(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 - شماره 20490

افزايش روزانه 30 دقيقه به ساعات آموزشي دانش‌آموزان
اجراي طرح پزشک خانواده در 8 استان کليد خورد
تندباد با سرعت يکصد کيلومتر کاشان را درنورديد
سرعت باد در تهران حادثه‌ساز شد
در جلسه علني ديروز شوراي شهر مطرح شد
درخواست توضيح از قاليباف درباره يک موسسه واردکننده کاغذ
آلودگي هواي لرستان از مرز 12 برابر حد مجاز گذشت
حوادث کوتاه از کشور
راه‌اندازي کمپ دولتي ترک اعتياد زنان
تفکيک شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان تهران به 3 حوزه
هواشناسي پيش‌بيني کرد
ادامه بارش ها تا پايان هفته
افزايش نظارت وزارت بهداشت بر استخرها
نخستين بيمارستان توانبخشي خاورميانه افتتاح شد
بازرس کلاهبردار ارگان هاي دولتي در خمين دستگير شد
کپسول خواب در فرودگاه ابوظبي
پزشک مخوف
تدابير شديد امنيتي در خطرناک‌ترين شهر جهان
200مسلمان ميانماري ناپديد شدند
   


دبيرکل شوراي عالي آموزش و پرورش از افزايش ساعات آموزشي دانش‌آموزان هر سه مقطع تحصيلي به مدت نيم ساعت در روز خبر داد.
مهدي نويد ادهم در گفت‌وگو با ايسنا درباره جزئيات اين مصوبه گفت: طرح اقامه نماز از زمان‌هاي گذشته در دستور کار برنامه‌هاي مديران مدارس قرار داشت و همواره اجرا شده است، اما طرح جديدي را براساس تجربيات سنوات قبل و سياست‌هاي سند تحول بنيادين تدوين کرده‌ايم که در دست بررسي است.
وي افزود: براساس اين طرح مقرر شده دانش‌آموزان به صورت نظام‌مند و آگاهانه و اختياري به سمت اقامه نماز فراخوانده شوند.
دبيرکل شوراي عالي آموزش و پرورش با بيان اينکه اجراي طرح مذکور در مدارس در احکام سند تحول آمده است، تصريح کرد: با تصويب اين آيين‌نامه از مهرماه سال جاري روزانه نيم ساعت به ساعات آموزشي دانش‌آموزان در همه پايه‌ها و مقاطع اضافه خواهد شد.

 


