(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 30  آبان  1391 - شماره 20362

جريمه 2ميليارد ريالي عرضه كنندگان متخلف كالا
هواشناسي پيش بيني كرد
برف، باران و كاهش دما در 21 استان كشور
هواي تهران در شرايط ناسالم
وزير دادگستري:
براي استرداد مجرمين اقتصادي همچنان تلاش مي كنيم
پزشكي قانوني خبر داد
 كاهش 26 درصدي مرگ و ميرناشي از گاز منوكسيدكربن
حوادث كوتاه از كشور
تا اطلاع ثانوي فروش پرديسان با حكم ديوان عدالت اداري منتفي شد
وزير آموزش و پرورش:
دانش آموزان بدحال پيرانشهري در صورت نيازبه خارج اعزام مي شوند
كلاهبرداري شركت جعلي از زائران عتبات عاليات و خانه خدا
هشدار آموزش و پرورش به خانواده ها
مردم فريب تبليغات رنگين موسسات خصوصي كنكور را نخورند
جانشين فرمانده مرزباني ناجا خبر داد:
كشف 8 تن مواد مخدر در سراوان
بلوك سيماني شهرداري تبريز روبروي داروخانه بيماران خاص
گرمخانه هاي استاندارد ميزبان بي خانمان هاي تهران
ناآرامي ها در بنگلادش
ناپديد شدن صدها ماهيگير فيليپيني
تيراندازي خونين در آمريكا
سقوط هواپيماي مسافربري
ولخرجي نخست وزير انگليس از جيب مردم
شبح مرد نوراني در مسجدالنبي


جريمه 2ميليارد ريالي عرضه كنندگان متخلف كالا

در راستاي اجراي قانون هدفمندي يارانه ها و كنترل بازار، عرضه كنندگان كالاهاي خارج از شبكه به پرداخت بيش از 2 ميليارد و 700 ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم شدند.
به گزارش روابط عمومي سازمان تعزيرات حكومتي، در راستاي اجراي قانون هدفمندي يارانه ها و كنترل بازار، براساس گزارش اداره اطلاعات استان كرمانشاه، طي چند عمليات هماهنگ نزديك به 250 تن برنج خارجي كه با تباني برخي از بازرگانان و مديران تعاوني مرزنشينان وارد كشور شده بود، از سوي اداره اطلاعات استان كرمانشاه و سازمان صنعت، معدن و تجارت، كشف و جهت رسيدگي قضايي به شعب سازمان تعزيرات حكومتي ارجاع شد.
با انجام تحقيقات لازم و سير مراحل قانوني، شعبه مزبور با توجه به مستندات موجود در پرونده، تخلفات انتسابي مبني بر عرضه خارج از شبكه را محرز تشخيص و متخلفين جمعا به پرداخت بيش از 2 ميليارد و 700 ميليون ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت محكوم شدند.
 


هواشناسي پيش بيني كرد

برف، باران و كاهش دما در 21 استان كشور

سازمان هواشناسي نسبت به آب گرفتگي، سيلاب و اختلال تردد در جاده هاي كوهستاني كشور به سبب بارش باران و برف هشدار داد.
براساس اخطاريه سازمان هواشناسي، آب گرفتگي معابر عمومي، سيلاب، اختلال تردد در جاده هاي كوهستاني، به سبب بارش شديد باران و برف گاهي با وزش باد و رعد و برق، در استانهاي خوزستان، چهارمحال و بختياري، كهگيلويه و بويراحمد، جنوب لرستان و شمال غرب فارس از امروز قابل پيش بيني است.
از اينرو آب گرفتگي معابر عمومي و اختلال در تردد جاده هاي كوهستاني به سبب بارش باران و برف در غرب كردستان، غرب كرمانشاه و سپس در استانهاي البرز، قزوين، تهران، اصفهان، مركزي، يزد و خراسان جنوبي دور از انتظار نيست.
آب گرفتگي معابر عمومي و اختلال در تردد جاده هاي كوهستاني به سبب بارش باران و برف در استانهاي خراسان رضوي، مازندران، گلستان، خراسان شمالي و باد شديد در كرمان، سيستان و بلوچستان، خراسان جنوبي و هرمزگان از اواخر امروز و طي فردا رخ مي دهد.
خليج فارس نيز به سبب باد شديد مواج و طوفاني خواهد بود.
بنابراين گزارش، طي روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه در استانهاي خراسان شمالي، خراسان رضوي، خراسان جنوبي، سيستان و بلوچستان، يزد و كرمان دماي هوا بين 5 تا 10 درجه كاهش مي يابد.
به گفته مديركل پيش بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي كشور، بارش برف و باران از امروز در تهران آغاز مي شود.

