(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 19  آذر  1391 - شماره 20376

حديث دشت عشق
توافق نهايي پيش از سفر به روسيه
غلام محمدي به تيم ملي كشتي آزاد بازگشت
طالقاني سرپرست فدراسيون پهلواني و زورخانه اي
بركناري رئيسي كه 2 سال سرپرست بود!
پاسكاري سرمربي بين مدير عامل و كميته فني
آغاز بلاتكليفي در پرسپوليس
اخبار كوتاه از فوتبال
ايران- عربستان؛ اين بار در رقابت هاي غرب آسيا
سفر وزير ورزش به پنجاب هند
برگزاري مجمع عمومي فدراسيون دوچرخه سواري در فدراسيون تيراندازي!
24 بهمن، معرفي قهرمان ليگ وزنه برداري


حديث دشت عشق

به ياد دانشجوي شهيد «عباس مسگر تهراني»
سر مي دهم ولي به عدو تن نمي دهم
شهيد «عباس مسگر تهراني» در تيرماه سال 1347 در شهر تهران در خانواده اي مذهبي چشم به جهان گشود. ضمن تحصيل همواره در مجالس مذهبي شركت داشت.
با گشايش دبيرستان سپاه از سوي آيت الله خامنه اي، جزو اولين كساني بود كه لبيك گفت و در اين مدرسه مشغول تحصيل شد. اگرچه جبهه رفتن آنها از سوي دبيرستان كنترل مي شد؛ اما توفيق يافت كه دوبار به جبهه اعزام گردد. با جديتي كه به خرج داد با رتبه 75 در رشته مهندسي برق قبول شد. هيچ شبي بدون وضو نخوابيد. نماز شبش ترك نشد و سرانجام در آخرين اعزامش در عمليات نصر7، در سردشت در تاريخ 5/8/66 وقتي كه در تاريكي شب در حال نگهباني بود؛ بر اثر اصابت گلوله به گلويش به ديدار معبود شتافت.
 


توافق نهايي پيش از سفر به روسيه

غلام محمدي به تيم ملي كشتي آزاد بازگشت

سرويس ورزشي-
دوره جديد تمرينات تيم ملي كشتي آزاد يك چهره شاخص خواهد داشت؛ چهره اي كه تا يك سال قبل سرمربي تيم ملي بود اما حالا در قامت يك مربي به جمع ملي پوشان ملحق مي شود.
تورنمنت بين المللي كشتي آزاد «ايوان ياريگين» به عنوان معتبرترين تورنمنت كشتي جهان به شمار مي رود كه هر ساله كشتي ايران به بهانه هاي مختلف از حضور در اين ميدان سخت و سنگين سر باز زده است اما كادر فني تيم ملي كه مسابقات مهم و دشوار را براي آماده كردن كشتي گيران نشانه گرفته، 14 كشتي گير را به سرزمين يخي كراسنوريارسك اعزام مي كند. اين رقابتها روزهاي 6 تا 8 بهمن ماه برگزار مي شود و اولين مرحله از رقابتهاي جايزه بزرگ فيلا با جوايز دلاري است.
كشتي گيران اعزامي ايران به جام ياريگين به ترتيب زير هستند:
¤ 55 كيلو: محمد حسين سلطاني و عارف محمدزاده
¤ 60 كيلو: آرش دنگسركي و بهنام احسان پور
¤ 66 كيلو: ميثم حيدري و محمد يوسفي
¤ 74 كيلو: مصطفي حسين خاني، رضا افضلي و حسن طهماسبي
¤ 84 كيلو: محمد جواد ابراهيمي و رضا بيات
¤ 96 كيلو: حامد طالبي زرين كمر و الياس بختياري
¤ 120 كيلو: محمدرضا آذرشكيب
¤ مربيان: غلامرضا محمدي، رضا لايق و علي خلعتبري
مدير فني تيم هاي ملي كشتي آزاد: رسول خادم
توافق پيش از سفر به روسيه
اما در ميان اسامي مربيان تيم ملي كشتي آزاد يك فرد نام آشنا ديده مي شود كه آن هم كسي نيست جز غلام محمدي. سرمربي پيشين تيم ملي كشتي آزاد كه به واسطه حضور ناگهاني رسول خادم از جمع ملي پوشان جدا شده بود حالا مجددا خود را به خانه كشتي تهران و تمرينات تيم ملي خواهد رساند. پيش از المپيك لندن رسول خادم به عنوان مديرفني تيم ملي كشتي آزاد منصوب شد ، وي پس از انتصاب در نخستين اقدام تغييرات وسيعي را در كادرفني تيم ملي بوجود آورد و سمت سرمربيگري را حذف و از غلام محمدي خواست به عنوان مربي به كار خود ادامه دهد كه اين درخواست در آن مقطع زماني مورد موافقت محمدي قرار نگرفت. اما حالا با گذشت چند ماه از حضور خادم در كشتي شرايط به كلي تغيير كرده و با از بين رفتن كدورت ها ميان محمدي و خادم ، سرمربي سابق تيم ملي حاضر شده به عنوان مربي در كنار ملي پوشان باشد. گفته مي شود توافقات لازم براي بازگشت محمدي به تيم ملي پيش از سفر آزادكاران به ماخاچ كالاي روسيه انجام شد و در حين برگزاري مسابقات جام علي اف بود كه رسول خادم وعده داد غلام به تيم ملي كشتي برمي گردد.
شناخت خوب محمدي از كشتي گيران داخلي و خارجي
محمدي از مربيان بادانش كشتي است كه به واسطه 3 سال حضور در تيم ملي شناخت خوبي از كشتي گيران داخلي و خارجي دارد. مسلما رسول خادم نيز با علم بر اين موضوع با بازگشت محمدي موافقت كرده تا شاهد تشكيل گروه تازه اي در تيم ملي كشتي آزاد باشيم؛ گروهي كه در آن تركيب خلاقيت و نبوغ خادم با پشتكار و علاقه محمدي پيوند جالبي خورده است.
 


