(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


یکشنبه 3  دی  1391 - شماره 20388

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
معاون سابق وزير دفاع آمريكا:
اوباما بايد ايران هسته اي را بپذيرد
در جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام صورت گرفت
تصميم گيري درخصوص لايحه جامع خدمات رساني به ايثارگران
پاي درس علي (ع)
علي لاريجاني: طرح وحدت ملي تئوري روشني ندارد
يك مقام حزب الله: ايران بزرگ ترين حامي مقاومت است
بودجه نظامي آمريكا با هدف تحريم بيشتر ايران تصويب شد
معاون وزير دفاع عنوان كرد
دستيابي ايران به توانمندي هاي جديد ماوراي جو
125 ميليون شاخه گل نرگس سالانه در فارس توليد مي شود
از ديروز آغاز شد
ثبت نام اولين دوره آزمون دكتراي حرفه اي فيزيوتراپي
آغاز ثبت نام آزمون مرحله اول المپيادهاي علمي كشور
ثبت نام دوره هاي كارداني پودماني علمي كاربردي از امروز
جزئيات تغيير رشته دانشجويان
حذف كنكور در 5 هزار رشته محل پيام نور
اخبار ادبي و هنري
عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي:
نمايندگان مجلس با افزايش قيمت برق مخالفند
گشايش نمايشگاه مخترعان بسيجي شمال كشور در رشت
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت:
كالاهاي اساسي در كشور به اندازه كافي ذخيره شده است
مركز پايش تصويري در جاده چالوس راه اندازي شد
در مراسم بزرگداشت علامه بهلول گنابادي
احمد توكلي: تجمل گرايي در بين مسئولان زياد شده است
نماينده مردم دليجان در مجلس شوراي اسلامي:
حماسه 9دي اوج دلدادگي مردم به رهبري و ولايت فقيه بود
معاون وزير آموزش و پرورش:
طرح «شهاب» از سال آينده سراسري مي شود
نايب رئيس اتاق ايران مطرح كرد
تناقض در بخشنامه هاي ارزي
برگزاري مراسم گراميداشت مرحوم ناصر عبداللهي در بندرعباس


معاون سابق وزير دفاع آمريكا:

اوباما بايد ايران هسته اي را بپذيرد

معاون پيشين وزير دفاع آمريكا و يكي از امضاكنندگان نامه اخير 24 مقام پيشين آمريكايي به اوباما، تاكيد كرد كه واشنگتن چاره اي جز پذيرش ايران هسته اي ندارد.
جي گارد در گفت وگو با ايرنا، اتخاذ دو راهكار گفت وگو و پذيرش حقوق هسته اي ايران توسط واشنگتن را منطقي و در راستاي منافع آمريكا خواند و همچنين از اقدامات ضد ايراني كنگره در افزايش تحريم ها انتقاد كرد.
به دنبال انتشار نامه 24 مقام سياسي و نظامي غربي و كارشناسان مسايل ايران به باراك اوباما در رسانه هاي آمريكا، ژنرال گارد يكي از نويسندگان نامه در اين مصاحبه با تشريح اهميت اين مقطع زماني در نگارش نامه خطاب به رئيس جمهوري آمريكا گفت: نگراني هايي درباره جنگ در منطقه وجود دارد و همزمان نشانه هاي اميدواركننده اي براي دستيابي به توافقي كه رضايت دو طرف را جلب كند، ديده مي شود.
جي گارد با اشاره به نگراني از احتمال برخورد نظامي در منطقه خاورميانه تصريح كرد: در حالي كه رخداد جنگي ديگر در منطقه محتمل نيست، اما روند تحولات مي تواند به گونه اي ديگر پيش رود كه اميدواريم با اين نامه ها بتوانيم از چنين سناريويي اجتناب كنيم.
وي افزود: همزمان اميدوارم بتوانيم به نوعي توافق دست يابيم كه سخنان مقام هاي ايران مبني بر نبود برنامه ساخت جنگ افزار هسته اي ترجمان عملي يابد.
اين مقام پيشين پنتاگون به وجود موانعي بر سر راه مذاكرات اشاره كرد و گفت: با توجه به مسائل مطرح در برنامه هسته اي ايران و همچنين وجود قطعنامه هاي شوراي امنيت، تلاشي دوچندان براي اعتمادسازي و پشت سر گذاردن موانع مورد نياز است.
وي تلاش برخي نمايندگان كنگره آمريكا براي افزايش تحريم ها و سخنان تندروها را مانعي ديگر براي توافق برشمرد و گفت: برخي نمايندگان كنگره تلاش دارند در تندروي از هم سبقت گرفته و موضع سختي عليه تهران بگيرند كه همه اين ها عوامل منفي در دو سوي ميز گفت وگوها شناخته مي شود.
جي گارد «رئيس مركز تحقيقات كنترل تسليحات و غني سازي» در واشنگتن دي سي در ادامه با تاكيد بر حق ايران براي بهره برداري صلح آميز از انرژي هسته اي ضرورت اعتراف به آن را گامي مهم از سوي دولت اوباما دانست.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا سخنان اوباما در نشست رسانه اي كاخ سفيد درباره «وجود راهي براي برخورداري ايران از انرژي صلح آميز هسته اي» به معناي اذعان به حق جمهوري اسلامي ايران براي برخورداري از انرژي اتمي است، گفت: اميدوارم اينگونه باشد! اين رويكرد را مناسب مي دانم و از ديدگاه من، ادامه غني سازي اورانيوم در ايران براي اهداف صلح آميز بدون ايراد است.
 


در جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام صورت گرفت

تصميم گيري درخصوص لايحه جامع خدمات رساني به ايثارگران


در جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام تصميم گيري درخصوص لايحه جامع خدمات رساني به ايثارگران صورت گرفت.
مجمع تشخيص مصلحت نظام، ديروز به رياست هاشمي رفسنجاني تشكيل جلسه داد؛ در اين جلسه كه با حضور اكثريت اعضا و روساي قواي مقننه و قضائيه تشكيل شد، لايحه جامع خدمات رساني به ايثارگران، اختلافي ميان مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان با حضور رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران، معاون بودجه معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي و معاون حقوقي رئيس جمهور، روساي كميسيون هاي قضا و حقوقي و اجتماعي مجلس شوراي اسلامي، مدير امور ايثارگران ستاد كل نيروهاي مسلح و عضو حقوقدان شوراي نگهبان، مورد بحث و بررسي مبسوط اعضا و مدعوين قرار گرفت و به شرح ذيل تصميم گيري شد:
1- مصوبه مجلس شوراي اسلامي مورد تاييد قرار گرفت.
2- قوانيني كه از سال 1386 تا تاريخ 2/1/91 در مورد ايثارگران به تصويب رسيده است، به قوت خود باقي و در ابلاغ اين مصوبه لحاظ خواهد شد و اگر تغييري لازم بود و مجلس پذيرفت، عمل مي شود.
ضمنا براي حل خواسته هاي به حق ايثارگران تشكيل كميته سه جانبه اي متشكل از دولت، مجلس و ايثارگران مورد تاكيد قرار گرفت.
در ادامه اين جلسه چهار موضوع اختلافي ميان مجلس شوراي اسلامي و شوراي نگهبان شامل:
1- لايحه موافقتنامه استرداد مجرمين بين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري تاجيكستان
2- لايه موافقتنامه استرداد مجرمين بين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري بلاروس
3- لايحه موافقتنامه معاضرت حقوقي در امور مدني و كيفري بين جمهوري اسلامي ايران و بوسني و هرزگوين
4- لايحه موافقتنامه همكاري قضايي در امور مدني و تجاري بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت جمهوري دموكراتيك خلق الجزاير مورد بحث و بررسي قرار گرفت كه در هر چهار مورد نظر مجلس شوراي اسلامي مورد تاييد اعضا قرار گرفت.
 