 


هواي تهران در شرايط ناسالم

مديرعامل شركت كنترل كيفيت هوا با بيان اين كه وضعيت آلودگي هواي پايتخت روز دوشنبه نيز در شرايط ناسالم قرار دارد، گفت: شهرري آلوده ترين نقطه تهران است و تمامي مناطق شهر از نظر وضعيت آلودگي هوا در شرايط ناسالم هستند.
يوسف رشيدي با بيان اين مطلب اظهار كرد: به دليل پايداري هوا شاهد افزايش ميزان آلاينده ها در تهران هستيم چنانچه شاخص آلودگي ذرات معلق كمتر از 5/2 ميكرون روز يكشنبه 104 بوده است اما روز دوشنبه به 132 افزايش يافته و در حال حاضر وضعيت آلودگي هواي تهران در شرايط ناسالم قرار دارد.
وي با بيان اين كه همچنين براساس اطلاعات رسيده از ايستگاههاي سنجش آلودگي هواي شهر تهران، شهرري، منطقه 15، منطقه 20، منطقه 1 و منطقه 7 آلوده ترين هوا را از صبح روز دوشنبه داشته اند افزود: تقريبا در تمام نقاط شهر وضعيت به يك گونه بوده و از نظر وضعيت آلودگي هوا در شرايط ناسالم به سر مي بريم.
رشيدي تاكيد كرد: توصيه مي شود با توجه به اين شرايط گروه هاي حساس از جمله كودكان و نوزادان، سالمندان، زنان باردار و بيماري هاي قلبي و ريوي تا حد امكان از منزل خارج نشوند.
 


وزير دادگستري:

براي استرداد مجرمين اقتصادي همچنان تلاش مي كنيم

وزير دادگستري با اشاره به عضويت جمهوري اسلامي ايران در كنوانسيون مبارزه با فساد گفت: از طريق اينترپل و استفاده از ظرفيت كنوانسيون مبارزه با فساد براي بازگرداندن مجرمان و مفسدان اقتصادي به كشور تلاش مي كنيم.
«مرتضي بختياري» ديروز در حاشيه مراسم روز جهاني مبارزه با فساد در جمع خبرنگاران افزود: در پيگيري ها پيشرفت هاي خوبي داشتيم اما براي رسيدن به نتيجه بايد به تلاش هايمان ادامه دهيم.
وزير دادگستري با بيان اينكه از سال 88 الحاق به اين كنوانسيون در مجلس شوراي اسلامي تصويب شده، گفت: درباره اجراي مواد اين كنوانسيون اقدامات زيادي انجام شده و برخلاف سياسي كاري هاي صورت گرفته از سوي كشورهاي غربي، رتبه جهاني ما در مبارزه با فساد ارتقا يافته است.
بختياري رتبه بندي جهاني در خصوص مبارزه با فساد را مانند مسأله حقوق بشر، ابزاري براي غرب دانست و ادامه داد: نگاه ما در مبارزه با فساد نگاهي رتبه بندي نيست و براساس باور و اعتقاد ديني خود به اين امر مي پردازيم ضمن اينكه الحاق به كنوانسيون مبارزه با فساد، سياسي نبوده و اعتقاد قلبي براي مبارزه با فساد داريم.
وي در پاسخ به سؤالي درباره چگونگي برخورد با تخلفات اقتصادي از سوي سازمان تعزيرات حكومتي گفت: برخورد قضايي با متخلفان حلقه آخر مبارزه است و در كنار تعزيرات تصميمات اقتصادي نيز تعيين كننده است.
بختياري افزود: روند به گونه اي است كه كساني با ارز مرجع كالا وارد كرده و اكنون به قيمت آزاد مي فروشند كه كارگروهي براي جلوگيري از اين تخلف تشكيل شده است.
وي افزود: تا سه هفته آينده جمع بندي نهايي اين كارگروه ارائه مي شود تا با متخلفان برخورد لازم صورت گيرد.
 


پزشكي قانوني خبر داد

كاهش 26 درصدي مرگ و ميرناشي از گاز منوكسيدكربن

سازمان پزشكي قانوني از كاهش 26 درصدي مرگ و مير ناشي از گاز منوكسيدكربن در هفت ماهه اول امسال خبر داد.
روابط عمومي سازمان پزشكي قانوني با تاكيد بر اين مطلب افزود: در هفت ماهه سال گذشته 315 نفر در اثر گازگرفتگي فوت كرده بودند در حالي كه در هفت ماهه سال جاري اين تعداد به 233 نفر رسيده است.
بنابراين گزارش از كل فوتي هاي مسموميت با گاز منوكسيدكربن در هفت ماهه امسال، 171 نفر مرد و 62 نفر زن بودند در حالي كه در هفت ماهه سال گذشته 220 مرد و 95 زن بر اثر مسموميت با گاز منوكسيدكربن جان باختند.
براساس آمارهاي موجود طي هفت ماهه امسال، استان تهران با 65 فوتي (47 مرد و 18 زن) بيشترين تعداد مرگ ناشي از مسموميت با منوكسيدكربن را داشته كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 720. درصد كاهش يافته است.
پس از تهران استان هاي اصفهان و خراسان رضوي به ترتيب با 21 و 16 فوتي بيشترين و استان هاي اردبيل، كرمانشاه و كهگيلويه و بويراحمد هر كدام با يك فوتي كمترين ميزان مرگ ناشي از مسموميت با گاز منوكسيدكربن را در هفت ماهه امسال داشته اند.
اين در حالي است كه در اين مدت در استانهاي خراسان جنوبي، خوزستان و مازندران هيچ مورد مسموميت با گاز گزارش نشده است.
در مهر امسال نيز 21 نفر بر اثر مسموميت با گاز منوكسيدكربن در كشور جان باخته اند، اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه تعداد فوتي هاي مسموميت با گاز 41 نفر بود، 8/48 درصد كاهش يافته است.
 


