(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنج شنبه 23  آذر  1391 - شماره 20380

حديث دشت عشق
آغاز مسابقات جام حذفي فوتبال پس از انصراف 6 تيم
 استقلال- سايپا تقابل قهرمان با نارنجي پوشان البرز
اخبار كوتاه از فوتبال
توقف ملي پوشان برابر بحرين
كار تيم ملي فوتبال در غرب آسيا هم به اما و اگر كشيده شد
آغاز دور برگشت ليگ برتر كشتي آزاد
پرسپوليس- ثامن حساس ترين مسابقه هفته
تغييرات ديگر فدراسيون فوتبال در راه است
رفتن دبيركل و بازگشت رئيس سابق سازمان ليگ !
ناراحتي ملي پوش ممفيس از بازي نكردن در NBA
حدادي:خيلي سخت است؛ همه بازي مي كنند جز من
كسب مدال هاي رنگارنگ از سوي دووميداني كاران كشورمان در امارات
خواندني از ورزش ايران


حديث دشت عشق

به ياد دانشجوي شهيد «اصغر نعمت الهي بين آباد»
به ياد عشق هاي آسماني!
شهيد «اصغر نعمت الهي بين آباد» در
25/12/1339 در شهر يزد متولد شد. وي از هوش و استعداد بالايي برخوردار بود به طوري كه بعد از گرفتن ديپلم رياضي، با رتبه 36 در رشته مهندسي برق دانشگاه تهران پذيرفته شد. شهيد نعمت الهي در جريان تسخير لانه جاسوسي فعاليت داشت و با دانشجويان پيرو خط امام همراهي مي كرد. بعد از تعطيلي دانشگاهها، در جهاد دانشگاهي مشغول فعاليت شد. به مناطق محروم از جمله ايلام سفر مي كرد و براي دانش آموزان آن مناطق كتاب مي برد. تا اينكه با شروع جنگ تحميلي، به منطقه عملياتي غرب اعزام شد و در تاريخ 12/7/61 در عمليات مسلم بن عقيل (منطقه عملياتي سومار) بر اثر اصابت تركش خمپاره، به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
 


