(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 20  آذر  1391 - شماره 20377

حديث دشت عشق
خانه تكاني اساسي در تعطيلات نيم فصل
سرمربي خارجي اخراج شد
نيمكت پرسپوليس به مربي ايراني رسيد
اخبار كوتاه از فوتبال
آغاز سومين اردوي فرنگي كاران از 23 آذرماه
بنا و قهرمانان المپيك اين بار مي آيند؟
ولاسكو اواخر اسفند در تهران
هفته هفتم ليگ برتر بسكتبال
«بچيروويچ» پدر رو در روي «بچيروويچ» پسر!
توقف ايران برابر عربستان در نخستين ديدار فوتبال غرب آسيا
واكنش رئيس تير و كمان به تعليق فدراسيون
جام جهاني نرويم چه اتفاقي مي افتد؟!
دوچرخه سوار گيلاني به همراه دخترش سفر به دور دنيا را آغاز كرد


حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «محمد حبيبي پور فتيده»
پاسدار خون شهدا باشيد
يكي از همرزمانش مي گويد: در عمليات نصر4 زماني كه در منطقه در حال گشت زدن بوديم، عراقي اي را ديديم كه وقتي چشمش به ما افتاد، شروع كرد به داد و فرياد و اسم گردان ما را بردن.
ترسيده بود و مي گفت: مرا به دست جيش الخميني (بسيجي) و حارث (پاسدار) نسپريد كه اگر آنها مرا بگيرند مي كشند. شهيد حبيبي پور كه فرمانده گروهان ما بود به زبان عربي مسلط بود به او گفت: لاتخف! انا جيش الخميني و مرا نشان داد و گفت: حارث. بعد با مهرباني او را بوسيد. پس از اينكه او آرام شد، سريع تخليه اطلاعاتي اش كرد.
شهيد «محمد حبيبي پور» در 18 خرداد سال 1346 در روستاي فتيده از توابع شهرستان لنگرود به دنيا آمد. علاوه بر تحصيل در رشته پزشكي در جبهه نيز فرماندهي گروهان را برعهده داشت. سرانجام نهم فروردين سال 1367 بعد از عمليات والفجر 10 در منطقه حاج عمران لباس سرخ شهادت را به تن كرد و پس از گذشت 6 سال مفقوديت، در مزار شهداي فتيده در كنار دوستان عاشقش به خاك سپرده شد.
قسمتي از وصيت نامه: «اي مردم شهيد پرور بالاخص مردم شهيدپرور محله خودمان! جانا و مالا در راه خدا به جهاد برخيزيد يا حداقل در هر كجا كه هستيد به پاسداري از خون شهدا مشغول باشيد.»
 


