(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 12  آذر  1391 - شماره 20370

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مصر، وراي هياهو (يادداشت روز)
نيسان (گفت و شنود)
واشنگتن پست گزارش داد
كاخ سفيد ايران را تحريم مي كند نماينده آمريكا در سازمان ملل آن را دور مي زند
براي دومين بار واشنگتن مشتريان نفتي ايران را از تحريم معاف كرد
فريدون عباسي:
پاسخ به مطالعات ادعايي مستلزم دريافت اسناد معتبر است
قاضي سراج خبر داد
صدور 30 كيفرخواست و 5 رأي جديد براي متهمان فساد بزرگ بانكي
كيهان و خوانندگان
پيغام دولت آمريكا به سنا تشديد تحريم ها به ضد خود تبديل مي شود (خبر ويژه)
نقش اشباح اپوزيسيون در رونق هتل هاي متروكه دنيا (خبر ويژه)
اعترافات وزير صهيونيست درباره جنگ 8 روزه (خبر ويژه)
كلينتون: ايران سخت ترين مسئله در روزگار وزارت من بود (خبر ويژه)
واشنگتن: رهبري با پيام وحدت احمدي نژاد را از فشارها رهاند (خبر ويژه
گفت و گوي اديان با ولخرجي رژيم حامي جنگ هاي مذهبي! (خبر ويژه)


مصر، وراي هياهو (يادداشت روز)

هفته گذشته مصر شاهد دو روند حقوقي و سياسي بود. در روند حقوقي شوراي تدوين قانون اساسي مصر اصول قانون اساسي را به تصويب رساند و براي اطلاع عموم منتشر كرد تا مقدمات همه پرسي قانون اساسي طي دو ماه آينده فراهم شود. در روند سياسي اعتراض مخالفان نظم نوين گسترش پيدا كرد و از پايتخت به شهرهاي مهم ديگري نظير اسيوط، سوئز و اسكندريه كشيده شد. مخالفان خواستار انحلال هيات تدوين قانون اساسي و لغو بيانيه قانون اساسي رئيس جمهور شدند.
قانون اساسي مصر به گونه اي تنظيم شده كه قدرت سياسي را بين دو نهاد رياست جمهوري و مجلس توزيع كرده است؛ رئيس جمهور فرمانده كل قوا و رئيس دولت نيز مي باشد اما در عين حال فرماندهي او بر ارتش و قواي انتظامي در حد عزل و نصب فرماندهان ارشد و اختيار اعلام جنگ و صلح محدود مي شود و دولت تحت امر او بايد از مجلس رأي اعتماد بگيرد و بودجه آن در مجلس به تصويب برسد. اين مجلس در عين حال در خصوصيت خطوط مرزي، تقسيمات كشوري و اموري از اين قبيل نيز حق دخالت دارد. با اين وصف مي توان گفت قانون اساسي پيشنهادي تحولات اساسي در شاكله ساختار سياسي مصر به وجود آورده است. پيش از اين رئيس جمهور از اختيار مطلقه برخوردار بود تا جايي كه مجلس حالت تشريفاتي به خود گرفته بود مجلس در زمان مبارك هيچ نقشي در تعيين دولت و بودجه نداشت و مصوبات آن بدون تاييد رئيس جمهور قابليت اجرايي نداشت.
نكته مهم ديگر كه مناقشات اخير را برانگيخت، توجه ويژه به نقش اسلام در قانونگذاري بود. براساس قانون اساسي جديد «اسلام مهمترين منبع قانونگذاري است»و «الازهر نهاد تضمين كننده جنبه هاي ديني جامعه مصر مي باشد». اينكه اسلام منبع قانونگذاري باشد و قوانين معارض با آن اجازه طرح در مجلس نداشته باشند و اينكه جامعه الازهر بعنوان نهادي كه حق دارد در مورد قوانين مصوب مجلس اعلام نظر كند و نظر او بدون نياز به تاييد نهاد ديگر- نظير رئيس جمهور- لازم الاجرا باشد، يك تحول مهم محتوايي به حساب مي آيد. جالب اين است كه در ماده 4 قانون اساسي جديد مصر، الازهر نهادي مستقل است كه رئيس آن با رأي علماي برجسته الازهر انتخاب شده و دولت موظف به پشتيباني مالي آن است.
قانون اساسي مصر در بعد مردم سالاري ممكن است نارسايي هايي داشته باشد ولي تفاوت آن با قانون اساسي قبل كه همه راهها به رئيس جمهور ختم مي شد، بنياني است. در اين قانون مردم رئيس جمهور، نمايندگان مجلس و استانداران را انتخاب مي كنند و سهم مردم در اصل قانون اساسي هم بصورت مشاركت در همه پرسي در نظر گرفته شده است. اين قانون ممكن است نقاط ضعف و اشكالاتي داشته باشد و چه بسا در آينده مصر را با مشكلاتي مواجه گرداند. با اين وصف مي توان گفت مشكل مخالفان قانون اساسي اختيارات رئيس جمهور نيست كمااينكه وقتي رئيس جمهور در اين خصوص عقب نشست و اختيارات مربوط به رياست جمهوري كه در بيانيه قانون اساسي رئيس جمهور- 9 روز پيش- آمده بود را به يك شورا سپرد، مخالفان راضي نشده و از مخالفت دست بر نداشتند و لغو كامل هيات تدوين قانون اساسي و در نتيجه لغو پيش نويس قانون اساسي را خواستار شدند.
كاملاً واضح است كه مخالفان با قانون اساسي و در نتيجه «نظم جديد» مخالفند و اين مخالفت از يك سو به نقش برجسته مردم در انتخاب متوليان امور برمي گردد و از سوي ديگر به نقش دين و نهادهاي ديني در امور تقنيني و هويتي مصر باز مي گردد. مخالفان قانون اساسي مي دانند كه اگر نظام هر شهروند يك رأي حاكم باشد، جايي براي احزاب پرمدعايي مانند الوفد كه فاقد پشتوانه اجتماعي هستند باقي نمي ماند. بعضي از اين احزاب مثل الوفد كه دهها سال از حيات آنان مي گذرد به دليل وابستگي به غرب و هويت سكولاريستي شان قادر نيستند يك فراكسيون 10 نفره در مجلس 485 نفره مصر داشته باشند. از اين حيث دمكراسي توده اي و از اين مهمتر مردم سالاري ديني براي آنان مضر خواهد بود. آنان در روزهاي اخير با شعار عليه «ديكتاتوري» افرادي را كشتند، مغازه هايي را به آتش كشيدند چون نمي توانند از طريق مسير قانوني و حضور در انتخابات حرف خود را به كرسي بنشانند.
در اين ميان مواضع غربي ها بسيار جالب- و البته از قبل قابل پيش بيني- بود. وزير امور خارجه آمريكا با مخالفان قانون اساسي جديد مصر ابراز همدلي كرد و با صراحت گفت: آمريكا همه ظرفيت خود رابراي كمك به مخالفان و تحقق خواسته هاي آنان به ميدان مي آورد. اتحاديه اروپا نيز از روند تحولات مصر ابراز نگراني كرد و رسانه هاي آن تصويري از يك انقلاب تازه در مصر ارائه كردند. رسانه هاي عربستان سعودي، قطر و... عليه مرسي وارد ميدان شدند. «شرق الاوسط» كه با پول سعودي در لندن چاپ مي شود ديروز طي تحليلي مرسي را متهم كرد كه از قدرت خود سوء استفاده كرده و مصر را به آشوب كشيده است. جالب اين است كه يك رسانه ديگر سعودي- الحيات- هم ديروز در سرمقاله خود مرسي را به دنباله روي از حسني مبارك متهم كرد و حال آنكه همين عربستان همه ظرفيت خود را براي رهانيدن رئيس جمهور مخلوع مصر پاي كارآورد و ملك عبدالله از حسني مبارك خواست كه براي ادامه حيات خود به «رياض» بيايد. در تحولات مصر يك اتفاق جالب اين بود كه جاي افراد عوض شد.
حمايت نيروهاي مذهبي از محمد مرسي و تظاهرات ميليوني ديروز مردم بخوبي نشان داد كه آموزه هاي اسلامي از محبوبيت بالايي برخوردار است. مقاومت مرسي در مواجهه با مخالفان قانون اساسي هم نشان داد كه او و اخوان المسلمين از نتايج انتخاباتي مجلس آينده كه ظرف 5 ماه آينده برگزار خواهد شد، نگراني ندارد چرا كه اگر اين نگراني وجود داشت، مرسي به جاي تأكيد بر به جريان افتادن قانون اساسي جديد، روي حفظ شرايط فوق العاده تأكيد مي كرد و براي رفع مشكل اخوان وقت مي خريد.
كاملاً واضح است كه قانون اساسي جديد مصر كه اين روزها در پشت صحنه اخبار رسانه هاي مخالف در سطوح بين المللي و منطقه اي برجسته شده است، مي تواند براي منطقه الهام بخش باشد. جداي از اين كه خود مصر در سطح جهان عرب، جهان اسلام و قاره آفريقا از جايگاه برجسته اي برخوردار است، مصر حدود سه پنجم مسلمانان و سه چهارم اهل سنت را از نظر مذهبي تحت پوشش دارد. الازهر گرچه در مصر است اما ماموريتي فرامرزي دارد و ماده 4 قانون اساسي مصر ايفاي چنين نقشي را براي الازهر با صراحت تمام- و با عبارت مجاله الامه الاسلاميه و العالم كله- اعلام كرده است. ايفاي نقش مذهبي كه معطوف به ساخت يك دولت باشد براي غرب و رژيم هاي وابسته آن بسيار نگران كننده است.
غرب براساس سياست شناخته شده اش با هر نوع وحدت مذهبي، فرهنگي، سياسي و... جهان اسلام مخالف است و براي متلاشي كردن جهان اسلام همه ظرفيت هاي خود را به ميدان آورده و در فاصله 100 سال گذشته به توفيق هاي زيادي رسيده است. حالا اگر سني ها نه در ذيل يك گرايش افراطي كه از جامع المدينه تغذيه مي شود بلكه در ذيل يك گرايش عقلاني كه برادري مسلمانان را دنبال مي كند و پيروي از هر مذهب اعم از مذاهب شيعي و مذاهب سني را مجزي مي داند، گرد هم آيند، توطئه 100 ساله غرب از ميان برمي خيزد و گروه هاي وابسته كه به نام دين خون مسلمانان را مي ريزند، به حاشيه مي روند.
مردم سالاري ديني در مصر براي غرب خطرناك است چرا كه از يك سو چنين الگويي كالايي ذيل عنوان «ليبرال دموكراسي» را از سكه مي اندازد و از سوي ديگر زمينه ساز حل و فصل مسايل جهان اسلام در درون خود جهان اسلام مي شود. غرب به خوبي مي داند كه مردم سالاري ديني كه با الازهر ضمانت شود گرايش زيادي به تشيع دارد كما اينكه در طول تاريخ الازهر اين گرايش، برجسته بوده است. كم نيستند علماي برجسته مصري نظير سيد قطب، محمد قطب، محمد عبده، شيخ شلتوت و شيخ سليم كه با صراحت از ائمه شيعه با عناويني نظير «برترين فقهاي امت در همه اعصار» ياد كرده و آنان را بر شيوخ برجسته فرق اهل سنت نظير مالك ابن انس، ادريس شافعي، احمد حنبل و ابوحنيفه برتر دانسته اند. همه مي دانند كه علماي برجسته الازهر مصر براي ائمه شيعه و مراكزي كه به نام آنان در قاهره، اسماعيليه و... وجود دارد قداست و اهميت ويژه اي قائل هستند همين سه سال پيش در واكنش به يكي از وهابي هاي مصر كه گفته بود راس الحسين بايد خراب شود يكي از علماي الازهر- شيخ علي جمعه- گفت: «خفه شو اي مزدور، خدا دهانت را خرد كند ما دستي كه به سمت راس الحسين دراز شود را از كتف قطع مي كنيم» و فرداي آن روز نزديك به سه ميليون مصري در ميدان امام حسين(ع) قاهره تجمع كرده و به وهابي ها هشدار دادند. غرب و رژيم هاي وابسته به آن مي دانند كه وحدت شيعه و سني از يك سو و وحدت مصر و ايران مي تواند ژئوپليتيك منطقه را دگرگون كند. البته فعلا فاصله اي وجود دارد. نگراني غرب اين است كه اين قانون اساسي به از ميان رفتن فاصله منجر شود.
سعدالله زارعي
 


