(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 09  خرداد 1392 - شماره 20506

دومين نيروگاه هسته‌اي امارات با همکاري کره جنوبي احداث مي شود
تقدير 80 شخصيت سياسي و فرهنگي اردن از مواضع شجاعانه سيدحسن نصرالله
چهار سوي پنج قاره
اعتراض جهاني به حمايت تسليحاتي اروپا از تروريست‌ها در سوريه
معترضان در تل‌آويو به سياست‌هاي نتانياهو اعتراض کردند
بحريني‌ها در مراسم تشييع پيکر شهيد نوجوان شعار انتقام، انتقام سر دادند
واکنش‌ها به دو‌شنبه خونين بغداد
نمايندگان عراق: کار آمريکاست
به جرم فساد مالي محاکمه وزيرخارجه سابق رژيم صهيونيستي آغاز شد
تهديد نمايندگان افغان رفتار آمريکا تغييرنکندافغانستان را به ويتنام دوم تبديل مي‌کنيم
زد و خورد پليس با دانشجويان در خيابان‌هاي سانتياگو
بودائيان افراطي ميانمار چند مسجد مسلمانان را آتش زدند
   


امارات متحده عربي ساخت دومين نيروگاه هسته‌اي خود را به کمک کره جنوبي و با هدف «توليد انرژي و کاهش گازهاي گلخانه‌اي» آغاز کرد.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري«العهد»، اين نيروگاه بخشي از 4 رآکتور هسته‌اي امارات براي کاهش ميزان انتشار گازهاي گلخانه‌اي است.
«محمد الحمدي»، مدير عامل شرکت انرژي اتمي امارات پيش از اين گفته بود، انرژي هسته‌اي يکي از روش‌هايي است که امارات براي نشان دادن تعهدش به محيط زيست آن را به کار خواهد گرفت، زيرا نيروگاه‌هاي هسته‌اي در طول فعاليتشان تقريبا هيچ گاز مضري توليد نمي‌کنند.وي با بيان اينکه «اگر چهار نيروگاه هسته‌اي‌مان تا سال 2020 برق توليد کنند، مي‌توانيم 5600 مگاوات برق با کربن پايين به شبکه برق خانگي تحويل دهيم» افزود، با احداث اين نيروگاه‌ها مي توان از توليد سالانه 12 ميليون تن کربن جلوگيري کرد.

 


80 شخصيت سياسي و فرهنگي اردن در نامه‌اي به سيدحسن نصرالله از مواضع شجاعانه وي تقدير کردند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه خبري العهد، 80 نفر از شخصيت‌هاي برجسته اردني در نامه‌اي آزادسازي جنوب لبنان از اشغالگري رژيم صهيونيستي در سال 2000 را تبريک گفته و تاکيد کردند که شجاعت و پايداري مبارزان حزب‌الله باعث اين پيروزي شد.اين شخصيت‌ها از مواضع شجاعانه سيدحسن نصرالله تقدير و اعلام کردند مبارزه در کنار کشور سوريه براي تمامي گروه‌هاي ملي‌گراي عرب واجب است تا از قلعه پايداري، مقاومت و حيات ديني در سوريه محافظت شود.شخصيت‌هاي اردني همچنين تاکيد کردند روز آزادسازي جنوب لبنان تنها يک يادبود نيست، بلکه در صورت اشغال اين اقدام شجاعانه دوباره تکرار مي‌شود.

