(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 14  آذر  1391 - شماره 20372

حديث دشت عشق
از صدرنشيني سپاهان تا تاخير در برگزاري بازي استقلال و داماش
پرسپوليس با شكست به تعطيلات رفت
اخبار كوتاه از فوتبال
تجمع اعتراض آميز ورزشكاران نابينا مقابل وزارت ورزش
انتخاب سرپرست به توصيه پسر رئيس فدراسيون !
كناره گيري نايب قهرمان المپيك از ليگ كشتي
2 مدال برنز كشتي آزاد از جام علي اف روسيه
بازگشت سرمربي تيم ملي فوتبال به ايران
برنامه مسابقات ايران در مرحله نخست ليگ جهاني واليبال


حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «محمدرضا كارور»
سعي كنيد در اين امتحان پيروز باشيد
با سلام و درود به برگزيدگان عالم بشريت و مكتب حياتبخش اسلام از مولاي متقيان علي(ع) تا مهدي صاحب الزمان ارواحناله الفدا و نايب بر حقش خميني كبير و با سلام بر شهيدان اين به خون خفتگان شهر عشق و شهادت كه ايثارگرانه به نداي مولايشان حسين(ع) لبيك گفتند و به ديار حق پيوستند و سلام بر شما اي امت قهرمان ايران كه براستي امت همان مكتبيد.
در اين هنگام كه عازم ديار شهيدان در سرزمين عاشقان شهادت جبهه حق هستم كه تا شايد بتوانم با نثار جانم خدمت ناچيزي به اسلام عزيز كرده باشم.
آيا سزاوار است كه بنشينيم و سكوت را مهري بر دهان نمائيم و از اعمال خود غافل بمانيم و براي تباهي خود به هر سو قدم برداريم؟ مگر نه اينكه درد ما درد اسلام و غم ما غم اسلام است و مرهمش اجراي احكام آن؟! ما اگر خودمان را مسلمان مي دانيم و قرآن را كتاب خود قرار داده ايم و عمل به آن را لازمه زندگي و رسيدن به سعادت جز اين نخواهد بود كه بايد رنجها كشيد، مشكلات را متحمل شد، گذشت ها كرد، زخم ها خورد و جان ها داد.
حال كه فرصت است برخيزيم و براي دين خدا و قوانينش تلاش كنيم، بر دشمنان اسلام هجوم بريم و در ياري مظلومان جهان كه چشم براه نشسته اند، تا نابودي كامل كفر و ظلم به پيش رويم و به منتظران پيروزي حق، مژده دهيم كه دلشاد باشيد فتح و پيروزي از آن ماست.
دست از اسلام برنداريد و به آن وابسته گرديد كه سعادت دنيا و آخرت در اين است. دست از امام عزيز اين زبان گوياي حق برنداريد، پشتيبانش باشيد و از اين نعمت گرانبها قدرداني كنيد. نكند سستي نشان دهيد از اينكه مشكلات به شما روي مي آورد و يا عزيزي را از دست مي دهيد. بدانيد كه اين امتحاني است كه خداوند از بندگانش به عمل مي آورد. سعي كنيد در اين امتحان پيروز باشيد.
پاسدار شهيد «محمدرضا كارور» سال 1336 در شهرستان فيروزكوه متولد شد و در 8/12/1362 در عمليات خيبر (جزيره مجنون) به شهادت رسيد.
 


