(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 20  آذر  1391 - شماره 20377

آغاز طرح زمستاني پليس راهور با حضور 19 هزار تيم عملياتي
جزئيات معافيت كفالت مادرفاقد همسر
هزينه 7 ميليون توماني راديوتراپي براي هر بيمار سرطاني
پيرمرد 114 ساله وراميني درگذشت
پس از 6 سال از كل 500 ميليارد تومان
100ميلياردتومان از بدهي شركت گيتي پسند به سپرده گذاران بازگردانده شد
بارش برف ارتفاعات شمال شرق خوزستان را سفيدپوش كرد
امارات لنج ايراني حامل ترامادول را توقيف كرد
انحراف كاميون هوو از مسير اصلي در همدان
چهار كشته و زخمي برجاي گذاشت
انفجار در جزيره لارك جان 2 كودك را گرفت
حوادث كوتاه از كشور
بعد از 3 ماه از آغاز سال تحصيلي
مراسم توزيع نمادين شير مدارس برگزار شد!
قبري وسط آسمانخراش
حجاب همسر فوتباليست مشهور
انگليسي ها ركورد سوسك خوري را شكستند!
«بوفا» به فيليپين بر مي گردد
برخورد گوانتانامويي با كودك نابينا


آغاز طرح زمستاني پليس راهور با حضور 19 هزار تيم عملياتي

سرويس اجتماعي -
طرح زمستاني سال 91 با حضور 90 هزار نيرو در قالب 19 هزار تيم خودرويي آغاز به كار كرد.
به گزارش كيهان، به دنبال رشد بي شمار خودروها و مسافرت ها در سطح كشور، پليس بر آن شد تا براي كاهش تلفات جاده اي برنامه ريزي هاي دقيقي را در جاده هاي كشور به اجرا بگذارد.در اين راستا رزمايش طرح زمستانه پليس راهنمايي و رانندگي صبح ديروز در منطقه آبعلي در جاده هراز با هدف آمادگي امدادي و خدمات رساني در جاده ها اجرا شد.
سردار احمدي مقدم، فرمانده نيروي انتظامي در اين رزمايش با اشاره به اينكه پيش از اين به ازاي هر سه مصدوم تصادفات دو تن كشته مي شدند، افزود: خوشبختانه با اقدامات خوب اورژانس و امداد و نجات اين رقم به يك تن كاهش يافته است اما در عين حال بايد اورژانس و ساير دستگاه هاي امدادي در اين خصوص تمهيدات ويژه تري در نظر بگيرند تا اين رقم كاهش يابد.
احمدي مقدم بر ضرورت توسعه حمل ونقل عمومي، توسعه راه ها، ايمني خودروها و تغيير رفتار رانندگان و رعايت قوانين و مقررات توسط رانندگان تاكيد كرد و افزود: در هفت سال اخير يعني طي سال هاي 84 تا 91 شمار كشته هاي تصادفات رانندگي يك سوم كاهش داشت اما هنوز نيازمند كاهش اين ميزان هستيم و بايد روش هاي مكمل مانند تغيير الگوي حمل ونقل عمومي و توسعه زيرساخت ها مانند راه و راه آهن اجرايي شود كه اين امر نيازمند افقي 30 ساله است.
وي با اشاره به اينكه در سال گذشته شمار كشته هاي تصادفات رانندگي در كشور 14 درصد كاهش داشته است كه اين رقم فراتر از تعهدات برنامه پنجم بود، گفت: در عين حال متاسفانه امسال اين رقم معكوس شده و شماركشته هاي تصادفات حدود 6 درصد كاهش داشته كه اميدواريم تا پايان سال اين رقم حفظ شود.
فرمانده ناجا خاطرنشان كرد: 18 هزار تيم عملياتي در قالب 90 هزار نيروي ثابت در طرح زمستاني سال 91 حضور خواهند داشت.
سردار مومني نيز در ادامه با اشاره به اينكه طرح زمستاني امسال در 111 گردنه برفي در 27 استان اجرا مي شود، افزود: 8000 تيم خودرويي سبك و سنگين با 11 هزار و 500 نفر در بخش راهداري، 2232 تيم با 18 هزار و 576 نفر در بخش امداد و نجات، 3081 تيم در قالب 17 هزار نيرو در بخش اورژانس، دو هزار تيم امداد خودرويي و 3655 تيم در قالب 40 هزار نيرو در بخش پليس راه و پليس ترافيك شهري طرح زمستاني امسال را اجرا مي كنند.
وي با اشاره به اينكه در زمستان سال 88 حدود 4757 نفر در تصادفات كشته شدند، افزود: در زمستان سال 90 اين رقم به 3608 نفر كاهش داشت كه بدين ترتيب 1149 نفر در زمستان پارسال كمتر كشته شدند.
سردار مومني با اشاره به اينكه در سال گذشته شمار كشته هاي تصادفات رانندگي در كشور 14 درصد كاهش داشته است گفت: اين رقم در زمستان سال گذشته 25 درصد بوده است كه در مقايسه با سال گذشته حدود يك چهارم كاهش داشته است.
به گفته مومني، شمار نيروهاي فعال در طرح زمستانه امسال با احتساب راهوران محله، فرهنگ ياران ترافيك و بازرسان نامحدود به حدود 200 هزار نيرو مي رسد.
وي با تاكيد بر اينكه در طرح زمستانه امسال با رانندگان پرخطر برخورد مي شود، از طرح كنترل تجهيزات زمستاني خودروها در مبدا خبر داد و همچنين اظهار كرد: مهمترين موضوعي كه پليس در طرح زمستانه امسال مدنظر قرار داده است، الزامي بودن به همراه داشتن زنجير چرخ است و در صورت نداشتن اين تجهيزات از تردد و ادامه سفر جلوگيري مي شود.
