(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


دوشنبه 4  دی  1391 - شماره 20389

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
2 مقام نظامي تشريح كردند
زيردريايي هاي رادارگريز سپاه متفاوت از روال معمول
در مصاحبه راديو تلويزيوني
رئيس جمهور: تحريم ها را بي اثر مي كنيم
درپرتو وحي
عضو مجمع تشخيص مصلحت خبر داد
تشكيل كميته 8 نفره براي بررسي پيشنهاد اقتصادي احمدي نژاد
مدير شبكه العالم:
قطع شبكه هاي ايران نشان از تاثيرگذاري قوي آنهاست
آغاز ثبت نام در كد رشته هاي حذفي كنكور از نيمه دي ماه
دبيركل حزب بعث لبنان:
طرح 6 ماده اي ايران به نفع ملت سوريه و تمامي امت اسلامي است
عيادت احمدي نژاد از جوانفكر
سرلشكر فيروزآبادي:
 آمريكا بايد مواضع حمايتي خود از تروريست هاي سوريه را اصلاح كند
در ديدار ضرغامي با دانشجويان مطرح شد
طرح هاي دانشجويي براي انتخابات 92
نحوه برگزاري انتخابات نظام پزشكي سه شنبه اعلام مي شود
دانشگاه آزاد اعلام كرد
آغاز ثبت نام دوره جديد كارداني بدون آزمون
اخبار ادبي و هنري
طرح هاي تجاري شركت هاي دانش بنيان حمايت مي شوند
در مسابقات اسلحه بادي آسيا
 نوجوان بيرجندي مقام نخست رقابت ها را كسب كرد
رئيس دانشگاه علوم پزشكي همدان:
 97درصد داروهاي مورد نياز داخل كشور توليد مي شود
اثر تاريخي هخامنشي از خانه اي در يك روستاي مرودشت فارس كشف شد
روبات آموزشي نماز خوان در خراسان شمالي رونمايي شد
مسئول بسيج سازندگي مازندران:
 59 واحد مسكوني به زلزله زدگان آذربايجان شرقي تحويل داده شد
دستيابي پژوهشگران زنجاني به فناوري ترميم ضايعه نخاعي
چهاردهمين بيمارستان صحرايي سپاه در نيكشهر راه اندازي شد


2 مقام نظامي تشريح كردند

زيردريايي هاي رادارگريز سپاه متفاوت از روال معمول

فرمانده نيروي دريايي سپاه با بيان اينكه زيردريايي هاي رادارگريز سپاه به زودي عملياتي مي شوند، اظهار داشت: غير از توانمندي هاي روال معمول كه رسانه اي مي شوند، ما از توانمندي هايي در زير سطح برخورداريم كه هيچكس از آن مطلع نيست و خارج از روال معمول است.
دريادار علي فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در گفت وگو با فارس، با اشاره به كارگيري زيردريايي ها در اين نيرو و در پاسخ به اين سوال كه محدوده عملياتي اين زيردريايي ها كجا خواهد بود، اظهار داشت: حوزه ماموريت زيردريايي هاي موجود در نيروهاي مسلح چه آنهايي كه در نيروي دريايي ارتش و چه آنهايي كه در نيروي دريايي سپاه مورد استفاده قرار مي گيرند، يك حوزه وسيع است و محدود به يك نقطه جغرافيايي خاص نيست.
فدوي با بيان اينكه زيردريايي هاي ارتش جمهوري اسلامي ايران مدتهاست عملياتي شده اند و زيردريايي هاي جديد نيروي دريايي سپاه نيز به زودي در شرايط عمليات قرار خواهند گرفت، در خصوص ويژگي اين زيردريايي ها گفت: غير از توانمندي هاي روال معمول زيردريايي ها كه همه از آن اطلاع دارند، ما از توانمندي هايي مربوط به زير سطح برخورداريم كه هيچكس از آن مطلع نيست و متفاوت از روال معمول است.
زيردريايي هاي سپاه
در كلاس متوسط
و رادارگريز خواهند بود
بنابراين گزارش، محمد اسلامي معاون امور صنعتي و تحقيقات وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، با بيان اينكه وزارت دفاع تامين كننده تجهيزات در نيروهاي مسلح است و محصولات مورد نياز نيروهاي مسلح را طبق سفارش، تامين و در اختيارشان قرار مي دهد، گفت: زيردريايي هايي كه در اختيار سپاه پاسداران قرار مي گيرد در كلاس متوسط خواهد بود و در جهت پيشبرد اهداف و اجراي ماموريت هايي كه براي نيروي دريايي سپاه تعريف شده است، انجام وظيفه خواهند كرد.
معاون وزير دفاع همچنين يكي از الزامات اين زيردريايي ها رادارگريزي آنها دانست و اظهار داشت: امروز ما نمي توانيم براي انجام ماموريت هاي عملياتي مان، رادارگريز نباشيم.
رزمايش نيروي دريايي سپاه بهمن برگزار مي شود
همچنين اسماعيل كوثري رئيس كميته دفاعي مجلس با اشاره به جلسه كميته دفاعي مجلس با نمايندگان نيروهاي مسلح كشور، گفت: مهم ترين خصلت براي به روز نگه داشتن نيروهاي نظامي برگزاري رزمايش هاي مختلف در طول سال است.
وي درباره زمان برگزاري رزمايش نيروي دريايي سپاه در تنگه هرمز اظهار داشت: طبق گزارشي كه داده شده اين رزمايش حول و حوش بهمن ماه برگزار مي شود.
رئيس كميته دفاعي مجلس به تسنيم گفت: رزمايش براساس هدف هايي كه ستاد كل نيروهاي مسلح تدارك مي بيند انجام مي گيرد و براي آمادگي نفري و رزمي نيروهاي مسلح برگزاري اين رزمايش ها طبيعي است.
كوثري در واكنش به اظهارنظر برخي كارشناسان نظامي غربي مبني بر اينكه رزمايش سپاه در تنگه هرمز پاسخي خواهد بود به رزمايشي كه آمريكا به همراه چند كشور با عنوان «مين روبي» در خليج فارس انجام داد، گفت: اينها جنگ رواني است و آنها مي خواهند شكست خود در عدم همراهي برخي كشورها در رزمايش اخيرشان را با زير سوال بردن رزمايش ايران جبران كنند.
 


