(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 14  آذر  1391 - شماره 20372

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آخرين قرباني كيست ؟ (يادداشت روز)
پالتو (گفت و شنود)
احمدي نژاد در ديدار سفير جديد سوئد:
ايران از نداشتن بمب اتم نگران نيست
صالحي: اولويت ما گسترش روابط با كشورهاي همسايه است
رئيس جمهوري امروز به اصفهان سفر مي كند
كدخدايي اعلام كرد
 اعضاي هيئت مركزي نظارت بر انتخابات رياست جمهوري تعيين شدند
كيهان و خوانندگان
گاردين: ايران مي تواند منافع آمريكا و اسرائيل را در خاورميانه به آتش بكشد (خبر ويژه)
سعود الفيصل نمرده، اين هم سند! (خبر ويژه)
مگر اصلاح طلبان مي گذارند عارف نامزد شود؟! (خبر ويژه)
اسم رمز رئيس ماركسيست ها براي سازش با آمريكا (خبر ويژه)
فاز دوم انتقام از هاشمي اين بار با گارد موافق! (خبر ويژه)


آخرين قرباني كيست ؟ (يادداشت روز)

1-ايران بغرنج ترين مسئله پيش روي دولت آمريكاست. اين واقعيت را هيلاري كلينتون شنبه گذشته در موسسه بروكينز و در جمع شماري از سياستمداران آمريكايي و اسرائيلي مورد تاكيد قرار داد. او پس از 4 سال و در حالي كه آخرين روزهاي مديريت وزارت خارجه را مي گذراند، گفته است «ايران سخت ترين مسئله اي بود كه در دوران وزارتم با آن برخورد كردم. ايران كشوري با نفوذ گسترده و خطرناك است.» تحريم هاي فلج كننده، خرابكاري هاي ويرانگر سايبري، ترور دانشمندان و ايجاد آشوب به كمك جبهه غربگرا (تركيب راديكال هاي مدعي اصلاحات و گروه هاي مختلف اپوزيسيون) در كنار تلاش براي انزواي جمهوري اسلامي در منطقه و جهان، از جمله حربه هايي بود كه در دوره 4 ساله زمامداري باراك اوباما و وزارت كلينتون به كار گرفته شد. اما ايران همچنان بزرگترين مسئله پيش روي آمريكاست.
2- آرزوها و نقشه هاي آمريكا در قبال ايران داراي دو سطح حداقلي و حداكثري است. توقع حداكثري آمريكا، براندازي جمهوري اسلامي است. اما در توقع حداقلي فرض بر اين است كه اگر نمي توان اصل نظام جمهوري اسلامي را تغيير داد، بايد رفتار و رويكرد آن را عوض كرد به نحوي كه در صورت، نماد انقلاب اسلامي اما در سيرت منفعل و مستحيل در سياست جهاني جبهه استكبار باشد. با اين فرض، كليد واژه «بحران» و «شرايط فوق العاده» وارد ادبيات ترويجي غرب شده است. بايد از خارج و داخل براي جمهوري اسلامي فضايي بحراني ساخت تا نسبت به بقاي خود احساس نگراني كند و در قدم اول از رويكردهاي تعيين كننده جهاني عقب بنشيند. آنگاه شايد بتوان در درون مرزها- در حالي كه بسط يد و نفوذ منطقه اي جمهوري اسلامي به حالت تعليق درآمده- كار او را يكسره كرد. بحران را بايد ساخت، بحران خود به خود ساخته نمي شود. كاري بايد كرد كه ايران از حس استغنا و اقتدار فعلي فرو افتد و از موضع ضعف پاي ميز مذاكره بيايد. چاره در تجميع «فشار خارجي» با «حركت هاي مخالف خوان» در داخل است. صرف فشار خارجي به شهادت تاريخ 30ساله راه به جايي نبرده است. در عين حال جريان هاي مخالف داخلي هرچه داشتند را در سال هاي اول انقلاب، سال هاي پاياني دهه دوم، و در طول دهه سوم انقلاب به ميدان آورده اما طرفي نبسته اند. مهم ترين اين اردوكشي ها در زمستان 1359 و بهار 1360، آشوب 1378 و آشوب پيچيده سال 1388 پديد آمد.
3- اما نتيجه چه بوده است؟ وب سايت شبكه دولتي انگليس (بي بي سي) شنبه گذشته اين جمع بندي را ارائه كرد: «اصلاح طلبان وقتي دريافتند پيشبرد برنامه هايشان به اين سادگي ها نيست، دوباره القاي حس بحران و خطر را شديدتر از هر زمان از سر گرفتند. اوج اين روند نامه 127 نماينده مجلس ششم در سال 1381 براي سر كشيدن جام زهر در مقابل مخاطرات بود... آنها احساس مي كردند اگر آيت الله خامنه اي بعضي خواسته هاي آنها را پذيرفته، پس ابتكار عمل را ربوده اند.آنچه آنها با به كارگيري و رواج دادن عبارت جام زهر در پي آن بودند، يك نمايش آشكار ضعف از طرف آيت الله خامنه اي بود. اما او نگذاشت انعطاف هايش نشانه ضعف تلقي شود... تحريم هيچ حكومتي منجر به سقوط آن نشده است. براي آيت الله خامنه اي طبعا اولويت، حفظ و بقاي نظام است. اگر او به اين برداشت نرسد كه نظام در خطر است، دليلي براي تغيير وجود ندارد... بقا و اقتدار جمهوري اسلامي در گرو به دست گرفتن زمام امور اجرايي از سوي اكبر هاشمي يا محمد خاتمي نيست... رهبري دليلي نمي بيند براي رفع خطري كه وجود آن را قبول ندارد، عقب نشيني كند. كشور با سپردن امور اجرايي به چهره هاي وفادار نظام به اندازه كافي فضا براي مانور خواهد داشت و نيازي به بازي دادن چهره هاي مخالف احساس نمي شود... تلاش براي ترساندن از سقوط نظام تاكنون جواب نداده و اين گونه پيش بيني هاي مخالفان در سالهاي ممتد عمر جمهوري اسلامي درست از آب درنيامده است. آيت الله خامنه اي نشان داده كه خطر چالش هاي پيش روي حكومت را بهتر از مخالفان تشخيص داده و دليل آن هم برقراري و پابرجايي حكومت است.»
4- جريان هاي غربگرا نظير طيف راديكال جبهه اصلاحات، برگ سوخته محسوب مي شوند. آنها در عين حال كه در حاكميت نيستند، با ريسك و رفتار انتحاري 3 سال پيش عملا به مهره سوخته تبديل شدند. آنها براساس بديهيات سياسي، ديگر «اصلاح طلب» و يا «منتقد درون نظام» به شمار نمي آيند. چه آن كه در پيشاني و به عنوان پياده نظام اردوگاه آشوب در خيابان آفتابي شدند. اگر هم ظرفيتي داشته باشند به صفرهاي منفعل مي مانند و صرفا با امواج و تحركات ديگر مي توانند موثر واقع شوند. به گواهي تجارب گذشته اين «تحركات ديگر» را منحصراً مي توان از درون حاكميت و گروه هاي درون نظام تدارك كرد، مانند اتفاقاتي كه در دوره سازندگي و اصلاحات رخ داد. اسم ها مهم نيست، رسم ها و رويه ها و سرويس هايي اهميت دارد كه افراد ممكن است ارائه كنند. به تعبير «سعيد- ق» از اعضاي متواري گروهك ادوار تحكيم كه چند روز پيش در شبكه صهيونيستي بالاترين نوشت «هاشمي، احمدي نژاد، قاليباف، ناطق نوري، خاتمي و... هيچ يك دلبسته دموكراسي نيستند و همه از دشمنان دموكراسي هستند. اگر از هاشمي با همه سياهي كارنامه حقوق بشر مي توان حمايت كرد چرا نشود از اسفنديار مشايي كه پايان عصر اسلامگرايي را اعلام و از دوستي با مردم اسرائيل حرف مي زند، حمايت كرد؟ بحث اين نيست كه مشايي و احمدي نژاد خوبند و هاشمي و امثال او بد. اين هر دو از يك تبارند. اگر نيروهاي تحول خواه [اسم مستعار گروه هاي سرنگوني طلب] خواهان به چالش كشيده شدن جمهوري اسلامي و حاكميت دوگانه هستند، اينك اين گوي و اين ميدان. چرا هاشمي آري و مشايي نه؟!».
