(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 08 خرداد 1392 - شماره 20505

حديث دشت عشق
خبرهاي مهمي که پس از نشست هيات اجرايي رسانه اي شد
تصويب اساسنامه کميته ملي المپيک انتخابات مردادماه برگزار مي شود
تجديد ميثاق جامعه ورزش با آرمان هاي امام راحل
اخبار کوتاه از فوتبال
آغاز ليگ برتر کشتي از اواسط مهرماه
ماجراي بودجه فدراسيوني که از پول ژل فوتباليست‌ها هم کمتر است!
ترکيب احتمالي تيم ملي تکواندو در مسابقات جهاني مکزيک
واکنش وزير ورزش به تحريف تاريخ توسط امارات
توضيحات رئيس فدراسيون تنيس روي ميز درباره خبر برکناري اش
چند ماه است مرا بيرون مي کنند!
تنها يک نفر نامزد رياست فدراسيون کشتي شده است
خيز بلند سرگئي بوبکا براي رياست IOC
خواندني از ورزش ايران
زمان انتخاب رئيس جديد فدراسيون کاراته
   


به ياد طلبه بسيجي شهيد «حميد خوشنويسان»
عاشقان ديدار يار، شهيدان کربلاي چهار
حميد خوشنويسان، شهيد قبيله عاشوراييان، که تولدش هم در ظهر عاشورا بود؛ چرا که بايد به پيمان عهد الست و عشق به امام شهيدان وفادار باشد و سرانجام هم چنين شد. در عاشوراي ايران و کربلاي 4 وضوي خون گرفت.
عشق و علاقه وافرش به معارف اهل‌بيت(ع) او را به حوزه علميه گلپايگان و مدرسه امام صادق(ع) اصفهان کشاند و در محضر استادان فرزانه کسب علم و ادب نموده بود. با کوشش و جديت درس مي‌خواند اما تکليف در جهاد و مبارزه عليه دشمنان اسلام، او را به جبهه‌هاي نور عليه ظلمت کشاند. چندين بار در عمليات‌هاي گوناگون شرکت کرد و با رزمي بي‌امان، عهد خود را با خداي خويش به پايان رساند و سرانجام در منطقه شلمچه در لشکر 14 امام‌حسين گردان 119 و با مسئوليت آر‌پي‌جي‌زن در عمليات کربلاي 4 به شهادت رسيد.
طلبه بسيجي شهيد «حميد خوشنويسان»، سال 1348 در گلپايگان متولد شد و در 4/10/1365 در عمليات کربلاي 4 (شلمچه) به شهادت رسيد.

 


