(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


پنجشنبه 09  خرداد 1392 - شماره 20506

حديث دشت عشق
ميرآخوري و ياوري فعاليت خود را زير نظر دوستي مهر آغاز مي کنند
اعلام اسامي کادرفني تيم فوتبال جوانان سرمربي انتخاب نشد!
اخبار کوتاه از فوتبال
نمايندگان تکواندوي کشورمان در انتخابات بهترين‌هاي آسيا
بايد از امروز به فکر جام جهاني بود
بچيروويچ: خودم را ايراني مي‌دانم
دستگيري فوتباليست اهانت‌کننده به مسلمانان
موافقت مشروط با ادامه‌ حضور حدادي در آمريکا
يزداني در انتظار تأييد کميته پزشکي تيم ملي کشتي
جدا شدن امور فني کشتي آزاد و فرنگي
ورزشکار ايراني برنده جايزه اسپورت آکورد شد
   


به ياد شهيد «عباسعلي اعتباريان»
آخرين پيام را با خونم خواهم نوشت
سال 1346 آن زمان که گيسوي پريشان زمين را نسيم بهشتي صفت ارديبهشت، شانه مي‌زد، به زمينيان پيوست. به اشارت ايمان، نام حقيقت را با خويشتن زمزمه کرد و در خرابات معرفت، اوصاف بشري را ويران کرد.وضو که مي‌گرفت بر تربت کمال و توحيد نماز مي‌برد و چون نسيم، سوار بر بال فرشتگان از هزاران مانع مي‌گذشت و رشته هزاران علقه را مي‌گسست. به گاه آموختن وجود را به دست معمار دانايي سپرد تا بنايي استوار از معرفت پي ريزد. تا مقطع هنرستان، نقشي خوش بر جانش نشسته بود که با اوج‌گيري مبارزات مردمي که کوچه‌هاي دلشان را با شادي استقلال و آزادي ميهن آذين بسته بودند، به جمع آنان پيوست.عباس که در دل بيدارش شعله‌اي سرخ و اهورايي از جبهه را احساس کرده بود، پس از فراگيري فنون نظامي در پادگان «الغدير اصفهان»، قدم به خاک تفتيده و زخمدار جنوب نهاد. نزديک به چهار سال، با شرکت در عمليات‌هاي متعددي چون «بيت‌المقدس»، «محرم»، «خيبر» و «بدر» نام بلند عشق و حماسه را فرياد زد. يکبار نيز در عمليات«بدر»، مجروح گرديد و سرانجام، سال 1364 در عمليات «والفجر 8» در «فاو» به عرش‌نشينان پيوست.
فرازي چند از وصيت‌نامه شهيد:«...عزيزانم، نگذاريد عمر چند روزه دنيا شما را فريب دهد. بدانيد که آخرتي و معادي و قيامتي در پيش است و آنجا شناخته خواهيم شد من هم فقط به اين خاطر به جبهه آمدم که اسلام را در خطر ديدم. ناموس و حرمت اين کشور در خطر بود و امامم و رهبرم واجب دانست که به سوي جبهه‌ها بشتابم. آخرين سخنم و پيامم را با خونم خواهم نوشت و هشدار خواهم داد که اي مسلمين جهان! به هوش باشيد که اليس الصبح بقريب...»

 