نيسان (گفت و شنود)

گفت: اين روزها مدعيان اصلاحات و گروه هاي ضد انقلاب و رسانه هاي بيگانه در يك اقدام هماهنگ و مشترك همه توان خود را براي بندبازي و سوءاستفاده از شرايط اقتصادي كشور به ميدان آورده اند.
گفتم: ماموريت دارند كه تحريم ها را موثر قلمداد كنند!
گفت: ولي اين مدعيان اصلاحات كه وقتي دولت و مجلس را در اختيار داشتند به تنها موضوعي كه اصلا اهميت نمي دادند مسائل اقتصادي و معيشتي مردم بود.
گفتم: علاوه بر اين، هيچ پرونده فساد كلان اقتصادي را هم نمي توان نام برد كه مدعيان اصلاحات در آن مستقيما دست نداشته باشند. مثل ماجراي پتروپارس، مارين سرويس، شهرام جزايري، قطعات فولادي و...
گفت: هر وقت هم كه به آنها اعتراض مي شد، پاسخ مي دادند كه ما براي توسعه سياسي آمده ايم و به مسائل اقتصادي كاري نداريم! در حالي كه آقاي خاتمي در تبليغات انتخاباتي خود ده ها شعار اقتصادي داده بود.
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو پدرش مريض شده بود، زنگ زد به اورژانس، آمبولانس كه اومد، همه خانواده سوارش شدند. پزشك پرسيد؛ مريض كدوم يكي از شماست؟ و يارو گفت؛ پشت سر ما دارند با نيسان ميارنش!
 


واشنگتن پست گزارش داد

كاخ سفيد ايران را تحريم مي كند نماينده آمريكا در سازمان ملل آن را دور مي زند

روزنامه آمريكايي واشنگتن پست در مقاله اي افشاگرانه از سرمايه گذاري هاي خارجي «سوزان رايس» در شركت هايي خبر داد كه تا همين اواخر با ايران تجارت داشته اند.
رايس كه اكنون نماينده آمريكا در سازمان ملل است، اصلي ترين گزينه براي تصدي پست وزارت امور خارجه در دولت دوم اوباما به شمار مي رود.
اين موضوع در حالي مشخص مي شود كه سوزان رايس بواسطه حمله به كنسولگري آمريكا در شهر بنغازي در 11 سپتامبر سال جاري كه منجر به كشته شدن سفير آمريكا در ليبي شد، تحت انتقادات شديدي قرار دارد.
به نوشته واشنگتن پست، شركت هايي كه رايس و همسرش در آنها سهامدار هستند از جمله شركت هايي هستند كه در سراسر جهان فعاليت دارند و برخي از آنها به واسطه تحريم هاي موجود روابط خود با ايران را قطع كرده اند.
در همين رابطه «ارين پلتون» سخنگوي رايس در سازمان ملل متحد گفت: در مورد موضوع ايران، رايس تلاش كرده تا بواسطه عمل نكردن تهران به تعهداتش، تحريم هاي ايران افزايش بيابد. از همين رو ايران هم اكنون از هر زمان ديگري منزوي تر است.
به گفته پلتون، رايس با توجه به مسئوليت خود در دولت آمريكا اقدام به انتشار ليست درآمدها و دارائي هاي خود كرده و بر اساس اين فهرست رايس در شركت هاي طرف قرارداد با ايران از جمله «اني» و «رويال دوچ شل» سهامدار است.
بر همين اساس بزرگترين سرمايه گذاري وي، خريد بين 50 تا 100 هزار دلار سهام از شل بوده است. شل از معروف ترين شركت هاي بين المللي نفت جهان است كه در اوايل سال جاري ميلادي بواسطه تحريم هاي غرب، خريد نفت از ايران را متوقف كرد.
در همين رابطه تلاش واشنگتن پست براي برقراري ارتباط با مسئولان شل بي نتيجه بود اما يكي از مقامات رده مياني اين شركت كه خواست نامش فاش نشود اعلام كرد كه شركت شل بواسطه تحريم ها و اينكه نمي تواند پول نفت خريداري شده از ايران را به تهران بازگرداند، يك ميليارد دلار به جمهوري اسلامي بدهكار است.
علاوه بر شركت شل، رايس و همسرش بين 15تا 50 هزار دلار سهم در شركت «اني» دارند. شركت نفتي ايتاليايي اني از جمله شركت هايي است كه مي تواند به خريد نفت از ايران ادامه بدهد.
در همين رابطه كپيتال هيل نيز شروع به بررسي ارتباط رايس با شركت هاي طرف قرارداد با ايران كرده و از وي خواسته تا در اين مورد توضيحاتي بدهد.
در همين رابطه يكي از جمهوريخواهان حاضر در كنگره به واشنگتن پست گفت: موضوع ارتباط رايس با اين شركت ها، به ليست پرسش هايي كه رايس بايد به آنها پاسخ بگويد اضافه شد. بر همين اساس اكنون ابهامات موجود درباره گذشته سوزان رايس افزايش يافته است.
از سوي ديگر برخي از اعضاي كنگره كه با رايس در اين رابطه صحبت كرده اند، اعلام داشتند كه مشكلي در مورد ارتباط رايس با شركت هاي طرف قرارداد با ايران وجود ندارد اما بهتر آن است كه افرادي با چنين سمت هايي از اين قبيل روابط خودداري كنند.
واشنگتن پست در پايان مي نويسد: البته اين شركت ها تحت تحريم هاي آمريكا عليه ايران، اكنون مراودات تجاري خود را با ايران قطع كرده اند ولي اينكه نماينده آمريكا در سازمان ملل يكي از سهامداران اين شركت ها بوده، خود مغاير با قانون آمريكا است و اين كار وي نقض قوانين اين كشور محسوب مي شود.
خاطرنشان مي شود ماه گذشته نيز روزنامه صهيونيستي «تايمز اسرائيل» طي گزارشي ارتباطات ميت رامني كانديداي جمهوري خواه با شركت هايي كه سابقه همكاري با ايران دارند را افشا كرد.
آن گزارش بر پايه اسناد منتشره حاكي از آن بود كه رامني علي رغم ژست مواضع راديكال عليه ايران، تحريم ها را دور مي زده و در شركت هاي مرتبط با ايران سرمايه گذاري كرده است.
 


