(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 09  خرداد 1392 - شماره 20506

صفحه (10)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
باطل‌السحر توطئه‌ها (يادداشت روز)
کيهان و خوانندگان
وانت (گفت و شنود)
در حاشيه جلسه هيئت دولت صورت گرفت
پاسخ رئيس‌جمهور و اعضاي هيئت دولت به سؤالات خبرنگاران
همسر شهيد لاجوردي و 4 مدير دولتي از رئيس جمهور نشان ملي گرفتند
اقامه نماز جمعه اين هفته تهران به امامت حجت‌الاسلام صديقي
با تحريف سخنان خميني به جنگ جانشين او برويد! (خبر ويژه)
چگونه مي‌شود موي دماغ نظام شد با شرکت يا تحريم انتخابات؟! (خبر ويژه)
حيف شد اين دو نفر رد شدند کارشان خوب بود! (خبر ويژه)
جروزالم پست: جنگ سوريه حزب‌الله را مجهزتر و قدرتمندتر کرد (خبر ويژه)
روسياهي سوئد براي سلطنت‌طلبان ماند (خبر ويژه)
 


انتخابات 24خرداد از منظرهاي مختلفي قابل تحليل و واکاوي است. آنچه اين روزها و در فاصله دو هفته مانده به انتخابات قابل اعتناست گفتار و رفتار طرف خارجي است که به تکاپو افتاده تا با عمليات‌هاي رواني و رسانه‌اي به نوعي خط نفوذ در ميدان انتخابات را رهگيري نمايد.
چند روز پيش جان کري و وندي شرمن دو مقام ارشد سياست خارجي آمريکا به صحنه آمدند تا به قول خودشان از اهميت‌هاي انتخابات 14ژوئن- 24خرداد- رونمايي نمايند.
از همين روي است که ترجيع‌بند سخنان مقام‌هاي آمريکايي اين است که «منتظر انتخابات ايران» هستيم.
درباره اين انتظار گفتني‌هاي زيادي هست ولي نکته اصلي اين است که طرف غربي از دالان انتخابات ايران به سنجش و ارزيابي ميداني سياست‌هاي خود در برابر جمهوري اسلامي متمرکز شده است.
به عبارت ساده‌تر حريف در مواجهه و چالش‌هاي راهبردي با ايران به يک دو راهي تاريخي رسيده است.
اميد طرف‌ غربي اين است که انتخابات در پيش رو در ايران، او را از اين دو راهي نجات بدهد و به يک برآورد غيرمتزلزل برساند.
اين دو راهي درباره نوع مواجهه و رويکردي است که نمي‌داند بايد چه سياستي را در مقابله با ايران اسلامي در پيش بگيرد.
البته سياست مواجهه حريف با ايران طي سه دهه گذشته يک چالش راهبردي براي دستگاه سياست خارجي آمريکا بوده است.
براي همين است که مراکز مطالعاتي و رسانه‌اي غربي، گاهي اين سردرگمي و استيصال در برابر ايران را به بيرون درز مي‌دهند. نمونه‌ها دراين‌باره زياد است اما از جمله آنها مي‌توان به گزارش خواندني فارين پاليسي اشاره کرد که در ذيل اين بحث از يک واقعيت پرده برداشت و اذعان کرد؛ «مشکل اينجاست که ما نمي‌توانيم در مواجهه با ايران، اين کشور را تحليل کنيم».
مقارن با دو راهي ترديد‌آميز طرف غربي در مواجهه با ايران که البته به سردرگمي سياست‌هاي آفندي بر ضد جمهوري اسلامي گره خورده است؛ تلاش‌ها و تحرکاتي در حال انجام است که صحنه را بهم بزند و حريف از موقعيت انفعال و نظاره‌گري محض خارج شود.
گويا در فاصله کوتاه مانده به انتخابات کشورمان، اين نقش به کساني داده شده که مستقيما در سال‌هاي اخير بر موضوع ايران متمرکز بوده‌اند و اکنون در پوشش تحليلگران مراکز مطالعاتي درصدد هستند يک بازي رسانه‌اي و عمليات رواني چند لايه‌اي را کليد بزنند تا بر فضاي داخلي و خط اعمال نفوذ بر انتخابات ايران تأثيرگذار باشند. مقاله دو روز پيش دنيس راس در روزنامه واشنگتن‌پست نمونه‌اي است که نشان مي‌دهد اين عمليات رسانه‌اي و رواني براي پالس دادن به عده‌اي و جرياني در داخل است تا به اصطلاح فضا را بشکنند و- خواسته يا ناخواسته- جدول دشمن را پر کنند.
گفتني است؛ دنيس راس مشاور سابق اوباما است که سابقه حضور در شوراي امنيت ملي آمريکا را نيز داراست و از جمله طراحان پروژه صلح اسلو در زمان رياست‌جمهوري بيل کلينتون بوده است.
او اکنون و در حالي که اصرار دارد بايد تا قبل از انتخابات 14 ژوئن، مواجهه در برابر ايران هسته‌اي مشخص شود؛ رويکرد «آخربازي» در قبال برنامه هسته‌اي کشورمان را پيشنهاد داده است.
نوشته دنيس راس در واشنگتن‌پست، مشخصا دو مطلب را تصريح مي‌کند؛ 1-سياست پيشگيرانه و بازدارنده در برابر ايران جواب نمي‌دهد چون فشارهاي اقتصادي- بخوانيد اعمال انواع تحريم‌ها- در تغيير برنامه هسته‌اي ايران ناکارآمد بوده است. 2- بايد تهديد به حمله را براي ايران باورپذير کنيم.
هرچند سخنان دنيس راس که اکنون مشاور انديشکده «سياست خاور نزديک واشنگتن است» موضوعيت ندارد ولي درباره رفتار و گفتار آمريکايي‌ها و مراکز کمک‌کننده به تصميم‌گيران آمريکايي در مواجهه با ايران از دالان انتخابات 24 خرداد گفتني‌هايي هست؛
يکم- مارس 2012 و در اجلاس سالانه لابي آيپک، اوباما به صراحت اعلام کرد که سياست دولتش در مواجهه با برنامه هسته‌اي ايران، سياست بازدارندگي است و نه سياست مهار.
