(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 18 خرداد 1392 - شماره 20511

کاهش دما در شمال کشور از ديروز
سازمان بهزيستي خبر داد
اول تيرآخرين مهلت استان ها درباره شهريه مهدهاي کودک
سردار رحيمي خبر داد
اجراي مجدد طرح ترافيک و زوج و فرد از امروز
دستگيري کلاهبردار 7 ميليارد ريالي در لاهيجان
نتايج اوليه آزمون دستياري پزشکي تخصصي اعلام شد
در خراسان رضوي سد طرق جوان 17 ساله را در کام کشيد
کشف 5 تن دارو در پاکدشت
«فکر کردن خوردن، نجات دادن» شعار روز جهاني محيط‌زيست
فرش نفيس ايراني 33 ميليون دلار فروش رفت
ناظمي اردکاني: امضاي الکترونيک در انتخابات امسال کاربردي مي‌شود
راه‌اندازي 3 مرکز معاينه پزشکي مشمولان خارج از کشور
رويدادهاي خارجي
معاون حمل و نقل شهرداري: اتوبوس هاي سه کابين وارد خيابان هاي تهران مي‌شوند
فيل‌هاي سريلانکايي وارد تهران شدند
شاعري تاکيد کرد
تجهيز کليه شهرک‌هاي صنعتي به تصفيه‌خانه فاضلاب تا 5 سال ديگر
بيرون راندن جن با افعي يهودي
پوتين از همسرش جدا شد
برج فوق لوکس
نيمي از جمعيت انگليس سرطان مي‌گيرند!
   


براساس پيش بيني سازمان هواشناسي، در روزهاي جمعه و شنبه در نوار شمالي کشور دماي هوا کاهش مي يابد.
نقشه هاي پيش يابي نشان مي دهد که گرد و خاک رقيق در مناطق غرب و جنوب غرب ادامه دارد و به علت شکل گرفتن مجدد توده گرد و خاک به همراه وزش باد شديد، اين شرايط تا 3 روز آينده استان هاي کرمانشاه، ايلام، خوزستان، بوشهر و غرب خليج فارس را تحت تاثير قرار مي دهد.
همچنين از اواخر وقت روز جمعه تا روز يکشنبه به تناوب براي برخي نقاط شمال غرب افزايش اين رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نيست. در روزهاي جمعه و شنبه در نوار شمالي کشور دماي هوا کاهش مي يابد و در اين مدت در ساير نقاط کشور دماي هوا به طور نسبي افزايش خواهد يافت. در سه روز آينده مناطق مرکز و شرق خليج فارس مواج و توفاني خواهد بود.
بنابراين گزارش امروز شنبه آسمان تهران صاف و در پاره اي نقاط غبار صبحگاهي با وزش باد همراه خواهد بود.

 


افزايش شهريه جديد مهدهاي کودک سراسر کشور از اول مهرماه امسال اعمال مي‌شود.
محمد نفريه، معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي با بيان اين خبر، افزود: ما هنوز رقم دقيق تعرفه‌هاي جديد شهريه مهدهاي کودک را به هيچ يک از استان‌هاي کشور ابلاغ نکرده‌ايم.
وي با بيان اينکه افزايش هرگونه شهريه از سوي مسئولان مهدکودک بطور خودسرانه ممنوع است، گفت: اين مسئله يک تخلف محسوب شده وشهروندان مي‌توانند اين موضوع را در صورت مشاهده به شماره 30008530 اعلام کنند.
به گفته نفريه، استان‌هاي کشور تا اول تيرماه فرصت دارند پيشنهادهاي افزايش شهريه امسال مهدکودک را براساس نرخ تورم اعلام شده از سوي بانک مرکزي به سازمان بهزيستي اعلام کنند.
وي همچنين گفت: سال گذشته رقم افزايش اين شهريه‌ها زودتر از موعد مقرر اعلام شد و در نتيجه شاهد تخلف کمتري از سوي مهدهاي کودک در اين زمينه بوده‌ايم.

