(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 09  خرداد 1392 - شماره 20506

قطار شهري مشهد از خط خارج شد
وزير بهداشت ابلاغ کرد
ممنوعيت پزشکان از فعاليت در بيش از 2بيمارستان
کشف سلاح غيرمجاز از يک خودرو در شيراز
ترافيک سنگين جاده‌هاي منتهي به تهران
تولد بره يک دست در کلاردشت
نفوذ آب به برج ميلاد شوراي شهر را نگران کرد
رد رشوه 998 ميليون ريالي توسط ماموران انتظامي استان فارس
عنوان «راهنمايي» از تابلوهاي سردر مدارس حذف شد
دستگيري اعضاي باند رمال و دعانويس در اهواز
حوادث کوتاه از کشور
کشف محموله قاچاق 140 ميليارد ريالي در گناوه
هلاکت 2 شرور مسلح در سراوان
توقيف لنج حامل گازوئيل قاچاق در آب‌هاي بندرعباس
اخراج پسر بچه 5 ساله از مدرسه
فعاليت آتشفشان شيلي
انفجار قطار در بالتيمور آمريکا
انبار لاشه حيوانات در يک خانه!
ويروس کرونا بلاي جان 5 عربستاني
   


مدير روابط عمومي و امور بين‌الملل قطار شهري مشهد گفت: قطار شهري مشهد روز چهارشنبه به علل نامعلومي در حدفاصل ايستگاه 21 و 22 در مسير کوهستان پارک و وکيل‌آباد از ريل خارج شد.
«جواد حميدزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا افزود: اين حادثه که ساعت 10 صبح اتفاق افتاد تلفات و مجروحي نداشته و منجر به تخليه 15 تا 20 مسافر قطار شده است.
وي گفت: پس از اين حادثه عمليات بازگرداندن قطار به خط انجام شد.
حميدزاده اظهار داشت: علت اصلي خروج قطار از ريل که در محل سوزن خط بود، به احتمال زياد نقص فني سوزن بوده که بايد از سوي کارشناسان مورد بررسي دقيق قرار گيرد.
وي گفت: وقوع اين حادثه سرويس‌دهي قطار شهري را در ايستگاه‌هاي 21 و 22 دچار اختلال کرد که هم اکنون اقدامات لازم براي بازگشايي هر چه زودتر اين مسير در حال انجام است.
وي افزود: پس از اين حادثه مسافران در ايستگاه نمايشگاه بين‌المللي تخليه شده و قطار از همانجا با استفاده از سوزن حدفاصل بين نمايشگاه و اقبال لاهوري به خط مسير جنوب بازگشته و با مسافرگيري ادامه مسير داد.

 


رئيس مرکز نظارت بر درمان وزارت بهداشت اعلام کرد: براساس ابلاغيه جديد وزير بهداشت هيچ پزشکي حق ندارد در بيش از 2بيمارستان يا مؤسسه پزشکي کار کند.
سجاد رضوي در گفت‌وگو با فارس، افزود: در راستاي اجراي قانون برنامه و محدود شدن فعاليت پزشکان در مراکز مختلف درماني هفته گذشته وزير بهداشت بخشنامه جديدي را ابلاغ کرد که براساس آن هيچ پزشکي حق ندارد در بيش از 2بيمارستان يا مؤسسه پزشکي اعم از درمانگاه يا مرکز جراحي محدود کار کند.
وي گفت: براين اساس پزشکان چه در بخش خصوصي فعاليت کنند و چه در بخش دولتي حداکثر مي‌توانند در 2بيمارستان يا مؤسسه پزشکي فعاليت داشته و البته مي‌توانند به جز اين دو مرکز در يک مکان نيز مطب داشته باشند.
مديرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت افزود: با اجرايي شدن اين بخشنامه از يک طرف فعاليت پراکنده پزشکان در مراکز متعدد به افت کيفيت خدمات درماني و سردرگمي بيماران منجر مي‌شود، کاهش پيدا مي‌کند و البته براي پزشکان جواني که بيکار هستند و دنبال کار مي‌گردند نيز زمينه اشتغال و کار فراهم مي‌شود.
رضوي گفت: اين بخشنامه علاوه بر دانشگاه‌هاي علوم پزشکي به سازمان نظام پزشکي نيز ابلاغ شده است و باتوجه به اينکه مسئوليت صدور پروانه مطب پزشکان به عهده سازمان نظام پزشکي است نظارت بر حسن اجراي اين بخشنامه به عهده اين سازمان قرار گرفته است.
وي افزود: البته دانشگاه هاي علوم پزشکي و خدمات بهداشتي- درماني نيز مسئول حسن اجراي اين بخشنامه جديد هستند.

