(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 14  آذر  1391 - شماره 20372

با تشديد آلودگي هواتهران امروز و فردا تعطيل است
احمدي مقدم خبرداد
كاهش شديد خانه هاي فساد و پارتي هاي شبانه
بلوار شهيد مهتدي جايگزين بزرگراه فتح مي شود
آلودگي هوا مدارس و دانشگاه هاي اراك
ومهدهاي كودك اصفهان را تعطيل كرد
بعد از تحمل 20 سال زندان
قديمي ترين زنداني زن به قصاص محكوم شد
اعمال محدوديت هاي ترافيكي در بزرگراه صدر
زلزله 5 ريشتري كرمان را لرزاند
پليس آگاهي خبر داد
دستگيري باند فروشنده روغن سوخته خودرو به جاي روغن خارجي
در محور نقده - پيرانشهر
سانحه رانندگي 6 كشته برجاي گذاشت
بنكدار محتكر روغن نباتي 3 ماه تعطيل شد
مشاركت آمريكا با رژيم صهيونيستي براي ساخت سايت مخفي
فرار از وحشت مرگ با تابوت درماني
كينه شتري قذافي
مقابله دانش آموزان محجبه قرقيزي با قانون منع حجاب


با تشديد آلودگي هواتهران امروز و فردا تعطيل است

استاندار تهران از تعطيلي تمامي ادارات، دستگاه هاي دولتي، مدارس و مؤسسات وابسته به دولت و دانشگاه ها در روزهاي سه شنبه و چهارشنبه خبر داد.
دكتر مرتضي تمدن گفت: عليرغم اينكه گازهاي سمي و خطرناك در هواي تهران وجود ندارد كه باعث رسيدن وضعيت هوا به حالت «اضطرار» و «هشدار» شود اما با توجه به افزايش غلظت آلودگي هوا به علت ذرات معلق كمتر از 5/2 و 10ميكرون روزهاي سه شنبه و چهارشنبه تمامي ادارات دولتي، وزارتخانه ها، دستگاه هاي وابسته، مهدهاي كودك، مدارس و دانشگاه ها در شهر تهران تعطيل است.
وي از مردم تقاضا كرد تا كمتر از خودروي شخصي استفاده كنند چرا كه آلودگي هواي تهران ناشي از ذرات معلق است و اين امر تنها با همكاري و كمك مردم امكانپذير است.
افزايش ميزان آلودگي هوا
به گفته مديرعامل شركت كنترل كيفيت هوا شهر تهران، شاخص آلودگي هواي تهران ديروز در وضعيت هشدار قرار داشت.
يوسف رشيدي با اشاره به اينكه شاخص آلودگي هوا ذرات معلق كمتر از 2/5ميكرون امروز 158است، گفت: در وضعيت هشدار قرار داريم.
مديرعامل شركت كنترل كيفيت هوا شهر تهران ادامه داد: شاخص آلودگي ذرات معلق ريز ميكرون هم 101است.
وي با بيان اينكه ميزان آلودگي هواي تهران افزايش يافته است، گفت: توسعه سيستم حمل ونقل عمومي مي تواند در كاهش آلودگي هوا نقش مؤثري داشته باشد.
افزايش 15درصدي
مراجعات بيماران
عدادي از پزشكان فعال در تهران از افزايش ميزان مراجعه شهروندان به ويژه بيماران تنفسي به مراكز درماني و بيمارستان ها همزمان با تشديد آلودگي هوا در چند روز گذشته خبر دادند.
دكتر «ايرج خسرونيا» رئيس هيئت مديره جامعه پزشكان متخصص داخلي در گفت و گو با خبرنگاران ايرنا گفت: ميزان مراجعه شهروندان به مراكز درماني و اورژانس بيمارستان هاي تهران به علت آلودگي هوا در مقايسه با روزهاي پيش افزايش داشته است.
وي افزود: اغلب اين شهروندان دچار عوارضي همچون سردرد، سوزش گلو و سرفه هاي ممتد، تنگي تنفس و درد قفسه سينه هستند.دكتر «حميد سهراب پور» فوق تخصص ريه نيز گفت: ميزان مراجعه به علت شدت حمله هاي تنفسي در مبتلايان به بيماري هاي ريوي در دو روز اخير در مقايسه با روزهاي گذشته از افزايش نسبي برخوردار بوده است.
وي افزود: رعايت اصول اوليه همچون استفاده از ماسك، كاهش تردد در مراكز شهر كه بيشتر در معرض آلودگي هستند، ضرورت دارد.
مدير روابط عمومي مركز فوريت هاي پزشكي اورژانس تهران گفت: آلودگي هوا هنوز حالت اورژانسي به خود نگرفته كه سبب افزايش محسوس مراجعه كنندگان به مراكز اورژانسي شود اما به حالت آماده باش درآمده ايم.
زنان باردار در خانه بمانند
معاون بهداشتي وزير بهداشت هشدار داد: معلوم نيست پديده وارونگي هوا و آلودگي ناشي از آن تا كي ادامه پيدا كند، خطرناكترين آلودگي هوا، ذرات معلق كوچكتر از 5/2ميكرون است كه تا عمق ريه نفوذ مي كند.عليرضا مصداقي نيا اظهار كرد: اكنون ما در شرايطي هستيم كه در تهران وارونگي هوا حاكم است و آلودگي هوا در شهر تهران بالاست و شرايط ناسالمي داريم و از ديد وزارت بهداشت گروه هاي پرخطر شامل سالمندان، زنان باردار، نوزادان و بيماران تنفسي و قلبي تا جاي ممكن نبايد از خانه بيرون بيايند.
وي افزود: ذرات معلق كوچكتر از 5/2ميكرون از همه مهمتر است و ما نگران آن هستيم چون اين ذرات مي تواند تا اعماق ريه و دستگاه تنفسي نفوذ كند و وقتي با آلودگي هاي گازي همراه مي شود به مراتب خطرناك تر است.