در مصاحبه راديو تلويزيوني

رئيس جمهور: تحريم ها را بي اثر مي كنيم

رئيس جمهوري در يك گفت وگوي ويژه تلويزيوني به تشريح مهم ترين مسائل پيرامون بحث هدفمندي يارانه ها و اقتصاد كشور پرداخت.
محمود احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها باعث رشد توليد شد، اظهار كرد: هدفمندي يارانه ها بزرگترين طرح اقتصادي بود كه تاكنون فرصت اجرا شدن پيدا كرد و دولت طرح هاي بزرگ ديگري را هم براي اصلاح اساسي در اقتصاد مردم طراحي كرده است.
رئيس جمهور افزود: تغيير پول ملي و ارتقاء آن به حذف صفرها از ديگر موارد است كه ما آماده اجراي آن هستيم ولي منتظريم كه شرايط مناسب اقتصادي فراهم شود.
وي با اشاره به رشد اقتصادي كشور تصريح كرد: يكي از اهداف ما اين بود كه توليد ما نهادينه شود و رشد كند كه خوشبختانه در سال 90 نسبت به سال 89 رشد اقتصادي ما 2/5شد كه اين جزء رشد هاي اقتصادي بالا در جهان بود. در حاليكه پيش بيني اين بود كه رشد ما منفي مي شود.
احمدي نژاد يكي از اهداف هدفمندي يارانه ها را كنترل مصرف دانست و گفت: هدفمندي در بخش توليد طرحي موفق بود و توانست كار خود را به درستي انجام دهد و در مصرف انرژي كنترل ايجاد كند چرا كه مصرف انرژي در كشور ما سركش و بدون مهار اضافه مي شد و با اجراي اين طرح مصرف بنزين، گازوئيل و گاز كنترل شد.
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه يكي از اهداف اين طرح اجراي عدالت بود، اظهار كرد: در سال 90، 7 دهك ما قدرت خريدشان بالاتر رفته است، البته نه به اين معني كه دو برابر شده است بلكه دهك درآمدي پايين وضعش بسيار بهتر شده است.
وي گفت: قدرت خريد در روستا افزايش پيدا كرد و در شهر مقدار پايين تري بود كه طبيعي است.
رئيس قوه مجريه كشور در خصوص افزايش تورم تاكيد كرد: تورم بسته به اين است كه سال پايان را چه سالي در نظر بگيريم و چه سبدي را انتخاب كنيم، بالاخره اقلام ضرايبي دارند.
احمدي نژاد افزود: مثلا از بين 370 قلم كالا بايد معلوم شود كه شما چه ضريبي را براي خودرو، ليموترش يا سيمان در سبد كالايي مردم در نظر گرفته ايد كه اينها با هم تفاوت دارند. نرخ تورم 6/21 درصد است كه به خاطر تغيير نرخ ارز بالا رفته است.
وي با بيان اينكه تأثير افزايش قيمت ها در دهك ها متفاوت است، ادامه داد: مثلا اگر قيمت نان و مرغ يا تخم مرغ دو برابر شود، در زندگي كسي كه 300 هزار تومان درآمد دارد و اينها خوراك اصلي اوست، با زندگي كسي كه اين مربوط به گوشه اي از زندگي اوست، تفاوت دارد.
رئيس جمهور به افزايش نرخ ارز اشاره كرد و افزود: دولت در حال مهار بازار ارز است و مديريت مي كنيم افزايش نرخ ارز و به تبع آن اثر كالاي وارداتي در اقتصاد مهار شود كه خوشبختانه تاكنون موفق بوده ايم.
وي گفت: خوشبختانه دولت در گام اول اين را مهار كرد، گرچه بخش وسيعي از مردم در فشار سنگين هستند اما دولت به صورت شبانه روزي تلاش مي كند تا اين فشارها كاهش پيدا كند.
احمدي نژاد در ادامه سخنان خود تمركز در مديريت اقتصاد كشور را لازم دانست و افزود: اقتصاد كشور بايد از يك نقطه مديريت شود و پس از قانون گذاري تصميمات اجرايي در حوزه اقتصاد بصورت متمركز گرفته شود.
وي با تاكيد بر اينكه دولت پيگير دريافت معوقات بانكهاست، اظهار كرد: اگر كارخانه داري با دريافت تسهيلات به جاي اينكه مجموعه خود را گسترش دهد و توليد را رونق بخشد، به واردات كالا پرداخته و جنس خود را در بازار فروخته است اما هنوز معوقه اي به بانك دارد، اين يك تخلف بانكي است و بايد با معوقات اين چنيني برخورد شود.
رئيس جمهور با بيان اينكه برخي محاسباتي را انجام مي دهند مبني بر اينكه بايد قيمت ارز 2700 تومان شود، گفت: محاسبه آنها اينگونه است كه با در نظر گرفتن تورم ريال و دلار؛ يعني كاهش ارزش ريال و كاهش ارز دلار و نسبت اينها را ضرب در قيمت ارز مي كنند كه 2700 تومان مي شود.
وي بر همين اساس اين محاسبه را غلط دانست و افزود: اگر پايه را سال 70 قرار دهيم اين عدد رقم ديگري مي شود. سال 60 قرار دهيم رقم ديگري خواهد شد و در سال 53 و 54 كه تازه ارز نفتي وارد اقتصاد ما شد در آن صورت نيز رقم ديگري به دست مي آيد، با آمار بازي هر كس خواسته خود را اثبات كند، ما مي خواهيم اقتصاد و زندگي مردم را اداره كنيم.
احمدي نژاد با اشاره به اينكه مي توانيم كاري كنيم كه اهرم تحريم خنثي شود يعني ارزشي نداشته باشد، افزود: يك راه اين است كه صادرات غيرنفتي را به قدري زياد كنيم كه ارز مورد نياز كشور از صادرات غيرنفتي تأمين شود و همين كاري كه دولت حمايت مي كند و انشاالله از 50 ميليارد دلار هم بالاتر خواهيم رفت و يك گام ديگر برداريم به 100 ميليارد مي رسيم.
رئيس جمهور بهترين راهكار براي مقابله با تحريم ها را افزايش توليد محصولات داخلي دانست و گفت: وقتي دولت در هزينه ها وابستگي به ارز نداشته باشد و ما همه چيز را به سرعت در داخل بسازيم، تحريم معنا ندارد.
احمدي نژاد در ادامه به موضوع مديريت تخصيص ارز پرداخت و خاطر نشان كرد: دولت ارز را ارائه كرده است و من آمار شركت ها را دارم و كدام شركت ارز 1226 توماني گرفته است. قيمت ارز براي دارو و تجهيزات پزشكي هيچ تفاوتي نكرده است.
احمدي نژاد گفت: براي دارو تغيير نرخ ارزي نداريم كه كسي بخواهد آن را اضافه كند و خود وزارت بهداشت آن را كنترل كند و اجازه ندهد چند نفر چهره بهداشت و درمان را مخدوش كند و احدي حق ندارد به بهانه نبود ارز قيمت را بالا ببرد.
وي افزود: دولت به اين شكل نيست كه بتواند دو هزار و 400 قلم كالا را كنترل كند. دولت به تمام شركت هايي كه واردكننده دارو و يا سازنده آن با مواد اوليه خارجي بودند ارائه داده است.
احمدي نژاد در خصوص سهام عدالت اظهار داشت: در مورد سهام عدالت براساس برنامه ريزي ما شش دهك بايد از اين سهام استفاده كنند كه اين شش دهك 45 ميليون نفر مي شوند و در حال حاضر از مرز 40 ميليون نفر گذشته ايم.
رئيس جمهور در پاسخ به سوال مجري كه پرسيد آيا ما به التفاوت درآمدهاي ناشي از قيمت ارز قرار نيست در اجراي پروژه هاي مهر ماندگار يا افزايش يارانه نقدي هزينه شود، گفت: دولت هيچ ارزي را گران نفروخته است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه درباره انتخابات همه تلاش دولت اين است كه بستر را به گونه اي فراهم كند كه همه مردم بتوانند در انتخابات شركت كنند، گفت: آماده كردن اين بستر يعني همه سلايق بتوانند شركت كنند و منتخب ملت نيز مورد حمايت همه باشد و همه تسليم و پشتيبان و يار منتخب ملت باشند و تأييدكننده انتخابات باشند و اين وظيفه دولت است.
رئيس جمهور در پايان ضمن قدرداني از همراهي مردم در اداره كشور خاطر نشان كرد:از همه بخش هاي توليد، خدمات، بازار، دولت، مجلس و نيروي انتظامي كه كمك و همكاري كرده اند تشكر مي كنم و از رهبري معظم انقلاب كه هميشه از دولت پشتيباني كرده اند و اميدوارم با همتي مضاعف كاري كنيم كه دشمنان در مقابل ملت ايران مثل گذشته شرمنده شوند.
 