آغاز مسابقات جام حذفي فوتبال پس از انصراف 6 تيم

استقلال- سايپا تقابل قهرمان با نارنجي پوشان البرز

مرحله يك شانزدهم جام حذفي امروز و فردا با برگزاري 9 ديدار پيگيري مي شود و در يكي از حساس ترين بازي ها استقلال مدعي قهرماني به مصاف سايپا مي رود.
مرحله يك شانزدهم جام حذفي در روزهاي پنجشنبه و جمعه اين هفته با برگزاري 9 مسابقه پيگيري مي شود. 6 تيم نيز از حضور در اين مسابقات انصراف دادند تا 6 تيم راحت و بدون دردسر به مرحله يك هشتم صعود كنند. در ذيل نگاهي به مهمترين بازي هاي روز پنجشنبه و جمعه مي اندازيم، بازي هايي كه مي توان اوج هيجان را در آنها تجربه كرد زيرا هيچ بازي مساوي نمي شود و تيم ها با تمام توان به ميدان مي روند.
استقلال-سايپا؛ نبرد استقلال قهرمان با نارنجي پوش مدعي
ديدار دو تيم در هفته دوم ليگ برتر با پيروزي 2 بر يك سايپا به پايان رسيد. آن مسابقه اولين حضور جواد نكونام در استقلال بود و هواداران بعد از باخت فرهاد مجيدي را تشويق كردند اما اكنون شرايط كاملا متفاوت است. جواد نكونام در تركيب استقلال جا افتاده و تيم دوم جدول است و سايپا 26 امتيازي در رده هشتم است. اگر سايپا موفق به تكرار نتيجه بازي ليگ در اين بازي شود استقلال وداعي زودهنگام با جام حذفي خواهد داشت اتفاقي كه بعيد است براي مدعي قهرماني اين مسابقات بيفتد. پرويز مظلومي فصل گذشته استقلال را قهرمان جام حذفي كرد و اين تيم به آسيا رسيد. بنابراين سايپا براي خلق شگفتي و با انگيزه فراوان به ميدان مي آيد و شاگردان ژنرال نيز نمي خواهند در اولين گام حذف شوند. به همين دليل اين بازي مي تواند يكي از زيباترين و هيجان انگيزترين بازي هاي حذفي باشد.
سپاهان-فولاد؛
تيم برنده فيناليست مي شود؟
سپاهان قهرمان نيم فصل ليگ برتر بايد به مصاف تيم سوم جدول برود. بازي سپاهان و فولاد يكي از زيباترين و فني ترين بازي ها خواهد بود. هواداران اصفهاني اوج هيجان را در اين بازي تجربه مي كنند. ديداري كه بايد يك برنده داشته باشد برنده اين بازي شايد يكي از فيناليست هاي جام باشد.
استقلال اهواز-گهر دورود؛
كار سخت مايلي كهن
تيم گهر كه با مايلي كهن فقط يك امتياز در ليگ برتر از 4 مسابقه گرفته شايد در اين بازي به دنبال كسب اعتبار بيشتر باشد هرچند اخباري كه از تيم گهر منتشر مي شود خيلي مناسب نيست و فريادشيران چند روز پيش از مشكلات مالي فراوان در تيم گهر خبر داد. مگر اينكه بازيكنان تيم گهر بخاطر دل هواداران پرشمار و پرشورشان خوب بازي كنند. مايلي كهن كار سختي در اهواز دارد.
6 تيم راه آهن، نفت تهران، مس رفسنجان، صباي قم، فجر سپاسي و تراكتورسازي به دليل انصراف حريفانشان بدون مسابقه به مرحله يك هشتم جام حذفي صعود كرده اند. پرسپوليس و ملوان نيز در روز 29 آذر ماه در ورزشگاه آزادي با يكديگر بازي خواهند كرد.
برنامه مرحله يك شانزدهم نهايي رقابت هاي فوتبال جام حذفي باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
پنج شنبه: 23/9/91
¤سپاهان اصفهان-فولاد خوزستان
جمعه: 24/9/91
¤پارسه ايرانيان-داماش گيلان
¤سايپا شمال-مس سرچشمه
¤ذوب آهن اصفهان-ملي حفاري اهواز
¤شهرداري ياسوج-مس كرمان
¤استقلال اهواز-استيل آذين گهر دورود
¤استقلال تهران-سايپا البرز
¤ابومسلم مشهد-پيكان تهران
¤نيروي زميني تهران-صنعت نفت آبادان
چهارشنبه: 29/9/91
¤پرسپوليس-ملوان بندرانزلي.
 