حوادث كوتاه از كشور

كشف 40 هزار ليتر گازوئيل قاچاق
اراك-خبرنگار كيهان:مأموران انتظامي اراك با اطلاع از تخليه گازوئيل قاچاق در يك كارخانه تصفيه روغن در شهرك صنعتي «زاويه»، با ورود به كارخانه 2 دستگاه كاميون تريلر را كه در كنار مخازن سوخت در حال بارگيري بودند توقيف و مقدار 40 هزار ليتر مواد مشتقات گازوئيل را كشف و ضبط كردند.
كشف مكمل هاي غذايي قاچاق در اصفهان
اصفهان- خبرنگار كيهان:در پي كسب خبري مبني بر فروش مكمل هاي غذايي بدنسازي قاچاق و غيرمجاز و پس از بررسي هاي ويژه پليسي مشخص شد شخصي به هويت «علي-ك» اقدام به فروش مواد نيروزاي قاچاق و غيرمجاز مي كند.
با محرز شدن اقدام مجرمانه توسط متهم، كارآگاهان پليس آگاهي در عملياتي غافلگيرانه متهم را دستگير و در بازرسي از محل تعداد 96 كيسه 5 كيلويي انواع پودرهاي نيروزا، 768 عدد آمپول با مارك هاي مختلف و 96 عدد انواع قرص هاي نيروزا به ارزش تقريبي 5/2ميليارد ريال را كشف و ضبط كردند.
قاچاقچي مواد مخدر صنعتي به دام افتاد
اصفهان- خبرنگار كيهان:ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر اصفهان در اجراي طرح مبارزه با مواد مخدر، به ويژه مواد مخدر صنعتي موفق شدند قاچاقچي تحت تعقيب و عامل اصلي توزيع شيشه را در اين شهر شناسايي كنند.
در اين عمليات پليسي متهم به هويت «ج-س» دستگير و از وي مقدار 10كيلوگرم مواد مخدر صنعتي شيشه كشف و ضبط شد.
كشف كارگاه توليد كود تقلبي در بناب
بناب- خبرنگار كيهان:به دنبال دريافت گزارشات مردمي مبني بر فعاليت يك كارگاه در زمينه توليد كود تقلبي و عرضه آن به بازار، ماموران نظارت و بازرسي اين اداره به همراه بازرسان ادارات تعزيرات حكومتي، دادگستري و جهاد كشاورزي به محل مورد نظر رفته و اين كارگاه را شناسايي كردند.
در اين كارگاه كه توسط فردي به هويت ح-پ به همراه 4 نفر كارگر اداره مي شد، به بهانه توليد كود معدني روزانه 10 تن كود شيميايي غيرمجاز و تقلبي با آرم جعلي جهادكشاورزي توليد وعرضه مي شد.
 


تا اطلاع ثانوي فروش پرديسان با حكم ديوان عدالت اداري منتفي شد

مديركل حوزه رياست ديوان عدالت اداري گفت: با حكم ديوان عدالت اداري فروش پرديسان تا اطلاع ثانوي منتفي شد.
علي اكبر بختياري مديركل حوزه رياست ديوان عدالت اداري در گفت و گو با فارس در پاسخ به پرسشي درباره سرنوشت شكايت شهرداري تهران از مصوبه دولت درباره فروش پارك پرديسان گفت: چندي پيش هيئت دولت با صدور مجوزي اقدام به فروش پارك پرديسان كرده بود اما اين حركت با شكايت شهرداري تهران روبه رو شد.وي افزود: شهرداري با شكايت از اين مصوبه به ديوان عدالت اداري درخواست ابطال آن را داشت كه پرونده در ديوان عدالت اداري مطرح شد.بختياري گفت: يكي از شعب ديوان عدالت اداري در راستاي رسيدگي به درخواست شاكي دستور موقت براي جلوگيري از فروش پارك پرديسان را صادر كرد.پرونده به اين ترتيب براي رسيدگي به هيئت عمومي ديوان عدالت اداري ارجاع شده است.

 


وزير آموزش و پرورش:

دانش آموزان بدحال پيرانشهري در صورت نيازبه خارج اعزام مي شوند

وزير آموزش و پرورش با اشاره به روند درماني سه تن از دانش آموزان آسيب ديده پيرانشهري گفت: اگر لازم باشد دانش آموزان بد حال را به خارج از كشور انتقال خواهيم داد.
دكتر حميدرضا حاجي بابايي ديروز در حاشيه همايش ملي توانمندسازي پرديس هاي دانشگاه فرهنگيان با اعلام اين مطلب تاكيد كرد: با مشورتي كه با متخصصان استان آذربايجان غربي و شرقي صورت گرفته اين دانش آموزان را به هر كجا كه نياز باشد حتي بيمارستان هاي خارج كشور انتقال خواهيم داد.
وي تاكيد كرد: يك تيم متشكل از پزشكان متخصص تشكيل شده است و قرار است مسائل درماني اين دانش آموزان را تا سلامت كامل آن ها به عهده بگيرند.
حاجي بابايي در پاسخ به سوالي درباره كافي بودن بودجه عمراني اختصاص يافته به استان آذربايجان غربي براي رسيدگي به اين گونه موارد گفت: بودجه استاني و عمراني اين استان 273 ميليارد تومان بود كه از اين مبلغ تنها 14 ميليون تومان برگشت داده شده و اين به اين معناست كه باقي مانده پول پس از جذب اعتبارات برگشت داده شده است.وي افزود: در زمينه نوسازي مدارس آنقدر نياز داريم كه اگر 10 برابر اين پول را هم به آموزش و پرورش اختصاص بدهند، يك ريال آن را نمي توانيم برگردانيم، چرا كه پيمانكاران زيادي بستانكار هستند و به قدري كارهاي عمراني در كشور انجام مي شود كه امكان برگشت اعتبار وجود ندارد.
حاجي بابايي با بيان اينكه برگشت اعتبار در آموزش و پرورش تحت هيچ شرايط و در هيچ زمينه اي تعريف ندارد، گفت: برگشت اعتبارات آموزش و پرورش صفر است، چرا كه در همه استان ها پروژه هاي زيادي در دست اجراست.
استفاده از پكيج در مدارس جديد و مقاوم سازي شده
وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد: در حال حاضر 150 هزار كلاس و 50 هزار اتاق اداري در آموزش و پرورش وجود دارد كه از سيستم بخاري نفتي استاندارد يعني مجهز به كاربراتوري استفاده مي كنند كه مجموع آن ها به 200 هزار مي رسد.
حاجي بابايي درخصوص علت اين مسئله هم گفت: در اين مناطق امكان گازرساني يا كار گذاشتن پكيج وجود ندارد.
وي افزود: براي تغيير سوخت اين تعداد مدرسه و اتاق اداري اعتباري بالغ بر هزار ميليارد تومان بودجه نياز است.
وي گفت: آموزش و پرورش در احداث مدارس جديد و مقاوم سازي شده استفاده از سيستم پكيج را در دستور كار قرار داده است و به هر ميزان كه اعتبار در اختيار آموزش و پرورش قرار گيرد، اين اقدام انجام مي شود.
حاجي بابايي تصريح كرد: حتي در مناطقي كه گازرساني شده و در آنجا مدرسه 2 كلاسه داير است، نمي توانيم بخاري گازي نصب كنيم، چرا كه سازمان مهندسي اين اجازه را به آموزش و پرورش نمي دهد و تنها سيستم گرمايشي استاندارد، بخاري نفتي كاربراتوري است؛ اين در حاليست كه استفاده از اين نوع بخاري در نقاط ديگر از جمله مساجد و منازل نيز مرسوم است.
سيستم پكيج هم
نياز به مراقبت دارد
حاجي بابايي درباره مراقبت مستمر از سيستم هاي گرمايشي براي جلوگيري از وقوع حوادثي از اين دست خاطرنشان كرد: بحث نگهداري از سيستم هاي گرمايشي تنها مختص بخاري هاي نفتي نيست بلكه اگر از سيستم هاي پكيج هم خوب نگهداري و مراقبت نشود ممكن است گازگرفتگي و ساير حوادث را به همراه داشته باشد.
وزير آموزش و پرورش عنوان كرد: 100 هزار مدرسه در كشور وجود دارد كه در طول هفته نظارت هاي گوناگوني بر آنها صورت مي گيرد و بسياري از مشكلات به موقع برطرف مي شود، اما گاهي اوقات مواردي پيش مي آيد كه تاسف بار است.
در صورت احساس نياز
استعفا مي دهم
وزير آموزش و پرورش درباره درخواست برخي مبني بر استعفاي وي نيز گفت: نظر خود را قبلا در اين باره اعلام كرده ام، اين موضوع نشان مي دهد كه آموزش و پرورش از جايگاه ويژه اي در بين مردم برخوردار است و آنها يك نگاه عاطفي بلند به آموزش و پرورش دارند، هرچند اين گونه اتفاقات در جاهاي مختلف رخ مي دهد، اما نسبت به آموزش و پرورش از حساسيت بالايي برخوردار است.
حاجي بابايي تاكيد كرد: همه مسائل را بررسي مي كنم و هر وقت احساس كنم كه نياز به استعفا است مطمئن باشيد كه اين كار را انجام خواهم داد زيرا هيچ وقت به دنبال مسئوليت ندويده ام.
90 درصد خانواده ها داوطلبانه به مدارس كمك مي كنند
وزير آموزش و پرورش طي سخناني در اين همايش با اشاره به هوشمندسازي مدارس گفت: چهار قانون در آموزش و پرورش وجود دارد كه اوليا مي توانند به صورت داوطلبانه به مدرسه كمك كنند و امروز اگر در بحث هوشمندسازي مدارس كمك هاي مردمي هم مطرح مي شود، اين كمك ها به صورت اجباري از سوي خود خانواده ها مطرح است؛ به اين معنا كه آنها هوشمندسازي مدرسه را از آموزش و پرورش مطالبه مي كنند و بيش از 90 درصد آنها به صورت داوطلبانه به مدارس كمك مي كنند.
 