طالقاني سرپرست فدراسيون پهلواني و زورخانه اي

بركناري رئيسي كه 2 سال سرپرست بود!

محمدرضا طالقاني به عنوان سرپرست فدراسيون پهلواني و روزخانه اي منصوب شد.
محمد عباسي وزير ورزش و جوانان طي حكمي محمدرضا طالقاني را به عنوان سرپرست فدراسيون پهلواني و زورخانه اي منصوب كرد.
طالقاني كه پس از كنار رفتن از فدراسيون كشتي، چند سال از مديريت ورزش دور شده بود، حالا جانشين عليرضا صفارزاده در فدراسيون پهلواني شده است. در حكم محمد عباسي آمده است:
نظر به تعهد، تجربه و به استناد اختيارات ذيل ماده 10 اساسنامه فدراسيون هاي ورزشي جنابعالي به موجب اين ابلاغ به عنوان سرپرست فدراسيون پهلواني و زورخانه اي جمهوري اسلامي ايران منصوب مي شويد. لازم است با هماهنگي معاون ورزش قهرماني و حرفه اي، ضمن انجام امور محوله حداكثر ظرف شش ماه نسبت به فراهم كردن مقدمات و برگزاري انتخابات رئيس فدراسيون اقدام كنيد.
چرا صفارزاده بركنار شد؟!
اما بركناري رئيس فدراسيون پهلواني و زورخانه اي آن هم به اين سرعت جالب توجه بود. صفارزاده رئيس بركنار شده اين فدراسيون در اين خصوص اظهار داشت: جابجايي من يك دفعه اتفاق نيفتاد. دو سالي است كه شايعات تغيير در فدراسيون مطرح است. به هر حال جابجايي در راس فدراسيون هاي ورزشي در حيطه وظايف و اختيارات وزارت ورزش و جوانان است. از طرفي دو سال است كه حكم رياست من به پايان رسيده است. رييس سابق فدراسيون پهلواني و زورخانه اي در پاسخ به اين پرسش كه آيا جابجايي شما به دليل اختلاف با مسئولان فدراسيون جهاني بوده است؟ خاطرنشان كرد: اين جواب را بايد وزارتخانه پاسخ دهد. حدس و گمان هايي وجود دارد ولي هر چه بگويم پيش داوري است . صفارزاده در پايان در واكنش به اين موضوع كه يك بار هم در دوره رياست سعيدلو قرار بود شما را عوض كنند؟ گفت: در آن زمان حكمي براي طالقاني صادر نشده بود، ولي خبرش از طريق رسانه ها اعلام شد. علت چه بود كه نظر سازمان تربيت بدني برگشت و از اين جابجايي منصرف شد، را نمي دانم.
 


