(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 15  آذر  1391 - شماره 20373

در شهر ما
معاون آموزش و پرورش استان همدان:
رواج گناه بصيرت جامعه را از بين مي برد
كاشت نهال حرا در سواحل قشم آغاز شد
آمادگي 13 كشور براي شركت در جشنواره زمستاني همدان
رهاسازي 70 هزار بچه ماهي در منابع آبي سد ارس
نفرات برتر جايزه ادبي دفاع مقدس تبريز معرفي شدند
برگزاري يادواره شهداي هنرمند و مداح فيروزآباد
115ميليارد ريال غرامت به نخلداران خوزستان پرداخت شد
همايش علماي اهل تشيع و تسنن در چالدران
درخشش 2 دانش آموز مازندراني
در مسابقات نقاشي كميسيون ملي يونسكو
برپايي نمايشگاه نقاشي در نگارخانه كمال الملك نيشابور
درخشش شاعر البرزي در همايش سراسري شعر دفاع مقدس
همايش منطقه اي چاووشي خواني در يزد برگزار مي شود
اهداي ديپلم افتخار سازمان يونيسف به عكاس زنجاني
سوگواره عكس عاشوراييان لرستان در پلدختر برگزار مي شود
انتقاد نماينده بناب در مجلس از عملكرد رسانه ملي
توليد سالانه 750 هزار متر فرش دستباف در خراسان رضوي
پژواك
راه اندازي فروشگاه دائمي عرضه آثار تجسمي در اراك
اميرعلي و فاطمه بيشترين نام هاي نوزادان استان سمنان
انتصابات جديد در شهرستانها
كوتاه از هفته بسيج


در شهر ما

جاذبه هاي گردشگري بابل
شهر بهار نارنج استان مازندران با وسعت 15781 كيلومتر مربع و با آب و هواي معتدل خزري علاوه بر مناظر زيباي جنگل و رودخانه، جاذبه هاي فراواني براي گردشگران داخلي و خارجي دارد. بابل نمادهاي تاريخي همچون مسجد جامع را در خود جاي داده است كه قدمت آن به دوره صفويه مي رسد و همچنين مقبره امام زاده قاسم(ع) كه از فرزندان حضرت امام موسي كاظم(ع) است، يكي از نمادهاي آثار مذهبي و تاريخي اين شهرستان و از يادگارهاي قرن نهم هجري قمري نام گرفته است. به نظر مي رسد هر يك از اين جاذبه ها در هر شهري باشد، براي آنجا درآمدهاي گردشگري بسياري را به ارمغان مي آورد، اما شهر بابل كه هم از جاذبه هاي طبيعي هم چون آب معدني آذر و هم جذابيت هاي تاريخي مانند برج ديدباني برخوردار است، هنوز آن چنان كه بايد مورد توجه گردشگران واقع نشده است.
اميد است، مسئولان مربوط با اقداماتي هم چون داير كردن تورهاي گردشگري و اختصاص اعتبار براي احياي مراكز جذب گردشگر، گام مؤثري در اين زمينه بردارند.
بابل- خبرنگار كيهان
 


معاون آموزش و پرورش استان همدان:

رواج گناه بصيرت جامعه را از بين مي برد

همدان- خبرنگار كيهان:
معاون پرورشي آموزش و پرورش استان همدان گفت: رواج گناه در جامعه، بصيرت را از بين مي برد.
حسن مظاهري در همايش امر به معروف و نهي از منكر اداره كل آموزش و پرورش استان افزود: اگر در جامعه معصيت زياد شود و دروغگويي و حرام خواري رواج يابد، بصيرت مردم كاهش پيدا مي كند.
وي ادامه داد: جامعه زمان امام حسين(ع) و حاكمان آن ظاهرا اسلامي بودند اما يزيد و اطرافيان او اهل فسق و فجور و گناه بودند و رواج اين معصيت ها، آنان را به جايي رساند كه واقعه عاشورا را به وجود آوردند.
وي يادآور شد: در حال حاضر نيز برخي خانواده ها و حتي متدينان ما دچار غفلت از امر به معروف و نهي از منكر شده اند درحالي كه لازمه يك زندگي و جامعه سالم، جاري بودن اين دو فريضه مهم است.
مظاهري با اعلام اينكه اگر امر به معروف و نهي از منكر از جامعه برچيده شود، بدترين ها بر ما حاكم مي شوند و دعاها مورد اجابت قرار نمي گيرد، وي خاطرنشان ساخت: بزرگان صحبت از مظلوميت اين دو فريضه دارند و بايد طوري عمل كنيم كه توسط ما احيا بشود.
در اين همايش از برگزيدگان مسابقات امر به معروف و نهي از منكر آموزش و پرورش استان تجليل شد.