سرويس ورزشي-
تصويب اساسنامه کميته ملي المپيک و برگزاري انتخابات کميته ملي المپيک در مردادماه،مهمترين تصميمات اعضاي هيات اجرايي کميته ملي المپيک بود.
نشست هيات اجرايي کميته ملي المپيک از ساعت 6:30 صبح ديروز با حضور اکثريت اعضا به رياست محمدعلي آبادي برگزار شد. پس از پايان اين جلسه بهرام افشارزاده دبير کل کميته ملي المپيک در پاسخ به اين پرسش که انتخابات چه زماني برگزار خواهد شد؟ اظهار کرد: اساسنامه به تاييد IOC رسيده و قرار است براي ما ارسال شود و هيچ مشکلي وجود ندارد و مطمئن هستم که به تاييد رسيده و ديگر ايرادي نخواهد داشت. وي درباره برگزاري مجمع عمومي براي تصويب اساسنامه در سوم تير ماه، يادآور شد: در جلسه‌اي که سوم خرداد ماه به طور اضطراري برگزار شد، ما تاريخ برگزاري مجمع را در سوم تير تعيين کرديم. در اين نشست زمان برگزاري مجمع مشخص شد و در اين يک ماه هم فرصت داشتيم که مصوبات نهايي را انجام دهيم و اعضا را براي حضور در مجمع دعوت کنيم.افشارزاده در پاسخ به اين پرسش که چه زماني انتخابات برگزار خواهد شد؟ تاکيد کرد: در طول اين مدت تا زمان برگزاري مجمع با وزارت ورزش و جوانان مذاکره خواهيم کرد و همه چيز درباره برگزاري انتخابات مشخص مي‌شود. بنا داريم انتخابات را در مرداد برگزار کنيم.
دبير کل کميته ملي المپيک، در پاسخ به اين پرسش که آيا دو شرط باز گرداندن روساي برکنار شده و اصلاح اساسنامه‌هاي ورزشي هم ديده شده است؟ گفت: آنچه که IOC از ما خواسته بود همگي لحاظ شد و خوشبختانه اساسنامه به تاييد رسيده است و ديگر مشکلي وجود ندارد. اين موانع و مسايل را شما رسانه‌ها مطرح مي‌کنيد و اگر شما به اين مساله‌ها دامن نزنيد و مشکلات را زياد نکنيد همه چيز حل مي‌شود . شما نگران نباشيد. وي در پاسخ به اين پرسش که شنيده مي‌شود که انتخابات فدراسيون‌ها تا زماني که اساسنامه کميته ملي المپيک به تاييد نرسيده است، اجازه برگزاري ندارد، خاطر نشان کرد: IOC نبايد اساسنامه فدراسيون‌هاي ما را تاييد کند، بلکه مجامع جهاني متولي هستند. با پيگيري‌هايي که در طول دو هفته‌ داشتيم متوجه شديم که بيشتر فدراسيون‌ها مشکلي با فدراسيون بين‌المللي شان ندارند.
دبير کل کميته ملي المپيک، با بيان اين که حدادي يکي از اسوه‌هاي ورزش دنياست و بايد از او نگهداري کنيم به خبرنگاران ، گفت: يکشنبه تماسي با حدادي داشتم و از او خواهش کردم که کارش را بکند و اين حرف‌ها را نزند. قهرمان المپيک جايگاه بالايي دارد. ما قول داده‌ايم که مشکلاتش را حل کنيم و مطمئن باشيد که به قولمان عمل مي‌کنيم چرا که او اسوه ورزش ايران و دنياست و ما موظفيم از حدادي نگهداري و مراقبت کنيم. افشارزاده در پايان درباره اقدام امارات در نام گذاري ليگ فوتبال اين کشور با عنوان جعلي خليج ع.ر.ب.ي، خاطر نشان کرد: من ديروز اين موضوع شنيده‌ام. همه بايد بدانند که خليج فارس هميشه خليج فارس است و هيچ وقت نبايد از آن نامش سواستفاده کرد. در همين جا تاکيد مي‌کنم که خليج فارس درست است ما قطعا به اين اقدام اماراتي ها اعتراض مي‌کنيم و فدراسيون فوتبال هم بايد محکم برخورد کند، چرا که ليگ سال هاست به عنوان خليج فارس برگزار مي‌شود. در بازي‌هاي همبستگي کشورهاي اسلامي هم ما پيگيري هاي زيادي کرديم تا نام خليج فارس بر روي مدال‌ها و شيلد حک شود که آنها نپذيرفتند و ما هم در اعتراض به اين حرکت مسابقات را ميزباني نکرديم. متاسفم که کشور همسايه و دوستمان اين مسائل را مطرح مي‌کند.

 


جامعه ورزش کشور بار ديگر با حضور در مرقد مطهر امام راحل (ره) با آرمان‌هاي والاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران تجديد ميثاق مي‌‌کند.
همزمان با فرا رسيدن بيست و چهارمين سالگرد ارتحال ملکوتي حضرت امام خميني (قدس سره )، صبح روز يکشنبه 12 خرداد مسئولان ارشد ورزش، قهرمانان، ملي پوشان و پيشکسوتان با حضور در مرقد مطهرامام راحل (ره) با آرمان‌هاي والاي معمار کبير انقلاب تجديد بيعت و با ولي امر مسلمين جهان و مقام معظم رهبري تجدبد بيعت خواهند کرد.

