(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


سه شنبه 21  آذر  1391 - شماره 20378

حديث دشت عشق
مشاوران كفاشيان تصميم وي را تغيير دادند
استعفاي رئيس فدراسيون فوتبال به خردادماه سال آينده موكول شد
اخبار كوتاه از فوتبال
نمره تجديدي به ژوزه وجريمه قطعي 4 بازيكن در نشست كميته فني
گل محمدي تا مشخص شدن سرمربي پرسپوليس را هدايت مي كند
نسخه هايي كه آقاي مشاور براي تيم سرشناس ليگ برتري مي پيچد!
انتقادات تند كاپيتان تيم ملي از رئيس فدراسيون جودو
آزادي رئيس سابق فدراسيون تير و كمان
بحران مالي در كشتي و ديدار سرپرست فدراسيون با وزير ورزش
سقوط بمب افكن پس از 40
سال مسي ركورد گرد مولر را شكست
سالن 12هزار نفري آزادي
12دي ميزبان مرحله نهايي ليگ برتر كشتي


حديث دشت عشق

به ياد دانشجوي شهيد «حميد قلنبر»
آنان كه در مسير خطر پا گذاشتند
شهيد «حميد قلنبر»، مردادماه سال 1339 در خانواده اي مذهبي در يكي از محلات جنوب شهر تهران متولد گرديد. در حالي كه هنوز 9 بهار از عمرش را پشت سر نگذاشته بود پدرش را از دست داد. همزمان با تحصيل به فراگيري علوم ديني نيز مي پرداخت. پس از اخذ ديپلم در رشته علوم سياسي دانشگاه تهران پذيرفته شد. از جمله فعاليت هاي وي حضور در كميته انقلاب اسلامي، دادستاني، عزيمت به افغانستان براي امدادرساني به مردم و همچنين خدمت در استانداري سيستان و بلوچستان بود. با شروع جنگ تحميلي نيز، در فعاليت هاي گسترده حضور و مشاركت داشت و پس از رشادت هاي فراوان، سرانجام در تاريخ 2/6/65 توسط منافقين كوردل در كرمان به شهادت رسيد.
 


