(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 14  آذر  1391 - شماره 20372

اشپيگل:
فرماندهي موشك هاي پاتريوت در تركيه به آلمان سپرده مي شود
مردم ليبي خواستار جمع آوري سلاح هاي غيرقانوني در كشور شدند
نخست وزير سابق اسلووني رئيس جمهور شد
عضو برجسته حزب حاكم مصر:
مخالفان مرسي از حمايت آمريكا و عوامل رژيم مبارك برخوردارند
ابتكار سوئدي ها!
كشف مخفيگاه زيرزميني تروريست هابه دست ارتش سوريه
رژيم سعودي از آلمان تانك هاي پيشرفته خريداري مي كند
هزاران نفر در اسپانيا عليه طرح رياضتي دولت به خيابان ها ريختند
تازه ترين جنايت دشمنان مقاومت در سوريه
تروريست ها مسجد جامع شهر حمص رامنفجر كردند
خطاب به مجامع بين المللي
كودكان غزه : سران اسرائيل جنايتكارند آنها را محاكمه كنيد
دولت كويت استعفا كرد
همكاري سعدالدين حريري با مخالفان بشار اسد
چهارسوي پنج قاره


اشپيگل:

فرماندهي موشك هاي پاتريوت در تركيه به آلمان سپرده مي شود

يك نشريه آلماني نوشت كه اين كشور فرماندهي موشك هاي پاتريوت در تركيه را برعهده مي گيرد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «اشپيگل» نوشت، آلمان فرماندهي موشك هاي پاتريوت مستقر در تركيه را برعهده مي گيرد! اخيرا يك هيئت ناتو شش نقطه را در مناطق مرزي تركيه نزديك به سوريه براي استقرار پاتريوت مناسب تشخيص داده اند.اشپيگل افزود، هرچند تركيه عضو ناتو است ولي نمي تواند در فرماندهي پاتريوت نقش ايفا كند. اين موشك ها قرار است از آلمان و هلند وارد خاك تركيه شوند.مقامات آنكارا مي گويند موشك هاي پاتريوت براي مقابله با خطرات احتمالي از جانب سوريه به كارگرفته مي شوند. اما كارشناسان مي گويند ناتو قصد دارد خاك تركيه را به استحكامات خط مقدم خود تبديل كند. ناتو در ازمير نيز پايگاه تاسيس كرده است.
 


مردم ليبي خواستار جمع آوري سلاح هاي غيرقانوني در كشور شدند

مردم ليبي با برپايي تظاهرات در شرق اين كشور از دولت خواستند سلاح هاي غيرقانوني را جمع آوري و به اوضاع امنيتي سر و سامان دهد.
به گزارش خبرگزاري فارس، هزاران نفر از ساكنان شهر «البيضا» در شرق ليبي با برپايي تظاهرات در خيابان ها و ميادين اين شهر، از دولت خواستند جلو گسترش ناامني را بگيرد و شبه نظاميان را خلع سلاح كند. شركت كنندگان در اين تظاهرات از ارتش ملي و نيروهاي امنيتي نيز حمايت كردند.
گزارش ها از شهر شرقي «بنغازي» نيز حاكي است مردم اين شهر نسبت به شرايط ناامن كشور رضايت ندارند. به اعتقاد مردم، شمار زيادي از شبه نظاميان مسلح از مصر، تونس و برخي كشورهاي ديگر به ليبي آمده اند. ليبي طي ما ه هاي اخير شاهد درگيري و حملات تروريستي بوده است.
 


