور

دردسر سرقت كارت عابربانك
سرويس شهرستانها- خانمي پس از ربوده شدن كارت عابربانكش متوجه استفاده غيرمجاز و نقل و انتقال وجه از حساب خود شد، پليس فتا خراسان رضوي را در جريان قرار داد و با پيگيري هاي كارشناسان متهم در فضاي مجازي شناسايي و در عملياتي غافلگيرانه دستگير شد. متهم 24ساله قصد انتقال 2 هزار شارژ تلفن همراه خريداري شده به ديگران را داشت.
باند سرقت اينترنتي از حساب بانكي متلاشي شد
سرويس شهرستانها- در پي شكايت يكي از شهروندان اراكي مبني بر برداشت غيرمجاز از حساب ايشان موضوع در دستور كار كارآگاهان پليس قرار گرفت. در تحقيقات مشخص شد متهم با پول هاي مسروقه به صورت اينترنتي اقدام به خريد گوشي تلفن همراه مي كرده است.
وي افزود: پس از اقدامات فني اين پليس توانست متهم را در شهرستان خرم آباد استان لرستان شناسايي و دستگير كند.
كلاهبرداري به بهانه كمك به يتيمان
اصفهان- خبرنگاركيهان: فردي كه با اجاره دفتري در يكي از مجتمع هاي اداري شهر و به بهانه كمك به يتيمان و نيازمندان اقدام به چاپ و توزيع قبوض دريافت وجه مي كرد و در ازاي آن به مردم كارت هاي بهره مندي از تخفيفات ويژه مي داد، دستگير شد.
در بررسي هاي پليس مشخص شد متصدي اين موسسه غيرمجاز، وجوه نقد شهروندان را به نفع خود جمع آوري و از اين طريق كلاهبرداري مي كند.
ماموران با هماهنگي مقام قضايي به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از اين موسسه غيرمجاز چندين بسته قبوض جعلي كمك به يتيمان و افراد بي سرپرست، يك عدد مهر فاقد مجوز قانوني، يك هزار و129 عدد قلك پلاستيكي، 500 عدد كارت بهره مندي از تخفيفات ويژه كشف و ضبط و در اين ارتباط يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضايي شد.
كشف 30 هزار ليتر گازوئيل قاچاق
ايرنا- سرپرست فرماندهي انتظامي ميناب هرمزگان گفت: ماموران انتظامي در اين شهرستان 30 هزار ليتر گازوئيل قاچاق از يك دستگاه كاميون تانكردار كشف كردند.
سوخت كشف شده به همراه خودرو به اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز شهرستان انتقال يافت و متهم پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شد.
 


غربالگري بانوان تحت پوشش كميته امداد

مديركل بهداشت، درمان و امور بيمه كميته امداد امام خميني (ره) گفت: از اول مهر ماه سال گذشته تاكنون برنامه غربالگري بانوان تحت پوشش كميته امداد امام خميني (ره) با محوريت اصلي بررسي ضايعات پيش سرطاني گردن رحم، با همكاري بيمارستان امام حسين (ع) انجام مي شود.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني كميته امداد امام خميني (ره)، ناصر ايرواني منش، با بيان اين مطلب افزود: اين فعاليت به شكل نيمه رايگان (تخفيف هزينه ويزيت و برداشت نمونه، لوازم مصرفي حين معاينه) صورت گرفته است.
وي به نتايج اين اقدام تا 24مهر ماه سال جاري جهت تعداد 1هزار و 11نفر اشاره كرد و افزود: نتايج پاپ اسمير غير طبيعي 2درصد، كولپوسكوپي غير طبيعي 50 درصد كه بيوپسي انجام شده، بيوپسي غير طبيعي از موارد بيوپسي شده 10 درصد بوده است.وي با بيان اينكه اين اقدام كمك موثري به مددجويان در خصوص پيشگيري از سرطان سرويكس و تشخيص در مراحل پيش سرطاني دارد، خاطر نشان كرد: همچنين هماهنگي هاي متعددي در خصوص گسترش برنامه غربالگري به مسائل مهم بهداشتي ديگر نظير كم خوني، ديابت، بررسي چربي خون و ... صورت گرفته است.
 