اخبار كوتاه از فوتبال

ارسال مستندات بازي پرسپوليس و سپاهان به فيفا
باشگاه پرسپوليس براي روشن شدن دلايل اتفاقاتي كه در جريان بازي اين تيم مقابل سپاهان در اصفهان رخ داد مستندات خود را به فيفا و AFC ارسال مي كند. با وجود گذشت چند ماه از بازي پرسپوليس و سپاهان و اتفاقات آن بازي كه موجب بيهوشي و سرگيجه برخي از بازيكنان پرسپوليس شد هنوز دلايل وجود اين اتفاق مشخص نشده است اين درحاليست كه از بازيكنان پرسپوليس آزمايشاتي هم گرفته شد اما نتيجه اي حاصل نشد.
حضور 10 روزه افشين در تمرينات ليل فرانسه
سرپرست تيم فولاد خوزستان گفت: افشين بامداد ديروز براي حضور در تيم ليل به فرانسه رفت. وي اظهار داشت: افشين ساعت 3 بامداد با پروازي راهي فرانسه شده است. نماينده باشگاه فولاد نيز همراه او براي پيگيري كارهايش سفر كرده است. طبق قرار ها، آرش 10 روز در تمرينات تيم ليل فرانسه حاضر مي شود.
دروازه بان ارمني در راه ذوب آهن
باشگاه ذوب آهن قصد دارد براي تقويت تيم خود به منظور حضور بهتر در نيم فصل دوم ليگ برتر فوتبال دروازه بان سابق تيم ملي ارمنستان را به خدمت بگيرد.گئورگ كاسپاروف، پيش از اين هم سابقه بازي در ليگ برتر فوتبال ايران را داشته و در دو مقطع مختلف از دروازه تيم هاي راه آهن و پاس تهران حراست كرده است. همچنين محسن بياتي نيا و محمد برجلو، دو بازيكني هستند كه به احتمال فراوان در نيم فصل دوم پيراهن ذوب آهن را به تن مي كنند.
سردار با رابين كازان قرارداد داخلي بست
سردار آزمون مهاجم 18 ساله تيم ملي فوتبال جوانان ايران با باشگاه رابين كازان قراردادي داخلي امضا كرد. خليل آزمون، پدر اين بازيكن با اعلام اين خبر گفت: پس از بررسي پيشنهادهايي كه سردار داشت و ارزيابي شرايط مختلف نهايتا تصميم گرفتيم تا او به رابين كازان بپيوندد. از همين رو دوشنبه شب قراردادي داخلي را با اين باشگاه امضا كرديم كه به صورت فكس براي ما ارسال شد. قرار است آزمون هفته آينده براي انجام تست هاي پزشكي به روسيه برود و پس از آن قرارداد نهايي را به ثبت برسانيم. اين قرارداد چهار ساله خواهد بود كه دو سال اول آن قطعي بوده و دو سال دوم آن به صورت مشروط و توافقي است.
ممانعت از تمرين مدافع استقلال
مدافع تيم فوتبال استقلال ديروز از سوي مسئولان اين باشگاه اجازه پيدا نكرد در تمرين آماده سازي اين تيم شركت كند. ميثم حسيني ديروز در باشگاه استقلال حضور پيدا كرد تا با دريافت دستور كتبي از سوي مسئولان باشگاه استقلال، مقدمات جدايي از اين تيم را فراهم كند. حسيني در اين خصوص گفت: به من اجازه تمرين نداده اند و من هم خواستار دستور كتبي شده ام تا پس از اين حرف و حديثي در خصوص غيبتم در تمرينات پيش نيايد.
علاقه كاسياس براي بازي در ليگ آمريكا
دروازه بان تيم فوتبال رئال مادريد علاقمند است تا فوتبال خود را در ليگ فوتبال آمريكا به پايان ببرد. ايكر كاسياس گفت: دوست دارم سال هاي پاياني فوتبالم را در جايي باشم كه محيط آرامتري دارد. اگر قرار باشد در تيمي غير از رئال مادريد بازي كنم، بايد تيمي باشد كه به طور مستقيم رو به روي اين تيم قرار نگيرد. براي مثال آمريكا جايي است كه من دوست دارم در آنجا بازي كنم. وي افزود: من دوست دارم فوتبالم را با رئال مادريد به پايان ببرم اما اگر انتقادات در 31 سالگي بسيار زياد باشد انگار كه 37 ساله ام و آن وقت ترجيح مي دهم در محيطي آرام تر بازي كنم.
قول ليونل مسي براي شكستن ركورد خودش
ستاره بارسلونا ابراز اميدواري كرد، سال آينده ركورد گل هاي زده خودش در يك سال را بهبود ببخشد. ليونل مسي پس از زدن 86 گل در يك فصل در گفت وگو با خبرنگاران گفت، هدفش در سال آينده اين است كه يك بار ديگر ركورد گلزني خودش را بهبود ببخشد. گلزني مسي برابر بتيس نه تنها او را در كتاب ركوردها جاودانه كرد، كه باعث شد اختلاف شش امتيازي بارسلونا در صدر جدول حفظ شود. مسي درباره حس و حالش پس از ركورد شكني گفت: ركورد شكني برايم لذت بخش است ولي مهم ترين چيز اين است كه اختلاف 6 امتيازي بارسا در صدر جدول در ليگا حفظ شده است. مسي درباره نقشه آينده فوتبال خود گفت، قصد دارد، ركورد گلزني امسال خودش را بهبود ببخشد، اما قهرماني هاي متعدد با بارسلونا براي او از اهميت ويژه اي برخوردار است.
پيروزي فلسطين و شكست مدافع عنوان قهرماني
فلسطين در دومين بازي خود در رقابت هاي فوتبال غرب آسيا دست به كار بزرگي زد و با يك گل از سد لبنان گذشت. كويت هم با دو گل برابر عمان تن به شكست داد. درآغاز دور دوم مرحله گروهي رقابت هاي فوتبال غرب آسيا دو ديدار برگزار شد كه در مهم ترين آنها كويت، مدافع عنوان قهرماني برابر هواداران خود با دو گل مقابل عمان تن به شكست داد. هر دو گل عمان را در اين ديدار سعد سهيل به ثمر رساند. در ديگر ديدار برگزار شده فلسطين در ميان ناباوري همگان با يك گل از سد لبنان گذشت.
 