نخست وزير سابق اسلووني رئيس جمهور شد

نخست وزير سابق اسلووني و نماينده حزب چپ ميانه توانست با كسب 67 درصد از آرا، پيروز انتخابات رياست جمهوري اين كشور شود.
به گزارش هفته نامه «بلومبرگ بيزينس»، «بوروت پاهور»، نخست وزير سابق اسلووني توانست در دور دوم انتخابات رياست جمهوري اسلووني با كسب بيش از 67 درصد از آرا بر رقيب خود «دانيلو تورك» پيروز شود. بنابر اعلام كميسيون مركزي انتخابات اسلووني، «تورك» در اين مرحله فقط 32 درصد از آرا را به دست آورد.
«پاهور» 49 ساله پس از اعلام نتايج اعلام كرد كه توانسته حمايت سياسي خوبي از مردم دريافت كند و با وجود تمام مشكلاتي كه كشورش با آنها رو به روست مي داند كه خواهد توانست به كمك همه جناح ها بر اين مشكلات فايق آيد.
دولت پاهور كه سال گذشته به دنبال رد شدن طرح تغيير نحوه بازنشستگي در يك همه پرسي، سقوط كرد، اين بار تصميم دارد با هدف حل بحران اقتصادي كه مدتي است اين كشور را با ناآرامي هاي اجتماعي رو به رو كرده كار خود را آغاز كند.
پاهور اعلام كرده قصد دارد با حمايت همه جناح هاي سياسي در راستاي حل بحران اقتصادي قدم بر دارد تا بدين ترتيب كشورش مجبور نشود براي برون رفت از اين وضع مثل بسياري از كشورهاي اروپايي از صندوق بين المللي پول وام بگيرد، چرا كه در اين صورت مجبور خواهد بود، سياست هاي رياضت اقتصادي را كه خشم مردم اروپا را برانگيخته اعمال كند.
جمهوري اسلووني، كشوري است واقع در جنوب اروپاي مركزي با جمعيتي بالغ بر 2 ميليون نفر. «ليوبليانا» نام پايتخت اين كشور است كه بزرگترين شهر آن نيز محسوب مي شود.
اسلووني عضو اتحاديه اروپا و پول واحد آن يوروست و از اعضاي سازمان ناتو نيز هست.
اين كشور از غرب با ايتاليا از شمال با اتريش، از جنوب و جنوب شرقي با كرواسي و از شمال شرق با مجارستان هم مرز است.
60 درصد از مردم اين كشور مسيحي و الباقي پيرو ساير اديان هستند.
اين كشور تا سال 1991 جزئي از كشور يوگسلاوي بود اما طي يك درگيري مختصر با صربستان، استقلال خود را به دست آورد. جمهوري اسلووني پل ارتباطي شبه جزيره بالكان با مركز و غرب اروپا است.
 


عضو برجسته حزب حاكم مصر:

مخالفان مرسي از حمايت آمريكا و عوامل رژيم مبارك برخوردارند

احزاب و گروه هاي سياسي مخالف پيش نويس قانون اساسي از حمايت آمريكا و عوامل رژيم مبارك برخوردار هستند.
به گزارش خبرگزاري ها، «جمال تاج الدين» از اعضاي برجسته حزب حاكم آزادي و عدالت مصر با انتقاد از ادامه مخالفت ها با پيش نويس قانون اساسي از سوي برخي احزاب و گروه ها اظهار داشت: مخالفان محمد مرسي رئيس جمهور از حمايت خارجي برخوردارند و با ايجاد بحران هاي مختلف مي كوشند با اسلامي شدن مصر مقابله كنند.
وي گفت: برخي گروه هاي سياسي و به خصوص گروه هايي كه پشتوانه سياسي محكمي ندارند، از زمان سرنگوني رژيم مبارك، همواره درصدد بحران آفريني و ايراد اتهام هاي مختلف به محمد مرسي و اخوان المسلمين هستند تا با بد نام كردن انقلابيون، شانس خود را براي بازگشت به صحنه سياسي افزايش دهند.
تاج الدين متذكر شد: برخي طرف هاي داخلي و خارجي با همكاري يكديگر در تلاش براي ايجاد آشوب و اغتشاش در مصر هستند تا اذهان مردم را از مسائل مهم منحرف كنند و براي نيل به اين اهداف، پول هاي زيادي به بسياري از گروه هاي سياسي و شخصيت هاي معروف مصري اعطا كرده اند.
وي فرمان عزل دادستان كل از سوي مرسي را خواسته انقلابيون دانست و يادآور شد: دادستان كل مصر، متهماني كه در جرايم و جنايات رژيم سابق دست داشتند را تبرئه كرده بود و تاكنون حتي حكم يك روز حبس براي عوامل مجرم رژيم مبارك صادر نشده است.
به گفته وي، رئيس جمهور بايد تصميماتي انقلابي براي تشكيل مجدد نهادهاي دولتي مانند مجلس شورا كه با حكم جنجالي دادگاه عالي قانون اساسي منحل شد، حفظ امنيت و ثبات كشور و نهادينه كردن دموكراسي در مصر اتخاذ مي كرد.
ادامه تجمع اسلامگراها
حاميان مرسي و طرفداران قانون اساسي كه از روز شنبه در مقابل ساختمان دادگاه عالي قانون اساسي در قاهره متحصن شده اند، براي سومين روز پياپي اجازه ندادند قضات مخالف با رئيس جمهور به سر كار خود برگردند.
معترضان با در دست داشتن پرچم هاي مصر و پلاكاردهايي در حمايت از مرسي و قانون اساسي خواستار پاكسازي دستگاه قضايي از بازماندگان مبارك شدند. برخي از تظاهركنندگان با خود پلاكاردهايي حمل مي كردند كه بر روي آن نوشته شده بود، ملت خواهان پاكسازي دستگاه قضايي است و شريعت اسلامي در پيش نويس قانون اساسي خواسته اصلي ماست.
از سوي ديگر، با ادامه اعتراض ها، دادگاه عالي قانون اساسي مصر، همه جلسات خود را به حالت تعليق در آورد.
در همين حال مشاور رئيس جمهور و معاون رئيس حزب آزادي و عدالت با انتقاد از برخي قضات و حقوقدان هاي مصري ا علام كرد: قضات مصر بايد براساس جايگاه ملي خود تصميم گيري كنند. «عصام العريان» متذكر شد: قضات مصر بايد از گرايش هاي حزبي و سياسي كاري پرهيز كنند و به سوگندي كه براي خدمت به كشور خورده اند، پايبند باشند.
«ياسرعلي» سخنگوي دفتر رياست جمهوري مصر نيز از تلاش محمد مرسي براي تعامل با همه گروه هاي سياسي جهت برقراري امنيت در كشور پيش از برگزاري همه پرسي قانون اساسي خبر داد و گفت: اگر ملت به قانون اساسي جديد راي مثبت بدهند، همه بيانيه هاي قانون اساسي بعد از 15 مارس از درجه اعتبار ساقط مي شود.اين در حالي است كه رئيس كانون قضات مصر اعلام كرد قضات بر همه پرسي نظارت نخواهند كرد، اما شوراي عالي قضايي مصر كه نهاد ناظر بر امور قضايي مصر است، درباره محدود شدن اختيارات مطلق رئيس جمهور فقط به تصميم هاي حاكميتي با او توافق كرده است، اما اين شورا تاكنون درباره همه پرسي موضع گيري نكرده است.
 


ابتكار سوئدي ها!