درپرتو وحي

نابودي قدرت ها
و ثروت هاي قاروني
(قارون) گفت: «اين ثروت را به وسيله دانشي كه نزد من است به دست آورده ام!» آيا او نمي دانست كه خداوند اقوامي را پيش از او هلاك كرد كه نيرومندتر و ثروتمندتر از او بودند؟! (و هنگامي كه عذاب الهي نازل شود) مجرمان از گناهانشان سؤال نمي شوند.
سوره قصص (آيه 78)
 


عضو مجمع تشخيص مصلحت خبر داد

 تشكيل كميته 8 نفره براي بررسي پيشنهاد اقتصادي احمدي نژاد

عضو حقوقي مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: به دنبال دستور رئيس مجمع تشخيص مصلحت مبني بر بررسي طرح تمركز اقتصادي احمدي نژاد، كميته اي 8 نفره مسئول بررسي اين طرح پيشنهادي شد.
ارسلان فتحي پور با اشاره به جزئيات ديدار اخير كميسيون اقتصادي مجمع تشخيص مصلحت نظام با احمدي نژاد كه در دفتر كار رئيس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: آقاي احمدي نژاد پيشنهادي مبني بر تمركز مديريت اقتصادي به مجمع ارائه كرده بود كه قرار شد كميته اي در اين خصوص تشكيل شود و جزئيات اين طرح را مشخص كند.
وي در گفت وگو با «مهر» افزود: از همين رو جلسه اي با حضور اعضاي كميسيون اقتصادي مجمع تشخيص مصلحت نظام با رئيس جمهور و در دفتر كار وي برگزار شد تا بررسي بيشتري بر روي اين طرح صورت گيرد.
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تعيين وظايف قواي سه گانه در قانون اساسي، تصريح كرد: در قانون اساسي وظيفه قوه مقننه، تقنين و نظارت، قوه مجريه اجرا و قوه قضائيه هم نظارت عنوان شده است؛ لذا وظايف قانوني هر يك از قوا مشخص شده است.
وي درباره جزئيات طرح رئيس جمهور ادامه داد: به عنوان قوه مقننه، قطعاً ما هم علاقه مند به مديريت يكپارچه و جلوگيري از پراكندگي كار هستيم، چرا كه در اين صورت كار براي نظارت بر حسن اجراي امور آسان تر خواهد بود. لذا اصل موضوع تمركز مديريت اقتصادي كشور در تقنين، اجرا و نظارت مورد تأييد همه اعضاي حاضر بود؛ البته به شرط تعيين ساز و كارها.
فتحي پور دستاورد جلسه اخير اعضاي كميسيون اقتصادي مجمع تشخيص مصلحت نظام با رئيس جمهور را تشكيل يك كميته 8 نفره براي بررسي بيشتر طرح رئيس جمهور مبني بر تمركز در مديريت اقتصادي كشور خواند.
وي در پاسخ به اين سؤال درباره ادامه جلسات كميسيون اقتصادي مجمع تشخيص مصلحت نظام با رئيس جمهور، گفت: اين جلسات ادامه خواهد داشت تا زواياي طرح آقاي احمدي نژاد از سوي كميته اي كه تشكيل شده، بيشتر مشخص شود. البته زمان جلسه بعدي هنوز مشخص نشده است.
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي درباره تركيب كميته اي كه براي بررسي طرح رئيس جمهور مشخص شده است، عنوان كرد: تركيب اين جلسه متشكل از برخي اعضاي اقتصادي مجمع تشخيص مصلحت نظام و نمايندگان دولت است.
وي در پاسخ به اين سؤال كه طرح رئيس جمهور درباره تمركز در مديريت اقتصادي به صورت جزوه يا كتابچه مكتوب است، خاطرنشان كرد: طرح رئيس جمهور در جلسه مجمع در قالب يادداشتي به رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ارائه شد كه او دستور بررسي در اين باره را داد.
فتحي پور اضافه كرد: بنا به دستور رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام مقرر شد كه كميسيون اقتصادي مجمع بررسي هاي لازم را درباره طرح رئيس جمهور انجام دهد و پس از مشخص شدن جزئيات، ريز كار و ساز و كارهاي اجرايي، آن را در صحن علني مجمع مطرح كند.
 


مدير شبكه العالم:

قطع شبكه هاي ايران نشان از تاثيرگذاري قوي آنهاست

مدير شبكه العالم تاكيد كرد كه قطع شبكه هاي ايران از ماهواره ها نشان از تاثيرگذاري قوي آنها بر افكار عمومي جهان دارد.
سيداحمد سادات مدير شبكه العالم با اشاره به قطع شبكه هاي جمهوري اسلامي ايران از جانب دشمنان جريان آزاد اطلاعات از روي ماهواره هاي هاتبرد، نايل ست، عرب ست، يوتل ست و هيسپا ست، گفت: هدف آنها محدود كردن نقش وسيع اين شبكه در اطلاع رساني جنگ غزه و مقاومت بي بديل مردم غزه در برابر رژيم صهيونيستي بود.
سادات كه در برنامه گفت وگوي ويژه خبري سخن مي گفت، شبكه جهاني العالم را تاثيرگذار دانست و افزود: حملات رژيم سعودي به شمال يمن و نقش العالم در اطلاع رساني اين رويداد هم از جمله دليل هاي قطع اين شبكه بود.
مدير شبكه العالم خاطرنشان كرد: دستگيري خبرنگار شبكه العالم (خضر شاهين) در مرز فلسطين اشغالي با رژيم صهيونيستي و بازتاب گسترده قطع شبكه العالم از جانب رسانه هاي صهيونيستي، نشان از تاثير شگرف خبرها و گزارش هاي العالم در جنگ غزه بر افكار عمومي جهانيان بود.
به گزارش واحد مركزي خبر، در همين رابطه، حميدرضا عمادي مدير اتاق خبر شبكه بين المللي پرس تي وي نيز با اشاره به حذف شبكه هاي ايراني از ماهواره هاي كشورهاي اروپايي گفت: اين كار به معناي زيرسؤال بردن و زير پا گذاشتن اعتقاد خود غربي هاست كه از بعد از رنسانس به آن افتخار مي كردند و آن آزادي بيان و جريان آزاد اطلاعات است.
وي اضافه كرد؛ غربي ها با وجود ظلم ها و ستم هايي كه در سراسر جهان مرتكب مي شوند به اين نتيجه رسيده اند كه صداي پرس تي وي را خاموش كنند و اتهام زير پا گذاشتن آزادي بيان را به جان بخرند، بهتر است كه پرس تي وي افكار عمومي جهان را نسبت به سياست هاي غلط غرب روشن كند.
 