كلاهبرداري شركت جعلي از زائران عتبات عاليات و خانه خدا

رئيس پايگاه ششم پليس آگاهي تهران از كلاهبرداري يك شركت جعلي از زائران عتبات عاليات و خانه خدا خبر داد.
سرهنگ كارآگاه محمد اشراقي در اين باره گفت: با شكايت تعدادي از مالباختگان و تشكيل پرونده اي در آگاهي تهران پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه ششم اين اداره قرار گرفت.
بنابراين گزارش جمع بندي اطلاعات به دست آمده از شكات نشان داد فردي به هويت «محمدرضا.ن» با دائر كردن شركت خدمات گردشگري در خيابان 17 شهريور و به بهانه اعزام زائر به كشور عربستان و زيارت خانه خدا، از هر يك از مالباختگان مبلغي در حدود دو ميليون و 500 هزار تومان دريافت نموده اما در زمان مراجعه آنها به فرودگاه مشخص مي شود كه هيچ گونه اقدامي از سوي شركت براي تهيه بليط هواپيمايي، جهت اعزام به كشور عربستان انجام نشده كه با مراجعه به شركت و مشاهده تعطيلي دفتر، شكات متوجه انجام كلاهبرداري توسط مدير شركت شده اند؛ در تحقيقات از كارمندان شركت خدمات گردشگري نيز مشخص شد كه اين افراد نيز كمتر از دو ماه در شركت مشغول به كار شده و به هيچ عنوان اطلاعي از اقدام مدير شركت براي انجام كلاهبرداري نداشته اند.
در ادامه تحقيقات و با شناسايي تعدادي ديگر از مالباختگان مشخص شد كه آن ها نيز با بليط تهيه شده از سوي شركت، به كشور عراق رفته اند اما در زمان حضور در فرودگاه نجف و عدم حضور نماينده شركت متوجه مي شوند كه هيچ گونه هماهنگي براي اسكان آنها در هيچ يك از هتل هاي شهرهاي زيارتي عراق انجام نشده است كه آن ها نيز پس از بازگشت به تهران و مراجعه به دفتر شركت، متوجه كلاهبرداري شده اند.
يكي از مالباختگان در اظهارات خود به كارآگاهان گفت: «پس از تنظيم قرارداد با مدير شركت و پرداخت هزينه اسكان در يكي از هتل هاي درجه يك شهر كربلا به مبلغ هر نفر 700 هزار تومان، با هواپيما به نجف رفته و در حاليكه در داخل فرودگاه انتظار داشتيم كه نماينده شركت به ما مراجعه كند، اما در كمال تعجب متوجه شديم كه هيچ فردي از سوي شركت در داخل فرودگاه نجف منتظر ما نيست؛ در حاليكه تماس ها و پيگيري هاي ما از تهران نيز به نتيجه اي نرسيده بود، به ناچار و با هزينه شخصي اقدام به اسكان خود و همراهان در يكي از هتل هاي شهر كربلا كرده و پس از گذشت چند روز به تهران بازگشتيم؛ زمانيكه براي پيگيري موضوع به دفتر شركت مراجعه كرديم، متوجه شديم كه مدير شركت كلاهبردار بوده و از افراد ديگري نيز به همين شيوه و شگرد اقدام به كلاهبرداري كرده است.»
در ادامه رسيدگي به اين پرونده، كارآگاهان با بررسي بانك اطلاعات پليس موفق به شناسايي «محمدرضا.ن» (30 ساله) به عنوان يكي از مجرمان سابقه دار در زمينه كلاهبرداري شدند كه سال گذشته نيز به همين شيوه و شگرد اقدام به كلاهبرداري كرده و توسط پليس آگاهي فرودگاه مهرآباد دستگير، اما پس گذشت مدتي با قرار وثيقه از زندان آزاد شده بود.
بنابراين گزارش، كارآگاهان با انجام تحقيقات پليسي اطلاع پيدا كردند كه شركت جديدي به بهانه انجام خدمات گردشگري در غرب تهران و در خيابان ستارخان شروع به كار كرده است كه بلافاصله دفتر شركت تحت مراقبت هاي پليسي قرار گرفته و سرانجام با شناسايي «محمدرضا .ن» در نشاني شركت، دستگير و توسط مالباختگان مورد شناسايي قرار مي گيرد.
سرهنگ كارآگاه محمد اشراقي، افزود: «در ادامه تحقيقات مشخص شد كه متهم با وجود ثبت شركت، فاقد هرگونه مجوز قانوني در خصوص اعزام زائر بوده و هيچ گونه مجوزي از سوي سازمان حج و زيارت در اين خصوص به متهم داده نشده اما با اين وجود مالباختگان بدون بررسي موضوع، با مراجعه به دفتر شركت اقدام به تنظيم قرارداد و پرداخت پول كرده اند.وي به كليه شهروندان كه قصد مسافرت و زيارت اماكن زيارتي در خارج از كشور بويژه عتبات عاليات و خانه خدا را دارند توصيه كرد كه قبل از هرگونه اقدام جهت تنظيم قرارداد و پرداخت وجه نقد به شركت هاي خدمات مسافرتي مشابه، ابتدا از طريق سازمان حج و زيارت از قانوني بودن فعاليت دفاتر مسافرتي مورد نظر خود و داشتن مجوز قانوني جهت اعزام زائر توسط اين دفاتر اطمينان حاصل نمايند.»
 