علامتي خبرداد

تجليل از دانش آموزان خادم حسيني در اربعين

دبيركل اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان اعلام كرد: در ششمين طرح ملي بوي سيب با نام «اربعين» خادمان برتر حسيني در فضاي مجازي مورد ارزيابي و داوري قرار مي گيرند.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل دفتر مركزي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان حامد علامتي با بيان اينكه اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان با همكاري راديو معارف ششمين طرح بوي سيب را برگزار مي كند، گفت: اين تشكل دانش آموزي فعاليت هاي مجازي مربوط به حوزه دانش آموزي را رصد نموده و با تامين داوران زبده و متخصص در اين بخش زمينه انتخاب خادمان برتر حسيني در فضاي مجازي را مهيا خواهد كرد.
وي هدف از برگزاري ششمين دوره طرح بوي سيب را تشويق و ترويج محتواي حسيني در شبكه هاي اجتماعي برشمرد و افزود: هدف راهبردي و سياست اصلي اين طرح تأكيد بر استفاده حداكثري از فضاي مجازي به خصوص شبكه هاي اجتماعي است.
وي با اشاره به اينكه ششمين دوره طرح بوي علي «بوي سيب» با عنوان «اربعين» نام گرفته است تصريح كرد: در اين دوره به جاي هيئت داوران كه معمولاً 15داور دارد «اربعين داوران» خواهيم داشت و به جاي آن كه زمان داوري به حدود 15روز پس از اربعين حسيني محدود شود از ابتداي محرم تا روز اربعين حسيني داوري ها انجام خواهد شد و از فرصت بعد از اربعين تنها براي جمع بندي استفاده مي شود.
 


به دستور فرمانده ناجا فرمانده پليس فتا بركنار شد

فرمانده پليس فتا در تهران بزرگ به دستور فرمانده نيروي انتظامي از سمت خود بركنار شد.
در ادامه رسيدگي مرجع قانوني به پرونده ستار بهشتي و پس از روشن شدن ابعاد مختلف پرونده به دستور سردار اسماعيل احمدي مقدم، رئيس پليس فتاي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ به علت قصور و ضعف در نظارت كافي بر عملكرد پرسنل تحت امر و مشخص شدن ابعاد مختلف روند رسيدگي پرونده متوفي، از سمت خود بركنار شد.
گفتني است نيروي انتظامي قبلا نيز اقدام خود را تابع نتيجه بررسي قانوني به اين پرونده اعلام كرد.
 


تكميل پروژه هاي مسكن مهر البرز تا سه ماه آينده

وزير راه و شهرسازي گفت: تا سه ماه آينده پروژه هاي مسكن مهر البرز تكميل و به متقاضيان تحويل داده مي شود.
علي نيكزاد در گفت وگو با ايسنا افزود: واحدهاي مسكن مهري كه در استان البرز تاكنون تكميل نشده، تا سه ماه آينده بايد به اتمام برسد و به متقاضيان واجد شرايط تحويل داده شود.
وي ادامه داد: قالب اين واحدهاي مسكوني در پروژه هاي شهرك ابريشم در ماهدشت قرار دارد.
او خاطرنشان كرد: براي حل مشكل اين واحدها 100 ميليارد تومان به حساب نظام مهندسي استان البرز واريز شده است.نيكزاد اظهار كرد: با واريز اين اعتبار به حساب نظام مهندسي، مشكل گاز و برق واحدهاي باقي مانده مسكن مهر حل مي شود.
وزير راه اضافه كرد: از يك هفته ديگر گازرساني و برق رساني به واحدهاي باقيمانده آغاز مي شود.
نيكزاد، تحويل واحدهاي مسكن مهر را گامي در جهت حل مشكلات خانواده هايي كه در زمينه خريد مسكن با مشكل مواجهند دانست.
وي در پايان گفت: همه دستگاه هاي اجرايي ملزم به همكاري براي حل مشكلات مسكن مهر البرز هستند تا در موعد مقرر اين واحدها تحويل داده شود.
 