 


رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از آغاز اجراي مجدد طرح ترافيک و زوج و فرد از امروز شنبه خبر داد.
سردار حسين رحيمي در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به اينکه اجراي طرح ترافيک و زوج و فرد از روز سه‌شنبه در پايتخت متوقف شده بود، افزود: با توجه به پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته، ترددهاي درون شهري طي روزهاي گذشته به کمترين حد ممکن رسيدو براين اساس و به جهت رفاه حال زائران شرکت‌کننده در مراسم ارتحال حضرت امام خميني(ره) اجراي اين طرح‌ها متوقف شد.
وي با اشاره به اينکه اجراي طرح ترافيک و زوج و فرد از روز شنبه مجددا آغاز مي‌شود، افزود: براين اساس طرح ترافيک از ساعت 6:30 تا ساعت 17 و زوج و فرد از ساعت 6:30 تا 19 در پايتخت در محدوده‌هاي قبلي اجرا خواهد شد.رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ انتقال ضلع‌شرقي ورودي طرح زوج و فرد به بزرگراه‌ امام علي(ع) را در جهت رفاه حال شهروندان براي استفاده از اين بزرگراه مطلوب ارزيابي کرد و گفت: در عين حال در بخش‌هايي از اين بزرگراه‌ خصوصا ورودي ميدان سبلان با ترافيک سنگيني در قبل از تعطيلات مواجه بوديم که اميدواريم با قول مساعد شهرداري تهران، هرچه سريعتر مشکل اين ورودي در مسير شمال به جنوب و جنوب به شمال برطرف شود.
8کشته و 15 مجروح
در حوادث روز پنج‌شنبه
در همين حال رئيس مرکز کنترل و ترافيک راهور ناجا از کشته شدن 8نفر و مصدوميت 15 نفر در تصادفات رانندگي روز پنجشنبه در جاده‌هاي کشور خبر داد.سرهنگ رضا سلبي، رئيس مرکز کنترل و ترافيک راهور ناجا در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: ساعت 21:55 پنج‌شنبه بر اثر واژگوني يک دستگاه سواري پژو 405 در کيلومتر 52 جاده فرعي قلات پايين در استان هرمزگان 4 نفر کشته و 8 نفر مجروح شدند که کارشناسان پليس راه علت اين تصادف را عدم توجه به جلو از جانب راننده سواري پژو 405 اعلام کردند البته برابر گزارش دريافتي سواري پژو 405 حامل افاغنه غيرمجاز بوده است.سرهنگ سلبي افزود: ساعت 14:15 همين روز نيز بر اثر برخورد يک دستگاه سمند و يک دستگاه سواري پژو 206 در کيلومتر 5 جاده فرعي تاج خاتون در استان قم، 3 نفر جان خود را از دست دادند و 2 نفر مجروح شدند که کارشناسان پليس راه علت اين تصادف را تجاوز به چپ از جانب راننده سواري پژو 206 به ميزان 50 درصد و راننده سواري سمند را به علت فرار به طرز غلط به ميزان 50 درصد اعلام کردند.
وي در ادامه درخصوص حادثه ديگري گفت: همچنين ساعت 16 عصر پنج‌شنبه بر اثر برخورد يک دستگاه پژو 405 با يک دستگاه سواري پژو پارس در کيلومتر 45 جاده شيراز به سپيدان يک نفر جان خود را از دست داد و 5 نفر مجروح شدند که کارشناسان پليس راه علت اين تصادف را عدم توانايي در کنترل وسيله ناشي از تخطي از سرعت مطمئنه از جانب راننده پژو 405 اعلام کردند.

 


رشت-خبرنگارکيهان:
فردي که با معامله خودروهاي مدل بالا در استان خراسان رضوي 7ميليارد ريال کلاهبرداري کرده بود در لاهيجان دستگير شد.
فرمانده نيروي انتظامي لاهيجان با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين کلاهبردار حرفه‌اي که در قالب معامله خودروهاي مدل بالا در استان خراسان‌ رضوي مبلغ 7 ميليارد ريال از مردم کلاهبرداري کرده و به لاهيجان متواري شده بود. وي در يکي از خيابانهاي لاهيجان ساکن و با اين تصور که نقطه امني براي خود پيدا کرده، در اين شهر زندگي مي‌کرد.
سرهنگ علي‌اکبر صميمي با اشاره به اينکه اين کلاهبردار بيش از يکسال متواري بود گفت: کارآگاهان آگاهي لاهيجان در اجراي نيابت قضايي با تلاش شبانه‌روزي موفق شدند مخفيگاه وي را در اين شهرستان پيدا کرده و او را در عملياتي غافلگيرانه دستگير کنند.

