(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392 - شماره 20490

چرا آموزش‌وپرورش هزينه درمان جانبازان فرهنگي را نمي‌پردازد؟
قطار شهري مهم‌ ترين برنا مه شهرداري کرج ا ست
اختصاص 10 ميليارد ريال اعتبار به ورزشگاه 5هزار نفري دامغان
کوتاه از ورزش شهرستانها
مديرکل آموزش و پرورش همدان: رتبه‌بندي معلمان در نظام تعليم و تربيت انقلاب به پا مي‌کند
در هشتمين يادواره شهداي فرهنگي معلمان نمونه کردستان مورد تجليل قرار گرفتند
پژواک
مديرجهاد کشاورزي شهرستان:توليد عسل درخوي 2 برابر ميانگين کشوري است
راه‌اندازي دو واحد پيش سرد ويژه در کشتارگاه دام نيشابور
خسارت 290 ميليارد توماني سرماي بهاره به باغات آذربايجان‌شرقي
نيکوکاران 2 ميليارد تومان به مدرسه‌سازي در سمنان اختصاص دادند
ايران در کيهان
اعزام کاروان هنرمندان و نويسندگان البرز به مناطق عملياتي
برگزاري کنفرانس ملي بناي ماندگار در مشهد
راه‌اندازي سراي روزنامه‌نگاران در 3 استان ديگر
افتتاح کتابخانه مهتاب شمس‌آباد دزفول
وسعت بيابان‌هاي استان اصفهان بالاتر از ميانگين کشوري است
   


تعدادي از جانبازان شاغل در آموزش‌وپرورش با مراجعه به دفتر کيهان از اينکه آموزش‌وپرورش هزينه درمان آنها را قريب يک سال است پرداخت نمي‌کند گله کردند.
يکي از اين جانبازان به نام صبوري گفت: دو سال قبل براساس قانوني هزينه بيمه تکميلي و بيمه طلائي جانبازان از بنياد شهيد و امور ايثارگران منفصل و برعهده دستگاه‌هاي مربوطه گذاشته شد، آموزش‌وپرورش در سال90 و چند ماه اول سال91 اين مبلغ پس از کسر از حقوق جانبازان فرهنگي را بطور کامل پرداخت مي‌کرد اما در تيرماه سال گذشته نه‌تنها اين هزينه‌ها را پرداخت نمي‌کند بلکه ماهانه از حقوق هر جانباز با 2تا4 بچه 150هزار تومان کسر مي‌کند و ديگر باز نمي‌گرداند.
اين جانباز افزود: هم‌اکنون قريب يک سال است که اين وضعيت ادامه دارد اما متأسفانه به هر جا داد مي‌بريم کمتر دادرسي مي‌شود.
يکي ديگر از جانبازان نيز گفت: علي‌رغم تأکيدات امام خميني و امام خامنه‌اي مدظله‌العالي، متأسفانه مسئولين به ويژه در آموزش‌وپرورش در حق جانبازان قصور مي‌کنند و جانبازان با همه سختي‌ها حتي خجالت مي‌کشند پيگير حقوق خود باشند.
اين جانبازان در پايان خواستار تسريع در پرداخت مبالغ کسر شده از حقوق خود شدند و افزودند: از جناب آقاي حاجي‌بابايي که از مؤمن‌ترين و متعهدترين وزرا و خود از ايثارگران دوران دفاع مقدس است انتظار مي‌رود بيش از ديگران نسبت به مشکلات رفاهي فرهنگيان جانباز توجه داشته باشند.
سمنان- محمدرضا عادلي

 


کرج-خبرنگار کيهان:
رونق بخشيدن به عمليات عمراني سازمان قطار شهري مهم‌ترين برنامه مديريت شهري کرج است.
شهردار کرج با بيان اين مطلب افزود: براساس سياست‌هاي تدوين شده انجام پروژه قطار شهري از مهم‌ترين سرفصل‌هاي کاري شهرداري کرج است.
سيدعلي آقازاده گفت: تسريع در بهره‌برداري از خط دو قطارشهري کرج نيازمند تلاش بيش ازپيش سازمان قطار شهري و ساير نهادها و سازمان‌هاي فعال در حوزه حمل و نقل عمومي است.
وي گفت: خط دو قطارشهري کرج به طول 30کيلومتر با 27ايستگاه، شهريار و ملارد را به کرج و سپس از طريق خيابان شهيد بهشتي به کمالشهر مي‌رسد.