جان کري وزير امور خارجه آمريکا نيز اواخر سال گذشته بر همين سياست و مواجهه با ايران تاکيد کرد و گفت؛ «من تکرار مي‌کنم، سياست ما مهار ايران [هسته‌اي] نيست بلکه سياست پيشگيرانه خواهد بود.»
اکنون سوالي که به ميان مي‌آيد اينکه چرا در آستانه انتخابات کشورمان، آمريکايي‌ها- ولو از زبان مقامات غير رسمي ولي نزديک به مراکز تصميم‌ساز آمريکايي- سياست مهار ايران را پمپاژ مي‌کنند و بر اين نکته اصرار مي‌ورزند که؛ «تهديد به حمله را بايد براي ايران باورپذير کنيم.»
آيا اين تغيير فاز کارکرد انتخاباتي دارد و در راستاي خط تاثيرگذاري بر انتخابات 24 خرداد دنبال مي‌شود يا واقعا مقدمه و بستري است براي آنچه که سياست مهار ايران خوانده‌اند؟
شواهد و قرائن نشان مي‌دهد طرح سياست مهار ايران در شرايط کنوني يک عمليات رواني است که تلاش مي‌کند راديکال کردن فضا را سوگيري نمايد.
خروجي اين عمليات رواني که احتمالا در روزهاي آينده با پروپاگانداي رسانه‌اي حريف به فضاي داخلي ايران پررنگ‌تر سرايت خواهد کرد اين است که بحران و چالش سياست خارجي ايران را القا نمايد.
اين فرمول که بر «باورپذيري حمله به ايران» تاکيد شده است پس ازآن صورت مي‌گيرد که هفته گذشته نيز يک لايحه ضد ايراني در کنگره تصويب شد و واشنگتن متعهد شده در صورت حمله احتمالي رژيم اسرائيل به ايران از اين رژيم حمايت کند.
اين تکاپوها در آستانه انتخابات ايران براي اين است تا فضايي را تحميل کنند که از دل آن عقب‌نشيني در برابر زورگويي‌ها و باج‌خواهي‌هاي آمريکا و غرب بدست بيايد. اما سوال کليدي اين است که حقيقت ماجرا چيست؟
دوم- سياست بازدارندگي و پيشگيرانه که آمريکايي‌ها طي سال‌هاي اخير با ادعاي واهي حرکت ايران به سوي تسليحات هسته‌اي در پيش گرفته‌اند در حالي است که نه تنها اين ادعا ثابت نشده و ارزيابي آنها درباره جمهوري اسلامي غلط اندر غلط است، بلکه امروز به اذعان تحليلگران و مراکز راهبردي غربي اين سياست به شکست انجاميده است.
اساس سياست بازدارندگي و پيشگيرانه آمريکايي‌ها در مواجهه با ايران، تحريم‌ها بوده است و برآورد آنها اين بود که تحريم‌ها با مختصات به اصطلاح فلج‌کنندگي و گزندگي ملت ايران، رفتار رهبران و مسئولان جمهوري اسلامي را تغيير مي‌دهد.
چرا رفتار ايران را تغيير مي‌دهد؟ چون مدعي بودند پيامدهاي تحريم‌ها، نارضايتي فراگير اقتصادي و اعتراضات اجتماعي ايجاد مي‌کند. براي همين مي‌پنداشتند «سياست بازدارندگي»، «برنامه هسته‌اي ايران»، «تحريم‌ها» و «انتخابات 24 خرداد» به يک نقطه تلاقي مي‌رسد و آن تغيير رفتار ايران خواهد بود اما اکنون اين برآورد- بخوانيد آرزو- محقق شده است؟
سوم- سخنان کنوني دنيس راس و توصيه به گذر از سياست پيشگيرانه به سياست مهار يک معناي روشن دارد و آن اين است که به اين باور رسيده‌اند که رفتار مسئولان ايران در مقابل آمريکا تغيير نکرده است.
البته اين اذعان در حالي است که پيش از آن جيمز کلاپر مدير اطلاعات ملي آمريکا نيز به اين مسئله اعتراف کرد.
رسانه‌هاي آمريکايي و از جمله واشنگتن پست هم چندي پيش با تاکيد بر ناکارآمدي تحريم‌ها نوشت؛ «حکومت ايران هيچ اثري از تسليم نشان نمي‌دهد.»
بنابراين پمپاژ سياست مهار عليه ايران معناي ديگري هم دارد و آن اين است که آمريکا علي‌رغم تمام دسيسه‌ها و توطئه‌ها در سال‌هاي اخير براي متوقف کردن ايران در برنامه صلح‌آميز هسته‌اي، اکنون باورمندانه، ايران هسته‌اي را پذيرفته است.
اين نکته‌اي است که انديشکده مطالعات امنيت ملي اسرائيل در گزارشي به قلم دو تحليلگر صهيونيستي «اميلي بي‌لاندو و افرايم آسکولاي» به چالش سياست‌هاي آمريکا در برابر ايران اذعان مي‌کند.
چهارم- و بالاخره بايد گفت ادعاي سياست مهار درباره ايران اعتراف به اين واقعيت است که دستاوردها و پيشرفت‌هاي هسته‌اي ايران بر اثر «مقاومت» نتيجه داده است.
پيش از «سياست پيشگيرانه» و «سياست مهار» درباره ايران مراکز تصميم‌ساز و اتاق فکرهاي آمريکايي از «استراتژي ترکيبي» دم مي‌زدند. يعني يک استراتژي با ترکيبي از «فشارها» و «تلاش براي خارج کردن ايران از مقاومت» که اکنون به وضوح محرز شده در اين استراتژي هم ناکام بوده‌اند.
يادآور مي‌شود فريد زکريا فعال رسانه‌اي آمريکايي طي مقاله‌اي در «ديلي استار» راه مواجهه با ايران را تشديد تحريم‌ها و فشارها و القاي بي‌نتيجه بودن «مقاومت» برشمرده بود.
بنابراين الگوي مقاومت ايران اسلامي در برابر باج‌خواهي‌ها و افزون‌طلبي‌هاي آمريکايي‌ها، از يکسو دليل شکست سناريوها و توطئه‌هاي آنهاست و از سوي ديگر رمز پيشرفت‌هاي جمهوري اسلامي است که حريف را سردرگم کرده و سياست‌ها و استراتژي‌هاي او در مواجهه با ملت ايران را متزلزل نموده است.
حسام الدين برومند

 