مشاوران كفاشيان تصميم وي را تغيير دادند

استعفاي رئيس فدراسيون فوتبال به خردادماه سال آينده موكول شد

سرويس ورزشي-
كفاشيان كوچكترين ترديدي براي كناره گيري نداشت اما ظهر ديروز از تصميمش منصرف شد؛ وي پس از مشورت با نزديكان خود در فدراسيون فوتبال به اين نتيجه رسيد كه با قدرت به كارش ادامه داده تا مسابقات تيم ملي فوتبال در مرحله مقدماتي جام جهاني 2014 به پايان برسد.
«دوشنبه فدراسيون فوتبال» شلوغ تر از هر زمان ديگري بود؛ از ديدارهاي رسمي آقاي رئيس با كميته رسانه فدراسيون گرفته تا جلسات متعدد نايب رئيسان و دبير كل فدراسيون فوتبال، همه و همه در اين روز برگزار شد. برگزاري چنين جلساتي متعدد در شرايطي است كه اين روزها همه جا صحبت از استعفاي علي كفاشيان است؛ زمزمه كناره گيري وي زماني به گوش رسيد كه رئيس فدراسيون فوتبال در صحبت هاي چند روز اخير خود مدعي شد از هيچ جا حمايت نمي شود و با اين شرايط بهتر است رياست فدراسيون را به شخصي ديگر واگذار كند. البته آقاي رئيس براي چگونگي رفتنش نيز پيشنهادي ارايه كرد و گفت: من به آقاي عباسي (وزير ورزش و جوانان) گفتم گزينه مورد نظر خود را براي رياست فدراسيون فوتبال انتخاب كنيد تا بيايد در تشكيلات فدراسيون و در پروسه اي كوتاه مدت و بي حساسيت جاي من را بگيرد. به نظرم اين بهترين تصميمي است كه مي شود گرفت.
مصاحبه اي كه حذف شد
اما اين پايان داستان نيست؛ روز گذشته خبرگزاري مهر مصاحبه اي به نقل از كفاشيان روي خروجي اش قرار داد اما تنها پس از يك دقيقه آن را از صفحه نخست خود حذف كرد. در اين مصاحبه علي كفاشيان گفته بود: «در شرايط كنوني ماندن در فدراسيون فوتبال ديگر درست نيست. وقتي فضا به گونه اي است كه همه خواهان تغييرات در فدراسيون فوتبال هستند، ديگر ماندن و استقامت كردن زياد به صلاح نيست.» رئيس فدراسيون فوتبال كشورمان خاطرنشان كرد: «بايد اين تغييرات با برنامه ريزي درست و منطقي صورت گيرد تا كوچكترين صدمه اي به فوتبال وارد نشود. من خودم برنامه هايي براي اين موضوع دارم اما در حال بررسي گسترده تر و گرفتن مشورت هاي بيشتري هستم.» تمام اين اتفاقات و اظهارنظرات حكايت از آن داشت كه عزم آقاي رئيس براي رفتن از فدراسيون فوتبال جزم است.
رأي كفاشيان را زدند
كفاشيان كوچكترين ترديدي براي كناره گيري نداشت اما ظهر ديروز از تصميمش منصرف شد؛ وي پس از مشورت با نزديكان خود در فدراسيون فوتبال به اين نتيجه رسيد كه با قدرت به كارش ادامه دهد تا مسابقات تيم ملي فوتبال در مرحله مقدماتي جام جهاني 2014 به پايان برسد. به عبارت ديگر علي كفاشيان منتظر ديدارهاي تيم ملي در خردادماه است و پس از اين مسابقات است كه تصميم خود را براي رفتن عملي مي كند. البته اگر در آن مقطع زماني تيم ملي جواز صعود به مسابقات جام جهاني را كسب كرده باشد مطمئناً حال و روز كفاشيان متفاوت از امروز خواهد بود.
مقابله با مشكلات مالي
تيم مشاوره دهنده رئيس فدراسيون فوتبال به علي كفاشيان توصيه كرده با هر مشقتي كه شده مشكلات مالي را پشت سر بگذارد تا بازي هاي تيم ملي فرا برسد. آقاي رئيس اين نظريه را قبول كرده و قول داده با قدرت به كارش ادامه دهد اما خودش هم مي داند برطرف كردن مشكلات مالي فدراسيوني كه سالي نزديك به 50 ميليارد تومان هزينه دارد، بسيار دشوار است.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