 


كاشت نهال حرا در سواحل قشم آغاز شد

قشم- خبرنگار كيهان:
كاشت نهال حرا در سواحل جزر و مدي قشم آغاز شده و تا پايان آذرماه ادامه دارد.
رئيس منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان قشم با بيان اين مطلب افزود: در اين دوره 150 هزار اصله نهال حرا در مساحتي حدود 140 هكتار غرس مي شود.
مهندس اكبر محمودزاده اظهار داشت: اين حراكاري از سال 85 توسط منابع طبيعي و آبخيزداري قشم آغاز شده و تاكنون بيش از دو ميليون و 850 هزار اصله نهال حرا در مساحتي بر 2500 هكتار با هزينه اي بيش از چهار ميليارد ريال كاشته شده است وي تصريح كرد: در فصل كاشت حرا در منطقه قشم روزانه 60 نفر به طور مستقيم مشغول به كار مي شوند كه اين اشتغال زايي مردم منطقه را دربرمي گيرد.
 


آمادگي 13 كشور براي شركت در جشنواره زمستاني همدان

همدان- خبرنگار كيهان:
مديركل ميراث فرهنگي استان گفت: سفراي 13 كشور براي حضور در جشنواره زمستاني همدان اعلام آمادگي كرده اند.
عليرضا ايزدي در كار گروه گردشگري شهرستان همدان افزود: جشنواره زمستاني همدان، امسال از 5 تا 10 بهمن ماه همزمان با هفته وحدت برگزار مي شود.
وي اضافه كرد: برپايي جشنواره زمستاني اقدام مناسبي براي معرفي ظرفيت ها و ويژگي هاي گردشگري استان در فصول سرد سال است كه در تقويم سازمان ميراث فرهنگي گنجانده شده است.
ايزدي يادآور شد: ميزان كم گردشگران خارجي در استان نيز يكي از مشكلات اين حوزه است كه در اين راستا با سفارتخانه هاي فعال در كشور وارد مذاكره شده ايم و تاكنون 13 كشور آمادگي خود را براي حضور در جشنواره زمستاني همدان اعلام كرده اند و پيش بيني مي شود تا موعد مقرر تعداد آنها به 32 كشور برسد.
وي اعلام كرد: برگزاري جشن هاي معنوي به مناسبت هفته وحدت در 2 امامزاده، مسابقات ورزشي مانند اسكي، يخ نوردي، دوچرخه سواري، كوهنوردي، برپايي نمايشگاه توانمندي هاي گردشگري غرب كشور با شركت 14 استان زاگرس نشين، اعزام تور به 11 روستاي هدف گردشگري، از جمله برنامه هاي پيش بيني شده براي اجرا در جشنواره زمستاني همدان است.
 


رهاسازي 70 هزار بچه ماهي در منابع آبي سد ارس

اروميه- خبرنگاركيهان:
70 هزار قطعه بچه ماهي توسط ايران در منابع آبي داخلي جمهوري خودمختار نخجوان رهاسازي شد.
مديركل شيلات و امور آبزيان جهاد كشاورزي آذربايجان غربي گفت: اين تعداد بچه ماهي در منبع آبي پشت سد ارس و همكاري با جمهوري خودمختار نخجوان براي حفظ و غني سازي اين منبع ارزشمند آبي صورت گرفت.
شيرولي لو با اشاره به توافقات رسمي جمهوري اسلامي ايران و جمهوري خودمختار نخجوان مبني بر حفظ و غني سازي منابع آبي مرزي بين ايران و آذربايجان افزود: اين بچه ماهي ها شامل انواع ماهيان گرمابي آمور، بيگ هد، فيتوفاك و كپور در اوزان متوسط 5 گرم بوده كه در مركز تكثير و پرورش ماهيان گرمابي شهيد كاظمي پلدشت توليد و پرورش يافته اند.
مديركل شيلات و جانوران آبزي جهاد كشاورزي آذربايجان غربي با اشاره به پرورش شاه ميگوي دراز آب شيرين در درياچه پشت سد ارس، گفت: اين جانور آبزي ارزشمند توسط شركتهاي بهره بردار با استفاده از گروه هاي صيادي، صيد و بعد از عمل آوري و بسته بندي به صورت زنده به كشورهاي خارجي به ويژه آلمان و فرانسه صادر مي شود.
 


نفرات برتر جايزه ادبي دفاع مقدس تبريز معرفي شدند

تبريز- خبرنگار كيهان:
طي مراسمي در «يادمان مفاخر آذربايجان» 7 نفر برتر جايزه ادبي دفاع مقدس تبريز، معرفي شدند.
در اين مراسم مهدي عظيمي، علي سليماني و عارف ساساني از تبريز. همدان و مراغه به ترتيب در بخش شعر، اول تا سوم شدند و در بخش داستان نيز، رضا قلي زاده از تهران، مونا اسكندري از همدان و اميررضا اسماعيلي از تبريز، نفرات اول تا سوم بودند و مسعود زين الدين از تبريز نيز در بخش خاطره، انتخاب شد.
براي اين رقابت ها بيش از 350 اثر داستان كوتاه، شعر و خاطره ارسال شده بود.
 