 


نتايج اوليه چهلمين دوره آزمون دستياري پزشکي تخصصي روي پايگاه اينترنتي مرکز سنجش آموزش پزشکي به نشاني ‌www.sanjeshp.ir/dastyari40 اعلام شد.
«غلامرضا حسن‌زاده» رئيس مرکز سنجش آموزش پزشکي با اشاره به امکان انتخاب يکصد رشته محل از طريق پايگاه اطلاع رساني مرکز سنجش آموزش پزشکي، گفت: داوطلبان از بيستم خرداد ماه جاري مي‌توانند با مراجعه به پايگاه اطلاع رساني مرکز سنج آموزش پزشکي ظرفيت‌هاي رشته هاي مختلف در آزمون دستياري پزشکي و تخصصي را مشاهده کنند.
وي درباره تعداد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته محل به صورت چند برابر ظرفيت، گفت: هفت هزار و 723 نفر از داوطلبان پس از اعلام نتايج اوليه مجاز به انتخاب رشته مي‌شوند.
رئيس مرکز سنجش آموزش پزشکي اظهار داشت: «فرانک رفيعي» از حوزه امتحاني شيراز با کسب نمره 493 رتبه اول را در اين آزمون به دست آورده است.
چهلمين دروه آزمون دستياري تخصصي پزشکي روز پنجم ارديبهشت ماه امسال با رقابت پانزده هزار و 500 داوطلب در 19 حوزه و 18 شهر برگزار شد.

 


جنازه پسرجواني که در سد طرق مشهد غرق شده بود بعد از گذشت 12 ساعت کشف شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، روز پنجشنبه جوان 17 ساله از اتباع افغانستان که در منطقه گلشهر مشهد زندگي مي‌کرد، به همراه 3 نفر از دوستانش در سد طرق مشهد در حال شنا بود که به علت آشنا نبودن به فنون شنا و عمق محدوده غرق شد.
در ابتدا با فرياد و درخواست کمک، 2 نفر از دوستانش به سوي وي شتافتند تا او را نجات دهند اما نتوانستند.
در نهايت با اعلام حادثه به سازمان آتش‌نشاني، ماموران اين سازمان به محل حادثه اعزام شدند و از ساعت 17 پنجشنبه تا ساعت 21و30 دقيقه به جستجوي فرد غرق شده پرداختند اما به دليل تاريکي محدوده ادامه جستجو به روز جمعه موکول شد.
تلاش گروه ويژه غواصان سازمان آتش‌نشاني شهرداري مشهد از ساعت 6 صبح ديروز تا ساعت 15 براي جستجوي جوان غرق شده ادامه داشت که در نهايت ماموران آتش‌نشاني مشهد توانستند جنازه اين پسر جوان را از آب بيرون بکشند.

 


فرمانده انتظامي شرق استان تهران از کشف پنج تن دارو از يک انبار غيرمجاز به ارزش تقريبي چهار ميليارد ريال در پاکدشت خبر داد.
سردار فتحي در اين باره گفت: در پي دريافت اطلاعاتي مبني بر وجود انبار غيرمجاز دارو در شهرستان، ماموران پليس اطلاعات و امنيت شهرستان پاکدشت بررسي صحت موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وي افزود: با مشخص شدن محل دقيق انبار در بازديدي که در معيت کارشناسان تعزيرات حکومتي و علوم پزشکي از محل شد، مشخص شد متصدي يک داروخانه پرتخلف بدون اطلاع کارشناسان علوم پزشکي اقدام به انبار و احتکار کردن لوازم پزشکي و داروهاي ايراني و خارجي کرده است.
فتحي، خاطرنشان کرد: در اين بازديد بيش از پنج تن دارو به ارزش تقريبي چهار ميليارد ريال کشف و انبار نيز پلمب و پرونده براي سير مراحل قانوني به دستگاه قضايي ارسال شد.