خيلي از كشورها نمي دانند با كوه زباله هايشان چه بايد بكنند! مثل، ايتاليا كه شهر ناپل به همين خاطر بارها و بارها دستخوش ناآرامي شده و عليه نخست وزير وقت «سيلويو برلوسكني» شورش كردند. اما، در سوئد كه زباله ها به كار توليد انرژي مي آيند، كمبود آن غوغا مي كند، تا جايي كه، سوئدي ها براي تامين سوخت مورد نياز كارخانه هايشان دست به دامن كشورهاي همسايه شده اند.
در واقع، سوئد براي اين كه با خيال راحت به توليد برق اش ادامه بدهد، در راستاي يك سياست خاص اقتصادي زباله هايش را مي سوزاند! طوري كه، اغلب «با كمبود» زباله مواجه است و به همين خاطر هم مجبور است هر ساله 800 هزار تن زباله از كشورهاي همسايه وارد كند! بنابراين، سوئدي ها براي مصرف برق مورد نيازشان عملا شبكه اي از كشورهاي «زباله رسان» - مثل بلغارستان، روماني و يا ايتاليا - در اروپا براي خودشان درست كرده اند كه ذخيره «زباله» آنها را تغذيه مي كنند. تا آنجا كه، حتي نروژ هم مديريت زباله داني ها و جمع آوري زباله هاي شهري اش را به سوئد سپرده است. به عبارت ديگر، سوئدي ها پول مي گيرند كه زباله هاي نروژي ها را جمع آوري كنند!
به اين ترتيب، هر ساله حدود 2 ميليون تن زباله در سوئد به برق تبديل مي شود. «كاتارينا اوستلوند» كه در آژانس سوئدي «حفاظت از محيط زيست» كار مي كند، معتقد است كه «زباله ها در آينده به ارزشي واقعي تبديل خواهند شد.»
او اضافه مي كند كه: «اگر محتواي سطل هاي زباله مان پول ساز باشد، شايد ديگر كوه هاي پلاستيكي كه در خيلي از درياها ساخته شده اند، ديگر تشكيل نشوند، چيزي كه دست كم خبر خوبي براي ماهي هاست!»
¤ سرويس خارجي كيهان
 


كشف مخفيگاه زيرزميني تروريست هابه دست ارتش سوريه

ارتش سوريه موفق شد تونل هاي حفر شده در مناطق مختلف سوريه كه از آنها براي حمل سلاح و انتقال افراد مسلح استفاده مي شد، كشف كند.
به گزارش خبرگزاري ها، نيروهاي ارتش موفق شدند تونل هاي بسياري در شهرهاي دمشق، حلب، حمص و مناطق ديگر را كشف كنند كه تروريست ها از اين تونل ها براي حمل سلاح و انتقال افراد استفاده مي كردند.
اين تونل ها، در داخل منازل مسكوني حفر شده كه افراد مسلح، ساكنان آن را مجبور به ترك خانه هايشان كردند. با استفاده از اين تونل ها، گروه هاي مسلح مي توانستند خودروهاي عبوري در جاده فرودگاه بين المللي دمشق را هدف قرار دهند و به ايست هاي بازرسي ارتش سوريه حمله كرده و به سرعت بگريزند و خودشان را به منطقه اي ديگر برسانند.
كشف اين تونل ها توسط ارتش سوريه باز هم تروريست ها را ناكام گذاشت.
در درگيري هاي اخير در مسير فرودگاه دمشق تروريست ها اقدام به تيراندازي به سوي نيروهاي ارتش و كارمندان فرودگاه مي كردند كه اين درگيري ها به مجروح شدن تعدادي از نيروهاي ارتش و كارمندان فرودگاه منجر شد.
تروريست ها پس از درگيري و تيراندازي به سوي ارتش به تونل هايي كه در اطراف فرودگاه حفر كرده بودند فرار مي كردند.
نيروهاي ارتش پس از كشف اين تونل ها و پاكسازي اين مناطق از حضور تروريست ها جاده هاي اطراف فرودگاه را امن كردند و تحت سيطره خود قرار دادند.
شبكه تلويزيوني العالم در اين باره گزارش داد كه ارتش عمليات ويژه اي را عليه تروريست ها اجرا كرد و طي آن صدها تن از تروريست ها كشته و ده ها نفر ديگر زخمي شدند. العام افزود، رفت و آمد در خيابان هاي اطراف فرودگاه دمشق جريان دارد و هواپيماها پروازهاي عادي خود را از سر گرفتند.
 