رئيس پليس راهور ناجا به رانندگان سفرهاي جاده اي به ويژه گردنه هاي برفي، توصيه كرد كه قبل از سفر با نحوه استفاده از زنجير چرخ آشنا و تجهيزات ايمني خودرو لازم از قبيل زنجيرچرخ، كنترل سوخت و سيستم گرمايشي را قبل از سفر بررسي كنند و از به همراه داشتن پتو و غذا به ميزان مكفي اطمينان داشته باشند.
مومني با اشاره به اينكه در زمستان سال 88 حدود 4757 نفر در تصادفات كشته شدند، افزود: در زمستان سال 90 اين رقم به 3608 نفر كاهش داشت كه بدين ترتيب 1149 نفر در زمستان پارسال كمتر كشته شدند.
وي با اشاره به اينكه در سال گذشته شمار كشته هاي تصادفات رانندگي در كشور 14 درصد كاهش داشته است گفت: اين رقم در زمستان سال گذشته 25 درصد بوده است كه در مقايسه با سال گذشته حدود يك چهارم كاهش داشته است.
سردار مومني با بيان اينكه كنترل ها در پنج استان پرتصادف كشور در فصل زمستان تشديد مي شود افزود: لرستان، قزوين، آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي و خوزستان استان هاي پرتلفات زمستان سال گذشته بودند و پليس 15 منطقه داراي بيشترين تلفات را شناسايي كرده است.
وي برخورد قاطعانه با متخلفان حمل ونقل عمومي را جدي دانست و گفت: پليس با راننده اي كه در تصادفات منجر به جرح و فوت مقصر شناخته شود دفترچه او را باطل مي كند.
سردار مومني از رانندگان خواست حتما تجهيزات ايمني را به همراه داشته باشند و از سالم بودن خودرو به ويژه سيستم گرمايش، روشنايي و ترمز اطمينان حاصل كنند ضمن اينكه هميشه در جاده هاي زمستاني پوشش گرم و سوخت كافي به همراه داشته باشند.
رئيس پليس راهور نداشتن زنجير چرخ را خط قرمز پليس در طرح زمستاني دانست و گفت: مامور پليس راه با كنترل خودروها از مبدا از تردد خودروهاي فاقد زنجير چرخ جلوگيري مي كنند.
موتورهاي نجات در طرح زمستاني
در طرح زمستاني امسال براي اولين بار از موتورهاي نجات و خودروهاي عملياتي چند منظوره استفاده مي شود.
محمود مظفر، رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اعلام اين خبر با اشاره به افزايش 45 درصدي تجهيزات هلال احمر گفت: در طرح امسال 18 هزار و 500 نفر نيروي زن و مرد در 1720 پايگاه سيار، موقت و ثابت آماده امدادرساني هستند. علاوه بر اين پايگاه هاي كوهستان، جاده، دريا و ساحلي نيز فعال هستند.
وي ادامه داد: در طرح امسال 17 بالگرد در 12 پايگاه امداد هوايي مستقر هستند و خدمات رساني مي كنند ضمن اينكه 4 فروند بالگرد 17 MIجديد نيز به تجهيزات هلال احمر افزوده شده است.
به گفته رئيس سازمان امداد و نجات هلال احمر خودروهاي عملياتي چند منظوره، خودروهاي ارتباط راديويي، موتورهاي نجات در طرح زمستاني بكارگيري مي شوند.
مظفر ادامه داد: تجهيزات هلال احمر در طرح زمستاني براي اسكان 40 هزار نفر، تغذيه 80 هزار نفر و درمان اضطراري 20 هزار نفر است اين در حالي است كه سال گذشته 127 هزار نفر از خدمات امداد و نجات استفاده كردند و 12 هزار نفر از مرگ حتمي نجات يافتند.
امداد هوايي
دكتر غلامرضا معصومي، رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي گفت: در طرح زمستاني امسال 794 پايگاه شهري و 1252 پايگاه جاده اي با حضور 17 هزار نيرو فعال است. دهه جاري دهه كاهش تلفات رانندگي در دنيا نامگذاري شده است كه اين طرح در ايران نيز شروع شده است و اميدواريم طي اين دهه 50 درصد كاهش يابد. براساس اين طرح دولت موظف است سالي 10 درصد از تلفات رانندگي را كاهش دهد كه خوشبختانه اين آمار سال گذشته 8/13 درصد بوده است.
وي افزود: براساس برنامه قصد داريم امداد هوايي را گسترش دهيم و دو سال است كه پيگير اين موضوع هستيم. خوشبختانه مجلس با اختصاص بودجه براي امداد هوايي در سال 92 موافقت كرده و دولت نيز اعلام كرده است حاضر است هزينه هاي جاري امداد هوايي را بپردازد. با وضعيت موجود حضور اورژانس در جاده هاي روستايي و فرعي ابتر مي ماند.
معصومي با هشدار به رانندگان در خصوص امكان بروز يخ زدگي در جاده تاكيد كرد: ممكن است در اين فصل مسافران و افرادي كه در راه مي مانند دچار يخ زدگي شوند به همين علت بايد تجهيزات گرمايشي به همراه داشته باشند همچنين در حوادث جاده اي از مردم مي خواهيم در صورتي كه هيچ آشنايي با كار امداد و نجات و درمان ندارند اقدام به جابه جايي مجروحان نكنند و بلافاصله با شماره تلفن 115 تماس بگيرند.
رئيس مركز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشكي كشور تاكيد كرد: ممكن است افراد در زمستان به دليل اينكه از مواد غذايي در راه استفاده مي كنند دچار مسموميت يا مشكلات دستگاه گوارشي شوند در بحث مواد غذايي امكان فاسد شدن وجود دارد و اگر اقدام به يخ زدگي دوباره موادغذايي يخ زده كنيم امكان فاسد شدن موادغذايي وجود دارد.
 