پاي درس علي (ع)

چشم زخم
حقيقت دارد
چشم زخم حقيقت دارد، استفاده از نيروهاي مرموز طبيعت حقيقت دارد.
سحر و جادو وجود دارد.
و فال نيك راست است. و رويداد بد را بد شگون دانستن درست نيست...
نهج البلاغه
حكمت 400
 


علي لاريجاني: طرح وحدت ملي تئوري روشني ندارد

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه طرح وحدت ملي تئوري روشني ندارد گفت: بحث من وحدت نيروهاي كارآمد اصولگرا است.
علي لاريجاني در گفت و گو با فارس ادامه داد: تا زمان انتخابات فاصله داريم، در شرايط كنوني همه بايد توجه داشته باشيم كه مسائل اقتصادي جايگاه خاصي در مسائل كشور دارد.
وي افزود: گاهي ممكن است شعارهايي داده شود كه ظاهرش بد نباشد اما موجب كاهش ارزش پول ملي شود و يا وعده هايي بدهند كه ظاهرش خوب باشد اما نقدينگي را افزايش دهد.
لاريجاني گفت: نبايد كانديداي انتخابات شعارهاي انتخاباتي ظاهري بدهد، نبايد اينطور شود كه مثلاً كانديدايي شعار انتخاباتي بدهد كه ظاهر آن خوب باشد اما در باطن ارزش پول ملي را تهديد كند و يا نقدينگي را در كشور افزايش بدهد.
رئيس مجلس ادامه داد: ورود زودهنگام به انتخابات خيلي چيزها را تحت الشعاع قرار مي دهد، اكنون با توجه به شرايط داخلي و ماجراجويي غربي ها در منطقه هرگونه ورود زودهنگام به انتخابات مي تواند به شرايط لطمه بزند.
لاريجاني در ادامه در پاسخ به سؤالي در مورد طرح وحدت ملي گفت: وحدت ملي تئوري خيلي روشني ندارد، بحث من وحدت نيروهاي كارآمد اصولگرا است، بحث وحدت ملي مي گويد انشعابات سياسي زياد است و بايد از منظر كلي به كشور نگاه كنيم تا سياست خارجي و مسائل اقتصادي پختگي و ورزيدگي داشته باشد. لذا منظور پيوند نيروهاي اصولگرا است و البته اصلاح طلبان نيز مي توانند براي خودشان چنين بحثي را دنبال كنند.
وي در مورد شرط گذاري جريان فتنه براي ورود به انتخابات گفت: ساختار حكومت ما ساختار شرط گذاري نيست، كسي نمي تواند بگويد مي خواهم نامزد قوه مجريه شوم مشروط به اينكه قوه قضائيه فلان كار را بكند، انتخابات قانون دارد و وظايف را مشخص مي كند، هر كسي مي تواند تئوري خودش را بدهد نه اينكه شرط كند و بگويد اگر بيايم فلان قوه بايد اين كار را انجام دهد، اينها از اشتباهاتي است كه دارد باب مي شود.
 


يك مقام حزب الله: ايران بزرگ ترين حامي مقاومت است

معاون رئيس شوراي اجرايي حزب الله گفت: حمايت پيوسته ايران از مقاومت لبنان و فلسطين عمق استراتژي و قدرت كشورهاي عربي در رويارويي با رژيم صهيونيستي است.
شيخ «نبيل قاووق» اظهار داشت: ايران اولين و بزرگترين كشور حامي مقاومت است كه همواره از مقاومت لبنان و فلسطين حمايت مي كند و اين عمق استراتژي و قدرت كشورهاي عربي در رويارويي با رژيم صهيونيستي است.
به گزارش ايسنا شيخ نبيل قاووق در ديدار با محمد حسين رئيس زاده، رايزن فرهنگي ايران در لبنان بيان كرد كه با وجود همه اعمال فشارها و تهديدها ايران موفق شد به دژي قدرتمند در برابر آمريكا و پروژه هايش در منطقه تبديل شود.
وي در ادامه از كمك هاي جهادي، فرهنگي و مالي ايران به مقاومت و ملت مقاومت تشكر كرد.
به گزارش سايت النشره، قاووق هم چنين به نقش رايزن فرهنگي ايران در نزديك كردن هر چه بيشتر ملت مقاومت به يكديگر اشاره كرد.
ديدار سفير ايران
در بيروت با وزير كشاورزي لبنان
«غضنفر ركن آبادي» در ديدار با «حسين حاج حسن» وزير كشاورزي لبنان بر آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي گسترش همكاري هاي كشاورزي با لبنان تاكيد و اجرايي نمودن تفاهمات همكاري هاي كشاورزي بين دو كشور را خواستار شد.
سفير كشورمان در اين ديدار همچنين از شركت هاي ذيربط لبناني براي شركت در دومين جشنواره بيو فناوري كه از 26 لغايت 30 ديماه در تهران برگزار خواهد شد دعوت به عمل آورد.
حسين حاج حسن با استقبال از گسترش همكاري هاي كشاورزي بين دو كشور، به وجود زمينه هاي فراوان همكاري از جمله نياز لبنان به بذور سيب زميني و گندم اشاره و اظهار داشت: داروهاي دامي ايران در لبنان بازار خيلي خوبي دارند كه نيازمند توجه و پيگيري دو طرف هستند.
وزير كشاورزي لبنان همچنين با اشاره به مزيت هاي توليدات كشاورزي لبنان بر آمادگي اين كشور براي صادرات اقلامي همچون موز، پرتقال، زيتون و روغن زيتون تاكيد و خواستار مساعدت و توجه بيشتر مسئولين ايراني در اين خصوص شد.
وزير كشاورزي لبنان در مصاحبه پس از ملاقات با خبرنگاران حمايت و دفاع جمهوري اسلامي ايران از مقاومت در منطقه را در بعد سياسي مورد ستايش قرار داد و به عنوان يك كارشناس و استاد دانشگاه و نه وزير توان علمي و پيشرفتهاي ايران در حوزه هاي نانو تكنولوژي، بيوتكنولوژي و فضا را در منطقه مثال زدني و برتري توليدات ايران بر توليدات غربي و آمريكايي را مورد تاكيد قرار داد.
 


