(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 19  آذر  1391 - شماره 20376

ديدبان حقوق بشر
حمله اسرائيل به غيرنظاميان غزه را جنايت جنگي خواند
گزارش ويژه روسيه از وخامت وضعيت حقوق بشر در اروپا
اعتراض مخالفان نظام سرمايه داري به اجلاس تجارت آزاد در نيوزيلند
مرسي جلسه اضطراري تشكيل داد
رايزني هاي فشرده براي حل بحران مصر
ماليات بيشتر براي جادوگران!
جشن 25 سالگي جنبش حماس
تدارك گسترده ارتش سوريه
براي پاكسازي تروريست ها از اطراف فرودگاه دمشق
هزاران نفر در تظاهرات نيويورك خواستار توقف كشتار شيعيان پاكستان شدند
سيدحسن نصرالله :
اولويت امروز لبنان پرهيز از تفرقه افكني است
«نه» بزرگ مردم بحرين به ديكتاتوري آل خليفه
ناآرامي هاي بلفاست شدت گرفت


ديدبان حقوق بشر

حمله اسرائيل به غيرنظاميان غزه را جنايت جنگي خواند

ديدبان حقوق بشر حمله هوايي اسرائيل به يك خانواده فلسطيني را در جريان جنگ غزه جنايت جنگي خواند و خواستار محاكمه سران رژيم صهيونيستي شد.
پايگاه اطلاع رساني فلسطين اليوم با اعلام اين خبر گزارش داد: ديدبان حقوق بشر خواستار انجام تحقيقات ميداني گسترده درباره حمله هوايي اسرائيل در نوامبر (آبان) گذشته و كشته شدن 12 غيرنظامي فلسطيني شد و اعلام كرد كه اين اقدام رژيم اسرائيل نقض آشكار قوانين جنگي است.ديدبان حقوق بشر اعلام كرد كه رژيم صهيونيستي در 18 نوامبر (28 آبان) اقدام به حمله هوايي و هدف قرار دادن خانه اي سه طبقه در شهر غزه كرد كه اين حمله هوايي به كشته شدن 10 تن از اعضاي اين خانواده از جمله يك مرد، 5 زن و 4 كودك منجر شد و يك جوان و زن سالخورده اي كه در كنار اين منزل ساكن بودند نيز در اين حمله هوايي كشته شدند.
 


گزارش ويژه روسيه از وخامت وضعيت حقوق بشر در اروپا

روسيه با انتشار گزارش ويژه خود، اوضاع حقوق بشر در اتحاديه اروپا را «نامساعد» توصيف كرد.
به گزارش خبرگزاري «جمهوري اسلامي»، به نقل از پايگاه اطلاع رساني روسيه، اتحاديه اروپا كه همواره بر حقوق بشر و رعايت آن از سوي كشورهاي دنيا تاكيد مي كنند خود در اين مورد وضعيت نامساعدي دارند.
در اين گزارش همچنين آمده: بسياري از سازمان هاي معتبر حقوق بشر و ساختارهاي بين المللي فعال در اين عرصه، از پيچيده تر شدن اوضاع تامين حقوق اساسي، آزادي ها و معيارهاي دموكراتيك در كشورهاي عضو اتحاديه اروپا ابراز نگراني مي كنند.در گزارش ويژه روسيه به مواردي از نقض حقوق بشر در كشورهاي اروپايي اشاره شد. از جمله نقض حقوق بيماران رواني، دفاع ناكافي از كودكان، نقض مصونيت حريم زندگي شخصي، اقدامات فراتر از اختيارات ماموران پليس و شركت كشورهاي اروپايي در برنامه زندان هاي مخفي سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا).
 


