(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 08 خرداد 1392 - شماره 20505

هزار وعده خوبان يکي وفا نکند (يادداشت خبرنگار)
خراسان جنوبي پيشتاز در کمک‌رساني به عتبات عاليات
ايران در کيهان
انتخابات در دانشگاه چمران اهواز الکترونيکي برگزار مي‌شود
تاکيد استاندار گيلان بر توسعه منطقه تاريخي قلعه‌ رودخان
پژواک
تاسيس سراي روزنامه‌نگاران در استان سمنان
مديرکل ميراث فرهنگي استان: موزه قرآن در روستاي نگل کردستان راه‌اندازي مي‌شود
مجتمع توليدي- صنعتي بانوان زنجان کلنگ‌زني شد
کوتاه از ورزش شهرستانها
بهره‌برداري از سامانه‌هاي جديد آبياري در دشت قره‌باغ اروميه
توزيع 120 هزار نشاي خربزه و طالبي بين جاليزکاران طبس
کتابخانه عمومي آل ياسين انديمشک افتتاح شد
امام جمعه بناب با اشاره به اوضاع کشور: برخي انتخاب‌ها در گذشته نادرست بوده است
افتتاح تصويربرداري 360 درجه از سطح شهر گرگان
   


براي ساعت 2 بعدازظهر که نه قبل از ناهار بود و نه بعد از آن، براي اولين جلسه شوراي اداري شهرستان اهر در سال جاري به فرمانداري دعوت داشتيم. در تقسيم بندي وزراء براي سفر به شهرها در جريان سفر رياست جمهوري به آذربايجان شرقي، براي شهر ما هم آقاي بختياري وزير محترم دادگستري انتخاب شده بود. سرموقع در سالن شهيد تندگويان فرمانداري جمع شديم . وزير محترم که از دور روز پيش در منطقه بود همراه ديگر مقامات با کمي تأخير وارد و در جايگاه خود مستقر شدند و جلسه آغاز شد. مهندس صديقي فرماندار اهر و مهندس فلاح نماينده اهر و هريس در مجلس شوراي اسلامي هرآنچه در توان داشتند در خصوص مشکلات و معضلات و کمبودها و نبودها و نارسائي‌ها و نواقص منطقه که اتفاقا اهر ما از قديم‌الايام از نظر (واژه‌هاي بالا) غني و خودکفا بوده و مردم محروم و مغموم و مظلوم منطقه اهر با اين داشته‌هاي نامانوس انس و الفتي ديرينه داشته و برايشان امر عادي و معمولي شده است، داد سخن دادند و براي رفع همه اين کمبودها و از جمله تکميل طرحهاي سفرهاي قبلي رياست‌جمهوري و همراهان به منطقه، احداث و تکميل اتوبان اهر- تبريز و در مطالبه‌اي وسيع تر و کمي اغراق‌آميزتر، احداث اتوبان تبريز-اهر-باکو را در اولويت خواسته‌هاي خود قرار داده و درمان همه دردهاي تازه و مزمن منطقه را منوط به اين راه‌گشايي دانستند. فرماندار اهر و نماينده مجلس براي اثبات صداقت و حقانيت خواسته‌هاي خود به مواردي اشاره کردند که دل هر آدم منصفي را به درد مي‌آورد. آنها گفتند آيا رواست که بخاطر تنگ و باريک بودن جاده اهر-تبريز و کثرت رفت‌وآمد، تعداد کشته‌هاي زلزله 2/6 ريشتري اهر در سال 91 سيصدنفر و تعداد تلفات جاده‌اي اهر-تبريز در همان مقطع 148 نفر باشد؟ بالاخره پس از توضيحات کلي آقايان راجع به خواسته‌هاي مردم منطقه که سرآمد همه آنها احداث اتوبان اهر-تبريز بود، آقاي بختياري وزير دادگستري و نماينده تام‌الاختيار دولت قول داد که نيازهاي مردم در کارگروه‌هاي مربوط بررسي و در جلسه نهائي که با حضور رياست محترم جمهوري برگزارخواهد شد مطرح شود. از اينها که بگذريم نشريه محلي اهر بنام (گويا) از اين هم پا را فراتر گذاشته، تعداد تلفات حوادث جاده مذکور را در چند سال اخير بيش از هشتصد نفر اعلام کرده و نگارنده به عنوان يک شهروند اهري شاهد و ناظرم که اين جاده 95 کيلومتري کشش و ظرفيت پذيرش اين همه خودرو را نداشته و هر از گاهي تصادفات دلخراش آن خانواده‌هايي را به عزا نشانده و قبل از آنکه يار شاطر باشد، بار خاطر مي‌شود. دراين ميان قول و فعل مسئولين مربوطه در خصوص پايان فازهاي مختلف اين اتوبان و آغاز بهره‌برداري از آنها به جايي نرسيده و با عنايت به مثل معروف (هزار وعده خوبان يکي وفا نکند) صداقت آقايان را دچار تزلزل کرده است. با توجه به اينکه جاده اهر-تبريز راه ارتباطي شهرهاي ورزقان، هريس، کليبر، خداآفرين، مغان، غرب استان اردبيل و کشورهاي همجوار از جمله جمهوري آذربايجان، ارمنستان و نخجوان با تبريز است، انتظار مردم منطقه از مسئولين مربوطه به نقطه اوج خود رسيده است. جا دارد يادآوري شود که اين پروژه جزو طرحهاي ماندگار دولت منظور شده است.
خبرنگار کيهان در اهر