هشدار وزير بهداشت درباره گسترش ايدز از طريق اعتياد و انتقال جنسي

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي درباره وقوع موج سوم ايدز و شعله ور شدن اين بيماري از طريق انتقال جنسي و اعتياد مواد محرك هشدار داد.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي ديروز در همايش روز جهاني ايدز گفت: اگر نتوانيم مداخلات مؤثر در زمينه ايدز را طراحي كنيم موج سوم ايدز تا پنج سال آينده به وقوع خواهد پيوست.
وي ادامه داد: اعتياد به مواد محرك و متافتامين (شيشه) اختلالاتي را در روابط جنسي ايجاد مي كند و كنترل اين اعتياد نيازمند كار مشاوره اي و آموزشي در كشور است.
وزير بهداشت يادآور شد رفتارهاي پرخطري از مصرف كنندگان مواد محرك سر مي زند كه مي تواند منجر به شعله ور شدن بيماري ايدز و وقوع موج سوم شيوع اين بيماري در كشور شود.
دستجردي تصريح كرد ايران در منطقه مديترانه شرقي واقع شده كه برنامه هاي كنترل ايدز در آن مهار نشده و رو به افزايش است.
وزير بهداشت در ادامه از افزايش بروز ايدز در بين زنان از چهار و نيم درصد به هشت و نيم درصد اظهار نگراني كرد.
دستجردي افزود: ابتلا به ايدز از طريق جنسي از 10/5 درصد به 21 درصد افزايش يافته و تقريبا دو برابر شده است.
وي تأكيد كرد اين مسئله نيازمند تلاش هاي جدي در زمينه آموزش و اطلاع رساني است.
در ادامه همايش، عليرضا مصداقي نيا، معاون بهداشت وزير بهداشت گفت: هم اكنون برآورد مي شود 93هزار و 250 نفر مبتلا به ايدز در كشور وجود داشته باشد.
وي خاطرنشان كرد براساس آخرين آمار سال جاري، سه هزار و 619 نفر مبتلا به ايدز در مرحله پيشرفته و سه هزار و 520 افراد مبتلا به اين بيماري كه تحت درمان هستند در كشور وجود دارند در حالي كه تاكنون چهار هزار و 781 نفر در اثر اين بيماري جان خود را از دست داده اند.
معاون وزير بهداشت درباره افزايش ويروس اچ آي وي در بين زنان هشدار داد و گفت: اين زنگ خطري است كه بايد به آن توجه داشت.
مصداقي نيا با بيان اينكه وضعيت انتقال ايدز در بين مردان بيشتر از طريق اعتياد تزريقي است، افزود: وضعيت انتقال ايدز در بين زنان از طريق آميزشي است كه اين امر كاملا قابل پيشگيري است.
وي يادآور شد: شيوع ايدز در بين زنان چهار و نيم درصد محاسبه شده است و اگر اين عدد به پنج برسد به معناي همگيري متمركز اين بيماري در بيان اين دسته از زنان است و بايد نگران شد.
گفتني است در اين مراسم تمبر روز جهاني ايدز از سوي مسئولان حاضر در مراسم امضاء و رونمايي شد.
 


اخلالگران بازار ارز دستگير شدند

رئيس پليس آگاهي ناجا از دستگيري شماري از افراد موثر در اختلالات بازار ارز خبر داد.
سردار سيدحسن بتولي درباره برخورد پليس با مخلان بازار و فروشندگان غير قانوني ارز در معابر گفت: بنابر در خواست مسئولان ذي ربط با فروشندگان غير قانوني ارز در معابر، سودجويان و كساني كه در راستاي اجراي نقشه هاي دشمن فعاليت مي كنند، برخورد داريم.
به گفته بتولي در اين راستا افراد موثري نيز توسط پليس دستگير شده و به مقامات قضايي تحويل داده شده اند.
وي با اشاره به احتكار كالا در برخي از واحدهاي صنفي نيز گفت: متاسفانه با توجه به عدم تعادل قيمت ها فرصتي براي سودجويان فراهم شده و آنان اقدام به احتكار كالا مي كنند كه در اين راستا به تمام رده ها دستور داده ايم كه با اين مقامات همكاري لازم را داشته باشند و براي كشف اين انبارها حداكثر توان خود را صرف كنند.
سردار بتولي با اشاره به بحث مبارزه با گرانفروشي نيز گفت: در اين زمينه با سازمان هاي مربوطه از جمله سازمان تعزيرات حكومتي همكاري هايي داريم.
 


معاون اجرايي سازمان حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران استعفا كرد

وحيد نوروزي معاون اجرايي سازمان حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران استعفا كرد.
به گزارش فارس، وحيد نوروزي معاون اجرايي سازمان حمل و نقل ترافيك استعفا كرد.
براساس اين گزارش، شنيده شده كه سردار چناري از مسئولان سابق اتحاديه اتوبوسراني وزارت كشور جايگزين وي خواهد شد.
وحيد نوروزي از اين پس فقط مشاور محيط زيست معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران باقي خواهد ماند.
 