5- خيلي ها كه براي «سازندگي» كشور به آقاي هاشمي راي دادند، 16 سال بعد راي خود را به نام آقاي احمدي نژاد در صندوق انداختند. البته در ميانه اين راه (سال 76) خيلي ها كه در سال 68 به هاشمي و در سال 84 به احمدي نژاد راي دادند، اختلاف نظر پيدا كردند و شماري نام ناطق نوري را به روي برگه راي نوشتند و شمار بيشتري نام خاتمي را. اين روند در سال 88 با 13ميليون راي به نام موسوي و 25 ميليون راي به نام احمدي نژاد بازتوليد شد، يعني كه ملت ما -اكثريت قريب به اتفاق 40 ميليون راي دهنده- فارغ از اين و آن نامزد، آباداني و عدالت و پيشرفت و عزت كشور را در تداوم روند بالنده تاريخي خود پيگير بوده اند. نشان به آن نشان كه در روز نهم دي ماه 1388 وقتي نسبت به اصل انقلاب و نظام و كشور احساس خطر كردند، آن حماسه حضور را آفريدند در حالي كه فقط تصاوير مقتداي انقلاب و حضرت امام خميني را سر دست داشتند و البته راه كج كردگان جفاكار را لعنت مي كردند.
آن روزها نيويورك تايمز نوشت «اين بزرگ ترين تظاهرات خياباني پس از تشييع آيت الله خميني در 20 سال پيش به شمار مي رود». شعار «لعن علي عدوك يا حسين-...» يعني اينكه اين مردم، چك سفيد امضا به هيچ رجل سياسي نداده اند، حتي كسي كه خود را نخست وزير روزگار امام مي داند يا آن ديگري كه در تبليغات انتخاباتي سال 76 شعار «سلام بر 3 سيد فاطمي...» را برجسته كرده و نام خود را كنار نام امام و رهبر معظم انقلاب به عنوان همراهي گذاشته بود. در روزگار اول انقلاب هم كه منافقين آقاي منتظري را مورد ترور شخصيت قرار مي دادند و به تمسخر لقب «...» به وي مي دادند، همين مردم متدين بودند كه نسبت به او به عنوان همراه امام (ره) در نهضت غيرت مي ورزيدند؛ همان گونه كه براي سياستمداران ديگر و بعدي. اما آن روز كه منتظري و نظاير وي با حضرت امام زاويه پيدا كردند و با لجاجت در بيراهه رفتند، تكليف مردم نيز روشن شد و البته تكليف گروه هاي ضد انقلاب- و لو لائيك- كه به اعتبار انحرافات پديد آمده و تقابل آقاي منتظري با امام، تازه مقلد او شده بودند! آتش فتنه سال 88 كه افروخته شد، خط زنندگان روي نام اسلام و هتاكان روز عاشورا، شعار و ادعايشان اين بود؛ «روحاني واقعي- منتظري، صانعي»! خلاصه سخن اينكه دوستي و دشمني دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب با افراد و جريان هاي سياسي داراي ضوابط سفت و سخت است- برخلاف بعضي از ماها كه پيچ جاذبه و دافعه ديني مان گاه شل مي شود - و با اين وصف، دوستي و دشمني ملت ما نيز ضابطه مند و اعتباري است. آنچه اصالت دارد، اصول و مباني انقلاب است نه افراد كه به اعتبار حق معتبر مي شوند يا از اعتبار- به اراده و اصرار خود- ساقط مي شوند.
6-در كشور ما روزنامه اي اجاره اي و زنجيره اي منتشر مي شود كه نه تنها مدير آن زماني پول هاي هنگفت از امثال شهرام جزايري گرفت، بلكه در طول سالها به اذعان چند خبرنگار اخراجي اش صفحات و ستون هاي خود را به چهره هاي صاحب نفوذ فروخته است. اين روزنامه ايستگاه تقويت امواج بي بي سي در تهران نيز هست و سالها تحليل هاي شبكه دولتي انگليسي (بي بي سي) را بي آنكه به مأخذ و منبع استناد كند،كلمه به كلمه و به عنوان گزارش و تحليل خود منتشر كرد. روز گذشته همين روزنامه به قلم آقاي «ص-ز» به استقبال مواضع اخير رئيس جمهور رفته و عنوان كرده كه «بايد به او خوشامد بگوييم و يادآوري كنيم كه يك گام برداشته و حالا منتظر گام هاي بلندتري در جهت تحقق دموكراسي هستيم». يعني ديگر دروغ تقلب تمام شد؟! اينكه مي شود دروغ بزرگ تر؟ اگر اين آقاي سمپات نهضت آزادي در داخل فيگور خوشامدگويي مي گيرد، هم مسلكان وي در گروهك ملي- مذهبي كه به پاريس گريخته اند، به طور موازي مي گويند «بايد به استقبال نقش آفريني هاشمي در فضاي سياسي و انتخابات رفت و البته به وقتش مي توان او را دادگاهي كرد و انتقام سوابق انقلابي را كه هرگز فراموش شدني نيست، گرفت»!
مگر احمدي نژاد يا هاشمي- يا حتي موسوي و كروبي- را در اردوگاه ليبرال دموكرات ها مي پذيرند حال آن كه كم يا زياد دل پري از سوابق هر يك از آنها دارند؟ پس قصه چيست كه روزي براي هاشمي و مجمع روحانيون، و روز ديگر براي ناطق نوري و احمدي نژاد و قاليباف و... تور پهن مي كنند؟ اين عبارت را عضو تندرو حزب مشاركت (حامي عبور از خاتمي و عبور از قانون اساسي و طرف ملاقات باري روزن جاسوس آمريكايي در پاريس) پنجم مهرماه 1390 در مصاحبه با پايگاه اينترنتي عصر ايران گفت كه «آقاي ناطق اگر از جايگاه فعلي اش در جناح راست خارج شود و به اصلاح طلبان بپيوندد چيزي به اصلاح طلبان اضافه نمي كند. اهميت او در اين است كه در آن سو قرار دارد نه اين سو و اگر به اين سو بيايد، جايگاهش را در آن سو از دست مي دهد. آقاي ناطق بايد در آن سو باشد»!
7- آمريكا و اسرائيل و انگليس، آخرين سيلي سخت را در غزه خوردند. ايران همچنان سخت ترين چالش جبهه استكبار است. بنابراين بايد كاري كرد كه درگير خود باشد و از سرانجام پيچ مهم تاريخ غافل بماند. بي ثبات سازي يا القاي بحران، شگرد موثري است. تا اينجا پروژه دشمن است. حالا چه كسي از خودي ها در زمين دشمن بازي مي كند و قطعه اي خواسته يا ناخواسته از پازل او مي شود؟ هركس كه حاشيه و جنجال بسازد يا قانون- قوانين عادي يا قانون اساسي- را ولو با ادعاي حمايت از قانون به چالش بگيرد و تداعي بحران در كشور كند؛ درست مانند رفتار فتنه گران كه پس از 8 ماه معارضه با قانون اساسي، مدعي اجراي بدون تنازل آن شدند! اختلاف نظرها مطلقا جاي نگراني ندارد مگر آن كه در عمل متعرض حريم قانون شود يا اختلاف را ولو با ژست حمايت از قانون اساسي به اصل قانون- به عنوان ميثاق ملي و فصل الخطاب- بكشاند. در اين ميان ولايت و رهبري جان اين ميثاق است كه كشور را در برابر بحران ها و تهديدها حفظ كرده است. زاويه گرفتن از اين شاخص يا دور زدن آن با هر شعار و دستاويزي كه باشد، اسباب سقوط فرد يا جريان سياسي در تله دشمن خواهد شد.
محمد ايماني