آغاز ثبت نام در كد رشته هاي حذفي كنكور از نيمه دي ماه

اولين دوره ثبت نام در رشته محل هاي بدون آزمون مقطع كارشناسي دانشگاه هاي آزاد، پيام نور و غيرانتفاعي نيمه دوم دي ماه آغاز مي شود.
حسين توكلي مشاور عالي سازمان سنجش در گفت وگو با ايسنا گفت: براساس مصوبه كارگروه ماده (4) قانون پذيرش دانشجو، پذيرش دانشجو در حدود 10 هزار كد رشته محل دانشگاه آزاد، دانشگاه پيام نور و موسسات آموزش عالي غيرانتفاعي، بدون برگزاري آزمون و براساس سوابق تحصيلي تعريف شده در قانون پذيرش دانشجو مصوب سال 1386 مجلس شوراي اسلامي انجام مي شود.
وي با بيان اينكه پذيرش براي اين كد رشته محل ها در سال جاري و از نيمسال دوم سال تحصيلي 92-91 شروع مي شود، گفت: شرايط، ضوابط، نام و عنوان كد رشته محل هاي مذكور در دفترچه ثبت نام آنها كه در نيمه دوم دي ماه حسب مورد از طريق سايت سازمان سنجش آموزش كشور و مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي در اختيار داوطلبان قرار مي گيرد، منتشر خواهد شد.
به گفته وي، براي كد رشته محل هايي كه براساس سوابق تحصيلي دانشجو مي پذيرند، بايد داوطلبان علاقمند به شركت در اين كد رشته محل به اين مساله توجه كنند كه پذيرش بدون آزمون در سال دو بار صورت مي پذيرد.
همچنين ثبت نام براي ورودي مهرماه در نيمه دوم مردادماه و ثبت نام براي ورودي هاي نيمسال دوم در نيمه دوم دي ماه انجام مي شود.
توكلي تاكيد كرد: كد رشته محل هاي بدون آزمون شامل كد رشته محل هاي علوم پزشكي نمي شود.
وي افزود: اسامي كد رشته محل هاي بدون آزمون تا 15 دي ماه منتشر مي شود، با اين حال در صورت افزايش يا كاهش رقابت داوطلبان در كد رشته هاي امتحاني، احتمال كاهش يا افزايش كد رشته هاي بدون آزمون براي سال هاي آينده وجود دارد.
 


دبيركل حزب بعث لبنان:

طرح 6 ماده اي ايران به نفع ملت سوريه و تمامي امت اسلامي است

دبيركل حزب البعث لبنان اظهار داشت: طرح 6 ماده اي ايران براي حل بحران سوريه به لحاظ توجه به منافع ملت سوريه و امت اسلامي از اهميت گسترده اي برخوردار است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الانتقاد لبنان؛ «محمد شاكر القواس» اظهار داشت: طرح 6 گانه جمهوري اسلامي ايران براي حل بحران سوريه داراي اهميت گسترده اي است كه تمامي منافع ملت سوريه و امت اسلامي را شامل مي شود.
وي در ادامه ديدار خود با «غضنفر ركن آبادي» سفير كشورمان با بيان اينكه اين طرح همچنين داراي منافعي براي ملت مظلوم فلسطين است، بحران چندين ماهه اخير در سوريه ناشي از توطئه افكني هاي رژيم صهيونيستي دانست.
در اين ديدار همچنين ركن آبادي با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي ايران تاكنون تمام تلاش هاي خود را براي حل ديپلماتيك بحران سوريه انجام داده است، ابراز اميدواري كرد؛ لبنان با تقويت امنيت و ثبات خود از بحران اخير منطقه متاثر نشده باشد.
تقدير از نقش ايران در چهار پيروزي مقاومت
از سوي ديگر؛ «شيخ عبدالناصر الجبري» دبيركل «جنبش الامه» عضو شوراي رهبري جبهه عمل اسلامي و عضو تجمع علماي مسلمين لبنان با حضور در سفارت كشورمان در بيروت و ديدار با غضنفر ركن آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران، از نقش دولت و ملت ايران در چهار پيروزي افتخار آفرين جبهه مقاومت طي سال هاي 2000 تا 2012 در لبنان و فلسطين تقدير كرد.
 


عيادت احمدي نژاد از جوانفكر

محمود احمدي نژاد روز يك شنبه با حضور در بيمارستان آتيه تهران از علي اكبر جوانفكر عيادت كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي نژاد در جريان اين عيادت در گفت وگو با جوانفكر و پزشك معالج وي، از آخرين وضعيت جسمي جوانفكر اطلاع يافته و ضمن دعا براي بهبودي كامل، بر رسيدگي و مراقبت از وي تاكيد كرد.
پزشك معالج جوانفكر نيز توضيحاتي درباره وضعيت جسمي و پزشكي جوانفكر و روند بهبودي وي ارائه كرد.
جوانفكر از چهارشنبه شب 29 آذر ماه كه براي مدت 4 روز به مرخصي آمده است، بلافاصله براي درمان در بيمارستان آتيه تهران بستري شد و تحت نظر پزشكان داخلي و قلب قرار گرفت.
از سوي ديگر؛ قهرمان شجاعي وكيل جوانفكر در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: موكلم هم اكنون به لحاظ جسماني در شرايط خوبي به سر مي برد و اميدواريم با تقاضاي آزادي مشروط وي موافقت شود.
 


سرلشكر فيروزآبادي:

آمريكا بايد مواضع حمايتي خود از تروريست هاي سوريه را اصلاح كند

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح كشورمان گفت: دولت اوباما بايستي مواضع عجولانه خود درباره حمايت از تروريست هاي القاعده در سوريه را اصلاح كند.
سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران با اشاره به اوضاع سوريه اظهار داشت: تروريست هاي القاعده در سوريه بسيار ضعيف تر از آن هستند كه انعكاس اقدامات آنها در اين كشور از طريق رسانه ها و وسايل ارتباط جمعي منتشر مي شود. آنها با روش هاي ارعاب و كشتار مردم بيگناه و انفجارهاي بي هدف هرازگاهي از خود ظهور و بروز نشان مي دهند.
وي افزود: اكثريت ملت سوريه خواهان استقرار آرامش در كشورشان هستند و نيروهاي مسلح مدافع مردم در اين كشور نيز از قدرت بالايي برخوردارند.
فيروزآبادي با تاكيد بر اينكه دولت و حاكميت سوريه بر اوضاع مسلط بوده و گروه هاي مردمي نيز در برابر تروريست ها ايستاده اند، تصريح كرد: پشتيباني تروريست ها برخلاف تبليغات ظاهري حاميان، نسبت به روزهاي اول تضعيف شده است.
عضو شوراي عالي امنيت ملي كشور با اشاره به اينكه اوباما گزارشات غلطي درباره صحنه سوريه دريافت كرده است، افزود: امروز با حذف نام خانم كلينتون و آمدن جان كري، دولت آمريكا بايستي موضع عجولانه خود درباره حمايت از تروريست هاي القاعده در سوريه را اصلاح كند و بگذارد وزير خارجه جديد با توجه به واقعيت صحنه كار خود را تنظيم كند.
وي با اظهار اميدواري از جمع شدن بساط تروريست ها در سوريه آن هم قبل از آنكه در قلب جهان اسلام پايگاهي براي اقدامات تروريستي در سايه كشورهاي مسلمان و نيز اروپا به وجود آيد، تاكيد كرد: دنيا بايستي روي واقعيات سوريه چشم هاي خود را باز كند و فريب اخبار ساختگي رسانه هاي غربي، عبري و عربي راجع به اين كشور را نخورد.
فيروزآبادي افزود: هر روز اخباري در دنيا منتشر مي كنند كه تروريست ها در آستانه پيروزي هستند و فرداي آن خبري نمي شود. اين توطئه چيني رسانه اي صهيونيستي چندين ماه است كه ادامه دارد و آنها قادر نيستند حاكميت مستقر در كشور مصمم سوريه را تغيير دهند.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح در پايان با اظهار اميدواري نسبت به بازگشت كشورهاي عربي و اسلامي به قرآن به آنها توصيه كرد از قتل و كشتار مردم سوريه دست بردارند و بدانند با وحدت مسلمانان و استحكام منطقه، منابع همه بهتر تأمين مي شود.
 


