(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 20  آذر  1391 - شماره 20377

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بازي ترور (يادداشت روز)
دهنتوببند! (گفت و شنود)
رئيس جمهور در ديدار سفير جديد ايرلند:
تحريم هاي غرب عليه ايران كودكانه است
ولايتي: مخالفان مرسي سال ها در خدمت حسني مبارك بودند
بيانيه ستاد حقوق بشر به مناسبت روز جهاني حقوق بشر
ديدار باقري با نماينده چين در 1+5
كيهان و خوانندگان
تودهني ضريح امام حسين (ع) به دروغ بافي هاي بي بي سي (خبر ويژه)
خاطره سازي مأموريت جديد حلقه ماسوني لندن (خبر ويژه)
مرعشي: هاشمي 6 ماه قبل از دوم خرداد به كارگزاران گفت برويد كمك خاتمي (خبر ويژه)
مدير بي بي سي به شهرام همايون دهانت را ببند، هر دو بي شرفيم! (خبر ويژه)


بازي ترور (يادداشت روز)


اول- يادداشت پيش روي را مي شد به موضوع پيروزي ها و حماسه هاي اخير جبهه مقاومت اختصاص داد و اشاره كرد كه چطور پيامدهاي جنگ 8 روزه غزه، صهيونيست ها را در انفعال و انزواي مرگبار فرو برده است.
همچنانكه جا داشت در نوشته اي حيات رو به اضمحلال و حقارت صهيونيست ها تحليل مي شد تا جايي كه ديروز شائول موفاز وزير جنگ پيشين رژيم صهيونيستي در برابر تمامي ضربه شست هاي اخير جبهه مقاومت عجزآلود ابراز تأسف مي كند كه چرا خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس «ترور» نشده است.
اما براي اينكه شرايط كنوني منطقه و مواجهه جبهه «غربي-عبري و ارتجاع عربي» با «جبهه مقاومت» بهتر روشن شود بايد تاكتيك هاي آمريكا و چند كشور همسو را واكاوي كرد.
دوم- از آنجايي كه بنابر شواهد و قرائن غيرقابل خدشه و از سوي ديگر تصريح مقامات آمريكايي، منافع رژيم صهيونيستي با واشنگتن درهم تنيده و گره خورده است در شرايط كنوني كه افول صهيونيست ها شتاب گرفته آيا نبايد تاكتيك ها و استراتژي هاي به اصطلاح پيچيده اي را به صحنه بياورند؟ به عبارت ساده تر آنها دنبال يك پاسخ هستند: راه نجات اسرائيل و جلوگيري از اضمحلال آن چيست؟ جبهه غربي-عبري بخوبي دريافته است كه ميان تقويت فزاينده جبهه مقاومت و مرگ رژيم جعلي صهيونيستي يك رابطه كاملا منطقي و مستقيم وجود دارد و از همين روي؛ با تحركات و ترفندهاي تو در تو جبهه مقاومت را نشانه رفته اند اما چگونه؟
سوم- اين بازي حساس و بزرگ بر مبناي تأثيرگذاري و قدرت نرم و اقتدار جمهوري اسلامي تعريف شده است.
از مجموعه تحركات و اقدامات آمريكا و چند كشور غربي مي توان دريافت كه يك تاكتيك پنج ضلعي عليه ايران در دستور كار قرار گرفته است.
1-ژست ديپلماتيك 2- فشار تحريم ها و اتهامات حقوق بشري 3- شانتاژ رسانه اي 4- تهديد نظامي و 5- عمليات رواني بر روي مذاكرات هسته اي، تلاش هاي دشمن است تا بر روي ايران تأثير بگذارد.
براي همين است كه چندي پيش هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا با ژست ديپلماتيك، برآمادگي كشورش براي مذاكره با ايران تاكيد مي كند.
اين اعلام آمادگي براي مذاكره در حالي است كه از مدتها قبل خط رسانه اي دشمن بر مقوله مذاكره آمريكا با ايران تمركز كرده و هر از چند گاهي يكي از رسانه هاي غربي اين ماموريت را كليد مي زد. به عنوان نمونه يك بار نيويورك تايمز موضوع مذاكره ايران و آمريكا را پيش مي كشد تا اين بحث در فضاي رسانه اي و مجازي بازتاب گسترده اي پيدا كند.
بار ديگر به هنگام فروكش كردن بحث مذاكره ميان ايران و آمريكا، واشنگتن پست اين موضوع را دنبال مي كند و دست به خبرسازي مي زند و...
از سوي ديگر به موازات فضاي ساختگي براي مذاكره و ديپلماسي با شانتاژهاي رسانه اي، ضلع ديگر اين تاكتيك يعني «تهديد» جمهوري اسلامي پررنگ مي شود.
باز به عنوان نمونه مي شود به مصاحبه اخير دنيس راس و جيمز جفري دو مقام سابق در سياست خارجي آمريكا اشاره كرد كه در گفت و گو با روزنامه «تايمز اسراييل» مدعي مي شوند در صورت حل نشدن ديپلماتيك موضوع هسته اي ايران، احتمال اقدام نظامي آمريكا عليه اين كشور در سال 2013 وجود دارد.
البته اين ادعا در حالي است كه پيش از اين بارها و به كرات، صهيونيست ها از حمله احتمالي به ايران در سال 2012 خبر مي دادند و هر چه مي گذشت بلوف بودن اين تهديدها بيشتر نمايان و عيان مي شد. در زمينه «تحريم ها و فشارهاي حقوق بشري» نيز مسئله روشن است. در تمامي سال ها و ماه هاي اخير بطور ثابت آمريكا و چند كشور غربي از اهرم تحريم ها و اتهام حقوق بشر عليه ايران استفاده كرده است. نمونه اخير در اين باره تصويب قطعنامه حقوق بشر بر ضد كشورمان در دو هفته پيش است و درباره تحريم ها نيز سه روز پيش ديويد كوهن معاون خزانه داري آمريكا از تحريم هاي جديد عليه ايران گفت و آن را «تحريم هاي به اصطلاح قدرتمند»! نام نهاد.
گفتني است: در موضوع تحريم ها هم پيش از اين تحريم هايي با عناويني چون تحريم هاي فراگير، هوشمند، فلج كننده و ... تصويب و اعمال شده است.
چهارم- اكنون سؤالي كه به ميان مي آيد اين است كه هدف از آن تاكتيك پنج ضلعي عليه ايران چيست؟
ترفندها و دسيسه ها بر ضد جمهوري اسلامي با ژست ديپلماتيك توأم با تحريم ها و فشارها و تهديدها و همچنين شانتاژها و عمليات هاي رواني بر مذاكرات هسته اي چه خطي را پيگيري و رهگيري مي كند؟
رصد دقيق تحركات دشمن و تأمل در تاكتيك پنج ضلعي آن نشان مي دهد آنها به دنبال مرعوب كردن برخي از دست اندركاران و القاي توهم به مردم با هدف ايران اسلامي و تحميل شرايط براي تن دادن به سازش هستند. چرا؟ چون ارزيابي و برآورد دشمن اين است كه اگر تاكتيك پنج ضلعي او، ايران را به سمت سازش سوق دهد يك اتفاق و دستاورد بزرگ در شرايط كنوني منطقه بدست آورده است و آن كاستن از عمق استراتژيك «جبهه مقاومت» است.
مگر نه اينكه دشمن دريافته و مي داند كه ايران اسلامي موتور محركه جبهه مقاومت است و «الگو» بودن جمهوري اسلامي سبب تقويت فزاينده گروه هاي مقاومت مي شود؟ خب، اگر پاسخ مثبت است -كه هست- پس دشمن از طريق مواجهه با ايران و تحميل خط سازش درصدد ضربه زدن به «گفتمان مقاومت» است.
پنجم- صورت ساده بازي دشمن عبارت است از ترور گفتمان و الگوي مقاومت از دالان «خط سازش» تحميلي بر ايران با يك تاكتيك پنج ضلعي كه درباره نتيجه آن بايد گفت برآورد دشمن درست از آب در نخواهد آمد همچنانكه جنگ 8 روزه غزه متفاوت از انتظار و ارزيابي صهيونيست ها رقم خورد و «گنبد آهنين» كه قرار بود برگ برنده آنها باشد به پاشنه آشيل تبديل شد و موشك هاي فجر حفره اي پرناشدني در چتر دفاعي صهيونيست ها ايجاد كرد.
از سوي ديگر، علت ناكامي دشمن علاوه بر ايستادگي و صلابت مثال زدني جمهوري اسلامي، در تضادها و تناقض هاي آن تاكتيك پنج ضلعي نيز مربوط است.
ژست ديپلماتيك همزمان با فشارها و تحريم ها تأثير نخواهد داشت و شانتاژ رسانه اي در اين ميان يا عمليات رواني بر مذاكرات هسته اي هم يك تاكتيك تكراري و نخ نما شده است كه بارها آزموده اند و تنها خاصيت آن پختگي و تجربه جمهوري اسلامي در مواجهه با آنها بوده است.
بنابراين هر چند جبهه غربي- عبري باور دارد كه اگر نتوانسته سوريه را به عنوان محوري از جبهه مقاومت از پا در بياورد و پس از نزديك به 500 روز از تهديد علني و رسمي، كماكان بشار اسد در قدرت باقي است به قدرت نرم جمهوري اسلامي باز مي گردد يا هر چند باور دارد كه پيروزي گروه هاي مقاومت در جنگ 8 روزه غزه ناشي از حمايت و نقش ايران اسلامي بوده است: اين بدان معنا نيست كه بتواند ايران را بسوي فضاي ضد مقاومت- بخوانيد سازش- سوق دهد.
به عبارت روشن تر دشمن آرزو مي كند كه براي تأثيرگذاري بر جبهه مقاومت، شرايط سازش را در ايران اسلامي تحميل كند و حال آن كه ماهيت و ساختار جمهوري اسلامي و قدرت نرم حاصل از آن مبتني بر مقاومت، ايستادگي و عدم سازش در برابر جبهه استكبار و زياده خواهان و افزون طلبان است.
حسام الدين برومند
 