توقف ملي پوشان برابر بحرين

كار تيم ملي فوتبال در غرب آسيا هم به اما و اگر كشيده شد

تيم ملي فوتبال ايران با ثبت دومين تساوي بدون گل در آستانه حذف از رقابت هاي فوتبال غرب آسيا قرار گرفت.
تيم ملي فوتبال ايران كه در دومين ديدار در رقابت هاي غرب آسيا مقابل بحرين قرار گرفته بود، باز هم در گلزني ناكام نشان داد تا دومين تساوي بدون گل براي ايران رقم بخورد. ايران در اين ديدار با وجود در اختيار داشتن توپ و ميدان نتوانست از فرصت هاي گلزني خود استفاده كند. بحرين در نيمه نخست به دنبال اخراج بازيكن خود 10 نفره كار را دنبال مي كرد. ايران با 2 امتياز از 2 بازي شانس صعودش به ميزان زيادي كاهش يافت تا چشم انتظار ديدارهاي روز آخر باشد. با توجه به ديدار مستقيم تيم هاي بحرين و عربستان شانس ايران حتي در صورت پيروزي مقابل يمن اندك است. ايران با 4 قهرماني در رقابت هاي غرب آسيا پرافتخارترين تيم اين رقابت ها به شمار مي رود. ملي پوشان ايران در دوره گذشته رقابت ها نايب قهرمان شدند.
 


آغاز دور برگشت ليگ برتر كشتي آزاد

پرسپوليس- ثامن حساس ترين مسابقه هفته

هفته اول از دور برگشت ليگ برتر كشتي آزاد جام ولايت عصر امروز در شهرهاي سبزوار، تنكابن و ساري برگزار مي شود.
در مهمترين ديدار از هفته چهارم ليگ برتر كشتي آزاد، امروز پرسپوليس جويبار به خانه ثامن الحجج(ع) مي رود. در مسابقه رفت شاگردان محسن كاوه پرسپوليسي ها را غافلگير كردند و يك شكست خانگي را به آنها تحميل كردند و حالا تيم غلامرضا محمدي به فكر گرفتن انتقام آن هم در خانه حريف است.
دو تيم كشتي گيران نامداري در تركيب دارند. در يك طرف مهدي تقوي، حسن رحيمي، فردين معصومي، احسان اميني و داويد خوتياشويلي براي ثامن كشتي مي گيرند و قرمزپوشان كميل قاسمي، اوپان سات از روسيه، حسن طهماسبي و عليرضا گودرزي را در اختيار دارند. برنامه مسابقات هفته اول از دور برگشت ليگ برتر كشتي آزاد به اين شرح است:
گروه اول:
¤ موسسه مالي و اعتباري ثامن الحجج(ع) سبزوار- پرسپوليس جويبار
¤ سايپاي شمال (تنكابن)- صدراي زيرآب
گروه دوم:
¤ شهداي ساري- داماش بابل
¤ گاز مازندران- فولاد ماهان سپاهان.
 


تغييرات ديگر فدراسيون فوتبال در راه است

رفتن دبيركل و بازگشت رئيس سابق سازمان ليگ !