رئيس ستاد اجرايي برنامه پزشک خانواده از آغاز اجراي برنامه پزشک خانواده از ديروز در 8 استان خبر داد.
مسعود صالحي در اين رابطه افزود: اجراي برنامه پزشک خانواده شهري سال گذشته در دو استان فارس و مازندران شروع شده بود و از ديروز در 8 استان قزوين، اردبيل، آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، خوزستان، يزد، خراسان جنوبي و سيستان و بلوچستان آغاز مي‌شود.
وي ادامه داد: مقدمات کار فراهم شده است و پزشکان خانواده‌اي که در اين استانها براي شرکت در برنامه پزشک خانواده اعلام آمادگي کرده‌‌اند از فراد براي قرارداد به بيمه‌ها معرفي مي‌شوند و مردم شهرهاي اين استانها به مرور مي‌توانند از فردا براي انتخاب پزشک و ويزيت پايه به پزشک خانواده خود مراجعه کنند.
رئيس ستاد اجرايي برنامه پزشک خانواده گفت: اجراي برنامه پزشک خانواده در اين استانها با اصلاحاتي که بر نسخه 02 اعمال شده است، انجام مي‌شود. البته مهمترين اصلاحاتي که در اين نسخه اعمال شده تغيير شيوه و محاسبات مالي و پرداختي است و شکل کار تغيير چنداني ندارد.
وي گفت:‌ البته تيم 17 نفره پزشک خانواده ديگر حذف شده است و پزشک خانواده به صورت يک نفره به مردم و جمعيت تحت پوشش خود که بين حداقل هر چند نفر و تا سقف 3 هزار نفر (و گاهي بيشتر) است خدمات ويزيت و ارجاع را انجام مي‌دهد و خدمات بهداشتي و پيشگيرانه توسط کارکنان مراکز بهداشتي شبکه بهداشت و درمان وزارت بهداشت طبق روال سابق انجام مي‌شود.
صالحي در پاسخ به پرسش فارس درباره اينکه آيا از مردم براي مراجعه به پزشک خانواده پول و فرانشيزي دريافت مي‌شود يا نه گفت: بله مبلغ فرانشيز و تعرفه خدمات پزشکان خانواده قرار است امروز در شوراي عالي بيمه تصويب و ابلاغ شود اما براساس آنچه براي تصويب رفته است، ويزيت پزشکان خانواده در بخش دولتي بين 600 تا 700 تومان و براي پزشکان خانواده در بخش خصوصي حدود هزار تومان خواهد بود.
وي افزود: سرانه هر ايراني در برنامه پزشک خانواده حدود 3 هزار تومان در ماه است. فعلا براي شروع اين برنامه در 8 استان اعلام شده به علاوه دو استان فارس و مازندران حدود 120 ميليارد تومان از سال گذشته داريم و قرار است رديف بودجه‌اي به ميزان 2 هزار و 25 ميليارد تومان در قانون بودجه امسال براي اين برنامه تصويب شود که با تخصيص آن مي‌توانيم اين برنامه را در استانهاي ديگر هم اجرايي کنيم.
رئيس ستاد اجرايي برنامه پزشک خانواده گفت: ايده‌آل ما در وزارت بهداشت اين است که اين طرح تا 4 ماه آينده در 8 استان اعلام شده کامل شود و بعد از آن بتوانيم مراجعه مردم با دفترچه بيمه به پزشکاني غير از پزشک خانواده افراد را ممنوع کنيم اما اين کار بستگي زيادي به پيشرفت برنامه و کامل شدن تعداد پزشکان خانواده و نيز استقبال مردم دارد. البته افراد تحت پوشش نيروهاي مسلح هنوز تحت پوشش برنامه پزشک خانواده نيستند.

 


تندباد با سرعت 100 کيلومتر در کاشان خسارات سنگيني به درختان و فضاي سبز اين شهر وارد ساخت.
رئيس اداره هواشناسي کاشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: طوفان شديد عصر دوشنبه که همراه با گرد و خاک بود از ساعت 16 و 30 دقيقه بعدازظهر آغاز شد و با سرعت 100 کيلومتر در ساعت موجب وارد شدن خسارات سنگيني به درختان، فضاي سبز و تجهيزات و امکانات شهري شد.
عباس اسلامي گفت: تندباد کاشان ناشي از بادهاي موسمي اين شهرستان بود که از جهت شمال کاشان وزيدن گرفت.
وي با اشاره به اين که هنوز آمار دقيقي از خسارات وارده ناشي از طوفان کاشان اعلام نشده است متذکر شد: طوفان شديد شهرستان کاشان که همراه با گرد و خاک شديد بود حدود 30 دقيقه ادامه داشت و موجب قطع برق در مناطق مختلف کاشان شد.

 


وزش باد شديد در تهران روز دوشنبه موجب قطع تعدادي از درختان و سقوط تيرهاي چراغ برق و راهنمايي و رانندگي و نيز سقوط دو نفر از بام شد.
به گزارش سازمان آتش‌نشاني، وزش شديد باد تهران باعث مصدوميت دهها شهروند تهراني شد که دو تن از آنان از پشت بام به پايين سقوط کردند.
گزارش‌هاي رسيده حاکي است طوفان و باد شديد و همچنين بارندگي باعث شکسته شدن چند درخت و سقوط آنها بر روي خودروها شد.
روز سه‌شنبه سرعت وزش باد در فرودگاه مهر‌آباد 61 کيلومتر بر ساعت و در فرودگاه امام خميني (ره) 82کيلومتر بر ساعت گزارش شد.