ادعاي خيانت به تيم ملي كذب است
نايب رئيس اول فدراسيون فوتبال ادعاي وجود افرادي كه به تيم ملي خيانت مي كنند و با قطر همكاري دارند را كاملا بي اساس دانست و گفت: پس از آن كه تيم ملي تورنمنت غرب آسيا برگشت و فضا آرام شد در اين باره با كي روش صحبت مي كنيم.هادي آيت اللهي موضوع وجود افرادي كه به تيم ملي خيانت مي كنند را كاملا بي اساس دانست و در واكنش به اين كه با اين حال آيا طرح چنين موضوعي از سوي كي روش كه در افكار عمومي هم تاثيرگذار است، نبايد فدراسيون را بر آن داشته تا از او بخواهد چرا چنين اتهام هايي را بيان مي كند؟ گفت: بايد اين موضوع را در آرامش بررسي كنيم و درباره اش حرف بزنيم. بعيد مي دانم كسي قبول داشته باشد كه افرادي در كشور ما با قطر همكاري كنند. بنابراين ضمن اين كه اين مطلب نادرست است، پس از بازي هاي غرب آسيا با كي روش صحبت مي كنيم تا ببينيم چرا او چنين مساله اي را مطرح كرد.
شكست استقلال در روز بازگشت جباري به تركيب
تيم فوتبال استقلال در ديداري تداركاتي برابر تيم ليگ برتري پيكان شكست خورد. تيم فوتبال استقلال كه خود را براي برگزاري ديدار جام حذفي برابر سايپا آماده مي كند عصر ديروز در ديداري تداركاتي برابر پيكان يك بر صفر شكست خورد. در اين ديدار كه در زمين اختصاصي پيكان و در حضور نزديك به 100 تماشاگر برگزار شد، كيوان وحداني در دقيق 88 تنها گل پيكان را وارد دروازه استقلال كرد.امير قلعه نويي سرمربي آبي پوشان به تنهايي در گوشه اي از زمين نشسته بود و هدايت استقلال را به مجيد صالح واگذار كرده بود. ضمن اينكه مجتبي جباري پس از طي كردن تمرينات آماده سازي در تركيب استقلال به ميدان رفت و 45 دقيقه براي اين تيم بازي كرد. در اين ديدار استقلال با دو تركيب متفاوت به ميدان رفت.
هيگوئيتا خبرساز شد
دروازه بان سابق تيم ملي فوتبال كلمبيا كه 17 سال پيش در ديدار مقابل تيم ملي انگليس با ضربه مشهور عقربي خود سر زبان ها افتاد بار ديگر در يك ديدار دوستانه در هند اين حركت را تكرار كرد. اين سنگربان 46 ساله كه از دنياي فوتبال خداحافظي كرده است در ديدار دوستانه ستارگان هندوستان مقابل ستاره هاي سابق فوتبال برزيل كه در كلكته برگزار شد درون دروازه تيم هندي قرار گرفته بود.هيگوئيتا در سال 1995 در ديدار كلمبيا مقابل انگليس ضربه «جيمي ردنپ» را با يك حركت جالب كه بعدها به ضربه عقرب مشهور شد از روي خط دروازه دور كرد.ديدار دوستانه ستارگان فوتبال هندوستان و ستارگان اسبق فوتبال برزيل در نهايت با پيروزي 3 بر يك برزيلي ها به پايان رسيد.
جدايي صبري، شيميچ و ملو از نفت آبادان
مديرعامل باشگاه صنعت نفت آبادان از قرار گرفتن سه بازيكن اين تيم در ليست مازاد باشگاه خبر داد.خليل صالحي اظهار كرد: مصطفي صبري به دليل اين كه از ناحيه رباط صليبي تحت عمل جراحي قرار گرفت، طبق صحبت هايي كه با وي داشتيم توافقاتي صورت گرفت و قرار شد فعلا از ليست باشگاه حذف و خردادماه دوباره به جمع بازيكنان اضافه شود.وي افزود: ماركو شيميچ و ديگو ملو نيز در ليست مازاد باشگاه قرار گرفتند و قصد داريم به جاي اين دو بازيكن، نفرات خارجي موثر جذب كنيم. اكنون ما در تيم هفت جاي خالي داريم كه براي پر كردن آن ها در حال مذاكره با بازيكنان مدنظرمان هستيم.
بازيكن اهل بوليوي در تست دوم پزشكي استقلال
بازيكن اهل بوليوي كه روز يكشنبه وارد ايران شد امروز در تست دوم پزشكي استقلال شركت مي كند.اين هافبك كه مورد تاييد امير قلعه نويي است امروز در تست دوم پزشكي آبي پوشان شركت مي كند و در صورتي كه مشكلي نداشته باشد براي امضاي قرارداد پاي ميز مذاكره با مسئولان اين تيم خواهد نشست.اين بازيكن در تيم شارلواي بلژيك بازي مي كرده است.همچنين در ادامه نقل و انتقالات باشگاه استقلال، به زودي يك هافبك نفوذي از برزيل هم در ايران حضور پيدا مي كند.
تباني و باندبازي در فوتسال
كارشناس فوتسال ايران و مربي سابق تيم ملي گفت: تا زماني كه در فوتسال ساختار درستي حاكم نشود و تصميمات بر اساس خرد جمعي و كارشناسي نباشد، وضعيت بهتر از اين نخواهد شد.ناصر صالح در خصوص دلايل افت فوتسال ايران و ناكامي در جام جهاني تايلند افزود: متاسفانه در كميته فوتسال كميته ارزيابي و كارشناسي براي انتخاب مربي تيم ملي وجود ندارد و ترابيان شخصا براي انتخاب سرمربي تصميم مي گيرد.وي گفت: اينكه گفته مي شود مربيان تيم ملي با نظر كميته مشورتي انتخاب مي شوند، اصلا درست نيست. كميته مشورتي يك كميته صوري است. اين مدرس فوتسال AFC با بيان اينكه در 10 سال اخير بازيكن سالاري ضربه بزرگي به فوتسال ايران زده است، اظهار كرد: گروهي در فوتسال در كار تباني، بازيكن سالاري و باندبازي هستند و متاسفانه فدراسيون در مقابل اين افراد اقدامي انجام نمي دهد.وي در خصوص ادامه فعاليت ترابيان در كميته فوتسال گفت: مطمئن باشيد تا كفاشيان هست، ترابيان هم خواهد بود؛ البته در سلامت آقاي ترابيان ترديدي نيست اما، ضعف در قدرت تشخيص آقاي ترابيان، باعث ناكامي فوتسال شد.
 