 


سازمان ملل‌متحد شعار روز جهاني محيط‌زيست را با عنوان «فکر کردن، خوردن، نجات دادن» انتخاب کرد.
به گزارش دويچه‌وله آلمان، سازمان ملل متحد امسال شعار «فکر کردن، خوردن،‌ نجات دادن» را براي روز جهاني محيط‌زيست انتخاب کرد.
اين شعار با توجه به آمار بالاي گرسنگي و هدر رفت سالانه بيش از يک ميليارد تن موادغذايي انتخاب شده است.
سازمان ملل متحد اعلام کرد، سالانه يک ميليارد و سيصد ميليون تن موادغذايي در جهان هدر مي‌رود.
در همين حال از هر 7 نفر يک نفر در دنيا هر روز سر گرسنه بر زمين مي‌گذارد.
روزانه در سراسر جهان بيش از 20 هزار کودک زير 5 سال از گرسنگي مي‌ميرند.
برنامه محيط زيست سازمان ملل متحد UNEP به مناسبت فرا رسيدن پنج ژوئن (15 خرداد) سال جاري (2013) که مصادف است با روز جهاني محيط زيست توجه جهانيان را به آمار ياد شده جلب کرده است.
به همين دليل است که اين سازمان امسال براي اين روز پيام «فکر کردن، خوردن، نجات دادن» را برگزيده است.
بنابراين گزارش تنها بر اثر اسهال ناشي از مصرف آب آلوده روزانه 2 هزار کودک زير 5 سال در سراسر جهان جان خود را از دست مي‌دهند.
به همين دليل است که اسهال دومين بيماري رايج مهلک براي کودکان زير 5 سال در جهان محسوب مي شود.در کمربند مس (Copperbelt) زامبيا که يکي از آلوده‌ترين مناطق جهان محسوب مي‌شود ميزان سرب در خون کودکان تا 10 برابر حد طبيعي است.استخراج سرب در اين منطقه بي‌رويه است، افزايش سرب در خون آسيب‌هاي جدي مانند ناباروري، کم‌خوني و ضايعات عصبي به همراه دارد.

 


يک فرش ايراني به بيش از 33 ميليون دلار در حراجي ساتبي فروش رفت.
به گزارش ايسنا، چهارشنبه يک فرش ايراني در شعبه نيويورک مؤسسه حراجي ساتبي به مبلغي بيش از 33 ميليون دلار چکش حراج خورد.
به گزارش آرت ديلي، اين فرش گرانبها و کم‌نظير ايراني که بخشي از مجموعه‌ تاريخي «ويليام کلارک» به شمار مي‌رفت و پيش‌بيني مي‌شد حداکثر هفت ميليون دلار براي آن پرداخت شود، با ثبت رکوردي تاريخي براي يک فرش ايراني به مبلغ 33 ميليون و 700 هزار دلار توسط يک خريدار تلفني ناشناس خريداري شد.
اين فرش در اواسط قرن هفدهم ميلادي و در دوره حکومت پادشاهان صفوي بر ايران درکرمان بافته شد و حدود 6 مترمربع مساحت دارد.رکورد پيشين براي يک فرش ايراني به سال 2010 ميلادي بازمي‌گردد. در آن زمان يک فرش ايراني به بهاي 9 ميليون و 600 هزار دلار در شعبه لندن حراجي کريستي به فروش رفت که اين فرش نيز همانند فرشي که روز گذشته حراج شد، در کرمان بافته شده بود.يکي از کارشناسان مؤسسه حراجي ساتبي اين فرش را يکي از نفيس‌ترين فرش‌هايي مي‌داند که طي چند دهه گذشته در اين مؤسسه حراجي به حراج گذاشته شده است.