مصداقي نيا ادامه داد: چون اين ذرات خيلي كوچك هستند به راحتي در بدن جذب مي شوند و جذب آنها در بدن واقعي است و به همين علت مي توانند خيلي آسيب رسان باشند
ادامه جمع آوري
خودروهاي دودزا
رئيس پليس راهور ناجا با بيان اين كه مهلت دو ماهه اي به سازمان هاي دولتي و غيردولتي ابلاغ شده است كه خودروهاي فرسوده خود را به سرعت از رده خارج كرده و سرويس هاي دودزاي خود را نيز اصلاح كنند تأكيد كرد: پليس پيگير برخورد با دستگاه هاي متخلف است. همچنين اداراتي كه سرويس هاي خود را جمع آوري كرده اند بهتر است هرچه سريعتر آنها را دوباره راه اندازي كنند.
سردار رحيمي افزود: هفته گذشته مطلع شديم يك سازمان سرويس جابه جايي 4 هزار نفر از نيروهاي خود را جمع آوري كرده كه اين به معني افزايش دو هزار خودروي تك سرنشين به ترافيك تهران است. همه مي دانند كه معابر تهران گنجايش تردد 800 هزار خودرو را دارد در حالي كه در تهران 4 ميليون خودرو تردد مي كنند.
وي تأكيدكرد: بايد اقدامات جامعي انجام شود و دستگاه ها به وظايف خود عمل كنند. متأسفانه بسياري از دستگاه ها وظايف خود را به دوش ساير دستگاه ها مي اندازند. از ساعت 6 صبح دوشنبه فشار بسياري روي ماموران ما در خيابان ها وجود داشت تا از تردد خودروهاي غيرمجاز در منطقه مركزي شهر جلوگيري كنند.
برخورد قضايي با متخلفان
معاون سازمان حفاظت محيط زيست بربرخورد قاطع دستگاه قضايي با متخلفان در زمينه آلودگي هوا تأكيد كرد.
علي محمد شاعري گفت: علت آلودگي هوا مصرف سوخت سنگين در بعضي از واحدهاي صنعتي و پايين بودن استاندارد خودروها و افزايش فعاليت هاي عمراني شهري و... است.
وي ادامه داد: متأسفانه ميزان جمعيت در تهران 2 برابر ظرفيت اين شهر است. 20درصد جمعيت كشور، 30درصد صنايع و 30درصد وسائل نقليه كشور در شهر تهران است.
شاعري افزايش محدوده طرح ترافيك، كنترل منابع آلاينده، استفاده از وسائل حمل و نقل عمومي و... را از جمله راه حل هاي اساسي كنترل آلودگي هوا ذكر كرد و تأكيد كرد: دستگاه قضايي نيز بايد با منابع آلاينده برخورد جدي داشته باشد. همچنين نيروي انتظامي بايد جلوي تردد خودروهاي فرسوده و دودزا را به صورت جدي بگيرد.
وي درباره بهبود وضعيت هواي تهران نيز گفت: براي بهبود وضعيت هواي تهران بايد خودرو و بنزين با استاندارد يورو4 توليد و عرضه شود و مردم از وسائل حمل و نقل عمومي استفاده كنند.
آماده باش درمانگاه ها
و اورژانس هاي شهرداري
مراكز بهداشتي درماني و اورژانس شركت شهر سالم شهرداري تهران با توجه به هواي آلوده پايتخت در روزهاي تعطيل آتي به حالت آماده باش درآمده و به ارائه خدمات مي پردازند . به گزارش روابط عمومي شركت شهر سالم شهرداري تهران، دكتر غفاري مديرعامل اين شركت گفت: با توجه به شرايط اضطراري هواي پايتخت 16 مركز بهداشتي درماني و اورژانس اين شركت ازامروز تا پايان تعطيلات پذيراي شهروندان داير و خدمات اورژانسي و درماني ارائه خواهند كرد . وي خاطرنشان كرد: با توجه به تعطيلات غيرمترقبه و هماهنگي ها و برنامه ريزي هاي به عمل آمده، مراكز بهداشتي درماني مناطق 1، 3 و 5 در روزهاي آلوده پايتخت همانند روزهاي گذشته به صورت شبانه روزي فعاليت مي كنند و در صورت بروز مشكلات پذيراي شهروندان خواهند بود .
دكتر غفاري افزود: بر اين اساس مراكز بهداشتي درماني مناطق 4، 6، 8، 12، 13، 15، 17، 19، 20 ، كلينيك تخصصي منطقه 4 و درمانگاه شهداي شهرداري منطقه 19 نيز در روزهاي تعطيل همانند روزهاي عادي به ارائه خدمات بهداشتي درماني مي پردازند .
بر اين اساس واحد اورژانس شركت شهر سالم در اين تاريخ به صورت 24 ساعته با تمامي امكانات و پرسنل و استقرار آمبولانس در محل (برج ميلاد تهران - باغ موزه دفاع مقدس - ساختمان مركزي شهرداري تهران - شركت شهر سالم و مركز بهداشتي درماني منطقه 5 در فلكه دوم صادقيه) به ارائه خدمات اورژانس به پرسنل شهرداري و شهروندان خواهد پرداخت .
شهروندان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانند با سامانه تلفن شبانه روزي 1842 و يا شماره تلفن 22313045 تماس حاصل نمايند . همچنين براساس گزارش هاي دريافتي از اداره راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ قانون رعايت طرح ترافيك ساعت هاي مقرر همچنان پا برجاست. بنابراين گزارش در روزهاي تعطيلي اعلام شده فقط خودروهايي مي توانند در محدوده زوج و فرد تردد داشته باشند كه مجوز طرح داشته باشند و درصورت مشاهده خودرو هاي متخلف آن ها متوقف و اعمال قانون خواهند شد.

