(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 14  آذر  1391 - شماره 20372

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
استقبال بي نظير مردم خرم آباد از ضريح جديد امام حسين(ع)
آمريكا با دور زدن تحريم ها از ايران «پادزهر» خريد
پاي درس علي (ع)
دريادار سياري مطرح كرد
 توسعه منطقه ماموريت نيروي دريايي به شمال اقيانوس هند
در همايشي در ايروان عنوان شد
پاسخ رايزن سفارت ايران در ارمنستان به ادعاهاي واهي نماينده اسرائيل
اذعان مقام آمريكايي به قدرت بين المللي جمهوري اسلامي
تجاوز احتمالي عليه ايران پيامد جهاني دارد
اخبار ادبي و هنري
قائم مقام وزير صنعت و تجارت:
جنگ غرب عليه ايران همه جانبه است
فرمانده نيروي انتظامي خبر داد
آغاز طرح زمستاني پليس از هفته آينده
ديدارنماينده ولي فقيه در سپاه با مراجع تقليد در قم
مرزنشينان مي توانند هر ماه 20 ميليون ريال كالا وارد كنند
معاون توسعه شهرداري هاي كشور:
طرح تخصصي كردن فعاليت شهرداري ها اجرا مي شود
افغانستان صدور دام زنده به ايران را از سر مي گيرد
وزارت ورزش و جوانان بيش از 4 هزار ميليارد ريال جريمه شد
سرتيپ باقرزاده خبر داد
آغاز دور تازه از تفحص پيكر شهدا در جزاير ام الرصاص و مجنون
درمان 70درصد بيماران در معرض مرگ با پيوند سلول هاي بنيادي
وزير بهداشت:
اخذ هزينه هاي اضافي در بيمارستان هاي خصوصي را گزارش دهيد


استقبال بي نظير مردم خرم آباد از ضريح جديد امام حسين(ع)

خرم آباد-خبرنگار كيهان:
استقبال مردم شهرها و روستاهاي اطراف مسير استقبال ضريح حرم مطهر امام حسين(ع) به خرم آباد به حدي بود كه مسافت 100كيلومتري بروجرد-خرم آباد با خودرو طي مدت حدود 16 ساعت پيموده شد.
ضريح مطهر امام حسين(ع) كه از صبح ديروز با بدرقه مردم شهر بروجرد راهي خرم آباد شده پس از عبور از سه راهي شهرستان دورود و ازنا، روستاهاي اطراف و شهر زاغه و استقبال كم نظير مردم وارد شهر خرم آباد شد.
مراسم استقبال پرشور مردمي از ضريح مطهر امام حسين(ع) با حضور حجت الاسلام والمسلمين سيداحمد ميرعمادي نماينده ولي فقيه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد و حبيب الله دهمرده استاندار لرستان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما، تراكم جمعيت استقبال كننده كه با اسپند دود و نوحه خواني و سينه زني كاروان حامل ضريح حرم مطهر را همراهي مي كردند به حدي بود كه اغلب مسير بروجرد- خرم آباد را با پاي پياده پيمودند و همانند راهپيمايي بسيار بزرگ و طولاني جلوه مي كرد. بسياري از مردم استان هاي اطراف از جمله همدان، كرمانشاه و... خود را به مسير عبور ضريح رساندند و هزاران نفر شب بسيار سردي را كه دماي هوا به صفر درجه مي رسيد تا صبح در پادگان امام حسين(ع) خرم آباد در كنار ضريح حرم مطهر امام حسين(ع) سپري كردند.
اين در حالي است كه تمامي خيابان هاي منتهي به محل برگزاري مراسم با ازدحام جمعيت مواجه شده و هيئت هاي سينه زني به مانند دهه اول محرم در سطح شهر حضور پيدا كرده و بار ديگر عزاداري روز عاشورا را تكرار كردند.
در همين رابطه مسئول اورژانس بيمارستان شهداي عشاير خرم آباد از مصدوميت 27 نفر از مردم خرم آباد در آيين استقبال از ضريح مطهر حضرت امام حسين(ع) خبر داد.
سعيد نصيري افزود: مصدوميت بيشتر اين افراد سطحي است، اما تعدادي از آنان نيز دچار شكستگي مچ پا شده كه براي درمان به مراكز درماني منتقل شدند.
از ديگر حواشي اين مراسم مي توان به ازدحام جمعيت اشاره كرد كه در سطح خيابان هاي خرم آباد صدها لنگه كفش مربوط به استقبال كنندگان جا مانده بود. در اين بين بعضي والدين ناتوان خود را بر روي دوش حمل كرده و به كاروان رساندند. كه نشان از اوج دلدادگي مردم منطقه لرستان به ساحت مقدس سالار شهيدان است.
 