 


سرويس شهرستانها-
فرمانده انتظامي شيراز از کشف يک قبضه سلاح کمري به همراه تعدادي تير جنگي از يک خودرو پژو در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط‌عمومي فرماندهي انتظامي استان فارس، بهادر اسماعيلي اظهار داشت: ماموران کلانتري 32 گلشن (کشن) شيراز هنگام گشت‌زني به يک خودروي پژو که سه سرنشين داشت، مشکوک شدند.
وي ادامه داد: هنگامي که ماموران قصد متوقف کردن خودرو را داشتند راننده و سرنشينان بدون توجه به فرمان ايست ماموران اقدام به فرار کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان شيراز افزود: با اقدام به موقع ماموران خودرو متوقف و هر سه سرنشين آن دستگير شدند.
اسماعيلي گفت: پس از بازرسي از خودرو، يک قبضه سلاح کمري، 12 تير جنگي و يک شمشير کشف شد.

 


طبق اعلام مرکز مديريت راه‌ها، محورهاي کرج- چالوس، هراز، فيروزکوه، تهران و قم داراي بالاترين حجم تردد وسايل نقليه از فردا تا 10 روز آينده خواهند بود.
طبق اعلام مرکز مديريت راه‌ها با فرا رسيدن سالگرد ارتحال بنيانگذار جمهوري اسلامي و سفر زائران از تمام نقاط کشور به مرقد مطهر ايشان، پيش‌بيني مي‌شود تاجمعه 17 خرداد محورهاي منتهي به شهر تهران از حجم بالاي تردد وسايل نقليه برخوردار باشند.
به منظور کنترل تردد در جاده‌ها و کنترل شرايط جوي، مشاهده تصادف و اقدام سريع و به موقع کنترل رفتارهاي حادثه‌ساز، کنترل عادي بودن تردد و ارسال گشت راهداري در صورت وجود مشکل در حال حاضر تعداد 33 دوربين در محورهاي منتهي به شهر تهران نصب هستند که تعداد 9دوربين در محور هراز، 14 عدد در کندوان و 10 دوربين در فيروزکوه فعال است و کارشناسان مستقر در مرکز مديريت راه‌هاي کشور در طول شبانه روز از طريق اين سامانه آخرين وضعيت ترافيکي جاده‌هاي کشور را اطلاع‌رساني مي‌کنند.
بخشي از مديريت ترافيکي جاده برعهده راننده است، هموطنان مي‌توانند قبل از آغاز سفر از طريق تماس تلفني با شماره 141 و 88925252 به دو روش گويا و مکتوب از آخرين اطلاعيه مربوط به وضعيت راه‌هاي کشور مطلع شوند.
همچنين مسافران از طريق سامانه پيامکي 1000141 با ارسال کد مخابراتي شهر مبدا و مقصد از طريق پيامک، مسير ومسافت بهينه را دريافت کنند، سامانه پيامک 2000141 با دريافت پيشنهادها و انتقادهاي مردم پاسخگوي نيازهاي کاربران راه‌هاي کشور است.
محورهاي مسدود تا اطلاع بعدي
محور شهداد- نهبندان در استان کرمان، به دليل طغيان رودخانه‌هاي محلي مسدود است.
بزرگراه قم- گرمسار و بالعکس در استان‌هاي قم و سمنان، از 27/1/92 تا 27/4/92 به دليل تبديل به آزادراه مسدود و جايگزين براي خودروهاي سواري، آزادراه قم- تهران و پاکدشت- گرمسار و براي وسايل نقليه سنگين قديم قم- تهران- گرمسار و براي وسايل نقليه سنگين قديم قم- تهران- گرمسار و بالعکس، خواهد بود.
آزادراه کرج- تهران (باند جنوبي) واقع در استان‌هاي البرز و تهران (27/1/92 تا 10/3/92، شنبه‌ها تا سه‌شنبه‌ها، از ساعت 23 تا 4 صبح روز بعد، به دليل نصب عرشه پل در تقاطع کاروانسرا سنگي، مسدود و محور جايگزين، جاده‌هاي قديم و مخصوص کرج خواهد بود.