 


احمدي مقدم خبرداد

كاهش شديد خانه هاي فساد و پارتي هاي شبانه

فرمانده نيروي انتظامي از كاهش شديد خانه هاي فساد، پارتي هاي شبانه و ديگر موارد ضد اخلاقي در سطح كشور خبرداد.
سردار احمدي مقدم، صبح ديروز در همايش روساي پليس امنيت اخلاقي ناجا اظهار كرد: در حوزه فعاليت پليس امنيت اخلاقي دو دسته منتقد وجود دارد كه دسته اول افرادي هستند كه نقدهايي بعضا سازنده در خصوص گشت ارشاد و روشهاي اجراي ماموريت آنها دارند اما دسته دوم با اصل ارشاد مشكل دارند و به هرنحوي كه شده از فعاليت هاي پليس امنيت اخلاقي در اين زمينه انتقاد كرده و ايراد مي گيرند.
وي ادامه داد: اما پليس براساس قانون و شرع اقدام به امر به معروف و نهي از منكر مي كند و در اين رابطه ماموران نيروي انتظامي آموزش هاي لازم را ديده اند و با احكام امر به معروف و نهي از منكر آشنا هستند ما بايد با زبان نرم و رفتار و اخلاق خوب بتوانيم به نحواحسن ماموريت هاي خود را در جهت سازندگي و اصلاح جامعه انجام دهيم.
فرمانده ناجا تأكيد كرد: فعاليت پليس بويژه پليس امنيت اخلاقي فصلي و بنا به مصلحت شرايط موجود نيست. بلكه اين پليس براساس قانون در جامعه به صورت يكنواخت عمل مي كند و اين كه گفته مي شود در زمان نزديك به انتخابات مصلحت نيست گشت هاي ارشاد فعاليت كنند و يا در سطح هاي مختلف فعاليت هاي گشت هاي ارشاد كمرنگ يا پررنگ شود به هيچ وجه قابل پذيرش نيست.
وي در رابطه با جمع آوري زنان خياباني گفت: پليس به راحتي مي تواند اين زنان آسيب ديده را جمع آوري كند اما آيا محلي براي نگهداري اين افراد وجود دارد. بنابراين نهادهاي ديگر بايد در اين زمينه ورود پيدا كنند و در زمينه نگهداري و ايجاد اشتغال اين افراد پليس را ياري كنند.
وي درباره ثبت جرائم امنيت اخلاقي گفت: ممكن است بيشترين عملكرد پليس از نظر مردم در خصوص بدپوششي باشد اما 96 درصد از موارد برخورد پليس با اين موارد ثبت نگرديده و تنها به صورت تذكر شفاهي بسنده كرده ايم.
سردار احمدي مقدم در پايان گفت: آمار واصله عملكرد پليس امنيت اخلاقي را در خصوص جرائم اين حوزه مثبت و اوضاع جامعه را روبه بهبود اعلام كرد.
در حاشيه اين مراسم وي در جمع خبرنگاران از افزايش قتل در خانه ها و معابر با وسيله هايي كه سلاح سرد محسوب مي شوند، خبرداد.
وي در خصوص منع قانوني استفاده از سلاح گفت: در اين باره قانون نداريم چون در هر خانه اي وسيله برنده وجود دارد.
احمدي مقدم با اشاره به طرح اشكالات زياد براي قانون سلاح سرد در كميسيون قضايي مجلس اظهار داشت: قانون سلاح سرد در حال بررسي در كميسيون هاي مختلف مجلس است.
فرمانده نيروي انتظامي درباره مهم ترين جرايم امنيت اخلاقي گفت: برخورد با استفاده كنندگان از ماهواره و بدحجابي در سطح جامعه، بيشترين ماموريت هاي پليس امنيت اخلاقي نيروي انتظامي را تشكيل مي دهد.
وي در خصوص افراد بدپوشش گفت: در مرحله اول به اين افراد فقط تذكر مي دهيم و براساس آمار از 94 درصد افرادي كه به مقر پليس هدايت مي شوند تعهد اخذ شده و فقط براي شش درصد پرونده تشكيل مي شود.
احمدي مقدم درباره سرقت هاي خرد گفت: سرقت هاي خرد افزايش يافته است و آمارها با واقعيت جرم اختلاف دارد براي مثال اعضاي باندي دستگير مي شوند كه به سرقت 700 ضبط اعتراف مي كنند اين درحاليست كه 300 شاكي به پليس مراجعه كرده اند.
وي گفت: نوسانات اقتصادي در وقوع جرايم خرد تاثير دارد. بطوريكه افزايش قيمت ها باعث افزايش سرقت خرد شده است به همين دليل آمار سرقت در مهر ماه گذشته 10درصد و آبان ماه 20درصد رشد نشان مي دهد.
 