دهنتوببند! (گفت و شنود)

گفت: صادق صبا، مدير بي بي سي فارسي به شهرام همايون مدير يكي ديگر از شبكه هاي ماهواره اي ضد انقلاب گفته است؛ دهانت را ببند و خفه شو!
گفتم: چرا؟! مگه چي شده كه دوباره سگ و گربه به هم پريده اند؟!
گفت: شهرام همايون در شبكه ماهواره اي خود ده ها مورد از سوءاستفاده جنسي مدير بي بي سي فارسي از ايرانيان فراري مذكر و مؤنث را با ذكر نام و مشخصات قربانيان فاش كرده و بي بي سي را ف...خانه وزارت خارجه انگليس معرفي كرده بود. و حالا صادق صبا به او مي گويد؛ تو هم از اين نمونه ها داري كه اگر دهانت را نبندي همه را فاش مي كنم.
گفتم: تازه متوجه شدم كه چرا به فتنه 88 مي گويند «جنبش سبز»! منظورشان از «جنبش» را كه بي بي سي نشان داده؛ حتما واژه «سبز» هم نكته انحرافي است!
گفت: بي بي سي كه اينهمه دم از حقوق بشر مي زند اولا؛ چرا خودش اين بلا را بر سر ايرانيان فراري آورده است و ثانيا؛ اگر از شهرام همايون هم نمونه هايي دارد چرا دهانش را بسته و چيزي نگفته است؟!
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو با يكي دعواش شده بود. با عصبانيت بهش گفت؛ مرتيكه! وقتي با من صحبت مي كني دهنتو ببند!
 


رئيس جمهور در ديدار سفير جديد ايرلند:

تحريم هاي غرب عليه ايران كودكانه است

رئيس جمهور با اشاره به توانمندي هاي اقتصادي جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد كه تحريم و فشارهاي اقتصادي عليه ملت ايران بچگانه است و مردم ما نه تنها با اين مشكلات در هم نمي شكنند بلكه با قدرت بيشتري در مسير پيشرفت و عزت ايران اسلامي گام برمي دارند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد در ديدار «ليور گروگن» سفير جديد ايرلند روابط دو كشور ايران و ايرلند را تاريخي و ديرينه دانست و اظهار داشت: هيچ نقطه منفي در تاريخ روابط دو كشور وجود نداشته و مي توان بدون هيچ گونه محدوديتي روابط دو كشور را تا حداكثر ممكن گسترش داد.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه برپايي عدالت موجب ايجاد صلح، امنيت و دوستي پايدار در جهان خواهد شد و چنين شرايطي به نفع همه ملت هاست، گفت: مشكلات كنوني جهان از ناحيه عده اي است كه خواهان تسلط بر دنيا هستند و با شعار حقوق بشر و دموكراسي قصد دارند منافع ساير ملت ها را به نفع خود مصادره كنند.
احمدي نژاد با بيان اينكه مسائل و مشكلات را نمي توان با جنگ حل و فصل كرد، خاطر نشان كرد: مستكبران كه روزي از صدام عليه ملت ايران حمايت كردند، امروز نيز به بهانه هسته اي با ايران مخالفت و دشمني مي كنند در حاليكه ملت ايران هميشه اهل گفتگو و تعامل بوده و بيشترين همكاري ها را در اين زمينه انجام داده و معتقديم راهي جز گفتگو و تعامل وجود ندارد.
احمدي نژاد تحريم و فشارهاي اقتصادي دشمنان عليه ملت ايران را موضوعي بچه گانه توصيف كرد و اظهار داشت: ايران كشوري بزرگ با اقتصادي گسترده است و با اين گونه مشكلات در هم نمي شكند و به رغم فشارهاي فراوان، توانمندي ها و روحيه خود را بازيافته و در مسير پيشرفت و عزت گام برمي دارد البته از شرايط موجود استقبال نمي كنيم و معتقديم دوستي به نفع همه خواهد بود.
وي اظهار داشت: با وجود تحريم عليه ملت ايران امروز همگان شاهدند كه مشكلات اقتصادي كشورهاي اروپايي، نسبت به ايران بيشتر است.
«ليور گروگن» سفير جديد ايرلند نيز در اين ديدار با تقديم استوارنامه خود به احمدي نژاد اظهار داشت: روابط ايران و ايرلند روابطي ديرينه بوده و ايرلند ساليان سال با ايران كه تمدني هزارساله دارد، رابطه دوستانه داشته است.
همچنين محمود احمدي نژاد روز يكشنبه با «محمدسعيد منتاي ادريس» سفير جديد اريتره ديدار كرد.
در اين ملاقات رئيس جمهور تسريع در اجرايي كردن توافقات دو جانبه را خواستار شد و اظهار كرد: ايران هيچ محدوديتي براي افزايش سطح روابط خود با اريتره ندارد.
منتاي ادريس سفير جديد اريتره نيز در اين ديدار ضمن تقديم استوارنامه خود به رئيس جمهوري بر افزايش ارتقاي سطح روابط اين كشور با جمهوري اسلامي ايران تاكيد كرد و آن را به نفع دو كشور دانست.
گفتني است، علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان نيز روز يكشنبه در ديدارهاي جداگانه اي سفراي كشورهاي ايرلند، ايتاليا و سوريه را به حضور پذيرفت. صالحي در اين ملاقات ها آمادگي كشورمان را براي توسعه و گسترش همكاري هاي دوجانبه با اين كشورها اعلام كرد.

 


ولايتي: مخالفان مرسي سال ها در خدمت حسني مبارك بودند

مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامي در امور بين الملل اظهار داشت: مخالفان امروز «محمد مرسي» رئيس جمهوري مصر سالها در خدمت «حسني مبارك» بودند.
دكترعلي اكبرولايتي ديروز در دومين روز از كنگره جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي با يادآوري تحولات اخير مصر و اعتراضات به تصميم رئيس جمهوري اين كشور افزود: مخالفان چون در اكثريت قرار ندارند و در دو انتخابات قبلي شكست خوردند، به خيابان ها مي ريزند و اوباما هم به مرسي نصيحت مي كند كه با اينها مذاكره كن!
مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامي در امور بين الملل اضافه كرد: معترضين امروز در مصر، سالها در خدمت حسني مباركي بودند كه مصر را تبديل به برده رژيم اسرائيل كرده بود و حالا اين افراد در برابر مرسي قرار گرفته اند.
ولايتي گفت: در هر كشوري كه عليه نظام مردمي تظاهرات صورت مي گيرد، سفير كشور غربي به پشتيباني قدرت بزرگ نظامي، با مخالفين تماس برقرار مي كند و در امور داخلي آن كشور دخالت مي كند.
دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي با بيان اينكه واژه بهار عربي را كشورهاي غربي براي ممانعت از اشاعه اسلام خواهي ايجاد كردند، تاكيد كرد: بهار عربي يعني «پان عربيسم احيا شده» در حالي كه شعارهايي كه در خيابان هاي عربي سر داده مي شود اسلامي است؛ ناصريسم نوعي پان عربيسم و ناسيوناليسم غليظ عربي بود كه در هيچ كدام از شعارهاي موجود سر داده نمي شود.
ولايتي در ادامه سخنانش اظهار داشت: وظيفه روابط عمومي ها تبليغ آن چيزي است كه مردم مسلمان به آن اعتقاد دارند و منافع جهان اسلام را در پي دارد؛ روابط عمومي ها ضمن تبليغ اعتقادات مردم و منافع اسلام نبايد از ملامت هر ملامت كننده اي بهراسند.
وي گفت: در سياست نمي توان پيش بيني قطعي كرد اما برخي از واقعيت ها مانند خورشيد است و نمي شود آن را كتمان كرد؛ بيداري اسلامي نيز در جهان اسلام آغاز شده و بدون ترديد منشا آن نيز ايران است.
ولايتي با يادآوري شكست رژيم صهيونيستي از جريان مقاومت در جنگ 33 روزه لبنان و جنگ هاي 22 روزه و 8 روزه غزه كه با كمك ايران صورت گرفت، افزود: ايران از اسلام و اسلام گرايي در جهان اسلام حمايت مي كند و همواره شعار وحدت را سر داده است.
دومين كنگره جهاني كارگزاران مسلمان روابط عمومي روز شنبه با پيام رئيس جمهوري اسلامي ايران در تهران آغاز به كار كرد و ديروز به كار خود پايان خواهد داد.
 