پاسكاري سرمربي بين مدير عامل و كميته فني

آغاز بلاتكليفي در پرسپوليس

در شرايطي كه مدير عامل باشگاه پرسپوليس به سرمربي پرتغالي اين تيم تا روز دوشنبه مرخصي داده و يحيي گل محمدي را به عنوان سرمربي موقت انتخاب كرده، اما اتخاذ تصميم نهايي در مورد مانوئل ژوزه را به كميته فني واگذار كرده است!
نتايجي كه پرسپوليس در نيم فصل اول ليگ برتر كسب كرد، پيش بيني ها براي ايجاد تغييرات فني روي نيمكت اين تيم را افزايش داد و روز جمعه مسئولان اين باشگاه رسماً سرمربي پرتغالي شان را به مرخصي فرستادند تا تكليف او در نشست روز دوشنبه كميته فني مشخص شود.
اين در حالي است كه اظهارنظر مشخصي در مورد وضعيت كادر فني اين تيم صورت نگرفته و يحيي گل محمدي از ديروز به طور موقت هدايت سرخپوشان را برعهده گرفته تا كميته فني تكليف مانوئل ژوزه را مشخص كند. اين مسئوليت در حالي به كميته فني واگذار شده كه به نظر مي رسد رويانيان قصد دارد تبعات احتمالي اين تصميم را به گردن كميته فني بيندازد.
محمد رويانيان كه به ايتاليا سفر كرده بود، بامداد ديروز در حالي كه در آلمان حضور داشت در خصوص آخرين وضعيت همكاري و يا قطع همكاري باشگاه پرسپوليس با مانوئل ژوزه ضمن بيان مطلب فوق گفت: ما چون در باشگاه پرسپوليس كميته فني تشكيل داده ايم اين كميته نقش اصلي را در خصوص تصميم گيري در مورد ادامه و يا قطع همكاري با مانوئل ژوزه ايفا مي كند.
وي در همين خصوص افزود: البته اين موضوع فقط به نتيجه بازي با تراكتورسازي مربوط نمي شود و از قبل نيز قرار بود كميته فني عملكرد كادر فني و سرمربي تيم را در نيم فصل رقابت هاي ليگ برتر مورد بررسي قرار دهد.
مدير عامل باشگاه پرسپوليس در پاسخ به اين پرسش كه آيا مانوئل ژوزه اخراج شده و برگزاري كميته فني براي تصميم گيري در اين خصوص فرمايشي است، تأكيد كرد: مانوئل ژوزه اخراج نشده و شايد بماند، بايد با وي در اين خصوص صحبت كنيم ضمن اينكه بايد ببينيم كميته فني در مورد اين مربي چه تصميمي خواهد گرفت.
وي با بيان اينكه كميته فني در اين خصوص روز دوشنبه تشكيل جلسه خواهد داد، در پاسخ به اين پرسش كه اگر وي اخراج نشده پس چرا در تمرينات روزهاي ابتدايي هفته حاضر نمي شود، گفت: در حال حاضر او براي استراحت در مرخصي به سر مي برد.
ژوزه كه پس از شكست تيمش برابر تراكتورسازي با هماهنگي باشگاه به مرخصي چند روزه رفته بود، بامداد ديروز به همراه همسر خود وارد ايران شد و هنوز مشخص نيست آيا وي با توجه به تغييراتي كه در باشگاه پرسپوليس رخ داده در اين نشست شركت مي كند يا خير؟
 