 


گزارش از: محمدرضا نخعي- خبرنگار کيهان در بيرجند
مردم استان خراسان جنوبي در سال گذشته 25 ميليارد ريال به بازسازي عتبات عاليات کمک کردند.
دستان زبر و پينه بسته پيرمرد روستايي راوي حکايتي سخت از قهر طبيعت بود که او را به مبارزه‌اي بي‌امان طلبيده و سالها خشکسالي را بر سر دست‌رنجش سايه کرده بود. پيرمردي که شنيده بود فطرس براي رساندن سلامش به اربابي که سالها برايش اشک ريخته بود به روستايشان آمده.
آري از زماني که رسم خوش کمک به عتبات عاليات در اين ديار کويري باترنمي دل‌نشين به زمزمه افتاد آن پيرمرد هم با دستان خالي و چشماني پر از اشک راهي صحرا شد و با خود گفت: يا حسين(ع) اگرچه ديروز در کربلايت نبودم و امروز دستم به حرمت نمي‌رسد و اگرچه مالي براي فدايت کردن ندارم آمده‌ام به بيابان تا دانه‌هاي اسپند و برگيرم و به آستانت هديه کنم تا بلاگردان زائرانت باشد.
علي محمدي رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات خراسان جنوبي از مهر و محبت اين پيرمرد مي‌گفت و مي‌گريست. مي‌گفت پيرمرد با چشماني اشکبار به دفتر ستاد آمده بود و با زحمت يک کيسه پر از اسپند با خود آورده بود مي‌گفت: سلام مرا به آقايم برسانيد و اين هديه ناقابل را تقديم صحن وسرايش کنيد. او از نوجواني مي‌گفت که آمده بود تا نداشتنش او را از کمک به آستان مقدس دوست عقب نيندازد و اصرار داشت بازوانش را تقديم ارباب کند. او مي‌خواست براي کارگري در صحن و سراي کاظمين عازم ديار دوست شود.
او اين سخنان را در مراسم تجليل از خادمان عتبات عاليات مي‌گفت. حسين پلارک رئيس ستاد عتبات عاليات کشور هم به بيرجند آمده بود تا در اين مراسم معنوي شرکت کند. پلارک مي‌گفت: مردم خوب حسيني ايران تاکنون 100 ميليارد تومان براي ساخت عتبات عاليات اهدا کرده‌اند.
وي با اشاره به پروژه احداث صحن مطهر حضرت فاطمه زهرا(س) در حرم امام علي(ع) ادامه داد: عمليات اجرايي اين پروژه از يک سال قبل آغاز شده و هم اکنون 40 درصد پيشرفت فيزيکي دارد و نيازمند 400 ميليون دلار اعتبار است.
وي از ترفيع گنبد حضرت سيدالشهدا(ع) به عنوان يکي از پروژه‌هاي عظيم اين ستاد نام برد و يا‌دآور شد: اين پروژه بعد از تصويب مرجعيت شيعه در عراق اجرايي مي‌شود و تاکنون 85 هزار نيروي کار ايراني براي بازسازي عتبات عاليات به عراق اعزام شده و در اين کار معنوي نيز مشارکت داشته‌اند.
علي محمدي، رئيس ستاد عتبات عاليات خراسان جنوبي در اين مراسم همچنين به افزايش 40 درصدي کمک‌هاي نقدي و غيرنقدي مردم استان به بازسازي عتبات عاليات در سال 91 نسبت به سال 90 اشاره کرد و گفت: مردم استان در سال گذشته 25ميليارد ريال به بازسازي عتبات عاليات کمک کردند که 10 ميليارد آن کمک نقدي و بقيه غيرنقدي بوده است.
وي با اشاره به اينکه تاکنون 61هزار و 250نفر روزکار از نيروهاي متخصص استان جهت کار در اعتاب مقدسه به کشور عراق اعزام شده‌اند، افزود: ارسال 350 کاميون سنگ، اجراي سنگ فرش صحن مطهر امامين جوادين(ع)، خريد يک دستگاه جرثقيل براي کربلاي معلا ارسال 7هزار مترمربع کاشي و سراميک، تامين 200تخته فرش براي کاظمين و 200 تخته فرش براي سامرا، ارسال 620 مترمربع سنگ به نجف اشرف از محل کمک‌هاي مردم خير و نيکوکار استان انجام شده است.
علي محمدي با اشاره به اينکه مسجد صفويه يک ميراث گرانبها در کاظمين است که امروز با سبک ايراني اسلامي مرمت شده است، افزود: امروز فضاي زيارتي حرم مطهر امامين جوادين(ع) به 4 برابر توسعه داده شده است. پلارک ادامه داد: امروزسنگ‌هاي گرانيت خراسان جنوبي در کاظمين نصب شده است و حرم امامين جوادين(ع) با سنگ گرانيت بيرجند مزين شده است.