بودجه نظامي آمريكا با هدف تحريم بيشتر ايران تصويب شد

سناي آمريكا بودجه نظامي 633 ميليارد دلاري اين كشور را كه بخشي از آن اعمال تحريم هاي بيشتر عليه ايران است، تصويب كرد.
سناي آمريكا روز جمعه، با 81 رأي موافق در مقابل 14رأي مخالف، لايحه 633 ميليارد دلاري بودجه نظامي آمريكا را به تصويب درآورد كه بخشي از اين لايحه بر تشديد تحريم ها عليه ايران تأكيد دارد.
براساس اين گزارش، اين تحريم ها پيشتر نيز عليه برنامه هسته اي ايران مطرح شده بود اما تاكنون به تصويب سنا نرسيده بود.
اين بودجه كه در شرايط سخت بحران اقتصادي آمريكا به تصويب رسيده است قرار است به دولت آمريكا اجازه دهد تا امنيت را در سفارتخانه ها و كنسولگري هاي خود در سراسر جهان افزايش دهد.
بخش تحريم ايران در اين بودجه نظامي به شكلي است كه كشورهاي خريدار نفت ايران بايد پول پرداختي را در حسابي در كشورشان نگه دارند تا ايران فقط مجبور به خريد كالا از همان كشور باشد.
از ديگر محدوديت هايي كه براي ايران در نظر گرفته شده، منع شركت هاي بيمه از معامله با صنايع انرژي، كشتيراني و كشتي سازي ايران است.
در بخشي از اين بودجه دفاعي، صدا و سيماي ايران و «عزت الله ضرغامي»، رئيس سازمان صدا و سيما نيز مورد تحريم قرار گرفته و همچنين شركت هاي خارجي از تجارت طلا، فولاد، آلومينيوم و ذغال كوك با ايران منع شده اند.
به گزارش فارس، آمريكا تلاش مي كند با تسليحاتي جلوه دادن برنامه صلح آميز هسته اي ايران، تحريم هاي شديدي را عليه اين كشور به تصويب درآورد به طوري كه وزارت خزانه داري آمريكا در حال تحريم چهار شركت و يك فرد اجرايي بر اين هستند كه با برنامه هسته اي و موشك هاي بالستيك ايران در ارتباط هستند.
اين تحريم ها شامل بلوكه كردن هرگونه دارايي اين شركت ها در آمريكا و منع كردن آمريكايي ها از تجارت با اين شركت ها مي شود.
همچنين روزنامه نيويورك تايمز گزارش داد: وزارت خزانه داري آمريكا در واشنگتن چهار شركت و يك شخص و اتحاديه اروپا 18 شركت و يك شخص را تحريم كردند.
خزانه داري ادعا كرد كه يكي از اين چهار شركت در انتقال سلاح به سوريه دست داشته است. خزانه داري آمريكا اعلام كرد كه اسامي افزوده شده به فهرست تحريم ها از اين به بعد هدف تدابير مربوط به مسدود شدن سرمايه ها و ممنوعيت تجارت با آمريكايي ها واقع مي شوند و به علاوه براساس قانون دو ساله تحريم ها عليه ايران هرگونه مؤسسات مالي خارجي كه با آنها تجارت كند با خطر محدوديت از بازار آمريكا روبرو مي شود.
بنابراين گزارش اتحاديه اروپا ضمن اعلام تحريم ها، اسامي افزوده شده به فهرست تحريم ها را مشخص نكرد و اعلام كرد كه اين اسامي بعداً منتشر خواهد شد.
اتحاديه اروپا در بيانيه اي ادعا كرد كه همه اسامي جديد وارد شده به فهرست تحريم ها «در فعاليت هاي هسته اي يا ارايه كمك به دولت ايران» دست داشته اند.
اجراي تحريم هاي اتحاديه اروپا
از سوي ديگر؛ تحريم هاي اتحاديه اروپا عليه ايران كه در ماه اكتبر تصويب شده بود، از ديروز و پس از چاپ در مجله رسمي اين اتحاديه، اجرايي شد.
به گزارش خبرگزاري رويترز، تحريم هاي جديد اروپايي بخش هاي مختلفي از جمله بانكداري، دريانوردي و بخش هاي صنعتي را هدف قرار داده است.
اين تحريم ها در ماه اكتبر به تصويب اتحاديه اروپا رسيده و از ديروز پس از چاپ در مجله رسمي اين اتحاديه وارد فاز اجرايي شده است.
اتحاديه اروپا مدعي است كه اين تحريم ها سخت ترين تحريم هايي است كه تاكنون عليه ايران اعمال شده است. ممنوعيت مبادلات مالي با ايران، ممنوعيت فروش تجهيزات كشتي راني و فولاد به ايران و ممنوعيت واردات گاز طبيعي از ايران از جمله مواردي هستند كه در اين دور از تحريم ها در نظر گرفته شده اند.
دولت هاي غربي مدعي اند كه اين تحريم ها با هدف توقف برنامه هسته اي ايران اعمال شده اند، هرچند كه كارشناسان با استناد به گزارش هاي آژانس بين المللي انرژي هسته اي عنوان كرده اند كه تحريم ها تاكنون تأثيري روي برنامه هسته اي ايران نداشته و هدف اصلي از آن زندگي مردم عادي بوده است.
 


معاون وزير دفاع عنوان كرد

دستيابي ايران به توانمندي هاي جديد ماوراي جو

رئيس سازمان جغرافيايي نيروهاي مسلح، گفت: در زمينه فضاي ماوراي جو، به نتايج بسيار خوبي رسيده ايم كه اميدواريم در آينده نزديك اين دستاوردها اعلام شود.
امير «محمدحسن نامي» در گفت وگو با فارس، با اشاره به تحريم ايران از سوي غرب گفت: سال هاست كه از تحريم صحبت مي شود ولي تحريم براي ما يك نعمت است.
وي با بيان اينكه امروز در زمينه هاي مختلف، دستاوردهاي بسيار ارزنده اي داريم، تصريح كرد: هر زماني كه ما از نظر علم و فناوري توانسته ايم حركت خوبي انجام دهيم، در ملت و نسل جوان و بين دوستداران انقلاب اسلامي در جهان و بويژه كشورهاي اسلامي تأثير بسيار مثبت داشته است.
نامي ادامه داد: اكنون ايران در بخش فضاي ماوراي جو كه بخشي بسيار مهم و توليد كننده وزن ژئوپولتيك كشورها است، به خوبي پيشرفت كرده است و علي رغم اينكه استكبار به دنبال تحريم ماست، ولي در حقيقت كمك كرده كه ما به اين اهداف دست پيدا كنيم.
رئيس سازمان جغرافيايي نيروهاي مسلح تاكيد كرد: در زمينه فضاي ماوراي جو بويژه بهره برداري از اين فضا براي استفاده بهتر و ديدن بهتر زمين و كنترل ثروت ملي بسيار تلاش كرده ايم و به نتايج بسيار خوبي رسيده ايم كه اميدواريم در آينده نزديك اين دستاوردها اعلام شود.
نامي تصريح كرد: ما بهره بردار اين ماهواره ها هستيم بويژه ماهواره هاي سنجشي و راداري كه براساس آن مي توانيم امكاناتي را فراهم كنيم كه در توسعه و عمران كشور بسيار موثر است.
معاون وزير دفاع در پايان خاطر نشان كرد: البته اين امكانات را در اختيار كشورهاي اسلامي و منطقه هم قرار مي دهيم زيرا ما معتقديم منطقه پيرامون كشورمان هم بايد از نظر اقتصادي رشد كند، اين ديدگاه استراتژيك جمهوري اسلامي ايران است.
 