سرويس ورزشي-
کادرفني تيم فوتبال جوانان در شرايطي معرفي شد که همچنان اين تيم از داشتن سرمربي محروم است.
پس از ماه‌ها بلاتکليفي بالاخره تکليف کادرفني تيم ملي فوتبال جوانان مشخص شد و با تصميم فدراسيون فوتبال رحيم ميرآخوري، يکي از مربيان باسابقه فوتبال پايه، هدايت تيم ملي جوانان را در بازي‌هاي مقدماتي قهرماني آسيا برعهده خواهد داشت. همچنين محمد ياوري به عنوان مربي آموزشي و حسين اينانلو به عنوان مربي دروازه‌بان‌ها براي اين کادر انتخاب شدند. مديريت‌ فني تيم جوانان را که کادرفني زيرنظر او فعاليت مي‌کند، علي دوستي‌مهر برعهده خواهد داشت که با تصميم فدراسيون به اين سمت منصوب شده است. طبق آخرين تصميم فدراسيون که در تعامل ميان دوستي‌مهر و ماجدي گرفته شده، او قرار است بر عملکرد کادرفني جديد تيم جوانان که به پيشنهاد خودش هم بودند، نظارت کند تا اين تيم آماده شده و حضور موفقي در مسابقات مقدماتي قهرماني آسيا داشته و به مرحله نهايي صعود کند. دوستي‌مهر معقتد است همين الان عمده بازيکناني را که بايد به اين تيم جوانان دعوت شوند، مي‌شناسد و وضعيت فني آنها را زير نظر دارد. بعد از بازي‌هاي مقدماتي آسيا و تقريبا پس از گذشت حدود يک‌ماه که جام‌جهاني نوجوانان در امارات هم برگزار شد، اين مربي به طور مستقيم پروسه استعداديابي و تشکيل تيم جوانان جديد را زيرنظر گرفته و هدايت آن تيم را برعهده خواهد داشت اينکه اسکلت تيمي نوجوانان فعلي به طور کامل به جوانان آتي منتقل شود، هنوز مشخص نيست و بعيد است مربيان از تجربه‌اي که بازيکنان نوجوانان در اردوها و مسابقات بين‌المللي به‌ويژه جام‌جهاني امارات به دست مي‌آورند به آساني بگذرد.
پروسه انتخاب کادر فني تيم ملي جوانان
پيش از اين معرفي کادرفني تيم جوانان جلساتي ميان روساي فدراسيون و ماجدي برگزار شده بود که هيچ‌گونه توافقي بر سر گزينه‌هاي پيشنهادي صورت نمي‌گرفت. البته فدراسيون در مقاطعي با گزينه‌هاي پيشنهادي از سوي ماجدي موافقت مي‌کرد اما مهم‌ترين مشکل تامين مبلغ قرارداد آنها بود که توافقي با مربيان – حتي آنهايي که ليگ برتري بودند - حاصل نمي‌شد.
چرا مهابادي انتخاب نشد؟
يکي از گزينه هاي ليگ برتري تيم جوانان داود مهابادي بود؛ ماجدي سرپرست کميته جوانان به طور ضمني با اين مربي که هدايت تيم دسته اولي مس سرچشمه را برعهده دارد، صحبت و او هم براي پذيرفتن اين مسووليت اعلام آمادگي کرد اما دو مانع بر سر توافق با مهابادي وجود داشت: اول اين‌که او سابقه خاصي از‌ کار با تيم‌هاي پايه و بازيکنان جوانان را ندارد که بخواهد چنين مسئوليتي را بپذيرد و دليل دوم و مهم‌تر براي فدراسيون تامين مبلغ درخواستي اين مربي بود. در حال حاضر اولويت تمامي برنامه‌ها و هزينه‌کردهاي فدراسيون معطوف به تيم ملي بزرگسالان شده تا بلکه بتوان پس از 8 سال به جام‌جهاني صعود کنيم.
رسانه اي شدن نام نناد نيکوليچ
اما نکته مهم در معرفي کادرفني تيم جوانان اين بود که برخي خبرگزاري هاي رسمي از جمله ايسنا، نام نناد نيکوليچ سرمربي اسبق و مربي پيشين تيم ملي جوانان که با باشگاه فولاد خوزستان همکاري مي‌کرد را به عنوان تمرين دهنده و آناليزور معرفي کردند. نام بردن از اين مربي در شرايطي بود که وي کارنامه روشني در فوتبال کشورمان ندارد و نداشتن تيم در ايران چنان عرصه را به نيکوليچ تنگ کرده که حاضر شده قراردادش به جاي دلار با ريال امضاء کند! کاري که هيچ مربي خارجي تا به امروز انجام نداده است. اما ميرشاد ماجدي سرپرست کميته جوانان در گفت و گو با خبرنگار کيهان ضمن رد خبر حضور نناد نيکوليچ در تيم جوانان يادآور شد که فدراسيون قراردادي با اين مربي کروات امضاء نکرده و قصد استفاده از وي را ندارد. ماجدي در صحبت هاي خود همچنين به اين نکته تاکيد کرد که تيم فوتبال جوانان سرمربي ندارد و با اين کادر به کارخود ادامه مي دهد تا پس از عبور از مرحله مقدماتي ، رسما سرمربي آن معرفي شود.