از صدرنشيني سپاهان تا تاخير در برگزاري بازي استقلال و داماش

پرسپوليس با شكست به تعطيلات رفت

سرويس ورزشي-
لغو ديدار داماش - استقلال،توقف سپاهان در بندرعباس وپايان كابوس وار پرسپوليس با شكست برابر تراكتورسازي در نيم فصل نخست ليگ دوازدهم از جمله اتفاقات مهمي بودكه در هفته هفدهم ليگ برتر رقم خورد.
روز نخست از هفته هفدهم رقابت هاي فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور ديروز با برگزاري 8 ديدار پيگيري شد كه در هرمزگان سپاهان نتوانست برتري اش برابر آلومينيوم در نيمه نخست را تا پايان بازي حفظ كند و در نهايت برابر ميزبان خود به تساوي يك بر يك رضايت داد. در اين بازي كه در ورزشگاه خليج فارس بندرعباس برگزار شد، محمدرضا خلعتبري سپاهان را پيش انداخت اما رسول پيرزاده در دقيقه 52 گل تساوي آلومينيوم را به ثمر رساند. با اين نتيجه سپاهان با 31 امتياز و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال به صدرجدول رده بندي ليگ صعود كرد اما براي قهرماني نيم فصل بايد منتظر شكست استقلال در بازي امروز مقابل داماش گيلان باشد. قرار بود بازي استقلال و داماش نيز ديروز برگزار شود اما به دليل مشكلاتي كه براي استقلال در سفر به رشت بوجود آمد اين بازي به امروز موكول شد. در ساير بازي هاي تيم فولاد در ادامه روند رو به رشد خود، در ورزشگاه خانگي با درخشش پريرا شكست يك بر صفر را با برتري 3 بر يك عوض كرد. در ساير ديدارها سايپاي 10 نفره، در دقيقه 4+90 پيروزي 2 بر يك برابر گهر دورود را با تساوي عوض كرد تا مايلي كهن در كرج نخستين امتياز خود با تيم گهر را كسب كند. راه آهن هم با يك گل از سد فجرسپاسي عبور كرد. ذوب آهن در يك بازي پرافت و خيز در خانه با نتيجه 3 بر 2 مغلوب ملوان شد تا فرهاد كاظمي همچنان در حسرت كسب پيروزي به همراه اين تيم اصفهاني بماند، ديدار مس كرمان- صباي قم و بازي پيكان - نفت آبادان هم با تساوي بدون گل به پايان رسيد.
درآخرين ديدار ديروزكه از ساعت 30:17 دقيقه بين تيم هاي پرسپوليس و تراكتورسازي در ورزشگاه آزادي برگزار شد اين تيم تراكتور سازي بود كه با يك گل به پيروزي رسيد.
در اين مسابقه كه قضاوت آن برعهده سعيد مظفري زاده بود، سيدمهدي سيدصالحي در دقيقه 77 گل برتري تيم تراكتورسازي تبريز را به ثمر رساند. پرسپوليسي ها كه در سه هفته گذشته نتايج بسيار خوبي را كسب كردند، در هواي آلوده ورزشگاه آزادي، عملكرد پرانتقادي را از خود ارائه كرده و در روزي كه محمد قاضي، كريم انصاريفرد و محسن بنگر را در اختيار نداشتند، شكست تلخي را برابر تراكتورسازي متحمل شدند.شاگردان «مانول ژوزه» پرتغالي كه نيم فصل نخست ليگ را با پيروزي برابر صنعت نفت در آبادان آغاز كرده بودند، پس از روزهاي پرفراز و نشيب و سپري كردن روزهايي تلخ و كابوس وار، با شكست خانگي مقابل تراكتورسازي تبريز، نيم فصل نخست ليگ را به پايان رساندند.اين شكست درحالي رقم خورد كه توني اولي ويه را پرتغالي هدايت تيم تراكتورسازي را برعهده داشت و كارلوس كي روش هم پس از باخت ايران برابر ازبكستان، در ورزشگاه آزادي حضور داشت. هواداران پرسپوليس هم كه از شكست خانگي برابر تراكتورسازي خشمگين بودند پس از شعار عليه بازيكنان، عليه مانوئل ژوزه سرمربي پرتغالي تيم شعار سردادند و خواهان جدايي او از پرسپوليس شدند .
نتايج كامل ديدارهاي ديروز به اين شرح است:
¤ فولاد خوزستان 3 - نفت تهران يك
گل ها: لوسيانو پريرا(26 و 86) و ايوب والي(26) براي فولاد - مصطفي سيفي(15) براي نفت
اخراج: سوشا مكاني دقيقه 68 از تيم نفت
¤سايپاي البرز 2 - گهر دورود 2
گل ها: سجاد شهباززاده(4 و 53) براي سايپا - محمد پروين(45) و فريد عابدي(4+90) براي گهر دورود
اخراج: وحيد مهدي خاني دقيقه 41 از سايپا
¤ مس كرمان صفر - صباي قم صفر
¤ آلومينيوم هرمزگان يك - سپاهان اصفهان يك
گل ها: رسول پيرزاده(52) براي آلومينيوم - محمدرضا خلعتبري (26) براي سپاهان
¤ پيكان تهران صفر - صنعت نفت آبادان صفر
¤ راه آهن تهران يك - فجرسپاسي شيراز صفر
گل: مجتبي شيري(76) براي راه آهن
¤ ذوب آهن اصفهان 2 - ملوان بندرانزلي 3
گل ها: مهدي رجب زاده(41) و اسماعيل فرهادي (45) براي ذوب آهن - محمد نزهتي(27)، جلال رافخايي(44) و مهرداد اولادي(65) براي ملوان.
¤ پرسپوليس صفر-تراكتورسازي1
گل: سيدمهدي سيدصالحي(77)
 