رژيم سعودي از آلمان تانك هاي پيشرفته خريداري مي كند

منابع خبري از تصميم عربستان براي خريداري صدها دستگاه تانك پيشرفته از آلمان خبر دادند.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبكه تلويزيوني «بي بي سي»، پايگاه اينترنتي روزنامه اشپيگل آلمان كه اين خبر را اعلام كرده است خاطرنشان كرد: اين تانك ها از نوع «بوكسر» و بسيار پيشرفته هستند و دولت عربستان، تمايل زيادي براي خريد آنها دارد.
براساس اين گزارش، دولتمردان عربستاني، پيش از اين تمايل خود را براي خريداري 200 تانك «لئوپارد» ابراز كرده بودند، اما منابع آلماني تاكنون آن را تائيد نكرده اند.
در همين حال منابع سعودي گزارش دادند: يك فروند جنگنده سعودي از نوع «اف15» روز يكشنبه در منطقه «الشرقيه» سقوط كرد.
اين منابع افزودند: جنگنده اف15 ساخت آمريكا، نزديك بازار احشام در «الثعبه » در شهر الخبر عربستان سقوط كرد و خلبان آن در دم كشته شد.
به گزارش مهر به نقل از پايگاه اينترنتي روزنامه «اليوم السابع» فعالان در پايگاه اجتماعي «توئيتر» از حضور گسترده نيروهاي امنيتي در نزديكي محل سقوط جنگنده اف51 خبر دادند.
مقامهاي سعودي در آوريل گذشته نيز از سقوط يك فروند جنگنده اف51 در شمال عربستان خبر داده بودند.
 


هزاران نفر در اسپانيا عليه طرح رياضتي دولت به خيابان ها ريختند


بيش از 10هزار نفر از شهروندان اسپانيايي به همراه گروه زيادي از معلولان اين كشور در اعتراض به «خصوصي سازي» خدمات درماني و سياست هاي رياضتي دولت تظاهرات كردند.
هزاران نفر از مردم مادريد، پايتخت اسپانيا روز دوشنبه با تجمع در خيابان ها و ميادين اصلي شهر عليه سياست هاي جديد رياضتي دولت تظاهرات كردند.
به نوشته خبرگزاري «آسوشيتدپرس»، بيشتر شركت كنندگان در اين تظاهرات افراد معلولي بودند كه به شدت نيازمند خدمات درماني دولتي هستند. بودجه مراقبت هاي بهداشتي و درماني در اسپانيا برعهده دولت هاي محلي است و اين دولت ها امروز از بدهي هاي كلان رنج مي برند. اين دولت ها اعلام كرده اند، براي پرداخت اين بدهي ها تصميم دارند از خدمات بهداشتي و درماني كاسته و برخي مراكز معلولان را تعطيل كنند. بدين ترتيب اخراج بخشي از پرسنل فعال در اين مراكز نيز طبيعتا در دستور كار دولت اسپانيا قرار خواهد گرفت.
صدها پزشك فرانسوي نيز روز دوشنبه در اعتراض به شرايط نامناسب كاري و كمي حقوق و دستمزد براي چندمين بار دست به اعتصاب زدند.
پرس تي وي در اين باره گزارش داد، اعتصابيون در حالي كه روپوش هاي سفيد و كلاه هاي آبي جراحي به تن كرده بودند، در خيابان هاي پاريس راهپيمايي كردند.
فرانسه، دومين اقتصاد منطقه يورو است اما به دليل شدت بحران اقتصادي اين كشور نيز مجبور به اجراي سياست هاي رياضتي شده است.
پزشكان فرانسوي چند هفته اي است كه به طور مرتب با هدف مجبور كردن دولت سوسياليست كشورشان اعتصاب مي كنند.
 