اخبار كوتاه از فوتبال

خداحافظي با مربيان خارجي فوتسال
در پي بالا رفتن نرخ دلار، كميته ملي المپيك اقدام به قطع همكاري با تعداد زيادي از مربيان خارجي كرد كه در اين بين در رشته فوتسال ديگر با ژورانديرو مدير تيم هاي پايه فوتسال و لوييس كارلوس مربي بدنساز تيم ملي فوتسال بزرگسالان همكاري نخواهند كرد.كميته ملي المپيك پيش از اين به فدراسيون فوتبال اعلام كرده بود كه از ابتداي آذر ماه هيچ پولي بابت دستمزد به اين مربيان پرداخت نخواهد كرد و چنانچه فدراسيون قصد ادامه همكاري با اين مربيان را دارد بايد از محل اعتبارات خودشان حقوق آنها را بپردازد.
كفاشيان به دادسرا نرفت
علي كفاشيان خبر احضار دوباره اش به دادسرا را تكذيب كرد. رئيس فدراسيون با ردخبر منتشر شده مبني بر احضار دوباره اش به دادسرا گفت: اين خبر صحت ندارد و من به جز جلسه اولي كه هفته گذشته در دادسرا حاضر شدم، ديگر به دادسرا نرفته ام. وي با بيان اين كه احضاريه اي براي حضور دوباره در دادسرا دريافت نكرده است، گفت: من روز گذشته درمحل فدراسيون فوتبال حضور داشتم و تعجب مي كنم كه اين خبرها از كجا منتشر مي شود.
زنيد پور، حقي، آشنا و تياگو در پيكان
تيم فوتبال پيكان تهران پس از كنار گذاشتن پنج بازيكن از تيم، چهار بازيكن جديد جذب كرد.ميلاد زنيد پور، داوود حقي، حسين آشنا و تياگو ماكسيما بازيكناني هستند كه با توافق انجام شده در نيم فصل دوم در تيم تهراني توپ خواهد زد. پيش از اين گفته مي شد، ميلاد زنيدپور به تيم استقلال تهران مي پيوندد. همچنين از بين رضا عنايتي و ميلاد ميداوودي نيز يك بازيكن به تيم عبدالله ويسي ملحق خواهد شد.
عابدزاده: محرم امسال دلم ايران بود
عابدزاده كاپيتان سابق تيم ملي فوتبال كشورمان كه چندي است در آمريكا به سر مي برد، در تازه ترين صحبت هاي خود اظهار داشت: هر سال محرم در ايران بودم و در عزاداري ها و هيات ها شركت مي كردم. امسال در ايام محرم ايران نبودم ولي دلم آنجا بود. در محرم امسال حال و هواي ايران به سرم زد و همه فكر و ذكرم تهران و هيات هايش بود. غصه مي خوردم كه چرا در تهران نيستم. دروازه بان سابق فوتبال ايران در پايان گفت: فعلا مشغول كار مربيگري ام هستم ولي به زودي به ايران مي آيم.
حضور كريمي و كلاه كج در تمرين پرسپوليس
علي كريمي پس از مدت ها در تمرين گروهي پرسپوليس شركت كرد. تيم فوتبال پرسپوليس پس از چهار روز استراحت ديروز تمرين هاي خود را در ورزشگاه درفشي فر از سر گرفت. در اين تمرين كه از ساعت 15 آغاز شده بود، مانوئل ژوزه و دستيارانش حضور نداشتند و يحيي گل محمدي تيم را تمرين داد. عادل كلاه كج كه با مسئولان باشگاه پرسپوليس براي پيوستن به اين تيم به توافق رسيده، در اين تمرين حضور يافته بود. اما نكته ويژه تمرين بازگشت علي كريمي بود. شماره 8 سرخپوشان از زماني كه ژوزه او را از تيم اخراج كرده بود، تا به حال در تمرين هاي گروهي پرسپوليس حضور نداشت اما ديروز پا به پاي ساير بازيكنان تمرين كرد.
پيشنهاد 20 ميليون پوندي چلسي به گوارديولا
مسئولان باشگاه چلسي براي سپردن هدايت تيمشان به پپ گوارديولا مبلغي به ارزش 20 ميليون پوند براي يك فصل به اين مربي پيشنهاد داده اند. مالك باشگاه چلسي در 5/9 سال گذشته هشت مربي را از كار بركنار كرده و اكنون در نظر دارد هدايت تيم خود را به پپ گوراديولا كه در حال حاضر در نيويورك به سر مي برد، بسپارد. بر پايه گزارش ساكرنت، مايكل امه لانو، مدير فني تيم فوتبال چلسي، در حال حاضر فهرستي تهيه كرده كه در صدر اين فهرست نام سرمربي پيشين بارسا قرار دارد اما مربياني نظير يورگن كلوپ، سرمربي دورتموند و حتي خوزه مورينيو هم در اين فهرست ديده مي شوند. به نظر مي رسد عزم رومن آبراموويچ براي به خدمت گرفتن گوراديولا از تيم هاي پاريسن ژرمن، ميلان و بايرن مونيخ جزم تر است. مالك روسي قصد دارد با ارائه پيشنهادي ساليانه به ارزش 20 ميليون پوند، گوي رقابت را از ساير باشگاه ها بربايد و گوارديولا را به خدمت بگيرد.
بازگشت كونته به نيمكت يوونتوس
سرمربي تيم فوتبال يوونتوس پس از پايان يافتن مدت محروميتش از روز يكشنبه روي نيمكت اين تيم مي نشيند. آنتونيو كونته 43 ساله در ماه اوت به دليل دست داشتن در فساد مالي به محروميتي 10 ماهه محكوم شد اما پس از اينكه فرجام خواهي كرد، مدت زمان محروميتش به چهار ماه كاهش يافت. كونته از امروز و در ديدار با پالرمو بر روي نيمكت صدرنشين رقابت هاي سري آ بازخواهد گشت. محروميت كونته مربوط به دوران مربيگري اين مربي در تيم دسته دومي سيه نا در ماه مه سال گذشته است.
 