125 ميليون شاخه گل نرگس سالانه در فارس توليد مي شود

مدير امور باغباني سازمان جهاد كشاورزي فارس گفت: برداشت گل نرگس در اين استان تا پايان بهمن ماه ادامه دارد، كه مي تواند گردشگران داخلي و خارجي بسياري را در فصل سرما به خود جذب كند.
به گزارش خبرگزاري فارس، اسد شريفي با بيان اينكه استان فارس مقام نخست توليد گل نرگس را در كشور دارد، اظهار داشت: شهرستان هاي كازرون، رستم، ممسني، جهرم، شيراز و اقليد از مناطق عمده توليد گل نرگس در فارس هستند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود در تشريح وضعيت گل نرگس فارس بيان داشت: از ميان گل هاي شاخه بريده، گل نرگس بومي ايران، بيشترين سطح زيركشت و توليد را در استان فارس دارد.
اين مقام مسئول تصريح كرد: هم اكنون در استان فارس بيش از يك ميليون متر مربع گل نرگس به صورت آبي وجود دارد و ميزان عملكرد توليد شاخه اي به ازاي هر متر مربع 100 شاخه است.
مدير امور باغباني سازمان جهاد كشاورزي فارس ادامه داد: در فارس در حدود 200 هكتار نيز گل نرگس به صورت ديم و طبيعي در دشت ها وجود دارد كه ميزان توليد آنها 8 ميليون شاخه در سال است كه با اين احتساب، جمع كل توليد گل نرگس اين استان به بيش از 125 ميليون شاخه مي رسد.
وي خاطرنشان كرد: گل نرگس فارس به لحاظ داشتن مرغوبيت بالا، زيبايي و طراوت، بوي مطبوع و نيز ماندگاري آن بعد از برداشت، علاوه بر ارسال به ساير استان ها به كشورهاي حوزه خليج فارس نيز صادر مي شود.
شريفي در ادامه، نرگس شيپوري، بوقي، شيراز، پر پر، هزار پر و شهلا را از انواع گل نرگس فارس برشمرد و گفت: اين گل زيبا، همچنين داراي يكسري خواص دارويي است كه به دليل تبليغ ناكافي و اطلاعات كم، هنوز شناخته نشده است.
مدير امور باغباني سازمان جهاد كشاورزي فارس با بيان اينكه توليدات گل نرگس در فارس، علاوه بر فروش در سطح اين استان به استان هايي ديگر از جمله اصفهان، مركزي و تهران (بازار گل امام رضا(ع) و بازار مركزي شهيد محلاتي) نيز صادر مي شود، افزود: با توجه به اقتصادي بودن كشت گل نرگس در فضاي آزاد، سطح كشت هر ساله افزايش مي يابد و سازمان جهاد كشاورزي فارس نيز اين آمادگي را دارد كه به سرمايه گذاران براي توليد اين گل در فارس همكاري لازم را به عمل آورد.
 


از ديروز آغاز شد

ثبت نام اولين دوره آزمون دكتراي حرفه اي فيزيوتراپي

رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت از آغاز ثبت نام اولين دوره آزمون دكتراي حرفه اي فيزيوتراپي (DPT) از ديروز خبر داد.
جبرائيل نسل سراجي در اين رابطه افزود: پذيرش و ثبت نام در آزمون دكتراي حرفه اي فيزيوتراپي (DPT) از 2دي آغاز شده و تا 10دي ادامه خواهد داشت.
وي ادامه داد: دارا بودن مدرك فارغ التحصيلي مقطع كارشناسي ارشد براي ثبت نام ضروري است. ثبت نام در اين آزمون به صورت اينترنتي است و آزمون در دو مرحله كتبي و مصاحبه برگزار مي شود.
نسل سراجي گفت: داوطلباني كه حد نصاب نمره را در آزمون كتبي دريافت كرده اند با توجه به سهميه مربوطه، به تعداد دو برابر ظرفيت براي مصاحبه و آزمون شفاهي دعوت مي شوند.
رئيس مركز سنجش آموزش پزشكي وزارت بهداشت گفت: ثبت نام آزمون، ارسال مدارك و دريافت كد رهگيري از 2تا 10 دي فقط به صورت اينترنتي از طريق سايت مركز سنجش آموزش پزشكي انجام مي شود و داوطلبان همزمان با تكميل فرم ثبت نام، بايد مدارك خود را فقط به صورت اينترنتي ارسال كنند.
نسل سراجي گفت: اولين دوره آزمون دكتراي حرفه اي فيزيوتراپي 28 دي برگزار مي شود و داوطلبان براي دريافت كارت ورود به جلسه، از روز سه شنبه 23دي تا چهارشنبه 27 دي فرصت دارند به سايت مركز سنجش آموزش پزشكي مراجعه كنند.
مخالفت جامعه فيزيوتراپي با دستورالعمل وزارت بهداشت
جامعه فيزيوتراپي كشور مخالفت شديد خود را با ضوابط اعلام شده براي پذيرش دانشجو در مقطع دكتراي حرفه اي فيزيوتراپي اعلام داشته و خواهان پذيرش دانشجو از مقطع كارشناسي و با تعداد بيشتر در دانشكده هاي مورد تاييد بورد فيزيوتراپي است.
در بيانيه اين گروه آمده است: نظر به اينكه هدف از اجراي طرح دكتراي حرفه اي فيزيوتراپي (DPT) ارتقاي سطح باليني و عمل دانش آموختگان رشته فيزيوتراپي در كشور و خدمت رساني مطلوب تر به بيماران و دردمندان بوده و حدود 90 درصد از همكاران فيزيوتراپيست كه در سراسر كشور خدمات فيزيوتراپي را به بيماران ارائه مي دهند در مقطع كارشناسي تحصيل كرده اند و براساس نظريه بورد فيزيوتراپي، ايران به عنوان بالاترين مرجع علمي اين رشته مي بايست پذيرش به نسبت دو به يك (دو نفر از كارشناسي و يك نفر از كارشناسي ارشد) صورت پذيرد. مضافا اينكه مدرك دكتراي حرفه اي معادل كارشناسي ارشد بوده و راه ادامه تحصيل براي همكاران فارغ التحصيل مقطع كارشناسي ارشد فيزيوتراپي به مقطع دكتراي تخصصي فيزيوتراپي (PhD) مفتوح است. لذا جامعه بزرگ فيزيوتراپي كشور مخالفت شديد خود را با ضوابط اعلام شده پذيرش دانشجو در مقطع دكتراي حرفه اي فيزيوتراپي اعلام داشته و به جد خواهان پذيرش دانشجو از مقطع كارشناسي و با تعداد بيشتر در دانشكده هاي مورد تاييد بورد فيزيوتراپي است.
 


آغاز ثبت نام آزمون مرحله اول المپيادهاي علمي كشور

باشگاه دانش پژوهان جوان با همكاري ادارات كل آموزش و پرورش استان هاي سراسر كشور، آزمون مرحله اول المپيادهاي علمي را در 7 رشته، ادبيات، رياضي، فيزيك، شيمي، كامپيوتر، زيست شناسي و نجوم به صورت چند گزينه اي برگزار مي كند.
ثبت نام در اين آزمون ها به صورت اينترنتي و از طريق پايگاه اطلاع رساني الكترونيكي دانش آموزان (سناد) به نشاني www.Sanaad.medu.ir از ديروز شنبه 2 دي ماه آغاز و تا پايان وقت اداري روز شنبه 16 دي ماه ادامه دارد.
اين آزمون ها در روزهاي 24 تا 27 بهمن ماه سال 91 در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار مي شود و نتايج آن نيمه دوم اسفندماه اعلام خواهد شد.
برگزيدگان مرحله اول ارديبهشت ماه سال آينده در آزمون مرحله دوم كه به صورت نيمه متمركز در مراكز استانها برگزار خواهد شد، شركت مي كنند.
دانش آموزان علاقه مند مي توانند براي دريافت اطلاعات بيشتر و آگاهي از شرايط شركت كنندگان، نحوه ثبت نام و زمان دقيق برگزاري آزمون ها به پايگاه اطلاع رساني باشگاه دانش پژوهان جوان به نشاني www.ysc.ac.ir مراجعه كنند.
 