 


شروع بازار گرمي برخي بازيکنان
با گذشت چند روز از فصل نقل و انتقالات دوباره شاهد بازار گرمي بازيکناني هستيم که قصد دارند به هر نحوي که شده قيمت خود را بالا ببرند. به گزارش کيهان قاسم دهنوي که روز دوشنبه در جلسه‌اي با حضور محمد رويانيان و نماينده دايي براي حضور در پرسپوليس با اين تيم به توافق اوليه رسيده بود، پس از توافق با مديران باشگاه سپاهان قرارداد 2 ساله‌اي را با اين باشگاه اصفهاني به امضا رساند.سال گذشته هم دهنوي پس از امضاي قرارداد داخلي با استقلال به تراکتورسازي رفت. هر چند دريافت پيشنهادهاي مختلف امري طبيعي است اما اينکه بازيکني بخواهد براي بازارگرمي دست به چنين کاري بزند، قطعا کارش تخلف اخلاقي است. اگر يک بار براي هميشه مقابل چنين پديده زشتي ايستادگي شود، برخي بازيکنان نيز به خود اجازه نمي‌دهند که همزمان با چند باشگاه‌ وارد مذاکره بشوند، به توافق برسند و قرارداد هم امضاء کنند!
برگزاري تورنمنت در پاسخ به اقدام سخيف امارات
در پي اقدام سخيف فدراسيون فوتبال اميرنشين امارات در جعل نام خليج فارس براي فصل آتي ليگ فوتبال خود باشگاه سايپا ضمن اعتراض به اين اقدام، آمادگي خود را براي برگزاري تورنمنت بين المللي يکصدهزار دلاري خليج فارس در جزيره ايراني ابوموسي اعلام داشت.
بازگشت رحمتي به تيم ملي قطعي شد؟
به دنبال تماس برخي از مسئولان فدراسيون فوتبال با مهدي رحمتي براي بازگشت به تيم ملي، اين بازيکن يک بار ديگر آمادگي خود براي حضور در اردوي تيم ملي اعلام کرد.مهدي رحمتي در مورد اين تماس ها گفت: از روز يکشنبه مسئولان فدراسيون فوتبال بحثي بابت بازگشتم به تيم ملي را مطرح کردند. يکسري صحبت ها با من انجام دادند و حتي با دستياران کي‌روش هم در اين زمينه صحبت‌هايي کردم و مثل دفعات گذشته هم گفتم آماده خدمت به تيم ملي هستم. وي افزود: من خودم را سرباز تيم ملي مي دانم و اعلام کردم اگر کي‌روش خواست به امارات مي روم اما فعلا تا اين لحظه خبري به من نداده اند.
هافبک صبا به راه آهن پيوست
ميلاد نوري هافبک تيم فوتبال صباي قم که از بازيکنان مدنظر منصور ابراهيم‌زاده بود، پس از توافق با مسئولان باشگاه راه‌آهن با عقد قراردادي سه ساله به اين تيم تهراني پيوست.
جلالي با کوهي از انگيزه در تراکتورسازي
سرمربي جديد تيم فوتبال تراکتورسازي تبريز مي‌گويد که پس از يک سال استراحت و بازيابي فني چه اطلاعاتي و روحي، اين که با انگيزه زياد و انرژي بالا آماده کار در اين تيم تبريزي است.مجيد جلالي پس از پذيرفتن هدايت تيم فوتبال تراکتورسازي براي يک فصل اظهار کرد: خدا را شکر مي‌کنم که توانستم به مدت يک سال جلوي خودم را بگيرم و برابر پيشنهادهاي زياد فصل گذشته مقاومت کنم، چون اين کار برايم خيلي لازم بود. حالا با کوهي از انگيزه و انرژي آماده کار در تراکتورسازي هستم.
جدايي قوچان نژاد از استاندارد ليژ
مسئولان باشگاه استاندارد بعد از برکناري ردنيچ خيلي زود جانشين او را هم انتخاب کردند. يک مربي اهل رژيم صهيونيستي به نام گاي لوزون که پيش از اين مربي تيم زير 21 سال اسرائيل بوده و با اين تيم در رقابتهاي اروپايي شرکت کرده است. با اين شرايط بايد ديد که با حضور اين مربي در باشگاه استاندارد ليژ، تکليف رضا قوچان نژاد براي فصل آينده چه مي شود؟ هر چند با اين شرايط قوچان نژاد به طور قطع از استاندارد ليز جدا مي شود و در تيمي ديگر به فوتبالش ادامه مي دهد.
رافائل بنيتزسرمربي جديد تيم ناپولي
رافائل بنيتز به طور رسمي هدايت تيم فوتبال ناپولي را بر عهده گرفت.