نمره تجديدي به ژوزه وجريمه قطعي 4 بازيكن در نشست كميته فني

گل محمدي تا مشخص شدن سرمربي پرسپوليس را هدايت مي كند

مديرعامل باشگاه پرسپوليس اعلام كرد اگر قرار شد ژوزه مانوئل برود، گل محمدي با نظر كميته فني زير نظر علي پروين كارش را ادامه مي دهد تا سرمربي مشخص شود.
محمد رويانيان پس از نشست كميته فني ديروز باشگاه پرسپوليس در جمع خبرنگاران ضمن بيان مطلب فوق گفت: در اين جلسه كه 3-4 ساعت به طول انجاميد، در خصوص 3 بخش بحث و تبادل نظر شد.
وي اضافه كرد: در بخش نخست عملكرد كادر فني توسط كميته فني بصورت جداگانه مورد ارزيابي قرار گرفت و پيرواني و وطنخواه هم گزارش كاملي از عملكرد كادر فني و بازيكنان در 17 بازي گذشته پرسپوليس را مطرح كردند. بر اساس اين گزارش ها كميته فني نمره قبولي به ژوزه ندادند.
مديرعامل باشگاه پرسپوليس با اشاره به اينكه كميته فني تصميم گيري در مورد ژوزه را بر عهده وي گذاشت، تصريح كرد: باشگاه تصميم مي گيرد كه اين مربي با پرسپوليس ادامه همكاري داده يا قطع همكاري شود اما بنده تا 48 يا 72 ساعت آينده در اين خصوص نظر خواهم داد.
وي اضافه كرد: بخش دوم در مورد عملكرد بازيكنان بود كه كميته فني معتقد است 10 بازيكن تيم ملي و نفراتي كه در گذشته تيم ملي بوده اند، در اين فصل عملكرد خوبي نداشتند. كميته فني با توجه به هزينه ها و گراني ها به تك تك بازيكنان نمره دادند. همچنين بخش نامه و گزارشي از سوي كميته فني به سالاركيا مي دهيم تا در مورد اين نفرات راي صادر شود.
رويانيان با بيان اينكه در روزهاي آينده در خصوص اينكه اگر مانوئل برود يا بماند چه اتفاقي خواهد افتاد، تصميم گيري مي كنيم ، اظهار داشت: اگر قرار شد مانوئل برود، گل محمدي با نظر كميته فني زير نظر علي پروين كارش را ادامه مي دهد تا سرمربي مشخص شود.
وي اضافه كرد: گل محمدي الان سرمربي است كه اگر رفتن ژوزه قطعي شود، بعد تصميم گيري اصلي را انجام مي دهيم كه چه كسي سرمربي شود. يحيي جانشين سرمربي است تا پس از رفتن مانوئل، كميته فني هفته آينده تشكيل جلسه داده و در اين خصوص اعلام نظر كند. رويانيان در پايان به مصاحبه بعضي از بازيكنان اين تيم عليه ژوزه اشاره كرد و گفت:4 بازيكني هم كه در اين مدت عليه كادر فني صحبت كردند 10 درصد قراردادشان كم مي شود.وي افزود: سيدجلال حسيني، شهاب گردان، مهرداد پولادي و غلامرضا رضايي اين بازيكنان هستند كه اگر اين مسئله را مجددا تكرار كنند، جريمه سخت تري در انتظارشان خواهد بود.
 