ثبت نام دوره هاي كارداني پودماني علمي كاربردي از امروز

ثبت نام دوره هاي كارداني پودماني نظام آموزش مهارتي دانشگاه جامع علمي كاربردي از امروز آغاز و تا 10 دي ماه ادامه خواهد داشت.
به گزارش ايسنا، دكتر علي صدر معاون سنجش خدمات آموزشي و دانشجويي دانشگاه علمي كاربردي با اعلام اين خبر افزود: ثبت نام دوره هاي كارداني فني و كارداني حرفه اي پودماني نظام آموزش مهارتي دانشگاه جامع علمي كاربردي در 292 رشته، 4131 كد رشته محل، در 682 مركز آموزش علمي كاربردي، 31 استان و ظرفيت پذيرش 265 هزار نفر در 4 گروه آموزشي صنعت، كشاورزي، مديريت و خدمات اجتماعي و فرهنگ و هنر انجام مي شود.
وي افزود: داوطلبان ثبت نام در دوره هاي كارداني فني و كارداني حرفه اي پودماني نظام آموزش مهارتي دانشگاه جامع علمي كاربردي در مهلت مقرر مي توانند با مراجعه به پايگاه الكترونيكي سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org نسبت به مشاهده دفترچه، خريد الكترونيكي كارت اعتباري ثبت نام به وسيله كارت هاي بانكي عضو شبكه شتاب و ثبت نام خود اقدام كنند.
معاون سنجش دانشگاه جامع علمي كاربردي افزود: پذيرش دوره هاي كارداني پودماني دانشگاه جامع علمي كاربردي بدون كنكور و براساس معدل ديپلم انجام مي شود و به پذيرفته شدگان معافيت تحصيلي تعلق مي گيرد.
دكتر صدر در خاتمه اظهار داشت: اسامي پذيرفته شدگان دوره هاي كارداني فني و كارداني حرفه اي پودماني نظام آموزش مهارتي دانشگاه جامع علمي كاربردي نيمه اول بهمن ماه اعلام مي شود و شروع كلاس ها نيز از نيمه دوم بهمن خواهد بود.
 


جزئيات تغيير رشته دانشجويان

شرايط و جزئيات تغيير رشته دانشجويان براساس آيين نامه جديد كارداني و كارشناسي دانشگاه ها اعلام شد.
به گزارش ايسنا، براساس اين آيين نامه دانشجوي دوره هاي كارداني و كارشناسي پيوسته با داشتن شرايطي مي تواند از يك رشته يا گرايش به رشته يا گرايش ديگر تحصيلي در آن گروه آزمايشي يا در يك گروه آزمايشي ديگر و در همان «موسسه آموزش عالي» تغيير رشته يا گرايش دهند.
شايان ذكر است، وجود رشته يا گرايش مورد تقاضاي دانشجو در همان «موسسه»، كمتر نبودن نمره اكتسابي دانشجو در آزمون سراسري از نمره كشوري آن رشته يا گرايش در «موسسه» (در سال پذيرش)، امكان ادامه تحصيل دانشجو در سنوات مجاز باقي مانده و موافقت گروه آموزشي و تاييد شوراي آموزشي موسسه برخي از شرايط لازم است.
دانشجو در هر دوره تحصيلي فقط براي يك بار مي تواند با رعايت شرايط فوق، تغيير رشته يا گرايش دهد.
تغيير رشته در دوره كارشناسي ناپيوسته ممنوع است، اما تغيير گرايش با داشتن شرايط و ضوابط ذكر شده امكان پذير است.
 


حذف كنكور در 5 هزار رشته محل پيام نور

معاون آموزشي دانشگاه پيام نور با اعلام خبر حذف كنكور از 5 هزار رشته محل اين دانشگاه اسامي برخي مجموعه هاي فاكتور گرفته شده از آزمون سراسري سال 92 را ذكر كرد.
عليرضا دل افكار در گفت و گو با خبرنگار مهر، اضافه كرد: طبق تصميمات اتخاذ شده دانشگاه پيام نور از سال آينده حدود 5 هزار رشته محل دانشجوي بدون آزمون و با سوابق تحصيلي پذيرش مي كند.
وي اعلام كرد كه پذيرش دانشجو در برخي رشته هاي گروه هاي فني مهندسي، علوم پايه، علوم انساني، هنر و معماري همچنين كشاورزي و در ساير شاخه هاي ديگر، بدون آزمون خواهد بود.
دل افكار خاطرنشان كرد كه از نيمه دوم دي ماه ثبت نام بدون آزمون از سوي سازمان سنجش آغاز مي شود.
به گفته معاون آموزشي دانشگاه پيام نور، در كنكور سراسري سال آينده، 4 هزار رشته محل پيام نور همانند گذشته دانشجوي با آزمون مي پذيرد.
دل افكار يادآوري كرد كه دانشگاه پيام نور هم اكنون در مجموع 9 هزار رشته محل دارد.
 