اخبار كوتاه از فوتبال

كفاشيان در اوين
علي كفاشيان كه براي پاره اي از توضيحات از سوي مجتمع قضايي اوين در زندان اوين حضور يافته بود،پس از حضوري8 ساعته از اين مكان خارج شد.رئيس فدراسيون فوتبال كه از صبح ديروز در اوين حضور يافته بود،اظهار كرد: قوه قضاييه براي پاره اي از توضيحات بنده را به عنوان مطلع احضار كرده بود كه من هم بر خود وظيفه مي دانستم براي شفاف سازي و پاسخگويي به سوالات در دادگاه حاضر شوم.وي در پاسخ به اين سوال كه علت احضارش چه بود؟ ادامه داد: سوالات بيشتر در رابطه با مسائل فوتبال و بحث هاي پيرامون بازداشت شهاب دادگرنژاد، مشاورم در فدراسيون بود كه توضيحات لازم و اسناد و مدارك لازم ارائه و رفع شبهه شد.كفاشيان با رد خبر بازداشتش گفت: من بازداشت نشده بودم، تنها به عنوان مطلع حضور يافته بودم، جلسه از ساعت 9 صبح آغاز شد و تا ساعت 17 ادامه داشت كه پس از اقامه نماز مغرب از اوين خارج شدم.رئيس فدراسيون فوتبال در پايان تاكيد كرد: حق قانوني قوه قضاييه است كه سوال كند و ما هم بايد پاسخ دهيم. به همين دليل در جلسه امروز(ديروز) حضور يافتم و اميدوارم كه رفع شبهه شده باشد.
كرانچار: چرا براي استقلال قانون تغيير مي كند؟
سرمربي تيم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: مسئولان سازمان ليگ نبايد بين تيم ها تبعيض قائل شوند و هر قانوني را آن طور كه خود مي خواهند به اجرا دربياورند.زلاتكو كرانچار پس از تساوي يك بر يك تيمش برابر آلومينيوم هرمزگان در پاسخ به سوالي مبني بر تعويق بازي استقلال و داماش خاطرنشان كرد: فصل گذشته در حالي كه پرواز اصفهان به رشت كنسل شده بود، تيم سپاهان را مجبور به سفر به رشت با اتوبوس كردند و بازي ما را طبق برنامه انجام دادند اما براي تيم استقلال با وجود چنين اتفاق مشابهي قانون تغيير مي كند.كرانچار در پايان گفت: مسئولان باشگاه درصدد تهيه بيانيه اي عليه اين اقدام سازمان ليگ هستند و ما شكايت خود پيرامون اين موضوع در همان بيانيه مطرح مي كنيم.
دايي: مي توانستيم نايب قهرمان نيم فصل باشيم
سرمربي تيم فوتبال راه آهن گفت: اگر كمي دقت مي كرديم اكنون مي توانستيم دوم يا سوم جدول باشيم.علي دايي در نشست خبري پس از ديدار تيمش برابر فجر سپاسي گفت: در اين بازي هم در چند صحنه داور به ضرر ما كار كرد و حتي در نيمه اول مي توانست خطاي روي عبدي را پنالتي بگيرد. من تعجب مي كنم كه چرا وقتي بازيكنان ما به هوا مي پرند و ضربه مي زنند داور خطا مي گيرد. ما كه تنيس بازي نمي كنيم و بازيكنان ما خانم نيستند. فوتبال يك بازي مردانه است كه در آن بازيكنان مي جنگند و مردانه بازي مي كنند.