برگزاري يادواره شهداي هنرمند و مداح فيروزآباد

 فيروزآباد- خبرنگار كيهان:
به مناسبت سالروز عمليات طريق القدس، اولين يادواره 22 شهيد هنرمند و مداح فيروزآباد با حضور خانواده شهدا و ايثارگران و اقشار مردم برگزار شد.
دكتر جعفري مشاور رئيس سازمان صدا و سيما و رئيس مركز بسيج صدا و سيماي كشور نيز در اين اجلاسيه با اشاره به سابقه ديرين شهرستان فيروزآباد و مبارزات حق طلبانه مردم اين ديار، تقديم 500 شهيد والامقام به انقلاب و اسلام را حاصل تاثيرگذاري آموزه هاي ديني بر اين مردم دانست.
به گزارش خبرنگار ما، نادر فريدوني نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي بزرگ ترين پيام عاشوراي امام حسين(ع) را دفاع از كيان اسلام و ارزش هاي اسلامي و دين رسول الله و تداوم بخشيدن سنت حسنه امر به معروف و نهي از منكر ذكر كرد و گفت: قيام و انقلاب اسلامي ايران نشات گرفته از امتداد راه خونين عاشوراي حسيني است.
علي محمدي دبير ستاد يادواره شهدا نيز گفت: يادواره 22 كبوتر خونين بال شهيد هنرمند و مداح با اجراي دهها برنامه متنوع از قبيل شبي با قرآن، بصيرت علوي و هنري، نمايشگاه عكس و كتاب دفاع مقدس، عصر خاطره حماسه سازان، شب شعر ملكوتيان، جشنواره خوشنويسي سرير شهادت و اجراي دو نمايشنامه دفاع مقدسي از برنامه هاي اين اجلاسيه است.
 


115ميليارد ريال غرامت به نخلداران خوزستان پرداخت شد

اهواز - خبرنگاركيهان:
مدير گروه خدمات بيمه اي بانك كشاورزي خوزستان از پرداخت 151 ميليارد ريال غرامت به منظور حمايت از نخلداران استان خبرداد.
جهانپور معماريان در اين باره گفت: با توجه به تعيين ميزان خسارت وارده بر اثر عامل خسارت خشكيدگي خوشه خرما و ورود اطلاعات توسط كارشناسان شركت هاي خدمات بيمه اي در سيستم الكترونيكي بيمه كشاورزي، پرداخت غرامت نخيلات در استان آغاز شده است.
به گزارش خبرنگارما، وي افزود: عارضه خشكيدگي خوشه خرما در چند ساله اخير يكي از مهم ترين معضلات توليدكنندگان خرماي استان است و ميزان خسارت عارضه در نخلستان هاي مناطق آلوده و در سال هاي مختلف از صفر تا 85 درصد در نوسان بوده است.
معماريان تصريح كرد: پژمردگي ناگهاني ميوه ها و خوشه هاي خرما در زمان تبديل ميوه از مرحله خارك به رطب و در نهايت خشكيدگي ميوه ها و خوشه هاي آلوده ظهور نوارهاي قهوه اي رنگ روي قسمت فوقاني يا گاهي تحتاني دم خوشه از مهمترين علائم ظهور اين عارضه است.
 


همايش علماي اهل تشيع و تسنن در چالدران

چالدران- خبرنگار كيهان:
همايش علماي اهل تشيع و تسنن چالدران به همت سپاه اين شهرستان و با شركت جمعي از علماي شيعه و سني برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين يوسف زاده امام جمعه چالدران در اين همايش گفت: پيشرفت و استقلال ملي در سايه همبستگي ملي ميسر است و اين درخشش و توسعه همواره ادامه خواهد داشت.
سرهنگ بي غم فرمانده سپاه چالدران نيز در اين همايش به تلاش دشمنان براي اختلاف افكني بين مسلمانان اشاره كرد و گفت: دشمنان اسلام مي خواهند به هر طريق ممكن به نظام اسلامي ضربه وارد سازند، اما ملت ايران از هر گروه، طايفه، دين و مذهب و زبان به ايراني بودن خود افتخار مي كنند و در سايه اتحاد در راه حفظ استقلال و پيشرفت كشور گام برمي دارند.
ملا سروري برادر شهيد و يكي از روحانيان اهل سنت شهرستان چالدران نيز در اين همايش بر آمادگي كامل روحانيان و برادران اهل تسنن براي خنثي سازي توطئه هاي دشمنان اسلام تاكيد كرد.
 