اعتراض مخالفان نظام سرمايه داري به اجلاس تجارت آزاد در نيوزيلند

مخالفان نظام سرمايه داري در نيوزيلند در اعتراض به برگزاري اجلاس بين المللي تجارت آزاد در كشورشان تظاهرات كردند.
همزمان با برگزاري اجلاس بين المللي تجارت آزاد موسوم به «تي پي پي» در شهر «اوكلند» صدها نفر از مخالفان نظام سرمايه داري اقدام به برگزاري تظاهرات كردند كه در جريان آن درگيري هايي با پليس ضدشورش روي داد.
به نوشته خبرگزاري فرانسه، در جريان اين درگيري ها شماري از نيروهاي پليس مجروح شدند.
به گفته پليس نيوزيلند، تظاهركنندگان مقابل محل برگزاري گفت وگوها اقدام به آتش زدن اموال عمومي كرده و شماري از آنها نيز قصد ورود به ساختمان را داشتند كه بامقاومت پليس مواجه شدند.
براساس اين گزارش، معترضان با جمع آوري 750 هزار امضا از افرادي كه مخالف برگزاري اين اجلاس بودند، قصد تحويل تومار به مقامات دولتي را داشتند كه به دليل وقوع مشاجراتي بين طرفين، در گيري ها آغاز شد.
اوكلند ميزبان پانزدهمين دور گفت وگوهاي مقامات يازده كشور با هدف رسميت دادن به تجارت آزاد بين كشورهاي دو سوي اقيانوس آرام است.
حدود پانصدنفر از مقامات و كارشناسان رسمي از كشورهاي استراليا، برونئي، كانادا، شيلي، مالزي، مكزيك، پرو، سنگاپور، آمريكا، ويتنام و نيوزيلند در اين نشست كه ديروز برگزار شد، شركت كردند.
 


مرسي جلسه اضطراري تشكيل داد

رايزني هاي فشرده براي حل بحران مصر

رايزني هاي فشرده در قاهره براي پايان دادن به بحران خونين مصر آغاز شده است.
به گزارش خبرگزاري ها، گفت و گوهاي ملي به درخواست محمد مرسي رئيس جمهور انجام شده است و گروه بررسي و حل بحران در شوراي وزيران مصر به تماس هاي خود با همه گروه هاي سياسي به منظور فراهم كردن بستر گفت وگوهاي ملي كه شماري از احزاب و گروه ها آن را فرصتي براي خروج از بحران مي دانند همچنان ادامه دارد.
براساس اين گزارش، شخصيت هاي برجسته و بي طرف مصري به كميته حل بحران پيوسته اند تا ميان رئيس جمهور و مخالفان براي پايان دادن به بحران ميانجي گري كنند.
گزارش هاي دريافتي حاكي است: كميته عالي انتخابات برگزاري همه پرسي ميان مصري هاي مقيم خارج را درباره پيش نويس جديد قانون اساسي به تعويق انداخته تا بستر مناسب براي مذاكرات آشتي ملي و برآورده شدن يكي از شروط مخالفان مرسي فراهم شود.
همچنين خبرهاي تائيد نشده حكايت از اين دارد كه دفتر رياست جمهوري و كميته انتخابات با تعويق انتخابات همه پرسي موافقت كرده است. «ايمن نور» رئيس حزب «غد النور» (فرداي انقلاب) نيز روز شنبه گفت: دفتر محمد مرسي و كميته انتخابات اعلام كرده اند برگزاري همه پرسي به تعويق افتاده است، در نتيجه ما نيز براي حل مشكلات مشاركت خواهيم كرد.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از رويتر، محمد مرسي رئيس جمهور مصر روز شنبه با وجود اقدام برخي مخالفان به تحريم گفت وگوها، درباره راه هاي پايان دادن به بحران سياسي مصر، با رهبران احزاب و گروه هاي شاخص در اين كشور بحث و تبادل نظر كرد.
«محمد محسوب» وزير امور پارلماني مصر روز شنبه به شبكه خبري الجزيره گفت: نشست رئيس جمهور با مخالفان هيچ گونه خط قرمزي به جز منافع كشور ندارد و پس از پايان گفت وگوها، در صورت حاصل شدن توافق دولت بيانيه خواهد داد و اقدام به لغو مواد 2 و 6 پيش نويس قانون اساسي خواهد كرد.
«سعد الكتاني» رئيس حزب آزادي و عدالت نيز در خصوص گفت وگوي ملي براي برون رفت از بحران در مصر خاطرنشان كرد: حزب ما، هيچ گونه شرطي را براي انجام گفت وگوهاي ملي در نظر نگرفته است.
از سوي ديگر، ارتش مصر با صدور بيانيه اي ضمن استقبال از گفت وگوهاي ملي مخالفان همه پرسي قانون اساسي با دولت، آنها را از دست زدن به هرگونه خشونت و تحريك افكار عمومي بر حذر داشت.
در بيانيه نيروهاي مسلح مصر خاطرنشان شده است كه ادامه اختلافات به مصلحت هيچ كس نيست و گفت وگو بهترين راه براي برطرف كردن بحران سياسي جاري است.
«محمود مكي» معاون رئيس جمهور مصر نيز از حضور شخصيت هاي بارز سياسي و ملي مصر مانند محمد سليم العوا، محمود الخضيري، ابوالعلا ماضي، عصام سلطان، عمرو خالد، فهمي هويدي، جابر جبرئيل، منتصر الزيات و ابراهيم المعلم در گفت وگوهاي روز شنبه خبر داد. اين رايزني ها در شرايطي آغاز شده كه ناآرامي ها هنوز به پايان نرسيده است.
شاهدان عيني روز شنبه گفتند: مخالفان مصري در قاهره در برابر كاخ رياست جمهوري تجمع كرده اند. در حالي كه يگان هايي از گارد رياست جمهوري مصر با تانك و زرهپوش كاخ رياست جمهوري را احاطه كرده اند تا از تكرار خشونت هاي چند روز اخير جلوگيري كنند.
در همين حال تظاهركنندگان مخالف دولت همچنان در ميدان «التحرير» و با برپايي چادرهايي انتظار پايان بحران سياسي در مصر را مي كشند و به گفته برخي از آنها، كشور مصر هم اكنون بدترين بحران سياسي خود را از زمان سقوط مبارك تجربه مي كند.
برخي ديگر از گزارش ها از اين حكايت مي كند كه گروه ها و احزاب ليبرال و چپگرا كه از سوي غرب حمايت مي شوند براي حل بحران در كشور مقاومت مي كنند و در اين خصوص «جبهه نجات ملي ائتلاف»، اصل گفت و گوها را زير سوال برده است.
به گفته آنها مرسي بايد علاوه بر لغو پيش نويس قانون اساسي و كاهش اختيارات خود، بدون هيچ پيش شرطي تن به گفت و گو براي برون رفت از بحران دهد. در حالي كه بسياري اين موضوع را به زير سوال بردن مشروعيت رئيس جمهور منتخب ارزيابي مي كنند.
روز شنبه نيز هزاران تن از طرفداران مرسي با تجمع در برابر مسجد «رابعه العدويه» بي صبرانه منتظر نتايج گفت وگوهاي آشتي ملي بودند و بر برگزاري همه پرسي پيش نويس قانون اساسي مصر كه شريعت اسلامي را محور قرار داده است، پافشاري كردند.
اسلامگرايان مصري روز جمعه همچنين با تشييع پنج تن از قربانيان درگيري هاي اخير در مقابل كاخ «الاتحاديه» خشم خود را از مخالفان شريعت و اسلامي شدن مصر اعلام كردند.
به گفته كارشناسان و صاحبنظران منطقه و مسائل مصر، محمد مرسي كه با داعيه اسلامگرايي به عنوان رئيس جمهور انتخاب شد با حمايت از مخالفان سوريه، در جبهه آمريكا و غرب قرار گرفت، تا مقاومت مردم سوريه را در هم بشكند، اما امروز خود را در دام احزاب و گروه هاي طرفدار آمريكا و غرب گرفتار مي بيند. اين گروه ها كه از غرب خط مي گيرند از مخالفان استقرار شريعت اسلام در مصر هستند.