خانه تكاني اساسي در تعطيلات نيم فصل

سرمربي خارجي اخراج شد
نيمكت پرسپوليس به مربي ايراني رسيد

سرويس ورزشي-
مدير عامل پرسپوليس در بازگشت به ايران تلويحاً بركناري مانوئل ژوزه را تأييد كرد اما در نهايت همه چيز را به تصميم امروز كميته فني باشگاه موكول كرد.
محمد رؤيانيان كه اين روزها فعاليت باشگاهش تحت الشعاع اخراج يا ماندن مانوئل ژوزه سرمربي پرتغالي قرار گرفته است در بازگشت از سفر آلمان و ايتاليا گفت: ما امسال ديگر با سرمربي خارجي كاري نداريم. ان شاءالله از مربيان ايراني استفاده خواهيم كرد. بايد اعلام كنم كه مربي كه سال آينده پرسپوليس را هدايت مي كند از الان مشخص شده است، اما نمي گويم كه ايراني است يا خارجي. مدير عامل باشگاه پرسپوليس در حالي تأكيد مي كند كه مربي اين باشگاه در نيم فصل دوم يك فرد ايراني است كه خبرهاي دريافتي از باشگاه حكايت از آن دارد كه شانس گل محمدي و استيلي براي سرمربيگري بسيار زياد است. رويانيان در ادامه صحبت هاي خود و در پاسخ به اين سؤال كه چرا از ابتداي فصل يك مربي ايراني را به پرسپوليس نياورد گفت: اينطور نيست. من نظرسنجي كردم اما مربي ايراني رأي نياورد. در واقع به حرف هواداران گوش كردم و مربي خارجي آوردم. هواداران هنوز باور نداشتند كه بايد به مربي داخلي تكيه كنيم. براي من خيلي راحت تر است كه مربي داخلي بياورم چون هم من را مي شناسد و هم اينكه ارزان تر است. اما هواداران به گزينه هاي داخلي رأي ندادند، من به عشق آنها دنيزلي و مانوئل ژوزه را آوردم.
مدير عامل باشگاه پرسپوليس كه با خبرگزاري ايسنا گفت وگو كرده درباره احتمال فسخ قرارداد با ژوزه اظهار داشت: طبيعتاً اگر قرار باشد با ژوزه همكاري مان را قطع كنيم براساس رأي كميته فني خواهد بود كه امروز تصميم گيري مي كند. اما من از اروپا به ژوزه ابلاغ كردم كه فعلاً سر تمرين نرود تا تكليفش روشن شود. اين اولين كاري بود كه براي نيم فصل انجام داديم. فعلاً ايشان را كنار گذاشتيم و باز هم به خاطر هواداران اين كار را كرديم اما من با مربي قرارداد دارم و ضرر مي كنم. رؤيانيان درباره احتمال حضور دنيزلي در پرسپوليس هم گفت: من با دنيزلي در ارتباطم. كميته فني بايد درباره نيمكت تيم نظر دهد. ما همانطور كه در كميته فني گفته شد عمل كرديم. آنها گفتند تا نيم فصل به ژوزه فرصت دهيد و ما هم اين كار را كرديم. بعد از بازي با پيكان هم ما يك برد، يك مساوي و يك باخت داشتيم كه آمار خوبي براي ما نيست. ما از ژوزه و بازيكنان خواسته بوديم در اين سه بازي 7 امتياز بگيرد تا تيم بالا بيايد اما اينطور نشد و وظيفه من است كه برخورد كنم. وي با بيان اينكه قبول دارم در زمان من تغييرات در كادر فني پرسپوليس زياد بوده گفت: اين اتفاقات بايد مي افتاد تا هواداران متوجه شوند كه اين كار را بايد كاملاً به باشگاه بسپارند. استيلي گزينه مدير قبلي بود اما نگذاشتند كار كند. دنيزلي را هواداران خواستند و ما او را آورديم. اما همسر و پدر همسرش مريض شدند و ديگر نتوانست برگردد. او به هم ريخته بود و اين از شانس بد من است و اگرنه او الان مربي پرسپوليس بود، هنوز با او قرارداد دارم. كميته فني هم تصميم گرفت كه ژوزه سرمربي شود و حالا دوباره خودشان بايد درباره او تصميم گيري كنند.
مديرعامل باشگاه پرسپوليس درباره فهرست بازيكنان مازاد پرسپوليس هم گفت: 4، 5 نفر هستند كه اگر تيم هاي ديگر آنها را بخواهند مي توانيم با آنها تسويه حساب كنيم. ضمن اينكه علاوه بر كلاه كج به دنبال جذب يكي دو بازيكن ديگر هم هستيم كه يكي از آنها داخلي و يكي هم خارجي است. رويانيان در پاسخ به اين سؤال كه مصاحبه هاي انتقادي چند بازيكن پرسپوليس چه نقشي در كنار گذاشته شدن ژوزه داشته، به ايسنا گفت: قاطعانه مي گويم كه هيچ نقشي نداشته است. اگر بازيكنان به اين صحبت هاي خود ادامه مي دادند ديگر جلسه كميته فني هم تشكيل نمي دادم و ژوزه را نگه مي داشتم.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