نسخه هايي كه آقاي مشاور براي تيم سرشناس ليگ برتري مي پيچد!

مشاور فني يكي از باشگاه هاي ليگ برتري كه سررشته اي نيز از فوتبال ندارد، نقش پررنگي در خريدهاي نيم فصل تيمش داشته است!
با پايان يافتن نيم فصل نخست دوازدهمين دوره رقابت هاي ليگ برتر فوتبال، تيم ها براي برطرف كردن نقاط ضعف خود و جذب بازيكنان مورد نياز وارد بازار نقل و انتقالات شده اند. در اين ميان يكي از تيم هاي بالانشين كه اتفاقاً ستاره هاي زيادي را نيز در تركيب خود دارد، در نقل و انتقالات نيم فصل نيز با توپ پر وارد شده و موفق به بستن قرارداد با 3 بازيكن جديد شده است. به گزارش خبرنگار كيهان نكته مهم اين ماجرا آنجاست كه 2 بازيكن جذب شده با نظر مستقيم مشاور فني باشگاه كه سر رشته اي نيز از فوتبال ندارد، خريداري شده اند. دوستي نزديك آقاي مشاور با بازيكنان ياد شده سبب شد كه آنها در نيم فصل دوم پيراهن اين تيم مطرح ليگ برتري را بر تن كنند. تمام اين اتفاقات در شرايطي رخ مي دهد كه سرمربي تيم مورد نظر از مربيان كارنامه دار ليگ است اما اعتماد بيش از اندازه به آقاي مشاور سبب شده چنين اتفاقاتي رخ دهد. دايره اختيارات آقاي مشاور در اين تيم ليگ برتري به اندازه اي وسيع شده كه وي در برخي از تمرينات لباس تمرين برتن كرده و در كنار اعضاي كادر فني قرار مي گيرد. لازم به يادآوري است وي در ابتداي فصل نيز زمينه ساز حضور 2 بازيكن شد كه اتفاقاً يكي از آنها بستگان نزديكش بود!
ذكر اين نكته نيز ضروري است كه خردادماه امسال و پس از حضور آقاي مشاور با باشگاه معتبر ليگ برتري، انتقادات بسياري عليه مدير عامل باشگاه مطرح شد تا جايي كه بسياري بر اين نكته تأكيد داشتند كه بازداشتي فتنه 88 نبايد به عنوان مشاور فني در تيم مطرح ليگ برتري فعاليت كند.
 