ايران- عربستان؛ اين بار در رقابت هاي غرب آسيا

تيم هاي ملي فوتبال ايران و عربستان كه به عنوان رقباي سختي در آسيا شناخته مي شوند، بار ديگر به هم رسيدند تا ديدار جذاب ديگري را به نمايش بگذارند.
مسابقات قهرماني فوتبال غرب آسيا از ديروز در شرايطي در كويت آغاز شد كه تيم ملي فوتبال ايران كه در گروه دوم اين رقابت ها قرار دارد امروز در ديداري حساس به مصاف عربستان مي رود. رقباي سختي بار ديگر با هم ديدار مي كنند، ولي اين ديدار علاوه بر حساسيت هميشگي يك مورد ويژه هم دارد؛ ايران با هدف انتقام شكست سه سال پيش خود به مصاف حريف مي رود.
شاگردان كارلوس كي روش قصد دارند انتقام آن شكست را از حريف سنتي خود بگيرند. اما اين ديدار براي كارلوس كي روش هم اهميت زيادي دارد. رويارويي با فرانك رايكاردي كه روزگاري رقيب او در بارسلونا بوده مي تواند براي كي روش اهميت زيادي داشته باشد، فارغ از اينكه هيچ يك از دو تيم با تركيب اصلي پا به ميدان نخواهند گذاشت.
مسابقات قهرماني فوتبال غرب آسيا در حالي برگزار مي شود كه اكثر تيم هاي حاضر در اين رقابت ها با تيم دوم يا تيم اميد خود به ميدان آمده اند. اين مساله در تيم ملي ايران هم صدق مي كند، كارلوس كي روش براي شركت در بازي هاي غرب آسيا از بازيكناني استفاده كرده است كه در شرايط عادي از شانس كمتري برابر حضور در تركيب تيم ملي برخوردارند. جوانان فوتباليست و ستارگان شناخته نشده ليگ برتر در اين بازي ها فرصت دارند كه خود را به بهترين شكل نشان دهند و كاري كنند كه ملي پوشان قديمي تيم ملي احساس ناامني كنند. اين بازي ها همچنين فرصتي است كه كادر فني تيم ملي پشتوانه خوبي براي اين تيم بيابند تا شايد در سه بازي آخر مقدماتي جام جهاني بتواند از آنها هم استفاده كند.
تيم ملي فوتبال ايران تاكنون 13 بار در بازي هاي رسمي به مصاف عربستان رفته است. از اين تعداد، چهار پيروزي سهم ايران و شش پيروزي سهم عربستان بود و سه بازي هم به تساوي كشيده شده است. ملي پوشان ايران در اين 13بازي، 19 بار دروازه حريف را باز كرده اند و تنها 11بار توپ را از داخل دروازه خود بيرون آورده اند.
ديدار تيم ملي فوتبال ايران و عربستان امروز ساعت 55:17 در كويته كويت انجام مي شود. تيم ملي ايران در گروه دوم مسابقات قهرماني فوتبال غرب آسيا با تيم هاي عربستان سعودي، بحرين و يمن همگروه است.
 