 


ممنوع الفعاليت شدن 13 باشگاه ليگ برتري
طبق راي کميته انضباطي 13 باشگاه فوتبال به دليل داشتن بدهي ممنوع‌الفعاليت شدند. دراين ليست نام باشگاه هاي پرسپوليس ، استقلال تهران، مس کرمان، ملوان بندرانزلي، سايپا تهران، پيکان تهران، آلومينيوم هرمزگان، راه‌آهن تهران، ذوب‌آهن اصفهان، صنعت نفت آبادان، صباي قم، تراکتورسازي تبريز و گهر زاگرس دورود ديده مي شود. طبق اعلام کميته انضباطي، تيم‌هايي که نام‌شان در مطلب فوق اعلام شده است، در زمان نقل و انتقالات فصل جاري از دريافت هرگونه خدمات فوتبال محروم و تا زماني که نسبت به کسب رضايت شکات اقدام نکرده‌اند، محروميت‌ها به قوت خود باقي است.
استقلال 10 ميليارد از وزارت ورزش مي‌خواهد
فتح الله زاده مديرعامل استقلال در خصوص آخرين شرايط اين باشگاه گفت: استقلال براي حضور مقتدرانه در رقابتهاي فصل آينده ليگ قهرمانان آسيا و همچنين ليگ برتر و حذفي نياز دارد به خوبي تقويت و آماده شود. من در فصل گذشته حدود 10 ميليارد تومان از بودجه مورد نياز باشگاه استقلال را فراهم کردم و وزارت ورزش نيز بايد معادل اين رقم به باشگاه استقلال بودجه بدهد. وي همچنين در بخش ديگري از گفت و گوي خود جدايي منتظري از استقلال را قطعي دانست.
نيلسون در پرسپوليس ماندني شد
دروازه‌بان برزيلي پرسپوليس که فصل گذشته عملکرد خوبي در اين تيم داشت و خيلي زود در ميان هواداران محبوب شد، ديروز براي مذاکره مجدد با مسئولان باشگاه پاي ميز مذاکره نشست و براي تمديد قرارداد به توافق رسيد. سرمربي پرسپوليس در تماس تلفني که با مدير برنامه‌هاي نيلسون داشت، اعلام کرد اين دروازه‌بان را براي فصل بعد مي‌خواهد و روي او حساب مي‌کند.
تراکتورسازي مشتري جديد علي کريمي
مديرعامل تراکتورسازي از تمايل باشگاهش براي جذب علي کريمي خبر داد و گفت: تبريز خانه کريمي است و اگر بپذيرد که به تراکتورسازي بپيوندد، باعث افتخار ما خواهد بود.
جمشيديان به تراکتورسازي پيوست
احمد جمشيديان که فصل دوازدهم ليگ برتر فوتبال در سپاهان توپ مي‌زد، با قراردادي يک ساله به تراکتورسازي تبريز پيوست تا به همراه اين تيم در ليگ برتر و ليگ قهرمانان آسيا حضور پيدا کند.
انتقادات مايلي کهن از شرايط پرسپوليس و تيم ملي
محمد مايلي کهن در دور تازه انتقادات خود از مسئولان باشگاه پرسپوليس گفت: اگر انتخاب سرمربي پرسپوليس بر اساس مطالعه بود کسي را انتخاب نمي کردند که به خاطر طلبش از پرسپوليس از اين باشگاه شکايت کرده باشد. رويانيان گفته است ما براي سرمربيگري پرسپوليس مطالعات زيادي کرديم.من فکر کردم کشوري به ايران حمله کرده و در حال جنگ هستيم که رويانيان چنين حرفهايي زده است.من 14 سال براي پرسپوليس بازي کردم و الان هم طرفدار اين تيم هستم.هر کجا مي روم تنها هستم و کساني بايد امور پرسپوليس را برعهده بگيرند که بادي گارد دارند نه من.شايد در آن دنيا،سرمربي پرسپوليس شوم و شايد هم آنجا راي گيري کنند وباز هم من راي نياورم. وي درباره شرايط تيم ملي هم گفت:واقعا نگران تيم ملي شدم.انتخاب ناگهاني وينگادا به عنوان دستيار کي روش و اينکه او قرار است روي نيمکت تيم ملي بنشيند من را نگران کرده است.در کشورهاي جهان پنجم هم چنين اتفاقاتي رخ نمي دهد.
نامه‌اي در مورد نقل‌وانتقال بازيکنان
مهدي تاج با ارسال نامه‌اي به باشگاه‌ها در مورد عقد قرارداد با بازيکنان تذکراتي را مطرح کرد. در اين نامه آمده: بازيکنان نمي‌توانند همزمان با دو باشگاه قرارداد منعقد کرده و ثبت نام شوند؛ در اين صورت محکوم به بازپرداخت مبالغ دريافتي بوده و بر اساس مقررات غرامت و جريمه خواهند شد. ضمنا باشگاه‌ها موظفند از عقد قرارداد و به کارگيري بازيکناني که وضعيت قراردادي آنها روشن نيست، خودداري کنند.
مذاکره استقلال با نوري
باشگاه استقلال براي جذب پژمان نوري دست به کار شد. نوري روز گذشته در دفتر فتح الله زاده حاضر شد و گفت: آمده‌ام شرايط استقلال را بسنجم. بايد با مسئولان اين تيم صحبت کنم تا اگر به جمع‌بندي نهايي رسيدم با اين تيم قرارداد ببندم. من اهل بازارگرمي نيستم و از پرسپوليس، سپاهان و ديگر تيم ها هم پيشنهادي نداشته‌ام.