 


جان مک‌کين در يمن
جان مک‌کين، سناتور جمهوري‌خواه به همراه هيئتي به صنعا رفت و با رئيس جمهور اين کشور ديدار کرد.
اين سناتور آمريکايي قبل از سفر به يمن،‌طي اقدامي سؤال‌برانگيز مخفيانه وارد خاک سوريه شد و با گروهي از سلفي‌هاي تروريست‌ عکس‌يادگاري گرفت!
ليبرمن: حزب‌الله قدرتمند است
آويگدور ليبرمن، رئيس کميته خارجي و امنيت کنست (پارلمان رژيم صهيونيستي) اظهار داشت حزب‌الله لبنان سلاح‌هايي در اختيار دارد که مي‌تواند هر نقطه اسرائيل را هدف قرار دهد. وي به توان موشکي حماس نيز اذعان کرد و گفت اين جنبش نيز قادر به زدن تمام نقاط اسرائيل است.
حمله موشکي به پاکستان
هواپيماهاي بدون سرنشين آمريکايي با حمله به وزيرستان شمالي پاکستان هفت نفر را کشتند. برخي رسانه‌هاي آمريکايي اعلام مي‌کنند در اين حمله فرد شماره 2 طالبان نيز کشته شده است. رويترز مي‌افزايد، در اين حملات موشکي چهار نفر نيز زخمي شده‌اند اما هنوز معلوم نيست قربانيان اين حمله مردم عادي هستند يا تروريست‌ها!
ليوني جنگ‌طلب
«تزيپي ليوني»، وزير دادگستري رژيم صهيونيستي که رياست هيئت مذاکره کننده با تشکيلات خودگردان را برعهده دارد گفت: «امکان مذاکره با حماس وجود ندارد و اسرائيل براي تثبيت قدرت بازدارندگي خود بايد به آنها حمله کند.» وي در ادامه افزود: صلح بايد براساس مرزهاي مورد قبول جهانيان باشد نه قطعنامه‌هاي سازمان ملل!

 