 


اهواز- خبرنگار کيهان: حوزه مديريت داروي معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشکي اهواز، در ارزشيابي سالانه معاونت غذا و داروي اين دانشگاه رتبه نخست کشوري را کسب کرد. دکتر بهزاد شريف مسئول روابط عمومي دانشگاه علوم پزشکي اهواز گفت: نحوه کسب اين رتبه در زمينه ارائه خدمات دارويي بيمارستاني ADR، مصرف منطقي دارو، داروهاي تحت کنترل بر عملکرد شرکت‌هاي پخش و امور داروخانه‌ها بوده است.
بهاباد يزد- خبرنگار کيهان: جلسه انجمن کتابخانه‌هاي عمومي شهرستان بهاباد به رياست فرمانداري و دبيري رئيس اداره امور کتابخانه‌هاي عمومي درمحل فرمانداري برگزار شد. دراين جلسه فرماندار با اشاره به اهميت مطالعه و کتابخواني گفت: بايد با برنامه‌ريزي صحيح شرايطي را فراهم آوريم که مراجعه به کتابخانه‌ها و سرانه مطالعه دربين مردم افزايش يابد.
طبس- خبرنگار کيهان: کار برداشت گندم از سطح 3 هزار و 100 هکتار مزارع گندم طبس آغاز شد. اين دوره برداشت با 14دستگاه کمباين و 48دستگاه دروگر تا اوايل مردادماه ادامه خواهد داشت.
امسال با افزايش 24درصدي نسبت به سال گذشته و در حدود 10 هزارتن گندم از مزارع طبس، گندم برداشت مي‌شود.
سبزوار- خبرنگار کيهان: مسئول واحد تاسيسات شهرداري سبزوار گفت: به منظور زيباسازي و آراستگي محيط شهري 13هزار طولي از معابر خيابانها و ميادين سطح شهر سبزوار ريسه‌بندي شد.
همچنين به منظور توسعه و افزايش فضاهاي سبز و بهبود محيط شهري بهسازي فاز نخست پارک بانوان سبزوار آغاز شد.
بندرعباس- خبرنگار کيهان: کارگاه آموزشي نام‌نويسي و ثبت نام در سايت سمان ويژه خبرنگاران هرمزگان برگزار شد. اين کارگاه با هدف آشنايي بيشتر خبرنگاران و رفع اشکال متقاضيان ثبت نام در سايت سمان با حضور مربيان اعزامي از تهران برگزار شد. سايت سمان معتبرترين بانک اطلاعاتي خبرنگار درکشور است.
ايوان غرب- خبرنگار کيهان: به دنبال انتشار خبر نبش قبر حجربن عدي يکي از صحابه حضرت رسول(ص)، مردم ايوان غرب در مسجد جامع امام حسن مجتبي(ع) اجتماع کردند. اين اجتماع بعداز نماز مغرب و عشا و با حضور امام جمعه ايوان حجت‌الاسلام والمسلمين موحدي با قرائت دعاي توسل برگزار شد. امام جمعه ايوان اين توهين بي‌سابقه به ساحت مسلمانان را محکوم کرد.