توافق سپاهان با دروازه بان عراقي
دروازه بان ملي پوش عراقي براي پيوستن به سپاهان به توافق رسيد.يك سايت قطري ديروز از حضور نور صبري، دروازه بان و كاپيتان ملي پوش عراقي در سپاهان خبر داد. بر همين اساس نور صبري اعلام كرد كه پيشنهادي رسمي از باشگاه سپاهان ايران دريافت كرده است و قرار است وي به اين تيم بپيوندد.صبري گفت كه توافق در اين خصوص حتي در خصوص مبلغ قرارداد نيز نهايي شده است.وي همچنين گفت كه قرار است تا چند روز آينده با سفر به ايران در تمرينات تيم سپاهان شركت كند.به اين ترتيب با پيوستن وي به سپاهان، بحث اصفهاني شدن شهاب گردان و وحيد طالب لو منتفي شد.
برق شيراز هم از جام حذفي كنار كشيد
تيم برق شيراز هم از حضور در جام حذفي فوتبال انصراف دادو به اين ترتيب تيم مس رفسنجان حريف برق شيراز بدون انجام مسابقه به مرحله بعدي اين رقابت ها صعود كرد.پيش از اين نيز 4 تيم آلومينيوم هرمزگان، شهرداري تبريز، سنگ آهن بافق و نفت مسجد سليمان از حضور در جام حذفي انصراف داده بودند.اين رقابت ها قرار است از 23 آذر آغاز شود.
حسن اشجاري به ملوان پيوست
بازيكن نيم فصل اول سپاهان اصفهان در نيم فصل دوم ليگ برتر براي ملوان بندر انزلي به ميدان خواهد رفت.درودگرمديرعامل باشگاه ملوان بندر انزلي با اعلام خبر پيوستن حسن اشجاري به اين تيم گفت: مذاكراتمان با اين بازيكن به اتمام رسيده و توافقات نهايي نيز صورت گرفته است. اشجاري فردابه ملوان مي پيوندد.وي همچنين با بيان اين كه ملوان در نيم فصل قصد جذب دو بازيكن ديگر را هم دارد، گفت: ليست مازاد تيم مشخص شده و چهار بازيكني كه قرار است از ملوان بروند اعلام خواهند شد.
جمشيديان به استقلال نمي رود
احمد جمشيديان كه صحبت ها بر سر حضورش در تيم استقلال از نيم فصل دوم رقابت هاي ليگ برتر وجود داشت در سپاهان ماندني شد. خوروش، سرپرست سپاهان با اعلام اين خبر گفت: جمشيديان جلسه اي را با عليرضا رحيمي، مديرعامل باشگاه داشت و پس از صحبت هايي كه در آنجا انجام شد نهايتا تصميم گرفت در سپاهان بماند. بنابراين بحث حضور او در استقلال يا هر تيم ديگري منتفي است.
 