جزئيات معافيت كفالت مادرفاقد همسر

مشمول متقاضي معافيت كفالت مادر فاقد همسر بايد تنها فرزند ذكور سالم بالاي 18 سال خانواده بوده و فاقد غيبت باشد.
سرهنگ حجت الله واعظي نژاد، معاون قوانين و مقررات اين سازمان وظيفه عمومي ناجا در اين باره گفت: مشمول متقاضي معافيت كفالت مادر فاقد همسر بايد فاقد غيبت بود و تنها فرزند ذكور بالاي 18 سال سالم خانواده باشد و در صورتي كه داراي برادر سالم بالاي 18 سال باشد ولو اينكه آن برادر به دليل ازدواج، مهاجرت از شهر محل سكونت خود، در حبس بودن و همچنين مواردي مثل آن در نزد خانواده خود نباشد، نمي توانند از معافيت كفالت استفاده كنند.
وي افزود: در اين نوع معافيت، مادر مشمول بايد فاقد همسر باشد يا در صورت ازدواج مجدد مادر، همسر وي به دليل بيماري يا معلوليت زمين گير بوده و توان سرپرستي او را نداشته باشد و مشمول نيز عملا مراقبت يا سرپرستي از مادر خود را برعهده داشته باشد، بنابراين جوان بودن مادر يا شاغل بودن وي مانع رسيدگي به تقاضاي مشمول نخواهند بود.
معاون قوانين و مقررات سازمان وظيفه عمومي ناجا گفت: مشمول متقاضي كفالت مادر فاقد همسر (طلاق يا فوت) در صورت واجد شرايط بودن از تاريخ ثبت طلاق يا فوت همسر، به مدت 30 ماه از معافيت موقت بهره مند مي شود و در صورتي كه بعد از اتمام زمان تعيين شده همچنان واجد شرايط اين نوع معافيت باشد، از معافيت دائم برخوردار مي شود.
واعظي نژاد گفت: مشمولان واجد شرايط مي توانند براي ثبت درخواست خود درباره معافيت كفالت مادر فاقد همسر از طريق دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) اقدام كنند.