اوز- خبرنگار کيهان: پروازهاي داخلي و خارجي فرودگاه بين‌المللي لارستان افزايش مي‌يابد. مديرکل فرودگاه بين‌المللي لارستان گفت: در آينده نزديک پرواز جديد خارجي لار- ابوظبي و لار- مسقط- لار انجام مي‌گيرد. وي افزود: پروازهاي جديد مصوب شده به زودي به مرحله اجرا درمي‌آيد. انصاري فرد گفت: درحال حاضر از فرودگاه لارستان روزانه يک پرواز به مقصد دبي و هفته‌اي دو پرواز به مقصد کويت و يک پرواز به مقصد قطر و سه پرواز به مقصد تهران انجام مي‌گيرد.
بندرعباس- خبرنگار کيهان: مديرکل راه و شهرسازي هرمزگان از تصويب طرح توسعه و عمران شهر فارغان در شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران خبرداد. وي افزود: به علت اقليم و آب‌وهواي مناسب نقش غالب شهر فارغان گردشگري سبز درنظر گرفته شده است. به گفته زنديه وکيلي، مساحت موجود شهر فارغان دروضع موجود 250 هکتار است که دراين طرح به 397هکتار افزايش يافته است.

 


اهواز- خبرنگار کيهان:
معاون دانشجويي دانشگاه شهيد چمران اهواز گفت: دانشگاه شهيد چمران اهواز جزو نخستين دانشگاه‌هايي است که انتخابات را به صورت الکترونيکي و غيردستي به اجرا درمي‌آورد.
عباس چرچي در مراسم رونمايي از سامانه انتخابات الکترونيکي شوراي صنفي-رفاهي دانشگاه شهيد چمران اهواز گفت: شوراي صنفي- رفاهي، محلي براي مشارکت دانشجويان در کمک به مسئولان و همياري به آن‌ها در يافتن و حل مسائل صنفي و دادن ايده‌هاي جديد براي حل مشکلات است و از اعضاي جديد شورا انتظار مي‌رود شرايطي را فراهم آورند که با سال‌هاي گذشته متفاوت باشد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه شهيد چمران اهواز، وي درباره نحوه برگزاري انتخابات نيز گفت: براي نخستين بار به پيشنهاد مدير امور دانشجويي، انتخابات شوراي صنفي مرکزي به صورت الکترونيکي برگزار مي شود و دانشگاه شهيد چمران اهواز جزو نخستين دانشگاه‌هايي است که انتخابات را به صورت الکترونيکي و غيردستي به اجرا درمي‌آورد.