 


پالتو (گفت و شنود)

گفت: مدعيان اصلاحات به اين نتيجه رسيده اند كه حضورشان در فتنه 88 تابلوي اصلاحات را پائين آورده است.
گفتم: منظورشان چيست؟
گفت: منظورشان اين است كه مردم آنها را به چشم وطن فروش نگاه مي كنند و براي ورود به انتخابات بايد تابلوي ديگري غير از جبهه اصلاحات را روي دست بگيرند.
گفتم: يارو از لپه بدش مي اومد، در يك مهموني دلمه بادمجون جلوش گذاشتند. وقتي با چنگال دلمه رو باز كرد و چشمش به لپه افتاد به صاحبخونه گفت؛ اي كلك! فكر كردي اگر پالتو تنش كني نمي شناسمش!
 


احمدي نژاد در ديدار سفير جديد سوئد:

 ايران از نداشتن بمب اتم نگران نيست

رئيس جمهور گفت: ايران به دليل آنكه بمب اتم ندارد و هرگز به دنبال آن نيست و اين سلاح ها را ناكارآمد مي داند، هيچگونه نگراني ندارد.
محمود احمدي نژاد روز دوشنبه در ديدار «پيتر تيلر » سفير جديد سوئد تاكيد كرد: هيچكس حق ندارد نظرات و خواسته خود را به ديگران تحميل كند بلكه بايد در تمام مسايل روحيه همكاري و تفاهم حاكم باشد.
رئيس جمهور با بيان اينكه تقسيم بندي هاي موجود در دنيا و اينكه عده اي خود را معيار بدانند تا ساير ملت ها تلاش كنند به آنها برسند، به نتيجه مطلوب نخواهد رسيد، گفت: ساختن دنيايي بهتر جز با تفاهم، همدلي و همكاري همه ملت ها امكانپذير نخواهد بود و دوراني كه برخي دولت ها خود را ژاندارم دنيا بدانند، به پايان رسيده است.
احمدي نژاد در ادامه با تاكيد بر اينكه اگر خلع سلاح هسته اي به طور صحيح و كامل در جهان انجام شود، ديگر مشكلي وجود نخواهد داشت، تصريح كرد: نگراني آمريكا و متحدين آن به خاطر برخورداري از سلاح اتمي و آگاهي از خطرات اين گونه سلاح ها است؛ از اين رو مي ترسند كه ساير كشورها نيز به اين سلاح دستيابي پيدا كنند.
رئيس جمهور تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران به دليل آنكه بمب اتم ندارد و هرگز به دنبال آن نيست و اين سلاح ها را ناكارآمد مي داند، هيچگونه نگراني ندارد.
وي گفت: بمب اتم هرگز نتوانسته مشكلات اقتصادي و اجتماعي برخي كشورهاي اروپايي مثل فرانسه و انگليس را رفع كند در حاليكه اين كشورها هزينه هاي بسيار زيادي را براي نگهداري و تعمير آن مي كنند.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه شرايط جهاني به گونه اي است كه ديگر كشوري نمي تواند بمب اتم داشته باشد، خاطر نشان كرد: امروز دوران فرهنگ، انسانيت و منطق است؛ بمب اتم براي دوراني است كه چند كشور مي خواستند همه جهان را تحت سلطه خود درآورند.
رئيس جمهور اضافه كرد: بمب اتم به دوره توحش تعلق دارد و امروز معيار برتر در جهان انسانيت و انديشه است.
احمدي نژاد با بيان اينكه امروز موضوع هسته اي ايران به يك موضوع سياسي تبديل شده است، گفت: دولت آمريكا 33 سال است با ملت ايران مخالفت مي كند و اين رفتار آنان ارتباطي با مسئله هسته اي ايران ندارد چرا كه پيش از اين، همين دولت از يك حكومت ديكتاتور خشن در ايران و برنامه هاي هسته اي آن حمايت مي كرد، اما از روزي كه ملت ايران اين ديكتاتور را سرنگون كرده اند دائماً با پيشرفت اين ملت مخالفت مي كند.
رئيس جمهور با بيان اينكه آمريكا در طول سالهاي گذشته به بهانه هاي مختلف با ملت ايران مخالفت كرده و امروز نيز موضوع هسته اي را بهانه اي براي ادامه مخالفت هاي خود قرار داده است، تصريح كرد: تحت فشار قرار دادن آژانس بين المللي انرژي اتمي براي ارائه گزارش هاي سياسي مشكلي را حل نخواهد كرد.
رئيس جمهور با بيان اينكه بايد با احترام به موجوديت ملت ها، مسائل را براساس دوستي و عدالت حل و فصل كرد، خاطر نشان كرد: جمهوري اسلامي ايران همواره آماده گفتگو و مذاكره بوده و تاكنون بيشترين همكاري را با آژانس بين المللي انرژي اتمي داشته است.
پيتر تيلر سفير جديد سوئد نيز در اين ديدار ضمن تقديم استوارنامه خود به دكتر احمدي نژاد با اشاره به توسعه و پيشرفت هاي چشم گير ايران در سالهاي اخير گفت: به عنوان سفير سوئد نهايت تلاش خود را در جهت گسترش روابط و توسعه مناسبات ميان ايران وسوئد انجام خواهم داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، سفير جديد سوئد همچنين بر حل و فصل مسائل و موضوعات مرتبط با موضوع هسته اي ايران از طريق روابط ديپلماتيك و گفتگو تاكيد كرد.
همچنين احمدي نژاد روز دوشنبه با سفير جديد نروژ نيزديدار و گفت و گو كرد و پنس پتر كمپرود سفير جديد اين كشور استوارنامه خودش را تقديم رئيس جمهور كشورمان كرد.
 