تصميم اخير اتحاديه اروپا مبني بر لغو ممنوعيت تسليحاتي تروريست‌ها در سوريه با واکنش دمشق و کشورهاي مختلف جهان روبه‌رو شد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، به نقل از خبرگزاري رسمي سوريه (سانا)، وزارت خارجه سوريه در واکنش به اين اقدام اتحاديه اروپا با صدور بيانيه‌اي ضمن محکوم کردن اين تصميم اعلام کرد: موافقت رهبران اروپايي با مسئله ارسال سلاح به گروه‌هاي تروريستي نه تنها دروغين بودن ادعاهاي آنها درباره سوريه را اشکار کرد، بلکه از اقدامات آنها براي به چالش کشاندن تلاش‌هاي بين‌المللي با هدف حل و فصل سياسي بحران سوريه پرده برداشت.
در ادامه اين بيانيه آمده است: تصميم وزيران خارجه اتحاديه اروپا درباره تمديد تحريم‌هاي اقتصادي عليه ملت سوريه و در مقابل موافقت با صادر کردن سلاح به گروه‌هاي تروريستي با ادعاهاي آنها مبني بر اينکه نگران مردم سوريه و خواهان حل سياسي بحران سوريه هستند،‌ تناقض آشکار دارد.
سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه در واکنش به اين تصميم اتحاديه اروپا اعلام کرد، اين تصميم کاملاً با اصول و قوانين بين‌المللي در تناقض است. وي افزود، برخي اقدامات که با مشارکت و حمايت کشورهاي غربي صورت مي‌گيرد تلاش‌ها براي برگزاري کنفرانس بين‌المللي ژنو را به شکست مي‌کشاند. لاوروف گفت،‌اين تصميم دخالت آشکار در امور داخلي يک کشور مستقل آن هم دخالت از نوع نظامي محسوب مي‌شود.
وزارت خارجه انگليس نيز اعلام کرد، لندن جز با مشارکت کشورهاي ديگر و در چارچوب قوانين بين‌المللي براي مخالفان سوريه سلاح ارسال نمي‌کند. وزير خارجه آلمان در اين باره گفت که کشورش تصميمي براي ارسال سلاح به سوريه ندارد.
وزارت خارجه فرانسه نيز با اعلام اينکه ارسال سلاح به مخالفان دولت سوريه حق پاريس است اعلام کرد احتمال دارد اين کشور تا پيش از پايان ماه جاري ميلادي ارسال سلاح براي مخالفان سوري را آغاز کند. سخنگوي وزارت خارجه آمريکا نيز اظهار داشت، واشنگتن از تصميم اتحاديه اروپا براي ارسال سلاح به مخالفان سوري استقبال مي‌کند.
سازمان ملل متحد نيز هنوز واکنشي در برابر اين تصميم نشان نداده و سکوت اختيار کرده است.
عبدالله گل رئيس جمهور ترکيه در واکنش به تصميم اتحاديه اروپا گفت، ترکيه با اين اقدام موافق است. گفتني است دولت‌هاي اتحاديه اروپا روز سه‌شنبه در نشست وزير خارجه اين اتحاديه با لغو ممنوعيت ارسال سلاح به شورشيان سوريه موافقت کردند.
بريتانيا و فرانسه از طرح ارسال تسليحات به شبه نظاميان حمايت اما ديگر کشورها مانند اتريش، سوئد، فنلاند و جمهوري چک با اين اقدام مخالفت کردند.
طبق اين توافق‌ها از اين پس هر يک از کشورهاي عضو اين اتحاديه اکنون مي‌تواند به تروريست‌ها در سوريه تجهيزات نظامي ارسال کند.
اين تصميم در حالي اتخاذ شده که قرار است ماه آينده در کنفرانسي در ژنو، موسوم به کنفرانس ژنو 2، تلاش‌هايي براي حل و فصل مسالمت‌آميز بحران سوريه صورت گيرد.