سامانه پيام کوتاه 30002323
* در انتخابات اين دوره هم ملت ايران باز ثابت خواهند کرد با بصيرت مثال‌زدني خويش در دفاع از انقلاب کم نخواهند گذاشت و استکبار جهاني از فشار اقتصادي خويش بر ملت ايران به نتيجه‌اي نخواهد رسيد.
7916---0913
* اولين حماسه سياسي در سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي توسط شوراي محترم نگهبان خلق شد و ان‌شاءا... بزرگ‌ترين حماسه عمرانقلاب اسلامي در 24خرداد توسط مردم عزيز و ولايتمدار ايران خلق خواهد شد.
رضايي حدادي از استان دينمدار البرز
* از زحمات اعضاي شوراي نگهبان قانون‌اساسي تشکر کرده دست آنان را به خاطر عمل به مُرّ قانون مي‌بوسيم و به يکايک‌شان خدا قوت مي‌گوييم.
1480---0938 و 5081---0910
* نامزدي که اعلام مي‌کند مي‌توانيم با آمريکايي‌ها مذاکره بکنيم و از آنان تعهد بگيريم که به ما حمله نکنند چرا بعد از گذشت 34سال مقاومت و پيروزي در جنگ 8 ساله هنوز سخن امام خميني(ره) باورش نشده که فرمود آمريکا هيچ غلطي نمي‌تواند بکند؟
محمودي
* رسانه‌هاي فارسي زبان بيگانه که توسط اجيرشدگان و جاسوسان ضدانقلاب داخلي عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي اداره مي‌شوند در آستانه انتخابات 92 به هذيان‌گويي روي آورده‌اند و اين مطلب گوياي اوج استيصال آنهاست چرا که با سرمايه‌گذاري هنگفتMI6، موساد و... کاري را از پيش نبرده‌اند و فقط در جا مي‌زنند. ملت بزرگ ايران به فساد اخلاقي و خباثت اين سيه‌رويان واقفند و به اراجيف آنها وقعي نمي‌نهند و در 24 خرداد سيلي محکمي بر گونه‌هاي آنها خواهند نواخت.
بختياري
* عدم احراز صلاحيت بعضي از نامزدهاي رياست‌جمهوري باعث شده که برخي جريانات سياسي و بعضا معاند ادعاي پايين آمدن ميزان مشارکت مردم در انتخابات را مطرح نمايند. لذا تکليف ما شرکت حداکثري مردم و خلق حماسه سياسي با بصيرت‌افزايي عمومي است.
حميد اردستاني
* آيا وقت آن نشده که سفير کشور قطر را که مرکزي براي آموزش تروريست‌هاي وهابي شده به وزارت‌خارجه کشورمان احضار بکنند و نسبت به جنايت‌هايي که دولتمردان اين کشور در خاک سوريه عليه مردم مظلوم سوريه مي‌کنند واکنش نشان بدهند؟ انفعال در دستگاه ديپلماسي کشورمان تا چقدر و تا کي؟
عليمرداني
*برخي از کانديداها به راحتي به ملت نجيب کشورمان اهانت مي‌کنند. مثلا يکي از نامزدها در برنامه تلويزيوني دوشنبه 6/3/92 ملت ما را «ملت‌گدا» که از کيسه يارانه‌ها مي‌خورند توصيف کرد. مگر پول يارانه‌ها از کيسه شخصي برخي متمولين است که بر‌آشفته مي‌شوند؟ اين پول بيت‌المال و متعلق به همه جامعه است که تا به حال عده‌اي خاص از آن استفاده مي‌کردند و حال که با تصويب نمايندگان ملت براي استفاده عموم اختصاص داده شده، مي‌شود گداپروري؟ من اين اهانت را نمي‌بخشم و از او به خداوند شکايت مي‌کنم.
احمدزاده
* از هنرمندان متعهد کشورمان مي‌خواهم نسبت به ساخت فيلم‌هاي بکر از بيداري اسلامي در کشورهاي آفريقايي و تلاش استکبارجهاني و وهابيت براي مقابله با موج بيداري اسلامي و مقابله با سنگر خط‌مقدم مقاومت يعني سوريه و... اقدام نمايند و از کارهاي کليشه‌اي بپرهيزند.
اصغرکردبچه
* اينکه ليدر حلقه انحرافي رد صلاحيت خود را ظلم و تلويحا شوراي محترم نگهبان را ظالم دانسته تأييدي است بر صحت عملکرد اين نهاد قانوني.
کريمي
* دستگاههاي اطلاعاتي، امنيتي و نظارتي مراقب افراد مسئله‌دار حاشيه دولت هم باشند نکند با استفاده از فرصت اشتغال اذهان به انتخابات از کشور خارج بشوند.
4519---0937
* اضافه حقوق بازنشستگان تأمين‌اجتماعي خيلي دير پرداخت مي‌شود. در سال جاري هنوز اين اضافه حقوق پرداخت نشده است و معمولا هر ساله چند ماه طول مي‌کشد تا مقدار اضافه شده واريز گردد. از مسئولان مربوطه تقاضا داريم با توجه به شرايط معيشتي بازنشستگان، پرداخت‌هاي آنان را با شاغلين همزمان کنند.
محمد طياري
* در شهرستان شوشتر بوي تعفن به واسطه پخش زباله در سطح شهر شهروندان را ناراحت کرده است. مضاف بر آن حفاري‌هاي صورت گرفته از سوي شرکت فاضلاب چهره زشتي به شهر داده است.
2610---0935
* بعضي مواقع که به ديدار اقوام و فاميل در روستا مي‌روم از اينکه مشاهده مي‌کنم مقدار زيادي از ميوه و محصولات کشاورزي آنها در باغ‌هايشان ضايع مي‌شوند متاثر مي‌شوم. در حالي که قيمت همين ميوه‌ها در تهران بيداد مي‌کند. عرضم اين است که وزارت جهاد کشاورزي چرا در اين مورد اقدامي نمي‌کند؟
7902---0919
* قرار بود با اجراي قانون هدفمند کردن يارانه‌ها مبلغ آبونمان از قبوض حذف شود ولي شرکت گاز در هياهوي انتخابات مبلغ 1700 تومان تحت عنوان آبونمان از هر مشترک دريافت کرده است، چرا؟
6119---0912
* اولويت واگذاري مسکن مهر به دانشجويان بايد براساس پارامترهايي چون اقامت در محل تولد يا استان خود باشد نه اينکه صرف متاهل و بچه‌دار بودن فرد دانشجو؟!
4380---0912
* 22 سال قبل که در شرايط ازدواج موقت صاحب فرزند شدم قبل از تولد فرزندم پدرش خودش را گم‌وگور کرد. فلذا براي گرفتن شناسنامه فرزندم با مشکل مواجه شديم. گفتند وقتي 18 سال بگذرد فرزندم خودش مي‌تواند براي گرفتن شناسنامه اقدام بکند اما چنين نشد. در حال حاضر با اينکه 22 سال سن دارد مع‌الوصف فاقد شناسنامه است. لطفا مشکل ما را در اين ستون چاپ کنيد بلکه از طريق مساعدت يک مسئولي اين گره از زندگي ما باز شود.
هدايتي
* مدت 9 ماه است که تقاضاي کنتور برق داده‌ايم. مسئولين اداره برق ميدان بهمن مي‌گويند کابل‌هاي کوچه ضعيف است و تا تعويض نشوند کنتور واگذار نمي‌شود. اگر چنين است پس چگونه کنتور سه فاز در يک مجتمع مسکوني چند واحده نصب کرده‌اند.
3275---0912
* با مسدود شدن خيابان رشيد جنوبي در منطقه 17 تمام خودروها مجبور هستند از کوچه شهيد بدري عبور کنند فلذا آسايش و آرامش براي ساکنين باقي نمانده است. اميدواريم در اسرع وقت رسيدگي شود.
6991---0919
* يکي از بزرگ‌ترين مشکلات جامعه امروز ما،‌ گراني و تورم بيش از حد توان مالي و وضعيت بد اقتصادي جامعه به ويژه طبقه محروم و مستضعف و کم‌درآمد ولي زحمتکش و آبرومند جامعه مي‌باشد که مي‌طلبد مسئولين قواي سه‌گانه تدبيري براي برون رفت از اين وضعيت اتخاذ نمايند.
2143---0913
پاسخ روابط‌عمومي منطقه 22 شهرداري
در پاسخ به مطلب مندرج در شماره 20490 صفحه 2 مورخ 22/2/1392 در خصوص «ساماندهي تفرجگاه درياچه شهداي خليج فارس براساس شريعت اسلامي» به آگاهي مي‌رساند: ضمن تجهيز نمازخانه نسبت به نصب بنرهاي امر به معرف و نهي از منکر، برگزاري برنامه‌هاي فرهنگي، راه‌اندازي سايبان فرهنگي با موضوع قرآن بخوانيد و جايزه بگيريد، غرفه شادي مذهبي و همچنين غرفه ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در درياچه شهداي خليج‌فارس اقدام گرديده است.»