آمريكا با دور زدن تحريم ها از ايران «پادزهر» خريد

سرويس سياسي-
دولت آمريكا در حالي سردمدار اعمال تحريم هاي يكجانبه و چندجانبه در حوزه هاي مختلف از جمله پزشكي و دارويي عليه جمهوري اسلامي ايران شده است كه وزارت دفاع اين كشور براي نجات جان سربازان خود از خطر زهر مارهاي سمي دست به دامن دستاورد علمي دانشمندان كشورمان شده است.
در همين ارتباط، روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال در گزارشي نوشت: با وجود تحريم ها، آمريكا پادزهر سموم خزندگان را براي سربازان ائتلافي خود در افغانستان از ايران خريداري كرده است.
اين روزنامه افزود: پنتاگون به عنوان يكي از محصولات فرعي جنگ افغانستان خود را وابسته به يك دستاورد تحقيقاتي علمي دولت ايران براي درمان گزش مارهاي كبري، افعي ها و ديگر انواع مار خاص ميدان هاي جنگ در جنوب شرق آسيا مي بيند.
با وجود تحريم هاي بين المللي آمريكا عليه ايران كه با هدف فلج كردن تجارت ايران با جهان خارج صورت گرفته است، وزارت دفاع آمريكا اين دارو را از طريق يك واسطه از ژانويه 2011 به بعد خريداري كرده است.
اين روزنامه افزود: ايراني ها مي گويند تمايل دارند داروهاي مؤسسه رازي را به هر كسي بفروشند.
به گزارش ايسنا، هادي زارع، محقق برجسته بخش پادزهر مؤسسه رازي گفت: ما اين را براي نجات جان انسان ها مي سازيم و فرقي نمي كند كه آن شخص ايراني است يا افغان و يا آمريكايي.
وي ادامه داد: ما خوشحاليم كه مي شنويم جان يك انسان را نجات داده ايم حتي اگر او يك سرباز آمريكايي باشد.
اين در حالي است كه به اذعان تحليلگران و ناظران سياسي ادعاي كشورهاي غربي و به ويژه مقامات آمريكايي مبني بر اين كه با اعمال تحريم ها عليه ايران، مردم عادي اين كشور را هدف نگرفته اند، كاملاً بي اساس بوده است. تا جايي كه چندي پيش «ران پال» يكي از نامزدهاي انتخابات اخير آمريكا اذعان كرد كه تحريم ها به طور مؤثر نوعي اقدام جنگي عليه مردم ايران است.
در ادامه اين گزارش آمده است: وكلاي پنتاگون در پاسخ به سؤالات وال استريت ژورنال گفتند كه در حال بررسي اين مسئله هستند كه آيا ادامه خريد اين پادزهر قواعد تحريم را نقض مي كند يا خير و اينكه آيا به معافيت وزارت خزانه داري نياز دارد.
يك سخنگوي خزانه داري گفت: ما با وزارت دفاع كار مي كنيم تا جزئيات اين خريدها تاييد شود تا از پايبندي آنها به تحريم اطمينان حاصل شود.
اين گزارش به نقل از زارع افزود: مبارزه تحريمي تحت رهبري آمريكا اين اثر جانبي را داشته كه براي رازي توليد همان دارويي كه نيروي نظامي آمريكا خريداري مي كند را دشوارتر ساخته است.
وي در مصاحبه اي گفت: براي مؤسسه رازي«خريد محصولات شيميايي براي آزمايشگاه ها و برخي تجهيزاتي كه نياز داريم بسيار دشوار شده است. قيمت ها هم به دليل تحريم ها افزايش يافته است.»
اقدام آمريكا در خريد پادزهر از ايران نيز در حالي صورت گرفته است كه كاخ سفيد در راستاي اعمال فشارهاي بيشتر بر جمهوري اسلامي بخش دارويي كشورمان را نيز مورد تحريم قرار داده است. تا جايي كه چند روز پيش «عليرضا مرندي» رئيس فرهنگستان علوم پزشكي ايران با ارسال نامه اي به بان كي مون، دبيركل سازمان ملل، تحريم دارويي ايران از سوي غرب را نقض آشكار حقوق بشر دانست.
در ادامه گزارش وال استريت ژورنال به نقل از «كلنل عاطف شيخ»، پزشك ارشد نظامي در پايگاه هوايي بگرام، آمده است: اگر بيماري وارد شود و من ندانم كه چه نوع ماري او را گزيده است، داروي رازي را به آنها مي دهم.
اين گزارش حاكي است: مؤسسه رازي كه با سازمان بهداشت جهاني ارتباطاتي دارد حدود 95000 آمپول براي پادزهر مار و عقرب در سال مي سازد. اين مؤسسه در حال حاضر بر روي پادزهر نيش عنكبوت كار مي كند.
كلنل راب راسل، مدير پزشكي بيمارستان اردوگاه بسشن نيز در اين باره گفت: پادزهر ايراني بهترين پادزهر است و افراد ما مستحق بهترين ها هستند.
وال استريت ژورنال در پايان گزارش خود آورده است كه وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) همچنين به دنبال خريد يكي ديگر از دستاوردهاي علمي جمهوري اسلامي ايران است.
گزارش وال استريت ژورنال در حالي منتشر شده است كه چند روز پيش نيز روزنامه آمريكايي واشنگتن پست هم در گزارشي افشاگرانه اعلام كرد كه «سوزان رايس» نماينده كاخ سفيد در سازمان ملل با سرمايه گذاري در برخي شركت هاي خارجي در حال ارتباط با ايران، عملاً تحريم ها عليه تهران را دور زده است.
خاطرنشان مي شود، ماه گذشته نيز روزنامه صهيونيستي «تايمز اسرائيل» طي گزارشي ارتباطات ميت رامني كانديداي جمهوري خواه با شركت هايي كه سابقه همكاري با ايران دارند را افشا كرد.
آن گزارش بر پايه اسناد منتشره حاكي از آن بود كه رامني علي رغم ژست مواضع راديكال عليه ايران، تحريم ها را دور مي زده و در شركت هاي مرتبط با ايران سرمايه گذاري كرده است.
 