قلعه نويي زاييچ را نخواست
بازيكن صربستاني مورد نظر باشگاه مورد پسند قلعه نويي قرار نگرفت.بويان زاييچ كه مورد نظر باشگاه استقلال بود، روز شنبه تست پزشكي داد ولي با وجود قبولي در تست پزشكي، امكان حضور در استقلال را نيافت. دليل اين امر مخالفت امير قلعه نويي، سرمربي آبي پوشان اعلام شده است.قرار است يك بازيكن برزيلي به عنوان جايگزين زاييچ به ايران بيايد تا مراحل پزشكي و فني را زير نظر باشگاه استقلال انجام دهد. اين بازيكن برزيلي چهارشنبه به ايران مي آيد.
مشكل غياثي با خبرچين كميته داوران
عضو كميته داوران فدراسيون فوتبال گفت: تا زماني كه خبرچين كميته داوران پيدا نشود در جلسه ها شركت نمي كنم.رضا غياثي در مورد وضعيت كميته داوران فدراسيون فوتبال، گفت: خبري ندارم. من تا زماني كه خبرچين كميته داوران مشخص نشود در جلسه هاي كميته داوران شركت نمي كنم. بايد مشخص شود چه كسي اخبار و مباحث داخل كميته داوران را به بيرون درز مي دهد. تا صحبتي در كميته داوران مي كنيم اين صحبت بلافاصله در تلفن هاي همراه پيامك مي شود.وي افزود: بعد از هر جلسه كميته داوران به خاطر صحبت هايي كه مي كنم چندين و چند پيامك ناسزا دريافت مي كنم. بايد اصفهانيان تكليف اين وضع را مشخص كند. بايد خبرچين كميته پيدا شود و بعد در جلسه هاي كميته شركت مي كنم.
بازيكنان سابق پرسپوليس از گهر كنار گذاشته شدند!
مدير عامل گهر دورود لرستان از توافق براي جدايي چند بازيكن اين تيم خبر داد. در اين فهرست نام مجتبي زارعي و عليرضا محمد دو بازيكن سابق پرسپوليس هم ديده مي شود.رضا آيت الله زاده با اعلام اين خبر افزود: در جلسه اي كه با كادرفني داشتيم وبا توجه به شرايطي كه مجتبي زارعي، عليرضا محمد و هادي ركابي داشتند، صلاح ديديم آنها از گهر جدا شوند چون اين جدايي به نفع طرفين است.آيت الله زاده در پايان از مذاكره وجذب چند بازيكن مطرح و باكيفيت خبر داد.
حمله به داور با تيغ موكت بري در تبريز!
رييس هيات فوتبال استان آذربايجان شرقي حمله يك بازيكن به داور فوتبال با تيغ موكت بري را يك اتفاق معمولي دانست كه معمولا در فوتبال رخ مي دهد!ششگلاني درباره اتفاق ناخوشايند چند روز قبل در تبريز كه در جريان آن يك بازيكن با تيغ موكت بري به داور حمله كرده است، گفت: اين اتفاق معمولا در فوتبال رخ مي دهد و مساله خاصي نيست. برخورد با داور هم به گونه اي نبوده كه او را راهي بيمارستان كند. اين برخوردها هميشه در فوتبال رخ مي دهد، اما با بازيكنان خاطي برخورد خواهيم كرد! ششگلاني درباره مسئله متواري بودن بازيكن ضارب هم گفت: پس از صحنه اي كه اين برخورد صورت گرفت آن بازيكن متواري شد ولي اكنون كاملا در دسترس است. پرونده او را به كلانتري فرستاده ايم كه پس از تكميل به دادسرا ارجاع مي شود!
يونايتد پيروز دربي منچستر
تيم فوتبال منچستريونايتد در هفته شانزدهم ليگ برتر انگليس درخانه منچسترسيتي به برتري رسيد.در مهمترين ديدار اين هفته عصر ديروز منچسترسيتي انگليس در ورزشگاه اتحاد ميزبان همشهري خود منچستريونايتد بود و در نهايت متحمل شكست 3 بر 2 شد.در اين ديدار جذاب و ديدني شياطين سرخ ابتدا توسط وين روني در دقايق 16 و 29 از حريف آبي پوش خود پيش افتادند؛ اما در نيمه دوم شاگردان مانچو با گلزني يحيي توره در دقيقه 60 و زابالتا در دقيقه 86 به بازي برگشتند و موفق شدند بازي را به تساوي بكشانند.در شرايطي كه داور بازي 4 دقيقه وقت تلف شده اعلام كرده بود، منچستريونايتد صاحب يك ضربه ايستگاهي شد و روبين فان پرسي با قرار گرفتن پشت توپ ضربه اي فني را به سمت دروازه جو هارت فرستاد كه با برخورد به ديواره دفاع من سيتي در نهايت توپ درون دروازه قرار گرفت و در پايان شاگردان فرگوسن 3 امتياز ارزشمند اين ديدار را به دست آوردند.من يونايتد با اين برد 39 امتيازي شد و اختلاف خود با سيتي را به 6 امتياز رساند.شكست من سيتي اولين باخت اين تيم در اين فصل بود و آبي هاي منچستر پس از 37 بازي خانگي كه شكست نخورده بودند، طعم تلخ باخت را توسط همشهري هاي خود چشيدند.
حاتمي به استقلال پيوست
فرزاد حاتمي مهاجم تيم تراكتور سازي با عقد قراردادي به عضويت تيم فوتبال استقلال درآمد.اين بازيكن عصر ديروز با مسئولان تيم استقلال پاي ميز مذاكره نشست و سرانجام براي نيم فصل دوم با اين تيم به توافق رسيد. قرارداد حاتمي امروزدر هيئت فوتبال تهران ثبت خواهد شد.
 