براي دومين بار واشنگتن مشتريان نفتي ايران را از تحريم معاف كرد

سناي آمريكا دور دوم معافيت مشتريان اصلي نفت ايران از تحريم هاي مالي واشنگتن را تصويب كرد.
پيشتر خريداران اصلي نفت ايران در آسيا اعلام كردند كه احتمالا موافقت آمريكا را براي تداوم واردات نفت از ايران بدون اينكه مشمول تحريم هاي مالي واشنگتن قرار بگيرند، به دست خواهند آورد.
مقامات دولتي در هند و كره جنوبي گفتند كه انتظار دارند معافيت آنها از تحريم هاي مالي آمريكا عليه خريداران نفت ايران كه در اواسط امسال حاصل شد، براي شش ماه ديگر تمديد شود. همچنين يك خريدار بزرگ نفت ايران در چين و بزرگترين شريك تجاري ايران اعلام كرد كه انتظار دارد معافيت آمريكا براي اين شركت نيز تمديد شود.
آمريكا قرار است كه تا هفتم دسامبر (17 آذر) درباره تمديد اين معافيت ها كه به شرط كاهش واردات نفت مشتريان اصلي نفت ايران هستند، تصميم بگيرد.
تمديد اين معافيت به معني اين است كه بانك هاي سه كشور هند، كره جنوبي و چين از تهديد واشنگتن مبني بر قطع ارتباط با نظام مالي آمريكا معاف خواهند شد.
يك منبع آگاه در وزارت اقتصاد كره جنوبي به خبرگزاري رويترز گفت: ما انتظار داريم كه نتايج بسيار مثبتي حاصل شود، زيرا واردات نفت ما از ايران در نيمه دوم امسال بسيار كم بوده است.
اين منبع افزود: بيانيه درباره معافيت در تاريخ هفتم دسامبر در وب سايت وزارت امور خارجه آمريكا اعلام خواهد شد. تاريخ شروع تمديد معافيت ها هشتم دسامبر است. ما در حال حاضر گفت وگوها با آمريكا را به پايان رسانده ايم.
همچنين يك منبع دولت هند نيز كه از گفت وگوها با آمريكا آگاه است، گفت: ما مطمئنا از تمديد معافيت برخوردار خواهيم شد. ما واردات نفت از ايران را در شش ماه اخير كاهش داده ايم و من مشكلي در زمينه دريافت معافيت نمي بينم.
سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا گفت: تصميمات درباره تمديد معافيت ها اوايل دسامبر اعلام خواهد شد.
به گزارش ايسنا كره جنوبي و هند اولين بار در 11 ژوئن و پس از آنها چين در تاريخ 28 ژوئن از معافيت تحريم هاي مالي عليه خريداران نفت ايران برخوردار شدند. معافيت اين سه كشور قرار است در ماه دسامبر تمديد شود. همچنين معافيت ژاپن ديگر خريدار نفت ايران در ماه سپتامبر تمديد شد.
همچنين فعالان نفتي آگاه به سياست هاي دولت چين گفتند كه انتظار دارند معافيت آنها نيز تمديد شود زيرا آنها حجم واردات خود را از ايران كاهش داده اند.
 


فريدون عباسي:

پاسخ به مطالعات ادعايي مستلزم دريافت اسناد معتبر است

رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان تاكيد كرد كه ايران در صورتي به ادعاهاي غرب در خصوص فعاليت هاي هسته اي اش پاسخ خواهد داد كه اسناد قابل قبولي در اين باره دريافت نمايد.
فريدون عباسي در اين باره گفت: نمي توان با گزارش سرويس هاي اطلاعاتي و امنيتي برخي كشورها، كشور ديگري را متهم كرد.
وي با اشاره به موضوع مطالعات ادعايي افزود: هر وقت سند قابل قبولي درباره اين ادعاها به ما ارائه كنند، درباره آن صحبت مي كنيم.
عباسي كه با ايسنا گفت وگو مي كرد، در پاسخ به اين پرسش كه آن چه تحت عنوان «رويكرد ساختاري» در گزارش اخير آژانس مورد اشاره قرار گرفته است، چارچوب مداليته احتمالي است كه ممكن است ميان دو طرف به توافق برسد؟ با تاكيد بر اين كه «هر رويكرد ساختاري بايد حقوق ايران را تامين كند» افزود: قبلا اين طور بود كه اسنادي را مطرح مي كردند، اما اصل آن اسناد را به ما ارائه نمي كردند در حالي كه انتظار داشتند براساس آن اسناد ادعايي ما پاسخ دهيم.
وي گفت: اما هر وقت سندي قابل قبول را ارائه كنند ما درباره آن صحبت مي كنيم.
عباسي با بيان اين كه «نمي توان با گزارش سرويس هاي اطلاعاتي و امنيتي برخي كشورها، كشور ديگري را متهم كرد» افزود: آژانس بايد به مسير صحيح خود برگردد و به گزارش بازرسانش در ايران استناد كند. گزارش بازرسان نشان مي دهد كه ايران به طور كامل مقررات آژانس را رعايت مي كند و تمامي مواد و فعاليت هاي هسته اي ايران را نيز تحت نظارت دارد.
رئيس سازمان انرژي اتمي درباره تكرار درخواست آژانس براي بازديد از سايت پارچين با يادآوري اين كه سايت پارچين هسته اي نيست، خاطرنشان كرد: آنها بايد دلايلشان مبني بر اين كه در سايت پارچين فعاليت هسته اي وجود دارد را ارائه كنند، پس از آن ما آن را بررسي مي كنيم و بعد اجازه بازديد مي دهيم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه اجازه بازديد از سايت پارچين از سوي ايران منوط به توافق بر سر يك مداليته براي حل و فصل مسائل باقي مانده ادعايي شده است؟ گفت: رويكرد ساختاري كه در گزارش آژانس به آن اشاره شده است، بحث هايي است كه ميان دو طرف ايران و آژانس طرح شده است؛ اين صحبت ها بايد به طور منطقي بررسي شود تا بتوانيم به يك چارچوب مشخص و روشن براي رفع ابهامات و سوالات برسيم.
عباسي تصريح كرد كه چنانچه منطق، محور بحث باشد حتما در آينده با آژانس به توافق دست پيدا خواهيم كرد.
 