 


هزينه 7 ميليون توماني راديوتراپي براي هر بيمار سرطاني

رئيس انجمن سرطان ايران اعلام كرد هزينه جلسات راديوتراپي براي بيماران سرطاني در بيمارستان هاي دولتي و خصوصي 6 تا 7 ميليون تومان تمام مي شود.
عبدالله فضلعليزاده افزود: تعداد جلسات راديوتراپي براي هر بيماري متفاوت است. گاهي 40 جلسه و گاهي با توجه به شدت و وخامت بيماري تا 80 جلسه براي بيماران تجويز مي شود.
وي ادامه داد: هزينه هر جلسه راديوتراپي در بيمارستانهاي دولتي 60 هزار تومان و در بخش خصوصي البته با تعرفه دولتي 89 هزار تومان مي شود.
رئيس انجمن سرطان ايران گفت: براي درمان بيماران سرطاني 3 روش جراحي، شيمي درماني و راديوتراپي انجام مي شود كه اگر مراحل درمان جراحي و شيمي درماني را هم به هزينه راديوتراپي اضافه كنيم شاهد تحميل بالاي هزينه ها بر بيماران خواهيم بود.
فضلعلي زاده تصريح كرد: برخي بيماران فقط به يكي از اين روشها متوسل شده و درمان مي شوند اما گاهي به تشخيص پزشك معالج هر 3 روش لازم خواهد بود.وي افزود: متاسفانه اكثر بيماران سرطاني در كشور به دليل ناآگاهي از علائم بيماري با مراجعه ديرهنگام به پزشك، در مراحل پيشرفته بيماري به درمان رو مي آورند به همين دليل براي اغلب بيماران سرطاني هر 3 روش هزينه بر تجويز مي شود.
رئيس انجمن سرطان ايران گفت: به مسئولان توصيه مي شود تا مسائل غربالگري و پيشگيري را مقدم بر درمان بدارند چرا كه هزينه هاي درماني سرطان بسيار بالاست.وي ادامه داد: از سوي ديگر داروهاي گرانقيمت اين حوزه هنوز به صورت كامل بيمه نشده اند. برخي بيمه ها مانند بيمه برخي ادارات و بانكها تا 100 درصد دارو را پوشش مي دهند اما بيمه هاي تامين اجتماعي و خدمات درماني پوشش كامل ندارند كه اميدواريم با تشكيل بيمه سلامت، اين مشكلات حل شود.
 


پيرمرد 114 ساله وراميني درگذشت

ورامين - خبرنگار كيهان:
پيرترين مرد ورامين در سن 114 سالگي فوت كرد.
مرحوم «محمود خاله طوطي» معروف به «مش محمود» تا 24 ساعت قبل از فوتش در سلامتي كامل بسر مي برد. وي به مدت 30 سال متولي حسينيه دارالشفاي ورامين بود. اين حسينيه توسط آيت الله سيدمهدي لاجوردي از علماي حامي قيام امام خميني(ره) ساخته شده است.مرحوم مش محمود يكي از بهترين سال هاي عمر خود را خدمت به حسينيه دارالشفاء مي دانست. وي به خبرنگار كيهان گفته بود از خدا مي خواهم تمام عمرم را در يك كفه ترازو بگذارد و اين 30 سالي كه همنشين آيت الله لاجوردي و خادم حسينيه دارالشفاء بودم در يك كفه ديگر تا گناهانم بخشيده شود.مش محمود درباره علت طولاني شدن عمرش گفت: هيچ گاه براي سير شدن شكمم، خود را به آب و آتش نزدم. به آنچه كه خدا نصيبم مي كرد راضي بوده و هستم و از خدا خواسته ام آنچه در سفره ام پيدا مي شود حلال باشد.
وي افزود: غذاهاي ساده مثل نان و ماست در سلامتي انسان اثر دارد اما طولاني شدن عمر فقط به دست خداست. گفتني است مرحوم مش محمود از سن 12 سالگي با هنر دهل و طبل زني آشنايي پيدا كرد و در اين هنر به كمال رسيد و يكي از زبردست ترين دهل و طبل زن هاي ورامين به شمار مي رفت. وي تا سن 75 سالگي به دهل و طبل زني مشغول بود.

 