هشدار آموزش و پرورش به خانواده ها

مردم فريب تبليغات رنگين موسسات خصوصي كنكور را نخورند

معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش با هشدار نسبت به تبليغات رنگين موسسات كنكور در جذب دانش آموزان پيش دانشگاهي و داوطلبان كنكور گفت: آمار قبولي هاي اين موسسات و آموزشگاه هاي آزاد صحت ندارد.
ابراهيم سحرخيز در گفت وگو با ايسنا، درباره فعاليت موسسات و آموزشگاه هاي آزاد كه با شروع ثبت نام كنكور بازار آنها رونق مي گيرد، گفت: براساس بخشنامه اي كه به تمام مدارس ارسال شده است، اين مدارس مي توانند در نوبت بعدازظهر در قالب فوق برنامه كلاس هاي جبراني و تقويتي و حتي كلاس هاي كنكور را برگزار كنند و با توجه به اينكه اكثر مدارس يك نوبته هستند، آموزش و پرورش ظرفيت بسيار خوبي را براي اين گونه فوق برنامه ها دارد.
معاون وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: در حال حاضر مدارس استعدادهاي درخشان، نمونه دولتي و هيات امنايي و حتي برخي از مدارس دولتي از اين ظرفيت براي برگزاري كلاس هاي فوق برنامه به ويژه كنكور استفاده مي كنند و تا ساعت 20 اين كلاس ها در مدارس داير است.
سحرخيز تاكيد كرد: اكثر كلاس هاي تقويتي خصوصي كنكور در مكان هايي برگزار مي شود كه بخشي از آن تجاري بوده و يك يا دو اتاق آن را به كلاس كنكور اختصاص مي دهند، لذا مقايسه مدارس فعلي كه از امكانات مناسبي برخوردار هستند با اين گونه مكان ها و بيغوله ها كاملا متفاوت است.
وي با تاكيد بر اطلاع رساني به والدين و تغيير نگرش آنها به كلاس كنكور تصريح كرد: اين كلاس ها معجزه نمي كنند و براساس مستندات، آماري كه برخي از آموزشگاه ها از ميزان قبولي خود در كنكور ارائه مي دهند، واقعي نيست، چرا كه برخي از اين موسسات شركت دانش آموزان مستعد و يا نخبه در يك يا دو آزمون خود را ملاك قرار داده و جهت تبليغات استفاده مي كنند، در حالي كه اين موسسات ثمره تلاش حداقل سه ساله آموزش و پرورش را به نام خود مصادره مي كنند.
معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش به خانواده ها اطمينان داد: كلاس هاي داير شده در مدارس از جمله كلاس هاي جبراني، تقويتي و كنكور امنترين و مطمئن ترين كلاس ها براي فرزندان آنهاست و با توجه به اينكه هوشمند سازي مدارس از سال گذشته در دستور كار قرار گرفته، از اين ظرفيت مدارس استفاده كنند.
وي با بيان اينكه مردم دچار تعارض شده اند، بخش اعظمي از مشكلات ناشي از تبليغات رنگين كلاس هاي كنكور را مربوط به رسانه ملي دانست و گفت: اين تبليغات رنگين فرصت تفكر و انديشيدن را از خانواده ها مي گيرد و علاوه بر كلاس هاي كنكور، اين موسسات به مدارس ابتدايي نيز رخنه كرده و با عناوين مختلف خود را تبليغ مي كنند، در حالي كه آموزش و پرورش معتقد است، كتاب هاي درسي و پرسش و پاسخ معلم براي آزمون كافي است.
 


جانشين فرمانده مرزباني ناجا خبر داد:

كشف 8 تن مواد مخدر در سراوان

 8 تن ترياك طي يك درگيري مسلحانه در نقطه صفر مرزي در هنگ مرزي سراوان كشف و ضبط شد.
سردار احمد گراوند جانشين فرمانده مرزباني در اين باره گفت: به دنبال يك عمليات 36 ساعته و كشف بيش از 8 تن مواد مخدر در منطقه سيستان و بلوچستان، ماموران مرزباني به موفقيت ديگري نيز دست يافتند.
وي در ادامه گفت: در اين راستا، طي 24 ساعت گذشته از طريق گزارش منابع اطلاعاتي، از ورود قاچاقچيان مواد مخدر از طريق هنگ مرزي سراوان به داخل خاك كشورمان با خبر شديم.
وي افزود: بر اين اساس، اكيپي از ماموران به محل مورد نظر واقع در منطقه ميل مرزي 167 اعزام و با اجراي كمين هاي هدفمند در محل هاي مذكور بامداد روز گذشته به چهار دستگاه خودرو تويوتا برخورد كردند.
سردار گراوند با اشاره به اينكه قاچاقچيان به محض مشاهده ماموران اقدام به تيراندازي كردند افزود: اشرار و قاچاقچيان كه توان مقابله با نيروها را نداشتند با استفاده از تاريكي شب به خاك كشور پاكستان متواري شدند.
به گفته وي در تبادل آتش بين نيروهاي خودي و قاچاقچيان مواد مخدر، چهار دستگاه خودرو و تويوتا حامل هشت تن مواد مخدر منهدم و دچار آتش سوزي شدند كه در نهايت، ماموران با مهار حريق، نزديك به چهار تن ترياك كشف كردند و بقيه مواد مخدر نيز در آتش سوخت.
سردار گراوند با اشاره به اينكه در پاكسازي از محل درگيري مقاديري سلاح و مهمات به همراه تعدادي آرپي جي كشف شد، خاطرنشان كرد: در ادامه اين عمليات ها طي دو عمليات جداگانه در هنگ هاي مرزي زابل و سراوان نيز 600 كيلوگرم انواع مواد مخدر شامل: هروئين، ترياك و كريستال به دست آمد.
 