پاي درس علي (ع)

برخورد تند اميرالمومنين
با فرد چاپلوس
اميرالمومنين علي (ع) خطاب به فردي كه با چاپلوسي در ستايش و تعريف از امام افراط كرد چنين فرمودند:
من كمتر از آنم كه بر زبان آوري
و برتر از آنم كه در دل داري!
نهج البلاغه - حكمت 83
 


دريادار سياري مطرح كرد

توسعه منطقه ماموريت نيروي دريايي به شمال اقيانوس هند

فرمانده نيروي دريايي ارتش گفت: توسعه منطقه ماموريت نيروي دريايي از محدوده اي كوچك به شمال اقيانوس هند با وسعت دو ميليون و صدهزار كيلومتر مربع بخشي از افتخارات نيروي دريايي است.
به گزارش روابط عمومي نيروي دريايي ارتش، يكشنبه شب مستشاران نظامي مقيم ايران به مناسبت روز نيروي دريايي ارتش با امير دريادار حبيب الله سياري فرمانده اين نيرو ديدار كردند.
سياري در اين مراسم طي سخناني با اشاره به عملكرد نيروي دريايي راهبردي ارتش در آبهاي آزاد و بين المللي، اقدامات اين نيرو در منطقه را در جهت تامين امنيت دانست و اظهار داشت: نيروي دريايي ارتش پيام صلح و دوستي براي كشورهاي منطقه دارد.
فرمانده نيروي دريايي ارتش با بيان اينكه براي بسياري از كشورهاي جهان در محيط بين الملل چيزي جز منافع ملي آن ها مهم نيست، افزود: البته اين نگاه مشتركي است كه در بين كشورهاي ماترياليستي، سوسياليستي و امپرياليستي وجود دارد.
وي تصريح كرد: نيروي دريايي ارتش نمي پذيرد، كشورهايي كه به منطقه اقيانوس هند تعلق نداشته و به بهانه برخورداري از منابع راهبردي با حضور خود به دنبال تامين منافع نامشروع و متعاقب آن بر هم زدن نظم و ترتيبات منطقه هستند، بخواهند امنيت را بصورت ظاهري برقرار كنند.
بنابراين گزارش همچنين دريادار سياري در آيين تجليل از خانواده شهدا، پيشكسوتان و جانبازان نيروي دريايي ارتش با تاكيد بر اينكه نيروي دريايي امروز در زمينه تعمير زيرسطحي كلاس طارق، ساخت ناوشكن و ناوچه هاي موشك انداز به خودكفايي رسيده است اذعان داشت: توسعه منطقه ماموريت نيروي دريايي از محدوده اي كوچك به شمال اقيانوس هند با وسعت دو ميليون و صد هزار كيلومتر مربع برگ زرين ديگري است بر تاريخ افتخارات نيروي دريايي و قطعا توان نيروي دريايي در توسعه درياپايه كشور و پيشرفت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران بسيار حائز اهميت است.
 


در همايشي در ايروان عنوان شد

پاسخ رايزن سفارت ايران در ارمنستان به ادعاهاي واهي نماينده اسرائيل

رايزن سفارت ايران در ايروان در واكنش به ادعاهاي بي اساس نماينده رژيم صهيونيستي كه جمهوري اسلامي را تهديدي براي منطقه خواند، تصريح كرد: رژيم جنايتكاري كه همواره ديگران را تهديد مي كند، نمي تواند دم از امنيت بزند.
«باروخ بن نريا» سفير سابق رژيم صهيونيستي در گرجستان و ارمنستان در سخناني در همايش «پويايي امنيت منطقه اي در قفقاز جنوبي»، برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران را تهديدي براي امنيت منطقه خواند كه با واكنش به موقع نماينده سفارت جمهوري اسلامي در ايروان روبرو شد.
رايزن سفارت ايران در ايروان با بي اساس خواندن اين ادعاهاي واهي، ضمن تبيين برنامه صلح آميز هسته اي جمهوري اسلامي ايران و رويكرد سازنده كشورمان در قبال تحولات منطقه اي و بين المللي و روابط دوستانه ايران با كشورهاي منطقه به ويژه كشورهاي همسايه، به جنايات رژيم غاصب و اشغالگر صهيونيستي در منطقه و توطئه ها و فرافكني اين رژيم به منظور خروج از بحران اشاره كرد.
وي گفت: كشورهاي منطقه مي توانند براي خودشان تصميم بگيرند و نيازي به دخالت و توطئه رژيم صهيونيستي ندارند.رايزن سفارت ايران با اشاره به كلاهك هاي هسته اي رژيم صهيونيستي و با بيان اينكه اين رژيم دستش به خون كودكان و زنان بيگناه فلسطيني آغشته است، رژيم صهيونيستي را تهديد واقعي صلح و امنيت جهاني دانست و افزود: رژيم جنايتكاري كه همواره ديگران را تهديد مي كند، نمي تواند دم از امنيت بزند.پاسخ رايزن سفارت ايران با استقبال شركت كنندگان روبرو شد.
 