 


فدراسيون تکواندو از ميان سه گزينه خود براي حضور در جمع بهترين هاي آسيا محمد باقري معتمد را به اتحاديه آسيا معرفي مي‌کند. در بخش انتخاب برترين مربي هم حسن ذوالقدر به عنوان نماينده ايران شانس زيادي براي قرار گرفتن در جايگاه بهترين مربي قاره‌کهن را دارد.
انتخابات بهترين‌هاي تکواندو قاره‌کهن اواخر خردادماه در حاشيه رقابت‌هاي قهرماني نوجوانان آسيا در اندونزي برگزار خواهد شد و فدراسيون تکواندو کشورمان اميدوار است در چند بخش عنوان بهترين‌هاي آسيا را کسب کند. در همين رابطه فدراسيون تکواندو پس از بررسي نتايج و شرايط تکواندوکاران کشورمان محمد باقري معتمد را براي معرفي به اتحاديه آسيا انتخاب کرد.اما در بخش مربيان شانس حسن ذوالقدر از ساير مدعيان بيشتر است. دبير فعلي فدراسيون تکواندو در 5 دوره مسابقات قهرماني جهان، 5 دوره مسابقات قهرماني آسيا، سه دوره بازيهاي آسيايي و سه دوه المپيک سکان هدايت تيم ملي را برعهده داشته است. انتخابات بهترين‌هاي آسيا 28 خردادماه در جاکارتاي اندونزي برگزار مي‌شود.

 


سرمربي تيم ملي بسکتبال مي گويد: درست است اصليتم اسلوونيايي است، اما خودم را يک ايراني مي‌دانم.
تمرينات تيم ملي بسکتبال از روز سه شنبه در سالن آزادي تهران برگزار شد و ملي‌پوشان دعوت شده زير نظر کادر فني به تمرين پرداختند.پيش از آغاز اين تمرين مهمد بچيروويچ، سرمربي تيم ملي در جمع ملي‌پوشان اظهار داشت: وارد مرحله جديدي شديم. هدف ما فقط قهرماني در آسيا نيست و بلکه بايد از امروز به جام جهاني و رقابت‌هاي آينده فکر کرده و با برنامه ريزي درست پله پله براي رسيدن به اهداف مورد نظر حرکت کنيم. مسابقات آسيايي فرصت خوبي براي تمام بازيکنان است و از اين حيث در کنار با تجربه ها از حضور جوانترها هم استفاده خواهد شد. وي گفت: يک سال است در کنار شما هستم و از صميم قلب و با تمام توانم با شما همراه خواهم بود و با وجود اينکه اسلوونيايي هستم، اما خودم را يک ايراني مي‌دانم و براي دفاع از اعتبار ايران در ميادين بين المللي تلاش خواهم کرد. سطح توانايي بازيکنان و داوران ايراني بسيار بالاست و زماني که بسکتبال ايران را با کشور خودم مقايسه مي‌کنم، تفاوت چنداني نمي‌بينم.بچيروويچ در پايان صحبت هايش از بازيکنان خواست تا نظم و انضباط را در طول اردو به بهترين شکل رعايت کرده و با صد در صد توان و انرژي در تمرينات شرکت کنند. از طرفي خواسته هاي خود را از طريق صمد نيکخواه بهرامي، کاپيتان تيم ملي و نماينده بازيکنان با کادر فني در ميان بگذارند.تيم ملي بسکتبال 18 خرداد قرار است براي برپايي اردوي برون مرزي راهي ترکيه شود.مسابقات جام ملت‌هاي آسيا مردادماه در فيليپين برگزار مي‌شود.