پس از 6 سال از كل 500 ميليارد تومان

 100ميلياردتومان از بدهي شركت گيتي پسند به سپرده گذاران بازگردانده شد

اصفهان- خبرنگاركيهان:
معاون سياسي امنيتي استانداري اصفهان گفت: تاكنون 100 ميليارد تومان از بدهي شركت گيتي پسند اصفهان به سپرده گذاران بازگردانده شد.
محمد مهدي اسماعيلي در جمع خبرنگاران از نحوه سپرده گيري اين شركت انتقاد كرد و افزود: در سال 85 مسئولان اين شركت تعهد داده بودند ديگر سپرده گيري نداشته باشند.
وي با بيان اينكه مسئولان استان اصفهان و قوه قضاييه عملكرد مالي اين شركت را مورد بررسي قرار داده اند تصريح كرد: حجم سپرده گذاري از سوي مردم در اين شركت 500 ميليارد تومان است كه تاكنون 100 ميليارد تومان از سپرده گذاري مردم به آنان بازگردانده شده است.
معاون سياسي امنيتي استانداري اصفهان با اعلام اينكه چند بانك در حل مشكلات مالي گيتي پسند اعلام آمادگي كرده اند، اظهار اميدواري كرد ميزان باقي مانده سپرده گذاري از سوي مردم توسط اين شركت در زمان كوتاهي بازگردانده شود.
وي با بيان اينكه حقوق هاي معوقه 4 هزار كارگر اين شركت در ماه هاي گذشته پرداخت شده است، گفت: مسئولان ستاد تسهيل وزارت صنايع بر آنند تا زمينه پرداخت حقوق هاي معوقه ديگر كارگران نيز در آينده نزديك پرداخت شود.
 


بارش برف ارتفاعات شمال شرق خوزستان را سفيدپوش كرد

بارش برف پاييزي ارتفاعات شرق و شمال شرق استان خوزستان را كاملا سفيدپوش و متعاقب آن مردم ساكن در اين مناطق را به استفاده از وسايل گرمازا وادار كرد.
به گزارش خبرنگار ايرنا، برف و باران كه ناشي از فعاليت سامانه كم فشار و مرطوب جنوبي است سبب اختلال در آمد و شد خودروها در محورهاي مواصلاتي مناطق كوهستاني و برفگير شمال و شمال شرق استان خوزستان همچون لالي، ايذه، انديكا و مسجدسليمان شده است.
بارش برف در اين مناطق پس ازسالها خشكسالي خوشحالي مردم و كشاورزان را به دنبال داشته است.
اداره كل هواشناسي خوزستان اعلام كرد در اكثر نقاط استان شاهد نزولات آسماني بوديم كه بارش ها در مناطق سردسير و كوهستاني استان به صورت برف بوده است.
بنابه اعلام مركز پيش بيني هواشناسي استان از روز سه شنبه هفته جاري يك سامانه بارشي فعال نيز از سمت غرب كشور فعاليت خود را شروع خواهدكرد كه استان خوزستان تحت تاثير اين سامانه بارشي مجددا ابري و باراني خواهد داشت.از سوي ديگر پليس راه خوزستان از همه رانندگاني كه قصد سفر به مناطق كوهستاني و برفگير استان دارند خواست خودروهاي خود را حتما به زنجير چرخ مجهز كنند.بنابر اين گزارش بارش باران كه از روز شنبه در اكثر نقاط استان شروع شده همچنان به صورت پراكنده ادامه دارد و شدت بارش در برخي نقاط استان از جمله اهواز سبب آبگرفتگي

 


امارات لنج ايراني حامل ترامادول را توقيف كرد

هفت ايراني به جرم حمل بيش از 43هزار و680 قرص ترامادول در شيخ نشين شارجه دستگير شدند.
به گزارش ايسنا پليس امارات در گزارشي اعلام كرد لنج باري ايراني با هفت سرنشين در بندر شارجه توقيف و خدمه آنان به جرم حمل و جاسازي بيش از 43 هزار و 680 قرص ترامادول دستگير شدند.
متهمان قرص هاي ترامادول را با شگرد خاصي در لنج خود جاسازي كرده بودند.
براساس اين گزارش، پس از تكميل پرونده متهمان به مقامات قضاييه معرفي مي شوند.
 


انحراف كاميون هوو از مسير اصلي در همدان

چهار كشته و زخمي برجاي گذاشت

همدان - خبرنگار كيهان:
بر اثر انحراف يك دستگاه تريلر هوو از مسير اصلي خود و برخورد آن با يك خودروي سمند و يك خودروي هووي ديگر در همدان سه نفر كشته و يك نفر مجروح شدند.
بنا به اعلام پايگاه خبري پليس رئيس اداره اطلاع رساني فرماندهي انتظامي استان همدان افزود: ساعت 21و30 دقيقه شامگاه شنبه 18 آذرماه، يك دستگاه تريلر هوو حامل بار خودرو كه عازم كشور عراق بود در مسير تهران به كرمانشاه و در دو كيلومتري همدان از مسير منحرف شد.
سرهنگ محسن اقباليان ادامه داد: اين خودرو به علت تخطي از سرعت مطمئنه و لغزندگي جاده ضمن عبور از گاردريل با سواري سمند در لاين مخالف برخورد كرد و در اين تصادف سه سرنشين سمند كه همگي مرد بودند در دم جان باختند.
اقباليان اعلام كرد: اين خودرو هوو پس از برخورد با خودروي سمند براي بار دوم با يك دستگاه هووي ديگر برخورد كرد و راننده اين خودرو نيز مجروح شد.
 