 


رشت- خبرنگار کيهان:
ايجاد زيرساخت‌هاي گردشگري به منظور جذب گردشگر در منطقه تاريخي قلعه رودخان ضروري است.
اين مطلب را استاندار گيلان در جلسه‌اي که بمنظور ساماندهي منطقه گردشگري قلعه‌رودخان شهرستان فومن با حضور جمعي از مسئولان استاني برگزار شده بود عنوان کرد و اظهار داشت: اين قلعه جايگاه ويژه‌اي در تاريخ استان گيلان دارد از اين رو ايجاد زيرساخت‌هاي گردشگري به منظور جذب گردشگر در اين منطقه امري بسيار ضروري است.
کيهان هاشم‌نيا تاکيد کرد: سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و سازمان منابع طبيعي به مراقبت هرچه بيشتر از عرصه‌هاي جنگلي اين منطقه و ميراث تاريخي آن در حوزه وظايف قانوني خود عمل کنند و فضا را براي توسعه گردشگري براي سرمايه‌گذاران اين منطقه فراهم سازند.
وي خاطر نشان ساخت: با نظارت سازمان‌هاي مربوط و سرمايه‌گذاري‌هاي جديد، منطقه گردشگري قلعه رودخان ساماندهي و طرح‌هاي پيش‌بيني شده در پايين دست و بالادست اين منطقه تاريخي در راستاي اجرايي شدن طرح‌هاي گردشگري تسريع مي‌شود.
در ادامه اين جلسه عاشوري نماينده مردم شهرستانهاي فومن و شفت در مجلس شوراي اسلامي نيز با اشاره به کندي روند پيشرفت کارهاي توسعه گردشگري منطقه تاريخي قلعه رودخان گفت: انتظار مي‌رود با ورود سرمايه‌گذار جديد بتوانيم برنامه زمانبندي شده براي ساماندهي قلعه رودخان را به سرعت پيش ببريم.

 


رونمايي از تنديس رستم و سهراب
سبزوار- خبرنگار کيهان: همزمان با روز بزرگداشت فردوسي از تنديس رستم و سهراب در محوطه شهرداري سبزوار رونمايي شد. شاهنامه‌خواني اجراي برنامه‌هاي هنري و سخنراني درباره شخصيت اين شاعر بزرگ ايران از اهم برنامه‌هاي اين مراسم بود.
برتري عکاس سبزواري
* سيدرضا مهري عکاس سبزواري در پنجمين جشنواره تجسمي فجر موفق به کسب مقام اول عکاسي با موضوع اميد و شادي‌هاي زندگي شد. وي تنديس طوباي زرين، ديپلم افتخار و هديه پنجاه ميليون ريالي جشنواره را از آن خود کرد.
راهيابي مستند اعتکاف به جشنواره
يزد- خبرنگار کيهان: مستند «لبخند اشک‌ها» از توليدات حوزه هنري يزد به بخش مسابقه دومين جشنواره سراسري فرهنگي، هنري اعتکاف راه يافت. اين فيلم مستند 25 دقيقه‌اي به کارگرداني مسعود قادري توليد شده است.
اين مستند کوتاه به معرفي اعتکاف و ويژگي‌هاي بارز آن اشاره دارد و کارگردان سعي کرده با نگاهي نو و خلاقانه به موضوع اعتکاف بپردازد.
دومين جشنواره سراسري اعتکاف در زمينه‌هاي فيلم کوتاه، فيلمنامه، فيلم مستند، نماهنگ و عکس برگزار مي‌شود و يک هزار و 64 اثر به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شده که شامل 106 فيلم کوتاه، 125 فيلمنامه67 مستند، 15 نماهنگ و 729 عکس است.
يزد ميزبان جشنواره فيلم رضوي
* يزد امسال ميزبان جشنواره فيلم کوتاه و مستند رضوي است. اين جشنواره به صورت سراسري و با حضور هنرمندان کشوري در دهه کرامت برگزار مي‌شود. در اين جشنواره بخش دولتي براي توليد و ساخت فيلم حضور خواهد داشت.
حمايت از تاسيس تئاتر شهر
تبريز- خبرنگار کيهان: مديرعامل انجمن هنرهاي نمايشي ايران گفت: براي تاسيس تئاتر شهر تبريز تلاش خواهيم کرد. ابراهيم گله‌دارزاده افزود: انجمن حمايت مالي را براي اين امر انجام خواهد داد.