سفر وزير ورزش به پنجاب هند

وزير ورزش و جوانان براي حضور در اجلاس جهاني كبدي روز دوشنبه 20 آذرماه راهي ايالت پنجاب هند مي شود.
پس از صعود تيم ملي كبدي ايران به مرحله نيمه نهايي مسابقه هاي جهاني سركل كبدي، رييس فدراسيون كبدي و سرپرست تيم اعزامي ايران به اين مسابقات از حضور محمد عباسي نايب رييس فدراسيون جهاني كبدي در ديدار هاي رده بندي و نهايي اين رقابت ها خبر داد. وزير ورزش و جوانان ايران به دعوت رسمي فدراسيون جهاني و وزير ايالت پنجاب هند، دوشنبه 20 آذر ماه از طريق دهلي نو به پنجاب سفر خواهد كرد تا ضمن حضور در ديدارهاي پاياني مسابقه هاي جهاني سركل كبدي ، در اجلاس جهاني كبدي نيز حضور يابد. خبر ديگر از وزير ورزش و جوانان اينكه روز گذشته خبرگزاري فارس خبر از حضور احتمالي محمد عباسي در مجلس داد. دراين خبر آمده كه بيش از 10 نفر از نمايندگان مجلس طرح سوالي را از محمد عباسي وزير ورزش و جوانان تقديم هيئت رئيسه مجلس كرده اند.
 


برگزاري مجمع عمومي فدراسيون دوچرخه سواري در فدراسيون تيراندازي!

مجمع ساليانه و عمومي فدراسيون دوچرخه سواري 26 آذرماه برگزار مي شود.
مجمع ساليانه (جلسه رؤساي هيئت هاي سراسر كشور) و عمومي فدراسيون دوچرخه سواري، روز يكشنبه بيست و ششم آذرماه برگزار مي شود. بر اين اساس مجمع ساليانه هيئت هاي دوچرخه سواري سراسر كشور از ساعت 9 تا 12 در سالن اجتماعات فدراسيون تيراندازي واقع در مجموعه ورزشي آزادي و مجمع عمومي فدراسيون نيز همان روز در سالن اجتماعات وزارت ورزش و جوانان برگزار خواهد شد.
 


24 بهمن، معرفي قهرمان ليگ وزنه برداري

سازمان ليگ وزنه برداري زمان برگزاري هفته پنجم و پاياني اين رقابت ها را 23 و 24 بهمن ماه اعلام كرد.
رقابتهاي اين فصل ليگ وزنه برداري همچون فصل گذشته در پنج هفته برگزار مي شود كه تاكنون چهار هفته آن سپري شده و براي مشخص شدن تكليف قهرمان سال 91 همه نگاه ها به هفته پنجم و پاياني است. ميزبان هفته پاياني تيم شركت ملي حفاري ايران است و وزنه برداران حاضر در ليگ آخرين رقابت اين فصل خود را در اهواز برگزار مي كنند. هفته سوم ليگ وزنه برداري هم در اهواز برگزار شد اما ميزبان آن رقابت تيم مناطق نفت خيز جنوب بود. مسابقات هفته هاي اول، دوم و چهارم هم به ترتيب در عقاب نيروي هوايي، نيروي زميني ارتش و هيات وزنه برداري بوشهر در شهرهاي همدان، مشهد و بوشهر برگزار شد. براساس اعلام سازمان ليگ زمان برگزاري رقابتهاي فينال ليگ 23 و 24 بهمن ماه است و زمان ورود تيم ها به اهواز 22 بهمن خواهد بود. رده بندي نهايي ليگ وزنه برداري تا پايان هفته چهارم به اين شرح است: 1- مناطق نفت خيز جنوب با 148.89 امتياز، 2- شركت ملي حفاري ايران با 148.61 امتياز ، 3- نيروي زميني ارتش با 138.39 امتياز و ...
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10