 


پليس انگليس بازيکن ايرلندي باشگاه ويتون آلبيون را به خاطر اظهارات توهين آميزش به مسلمانان بازداشت کرد.
هفته‌ گذشته در رخدادي تلخ در لندن سربازي انگليسي با ضرب‌هاي چاقوي دو مرد کشته شد. انگليسي‌ها اين حادثه را تروريستي خوانده و آن را به يک شبکه تروريستي نسبت دادند. اين رخداد باعث شد تا موج اسلام‌سيتزي در اين کشور بار ديگر افراطي‌ها را به تکاپو بيندازد.واکنش‌هاي تند به قتل اين سرباز انگليسي به جهان فوتبال هم کشيده شد. "شون توک"، بازيکن ايرلندي باشگاه ويتون آلبيون انگليس در واکنشي تند و غيرمنطقي خواستار آتش زدن مساجد بريتانيا و بريدن سر کودکان مسلمان شد! اين بازيکن ايرلندي گفت: بايد مساجد مسلمانان در بريتانيا تخريب و بمباران شود و سر تمام کودکان مسلمانان را بريد. سايت "ويال گل" انگليس به نقل از روزنامه‌ "ميرر" نوشت: پليس انگليس پس از سخنان وحشيانه اين بازيکن ايرلندي او را دستگير کرده است. رسانه‌هاي انگليسي سخنان اين بازيکن ايرلندي را "غيرمنطقي" خوانده و خواستار جريمه و محروميت او شدند. باشگاه ويتون آلبيون هم در بيانيه‌اي اعلام کرد که سخنان بازيکن ايرلندي اين تيم هيچ ربطي به باشگاه ندارد و او تنها نظر خود را بيان کرده است.

 


رييس فدراسيون دووميداني با اعلام اين که شوراي برون مرزي ادامه حضور حدادي را در آمريکا مشروط دانسته است، از مسوولان ورزش خواست تا نگاه ويژه اي به اين ورزشکار داشته باشند.
افشين داوري اظهار کرد: شوراي برون‌مرزي براي يک ماه با حضور حدادي در آمريکا موافقت کرده بود که در ابتدا هم ماهيانه 3 هزار دلار براي او فرستاديم. حالا هم شوراي برون مرزي حضور حدادي در آمريکا را مشروط اعلام کرده است، به طوري که اگر او در مسابقه‌هاي ملي شرکت کند، هزينه‌هاي حضورش پرداخت خواهد شد.وي درباره تماسي که افشارزاده، دبير کميته ملي المپيک با حدادي داشته است هم گفت: افشارزاده صحبت‌هايي را با حدادي داشته تا شرايط اين ملي‌پوش بهتر شود. البته من از جزئيات اين صحبت‌ها باخبر نيستم اما مي‌دانم که حرف‌هاي حدادي صددرصد احساسي بوده است. آن طور که مي‌دانم حتي پدر حدادي هم با او صحبت هايي داشته است. من هم از مسئولان مي‌خواهم که با نگاه ويژه‌اي به اين موضوع بنگرند. بالاخره او کار بزرگي انجام داده و يکي از بهترين ورزشکاران ماست. حدود يک هفته پيش گلايه هايي که نايب قهرمان پرتاب ديسک جهان از وضعيت خود در آمريکا مطرح کرد، براي ورزش ايران شوک برانگيز بود. هر چند مسوولان فدراسيون گفتند که اين حرف ها با نيت قلبي حدادي فاصله دارد و تاکيد کردند تلاش فدراسيون اين است تا براي دووميداني‌کاران اسپانسر و پشتيبان پيدا کنند.