تازه ترين جنايت دشمنان مقاومت در سوريه

تروريست ها مسجد جامع شهر حمص رامنفجر كردند

انفجار بمب نزديك مسجد جامع شهر حمص به دست تروريست هاي مسلح سوري 15 كشته و ده ها مجروح به جاي گذاشت.
به گزارش شبكه خبري العالم، بر اثر انفجار خودرو بمب گذاري شده نزديك مسجد جامع حمص در منطقه الحمراء دست كم 15نفر كشته و ده ها تن ديگر مجروح شدند.
اين در حالي است كه طي چند روز گذشته بر اثر انفجارهاي تروريستي در شهرهاي دمشق و حلب ده ها تن از شهروندان عادي كشته و يا مجروح شدند.
نيروهاي امنيتي سوريه موفق شدند روز گذشته عمليات تروريست ها براي هدف قرار دادن ادارات دولتي در منطقه زبداني دمشق را خنثي كنند.
همچنين يگان مهندسي ارتش سوريه با همكاري ساكنان محله الحلبوني دمشق بمبي كه تروريست ها در اين محله كار گذاشته بودند را خنثي كرد.
در همين حال معاون وزيرخارجه سوريه در مصاحبه اي اعلام كرد كه تركيه و برخي از كشورهاي عربي خليج فارس عامل اصلي حمايت از گروه هاي تروريستي در سوريه هستند.
فيصل مقداد تأكيد كرد: مسئول اصلي اوضاع امروز سوريه در حقيقت گروه هاي تروريستي مسلح است. همان طور دوستانمان در روسيه نيز اين حقيقت را مي دانند كه آنچه در سوريه اتفاق مي افتد توطئه اي است عليه سوريه. آنها با ما موافقند كه بحران سوريه بايد بدون دخالت كشورهاي خارجي توسط خود ملت سوريه حل شود.
المقداد خاطرنشان كرد: من بارها اعلام كرده و مجدداً تأكيد مي كنم كه سوريه و روسيه در خصوص مبارزه با گروه هاي تروريستي و پايان دادن به اقدامات تروريستي كه در سوريه شاهد آن هستيم، توافق دارند. مي دانيم كه روسيه اين موضوع را به طور جدي در شوراي امنيت دنبال مي كند چنانكه تاكنون طرح ها و بيانيه هاي مطبوعاتي را براي محكوم كردن اين اقدامات تروريستي ارائه داده است اما كشورهاي غربي كه سياست هاي دوگانه را دنبال مي كنند عامل اصلي توقف اين بيانيه ها هستند.
ساير رويدادها
¤ يك تحليلگر لبناني: حمايت غرب از شورشيان سوري مانع از حل بحران اين كشور است.
¤ يك مقام آمريكايي: ناتو تصميمي براي تحميل منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه نگرفته است.
¤ سازمان ملل از رژيم صهيونيستي خواست جولان را به سوريه تحويل دهد.
¤ لبنان و عراق به درخواست انگليس براي جلوگيري از پرواز به دمشق پاسخ منفي دادند.
¤ منابع اطلاعاتي از درگيري هاي شديد بين ارتش لبنان و ارتش آزاد سوريه خبر دادند.
 