انتقادات تند كاپيتان تيم ملي از رئيس فدراسيون جودو

كاپيتان تيم ملي جودو در تازه ترين اظهارنظرهاي خود مديريت فدراسيون جودو را زير سوال برد و از عملكرد وي انتقاد كرد. وي همچنين اعلام كرد كه تصميم دارد از جودو خداحافظي كند.
محمدرضا رودكي قهرمان جودوي آسيا با اشاره به اين كه محمدعلي رستگار، رئيس فدراسيون جودو با او سر ناسازگاري گذاشته، مدعي شد: بارها و بارها ديده ام و شنيده ام كه رئيس فدراسيون به اشكال مختلف در مكان هاي مختلف مرا تهديد كرده كه اگر مي خواستيم مي توانستيم نام رودكي را از ميان نفرات حاضر در مجمع انتخاباتي فدراسيون كنار بگذاريم، اما اين كار را نكرديم. اين چيزي است كه بارها به من گفته. البته اهميتي ندارد، چرا كه وقتي كسي تهديد مي كند نشان ضعف مديريت اوست. رودكي ادامه داد: من كاري به مسايل مديريتي فدراسيون ندارم و تنها به فكر تمرين كردن هستم. بارها شنيده ام كه گفته اند رودكي اين كار را كرده يا رودكي آن كار را كرده است. مي گويند كه من نامه فدراسيون جهاني را اين طرف و آن طرف مي برم. حتي گفته اند كه در روز مجمع هم يك نفر نامه فدراسيون جهاني را به همراه داشت. بله درست است. آن روز من نامه را داشتم، اما مگر دروغ است. وقتي همه آن را دارند و فدراسيون جهاني هم آن را تاييد كرده چرا نمي آيند شفاف توضيح دهند و تنها به فكر اين هستند كه انگشت اتهام را به سمت افراد ديگر نشانه بروند و آنها را مقصر جلوه دهند؟
قهرمان بازي هاي آسيايي گوانگجو، در ادامه صحبت هايش خطاب به رئيس فدراسيون جودو گفت: چرا اعتبار و نام آرش ميراسماعيلي را زير سوال مي بري؟ او كه در اين مدت با تمام توان از تو حمايت كرده و براي موفقيت جودو تلاش كرده است. چرا مسئوليت كارهاي خودت را نمي پذيري؟ من در مسابقات قهرماني آسيا در ازبكستان حضور داشتم و ديدم كه خودت آن كاري را كه به ميراسماعيلي نسبت مي دهند را انجام دادي. چرا مي خواهي با قرباني كردن ميراسماعيلي خودت را موجه جلوه دهي؟ مگر مي شود كه يك زيردست بدون هماهنگي با رئيس خود كاري را انجام دهد؟ من كه مي دانم همه آن كارها را خودت انجام دادي. كاپيتان سنگين وزن تيم ملي جودو در پايان با اشاره به اين كه با اين شرايط بسيار بد مي خواهد از جودو خداحافظي كند، گفت: تصميم گرفته ام از دنياي جودو خداحافظي كنم و به كارهايم برسم.
واكنش رئيس فدراسيون جودو
اما محمدعلي رستگار در پاسخ به انتقادات رودكي گفت: براي او آرزوي موفقيت دارم. مطالبي كه رودكي در مصاحبه اش عنوان كرده را با دقت مطالعه كردم و تنها عكس العملي كه مي توانم نشان دهم اين است كه بگويم رودكي يكي از بهترين قهرمانان جودوي ماست و از زماني كه بنده مسئوليت فدراسيون جودو را برعهده گرفته ام، هر آنچه كه لازم بوده و كادر فني از من خواسته براي او انجام داده ام.
 


آزادي رئيس سابق فدراسيون تير و كمان

رئيس سابق فدراسيون تيراندازي با كمان آزاد شد.
كريم صفايي، رئيس سابق فدراسيون تيراندازي با كمان كه به دليل برخي اتهام ها از دوشنبه 6 آذر ماه امسال توسط نهادهاي نظارتي بازداشت شده بود، ديروز آزاد شد. صفايي اسفندماه سال گذشته از سوي وزارت ورزش در حالي از سمت خود بركنار شد كه مدت چهار ساله زمان رياست وي در اين فدراسيون به پايان رسيده بود.
 