 


ماليات بيشتر براي جادوگران!

سران و بزرگان سوازيلند براي پركردن صندوق هاي خالي مملكت راه حلي بهتر از اين به مغزشان خطور نكرده كه از دولت، بخواهند مالياتي هم براي جادوگران، دعانويسان و پيشگوهاي اين كشور درنظر بگيرد!
اما خوب، بايد گفت اين جادوگران كه در اين كشور جنوب آفريقا كه - ناگفته نماند، آخرين رژيم سلطنتي استبدادي اين قاره را دارد- «سانگوما» خوانده مي شوند، تا به حال هم در سال مبلغي به دولت پول مي دادند تا بتوانند «استعداد»هايشان را روي مردم پياده كنند! اما، پيشنهاددهنده اين طرح كه اسمش «ماجاهودوا خومالو» است و خودش نماينده پارلمان است، مي گويد اين افراد طي سال هاي اخير قيمت هاي شان را 4برابر كرده اند، پس بايد بيشتر هم ماليات بدهند.
حالا، بد نيست بدانيد كه كسري بودجه سوازيلند در سال 2010 به 15درصد توليد ناخالص داخلي آن رسيده و دولت هم مجبور شده به ذخاير پولي بانك مركزي روي بياورد، و حقوق كاركنانش را هم با تاخير بپردازد. «صندوق بين المللي پول» هم كه مدام به ولخرجي هاي شاه «مسواتي دوم» كه- 10 تا همسر دارد و ثروت شخصي اش 200 ميليون دلار برآورد شده، و در ضمن بودجه زيادي هم به نيروهاي مسلح اش اختصاص مي دهد- ايراد مي گيرد، حاضر نيست به وضعيت اقتصادي سوازيلند كمك كند.
¤سرويس خارجي كيهان
 