 


رئيس كميته ليگ فدراسيون كشتي از آغاز رقابتهاي ليگ برتر كشتي آزاد امسال از اواسط مهرماه خبر داد.
پس از برگزاري رقابت‌هاي ليگ پر فراز و نشيب كشتي آزاد در سال گذشته و همچنين برپايي ليگ نيمه تمام و پرحرف و حديث كشتي فرنگي، متوليان كميته ليگ و در راس آن محمدابراهيم امامي بر آن شدند تا اين ميدان داخلي را با تغييرات كمي و كيفي همراه سازند. در همين راستا رئيس كميته ليگ فدراسيون كشتي از برگزاري رقابتهاي ليگ برتر كشتي آزاد از اواسط مهرماه امسال خبر داد كه گويا گفته مي‌شود تداركات زيادي براي بهبود وضعيت كمي و كيفي اين رقابتها پيش بيني شده است.
امامي در گفت و گويي ضمن تاييد اين خبر گفت: هفته گذشته نشست ويژه‌اي با رسول خادم مدير حوزه تيم‌هاي ملي داشتم و قرار است اين هفته نيز نشست ديگري با وي برگزار كنم تا پرونده ليگ امسال به نوعي مدون و نهايي شود. ما در نظر گرفتيم با توجه به رقابتهاي جهاني 2013 مجارستان كه شهريور ماه امسال برگزار مي شود، زمان آغاز ليگ برتر كشتي آزاد را طوري مشخص كنيم كه بتوانيم از تمامي پتانسيل خود بهره ببريم. به همين دليل در نظر داريم ليگ را از اواسط مهرماه آغاز کنيم.

 


رييس فدراسيون سه گانه درتازه ترين صحبت‌هاي خود به انتقاد از بودجه کم اين فدراسيون ورزشي پرداخت.
محمد علي صبور گفت: ما مشکلات مالي وزارت ورزش و جوانان را درک مي‌کنيم، ولي انتظار داريم چون سه گانه يک رشته المپيکي است پشتيباني بيشتري از آن کنند. وي با بيان اين که بودجه فدراسيون‌هاي واليبال، هندبال و بسکتبال چند برابر سه گانه است، تصريح کرد: ما نمي گويم بودجه اين فدراسيون‌ها را کم کنند، بلکه مي‌خواهيم بودجه فدراسيون سه گانه را نيز به اندازه آنها بالا ببرند، چرا که آنها در مسابقات يک مدال کسب مي‌کنند،‌ اما سه گانه سه مدال دارد. صبور در پايان خاطرنشان کرد: از باشگاه‌هاي سپاهان، فولاد ماهان، پرسپوليس، استقلال، ذوب آهن، پيکان و تراکتورسازي که پول بيت المال را هزينه کنند انتظار دارم در رشته‌هايي مانند سه‌گانه سرمايه‌گذاري کنند، چرا که هزينه سه گانه در کل سال بين 100 تا 120 ميليون مي‌شود که پول ژل يک فوتباليست هم نيست.