 


گفت: بعضي از نامزدها و طرفدارانشان طوري از برنامه‌هاي خود براي سامان دادن به شرايط اقتصادي حرف مي‌زنند که انگار مردم سابقه آنها را فراموش کرده‌اند.
گفتم: چه عرض کنم؟!
گفت: همين‌ها و حزب و گروهشان وقتي در قدرت و مسئوليت بودند، مسائل معيشتي مردم را رها کرده و فقط به آلاف و اولوف خودشون مي‌رسيدند.
گفتم: يارو همسايه‌اش مريض بود، زنگ زد به اورژانس، آمبولانس که اومد خودشو و خانواده‌اش سوار شدند و رفتند بيمارستان، دکتر پرسيد؛ پس مريض کو؟ گفتند؛ پشت سر دارند با وانت نيسان ميارندش!

 


رئيس‌جمهور و اعضاي کابينه در حاشيه جلسه هيئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنان پاسخ دادند.
«محمود احمدي‌نژاد» رئيس‌جمهور اسلامي ايران در پاسخ به سوالي درباره نتيجه رايزني‌هاي خود براي تاييد صلاحيت اسفنديار رحيم مشايي گفت: ما همچنان به لطف خداوند اميدواريم.
وي در پاسخ به سوال ديگري درباره اينکه آيا دولت از «سعيد جليلي به عنوان کانديداي مورد حمايت خود در انتخابات بعدي حمايت مي‌کند، تنها سکوت کرد.
وزير کشور: تشکيل ستاد امنيت انتخابات کشور
«مصطفي محمدنجار» پس از پايان جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاري جلسه معاونين سياسي و امنيتي که روز سه‌شنبه در وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: در اين جلسه و ديگر جلسات مسائل به صورت ريز بررسي و کارها به خوبي پيش مي‌رود و همه دست‌اندرکاران کمک خواهند کرد تا شور و نشاط انتخاباتي ايجاد شود ولي به هر ترتيب در حال حاضر آمادگي‌ها در اوج خود وجود دارد.
وي در ادامه به بيان توصيه‌هايي به کانديداها و هوادارانشان پرداخت و گفت: سياه‌نمايي چيز خوبي نيست. کانديداها بايد ايجابي صحبت کنند و قانون را در نظر بگيرند و ما هم در اجراي قانون با هيچ کس رودربايستي نداريم.
نجار در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا، درباره نحوه و چگونگي بستن مرزها در زمان انتخابات گفت: الحمدالله کشور ما از نظر امنيتي وضعيت بسيار خوبي دارد و امنيت ما اصلا مردمي است و مردم خودشان مراقب هستند و ما خيلي به اقدامات خاص نياز نداريم، اما هوشياري‌هاي لازم وجود دارد و اگر جايي لازم باشد تا مرزي بسته شود اين کار انجام خواهد شد.
وي با مورد توجه قرار دادن تشکيل ستاد امنيت انتخابات کشور تصريح کرد: نيروهاي مربوطه تدابير لازم را پيش‌بيني کردند و در مباحث امنيتي جاي هيچ گونه نگراني وجود ندارد.
خبرنگاري درباره اظهارات اخير وزير امور خارجه فرانسه مبني بر اين که در ايران بايد انتخابات آزاد برگزار شود از نجار سوال کرد که وي در پاسخ يادآور شد: آنها بايد يک فکري به حال خودشان بکنند؛ چرا که مشکلات عديده‌اي گريبانگير آنهاست. کشور ما آزاد است و همه نهادهاي موجود در کشور از انتخابات برآمدند.
وي همچنين گفت: هم‌اکنون که در مرحله تبليغات کانديداهاي انتخابات رياست‌جمهوري هستيم، کارها به خوبي پيش مي‌رود و تبليغات انتخابات شورا نيز از 16 خرداد آغاز خواهد شد.
ادامه سفرهاي استاني احمدي‌نژاد بعد از انتخابات
«سيد حسن موسوي» رئيس دفتر رئيس‌جمهور در پايان جلسه هيئت دولت و در پاسخ به سوالي درباره متوقف شدن سفرهاي استاني گفت: اين سفرها متوقف نشده است و تا آخرين استان ادامه خواهد يافت.
وي افزود: تنها به دليل مشغله کاري استانداران براي برگزاري انتخابات قرار شده که روند سفرهاي استاني به بعد از انتخابات موکول شود.
رئيس‌ دفتر رئيس‌جمهور ادامه داد: قطعا اين سفرها پس از انتخابات طبق روال قبلي خود ادامه مي‌يابد.
چيزي براي پنهان کردن
از آژانس نداريم
«فريدون عباسي» رئيس سازمان انرژي اتمي در پايان جلسه هيئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره گزارش اخير رسانه‌هاي غربي و همچنين رئيس آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره افزايش تعداد سانتريفيوژها گفت: تمام پيشرفت‌هاي ما چه در حوزه سانتريفيوژها و چه در بحث رآکتور اتمي اراک، طبق نظارت آژانس بوده است و هيچ موردي براي پنهان کردن وجود ندارد.
وي افزود: در گزارش آژانس نيز مقدار مواد غني شده و همچنين تعداد سانتريفيوژها ذکر شده است و در گزارش آقاي آمانو به دقت تشريح شده است.
تقدير ضرغامي
از سعه صدر دولت در قبال انتقادات نامزدها
«عزت‌الله ضرغامي» پس از پايان جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال که با توجه به انتخابات رياست‌جمهوري نقدهاي زيادي از سوي کانديداهاي رياست‌جمهوري به عملکرد دولت‌هاي نهم و دهم در رسانه ملي پخش مي‌شود و برنامه صدا و سيما براي پاسخگويي دولت به اين مباحث چيست؟ از سعه صدر دولت در مقابل انتقادات نامزدهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري تقدير و تشکر کرد.
رئيس رسانه ملي افزود: امروز در جلسه هيئت دولت در اين خصوص بحث شد و رئيس‌جمهوري با سعه صدر از اين انتقادات استقبال کرده و حتي از ما خواستند که اين برنامه‌ها در چند نوبت براي مردم پخش شود.
ضرغامي در پاسخ به اين سوال که آيا فرصت پاسخگويي براي دولت هم فراهم خواهد شد يا خير؟ گفت: با توجه به زمان محدود تبليغات انتخاباتي زمان لازم براي پاسخگويي به اين انتقادات پس از پايان تبليغات انتخابات رياست‌جمهوري وجود خواهد داشت.