بلوك سيماني شهرداري تبريز روبروي داروخانه بيماران خاص

تبريز- خبرنگار كيهان:
دانشگاه علوم پزشكي تبريز خواستار بازتاب اقدام شهرداري نسبت به داروخانه شماره يك علوم پزشكي شده است.
روابط عمومي اين دانشگاه در نمابر ارسالي خود به كيهان تاكيد كرده است «عوامل شهرداري تبريز در حركتي قابل تأمل و سؤال برانگيز به بهانه هاي نامعلومي با تعبيه يك قطعه بلوك سيماني در مقابل درب ورودي داروخانه شماره 1 دانشگاه علوم پزشكي تبريز در خيابان آزادي و نرسيده به چهارراه آبرسان، مانع از فعاليت روزمره اين داروخانه شده اند.»
در اين نمابر تصريح شده كه «بيشتر مراجعان به اين داروخانه را بيماران صعب العلاج نقاط مختلف شمال غرب كشور تشكيل مي دهند.»
لازم به توضيح است كه خبرنگار كيهان براي دريافت توضيحات شهرداري تبريز بارها با روابط عمومي اين اداره تماس گرفت اما كسي حاضر به پاسخگويي در اين زمينه نشد.
 


گرمخانه هاي استاندارد ميزبان بي خانمان هاي تهران

معاون خدمات اجتماعي سازمان رفاه، خدمات و مشاركت هاي اجتماعي شهرداري تهران از تدوين لايحه اي به منظور راه اندازي گرمخانه در سطح مناطق 22 گانه پايتخت خبر داد و گفت: در صورت تخصيص اعتبار از سوي شوراي شهر تهران، يك تيپ استاندارد از گرمخانه در كليه مناطق شهرداري تهران احداث خواهد شد.
رضا جاگيري با بيان اين كه همزمان با آغاز فصل سرما، گرمخانه هاي فوريتي و كوچك با ظرفيت 30 تا 50 نفر در سطح مناطق 22 گانه پيش بيني شده است، گفت: اين گرمخانه هاي موقتي به منظور فراهم كردن دسترسي آسانتر بي خانمان ها در فصل سرما پيش بيني شده است.به گفته وي، لايحه «توسعه زيرساخت هاي خدمات اجتماعي شهر تهران» نيز در دست تدوين است كه طي آن ارائه خدمات مددكاري و كاهش آسيب به بي خانمان ها در سطح مناطق 22 گانه در دستور كار مديريت شهري قرار مي گيرد.
جاگيري خاطرنشان كرد: در صورت تخصيص اعتبار از سوي شوراي شهر، يك تيپ استاندارد از گرمخانه در كليه مناطق شهرداري تهران احداث خواهد شد تا علاوه بر جبران كمبود ظرفيت گرمخانه ها، زمينه ارائه خدمات تخصصي و فراهم كردن دسترسي بي خانمان ها به اين مراكز ايجاد شود.
 


ناآرامي ها در بنگلادش

در خشونت ها و ناآرامي هاي بنگلادش، چهار نفر كشته و 600 تن ديگر مجروح شدند.
به گزارش مهر به نقل از راشاتودي، در اين تظاهرات زماني كه پليس شروع به تيراندازي با گلوله هاي پلاستيكي كرد، درگيري بين معترضان و نيروهاي امنيتي آغاز شد.
معترضان خواستار احياي يك اداره سرپرستي، براي نظارت بر انتخابات در بيرون از كشور بودند.گفته مي شود معترضان با بستن راهها بطور مكرر بمب هاي دست ساز، و سنگ به سوي پليس پرتاب كرده اند و وسايل نقليه را هم به آتش كشيده اند.در اين درگيري ها بيش از 100 ماشين نيز تخريب شده است.
 