 


نايب رئيس شوراي شهر تهران از اقدام يک موسسه وابسته به شهرداري تهران براي واردات کاغذ به شدت انتقاد کرد و خواستار توضيح قاليباف شهردار تهران در اين رابطه شد.
به گزارش خبرنگار کيهان مهندس حسن بيادي ديروز در جلسه علني شوراي شهر تهران در تذکري خطاب به شهرداري تاکيد کرد: تعاوني شهرياران يک قرارداد خارجي براي کاغذ منعقد و بيش از 30 ميليارد تومان پول نيز دريافت کرده است اما تاکنون کاغذي وارد نشده است.
وي افزود: اين در حالي است که لوگوي شهرداري تهران پاي همه نامه‌هاي اين تعاوني وجود دارد و اتحاديه کاغذفروشان از ما تقاضا کرده که جلوي اين اقدام تعاوني شهرياران را بگيريم.
بيادي با بيان اينکه اين تعاوني به اسم بخش خصوصي فعاليت مي‌کند، در عين حال گفت: اعضاي هيات مديره اين قبيل تعاوني‌ها را شهرداري تهران تعيين مي‌کند. بنابراين چگونه مي‌توان آنها را جزو بخش خصوصي به حساب آورد. بايد به اين قبيل تخلفات رسيدگي شود و شوراي شهر نيز از بعد نظارتي خود موظف است که به اين موضوع بپردازد.
نايب رئيس شوراي شهر تهران اعلام کرد، مدارک تخلف اين تعاوني به قاليباف شهردار تهران و معاون مالي و اداري وي ارائه شده و منتظر رسيدگي مي‌باشيم.
وي ادامه داد: در ايام نمايشگاه کتاب هر کس که با بنده برخورد مي‌کرد، از ماجراي واردات کاغذ گلايه‌مند بود و از ما مي‌‌خواست به اين اقدام تعاوني شهرياران رسيدگي کنيم.

 


خرم‌آباد - خبرنگار کيهان:
ميزان ذرات معلق در هواي لرستان از مرز 12 برابر حد مجاز گذشت و اين استان يازدهمين روز آلودگي هوا را در سال جديد ثبت کرد.
مديرکل سازمان محيط‌زيست لرستان گفت: ميزان آلودگي هوا روز سه شنبه به 38/12 برابر حد مجاز رسيد که براي کودکان، سالمندان، زنان باردار، مبتلايان به تنگي نفس بشدت مضر است.
مهندس محمدحسين بازگير گفت: به مردم توصيه شده است از فعاليت‌هاي هوازي و ورزشي در فضاي موجود خودداري کنند و هنگام تردد در فضاي باز در صورت اجبار حتما از ماسک فيلتردار استفاده کند.
وي گفت: سال گذشته لرستان حدود 2 ماه را با آلودگي هوا گذراند.وي گفت: آلودگي هوا لطمه سنگين به طبيعت، محصولات کشاورزي و کندوهاي عسل وارد کرده است.
بر پايه اين گزارش مدارس ابتدايي خرم‌آباد و چند شهر ديگر استان نيز بر اثر شدت آلودگي هوا تعطيل شد.همچنين به گزارش خبرگزاري فارس از خرم‌آباد، مديرکل محيط‌زيست استان لرستان گفت: حد مجاز و استاندارد آلودگي ناشي از ذرات گرد و غبار معلق در هوا 150 ميکروگرم بر متر مکعب است که اين ميزان در حال حاضر در لرستان بيش از يک هزار و 857 ميکروگرم بر متر مکعب يعني 12.38 برابر حد مجاز و استاندارد است.
وي يادآور شد: در حال حاضر علاوه بر خرم‌آباد ريزگردهاي عربي در آسمان برخي از شهرستانهاي استان هم مشاهده مي‌شود.