 


در جلسه ديروز هيئت دولت به 4 تن از مديران و همسر شهيد اسدالله لاجوردي نشان خدمت و ايثار اهدا شد.
در جلسه روز چهارشنبه هيئت وزيران براساس مصوبه دولت و براساس اصل 129 قانون اساسي به 4 تن از مديران و همچنين همسر شهيد لاجوردي نشان درجه2 و 3 خدمت و درجه 2 ايثار اهدا شد.
علي حاجي‌خاني مديرکل اعطاي نشان‌هاي دولتي به خبرنگاران گفت که در جلسه هيئت دولت به محمد صفري سفير ايران در چين نشان درجه 2 خدمت اهدا شد.
وي افزود: اسدالله اسديان مديرعامل توزيع برق خوزستان، محمدعلي زنجيره‌اي معاون توسعه منابع انساني وزارت دادگستري و شهريار افندي‌زاده رئيس سازمان راهداري کشور نيز نشان درجه 3 خدمت گرفتند.
به گفته مديرکل اعطاي نشان‌هاي دولتي خانم زهرا گل‌گل همسر شهيد اسدالله لاجوردي از چهره‌هاي مبارز انقلاب و رئيس اسبق زندان اوين که به دست منافقين کوردل ترور شد، نشان درجه2 ايثار اهدا شد.
رئيس‌جمهور: امام‌خميني احياگر انسان معاصر بود
همچنين به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، محمود احمدي‌نژاد روز چهارشنبه در جلسه هيئت دولت با اشاره به اينکه در آستانه چهاردهم و پانزدهم خرداد و ايام ارتحال بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي قرار داريم، گفت: نقش، وجود، انديشه و حرکت امام راحل(ره) براي جامعه بشري هديه‌اي الهي در دوره ما بود.
وي اظهار داشت:‌ امام‌خميني(ره) احياگر انسان معاصر، حق و حقيقت و انديشه توحيد، عدالت و پاکي در دوره معاصر است؛ امام حقيقتا مردي خدايي و آسماني بود که از مرزهاي منيت و خودپرستي، عبور کرده و بسياري از حجاب‌ها از برابر چشم او کنار رفته بود.
رئيس‌جمهور خاطرنشان کرد: همگان با کلام امام(ره) احساس آشنايي مي‌کردند، چرا که او يک رهبر مردمي به معناي واقعي بود، که عميقا به عواطف، انديشه‌ها، ايمان و اراده مردم باور و اعتماد داشت و اين را در اتصال به آسمان و امام عصر(عج) دريافته بود.وي با بيان اينکه امام‌خميني (ره) در برابر همه زياده‌خواهي‌هاي داخلي و خارجي با تکيه و ميدان دادن و باور به مردم ايستادگي کرد، گفت: امام راحل(ره) تراز و اعتقاد نقش ملي ملت را ارتقا داد و روح آزادگي را در ميان ملت‌هاي جهان دميد و امروز ياد و نام او در جهان و در ميان ملت‌ها مي‌درخشد.
احمدي‌نژاد خاطرنشان کرد: امام(ره) آمد و افول امپراطوري‌ها را در جهان فرياد زد و راه نجات ملت‌ها را تبيين نمود و در اين راستا همه بشريت تا آخر مديون و مرهون راه امام(ره) خواهند بود.
لازم به ذکر است، در جلسه ديروز هيئت دولت در خصوص مسائل و موضوعات گوناگون کشور بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت و تصميماتي توسط اعضاي دولت اتخاذ شد.براساس مصوبات ديروز هيئت دولت به سازمان نظام پرستاري اجازه تاسيس مرکزي جهت آموزش به منظور ارائه خدمات به پرستاران خارج از مراکز درماني و صدور پروانه کار براي خادمان اين حوزه داده شد و مقرر شد در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي معاونت پرستاري ايجاد گردد.
همچنين با تصويب هيئت وزيران مقرر شد تعرفه پرستاري در شوراي عالي بيمه سلامت مورد بررسي و تصويب قرار گيرد.

 


نماز جمعه اين هفته تهران به امامت حجت‌الاسلام صديقي در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي ستاد نماز جمعه، اين مراسم از ساعت 40/11 در دانشگاه تهران آغاز مي‌گردد و سپس دکتر مهدي اخوان دبير شوراي عالي و رئيس مرکز ملي فضاي مجازي و حجت‌الاسلام سيد ابراهيم رئيسي معاون اول رئيس قوه قضائيه پيش از خطبه‌ها به ايراد سخنراني مي‌پردازند.