سرويس ورزشي-
تغييرات ديگر فدراسيون فوتبال در راه است؛ حالا خبر مي رسد كه احتمالا طي روزهاي آينده دبيركل فدراسيون فوتبال جاي خود را به رئيس سابق سازمان ليگ مي دهد.
در راستاي تغييرات فدراسيون فوتبال روز گذشته برخي منابع خبري از احتمال بركناري دبير فدراسيون فوتبال خبر دادند. دبيركلي كه نامش مهدي محمد نبي است؛ مرد سايه فدراسيون فوتبال كه چندان علاقه ندارد رسانه اي شود. وي از زماني كه پاي كميته انتقالي به فوتبال ايران باز شد، به پست مهم دبير كلي رسيد و تا به امروز نيز اين سمت را حفظ كرده است. نبي در طي سال هاي اخير هميشه رابطه خوبي با علي كفاشيان داشته و در انتخابات فدراسيون فوتبال نيز حمايت جانانه اي از او كرد تا كفاشيان در رقابت با عزيزمحمدي، تاج و البته قريب پيروز شود.
جرقه بركناري دبيركل زده شد
اما چه شده كه كفاشيان تصميم به تغيير در فدراسيون فوتبال گرفته است؟! گفته مي شود اتفاقات اخير فدراسيون فوتبال و وارد آمدن هجمه زيادي از انتقادات به علي كفاشيان سبب شده كه رئيس فدراسيون فوتبال چنين تصميمي بگيرد. روز گذشته برخي سايت هاي خبري از جمله اوج نيوز در اين باره يادآور شدند: « مهدي محمد نبي كه سابقه سالها فعاليت در فدراسيون فوتبال را دارد فرد اول تصميم گير در امور اجرايي است اما در هنگام بروز مشكلات اين علي كفاشيان است كه سيبل مي شود و ساير افراد از انتقادات در امان مي مانند. كفاشيان اوايل هفته جاري يك جلسه مهم درباره بركناري نبي برگزار كرد و حتي درباره جانشينش به گفت و گو نشست. او مي خواهد يك دبير كل جديد براي خود برگزيند. طبق اساسنامه انتخاب دبيركل توسط رييس است اما بايد به تأييد هيئت رييسه هم برسد. » لازم به يادآوري است نبي هم اكنون همراه تيم ملي فوتبال كشورمان در كويت حضور دارد و شايد از تمام اين اتفاقات بي خبر باشد!
بازگشت عزيزمحمدي
حالا پرسشي كه مطرح مي شود اين است كه جانشين احتمالي نبي چه كسي خواهد بود؟! اين روزها همه جا صحبت از عزيز محمدي است؛ نايب رئيس سابق كفاشيان كه حالا ارتباطاتش با رئيس فدراسيون فوتبال مثل 4 سال قبل حسنه شده است. اگر چه دو طرف چندان تمايل ندارند بگويند به چه دليلي دوباره علاقه مند به كار با يكديگر شده اند! روز گذشته تلاش زيادي كرديم تا نظرات عزيزمحمدي را در خصوص اين بازگشت جويا شويم اما وي علاقه اي به انجام مصاحبه با خبرنگار كيهان نشان نداد.
تغيير رئيس سازمان ليگ
آيا تغييرات فدراسيون فوتبال تنها به بازگشت عزيزمحمدي و رفتن نبي ختم مي شود؟! پاسخ اين پرسش منفي است. بعد از دبير كل فدراسيون فوتبال، نوبت به رياست سازمان ليگ مي رسد تا تغييراتي در آن اعمال شود. طبق خبرهاي دريافتي كفاشيان قصد دارد رياست سازمان ليگ حرفه اي را كه زير نظر بهروان فعاليت مي كند به فرد ديگري بسپارد، البته تحت نظارت عاليه بهروان. به عبارت ديگر بهروان نايب رئيس دوم مي ماند اما رئيس سازمان ليگ فردي ديگر مي شود.
آخرين تلاش هاي رئيس
تمام اين فعل و انفعالات در شرايطي رخ مي دهد كه جايگاه رئيس فدراسيون فوتبال نيز به شدت متزلزل شده است؛ با اين حال كفاشيان آخرين تلاش هاي خود را انجام مي دهد كه شايد با اين تغييرات صندلي رياست خود را از دست ندهد.
 