 


گوسفند تک دست در کلاردشت مازندران متولد شد.
دامدار کلاردشتي که صاحب گله‌اي است که از آن بره‌اي تک دست متولد شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: اين بره با يک دست در روستاي کلمه به دنيا آمد.
نقي محمودي اظهار داشت: من که چندين سال دامدار هستم با به دنيا آمدن اين بره در تعجب فرو رفتم.اين دامدار يادآور شد: مردم روستايمان از اين خبر متعجب شدند که خيلي از آنها براي ديدن اين پديده نادر به منزلم آمده و مي‌آيند.

 


شوراي اسلامي شهر تهران با ابراز نگراني از مسئله نفوذ آب به پي برج «ميلاد» بررسي اين موضوع توسط کميسيون عمران شورا را در دستور کار خود قرار داد.
دکتر حمزه شکيب رئيس کميسيون توسعه عمران شوراي شهر تهران ديروز در جلسه علني اين شورا نفوذ آب به پي برج ميلاد را نگران‌کننده خواند و گفت: برج ميلاد يکي از المان‌هاي مهم شهر تهران است و در حال حاضر افرادي که درگير در طراحي آن بودند نگران نگهداري آن هستند زيرا اکنون آب‌نمايي که در بيرون برج ساخته شده به درستي طراحي نشده و از طريق آن آب به زير برج نفوذ مي‌کند.
وي پيشنهاد داد تا کميته‌اي به اين منظور تشکيل و خود شورا هم درگير اين مسئله شود تا نقص آن به طور کلي برطرف شود زيرا که اين پروژه با عظمت نياز به نگهداري ويژه هم دارد.
چمران رئيس شوراي شهر تهران در ادامه جلسه در رابطه با اين ابراز نگراني گفت: دفعه گذشته‌اي که بنده به آن جا رفتم به ما گفته شد که چنين چيزي صحت ندارد و اصلاح شده است اما اگر دوباره اين معضل ايجاد شده کميسيون عمران شرايط را مهيا کند تا کميته مزبور تشکيل شود و پيگيري‌هاي لازم صورت گيرد.
در ادامه جلسه مسجد جامعي عضو کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران نيز در اين رابطه گفت: بحث برج ميلاد 2-3 بار مطرح شده است و به دليل حساسيتي که به عنوان نماد متفاوت شهري دارد بايد در رابطه با آن به جاي مصوبات کوچک کار گروهي و با حضور شخص شهردار تشکيل و کليه مسائل مربوط به اين برج تحت نظارت جدي قرار گيرد.
چمران نيز گفت: اين کارگروه در گذشته تشکيل شده بود اما متاسفانه مورد بي‌مهري قرار گرفت و رها شد اما اين کار يک طرح فني و تخصصي است که بايد توسط کميسيون عمران براي رسيدگي به آن اقدام شود.
در جلسه علني ديروز همچنين اصلاحيه مجوز اعطاي تسهيلات به فوت‌شدگان، مصدومان و معلولان عملياتي سازمان آتش‌نشاني به تصويب قاطع اعضاي شوراي شهر رسيد.
بنابراين گزارش، اعضاي شوراي شهر همچنين با کم‌نظير دانستن پروژه امام علي(ع) از مديريت شهري براي ساخت اين پروژه تقدير کردند، اما در عين حال برخي از اعضا از جمله حسن بيادي و دکتر حمزه شکيب خواستار جبران خسارات وارده به صاحبان 7 هزار واحد مسکوني در حاشيه اين بزرگراه و بازسازي بقيه مساجدي که در اين رابطه تخريب و هنوز نوسازي نشده‌‌اند شدند.
درخواست مرخصي 2 هفته‌اي اعضا از چمران
بنابر همين گزارش يکي از اعضاي شورا و نامزد چهارمين دوره انتخابات شوراي شهر تهران از مهندس چمران درخواست مرخصي دو‌ هفته‌اي براي حضور در ستادهاي تبليغاتي انتخابات 24 خرداد کرد.
وي با استناد به فرمايشات رهبر معظم انقلاب مبني بر اينکه فعاليت در ستادهاي انتخاباتي پاداش اخروي دارد پيشنهاد کرد که شوراي شهر تهران طي دو هفته آينده تعطيل شود.
عليرضا دبير با پافشاري بر اين خواسته تاکيد کرد که اين پيشنهاد را به نمايندگي از سوي بقيه اعضا مطرح کرده است. گفتني است، صلاحيت عليرضا دبير در مرحله اول تاييد صلاحيت‌ها احراز نشده بود اما در فرصت اعلام شده براي اعتراض توانست نظر مثبت ناظرين بر انتخابات را جلب کند.