مسکو و واشنگتن ماه گذشته درباره برگزاري «کنفرانس بين‌المللي صلح» در ژنو درباره سوريه به توافق رسيدند. اين کنفرانس که قرار است اوايل ماه ژوئن برگزار شود، ادامه کنفرانسي خواهد بود که ژوئن سال گذشته ميلادي در ژنو برگزار شد.
ديپلمات‌هاي سازمان ملل متحد زمان احتمال برگزاري کنفرانس ژنو 2 را پانزدهم و شانزدهم ماه ژوئن (25 و 26 خرداد) در سوئيس اعلام کردند.
از سوي ديگر،‌مقامات نزديک به کاخ سفيد اعلام کردند دولت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا از پنتاگون خواسته است که طرح‌هاي اعمال منطقه پرواز ممنوع عليه سوريه را تنظيم کند.
اين مقامات تأکيد کردند دولت اوباما درصدد است در صورت شکست مذاکرات ژنو 2 از گزينه‌هاي ديگر استفاده کند.
خرسندي آمريکا از تصميم اتحاديه اروپا براي ارسال سلاح به مخالفان سوري در شرايطي صورت مي‌گيرد که واشنگتن در يک موضع‌گيري کاملا متناقض اعلام کرد با تصميم روسيه براي ارسال سامانه موشک‌هاي پيشرفته اس300 به سوريه مخالف است.
سخنگوي وزارت خارجه آمريکا در حالي از تصميم اتحاديه اروپا استقبال کرد که طي سخناني اظهار داشت، ما همواره گفته‌ايم با ادامه ارسال سلاح به دولت سوريه توسط روسيه مخالفيم و آن را محکوم مي‌کنيم.
بدين ترتيب وزارت خارجه آمريکا مشخص نمي‌کند که چرا با ارسال سلاح به مخالفان سوري موافق است اما از ارسال سلاح به سوريه توسط روسيه انتقاد مي‌کند؟ و جالبتر موضع‌گيري هماهنگ اسرائيل و آمريکا درباره سامانه پدافندي اس300 است که تل‌آويو روسيه را تهديد مي‌کند و اعلام مي‌کند که در صورت رسيدن اين سامانه موشکي به دمشق اسرائيل واکنش نشان خواهد داد.
درگيري خانه به خانه در القصير
ارتش سوريه با ورود به منطقه حميديه در شمال القصير توانست خط دفاعي افراد مسلح را بشکند.
درگيري شديدي بين ارتش و تروريست‌ها در نبرد کوچه به کوچه صورت گرفت که طي آن تعداد بي‌شماري از تروريست‌ها به هلاکت رسيدند.
ارتش در تعقيب تروريست‌ها عمليات گسترده‌اي را آغاز کرد تا باقيمانده مناطق را از کنترل تروريست‌ها خارج سازد و در شمال شهر مستقر شود.
همچنين شبکه خبري العالم روز گذشته تصاويري اختصاصي از آغاز پاکسازي شهرهاي بيت‌سحم و سيدي مقداد در استان دمشق ارسال کرد اين شهرها به دليل نزديک بودن به فرودگاه استان دمشق از اهميت بالايي برخوردار است.
بر اثر حمله ارتش سوريه به محل تجمع اعضاي گروهک تروريستي جبهه النصره در روستاي نيرب در حومه ادلب 90 تن از تروريست‌ها کشته شدند.
منابع نظامي اعلام کردند از ابتداي نبردهاي شهر القصير در استان حمص سوريه تاکنون بيش از 3000 فرد مسلح تروريست کشته يا زخمي شده‌اند.
ساير رويدادها
* عناصر گروه تروريستي النصره، شيخ «احمد الشعار» يکي از ائمه مساجد حمص را ترور کردند.
* شش شهروند لبناني بر اثر اصابت موشک‌هاي شليک شده از سوي گروه‌هاي تروريستي در سوريه به شهر مرزي هرمل مجروح شدند.
* معترضان تونسي با راهپيمايي در مقابل وزارت خارجه اين کشور خواستار از سرگيري روابط ديپلماتيک با نظام سوريه شدند.