صالحي: اولويت ما گسترش روابط با كشورهاي همسايه است

وزير امور خارجه كشورمان گفت: گسترش و تنظيم روابط با تمام كشورها براي ايران مهم است اما همسايه ها براي دولت و نظام ما اهميت بيشتري دارند.
«علي اكبر صالحي» پس از پايان سفر يك روزه به سيستان و بلوچستان و بازديد از مرزهاي آبي و خاكي جنوب شرق كشور در نشست كميسيون قاچاق كالا و ارز استان در زاهدان افزود: ايران كشوري بزرگ با مرزهاي طولاني است كه 15 كشور مهم و استراتژيك در نقشه جهان آن را احاطه كرده اند و براي ما اين كشورها از ديگران خيلي مهم تر هستند.
رئيس دستگاه دپيلماسي گفت: تنظيم روابط با كشورهاي همسايه اولويت سياست خارجي ايران است زيرا منافع مشترك زيادي با آنها داريم.
صالحي افزود: ايران موقعيت راهبردي در جهان دارد و در حاليكه بسياري از كشورها آرزوي داشتن چند كيلومتر مرز مهم را دارند، تمام مرزهاي كشور ما از شمال تا جنوب و غرب به شرق داراي موقعيت ممتاز و ويژه است و حتي اگر از فضا به آن نگاه كنيم در قلب و مركز نيم كره خشكي جهان به چشم مي خورد.
وي همچنين با اشاره به مزيت هاي نسبي سيستان و بلوچستان اظهار داشت: در ايران فقط اين استان مستقيما به آبهاي آزاد و اقيانوس ارتباط دارد و دو همسايه بزرگ و مهم نيز در كنار كشورمان قرار گرفته است.
وي اظهار داشت: مردم اين دو كشور در همه ابعاد تشنه ايران هستند كه از اين ظرفيت مي توان براي توسعه و پيشرفت هر چه بيشتر سيستان و بلوچستان بهره زيادي برد.
به گزارش ايرنا، وي درباره اظهارات اخير وزير امور خارجه آمريكا مبني بر تمايل واشنگتن براي مذاكره مستقيم با تهران افزود: مذاكره موضوعي در موارد خاص تاكنون با آمريكا شده كه از آن جمله مذاكره در مورد افغانستان و عراق است.
وي افزود: همچنين مذاكره درباره پرونده هسته اي نيز در قالب مذاكرات ايران با گروه 1+5 كه آمريكا نيز در آن حضور دارد، انجام مي شود، اما اگر در اذهان عمومي مذاكره فراگير سياسي مطرح شده باشد، اين مساله در حدود اختيارات رهبرمعظم انقلاب است و معظم له تشخيص مي دهند كه مثلا چنين اقدامي شود يا نشود.
وزير امور خارجه يادآور شد مذاكره موضوعي تاكنون در چند مرحله شده است و اكنون نيز آمريكا در مذاكرات گروه 1+5 حضور دارد كه در اين زمينه منعي نيز وجود ندارد و مذاكره مي شود.
صالحي در عين حال اظهار داشت: نمي دانم منظور دقيق وزير امور خارجه آمريكا از مذاكره مستقيم چيست؟ اگر منظور وي مذاكره سياسي است كه موضوعي جداگانه است و تصميم گيرنده آن نيز رهبرمعظم انقلاب اسلامي هستند؛ اما اگر منظور، مذاكره موضوعي درباره پرونده هسته اي است، اين امر در حال انجام است و مساله خيلي مهمي هم نيست و طبق روال پيش مي رود.
 


رئيس جمهوري امروز به اصفهان سفر مي كند

اصفهان-خبرنگار كيهان:
رئيس جمهور به منظور افتتاح چند طرح فولادي امروز به اصفهان سفر مي كند.
همزمان با افتتاح دو پلنت توليد اكسيژن ناحيه فولادسازي و نورد پيوسته سبا، پروژه احياي مستقيم سبا نيز يكي از 3 پروژه اي است كه با حضور رئيس جمهوري به بهره برداري مي رسد.
رئيس جمهوري تاكنون 2 سفر به كارخانه فولادمباركه اصفهان داشت كه در سفر نخست اولين واحد آهن اسفنجي شهيد خرازي فولادمباركه را به بهره برداري رساند و در سفر دوم نيز دومين كارخانه آهن اسفنجي در فولاد سباي مباركه كليد زد.
احمدي نژاد همچنين ماه گذشته به اصفهان سفر كرد و در مراسم ثبت جهاني مسجد جامع اصفهان شركت كرد.
 