 


سرويس شهرستانها-
رئيس بازرسي فرماندهي انتظامي فارس از رد رشوه 998 ميليون و 370هزار ريالي توسط ماموران وظيفه‌شناس فرماندهي انتظامي اين استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومي فرماندهي انتظامي استان فارس، سرهنگ ناصر کشاورز اظهار داشت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر و پليس اطلاعات و امنيت عمومي فرماندهي انتظامي فارس و ماموران انتظامي شهرستان‌هاي پاسارگاد، شيراز، استهبان و کازرون در انجام عمليات جداگانه تعدادي افراد متخلف را دستگير کردند که اين افراد براي رهايي از چنگال قانون و اغفال ماموران 998 ميليون و 370 هزار ريال به عنوان رشوه پرداخت کردند که ماموران درستکار ضمن رد رشوه مراتب را به منظور انعکاس به مقام قضايي صورت‌جلسه کردند.
وي اضافه کرد: در اين ماموريت‌ها 937 گرم شيشه، پنج گرم هروئين، 700 گرم حشيش، پنج گرم ترياک، 96 کپسول هروئين، 35 پايپ استعمال مواد‌مخدر، دو سلاح سرد، 3هزار و 94 قوطي انواع مشروبات، 73 گوشي تلفن‌همراه و مقاديري کالاي قاچاق کشف شده است.

 


براساس مصوبه شوراي عالي آموزش و پرورش و مشخص شدن عناوين دوره‌ها و پايه‌هاي تحصيلي نظام آموزشي جديد عنوان «راهنمايي» از تابلوهاي سردر کليه مدارس کشور حذف شد.
مهدي نويد ادهم دبيرکل شوراي عالي آموزش و پرورش در خصوص مصوبه هشتصد و هشتاد و يکمين جلسه اين شورا که به رياست حميدرضا حاجي‌بابايي وزير آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: دوره دوازده ساله تحصيلي به دو دوره سه ساله ابتدايي و دو دوره سه ساله متوسطه تقسيم مي‌شود.
وي افزود: دوره اول ابتدايي شامل پايه‌هاي اول، دوم و سوم و دوره دوم شامل پايه‌هاي چهارم، پنجم و ششم است؛ همچنين دوره اول متوسطه شامل پايه‌هاي هفتم، هشتم و نهم و دوره دوم شامل پايه‌هاي دهم، يازدهم و دوازدهم است.
نويد ادهم در توضيح عناوين دوره‌هاي نظام آموزشي جديد متذکر شد: دوره اول و دوم ابتدايي که پايه‌هاي اول تا ششم اين دوره را در بر مي‌گيرد، با عنوان دبستان و دوره متوسطه با دربرگيري سه پايه اول با عنوان دبيرستان دوره اول و سه پايه دوم با عنوان دبيرستان دوره دوم يا هنرستان فني و حرفه‌اي يا هنرستان کاردانش نامگذاري خواهد شد.
دبيرکل شوراي عالي آموزش و پرورش اضافه کرد: براساس اين مصوبه،‌ تمامي مکاتبات، مذاکرات، ‌اسناد، مهر و تابلوي مدارس براساس عناوين جديد بايد اصلاح شود.
رئيس سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي نيز در گفت‌وگو با فارس از عدم چاپ کتاب‌هاي پايه دوم راهنمايي در سال تحصيلي آينده خبر داد.
محي‌الدين بهرام محمديان تأکيد کرد: با توجه به اينکه در سال تحصيلي جاري پايه اول «متوسطه اول» (اول راهنمايي) نداشتيم، در نتيجه در سال تحصيلي جديد، پايه دوم «متوسطه اول» (دوم راهنمايي) نخواهيم داشت و کتاب درسي نيز براي پايه دوم چاپ نخواهد شد.