جشن 25 سالگي جنبش حماس

مراسم بيست و پنجمين سالگرد تاسيس جنبش مقاومت اسلامي (حماس) با حضور هيئت هاي عربي و خارجي و هزاران نفر از مردم در غزه برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري ها، بيش از 1100 نفر در قالب هيئت هاي عربي و خارجي از چهار گوشه جهان در اين مراسم حضور دارند.
براساس اين گزارش، در اين مراسم ويژه جشن پيروزي مقاومت و مردم فلسطين كه روز شنبه در غزه برگزار شد، بسياري از شخصيت هاي بلندپايه حماس و ديگر گروه هاي فلسطيني از جمله «خالد مشعل» رئيس دفتر سياسي حماس حضور داشتند.
خالد مشعل : از يك وجب خاك فلسطين نخواهيم گذشت
خالد مشعل رييس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين حماس در سخناني به مناسبت بيست و پنجمين سالگرد تاسيس اين جنبش تاكيد كرد، ما از يك وجب خاك فلسطين نخواهيم گذشت و در اين راستا هيچ سازشي نمي كنيم.
به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، مشعل در جمع هزاران تن از مردم غزه گفت: سرزمين فلسطين از شمال تا جنوب، سرزمين و ميهن ما است ما از هيچ بخشي از آن چشم پوشي نخواهيم كرد .
وي با تاكيد بر اينكه ما اشغال فلسطين را برسميت نمي شناسيم، گفت: اسراييل را نامشروع مي دانيم، فلسطين از آن ماست.
مشعل با تاكيد به ضرورت اتحاد همه گروهها و جناح هاي فلسطيني افزود:فلسطيني ها يك هدف دارند و بر يكپارچگي تاكيد مي كنند.
وي آزادي فلسطين را ضرورتي انكارناپذير دانست و با تشريح شرايط حساس فعلي، فلسطيني ها را از طرح اختلافات مذهبي و ديني بر حذر داشت.
رييس دفتر سياسي حماس در بخش ديگري از سخنان خود در جشن سالگرد اين جنبش گفت:ما داراي يك قدرت با رهبري واحد هستيم، مرجعيت ما سازمان آزاديبخش فلسطين است كه خواهان وحدت آن هستيم.
جنبش حماس ضمن تاكيد بر پايبندي خود به راهكار مقاومت براي آزادي فلسطين اعلام كرد كه مقاومت تنها راه وحدت ملت فلسطين در راه آزادسازي قدس شريف است.
به گزارش مركز اطلاع رساني فلسطين، جنبش مقاومت اسلامي (حماس) در بيانيه اي كه به مناسبت ربع قرن تاسيس خود صادر كرد، يادآور شد: ما همچنان به قدس و مسجدالاقصي و مقدسات اسلامي و مسيحي وفادار خواهيم ماند و از هيچ بخشي از آنها چشم پوشي نخواهيم كرد و آزادي اسراي قهرمان فلسطيني از پشت ميله زندان هاي رژيم صهيونيستي همچنان جزو اولويت هاي ما خواهد بود.
حماس در بيانيه خود از ثبات و پايداري ملت فلسطين در سرزمين خود و حفظ اصول ملي و مقابله با رژيم صهيونيستي و طرح هاي شهرك سازي آن تمجيد كرده و از مواضع طرف هاي عربي و اسلامي و بين المللي در حمايت از ملت فلسطين و آرمان آن نيز قدرداني كرده است.
برپايه اين گزارش جنبش حماس در بيانيه خود از اتحاديه عرب و سازمان همكاري اسلامي خواست به مسئوليت هاي خود در زمينه حمايت از ملت و سرزمين فلسطين و مقدسات آن در مقابل خطرات رژيم صهيونيستي عمل كرده و اقدامات عملي براي پايان دادن به محاصره غزه اتخاذ كنند.
به گزارش پايگاه اينترنتي «اليوم السابع»، خالد مشعل كه در حال حاضر در راس هيئتي از رهبران حماس در خارج به سر مي برند به غزه سفر كرده است با خانواده شهيد «احمد الجعبري» از چهره هاي برجسته نظامي در جنبش حماس در محله شجاعيه ديدار كرد.
رئيس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين خطاب به مردم و خانواده شهيد الجعبري اظهار داشت: انگشتان خود را روي ماشه تفنگ ها بگذاريد و دل هاي خود را با مقاومت همراه كنيد.
وي ضمن تمجيد از نقش اين فرمانده فلسطيني در نبرد با رژيم اشغالگر، بر حق بازگشت مردم فلسطين تاكيد كرد و گفت: آن روز كه هر پناهنده فلسطيني به خانه اش برگردد به زودي فرا خواهد رسيد و همانطور كه ما در ميدان جنگ متحد شديم، در سياست بر پايه اصول، خاك فلسطين، قدس و حق بازگشت آوارگان متحد خواهيم شد.خالد مشعل همچنان در ميان استقبال گسترده اهالي غزه به ديدار خانواده «دلو» در محله «نصر» شهر غزه رفت و تاكيد كرد: دستاوردهاي كنوني رژيم صهيونيستي، هدف قرار دادن شهروندان و كشتار كودكان است.