بلوار شهيد مهتدي جايگزين بزرگراه فتح مي شود

بلوار شهيد مهتدي حدفاصل بلوار الغدير از شرق و بزرگراه آزادگان از جنوب، شرق منطقه 18 را به غرب متصل و غرب اين منطقه را از بن بست خارج مي كند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 18، مهندس محمد صارمي زاده شهردار منطقه 18 با اعلام اين خبر گفت: نقش اين شريان علاوه بر دسترسي به بزرگراه هاي اصلي تهران، مكمل و جايگزين مناسبي براي بزرگراه هاي فتح و آزادگان محسوب مي شود و به دليل تردد زياد وسائط نقليه سبك و سنگين از اين دو محور، اين شريان ارتباطي، مسير جايگزين مناسبي به شمار مي رود كه با بهره برداري از آن از ميزان بار ترافيك اين دو بزرگراه مي كاهد.
وي افزود: با توجه به بارندگي هاي اخير تهران و نيز ريزش پل كن در محور بزرگراه فتح، اين مسير 4 كيلومتري مي تواند جايگزين مناسبي باشد تا وسائط نقليه از طريق اين محور به مقاصد مورد نظر خود دسترسي يابند.
صارمي زاده در تشريح وضعيت نحوه دسترسي شهروندان به بلوار شهيد مهتدي خاطرنشان كرد: شهرونداني كه قصد دارند از مسير غرب به شرق بزرگراه فتح تردد كنند، مي توانند از طريق بلوار خليج فارس از بزرگراه فتح خارج شده و سپس از طريق بلوار شهيد مهتدي وارد سعيدآباد و از خيابان هاي صنايع فلزي و الغدير، اين حلقه ارتباط را كامل و دوباره به بزرگراه فتح ادامه مسير دهند.
شهردار منطقه 18 از بلوار شهيد مهتدي به عنوان يك كريدور غرب به شرق نام برد و تصريح كرد: اين بلوار به موازات بزرگراه هاي آزادگان و شهيد بروجردي (76 متري سعيد آباد) نقش يك شبكه شرياني درجه 2 را ايفا مي كند كه از يك سو ميان خليج فارس و رودخانه كن در غرب و از سوي ديگر ميان بلوار معلم و بزرگراه آيت الله سعيدي مرتبط مي شود.
مهندس صارمي زاده در پاسخ به اين سوال كه زمان بهره برداري از بلوار شهيد مهتدي چه زماني است، گفت: در حالي كه قرار بود طبق زمان بندي اوليه، بلوار شهيد مهتدي تا پايان سال جاري به بهره برداري برسد، آسيب ديدن پل تقاطع بزرگراه فتح با رودخانه كن سبب تعريف يك زمان بندي فشرده تر براي اين پروژه شد و تلاش مي شود تا اين پروژه طي يك ماه آينده به بهره برداري برسد.
شهردار منطقه 18 درباره تملك و آزادسازي املاك واقع در طرح يادآور شد: هم اكنون مراحل تملك و آزادسازي 6 پلاك ثبتي باقيمانده به متراژ 22 هزار و 782 متر مربع در حال انجام است كه با توافق نهايي با مالكان و پرداخت بهاي اين املاك شاهد تكميل و اجراي كامل اين پروژه فرامنطقه اي خواهيم بود.
 