 


ارگان حلقه لندن ضمن دعوت علني فتنه‌گران به نفاق از آنها خواست امام (ره) و رهبري را مقابل هم نشان دهند، هرچند که با امام مسئله دارند!
جرس از فتنه‌گران خواست همان‌گونه که قرآن را قبول ندارند اما با توجه به نفوذ دين و مذهب، قرآن را تحريف مي‌کنند تا عقايد خود را جا بيندازند، همين کار را هم با گفتمان امام انجام داده و پس از تحريف، آن را مقابل رهبري نشان دهند.
سايت وابسته به طيف فراريان مشارکت، کديور و مهاجراني و طيفي از اعضاي گروهک نهضت آزادي و ملي-مذهبي در اين نوشته که با عنوان «آيت‌الله خميني در برابر آيت‌الله خميني» منتشر شده مي‌نويسد: ايران محتاج نظريه‌اي مناسب با فضاي سياسي خود در زمينه‌گذار است. به نظر مي‌رسد گذار به دموکراسي در ايران بر گسل عميق شدن شکاف ميان شاگردان و اطرافيان درجه اول آيت‌الله خميني رخ خواهد داد.
جرس با اشاره به رويه کساني چون هاشمي، خاتمي، موسوي و کروبي و تقابل آن با نظر رهبر انقلاب و شوراي نگهبان مي‌نويسد: يک دسته از شاگردان آيت‌الله خميني همراه آقاي خامنه‌اي هستند. دسته ديگر در عرض چند سال (خصوصا جنبش سبز) به دموکراسي‌خواهي نزديک‌تر و نزديک‌تر مي‌شوند. مهمترين افراد در اين دسته دوم ميرحسين موسوي، مهدي کروبي، هاشمي رفسنجاني، خاتمي و بيت آيت‌الله خميني هستند. به نظر مي‌رسد استراتژي دموکراسي‌خواهان بايد مانور دادن بر روي اين شکاف باشد. بايد کمک کرد که تمايز اين دو دسته هر روز واضح‌تر شود، و به تمايز استبداد - دموکراسي بدل شود. در اين ديد نبايد با آيت‌الله خميني همان معامله‌اي را کرد که با آقاي خامنه‌اي مي‌کنيم. آقاي خميني را بايد به عنوان بخشي از تاريخ اين کشور نقد کرد، منتها توجه کرد که او به همراه بيتش همچون متني است که دو قرائت هرمنوتيکي کاملا متضاد از آن مي‌شود کرد، و دموکراسي‌خواهان قرائت دموکراتيک را بر مي‌گزينند.
ارگان حلقه لندن با بيان اينکه بايد انديشه خميني را با استفاده از همان انديشه از بين برد، مي‌نويسد: اين نظريه البته احتياج به صيقل خوردن دارد. البته که دموکراسي تعريف مشخص دارد و يحتمل دموکراسي ديني بي‌معناست. با اينحال به نظرم آقاي خميني و مجموعه سخنان او در سياست ايران در وضعيت کنوني حکم متن مقدس قرآن يا انجيل براي مسلمانان يا مسيحيان را دارند. در قرآن و انجيل هم آياتي داريم که به خونريزي و قتل تشويق مي‌کنند (و قاتلو هم حتي لا تکون فتنه) و هم آياتي که به رحمت و بخشش و نوعي انسانگرايي توصيه مي‌کنند، يک راه برخورد با اين متون اين است که نگاهي ذات‌گرا به قرآن يا انجيل داشته باشيم و بگوييم اين متون کلا توليدکننده خشونت‌اند، يک راه ديگر هم اين است که همچون نوانديشان ديني بر آيات انسانگرايانه اين متون مقدس بيشتر تاکيد کنيم و به عنوان مثال آيات طرفدار جهاد و خونريزي را تاويل کنيم (مثلا آنها را فقط مربوط به زمان خاص نزولشان بدانيم). در يک جامعه مذهبي روش دوم بيشتر جواب مي‌دهد.
جرس در توضيح پيشنهاد خود اضافه مي‌کند: محتملا در وضعيت خاص ايران تا اطلاع ثانوي «آيت‌الله خميني» حکم متن مقدسي را دارد که بايد آنرا به نفع خود تاويل کرد. هيچ انديشيده‌ايم چرا عده زيادي در ميان انديشمندان دنيا از لاک گرفته تا مارتين لوترکينگ و سروش و مجتهد شبستري کوشيده‌اند بگويند دين با دموکراسي يا حقوق بشر سازگار است، بجاي اينکه بر تضاد اين دو به نحوي ذاتگرايانه انگشت نهند؟ يکي از توجيه‌هاي مهم اين رويکرد آن است که توجه شود دين از منظر هويتي براي بسياري از انسانها مهم است، و بر اين اساس بهتر است دموکراسي‌خواهان يا حقوق بشر دوستان بجاي آنکه خود را در برابر دين قرار دهند، از نيروي آن استفاده کنند. هکذا است داستان آقاي خميني در وضعيت بغرنج کنوني ما در ايران.
نويسنده ادامه مي‌دهد: «قرار نيست دموکراسي را با معيار سخنان آقاي هاشمي وخاتمي بسنجيم. البته که دموکراسي معيارهايي مستقل دارد. بلکه قرار است کوشش کنيم شکاف طرفدار دموکراسي - استبداد را عميق‌تر کنيم. در اين نگاه اصلاح‌طلباني چون هاشمي يا خاتمي را در حال شدن و تغيير به واسطه فشار از سوي بدنه حامي‌شان نگريسته مي‌شوند نه هويت‌هايي لزوما ثابت. براي اين شدن و تغيير البته ايشان را بايد مورد خطاب قرار داد و صريحا نقد کرد. تغييرات ميرحسين و کروبي و رهنورد پس از جنبش سبز بهترين مثالهاي امکان چنان تغييري است.»

 