 


رئيس سازمان ثبت‌احوال کشور بر الزامي بودن ارائه کارت ملي در انتخابات تاکيد کرد.
محمد ناظمي اردکاني در همايش مديران کل ستادي و استاني سازمان ثبت‌احوال کشور گفت: براي شرکت در امر مقدس انتخابات داشتن کارت ملي الزاميست چرا که کدملي مندرج در کارت ملي براي هر فرد اختصاصي است و با ثبت آن هيچ فردي نمي‌تواند دوبار راي دهد.
وي از کاربردي شدن امضاي الکترونيک کارت‌هاي هوشمند ملي در اين دوره از انتخابات خبر داد و گفت: براي 1500 نفر از مجريان انتخابات کارت هوشمند ملي صادر شده است.
وي اظهار کرد: در اين دوره با مکانيزه شدن انتخابات، اسناد هويتي افراد اعتبارسنجي مي‌شود و به راحتي مي‌توان اسناد مخدوش را شناسايي کرد و در آينده با صدور کارت هوشمند ملي، هويت افراد نيز اعتبارسنجي مي‌شود که اين امر شائبه هرگونه تقلب را از بين مي‌برد.
رئيس سازمان ثبت‌احوال کشور گفت: تا روز انتخابات افرادي که شناسنامه و يا کارت ملي خود را گم کرده باشند مي‌توانند با مراجعه به ادارات ثبت‌احوال، گواهي شماره ملي خود را دريافت و در انتخابات شرکت کنند.
ناظمي اردکاني با توجه به اينکه روساي ادارات شهرستان‌ها، عضو هيئت اجرايي در انتخابات هستند تاکيد کرد: مديران کل استان‌ها نشستي با روساي ادارات شهرستان‌هاي متبوع خود داشته باشند.
وي همچنين از تشکيل ستاد انتخابات در سازمان ثبت‌احوال خبر داد و گفت: اين ستاد مدتهاست تشکيل و با توجه به نقش محوري سازمان ثبت‌احوال در انتخابات بخش‌هاي مختلف سازمان فعال و به پيگيري نقش و وظايف مربوطه خود مي‌پردازند.

 


معاون مشمولان و امور معافيت‌هاي سازمان وظيفه‌عمومي ناجا از راه‌اندازي چهارمين مرکز معاينات پزشکي ويژه مشمولان ايراني خارج از کشور در ترکيه خبر داد.
سرهنگ حجت‌الله واعظي‌نژاد در گفت‌وگو با ايسنا در تشريح جزئيات اين خبر گفت: در راستاي گسترش خدمات سازمان وظيفه عمومي ناجا براي مشمولان خارج از کشور، چهارمين مرکز رسيدگي به درخواست معافيت پزشکي مشمولان خارج از کشور طي دو ماه آينده در شهر «استانبول» ترکيه افتتاح مي‌شود.
وي با بيان اينکه هماهنگي‌هاي لازم دراين‌باره با نمايندگي و سرکنسولگري جمهوري اسلامي ايران در استانبول انجام شده است، گفت: علاوه بر اين مرکز، در آينده نزديک بنا داريم با توجه به درخواست‌ها و مراجعات فراواني که شده، پنجمين و ششمين مرکز معاينه پزشکي مشمولان ايراني مقيم خارج از کشور را در صورت آمادگي و تمايل نمايندگي‌هاي جمهوري اسلامي در کوبا و مالزي راه‌اندازي کنيم.
معاون مشمولان و امور معافيت‌هاي سازمان وظيفه عمومي ناجا درباره اقدامات اين مراکز نيز گفت: در اين مراکز مشمولان با مراجعه به نمايندگي‌ما در اين شهرها مورد معاينه پزشک مستقر در سفارت ايران قرار گرفته و در صورت نياز به معاينه تخصصي، به بيمارستان‌هاي مورد اعتماد و طرف قرارداد ما در آن شهر معرفي مي‌شوند.

 


ريزش ساختمان در آمريکا
يک ساختمان سه طبقه در مرکز شهر فيلادلفياي آمريکا فرو ريخت که بر اثر آن 15 تن کشته و مجروح شدند.
به گفته شهردار فيلادلفيا تعداد کشته‌شدگان به 6 نفر رسيده است و عمليات جست وجو همچنان ادامه دارد.
به گزارش سي‌ان‌ان، اين حادثه به دلايل نامعلوم رخ داده است اما مأموران آتش‌نشاني مي‌گويند از آنجا که کنار ساختمان فرو ريخته بنايي قرار داشت که قرار بود تخريب شود، بعيد نيست کارهاي مربوط به تخريب آن باعث ريزش ساختمان شده باشد.