بحران مالي در كشتي و ديدار سرپرست فدراسيون با وزير ورزش

سرپرست فدراسيون كشتي پس از بالا گرفتن مشكلات مالي در اين فدراسيون به ديدار وزير ورزش و جوانان رفت.
بعد از اعتراض كشتي گيران و كادر فني تيم هاي ملي كشتي و بالا گرفتن مشكلات مالي فدراسيون كشتي، حجت الله خطيب، سرپرست فدراسيون كشتي براي ديدار با وزير ورزش و جوانان به وزارتخانه رفت. به نظر مي رسد مشكلات مالي فدراسيون كشتي و حواشي كه در روزهاي اخير پيرامون اين مشكلات براي فدراسيون پيش آمده است علت اصلي اين ديدار بوده است كه خطيب براي درخواست كمك از وزارتخانه به ديدار وزير ورزش رفته است. در روزهاي اخير تعدادي از كشتي گيران نسبت به پرداخت جوايزشان در رقابت هاي عمومي معترض بودند و كادر فني تيم هاي ملي هم عنوان كرده اند كه 4 ماه است حقوقي از فدراسيون نگرفته اند. گفته مي شود اين فدراسيون بيش از 4 ميليارد تومان بدهي دارد.
 


سقوط بمب افكن پس از 40 سال

مسي ركورد گرد مولر را شكست

مهاجم آرژانتيني تيم فوتبال بارسلونا سرانجام ركورد گردمولر افسانه اي را شكست.
يكشنبه شب تيم هاي فوتبال بارسلونا و رئال بتيس در هفته پانزدهم لاليگا به ميدان رفتند و ستاره آرژانتيني موفق شد ركورد گرد مولر افسانه اي را بشكند. مسي كه پيش از اين ديدار حضورش در هاله اي از ابهام قرار داشت به طور ثابت در تركيب كاتالان ها قرار گرفت و در همان دقايق ابتدايي 2 گل وارد دروازه بتيس كرد تا ركورد بمب افكن ژرمن ها را پس از 40 سال بشكند. گردمولر در سال 1972 با به ثمر رساندن 85 گل در طول يكسال بهترين گلزن جهان به شمار مي رفت كه مسي موفق شد با دو گلي كه به ثمر رساند (86 گل) اين ركورد را بشكند. مسي امسال 74 گل براي بارسلونا به ثمر رسانده و 12 گل نيز با پيراهن تيم ملي فوتبال آرژانتين وارد دروازه حريفان كرده است. مسي سه بازي ديگر تا پايان سال 2012 پيش رو دارد و مي تواند بر ميزان گل هاي خود اضافه كند. مسي در ماه نوامبر ركورد 75 گل پله را پشت سرگذاشته بود.
 


سالن 12هزار نفري آزادي

 12دي ميزبان مرحله نهايي ليگ برتر كشتي

طبق اعلام كميته ليگ فدراسيون كشتي مرحله نيمه نهايي و نهايي رقابتهاي ليگ برتر كشتي آزاد (جام ولايت) روز سه شنبه 12 ديماه برگزار مي شود.
مرحله نيمه نهايي و نهايي رقابتهاي ليگ برتر كشتي آزاد در حالي روز 12 دي ماه در سالن 12 هزار نفري آزادي تهران برگزار مي شود كه تهران به عنوان شهر بي طرف براي ميزباني اين رقابتها از سوي فدراسيون كشتي انتخاب شد.
دور برگشت رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد از پنجشنبه 23 آذرماه آغاز مي شود و بنابر گفته مسئولان فدراسيون كشتي، مرحله نهايي اين رقابت ها 12دي ماه به انجام خواهد رسيد. عباس نمازيان، سرپرست كميته ليگ در اين باره گفت: با تصميم فدراسيون كشتي مرحله نيمه نهايي و نهايي رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد در يك روز و به صورت متمركز در سالن 12 هزار نفري مجموعه آزادي تهران برگزار مي شود. تهران شهري بي طرف است و همچنين در ساير شهرستان ها سالني با گنجايش مناسب براي ميزباني مناسب از تمام تماشاگران 4 تيم حاضر در مرحله نهايي نداريم.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10