 


اهواز - خبرنگار کيهان:
رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي استان خوزستان، از دستگيري 9 نفر، که از طريق رمالي و دعانويسي در شهرستان اهواز اقدام به کلاهبرداري از شهروندان مي‌کردند، خبر داد.
سرهنگ علي حاتمي گفت: به دنبال دريافت خبري مبني بر اغفال زنان و دختران از سوي چند رمال و فالگير و اخذ مبالغ هنگفتي از آنان رسيدگي به اين موضوع در دستور کار ماموران پليس اطلاعات قرار گرفت.
وي افزود: ماموران پس از شناسايي تعدادي از اين کلاهبرداران، با هماهنگي مقام قضايي در چند عمليات غافلگيرانه، 9 نفر را دستگير کردند.
حاتمي تصريح کرد: در بازرسي از منزل اين متهمان مقداري آلات و ادوات رمالي و دعانويسي، تعداد زيادي برگ‌هاي دعانويسي که از اين طريق افراد ساده لوح و خرافاتي را فريب مي‌دادند کشف و ضبط شد.وي گفت: متاسفانه بيشترين مشتريان اين کلاهبرداران، زنان و دختران ساده‌انديشي بودند که انتظار رفع مشکلات‌شان را از اين طريق داشتند.متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني راهي مراجع قضايي شدند.

 