درخشش 2 دانش آموز مازندراني

در مسابقات نقاشي كميسيون ملي يونسكو

ساري- خبرنگار كيهان:
مديركل آموزش و پرورش مازندران از كسب مقام اول مسابقات نقاشي كميسيون ملي يونسكو توسط دانش آموزان مازندراني خبر داد.
محمدعلي اميري گفت: دانش آموزان اميرعلي نخعي 13 ساله از مدرسه تيزهوشان شهيد بهشتي ساري و الهه زمانيان 13 ساله از مدرسه غيردولتي هوشمند رسالت ساري توانستند به مقام برتر مسابقه نقاشي كه از سوي سازمان بين المللي يونسكو برگزار شد دست يابند.
وي افزود: كميسيون ملي يونسكو به مناسبت روز جهاني علم در خدمت صلح و توسعه، مسابقه نقاشي با موضع يادگيري علم و دانش براي ترويج صلح و توسعه پايدار براي گروه سني نوجوانان در مازندران برگزار كرد كه دانش آموزان اميرعلي نخعي و الهه زمانيان توانستند به مقام برتر اين دوره از مسابقات دست يابند.
اميري افزود: در اين مسابقه حدود 300 اثر از سراسر كشور به كميسيون ارسال شد كه پس از داوري تعداد 12 نقاشي به عنوان آثار برتر انتخاب شد.
كميسيون ملي يونسكو از تمامي كودكان و نوجواناني كه در اين مسابقه شركت كردند و همچنين براي تشويق مربيان مدارس و خانواده هاي كودكان لوح تقدير و هدايايي به آنها اهدا خواهد كرد.
 


برپايي نمايشگاه نقاشي در نگارخانه كمال الملك نيشابور

نيشابور- خبرنگاركيهان:
نمايشگاه نقاشي «رها» آثار بانوي هنرمند نيشابوري در محل نگارخانه كمال الملك نيشابور برپا شد.
در نمايشگاه نقاشي «رها» 20 اثر رنگ روغن و تمپرا با موضوع طبيعت بي جان از مريم لطفي در معرض ديد عموم قرارگرفت.
اين نمايشگاه به سبك اكسپرسيونيسم و انتزاعي با هدف ترويج هنر نقاشي در بين جامعه هنري بخصوص بانوان و نقد و بررسي آثار اين بانوي هنرمند برگزار شده است.
نمايشگاه نقاشي «رها» از 11 لغايت 17 آذر ماه جاري در محل نگارخانه كمال الملك نيشابور در معرض ديد عموم قرارگرفته است.
 


درخشش شاعر البرزي در همايش سراسري شعر دفاع مقدس

كرج- خبرنگاركيهان:
شاعر البرزي در بيستمين همايش سراسري شعر دفاع مقدس كشور خوش درخشيد.
به دبيرخانه اين همايش 10 هزار قطعه شعر ارسال شد كه هيئت داوران در 4 بخش دفاع مقدس، بهره گيري از مضامين و مفاهيم عاشورايي، مقاومت ملل و بيداري اسلامي، شعر كودك و نوجوان به داوري پرداختند و از اين ميان 12اثر حائز رتبه و 7 اثر شايسته تقدير شناخته شد كه شاعران استان البرز نيز از آن بي نصيب نبودند.
براساس اين گزارش، در بخش شعر دفاع مقدس فرشته رستمي از اعضاي انجمن شعر اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان البرز با كسب رتبه دوم جايزه نقدي را به خود اختصاص داد.
تجليل از چهره هاي شاخصي چون محمدجواد محبت و عباس باقري به عنوان دو پيشكسوت شعر دفاع مقدس از ويژگي هاي اين همايش بود.
هزار قطعه شعر همايش در قالب كتاب هاي «پرنده اي كه از سرزمين من به پرواز در آمد»، «ميدان هاي تحرير» و «لغت نامه ماهيان» منتشر و در آيين اختتاميه همايش رونمايي شد.
بيستمين همايش سراسري شعر دفاع مقدس كشور به مدت 2روز در شهر تبريز برگزار شد.
 


همايش منطقه اي چاووشي خواني در يزد برگزار مي شود


يزد- خبرنگاركيهان:
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد از برگزاري همايش منطقه اي چاووشي خواني در استان خبرداد.
بهرام عبدالحسيني گفت:چاووشي خواني از سنت هاي ديرين مردم شهرهاي مختلف يزد است كه در آن دسته هايي با صداي بلند و رسا اشعاري را مي خوانند و با كوبيدن برسنج و دمام هاي عزا، مردم را به انجام مراسم عاشورايي دعوت مي كنند.
وي افزود: اين همايش در نيمه دوم محرم در شهرستان مهريز با حضور پنج استان از جمله فارس، اصفهان و يزد برگزار مي شود.
به گفته وي، چاووشي خواني تنها يك آيين مذهبي و سنتي نيست بلكه روايتي از فرهنگ مردم براي جاودانگي حماسه عاشورا از گزند تحريف و خرافه است.
مديركل فرهنگ و ارشاد يزد تعزيه را زيباترين عرصه هنر توحيدي دانست كه ريشه در حادثه كربلا دارد و افزود: قرار شده تا دبيرخانه دائمي جشنواره تعزيه خواني را در تفت تاسيس و سال آينده اين جشنواره را نيز به صورت منطقه اي برگزار كنيم.