آغاز سومين اردوي فرنگي كاران از 23 آذرماه

بنا و قهرمانان المپيك اين بار مي آيند؟

سومين اردوي تيم ملي كشتي فرنگي از روز 23 آذر ماه در خانه كشتي تهران آغاز خواهد شد.
سومين اردوي تيم ملي كشتي فرنگي با دعوت از 40 فرنگي كار از 23 آذر ماه در خانه كشتي تهران آغاز مي شود و تا 7 دي ماه ادامه خواهد داشت. محمدبنا، سرمربي تيم ملي كشتي فرنگي، كه براي ديدار با خانواده اش در اسپانيا به سر مي برد در 2 اردوي قبلي تيم ملي حضور نداشت و بنا بر گفته سرپرست تيم ملي كشتي فرنگي قرار است در اين مرحله از اردو به صورت مستقيم بر تمرينات فرنگي كاران نظارت داشته باشد. حسام الدين جعفري با تأييد اين خبر گفت: حضور بنا در مرحله جديد اردوي تيم ملي قطعي است و وي بامداد سه شنبه 28 آذرماه به ايران باز خواهد گشت. اسامي نفرات دعوت شده به اين اردو به شرح زير است:
55 كيلو: حميد سوريان، شيرزاد بهشتي طلا (تهران) ميرحسين بابايي، محسن حاجي پور (مازندران) سامان عبدولي و مهرداد مرداني (خوزستان)، 60 كيلو: اميد نوروزي (فارس) عبدالمحمد پاپي، بهنام مرادي (خوزستان) هادي اسكندري (اصفهان) و پيام رحيمي (كردستان)، 66 كيلو: سعيد عبدولي، مهدي زيدوند (خوزستان) علي محمدي (تهران) افشين بيابانگرد (اردبيل) و محمد كريمي (البرز)، 74 كيلو: هادي عليزاده پورنيا (قم) فرشاد عليزاده، محسن مهديزاده (تهران) كمال محمدعليزاده (فارس) محمد سرخه نژاد و پيام بويري (خوزستان)، 84 كيلو: حبيب الله اخلاقي (خوزستان) طالب نعمت پور (لرستان) داود اخباري، حسين نوري (تهران) علي قيطاسي (فارس) و ميلاد خسروي (لرستان)، 96 كيلو: قاسم رضايي، داود گيل نيرنگ، سامان نوروزي (مازندران) شهاب قوره جيلي، مهدي علياري (تهران) و مهرداد بايندور (فارس)، 20 كيلو: بشير باباجان زاده، بهروز يوسفي (مازندران) امير علي اكبري، بهنام مهدي زاده (تهران) امير قاسمي منجزي (خوزستان) و مهدي نوري (اردبيل).
 