 


تدارك گسترده ارتش سوريه

براي پاكسازي تروريست ها از اطراف فرودگاه دمشق

منابع خبري از آماده شدن ارتش سوريه براي انجام يك عمليات گسترده در اطراف فرودگاه دمشق خبر مي دهند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، كارشناسان نظامي اعلام كردند كه ارتش سوريه در حال آماده شدن براي انجام يك عمليات گسترده در اطراف فرودگاه بين المللي دمشق است و قصد دارد جاده اين فرودگاه را كه در 20كيلومتري دمشق احداث شده به طور كامل از وجود مخالفان مسلح پاكسازي كند.
اين خبر پس از آن منتشر شد كه مخالفان سوري اعلام كردند موفق به تصرف راه هاي منتهي به اين فرودگاه شده اند. اين خبر هنوز از سوي منابع رسمي سوريه تأييد نشده است.
در عين حال، شبكه تلويزيوني العالم روز گذشته گزارش داد، ارتش سوريه توانسته طي عملياتي شمار زيادي از تروريست هاي مسلح وابسته به گروهك موسوم به جبهه «النصره» را در روستاي «تل عجار» واقع در حومه «حلب» به هلاكت برساند. بر اساس اين گزارش شمار زيادي از اعضاي گروهك تروريستي موسوم به «احرار الشام» نيز در درگيري هاي منطقه «شغور» به دست نيروهاي ارتش سوريه كشته شدند.
همزمان با انتشار اين خبرها، «تحسين الحلبي»، تحليلگر سياسي عرب طي گفت و گو با شبكه تلويزيوني پرس تي وي گفت: شبه نظاميان مورد حمايت آمريكا در سوريه در آستانه يك «شكست كامل» قرار گرفته اند.
وي سپس به خبرهايي كه طي روزهاي گذشته از سوي رسانه هاي حامي تروريست هاي سوريه مبني بر «امكان استفاده كردن ارتش سوريه از سلاح هاي شيميايي» منتشر مي شود اشاره كرد و نتيجه گرفت: انتشار چنين خبرهايي كه خيلي زود دروغ بودن آنها نمايان مي شود، نشان مي دهد آنها در آستانه شكست قرار دارند. اين خبرها به نوعي در تلاش براي ايجاد يك بازدارندگي عليه سوريه است تا هم مردم سوريه را بترسانند و هم به تروريست ها روحيه بدهند.
«وفيق ابراهيم»، كارشناس امور راهبردي عرب نيز روز جمعه در گفت و گو با شبكه العالم هدف از طرح مسئله «سلاح هاي شيميايي سوريه» را زمينه سازي امكان ارسال مقادير زيادي سلاح به گروه هاي مسلح و آماده كردن مقدمات انجام حملات خارجي به سوريه از سوي طرف هاي مورد حمايت تركيه عنوان كرد.
به گفته اين كارشناس لبناني، علت ادامه بحران سوريه، تغيير نيافتن معادلات بين المللي و منطقه اي است و اينكه برخي طرف ها آمادگي دارند هر كشور بيگانه حمله كننده به سوريه را مورد حمله قرار دهند؛ بنابراين آمريكا ترجيح مي دهد با رساندن سلاح به گروه هاي مسلح، بهانه وجود سلاح هاي شيميايي در سوريه را مطرح كند تا زمينه لازم براي وارد آوردن اتهامات بزرگتر را آماده سازد.
به اعتقاد «وفيق ابراهيم» در صورت سقوط نظام اسد، آمريكا خواهد توانست ائتلاف «تركيه تا مصر» را تشكيل دهد و اين مسئله ارزش كار اسد كه همانا دفاع از تمام منطقه است را نشان مي دهد.
گفتني است، تحليل هايي نيز وجود دارد كه نشان مي دهد، در صورت پيروزي بشار اسد، اين معادلات كاملاً تغيير كرده، ضمن تقويت جبهه مقاومت، جبهه آمريكا را وادار به مذاكره با اسد خواهد كرد.
«علي واصف»، رئيس جامعه تحقيقات و اصلاحات بين المللي طي گفت و گويي هدف از طرح وجود سلاح هاي كشتار جمعي در سوريه را «ايجاد دستاويز لازم براي مداخله در سوريه» عنوان كرد.