در ديدار ضرغامي با دانشجويان مطرح شد

طرح هاي دانشجويي براي انتخابات 92

نمايندگان تشكل هاي دانشجويي در جلسه مشترك با رئيس رسانه ملي طرح هاي مختلفي را پيرامون برگزاري بهتر برنامه هاي انتخابات رياست جمهوري مطرح كردند.
جلسه مشورتي عزت الله ضرغامي رئيس صدا و سيما پيرامون انتخابات رياست جمهوري 92 با حضور شوراي مركزي تشكل هاي دانشجويي در سازمان صدا و سيما برگزار شد.
در اين جلسه كه با حضور 4 تا 5 نفر از شوراي مركزي تشكل هاي دانشجويي همراه بود، دانشجويان انتقادات خود را به سازمان صدا و سيما با رئيس رسانه ملي مطرح كردند.
نحوه پرداختن صدا و سيما به مسائل فرهنگي و اجتماعي، تحول در علوم انساني و جنگ نرم، وضعيت سريال هاي شبانه و توليدات صدا و سيما، وضعيت صدا، اولويت هاي صدا و سيما در برنامه ها، پيشرفت عدالت و تعامل صدا و سيما با تشكل هاي دانشجويي مهمترين محورهاي مطرح شده در اين ديدار بود.
به گزارش فارس، همچنين در اين جلسه طرح هاي مختلفي پيرامون برگزاري بهتر برنامه هاي انتخابات رياست جمهوري مطرح و مورد استقبال مسئولين واقع شد.
گفتني است، در اين جلسه مقرر شد كه هر ماه يكي از معاونين صدا و سيما با اعضاي شوراي مركزي تشكل هاي دانشجويي جلسه خصوصي برگزار كرده و از نظرات، انتقادات و پيشنهادات در جهت بهبود برنامه هاي انتخاباتي استفاده كنند.
 


نحوه برگزاري انتخابات نظام پزشكي سه شنبه اعلام مي شود

رئيس ستاد اجرايي انتخابات نظام پزشكي گفت: اين انتخابات 4 اسفند در 190شهر مختلف برگزار مي شود و روند برگزاري آن هيچ تغييري نسبت به دوره هاي گذشته ندارد.
حسن امامي رضوي در اين رابطه افزود: ثبت نام از نامزدهاي هيئت مديره هاي نظام پزشكي در 190شهر كشور از سه شنبه 5 دي آغاز مي شود و بعد از اتمام كار ثبت نام نامزدهاي اين انتخابات كار بررسي صلاحيت نامزدها آغاز مي شود.
وي ادامه داد: انتخابات هيئت مديره هاي نظام پزشكي 4 اسفند و براساس همان آيين نامه هاي قبلي و بدون هيچ تغييري در 190شهر كشور برگزار مي شود و نتايج آن تا يك هفته بعد از برگزاري انتخابات اعلام مي شود.
رئيس ستاد اجرايي انتخابات نظام پزشكي گفت: همزمان با شروع ثبت نام نامزدهاي انتخابات نظام پزشكي طي يك نشست خبري در روز سه شنبه جزئيات روند برگزاري اين انتخابات را تشريح مي كنم.
وي ادامه داد: بعد از اعلام نتايج هيئت مديره هاي نظام پزشكي، مراحل بعدي براي تشكيل مجمع عمومي اين سازمان و انتخاب اعضاي شوراي عالي و رئيس كل اين سازمان در سال آينده انجام مي شود.
 


دانشگاه آزاد اعلام كرد

آغاز ثبت نام دوره جديد كارداني بدون آزمون

ثبت نام دوره جديد و براي نيمسال دوم كارداني بدون آزمون (كارداني پيوسته و ناپيوسته) دانشگاه آزاد اسلامي آغاز شد.
روابط عمومي مركز آزمون با اعلام اين خبر گفت: ثبت نام از صبح ديروز مورخ سوم دي ماه سال 91 براي بدون آزمون مقطع كارداني پيوسته و ناپيوسته آغاز شد و داوطلبان مي توانند به سايت مركز آزمون به آدرس اينترنتي www.azmoon.org مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.
اين روابط عمومي در ادامه تاكيد كرد: اين دسته متقاضيان مي توانند پس از ثبت نام در سايت و ظرف 3 روز بعد از ثبت نام اينترنتي به واحدهاي موردنظر مراجعه كنند، تا ثبت نام آنها در واحد بصورت قطعي صورت گيرد.
روابط عمومي مركز آزمون در پايان تاكيد كرد: كلاس هاي متقاضيان مقطع كارداني از بهمن ماه سال جاري آغاز مي شود و داوطلبان مي توانند تحصيل خود را از همين امسال آغاز كنند.
 