اذعان مقام آمريكايي به قدرت بين المللي جمهوري اسلامي

تجاوز احتمالي عليه ايران پيامد جهاني دارد

معاون پيشين وزارت خارجه آمريكا در سخنراني خود در مركز مطالعات استراتژيك «بگين سادات»، صراحتاً به قدرت منطقه اي و جهاني ايران اذعان كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني مركز مطالعات استراتژيك بگين سادات، «توماس پيكرينگ» در سخناني كه در اين مركز ايراد كرد، اظهار داشت: سردي روابط جاري ميان آمريكا و ايران، ميان دو كشور قدرتمند و مهم جهاني است. با وجود آنكه آمريكا در طول چندين دهه گذشته يك قدرت مهم جهاني بوده است، امروز ايران به عنوان بازيگري مهم در سطح منطقه اي و بين المللي ظهوري تازه داشته است. ايران كشوري است كه با روابط تجاري اي كه با اروپا و آسيا دارد از لحاظ استراتژيك در آسياي مركزي نيز نقش ايفا مي كند. ايران همچنين كنترل خطوط حمل و نقل دريايي و منطقه اي با ذخاير عظيم انرژي را نيز در اختيار دارد.
اين مقام پيشين وزارت خارجه آمريكا در بيان عوامل سردي روابط بين دو كشور ايران و آمريكا، اظهار داشت: از جمله مسائل چالش برانگيز ميان ايران و آمريكا آن است كه آمريكا در تلاش براي تغيير نظام در كشوري است كه تاريخ نشان داده سرنگوني آن بسيار دشوار است.
وي در ادامه افزود: هر نوع تجاوز احتمالي عليه ايران مي تواند به آغاز جنگي منطقه اي و جهاني و حضور حاميان ايران از جمله حزب الله لبنان در جنگ منجر شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران توماس پيكرينگ در مورد هزينه هاي كوتاه مدت حمله احتمالي آمريكا به ايران نيز اظهار داشت: هزينه كوتاه مدت مورد انتظار براي دولت آمريكا فشار سنگين مالي بر آن كشور خواهد بود. هزينه اقتصادي اي كه بسيار بيشتر از جنگ افغانستان و عراق خواهد بود و براي آمريكا تبعات سوئي خواهد داشت. هزينه ديگر حمله احتمالي آمريكا به ايران واكنش ايران خواهد بود. در اين ميان احتمال آنكه ايران رژيم صهيونيستي را نيز هدف قرار دهد وجود خواهد داشت.
وي در مورد هزينه هاي بلندمدت تجاوز آمريكا عليه ايران نيز افزود: هزينه ها و تبعات بلند مدت حمله احتمالي نظامي آمريكا نيز قابل ذكر است. اولين اثر سوء چنين حمله اي افزايش قيمت جهاني نفت خواهد بود. ايران قادر است تا با بستن تنگه هرمز و جلوگيري از نقل و انتقال نفت باعث افزايش صعودي قيمت نفت شود. از تبعات طولاني مدت ديگر چنين حمله اي احتمال حركت ايران به سوي ساخت سلاح هسته اي خواهد بود. سومين هزينه لطمه اي است بر وجهه آمريكا در كشورهاي اسلامي در سرتاسر جهان وارد خواهد شد. همچنين چنين حمله اي مي تواند به افزايش حمايت مردم ايران به دولت شان منجر شود و نشان داده كه در صورت اعمال فشار خارجي، ايرانيان با قدرت با يكديگر متحد مي شوند و با دشمن مي جنگند.
 


اخبار ادبي و هنري

شش انيميشن با موضوع «پهپاد آمريكايي» رونمايي شد
در سالگرد شكار پهپاد آمريكايي شش انيميشن با موضوع «پهپاد آمريكايي» كه به سفارش دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي(راه) توليد شده است به صورت اينترنتي رونمايي شد.
انيميشن هاي «بچه هاي ايراني» به كارگرداني «ساناز باقري»، «سوپر هايتك» به كارگرداني «حميدرضا شيخ باقري«، «جانور قندهار» به كارگرداني «مهران حيدري»، «عكس يادگاري» به كارگرداني «محمدامين امامي»، «شف» به كارگرداني «ياسر محدسي» و «اين پشه مزاحم» به كارگرداني «زيبا ارژنگ»، آثاري هستند كه روز گذشته در پايگاه اطلاع رساني «عمارفيلم» رونمايي شدند.
اعتراض جمع كثيري از هنرمندان مصر
به عدم اعطاي ويزا به هيئت ايراني
جمع كثيري از هنرمندان مصر به عدم اعطاي ويزا به هيئت سينمايي ايران اعتراض كردند.
به گزارش فارس، عدم اعطاي ويزا به هيئت سينمايي ايران همچنان با واكنش هايي روبرو مي شود كه در جديدترين اظهارنظر، پايگاه خبري «الاهرام» نوشت: تعداد بسياري از هنرمندان مصري با انتقاد از عدم اعطاي ويزا به هنرمندان ايراني نسبت به درگير كردن هنر با سياست به شكل منفي اعتراض كردند.
تقدير نمايندگان مجلس از نمايش «شب آفتابي»
22 نفر از نمايندگان مجلس ضمن تقدير و تشكر از دست اندركاران نمايش تلفيقي «شب آفتابي»، حمايت خود را براي ايجاد زمينه هاي مناسب در راستاي تهيه، اجرا و تقويت چنين آثار فاخري در كشور اعلام كردند.
در نامه 22 نفر از نمايندگان مجلس آمده است: «استفاده از قالبي نو در اين برنامه موجب مي شود علاوه بر مخاطبان عام، مخاطبان خاص نيز از تماشاي شب آفتابي لذت برده و با آن همذات پنداري كنند و استقبال مردم از اين برنامه نشان مي دهد جامعه ما از هنر ارزشي، معنوي و داراي پيام و محتواي مبتني بر ارزش هاي ديني و انقلابي با تمام وجود استقبال مي كند.
گفتني است، «شب آفتابي» نمايشي تركيبي با استفاده از جلوه هاي ويژه، نور و صداست كه تاريخ انسان را از ابتداي خلقت تا ظهور موعود روايت مي كند. اين نمايش در آخرين اجراي خود در ماه گذشته، 114 هزار تماشاگر داشت.
پيشنهاد رئيس بسيج هنرمندان براي حل بحران هاي اخير سينما
رئيس سازمان بسيج هنرمندان گفت: تشكيل شورايي تخصصي براي نظارت بر فيلم هاي مورد مناقشه راهكار مناسبي براي رفع اختلاف هاست.
دكتر حسين قناديان رئيس سازمان بسيج هنرمندان، نظارت بر رعايت قانون در طي مراحل ساخت فيلم را امري مهم قلمداد نمود و گفت: اگر بخواهيم كه فضاي سينماي ما از تشنج هاي گاه به گاه فاصله بگيرد و دچار حرف و حديث درخصوص اكران يا عدم اكران برخي فيلم ها آن هم پس از توليد آن ها نشويم به نظر بنده بايد علاوه بر اين كه فرآيند قانوني قبل از ساخت فيلم رعايت شود، در طي مراحل توليد فيلم هم بر حسن اجراي اين قوانين نظارت شود تا شاهد برخي مسائل بعدي نشويم.
رئيس سازمان بسيج هنرمندان افزود: اعتقاد ما اين است كه در حال حاضر سينماي ما فاصله زيادي با ارزش ها و آرمان هاي انقلاب اسلامي دارد و انتظار ما از جامعه سينمايي كشور اين است كه كمك كنند تا هر چه زودتر اين جامعه به سمت اهداف متعالي و سبك زندگي ايراني اسلامي حركت كند كه براي رسيدن به اين نقطه راه درازي در پيش داريم.
گفتني است جنجالهايي اينچنيني باعث افزايش فروش اين فيلم موهن شده و جا دارد مسئولين، اكران اين فيلم را به حالت تعليق درآورده تا پس از صدور حكم قطعي نسبت به اكران و عدم اكران آن اقدام شود.
تجليل از شهداي رسانه در جشنواره هنر و رسانه
به گفته معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، در اختتاميه نخستين جشنواره هنر و رسانه از خانواده پنج شهيد رسانه تجليل مي شود.
به گزارش خبرنگاركيهان، حميد شاه آبادي در نشست خبري نخستين جشنواره هنر و رسانه گفت: اولويت ما بايد فرهنگي باشد زيرا اقتدار نظام ما فرهنگي است.
وي ادامه داد: رسانه ها براي اهالي هنر اهرمي تبليغي نيستند بلكه ظرفيتي گرانقدر هستند تا چالش هاي پيش روي هنر را برطرف كنند. رسانه ها مي توانند ايجاد كننده يا اين كه برطرف كننده چالش ها باشند!
شاه آبادي افزود: اهالي رسانه اگر در مسير درست خود گام بردارند مي توانند علاوه بر رفع چالش هاي پيش رو در مسير هنر، بازويي براي رسيدن به چشم اندازهاي موجود كشور باشند.
اختتاميه جشنواره هنر و رسانه چهارشنبه 15 آذر در محل موزه هنرهاي معاصر تهران برگزار مي شود.
 