به گفته واصف، آمريكا و متحدان غربي، عربي اين كشور با طرح چنين اتهاماتي به دنبال سوءاستفاده از فصل هفتم منشور سازمان ملل مبني بر مداخله «انسان دوستانه» هستند تا نيروهاي ناتو و متحدان آنها مثل عربستان و تركيه بهانه لازم براي مداخله نظامي را به دست آورند.
خبر ديگر اينكه، روزنامه انگليسي گاردين طي گزارشي اعلام كرد، فرانسه به عنوان حامي اصلي مخالفان سوريه، تأمين مالي مستقيم مخالفان را تأييد كرد.
بر اساس اين گزارش، پاريس در يك ماه گذشته مبالغ زيادي در اختيار مخالفان بشار اسد قرار داده و اين مبالغ در جهت خريد تسليحات و تأمين مالي فرماندهان آنها صرف شده است.
مثلاً «گردان التوحيد» كه 8000 تروريست تحت امر ارتش آزاد سوريه دارد اعلام كرده كه با ارسال اين مبالغ قادر است براي اولين بار از تابستان سال جاري تاكنون به خريد تسليحات پرداخته و عمليات نظامي را از سر بگيرد.
ساير رويدادها
¤ شوراي ملي مخالفان سوريه اعلام كرد به طور قاطع با پيشنهاد حضور نيروهاي حافظ صلح در سوريه مخالف است.
¤ روزنامه فرانسوي فيگارو نوشت فرانسه مشاوران نظامي خود را به منظور شناسايي بهتر خريداران محموله تسليحاتي غرب كه قرار است به زودي به سوريه ارسال شود، به منطقه فرستاد.
¤ نماينده مجلس تركيه: گروه هاي تروريستي سوري هر كاري كه مي خواهند در خاك تركيه مي كنند چرا كه آنها ميهمان «رجب طيب اردوغان» هستند.
¤ دبيركل سازمان ملل در آنكارا با نخست وزير تركيه ديدار و درباره آخرين تحولات مربوط به سوريه و راه هاي پايان دادن به خشونت ها گفت وگو كرد.
¤ فرستاده ويژه چين در امور خاورميانه: بحران سوريه امنيت خاورميانه را تهديد مي كند... مخالف مداخله خارجي در امور سوريه هستيم.
 


هزاران نفر در تظاهرات نيويورك خواستار توقف كشتار شيعيان پاكستان شدند

با وجود سردي هوا، هزاران نفر در تجمع مقابل مقر سازمان ملل در نيويورك عليه كشتار شيعيان در پاكستان تظاهرات كردند.
به گزارش شبكه تلويزيوني پرس تي وي، هزاران نفر در نيويورك در تظاهرات موسوم به «ياد ده هزار قرباني» شركت كردند، نسل كشي شيعيان در پاكستان را محكوم كردند.
تظاهركنندگان عكس هاي قربانيان و پلاكاردهايي در محكوميت اين كشتارها حمل مي كردند. وجيه رضوي از سازمان دهندگان تظاهرات گفت تاكنون ده هزار شيعه در پاكستان هدف قرار گرفته و قتل عام شده اند. بسياري از آنها در حملات انتحاري طالبان پاكستان كشته شده اند. آنها در محل كار خود، در بيمارستان ها و در خانه هايشان هدف قرار مي گيرند. اين وضع بايد متوقف شود و نمي تواند ادامه پيدا كند.
بيش از 100 استاد دانشگاه، شخصيت علمي و سازمان هاي اسلامي از اين تظاهرات حمايت كردند. تظاهركنندگان تاكيد كردند ديگر از اين وضع خسته شده اند و لازم است تا هرچه زودتر تغييرات ضروري انجام شود. يك استاد دانشگاه نيز ادامه كشتار شيعيان پاكستاني را مصداق بارز نقض حقوق بشر خواند و از سكوت مجامع جهاني و مدعيان حمايت از حقوق بشر انتقاد كرد. شركت كنندگان در اين تجمع اعتراض آميز همچنين ادامه حضور نظامي غرب در افغانستان و تاثيرات آن بر پاكستان را از ديگر علل گسترش موج تروريسم در منطقه خواندند.
آنها همچنين حمله پهپادهاي آمريكايي به غيرنظاميان پاكستاني را محكوم كردند و خواستار توقف تجاوز هواپيماهاي آمريكايي شدند
 