تصادف در محور انديمشک- خرم‌آباد
دزفول- ايرنا: در حادثه برخورد يک دستگاه اتوبوس با يک دستگاه خودرو سواري پژو در محور انديمشک- خرم‌آباد هر 3 سرنشين خودروي پژو در دم جان باختند. علت حادثه سبقت غيرمجاز خودروي پژو اعلام شده است.
دستگيري سارقان تراکتور
ايلام- فارس: به دنبال سرقت شبانه 2 دستگاه تراکتور در شهرستان ايوان تلاش براي شناسايي عاملان سرقت‌ها آغاز شد، پس از روزها کار اطلاعاتي سرنخ‌هايي از فروش اين تراکتورها در يکي از شهرهاي همجوار بدست آمد و پليس عاملان اين سرقت‌ها را که 2 مرد و يک زن بودند، شناسايي، و در عملياتي غافلگيرانه دستگير کرد. تراکتورها به مال باختگان بازگردانده شد و متهمان به حکم مرجع قضايي روانه زندان شدند.
آتش‌سوزي در منزل مسکوني
مياندوآب-فارس: يک منزل مسکوني در خيابان مدني مياندوآب براثر انفجار گاز آتش گرفت و يک نفر مصدوم که از ناحيه دست و صورت دچار سوختگي شده بود به بيمارستان انتقال يافت.
فرمانده اکيپ اعزامي آتش‌نشاني مياندوآب علت حادثه را ترکيدگي شيلنگ گاز اعلام کرد.
کشف آهن‌آلات مسروقه
بابل- خبرنگار کيهان: فرماندهي انتظامي بابل از شناسايي و دستگيري سارقان آهن‌آلات و کشف بيش از 700 کيلوگرم ميلگرد مسروقه در اين شهرستان خبر داد. 2 فرد متهم به سرقت به هويت «م.ر» و «م.ع» پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شدند.
جمع‌آوري 304 سيم کارت جعلي
مشهد- فارس: رئيس پليس فتاي خراسان رضوي از جمع‌آوري 304 سيم‌کارت جعلي در سطح استان خبر داد و گفت: شبکه‌اي که در مشهد بالغ بر 100 ميليون تومان سرقت مکالمات صوتي کرده بودند، توسط مأموران پليس فتا شناسايي و 5 تن از آنان دستگير شدند.
برخورد با سوداگران مرگ
اروميه- فارس: مرزبانان گروهان احتياط از هنگ مرزي سردشت با اجراي يک کمين، توانستند خودروهايي را که حامل قرص‌هاي قاچاق و غيرمجاز بودند در محورهاي مرزي سردشت متوقف و بيش از يک ميليون قرص پيش‌ساز مواد مخدر به وزن بيش از دو تن را کشف و ضبط کنند.
حوادث رانندگي در استان مرکزي
اراک- فارس: براساس اعلام پليس راه فرماندهي انتظامي استان مرکزي، حوادث رانندگي 24 ساعت گذشته در اين استان 4 کشته و 2 نفر مجروح برجاي گذاشت. اين حوادث در اثر وقوع 2 مورد واژگوني در محورهاي ساوه- همدان و اردک- توره رخ داد. خستگي و خواب‌آلودگي رانندگان علت اصلي اين حوادث اعلام شده است.
کشف زغال سنگ قاچاق
خرم‌آباد- خبرنگار کيهان: مأموران انتظامي پاسگاه زاغه هنگام گشت‌زني در جاده کمربندي متوجه عبور يک دستگاه کاميون مشکوک شدند که پس از توقيف کاميون و بازرسي‌هاي به عمل آمده، قاچاق بودن محموله 10 تني زغال سنگ محرز شد و 2 نفر نيز در اين ارتباط دستگير و تحويل مقام قضايي شدند.

 


فرمانده پايگاه درياباني گناوه گفت: ماموران اطلاعات و عمليات اين پايگاه يک محموله کالاي قاچاق به ارزش 140 ميليارد ريال از يک فروند شناور باري کشف کردند.
سرهنگ غلامرضا جمالي ديروز در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا در گناوه افزود: اين شناور به محض ورود به خور - (آبراه دريايي) ـ توقيف و پس از بازرسي، کالاهاي مکشوفه تخليه و شمارش شد.
وي اظهار کرد: در اين ارتباط 9 هزار دستگاه انواع تلفن همراه، سه هزار و 500 دستگاه تجهيزات دريافت ماهواره، چهار هزار دستگاه تبلت، 137 دستگاه تلويزيون و مقادير زيادي پوشاک و لوازم آرايشي و بهداشتي کشف و ضبط شد.
فرمانده پايگاه درياباني گناوه گفت: ناخدا و چهار ملوان اين شناور دستگير و تحويل مراجع قانوني شدند.
شهرستان ساحلي گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

 