قاضي سراج خبر داد

صدور 30 كيفرخواست و 5 رأي جديد براي متهمان فساد بزرگ بانكي

قاضي رسيدگي كننده به پرونده فساد بانكي با اعلام صدور 5 رأي جديد در مرحله دوم رسيدگي به اين پرونده گفت: براي حدود 30 نفر نيز كيفرخواست صادر شده است.
ناصر سراج با بيان اينكه پرونده فساد بزرگ بانكي 200 متهم دارد، اظهار كرد: در مرحله نخست به اتهامات 40 متهم رسيدگي شد و مرحله دوم هم آغاز شده ولي مشخص نيست چند جلسه ديگر طول مي كشد.
رئيس شعبه اول دادگاه انقلاب افزود: براساس قانون دادگاه ها به صورت علني برگزار مي شود و مرحله دوم رسيدگي به پرونده متهمان فساد بزرگ مالي هم به صورت علني در حال برگزاري است ولي ما دائم نبايد از خبرنگاران دعوت كنيم بياييد فلان دادگاه علني است. مهم اين است كه علني برگزار مي شود.
سراج در گفت وگو با خبرگزاري ها در پاسخ به سؤالي درباره اينكه آيا ديوان درباره رأي صادره از مرحله اول پرونده فساد بزرگ مالي نظر نداده است؟ گفت: هنوز چيزي به دست ما نرسيده است.
قاضي رسيدگي كننده به پرونده فساد بزرگ مالي پيش از اين گفته بود كه اين پرونده با حدود 28 هزار و 544 برگ يك ماه است كه به ديوان عالي كشور رفته است.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤كشور اسلامي ايران در كنار 20 ميليون نيروي بسيجي جان فدا براي انقلاب 20 ميليون نفر نيز نيروي اطلاعاتي دارد بنابراين افراد ضدانقلاب نگويند كه فلان گزارش روزنامه كيهان باعث شد مشكل پيدا كنند و به اين روز فلاكت بار بيفتند. كيهان هم قطره اي از اين دريا است و البته خاكريز حزب الله محسوب مي شود. طرف حساب نيروهاي ضدانقلاب سر در آخور بيگانگان، ملت هميشه در صحنه است.
6091---0915
¤ايجاد تفرقه و تنش اخير در مصر خواسته آمريكا و اسرائيل است.
رضايي
¤بنازم به فرمايش و درايت امام راحل كه فرمودند: اين غده سرطاني اسرائيل بايد از پيكره جهان اسلام جراحي شود. ثمره مقاومت جانانه 8 روزه غزه اين شد كه بالاترين فرد اسرائيل ايهود باراك استعفا دهد و كلا از عالم سياست خارج شود. اين نشان مي دهد كه جراحي غده سرطاني شروع شده است و نوچه هاي بعدي هم سرنوشت شان بدين ترتيب خواهد بود.
0635---0919
¤موشك هاي فجر 3 و5 ايران اسلامي به دست با كفايت رزمندگان فلسطين نه تنها گنبد آهني مشترك اروپا و آمريكا و زورگويان عالم را سوراخ كرده، بلكه برجك همه حاكمان مرفه مسلط بر منابع ملت هاي مسلمان كه خود را از بندگي خداي متعال رها كرده و به ملت هاي خود پشت كرده اند را پراند از جمله امير قطر، امارات و بحرين و فتنه گران فرقه سبز منادي نه غزه-نه لبنان داخلي خودمان كه ننگ دريوزگي مزدوران فوق الذكر را در كارنامه خود دارند و مرعوبيني كه مي خواهند به فرزندان روح الله القا كنند كه شرايط بحراني است. در ضمن رزمندگان غزه انتقام شهداي هسته اي ما را از متجاوزان گرفتند.
گل محمد نوراني
¤رزمندگان حماس اعلام كردند اگر تا چند سال ديگر به روند تقويت خود ادامه دهند مي توانند با كار بر روي برد موشك ها و قدرت تخريب سلاح ها به يك قدرتي همانند حزب الله لبنان دست يابند و از فاز تدافعي وارد فاز تهاجمي در برابر رژيم صهيونيستي شوند. اما رئيس ستاد مشترك ارتش رژيم صهيونيستي گفته كه از هر راهي براي ممانعت از دسترسي نوار غزه به سلاح استفاده خواهيم كرد. و شايد كارهايي در برنامه هاي خود داشته باشند، لذا بايد نيروهاي مقاومت بناي كار خود را بر دانش بگذارند و با مواد خام بتوانند با دانش بالا سلاحها را خودشان توليد كنند.
اميد پوركياني
¤در سالروز عمليات هفتم آذر 1359 نيروي دريايي كشور در نابودي نيروي دريايي متجاوز بعثي از فرماندهان شايسته اين نيرو تقاضا دارم از فرصت پيش رو استفاده كنند و از زيرساختهاي موجود در كشور و با دانش موجود و با تمركز و تجميع نيروها و سرعت بخشيدن به كارهاي پژوهشي، نيروهاي دريايي را به يك نيروي دريايي راهبردي تبديل كنند. براي حضور در آبهاي دور دست به زيردريايي هاي بزرگ نياز داريم كه نيروي محركه آنها سوخت اتمي باشد. چون اين نوع سوخت قابليتهاي فراواني دارد.
رضا محمودي
¤ اخبار 30:20 برنامه اي در مورد فتنه 88 ساخته بود كه جاي خوشحالي داشت. بر همه ملت ثابت شده كه سران فتنه باعث كشته شدن شماري از مردم بسيجي و شهروند بيگناه شده اند. اما چرا چهره اين سران فتنه را مات نشان مي دهد، مردم كه همه را مي شناسند، شتر سواري كه دولا دولا نمي شود؟
حميد متحدي
¤طرح اصلاح قانون انتخابات به ويژه آن بندي كه نامزدها را مكلف مي كند كه از تعدادي نخبه سياسي-مذهبي تأييد بگيرند آگاهانه يا ناآگاهانه آن روي سكه نظريه برتري آراي شهري نسبت به آراي روستائيان را نشان مي دهد و محترمانه مي خواهند براي مردم قيم تعيين كنند آن هم قيمومت خواصي كه در حادثه 18 تير 78 و خرداد 88 خود را سرباز كه گاهي با سكوت و گاهي با طرفداري از باطل و اين مردم به فرموده حضرت امام پابرهنگان و ولي نعمتان نظام بودند كه در دوران دفاع مقدس و فتنه هاي اخير با همه هستي به پاسداري از نظام و مقابله با رفاه طلبان بي درد برخاستند و خيانتكاران را بر سر جاي خود نشاندند.
گل محمدي
¤ حمايت اخير آمريكا و غرب از جنايات صهيونيست ها در غزه يك فرصت براي انقلاب اسلامي است. هر زماني كه اين جنايتكاري ها فروكش مي كند و يك فضاي فريبنده و سكوتي غفلت زا پيش مي آيد، مهره هاو عناصر غرب گرا در كشورهاي اسلامي و حتي ايران شروع به مانور دادن براي ترويج گفتمان و فرهنگ غربي مي كنند. اما زمان هايي مثل حالا كه غرب نقاب رنگارنگ را از چهره كريه خود كنار مي زند بهترين فرصت و روشنگري فرهنگي و رسانه اي براي ماست كه غرب را در زمينه هاي مختلف به چالش بكشانيم. قوه قضائيه در مبحث حقوق بشر وارد شود، در وزارت خارجه هم بهترين فرصت براي پيشبرد ديپلماسي عمومي است.
اصغر محمودي
¤ اگر تمام دولت ها و ملت هاي حامي مردم مظلوم فلسطين حمله سايبري گسترده اي را عليه گنبد آهنين صهيونيست ها انجام بدهند رژيم جعلي اسرائيل هر چه زودتر نابود خواهد شد و جهان روي آسايش و آرامش به خود خواهد ديد.
8007-0919
¤ ايران در زمينه صلح خاورميانه نبايد سكوت كند. به محض اينكه فضا آرام مي شود ايران را تحت فشار مي گذارند كه ايران بايد براي گفت وگو ملحق شود، اما اين روزها كه غزه را به خاك و خون مي كشند، ايران بايد صدايش را بالا ببرد كه اين چه همزيستي است كه فرزندان مسلمان بي گناه به خاك و خون كشيده مي شوند. امروز بهترين فرصت براي ماست كه تمام دعاوي خود را با غربي ها حل و فصل كنيم با رسانه و سلاح افشاگري و روشنگرانه و به راحتي مي توانيم تمام تهديدهاي نرم را خنثي كنيم.
يك شهروند