تجمع اعتراض آميز ورزشكاران نابينا مقابل وزارت ورزش

جمعي از ورزشكاران نابينا در اعتراض به عملكرد رئيس فدراسيون نابينايان و توهين به يك جانباز نابينا توسط يكي از كارشناسان حراست وزارت ورزش و جوانان مقابل درب اين وزارتخانه تجمع كردند.
جمعي از ورزشكاران نابينا با حضور در مقابل درب وزارت ورزش و جوانان با انتقاد از عملكرد «اسد مسجدي» رئيس فدراسيون نابينايان،شعارهايي عليه وي سر داده و استعفاي او را خواستار شدند. تجمع كنندگان همچنين به عملكرد ضعيف مسجدي و ناكامي هاي اخير ورزش نابينايان در بازي هاي پارالمپيك اعتراض كردند. همچنين تجمع كنندگان به رفتار ناشايست يكي از كارشناسان حراست وزارت ورزش و جوانان نسبت به نماينده ورزشكاران نابينا اعتراض داشتند. نماينده ورزشكاران نابينا فردي جانباز است كه از ناحيه دودست و دو چشم در جنگ تحميلي دچار جانبازي شده است.
به دنبال حضور تجمع كنندگان مقابل وزارت ورزش و جوانان، حميد سجادي، معاون وزير، عصمت الله ساكي زاده مدير كل حوزه وزارتي وزارتخانه و رمضان پور، مدير كل حراست اين وزارتخانه به ميان معترضان آمدند و ضمن عذرخواهي، از آن ها دلجويي كردند.
 


انتخاب سرپرست به توصيه پسر رئيس فدراسيون !

سرپرست تيم ملي يكي از رشته هاي ورزشي با توصيه پسر رئيس فدراسيون انتخاب شد!
پيش از اين بارها خبرهايي در خصوص ارتباطات خاص در برخي فدراسيون هاي ورزشي منتشر شده بود كه در آخرين آن خبر آمده كه سرپرست تيم ملي يك رشته ورزشي پرطرفدار به سفارش پسر رئيس آن فدراسيون انتخاب شده است! به گزارش خبرنگار سرويس ورزشي كيهان ماجرا زماني جالب مي شود كه بدانيم آقاي سرپرست، سني نزديك به 27 سال دارد و تا همين يك سال قبل در تست برخي تيم هاي آن رشته ورزشي شركت مي كرد اما زماني كه از عالم بازيگري به موفقيتي نرسيد تصميم گرفت وارد عرصه مديريتي شود. وي براي رسيدن به هدف خود از ارتباطات دانشگاهي اش با پسر يكي از روساي سرشناس ورزش استفاده مي كند تا در نهايت به سمت مهم سرپرستي تيم ملي نايل گردد.
در خصوص سرپرست جوان بايد گفت كه وي در صنف اسباب بازي فروشي مشغول به كار بوده و از تمكن مالي مناسبي نيز برخوردار است؛ آقاي سرپرست حتي در برخي مواقع از جيب خود براي تيمي كه در آن سرپرست بوده، هزينه مي كرد! ذكر اين نكته ضروري است كه به توصيه برخي مسئولان شاغل در اين فدراسيون، براي آنكه نام اين سرپرست رسانه اي نشود در برخي تورنمنت هاي ورزشي وي حتي در كنار سرمربي تيم نيز قرار نمي گرفت.
گفتني است فدراسيوني كه آقاي سرپرست در آن فعاليت داشت از فدراسيون هاي ضعيف چند سال اخير ورزش بوده كه همواره انتقادات زيادي به نحوه مديريت آن وارد بوده است.
 


كناره گيري نايب قهرمان المپيك از ليگ كشتي

مربي تيم كشتي ثامن الحجج(ع) سبزوار از جايگزيني مهدي تقوي به جاي صادق گودرزي نايب قهرمان المپيك به عنوان سهميه ملي پوش اين تيم خبر داد.
پژمان درستكار اظهار كرد: با جذب خوتياشويلي گرجستاني در وزن 74 كيلوگرم، از صادق گودرزي در اين وزن استفاده نخواهيم كرد. مشكلي در اين زمينه وجود ندارد، چون با خود او هم صحبت كرده ايم و به عنوان مشاور در كنار تيم ثامن الحجج(ع) حضور خواهد داشت. درستكار همچنين گفت: مهدي تقوي در كنار حسن رحيمي كشتي گيران سهميه ملي ما هستند. گودرزي هم به عنوان يك ثامني با اين قضيه مشكل خاصي ندارد.
 