سرويس شهرستانها-
فرمانده انتظامي سراوان گفت: پليس آگاهي سراوان دو شرور مسلح را که به جرم سرقت و قتل تحت تعقيب بودند دردرگيري به هلاکت رساند.
به گزارش پايگاه خبري پليس سيستان و بلوچستان، اسحاق ارشادي گفت: اين دو شرور مسلح و تحت تعقيب مراجع قضايي اوايل خرداد ماه توسط پليس آگاهي شهرستان سراوان در منطقه گشت اين شهرستان شناسايي و طي يک درگيري مسلحانه با مأموران انتظامي به هلاکت رسيدند.
وي افزود: 29 ارديبهشت ماه سال جاري، مأموران انتظامي شهرستان سراوان از وقوع يک قتل مسلحانه در روستاي چهارشاهي مطلع و براي بررسي به محل اعزام شدند.
فرمانده انتظامي سراوان ادامه داد: در تحقيقات و بررسي‌هاي پليس مشخص شد که يکي از اهالي روستاها توسط دو سرنشين مسلح يک دستگاه موتورسيکلت مورد اصابت گلوله از ناحيه گردن قرار گرفته و به قتل رسيده است.
ارشادي عنوان کرد: پرونده اين قتل مسلحانه پس از تحقيقات اوليه به دايره مبارزه با جرائم جنايي پليس آگاهي شهرستان سراوان ارسال شد که با اقدامات تخصصي و فني دو شرور فراري و تحت تعقيب که زن و شوهر نيز هستند به عنوان عاملان اين قتل شناسايي شدند.
فرمانده انتظامي سراوان متذکر شد: مأموران طي عملياتي در سوم خرداد موفق شدند پس از درگيري مسلحانه با اين دو شرور مسلح آنان را به هلاکت رسانده و از آنان سلاح کلاش به همراه مهمات مربوطه کشف و ضبط شد.
وي در پايان خاطرنشان کرد: در بررسي سوابق اين دو شرور مشخص شد قتل فردي به نام «سارا.خ» در دي ماه 91 و سرقت مسلحانه يک دستگاه موتورسيکلت در فروردين ماه سال جاري نيز از سوابق ننگين اين دو شرور فراري است.

 


فرمانده پايگاه درياباني بندرعباس گفت: بيش از 80هزار ليتر گازوئيل قاچاق در آبهاي ساحلي اين شهرستان کشف شد.
به گزارش خبرنگار ايرنا از بندرعباس سرهنگ «فريدون کرمي» ديروز با اعلام اين خبر افزود: اين ميزان سوخت قاچاق در 48 ساعت گذشته به دنبال کارهاي اطلاعاتي ماموران درياباني بندرعباس از يک فروند لنج کشف شد.
وي بيان کرد: قاچاقچيان قصد انتقال محموله سوخت را به کشورهاي حوزه خليج فارس داشتند. فرمانده درياباني بندرعباس گفت: در اين رابطه 10 خدمه اين لنج دستگير شدند و لنج مذکور توقيف شد.

 


يک پسر بچه 5 ساله آمريکايي به خاطر مدل موي عجيب و غريبش از مدرسه اخراج شد.
ماجرا از آنجا شروع شد که مسئولان مدرسه ابتدايي «رايد» واقع در شهر اسپرينگ فيلد ايالت اوهايو مدل موي «اتان کلوز» پسربچه 5 ساله را ناقض قوانين مدرسه دانستند.گرگ موريس مدير مدرسه در توجيه اخراج اين پسربچه گفت: سياست تعليم و تربيت براين است که هرگونه لباس و آراستگي که موجب برهم زدن نظم مدرسه شود و دانش‌آموزان را به انحراف بکشاند امري قبيح و غيرقانوني است.

 


در پي فعال شدن آتشفشان «کوپا وي» در مرز شيلي و آرژانتين، مقامات اين دو کشور دستور تخليه بيش از 3000 نفر از ساکنان منطقه را صادر کردند.
به گزارش ايسنا، مقامات دو کشور مي‌گويند: به احتمال بسيار زياد اين آتشفشان به زودي فوران خواهد کرد. از دهانه اين آتشفشان 2965 متري، تاکنون تنها گاز خارج مي‌شد اما در روزهاي اخير، ثبت هزاران زلزله خفيف در اين منطقه احتمال افزايش فعاليت اين آتشفشان را نشان داد که در پي آن در دو کشور شيلي و آرژانتين، وضعيت اضطرار و شرايط فوق‌العاده اعلام شده است.
«آندرس چادويک»، وزير کشور شيلي در يک کنفرانس خبري اعلام کرد: اين خطر وجود دارد که هر لحظه آتشفشان فوران کند.
در حال حاضر به بيش از 600 نفر از اهالي اين منطقه در آرژانتين نيز دستور داده شده تا محل سکونت خود را ترک کنند.
همچنين به خلبان‌هاي هواپيماها نيز هشدار داده شده که از پرواز در اين حريم هوايي پرهيز نمايند.گفتني است، سال گذشته در پي فعال شدن آتشفشان ديگري در جنوب شيلي، صدها پرواز لغو شد. فوران اين آتشفشان خسارت مالي سنگيني نيز در پي داشت.