سيدحسن نصرالله :

اولويت امروز لبنان پرهيز از تفرقه افكني است

سيد حسن نصرالله پرهيز از تفرقه افكني و جلوگيري از بروز فتنه ميان مسلمانان را مهمترين اولويت كنوني دانست و از همه گروه هاي سياسي خواست در شرايط حساس امروز به وحدت دست يابند.
به گزارش ايرنا از بيروت، دبيركل حزب الله لبنان در ديدار با جمعي از دانشجويان دانشگاه هاي لبنان كه در مجتمع «سيدالشهداء (ع)» در ضاحيه جنوبي بيروت صورت گرفت، با تاكيد بر اينكه برخي با فتنه گري هاي خود سعي دارند در ميان مردم و مسلمانان درگيري ايجاد كنند، خاطرنشان كرد: از اين مسئله تنها اسرائيل بهره مي برد؛ بنابراين تمام لبناني ها بايد با پرهيز و متوقف ساختن سخنان تحريك آميز مذهبي، دايره تفاهم و انسجام را ميان خود افزايش دهند.
سيدحسن نصرالله با تاكيد بر اينكه نبايد با فضاسازي هاي برخي جريان هاي خاص همراهي كرد، افزود: ما وارد اين فتنه گري ها نخواهيم شد و گوش به ناسزاگويي ها فرا نمي دهيم و بايد دانست آنهايي كه بر طبل فتنه مي زنند، در نهايت خسته و درمانده خواهند شد.
وي با تاكيد بر آمادگي دايمي مقاومت براي رويارويي با خطر رژيم صهيونيستي، ادامه داد: در اين رابطه بر نقش ارتش لبنان نيز بايد تاكيد كرد؛ چرا كه كشور نيازمند ارتشي قوي و تواناست تا با مقابله با دشمن، لبنان را از خطرات مختلف حفظ كند.
دبيركل حزب الله لبنان تصريح كرد: مقاومت اسلامي بيش از هر جريان ديگري نسبت به دولت لبنان دلسوز بوده و خواستار يك دولت واحد است كه حامي تمام مردم كشور باشد؛ بايد تاكيد كنم كه ما خود را جايگزين دولت نمي دانيم و به هيچ وجه نيز اين گونه نخواهيم بود.
وي با تاكيد بر اينكه مصلحت ما اين است كه دولتي قوي و مسئوليت پذير در قبال تمام مردم روي كار باشد، ادامه داد: دولت بايد با پذيرش تمام مسئوليت هاي خود به كار خود ادامه دهد؛ چرا كه اين دولت نيازي ضروري در راستاي حفظ استقرار و ثبات است.
سيد حسن نصرالله اظهار داشت: علاوه بر اينكه در داخل نيازي ضروري به اين دولت احساس مي شود؛ ديگران نيز (آمريكا و غرب) به آن احتياجي مبرم دارند، چرا كه نگران اين مسئله هستند كه در صورت كنار رفتن اين دولت، حزب الله جاي خالي آن را پر كرده و در نتيجه كشور را در دست بگيرد.
وي همچنين در رابطه با بحران سوريه، گفت: آمريكا نمي خواهد كه اين بحران حل و فصل شود و بنابراين ما شاهد يك خونريزي طولاني مدت در اين كشور هستيم.
 