 


معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران از ورود اتوبوس‌هاي سه کابينه در خيابان هاي تهران خبرداد.
سيد جعفر تشکري هاشمي در اين باره گفت: صنعتگران داخلي با توليد اتوبوس‌هاي پيشرفته سه کابين، نه تنها قدم بلندي براي توسعه و پيشرفت کشور برداشتند بلکه خدمت ارزشمندي را در راستاي خدمات‌رساني به شهروندان ساکن در تهران و ساير کلانشهرهاي کشور انجام دادند.
معاون شهردار تهران با بيان اين که نامگذاري سال گذشته تحت عنوان «توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني» يک پيام روشن داشت، تصريح کرد: هدف از نامگذاري مذکور اين بود که ما بايد به توانايي‌هاي خودمان تکيه کنيم و با اعتماد به نيروهاي داخلي و با سرمايه‌گذاري بر روي اين نيروها و حمايت از آن ها، فضاي توليد ملي را براي فعاليت‌ آن‌ها باز کرده و کشور را از وابستگي نجات دهيم.
وي با اشاره به اينکه امروزه مردم در شهرهاي کشور از آلودگي هوا رنج مي‌برند و بسياري از تلفات شهروندان و بيماري‌هاي آن ها از هواي آلوده ناشي مي شود، گفت: کيفيت پايين خودروهاي توليدي و سوخت مصرفي، جان انسان‌ها را مورد تهديد قرار داده است.
متروباس‌ 25 متري با 184 نفر ظرفيت
معاون شهردار تهران در پايان با تاکيد بر اين نکته که کشور ما ظرفيت هاي بسيار بالايي دارد و مردم کشورمان قادر هستند کارهاي بسيار بزرگي انجام دهند تاکيد کرد: اتوبوس هاي سه کابين موسوم به "متروباس" با ظرفيت 184 مسافر از ظرفيت هواپيماهاي ايرباس 320ـ Aکه در خطوط پروازي کشورمان مشغول به کار هستند، بيشتر بوده و با استفاده از سيستم هيبريد به ميزان بسيار بالايي باعث کاهش مصرف سوخت شده و در نتيجه ميزان آلودگي آن به رغم جابه‌جايي 184 مسافر از آلايندگي يک موتورسيکلت نيز کمتر است.

 


فيل‌هاي سريلانکايي صبح ديروز وارد تهران شدند.
ايرج جهانگير، مديرعامل مجموعه تفريحي ارم در گفت‌وگو با فارس تاکيد کرد: پس از ماه‌ها پيگيري دو فيل سريلانکايي را صبح ديروز به باغ‌وحش اين مجموعه وارد کرديم.
وي افزود: اين فيل‌ها 5 ساله و 8 ساله هستند و با ورود آن‌ها به تهران مي‌توان گفت که اين دو فيل نخستين فيل‌هايي هستند که در کشور به نمايش گذاشته مي‌شوند.
جهانگير تصريح کرد: خانه فيل‌ها در مجموعه ارم از ماه‌ها پيش در حال ساخت است و با اتمام آن، اين فيل‌ها نيز به آن خانه منتقل مي‌شوند.

 