كدخدايي اعلام كرد

اعضاي هيئت مركزي نظارت بر انتخابات رياست جمهوري تعيين شدند

سخنگوي شوراي نگهبان از تعيين اعضاي هيئت مركزي نظارت بر يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري خبر داد.
عباسعلي كدخدايي اظهار داشت: در اجراي ماده 2 قانون نظارت بر انتخابات رياست جمهوري، اعضاي هيئت مركزي نظارت بر يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و چهارمين ميان دوره، چهارمين دوره مجلس خبرگان رهبري در جلسه اخير شوراي نگهبان انتخاب شدند.
وي از آيت الله احمد جنتي، آيت الله محمد يزدي، محمدرضا عليزاده، عباسعلي كدخدايي، محسن اسماعيلي، حجت الاسلام والمسلمين سيدابراهيم رئيسي و محمدرضا ميرشمسي به عنوان اعضاي هيئت مركزي انتخابات رياست جمهوري و مجلس خبرگان رهبري نام برد.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 30002323
¤ يادداشت روز كيهان (... ولي هرگز نمي بارد) حرف دل همه مردم بود. تعجب مي كنم كه آقاي رئيس جمهور به جاي آن كه از راي مردم حفاظت كنند آراي ملت را به پاي افرادي مثل مشايي و دار و دسته بي ريشه حلقه انحرافي مي ريزند. آقاي رئيس جمهور بهتر است به وظايف اجرايي خود توجه كنند و امكانات دولت را كه متعلق به مردم است تلف نكنند.
حميد اسماعيلي
¤بسيجي باش و بيعت با علي كن
هميشه قصد قربت با ولي كن
اگر سردار عشقي باش اما
سرت را فرش راه رهبري كن
هفته بسيج بر تمام شير دلان بسيجي مبارك باد
6874---0918
¤غير از كيهان و چند روزنامه ديگر تيتر بيشتر روزنامه هاي كشور سياه نمايي و زير سوال بردن دست آوردهاي انقلاب مي باشد. بنده تعجب مي كنم با اين حال عده اي ادعا مي كنند كه آزادي در كشور وجود ندارد! خدا وكيلي انصاف هم خوب چيزي است متاسفانه بعضي ها كاملا با آن بيگانه هستند.
زارع از همدان
¤آقاي رئيس جمهور با اين همه صفاتي كه براي آقاي مشايي در حكم صادره براي ايشان مطرح كرده لطف كنند اگر ايشان صاحب رساله عمليه مي باشد به مردم اطلاع بدهند كه تقليد از او بكنند و محروم نشوند!
عبدالله زاده
¤به برخي از مسئولين توصيه مي كنم كه مواظب هواي نفس خود باشند كه اين نفس به كمك شيطان انسانهاي بزرگي را در طول تاريخ به زمين زده است نكند به خاطر نعمت هاي خداوندي غرور و خود برتر بيني ما را به كج راهه ببرد و از بلندي با سر فرود آييم و مغزمان متلاشي شود؟ «فاعتبروا يا اولي الابصار»
علي مرداني
¤اينكه آمريكا و چند كشور اروپايي از جنايات و كودك كشي صهيونيست ها حمايت مي كنند و با اين كار قصد روحيه دادن به اين رژيم جعلي را دارند نهايت ذلت و خواري آنها مي باشد و قطعا در آينده رسوايي هرچه بيشتر آنها را در پي خواهد داشت.
1375---0916
¤به دستور اسرائيل غاصب سياست چماق و هويج آمريكا و انگليس ادامه دارد و در چنين صورتي ادامه مذاكره با 1+5 جز تحقير براي ايران معناي ديگري ندارد و هيچ مشكلي را حل نخواهد كرد ايران بايد تا رفع تحريم ها مذاكره را تعطيل كند. در وضعيت فعلي به خوبي آشكار است آمريكا و اروپا چاره اي جز مذاكره با ايران ندارند.
حسيني
¤از زمان تصدي رئيس بنياد شهيد و ايثارگران خدمات جانبي به خانواده هاي ايثارگران مثل سهام عدالت، سهميه غيرنقدي كه در اكثر وزارتخانه ها متداول است، تحويل سهميه بنزين به جانبازان و قطع شده است مي طلبد كه جناب آقاي زريبافان عنايت بيشتري به اين قشر داشته باشند.
0154---0913
¤از مسئولين شركت مخابرات درخواست مي شود پاسخ دهند كارگزاراني كه در دفاتر مخابراتي روستاها فعاليت مي كردند و هفت درصد حق السهم خود را نيز پرداخت نموده اند مدت خدمتشان جزء سابقه بيمه محسوب مي گردد، يا خير؟
موسوي از مخابرات ساري
¤اعتراض خود را نسبت به فيلم غيراخلاقي «من مادر هستم» اعلام مي كنم و انتظار دارم وزارت ارشاد و متوليان فرهنگي نگذارند پس از 33 سال از انقلاب اسلامي شاهد چنين فيلم هاي ناهنجار و غيراخلاقي در جامعه باشيم.
خانم مريم سريار
¤سونوگرافي هاي منطقه يك تهران خودسرانه قيمت هاي خود را صد در صد گران كرده اند آيا مسئولين وزارت بهداشت خبر دارند؟
فتوحي قيام
¤مدير كل آمار ثبت احوال بيان داشته كه بايد با فرزندآوري بيشتر پنجره طلايي جمعيت را باز نگه داريم به ايشان بفرماييد ابتدا بايد مقدمات اين كار يعني كمك بلاعوض، وام ازدواج، شغل و را فراهم كنيد.
6206---1091
¤ سردار رحيمي براي جمع آوري خودروهاي دودزا از پايتخت مهلت 02 روزه داده است آيا اين هم مثل مهلت هاي قبلي و عدم اقدام لازم در گذشته است؟ تا به حال بسياري از اين نوع طرح ها داده شده و به مرحله اجرا در نيامده است. آيا اين اعلام ها فقط مربوط به شرايطي مثل الان است كه هواي تهران در حالت هشدار است؟
حسين شاه علي
¤از ابتداي امسال تمامي بيمارستانهاي دانشگاه تهران سنوات گذشته كاركنان قراردادي خود را پرداخت نموده اند، به جز بيمارستان شفا يحياييان از مسئولين امر درخواست مي شود مشكل كاركنان قراردادي اين بيمارستان را نيز حل كنند.
8223---9091
¤مديريت بيمارستان فيروزگر كارانه پرستاران را به بهانه ساخت پروژه جديد در اين مركز كاهش داده است. مي خواستم سوال بكنم آيا اين كار قانوني بوده است يا خودسرانه انجام داده اند.
6460---2091
¤ معلمي شغلي عاشقانه است كه روز و شب نمي شناسد چرا با اين وجود مدارس را در روزهاي پنجشنبه هر هفته تعطيل كرده اند و از اول سال تحصيلي صحبت از كلاس هاي خصوصي تقويتي است.
0650---0913
¤ چرا بايد ادارات و دستگاه هاي دولتي در اصفهان روزهاي پنجشنبه هر هفته تعطيل باشند ولي ما در ساير شهرستان ها اين روز را سركار باشيم. اين تبعيض چگونه قابل توجيه است؟
0752---0913
¤ 6 ماه است كه سهم بيمه طلايي فرهنگيان پرداخت نشده و ماه هايي هم كه پرداخت شده با تاخير بوده است. اگر مسئولين توان لازم براي اجرا ندارند چرا قول مي دهند؟
2517---0914
¤ از مديران راه و شهرسازي بابل و استان مازندران درخواست مي شود نسبت به احداث كمربندي براي شهرستان بابل اقدام نمايند تا آمار تصادفات كاهش يابد و در اتلاف وقت مردم در ترافيك و... نيز صرفه جويي شود.
6505---0935
پاسخ روابط عمومي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي
در پاسخ به مطلب مندرج با عنوان: «گراني شير خشك» مورخ 71/8/19 به آگاهي مي رساند:
قيمت گذاري شيرخشك توسط سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليدكنندگان صورت مي گيرد.
اين سازمان وظيفه نظارت بر ايمني و سلامت كار را داشته ولي با توجه به رسالت خود در تامين سلامت اقشار جامعه (به خصوص اقشار آسيب پذير) با وصول شكايات در مورد افزايش قيمت شيرخشك توسط برخي شركتهاي توليد كننده، مراتب را به سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليدكنندگان اعلام و طي جلسات مكرر اقدام به كاهش قيمت و تخصيص ارز توسط بانك مركزي و وزارت صنعت و معدن و تجارت نموده است كه خوشبختانه شركت پودر شيرمشهد پس از اين اقدامات قيمتهاي شيرخشكهاي توليدي خود را كاهش داده است».
پاسخ شركت خدمات ارتباطي ايرانسل
در پاسخ به پيام مردمي شماره 20362، در خصوص «واگذاري سيم كارت هاي اعتباري غيرفعال ايرانسل» در روزنامه مورخ 03/8/19، به آگاهي مي رساند:
«همانطور كه پيش از اين از طريق قرارداد مشتركين، دفترچه راهنماي همراه سيم كارت و همچنين اطلاعيه ها و اخبار ايرانسل اطلاع رساني شده، كليه سيم كارت هاي ايرانسل كه حداقل به مدت 90 روز متوالي خاموش بوده و يا از آنها هيچ استفاده اي نشده باشد، به حال تعليق دائم درآمده و به مالكيت شركت خدمات ارتباطي ايرانسل بازگردانده مي شود. منظور از فعاليت، برقراري تماس، ارسال و يا دريافت MMS و SMS، شارژ مجدد و يا استفاده از GPRS است.
لازم به ذكر است؛ شركت ايرانسل سرويس جديد حفظ شماره را در اختيار مشتركين خود قرار داده تا اگر مشتركي به هر دليلي از خط ايرانسل خود براي مدتي استفاده نكند، شماره مورد نظرش همچنان در مالكيت وي باقي بماند. اطلاعات تكميلي اين سرويس در وب سايت ايرانسل http://www.irancell.ir در اختيار مشتركين قرار داده شده است.»
پاسخ روابط عمومي سازمان تامين اجتماعي
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه با عنوان «بيمه هاي اختياري» در تاريخ 4/8/19 به آگاهي مي رساند: «با عنايت به تبصره ماده 8 قانون تامين اجتماعي و آيين نامه مربوطه، افرادي كه به عللي غير از علل مندرج در قانون بيمه هاي اجتماعي كارگران از رديف بيمه شدگان خارج شده يا شوند، در صورتي كه طبق قوانين مشمول بيمه بازنشستگي باشند، در صورت احراز شرايط مي توانند بيمه خود را به طور اختياري ادامه دهند، بنابراين با توجه به اينكه در مقررات ارائه تعهدات بيمه اي براساس حق بيمه پرداختي تعريف و اعمال تخفيف و يا بخشودگي در ميزان حق بيمه پيش بيني نشده است، لذا امكان كاهش ميزان حق بيمه ميسر نخواهد بود.»
 