¤ از بانك شهر منطقه 14 شهرداري با ارائه فاكتور از فروشگاه شهروند مبلغ 4 ميليون تومان وام لوازم خانگي با بازپرداخت 15% دريافت نمودم آيا اين مبلغ كارمزد و سود از نظر قانوني و شرعي مورد تاييد بانك مركزي جمهوري اسلامي است؟
يكي از كارمندان شهرداري
¤ 11 سال پيش از همسرم در دوبي طلاق گرفتم كه ثبت طلاق در شناسنامه ام نيز موجود است . مادرم مستمري بگير نيروهاي مسلح است و 80 سال سن دارد. با رضايت او به سازمان بازنشستگي نيروهاي مسلح در ستارخان رفتيم تا مستمري را به دو قسمت تقسيم و يك بخش مادرم و بخش ديگر را من دريافت كنم. وقتي شناسنامه را ارائه دادم گفتند بايد به دوبي بروي و درخواست طلاق مجدد را به سفارتمان بدهي و او از وزارت خارجه كشورمان بخواهد و نامه وزارت خارجه را به دادگاه ارائه دهي و دوباره تقاضاي طلاق كني؟! گفتم اينكه 3-2 سال طول مي كشد گفتند مي دانيم؟! آيا اسم اين كار جز سرگرداني مردم و ايجاد نارضايتي چيز ديگري است؟
الهه خالصي
¤ در ناحيه 6 منطقه 12 شهرداري تهران در بن بست اين منطقه داراي پلاك هاي 1-2-3 و مستقل است و از زمان قبل از انقلاب هيچ نامي براي اين بن بست در نظر گرفته نشده است لذا از شوراي نامگذاري شهرداري تقاضا داريم نامي براي اين بن بست بگذارند.
كريمي
¤از صداوسيماي جمهوري اسلامي درخواست مي شود نسبت به پخش سرود، «آمريكا آمريكا مرگ به نيرنگ تو خون جوانان ما مي چكد از چنگ تو» در مناسبتهاي مختلف بويژه در ايام 16 آذر و دهه فجر اقدام نمايد.
يك هموطن از شهررضا
¤ حضرت علي بن موسي الرضا(ع) مي فرمايند: مبدا اعمال نيك را به اتكاي دوستي آل محمد(ص) رها كنيد و مبادا دوستي آل محمد(ص) را به اتكاي اعمال صالح از دست بدهيد زيرا هيچ كدام از اين دو به تنهايي پذيرفته نمي شود
0142-0913
¤ شهرداري نظرآباد بدهي كلاني دارد چرا با وجود اين مشكل براي اعضاي شوراي شهر هر روز مبلغ 60 هزار تومان هزينه غذا صورت مي گيرد. در حالي كه فاصله اين مسئولين تا منزلشان يك كيلومتر هم نمي شود.
7346-0912
¤ كاركنان قسمت كسر خدمت پادگان 23 پرندك با مراجعين رفتار مهربانه و دلسوزانه دارند از طريق اين ستون مراتب قدرداني خود را از آنان اعلام مي دارم.در ضمن اين كار آنان كه تابلوي خيرمقدم به ايثارگران روي ديوار نصب كرده اند كار خيلي قشنگي است.
9006-0919
¤ اگر برخي از مديران و مسئولين كشور مقداري از غيرت، مديريت، سردمداري و ولايت پذيري حاج قاسم سليماني از سرداران دوران دفاع مقدس را داشتند خيلي از مشكلات كشور حل شده بود.
8384-0938
¤ از غافلان محرم مرا جدا كنيد
كم كم پروانه هاي روز دهم را صدا كنيد
چيزي دگر به شهادت مولا نمانده است
به مجلس سيدالشهدا كه مي رويد مرا هم دعا كنيد.
5559-0937
¤ با اين عادي سازي رابطه بين دختر و پسر نامحرم در فيلم ها و سريال هاي تلويزيون كار از نصيحت گذشته بايد يكي پيدا بشود و فرياد بزند كه به داد اسلام برسيد.
5560-0918
¤ در يكي از برنامه هاي شبكه كودك تلويزيون شعر كودكانه اي پخش شد كه در آن كودك به زبان شعر به خدا عصر به خيرمي گفت كارشناسان علوم ديني و معارف نظر بدهند آيا اين گونه تكلم با خداوند به منظور برقراري ارتباط كار درستي است يا خير؟
قلي زاده
¤ اسلام عزيز در برخورد كريمانه خود با اقليت هاي ديني هميشه سربلند بوده و هست ولي درمقابل در بعضي از مناطق دنيا مثل كشور ميانمار شاهد انواع جنايت عليه مسلمانان مظلوم اين كشور هستيم و هيچ حركتي از مدافعين حقوق بشر از جمله دريافت كنندگان جايزه نوبل ديده نمي شود چرا؟
3849-0912
¤ از ديپلماسي كشورمان درخواست مي شود در برابر وحشي گري سفاكان در ميانمار و قتل و غارت مسلمين مظلوم اين كشور با جديت بيشتري وارد عمل شوند.
7327-0915
¤ تمام جنايت هاي صهيونيست ها با دستور كاخ سفيد و آگاهي كامل انگليس و اتحاديه اروپاست و بهترين راهكار اين است كه حضرت علي(ع) مي فرمايد: شر را فقط شر رفع مي كند و تنها زهر درمان زهر است لذا بهترين اقدام در برابر رژيم صهيونيستي مقابله به مثل است. هر كاري كه اسرائيلي ها مي كنند عينا همان را بايد با خودشان انجام داد.
يك شهروند
¤ ضمن تشكر از مطالب يادداشت روز و خبر ويژه، نمي دانم چرا اسامي برخي از فراري هاي فتنه و... با نام مستعار و حروف مقطع نوشته مي شود؟ اين افراد خائن را بايد مردم بيشتر بشناسند.
ناصر از ساوه
¤ در مناظره هاي شبكه 3 سيما كساني كه به نمايندگي از طرف جريان اصلاحات حاضر مي شوند نشان مي دهند كه اين جريان نه منطق دارد نه آگاهي و نه حداقل درست صحبت كردن را بلد است. نمونه اش آقاي كواكبيان. من پيشنهاد مي كنم آقاي كواكبيان پاي ثابت همه مناظره ها باشد!
8865-0912
¤ فقط به دليل اينكه در مناظره آقاي شريعتمداري و اصغرزاده روزنامه خوب كيهان مظلوم واقع شد از اين پس روزنامه كيهان مي خوانم و آن را خريداري خواهم كرد.
3114-0917
¤ رئيس جمهور در سفرهاي خارجي به ريز مسائل توجه دارند اما وقتي در برخي از سفرها آرم الله اكبر و پرچم كشورمان برعكس بالا مي رود، چرا تيم همراه دقت لازم را به خرج نمي دهند.
مهاجري
¤ آيا ضرورت برخورد انقلابي با ضدانقلاب داخل احساس نمي شود؟ تا كي با اين منافقين كوردل بدتر از كفار بايد مدارا كرد؟
4147-0937
¤ مردم تركيه مردمان ذلت پذيري نيستند ولي نخست وزير و وزير خارجه آن بر خلاف مردم آلت دست آمريكا شده اند كه توماس فريدمن تحليل گر نيويورك تايمز با كمال وقاحت مي گويد به تركيه ماموريت داده ايم كه از جانب ما به سوريه به يك كشور مسلمان و برادر حمله كند. براي نخست وزير و وزير خارجه تركيه مايه شرم است كه چنين ماموريتي را اجرا كند.
يك دبير
¤ امروز ما ايرانيان هرگاه شليك موشكي را مي بينيم يا گفت وگوهاي هر محفلي را در باره موشكي مي شنويم به ياد شهيد تهراني مقدم مي افتيم و آگاهانه به روح خداجوي ايثارگرش درود مي فرستيم. اين بخشي از پاداش خداوند است براي بندگان خداجويش.
يك شهروند
¤ به خاطر خدا از مديران قوه قضائيه اكيدا بخواهيد كلمات «قاطعانه» و «بي اغماض» را از فرهنگ گفتاري خود حذف كنند.
8516-0919
¤ آيا اين انصاف است كه رئيس كميسيون مجلس دكتر شهرياري وضعيت بهداشت و درمان كشور كه هم اكنون هزاران نفر از خارج براي جراحي به ايران مراجعه مي كنند در سيما بگويد وضع ما بعد از افغانستان از همه دنيا بدتر است؟
1163-0912
¤ خداوند به كارگردان و ديگر دست اندركاران تهيه برنامه پر محتواي «به سمت خدا» كه معنويت و آرامش را به خانواده ها هديه مي كنند جزاي خير و موفقيت روزافزون بدهد.
0642-0936
¤ در روايات داريم كه وقتي ماه محرم فرا مي رسيد، حضرات معصوم(ع) نمي خنديدند متاسفانه در برخي برنامه هاي دهه اول محرم صدا و سيما شاهد بوديم به جاي پخش مراسم سخنراني و روضه خواني در سوگ امام حسين(ع) و يارانش، گاه برنامه هاي شاد پخش مي شد.