 


سمنان- خبرنگار کيهان:
سراي روزنامه‌نگاران استان سمنان با حضور جمعي از مسئولان و نويسندگان استان در سمنان راه‌اندازي شد.
دراين آيين معاون سياسي و امنيتي استاندار سمنان نقش روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها را در ارتقا و تعالي يک جامعه بسيار مهم و تاثيرگذار قلمداد کرد و گفت: با وجود رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران متعهد و متخصص مي‌توان يک جامعه را از هر جهت به پيشرفت رساند.
عليرضا خلخالي افزود: وجود رسانه همچنين تسهيل کننده پيشرفت و نيز موجب نزديک‌ شدن ديدگاه‌هاي مردم و حاکميت است.

 


سنندج- خبرنگار کيهان:
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کردستان گفت: موزه قرآن در روستاي «نگل» به زودي راه‌اندازي مي‌شود.
فرهاد ميمنت‌آبادي افزود: قرآن‌هاي نفيسي در استان موجود هست، که با راه‌اندازي موزه نگل در آن گرد‌آوري و نگهداري مي‌شود.
وي با اشاره به طراحي ويترين‌هاي هوشمند و تأمين شرايط استاندارد براي نگهداري قرآن‌هاي نفيس و تاريخي در موزه نگل گفت: هم‌اکنون 2 جلد قرآن قديمي متعلق به روستاهاي کاني مشکان و مولان‌آباد به اين موزه سپرده شده است.
ميمنت‌آبادي ادامه داد در کردستان 7 جلد قرآن خطي قديمي وجود دارد و ما در کمتر استان کشور شاهد اين تعداد قرآن قديمي در بين مردم هستيم.

 


زنجان- خبرنگار کيهان:
فاز دوم مجتمع توليدي و صنعتي بانوان واقع در شهرک صنعتي شماره يک زنجان کلنگ‌زني شد.
در اين مراسم استاندار زنجان اقدامات عمراني در حوزه بانوان را مهم دانست و گفت: حق بانوان استان است که در بسياري از حوزه‌ها جزو اولين‌ها در سطح کشور باشند و مجتمع سايت کارگاهي بانوان يکي از برجسته‌ترين اقدامات استان در سطح کشور است که يکي از نيازهاي بانوان را برطرف مي‌کند.
دکتر رئوفي‌نژاد در ادامه افزود: به تناسب طرح‌هاي متقاضيان، زمين در اختيار آنها قرار خواهد گرفت و صاحبان طرح‌هاي غذايي نيز مي‌توانند از تسهيلات ارزان کشاورزي بهره‌مند شوند.
وي اضافه کرد: احداث پارک بانوان به عنوان بزرگترين و اولين پارک ويژه بانوان يکي از کارهاي بزرگ و ماندگار در سطح استان غير از مرکز استان در برخي شهرستان‌ها نيز در حال ساخت است.
استاندار زنجان ساخت مجتمع‌هاي ورزشي و فرهنگسراهاي مختص بانوان را از ديگر برنامه‌هاي پيش روي استان برشمرد و افزود: اولين مجتمع ورزشي بانوان شامل استخر، سونا و سالن چند منظوره با 45 درصد پيشرفت فيزيکي و دومين فرهنگسراي بانوان با 40 درصد پيشرفت در داخل پارک بانوان در دست ساخت است که با تامين اعتبار حداکثر تا پايان شهريورماه سال جاري به بهره‌برداري خواهد رسيد.

 