گاردين: ايران مي تواند منافع آمريكا و اسرائيل را در خاورميانه به آتش بكشد (خبر ويژه)

اوباما به درستي به فشار اسرائيل براي حمله به ايران توجه نكرد چرا كه اين اقدام خاورميانه را به آتش مي كشد و پايگاه هاي آمريكا و اسرائيل را مورد تهاجم سنگين قرار مي دهد.
روزنامه انگليسي گاردين نوشت: «مقاومت اوباما در برابر اسرائيل درست بود. تجهيزات محدود و ريسك بسيار بالاي حمله به ايران براي تندروترين افراد در آمريكا و اسرائيل روشن شده است. درخواست بنيامين نتانياهو براي حمله به ايران با مخالفت جدي اعضاي كابينه و افراد امنيتي اسرائيل از جمله بني گرانتز، فرمانده ارتش، شين بت، مامور سابق امنيتي، يووال ديكين و مير داگن، روساي سابق اطلاعاتي (موساد) مواجه شد. حدود 30 سياستمدار و افسر نظامي سابق آمريكا نيز نسبت به پي آمدهاي حمله به ايران هشدار داده اند. آن ها استدلال مي كنند كه حمله به ايران در بهترين حالت مي تواند برنامه هسته اي اين كشور را دو سال به تعويق بيندازد. نابودي كامل برنامه هسته اي ايران بعيد است و ايران مي تواند با استفاده از توانايي علمي و تجربه اش دوباره شروع كند.»
گاردين مي افزايد: حمله به ايران مي تواند در خاورميانه آتش به پا كند. ايران شبه نظاميان قدرتمندي مثل حزب الله دارد و موشك هاي با برد 2200 كيلومتر اين كشور مي توانند پايگاه هاي آمريكا و اسرائيل را هدف قرار دهند. حمله مي تواند هديه اي براي ايران باشد تا احساسات ميهن پرستانه را در ميان ايرانيان بيدار كند. اين امر همچنين مي تواند نارضايتي به مراتب بيشتر نسبت به زمان سرنگوني محمد مصدق در سال 1332 با طراحي آمريكا ايجاد كند و موجب نفرت بيشتر جوانان ايراني و عرب نسبت به غرب شود؛ و بدتر از همه اينكه به سرعت ايران را به يك كشور مسلح به سلاح هسته اي تبديل مي كند.
گاردين در پايان نوشت: كمپين انتخابات رياست جمهوري ايران در سال آينده به زودي پنجره فرصت مذاكرات را مي بندد. ديپلماسي مي تواند با مذاكرات بين ايران و گروه 1+5 دنبال شود. حالا 1+5 مي تواند در مذاكرات منطقي تر باشد. ايران نشان داده كه اگر ديپلماسي زورگويانه نباشد نرمش نشان مي دهد.
 