انفجار در جزيره لارك جان 2 كودك را گرفت

قشم- خبرنگار كيهان:
انفجار شيء ناشناس كه به گفته اهالي جزيره لارك شبيه مين دريايي بوده، جان دو كودك ساكن اين جزيره را گرفت.
به گزارش خبرنگار كيهان، ساعت 10 و 30 دقيقه يكشنبه صداي انفجار در منزل يكي از ساكنان جزيره لارك، موجب ايجاد وحشت در مردم و كشته شدن دو پسربچه شد.
عبدالله طوفان پدر يكي از پسربچه ها به خبرنگار ما گفت: انفجار براثر عمل كردن مين هاي دريايي بوده كه از سمت دريا به ساحل آمده و كودكان پس از مشاهده، آن را به منزل آوردند كه متأسفانه اين اتفاق رخ داد.
وي افزود: پس از انفجار مين، به سمت منزل آمدم كه تيكه هاي بدن فرزندم و دوستش را كه در سطح حياط پراكنده شده بود مشاهده كردم.
طوفان ادامه داد: متأسفانه ما در دريا و ساحل امنيت جاني نداريم و هر لحظه ممكن است در نزديكي ما انفجار رخ دهد. هر زماني كه رزمايشي برگزار مي شود به مردم و ساكنان جزيره لارك اطلاع داده نمي شود و با توجه به اينكه عمده كار ما صيادي است متأسفانه با چنين مشكلاتي مواجه مي شويم.
 


حوادث كوتاه از كشور

زمين لرزه در فارياب
خبرگزاري مهر: زلزله اي با قدرت 4.4ريشتر راس ساعت 3 و 44دقيقه بامداد يكشنبه شهرستان فارياب را تكان داد. بنا به اعلام موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران اين زمين لرزه در طول جغرافيايي 257. و عرض جغرافيايي 128. رخ داد. اين زمين لزره در عمق 18كيلومتري زمين ثبت شده و تاكنون گزارشي مبني بر خسارات احتمالي زمين لرزه مذكور دريافت نشده است.
وقوع 2زمين لرزه در گيلان
باشگاه خبرنگاران جوان: پايگاه زلزله نگاري مؤسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران از وقوع زلزله 6/3ريشتري در ساعت 1 و 1دقيقه و 50ثانيه صبح روز يكشنبه در شهرستان انزلي خبر داد. همچنين زلزله ديگري ساعت 11و 14ثانيه بامداد شهر لوشان را به لرزه درآورد. قدرت اين زمين لرزه 2/4درجه در مقياس امواج دروني زمين اعلام شد.
دستگيري كلاهبردار حرفه اي در اردبيل
اردبيل- خبرنگاركيهان: فردي كه با معرفي خود به عنوان مأمور دولت و با دادن وعده استخدام اقدام به گرفتن وجه نقد از اشخاص مي كرد توسط پليس فتاي اردبيل دستگير و به همراه پرونده تحويل مقامات قضايي استان شد.
واژگوني كاميون حامل صيفي جات
رشت- خبرنگاركيهان: كاميون حامل 10تن صيفي جات صادراتي به روسيه در محور صومعه سرا- تالش واژگون و منجر به 170ميليون ريال خسارت شد. علت حادثه هواي مه آلود و نبود ديد كافي و انحراف كاميون از مسير اعلام شده است.
كشف 875گرم ماده مخدر شيشه در بابل
بابل- خبرنگاركيهان:ماموران پليس مبارزه با موادمخدر شهرستان بابل از فردي به هويت «ي.ع» 39 ساله 550 گرم، و از فرد ديگري به هويت «ه.ج» 335 گرم ماده مخدر شيشه كشف و نامبردگان را دستگير كردند.
انهدام باند سرقت و كيف قاپي
بندرعباس - خبرنگار كيهان:
مأموران كلانتري 14 شهرستان درپي وقوع سرقت و كيف قاپي با انجام اقدامات اطلاعاتي و پليسي يك باند زورگير و كيف قاپ را شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه 4نفر از آنها را دستگير كردند.
مزاحم تلفني به دام افتاد
اصفهان- خبرنگار كيهان: با پيگيري از طريق مخابرات و شركت ايرانسل، فردي كه با بيش از 100 تماس در ساعات مختلف ماه گذشته موجب اختلال و مزاحمت تلفني اورژانس 115 خميني شهر شده بود شناسايي و به مراجع قانوني معرفي شد.
كشف ارز قاچاق در مريوان
ايرنا: در راستاي تشديد اقدامات كنترلي و مبارزه با قاچاق كالا و ارز، مرزبانان فرماندهي مرزباني مريوان با كمين در مسير عبور قاچاقچيان، و در بازرسي از آنان، از خروج 300 هزار دلار و 45 ميليون و 464 هزار دينار عراقي قاچاق از كشور جلوگيري كردند.
ريزش آوار 2 كشته بر جاي گذاشت
كاشان- خبرنگار كيهان: براثر ريزش آوار ساختمان در شهر نوش آباد از توابع شهرستان آران و بيدگل يك نفر جان خود را از دست داد، و يك نفر مجروح شد. علت حادثه بي احتياطي كارگران ساختمان اعلام شده است.
شناسايي باند سرقت در زاهدان
زاهدان- خبرنگار كيهان: 2 نفر سارق كه اقدام به سرقت قطعات خودرو، و لوازم داخل خودرو مي كردند توسط پليس زاهدان شناسايي و دستگير شدند و با اعترافات آن ها 3 نفر ديگر از همدستانشان در مخفي گاه خود به دام افتادند.
برادران سارق دستگير شدند
نيشابور- خبرنگار كيهان: در پي دستگيري فردي سارق توسط مأموران انتظامي كلانتري 11 شهرستان نيشابور، و اعترافات وي، برادر وي نيز به اتهام سرقت دستگير شد. متهمان به چندين فقره سرقت لوازم داخل خودرو اعتراف كردند و در همين ارتباط يك نفر مالخر نيز دستگير شد.
اهداي اعضاي بيمار مرگ مغزي
كاشان- خبرنگار كيهان: اعضاي بيمار مرگ مغزي، مرحوم محمد نوروزي پور 32 ساله پس از اعلام نظر پزشكان و رضايت اعضاي خانواده به 4 نفر اهدا شد.
 