بيانيه ستاد حقوق بشر به مناسبت روز جهاني حقوق بشر

ستاد حقوق بشر جمهوري اسلامي با صدور بيانيه اي روز دهم دسامبر مصادف بار روز جهاني حقوق بشر را فرصتي مغتنم براي پرده برداري از چهره واقعي غرب در بحث حقوق بشر دانست.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني ستاد حقوق بشر قوه قضائيه ، اين بيانيه با اشاره به اينكه كشورهاي غربي خصوصا آمريكا با آن كارنامه كريهي كه از اقدامات ضد انساني در سطح جهاني دارند صلاحيت پرچمداري حقوق بشر را ندارند ، مي افزايد: جهانشمولي حقوق بشر به معناي تحميل فكر يك گروه بر ساير ملت ها نيست بلكه به معناي تضمين حقوق همه ملت ها و فرهنگ ها در يك مشاركت جهاني عادلانه است .
بيانيه ستادحقوق بشر با ابراز تاسف از سوء استفاده هايي كه از عنوان حقوق بشر، توسط آمريكا و برخي دول غربي در سطح جهان به عمل مي آيد بر لزوم تطهير و پاكيزه شدن چهره سازمان ملل تاكيد كرده و لازم مي داند كه سازمان ملل دامن خود را از دفاع از روش منحوس تروريسم، تحت نقاب حقوق بشر پاك كند .
اين بيانيه با تاكيد براينكه اسناد فعلي حقوق بشر و مكانيزم هاي پيگيري آن در سطح بين المللي داراي نواقص بسيار جدي است، مي افزايد: اين نواقص اين امكان را ايجاد كرده است كه كشورهاي غربي و فاتحان جنگ جهاني دوم در دهه هاي گذشته از آن در جهت بسط سيطره خود و تحميل ايدئولوژي سكولار- ليبرال به دنيا سوء استفاده كنند .
در بيانيه ستاد حقوق بشر ضمن تاكيد بر پايبندي جمهوري اسلامي ايران به مسائل حقوق بشري آمده است: جمهوري اسلامي در تمام عرصه هاي بين المللي در امر حقوق بشر حضور فعال داشته و خواهد داشت و ضمن ايستادگي در برابر سوء استفاده هاي جاري از عنوان حقوق بشر همكاري سازنده و فعال با ساير ملل را براي تعميق و توسعه نظري و عملي در زمينه حقوق بشر اعلام مي كند.
 


ديدار باقري با نماينده چين در 1+5

معاون سياست خارجي و امنيت بين الملل دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان در سفر به چين با نماينده اين كشور در گروه 1+5 گفت وگو كرد.
علي باقري، معاون سعيد جليلي در سفر دو روزه كه به دعوت مقامات وزارت امور خارجه چين انجام شد با معاون وزير خارجه اين كشور كه همزمان نماينده چين در گروه 1+5 در مذاكرات با ايران است درباره مسائل دوجانبه منطقه اي و بين المللي و نيز آخرين تحولات موضوع هسته اي گفت وگو و تبادل نظر كرد.
به گزارش ايسنا، همچنين باقري در نشستي با نخبگان چيني ديدار و در جمع آنها سخنراني كرد.
 