 


زمين‌لرزه در کاکي
مهر - بوشهر: ساعت 2 بامداد ديروز زمين‌لرزه‌اي به قدرت 9/4 در مقياس ريشتر در عمق16 کيلومتري زمين شهر کاکي در شهرستان دشتي را لرزاند. همچنين 3 زلزله ديگر به قدرت حداکثر 2/3 درجه ريشتر صبح ديروز در اين منطقه رخ داد. تاکنون گزارشي از خسارات احتمالي اين زمين لرزه‌ها دريافت نشده است.
رعد و برق قرباني گرفت
سمنان - خبرنگار کيهان:رعد و برق‌هاي شديد و بي سابقه غروب دوشنبه در سمنان جان يک پيرمرد را گرفت.
اين پيرمرد در منطقه نيکان شهر در جنوب سمنان بر اثر رعد و برق دچار حادثه شد و پس از انتقال به بيمارستان در اثر شدت صدمات فوت کرد.
کشف محموله قاچاق
اراک - خبرنگار کيهان: 2 محموله کالاي قاچاق به ارزش 300 ميليون ريال از 2 دستگاه خودرو در محور شازند - توره کشف و ضبط شد. سارقان محموله‌ها دستگير، و پس از تشکيل پرونده تحويل مرجع قضايي شدند.
دستگيري زورگير
فارس - مشهد: در پي اعلام چند فقره زورگيري در محدوده بلوار سجاد مشهد طرح ويژه‌اي براي شناسايي و دستگيري عامل اين سرقت‌هاي خياباني در دستور کار ماموران آگاهي کلانتري 21 قرار گرفت.
ماموران پليس با مراقبت‌هاي نامحسوس توانستند جوان پژو سواري که با تهديد قمه قصد زورگيري از يک شهروند را داشت دستگير کنند.
در بازرسي بدني از متهم 26 ساله يک قبضه قمه و يک قوطي اسپري فلفل کشف شد، تحقيقات از اين سارق خياباني ادامه دارد.
مامور قلابي به دام افتاد
رشت - خبرنگار کيهان: در پي تماس دفتر نمايندگي ولي‌فقيه گيلان مبني بر رفتار مشکوک يک مامور، موضوع مورد بررسي قرار گرفت و ماموران پليس با حضور به موقع در صحنه و پيگيري آني متوجه شدند که وي مامور قلابي بوده و قصد داشته با موقعيت ايجاد شده از مراجعه‌کنندگان به دفتر نمايندگي ولي‌فقيه استان گيلان سوءاستفاده کند. با دستگيري متهم از وي تعدادي علايم، مدارک، افشانه و دستبند پلاستيکي کشف و با تشکيل پرونده به مقام قضايي تحويل داده شد.

 


قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: کمپ دولتي ترک اعتياد زنان به زودي در پايتخت راه‌اندازي مي‌شود.
طاها طاهري در اين زمينه اظهار داشت: دو موضوع راه‌اندازي کمپ ترک اعتياد ويژه زنان و کمپ زير 18 سال را براساس نوع تهديد به استانها ابلاغ کرديم. در برخي استانها همانند استان تهران تهديد در رابطه با معتادان زن بيشتر است. به همين دليل چند کمپ ويژه راه‌اندازي شده به زودي چند کمپ دولتي نيز راه‌اندازي مي‌شود. در بيشتر کلانشهرها کمپ‌هاي ويژه زنان فعال شده است.وي ادامه داد: از کمپ دولتي زير 18 سال اطلاع دقيقي ندارم اما بخش خصوصي يک کمپ ويژه نوجوانان زير 18 سال در پايتخت راه‌اندازي کرده است.قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام اينکه کمتر از نيم دهم دانش‌آموزان کشور معتاد هستند، افزود: منظور از دانش‌آموزان معتاد افرادي هستند که محصل بوده و در مدارس تحصيل مي‌کنند. مسئله اعتياد در ميان دانش‌آموزان کشور بسيار کمتر از ساير کشورها است.