سعود الفيصل نمرده، اين هم سند! (خبر ويژه)

وزير خارجه رژيم حامي ديكتاتورها و تروريست ها در چهار گوشه خاورميانه، نسبت به نفوذ گسترده ايران در منطقه ابراز نگراني كرد. سعود الفيصل مي گويد ايران بخشي از مشكل منطقه است.
وزير خارجه عربستان در مصاحبه با روزنامه اتريشي ويترسايتونگ- كه در حاشيه راه اندازي «مركز گفت و گوي بين اديان ملك عبدالله» در وين صورت گرفته- مي گويد: هدف ما در اين مركز بهبود گفت و گوهاي ديني شكست خورده است.
وي درباره حمايت دولت متبوعش از شورشيان مسلح در سوريه كه مشغول نسل كشي و جنايت هاي كم سابقه هستند مدعي شد: رقابت با ايران يكي از دلايل حضور ما در سوريه است، ولي كمك به قربانيان خشونت حكومت سوريه نيز دليل ديگر حضور ماست.ما شاهديم كه هيچكس براي حمايت از مردم سوريه كه با يك ماشين سركوب روبروست تلاش نمي كند. اين جمهوري اسلامي است كه اين شرايط را در سوريه به وجود آورده. در واقع حكومت تهران بخشي از راه حل محسوب نمي شود، بلكه بخشي از مشكل است. سران تهران در تلاش اند تا در كويت و لبنان هرج و مرج ايجاد كنند و با مسلح كردن حزب الله در راه ايجاد تفرقه در اين كشور گام برمي دارند. آنها در عربستان سعودي نيز به دنبال جذب عامل هستند تا در كشور ايجاد بي ثباتي كنند. جمهوري اسلامي از مسئله فلسطين به عنوان يك ابزار بهره مي جويد كه امكان دخالت اين كشور را در امور داخلي كشورهاي عربي فراهم مي آورد. به واقع تهران در اتحاديه كشورهاي عرب چه جايگاهي دارد؟
خاطرنشان مي شود رژيم سعودي و وزير خارجه آن در جريان جنايت 8 روزه رژيم صهيونيستي عليه مردم مسلمان غزه، كمترين اعتراضي نسبت به اقدامات اشغالگران صهيونيست انجام نداد. آل سعود در عين حال در جنگ نيابتي آمريكا و رژيم صهيونيستي عليه محور مقاومت در سوريه، نقش تأمين كننده تروريست هاي سلفي و پول و سلاح مورد نياز آنان را ايفا مي كند. استخبارات رژيم سعودي مشابه اين نقش را در عراق و افغانستان به انجام رسانده است اما در نقطه مقابل، ارتش اين رژيم با حضور علني در بحرين قريب دو سال است كه با اشغال بحرين، به سركوب مردم مسلمان و معترض مشغول است.
در هر صورت مصاحبه اخير سعود الفيصل فارغ از محتواي آن حاوي يك خبر است و آن اينكه سكوت سنگين وي در قبال جنايات رژيم صهيونيستي را نبايد به حساب مرگ وي گذاشت، چندان كه برخي محافل گمانه زني مي كردند.
گفتني است نتانياهو اعلام كرده كه اسرائيل با عربستان منافع مشترك بسياري دارد.
به گزارش شبكه العالم، «بنيامين نتانياهو» در يك فيلم ويديويي كه در سايت يوتيوب منتشر شد، گفته است: ميان اسرائيل و عربستان منافع مشترك بسياري وجود دارد و مي توان اين منافع را به حوزه هاي اقتصادي و سياسي و منطقه اي ارتقا داد.
وي مي گويد: «عربستان سعودي همانند اسرائيل از گسترش تروريسم احساس خطر مي كند. انتظار داريم عربستان سعودي و ديگر كشورها سياست فعالانه اي عليه عوامل خطرآفرين در منطقه اتخاذ كنند.»
 


مگر اصلاح طلبان مي گذارند عارف نامزد شود؟! (خبر ويژه)


يك پايگاه اينترنتي نزديك به اصلاح طلبان از آغاز فعاليت هاي انتخاباتي محمدرضا عارف خبر داد.
خبرنگار «انتخاب» كسب اطلاع كرد: عارف معاون اول سيدمحمد خاتمي فعاليت هاي انتخاباتي خود را با راه اندازي ستادها و انتشار يك روزنامه، رسما آغاز كرده است. وي با تعدادي از چهره هاي سرشناس اصلاحات و اصولگرا نيز ديدار داشته و قرار است طي هفته هاي آتي، سفرهاي استاني خود را آغاز كند. سايت ياد شده با بيان اينكه روزنامه بهار پس از رفع توقيف و انتشار مجدد طي روزهاي اخير، به عنوان تريبون عارف فعاليت مي كند، نوشت: اين روزنامه تاكنون سه بار توقيف شده و اكنون براي دوره چهارم منتشر مي شود.
به گزارش انتخاب «عارف كه با وجود 4 سال معاون اولي دولت دوم خاتمي، از افراطيون جبهه اصلاحات دل خوشي ندارد، از ديگر سو، رابطه بدي با اصولگرايان ندارد و حتي در روزهاي نخست رياست جمهوري محمود احمدي نژاد در سال 84، قرار بود معاون اول احمدي نژاد شود، اما برخي اتفاقات مانع اين انتصاب شد. وي در آخرين گفت وگوي خود، از احتمال ائتلاف با اصولگرايان سخن گفته و در عين حال گفته بود: توبه فرمايان بگويند براي چه چيز اصلاح طلبان بايد توبه كنند».
از سوي ديگر، برخي اصلاح طلبان چندان تمايلي به حضور او در قامت كانديداي رياست جمهوري ندارند. چندي پيش قدرت عليخاني مشاور پارلماني هاشمي در گفت و گو با انتخاب گفته بود «آقاي عارف خودشان براي ورود به عرصه انتخابات تصميم گرفته و جبهه اصلاحات بر روي افراد ديگري تمركز دارد».
در ادامه اين گزارش آمده است: با اين حال بايد ديد، آيا عارف مي تواند نظر مثبت جبهه اصلاحات و بالاخص شخص سيدمحمدخاتمي را براي حضور در عرصه انتخابات جلب كند؟
يادآور مي شود احتمال نامزدي كساني چون عارف با اعتراض جدي كساني چون موسوي خوئيني ها و خاتمي در محافل خصوصي مواجه شده كه معتقدند اين حركت باعث تضعيف بيشتر جبهه اصلاحات- و البته جريان فعال در فتنه 88- در حوزه چانه زني و شرط گذاري(!) مي شود.
 