كيهان و خوانندگان

سامانه پيام كوتاه 32320003
¤ توپي كه غربي ها از زمين نوزاد نامشروع خود به زمين مسلمانان انداخته اند براي اين است كه اين نوزاد نامشروع بتواند به اهداف شوم خود برسد. بايد اين توپ را به زمين دشمن اصلي يعني صهيونيست برگرداند و چه شيعه و سني و تمام مردم آزاده دنيا را بايد آگاه كرد كه دشمن اصلي بشريت صهيونيست است و از اين تفرقه افكني ها فقط غرب و صهيونيسم سود خواهد برد.
8605---0912
¤ نتيجه ناديده گرفتن مردم سوريه و همراه شدن با برخي سران بي غيرت عرب در اين زمينه و معرفي سفير به دشمن شماره يك مسلمين (رژيم اشغالگر قدس) و همسو شدن با آمريكا در برخي زمينه ها و ناديده گرفتن خواست مردم در قطع ارتباط با آمريكاي جنايتكار آن مي شود كه رژيم مصر به بحراني شبيه سوريه دچار شود و شك نداشته باشند كه هم شيطان بزرگ و هم رژيم اشغالگر قدس و هم سران مرتجع عرب كه دخيل در ناامني سوريه هستند شريك در اغتشاش هاي مصر نيز مي باشند لازم است پس از خلاصي از اين مشكل به ياري حضرت حق تدبير اساسي در اين زمينه ها صورت گيرد و مردم مصر نيز از اين امتحان سربلند بيرون آيند.
طالعي
¤ ناآرامي هايي كه در كشورهاي مستقل خاورميانه ديده مي شود اگرچه ظاهرا بر سر موضوعات متفاوتي است اما آبشخور آنها به رژيم صهيونيستي ختم مي شود. ناآرامي هاي مصر حاكي از آن است كه اولويت غربي ها اين است كه بدانند الان رژيم صهيونيستي دنبال چيست، رژيم صهيونيستي از اينكه شريعت اسلامي مبنايي براي قوانين مصر در قانون جديد باشد به شدت نگران است و مقتدر شدن مصر را به ضرر خود مي دانند. لذا به هر ترفندي دست مي زنند تا اقليت را در مقابل اكثريت اسلامگرا تقويت كنند و مصر نتواند در يك چارچوب مدون اسلامي آينده را شكل دهد، ناآرامي ها در لبنان و سوريه هم از سوي رژيم صهيونيستي هدايت مي شود هرگز نبايد تصور شود اين ناآرامي ها و فتنه ها تمام مي شود چون تا زماني كه اين غده سرطاني در اين منطقه هست و غربي ها بابت امنيت آن دل نگراني دارند حاضرند كل منطقه پيرامون اسرائيل را به آتش بكشند.
رضايي
¤ پذيرفته شدن فلسطين به عنوان كشور ناظر در سازمان ملل و همچنين راي اكثريت كشورهاي عضو سازمان ملل به لزوم بازرسي از تاسيسات هسته اي رژيم صهيونيستي همه ريشه در سياست ضدسلطه چندين ساله جمهوري اسلامي دارد.
8007---0919
¤ لازم است عزيزاني كه پهپادهاي دشمنان را شكار مي كنند مورد تشويق ويژه قرار گيرند. وقتي فوتباليست ها به خاطر يك توپ و گل زدن در دروازه رقم هاي ميلياردي مي گيرند، نبايد از غيورمردان كشورمان تقدير و تشكر شود؟
8751---0912
¤ روستاي شيخ و مسجد اوليا در بخش كبودرآهنگ همدان 6 كيلومتر آن خاكي است و بچه ها در سرماي زمستان در زميني پر از گل و لاي بايد به مدرسه بروند اين روستا آسفالت نشده است و سيل هم بخشي از جاده را از بين برده است آيا كسي نيست به وضعيت اين روستاها رسيدگي كند؟
7689---0912
¤ وقتي باشگاه ميلان متعلق به فرد فاسدي مانند برلوسكوني كه ارتباط تنگاتنگ با رژيم صهيونيستي دارد مي باشد جاي سؤال است كه چرا مديرعامل تيم پرسپوليس تلاش مي كند با چنين باشگاهي همكاري داشته باشد.
6406---0912
¤ يك كارگاه توليدي ماشين لباسشويي بشكه اي در اصفهان دارم. نمونه برداري براي استاندارد قبلا 20 هزار تومان بود، و الان به 320 هزار تومان افزايش يافته است. چرا وقتي در شرايط تحريم هستيم تعرفه را چندين برابر مي كنند و ما را تحت فشار مي گذارند. بنده هر ماه بايد 500 هزار تومان براي كارهاي اداري هزينه كنم و الان به جايي رسيده ام كه پس از 20 سال بايد در كارگاه خود را ببندم.
يك شهروند اصفهاني
¤ حدود 4 ماه از صدور حكم دادگاه بدوي متهمين فساد كلان اقتصادي به اصطلاح سه هزار ميليارد توماني مي گذرد چرا ديوان عالي كشور در تاييد احكام اين متهمين فرصت سوزي مي كند؟ مردم بي صبرانه منتظر رسيدگي و صدور احكام چنين متهميني در حداقل فرصت هستند.
8516---0919
¤ هنوز اتوبوسهايي كه در برخي مناطق شهر تردد مي كنند از اتوبوسهاي قديمي است ميني بوس هاي قديمي فيات هم هنوز در شهر رفت و آمد دارند و دودي كه از اگزوز اين خودروها خارج مي شود به هيچ طريق قابل اصلاح نيست. اين خودروها فقط بايد از سطح شهر جمع و اسقاط شوند. تا بدين ترتيب گامهاي مثبتي در رفع كاهش آلودگي هوا برداشته شود. همچنين تا وقتي روزانه فقط دو هزار خودرو ساخت داخل شماره گذاري مي شود چگونه مي توان به آلوده نشده هواي تهران و شهرهاي بزرگ ديگر اميدي داشت؟
مسعودي و 5621---0912
¤ براي حل مشكل آلودگي تهران بايد از برخي از نقاط تهران هواي تازه وارد و از برخي نقاط ديگر هواي آلوده خارج شود و اگر اجازه برج سازي و تراكم در آن مناطق بدهيم باعث مي شود شريانهاي تنفسي شهر بسته و شهر دچار انسداد شود و باد نتواند چرخش طبيعي خود را در تهران انجام دهد. اين مشكل از طريق باز گذاشتن راههاي شريانهاي تنفسي شهر مثل فرحزاد، لويزان و است و ساختمان سازي و برج سازي در اين مناطق بايد قطع شود و به جاي آن درختكاري شود.
رضا كيان زاده
¤ از مسئولين فرهنگي انتظار مي رود بر تبليغات شركت ها و مراكز دولتي و غيردولتي از جمله شركت ايرانسل نظارت بيشتري داشته باشند. اين چه نوع تبليغاتي است كه براي كاهش هزينه از ساعت 2 بامداد تا 7 صبح اقدام كنيد؟! «حرفهايي كه نمي توانيد بزنيد و» بيانگر ترويج چه نوع ادبيات و سبك زندگي مردم است؟! صدا و سيما نيز گويا فقط به فكر دريافت هزينه تبليغات است.
صالحي
¤ ديگر بيمارستاني به نام دولتي وجود ندارد چون در تمام بيمارستانهاي موجود در كشور براي بستري شدن و عمل جراحي يك بيمار تا دينار آخر هزينه ها را دريافت مي كنند. متاسفانه اختصاص 02 تا 03 درصد درآمد حاصل از يارانه ها نه تنها چنين خدماتي را رايگان به مردم ارائه نداد بلكه تعرفه هايشان از قبل بيشتر شد. و اسم آن را هم گذاشته اند خودگرداني!
هموطني از سراب
¤ از مسئولين امر در دانشگاه آزاد اسلامي درخواست مي شود براي جلوگيري از خروج جوانان در ترم بهمن ماه اقدام به پذيرش دانشجوي دكتري نمايند.
يك داوطلب دكتري
¤ از بانك مركزي درخواست مي شود براي وقت مردم ارزش قائل شوند و با نظارت و در صورت لزوم جذب جوانان بيكار نسبت به پاسخگويي به مراجعين بانكها در اسرع وقت اقدام نمايند. در اكثر بانكهاي دولتي و برخي بانك هاي خصوصي بارها مشاهده شده كه از باجه هاي موجود به طور ميانگين شبيه پمپ هاي گاز سي ان جي يك دوم آنها كار نمي كنند و جمعيت مراجعه كننده در صندلي ها و بعضا سرپا منتظر نوبت هستند. براي نمونه به بانكهاي ملي خيابان 71 شهريور ميدان شكوفه و 71 شهريور شمالي روبروي خيابان خشكبارچي مراجعه نماييد تا از نزديك گفته هاي ما را تصديق كنيد.
شكوري
¤ به رغم گران شدن قطعات خودرو و عدم افزايش كرايه هاي آژانس هاي اسلامشهر متاسفانه كارت هاي سوخت اين آژانسها بدون هيچ دليلي سوخته و كسي هم پاسخگو نيست از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.
6020---0091
¤ در خبرها آمده بود كه معاون وزير محترم آموزش و پرورش دستور ساخت مدرسه 21 كلاسه براي روستاي «شين آباد» پيرانشهر كه دچار حريق شده را دادند از ايشان انتظار داريم براي اينكه حوادث مشابهي براي مدرسه روستاي ما «مار نگاز» سنقر كليايي كه در سيصد متري لوله اصلي گاز قرار دارد پيش نيايد، تدبيري براي اين مدرسه نيز بنمايند.
حمزه كماسي
¤ از مسئولين راه و شهرسازي استان گيلان درخواست مي شود مشكل جاده روستاي آل ييلاق تالش را كه بسيار خراب و با بارندگي جاده مسدود مي شود، برطرف نمايند. همچنين رفت وآمد در اين روستا در شب به دليل نبود برق به دشواري انجام مي شود و شايسته است شركت برق استان نيز اين مشكل روستا را برطرف كند.
علي اكبري
¤ از مسئولين بانك مركزي بپرسيد سايت وام ازدواج بانكها كي باز مي شود؟
6201---0093
¤ در شهرستان بوشهر برق اكثر بانك ها و ساختمان هاي اداره از شب تا صبح روشن است. وقتي اعتراض مي كنيم ناراحت مي شوند كه چرا تذكر مي دهيم.
1406---7091
 