تدبير شوراي نگهبان و به هم خوردن نقشه انتخاباتي اپوزيسيون باعث بروز مباحث اختلافي در ميان مخالفان شده است.
برخي از اين محافل معتقدند بايد انتخابات را تحريم کرد و گروهي ديگر قائل به حضور در عرصه انتخاباتند. مرتضي-ک از اعضاي پاريس‌نشين گروهک ملي-مذهبي در «نداي سبز» نوشت: پس از عدم امکان نامزدي خاتمي و رد صلاحيت هاشمي تلاش براي ادامه حضور در انتخابات، بايد از زاويه «هزينه-فايده» کنش مورد داوري قرار گيرد. آيا عارف و روحاني امکان ايجاد موج اجتماعي دارند؟ آيا از جذابيت‌هاي لازم براي جلب حداکثري آرا برخوردارند؟ و فراتر از اين همه، وقتي نامزدي هاشمي مورد تاييد شوراي نگهبان قرار نمي‌گيرد، آيا شاهدي دال بر عدم مخالفت مرکز ثقل قدرت با پيروزي روحاني و عارف وجود دارد؟ آيا تماميت‌خواهان مسلط در ساختار سياسي قدرت به آنان اجازه پيروزي در انتخابات خواهند داد؟ پاسخ نگارنده به اين پرسش‌ها، و سوال‌هاي مشابه، يک سر «منفي» است.
علي‌اصغر رمضانپور معاون وزارت ارشاد در دوره مهاجراني نيز که اکنون با بي‌بي‌سي همکاري مي‌کند، معتقد است: با رد صلاحيت هاشمي، شرکت در انتخابات ضربه‌اي مهلک به جنبش‌سبز است. نمي‌توان از حسن روحاني و محمدرضا عارف انتظار داشت تا آنجا شهامت داشته باشند که خود را از اين نمايش شرم‌آور بيرون بکشند اما نمي‌توان ساده‌انگاري کساني را هم ناديده گرفت که هنوز فکر مي‌کنند با حمايت از اين دو مي‌توانند موي دماغي براي آزار نظام باشند. اصلاح‌طلبان مسئوليتي بزرگ پيش رو دارند. آنها يا خود را از اين صحنه‌سازي خطرناک بيرون خواهند کشيد و يا با تن دادن به اين صحنه‌سازي خطرناک، آخرين قربانيان سناريوي انتخاباتي حاکميت خواهند بود.
اما «مهران-ک» همکار نشريات زنجيره‌اي در فيس‌بوک خود نوشت: بر اين گمانم که از شوک رد صلاحيت رفسنجاني بيرون بياييم و ديگر بحث صلاحيت‌ها را تمام شده بدانيم. اشکال ما اين است که بازي سياست را براي خود و حريف بازي مرگ و زندگي مي‌کنيم. سياستمداران ما و به تبع آن ما عوام با يک غوره سردمان مي‌شود با يک مويز گرم. بايد در صحنه ماند و حتي در رقابت حداقلي شرکت کرد. نهايتا مثل تيم فوتبال مالديو مي‌شويم ديگر. خداحافظي در اين شرايط مسئوليت‌گريزي است. ما در سياست بايد با اين ضرب‌المثل افغاني «يا تخت يا تابوت» خداحافظي کنيم.
از سوي ديگر وبسايت بي‌بي‌سي فارسي، اصلاح‌طلبان را درگير مسئله‌اي سخت توصيف کرد و نوشت: يک سناريو، سناريوي دو قطبي است که در آن وارد انتخابات مي‌شوند اما نه به قصد پيروزي. و مي‌دانند که امکان پيروزي به آنها نخواهند داد. هدف آنها بيدار کردن آراي خاموش است. سناريوي ديگر بازگشت آرام به درون نظام از طريق شرکت در انتخابات با ريسک پايين است که سازش و بازگشت به نظام را مي‌طلبد. اينجا ائتلاف تن به يک سازشکاري تاريخي مي‌دهد. با اينکه رهبران سبز در حصرند، با اينکه مطبوعاتشان زيرتيغ سانسورند و با اينکه احزابشان را مهر و موم کرده‌اند، مي‌آيند که سازش کنند. فراتر از آن مي‌آيند که بدون نامزد ارشد و با آگاهي به احتمال «مهندسي» آرا در انتخابات شرکت کنند و حتي شکست بخورند. اين هزينه و قيمتي است که بايد بپردازند تا به صحنه سياست بازگردند.
بي‌بي‌سي مي‌افزايد: اگر ائتلاف ميانه‌روها و اصلاح‌طلبان اصل کنار گذاشتن تحريم را يکبار در مورد هاشمي بکار گرفت، چرا از همين قاعده دوباره استفاده نکند و چرا پشت سر يکي از نامزدهاي ديگر جمع نشود؟ چرا از فرصت به فرصت نرود و موج اول را به موج دوم تبديل نکند؟ ولي مشکل اين سناريو براي ائتلاف کم نيست. حداقل سه مشکل را مي‌توان شمرد: يکي، ضعف نامزدهاي باقي‌مانده، دوم، احتمال «مهندسي» راي و سوم، مشکل وحدت در صفوف خودشان.

 


عضو مرکزيت گروهک منحله فدائيان خلق خواستار تحريم انتخابات شد. علي کشتگر مي‌گويد با حذف هاشمي و مشايي ديگر هيچ توجيهي براي شرکت در انتخابات باقي نمي‌ماند و به اعتقاد من با اين وضعيت رفتن به پاي صندوق‌هاي راي هيچ تغييري حاصل نمي‌شود و همان معناي بيعت مجدد با رهبر جمهوري اسلامي را مي‌دهد.
وي ضمن مقاله‌اي در وب‌سايت گروهک ملي-مذهبي نوشت: ديگر از طريق انتخابات نمي‌توان حاکميت را غافلگير کرد: با حذف هاشمي و مشايي، رقابت ميان جناح‌هاي رژيم که اپوزيسيون را به بازي در زمين بد و بدتر دعوت مي‌کرد تمام مي‌شود.
کشتگر در تحليلي علت تظاهر اپوزيسيون به حمايت از هاشمي خاطرنشان کرد که در غياب يک نيروي اپوزيسيون بالفعل، ناچار بايد از چهره‌هاي اصلاح‌طلب دنباله‌روي کرد و اين خود نشانه ضعف اپوزيسيون است که به يکي از چهره‌هاي جمهوري اسلامي اميد مي‌بندد.
وي با ابراز ناراحتي از رسيدگي دقيق شوراي نگهبان به صلاحيت نامزدها نوشت: مخالفان بايد از مردم بخواهند از انتخابات فرمايشي دوري کنند و سياهي لشکر نشوند.
وي در عين حال با استقبال از اقدام خاتمي و هاشمي مي‌گويد اکنون جبهه‌اي مخالف از درون حاکميت تا نيروهاي ‌راديکال و اپوزيسيون تشکيل شده و اگر خاتمي و هاشمي اقدام نمي‌کردند اين اتفاق نمي‌افتاد.