 


کشتي‌گير ملي‌پوش ايران در المپيک لندن در انتظار نظر کميته پزشکي تيم‌هاي ملي کشتي براي حضور در مرحله نهايي رقابت‌هاي انتخابي است.
پس از مصدوميت رضا يزداني در المپيک لندن وي از ناحيه پا مورد عمل جراحي قرار گرفت و چند ماهي را دور از تشک کشتي بود، اما بعد از ماه‌ها مصدوميت تمريناتش را شروع کرد و تصميم به پوشيدن دوباره دوبنده تيم ملي در مسابقات جهاني گرفت.کادر فني تيم ملي کشتي آزاد به مدال‌آوران المپيک جواز حضور در مرحله نهايي رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي را داد، اما به رضا يزداني اعلام کرد که در صورت تمايل به شرکت در اين مرحله بايد در جام تختي عملکرد فني قابل قبولي داشته باشد، اما به گفته يزداني با وجود ميل قلبي، پزشک معالجش اجازه اين کار را به او نداد. يزداني هم نامه‌اي نوشت و درخواست حضور در مرحله نهايي انتخابي تيم ملي را از کادر فني کرد. گفته مي‌شود مستندات پزشکي وي براي عدم حضور در جام تختي در اختيار کميته پزشکي تيم ملي و فدراسيون کشتي قرار گرفته که در صورت تأييد اين کميته، جواز حضور در مرحله نهايي انتخابي براي يزداني صادر خواهد شد.

 


با توجه به پيشنهاد حوزه مديريت تيم هاي ملي كشتي قرار است بزودي امور فني كشتي فرنگي از آزاد جدا و به شوراي فني اين رشته محول شود.
پيشنهاد جداسازي امور فني و مديريتي كشتي فرنگي از كشتي آزاد در حالي از سوي حوزه مديريت تيم هاي ملي مطرح شده كه قرار است بزودي اين مساله در نشست شوراي فني كشتي فرنگي مطرح و تصميم نهايي در اين خصوص اتخاذ شود. بنا بر اين گزارش مدتهاست كه بحث ادغام مديريت تيم‌هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي باعث شده بود تا بسياري از چهره هاي قديمي و شناخته شده كشتي فرنگي، اظهارات گلايه آميزي را مطرح و خواستار تفكيك مديريت اين دو رشته شوند. ادغام مديريت تيم هاي ملي كشتي آزاد وفرنگي در حالي بوقوع پيوست كه محمد بنا پس از بازيهاي المپيك 2012 لندن از راس امور كشتي فرنگي رفت و به نوعي رسول خادم به عنوان مدير حوزه فني تيم هاي ملي، علاوه بر كشتي آزاد، كشتي فرنگي را نيز زير نظر گرفت.

 


زهرا نعمتي در مراسمي که با حضور رئيس کميته بين المللي المپيک، ژاک روگ، وزير ورزش روسيه و رئيس فدراسيون‌هاي جهاني در شهر سن پترزبورگ روسيه برگزار شد موفق شد جايزه بنياد اسپورت آکورد را از آن خود کند.
زهرا نعمتي، بانوي کماندار و طلايي پارالمپيک لندن با انتخاب کميته بين‌المللي المپيک به اين بنياد معرفي شده بود.اين جايزه به فردي تعلق مي‌گيرد که در عرصه ورزش و جامعه فعاليت‌هاي قابل توجهي انجام داده باشد.اين سازمان هر ساله برترين مربيان و ورزشکاران جهان را در 6 شاخصه معرفي و از آنها قدرداني مي‌کند. سازمان اسپورت آکورد که مقر آن در سوئيس است، نقش حمايتي را براي فدراسيون‌هاي بين‌المللي رشته‌هاي ورزش المپيک و پارالمپيک ايفا مي‌کند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10