 


اهداي ديپلم افتخار سازمان يونيسف به عكاس زنجاني

زنجان- خبرنگار كيهان:
ديپلم افتخار سازمان بين المللي يونيسف در هشتمين دوسالانه جهاني عكس كودك لهستان به حميدرضا بازرگاني، هنرمند عكاس زنجاني اهدا شد.
يكي از آثار حميدرضا بازرگاني با عنوان «مشق مادري» با موضوع كودكان و دنياي پيرامون آنها در جشنواره دوسالانه بين المللي عكس كودك لهستان برگزيده شد.
فستيوال دوسالانه بين المللي عكس كودك لهستان با حضور هنرمندان كشورهاي مختلف جهان از جمله بلژيك، ويتنام، ايتاليا، بنگلادش، دانمارك، لهستان، هند و تركيه مرتبط با مسائل كودكان با همكاري سازمان بين المللي يونيسف برگزار مي شود.
كسب تنديس و جايزه بهترين تصويربرداري فيلم در نخستين جشنواره فيلم كوتاه زنجان، مقام برگزيده در جشنواره بين المللي روژان، عنوان برگزيده جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي اكو و نمايش اثر هنري وي در گالري اصلي يونسكو در شهر پاريس و تجليل از اين هنرمند به عنوان پنج عكاس برتر كشور در روز جهاني عكس از جمله افتخارات هنري اين هنرمند در ماه هاي اخير است.
 


سوگواره عكس عاشوراييان لرستان در پلدختر برگزار مي شود

پلدختر- خبرنگاركيهان:
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي پلدختر گفت: به منظور ترويج فرهنگ صحيح عزاداري عاشورا سوگواره عكس عاشوراييان استان لرستان در پلدختر برگزار مي شود.
غلامرضا محمودي گفت: تمامي علاقه مندان و عكاسان لرستاني مي توانند با ارسال آثار خود تا پايان آذرماه به نشاني اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي پلدختر در اين سوگواره شركت كنند.
وي با بيان اينكه هيئت داوران پس از بررسي آثار 10 نفر را بعنوان نفرات برتر انتخاب مي كنند گفت: يكصد عكس برتر طي نمايشگاهي در 5 ديماه به مدت 10روز براي بازديد عموم در محل نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي پلدختر به نمايش گذاشته خواهد شد.
محمدي افزود: آيين اختتاميه سوگواره عكس عاشوراييان در پلدختر با اهداي جوايزي به برگزيدگان در روز اربعين حسيني برگزار مي شود.
 


انتقاد نماينده بناب در مجلس از عملكرد رسانه ملي

بناب- خبرنگار كيهان:
عملكرد سيماي آذربايجان شرقي صداي نماينده مردم بناب در مجلس شوراي اسلامي را درآورد.
حجت الاسلام والمسلمين شيخ محمد باقري بنابي در پاسخ پرسش هاي متعدد مردم، در اجتماع قشرهاي مختلف مردم اين شهرستان با انتقاد از عملكرد رسانه ملي گفت:صدا و سيما به عنوان يك رسانه ملي بايد حقوق افراد و گروه هاي سياسي را رعايت كند.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس همچنين با انتقاد از عملكرد صدا و سيماي مركز آذربايجان شرقي اظهار كرد: رسانه اي كه در استان داريم، عملكردشان بايد مورد ارزيابي قرار گيرد كه چقدر حق و حقوق شهرستان ها و مردم آن رعايت شده است؟!
وي اضافه كرد: هرگونه اعمال نظر شخصي در حق و حقوق شهرستان ها نوعي جفا به مردم آن منطقه است و اگر شاهد حق كشي شهرستان ها در صدا و سيماي استان باشيم، بايد دنبال راه اندازي صدا و سيماي مستقل براي شهرستان ها بود.
گفتني است به علت برخي تنگ نظري ها در رسانه استان و عدم پخش رويدادهاي مختلف بناب، از جمله عزاداري هاي مردم اين شهرستان در ايام سوگواري تاسوعا و عاشوراي حسيني(ع) موجب دلخوري بنابي ها از آن رسانه شده است.
 


توليد سالانه 750 هزار متر فرش دستباف در خراسان رضوي

 مشهد-خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان رضوي گفت: بافندگان استان سالانه 750 هزار متر مربع فرش دستباف توليد مي كنند.
علي صفرزاده با اعلام خبر فوق گفت: تاكنون حدود 25 هزار نفر از بافندگان خانگي استان براي بهره مندي از بيمه تامين اجتماعي معرفي شده اند و حدود 3 ميليارد و 400 هزار تومان تسهيلات فني و اعتباري به250 واحد توليدي فرش دستباف و صنايع جانبي پرداخت شده است.
به گزارش خبرنگار ما، وي با اشاره به برگزاري دوره هاي آموزشي تخصصي براي فارغ التحصيلان رشته فرش، تجار و بازرگانان، طراحان و نقاشان افزود: 920 قالي باف تاكنون تحت آموزش هاي به بافق قرارگرفته اند.
صفرزاده با اشاره به اينكه 70هزار بافنده در 300 مجتمع قالي بافي با 85 كارگاه جانبي در استان به صورت متمركز وغير متمركز فعاليت مي كنند اظهارداشت: شناسايي و معرفي دو منطقه جغرافيايي فرش مشهد و كاشمر به منظور ثبت داخلي و جهاني نشان جغرافيايي، برگزاري المپياد دانش آموزي و دانشجويي فرش دستباف و كسب مقام اول در مقطع دانش آموزي در سطح كشوري و معرفي افراد جهت برگزاري نمايشگاه ها و اعزام هيئت هاي تجاري و بازاريابي به كشورهاي آلمان، آذربايجان و چين، از جمله اقداماتي است كه در راستاي توسعه و ارتقاي سطح اين هنر و صنعت در استان انجام شده است.
 