قائم مقام وزير صنعت و تجارت:

جنگ غرب عليه ايران همه جانبه است

بهار-خبرنگاركيهان:
قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود تحريم ها به يك قدرت منطقه اي و جهاني تبديل شده ايم.
مسعود موحدي در گردهمايي فعالان اقتصادي شهرستان بهار افزود: تحريم عليه ايران يك سابقه طولاني دارد اما به شكل كنوني آن در هيچ جا و هيچ زمان سابقه نداشته و دشمن با هدف گرفتن پايه هاي اساسي اقتصادي كشور،در پي توقف فعاليت هاست.
وي ادامه داد: تحريم ها مختل كننده سيستم بانكي و سيستم حمل و نقل به عنوان دو شريان اصلي اقتصاد هستند و بر خلاف ادعاهاي آنها، حتي مواد اوليه دارويي هم وارد كشورمان نمي شود و در واقع يك جنگ كامل و همه جانبه به شيوه هاي مختلف در حال انجام است.
قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت تاكيد كرد: اما با همه اين دشمني ها و تشديد تحريم ها به يك قدرت در منطقه و جهان تبديل شده ايم و در بسياري موارد محتاج بيگانگان نيستيم و كشور در برخي شاخصه هاي اقتصادي روبه رشد است.
موحدي يادآور شد: درسال جاري حتي افزايش صادرات داشته ايم به طوري كه در كالاهايي با پايه نفتي،2درصد رشد در صادرات بوده اما در كالاهاي غير نفتي 28درصد و در مجموع صادرات صنعتي نيز 42 درصد افزايش مشاهده مي شود.
وي در ادامه برلزوم حمايت از توليد كنندگان داخلي و تشويق مردم به مصرف كالاهاي ايراني تاكيد كرد و اظهار داشت: با پيگيري هاي صورت گرفته، مواردي در قانون بودجه لحاظ شده تا امكاناتي براي بهبود وضعيت مشاغل توليدي و واحدهاي صنعتي فراهم شود.
 