2 ميليون و 700 هزارتومان هزينه سفر عمره دانشجويان

معاون فرهنگي و اجتماعي وزير علوم گفت: با توجه به شرايط اقتصادي موجود در كشور هزينه هاي عمره دانشجويي افزايش مي يابد.
به گزارش خبرگزاري فارس، غلامرضا خواجه سروي معاون فرهنگي و اجتماعي وزير علوم صبح امروز در نشست خبري گفت: هزينه سفر عمره دانشجويي در سال هاي گذشته 650 و بعد مقطع گراني به 850 رسيد اما پيش بيني مي شود هزينه عمره دانشجويي براي سال جديد به 2 ميليون و 700 هزار تومان افزايش يابد كه اين هزينه براي دانشجويان بسيار سنگين است.وي خاطر نشان كرد: در صورتي كه هزينه سفر عمره دانشجويي افزايش يابد اين هزينه با شرايط دانشجويان سازگار نخواهد بود.
معاون فرهنگي و اجتماعي وزير علوم اضافه كرد: وزارت علوم پيگير سهميه عمره دانشجويي براي سال 91 است اما به دليل مسائل مربوط به حج تمتع هنوز جلسه ستاد عمره با وزارت علوم در اين زمينه انجام نشده است.خواجه سروي با اشاره به بخش اول ثبت نام مسكن مهر دانشجويي نيز گفت: اسامي ثبت نام كننده ها در اين بخش به وزارت مسكن ارائه شده و وزارت علوم نيز پيگير ارائه مسكن مهر به دانشجويان است.
وي با بيان اينكه وزارت مسكن محدوديتي براي واگذاري مسكن مهر دانشجويي اعلام نكرده است، افزود: به منظور تسهيل شرايط براي دانشجويان برخي از شرايط مسكن مهر دانشجويي از جمله شرط اقامت در محل براي دانشجويان حذف شده است.
 


دامدار به جاي عرضه شير گاو، شيره ترياك مي فروخت

اصفهان- خبرنگار كيهان:
پليس نجف آباد دامداري را كه به جاي عرضه شير گاو، شيره ترياك به فروش مي رساند را دستگير كرد.
به گزارش مركز اطلاع رساني پليس اصفهان، فرمانده انتظامي شهرستان نجف آباد اصفهان در اين باره اظهار داشت: ماموران يكي از كلانتري هاي اين فرماندهي حين گشت زني در اطراف يزدانشهر از توابع شهرستان نجف آباد به رفت و آمدهايي كه به يك دامداري مي شد مشكوك شد.
سرهنگ محمد پرتوي افزود: ماموران بلافاصله طي هماهنگي با مقام قضايي از محل مذكور بازديد به عمل آورده و مشاهده كردند صاحب دامداري محل كسب خود را به مركز فروش مواد مخدر تبديل كرده و به جاي شير گاو به مشتريان خود شيره ترياك مي فروشد.
وي اظهار داشت: در اين رابطه متصدي دامداري به نام «محمود- ك» دستگير و در بازرسي از محل مقادير قابل توجهي سوخته، تفاله و شيره ترياك كشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامي شهرستان نجف آباد همچنين از كشف چند دستگاه موتورسيكلت مسروقه در اين عمليات خبر داد و گفت: متهم پس از تشكيل پرونده تحويل مراجع قضايي شد.
 


معاون حقوقي سازمان تعزيرات:

رسيدگي به شكايت شهروندان از گرانفروشان به روز شد

معاون حقوقي سازمان تعزيرات استان تهران از اجراي طرح تكريم ارباب رجوع و رسيدگي به شكايات مردمي از كليه صنوف بدون فوت وقت خبر داد.
بزرگمهر صادقي پنج كوهي در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران تاكيد كرد: شهروندان تهراني از اين پس مي توانند براي شكايت از فروشندگان و متخلفان صنفي بدون هماهنگي به اداره تعزيرات مراجعه و شكايات خود را اعم از گرانفروشي، احتكار و غيره را با ما در ميان بگذارند.
وي تاكيد كرد: بيشترين شكايات مردمي مربوط به گرانفروشي است و به اين نوع شكايت ها در كمتر از يك ماه رسيدگي مي شود.
 