 


معترضان در تل‌آويو با محاصره رئيس‌کل بانک مرکزي رژيم صهيونيستي، عليه وي و سياست‌هاي اقتصادي کابينه نتانياهو شعار دادند.
به گزارش خبرگزاري فارس، معترضان در شهر تل‌آويو به «استنلي فيشر» رئيس‌کل بانک مرکزي اسرائيل حمله کردند و با محاصره کردن وي نسبت به سياست‌هاي اقتصادي بنيامين نتانياهو نخست‌وزير رژيم صهيونيستي اعتراض کردند.
معترضان با سر دادن شعار «دولت و سرمايه مساوي جرم سازمان يافته» و دولت مسئول بدبختي مردم است، خشم خود را نسبت به سياست‌هاي اقتصادي دولت تل‌آويو ابراز داشتند.
منتقدان استنلي‌فيشر که سابقه فعاليت در بانک جهاني را دارد تاکيد دارند سياست‌هاي مالي وي به تضعيف طبقه متوسط و تقويت ثروتمندان منجر شده است.
اسرائيل طي دو سال گذشته شاهد اعتراضات خياباني به سياست‌هاي اقتصادي دولت بوده است.

 


هزاران بحريني با سر دادن شعار انتقام انتقام پيکر يکي از شهداي انقلاب بحرين را که در جريان حمله نظاميان رژيم آل‌خليفه بر اثر مسموميت گازهاي سمي به شهادت رسيد تشييع کردند.
به گزارش واحد مرکزي خبر، شرکت‌کنندگان در مراسم تشييع پيکر شهيد عمران حميد نوجوان بحريني شعار مي‌دادند هيهات مناالذله و سرنگون باد حمد.
تظاهرکنندگان درخواست کردند حمدبن عيسي آل‌خليفه پادشاه بحرين و همه آنهايي که در کشتن مردم اين کشور دست دارند در دادگاه‌هاي بين‌المللي محاکمه شوند.شرکت‌کنندگان در اين مراسم همچنين بر لزوم خروج ارتش اشغالگر عربستان سعودي از بحرين تاکيد و بر ادامه انقلاب تا تحقق خواسته‌هايشان پافشاري کردند.
شمار شهداي بحرين به بيش از 120 نفر رسيده است که بيشتر آنان را زنان و کودکان تشکيل مي‌دهند.از سوي ديگر مرکز حقوق بشر بحرين درباره ادامه سرکوب فعالان و سرنوشت «رضا الغسره» سومين فرزند ربوده شده يک خانواده بحريني ابراز نگراني کرد.به گزارش فارس، دستگاه‌هاي امنيتي رژيم بحرين صبح جمعه بيست‌و چهارم ماه مه (3 خرداد) «رضا الغسره» (25 ساله) را بازداشت کردند و تاکنون هيچ خبري از وي در دست نيست.رضا يکي از کساني است که توانسته بود از دست ماموران آل‌خليفه فرار کند. دو نفر از افسران رژيم بحرين وي و خانواده‌اش را تهديد کرده بودند که در صورت بازداشت، او را به قتل خواهند رساند.
دو برادر کوچکتر رضا نيز پيش از او بازداشت و زنداني شده‌اند. ياسر 23 ساله با 4 اتهام مختلف به 37 سال زندان محکوم شده و منتظر تفهيم ساير اتهام‌هاي خويش است. وزارت کشور بحرين ادعا مي‌کند ياسر از زندان فرار کرده اما خانواده‌اش تاکيد دارند که زمان طولاني است که هيچ خبري از وي ندارند.برادر کوچکتر به نام صادق نيز با 3 اتهام به 26 سال زندان محکوم شده و منتظر اثبات 7 اتهام ديگر است. وي يکي از کساني است که در زندان مورد شکنجه قرار گرفت و نبيل رجب رئيس مرکز حقوق‌بشر بحرين نيز به دليل مشاهده شکنجه وي بعد از آن روز در زندان انفرادي است و اجازه تماس با خانواده خود را ندارد.
خانواده رضا الغسره در بيانيه‌اي با ابراز نگراني از سرنوشت فرزند خود عواقب به خطر افتادن سلامت وي را متوجه آل‌خليفه دانست وزارت کشور بحرين منکر بازداشت وي شده است.

 