 


دامغان- خبرنگار کيهان:
نماينده مردم شهرستان دامغان در مجلس از اختصاص 10 ميليارد ريال اعتبار براي تکميل مجتمع ورزشي پنج هزار نفري اين شهرستان خبر داد.
عبدالرحمان رستميان در نشست بررسي مسائل و مشکلات ورزشي دامغان در محل اداره ورزش و جوانان اين شهر گفت: تاکنون 10 ميليارد ريال اعتبار براي ساخت مجتمع ورزشي
5 هزار نفري دامغان هزينه شده است و امسال نيز با پيگيري‌هاي صورت گرفته 10 ميليارد ريال اعتبار ديگر از سوي وزارت ورزش و جوانان براي تکميل اين پروژه ورزشي اختصاص داده شده است.
وي با بيان اينکه براي تکميل اين پروژه حداقل 80 ميليارد ريال اعتبار ديگر نياز است، افزود: مجتمع ورزشي دامغان تاکنون 35 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است تصريح کرد: اماکن ورزشي دامغان به ويژه در دانشگاهها و مراکز آموزش عالي بايد در اختيار عموم مردم قرار گيرد تا همگان امکان استفاده از آن را داشته باشند وي خواستار اختصاص اعتبارات بيشتر ورزشي به شهرستان دامغان شد.
در اين جلسه رئيس اداره ورزش و جوانان دامغان نيز از پيشرفت 95 درصدي سالن ورزش روستاي کوه‌زر خبر داد و يادآور شد که اين سالن در زميني به مساحت 1200 مترمربع با 55 ميليون تومان اعتبار در آينده نزديک به بهره‌برداري خواهد رسيد. مجيد محمدي همچنين ميانگين سرانه ورزشي شهرستان دامغان را به ازاي هر نفر 85 سانتيمتر ذکر کرد و اظهار اميدواري کرد تا پايان برنامه پنجم توسعه رقم اين سرانه به يک متر برسد.

 