 


خروج قطار باري حامل مواد شيميايي از ريل در ايالت مريلند آمريکا، به انفجاري بزرگ منجر شد.
به گزارش پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني شبکه خبر، مقامات آمريکايي اعلام کردند، قطار باري «سي‌اس‌اکس» که حامل مواد شيميايي براي محصولات کشاورزي بود، روز سه‌شنبه در شمال شرق «بالتيمور»، بزرگ‌ترين شهر ايالت مريلند، با يک کاميون برخورد کرد و از ريل خارج شد.
اين حادثه سبب بروز انفجار بزرگ و تخريب چندين ساختمان صنعتي شد.
برابر اين گزارش، راننده قطار نيز در اين حادثه، زخمي شد که حال وي، وخيم گزارش شده است.
مقامات محلي بالتيمور، در نشستي خبري،‌انتشار گازهاي سمي را در هوا رد کردند، اما از ساکنان مناطق حومه خواستند خانه‌هاي خود را ترک نکنند و تا اطلاع بعدي،‌پنجره‌ها را بسته نگه دارند. معاون اجرايي منطقه بالتيمور،‌در نشست خبري، به خبرنگاران گفت: مدرکي دال بر انتشار گاز سمي پس از اين سانحه وجود ندارد و دستورهاي صادر شده براي ساکنان مناطق حومه، ‌فقط جنبه احتياطي دارد.

 


پليس آمريکا پس از کشف لاشه بيش از 80 حيوان مختلف در يک خانه مسکوني، سه زن را دستگير کرد.
بنا بر اعلام پليس محلي کاروليناي جنوبي، يک زن 58 ساله به همراه دو دخترش به اتهام رفتار وحشيانه با حيوانات و دفن کردن آنها پس از تلف شدن،‌مجرم شناخته شدند.
گزارش‌ها حاکيست،‌پليس کاروليناي جنوبي براي تحويل برگه اخطار تخليه خانه به محل سکونت اين خانواده مراجعه کرده بود که پس از استشمام بوي نامطبوع،‌مشکوک شده و موضوع را بررسي کرد.
نيروهاي پليس کاروليناي جنوبي با حضور در اين ساختمان مسکوني لاشه بيش از 80 سگ، گربه، پرنده و گوزن را که داخل پلاستيک پيچانده شده و در داخل يخچال و فريزر جاسازي شده بودند، کشف کردند.

 


ويروس کرونا در حالي منجر به مرگ 5 نفر ديگر در عربستان شد که تاکنون درماني براي اين بيماري پيدا نشده است.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه الاهرام، وزارت بهداشت عربستان سعودي اعلام کرد که 5 نفر ديگر در استان الشرقيه به علت ابتلا به ويروس کرونا جان خود را از دست دادند.
افرادي که جان خود را از دست دادند، غالباً بالاي 70 سال دارند و بيشترين آمار قربانيان اين بيماري در عربستان بوده است.
با مرگ اين 5 نفر آمار افرادي که به دليل ابتلا به ويروس کرونا در عربستان جان خود را از دست دادند به 37 نفر رسيد.
بنابر گزارش‌ها اين ويروس شبيه به ويروس سارس است و با وجود ادامه تحقيقات سازمان بهداشت جهاني تاکنون درماني براي اين بيماري پيدا نشده است.
ويروس کرونا تا حد زيادي به ويروس سارس شباهت دارد و عامل عفونتي خطرناک در دستگاه تنفسي است که باعث از کار افتادن کليه‌ها و مرگ مي‌شود.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10