نمايندگان پارلمان عراق اعلام کردند انفجارهاي تروريستي اخير از سوي آمريکا،‌ القاعده و بعثي‌ها و با هدف تجزيه عراق صورت گرفته است.
انفجارهاي تروريستي روز دو‌شنبه بغداد که در 12 منطقه اين شهر به شهادت دستکم 65 نفر و جراحت 800 تن منجر شد، با واکنش‌هاي رهبران سياسي کشورهاي مختلف و عده‌اي از نمايندگان پارلمان عراق مواجه شده است.
«عدنان المياحي» از اعضاي پارلمان عراق يکي از اين سياسيون است که در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس گفت اين انفجارها کار بعثي‌ها، تکفيري‌ها در چارچوب تقسيم عراق است. «المياحي» اين را هم اضافه کرد که انفجارهاي روز دو‌شنبه براساس طرح «جو بايدن» معاون رئيس‌جمهور آمريکا به اجرا درآمده‌اند.
وي در توضيح اين مطلب گفت: عمليات تروريستي در بغداد در چارچوب نقشه‌اي است که هرچند بعثي‌ها و تکفيري‌ها آن را از چند سال پيش به اجرا در آورده‌اند اما از زمان آغاز تظاهرات در استان‌هاي غربي شدت بيشتر يافته است زيرا هدف از آن تقسيم عراق و ملحق کردن بخش غربي آن به جبهه سوريه است تا به اين ترتيب دايره فعاليت القاعده و حمايت مالي از آن در سوريه توسعه يابد.
اين نماينده عراقي افزود: به هر حال هدف اصلي از اين اقدامات جلوگيري از قدرت گرفتن شيعيان در عراق است زيرا شيعه به مثابه خطر بزرگي است که موجوديت رژيم صهيونيستي در منطقه را تهديد مي‌کند.
وي تصريح کرد: اين اقدامات چيز جديدي نيست بلکه نقشه‌اي آمريکايي - صهيونيستي است که از حمايت مالي عربستان و قطر برخوردار بوده و ترکيه نيز به منظور تحقق زياده‌خواهي‌هاي خود در سطح منطقه به آنان پيوسته است.
فراکسيون‌هاي پارلماني عراق نيز طي واکنشي جداگانه سفارت آمريکا در عراق را مسئول انفجارهاي خونين بغداد دانستند و افزودند هدف آنها تضعيف و تجزيه عراق است.
به گزارش شبکه تلويزيوني «المنار»، «حسن العلواني» رئيس ائتلاف «فرسان العراق» در اين باره اظهار داشت: يک قدرت خارجي به ويژه آمريکا مي‌خواهد عراق را تضعيف کند. اطلاعاتي به دست آورده‌ايم که نشان مي‌دهد شماري از پرسنل سفارت آمريکا بدون اطلاع دولت عراق به صورت آزادانه در کشور فعاليت‌هايي را آغاز کرده‌اند.
ياسين الهاشمي، عضو فراکسيون پارلمان «شهروند» نيز گفت: انفجارهاي اخير کار آمريکاست که القاعده و بعثي‌ها اجراي آن را برعهده دارند. اين مثلث فقط يک هدف دارد و مي‌خواهد عراق را از هم بپاشد و دولت را تضعيف کند. به اعتقاد من آمريکا مي‌کوشد طايفه‌گرايي را در عراق تشديد کند چرا که اين‌گونه اقدامات تنها ضامن اجراي طرح «جان‌ کري» در خاورميانه است.
گفتني است، روز دو‌شنبه بغداد شاهد 21 انفجار پي‌درپي در 12 منطقه شيعه‌نشين در عرض دو ساعت بود.
نوري مالکي، نخست‌وزير عراق نيز پس از وقوع اين انفجارهاي خونين و به دنبال پايان نشست کابينه گفت با تروريست‌ها با مشت آهنين برخورد خواهد کرد. وي افزود: اين جنايت‌ها از اميال جنايتکارانه سازمان‌هاي تروريستي و اهداف زشت آنها براي بازگرداندن عراق به درگيري‌هاي فرقه‌اي نشأت مي‌گيرد. وي در پايان بار ديگر بر اراده دولت براي برخورد با تروريست‌ها تاکيد و خاطرنشان کرد، بغداد اجازه نخواهد داد اين تنش‌ها ادامه يافته و تشديد شود.
رئيس شوراي نجات الانبار نيز در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس از تخريب پايگاه‌هاي القاعده در «الانبار» در جريان عمليات ارتش عراق خبر داد.
وي با بيان اينکه عمليات نظامي ارتش عراق عليه تروريسم در اين استان ادامه دارد، تاکيد کرد نيروهاي ارتش با همکاري اهالي الانبار، توانسته‌اند به تمامي پناهگاه‌هاي گروه القاعده و فرماندهان آن راه يابند.
حزب‌الله لبنان نيز با صدور بيانيه‌اي انفجارهاي تروريستي عراق را به شدت محکوم کرد.
به گزارش ايرنا از بيروت، حزب‌الله لبنان در اين بيانيه آورده است، گروه‌هاي تکفيري مورد حمايت برخي کشورهاي عربي و بين‌المللي همچنان به انجام عمليات تروريستي و به خاک و خون کشيدن صدها تن از مردم عراق در شهرها و مناطق مختلف اين کشور ادامه مي‌دهند و خسارت‌هاي مادي فراواني را نيز بر اين کشور وارد کرده‌اند.
ادامه انفجارهاي تروريستي
همزمان با محکوميت حملات تروريستي اخير بغداد خبر مي‌رسد، ‌دور تازه‌اي از حملات تروريستي استان‌هاي دياله، بغداد و موصل را هدف قرار داده است.
واحد مرکزي خبر در اين باره نوشت: به دنبال وقوع يک انفجار انتحاري در منطقه «هب هب» دياله که در يک قهوه‌خانه روي داد هشت تن کشته و 20 نفر زخمي شدند. اکثر ساکنان اين منطقه از برادران اهل تسنن هستند. اين حادثه سه‌شنبه شب روي داد.
انفجار يک خودروي بمب‌گذاري شده در نزديکي هتل فلسطين واقع در مرکز بغداد نيز غروب روز سه‌شنبه شماري از مردم را کشته يا مجروح کرد. آمار دقيق خسارات جاني و مالي اين انفجار هنوز منتشر نشده است.
دو حمله تروريستي هم در موصل روي داد که طي آن يک نيروي ارتش عراق و يکي از شيوخ عشاير «جبور» جان باختند.
گفتني است از آنجايي که قربانيان اين حملات تروريستي از ميان اهل شيعه و سني انتخاب شده‌اند،‌ مي‌توان نتيجه گرفت، هدف اصلي طراحان اين حملات، اختلاف‌افکني‌هاي مذهبي است.