تودهني ضريح امام حسين (ع) به دروغ بافي هاي بي بي سي (خبر ويژه)

شبكه دولتي انگليس با نقض دروغ پراكني هاي ممتد خود اعتراف كرد رويكرد به مذهب در ايران رو به فزوني است و بنابراين اپوزيسيون و جريان هاي سكولار بايد از درگيري علني با مذهب پرهيز كنند.
گروه هاي ضد انقلاب با هدايت شبكه هايي نظير بي بي سي، در فتنه و آشوب سال 88 نقاب از چهره برداشته و علناً به هتاكي عليه مقدسات اسلامي پرداختند.
اما بي بي سي اكنون در تحليلي با اشاره به استقبال بي نظير مردم شهرهاي مختلف ايران از ضريح مطهر حضرت امام حسين عليه السلام مي نويسد: بهانه نگارش اين تحليل، نه فقط مشاركت بخش هاي مهمي از جامعه ايران در آيين هاي عزاداري دهه نخست محرم و عاشورا كه همچنين حضور معنادار و تأمل برانگيز درصد قابل توجهي از شهروندان ايران در شهرهاي مختلف و در مراسم استقبال از «ضريح امام حسين» در مسير انتقال آن به كربلاست. گزارش هاي تصويري و خبري كه خبرگزاري هاي مختلف داخل ايران از اين رخداد (استقبال از ضريح در مسير) منتشر كرده اند، بسيار قابل تأمل و نشان دهنده واقعيت هايي غيرقابل انكار در كشور است. اين همان نكته اي است كه نگارنده مايل است توجه مخاطبان سكولار خود، به ويژه كنشگران سياسي عرفي را به آن جلب كند.
تحليلگر بي بي سي مي افزايد: بركنار از نسبت لايه هاي اجتماعي با حكومت ديني مستقر در ايران، و نيز مستقل از حاكميت اقتدارگرايان، شواهد مهمي از تداوم رويكردهاي مذهبي و زندگي مبتني بر نقطه عزيمت هاي ديني در بخش مهمي از جامعه ايران وجود دارد. برخي نظرسنجي هاي معتبر كه در سال هاي گذشته در كشور انجام شد (از جمله دو پيمايش ارزش ها و نگرش هاي ايرانيان) چنين مدعايي را تأييد مي كنند. بنابراين كنشگران سكولار ناگزير به مواجهه واقع بينانه و مدبرانه با اين واقعيت اجتماعي در ايران هستند.
شبكه دولتي انگليس تأكيد كرد: اگر اين وضع به دقت چنان كه هست، مورد ارزيابي قرار نگيرد، خط مشي گذاري و طراحي راهبرد سياسي مي تواند با نواقص و اختلال هاي جدي توام شود و در مسير اجرا و تحقق، كاميابي كمتر و كمتر شود. به تعبيري، در برآورد «نقاط قوت و ضعف، و تهديدها و فرصت ها» به قصد سياست گذاري استراتژيك، بي توجهي به باورهاي مذهبي جامعه، و علائق ديني لايه هاي اجتماعي گوناگون، و نيز منابع و مراجع بازتوليد و تهييج و مديريت اين اعتقادات، مي تواند نيل به چشم اندازهاي مطلوب و مورد نظر را به شدت متأثر، و حتي منتفي سازد.
بي بي سي خواستار توجه گروهك هاي ضد انقلاب به «حساسيت ها و درك تعصب ها و رعايت حوزه هاي مقدس باورهاي مذهبي اقشار متدين» شد و افزود: بي توجهي به اين عرصه ها و مفاهيم، مي تواند آسيب هاي معنادار و هزينه هاي سنگين براي نيروهاي سكولار در برداشته باشد. اين، نكته اي است كه متأسفانه از سوي برخي كنشگران سياسي سكولار و فعالان رسانه اي عرفي ناديده گرفته مي شود، و همزمان موجب ريزش بخش هايي از حاميان و همراهان جنبش تغييرخواهي مي گردد. رويكردهاي مذهبي در ايران ضعيف نشده يا به حاشيه نرفته است.


 


خاطره سازي مأموريت جديد حلقه ماسوني لندن (خبر ويژه)