بعد از 3 ماه از آغاز سال تحصيلي

مراسم توزيع نمادين شير مدارس برگزار شد!

مراسم توزيع نمادين شير روز شنبه در مدرسه شهداي رسانه منطقه 6 آموزش و پرورش برگزار شد.
سيدعلي يزديخواه مدير كل سازمان آموزش و پرورش شهر تهران كه در اين مراسم حضور داشت وعده آغاز رسمي توزيع شير براي بيش از 700 هزار دانش آموز ابتدايي و راهنمايي مدارس از هفته جاري داد و گفت: تا پايان سال تحصيلي جاري 70 نوبت شير توزيع خواهد شد.يزديخواه در اين مراسم اگرچه بر مفيد بودن شير براي كودكان به ويژه دانش آموزان براي جلوگيري از پوكي استخوان اذعان كرد اما توضيح نداد كه آموزش و پرورش چرا پس از سه ماه از آغازسال تحصيلي اقدام به توزيع شير وعده داده شده كرد.
وي توزيع شير در مدارس را يك روز در ميان اعلام كرد و گفت: طبق ابلاغيه كميته ملي شير مدارس بايد 60 درصد شير يارانه اي مدارس پاستوريزه و 40 درصد استريليزه باشد.
يزديخواه گفت: شيرهاي استريليزه مخصوص مناطق دوردستي است كه امكان تردد در آن ها دشوار است.وي تاكيد كرد: با توجه به ميزان اعتبار تخصيص يافته امكان توزيع شير در مهدهاي كودك و دبيرستان ها وجود ندارد.
 


قبري وسط آسمانخراش

يك شركت چيني كه در حال احداث آسمانخراشي در وسط يك قبرستان قديمي در تايوان چين است، با دردسر مواجه شده است.
موضوع از اين قرار است كه بسياري از مردم قبرهايشان را به اين شركت فروخته اند اما تنها يك خانواده اجازه اين كار را نداده است.
شركت ساختماني هم براي اينكه كارش عقب نماند، اطراف قبر را گودبرداري كرده و در حال ساخت آسمانخراشي است. با وجودي كه شركت چيني بر راضي كردن خانواده اين قبر حاضر شده به آنها 160 هزار دلار بپردازد، اما آنان آرامش مرده خود را مهمتر از پول و ساخت برج مي دانند و تاكنون به اين كار رضايت نداده اند.
ارتفاع اين قبر كه قدمت آن به سال 2004 برمي گردد، در حال حاضر به 10 متر رسيده است.
و باعث شده افراد زيادي براي ديدن اين صحنه جالب به اين منطقه سفر كنند.به نظر مي رسد، چين كشوري است كه مردم آن بسيار سخت با شركت هاي ساختماني كنار مي آيند. چندي پيش نيز در اين كشور يك خانه در ميان اتوبان جا مانده بود.
 