خطاب به مجامع بين المللي

كودكان غزه : سران اسرائيل جنايتكارند آنها را محاكمه كنيد

صدها كودك فلسطيني اهل غزه با تجمع در برابر مجتمع پزشكي شفا در شهر غزه ترور كودكان فلسطيني به دست رژيم صهيونيستي را محكوم كرده و خواستار توقف اين جنايات شدند.
به گزارش خبرگزاري قدس، روزنامه فلسطين چاپ غزه با اعلام اين خبر نوشت، كودكان فلسطيني با برگزاري تجمع و در حالي كه تصاويري از كودكان شهيد غزه اي را با خود حمل مي كردند از مجامع بين المللي خواستند هرچه سريع تر جنايات رژيم صهيونيستي را متوقف كنند.
يك كودك فلسطيني كه به نيابت از ساير كودكان معترض سخنراني مي كرد خطاب به دولت هاي جهان گفت، گناه كودكان غزه چيست كه خانه آنان بايد برسرشان منهدم شود، اجسادشان مثله شود و تكه هاي بدن آنها پراكنده گردد.
وي از محاكم بين المللي خواست تا اسرائيل را به اتهام جنايت جنگي عليه فلسطينيان محاكمه و صهيونيست هايي را كه دستشان به خون كودكان فلسطيني آغشته است بسزاي اعمالشان برسانند.
در همين رابطه اسماعيل هنيه نخست وزير دولت منتخب فلسطين تأكيد كرد كه زمان محاكمه رهبران رژيم صهيونيستي به دليل ارتكاب جنايت مستمر عليه ملت فلسطين نيز فرا رسيده است.
وي افزود، زماني كه گفته مي شود رژيم صهيونيستي مرتكب جنايت جنگي عليه ملت فلسطين مي شود مسئله اغراق آميز نيست بلكه با دقت در تعاملات اين رژيم و نيز جنگ هشت روزه اخير اين مسئله كاملاً روشن مي شود.
هنيه تأكيد كرد دولت فلسطيني به پايتختي قدس شريف تشكيل خواهد شد و نيز آوارگان فلسطيني به سرزمين هاي سال 1948 باز خواهند گشت.
نخست وزير منتخب دولت فلسطين همچنين گفت، وقت آن رسيده كه نام حماس و ديگر گروه هاي مقاومت فلسطين از ليست گروه هاي تروريستي حذف شوند.
ساير رويدادها
¤ دبير كل سازمان ملل متحد هشدار داد طرح هاي شهرك سازي رژيم صهيونيستي ضربه جدي به تلاش هاي صلح است.
¤ روزنامه الاهرام مصر نوشت، برخي از مخالفان در آلمان از صادرات تسليحاتي اين كشور به رژيم صهيونيستي به شدت انتقاد كردند.
¤ يك نماينده رژيم صهيونيستي بنيامين نتانياهو نخست وزير اين رژيم را به سرقت اموال و دارايي هاي فلسطيني ها متهم كرد.
 


دولت كويت استعفا كرد

امير كويت، استعفاي دولت اين كشور را پذيرفت تا پيش از برگزاري نخستين جلسه پارلمان جديد، دولت جايگزين معرفي شود .
به گزارش خبرگزاري فارس، شيخ «صباح الاحمد الصباح» امير كويت استعفاي دولت اين كشور را پذيرفت تا زمينه براي تشكيل و معرفي دولت جديد پس از انتخابات پارلماني كه سه روز پيش برگزار شد، فراهم شود .
شنبه گذشته، طي سال جاري براي دومين بار انتخابات پارلماني كويت برگزار شد و 50 عضو جديد اين پارلمان، انتخاب شدند.
به موجب قانون اساسي كويت، دولت جديد اين كشور بايد پيش از نشست نخست پارلمان كه طي دو هفته پس از انتخابات تشكيل مي شود، معرفي شود.
پيش بيني مي شود كه امير اين كشور پس از رايزني ها، نخست وزير را معرفي و وي را مامور تشكيل كابينه كند.
از سوي ديگر روزنامه كويتي «الوطن» نيز نوشت كه انتظار مي رود امير كويت، نخست وزير را در هفته آينده انتخاب كند و كابينه او 14 دسامبر معرفي خواهد شد و پارلمان نيز 16 دسامبر نخستين جلسه خود را برگزار خواهد كرد.
انتخابات پارلماني اخير كويت با پيروزي گسترده شيعيان و شكست سلفي ها همراه بود.
 