قائم‌مقام سازمان حفاظت محيط‌زيست کشور گفت: حداکثر تا پنج سال آينده تمام شرکت‌هاي صنعتي به سيستم تصفيه فاضلاب مجهز مي‌شوند.
علي‌محمد شاعري در گفت‌وگو با خبرنگار «محيط‌زيست» خبرگزاري با بيان اينکه در حال‌حاضر 40 درصد از شهرک‌هاي صنعتي داراي سيستم تصفيه فاضلاب هستند، افزود: تمام استان‌ها را مکلف کرده‌ايم که سالانه حداقل 10 درصد از شهرک‌هاي فاقد سيستم تصفيه فاضلاب را تحت پوشش اين شبکه قرار دهند.
وي افزود: الزام ديگري که براي شهرک‌هاي صنعتي در نظر گرفته شده است بي‌خطر سازي و امحاي پسماندها به ويژه پسماندهاي ويژه در خود شهرک‌هاست و حتي اگر قرار باشد پسماندهاي ويژه به سايت‌هاي مخصوص حمل شوند بايد در همان شهرک بي‌خطر سازي شده و سپس حمل شوند.
قائم‌مقام سازمان حفاظت محيط‌زيست تاکيد کرد: همچنين بايد پيش از احداث شهرک‌هاي صنعتي يا واحدهاي توليدي ابتدا سيستم تصفيه فاضلاب آنها راه‌اندازي شود.
وي با بيان اينکه 80 درصد از زباله‌هاي خانگي کشور پردازش مي‌شود، افزود: 22 درصد از اين ميزان نيز به نحو مناسب بازيافت مي‌شود.
شاعري از افتتاح سيستم پردازش و مديريت پسماند در شهر آبادان خبر داد و گفت: اين طرح با اعتباري بالغ بر هشت ميليارد ريال و ظرفيت پردازش 150 تن زباله به صورت روزانه به اجرا درآمده است.

 


شکارچيان مار در استان ديالي عراق از افزايش استقبال خريداران نوعي از اين خزنده موسوم به «افعي يهودي» براي جادوگري خبر دادند و گفتند که قيمت يک افعي يهودي به يک ميليون دينار عراقي رسيده است.
به گزارش شبکه العالم، «ابووضاع القيسي» 30 ساله از شکارچيان افعي به پايگاه خبري السومريه نيوز گفت: يک سري افراد مشخص که از اهالي بغداد هستند، پيشنهاد خريد افعي‌هاي يهودي را مي‌دهند که همين امر باعث شده است قيمت يک افعي تا يک ميليون دينار هم برسد.
وي افزود: اطلاعات موجود نشان مي‌دهد که اکثر اين افعي‌ها در «جادوي سياه» مورد استفاده قرار مي‌گيرند که يکي از خطرناکترين نوع جادو در جهان است و کساني اعتقاد دارند که نوعي از انواع جن‌ها در درون اين افعي‌ها زندگي مي‌کنند.رباح قيس صاحب يک داروخانه گياهي به السومريه نيوز گفت: افعي‌هاي يهودي در ساخت داروهاي ضدسرطاني، تاسي و فلج اعضا مورد استفاده قرار مي‌گيرند و استقبال زيادي براي خريد آنها وجود دارد.به گفته يکي از شکارچيان منطقه المقداديه، ديالي داراي بيش از 17 نوع افعي است که خطرناکترين آنها افعي يهودي است که بزاق کشنده‌اي دارد و شکار آن خيلي ساده نيست. طول برخي از افعي‌هاي يهودي به بيش از يک متر مي‌رسد.

 


رئيس‌جمهور روسيه پس از 30 سال زندگي مشترک از همسرش جدا شد.
به گزارش بي بي‌سي انگليسي، پوتين به همراه همسرش به تلويزيون دولتي روسيه آمد تا طلاق خود از همسرش ليودميلا را اعلام کند. پوتين درباره طلاقش گفت: به ندرت همديگر را مي‌ديديم و هر کدام زندگي جداگانه‌اي داشتيم.ليود ميلا پوتين طي ماه‌هاي اخير به ندرت در رسانه‌ها و درملأعام ظاهر مي‌شد و شائبه‌هاي زيادي در رسانه‌ها ايجاد کرده بود.گفتني است، اين زوج سابق، دو دختر به نام‌هاي ماريا 27 ساله و اکاترينا، 26 ساله دارند. گزارش‌هاي تأييد نشده حکايت از اين دارند که پوتين در آگوست 2012 صاحب يک نوه پسر نيز شده است.