فرمانده نيروي انتظامي خبر داد

آغاز طرح زمستاني پليس از هفته آينده

فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران گفت: مأموران انتظامي مجاز نيستند با متهم برخورد اهانت آميز داشته باشند.
به گزارش خبرگزاري مهر از ورامين، سرتيپ احمدي مقدم در حاشيه بازديد و ارزيابي از امكانات منطقه تحت پوشش فرماندهي انتظامي شرق استان تهران، با بيان اين مطلب افزود: مجازات متهم بعد از اثبات در دادگاه در حق او اعمال مي شود و بيش از آن حق نداريم مجازاتي اعمال كنيم.
وي درباره برخورد مأموران نيروي انتظامي و كلانتري ها با مردم تصريح كرد: دوره هاي استانداردسازي رفتار كاركنان حدود چهار سال است اجرا مي شود و همچنان ادامه دارد و بايد اين روش ها را به صورت يك فرهنگ سازماني درآوريم؛ رفتار با متهم و مردم عادي متفاوت است، گرچه متهمان نيز طبق دستورالعملي كه يك سال و نيم است به نام حقوق شهروندي صادر شده و اجرا مي شود حقوق خودشان را دارند.
سرتيپ احمدي مقدم اظهار داشت: بايد اين فرهنگ پياده شود و البته پيشرفت هاي خوبي داشته ايم ولي هنوز به سطح مطلوب نرسيده ايم، مردم بايد با انتقال شكايت هايشان به 197 به مأموران كمك كنند كه بتوانيم نارسايي هاي رفتاري يا سازماني را كشف و به آن مسائل رسيدگي كنيم. وي در خصوص برنامه هاي زمستاني نيروي انتظامي نيز اظهار داشت: در هفته آينده طرح زمستاني پليس آغاز مي شود و در آنجا برنامه هاي زمستاني را مي گوييم ولي تقريباً روال مانند هر سال است.
 


ديدارنماينده ولي فقيه در سپاه با مراجع تقليد در قم

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران در سفري يك روزه به قم، با مراجع تقليد حضرات آيات «لطف الله صافي گلپايگاني»،«ناصر مكارم شيرازي»، «جعفر سبحاني»، و «حسين نوري همداني» ديدار و گفت و كرد.
به گزارش روز دوشنبه روابط عمومي سپاه قم، حجت الاسلام و المسلمين «علي سعيدي» در پايان ديدارهاي روز يكشنبه خود با مراجع معظم تقليد، گفت: مراجع تقليد مرجع مراجعات مردم هستند و خيلي از مردم حرف ها و گلايه هايشان را با مراجع مطرح مي كنند و مسئولان هم بايد هر چند وقت يك بار خدمت مراجع معظم تقليد برسند و اطلاعات، اخبار و گزارش ها را ارائه كنند و نظرات اين بزرگواران را نيز بگيرند.
وي با اشاره به مباحث كلي مطرح شده در ديدار با حضرات آيات عظام سبحاني، نوري همداني، مكارم شيرازي و صافي گلپايگاني، اظهار كرد: حضرات آيات عظام نسبت به انقلاب اسلامي و حاكميت دين در جامعه حساسيت داشته و دارند و همچنين نسبت به مسايل شرعي تاكيدها و توصيه هايي را هم داشتند.
سعيدي اين ديدارها را براي پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي موثر دانست و افزود: اين ديدارها مي تواند در طي كردن مسيري كه در آن قرارداريم موثر باشد.
 


مرزنشينان مي توانند هر ماه 20 ميليون ريال كالا وارد كنند

سرپرست خانوارهاي ساكن در نقاط مرزي مي توانند هر ماه تا سقف 20 ميليون ريال كالا بدون تشريفات خاص قانوني وارد كشور كنند.
به گزارش ايرنا از زاهدان، معاون پيشگيري و هماهنگي امور سازمان ها و استان هاي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز نهاد رياست جمهوري با بيان اين مطلب افزود: هيچ دستگاه و مسئول محلي نمي تواند در اين رابطه محدوديتي ايجاد كند اما در استان سيستان و بلوچستان تاكنون به آن عمل نشده است.
مهدي ايوبي با بيان اينكه مسئولان محلي و دستگاه هاي انتظامي نبايد با سخت گيري بي مورد مانع كسب و كار مرزنشينان شوند، گفت: فرمان رهبر معظم انقلاب، قانون مصوب مجلس و دستورالعمل هاي دولت تكليف همه دستگاه ها و مسئولان را مشخص كرده است. وي كه در نشست ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز سيستان و بلوچستنان سخن مي گفت، با ابراز تعجب از اينكه برخي مسئولان محلي در شهرستان هاي مرزي اين استان از دستورالعمل هاي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز آگاهي ندارند، افزود: اين موضوع به مردم ضربه مي ز ند در حالي كه دولت بستر رفاه و معيشت مرزنشينان را فراهم كرده است، حتي آمادگي داريم در پاسخ به پيشنهادات مسئولان استان ها به سمت و سوي روان سازي قوانين نيز حركت كنيم.
 


معاون توسعه شهرداري هاي كشور:

طرح تخصصي كردن فعاليت شهرداري ها اجرا مي شود

معاون توسعه، منابع و پشتيباني سازمان شهرداري هاي كشور از اجراي طرح تخصصي كردن فعاليت شهرداري هاي كشور خبر داد.
به گزارش ايرنا منوچهر فراغي عصر روز يكشنبه در جمع خبرنگاران در خوي اظهار كرد: سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور براي روان سازي و تسريع در امور و پاسخگويي چند طرح و برنامه را در دست اجرا دارد كه تخصصي كردن نيروهاي انساني شهرداري ها از جمله آنهاست.
وي تعداد شهرداري هاي فعال كشور را يك هزار و 162 عدد اعلام كرد و افزود: در اين شهرداري ها نزديك به يك ميليون و 170 هزار نيروي انساني به منظور ارائه خدمات بهينه به هموطنان مشغول به كار هستند.
معاون توسعه، منابع و پشتيباني سازمان شهرداري هاي كشور خاطرنشان كرد: چنانچه بخواهيم با روش سنتي شهرداري هاي كشور را اداره كنيم با توجه به سيستم جامعه امروزي پاسخگو نخواهيم بود و ناچاريم شهرداري ها را براي ارائه خدمات به جامعه به نيروهاي تخصصي مجهز سازيم.
وي افزود: امسال براي تخصصي كردن نيروهاي شهرداري هاي كشور نزديك به 11 هزار نفر از طريق سازمان سنجش جذب مي كنيم و نيروهاي تخصصي جذب شده به مهارت هاي آي،تي و سيستمي كردن تشكيلات شهرداري ها، ميزان كاربري، نوع كاربري، تعداد تراكم و تعيين طبقاتي آشنا بوده و مي توانند حتي براي توسعه جامعه شهري مناسب با موقعيت شهري پروانه صادر كنند.
فراغي در خصوص وضعيت دهياري ها نيز اظهار كرد: تاكنون 26 هزار دهياري در روستاهاي كشور تشكيل شده و به طور ميانگين هر سال حدود يك هزار و 200 دهياري به دهياري هاي كشور افزوده مي شود.
 