 


معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌هاي مردمي ستاد مبارزه با مواد مخدر از تفکيک شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان تهران، به سه حوزه شرق، غرب و مرکزي خبر داد.
به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ بابک دين‌پرست با اعلام اين خبر گفت: ويژگي‌هاي استان تهران از حيث وسعت، جمعيت و ديگر عناصر تاثيرگذار در حوزه سياسي، فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي طلب مي‌کند که ماموريت‌هاي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر اين استان، به چند بخش کوچکتر تقسيم تا امکان ارجاع دقيق ماموريت‌ها از سوي ستاد و اجرا و تحقق سياست‌هاي ابلاغي توسط مجريان امر فراهم شود.
وي يادآور شد: جمعيتي که در حوزه انتظامي غرب تهران سکونت دارند از جمعيت برخي استان‌هاي کشور بيشتر هستند و به همين منظور شوراي هماهنگي استان تهران بر مبناي حوزه جغرافيائي اين استان و با اولويت تقسيم‌بندي موجود در حوزه‌هاي فرماندهي انتظامي مرکزي، غرب و شرق تهران تقسيم مي‌شود.
اين مقام مسئول در ستاد ادامه داد: با توجه به تائيد اين موضوع از سوي وزير کشور و دبير کل ستاد و مبناي تقسيم‌بندي ياد شده مقرر شد که براي تحقق اهداف مصرحه، شوراي فعلي مسئوليت بخش مرکزي را برعهده بگيرد و دو دبيرخانه جديد نيز در دو منطقه غرب و شرق تهران ايجاد و راه‌اندازي شوند تا با اين کار، برنامه‌ريزي‌ها مناسب‌تر، سياست‌‌گذاري‌ها منسجم‌تر و فعاليت‌ها در سطح فرمانداري‌هاي استان که به عنوان شوراي فرعي فعاليت مي‌کنند، انجام شوند که در اين صورت نظارت ستادي بر روند ماموريت‌ها افزايش خواهد يافت.
دين‌پرست افزود: اين موضوع جهت تعيين ساختار تشکيلاتي و فرآيند توزيع اعتبارات مورد نياز براي ماموريت‌ها و چرخه مديريتي و نظارتي به دفتر برنامه‌ريزي ستاد ارجاع داده شده تا در اسرع وقت شاهد راه‌اندازي دو دبيرخانه شوراي ديگر باشيم که البته در مورد تعيين دبيران هر شورا نيز موضوع در حال بررسي است.

 


مدير کل پيش‌بيني سازمان هواشناسي از تداوم بارش‌ها در مناطق مختلف کشور خبر داد و گفت: بارش‌ها تا پايان هفته در پايتخت ادامه خواهد داشت.
عبدالرضا اميدوار شهري در گفت‌وگو با فارس افزود: ناپايداري‌هاي جوي تا پايان هفته در نيمه‌شمالي کشور ادامه دارد و سبب بارش باران و تگرگ، رگبار، رعد و برق و وزش باد در مناطق مختلف کشور خواهد شد.
وي پيش‌بيني کرد شدت بارش‌ها امروز بيشتر باشد.
اميدوارشهري گفت: طي امروز گرد و خاک در استان‌هاي خوزستان، بوشهر، فارس، لرستان، همدان و سپس در استان‌هاي اصفهان، مرکزي، قزوين، البرز، تهران، قم و به تدريج در استان هرمزگان سبب کاهش ديد افقي و کاهش کيفيت هوا مي‌شود.
وي اضافه کرد: پيش‌بيني مي‌شود که اين وضعيت با غلظت کمتر تا پايان هفته جاري در برخي نقاط استان‌هاي واقع در جنوب‌غرب کشور به ويژه در استان خوزستان و ايلام همچنان ماندگار باشد.
اميدوارشهري گفت: امروز در استان‌هاي کردستان، کرمانشاه، ايلام، لرستان، همدان، مرکزي، زنجان و قزوين و به تدريج فردا در استان‌هاي آذربايجان غربي و شرقي، اردبيل، البرز، تهران و شمال سمنان به تناوب بارش‌هاي موقتي باران شديد گاهي با وزش باد لحظه‌اي شديد، رعد و برق و تگرگ رخ خواهد داد.
وي خاطرنشان کرد: اين ناپايداري‌هاي جوي سبب آب‌گرفتگي معابر عمومي و ايجاد خسارت در برخي مناطق استان‌هاي فوق مي‌شود.