ولاسكو اواخر اسفند در تهران

دبير كل كميته ملي المپيك از قطعي بودن امضاي قرارداد با خوليو ولاسكو و اشميت خبر داد.
بهرام افشارزاده در پاسخ به اين پرسش كه آيا غيبت ولاسكو در مراسم قرعه كشي ليگ جهاني به دليل توافق نكردن براي ادامه همكاري او با تيم ملي واليبال بوده است؟ اظهار كرد: ولاسكو قطعاً به ايران برمي گردد و نگراني بابت ادامه همكاري با او وجود ندارد. حيف است كه او را از دست بدهيم چرا كه نتايج خيلي خوبي اخيراً در واليبال گرفته ايم. او قرار است اواخر اسفند به ايران برگردد. وي همچنين در رابطه با چگونگي امضاي قرارداد با اشميت مربي احسان حدادي يادآور شد: ما از اشميت دعوت كرديم كه براي امضاي قرارداد به ايران بيايد. در حال حاضر منتظر هستيم تا قراردادش را براي ما ارسال كند.
دبير كل كميته ملي المپيك در پاسخ به اين پرسش كه با توجه به قرار گرفتن حقوق مربيان خارجي در ليست 19 گانه بانك مركزي براي دريافت ارز مبادله اي آيا مشكلات براي همكاري با اين دسته از مربيان به پايان رسيده است؟ خاطر نشان كرد: طبق اين ليست به ورزش دلار 2500 توماني اختصاص پيدا مي كند. پيش از اين دلار 1226 توماني در اختيار ما قرار مي گرفت. دو برابر شدن نرخ دلار باعث مي شود كه به كميته المپيك فشار وارد شود چرا كه ما پيش بيني پرداخت دلار 1226 توماني به مربيان خارجي را داشتيم. دبير كل كميته ملي المپيك درباره وضع مالي اين كميته و مشكلاتي كه اخيراً به وجود آمده تصريح كرد: از بودجه ويژه المپيك 12 ميليارد و از بودجه جاري 5 ميليارد تومان از خزانه كشور طلب داريم. ما فعلاً پولي نداريم كه بخواهيم ارز بخريم و به مربيان خارجي پرداخت كنيم به همين دليل هم تعداد مربيان خارجي را كاهش داديم. ما با چنگ و دندان برخي از مربيان خارجي را حفظ كرديم.
 


هفته هفتم ليگ برتر بسكتبال

«بچيروويچ» پدر رو در روي «بچيروويچ» پسر!

هفته هفتم ليگ برتر بسكتبال زير سايه رقابت بچيروويچ پدر و پسر است.
ليگ برتر بسكتبال ايران به هفته هفتم خود رسيد كه در حساس ترين مسابقه امروز پتروشيمي صدرنشين ليگ ميزبان مهرام مدافع عنوان قهرماني است. در اين مسابقه مهمد و ساني بچيروويچ را براي نخستين بار در ليگ برتر برابر هم قرار مي دهد. بچيروويچ پدر روي نيمكت مهرام مي نشيند و بچيروويچ پسر در تركيب پتروشيمي بازي مي كند. تقابل دو تيم با توجه به فينال فصل قبل نيز حساس تر خواهد بود. شاگردان مهران حاتمي كه تنها تيم بدون شكست ليگ هستند براي ادامه روند صدرنشيني خود به دنبال بردي خانگي هستند و از طرف ديگر نيز مهرامي ها به عنوان مدافع عنوان قهرماني از رده چهارمي اش راضي نيست و به دنبال برد و صعود به رده هاي بالاتر است. تقابل حامد آفاق بازيكن اين فصل پتروشيمي با تيم سابقش و مبارزه پدر و پسر اسلوونيايي جذابيت اين مسابقه را دوچندان كرده و حالا كه صمد نيكخواه بهرامي نيز مي تواند براي مدافع عنوان قهرماني بازي كند پيش بيني مي شود اين بازي رقابت حساسي باشد. دربي هرمزگان نيز در بندر كنگ بين البدر و استقلال زرين قشم برگزار مي شود. دو تيم جنوبي كه در نخستين فصل حضورشان در ليگ عملكرد خوبي نشان داده اند در اين هفته به مصاف هم خواهند رفت. برنامه كامل هفته هفتم به شرح زير است:
¤ پتروشيمي- مهرام ¤ همياري زنجان- دانشگاه آزاد ¤ بندركنگ- استقلال زرين ¤شهرداري گرگان - صنايع ماهشهر ¤ماهان اصفهان- نفت تهران
جدول رده بندي: 1- پتروشيمي، 2- فولاد ماهان، 3- دانشگاه آزاد، 4- مهرام و ...
 