اسم رمز رئيس ماركسيست ها براي سازش با آمريكا (خبر ويژه)

رئيس گروهك ماركسيستي فدائيان خلق به وكيل مدافع تمام عيار اصلاح طلبان تبديل شده است.
فرخ نگهدار در مصاحبه با ارگان رسمي سازمان (راديو فردا) گفته است: اگر اصلاح طلبان در انتخابات به صحنه نيايند و حاكميت مانند انتخابات مجلس نهم مانع حضور آنها شود، كشور در لبه پرتگاه قرار خواهد گرفت(!)
فرخ نگهدار كه چند سالي با گروهك اتحاد جمهوري خواهان همكاري مي كند، در جريان فتنه 88 به حلقه لندن (تيم مهاجراني و كديور) نزديك شده و همزمان با رسانه هايي چون جرس و بي بي سي و راديو فردا در ارتباط است. وي در مصاحبه با راديو فردا همچنين گفته است: اگر حاكميت مي خواهد مسئله اقتصاد را حل كند، پيش نيازش مذاكره مستقيم با آمريكاست و پيش نياز آن پشتيباني ملي و حضور اصلاح طلبان است.
وي در عين حال گفت: اصلاح طلبان بايد راهبردي براي حضور در انتخابات عرضه كنند و از تمام نيروها و گروه هايي كه موافق مذاكره با آمريكا هستند، دعوت كنند و نامزدشان را با مشاركت همه اعضا و برگزاري جلسات هم انديشي انتخاب كنند.
فرخ نگهدار در محافل ضدانقلاب متهم به همكاري با سرويس هاي جاسوسي انگليس و آمريكاست.
القاي قرار گرفتن كشور بر لبه پرتگاه، در واقع اسم رمز جريان هاي وابسته اي است كه خط سازش و تسليم را در قبال آمريكا پي مي گيرند.
 


فاز دوم انتقام از هاشمي اين بار با گارد موافق! (خبر ويژه)

يك رسانه وابسته به جريان فتنه نسبت به تضعيف مداوم جايگاه هاشمي رفسنجاني اظهار نگراني كرد.
«نداي سبز آزادي» كه از سوي خانواده رجب مزروعي (مقيم بروكسل) و برخي عناصر اصلاح طلب فراري اداره مي شود، نوشت: برخلاف برخي نگاه هاي خوش بين در مورد حضور فعال و موثر هاشمي رفسنجاني در حاكميت به بهانه انتخابات، جايگاه وي بيش از پيش تضعيف مي شود و چند سالي است كه به شكل روزافزون به حاشيه رانده مي شود. اكنون دو فرزند وي در حبس قرار دارند و حالا هم خود وي امكان سفر به زادگاهش را ندارد تا آنجا كه وي عطاي اين سفر را به لقايش بخشيد.
اين سايت اينترنتي در ادامه به مطلبي خلاف واقع از سايت كلمه استناد كرد و مدعي شد: هاشمي رفسنجاني در ملاقات هفته گذشته با مهدي هاشمي، از مقاومت وي در برابر خواست بازجويان براي نوشتن درخواست عفو حمايت كرده و چنين كاري را به منزله اعتراف او به خطاي ناكرده دانسته است. در اين ملاقات مهدي هاشمي، خواست معمول بازجويان مبني بر پذيرش خطا و نوشتن عفو را كه موجب تخفيف در مجازات و نيز منفعت براي نظام مي شود با پدر خود در ميان گذاشته؛ او همچنين تصميم خود مبني بر مقاومت در برابر اين خواست بازجوها را به هاشمي رفسنجاني منتقل كرده كه با تاييد و حمايت وي مواجه شده است.
يادآور مي شود اين ادعا از اساس كذب است و پيشنهادي مبني بر نوشتن نامه عفو به مهدي هاشمي ارائه نشده است. در عين حال برخي خبرها حاكي از آن است كه چند نفر در ارتباط با پرونده اتهامات مهدي هاشمي دستگير شده اند كه ابعاد جديدي به اين پرونده مي دهد.
رسانه زنجيره اي مذكور در ادامه نوشت: به عقيده برخي ناظران هاشمي نقشي حاشيه اي تر از هميشه يافته است. تحليل گران براي مدلل كردن ادعاي خود، به سپري شدن بيش از سه سال از آخرين خطبه هاي رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در تيرماه 1388 و پس از كودتاي انتخاباتي استناد مي كنند؛ رفسنجاني از آن هنگام، هنوز امكان ايستادن پشت مهم ترين تريبون سياسي- ايدئولوژيك جمهوري اسلامي را نيافته است. اين ناظران همچنين به كنار رفتن وي از رأس مجلس خبرگان رهبري از اسفند 1389 اشاره مي كنند؛ نيز به از دست دادن عملي مديريت كلان دانشگاه آزاد اسلامي، به عنوان يكي از بزرگ ترين و گسترده ترين نهادهاي فرهنگي و اجتماعي ايران. و البته در شواهدي جديد، به بازداشت فائزه و مهدي، دو فرزند او؛ رخدادهايي كه وي نمي تواند مانع آنها شود.
گفتني است اين قبيل تلاش ها براي مظلوم نمايي به نفع هاشمي در حالي است كه رسانه ها و فعالان جريان نفاق جديد با محوريت اصلاح طلبان، در سال 1378 و در جريان انتخابات مجلس ششم ترور شخصيت بي سابقه اي را عليه وي ترتيب دادند و مانع از ورود وي به مجلس شدند به نحوي كه هاشمي با وجود انتخاب به عنوان آخرين نفرات فهرست 30 نفره نمايندگان تهران، مجبور به اعلام انصراف شد. آنها مدعي بودند هاشمي عاليجناب سرخپوش قتل هاي زنجيره اي است اما به فاصله 6 سال (سال 84) و به بهانه انتخابات رياست جمهوري، پاي حمايت از او جمع شدند تا ادامه مسير ساختارشكني و خيانت به نظام را با پوشش سازي هاي تازه پي بگيرند.
از سوي ديگر كناره گيري آقاي هاشمي از خطيبي و امامت نمازجمعه تهران به تشخيص خود وي بوده ضمن اينكه آخرين خطبه وي عملا به تشجيع فتنه گران براي تداوم آشوبگري - و تشديد فازهاي بعدي آن- منجر شد و كارنامه خدمات و سوابق وي را ملكوك كرد. پيامد اين نقش آفريني منفي، احساس نگراني نمايندگان مجلس خبرگان و تصميم اكثريت قريب به اتفاق آنها براي انتخاب آيت الله مهدوي كني به عنوان رئيس مجلس بود.
اين نكته نيز شايان ذكر است كه دستگاه قضايي در ماجراي تخلفات و خيانت هاي ممتد فائزه و مهدي هاشمي با اغماض و تسامح فراوان برخورد كرده و تلاش نموده تا به اعتبار اين تخلفات، حرمت آقاي هاشمي بيش از گذشته مخدوش نشود. با اين حال محافل ضد انقلاب پروژه ويژه اي را براي بهره برداري از نزديكي هاشمي با برخي دست اندركاران فتنه دنبال مي كنند تا بدين ترتيب انتقام خود را از هاشمي نيز گرفته باشند؛ در واقع اين فاز دوم و ظاهرا متفاوت حركتي است كه در پاييز و زمستان 1378 عليه هاشمي رقم خورد. آنها اين بار از زاويه دوست نمايي مايلند انتقام سالهاي همراهي هاشمي با انقلاب و امام و رهبري را از وي بگيرند.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10