گزارش رسيده به كيهان حاكي از آن است كه يك محفل ضدانقلابي لندن نشين تصميم گرفته است براي خاطره سازي عليه مسئولان طراز اول انقلاب به سراغ اعضاي قديمي نهضت آزادي و جبهه ملي برود كه در سال هاي اوليه پس از انقلاب در دولت موقت مسئوليت داشته و اكنون با نظام فاصله گرفته و به دوران كهنسالي نيز رسيده اند. چندي پيش حلقه ماسوني لندن -جرس- با مديريت مشترك عطاءالله مهاجراني، محسن كديور و عبدالعلي بازرگان به سراغ آقاي احمد صدر حاج سيدجوادي وزير كشور دولت موقت رفته بودند ولي آنچه كه وي با عنوان خاطره از دادگاه رهبرمعظم انقلاب در دوران طاغوت نقل كرد به دليل غيرواقعي بودن آن با اعتراض برخي از گروههاي اپوزيسيون روبرو شد و جرس به طور تلويحي كهنسال بودن وي و ابتلاء به عارضه فراموشي را براي توجيه آن، بهانه كرد ولي در فاز جديد قرار است دكتر ابراهيم يزدي مديريت صحنه را برعهده داشته باشد و از مواردي كه اسناد موجود بر غيرواقعي بودن آن دلالت مي كند جلوگيري نمايد. گفته مي شود علت اصلي در انتخاب افراد مورد اشاره، كهولت سن آنهاست كه معمولا با عارضه فراموشي همراه است و محفل لندن نشين اين عارضه را در كنار كهولت سن و سال هاي پاياني عمر افراد ياد شده، زمينه مناسبي براي خاطره سازي از زبان آنها تلقي مي كند.
گفتني است احمد صدر حاج سيدجوادي در مصاحبه چندي پيش جرس با وي به وكالت خود براي رهبر معظم انقلاب در دادگاه زمان شاه پرداخته و گفته بود؛
«در آن پرونده آيت الله خامنه اي به جرم سخنراني عليه رژيم محاكمه مي شدند و آقاي هاشمي به اصرار از من خواستند كه وكالت ايشان را برعهده بگيرم. در آن زمان روساي دادگاه ها در مشهد به هيچ وجه نمي خواستند كه دستورات مقامات امنيتي را اجرا كنند و نوعي استقلال داشتند... در دادگاه من مسئله خلافي از سوي قاضي و مسئولان دادگاه نديدم و با اين كه در بيرون عناصر و عوامل شاه و ساواك با سردادن شعارهاي تند، سعي در تاثيرگذاري بر روند دادگاه را داشتند، اما قاضي پرونده با كمال درستي راي بر برائت آقاي خامنه اي صادر كرد»!
اينهمه خلاف واقع كه -كهولت سن نمي تواند تنها علت آن باشد- در حالي است كه اولا؛ ماجرا به اوايل سال 1357- دوران اوج گيري انقلاب- و دوران تبعيد رهبر معظم انقلاب مربوط است. ثانيا؛ وكالت حضرت آقا را برادر ايشان جناب سيدمحمد خامنه اي و يك وكيل ديگر برعهده داشتند و آقاي حاج سيدجوادي كه آن روزها همراه با هدايت الله متين دفتري پز حمايت از زندانيان و تبعيدي هاي سياسي را گرفته بودند، يكي از شخصيت هاي روحاني- ظاهرا آيت الله هاشمي- را واسطه كردند كه ايشان هم به عنوان يكي از وكلا در پرونده حضور داشته باشد. ثالثا؛ و مهمتر از بقيه موارد اين كه آن پرونده هرگز به دادگاه نرسيد و رژيم كه با موج پرشتاب و سراسري انقلاب روبرو شده بود، پرونده را در همان مراحل اوليه مختومه اعلام كرد. رابعا؛ در آن هنگام تظاهرات ضد رژيم شاه سراسر كشور را فرا گرفته بود و عوامل شاه و ساواك نه فقط جرأت آفتابي شدن در ميان مردم را نداشتند بلكه بسياري از آنها به زندگي مخفي روي آورده و يا در حال خروج از كشور بودند. بنابراين ادعاي آقاي حاج سيدجوادي مبني بر اين كه «عوامل شاه و ساواك در بيرون دادگاه با سردادن شعارهاي تند سعي در تاثيرگذاري بر روند دادگاه را داشتند»! از آن دروغ هاي شاخدار است! ضمن آن كه اساسا دادگاهي تشكيل نشده بود كه عوامل مورد اشاره آقاي حاج سيدجوادي در بيرون محوطه آن شعارهاي- به قول ايشان- تند! و... سربدهند! خامسا؛ ادعاي آقاي حاج سيدجوادي درباره اين كه روساي دادگاه ها حاضر به اجراي دستور مقامات امنيتي نبودند! فقط خنده دار است و نه فقط اسناد مكتوب باقيمانده از رژيم شاه- از جمله اسناد لانه جاسوسي كه جاي آقاي حاج سيدجوادي هم در آن ميان خالي نيست- حكايت از تسلط كامل ساواك بر اينگونه پرونده ها داشت، خاطره آن روزها نيز هنوز از ذهن مردم پاك نشده است. سادسا؛ اساسا پرونده هاي سياسي به دادگاه هاي عادي ارجاع نمي شد، بلكه صرفا به دادسراهاي نظامي مي رفت.
بديهي است كه اينهمه دروغ شاخدار نمي تواند تنها به علت كهولت سن و عارضه فراموشي باشد، بلكه از برنامه ريزي ديكته شده به محفل ماسوني لندن براي دروغ پردازي و خاطره سازي حكايت مي كند. برنامه اي كه هرچند در مورد ياد شده با شكست روبرو شد و انتقاد برخي از محافل اپوزيسيون را در پي داشت ولي احتمالا قرار است روي شمار ديگري از اعضاي كهنسال نهضتي و جبهه ملي و.... نيز تجربه شود!
 


مرعشي: هاشمي 6 ماه قبل از دوم خرداد به كارگزاران گفت برويد كمك خاتمي (خبر ويژه)