اخبار ادبي و هنري

جشنواره مردمي فيلم عمار امروز آغاز مي شود
سومين جشنواره مردمي فيلم عمار امروز، طي مراسمي در سينما فلسطين آغاز مي شود.
سخنراني حجت الاسلام عليرضا پناهيان و تجليل از بهزاد بهزادپور (كارگردان) و رحيم مخدومي (نويسنده) از جمله برنامه هاي اين مراسم است.
همچنين روز گذشته اسامي داوران بخش فيلم هاي داستاني اين جشنواره به اين شرح اعلام شد: انسيه شاه حسيني، رحيم مخدومي، سيدناصر هاشم زاده، جواد اردكاني و حسن عباسي. جشنواره عمار تا ششم دي در تهران و ده ها شهرستان و روستا ادامه خواهد داشت.
تعطيلي يك شبكه تلويزيوني كويت
به دليل انعكاس بيداري اسلامي
دولت كويت يك ايستگاه تلويزيوني را به دليل آنچه حمايت از مخالفان سياسي مي داند، تعطيل كرد.
به گزارش ايسنا، دولت كويت مجوز فعاليت ايستگاه تلويزيوني خصوصي «اليوم» كه با برنامه هاي خود از مخالفان دولت اين كشور طرفداري مي كرد را لغو كرد. دولت كويت مدعي است شبكه تلويزيوني «اليوم» اصول كسب مجوز پخش را زير پا گذاشته و به همين دليل تعطيل شده است. شبكه تلويزيوني «اليوم» كه بيش از يك سال پيش راه اندازي شد، معمولا برنامه هايي را با ابراز همدردي با گروه مخالفان دولت به روي آنتن مي برد. «اليوم» مصاحبه هايي را با سردمداران مخالفان در انتخابات پارلماني كويت پخش كرد. احزاب اسلامي، ملي و آزادي خواه كويت به قوانين انتخاباتي كشورشان معترض هستند و هر شب براي ابراز مخالفت خود در خيابان ها تظاهرات برگزار مي كنند. نيروهاي نظامي كويت نيز با ضرب و شتم و استفاده از گاز هاي اشك آور سمي مقابل آنها مي ايستند.
كاروان نمادين اسراي كربلا به حوزه هنري مي آيد
كاروان نمادين اسراي كربلا فردا بعد از عبور از خيابان هاي تهران به مدت 10 روز ميهمان حوزه هنري خواهد بود.
كاروان نمادين اسراي كربلا فردا مصادف با دهم ماه صفر از ميدان انقلاب به حوزه هنري خواهد آمد و به مدت 10 روز در محل حوزه هنري به بيان واقعه كربلا خواهند پرداخت.
بنابراين گزارش، اين كاروان نمادين كه متشكل از 70 تعزيه خوان در نقش اسرا و اشقياء، 10نفر شتر، چهار راس اسب، بيرق ها و پرچم هاي هر دو گروه اسرا و اشقياء و آلات موسيقي ويژه تعزيه هستند؛ ساعت 12 ظهر روز دوشنبه از محل ميدان انقلاب حركت خود را به سمت حوزه هنري آغاز خواهند كرد و ساعت 15 بعد از رسيدن به محل حوزه اولين تعزيه خود را كه تعزيه حضرت مسلم بن عقيل است را اجرا خواهند كرد.
اين تعزيه ها به تهيه كنندگي و كارگرداني جواد كريمي به مدت 10 روز هر روز از ساعت 15 تا 30:16 در محوطه حوزه هنري براي عموم مردم اجرا مي شود.
شركت 26 كشور «جنبش عدم تعهد» در جشنواره فيلم فجر
26 كشور عضو «جنبش عدم تعهد» با 61 فيلم در سي ويكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر شركت مي كنند.
مدير بخش بين الملل جشنواره با اعلام اين خبر افزود: از ميان 120 كشور عضو جنبش عدم تعهد تاكنون 26 كشور در جشنواره فجر شركت كردند و 61 فيلم از اين كشورها دريافت شده است.
علي حاج قاسمي ادامه داد: بخش فيلمسازان جنبش عدم تعهد امسال براي نخستين بار به پيشنهاد محمدرضا عباسيان دبير جشنواره در ساختار بين الملل جشنواره فجر طراحي و پيش بيني شده و به دليل اهميت تقويت مناسبات و همكاري متقابل اين كشورها و ايجاد فرصت هاي جديد شكل گرفته است.
به گفته وي؛ كشورهاي الجزاير، آذربايجان، شيلي، كلمبيا، مصر، هند، اندونزي، عراق، لبنان، مراكش، نپال، پاكستان، فيليپين، سنگال، سنگاپور، آفريقاي جنوبي، سودان، بنگلادش، سوريه، تايلند، تونس، امارات متحده عربي، ويتنام، مالزي، كنيا وگواتمالا از كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد هستند كه فيلمسازانشان متقاضي حضور در جشنواره فجر مي باشند.
مدير بخش بين الملل جشنواره فيلم فجر مجموعه فيلم هاي دريافتي 423 فيلم از 72 كشور جهان عنوان كرد كه تعدادي از اين آثار بعد از مهلت فراخوان به دليل تاخير در روند انتقال پستي و اجرايي دريافت گرديد.
 


عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي:

نمايندگان مجلس با افزايش قيمت برق مخالفند

عضو كميسيون انرژي مجلس گفت: قطعاً نمايندگان مجلس با افزايش قيمت برق مخالف خواهند بود و تنها با اجراي فاز دوم هدفمندي اين اقدام بايد صورت گيرد.
به گزارش خبرگزاري فارس حجت الاسلام والمسلمين سيد مهدي موسوي نژاد اظهار داشت: حمايت از مردم و بهبود وضعيت معيشتي ايشان مهم ترين وظيفه اي است كه همه مسئولان بايد براي دستيابي به آن كوشا باشند.
نماينده مردم دشتستان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به پيشنهاد وزارت نيرو در لايحه بودجه 92 مبني بر افزايش قيمت برق به 80 تومان در هر كيلو وات ساعت، تصريح كرد: اعتقاد ما بر اين است كه نبايد قيمت برق افزايش يابد اما با توجه به توسعه صنعت برق بايد بودجه هاي مورد نياز اين بخش را تأمين كرد.
موسوي نژاد با تأكيد بر تبعات افزايش قيمت برق قبل از اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها، گفت: افزايش قيمت برق، افزايش قيمت تمام شده توليد را در پي دارد و در نتيجه تورم روند صعودي به خود مي گيرد و مردم بيش از حال حاضر در تنگناي اقتصادي قرار خواهند گرفت.
عضو كميسيون انرژي مجلس همچنين عنوان كرد: قطعاً نمايندگان مجلس با افزايش قيمت برق مخالف خواهند بود و تنها با اجراي فاز دوم هدفمندي اين اقدام بايد صورت گيرد.
وي با اشاره به چگونگي جبران هزينه هاي صنعت برق، افزود: براي توسعه صنعت برق و ترميم و ايجاد شبكه هاي جديد بايد از منابع مختلف از جمله محل فروش نفت براي اين صنعت تأمين بودجه كرد.
گفتني است قيمت برق در هر كيلو وات ساعت 26 تومان است.
 


گشايش نمايشگاه مخترعان بسيجي شمال كشور در رشت

رشت- خبرنگاركيهان:
نخستين نمايشگاه مخترعان بسيجي شمال كشور در دانشگاه آزاد اسلامي رشت گشايش يافت.
63 مخترع بسيجي استان هاي گيلان، مازندران، قزوين، زنجان، آذربايجان شرقي و اردبيل، 90 اختراعشان را در اين نمايشگاه به معرض ديد گذاشتند.
در همين زمينه سيد جواد ميرزايي دبير اين جشنواره طي سخناني اظهار داشت: 120 اختراع به دبيرخانه نخستين نمايشگاه مخترعان بسيجي شمال كشور ارسال شده بود كه 90اختراع انتخاب شد.
وي افزود: در پايان اين جشنواره از 10 مخترع بسيجي تجليل و قدرداني شد.
 