آلودگي هوا مدارس و دانشگاه هاي اراك

ومهدهاي كودك اصفهان را تعطيل كرد

اراك- خبرنگار كيهان:
با توجه به قرار گرفتن شرايط آلودگي هواي اراك در وضعيت هشدار كليه مدارس و دانشگاه ها ديروز تعطيل شدند.
در جلسه كميته كاهش آلودگي هواي استان مركزي در استانداري برگزار شد، با توجه به شرايط آلودگي هواي اراك و آلايندگي در شرايط هشدار، ديروز كليه مدارس اراك در مقاطع مختلف، دانشگاهها و مراكز آموزشي تعطيل اعلام شد.
به گزارش خبرنگار ما، همين ادارات نيز ديروز كار خود را از ساعت 10 صبح آغاز كردند.
انصاري مدير كل سازمان حفاظت زيست استان مركزي در همين رابطه افزود: ميزان ذرات معلق در هوا به 190 «پي -پي ام» رسيد كه 90 «پي-پي-ام» حد استاندارد است. در اين شرايط هواي اراك بيش از دو برابر استاندارد را تجربه كرده است.
همچنين به گزارش خبرنگار كيهان از اصفهان در پي افزايش غلظت آلاينده هاي جوي، مهدهاي كودك اصفهان و چند شهر تابعه روز دوشنبه تعطيل شدند.كميته اضطراري كاهش آلودگي هوا در استانداري اصفهان بمنظور پيشگيري از تاثيرات سوء آلودگي ها براي سلامت اقشار آسيب پذير به ويژه خردسالان، تمامي مهدهاي كودك شهرهاي اصفهان، سجزي، بهارستان، خوراسگان، گز، گركاب، دولت آباد، خورزوق، دستگرد، سين، خميني شهر، شاهين شهر، نجف آباد، جوزدان، گلدشت، كهريزسنگ و فلاورجان را روز دوشنبه تعطيل اعلام كرد.
اين كميته از شهروندان اصفهاني خواسته است به منظور كنترل آلودگي هوا از استفاده خودروهاي دودزا خودداري كنند و از خروج غيرضروري سالخوردگان، خردسالان، مادران باردار، بيماران قلبي و عروقي و ريوي از منازل پرهيز شود.
 


بعد از تحمل 20 سال زندان

قديمي ترين زنداني زن به قصاص محكوم شد

وكيل مدافع فاطمه مطيع از صدور و ابلاغ حكم قصاص براي قديمي ترين زن زنداني ايران خبر داد.
عبدالصمد خرمشاهي در گفت وگو با ايسنا، در اين باره گفت: از سوي شعبه 105 دادگاه عمومي جزايي شهرري حكم قصاص «فاطمه مطيع» معروف به قديمي ترين زن زنداني ايران صادر و ابلاغ شد.
وي با يادآوري اين كه شعبه 105 دادگاه عمومي جزايي شهر ري در سال 1389 نيز حكم قصاص «فاطمه مطيع» را صادر كرده بود كه به علت نقص تحقيقات اين حكم در ديوان عالي كشور نقض شده بود، تصريح كرد: «فاطمه مطيع» حدود 20 سال است كه در زندان به سر مي برد و تاكنون بارها حكم قصاص وي صادر و متعاقبا نقض شده است.خرمشاهي گفت: اين حكم روز 12 آذرماه به من ابلاغ شده است و 20 روز مهلت داريم تا اعتراض خود را نسبت به حكم ديوان عالي كشور اعلام كنيم.
فاطمه مطيع، قديمي ترين زن زنداني ايران، از سال 72 تاكنون به اتهام قتل «مجيد.الف» در زندان به سر مي برد و تاكنون نيز بارها به اتهامات وي رسيدگي شده است كه صدور حكم قصاص، آخرين حكم صادره در پرونده اين متهم مي باشد.
فاطمه مطيع كه 20 سال است به اتهام همكاري با شوهرش در قتل مجيد در حالي حكم قصاص برايش صادر شده است كه هم اكنون در سن 63 سالگي بسر مي برد و تاكنون تمام احكامي كه در خصوص قصاص، ديه يا تبرئه وي صادر شده است، همگي نقض شده اند.
براساس اين گزارش وي سه سال پس از زمان دستگيري اش در سال 75 در دادگاه بدوي به قصاص محكوم شد اما پس از انجام مراسم قسامه و ايراداتي كه درباره پرونده گرفته شد اين پرونده به ديوان عالي كشور ارجاع شد. اين پرونده 10 سال در كش و قوس ديوان عالي كشور و دادگاه بدوي بود تا اينكه در سال 85 محاكمه وي دوباره آغاز شد. بنا به گفته وكيل فاطمه مطيع وي در اين مدت 20 بار دست به خودكشي زده و دو سال نيز در بيمارستان رواني بستري بوده است.
علاوه بر اين وي در سال 85 در راه احضار به دادگاه توانست از زندان فرار كند اما با توصيه وكيلش خود را معرفي كرد. دادگاهي كه در اين خصوص در سال 85 برگزار شد، مطيع را تبرئه كرد كه با اعتراض اولياي دم مواجه شد و پرونده مجددا به ديوان عالي كشور و پس از آن به همان شعبه دادسرا ارجاع شد.
تا اينكه دادگاهي در سال 88 درباره اين پرونده پيچيده برگزار شد و حكم به قصاص فاطمه مطيع صادر شد كه اين حكم با اعتراض وكيل پرونده روبرو و پرونده به شعبه 20 ديوان عالي كشور رفت اما اين حكم نيز نقض شد.
همسر فاطمه مطيع كه خود نيز متهم به معاونت در قتل است، در جريان اين پرونده مدعي شده بود همسرش با مقتول (مجيد) رابطه نامشروع داشته است. شواهد در اين پرونده نشان مي دهد برادرشوهر فاطمه مطيع نيز يكي از متهمان معاونت در قتل مجيد است.
براساس گزارش پزشكي قانوني، مجيد توسط سم كوزاتيون كه مايع و زرد رنگ است به قتل رسيده، در حالي كه فاطمه مطيع در اقراري كه پيش از اين كرده بود عنوان كرد از سمي پودر شكل و خاكستري رنگ براي كشتن مجيد استفاده كرده كه پس از اعلام گزارش پزشكي قانوني ساختگي بودن اعترافات وي محرز شد. گفتني است اولياي دم نيز تاكنون هرگز حاضر به دادن رضايت نشده اند.
 