يك شهروند
¤ اميدواريم كليه روحانيون معظم با تبليغات و سخنراني ها شايسته و خالصانه اهداف حماسه حسيني را در حد وسيع تري در جامعه تبيين كنند و درس هاي اين واقعه عظيم را هر چه بهتر و بيشتر از سال هاي قبل تبيين كنند.
يك شهروند
¤ وقتي تركيه مي خواهد به خاك سوريه تعرض كند، روسيه در مقابل به سران تركيه اولتيماتوم مي دهد و مي گويد تعرض تركيه به خاك سوريه را تعرض به خاك روسيه قلمداد مي كنيم چرا ما نبايد در برابر تجاوزات دشمن مشترك خود نسبت به ملت مسلمان و مظلوم مردم سوريه و بحران اين گونه حمايت خود را اعلام كنيم؟
هموطني از سراب
¤ دولت آمريكا كه همه ساله ميليون ها دلار بابت خرابكاري در ايران هزينه مي كند حال بايد با خسارت هاي طوفان سندي تاوان جنايت هاي خود را بپردازد.
7561-0917
¤ 8سر عائله دارم 4دختر دم بخت و مستاجرم به خاطر مشكل بيماري توان تهيه پلاتين ندارم و زمين گيرم براي تهيه نان خالي مشكل دارم دست نياز به سوي خداوند بي نياز دراز مي كنم و از بندگان خداوند كه توان مالي دارند درخواست مساعدت دارم.
خسروبگي قم
¤ دانش آموز دوم دبيرستان نمونه دولتي در شهرستان كه از ناحيه دست و پا فلج است و با دهان مي نويسد و بسيار با استعداد مي باشد نياز به ويلچر برقي براي رفتن به مدرسه دارد از خيرين محترم درخواست مساعدت دارد.
4573-0915
¤ تمام سرمايه و زندگي ام را كه 15ميليون تومان وام بود به عنوان سپرده در بانك گذاشته بودم با نوسان ارز و طلا ارزش آن به يك سوم كاهش پيدا كرده است. هرگز از مديران و مسئولين كه در به وجود آمدن اين وضعيت مقصر هستند نمي گذرم.
7991- 0936
¤ از مسئولين دلسوز ملت درخواست مي شود به جاي پرداختن به مسائل فرعي و حاشيه اي به باز كردن گره هاي كور در جامعه بويژه حل مشكلات تورم و گراني چاره انديشي نمايند.
1052-0912
¤ دولت به جاي اينكه هر روز قيمت لبنيات را افزايش بدهد چرا درمورد سيگار كه خطر سرطان به دنبال دارد اين كار را نمي كند؟
اسداللهي از رفسنجان
¤ آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري از روزي دچار خطا و اشتباه در مديريت كشور شد كه حلقه انحرافي در دولت جا خوش كرد و نصايح و رهنمودهاي رهبري از سوي ايشان مورد بي توجهي قرار گرفت. تمام موفقيت هاي دولت هم به سبب حرف شنوي از امر ولايت بوده است.
4326-0917
¤ به نظر مي رسد عملكرد فراكسيون رهروان ولايت در مجلس طوري است كه مردم ناچارند در انتخابات بعدي همه آنها را از مجلس راهي ولايتشان نمايند.
9005-0913
¤ 900گرم لوبياي چيتي 6هزار تومان، آيا مگر اين لوبيا هم از خارج مي آيد كه بايد طي اين مدت كوتاه گران شود. لطفا نظارتي بر اين قيمتها باشد كه هركس سرخود اقدام به گراني اين اجناس و مواد غذايي نكند.
يك شهروند
¤ چند روز پيش يكي از مسئولين محترم قضايي در رسانه ها اعلام كرد به زودي محاكمه اخلال گران ارزي شروع مي شود. به ايشان بفرماييد چرا اين قدر عجله؟! تا زماني كه تروريست هاي اقتصادي مدت دار و با حروف اختصاري صورت بگيرد شاهد فسادهايي از اين قبيل خواهيم بود.
5393-0914
¤بخشي از اين گراني ها به تحريم ها برمي گردد، اما علت عمده گراني هاي موجود در بازار به عدم نظارت و سوء مديريت در بخش دولتي برمي گردد و ايجاد نارضايتي در مردم يك برنامه از قبل برنامه ريزي شده است كه هوشياري مسئولان وزارت اطلاعات را مي طلبد. چون در آستانه انتخابات قرار داريم، شايد اين برنامه اي از قبل پيش بيني شده باشد براي كم رنگ جلوه دادن حضور مردم در انتخابات آينده لذا بايد مسئولان هوشيار باشند و درصدد رفع مشكلات برآيند و از فتنه اي ديگر جلوگيري كنند.
بوربور
¤ برخلاف همه تبليغات دروغين شهردار از ساعت 6صبح از ابتداي اتوبان همت تا خروجي چمران جنوب تا ساعت15/10 در راه بندان گير كرده بوديم. خسارتي كه در اثر مصرف بنزين در اين مسيرها به وجود مي آيد از صد تا سيل هم بدتر است.
كاشاني
¤ طي يك ماه اخير بيش از صد دستگاه موتورسيكلت در ورامين سرقت شده است. از مسئولين ناجاي اين شهر درخواست پاسخگويي را دارم.
يك هموطن وراميني
¤ اين آيين جوانمردي كه در سريال «راستش را بگو» شبكه يك از آن سخن مي گويد ظاهرا تعليم آن قسمت از انجيل است كه به حضرت عيسي(ع) نسبت مي دهند كه اگر كسي به تو سيلي زد در پاسخ او طرف ديگر صورتت را جلو ببر براي سيلي بعدي.
8516- 0919
¤ بانك انصار مدت ها پول مردم را در بانك بدون سود ريالي براي قرعه كشي نگه مي دارد آن وقت در شهريور ماه قرعه كشي مي كند. قريب به 2ماه از قرعه كشي سپري شده ولي نتيجه را اعلام نمي كند. چرا؟
4134-0911
¤ پل كن فقط 10سال عمر كرد. از رسانه ها درخواست مي شود درباره علل ريزش پل كن در جاده قديم كه باعث قطع اين راه و ترافيك بسيار سنگين جاده مخصوص شده پي گيري نمايند.
جبلي
¤ وجود تعداد زيادي چاله در محوطه ميدان آزادي كه ورودي تهران و نماد پايتخت كشور محسوب مي شود بيانگر چه چيزي مي تواند باشد. مسئولين شهرداري لطفا پاسخ بدهند.
5590-0935
¤ از مسئولان شهرداري تقاضا داريم فكري به حال افرادي كه درحال ساخت و ساز ساختمان هاي خود هستند بكنند چراكه كارگران اكثرا ساعت 11شب به بعد تيرآهن ها را خالي مي كنند. اين كار باعث سلب آسايش مردم در زمان اوج استراحت مردم است.
يك شهروند
¤ چرا ايرانسل جوايز مسابقه بهار در بهار را اهدا نمي كند؟ در اين مسابقه برنده پلاك طلا شده ام و مدارك و مشخصات لازم را ارسال نموده ام ولي در هر بار پي گيري اظهار مي دارند درحال بررسي است؟
باقريه
¤ كارمندي هستم كه به علت كلاهبرداري از من بيست ميليون بدهكار شده ام و توان پرداخت آن را ندارم و زندگي و شغلم در آستانه فروپاشي است و زندان در انتظارم از خيرين درخواست مساعدت دارم.
3874-0913
¤ مي خواستم از زحمات آقاي بهرام قشقايي مدير ارزشي و ولايتي مجتمع شهيد محمد حبيبي باغ خواص ورامين كه تابلو اعلانات دفتر آموزشگاه را مزين به نام 27شهيد مدرسه نموده و در امور پرورشي بسيار فعال هستند تقدير و تشكر نمايم.
تاجيك
¤ يارانه ما در دو مرحله قبل پرداخت نشده است، علت آن چيست؟
0967-0911
¤ امتيازهايي كه دستگاه قضايي براي خانواده آقاي هاشمي قائل شده و مي شود سم كشنده براي انقلاب است و نااميدي ايجاد مي كند.
8641-0910
¤ 2 فرزند دانش آموز دارم و خودم نيز بيمار اعصاب و روانم كه هيچ منبع درآمدي بجز يارانه ها ندارم شما را به خدا كمكم كنيد كه به نان شب محتاجم.
0585-0919
¤ حضرت زهرا(س) مي فرمايند: خداوند دوستي ما را واجب كرد تا مايه عزت براي اسلام باشد.
6263-0938
 