پژواك

تجليل از هنرمند پيشكسوت تئاتر
هشترود- خبرنگار كيهان: در جشنواره اي كه به همت بسيج هنرمندان آذربايجان شرقي در شهر تبريز برگزار شد از اسماعيل رحيمي هنرمند تئاتر شهرستان هشترود با اهداي لوح و جايزه نقدي تجليل به عمل آمد و از محسن عبداللهي بازيگر جوان تئاتر اين شهرستان نيز با اهداي لوح تقدير و تابلو نفيس تجليل شد.
تماشاي شور عشق
همدان- خبرنگار كيهان: نمايشگاه عكس «شور عشق» از سوي مديريت اسناد و كتابخانه ملي غرب كشور در همدان برگزار شد.
در اين نمايشگاه كه با همكاري معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري همدان در محل نگارخانه نگاه نو شهرداري برگزار شد، عكس هايي تاريخي از هيئت هاي حسيني و آيين هاي عاشورايي نقاط مختلف استان در معرض نمايش و ديد عموم قرار گرفت.
اين عكس ها كه به تعداد 84قطعه و مربوط به مراسم و عزاداريهاي ماه محرم و عاشوراي حسيني در همدان از سال 1300 تا 1365 هجري شمسي بود به مدت يك هفته به نمايش درآمد و مورد بازديد علاقه مندان قرارگرفت.
برپايي عصر شعر عاشورا در فيروزآباد
فيروزآباد فارس- خبرنگار كيهان: عصر شعر عاشوراي بسيجي با حضور شاعران و مداحان بسيجي در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي فيروزآباد برگزار شد. در اين مراسم شاعران سروده هاي خود را قرائت كرده و مداحان و ذاكران اهل بيت در مصايب قيام عاشورا مديحه سرايي كردند.
نمايش 40تابلو نقاشي
¤هنرجويان هنرستان فرزانگان فيروزآباد 40تابلو نقاشي خود با موضوع محكوم كردن توهين به ساحت مقدس پيامبر اكرم(ص) را در سالن آفرينش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهر به نمايش عموم گذاشتند.
 


راه اندازي فروشگاه دائمي عرضه آثار تجسمي در اراك

اراك- خبرنگار كيهان:
فروشگاه دائمي عرضه آثار تجسمي هنرمندان استان مركزي، در مجتمع ستارگان اراك گشايش يافت.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مركزي با اعلام اين خبر گفت: فروشگاه دايمي آثار تجسمي نگار به منظور ارائه آثار هنرمندان تجسمي راه اندازي شده است.
مصطفي مشايخي با تاكيد بر اينكه هنرمندان تجسمي اين استان علي رغم كمبودها و امكاناتي كه در استان وجود دارد پيشرفت هاي خوبي داشته اند افزود: در دو سال اخير هنرمندان استان در هر جشنواره يا مسابقه ملي و بين المللي كه شركت كرده اند با كسب مقام برگشته اند كه نشان دهنده ظرفيت خوب استان در جهت رشد اين هنر است.
وي گفت: مساعدت اقتصادي به هنرمندان تجسمي مي تواند به اعتلاي جايگاه اين هنر كمك كند.
 


اميرعلي و فاطمه بيشترين نام هاي نوزادان استان سمنان

سمنان- خبرنگار كيهان:
مديركل ثبت و احوال استان سمنان نام هاي اميرعلي و فاطمه را به عنوان بيشترين نام پسران و دختران اين استان اعلام كرد.
عباسعلي طالب بيدختي، ابوالفضل، اميرحسين، علي و محمد را در رتبه هاي بعدي نام پسران اعلام كرد و گفت: زهرا، فاطمه زهرا، نازنين زهرا و ريحانه نيز بيشترين نام متولدين دختر در 6 ماه اول سال جاري هستند.
وي با اعلام اينكه هر روز 28 نوزاد در استان سمنان متولد مي شوند گفت: در 6 ماه اول امسال مجموعا چهارهزار و 953 نوزاد در استان متولد شده اند كه متولدين دختر يك نفر، بيشتر از متولدين پسر هستند.
وي افزود: در اين مدت 2476 پسر و 2477 دختر در استان سمنان متولد شدند.
مديركل ثبت و احوال سمنان گفت: متوسط تولد نوزاد در استان ماهيانه 826 نوزاد است كه نسبت به سال گذشته 93/2 درصد رشد داشته است.
 