اخبار ادبي و هنري

مستندساز بي بي سي در خانه هنرمندان چه مي كند؟!
به بهانه اجراي يك نمايش در مجموعه ايرانشهر، خانه هنرمندان ميزبان تعدادي از شبه روشنفكران شد!
در مراسمي با عنوان آئين افتتاح يك نمايش در تالار ايرانشهر، برخي از چهره هاي جريان شبه روشنفكري و معاندين در خانه هنرمندان گرد هم آمدند.
مجموعه خانه هنرمندان مدتي است با استفاده از بودجه ميلياردي بيت المال تبديل به پاتوقي براي كساني شده است كه نه تنها همسو با آرمان هاي ملت ايران نيستند بلكه وابستگي آنها به سفارتخانه هاي خارجي محرز است.
در مراسم جمعه شب خانه هنرمندان افرادي چون جواد مجابي، خشايار ديهيمي، فرزانه طاهري و همسر گلشيري و مجتبي ميرتهماسب (مستندساز بي بي سي) حضور داشتند.
حمايت بازيگر جوياي نام از مجري فاسد بي بي سي
يك بازيگر درجه سه كه مدتي است به فعاليت ژورناليستي هم رو آورده، در يكي از تازه ترين نوشته هاي خود به بحران اخلاقي بي بي سي پرداخته و سعي كرده تا از اين رسانه و مجري متجاوز آن رفع اتهام نمايد.
پگاه- آ كه مدتي نيز با رسانه ضد ايراني دويچه وله (وابسته به سرويس جاسوسي آلمان) همكاري مي كرد، طي يادداشتي به موضوع تجاوز جنسي «جيمي ساويل» به 500 كودك پرداخته و در دفاع از اين متهم و شبكه ضد بشر بي بي سي نوشته است: «چه خبر شده كه در يكي از قديمي ترين و باتجربه ترين بنگاه هاي خبر پراكني چنين بحراني رخ داد؟ نه اختلاس، نه رشوه، نه رسوايي اخلاقي و نه خيانتي به كشور. فقط خبري ناموثق كه اتهامي ناروا به شخصي زده و حيثيت او را لكه دار كرده بود و به دنبال آن موج استعفا و بعد بحران.»
اعتراض به تبليغ كتاب هاي مروج عرفان كاذب در سيما
يكي از مديران عالي رتبه وزارت ارشاد در نامه اي به صدا و سيما خواستار جلوگيري از تبليغات كتاب هاي فجر شد.
به گزارش فارس، يكي از مديران عالي رتبه وزارت ارشاد در نامه اي به صدا و سيما خواستار جلوگيري از تبليغات كتاب هاي فجر شد.
طبق اين نامه كه در 29 آذر به يكي از معاونت هاي صدا و سيما ارسال شده است درباره تبليغات وسيع درباره طرح موسوم به كتاب هاي فجر، آمده است: «احتراما با توجه به پخش آگهي تبليغاتي مرتبط به كتاب هاي فجر كه از شبكه هاي مختلف سيما پخش مي شود و با عنايت به مجوز صادره از سوي اداره كل مجامع و تشكل هاي فعاليت هاي فرهنگي در خصوص انجام اين طرح به نام كتاب هاي فجر، قابل ذكر است؛ اين طرح از نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ملي نبوده و هيچ گونه مجوزي جهت انجام تبليغات در رسانه هاي جمعي جهت ايشان صادر نشده است، لذا مستدعي است دستور فرماييد نسبت به اقدام قانوني و توقف پخش اين آگهي در اسرع وقت اقدام گردد.»
مدتي است كه بينندگان تلويزيون شاهد تبليغات گسترده اي براي كتاب هايي با عنوان فجر هستند كه با سر و صداي زياد و با تكرار فراوان از شبكه هاي تلويزيون پخش مي شود و در چهار جلد با عناوين «تيپ هاي حركتي»، «تيپ هاي ذهني»، «تيپ هاي احساسي» و كتاب «علي (ع) به فرزند فاطمه(س) چه گفت؟» هستند. از سويي ناشر مطرح مي كند كه شش ميليارد ريال، پول تبليغ به صدا و سيما پرداخت كرده است و از سوي ديگر دفتر حفظ و نشر آثار امام خميني(ره) از تعرفه تخفيف 95درصدي به دليل ارائه بيانات امام علي(ع) در تبليغات خبر داده است ولي در نامه اي از وزارت ارشاد مطرح شده است كه اين طرح ملي نيست.
نكوداشت شهداي عرصه هنر برگزار مي شود
نشست خبري يادواره هنري جلوه جمال (نكوداشت شهداي عرصه هنر) با حضور معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در سالن كنفرانس تئاتر شهر ديروز برگزار شد. به گزارش خبرنگار كيهان در ابتداي اين نشست حميدرضا شاه آبادي با اشاره به اين مطلب كه آثار هنري در فرهنگي ايران اسلامي ما از ويژگي خاص و منحصر بفردي تشكيل شده است، به لزوم شناسايي شهداي عرصه انقلاب و دفاع مقدس پرداخت و افزود: جا دارد اين هنرمندان شناخته شوند و جلوه جهاني آثارشان را مشاهده كنيم زيرا آثار اين گروه بايد به مثابه الگويي براي ديگر افراد قرار گيرد. زيرا كه آن ها علاوه بر آنكه مسير هنر را پيموده اند جرعه شهادت را نيز نوشيده اند و جا داشت بعد از سه دهه از جنگ تحميلي به جايگاه شهداي عرصه هنر بيشتر پرداخته شود.
به گفته شاه آبادي، برگزاري اين يادواره آغازي براي شناسايي هرچه بيشتر شهداي عرصه هنر و ساماندهي و ايجاد بانك اطلاعاتي هنرمندان است و با همكاري بنيادشهيد، سازمان بسيج و خانواده اين هنرمندان اين توفيق ايجاد شد، تا بيش از هزار شهيد عرصه هنر را شناسايي كنيم و آمار دقيق 750 شهيد را استخراج كنيم كه در مراسم روز چهارشنبه، از اين دستاوردها رونمايي خواهد شد. در بخش ديگري از اين مراسم، بكايي دبير اين جشنواره با اشاره به اهداف دبيرخانه جلوه جمال گفت: با اشاره به اين مطلب كه مجموعه اطلاعات 310 هنرمند شهيد در كتاب اول معرفي شهداي جلوه جمال روز چهارشنبه رونمايي مي شود اظهار كرد: اطلاعات مابقي هنرمندان در كتاب هاي آتي به چاپ مي رسد. همچنين در اين مراسم از حدود 10 پيشكسوت عرصه هنر تجليل به عمل مي آيد.
همچنين به گفته افضلي دبير اجرايي يادواره در تاريخ شش دي از ساعت 15 تا 17 با حضور رئيس محترم جمهور و با هماهنگي و ارتباط با تمام استان ها در تالار وحدت افتتاح مي شود و طي آن ميزبان 120 خانواده شهيد هستيم.
 


طرح هاي تجاري شركت هاي دانش بنيان حمايت مي شوند

با حمايت از شركت هاي دانش بنيان، از طرح ها و فناوري هايي كه قابليت تبديل به توليد محصول و تجاري سازي را دارند حمايت مي شود.
به گزارش ايرنا، معاون فناوري و نوآوري معاونت علمي و فناوري نهاد رياست جمهوري در بيرجند افزود: در اين راستا تقويت ستادهاي توسعه فناوري هاي راهبردي اعم از بيوفناوري، نانوفناوري، هوا فضا، ميكروالكترونيك، ارتباطات و اطلاعات، علوم شناختي، گياهان دارويي و ساير ستادها در دستور كار قرار دارد.
وي ادامه داد: مأموريت اين ستادها از پشتيباني براي علم و فناوري و ترويج علم و فناوري، سياستگذاري و جهت دهي در حوزه هاي علم و فناوري تا تجاري سازي و رسيدن به بازار و محصول است.
سيد مجتبي خيام نكويي گفت: همچنين براي رفع نيازهاي اولويت دار كشور در حوزه هاي مختلف از جمله دارو «طرح كلان ملي فناوري توليد داروهاي وارداتي و توليد تجهيزات آزمايشگاهي» از مدتي پيش در معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري آغاز شده است.
وي ابراز داشت: هم اكنون بيش از 20 قلم داروي وارداتي توسط شركت دانش بنيان بخش خصوصي با برنامه ريزي كه توسط اين معاونت انجام شده و حمايت و تسهيلاتي كه در اختيار قرار گرفته با هماهنگي وزارت بهداشت، توليد و وارد عرصه زندگي مردم نيز شده است.
خيام نكويي اظهار داشت: با حمايت از توليد تجهيزات پزشكي مورد نياز در داخل كشور تسهيلاتي در اختيار شركتهاي دانش بنيان قرار گرفته و اين طرح ادامه دارد لذا در نظر داريم طرح را به تأمين تجهيزات مورد نياز دندانپزشكي تعميم دهيم.
وي همچنين با اشاره به جايگاه ايران در توليد علم افزود: براساس اعلام رسمي پايگاههاي معتبر بين المللي، كشورمان در جايگاه شانزدهم دنيا قرار دارد و پيش بيني كرده اند كه اگر ايران با اين سرعت رشد پيش برود در سال 2018 ميلادي جايگاه چهارم توليد علم دنيا را به خود اختصاص خواهد داد.
او با اشاره به حمايت از پژوهشگران و محققان گفت: در اين ارتباط بنياد ملي نخبگان برنامه هايي را در قالب برگزاري جشنواره هاي نوآوري و شكوفايي ادامه مي دهد.
معاون فناوري و نوآوري معاونت علمي و فناوري نهاد رياست جمهوري خاطرنشان كرد: در اين جشنواره ها اگر پژوهشگراني نخبه و واجد شرايط باشند مي توانند از تسهيلات بنياد ملي نخبگان و در صورتي كه شركتي را نيز به ثبت برسانند از تسهيلات معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري استفاده كنند.
وي با اشاره به تحريم هاي دشمنان عليه ايران اسلامي نيز گفت: تحريم شايد تهديد به نظر برسد اما اين تهديدها براي كشور تبديل به فرصت شده كه ما بتوانيم از شركتهاي توليد كننده داخلي حمايت كنيم.
او افزود: براي شكستن اين تحريمها، از شركتهايي كه قابليت توليد تجهيزات وارداتي را دارند به صورت ويژه حمايت مي كنيم.
 