پيغام دولت آمريكا به سنا تشديد تحريم ها به ضد خود تبديل مي شود (خبر ويژه)

كاخ سفيد مخالف تحريم هاي جديد مصوب سناي آمريكاست. سناي آمريكا در مصوبه اي كه با راي همه اعضا به تصويب رسيد خواستار اعمال تحريم هاي جديد براي بانك ها و شركت هايي شده كه در زمينه هاي كشتيراني و كشتي سازي ، بنادر، انرژي و تجارت طلا با ايران همكاري مي كنند.
تامي ويتور سخنگوي كاخ سفيد در توضيح علت اعلام مخالفت دولت با اين مصوبه گفت: كاخ سفيد با ارسال نامه اي به سران دموكرات ها در سنا تصريح كرده بود كه اعمال تحريم هاي جديد ضرورت ندارد چرا كه اين تحريم ها در تناقض با اعمال تحريم عليه ايران است و مي تواند در راه اعمال تحريم هاي قبلي باعث اختلال شود.
وي گفت؛ به نظر كاخ سفيد اين تحريم ها در برهه فعلي كارآمد نيست. همچنين با توجه به تلاش ها براي اعمال مؤثر تحريم هاي كنوني، تصويب تحريم هاي مضاعف مي تواند روند موجود را تهديد كند.
ويتور گفت: ما در مورد برخي از فرمول بندي هايي كه اكنون در متن بسته تحريم ها قرار دارد نگران هستيم و مي خواهيم با اعضاي كنگره مشورت كنيم تا اقدامات مورد نظر سنا روند جاري را منحرف نكند. يكي از نگراني هاي عمده اين است كه كنگره مشوق معافيت از تحريم ها را به ميزان كافي براي دولت در نظر نگرفته است. اين در حالي است كه دولت مي توانست از طريق معافيت از تحريم ها متحدان خود را براي همسويي با اين روند ترغيب كرده و در مقابل برخي همكاري ها آنها را از تحريم هاي اعمالي عليه ايران معاف كند.
سخنگوي كاخ سفيد معتقد است: تحريم ها عليه اشخاص حقيقي و حقوقي ايراني تنها در شرايطي اعمال مي شود كه آنها به حضور در برنامه هاي هسته اي و موشكي جمهوري اسلامي متهم باشند. اما متن تحريم هاي مصوب سنا مي گويد حتي در صورتي كه اشخاص حقيقي و حقوقي به طور مستقيم در برنامه هاي هسته اي و موشكي حضور نداشته باشند نيز امكان تحريم آنها وجود دارد. از سوي ديگر دولت نمي خواهد بخشي از تحريم هاي جديد را اجرا كند كه به موجب آن بايد در مورد هزاران كشتي كه در بنادر ايراني پهلو مي گيرند و ده ها هواپيماي ايراني كه در فرودگاه هاي جهان به زمين مي نشينند به كنگره گزارش دهد. چرا كه اين روند زمان زيادي را از جامعه اطلاعاتي و مقامات ناظر اعمال تحريم ها عليه ايران تلف مي كند.
در همين حال رويترز گزارش داد خريداران آسيايي نفت ايران براي سومين بار از تحريم هاي نفتي موجود عليه ايران معاف مي شوند.
مقام هاي دولتي هند، كره جنوبي و چين، مي گويند انتظار دارند كه معافيت شان از مجازات هاي ناشي از تجارت نفتي با ايران، براي شش ماه ديگر تمديد شود.
يك منبع آگاه در وزارت اقتصاد كره جنوبي به رويترز گفته است با توجه به اين كه موعد آغاز معافيت هاي جديد 18آذر ماه است، تصميم گيري و اعلام نهايي آمريكا حوالي 17 آذر ماه صورت خواهد گرفت.
سخنگوي كاخ سفيد بدون اظهار نظر در اين خصوص تنها گفته است كه تصميم گيري در مورد تمديد معافيت برخي كشورها از تحريم هاي نفتي ايران طي روزهاي آينده صورت خواهد گرفت.


 


نقش اشباح اپوزيسيون در رونق هتل هاي متروكه دنيا (خبر ويژه)

اگر تشكيل جلسه برخي گروههاي اپوزيسيون هيچ سودي ندارد اما حداقل فرصت شغلي براي كاركنان هتل هايي فراهم مي كند كه مدت هاست محل كارشان متروكه و نيمه تعطيل شده است.
اين مطلب را پايگاه اينترنتي خودنويس (وابسته به برخي عناصر فراري) در واكنش به نشست دو هفته پيش شماري از سلطنت طلبان، عناصر تجزيه طلب و برخي مدعيان اصلاح طلبي و جنبش سبز در هتل «ان.اچ» پراگ منتشر كرد. جواد خادم و شهريار آهي در كنار برخي همكاران ارگان رسمي سازمان سيا (راديو فردا) ميزبان اين جلسه بودند.
خودنويس در مطلبي به ظاهر طنز و منقش به تصوير اشباح كه نهايت عصبانيت از بيهودگي چنين جلساتي را در خود نهفته دارد، مي نويسد: آنها هر چند وقت يكبار در جست وجوي كنفرانس و سمينار و شورايي از اين شهر به آن شهر و از اين هتل به آن هتل سر مي كشند و اگر هفته اي جلسه اي براي تماشا نيابند، از فرط خماري به درد استخوان و عضله دچار مي شوند! در اين جلسات اولي مي نويسد، دومي جواب مي دهد، سومي مي خواند و چهارمي تحليل مي كند، و تعدادي تماشاچي كه قبلا براي آنها بليط تهيه شده است تشويق شان مي كنند، همين! نه اينكه فقط چهار نفر باشند شايد كمي بيش از ده نفر و شايد هم بيست نفر كه با احتساب تماشاچيان، چيزي شايد بيشتر از صد نفر شوند.
نويسنده اين مطلب ادامه مي دهد: همه آن افراد، آدم هاي معروفي هستند كه غير از خودشان و مدير چند سايت و صاحبان چند هتل متروكه در پراگ و استكهلم و واشنگتن، كسي آنها را نمي شناسد، البته ناگفته نماند كاركنان و كارگران آن هتل هاي متروك كه فقط به هنگام تشكيل جلسه اين افراد معروف بر سر كار خويش حاضر مي شوند نيز آنها را مي شناسند، گرچه شايد نتوانند اسم كامل آنها را خوب تلفظ نمايند، اما آنها را آدم هاي سرشناسي مي دانند كه گاه و بي گاه براي گرفتن تصميماتي بزرگ دور هم جمع مي شوند اما در انتها هيچ تصميمي نمي گيرند! با اين حال تشكيل جلسه اين چند نفر اگر هيچ سودي براي كسي ندارد، اما حداقل فرصت شغلي براي كاركنان هتل هايي فراهم مي كند كه سال هاست كارشان نيمه تعطيل و متروكه اعلام شده است؟ چند ساعت بعد مجددا اين هتل ها متروكه مي شوند و آرامش به جمع اشباح برمي گردد.
خودنويس در پايان خاطر نشان كرد: اين چند در پايان هر جلسه، كاغذي نوشته و به امضاي هر كس كه در آن نزديكي هاست مي رسانند و قرار بعدي براي جلسه بعدي در هتل بعدي را مي گذراند. آنگاه شرح جلسات از لابي هاي غيرعلني هتل هاي متروكه به صحن وب سايت ها منتقل شده، يكي مي نويسد، يكي مي خواند و ديگري تحليل مي كند و تماشاچيان كف زده و هورا مي كشند، آنها آنقدر معروف شده اند كه همه اشباح همه هتل هاي متروكه دنيا آنها را مي شناسند.
 