«نه» بزرگ مردم بحرين به ديكتاتوري آل خليفه

هزاران نفر در بحرين به دعوت احزاب مخالف در تجمع بزرگ «نه به ديكتاتوري آل خليفه» شركت كردند.
به گزارش آسوشيتدپرس هزاران نفر از انقلابيون بحريني با شركت در تجمع بزرگ «نه به ديكتاتوري»، «آري به دموكراسي» خواستار سرنگوني رژيم آل خليفه شدند.
انقلابيون بحريني در اين تجمع بزرگ كه به دعوت احزاب مخالف رژيم آل خليفه و از جمله جمعيت الوفاق برگزار شد، همچنين خواستار آزادي زندانيان سياسي شدند.
گزارش خبرگزاري ها نيز حاكيست روز جمعه همزمان با اين تجمع بزرگ در مناطق مختلف بحرين شاهد تظاهرات گسترده ضدحكومتي بود كه مردم در اين تظاهرات با شهدا و مجروحان اعلام همبستگي كردند. ماموران آل خليفه با يورش به اين تظاهرات تعدادي را مجروح كردند.
«شيخ علي سلمان» دبيركل جمعيت وفاق بحرين در تجمع بزرگ مردم منامه با تاكيد حق مردم بحرين براي تعيين حاكميت، از بحريني ها دعوت كرد به حركت خود ادامه داده و در همه فعاليت ها براي درخواست سرنگوني رژيم آل خليفه شركت كنند. «شيخ عيسي قاسم» رئيس شوراي علماي بحرين نيز در نماز جمعه از سرگيري تخريب مساجد توسط رژيم آل خليفه، و ادامه محاصره شهر «المهزه» را محكوم كرد.
قدرداني
از عربستان و امارات
همزمان با تظاهرات گسترده مردمي در مناطق مختلف بحرين، وليعهد رژيم آل خليفه در كنفرانس امنيتي منامه از عربستان و امارات به دليل حمايت از نيروهاي اين رژيم ضدتظاهركنندگان بحريني قدرداني كرد.
به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم «سلمان بن حمد آل خليفه» با اذعان به ادامه اعتراض هاي مردمي در بحرين، از عربستان سعودي و امارات به دليل حمايت از نيروهاي رژيم در سركوب مردم معترض قدرداني كرد. با وجود مشاركت نيروهاي سپر جزيره در سركوب و قتل عام مردم بحرين، وي مدعي شد كه حمايت هاي كشورهاي شوراي همكاري و به ويژه عربستان سعودي و امارات براي مقابله با تهديدهاي خارجي و حمايت از تاسيسات و زيرساخت ها بوده است.
 


ناآرامي هاي بلفاست شدت گرفت

ناآرامي هاي بلفاست ايرلند شمالي همزمان با سفر وزيرخارجه آمريكا به اين منطقه شدت گرفت.
به دنبال سفر «هيلاري كلينتون» وزير خارجه آمريكا به منطقه استقلال طلب «بلفاست» در ايرلند شمالي و اظهار نظر در مورد حوادث چند روز گذشته اين كشور، ناآرامي ها در اين منطقه تشديد شد.
كلينتون، روز جمعه تهديد به قتل يكي از نمايندگان مجلس ايرلند شمالي را محكوم كرد و خواستار توقف خشونت هاي بلفاست شد. به گزارش مهر، پس از اين اظهارات، درگيري هاي تازه اي كه طي يك هفته گذشته بين طرفداران انگليس و استقلال طلبان بلفاست به دنبال موضوع پايين كشيدن پرچم انگليس از بام ساختمان شوراي شهر بلفاست آغاز شده، تشديد شد.بنابر اعلام بي بي سي، شبكه تلويزيوني دولت انگليس، در جريان درگيري هاي روز جمعه در پايتخت ايرلند شمالي، دستكم 14 پليس ضدشورش مجروح شدند.
معترضان بلفاست همچنين اقدام به آتش زدن چندين خودرو و پرتاب سنگ و بطري به سمت پليس ضدشورش اين شهر كردند.
درگيري هاي جمعه به قدري شدت يافت كه پليس ضدشورش مجبور به استفاده از خودروهاي آب پاش شد. يادآور مي شود، دور تازه درگيري هاي بلفاست از دوشنبه هفته گذشته و به دنبال تصويب پيشنهاد پايين كشيدن پرچم انگليس از بام ساختمان شوراي شهر و به اهتزاز درآوردن پرچم ايرلند شمالي آغاز شد. طرفداران حكومت سلطنتي بريتانيا پس از شنيدن اين خبر به ساختمان شوراي شهر حمله ور شده با استقلال طلبان به شدت درگير شدند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10