اعمال محدوديت هاي ترافيكي در بزرگراه صدر

معاون فني و عمراني شهرداري تهران از اعمال محدوديت هاي ترافيكي در بزرگراه صدر، همزمان با آغاز فعاليت جرثقيل هاي غول پيكر خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس، معاون فني و عمراني شهرداري تهران با اشاره به اجراي عمليات نصب «گنتري كرين ها» يا همان جرثقيل هاي غول پيكر دروازه اي در پروژه بزرگراهي صدر گفت: همزمان با آغاز فعاليت اين جرثقيل ها براي نصب سگمنت هاي بزرگراه طبقاتي صدر، محدوديت هاي ترافيكي به صورت موضعي در اين بزرگراه اعمال خواهد شد.
مازيار حسيني با بيان اين مطلب اظهار داشت: نصب سگمنت ها و عبور همزمان ترافيك از زير آن ممكن نخواهد بود به همين دليل در هر دهنه اي كه جرثقيل هاي دروازه اي مشغول به كار شوند، انحراف ترافيك ايجاد خواهد شد.
وي با تأكيد بر اينكه شهروندان بايد در اين روزها از مسيرهاي جايگزين استفاده كنند خاطرنشان كرد: احداث زيرگذر قيطريه و اتصال بلوار شهيد اندرزگو به خيابان شريعتي كه در طرح پيش بيني شده بود و اكنون زير بار ترافيك رفته است، به همين دليل به انجام رسيد تا بار ترافيكي صدر نيز كاهش يابد.
معاون فني و عمراني شهرداري تهران افزود: لازم است شهروندان در زمان نصب سگمنت ها، از محدوديت هاي ترافيكي روزانه با ارسال پيامك بدون متن به شماره 30001964 مطلع شوند. اين سامانه در هر ساعت از شبانه روز آخرين محدوديت هاي ترافيكي را بلافاصله اعلام خواهد كرد.
حسيني آغاز عمليات نصب سگمنت ها را براساس برنامه تعيين شده پايان ماه جاري عنوان كرد و افزود: سرعت پايه براي نصب سگمنت ها، نصب بيش از 2 دهنه در هفته است كه اين ميزان نيز در طول كار افزايش خواهد يافت.
 


زلزله 5 ريشتري كرمان را لرزاند

زلزله اي به بزرگي 5 ريشتر ديروز عصر كرمان را لرزاند.
به گزارش خبرگزاري فارس زلزله اي به قدرت 5 ريشتر و در ساعت 16 و 23 دقيقه و 22 ثانيه دوشنبه كرمان را لرزاند.
اين زمين لرزه در عمق پنج كيلومتري زمين و در مركز كرمان رخ داده است و متعاقب آن مردم سراسيمه به خيابان ها آمده اند. تا لحظه دريافت خبر، گزارشي از خسارات احتمالي زلزله دريافت نشد.
 