اعترافات وزير صهيونيست درباره جنگ 8 روزه (خبر ويژه)

وزير امور راهبردي رژيم صهيونيستي اذعان كرده صهيونيست ها بعد از جنگ 8 روزه دچار نااميدي شده اند.
به گزارش العالم، مجري كانال دو تلويزيون رژيم صهيونيستي پس از پخش بخشي از اظهارات اخير «سيد حسن نصرالله» دبيركل حزب الله لبنان كه خطاب به مسئولان سياسي و نظامي اسرائيل گفته بود «اگر از رويارويي با غزه محاصره شده درمانده ايد چگونه مي توانيد با دشمنان ديگر خود مقابله كنيد؟»، از وزير امور راهبردي «اسرائيل» پرسيد: آيا با اين شرايط مي خواهيم به ايران حمله كنيم؟ يكي از وزراي عضو كابينه اسرائيل از احتمال كشته شدن 200 سرباز در صورت حمله نظامي به غزه سخن مي گويد. موشه يعلون وزير امور راهبردي «اسرائيل» كه علايم دستپاچگي كاملا در چهره اش نمايان بود در پاسخ گفت: مسئله به شناخت محدوده توان رزمي مربوط نمي شود، بلكه آنچه حائز اهميت است فعال سازي هدفمند و صحيح توان رزمي است. به گونه اي كه اهداف سياسي اسرائيل محقق شود.
وي ادامه داد: اعتراف مي كنم تنها با يك عمليات نمي توانيم حماس را سرنگون كنيم. يعلون افزود: ما مصر را براي حل و فصل موضوع قاچاق اسلحه به غزه، «واسطه» قرار داده ايم.
وي در ادامه گفت: من اعتراف مي كنم كه برخي طرف ها در اسرائيل دچار ياس و نااميدي شده اند. ارتش ما بايد تقويت شود. ما بايد ثابت كنيم اسرائيل، خانه عنكبوت نيست.
 


كلينتون: ايران سخت ترين مسئله در روزگار وزارت من بود (خبر ويژه)

وزير خارجه آمريكا مي گويد ايران سخت ترين مسئله پيش روي وي در دوران تصدي وزارت خارجه بوده است.
هيلاري كلينتون در آخرين ماه هاي تصدي وزارت خارجه آمريكا به سر مي برد و بنابر گمانه زني هاي جدي قرار است فرد ديگري در دولت جديد اوباما جايگزين وي شود.
كلينتون كه در جمع گروهي از مقامات رسمي، ديپلمات ها و كارشناسان آمريكايي و غيرآمريكايي در واشنگتن سخن مي گفت، تصريح كرد: ايران سخت ترين مسئله اي بود كه به عنوان وزير خارجه با آن برخورد كردم. دليل اين امر، رفتارهاي خطرناك ايران است.
وي افزود: خطر بزرگ تر زماني روي مي دهد كه ايران داراي سلاح اتمي باشد.
كلينتون برخلاف روند خصومت و فشارهاي آمريكا مدعي شد آمريكا آماده است در صورت آمادگي ايران با اين كشور مذاكره كند.
 


واشنگتن: رهبري با پيام وحدت احمدي نژاد را از فشارها رهاند (خبر ويژه

يك روزنامه آمريكايي نوشت: دستور رهبري در ايران براي توقف سوال از رئيس جمهور باعث احياي موقعيت احمدي نژاد شده است.
روزنامه واشنگتن پست نوشت: براي ماه ها موقعيت احمدي نژاد درون نظام به كسي شباهت داشت كه ممكن است حتي نتواند دوره دوم رياست جمهوري را به پايان ببرد. اما حالا به نظر مي رسد احمدي نژاد موقعيت خود را دوباره احيا كرده است.
به گزارش عصر ايران، واشنگتن پست مي افزايد: در حالي كه ايران به شدت با تحريم هاي سخت در حال جنگ است و نيز در شرايطي كه اين كشور در آستانه مذاكرات هسته اي قرار دارد، رهبر ايران با ارسال پيام وحدت ملي، دريچه اي را براي تداوم حيات سياسي دولت ايجاد كرد.
واشنگتن پست مي افزايد: پيش از پيام وحدت رهبر ايران، محمود احمدي نژاد زير شديدترين انتقادات مخالفان بابت سوء مديريت اقتصادي و نيز عملكرد برخي مشاوران و نزديكانش قرار داشت.
 


گفت و گوي اديان با ولخرجي رژيم حامي جنگ هاي مذهبي! (خبر ويژه)

«مركز گفت و گوي اديان» شاه سعودي هفته گذشته با هزينه سالانه 15 ميليون يورويي در وين راه اندازي شد.بنابر برخي گزارش ها عطاءا... مهاجراني در اين مركز به كار گرفته شده است.
مهاجراني و عليرضا نوري زاده 9 ماه پيش با شركت در نشست «الجنادريه» مبلغ 18 ميليون دلار از سعودي ها براي راه اندازي شبكه اي ماهواره اي در لندن دريافت كردند.
هفته گذشته در كاخ هافبورگ وين مراسم راه اندازي مركز گفت و گوي اديان موسوم به مركز عبدالله بن عبدالعزيز با حضور بان كي مون و شماري از سياستمداران و نمايندگان اديان مختلف برگزار شد. پادشاه عربستان سعودي در سال 2007 در جريان ديداري كه از واتيكان داشت موضوع تاسيس چنين مركزي براي گفتمان بين اديان جهاني را مطرح كرد و دولت اتريش نيز همزمان وين را به عنوان محل اين مركز پيشنهاد كرد. رياض هم اين پيشنهاد را قبول كرده و قصري را به قيمت 13 ميليون يورو در وين خريداري كرد.
مركز عبدالله در وين به عنوان يك مركز بين المللي تاسيس گرديده و اتريش، اسپانيا و عربستان سعودي به عنوان اعضاي اصلي آن هستند و واتيكان نيز نقش ناظر را در آن دارد.
گفته مي شود درباره برنامه هاي اين مركز يك هيئت 9 نفره از نمايندگان اديان مختلف از جمله كاتوليك ها، اوانجليك ها، پروتستان ها، ارتدكس ها، سني ها، شيعيان، وهابي ها، يهوديان، بودايي ها و هندوها تصميم گيري مي كنند و «فيصل عبدالرحمن معمر» وزير سابق آموزش دولت سعودي به عنوان دبيركل اين مركز، مهاجراني را به عنوان نماينده شيعيان در اين هيات 9 نفره تعيين كرده است.
در پي افشاي اين موضوع مركز اسلامي امام علي(ع) وين به عنوان كانون اصلي همگرايي شيعيان در اتريش اعتراض كرد. رئيس مركز اسلامي امام علي(ع) وين خطاب به مركز ملك عبدالله تاكيد كرده است كه مهاجراني نماينده تفكر شيعه نيست.
تحركات شبه مذهبي رژيم سعودي در حالي است كه اين رژيم منشأ بسياري از جنگ هاي مذهبي، فرقه گرايي و فعاليت هاي تروريستي در پوشش مذهب شناخته مي شود. مهاجراني پس از تصدي وزارت ارشاد، در دولت اصلاحات تصدي مركز گفت و گوي تمدن ها را بر عهده گرفت اما به خاطر برخي رسوايي هاي اخلاقي و شكايت هاي انجام گرفته از كشور گريخت.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10