 


معاون فني بهداشت محيط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي اعلام کرد: با آغاز فصل گرما، نظارت بهداشتي بر اماکن تفريحي از جمله استخرها با ابلاغ بخشنامه به دانشگاه‌هاي علوم پزشکي سراسر کشور تشديد مي‌شود.
رضا غلامي در گفت‌و‌گو با ايرنا، افزود: تشديد بازرسي از استخرها در دستور کار قرار گرفته تا با توجه به افزايش شمار مشتريان و استفاده از اين اماکن سلامت آنها نيز حفظ شود.وي با بيان اينکه با استخرهاي خاطي در موارد بهداشتي برخورد قاطع خواهد شد، تصريح کرد: برخي از تخلفات استخرها مربوط به دفع پساب و تخليه نامناسب آنها است.
معاون فني بهداشت محيط وزارت بهداشت، يادآور شد: سال گذشته در بازرسي از استخرها با برخي از آنها برخورد شد که مشکلات بهداشتي متعددي داشتند بطور مثال مقدار کلر باقي‌مانده در برخي از آنها کمتر از حد استاندارد بود.غلامي گفت: کيفيت آب استخرهاي برخي از استان‌هاي کشور نيز به دليل طبيعت و ماهيت آب آن منطقه از نظر شيميايي دچار مشکل بود که با تذکرهاي لازم، منبع تامين آب استخرها تغيير کرد.
وي از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتي در استخرها، آن را به سامانه تلفني 1490 اطلاع دهند.

 


نخستين بيمارستان توانبخشي خاورميانه در تهران ديروز با حضور معاون اول رئيس‌جمهور افتتاح شد.
رئيس جمعيت هلال‌احمر در مراسم افتتاحيه گفت: با راه‌اندازي بيمارستان فوق‌تخصصي نور افشار 5/2 ميليون ورزشکار آسيب‌ديده مي‌توانند به اين بيمارستان مراجعه کنند و ديگر نيازي به مراجعه به خارج از کشور نيست.
ابوالحسن فقيه در ادامه با اشاره به فراز و نشيب‌هاي ساخت يک بيمارستان فوق تخصصي افزود: سال‌هاي سال قرار بود تا بيمارستان شفايحيائيان تبديل به بيمارستان تخصصي اختلالات حرکت شود که اين اتفاق نيفتاد همچنين يک بيمارستان از زير مجموعه بهزيستي نيز قرار بود تبديل به بيمارستان فوق تخصصي شود که باز با موانعي روبه‌رو شد.
به گفته وي در بيمارستان فوق تخصصي نورافشار از مداخلات قبل از تولد تا جراحي‌هاي بسيار فوق‌تخصصي امکانپذير است.
فقيه تصريح کرد: همچنين با توافقنامه‌اي که با دانشگاه علوم پزشکي تهران منعقد شده کارهاي علمي-پژوهشي و مسائل مربوط به هيئت علمي به عهده دانشگاه خواهد بود.وي افزود: اين بيمارستان داراي 16 اتاق آي‌سي‌يو، 4 اتاق عمل و بخش‌هاي پيشرفته فيزيوتراپي، آب‌درماني و پزشکي ورزشي است.
فقيه ارائه خدمات به ورزشکاران را يکي ديگر از نقاط قوت اين بيمارستان فوق تخصصي برشمرد و افزود: طبق آمار 5/2 ميليون ورزشکار نام خود را ثبت کرده‌اند و بيمه ورزشي هستند که گاهي براي دريافت خدمات فوق تخصصي به خارج از کشور مراجعه کنند. در حالي که از اين پس مي‌توانند به اين بيمارستان مراجعه کرده و حتي پذيراي ورزشکاران خارجي هم باشيم.
گفتني است اين بيمارستان با يکصد ميليارد تومان هزينه طي 12 سال در زميني به وسعت 4 هکتار با زيربنايي حدود 240 هزار متر مربع ساخته شده است.