زنجان ميزبان مسابقات فوتسال
زنجان- خبرنگار کيهان: صنعت آب و برق استان زنجان به عنوان ميزبان مسابقات فوتسال سراسري برادران وزارت نيرو خواهد بود.
اين مسابقات از تاريخ ششم تير تا سيزدهم شهريور با حضور 35 تيم از استانهاي کشور برگزار خواهد شد.
برگزاري کلاس داوري تيراندازي
اراک- خبرنگار کيهان: کلاس داوري درجه سه تيراندازي در اراک برگزار شد. در اين کلاس داوري که با حضور علي‌اکبر رجبي مدرس فدراسيون تيراندازي برگزار شد، 17 ورزشکار شرکت‌کننده آموزش‌هاي تئوري و عملي را فراگرفتند.
به گفته رئيس هيئت تيراندازي استان مرکزي، تاکنون 24 داوردرجه يک تا سه در استان مرکزي تربيت شده‌اند.
قهرماني کوير فراهان
* تيم صنعتي کوير فراهان، قهرمان فوتسال بزرگسالان استان مرکزي شد.
مسابقات فوتسال بزرگسالان استان مرکزي، در خمين برگزار شد. دراين مسابقات تيم صنعتي کوير فراهان مقام نخست را کسب کرد و تيمهاي باب‌الحوائج شازند و پيروزي خمين به ترتيب در جايگاه دوم و سوم قرار گرفتند.
کاپ اخلاق اين دوره از مسابقات نصيب تيم جهاد کشاورزي اراک شد.
روستاي گوهرت قهرمان شد
جاسک- خبرنگار کيهان: مسابقات فوتبال ليگ دسته اول بخش ليردف که با شرکت 12 تيم در دو گروه 6 تيمي به همت اداره ورزش و جوانان جاسک و همکاري هيئت فوتبال بخش ليردف در زمين ورزشي روستاي گوهرت آغاز شده بود با قهرماني تيم خوب و يکدست جوان طوفان روستاي گوهرت به پايان رسيد. تيم‌هاي علم ادب زيکدف و روستاي گتي به ترتيب مقام‌هاي دوم و سوم را به دست آوردند.
در اين دوره از مسابقات فهد شريفي از تيم گوهرت به عنوان بهترين بازيکن و عبدالرحمن آراسته از تيم گوهرت بهترين گلزن مسابقات شناخته شدند.

 


اروميه- خبرنگار کيهان:
بهره‌برداري از طرح خطوط انتقال آب و شبکه آبياري تحت فشار اراضي دشت قره‌باغ اروميه آغاز شد.
استاندار آذربايجان غربي در آيين احداث ايستگاه انتقال آب به دشت قره‌باغ اروميه طرح آبرساني اين دشت را از جمله طرح‌هاي برجسته و تاثيرگذار درمنطقه عنوان کرد و گفت: بهره‌برداري از اين طرح موجب احياي نزديک به 700 هکتار از اراضي منطقه، اشتغال‌زايي روستاييان، افزايش درآمد و مهاجرت معکوس به روستاهاي منطقه مي‌شود.
وحيد جلال‌زاده ادامه داد: براي اين طرح که با همکاري سازمان آب منطقه‌اي و سازمان جهاد کشاورزي استان و همچنين همکاري مردم منطقه به اجرا درآمده، 200ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است.
وي افزود: اميدواريم با ارائه آموزش‌هاي لازم و با فرهنگ‌سازي و آشنا ساختن مردم با شيوه‌هاي آبياري مدرن و همچنين با توجه به کاهش آبهاي زيرزميني از اين طرح به درستي و به شيوه صحيح استفاده شود تا بتوانيم شاهد توسعه بويژه دربخش کشاورزي منطقه باشيم.
دشت قره‌باغ در 65کيلومتري شهرستان اروميه در مسير جاده قوشچي به سلماس و در ارتفاع يک هزار و 400 متري از سطح دريا واقع شده و درياچه اروميه، حاشيه جنوبي به سمت شمال آن را در برگرفته است.

 


طبس- خبرنگار کيهان:
120 هزار نشاء خربزه و طالبي بين جاليزکاران طبس توزيع شد.
مدير جهاد کشاورزي شهرستان طبس با اعلام خبر فوق افزود: در سال جاري 547 هکتار از مزارع طبس به کشت محصولات جاليزي اختصاص يافته است.
محمود اسدي گفت: متوسط عملکرد محصولات جاليزي در طبس 25 تن در هکتار است که پيش‌بيني مي‌شود مقدار 13 هزار تن محصول جاليزي (خربزه، طالبي، هندوانه، خيار و کدو) برداشت شود.
وي اظهار داشت محصولات جاليزي از نظر سطح زير کشت در بين 28 نوع محصول زراعي اين شهرستان مقام سوم را به خود اختصاص داده است که به علت شرايط مناسب آب و هوايي اين شهرستان محصول خربزه زودتر از ساير نقاط استان به دست مي‌آيد.
وي ادامه داد کار برداشت محصولات جاليزي در شهرستان طبس از نيمه دوم ارديبهشت ماه آغاز شده است.
اسدي خدمات ارايه شده به کشاورزان جاليزکار را توزيع انواع نهاده‌هاي کشاورزي نظارت فني بر مزارع جاليزي جهت مبارزه به موقع با آفات و بيماريها بيان کرد و افزود: در سال جاري در سطح 4 هکتار مزرعه الگويي مقايسه روش آبياري نواري تيپ با روش آبياري معمول در جاليز و 2 دوره آموزشي در رابطه با نشاءکاري و محلول‌پاشي جاليز اجرا شده است.