پليس آگاهي خبر داد

دستگيري باند فروشنده روغن سوخته خودرو به جاي روغن خارجي

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي ويژه غرب استان تهران از انهدام باند توليدكننده روغن موتورهاي تقلبي و سوخته خبر داد.
سرهنگ منصور خدادادي در گفت وگو با ايسنا با اعلام خبر كشف و انهدام كارگاه توليد روغن موتور تقلبي گفت: مأموران پليس آگاهي پس از به دست آوردن اطلاعات و اخباري مبني بر فعاليت غيرمجاز يك كارگاه توليدي در شهريار تحقيقات خود را براي شناسايي عاملان اين پرونده آغاز كردند.
وي با بيان اينكه كارآگاهان در تحقيقات اوليه دريافتند كه اين كارگاه اقدام به توليد روغن موتورهاي تقلبي مي كند گفت: متهمان با استفاده از فضاي يك سوله متروكه اقدام به توليد روغن موتورهاي تقلبي مي كردند.
خدادادي با بيان اينكه دو تن به اسامي «رضا» و «محمد» دستگير شده اند گفت: در بازرسي مأموران از كارگاه توليد و پخش روغن موتور مشخص شد اين افراد فرصت طلب با اجاره سوله اقدام به توليد روغن موتورهاي تقلبي با برچسب كارخانه اي مرغوب و معروف مي كردند.
وي با بيان اينكه اين افراد در اعترافات خود عنوان كردند كه با جمع آوري روغن هاي سوخته در سطح شهرستان و همچنين اضافه كردن ساير فرآورده هاي نفتي اقدام به توليد روغن موتورهاي تقلبي مي كردند تأكيد كرد: مأموران در بازرسي از اين كارگاه 580 بشكه 220 ليتري روغن موتور تقلبي كشف كردند كه در مجموع 127 هزار و 600 ليتر روغن تقلبي به ارزش 5 ميليارد ريال كشف شد.
 


در محور نقده - پيرانشهر

سانحه رانندگي 6 كشته برجاي گذاشت

براثر وقوع يك حادثه رانندگي در محور پيرانشهر- نقده درجنوب آذربايجان غربي 6 نفر كشته شدند.
به گزارش ايرنا، در اين حادثه كه عصر روز يكشنبه در نزديك سه راهي «جلديان» رخ داد، يك دستگاه خودروي سمند با يك دستگاه پژو برخورد كرد كه در نتيجه، تمام سرنشينان هر دو خودرو در دم جان سپردند و خودروي پژو با 5 سرنشين و خودروي سمند با يك سرنشين (راننده) به آهن پاره تبديل شد.
دليل وقوع اين سانحه از سوي كارشناسان پليس راهور در دست بررسي است.
محور نقده به پيرانشهر از جمله محورهاي غير استاندارد و پرپيچ و خم جنوب آذربايجان غربي است كه معمولا سوانح رانندگي زيادي در آن روي مي دهد.
 


بنكدار محتكر روغن نباتي 3 ماه تعطيل شد


رئيس تعزيرات حكومتي تهران از محكوميت يك بنكدار روغن نباتي به علت احتكار خبر داد.
ملكي در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران افزود: يك بنكدار روغن نباتي به علت احتكار در تعزيرات تهران علاوه بر ضبط كالاي احتكاري و تعطيلي 3 ماهه واحد به پرداخت 400 ميليون ريال محكوم شد.
وي تاكيد كرد: اين واحد صنفي به علت سابقه دار بودن تعطيل شده است.
براساس قانون هر واحد صنفي كه براي بار چندم محكوم شده باشد به علت سابقه تخلفاتي تعطيل مي شود.
 


مشاركت آمريكا با رژيم صهيونيستي براي ساخت سايت مخفي

واشنگتن پست در گزارشي از مشاركت پنهان آمريكا و سرمايه گذاري هنگفت اين كشور براي احداث يك سايت سري-زيرزميني براي اين رژيم پرده برداشت.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از «بيزينس اينسايدر»، «والتر پينكاس» در گزارشي در واشنگتن پست از درخواست براي پيشنهاد انجام پروژه اي براي ساختن «زيرزمين سري» براي رژيم صهيونيستي پرده برداشته كه «سايت 911» نام گرفته است. اين پروژه با نام عجيبي كه دارد هزينه اي بالغ بر 100 ميليون دلار را در برداشته است و براي تكميل بيش از دو سال برده و تنها با استفاده از كارگراني ساخته شده كه از نظر امنيتي كاملا تحت نظر بوده اند.
اين پروژه در زمان تكميل پنج طبقه در زيرزمين خواهد بود و 6 ساختمان فرعي بر روي آن قرار خواهد گرفت. مساحت آن حدود 127 هزار پاي مربع خواهد بود و سه طبقه نخست آن داراي اتاق هاي مسكوني، سالن كنفرانس و كتابخانه خواهند بود. همچنين درهاي اين پناهگاهها در برابر هرگونه لرزه اي مقاوم هستند و در مقابل تشعشعات راديو اكتيو از امنيت بالايي برخوردارند.
براي قسمت ورودي و خروجي اين سايت، كارگران تنها از يك در وارد و خارج مي شوند و محافظان آن نيز تنها صهيونيست ها هستند. دو طبقه پاييني اين ساختمان كوچكتر هستند و مطابق شكلي كه وب سايت «امور اشتغال ارتش« منتشر كرده است اين بخش هاي كوچك تر احتمالا به منظور انبار كردن كالاها و تجهيزات مورد استفاده قرار مي گيرند.
طراحي اين بنا نيز با سبك طراحي بناهاي آمريكايي توسط يك طراح صهيونيست انجام شده است.
در اين مكان حتي مزوزا (طومار مذهبي يهوديان) نيز وجود دارد كه به گفته نظاميان آمريكايي با جوهر پاك نشدني حك شده است.
ساخت اين بنا حدود 100 ميليون دلار هزينه داشته است. طبق گزارش ها تعيين نوع و برآورد هزينه سيستم ارتباطي، درماني، برق و لوله كشي آب اين تاسيسات از سوي مقامات امنيتي آمريكا و رژيم صهيونيستي انجام شده اند.
«يال گراد» برنده جايزه پوليتزر كه سابقا در مراكز اطلاعاتي و رسانه در واشنگتن فعاليت كرده، اخيرا گفته است: «هدف از ساخت مركز 911 نامشخص است.»
 