همكاري سعدالدين حريري با مخالفان بشار اسد

سرويس خارجي-
رئيس جريان المستقبل لبنان براي همكاري بيشتر با تروريست هاي سوري و ارسال سلاح و پول براي آنان اعلام آمادگي كرد.
سعدالدين حريري از سران اصلي گروه 14 مارس لبنان در سخنراني خود كه در فرانسه و در مراسم گراميداشت پدرش رفيق حريري صورت گرفت اعتراف كرد كه به اعضاي ارتش آزاد در سوريه كمك كرده است.
اين اعتراف رسمي حريري در شرايطي مطرح شد كه پيشتر نيز اخبار زيادي از همكاري اعضاي جريان المستقبل با تروريست هاي سوريه در قاچاق تروريست ها و سلاح از مرزهاي اين كشور به سوريه مطرح شده بود.
روزنامه الديار لبنان در اين باره نوشت كه سعدالدين حريري در راستاي حمايت از مخالفان دولت سوريه 200 ميليون دلار به آنها داده تا براي مبارزه با دولت سوريه سلاح تهيه كنند.
اين روزنامه افزود كه حريري يك تيم غيرنظامي و نظامي در تركيه دارد و يكي از ژنرال هاي بازنشسته ارتش لبنان براي او كار مي كند. او از بهترين افسران ارتش بوده و به صورت مستقيم به سرهنگ رياض الاسعد فرمانده ارتش آزاد سوريه كمك رساني مي كند.
بنا بر نوشته اين روزنامه تيمي متشكل از افسران طايفه سني و وابستگان جريان المستقبل از مدتي پيش از ارتش استعفا كرده اند و الان با ارتش آزاد سوريه در زمينه ترسيم نقشه ها و مشخص كردن محل هاي درگيري ها و ارايه ارزيابي هاي نظامي و تجهيزاتي همكاري مي كنند. اين افسران تحصيل كرده هستند و بيشتراز افسران سوري آموزش ديده اند، آنها دوره هايي را در بلژيك و ايتاليا و فرانسه و آمريكا و انگليس گذرانده اند.
از سوي ديگر نبيه بري رئيس مجلس لبنان با ابراز نگراني از دخالت جريان 14 مارس در بحران سوريه و پشتيباني از تروريست هاي سوري تأكيد كرد، دخالت هاي جريان 14 مارس سبب فتنه بي حد و مرز مي شود.
وي افزود، برخي جريان هاي داخلي نسبت به طولاني شدن عمر فتنه در سوريه هوشيار نيستند و اين مسئله را به هيچ وجه جدي نمي گيرند.
رئيس مجلس لبنان درباره دخالت «عقاب صقر» نماينده فراكسيون المستقبل در حوادث سوريه و ارتباط با تروريست ها گفت، اين موضوع بررسي خواهد شد و در صورت اثبات تصميماتي جدي اتخاذ خواهد شد.
عقاب صقر نماينده ويژه حريري رئيس جريان المستقبل است كه برخي منابع خبري و رسانه اي اين كشور فايل هاي صوتي متعلق به وي را در رابطه با همكاري با تروريست هاي مخالف نظام سوريه منتشر ساخته اند.
سعدالدين حريري بارها به رياض سفر كرده و در ديدار با پادشاه عربستان موضوع سوريه را مطرح كرده است. ناظران سياسي منطقه معتقدند كه بخش عمده اي از كمك مالي به تروريست ها در سوريه از جانب پادشاه سعودي تأمين مي شود.
 


چهارسوي پنج قاره

نقش شيطاني قطر در عراق
شيخ حمدبن جاسم، نخست وزير قطر از «مسعود بارزاني» رئيس منطقه خودمختار كردستان عراق خواست ائتلافش را با دولت عراق برهم بزند. جاسم مدعي شد كه اين ائتلاف ديگر به نفع كردها نيست. قطر سياست هاي رژيم صهيونيستي و آمريكا را در منطقه اجرا مي كند.
اعتصاب پرستارهاي اسرائيلي
پرستارهاي شاغل در بيمارستان ها و مراكز درماني فلسطين اشغالي در اعتراض به شرايط سخت معيشتي و پايين بودن دستمزدهاي خود، امروز دست از كار كشيدند.
تخريب ديوارهاي 40مسجد در بحرين
نيروهاي دولتي بحرين ديوارهاي حدود 40 مسجد را در جنوب غرب منامه تخريب كردند.
در همين حال، هزاران بحريني با برگزاري تظاهرات در شهرهاي مختلف اين كشور، ادامه اقدامات سركوبگرانه رژيم آل خليفه را محكوم كردند.
حملات هوايي آمريكا به پاكستان
در حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا به ايالت وزيرستان جنوبي پاكستان، چهار غيرنظامي كشته و سه نفر ديگر زخمي شدند.
دو روز پيش نيز اين منطقه هدف حمله هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي قرار گرفته بود. اين حمله نيز مرگ سه غيرنظامي را در پي داشته است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10