در مسابقات اسلحه بادي آسيا

نوجوان بيرجندي مقام نخست رقابت ها را كسب كرد

بيرجند- خبرنگاركيهان:
نجمه خدمتي تنها نماينده ايران در رقابت هاي اسلحه بادي آسيا كه در كشور چين برگزار شد در رشته تفنگ بادي نوجوانان، قهرمان آسيا شد و مدال طلاي اين دوره از مسابقات را از آن خود كرد.
در همين رابطه رئيس فدراسيون تيراندازي كشور در پيامي كسب مدال طلاي تيراندازي آسيا را به نجمه خدمتي، خانواده، مربيان و همه مردم استان خراسان جنوبي تبريك گفت.
به گزارش خبرنگار ما، هاشمي در اين پيام كسب عنوان قهرماني آسيا را در ميان كشورهاي صاحب نام كه در سطح جهان و المپيك داراي جايگاه معتبر هستند از اهميت والايي برشمرد و اظهار داشت: بي شك استمرار و مداومت بر تمرين و حضور پررنگ در مسابقات داخلي و بين المللي مي تواند آينده روشني را در اين رشته براي ايشان در سطح جوانان و بزرگسالان رقم بزند.
خاطرنشان مي سازد خانم نجمه خدمتي در بازگشت از مسابقات در فرودگاه بيرجند مورد استقبال پرشور جمعي از مردم و مسئولين استاني قرار گرفت.
 


رئيس دانشگاه علوم پزشكي همدان:

 97درصد داروهاي مورد نياز داخل كشور توليد مي شود

همدان-خبرنگار كيهان:
رئيس دانشگاه علوم پزشكي همدان گفت: هم اكنون 97 درصد داروهاي مورد نياز مردم داخل كشور توليد مي شود.
دكتر «رضا صفي آريان» در همايش تجليل از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشكي همدان، افزود: براي تهيه داروهايي كه امكان توليد آنها در داخل فراهم نيست، سالانه 5/2 ميليارد دلار ارز پرداخت مي شود كه با برنامه ريزي مناسب مي توانيم نيمي از آنها را در كشور به شيوه مونتاژ توليد كنيم.
وي ادامه داد: دانشگاههاي علوم پزشكي و پژوهشگران بهداشت و درمان، با انجام پژوهش هاي مختلف، مي توانند جلوي ضررها را بگيرند و اين روند منجر به توليد ثروت نيز مي شود چرا كه ارتقاء سلامتي افراد، باعث رشد و بارور شدن جامعه خواهد شد.
دكتر صفي آريان با اشاره به رهنمود مقام معظم رهبري مبني بر توليد ثروت از راه پژوهش، يادآور شد: در همين راستا، هر عضو هيئت علمي مي تواند با ايجاد يك شركت دانش بنيان به رهنمود رهبري عمل كند.
وي اظهار داشت: در شرايط فعلي تحريم نفتي عليه ايران، با بررسي دارايي ها مي توان هزينه ها را مديريت كرد كه از جمله براي جلوگيري از افزايش هزينه ها در بخش بهداشت و درمان، دانشگاههاي علوم پزشكي به عنوان چشم بصير، مي توانند مراقب سلامت مردم بوده و از طريق اطلاع رساني مناسب، از بروز بسياري از بيماريها، ممانعت كنند.
وي خاطر نشان ساخت: مهمترين و بهترين راه رسيدن به اين اهداف، پرداختن به پژوهش در دانشگاهها و توسط دانشگاهيان است كه بايد حتما به برنامه ريز يهاي اصولي براي تحقق پژوهش و كاربردي شدن آنها توجه شود.
در اين همايش دكتر حيدر طويلاني معاون پژوهش دانشگاه علوم پزشكي همدان نيز گفت: توليد علم در كشور از رشد بالايي برخوردار است اما ميزان توليد فناوري پايين است.
وي افزود: اقدام به پذيرش دانشجويان دكتراي پژوهش محور، مي تواند به عنوان راهكاري جهت رفع مشكل مذكور، مورد توجه قرار بگيرد.
وي اعلام كرد: سال گذشته براي ايجاد مركز رشد و فناوري سلامت دانشگاه علوم پزشكي همدان مجوز دريافت كرديم كه در صورت راه اندازي آن، تبديل طرح هاي پژوهشي به ثروت تحقق مي يابد. در پايان از 19 عضو هيئت علمي، 3 كارمند و 10 دانشجوي دانشگاه به عنوان پژوهشگران برتر، تقدير شد.
 


اثر تاريخي هخامنشي از خانه اي در يك روستاي مرودشت فارس كشف شد

مسئول ميراث فرهنگي شهرستان مرودشت فارس گفت: ماموران يگان حفاظت اين شهرستان، دو پايه ستون تاريخي متعلق به دوره هخامنشيان را از يك منزل روستايي در اين شهرستان كشف كردند.
به گزارش ايرنا فرهاد كشتكار با اعلام خبر فوق بيان داشت: جنس پايه ستون ها از سنگ خاكستري مايل به مشكي است و ابعاد، نوع ابزار و جنس سنگ بيانگر تعلق آنها به دوره هخامنشيان است.
وي افزود: اين دو پايه ستون در سه قسمت شامل دو طبقه مربع شكل و يك شالي مدور و يكپارچه و داراي ابعاد 75 در 75 سانتي متر، ارتفاع 50 سانتي متر، ضخامت 17 سانتي متر و قطر 65 سانتي متر است.
كشتكار اضافه كرد: براساس كارشناسي هاي انجام شده، اين پايه ها احتمالا مربوط به كوشكي در حوالي اين روستاست كه در گذشته تخريب شده است.
مسئول ميراث فرهنگي شهرستان مرودشت ابراز داشت: در بررسي هاي اوليه يگان حفاظت ميراث فرهنگي، اين فرد روستايي كه دو پايه ستون هاي سنگي از منزل وي كشف شد، عنوان كرد 20 سال قبل در حين شخم زدن اراضي كشاورزي متعلق به خود، اين پايه ها را يافته و در منزل خود از آنها نگه داري كرده است.
كشتكار گفت: اين دو پايه ستون هاي سنگي براي نگه داري به مجموعه جهاني تخت جمشيد انتقال يافت.
مجموعه جهاني تخت جمشيد متعلق به دوره هخامنشيان در 10كيلومتري شمال مرودشت و در 75 كيلومتري شيراز قرار دارد.
شهرستان مرودشت در فاصله 45 كيلومتري شمال شيراز واقع شده است.
 