اجراي حرکات نمايش رزمي
جاسک- خبرنگار کيهان: به مناسبت ميلاد با سعادت حضرت فاطمه(س) و روز زن و به منظور ايجاد شادابي و توجه به تشويق دختران جوان به ورزش، بانوان جاسک به اجراي حرکات نمايش رزمي با پوشش مصوب رزمي پرداختند. در اين مراسم مسئول ورزش بانوان جاسک گفت: شما ورزشکاران دختر، سيره و زندگاني ساده حضرت فاطمه را سرلوحه قرار دهيد.
مسابقات شطرنج خوراسگان
خوراسگان- خبرنگار کيهان: مسابقه شطرنجي با حضور 76 شرکت کننده در 2 سطح حرفه‌اي وآماتور در مجتمع کوثر خوراسگان برگزار شد.
در اين مسابقه هر شرکت‌کننده با انجام 5 مسابقه به کسب امتياز پرداختند.
در پايان 5 نفر در سطح حرفه‌اي و 5 نفر در سطح آماتور برگزيده و جوايزي به آنها اهدا شد.
امضاي تفاهم‌نامه انتقال امتياز تيم
اروميه- خبرنگار کيهان: تفاهم‌نامه انتقال امتياز يک تيم دسته اولي به آذربايجان غربي امضا شد. سرپرست اداره کل ورزش و جوانان آذربايجان غربي با اعلام اينکه اين تيم يکي از تيم‌هاي دسته يکم تحت پوشش وزارت صنعت، معدن وتجارت است گفت: اين تفاهم‌نامه در حاشيه جلسه هيئت دولت بين وزارت ورزش وجوانان، وزارت صنعت، معدن و تجارت و استانداري آذربايجان غربي منعقد شد.
علي خليلي افزود: اين تفاهم‌نامه با هدف برآورده نمودن مطالبات ديرينه و به حق مردم استان و بخصوص جوانان بانشاط و پرشور براي داشتن يک تيم فوتبال در سطح اول فوتبال کشور عملي شد.
انتخاب مسئول ورزشي
اراک- خبرنگار کيهان: مجمع انتخابي رئيس هيئت تيراندازي با کمان استان مرکزي با حضور رئيس فدراسيون تيراندازي با کمان و مديرکل اداره ورزش وجوانان استان مرکزي برگزار شد. در اين مجمع عباس حاجي‌آبادي با کسب 16 رأي از مجموع 19 رأي به مدت 4 سال به عنوان رئيس هيئت تيراندازي با کمان استان مرکزي انتخاب شد.
کليد نشاط و ارتقاي سلامت جامعه
* نايب رئيس هيئت ورزش‌هاي همگاني با اشاره به اينکه توسعه ورزش‌هاي همگاني کليد نشاط و پويايي و ارتقاي سلامت در بين افراد جامعه است، افزود: رشد و توسعه ورزش همگاني بانوان با حمايت بخش‌هاي خصوصي از مهم ترين نيازهاي اين ورزش است چرا که ارتقا وتضمين سلامت اين قشر از اهميت زيادي برخوردار است.
رقابت هزاران دانش‌آموز در استان مرکزي
* مسابقات ورزشي دانش‌آموزان دختر و پسر استان مرکزي که در 12 رشته ورزشي با شرکت 4350 نفر در اراک جريان داشت با شناخت تيم‌هاي برتر پايان يافت.

 


همدان- خبرنگار کيهان:
مديرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: اجراي برنامه مهندسي نيروي انساني و رتبه‌بندي معلمان، انقلابي را درنظام تعليم و تربيت کشور، به پا خواهد کرد.
مديرکل آموزش و پرورش استان همدان درمراسم تجليل از معلمان نمونه استان همدان افزود: رتبه‌بندي معلمان يک رکن اصلي در طرح تحول بنيادين به شمار مي‌رود که اجراي آن آموزش و پرورش را متحول مي‌سازد.
عباس حسني محتشم ادامه داد: ساماندهي نظام پرداخت يک زيرشاخه از برنامه رتبه‌بندي است اما هدف اصلي آن، ارتقاي سطح علمي معلمان است.
وي اضافه کرد: ابلاغ سياست‌هاي تحول بنيادين از سوي رهبر معظم انقلاب در 13بند انجام شده که براي فرهنگيان کشور جاي مباهات و سربلندي دارد.
حسني محتشم يادآور شد: علي رغم همه محدوديت‌ها و کمبودها، همه معلمان از اجراي طرح تحول پشتيباني مي‌کنند که در استان همدان نيز همين گونه بوده و طرح به خوبي درحال اجراست.

 