 


برج مسکوني پورشه در ميامي با کمک سه آسانسور شيشه‌اي، امکان انتقال خودرو به پارکينگ اختصاصي داخل هر آپارتمان را فراهم مي‌کند.
به گزارش ايسنا، اين برج مسکوني 195 متري شامل 132 واحد مسکوني در 60طبقه است که تا سال 2016 ميلادي آماده بهره برداري مي‌شود.
در مرکز اين برج سه دستگاه آسانسور شيشه‌اي در نظر گرفته شده است که خودروهاي لوکس و راننده را مستقيم به پارکينگ اختصاصي هر واحد منتقل مي‌کند.
با ورود خودرو به داخل مجموعه، خودرو توسط چندين اسکنر ليزري اسکن شده و توسط کمک بازوي روباتيک در داخل آسانسور شيشه‌اي قرار داده مي‌شود؛ در مدت 45 تا 90 ثانيه خودرو به طبقه مورد نظر منتقل شده و بازوي روباتيک آن را به داخل پارکينگ اختصاصي هر واحد هدايت مي‌کند.
هر واحد آپارتماني در اين مجموعه مسکوني لوکس از تمامي امکانات رفاهي از جمله رستوران اختصاصي، سالن بدنسازي و استخر برخوردار است و ساکنان مي‌توانند خودروهاي داخل پارکينگ را از طريق پنجره‌هاي شيشه‌اي اتاق نشيمن مشاهده کنند.
برج مسکوني پورشه با بودجه‌اي بالغ بر 560 ميليون دلار در دست ساخت است و قيمت هر واحد آپارتمان نيز بين 5/4 تا 25 ميليون دلار تخمين زده مي‌شود.

 


يک سازمان غيردولتي که در زمينه حمايت از بيماران سرطاني فعاليت مي‌کند، اعلام کرد که حدود نيمي از جمعيت انگليس تا سال 2020 ميلادي به بيماري سرطان مبتلا خواهند شد.
به گزارش ايرنا، سازمان خيريه «مک‌ميلان» در گزارش خود همچنين تأکيد کرده است که تعداد کساني که از بيماري سرطان جان سالم به در مي‌برند، در حال افزايش است.
براساس اين گزارش تا سال 2020 ميلادي 47 درصد مردم انگليس در طول زندگي خود بيماري سرطان را تجربه خواهند کرد. اين نسبت در سال 1992 ميلادي حدود 32درصد و در سال 2010 ميلادي حدود 44درصد بوده است.
«در سال 1992 حدود 21درصد مبتلايان به بيماري سرطان (21درصد) بر اثر اين بيماري نمردند، بلکه عوامل ديگري باعث مرگ آنان شد. اين رقم در سال 2010 ميلادي به حدود 90 هزار نفر (35درصد) افزايش يافت و پيش‌بيني مي شود که باتوجه به پيشرفت‌هاي حاصل شده در زمينه مبارزه با سرطان، اين آمار در سال 2020 ميلادي به حدود 40درصد افزايش يابد.»
سازمان خيريه حمايت از بيماران سرطاني «مک‌ميلان» افزود: طي اين سال‌ها علاوه بر بيماري سرطان، بيماري‌هاي قلبي و تنفسي و انواع سکته از ديگر عوامل اصلي مرگ و مير بيماران انگليسي بوده است.
براساس برآورد اين سازمان خيريه، با اينکه آمار کساني که از بيماري سرطان جان سالم به در مي‌برند، ترغيب‌کننده است ولي شواهد و مدارک موجود نشان مي‌دهد که بسياري از اين افراد به دليل تأثيرات جانبي بيماري سرطان نمي‌توانند به زندگي عادي بازگردند و نياز به مراقبت‌هاي ويژه دارند.
وزارت بهداشت و درمان انگليس به دنبال اين است که تا سال 15-2014 ميلادي سالانه حدود پنج هزار نفر به آمار کساني که از بيماري سرطان نجات مي‌يابند، اضافه کند.
به عقيده کارشناسان، افزايش سن اميد به زندگي، پير شدن جمعيت و تشخيص‌هاي زودهنگام در کنار عواملي نظير تغذيه ناسالم و بي‌تحرکي فيزيکي از جمله عواملي است که باعث مي‌شود تعداد افرادي که در طول حيات خود بيماري سرطان را تجربه مي‌کنند، افزايش يابد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10