روبات آموزشي نماز خوان در خراسان شمالي رونمايي شد

روبات نمازخواني كه توسط مخترع بجنوردي با هدف آموزش اين فريضه الهي به كودكان ساخته شده با حضور مسئولان خراسان شمالي رونمايي شد.
به گزارش خبرگزاري مهر، روبات نمازخوان مخترع بجنوردي صبح ديروز در جلسه هيئت هماهنگي و نظارت بر كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد خراسان شمالي، با حضور جمعي از مسئولان استاني، به صورت رسمي رونمايي شد.
اين روبات با هدف آموزش فريضه الهي نماز به كودكان به ويژه در مهد كودك ها توسط مرتضي تقوي؛ پژوهشگر و استاد دانشگاه آزاد اسلامي واحد بجنورد ساخته شده است.
وي در اين مراسم در مورد اختراع خود گفت: ربات نماز خوان به پيشنهاد موسسه قرآني بهشت انتظار بجنورد در مدت چهار ماه طراحي و ساخته شده است.
تقوي با بيان اينكه براي ساخت اين روبات 15 ميليون ريال اعتبار هزينه شده است، اظهار داشت: شش ميليون ريال از اين مبلغ توسط دبيرخانه كانون هاي فرهنگي هنري مساجد خراسان شمالي تامين شده است.
وي اضافه كرد: اين ربات 30 سانتيمتري به گونه اي طراحي شده كه دستورات اركان نماز همچون ركوع، سجود، قنوت و را ا جرا مي كند و براي آموزش نماز به كودكان و نونهالان بسيار مناسب است. به گفته تقوي در حال حاضر اين روبات با اتصال به رايانه اين دستورات را اجرا مي كند و در فاز بعدي با تكميل و ارتقاء آن، بدون اتصال به رايانه مي تواند تمامي اين اعمال را انجام دهد.
به گزارش خبرگزاري مهر، با وجود اينكه اين مخترع بجنوردي گفته كه روبات الكتريكي آموزش دهنده نماز، براي نخستين بار است كه در كشور طراحي و ساخته مي شود اما براساس اطلاعات موثق پيش از اين و در سال 88 جمشيد شهركي از مخترعان استان سيستان و بلوچستان يك روبات نماز خوان با هدف آموزش و آشنايي كودكان با نماز طراحي و اختراع كرد.
 


مسئول بسيج سازندگي مازندران:

 59 واحد مسكوني به زلزله زدگان آذربايجان شرقي تحويل داده شد

خبرنگار كيهان - سرويس شهرستانها:
مسئول سازمان بسيج سازندگي مازندران از تحويل پنجاه و نه واحد مسكوني به مردم در روستاي زلزله زده شهرك پايين از توابع شهرستان هريس آذربايجان شرقي خبر داد.
به گزارش مركز اطلاع رساني بسيج سازندگي سعيد رنجبر گفت: پس از هفتاد روزكار بي وقفه و خستگي ناپذير سپاه عاشورا و بسيج سازندگي آذربايجان شرقي و سپاه كربلا و بسيج سازندگي مازندران، پنجاه و نه واحد مسكوني در روستاي زلزله زده شهرك پايين از توابع شهرستان هريس آذربايجان شرقي، به مردم تحويل داده شد.
وي افزود: علاوه بر تحويل پنجاه و نه واحد مسكوني، بسيج سازندگي مازندران 50 درصد ساخت هشت واحد ديگر را نيز انجام داده و به زودي اين واحدهاي مسكوني نيز به بهره برداري مي رسند.
مسئول بسيج سازندگي مازندران در ادامه اظهار كرد: بسيج سازندگي مازندران در هيچ يك از مراحل ساخت واحدهاي مسكوني در روستاي شهرك پايين، از نيروهاي متخصص و پيمانكار استفاده نكرد و تمام مسئوليتهاي احداث منازل زلزله زدگان را نيروهاي بسيجي فعال، بازنشستگان سپاه كربلا و نيروهاي كادري بسيج سازندگي مازندران برعهده داشتند.
رنجبر با بيان اينكه روستاي شهرك پايين داراي 136 خانواده است و همچنين هجده خانواده شهيد در اين روستا زندگي مي كنند خاطرنشان كرد: در جريان بازديد سردار جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از روستاي شهرك پايين، ايشان با خانواده شهيد داداشي كه واحد مسكوني آنها ظرف بيست روز توسط بسيج سازندگي مازندران احداث شده بود، ديدار كرد.
وي همچنين خاطرنشان كرد: اهالي روستاي شهرك پايين با اطمينان به نيروهاي سپاه و بسيج و همچنين اعتقاد عميق به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، همكاري قابل توجه و ويژه اي با خادمين خود در سازمان بسيج سازندگي براي احداث واحدهاي مسكوني داشتند.
 


دستيابي پژوهشگران زنجاني به فناوري ترميم ضايعه نخاعي

براي نخستين بار در كشور پژوهشگران زنجاني به فناوري ترميم ضايعه نخاعي دست يافتند.
دبير برد پزشكي مولكولي و پاپوتكنولوژي پزشكي ايران روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: هم اكنون فناوري ترميم ضايعه نخاعي در اختيار كشورهاي غربي و رژيم صهيونيستي است كه با برنامه ريزي هاي مناسب اقدامات خوبي در اين حوزه در كشور انجام شده است.
رحيم سروري اظهار كرد: هم اكنون بيماران زيادي به ضايعات نخاعي و فلج دچار هستند كه با يافته هاي نوين پژوهشگران ايراني گام مهمي در اين راستا برداشته شده است.
وي با يادآوري اين كه فناوري ترميم ضايعه نخاعي به بازتواني و درمان بيماران ضايعه نخاعي كمك مي كند افزود: اين نوع فناوري توسط پژوهشگران زنجان و محققان دانشگاه تهران در دست انجام است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني زنجان همچنين با اشاره به اين كه دانشگاه علوم پزشكي استان زنجان ظرفيت قابل قبولي در درمان بيماري هاي مختلف را دارد اظهار كرد: راه اندازي ظرفيت هاي بسيار مهمي مانند ژن درماني و سرطان چشم انداز بسيار خوبي در اين حوزه فراهم كرده است.
سروري افزود: با راه اندازي دانشكده فناوري هاي نوين پزشكي در استان فرصت مناسبي براي تربيت محققان در حوزه هاي مختلف به ويژه هايتك فراهم مي شود و حضور پژوهشگران را بيش از گذشته فراهم مي كند.
وي اظهار كرد: با راه اندازي دانشكده فناوري هاي نوين پزشكي زنجان مي توان به بخشي از نيازهاي ضروري حوزه پزشكي پاسخ داد.
 


چهاردهمين بيمارستان صحرايي سپاه در نيكشهر راه اندازي شد

معاون بهداري قرارگاه قدس سپاه جنوب شرق گفت: چهاردهمين بيمارستان صحرايي نيروي زميني سپاه در منطقه اسپكه بخش لاشار شهرستان نيكشهر واقع در جنوب استان سيستان و بلوچستان راه اندازي شد.
«غلامعلي كفاش» يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: مركز بهداري جنوب شرق، دانشگاه علوم پزشكي زاهدان و بسيج جامعه پزشكي سپاه سلمان سيستان و بلوچستان دست اندركاران اصلي راه اندازي اين بيمارستان صحرايي با هدف محروميت زدايي هستند.
وي اظهار داشت: اين بيمارستان داراي بخش هاي داخلي، راديولوژي، اورتوپدي، جراحي زنان و زايمان، چشم پزشكي، سونوگرافي، بستري، آزمايشگاه، مغز و اعصاب، اتاق عمل و دندانپزشكي است.
غلامعلي كفاش گفت: چهاردهمين بيمارستان صحرايي از ديروز به مدت يك هفته در منطقه اسپكه مستقر است و طي اين مدت ارائه تمام خدمات درماني به مراجعه كنندگان اين مركز رايگان خواهد بود.
معاون بهداري قرارگاه قدس سپاه جنوب شرق افزود: 75 نفر از مجربترين افراد، كادر پزشكي بيمارستان صحرايي مستقر در بخش لاشار را تشكيل مي دهند.
وي اظهار داشت: اين بيمارستان صحرايي ظرفيت پذيرش و ارائه خدمات درماني به بيش از 30 هزار مراجعه كننده را دارد.
بخش لاشار با چهار هزار و 580 كيلومتر مربع گستره 48 هزار نفر جمعيت دارد. فاصله مركز اين بخش با نيكشهر 110 كيلومتر است.
 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10