سنندج- خبرنگار کيهان:
در هشتمين يادواره شهداي فرهنگي کردستان و بزرگداشت مقام معلم، از آموزگاران نمونه اين استان تجليل شد.
در اين مراسم که با حضور خانواده‌هاي شهيد و ايثارگر فرهنگي، مسئولان استان و جمعي از فرهنگيان در محل مجتمع فرهنگي حضرت امام خميني(ره) سنندج برگزار شد، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش طي سخناني از برنامه‌هاي اين وزارتخانه در جهت ارتقاي جايگاه معلمان خبر داد وگفت: پويايي و بالندگي آموزش و پرورش در سايه يک اصل اتفاق مي‌افتد و آن اصل جايگاه اجتماعي معلمان است.
ابراهيم سحرخيز افزود: امروز آموزش و پرورش با اين گفتمان تحول صاحب نقشه راه شده است و اين نقشه راه آموزش و پرورش را از هر سليقه فرضي و يا خداي ناکرده سياسي مصون نگه مي‌دارد و هرکس سکاندار آموزش و پرورش شود بايد اين راه را در پيش گيرد.
وي با اشاره به نظام رتبه‌بندي معلمين گفت: در سند تحول معلمان در رديف اساتيد دانشگاه، پژوهشگران و فناوران تعريف شده‌اند و با سنجش صلاحيت حرفه‌اي ارزيابي مي‌شوند و براساس مهندسي منابع انساني که يکي ديگر از بندهاي سند تحول است هيچ نيرويي حق ورود به آموزش و پرورش را ندارد مگر از طريق دانشگاه فرهنگيان و هيچ دانشگاهي جز تربيت معلم نمي‌تواند معلم تربيت کند که اين يک حرکت ماندگار در آموزش و پرورش است.
در پايان مراسم به ترتيب از 445 نفر معلم نمونه شهرستاني، 39 نفر معلم نمونه استاني و دو نفر معلم نمونه کشوري و 57 خانواده شهيد و ايثارگر فرهنگي استان و 3 آموزگار پيشکسوت تجليل به عمل آمد.

 


حمايت از فارغ‌التحصيلان هنرهاي نمايشي
شهرکرد- خبرنگار کيهان: مديرکل مرکز هنرهاي نمايشي کشور در جمع خبرنگاران درشهرکرد گفت: فارغ‌التحصيلان هنرهاي نمايشي در سراسر کشور در صورت ايجاد آموزشگاه‌هاي مرتبط با اين هنرها مورد حمايت قرار مي‌‌گيرند. قادر آشنا افزود: از طراحان و نويسندگان نمايشنامه‌ها نيز حمايت مي‌شود.
برپايي نمايشگاه نقاشي
نيشابور- خبرنگار کيهان: به مناسبت بزرگداشت هفته معلم نمايشگاه نقاشي «دل ساده برگرد» آثار گلناز سادات شرق بانوي هنرمند نيشابوري در فرهنگسراي سيمرغ اين شهر برپا شد.
دراين نمايشگاه 25 اثر نقاشي با استفاده از رنگ‌روغن و سياه قلم و با موضوع زندگي عشاير ايران زمين به نمايش درآمد.
نمايش 35 اثر نقاشي
اليگودرز- خبرنگار کيهان: نمايشگاهي از آثار سميه و عاطفه قادري مقدم در اليگودرز برگزار شد.
اين نمايشگاه شامل 35 اثر با استفاده از پاستل، سياه قلم و مدادرنگ خلق شد و در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اليگودرز مورد بازديد علاقه‌مندان قرار گرفت.
استقبال از هنرهاي دستي
اراک- خبرنگار کيهان: نمايشگاه هنرهاي دستي و صنايع سنتي ويژه بانوان استان مرکزي در موزه مفاخر اين استان در اراک برگزار شد.
دراين نمايشگاه که با استقبال روبه‌رو شد، بيش از 40هنرمند، صنايع دستي خود را دربيش از 25غرفه به نمايش گذاشتند.
درحاشيه اين نمايشگاه، کارگاه آموزشي و تخصصي هنرهاي سنتي بانوان نيز برپاشد.
نمايشگاهي از طبيعت و چهره
نيشابور- خبرنگار کيهان:همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم و زن نمايشگاه گروهي «آواي رنگ و نقش» آثار هنرمندان نيشابوري درنگارخانه کمال‌الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور برپا شد.
دراين نمايشگاه آثار 25 نفر از هنرمندان نيشابوري شامل 50 اثر طراحي با موضوع طبيعت و چهره با استفاده از رنگ روغن در معرض ديد عموم مردم قرار گرفت.