معاون وزير صنعت، معدن و تجارت:

كالاهاي اساسي در كشور به اندازه كافي ذخيره شده است

اقلام كالاهاي اساسي در كشور بطور مناسب و مطمئني در كشور ذخيره شده و جاي هيچگونه نگراني در اين زمينه وجود ندارد.
مدير عامل شركت مادر تخصصي بازرگاني دولتي ايران در گفتگو با ايرنا با اعلام خبر فوق اظهار كرد: 9 قلم كالاي راهبردي مورد نياز با اتخاذ تدابير ويژه اي ذخيره شده و ميزان ذخيره برخي از اقلام از آن چنان شرايط خوبي برخوردار است كه در 10 سال اخير در كشور بي نظير بوده است.
عباس قبادي با بيان اين كه تحريم ها در برخي موارد مشكلاتي را به وجود آورده است، اضافه كرد: با وجود همه اين شرايط و با حمايت و همكاري هاي بانك مركزي و ساير دستگاه هاي مرتبط، در زمينه ذخيره سازي كالاهاي اساسي پيشرفت قابل قبولي داريم.
وي در مورد واردات و توزيع برنج خارجي در كشور نيز گفت: بخش دولتي به اندازه كافي برنج وارد و ذخيره كرده، اما براي حمايت از توليد داخلي تاكنون آن را توزيع نكرده است.
قبادي همچنين افزود: بخش خصوصي نيز از خارج برنج خريده كه ظرف 10 تا 15 روز آينده به كشور وارد مي شود.
وي در زمينه تأمين مايحتاج مورد نياز شب عيد مردم نيز گفت: تدابير مورد نياز براي اين امر انديشيده شده و در اين زمينه بويژه در بخش تأمين سيب و مركبات نيز مشكلي وجود نخواهد داشت.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران به منظور شركت در آيين بهره برداري از بزرگترين كارخانه قند كشور در مهاباد به اين شهرستان سفر كرده بود.
 


مركز پايش تصويري در جاده چالوس راه اندازي شد

كرج- خبرنگار كيهان:
جاده چالوس در حوزه استحفاظي استان البرز به وسيله دوربين هاي نظارتي تحت پوشش قرار گرفت.
فرمانده نيروي انتظامي استان البرز در مراسم راه اندازي مركز پايش تصويري جاده چالوس به وسيله دوربين هاي مداربسته گفت: امروزه پليس به سمت علم محوري و استفاده از دانش و فناوري هاي جديد حركت مي كند و براي خدمت رساني بهتر به شهروندان و تامين امنيت و آسايش آنان از روش هاي سنتي فاصله گرفته است.
سرتيپ دوم احمدعلي گودرزي افزود: در همين راستا مركز پايش تصويري جاده چالوس در محدوده استان البرز راه اندازي شده است.
وي بيان كرد: با راه اندازي اين مركز، نقاط حساس و حادثه خيز جاده چالوس تحت نظارت غيرمستقيم ماموران قرار مي گيرد و در مواقع ويژه از جمله سقوط بهمن، ريزش كوه، خرابي وسايط نقليه و... در كمترين زمان ممكن نيروهاي انتظامي و امدادي به محل حادثه اعزام مي شوند.
وي يادآور شد:در حال حاضر 20 پايه دوربين در جاده چالوس جانمايي و نصب شده است و در آينده نزديك تعداد اين دوربين ها افزايش خواهد يافت.
فرمانده نيروي انتظامي استان البرز از راه اندازي سامانه ثبت تخلفات رانندگي در اين محور توسط دوربين هاي مداربسته در آينده نزديك خبر داد.
 


در مراسم بزرگداشت علامه بهلول گنابادي

احمد توكلي: تجمل گرايي در بين مسئولان زياد شده است


گناباد-خبرنگار كيهان:
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: بعد از جنگ، تجمل گرايي در بين مسئولان زياد شد و هنوز هم غفلت از زندگي مردم امري واقعي است.
احمد توكلي در آيين بزرگداشت مرحوم علامه بهلول گنابادي در زادگاه اين عارف وارسته در مهديه روستاي بيلند افزود: مرحوم بهلول جلوي رضاخان قلدر ايستادگي كرد چون به پيروي از ائمه اطهار(ع) آزاده و اهل نخواستن بود.
به گزارش خبرنگار ما، وي ابراز داشت: علامه بهلول گنابادي به غايت زاهدانه زندگي مي كرد و اهل مبارزه بود و ساده زيستي از ويژگي هاي او به شمار مي رود.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: كساني كه مي خواهند اسلامي زندگي كنند بايد مستقل باشند، مسلمانان بايد مثل سرو، سرافراز زندگي كنند و بهلول هر دوي اين صفات را داشت.
وي گفت: حكومتي ها بايد ساده زيست باشند، وقتي حكومتي ها ساده زيست باشند مردم دلشان خنك و حرص نمي خورند و مي گويند رئيس ما مثل ما است.
توكلي خاطرنشان كرد: براي افزايش مقاومت مردم بايد دركشور به گونه اي عمل شود كه در آوردن نان حلال براي مردم امكان پذير باشد و مردم محتاج نباشند.
گفتني است شيخ محمدتقي بهلول گنابادي رهبر قيام مردم مشهد بر عليه كشف حجاب رضاخاني در مسجد گوهرشاد مشهد بود كه چند سال پيش به ديار باقي شتافت و پيكرش در گناباد به خاك سپرده شد.
 


نماينده مردم دليجان در مجلس شوراي اسلامي:

حماسه 9دي اوج دلدادگي مردم به رهبري و ولايت فقيه بود

نماينده مردم دليجان و محلات در مجلس گفت: حماسه 9دي اوج دلدادگي مردم ايران به رهبري و ولايت فقيه را ثابت كرد و نشان داد كه ملت ايران برخلاف تصور دشمنان جدي تر از روزهاي آغازين نهضت در راه دفاع از آرمان هاي انقلاب و اسلام در صحنه بوده و خواهند بود.
به گزارش خبرگزاري فارس، حجت الاسلام والمسلمين سليمي با اشاره به حماسه بزرگ 9دي اظهار داشت: حماسه 9دي نشان داد بصيرت مردم ايران بسيار نافذتر از شمشير فتنه و سراب خودساخته فتنه گران خارجي مي تواند مسيرها را روشن كند.
وي ابراز داشت: حماسه نهم دي اوج دلدادگي مردم ايران به شعارهاي اصيل انقلاب، رهبري و ولايت فقيه را ثابت كرد و نشان داد كه ملت ايران برخلاف آنچه دشمنان تصور مي كنند جدي تر از روزهاي آغازين نهضت در راه دفاع از آرمان هاي انقلاب و اسلام در صحنه بوده و خواهند بود.
سليمي روز 9دي را روز مبارزه با نفاق، پرده برداري از دورويي افرادي كه از مردم پلي براي اميال شخصي خود ساخته بودند، دانست و ادامه داد: اين روز در تاريخ انقلاب اسلامي ايران به عنوان روز بصيرت، بيداري و روز شور و شعور و ولايت پذيري ثبت شده و براي هميشه در تقويم ايران اسلامي ماندگار خواهد بود.
نماينده مردم دليجان و محلات در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه ولايت محوري و پيروي از ولايت افراد را از افتادن در چنين فتنه هايي نجات مي دهد، خاطرنشان ساخت: هر زمان كه رنگ ولايت در رفتارهاي ما پررنگ تر شود بدون شك توانايي ما براي مقابله با فتنه ها بيشتر خواهد شد.
 