 


وزير خارجه سابق رژيم صهيونيستي به اتهامات خود در ارتباط با فساد مالي و سوءاستفاده از اعتماد عمومي پاسخ گفت.
به گزارش خبرگزاري‌ها به نقل از جروزالم‌پست، آويگدور ليبرمن روز گذشته در دادگاه حاضر شد و درباره اتهاماتي از جمله دريافت رشوه، پولشويي و سوءاستفاده از اعتماد عمومي از خود دفاع کرد.
ليبرمن پس از فرصت 6 ماهه‌اي که دادگاه در اختيار او گذاشته شده بود به دادگاه رفت.
در اين مدت تحقيقاتي درباره ارتباط «بن‌آريه» سفير سابق بلاروس در تل‌آويو با پرونده پولشويي ليبرمن انجام شد.
بن‌آريه متهم است که پرونده حاوي تحقيقات انجام شده درباره اتهامات پولشويي را در اختيار ليبرمن قرار داده است.
ليبرمن هر چند در کابينه فعلي رژيم صهيونيستي حضور ندارد اما در حال حاضر دومين فرد قدرتمند در سرزمين‌هاي اشغالي محسوب مي‌شود و اگر از دادگاه جان سالم به در ببرد مي‌تواند چالش‌هايي را براي نخست‌وزير ايجاد کند.اما در صورت به نتيجه رسيدن پرونده‌هاي متعدد عليه ليبرمن که بيشتر آنها متعلق به سال‌هاي 2001 تا 2008 ميلادي در دوره نمايندگي وي در کنست (پارلمان) است، محکوميت زندان 10 ساله در انتظار وي خواهد بود.

 