 


انديمشک - خبرنگار کيهان:
کتابخانه عمومي آل‌ياسين با اعتباري بالغ بر 150 ميليون ريال در انديمشک افتتاح شد.
رئيس اداره کتابخانه‌هاي عمومي انديمشک در مراسم افتتاح کتابخانه عمومي آل‌ياسين اين شهرستان اظهار کرد: ساختمان کتابخانه عمومي انديمشک توسط امام‌جمعه شهرستان به صورت حق انتفاع به نهاد کتابخانه‌هاي عمومي واگذار شده است تا بتوان از آن به عنوان کتابخانه عمومي قابل دسترس براي عموم مردم بهره برداري شود.
فريبا لطفي بافنده افزود: اين کتابخانه با صرف اعتباري بالغ بر 150 ميليون ريال از محل اعتبارات استاني تعمير، تجهيز و راه‌اندازي شده است و شامل بخش‌هاي مختلفي از جمله مخزن، بخش امانت، سالن مطالعه،‌ نمايه نشريات و... است که در ادامه بخش‌هاي بيشتر و متنوع‌تري به آن اضافه خواهد شد.
به گزارش روابط‌عمومي اداره کل کتابخانه‌هاي عمومي خوزستان، وي خاطرنشان کرد: اين کتابخانه آغاز به کار کرده است و عموم مردم مي‌توانند با مراجعه به آن از اين محيط فرهنگي و خوب، استفاده کنند.

 


بناب- خبرنگار کيهان:
امام جمعه بناب گفت: شرايط فعلي حاکم بر کشور ايجاب مي‌کند که مسئوليت اداره آن به فردي کاردان و باتجربه سپرده شود.
حجت‌الاسلام والمسلمين شيخ مصطفي باقري بنابي تأکيد کرد: مسئولان ما خيلي از مشکلات موجود را به ما نمي‌گويند. هم اکنون ايران اسلامي در يک جنگ تمام عيار سياسي و اقتصادي قرار گرفته و شرايطي که حاکم است، در تاريخ انقلاب اسلامي ابدا سابقه نداشته است و همه آنها نشانه آن است که درگذشته برخي انتخاب‌ها نادرست بوده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود از گراني و بيکاري حاکم بر کشور انتقاد کرد .

 


گرکان- خبرنگار کيهان:
برداشت تصاوير با زاويه 360 درجه (پانوراما) از سطح معابر شهر گرگان به صورت مکانيزه آغاز شد.
شهردار گرگان با اعلام خبر فوق افزود: برداشت اين تصاوير بسترساز بسياري از خدمات متنوع در حوزه خدماتي شهرداري خواهد بود.
ابراهيم کريمي در ادامه گفت: کاهش بازديدهاي کارشناسي بصري و زائد، تشخيص مغايرتهاي کاربري در پيشروي‌هاي غيرمجاز در ساخت و سازها، مشرفيت‌ها و تجاوز به حريم معابر، کاهش حداکثري بازديدهاي اصناف، ارتقاي سطح کيفي مديريت مبلمان شهري با نمايش کليه عناصر و انسانهاي موجود در سطح معابر، مديريت سوانح و بحران مديريت پارکها و فضاي سبز، بارگذاري لايه‌هاي توريستي و بازديد از اماکن توريستي مذهبي، سياحتي و گردشگري در فضايي کاملا واقعي از مهمترين مزاياي اين طرح است.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10