 


تيم ملي تکواندو در حالي براي حضور در رقابتهاي قهرماني جهان آماده مي شود که اسامي ترکيب نهايي از سوي کادر فني اعلام نشده است.
اين دوره از مسابقات 24 تيرماه در شهر "پائوبلا" مکزيک آغاز مي شود. فدراسيون جهاني به کشورهاي عضو تا 20 خردادماه فرصت داده اسامي نفرات اصلي خود را براي حضور در اين مسابقات اعلام کنند. کادر فني تيم ملي کشورمان مي بايست از ميان 12 تکواندوکار حاضر در اردوي تيم ملي نام هشت نفر را براي اعزام به مکزيک اعلام کند. شنيده مي‌شود اسامي هشت تکواندوکار منتخب کادر فني براي ارسال به فدراسيون جهاني در اختيار مسئولان قرار گرفته است. در اين ليست نام تکواندوکاراني چون هادي مستعان در وزن دوم ، محمد خمسه در وزن سوم ، عليرضا نصر آزاداني در وزن چهارم ، مسعود حجي زواره در وزن پنجم ، پيام قبادي در وزن ششم ، مهدي خدابخش در وزن هفتم و سجاد مرداني در وزن هشتم ديده مي شود. تنها ابهام در ترکيب اصلي تيم اعزامي در وزن اول است. جاي که ميثم باقري و احسان نقيب‌زاده حضور دارند. باقري در رقابتهاي اسپانيا مبارزات خوبي به نمايش گذاشت ولي نقيب زاده موفق شده در تمرينات نظر کادر فني را جلب کند. بايد منتظر ماند و ديد که کدام يک از اين دو شانس سفر به مکزيک را پيدا مي کند. شايد هم نقيب‌زاده جاي مستعان را در وزن دوم بگيرد.

 


محمد عباسي به تغيير نام ليگ فوتبال امارات واکنش نشان داد.
پس از تحريف تاريخ توسط دولت امارات و دستور به فدراسيون فوتبال اين کشور کوچک خليج فارس براي تغيير نام ليگ امارات به "ليگ خليج ع.ر.ب.ي"، محمد عباسي وزير ورزش ايران به اين اقدام سياسي واکنش نشان داد. وي در اين باره گفت: اگر اين کار صورت گرفته باشد، اين يک حرکت غيراخلاقي است و محکوم مي‌کنيم، چرا که خليج هميشه فارس در طول تاريخ به عنوان يک درخشش منطقه‌اي غيرقابل انکار بوده است و کشور ايران نيز به هيچ وجه علاقه‌مند نيست تا همسايگان ما اين چنين زمينه‌هاي تفرقه را فراهم کنند و اميدواريم اين امر صورت نگرفته باشد.

 


رئيس فدراسيون تنيس روي ميز با اشاره به خبرهاي منتشر شده مبني بر ترک اين فدراسيون و معرفي سرپرست جديد از سوي وزير ورزش، گفت: من نه استعفايي داده‌ام و نه از طرف وزارت ورزش و جوانان برکنار شده‌ام که اين اتفاقات بيفتد.
محمد زارع پور با تاکيد بر اينکه ديروز همانند ديگر روزها در محل فدراسيون تنيس روي ميز حاضر بود و به امور مربوطه رسيدگي کرد، اظهار داشت: من کماکان به عنوان رئيس فدراسيون تنيس روي ميز سر کارم حاضر هستم و استعفا نداده و قصد کناره گيري هم ندارم. ضمن اينکه حکمي هم مبني بر برکناري نگرفته ام. ما در فدراسيون تنيس روي ميز درگير اين چنين اموري هستيم و از بيرون مي شنويم که فدراسيون را ترک کرده ام و جايگزينم هم مشخص شده است. رئيس فدراسيون تنيس روي ميز با اشاره به اينکه کناره‌گيري يا برکناري وي مدتهاست که از طرف برخي منابع مطرح مي شود، گفت: من روز گذشته در محل وزارت ورزش حاضر بودم تا گزارش عملکرد فدراسيون را تقديم وزير کنم. در حاليکه ماههاست بر اساس اين گونه خبرها که شايعه اي بيش نيست در حال ترک فدراسيون هستم. محمد زارع پور در پايان خاطر نشان کرد: باز هم تاکيد مي کنم که نه استعفا داده ام و نه برکنار شده ام. با همه اينها هر تصميمي که وزير ورزش بگيرد از آن تبعيت خواهم کرد.