تعدادي از سناتورهاي افغان با ابراز پشيماني از انعقاد پيمان استراتژيک کابل - واشنگتن تهديد کردند چنانچه آمريکا سياست خود را تغيير ندهد افغانستان را به ويتنام دوم تبديل مي‌کنند.
به گزارش فارس به نقل از «جمهور نيوز»،‌ تعدادي از اعضاي مجلس سناي افغانستان پيمان استراتژيک کابل-واشنگتن را به باد انتقاد گرفتند و اظهار داشتند اين پيمان تاکنون در تغيير اوضاع افغانستان بي‌تاثير بوده است.
«بلقيس روشن» يکي از اعضاي مجلس سناي افغانستان در اين باره گفت: افرادي که سال گذشته کارت‌هاي سبز را براي تصويب پيمان استراتژيک با آمريکا بلند کردند، امروز ببينند که ناامني‌ها به کجا رسيده است.
«هدايت الله رهايي» عضو ديگر مجلس سنا نيز در همين زمينه تصريح کرد که يک سال از امضاي پيمان استراتژيک با آمريکا مي‌گذرد اما تاکنون هيچ تغييري در وضعيت امنيتي و بهبود زندگي مردم به وجود نيامده و مشخص است که اين پيمان هيچ کاربردي نداشته است.
وي افزود: گزارش‌ها حاکي از اين است که پس از سال 2014، 9 پايگاه دائمي در افغانستان ايجاد خواهد شد که مردم افغانستان مخالف اين امر هستند.
«علي‌اکبر جمشيدي» نماينده مردم «دايکندي» در سنا نيز اظهار داشت: همانطور که ديده مي‌شود در هر 24 ساعت، تعداد زيادي از مردم به خاک و خون کشيده مي‌شوند و دولت توجه زيادي به وضع موجود ندارد.
«فضل‌هادي مسلميار» رئيس مجلس سناي افغانستان نيز با ابراز پشيماني از امضاي پيمان استراتژيک و انتقاد از عملکرد آمريکا در افغانستان گفت: در صورت ادامه سياست‌هاي موجود توسط دولت آمريکا، مردم افغانستان عليه نيروهاي آمريکايي دست به قيام زده و افغانستان تبديل به ويتنام دوم آمريکايي‌ها خواهد شد.

 


سانتياگو پايتخت شيلي بار ديگر شاهد زد و خورد شديد دانشجويان و پليس ضدشورش اين کشور بود.
به گزارش واحد مرکزي خبر هزاران دانشجو ديروز در سانتياگو بعد از آن که نيروهاي دولتي تلاش کردند مانع حرکت آنها به سمت مرکز شهر شوند، با پليس ضدشورش درگير شدند.
اين تظاهرات بخشي از اعتراضات ادامه دار دانشجويان است که خواستار اصلاح نظام آموزشي و تحصيل رايگان در شيلي هستند.
در اين تظاهرات پليس شمار نامعلومي از دانشجويان معترض را بازداشت کرد.
سخنگوي دانشجويان معترض بعد از اتمام تظاهرات گفت: ما به تظاهرات خود تا رسيدن به خواسته‌هايمان ادامه خواهيم داد.
تظاهرات دانشجويي در شيلي از دو سال قبل شروع شده است اما دانشجويان هنوز به خواسته خود نرسيده‌اند. دولت سباستين پينرا تلاش مي‌کند بخشي از بودجه سال 2013 خود را روي تأمين وام مدارس با بهره پايين متمرکز کند. اما دانشجويان مي‌گويند که نظام آموزشي هنوز ضعيف است و مدارس دولتي کيفيت بسيار پايين دارند. معلمان آمادگي کافي ندارند و وام‌ها نيز به حدي سنگين است که دانشجويان از پس آن برنمي‌آيند.

 


در دور تازه خشونت‌ها عليه مسلمانان ميانمار چندين مسجد، مغازه و يتيم‌خانه توسط بودائيان افراطي به آتش کشيده شد.
يکي از افسران پليس ميانمار از به آتش کشيده شدن يک مسجد، يک يتيم‌خانه و مغازه مسلمانان در شمال غرب اين کشور توسط بودائيان خبر داده و گفت: اين اقدام پس از گسترش شايعه‌اي مبني بر سوزانده شدن يک زن بودايي توسط يک مرد مسلمان صورت گرفت.
به گفته شاهدان عيني در درگيري‌هاي سه شنبه شب در شهر لاشيو در شمال شرق ميانمار هيچ کس کشته نشد.
خشونت‌هاي قومي عليه مسلمانان از سال گذشته ميلادي در ايالت راخين در غرب ميانمار آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.
در حملات بودائيان افراطي عليه مسلمانان ميانمار تاکنون هزاران نفر کشته، مجروح و آواره شده‌اند و اين در حالي است که سازمان‌هاي جهاني متولي حقوق بشر تاکنون هيچ اقدام مؤثري براي جلوگيري از پايمال شدن حقوق اوليه مسلمانان ميانمار انجام نداده‌اند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10