 


اروميه- خبرنگار کيهان:
براي توليد عسل مرغوب استقرار بيش از 300 هزار کندوي زنبور عسل در دل طبيعت پرگل و گياه خوي آغاز شد.
اين شهرستان با توليد سالانه بيش از 9 هزار تن عسل، قطب نخست پرورش زنبور عسل و توليد عسل در کشور محسوب مي‌شود.
مديرجهاد کشاورزي خوي گفت: براساس آخرين سرشماري، اين شهرستان 315 هزار کندوي زنبور عسل دارد که از اين تعداد 290هزار کندوي مدرن و بقيه سنتي هستند.
حسن‌زاده تصريح کرد: از اين تعداد کندوي مدرن و سنتي زنبورداران 70درصد را در دامن طبيعت پرگل و گياه خود شهرستان و بقيه را در شهرستان‌هاي سلماس، چالدران، اروميه، سردشت، پيرانشهر و استان‌هاي زنجان و قزوين مستقر مي‌کنند و به دليل تراکم گل‌ها و وجود گلهاي آفتابگردان برداشت سالانه عسل از هر کندو در خوي به 30کيلوگرم مي‌رسد که در مقايسه با ميانگين کشوري 2 برابر است.
سالانه در ايران 42هزار تن عسل توليد مي‌شود که 35درصد اين رقم سهم آذربايجان غربي بوده و از اين ميزان 20درصد سهم خوي است و دراين شهرستان بيش از 3هزار نفر به کار و صنعت زنبورداري مشغول هستند.

 


نيشابور- خبرنگار کيهان:
رئيس شبکه دامپزشکي نيشابور از راه‌اندازي دو واحد پيش سرد ويژه دام سبک و سنگين در کشتارگاه خبر داد.
رئيس شبکه دامپزشکي گفت: در راستاي سالم‌سازي لاشه‌هاي گاوي وگوسفندي و به جهت پيشگيري از بيماري تب کريمه کنگو دو واحد پيش سرد درکشتارگاه دام نيشابور راه‌اندازي شد.
دکتر علي سليماني اضافه کرد: همزمان با راه‌اندازي اين واحدهاکليه مراحل کشتار گوسفندي براي جلوگيري از آلودگي ثانويه روي ريل انجام مي‌گيرد، همچنين لاشه‌هاي استحصالي قبل از توزيع در سطح قصابي‌ها به مدت 24 ساعت در اين واحدها نگهداري خواهد شد.
وي از شهروندان درخواست کرد، به جاي خريد و استفاده از گوشت‌هاي قرمز فاقد مهر پزشکي و يا کشتار شده در منازل از گوشت‌هاي عرضه شده بوسيله کشتارگاه دام استفاده نمايند.

 


بناب- خبرنگار کيهان:
رئيس جهاد کشاورزي آذربايجان‌شرقي گفت: سرماي بهاره به باغات ميوه استان خسارت شديدي زده است.
دکتر مسعود محمديان و معاونان سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان‌شرقي در حاشيه بازديد خود از باغات خسارت ديده از سرماي بهاره در شهرستان بناب در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: براساس برآورد کارشناسان کشاورزي 20 هزار هکتار از باغات شهرستان‌هاي بناب، ملکان، مراغه، اهر و مرند به طور متوسط 20 الي 100 درصد خسارت ديده‌اند.
وي کل ميزان خسارت وارده در اثر سرمازدگي را در سطح باغات آذربايجان‌شرقي بالغ بر 290ميليارد تومان اعلام کرد و افزود: به 6 هزار هکتار از باغات بناب بالغ بر 72ميليارد تومان خسارت وارد شده است.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان‌شرقي در پايان گفت: خسارت محصولات و اراضي بيمه شده توسط کارشناسان صندوق بيمه کشاورزي برآورد و پرداخت خواهد شد. ولي در تلاش هستيم تا خسارات افراد بيمه نشده نيز از محل اعتبارات حوادث غيرمترقبه تأمين و پرداخت شود.