ناپديد شدن صدها ماهيگير فيليپيني

تعداد ماهيگيران ناپديد شده در طوفان نابودكننده فيليپين به 9000 نفر رسيده است.
به گزارش فارس، اين ماهيگيران از شهر «ژنرال سانتوس» در جنوب اين كشور چند روز قبل از طوفان به دريا رفته بودند.
به گفته مقامات اين ماهيگيران عازم جزاير جنوب درياي چين يا اقيانوس آرام بوده اند. گارد ساحلي، نيروي دريايي و ساير قايق هاي ماهيگيري در جستجو براي يافتن آنها هستند كه احتمال دارد در جزاير منطقه پناه گرفته باشند.به نوشته آسوشيتدپرس طوفان يوفا پس از اينكه با چرخشي 180 درجه اي در حال بازگشت دوباره به سمت فيليپين بود در درياي چين از بين رفت.امدادگران هنوز در تلاش براي يافتن نشانه هايي از حيات زير چندين تن درخت و آوار هستند. نزديك به 400 هزار نفر نيز در اين طوفان بي خانمان شده اند.
 


تيراندازي خونين در آمريكا

آمريكا بار ديگر صحنه تيراندازي به سوي شهروندان خود بود به طوري كه در نتيجه آن 5 نفر كشته و سه نفر ديگر زخمي شدند.
مهر به نقل از رويترز نوشت، عصر يكشنبه يك مرد 31 ساله از اهالي كاليفرنيا به سوي مردم و دو دختر خردسال خودش آتش گشود كه در نتيجه آن سه نفر كشته شدند. و فرد تيرانداز نيز توسط پليس كشته شد.در اين حادثه سه نفر ديگر نيز زخمي شدند كه دو تن آنها دختران پنج و هشت ساله مرد مهاجم بودند.پليس كاليفرنيا نام اين مرد را «هكتور كالايا» اعلام كرد و گزارش داد زماني كه پليس قصد بازداشت وي را داشت او اقدام به تيراندازي به سوي مردم كرده است.تيراندازي توسط افراد عادي به سوي مردم در آمريكا تبديل به يك روال عادي شده و با آنكه هر ساله تعداد زيادي از مردم در اين حوادث كشته مي شوند، مقامات آمريكا هيچ اقدامي براي ممنوع كردن فروش سلاح در اين كشور انجام نمي دهند.
در مورد اينكه چرا فروش سلاح گرم در آمريكا ممنوع نمي شود، چندي پيش روزنامه آلماني تاگس سايتونگ، با انتشار مطلبي لابي قدرتمند سلاح در آمريكا را مانع كنترل حمل خصوصي سلاح توسط شهروندان آمريكايي دانست و اين مسئله را چالشي مهم در آمريكا ارزيابي كرد.
 


سقوط هواپيماي مسافربري

هواپيمايي در زامبيا با 93 سرنشين سقوط كرد.
به گزارش شبكه پرس تي وي، اين خبر را يك مقام فرودگاهي در لوساكا اعلام كرد.گفته مي شود اين هواپيما هنگام فرود دچار سانحه شده است.
 


ولخرجي نخست وزير انگليس از جيب مردم

در حالي كه مردم اروپا از رياضت اقتصادي در رنج اند، گويا نخست وزير انگليس علاقه اش به تجملات بيشتر شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ديلي ميل، اخيرا «ديويد كامرون» نخست وزير انگليس، هواپيمايي را به مبلغ 700 هزار يورو براي سفري پنج روزه كرايه كرده است.
كامرون در سفر با هواپيماي ايرباس آتلانتيك كه داراي 250 صندلي است، به همراه 30 بازرگان ثروتمند قرار است تا از لندن به نيويورك و برزيل سفر كند.
دفتر ديويد كامرون براي كرايه اين هواپيما مبلغ 718 هزار و 708 يورو پرداخت كرده است.كامرون در حالي از خزانه مردم انگليس خرج مي كند كه مردم اين كشور از طرح هاي رياضتي به تنگ آمده اند. وي در برزيل هم كارخانه اي به ارزش 5 ميليون دلار خريده است.
 


شبح مرد نوراني در مسجدالنبي

انتشار خبر و تصوير حضور يك مرد نوراني با لباس عربي در مسجد النبي به داغ ترين موضوع سايت ها و شبكه هاي اجتماعي و حتي مطبوعات سعودي تبديل شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري شبكه العالم، «عبدالواحد الحطاب» مدير روابط عمومي رياست مسجد النبي تاكيد كرد: همه مسائل مطرح شده چيزي جز مونتاژ تصاوير نيست.
اين در حالي است كه روزنامه سعودي «عكاظ» به نقل از «سعد العوفي» مدير مركز تلويزيون مدينه اعلام كرد: در اين واقعه نور بر يكي از افراد منعكس شده؛ و دوربين ها اين ماجرا را هنگام نماز جمعه در مسجدالنبي ثبت كردند.
«شيخ دكتر غازي المطيري» استاد هيئت امر به معروف و نهي از منكر در دانشگاه اسلامي مدينه نيز در اين باره گفت: نبايد با عجله و شتابزدگي، درباره اين رويداد تصويري اظهارنظر كرد.
المطيري افزود: نخست اينكه افراد متخصص بايد درباره اين نور اظهارنظر كنند؛ و دوم اينكه قبل از توصيف موضوعي درباره عالم غيب بايد تحقيق كرد.روزنامه عكاظ تاكيد كرد: برخي هم فكر مي كنند مرد نوراني يك موجود فضايي است.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10