 


اراک-خبرنگار کيهان:
فردي که با عنوان بازرس ارگان هاي دولتي اقدام به 20 فقره کلاهبرداري درچند استان کشور کرده بود، درخمين شناسايي و دستگير شد.
فرمانده انتظامي خمين دراين باره گفت: درپي گزارشي به مرکز فوريت‌هاي پليس شهرستان خمين، مبني بر اينکه فردي با ارايه فاکتور جعلي و مخدوش براي فروش مقداري طلا به چند مغازه طلافروشي مراجعه کرده است، پيگيري در دستور کار قرار گرفت.
سرهنگ عزيزالله اويسي افزود: در کوتاهترين زمان متهم شناسايي و دستگير شد و در بازرسي مقدماتي از متهم اقلامي شامل مقداري طلا، دسته چک‌هاي استفاده شده و تعدادي فاکتورهاي مخدوش شده فروش يا خريد طلا کشف شد.وي اظهار داشت: متهم در بازجويي به 20 مورد کلاهبرداري به ارزش 360 ميليون ريال در شهرستان‌هاي گلپايگان، خوانسار، داراب، اليگودرز و خمين اعتراف کرد.

 


به تازگي در فرودگاه بين‌المللي ابوظبي پايتخت امارات، کپسول‌هايي براي خواب نصب شده است.
به گزارش روزنامه اماراتي البيان، اين کپسول‌ها با نام انگليسي «Gosleep» براي نخستين‌بار در جهان است که در يک فرودگاه، مورد استفاده قرار مي‌گيرند.مسافران مي‌توانند از اين کپسول‌ها براي چرت و خواب قبل از پرواز استفاده کنند. هزينه استفاده هر ساعت از اين کپسول‌ها، 45درهم است.(هر درهم اماراتي معادل حدود 950 تومان است.)هم‌اکنون 10 کپسول خواب در اين فرودگاه نصب شده و قرار است به زودي 35 کپسول ديگر نيز نصب شود. در اين کپسول‌ها علاوه بر تختخواب، اينترنت، صندوق نگهداري وسايل و انبار، شارژر کامپيوتر و موبايل نيز قرار دارد.

 