معاون وزير آموزش و پرورش:

طرح «شهاب» از سال آينده سراسري مي شود

معاون وزير آموزش و پرورش از سراسري شدن طرح «شهاب» از سال تحصيلي 92 خبر داد.
مهري سويزي رئيس مركز ملي پرورش استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان جوان در گفت وگو با فارس از اجراي آزمايشي اين طرح در 7 استان كشور به عنوان نمونه خبر داد و گفت: اين طرح كه مورد استقبال استان هاي ديگر نيز قرار گرفته است از سال آينده سراسري خواهد شد.
طرح شهاب شناسايي استعدادهاي برتر در مدارس دولتي و زمينه رشد و پرورش اين گونه دانش آموزان مي باشد.
سويزي درباره اهميت اين طرح تاكيد كرد: يكي از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالي ورود اين استان به طرح شهاب بود كه اجرايي شد.
رئيس مركز ملي پرورش استعدادهاي درخشان گفت: در حال حاضر اين طرح در 7 استان اصفهان، آذربايجان شرقي، البرز، خراسان جنوبي، كرمانشاه و هرمزگان در حال اجراست.
معاون وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه طرح شهاب بدون تبليغات اجرا مي شود گفت: نمي خواهيم اين طرح توسط بنگاه هاي تجاري كه با نام كلاس هاي آموزشي فعاليت مي كنند مورد سوءاستفاده قرار گيرد.
وي افزود: طرح شهاب معلم محور است و در مدارس اتفاق مي افتد پس بايد كليه معلمين در اين رابطه آموزش ببينند.
سويزي در خصوص بودجه اين طرح هم گفت: نامه اي با امضاي معاون علمي رئيس جمهور و وزير آموزش و پرورش به معاونت توسعه برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور ارائه شده است تا شهاب يك رديف مستقل مالي در بودجه داشته باشد.
 


نايب رئيس اتاق ايران مطرح كرد

تناقض در بخشنامه هاي ارزي

در چند ماه گذشته كساني كه ارزهاي خود را در بانك ها سپرده گذاري كرده اند اولا در هنگام مراجعه به بانك از پرداخت ارز به آن ها خودداري شده كه اين به نوعي خيانت در امانت است و ثانيا بعضي از بانك ها در زمان پرداخت سود سپرده آن را به ريال و بر مبناي نرخ ارز مرجع به سپرده گذاران پرداخت كرده اند.
پدرام سلطاني، نايب رئيس اتاق ايران در گفت وگو با ايسنا با بيان مطلب بالا افزود: اين نوع رفتار با سپرده گذاري ارزي آنها را از سپردن ارزشان در بانكها فراري مي دهد.
او درباره صدور بخش نامه ارزي اخير بانك مركزي با تاكيد بر اين كه در اين بخش نامه فروش ارز بايد در قالب مركز مبادلات ارزي و توسط بانك هاي عامل اين مركز انجام شود، خاطرنشان كرد: همچنين براساس اين بخش نامه روشهاي ديگر تسويه ارز صادركنندگان واردات توسط خود صادركنندگان يا با واگذاري ارز آنها به واردكننده ديگر و همچنين تسويه بدهي هاي ارزي صادركننده به بانكها ديده شده است.
وي افزود: تفاوتهايي بين روشهاي اشاره شده در بخش نامه سازمان امور مالياتي و بخش نامه جديد ارزي بانك مركزي وجود دارد ولي سوالي كه پيش مي آيد اين است كه بالاخره متولي صادرات در كشور چه كسي است؟
سلطاني گفت: اگر مطرح شود كه اين موضوع مربوط به صادرات نيست و يك موضوع ارزي است باز بايد پرسيد كه متولي ارز در كشور چه كسي است؟
نايب رئيس اتاق ايران با بيان اين كه گله ما اين است كه هر سازمان بايد در حوزه وظايف و اختيارات خود تعيين تكليف كند، بيان كرد: در بخش نامه هايي كه صادر مي شود بايد جنبه هاي مختلف كار سنجيده شود كه عجله در صدور بخش نامه ها موجب بروز ابهام يا اشكالاتي نشود كه بلافاصله نياز به اصلاح پيدا شود.
وي اظهار كرد: در شرايطي كه رئيس دولت راجع به فرماندهي واحد اقتصادي در كشور صحبت مي كند بايد در قوه مجريه كه تحت امر خود ايشان است فرماندهي واحدي را شاهد باشيم.
سلطاني با تاكيد بر اين كه در بخش نامه ها و اظهارنظرهاي مسئولان اقتصادي تناقض وجود دارد، بيان كرد: متاسفانه مسئولين در اين شرايط حساس با يكديگر مذاكره و هم فكري كافي نمي كنند.
او درباره يكي از بندهاي اين بخش نامه مبني بر اين كه صادركننده مي تواند منابع ارزي خود را سپرده گذاري ارزي كند، گفت: موضوعي كه در سپرده گذاري ارزي توسط صادركنندگان مطرح مي شود اين است كه آيا اساسا صادركننده مي تواند ارز خود را وارد كشور كند كه به اين كار مبادرت ورزد.
وي افزود: پاسخ به طور قاطع در مورد اين سوال خير است. حتي اگر اين امكان وجود داشته باشد وارد كردن ارز صادركنندگان به داخل كشور به صلاح اقتصاد نيست زيرا ارزي كه در خارج از كشور وجود دارد با انعطاف و آزادي بيشتري قابل جابه جايي است.
سلطاني با بيان اين كه كارآيي ارز صادركنندگان به محض ورود به كشور كاهش مي يابد، تصريح كرد: بنابراين هيچ منطق اقتصادي حتي بانك مركزي نبايد ورود ارز صادركنندگان را به داخل كشور توصيه كند. اين كار شدني نيست و در مواردي هم كه امكان پذير باشد آيا واقعا بانك مركزي ورود اين ارزها را به مصلحت مي داند؟
به گزارش ايسنا، بانك مركزي اواسط آذر ماه بخش نامه اي صادر كرد كه براساس آن مقرر شد درآمدهاي ارزي وزارتخانه ها و شركت هاي دولتي به نرخ مبادله اي در مركز عرضه شوند و بانك ها نيز مكلف به خريد آن به نرخ مبادله اي شدند.
بر اين اساس اعلام شد كه خريد ارز صادركنندگان به نرخ مبادله اي بلامانع بوده و ارائه اعلاميه خريد ارز در اين خصوص جهت استفاده از جايزه و مشوق هاي صادراتي و معافيت هاي مالياتي الزامي است.
به گفته سخنگوي مركز مبادلات ارزي بر اين اساس صادركنندگان مي توانند علاوه بر فروش ارز صادراتي در مركز مبادلات ارزي كشور از ارز خود جهت واردات مطابق با گروه هاي كالايي استفاده كنند. هم چنين استفاده ساير واردكنندگان از ارز صادركننده بلامانع است. ضمن اين كه سپرده گذاري ارزي و پرداخت بدهي ارزي براي صادركنندگان امكان پذير است.
 


برگزاري مراسم گراميداشت مرحوم ناصر عبداللهي در بندرعباس

بندرعباس-خبرنگار كيهان:
به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي هرمزگان و انجمن موسيقي استان، مراسم گراميداشت سالروز درگذشت زنده ياد ناصر عبداللهي با حضور اهالي فرهنگ و هنر در آرامستان بندرعباس برگزار شد.
سرپرست اداره كل فرهنگ و ارشاد هرمزگان، در اين مراسم گفت: موسيقي هرمزگان از غنا و ظرفيت بسيار بالايي برخوردار است و ناصر عبداللهي توانست با استفاده از نبوغ خود اين موسيقي را در سطح كشور مطرح كند.
انوشيروان پيشدار افزود: موسيقي هرمزگان ريشه در آيين ها، مناسك و فرهنگ مردم دارد.
وي در پايان بر توجه بيشتر هنرمندان موسيقي به سنت ها و آيين هاي موسيقايي اصيل هرمزگان تأكيد كرد.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10