 


سمنان- خبرنگار کيهان:
مديرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: خيرين براي احداث مدرسه در اين استان بيش از دو ميليارد تومان اختصاص داده‌اند.
محمد بنائيان سفيد افزود: با اين کمک تاکنون 50 کلاس درس احداث شده و 49 کلاس ديگر در حال ساخت است که تا پايان سال به بهره‌برداري خواهند رسيد.
وي افزود: تعدادي از اين خيرين ساکن انگلستان هستند که براي کمک به تحصيل و آموزش فرزندان ايران زمين اقدام به ساخت مدرسه در استان سمنان کرده‌اند.
گفتني است همايش تقدير از خيرين مدرسه‌ساز هفته آينده در سمنان برگزار مي‌شود.

 

درچه- خبرنگارکيهان: احمد حقيقي فرماندار خميني شهر در جلسه شوراي اداري شهرستان گفت:‌با توجه به بيانات رهبر معظم انقلاب امسال سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي است لذا همه ما موظفيم با حضور چشمگير خود در انتخابات حماسه سياسي را تحقق بخشيم و سپس مشکل اقتصادي که با تحريمهاي دشمنان جمهوري اسلامي به وجودآمده را مديريت کنيم.
گناباد- خبرنگار کيهان: فرماندار گناباد خلق حماسه اقتصادي را در گروه انجام کار فوق‌العاده دانست. محمد صفايي درجلسه شوراي اداري استان گفت: برخي عقب‌افتادگي‌ها جز با سرعت شتابنده قابل جبران نيست.
وي افزود: مسئولان اجرايي بايد باايجادکنندگان نارضايتي و گره‌افکندن درکار مردم در ادارات به شدت برخورد کنند.
فيروزآباد- خبرنگار فارس: فيروزآباد يکي از قطبهاي عمده توليدذرت در استان فارس است. مدير جهاد کشاورزي فيروزآباد گفت:‌با توجه به قابليت ويژه اي که در زمينه کشت ذرت در شهرستان وجود دارد و يکي از قطب‌هاي توليد ذرت محسوب مي‌شود، اين سازمان اقدام به ايجاد مزرعه الگويي ذرت و کاشت آن در اواخر فروردين کرده است.
* مراسم تجليل از معلمان نمونه آموزش و پرورش شهرستان فيروزآباد در سال تحصيلي 91-92 معرفي شدند. به همين مناسبت به همه فرهنگيان شاغل لوح تقدير اهدا شد و 30 نفر از معلمان نمونه استاني و منطقه‌اي شهرستان از طرف شوراي اسلامي و شهرداري مورد تجليل قرارگرفتند.
اهواز- خبرنگار کيهان: مديرعامل شرکت آبفاي خوزستان از اصلاح و بازسازي 175 کيلومتر از خطوط شبکه آب شهرهاي اين استان خبر داد. صنيعي‌نژاد گفت: اجراي عمليات اصلاح شبکه آب مي‌تواند موجب کاهش شکستگي‌ها و جلوگيري از هدررفت آب و ارتقاي شاخص‌هاي کيفي و بهبود فشار شبکه آب در سطح استان شود.
فيروزآباد- خبرنگار کيهان: رئيس اداره فرهنگ و ارشاداسلامي فيروزآباد گفت: به مناسبت ميلاد خجسته حضرت زهرا(س) و بزرگداشت روز معلم و هفته فرهنگ رضوي مراسم جشن و بزرگداشت در حسينيه‌ها و تکايا برگزار شد. به همين مناسبت‌2 نمايشگاه کتاب و نمايشگاه نقاشي و نمايشگاه عکاسي بقاع متبرکه برگزار شد.
گناباد- خبرنگار کيهان: معاون برنامه‌ريزي سازمان جهاد کشاورزي خراسان رضوي در جلسه شوراي اداري شهرستان گناباد گفت: کارگروه توسعه بخش کشاورزي شهرستان گناباد، در ارزيابي کارگروه‌هاي بخش کشاورزي 27 شهرستان استان خراسان رضوي از هفت جنبه مقام اول را کسب کرد که مورد تقدير قرار گرفت.
سرويس شهرستانها- مسئول گروه جهادي حيات طيبه از تاسيس 7 کتابخانه گردشي در روستاهاي سرفيروزآباد استان کرمانشاه خبر داد. وي برگزاري نمايشگاه شامل غرفه‌هاي کتاب، حجاب و عفاف، خاطرات شهدا، دستاوردهاي گروه جهادي حيات طيبه در سال 91 عنوان کرد.
قره ضيا‌الدين- خبرنگار کيهان: مديرجهاد کشاورزي استان آذربايجان غربي با صدور حکمي مهندس «حبيب‌الله علي‌لو» رابه سمت رئيس جهاد کشاورزي شهرستان جايپاره منصوب کرد.
اراک- خبرنگار کيهان: طي مراسمي سرهنگ داوود آبادي به فرماندهي تيپ 71 روح‌الله استان مرکزي منصوب شد.
خوراسگان- خبرنگار کيهان: وزير فرهنگ وارشاد اسلامي با صدور حکمي حجت‌الاسلام والمسلمين قطبي را به سمت مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان منصوب کرد.
طي حکمي مهندس عليزاده به سمت مدير شرکت آبفاي خوراسگان منصوب شد.
اليگودرز- خبرنگار کيهان: براساس حکم مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان حبيب جمشيدي به سرپرستي فرهنگ و ارشاد اسلامي اليگودرز منصوب شد.