انتصابات جديد در شهرستانها

كيش-خبرنگاركيهان: رئيس هيئت مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با صدور حكمي ابراهيم رضواني را به عنوان معاون فرهنگي و اجتماعي اين سازمان انتخاب كرد.
شهركرد- خبرنگاركيهان: وزير آموزش و پرورش با صدور حكمي علي رضا كريميان را به عنوان مدير كل آموزش و پرورش چهار محال وبختياري منصوب كرد.
مشهد- خبرنگاركيهان: براساس حكم وزير كشور، محسن مظفري به عنوان معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري خراسان رضوي مشغول به كار شد.
اروميه- خبرنگار كيهان: طي مراسمي حجت الاسلام والمسلمين محمدخان بابايي به عنوان مدير حوزه علميه امام خميني اروميه معرفي شد.
اهواز- خبرنگار كيهان: براساس حكم رئيس مركز بهداشت خوزستان دكتر كريم بيت سياح به عنوان سرپرست مركز بهداشت غرب اهواز مشغول بكار شد.
¤طي احكام جداگانه اي از سوي استاندار خوزستان رضا نجاتي به عنوان مديركل سياسي، انتخابات و تقسيمات كشوري، علي جمالپور به عنوان مدير حراست و محمد توژي به عنوان مديركل بازرسي و رسيدگي به شكايات استانداري منصوب شدند.
¤استاندار خوزستان با صدور حكمي صادق خلج را به سمت معاون برنامه ريزي و قدرت اله اماني پور را به عنوان معاون سياسي فرمانداري اهواز منصوب كرد.
بناب- خبرنگار كيهان: طي حكمي از سوي مديركل ورزش و جوانان آذربايجان شرقي سيد مجيد يزداني به سمت سرپرست جديد اداره ورزش و جوانان شهرستان بناب منصوب شد.
 