سخنگوي كارگزاران مي گويد هاشمي رفسنجاني 6 ماه پيش از انتخابات رياست جمهوري سال 76 از اين حزب خواسته بود به كمك خاتمي بروند. در آن زمان خاتمي رقيب اصلي ناطق نوري بود.
حسين مرعشي در مصاحبه با روزنامه زنجيره اي اعتماد و درباره اين سؤال كه در انتخابات سال 76 آيا از قبل مي دانستيد آقاي هاشمي مي خواهد چه كار بكند، گفت: بله، آقاي هاشمي در سال 1376 نقش برجسته اي براي انتقال قدرت در ايران انجام داد. پس از آنكه آقاي خاتمي در آستانه كانديداتوري خود با آقاي هاشمي ملاقات داشت، من نظر آقاي هاشمي درباره پشتيباني از آقاي خاتمي را جويا شدم تا موضوع را به شوراي مركزي كارگزاران منتقل كنم. آقاي هاشمي به من گفتند: آقاي خاتمي برنامه خيلي خوبي دارد. آقاي خاتمي گفته است برنامه توسعه اقتصادي كه شما شروع كرده ايد بايد ادامه پيدا كند و به آن توسعه سياسي و فرهنگي هم اضافه شود. آقاي هاشمي گفتند: «اين برنامه خيلي خوبي است و شما برويد كمك كنيد.» آن وقت، درست شش ماه پيش از انتخابات جهت كارگزاران تعيين شد. در آن زمان مسئولان اصولگرا روي رقابت سه جانبه فكر كرده بودند؛ از كارگزاران يك نفر، از روحانيون يك نفر و از جناح راست هم يك نفر و چون ما با هم رقابت مي كرديم، جناح راست برنده انتخابات مي شد. با هوشياري سياسي كارگزاران آن برنامه سياسي طراحي شده برهم خورد و انتخابات دو قطبي شد. ائتلاف كارگزاران و جناح چپ آن زمان كار جناح راست را سخت كرد.
يادآور مي شود در آن زمان هاشمي و ناطق نوري هر دو عضو شوراي مركزي جامعه روحانيت محسوب مي شدند و انگاره عمومي اين بود كه ناطق نوري از سوي هاشمي حمايت مي شود و ادامه سياست هاي دولت اوست و در مقابل، خاتمي رويكردي انتقادي دارد.
مرعشي در بخش ديگري از اين مصاحبه درباره عدم حمايت هاشمي از كرباسچي به هنگام محاكمه و بازداشت وي گفت: بالاخره اين گلايه در تاريخ از آقاي هاشمي مانده است ولي سهم بيشتر اين گلايه از آقاي خاتمي است چون آقاي خاتمي رئيس جمهور وقت بود. حتي دوستان در مشورت ها به آقاي خاتمي گفته بودند كه آقاي كرباسچي پروژه آقاي هاشمي است و شما خودتان را خرج او نكنيد. همكاري كارگزاران با دولت آقاي خاتمي ادامه داشت اما پس از برخورد با آقاي كرباسچي كمرنگ تر شد. بايد توجه داشته باشيم در گروه هاي هوادار آقاي خاتمي، منتقدان جدي سياست هاي آقاي هاشمي حضور پررنگي داشتند. يكي از اشتباه هاي استراتژيك آنها، زدن آقاي هاشمي بود.
سخنگوي كارگزاران درباره دودستگي اين حزب در انتخابات سال 88 و حمايت كرباسچي- برخلاف ديگر اعضا -از كروبي مي گويد: حزب منسجم بود اما آقاي كرباسچي شخصاً تخلف حزبي كرد، منتها به خاطر رعايت فضاي انتخابات، شوراي مركزي تصميمي براي برخورد با ايشان نگرفت. آقاي كرباسچي خودشان هم قصد استعفا داشتند و بين اعضاي شوراي مركزي هم بحث پذيرش استعفا جدي بود ولي ملاحظه فضاي انتخابات مانع اين اقدام شد، آقاي كرباسچي نشان داد كه پايبند به انضباط حزبي نيست. اين تصميم در آن مقطع ضربه بدي به حزب زد.
وي در اين مصاحبه مجدداً تأكيد كرد كه همچنان كارگزاران را «حزب ليبرال دموكرات مسلمان» مي داند اما دو سال و نيم است كه فعاليتش در اين حزب معلق است.
گفتني است كه برخلاف ادعاي آقاي مرعشي در جريان محاكمه آقاي كرباسچي نزديك به 20 تن از وزرا، معاونين وزرا و مسئولان دولت هاي كارگزاران و اصلاحات به حمايت از وي در جلسه دادگاه حضور مي يافتند و روزنامه هاي زنجيره اي كه تحت مديريت كارگزاران و اصلاح طلبان بود تبليغات پرحجم و گسترده اي را به دفاع از آقاي كرباسچي و تخطئه دادگاه به راه انداخته بودند. تا آنجا كه از وي با عنوان «اميركبير ايران»! ياد مي كردند و از سوي ديگر در انتخابات رياست جمهوري دهم نيز حمايت كرباسچي از كروبي زير سؤال بود و گفته مي شد كه وي به موسوي رأي داده است!
 


مدير بي بي سي به شهرام همايون دهانت را ببند، هر دو بي شرفيم! (خبر ويژه)

رئيس بي بي سي فارسي، مدير شبكه ماهواره اي كانال يك را تهديد كرد كه اگر به افشاگري هايش ادامه دهد، او هم مقابله به مثل خواهد كرد و چيزهايي را لو خواهد داد كه ممكن است موجب شكايت شود.
شهرام همايون مدير شبكه لس آنجلسي كانال يك اخيراً درباره مسائل پشت پرده و رسوايي هاي بي بي سي و صداي آمريكا گفته بود: به جرأت مي توانم بگويم كه در طول تاريخ فعاليت رسانه اي خود هيچ نقطه سياهي ندارم در حالي كه پرونده بي بي سي فارسي و صداي آمريكا مشخص است. شبكه اي كه در آن دختران ايراني طعمه هوسراني صادق صبا مي شوند، آيا جايگاهي براي سردادن شعار آزادي انسان هاست؟ يا يك وطن پرست مي تواند بپذيرد در شبكه اي كار كند كه دختر ايراني را كه مورد تجاوز قرار گرفته، طرد و به مجري تجاوزگر پست بالاتر بدهند؟
در واكنش به اظهارات شهرام همايون، صادق صبا مدير بي بي سي فارسي كه مدت هاست اخبار مربوط به رسوايي ها و بهره كشي هاي وي در محافل رسانه اي ضد انقلاب منتشر مي شود، نوشت: به مديريت اين شبكه لس آنجلسي پيشنهاد مي كنم اولاً دست از طرح اينگونه ادعاها برداشته و از رسانه بي بي سي و كساني كه آنها را مورد هجمه قرار داده عذرخواهي كند در غير اين صورت مجبور مي شوم پرونده بايگاني شده و خاك خورده اش را در زمينه كلاهبرداري هاي «راديو پدر»، «جنبش ما هستيم» و... دوباره به جريان بياندازم و از اين طريق البته اعاده حيثيت كنم.
وي تهديد كرد: فكر مي كنم در صورت افشاي اين پرونده ها افراد زيادي كه از اين شخص و همكاران به اصطلاح حق به جانبش شكايت داشته و دارند بتوانند حقوق پايمال شده خود را در طول اين سال ها بازپس گيرند.
صادق صبا توضيح نداده كه اگر واقعاً از تضييع حقوق افرادي آگاه است چرا براي سالها كتمان حقيقت كرده و اكنون صرفاً براي بستن دهان شهرام همايون تهديد به افشاي برخي ماجراهاي مشابه مي كند؟!
مدير بي بي سي فارسي در عين حال فاصله گرفتن اين شبكه از سلطنت طلبان را با قاطعيت رد كرد و نوشت: اگر ما و بي بي سي فارسي با سلطنت طلب ها، شهبانو فرح پهلوي و فرزند شاهنشاه آريا مهر، رضا پهلوي مشكل داشتيم هيچ گاه از آنها براي حضور در اين رسانه دعوت به عمل نمي آورديم و از طرفي شاهزاده رضا پهلوي و شهبانو فرح پهلوي اگر به بي بي سي معتقد نبودند درخواست ما را براي مصاحبه هرگز نمي پذيرفتند. نمي دانم چرا برخي كاسه داغ تر از آش مي شوند.
يادآور مي شود اسم رمز آغاز كوتاي 28 مرداد 1332 توسط راديو بي بي سي اعلام شد. شبكه بي بي سي طي ماه هاي اخير با چندين رسوايي و استثمار جنسي زنجيره اي مواجه شده است.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10