 


کرج- خبرنگار کيهان:
اولين کاروان هنرمندان و نويسندگان حوزه دفاع مقدس استان البرز به مناطق عملياتي غرب کشور اعزام شدند.
به گزارش روابط عمومي اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان البرز، اين گروه 47 نفري از هنرمندان که مشتمل بر عکاسان، فيلم‌نامه‌نويسان، شاعران و نويسندگان هستند که طي 3 روز به همراه تعدادي از فرماندهان و رزمندگان کرجي در دوران دفاع مقدس از اين مناطق بازديد کردند.
گيلانغرب، قصر شيرين، سومار، اسلام‌آباد غرب، سرپل ذهاب و... از جمله مناطق عملياتي بودند که هنرمندان استان البرز از آنجا بازديد و در سالروز آزادسازي ارتفاعات بازي دراز به اين ارتفاعات صعود کردند.

 


مشهد- خبرنگار کيهان:
معاون شهرسازي و معماري شهرداري مشهد از برگزاري کنفرانس ملي بناي ماندگار در بيست و پنجم ارديبهشت ماه جاري در اين شهر خبر داد.
محمدهادي جاويد در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: اين کنفرانس، همزمان با برگزاري دومين جشنواره انتخاب بناي برتر و برپايه رعايت اصول مقررات ملي ساختمان برگزار خواهد شد.
وي با اشاره به اينکه با برگزاري کنفرانس بناي ماندگار و ارائه يافته‌هاي علمي و پيشنهادات سازنده متخصصان و کارشناسان گامي موثر در جهت حل مشکلات و مسائل اجرايي مقررات ملي ساختمان برداشته خواهد شد.
جاويد در ادامه گفت: از مجموع 350 مقاله ارسالي، 120 مقاله جهت ارائه در کنفرانس پذيرفته شده است.
وي در ادامه از برگزاري کارگاههاي آموزشي با موضوعات، آشنايي با مميزي انرژي، آشنايي با فناوري‌هاي نوين ساختماني، خانه هوشمند و ساخت و ساز پايدار با محوريت معرفي آيين‌نامه LEED و مدلسازي اطلاعات ساختمان [BIM] و بررسي و تحليل شاخص‌هاي بناهاي پايدار، همزمان با اين کنفرانس خبر داد.