حجاب همسر فوتباليست مشهور

كاپيتان سابق تيم ملي فوتبال تركيه كه در حال حاضر نماينده حزب حاكم عدالت و توسعه از شهر استانبول در مجلس تركيه است، گفت كه همسرش محجبه شده و البته او از اين انتخاب بسيار راضي است.
شوكور كه به تازگي به واسطه ايفاي نقش هايي چون مربيگري فوتبال و مفسر ورزشي در يك كانال تلويزيوني تركيه و همزمان ايفاي نمايندگي مجلس مورد انتقاد برخي محافل خبري در تركيه است، گفت كه از اينكه همسرش آزادانه حجاب را انتخاب كرده است، بسيار خشنود است.
هاكان شوكور 41 ساله 15 سال است ازدواج كرده و از همسرش صاحب 3 فرزند است. اخيرا پس از اينكه وي و همسرش به سفر حج رفتند «بيدا شوكور» حجاب را انتخاب كرد.برخي رسانه ها نيز موضوع را سياسي جلوه داده اند و مي گويند شوكور نيز همچون ديگر اعضا و سياستمداران عضو حزب عدالت و توسعه ترجيح مي دهد همسري محجبه داشته باشد.شوكور يكي از معروفترين فوتباليست هاي تركيه بود كه تا سال 2007 در تيم «گالاتاسراي» بازي مي كرد.
وي در انتخابات سال گذشته ميلادي (2011) از شهر استانبول به عنوان نماينده حزب اسلامگراي عدالت و توسعه به پارلمان راه يافت.
 


انگليسي ها ركورد سوسك خوري را شكستند!

يك مرد انگليسي توانست با خوردن 36 سوسك ركورد كتاب جهاني گينس را از آن خود كند.
به گزارش ايسنا، «كن ادواردز» با خوردن 36 سوسك در مدت يك دقيقه توانست عنوان خوردن و جويدن بيشترين سوسك را بدست آورد.
اين ركورد تهوع آور در يك نمايش تلويزيوني در لندن به نمايش گذاشته شد.
 


«بوفا» به فيليپين بر مي گردد

طوفاني كه پس از كشتن نزديك به 600 نفر فيليپين را درنورديده بود، با چرخشي 180 درجه اي در حال بازگشت به اين كشور است.
به گزارش فارس، طوفان بوفا در مسير خود به ناپديد شدن صدها تن نيز منجر شده بود هم اكنون تهديدي براي بخش هايي از جزيره «شلمالي لوزون» محسوب مي شود.
كارشناسان هواشناسي گفته اند احتمال رسيدن دوباره اين طوفان مرگبار به مناطق مسكوني فيليپين بسيار زياد است اما احتمال مي رود كه با چرخشي دوباره در جنوب درياي چين بماند.
طوفان بوفا سه شنبه جنوب فيليپين را درنورديد و هم اكنون اكثر عملياتهاي امدادي و تلاش هاي پليس و ارتش متمركز بر اين منطقه است.
به نوشته آسوشيتدپرس در حالي كه بسياري از بازماندگان هنوز شوكه هستند پليس و سربازان در كنار نيروهاي داوطلب در جست وجو براي يافتن اجساد يا نشانه هايي از حيات زير صدها تن آوار درختان و خانه ها هستند.بيش از 400 هزار نفر بر اثر اين طوفان بيخانمان شده و در اردوگاه هاي موقت نگهداري مي شوند.اين طوفان علاوه بر خسارات جاني و خرابي هاي فراوان خسارات اقتصادي زيادي را نيز براي كشور فقير فيليپين در برداشته است كه از جمله آن مي توان به آسيب رساندن به محصولات موز اين كشور اشاره كرد.

 


برخورد گوانتانامويي با كودك نابينا

انتشار يك فيلم در شبكه هاي اجتماعي، عمق بي توجهي برخي مسئولان مدارس آمريكايي به مشكلات دانش آموزان را به تصوير كشيده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، اين فيلم نشان مي دهد هنگامي كه پسر نابينا حاضر نمي شود به خاطر برخي مشكلات، به كلاس درس بازگردد، مسئولان مدرسه به زور او را بر زمين كشيده و به كلاس مي برند. به اعتقاد كاربران، فيلم گرفته شده پسر نابينا را همچون زنداني گوانتانامو نشان مي دهد كه انگار جرم بزرگي مرتكب شده است و اكنون بايد به هر قيمتي اعتراف كند.
خانواده اين دانش آموز گفته اند به دليل بي اثر بودن شكايت، نمي خواهند عليه مسئولان مدرسه اقدامي كنند.
مادر اين پسر نابينا گفت: قلبم شكسته و باورم نمي شود براي ايجاد نظم چنين رفتار وحشيانه و خشني با يك پسر نابينا كرده اند.
اين اتفاق در شهر نيومكزيكو رخ داده است. نيومكزيكو از ايالت هاي جنوب غربي آمريكا و پنجمين ايالت بزرگ از نظر مساحت است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10