افزايش خودكشي در دانشجويان انگليسي

از آغاز بحران اقتصادي در غرب، شمار دانشجويان انگليسي كه در واكنش به فشار مالي و قطع كمك هاي دولتي دست به خودكشي زده اند، به ميزان چشمگيري افزايش يافته است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي، ارزيابي منتشر شده از سوي اداره آمار ملي انگليس نشان مي دهند كه تعداد دانشجويان مرد تحصيلكرده اي كه دست به خودكشي زده اند از سال 2007 تا 2011 از 36 درصد به 57 درصد و پس از آن تا 78 درصد افزايش يافته است و همچنين ميزان خودكشي دختران دانشجو نيز به ميزاني دو برابر از 18 درصد تا 34 درصد شده است.
اين آمار در حالي منتشر مي شود كه سال گذشته در گزارش روانشناسان دانشكده رويال انگليس از لزوم ارائه كمك هاي روحي و رواني و درماني به دانشجويان انگليسي سخن گفته شده بود.
در اين گزارش همچنين گفته شده بود كه لازم است تا كاركنان و استادان دانشگاهي از علائم پيش از خودكشي آگاه شوند تا به دانشجويان كمك كنند.
اتحاديه ملي دانشجويان انگليس نيز افزايش ميزان خودكشي دانشجويان در انگليس را «نگران كننده» خوانده است. اين اتحاديه همچنين افزوده كه فشارهاي ناشي از بحران اقتصادي به همراه قطع كمك هاي دولتي به دانشجويان از عوامل اصلي خودكشي ميان جوانان انگليسي بوده است.

 


پايان غم انگيز يك زندگي!

جوان پاكستاني كه به دليل آتش سوزي از لبه پنجره طبقه دهم ساختماني آويزان شده بود در عين ناباوري جان خود را از دست داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران «محمد اويس» جواني پاكستاني بود كه بابت مصاحبه استخدام در شركت بيمه اي واقع در شهر كراچي به ساختمان اين شركت مراجعه كرد و در طبقه دهم منتظر آغاز مصاحبه شد. اما پس از دقايقي به دليل نقص در بخش برق ساختمان، در اين طبقه آتش سوزي رخ داد.
وي كه به دليل شدت آتش سوزي قادر به خروج از اتاق نبود به ناچار از پنجره اتاق خود را آويزان كرد تا مأموران آتش نشاني بتوانند او را نجات دهند.
اما آتش نشاني بسيار دير به محل رسيد و اويس 27 ساله كه دستانش طاقت نمي آورد. ناگهان به پايين سقوط كرد و بر اثر شدت جراحات در بيمارستان جان سپرد.
اين موضوع باعث خشم مردم پاكستاني شده كه در اين مدت نظاره گر تلاش اين جوان براي زنده ماندن بودند و مقصر اصلي اين حادثه را سازمان آتش نشاني اين كشور مي دانند.
 


تبليغات روي سر!

يك مرد آمريكايي در اقدامي عجيب با تراشيدن موهاي سرش از آن به عنوان بيلبورد يك شركت تجاري استفاده مي كند.
به گزارش ايسنا، اين مرد 27 ساله پس از دست دادن بخشي از موهاي سرش تصميم گرفت تا آن را به طور كامل بتراشد و به ازاي تبليغ هر شركت تجاري مبلغ 320 دلار به طور روزانه دريافت كند.
«براندن» گفت: از ريزش موهايم ناراحت بودم به همين دليل تصميم گرفتم اين وضعيت را تا حدي براي خود قابل قبول كنم پس اين فكر به ذهنم رسيد و اقدام به حك كردن لگوي شركت هاي تجاري روي سرم كردم تا با راه رفتن در سطح شهر «آستين» تگزاس آن را تبليغ كنم.
وي گفت: لگوي شركت ها به گونه اي روي سرم حك مي شود كه در مقابل شرايط جوي آسيبي نبيند. همچنين مدت تبليغ براي هر لگويي در روز حدود 6 ساعت است.

 


رونمايي از گنج دريايي

مقامات اسپانيا از رونمايي بخشي از گنج هاي كشف شده موجود در لاشه يك كشتي غرق شده خبر دادند.
بنابراعلام مقامات اسپانيايي اين كشتي بيش از 200 سال قبل در سال 1804 ميلادي با 500 هزار سكه نقره در سواحل پرتغال دچار حادثه شد.مقامات اسپانيايي با اعلام اين كه علاوه بر اين سكه هاي نقره تعدادي سكه طلا و اشياي ديگر نيز كشف شده، تصريح كردند: تنها بخشي از اين گنج به ارزش 500 ميليون دلار به نمايش گذاشته شده است.
به گزارش ايسنا به نقل از شبكه خبري بي بي سي، گفته شده است اين سكه ها در بخش هايي از بوليوي، شيلي و پرو ضرب شده اند.
 