كوتاه از هفته بسيج

همايش سيزده ساله ها
يزد- خبرنگار كيهان: همايش سيزده ساله ها در يزد برگزار مي شود.
فرمانده سپاه الغدير استان يزد با اشاره به اجراي 110 برنامه در هفته بسيج در سطح استان يزد افزود: اجتماع بزرگ هيئت هاي مذهبي ويژه نونهالان عاشورايي، ديدار با ائمه جمعه در هر شهرستان و تجديد ميثاق با ولايت، برگزاري همايش 13 ساله ها، برپايي نمايشگاه هاي فرهنگي هنري، همايش ورزشكاران و قهرمانان و نيز حضور گسترده بسيجيان در عزاداري حضرت اباعبدالله(ع) از جمله برنامه هاي هفته بسيج است.
تشكيل حلقه هاي صالحين
همدان- خبرنگار كيهان: 520 برنامه محوري به مناسبت هفته بسيج در همدان اجرا مي شود. معاون هماهنگ كننده سپاه انصارالحسين(ع) همدان با اعلام خبر فوق افزود: در ادامه اين برنامه ها تعداد 6 هزار حلقه تربيتي صالحين بسيج در استان فعال هستند كه موضوعات روز از جمله سبك زندگي ايران- اسلامي، اقتصاد مقاومتي، حمايت از كار و سرمايه و توليد ايراني به عنوان شعار سال، بررسي كاركردها و آسيب شناسي مجموعه بسيج در جلسات و نشست هاي اين حلقه مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.
تاكيد بر فرهنگ بسيج
بناب- خبرنگار كيهان: دشمنان ايران اسلامي از گسترش تفكر بسيجي به شدت احساس خطر و وحشت مي كنند.
فرماندار بناب در جلسه هماهنگي ستاد گراميداشت هفته بسيج با اعلام مطلب فوق و با بيان اينكه آحاد مردم روز به روز با نهاد مقدس بسيج بيشتر انس مي گيرند، گفت: امروز ملت هاي بيدار و آزاديخواه دنيا هم به حقانيت انقلاب اسلامي ايران پي برده و از آن حمايت مي كنند.
برپايي نمايشگاه حماسه عاشورا
شرق گلستان- خبرنگار كيهان: نمايشگاه حماسه عاشورا در مركز دهستان كنگور كلاله برپا شد.
نمايشگاه حماسه عاشورا به مناسبت ايام عزاداري سالار شهيدان اباعبدالله الحسين(ع) و ياران با وفايش، از سوي بانوان بسيجي دهستان كنگور از توابع بخش مركزي كلاله برپا شد. در اين نمايشگاه، بانوان بسيجي با بهره گيري از ماكت و آثار حجمي واقعه كربلا به خصوص صحنه هاي به شهادت رسيدن اباعبدالله(ع) و ياران باوفايش را ترسيم كردند.
بسيج، شاخصه اي سرنوشت ساز
خرم آباد- خبرنگار كيهان: بسيجي كار كردن شاخصي بسيار مهم و سرنوشت ساز است.
استاندار لرستان در جلسه شوراي اداري استان با اشاره به حضور شبانه روزي اش در محل اجراي پروژه ها در نقاط مختلف استان، گفت: شما لرستاني ها كه در جبهه و جنگ دوران دفاع مقدس ركوردشكن بوده ايد به خوبي به نقش تعيين كننده الگوي بسيجي براي رفع مشكلات و تبديل غيرممكن ها به ممكن واقف هستيد كه اگر مي خواهيم تحولي در استان صورت بگيرد بايد آن را به كار بگيريم.
برنامه هاي هفته بسيج
قاينات- خبرنگار كيهان: برنامه هاي هفته بسيج قاينات با شعار بسيج امتداد عاشورا اعلام شد.
سرهنگ برات زاده، فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه قاينات با اعلام خبر فوق در تشريح برنامه هاي هفته بسيج گفت: افتتاح نمايشگاه هاي فرهنگي، برگزاري شب شعر و حلقه هاي شجره طيبه بسيج برنامه هايي است كه براي اين هفته تدارك ديده شده است.
فرهنگ سازي اهداف بسيج
يزد- خبرنگار كيهان: اهداف عالي بسيج در جامعه فرهنگ سازي شود.
استاندار يزد در نشست هماهنگي برنامه هاي بزرگداشت هفته بسيج با اعلام مطلب فوق گفت: بسيج تنها در حوزه نظامي فعاليت ندارد بلكه بسيج در حوزه هاي اقتصاد، خدمات رساني، علمي و... نيز نقش آفريني مي كند. استاندار يزد تاكيد كرد: در راستاي بزرگداشت بسيج هر كاري مي توانيد انجام دهيد تا پيام بسيج به خوبي منتقل شود.
وي در تشريح اهداف بسيج گفت: كرامت و عزت انسان، استقلال ايران اسلامي و پيشرفت به سمت قله ها از جمله اهداف بسيج است و مكتب بسيج را تمامي آموزه هاي دين طبق آيات قرآن و سنت پيامبر(ص) شكل داده است.
بسيج كليد حل مشكلات كشور
مرند- خبرنگار كيهان: بزرگ ترين و والاترين سعادت بسيج در خط ولايت بودن است.
حجت الاسلام برزگر مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه مرند افزود: اگر به معناي واقعي كلمه بسيج از فكر و انديشه و عمل بسيج در عرصه هاي مختلف كشور استفاده بكنيم و از آن به بهترين وجه بهره مند شويم مطمئنا خيلي از مشكلات كشور حل خواهد شد و اين در سايه اين است كه بيش از پيش مسئولين كشور از تفكر بسيج و بسيجي در عرصه عمل استفاده كنند و در واقع بسيجي وار عمل كنند.
انطباق فرهنگ بسيج و عاشورا
فيروزآباد- خبرنگار كيهان: فرهنگ و تفكر بسيجي نياز جامعه است.
«حجت الاسلام علي علي پور» مسئول نهاد نمايندگي ولي فقيه با اعلام مطلب فوق افزود: هدف از برگزاري مراسم هفته بسيج را پيوند زدن انقلاب و عاشوراي امام حسين(ع) با اهداف بسيج دانست. وي يكي از مهم ترين اهداف تشكيل بسيج را حفظ انقلاب و دست آوردهاي آن ذكر كرد.
سازماندهي بسيجيان
شهركرد- خبرنگار كيهان: 200 هزار بسيجي در استان چهارمحال و بختياري سازماندهي شدند.
فرمانده سپاه قمربني هاشم(ع) استان با اعلام خبر فوق گفت: از اين تعداد 134 هزار نفر آنان فعال هستند.
پيشرفت ها مرهون تحريم ها
سمنان- خبرنگار كيهان: فرمانده سپاه سمنان گفت: پيشرفت هاي ملت ايران مرهون فشارهاي دشمن است.
سرهنگ همتي با اعلام خبر فوق افزود: اگرچه عموم ملت ايران صاحب تفكر بسيجي و به نوعي عضو بسيج محسوب مي شوند اما در شهر سمنان بيش از 41 هزار بسيجي سازماندهي شده در 297 پايگاه و كانون بسيج آماده مقابله با توطئه هاي دشمنان ملت و نظام هستند.
افتتاح پروژه هاي سازندگي
بوشهر- خبرنگار كيهان: 59 پروژه سازندگي با اعتبار 200 ميلياردريال در هفته بسيج در نوشهر افتتاح شد.
فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با اعلام خبر فوق گفت: ساخت سالن هاي ورزشي، خانه هاي عالم و پايگاه هاي مقاومت از اين محل اعتباري انجام مي شود.
سرهنگ جميري افزود: همايش بزرگ بسيجيان عاشورايي، غبارروبي از قبور مطهر شهدا و همايش ورزشكاران و قهرمانان بسيجي در عرصه ملي و بين المللي از ديگر برنامه هاي برجسته اين هفته است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10