 


پس از ثبت نام زودهنگام اميررضا خادم به عنوان نخستين كانديداي احراز پست رياست فدراسيون كشتي، هنوز كانديداي ديگري براي ثبت نام اقدام نكرده است.
پس از اينكه امور مجامع دفتر امور مشترك فدراسيون‌هاي وزرات ورزش و جوانان حكم ابطال ثبت نام هاي قبلي مجمع فدراسيون كشتي را صادر و دستور به ثبت نام جديد داد،‌ اميررضا خادم رئيس پيشين فدراسيون به عنوان نخستين كانديدا به خيابان ورزنده رفت و بار ديگر براي در دست گرفتن سكان هدايت كشتي ايران ثبت نام كرد. طبق اعلام وزارت ورزش كانديداهاي جديد از روز شنبه گذشته به مدت 10 روز كاري فرصت دارند تا از ساعت 9 تا 16 با حضور در فدراسيون كشتي ثبت نام كنند كه البته تا به ديروز كه سه روز از اين مهلت مي گذرد،‌ گزينه ديگري وارد اين انتخابات نشده است.
پيش از اين حجت الله خطيب، حميدگرشاسبي، اميررضا خادم، حسن رنگرز، محمدرضا يزداني خرم، سهراب دهقان، مهدي محبي، علي بديع، بهنام طيبي، عسگري محمديان، حميد سيفي و عبدالله چمن گلي براي حضور در انتخابات رياست فدراسيون کشتي ثبت نام کرده‌ بودند كه با توجه به گذشت زمان و بر هم خوردن برخي معادلات، بعيد است بسياري از اين افراد دوباره وارد گود شوند.

 


اسطوره پرش با نيزه دووميداني جهان براي رياست کميته‌ بين‌المللي المپيک رسما ثبت‌نام کرد.
سرگئي بوبکا، قهرمان اوکرايني پرش با نيزه المپيک 1988 سئول وارد رقابت براي جانشيني ژاک روگ ، رييس فعلي کميته‌ بين‌المللي المپيک شد.در تاريخ 10 سپتامبر (شهريور ماه) 12 سال رياست روگ در کميته‌ بين‌المللي المپيک به پايان مي‌رسد و او اعلام کرده ديگر علاقه‌اي براي کانديدا شدن ندارد.علاوه بر بوبکا، توماس باخ نايب رئيس کميته المپيک آلمان، سرميانگ نايب رئيس فعلي IOC از سنگاپور، وو رئيس فدراسيون جهاني بوکس از تايوان، ريچارد کاريون رئيس کميته مالي IOC از پورتوريکو و دنيس اوسوالد رئيس فدراسيون جهاني روئينگ از سوئيس نامزدهاي رياست IOC هستند. گفته مي‌شود در حال حاضر باخ 59 ساله که قهرمان سابق المپيک در رشته شمشيربازي و عضو فعلي هيئت اجرايي IOC است، شانس بيشتري نسبت به رقبا دارد.

 


* ناطق نوري عضو هيات اجرايي کميته ملي المپيک گفت: با توافق وزارت ورزش و جوانان بند دخالت دولت در اساسنامه کميته ملي المپيک حل شد.
* اسبقيان مسئول برگزاري تور دوچرخه‌سواري آذربايجان با ابراز رضايت از کيفيت بيست و هشتمين دوره اين تور دوچرخه‌سواري گفت: تلاش مي‌کنيم تا سطح سي‌ام دوره تور به نيمه‌حرفه‌اي ارتقا يابد.

 


دبير فدراسيون کاراته از برگزاري مجمع انتخاباتي اين فدراسيون در روز بيستم خرداد ماه خبر داد.
آشوري گفت: پس از پايان زمان ثبت نام و همچنين انجام اقدامات لازم از سوي وزارت ورزش و جوانان، مقرر شد تا اين مجمع براي انتخاب رييس فدراسيون کاراته ساعت 15 روز دوشنبه بيستم خرداد ماه در سالن اجتماعات وزارت ورزش و جوانان برگزار شود. عليرضا سمندر سرپرست فعلي فدراسيون به همراه محمد علي زماني، مجيد باغدارنيا و محمد باتواني چندي پيش براي کانديداتوري جهت احراز پست رياست فدراسيون کاراته ثبت نام کردند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10