افغانستان صدور دام زنده به ايران را از سر مي گيرد

وزير امور اقتصادي افغانستان گفت: توسعه تجارت و بازرگاني بين بازرگانان ايران و افغانستان تاثير بسزايي در زندگي مردم منطقه به ويژه مرزنشينان دارد.
به گزارش خبرنگار مهر از زاهدان عمر زاخيلوال عصر يكشنبه در جلسه با وزير امور خارجه ايران در شمال سيستان و بلوچستان اظهار داشت: دولت افغانستان همواره سعي دارد روابط مستحكمي با ايران برقرار كند.
وي افزود: سالانه حدود دو ميليارد دلار با ايران تبادل تجاري داريم كه اميدواريم واردات ايران از افغانستان افزايش يابد.
وزير امور اقتصادي افغانستان به توسعه بندر چابهار اشاره كرد و گفت: توسعه اين بندر براي افغانستان بسيار مهم است زيرا تاثير زيادي بر زندگي و معيشت مردم دارد.
به گزارش ايرنا وي با اشاره به صدور دام زنده از افغانستان به ايران گفت: قول مي دهم تا دو هفته ديگر ممنوعيت صدور دام زنده از افغانستان به ايران برطرف شود.
در اين نشست مشترك كه در شهر مرزي هيرمند برگزار شد، استاندار سيستان و بلوچستان با اشاره به حق آبه ايران از رود هيرمند گفت: گويا اين حق آبه به دست فراموشي سپرده شده از دولت كشور دوست و همسايه توقع داريم به تعهدات رسمي خود در اين رابطه عمل كند.
حاتم نارويي گفت: مقررات و ضوابط قانوني، ميزان حق آبه ايران از رودخانه هيرمند را تعيين كرده است.
وي افزود: عمران و آباداني سيستان و بلوچستان به نفع دو كشور ايران و افغانستان است زيرا علاوه بر رشد و توسعه ولايت نيمروز افغانستان، متحول شدن معيشت مرزنشينان دو كشور را به دنبال خواهد داشت.
 


وزارت ورزش و جوانان بيش از 4 هزار ميليارد ريال جريمه شد

معاون امور مجلس، حقوقي و امور استان هاي وزارت ورزش و جوانان گفت: اين وزارتخانه به خاطر بي توجهي نسبت به سنددار كردن زمين هايي كه مردم در گذشته به سازمان تربيت بدني اهدا كرده بودند، به پرداخت بيش از چهار هزار ميليارد ريال جريمه محكوم شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا از ساري، «سيد احمد رسولي نژاد» دوشنبه در آيين معارفه و توديع مدير كل ورزش و جوانان مازندران افزود: به عنوان نمونه از ابتداي امسال تاكنون 20 نفر از كساني كه مدعي مالكيت بخش هايي از زمين مجموعه ورزشي آزادي تهران هستند از وزارت ورزش و جوانان شكايت كردند كه به دليل در اختيار نداشتن سندي براي ارائه كردن به دادگاه، با احكام قضايي براي پرداخت جريمه رو به رو شديم.
وي ادامه داد: با توجه به حجم سنگين پرونده هاي موجود در دادگاه هاي كشور عليه وزارت ورزش و جوانان، براي آزادسازي تمام زمين هاي اهدايي و بدون سند، نيازمند اعتبار 17 هزار ميليارد ريالي هستيم.
رسولي نژاد گفت: در صورت تامين اين مبلغ اعتبار مي توانيم در اختيار گرفتن قطعي زمين ها، سالن ها و ديگر مكان هاي ورزشي خود اميدوار باشيم.
وي افزود: با هدف جلوگيري از بروز مشكلات بيشتر، مكان هاي جديد ورزشي در كشور ساخته نخواهد شد و اولويت اصلي ما در وزارتخانه، تكميل طرح هاي نيمه تمام است.
معاون وزارت ورزش و جوانان گفت: با توجه به بودجه تعريف شده براي وزارت ورزش و جوانان كه حدود چهار هزار و 700 ميليارد ريال است، در صورت ثابت ماندن هزينه ها، تكميل طرح هاي ورزشي كشور تا 10 سال ديگر به طول خواهد انجاميد كه بهبود اين شرايط، نيازمند حمايت بيشتر مجلس و افزايش اعتبار است.
وي افزود: بودجه اي كه كارشناسان بودجه وزارت ورزش براي امسال به مجلس پيشنهاد كرده بودند، رقمي معادل 45 هزار ميليارد ريال بود كه به حدود يك دهم در مجلس كاهش داده شد.
در پايان اين آيين از زحمات «نصرالله پريچهره» قدرداني و «احمد سعادتمند» به عنوان مدير كل ورزش و جوانان مازندران معرفي شد.
 