 


«حزب‌الله موشک‌هاي قدرتمند و پيشرفته‌اي به دست آورده که گنبدآهنين اسرائيل نمي‌تواند با تهديدهاي آن مقابله کند.»
روزنامه صهيونيستي جروزالم پست، اين ارزيابي را در گزارشي به قلم يوسي ميلمان رسوف‌هاشاوا منتشر کرد و خبر داد انواع تسليحات ايراني و سوري به لبنان منتقل شده و اکنون در خدمت حزب‌الله لبنان قرار دارد.‌ آنها تشکيلات اطلاعاتي- نظامي اسرائيل را فريب داده‌اند. اکنون 2 دهه از تأمين سلاح براي حزب‌الله مي‌گذرد. اين کار از زمان حافظ اسد آغاز شد و در دوره بشاراسد ادامه يافت و پس از جنگ سوريه به اوج رسيد.
جروزالم پست مي‌افزايد: بشار اسد بارها سيدحسن نصرالله را مورد تحسين قرار داده و او را الگوي خود مي‌داند. پيش از اين محموله‌هايي شامل موشک‌هاي زمين به زمين اسکاد و موشک‌هاي دقيق «فاتح 110» به دست حزب‌الله رسيده است. اين موشک‌ها به حزب‌الله توانايي حمله به بيشتر مناطق اسرائيل از جمله مرکز تحقيقات هسته‌اي «ديمونا» را داد.
اين روزنامه صهيونيستي در ادامه خاطرنشان کرد: غير از موشکهاي اسکاد، موشک‌هاي جديد و دقيق‌تري مانند موشک‌هاي ام 600 و موشک‌هاي هدايت‌شونده فاتح 110 با برد 200 کيلومتر که ترکيبي از کلاهک يک تني با دقت بسيار بالا و برد زياد دارد به حزب‌الله داده شده و توانايي‌هايي را به اين گروه مي‌دهد که پيش از آن نداشتند، اين توانايي شامل پرتابي دقيق به مواضع راهبردي مانند فرودگاه‌ها، مراکز حساس، نيروگاه‌ها و غيره مي‌باشد. سامانه‌هاي دفاعي اسرائيل يعني گنبد آهنين و پيکان، نمي‌توانند با اين تهديد مقابله کنند.
در حالي که منابع صهيونيستي پيش از اين از وجود حداقل 70 هزار فروند موشک پيشرفته در زرادخانه‌هاي ارتش حزب‌الله خبر داده‌اند. جروزالم پست تأکيد مي‌کند دامن زدن به جنگ نظامي در سوريه باعث شد عملاً بخشي از سلاح‌هاي پيشرفته ارتش سوريه به جنوب لبنان در مرزهاي فلسطين اشغالي منتقل شود و اين خود يک تهديد جديد است.

 


«در هفته‌اي که پليس شهر استکهلم، از نيروهاي پليس شهرهاي ديگر از جمله يوتبوري و مالمو براي فرو نشاندن اعتراضات و آشوب‌هاي خياباني تقاضاي نيروهاي کمکي کرده بود، حدود شصت و پنج عضو اپوزيسيون بعد از کنفرانس‌هاي استکهلم1، بروکسل و پراگ در سالن ساختمان جنبي پارلمان سوئد جمع شدند.»
عبدالستار دوشوکي از مخالفان مقيم خارج با انتشار اين مطلب اعتراضي درباره نشست گروهي از عناصر ضد انقلاب در استکهلم نوشت: باني نشست حزب محافظه‌کار و دست راستي «مردم سوئد» است که شديداً از تشديد تحريم‌ها و بر روي ميز بودن گزينه‌هاي مختلف دفاع مي‌کند.
وي در اين نوشته که توسط برخي رسانه‌هاي اپوزيسيون نظير گويانيوز، راديو کوچه و اخبار روز منتشر شده تأکيد مي‌کند: حقيقت اين است که برگزارکنندگان اين کنفرانس از جمله شهريار آهي مدت‌هاي مديدي است که با شخصيت‌هاي سياسي سوئد از جمله فردريک مالم جهت تبيين اهداف پروژه «اتحاد براي دمکراسي در ايران» گفتگو و مذاکره داشته‌اند. طبيعتاً آقاي مالم نمي‌تواند بدون آگاهي از اهداف دست‌اندرکاران اين پروژه، هدف اين مجموعه کنفرانس‌ها را «آماده کردن بخشي از اپوزيسيون» براي روزي که تغيير فرا رسد، توصيف کند از منظر بسياري اين يعني پروژه «کرزاي‌پروري» و يا «چلبي‌سازي» به زبان ديپلماتيک و عرف سياسي مي‌باشد.
وي مي‌افزايد: شهريار آهي در اين نشست مدعي شد که «امروز شاهد اين هستم که سوئدي‌ها دلشان براي اين مي‌سوزد که در (ايران) و جاهاي ديگر اين (آزادي) و ارزش‌ها وجود ندارد.»
وي سوئد را نمونه نادري از دموکراسي در جهان خواند. در هفته‌اي که فرزندان پناهندگان و مهاجران به همراه هزاران جوان غيربومي که در سوئد به دنيا آمده‌اند، دست به شورش و قيام بر عليه «تبعيض» و «نابرابري» زده‌اند، شايد براي اداي مطلب متوسل به ادبيات متفاوتي مي‌شدم.
وي ادامه داد: گزارش‌هاي متعدد در مورد تبعيض و نابرابري در سوئد را مي‌توانيد در سايت بخش فارسي راديو بين‌المللي اين کشور بخوانيد. علاوه بر شورش‌هاي ضد تبعيض و نابرابري، تظاهرات، اعتراضات و اعتصاب غذاي پناهندگان در سوئد امري عادي و روزمره شده است. شهريار آهي که خود در سوئد زندگي مي‌کند نمي‌تواند از شورش و اعتراض و اعتصابات و تظاهرات (از جمله اخراج پناهجويان ايراني) بي‌خبر باشد. نگارنده براي شرکت‌کنندگاني که از کشورهاي ديگر خوشبختانه با تقبل هزينه توسط حاميان مالي نامعلوم و نامشخص در اين سلسله کنفرانس‌هاي زنجيره‌اي حضور بهم رسانده‌اند، احترام قائلم. اما بين دنياي اين ميهمانان خوشبخت در پارلمان سوئد و شوربختي و دنياي تلخ و تجربه روزمره قربانيان تبعيض و اعتصاب‌کنندگان تفاوت از زمين تا آسمان است.
يادآور مي‌شود در نشست اخير ضد انقلاب در استکهلم چهره‌هاي بد سابقه‌اي نظير شهريار آهي، رضا خادم، حسن شريعتمداري، محسن سازگارا، رمضان‌پور، فريدون احمدي، مجيد محمدي، عبدالله مهتدي (رئيس گروهک تروريستي کومله) نوري‌زاده و... حضور داشتند.
در همين حال روزنامه نيويورک تايمز در گزارشي ضمن اشاره به پيروزي‌هاي بزرگ ارتش سوريه در منطقه القصير نوشت: حزب‌الله يار کليدي ارتش سوريه در پيشروي‌هاي بزرگ و شکست گروه‌هاي مسلح است.
نيويورک تايمز افزود: بدون حمايت حزب‌الله، پيروزي در نبرد اخير امکان‌پذير نبود.
شبکه تلويزيوني فرانس 24 نيز در گزارشي تأکيد کرد: حزب‌الله نقش کليدي در عمليات القصير ايفا کرده و نقش پررنگي در پيروزي جديد ارتش سوريه داشته است.

 


صفحه (10)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10