توقف ايران برابر عربستان در نخستين ديدار فوتبال غرب آسيا

تيم ملي ايران در نخستين بازي خود در هفتمين دوره رقابت هاي فوتبال غرب آسيا، مقابل تيم ملي عربستان متوقف شد.
دراين ديدار كه از گروه B رقابت هاي غرب آسيا عصر ديروز در ورزشگاه علي صباح السالم كويت برگزار شد، تيم ملي ايران با تركيب سوشا مكاني، مهرداد پولادي، ابولقاسم دهنوي، شجاع خليل زاده، ميلاد نوري، ميلاد فخرالديني، محمدرضا خانزاده، مهرداد اولادي، يعقوب كريمي، اميدنظري و پيام صادقيان به ميدان رفت و در پايان به تساوي بدون گل دست پيدا كرد. در اين بازي اميد ابراهيمي، احمد حسن زاده و محمد مهدي نظري نيز به عنوان بازيكنان جانشين در دقايق 60 ، 72 و 82 بازي به جاي پيام صادقيان، يعقوب كريمي و مهرداد اولادي به تركيب تيم ايران اضافه شدند. هرچند دو تيم با همه نفرات اصلي خود در اين دوره ازرقابت ها حاضر نشده اند اما كيفيت و نظم بازي بازيكنان تيم ملي ايران نسبت به عربستان، در نيمه دوم به مراتب بهتر از نيمه اول بود، البته بازيكنان هر دو تيم بويژه تيم ملي فوتبال ايران در جريان بازي نتوانستند دروازه هاي يكديگر را با خطر جدي مواجه كنند. تيم هاي ملي بحرين و يمن نيز دو تيم ديگر گروه Bهستند كه ساعت 20 ديشب در نخستين بازي مرحله گروهي خود به مصاف يكديگر رفتند. تيم ملي فوتبال ايران نيز در دومين بازي مرحله گروهي خود ساعت 18 روز چهارشنبه به مصاف تيم ملي بحرين خواهد رفت.
 


واكنش رئيس تير و كمان به تعليق فدراسيون

جام جهاني نرويم چه اتفاقي مي افتد؟!