سقوط مرگبار هواپيماي باري

رسانه هاي داخلي كنگو اعلام كردند: بر اثر سقوط يك فروند هواپيماي باري در پايتخت اين كشور دست كم 20 تن جان خود را از دست دادند.
بنابراعلام مقامات رسمي كنگو اين هواپيماي باري ساعت 30/5 روز جمعه به وقت محلي هنگام فرود آمدن دچار حادثه شد و آتش گرفت.بنابر گفته نيروهاي امداد و نجات كنگو در اين حادثه 14 تن ديگر نيز به دليل جراحت روانه بيمارستان شده و تحت درمان قرار گرفتند.گفته شده است از آنجايي كه اين هواپيماي باري در نزديكي يك منطقه مسكوني دچار حادثه شد به تعدادي از ساكنان محلي آسيب رساند.
 


خروج قطار باري از ريل

رسانه هاي آمريكا از سقوط تعدادي واگن هاي يك قطار باري حامل مواد شيميايي به داخل يك نهر خبر دادند.
بنابر اعلام مقامات محلي ايالت « نيوجرسي» خارج شدن تعدادي از واگن هاي اين قطار باعث شد تا مواد شيميايي خطرناك داخل آن سرريز شود.نيروهاي امداد و نجات ايالت «نيوجرسي» با اعلام اينكه براثر اين حادثه هفت واگن اين قطار از ريل خارج شد، تصريح كردند: براثر استنشاق مواد شيميايي سرريز شده، 22 تن دچار مشكلات تنفسي شده و تحت درمان قرار گرفتند.
 


واگذاري پلاك ويژه تردد به معلولان متوسط

معاون امور توانبخشي بهزيستي كشور گفت: با تعاملي كه صورت گرفته است به زودي به معلولان متوسط پلاك ويژه جهت تردد در سطح شهر داده خواهد شد.
يحيي سخنگويي در مراسم ديدار وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با نخبگان معلول و همچنين رونمايي از بانك اطلاعات نخبگان اظهار داشت: كشورها به سمتي حركت مي كنند كه بتوانند زندگي را براي جامعه معلول همانند ديگر شهروندان هموار و مهيا كنند.
وي تصريح كرد: در حال حاضر سازمان بهزيستي رويكرد خود را به جامعه معلولان تغيير داده است و به سمت توانمندي و توانمندسازي آنها گام برمي دارد.
معاون امور توانبخشي بهزيستي كشور خاطرنشان كرد: بهزيستي در 4 حيطه فعاليت مي كند كه خدمات توانبخشي پزشكي، توانبخشي آموزشي، توانبخشي حرفه اي و توانبخشي اجتماعي از جمله خدماتي است كه اين سازمان به جامعه معلول ارائه مي كند.
وي اضافه كرد: مناسب سازي معابر و اماكن و همچنين توجه به بخش حمل و نقل و توسعه مناسب سازي در اين بخش يكي ديگر از اقدامات انجام شده سازمان بهزيستي در سال هاي اخير است.
سخنگويي ادامه داد: در حال حاضر 288 كميسيون پزشكي در كشور در حوزه معلوليت فعاليت مي كنند كه در اين زمينه 170 هزار پرونده بررسي شده است.
معاون امور توانبخشي بهزيستي كشور ادامه داد: تشخيص و نوع معلوليت براساس معيارهاي بين المللي يكي ديگر از آيتم هايي است كه سازمان بهزيستي در دوره جديد به آن توجه ويژه اي كرده است ضمن اينكه ارائه خدمات در منزل نيز بخش ديگري از خدمات جديد سازمان است كه در اين بخش 6 هزار نفر از خدمات در منزل استفاده مي كنند.
رونمايي از بانك اطلاعات نخبگان
بانك اطلاعات نخبگان معلول ويژه جمعي از معلولان فعال در حوزه هاي مختلف عصر ديروز با حضور وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و رئيس سازمان بهزيستي كشور رونمايي شد.
رئيس سازمان بهزيستي كشور در اين مراسم گفت: اين نرم افزار شامل اسامي دو هزار نفر از نخبگان معلول است كه توسط مسئولان سازمان بهزيستي كشور طراحي شده است.
همايون هاشمي افزود: 95 درصد از افراد شركت كننده در پارالمپيك 2012 لندن تحت پوشش سازمان بهزيستي بودند و قرار است در قالب جشن سپاس از اين افراد و معلولان موفق تقدير شود.
همچنين در اين مراسم از توزيع خودروهاي مناسب سازي شده ويژه معلولان رونمايي شد. 50 دستگاه خودرو كه با توجه به شرايط معلولان طراحي شده اند، بهره برداري مي شود.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10