«کرميت گاسنل»، پزشکي که در ايالت فيلادلفياي آمريکا دست به سقط جنين‌هاي ديرهنگام مي‌زد در دادگاه محکوم شد.
براساس حکم دادگاه، گاسنل در اين جراحي‌ها سه جنين را با استفاده از قيچي به کشتن داده و به قتل درجه يک متهم شده است.اين پزشک 72 ساله همچنين از يک مورد قتل ديگر تبرئه شده است.در پرونده اخير، گاسنل متهم شده که بعد از خارج کردن جنين از رحم مادر در ماه‌هاي آخر بارداري، گردن جنين را بريده است. اين پزشک همچنين به قتل غيرعمد يک زن ديگر محکوم شده که در پي تجويز داروي بيش از اندازه جان خود را از دست داد.
پرونده اين پزشک فيلادلفيايي جنجال‌هاي بسياري را از سوي طرفداران حق انتخاب سقط جنين‌ و همچنين مخالفان آن در آمريکا برانگيخته است.دادستانان اکنون تلاش مي‌کنند حکم اعدام براي گاسنل صادر شود. بازرسي‌ها نشان داده است که طي سه دهه فعاليت حرفه‌اي، گاسنل هزاران جراحي سقط جنين انجام داده است.
مقام‌هاي محلي آمريکا مي‌گويند وي از اين راه، سالانه درآمد قابل ملاحظه‌اي کسب مي‌کرده است.
کارمندان کلينيک فيلادلفيا نيز در دادگاه شهادت دادند که گاسنل بارها مواردي از سقط جنين را برخلاف قانون ايالتي فيلادلفيا اجرا کرده است.براساس قوانين اين ايالت، سقط جنين تنها تا هفته 24 بارداري مجاز است و از آن پس اين اقدام جرم محسوب مي‌شود.
شاهدان در دادگاه اظهار داشتند که گاسنل، جنين‌ها را به دنيا مي‌آورده و سپس با استفاده از قيچي، نخاع آنها را قطع مي‌کرده است.
به گزارش ايسنا به نقل از بي‌بي‌سي، وکيل مدافع گاسنل اين اتهام‌ها را رد کرده و گفته است که تمامي جنين‌ها پيش از تولد جان داده بودند.اما شاهدان گفته‌اند که اين جنين‌ها پس از خارج شدن از رحم مادرشان، تکان مي‌خورده و يا نفس مي‌کشيدند.
در دادگاه‌ گزارش شده که کلينيک گاسنل شرايطي غيربهداشتي داشته، کارمندانش غيرحرفه‌اي بودند و به «مکاني مخوف» تبديل شده بود.در جستجوهايي که پليس از کلينيک انجام داده، کيسه‌هاي حاوي اجساد جنين نيز پيدا شده است.
همچنين گزارش‌ها حاکيست، مقام‌هاي بهداشتي در فيلادلفيا 15 سال بود که اين کلينيک را بازرسي نکرده بودند.

 


رئيس‌جمهور ونزوئلا سه هزار نفر از نيروهاي امنيتي کشور را به خيابان‌هاي «کاراکاس» گسيل کرد تا با بزهکاران اين شهر مبارزه کنند.
به گزارش ايسنا، جنايت و بزهکاري خياباني در پايتخت اين کشور به حدي افزايش يافته که کاراکاس را به يکي از خطرناکترين شهرهاي جهان تبديل کرده است.
اقدامات نيکلاس مادورو در ادامه تلاش‌هاي مشابه هوگو چاوز، رئيس‌جمهوري فقيد ونزوئلا است که به منظور کاهش جرم و جنايت در پايتخت ونزوئلا پيگيري مي‌شود.
مادورو طي يک سخنراني زنده تلويزيوني اعلام کرد که نيروهاي امنيتي ونزوئلا براي حفاظت از مردم، حضوري فعال در خيابان‌هاي کاراکاس خواهند داشت.
براساس طرح کنترل خيابان‌هاي کاراکاس، دست کم 500 ايست بازرسي طي چند ماه آينده در نقاط مختلف اين شهر مستقر خواهند شد.
در حال‌حاضر 9هزار پليس به همين منظور در حال آموزش هستند و 1600 تن از نيروهاي گارد ملي نيز طي يک سال آينده براي ايجاد امنيت در شهر کاراکاس به آنها خواهند پيوست.
آمار رسمي نشان مي‌دهد که در سال 2012 ميلادي بيش از 16 هزار تن در اين کشور کشته شده‌اند که اين رقم نسبت به سال قبل از آن، 14 درصد افزايش داشته است.

 


يک قايق حامل 200 مسلمان آواره ميانماري در سواحل غربي اين کشور ناپديد شده است و خبري از سرنشينان آن نيست.
به گزارش رويترز، سازمان ملل متحد اعلام کرده است که اين قايق حامل مسلمانان روهينگيا در سواحل غرب ميانمار ناپديده شده و علت حادثه وقوع طوفان بوده است. اين در حالي است که کارشناسان هواشناسي از قبل وقوع طوفان را خبر داده بودند.
گفتني است، مسلمانان ميانماري به دنبال ادامه خشونتها از سوي اکثريت بودايي، آواره و سرگردان هستند و سفر دريايي با استفاده از قايق‌هاي فرسوده براي پناه بردن به کشورهاي ديگر به امري عادي براي آنان تبديل شده است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10