 


يزد-خبرنگار کيهان:
همزمان با روز ارتباطات در 3 استان کشور سراي روزنامه‌نگاران افتتاح مي‌شود.
مدير سراي روزنامه‌نگاران ايران گفت: در آستانه روز ارتباطات (26ارديبهشت) يازدهمين، دوازدهمين و سيزدهمين دفتر نمايندگي سراي روزنامه‌نگاران ايران در استان‌هاي يزد، سمنان و کرمان راه‌اندازي مي‌شود.
مجيد امرايي افزود: پيش از اين در استان‌هاي همدان، گيلان، البرز، کهگيلويه و بويراحمد، لرستان، کردستان، قزوين، خوزستان، مرکزي و کرمانشاه دفاتر نمايندگي سراي روزنامه‌نگاران ايران افتتاح شده بود.
سراي روزنامه‌نگاران ايران موسسه‌اي مطبوعاتي، خبري، تحليلي و آموزشي در عرصه روزنامه‌نگاري است که دفتر مرکزي آن در تهران است و در استان‌ها نمايندگي خواهد داشت.

 


دزفول-خبرنگار کيهان:
هر دانشمند و عالمي که پا به عرصه علم گذاشت و آگاهي‌اش را با کتاب ثبت کرد علمش به جاي مانده و نسل به نسل منتقل مي‌شود.
نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري در آيين افتتاح کتابخانه‌ مهتاب شمس‌آباد دزفول اضافه کرد: شهرستان دزفول با برخورداري از استعدادهاي فرهنگي بالقوه و بالفعل از عمق فرهنگي بالايي برخودار است.
آيت‌الله شفيعي با اشاره به اهميت کتاب و ضمن تاکيد بر استفاده از کتاب‌هاي فرهيختگان و علما افزود: اين کتابها به عنوان ميراثي ارزشمند بايد براي آيندگان نگهداري شود.
وي گفت: هر قدر کتاب جمع‌آوري شود و فضاي کتابخانه‌اي در کشور ارتقا يابد باز هم کم بوده و بايد بيشتر تلاش کرد.
به گزارش روابط عمومي اداره کل کتابخانه‌هاي عمومي خوزستان، نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به احاديث پيامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) گفت: انسان از دنيا مي‌رود و تنها کتاب و علم اوست که باقي‌مانده و جاودان خواهد شد.

 


اصفهان- خبرنگار کيهان:
معاون آبخيزداري اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان اصفهان گفت: وسعت بيابان‌هاي کشور در حال حاضر 20 درصد است در حالي که اين رقم در استان اصفهان به 30 درصد مي‌رسد.
ابوطالب اميني در حاشيه بازديد خبرنگاران از حوزه الگويي آبخيزداري هرندي و بند خاکي چشمه سرد شهرستان دهاقان اقليم ايران را جزو مناطق خشک و نيمه خشک برشمرد و افزود: کل بارندگي طي يک سال زراعي در ايران 430 ميليارد مترمکعب است که از اين ميزان 95 ميليارد متر مکعب روان آبها و سيلابها است که بايد وزارت نيرو و جهاد کشاورزي براي کنترل آن برنامه‌ريزي داشته باشد.
معاون آبخيزداري اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان اصفهان با اعلام اينکه دنيا به سمت خشکسالي پيش مي‌رود، اضافه کرد: بارش سالانه ايران امروزه به کمتر از 250 ميليمتر در سال رسيده است و دولت بايد به طور جد در اين باره تصميم‌گيري کند.
وي اضافه کرد: نزولات جوي استان اصفهان بيش از 17 ميلياردمترمکعب در سال است که از اين ميزان 4 ميليارد و 200 ميليون مترمکعب روان آبها محسوب مي‌شود و وزارت نيرو فقط 2 ميليارد مترمکعب آن را از طريق سدها کنترل مي‌کند.
اميني با بيان اينکه هزينه‌هاي حوزه آبخيزداري در جهت کنترل سيلاب‌ها بسيار ناچيز است، خاطرنشان کرد: معاونت آبخيزداري استان توان مديريت 750 ميليون مترمکعب از اين روان آبها را دارد که از 20 سال گذشته تاکنون موفق به مهار 350 ميليون مترمکعب آن شده است.
وي گفت: براي اجراي طرح‌هاي آبخيزداري استان به 70 ميليارد تومان اعتبار نياز است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10