فرار از وحشت مرگ با تابوت درماني

يك تابوت ساز مبتكر در اوكراين با تابوت درماني به كساني كه از مرگ وحشت دارند كمك مي كند بر ترس خود قائق آيند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، شايد دراز كشيدن در داخل تابوت آن هم زماني كه هنوز قلب از كار نيفتاده است، جزو برنامه هاي روزانه همه نباشد. اما اين تابوت ساز اوكرايني به نام «استپان پيريانيك» مي گويد وقتي در داخل تابوت دراز مي كشيد به تدريج به خواب ابدي عادت مي كنيد.
در اين كارگاه تابوت سازي يكصد و پنجاه نفر به كار مشغولند كه هر ماه يك هزار تابوت مي سازند. به گفته پيريانيك وقتي شخص در تابوت دراز مي كشد مثل زماني است كه به گناهان و خطاهايش اعتراف مي كند. او به كارهاي منفي خود مي انديشد و شايد فرصتي براي توبه كردن به دست آورد. مشترياني كه براي تابوت درماني سفارش ساخت تابوت مي دهند مي توانند از ميان مدل هاي متنوع يكي را به سليقه خود انتخاب كنند. برخي كساني كه دراز كشيدن در تابوت را تجربه كرده اند مي گويند اين تجربه تاثيرگذار است اما برخي نيز تمايلي به اين كار ندارند و مي گويند لزومي به عجله كردن براي خوابيدن در تابوت نيست و وقتش كه برسد همه در آن خواهند آرميد. هزينه تابوت درماني براي هر 15 دقيقه 25 دلار است.
 


كينه شتري قذافي

جسد «منصور الكيخيا» مخالف سرسخت رژيم «معمر قذافي» ديكتاتور سابق ليبي كه 19 سال پس از ناپديد شدن وي در سردخانه اي پيدا شد، به خاك رفت.
به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، «محمود الكيخيا» برادر منصور گفت كه وي در شهر بنغازي زادگاهش دفن شد.
جسد منصور اواسط ماه اكتبر (اواخر مهرماه) در سردخانه ويلايي كه زماني به عنوان مقر اطلاعاتي معمر قذافي مورد استفاده قرار مي گرفت، پيدا شد.
برادر منصور گفت كه وي «در سال 1993 توسط رژيم سابق ليبي در قاهره ربوده شد» و جسدش در سردخانه اي داخل اين ويلا در طرابلس پيدا شد.
محمود الكيخيا خاطر نشان كرد كه آزمايش دي ان اي از جسد منصور با نمونه دي ان اي برادران و پسرانش همخواني دارد. وي همچنين گفت كه «عبدالله السنوسي» رئيس سازمان اطلاعات رژيم قذافي كه در حال حاضر در حبس مقامات جديد ليبي است، ربوده شدن اين مخالف ليبيايي را تصديق و محل نگهداري جسد وي را فاش كرد. قرار است علت مرگ منصور الكيخيا در يك گزارش پزشكي توضيح داده شود.
 


مقابله دانش آموزان محجبه قرقيزي با قانون منع حجاب

به دليل ممنوعيت حجاب در مدارس قرقيزستان دختران محجبه سر كلاس درس حاضر نمي شوند.
به گزارش فارس براساس دستور وزارت آموزش و پرورش جمهوري قرقيزستان از سال 2010 براي دانش آموزان مدارس اين كشور لباسي يكسان تعيين شده كه اين امر موجب حضور نيافتن دانش آموزان محجبه اين كشور در كلاس هاي درس شده است.
اين در حالي است كه دختران كشورهاي ديگر جامعه همسو نيز مجبورند ميان مدرسه و حجاب يكي را انتخاب كنند از اينرو در منطقه «استاوراپولي» روسيه نيز حضور دختران مسلمان با حجاب در مدارس ممنوع شده است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10