ناراحتي ملي پوش ممفيس از بازي نكردن در NBA

حدادي:خيلي سخت است؛ همه بازي مي كنند جز من

ملي پوش تيم بسكتبال ممفيس از اينكه در اين فصل بازي نمي كند ناراحت است اما مي گويد انگيزه اش را از دست نداده و با تمام توان مبارزه مي كند.
حامد حدادي درباره شرايطش در تيم بسكتبال ممفيس، اظهار كرد: شرايطم در اين فصل همانند سال هاي گذشته است اما بازي به من نمي رسد. مربي تيم صحبت كرده بود اگر حامد آماده باشد يا چنين و چنان باشد از او استفاده مي كنم، اما اين اتفاق نمي افتد، از اين كه بازي نمي كنم خيلي ناراحتم، اما بي انگيزه نشدم و با تمام توان كارم را ادامه مي دهم.
سنتر ايراني تيم بسكتبال ممفيس ادامه داد: در اين سال ها ياد گرفته ام هر لحظه براي كمك به تيم آماده باشم، اگر خوب باشم مي تواند اتفاق هاي ديگري بيفتد، اما زماني كه مي بينم در موقعيت هايي مي توانم به تيمم كمك كنم، اما باز هم بازي به من نمي رسد ناراحت مي شوم. مربي شرايط و تفكرات خودش را دارد، اما خيلي سخت است كه به همه بازي برسد، جز من. پنجمين سالي است كه بازي نمي كنم و اين برايم خوب نيست. در تمرين هاي پيش فصل حضور داشتم و در سه هفته 15 كيلو وزن كم كردم. روزانه پنج ساعت تمرين مي كردم و يك مربي اختصاصي داشتم تا برنامه هايم را زير نظر بگيرد. آماده بودم تا بازي كنم كه اين گونه نشد.
حدادي درباره وضعيت فصل جديد ليگ برتر بسكتبال نيز گفت: با چند تن از بازيكنان تيم ملي صحبت مي كنم و اخبار ليگ را نيز دارم. دو تيم از ليگ خارج شده اند و تعداد باشگاه ها كم شده است. هم اكنون يكي، دو سالي است كه تيم ها ثبات ندارند و اين براي بسكتبال خوب نيست. متاسفانه ليگ ايران همانند سه يا چهار سال قبلي نيست و كيفيتش پايين آمده و دليلش هم معلوم نشده است. چرا ذوب آهن براي فوتبالش، بسكتبال را تعطيل مي كند؟ اين تيم قدمت بسكتبال بود و چندين ملي پوش پرورش داده چرا اجازه مي دهند چنين اتفاقي بيفتد؟ متاسفانه ليگ حرفه اي نيست و بازيكنانش هم حرفه اي نيستند. اگر ليگ حرفه اي بود كه پنج سال پياپي يك باشگاه قهرمان نمي شد.
 


كسب مدال هاي رنگارنگ از سوي دووميداني كاران كشورمان در امارات

تيم ملي دووميداني ايران در رقابت هاي غرب آسيا يك طلا، سه نقره و يك برنز ديگر به دست آورد.
دومين دوره مسابقات دووميداني قهرماني غرب آسيا، از ديروز در امارات عربي متحده آغاز شد. در نخستين روز اين رقابت ها الناز كمپاني دووميداني كار ماده 100 متر مانع ايران مدال نقره دومين دوره مسابقات غرب آسيا را از آن خود كرد. درادامه مسابقات فصيحي در رقابت هاي دوي 100 متر به نشان نقره رسيد. همچنين در دوي 100 متر آقايان رضا قاسمي به مدال نقره رسيد. در مسابقات پرتاب وزنه ليلا رجبي دووميداني كار المپيكي ايران به مدال نقره و فاطمه خياطي به مدال برنز پرتاب وزنه دومين دوره مسابقات غرب اسيا دست يافتند. عملكرد دبيرخانه برگزاري مسابقات به حدي ضعيف است كه گفته شده ريز نتايج ورزشكاران پس از پايان مسابقات به مسئولان تيم ها داده خواهد شد.
 


خواندني از ورزش ايران

¤ عليرضا صفارزاده رئيس بركنار شده فدراسيون ورزش پهلواني و زورخانه اي روز گذشته با ارسال پيامي به محمدرضا طالقاني رياست وي در اين فدراسيون را تبريك گفت و آمادگي خود را براي همكاري همه جانبه با وي اعلام كرد.
¤ رقابت هاي ليگ وزنه برداري جوانان كه قرار بود طي روزهاي 24 تا 27 آذر ماه سال جاري به ميزباني تيم مناطق نفت خيز جنوب در اهواز برگزار شود براي دومين بار به تعويق افتاد.
¤ ساريتوف كشتي گير روسي وزن 84 كيلوگرم براي حضور در رقابت هاي ليگ برتر كشتي آزاد به تيم پرسپوليس جويبار پيوست. ساريتوف روسي پس از اوپان سات روسي، واسيلي فدروشين اوكرايني، مودزمانشويلي و خوتياشويلي گرجستاني و عبدالسلام گاديسوف روس، ششمين كشتي گير خارجي حاضر در دهمين دوره ليگ برتر كشتي آزاد است.
¤ برخي از قهرمانان المپيك روز دوشنبه هفته آينده در ديداري خيرخواهانه و براي كمك به سيل زدگان استان گلستان به مصاف تيم فوتسال هنرمندان مي روند. در تيم ستارگان ورزش چهره هايي همچون حميد سوريان، اميد نوروزي، قاسم رضايي، بهداد سليمي، نواب نصير شلال، صادق گودرزي، حسين توكلي، حسن رنگرز، غلامرضا محمدي، محسن كاوه و ... حضور دارند.
 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10