فدراسيون جهاني تير و كمان در نامه اي به مسئولان ورزش ايران اعلام كرد كه تير و كمان ايران تعليق است و فدراسيون ايران تا پايان سال ميلادي فرصت دارد تا با برگزاري مجمع عمومي اين فدراسيون به رياست كريم صفايي، تكليف حضور ايران در ميادين بين المللي را مشخص كند.
به دنبال ايجاد تغيير در راس پنج فدراسيون ورزشي، نامه نگاري هاي متعددي از سوي فدراسيون جهاني تير و كمان با مسئولان ورزش ايران صورت گرفت و از اين جهت كه مسئولان ورزش با بازگشت كريم صفايي به فدراسيون تير و كمان و اصلاح اساسنامه موافقت نكردند، فدراسيون جهاني اجازه حضور نمايندگان ايران در ميادين رسمي را سلب كرد. فدراسيون جهاني تير و كمان در نامه اي خطاب به محمد علي آبادي، رئيس كميته ملي المپيك و فدراسيون تير و كمان رسما اعلام كرد كه مسئولان ورزش ايران با برگزاري مجمع عمومي تير و كمان تا قبل از پايان سال ميلادي (حدود 20 روز ديگر)، تكليف حضور كمانداران ايراني براي شركت در رقابت هاي برون مرزي را مشخص كنند. در اين نامه آمده است: براساس تصميم هيات اجرايي فدراسيون بين المللي، تير و كمان ايران تعليق شده است و ما به شما پيشنهاد داده بوديم كه هر چه زودتر مجمع عمومي را با حضور كريم صفايي برگزار كنيد. با توجه به در پيش بودن مسابقات جهاني تا چند وقت ديگر، فدراسيون بين المللي بايد تكليف سهميه هاي كشورها را براي حضور در اين رقابت ها روشن كند. ما دو راه بيشتر نداريم. راه اول اين است كه سهميه ايران را به كشورهاي ديگر بدهيم و در راه دوم هم كمانداران شما مي توانند به صورت آزاد زير پرچم فدراسيون جهاني در اين مسابقات شركت كنند. فدراسيون جهاني تير و كمان كه خودش تمايلي به اجراي اين پيشنهادات ندارد در ادامه نامه به مسئولان ايران آورده است: ما خودمان هيچ يك از اين دو راه را نمي پسنديم و پيشنهاد مي كنيم كه هر چه زودتر با برگزاري مجمع عمومي فدراسيون مربوطه با حضور كريم صفايي و اصلاح اساسنامه تكليف اين رشته ورزشي را مشخص كنيد.
شجاعي: به جام جهاني نرويم، چه اتفاقي مي افتد؟
محمدعلي شجاعي رئيس فدراسيون تيراندازي با كمان در خصوص تعليق فدراسيون تيراندازي با كمان گفت: هنوز به ما ابلاغ نشده است. با اين حال كارمان را در داخل پيگيري مي كنيم و رايزني مي كنيم تا بحث تعليق حل شود. وي ادامه داد: البته رايزني هم نكرديم خيلي اشكالي ندارد چرا كه كار نشده در مملكت زياد داريم. شجاعي در مورد اين كه ديگر حق حضور در جام جهاني را نداريم، گفت: خوب نرويم، چه اتفاقي مي افتد؟ وقتي نتوانيم برويم ديگر سليقه و خواستن ما مطرح نيست. اينكه براي ما مهم باشد يا خير معنايي ندارد، چرا كه اعلام كرده اند نمي توانيم در رقابت هاي بين المللي شركت كنيم. وي در مورد برنامه هايش پس از تعليق افزود: به كارهايي كه بايد در اين چند سال به آن مي پرداختيم و نشد به آن مي رسيم. كارهايي مثل جوانگرايي و... در مجموع كار نشده زياد وجود دارد، حالا اجازه دهيد به رقابت هاي جهاني هم نرويم.
 


دوچرخه سوار گيلاني به همراه دخترش سفر به دور دنيا را آغاز كرد

دوچرخه سوار گيلاني به همراه دخترش روز يكشنبه سفر به دور دنيا با دوچرخه را از شهرستان رشت آغاز كرد.
فرهود گودرزي 47 ساله در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: من به همراه دختر 23 ساله ام از امروز سفرمان را به تهران آغاز مي كنيم و سپس راهي ژاپن خواهيم شد.
وي اظهار كرد: پس از ژاپن به قاره اقيانوسيه خواهيم رفت و از كشورهاي استراليا و نيوزيلند عبور خواهيم كرد و سپس به منطقه آلاسكا مي رويم.
وي ادامه داد: پس از آلاسكا به كشور شيلي مي رويم و تمامي كشورهاي قاره آمريكا را با دوچرخه طي خواهيم كرد.
اين دوچرخه سوار گيلاني مدت سفرش را حدود 20 ماه اعلام كرد و افزود: در اين سفر فقط جزاير ايسلند و گرينلند را با دوچرخه سواري طي نمي كنيم.
وي هدف از سفرش را تبليغ جاذبه هاي گردشگري ايران ذكر كرد و گفت: هدف مان اين است كه سرمايه گذاران خارجي را براي توسعه صنعت گردشگري ايران جلب كنيم.
گودرزي اضافه كرد: همچنين خواهان ارتباط با تمامي اديان و مذاهب هستيم چون دين ما اين سفارش را كرده كه به تمامي اديان احترام بگذاريم.
وي افزود: در سفرمان به كشورهاي مختلف از بناهاي تاريخي، بيمارستان ها و بنيادهاي خيريه نيز بازديد خواهيم كرد و همچنين جاذبه هاي گردشگري ايران را به صورت CD در كشورهاي مختلف توزيع خواهيم كرد تا مردم قاره آمريكا و كشورهاي ژاپن، استراليا و نيوزيلند بيشتر با جاذبه هاي توريستي ايران آشنا شوند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10