2 مدال برنز كشتي آزاد از جام علي اف روسيه

پيكارهاي بين المللي كشتي آزاد جام علي علي اف روسيه در حالي طي روزهاي شنبه و يكشنبه در ماخاچ كالاي روسيه برگزار شد كه تيم كشورمان با كسب دو مدال برنز به كار خود در اين جام خاتمه داد.
تيم منتخب كشتي آزاد ايران در پايان اين رقابت ها توسط احسان اميني در وزن 84 كيلوگرم و حامد طالبي زرين كمر در وزن 96 كيلوگرم به دو مدال برنز دست يافت و نمايندگان اوزان ديگر از دستيابي به مدال ناكام ماندند.
 


بازگشت سرمربي تيم ملي فوتبال به ايران

كارلوس كي روش به ايران بازگشت.
سرمربي تيم ملي ايران كه پس از شكست برابر ازبكستان به كشورش بازگشته بود،پس از 18 روز به ايران برگشت.
پرواز كي روش به تهران ديروز صبح ساعت 9 در فرودگاه امام خميني(ره) به زمين نشست. كي روش پس از بازگشت به ايران در حال فراهم كردن شرايط براي برپايي اردوي تيم ملي است. تمرينات تيم ملي از سه شنبه يا چهارشنبه در كمپ تيم هاي ملي آغاز مي شود و بازيكنان تيم ايران پس از برگزاري دو جلسه تمرين در تهران،ايران را به مقصد كويت ترك خواهند كرد. جابجايي بازي استقلال و داماش گويا مشكلي را براي شروع تمرينات تيم ملي به وجود آورده و ترديد در زمان شروع اردوي تيم ملي به خاطر تعويق 24 ساعته اين بازي است اما به احتمال فراوان اين اردو از چهارشنبه آغاز مي شود. تيم ملي پنج شنبه يا جمعه هفته جاري به كويت سفر خواهند كرد. تيم ملي ايران در رقابتهاي غرب آسيا با تيم هاي عربستان، بحرين و يمن هم گروه است. تيم ايران در نخستين ديدار خود در اين رقابتها به مصاف تيم عربستان با هدايت فرانك رايكارد خواهد رفت.
 


برنامه مسابقات ايران در مرحله نخست ليگ جهاني واليبال

برنامه مرحله نخست يا بين قاره اي مسابقات ليگ جهاني 2013 واليبال اعلام شد.
پس از انجام گروه بندي 18 تيم شركت كننده در ليگ جهاني 2013 واليبال، برنامه دور نخست يا بين قاره اي اين رقابت ها اعلام شد كه بر اين اساس تيم ملي ايران پس از برگزاري دو مسابقه در روسيه با تيم ملي اين كشور، ميزبان صربستان و آلمان در تهران خواهد بود و سپس به منظور برگزاري دو مسابقه با ايتاليا به اين كشور مي رود و در آخرين هفته اين مرحله ميهمان كوبا خواهد بود. برنامه مسابقات تيم ايران در مرحله نخست يا بين قاره اي اين رقابت ها به قرار زير است:
¤ 18 خرداد 1392 در روسيه: روسيه- ايران
¤ 20 خرداد 1392 در روسيه: روسيه- ايران
¤ 25 خرداد 1392 در ايران: ايران- آلمان
¤ 27 خرداد 1392 در ايران: ايران- آلمان
¤1تير 1392 در ايران: ايران-صربستان
¤3 تير 1392 در ايران: ايران- صربستان
¤8 تير 1392 در ايتاليا: ايتاليا- ايران
¤10 تير 1392 در ايتاليا: ايتاليا- ايران
¤3 1تير 1392 در كوبا: كوبا- ايران
¤ 16تير 1392 در كوبا: كوبا- ايران
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10