سرتيپ باقرزاده خبر داد

آغاز دور تازه از تفحص پيكر شهدا در جزاير ام الرصاص و مجنون

فرمانده كميته جستجوي مفقودان ستاد كل نيروهاي مسلح از آغاز دور تازه اي از تفحص پيكر شهدا و بكارگيري تيم جديد در مناطق عملياتي جزاير ام الرصاص و مجنون خبر داد.
سرتيپ محمدباقرزاده درحاشيه استقبال از پيكر 61 شهيد دوران دفاع مقدس، در گفتگو با خبرگزاري مهر اظهار كرد: تفحص و كاوش شهيدان در تمام مناطق عملياتي داخل و خارج از كشور ادامه دارد.
وي با بيان اينكه پيكر اين شهدا در منطقه عمومي فاو تفحص شده است، افزود: شهداي تفحص شده در دهه اول ماه صفر امسال در كشور تشييع مي شوند.
باقر زاده با اشاره به تقاضاهاي دفن شهدا در بيش از 500 نقطه كشور، اظهار داشت: پيكر مطهر اين شهدا در جزيره فارسي خليج فارس، ادارات كل وزارت اطلاعات، تعدادي از استانهاي كشور و برخي از مراكز دانشگاهي و نقاطي كه از گذشته در نوبت تدفين بودند تشييع و به خاك سپرده خواهند شد.
وي با اشاره به مذاكرات صورت گرفته در بصره با مسئولان ذيربط عراقي در مورد چگونگي استمرار و تقويت عمليات جستجو، خاطرنشان كرد: بر اين اساس دور تازه اي از كاوشها و تفحص پيكر مطهر شهدا به طور همزمان عمليات شناسايي جزاير ام الرصاص، مجنون شمالي و مجنون جنوبي به زودي آغاز مي شود.
فرمانده كميته جستجوي مفقودين دفاع مقدس با بيان اينكه آثار هفت هزار شهيد دفاع مقدس در خاك عراق كشف شده، گفت: با هماهنگي دولت عراق تفحص شهداي دوران دفاع مقدس در مناطق عملياتي اين كشور ادامه دارد.
 


درمان 70درصد بيماران در معرض مرگ با پيوند سلول هاي بنيادي

رئيس بخش كودكان بانك اهداكنندگان سلول هاي بنيادي كشور از درمان 70 درصد بيماران در معرض مرگ كشور با پيوند سلول هاي بنيادي خبر داد.
دكتر «اميرعلي حميديه» در گفت وگو با ايرنا تاكيد كرد؛ استفاده از اين روش درماني فقط براي بيماري هاي مرگ آور حتمي از جمله بيماري هاي سرطان، تالاسمي ماژور (شديد)، نقص ايمني و بيماري هاي متابوليك ارثي، امكان پذير است.
وي با اشاره به اينكه اين بانك از حدود سه سال پيش ايجاد شده است، اظهار داشت: چهار هزار نفر طي اين سه سال از خدمات اين بانك استفاده كرده اند.
حميديه افزود: همچنين با ارتباط گيري اين بانك با خارج از كشور، 10بيمار كشورهاي خارجي نيز از طريق بانك سلول هاي بنيادي ايران، درمان شدند.
وي يادآور شد: فقط 27 كشور داراي بانك سلول هاي پيوندي هستند كه ايران نيز جزو آنها است و در حقيقت تنها بانك سلول هاي بنيادي خاورميانه و منطقه مديترانه شرقي (شامل 22 كشور) به شمار مي رود.
رئيس بخش كودكان بانك اهداكنندگان سلول هاي بنيادي اظهار داشت: براي توسعه اين بانك نيازمند حمايت هاي مالي دولت و وزارت بهداشت هستيم چرا كه هر كدام از آزمايش هاي مربوط به سلول هاي بنيادي، قسمت گزافي دارد.
حميديه ادامه داد: از سوي ديگر مردم بايد بصورت داوطلبانه (همانند اهداي خون)، عضو اين مركز شوند.
گفتني است، سن بين 18 تا 55 سال، سلامت جسمي، نداشتن سابقه ابتلا به سرطان، نداشتن ابتلا به بيماري قلبي شديد، آلوده نبودن به ويروس ايدز (HIV) و هپاتيت، مبتلا نبودن به بيماري هاي اتو ايميون (خود ايمن) و مبتلا نبودن به آسم شديد از جمله شرايط عضويت در اين بانك به شمار مي رود.
 


وزير بهداشت:

اخذ هزينه هاي اضافي در بيمارستان هاي خصوصي را گزارش دهيد

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از مردم خواست هرگونه اخذ هزينه هاي اضافي خارج از مقررات در بيمارستان هاي خصوصي را گزارش دهند.
«مرضيه وحيد دستجردي» افزود: اگر مردم در هر بيمارستان خصوصي در سراسر كشور مشاهده كردند كه خارج از قواعد و مقررات، پولي از آنها دريافت مي شود، مي توانند به معاونت درمان دانشگاه هاي علوم پزشكي آن منطقه شكايت كنند. وي ادامه داد: همچنين مردم مي توانند شكايات خود را به معاونت درمان يا روابط عمومي وزارت بهداشت يا سامانه پاسخگوي سلامت با شماره تلفن 1490، اطلاع دهند.
وزير بهداشت تأكيد كرد با اطلاعات مردمي، حتما معاونان درمان دانشگاه هاي علوم پزشكي به بيمارستان هاي خصوصي اعزام شده و موارد تخلف را بررسي مي كنند. گفتني است 30درصد بيمارستان هاي كشور را بيمارستان هاي خصوصي تشكيل مي دهد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10