(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 18 خرداد 1392 - شماره 20511

حديث دشت عشق
ملي پوشان ايران نخستين شکست را در ليگ جهاني تجربه کردند
نمايش قابل قبول تيم ملي واليبال امروز دومين نبرد با روسيه
اخبار کوتاه از فوتبال
انتقادات تازه سليمي از مسئولان ورزش
شکست بولت در ليگ الماس
سفر تيم ملي بسکتبال به ترکيه با 15 ملي پوش ايران در گروه دشوار مسابقات قهرماني آسيا
نايب قهرماني تيم ملي شمشيربازي در آسيا
رقابت 6 کانديدا براي جانشيني ژاک ‌روگ
اعزام تيم ملي تير و کمان به مسابقات جهاني
خواندني از ورزش ايران
   


از نوشته سرباز شهيد «رسول سبزي»دست از ياري انقلاب و رهبر برنداريد
اي امت حزب‌ا... شما را به همين ايام که ايام فاطميه است قسم مي‌دهم که دست از ياري اين پير جماران و ولايت فقيه برنداشته و در همه مسائل گوش به رهنمودهاي گوهروار اين رهبر عظيم‌الشان کنيد و نکند که غير از خط ولايت پيرو خط ديگري باشيد چرا که تنها خط الهي است که در جهان پايدار و مستدام خواهد ماند و به خدا ختم مي‌شود و از شما برادران مسجد مي‌خواهم شما که بازوان امام و انقلاب حساب مي‌شويد يک لحظه دست از ياري انقلاب و رهبر برنداريد و سنگر مسجد را رها نکنيد که هر چه بدست آورده‌ايم از همين مساجد و همين عزاداري‌ها بوده که در مسجد به خاطر امام حسين بوده است و از همه شما مي‌خواهم که حقوقي که به گردن حقير داريد ببخشيد.
سرباز شهيد «رسول سبزي»، سال 1344 در استان فارس متولد شد و در 21/11/1364 در منطقه فاو به شهادت رسيد.
ستاد يادواره شهداي سرباز استان فارس

 


تيم ملي واليبال ايران که براي نخستين بار در ليگ جهاني شرکت کرده است، ديروز اولين ديدار خود را برابر روسيه برگزار کرد و با وجود ارائه نمايشي قابل قبول در نهايت برابر حريف نامدار خود که عنوان‌هاي قهرماني زيادي در جهان را يدک مي کشد، مغلوب شد. شاگردان ولاسکو در شرايطي بازنده اين ديدار شدند که ميانگين قدي روس‌ها از آنها بالاتر بود.
بيست و چهارمين دوره رقابت‌هاي ليگ جهاني واليبال از عصر ديروزبراي تيم ملي واليبال ايران آغاز شد و سورمه‌اي‌پوشان کشورمان که براي نخستين بار در اين مسابقات شرکت کرده بودند، مهمان روسيه بودند. در اين ديدار که در کالينگراد روسيه برگزار شد تيم ملي ايران با نتيجه 3 بر صفر برابر ميزبان قدرتمند خود تن به شکست داد. ملي پوشان ايران در اين بازي (25 بر 21، 25 بر 22 و 25 بر 17) نتيجه را به حريف واگذار کردند.
شاگردان خوليو ولاسکو گيم اول اين ديدار را با گرفتن امتياز نخست آغاز کردند و با نمايشي کم‌اشتباه پا به پاي حريف نامدار خود پيش رفتند و در مقاطعي از حريف پيش افتادند. بازيکنان تيم ملي که بدون استرس و با اعتماد به نفس خوبي در گيم اول اين بازي ظاهر شده بودند با دريافت‌هاي خوب فرهاد ظريف توانستند امتيازات خوبي را کسب کنند و تا امتياز 21 از حريف پيش بودند اما در چند امتياز پاياني بهم ريختگي برنامه ملي‌پوشان ايران اين فرصت را به روس‌ها داد تا از مهمان خود پيش بيفتند و در نهايت گيم اول را 25 بر 21 به سود خود خاتمه دهند.
در ست دوم بازهم ايران شروع خوبي داشت و با ارائه بازي کم اشتباه نبرد نزديکي با قهرمان المپيک داشت اما اتفاقي که در گيم نخست رخ داده بود بازهم براي ملي‌پوشان ايران تکرار شد و در شرايطي که تا امتياز 20 دو تيم پاياپايي پيش مي رفتند اين روس‌ها بودند که از تجربه بالا و البته ميانگين بهتر قدي خود استفاده کردند و در نهايت 25 بر 22 گيم دوم را هم به سود خود خاتمه دادند.
گيم سوم هم مثل دو گيم نخست با نمايش خوب شاگردان ولاسکو همراه بود اما روس‌ها که به نظر مي‌رسيد در اين گيم به شناخت خوبي از نقاط ضعف و قوت ايران دست پيدا کرده و آناليز خوبي انجام داده بودند، امتيازات را بهتر از ايران جمع کردند و نسبت به دو گيم قبل نمايش روانتري داشتند. با اين حال ملي‌پوشان ايران تلاش زيادي کردند تا بتوانند پا به‌پاي روس‌ها پيش بروند اما تجربه و پختگي بالاي بازيکنان روسيه اين فرصت را از شاگردان ولاسکو گرفت تا بتوانند يک گيم را از آن خود کنند و در نهايت گيم سوم را 25 بر 17 به حريف واگذار کردند.
تيم ملي واليبال ايران در دومين ديدار خود امروز به مصاف تيم ملي روسيه خواهند رفت.
برنامه ديدارهاي تيم ملي واليبال ايران در بيست‌و چهارمين دوره رقابت‌هاي ليگ جهاني به اين شرح است:
شنبه 18/3/92
* روسيه ...................... ايران (ساعت 19:30 به وقت ايران)
31 خرداد: ايران ...................................................... صربستان
2 تير: ايران ............................................................... صربستان
7 تير: ايتاليا ...................................................................... ايران
9 تير: ايتاليا ...................................................................... ايران
12 تير: کوبا ........................................................................ ايران
15 تير: کوبا ...................................................................... ايران
21 تير: ايران ................................................................... آلمان
23 تير: ايران ................................................................... آلمان

 


شب به‌يادماندني مهدوي‌کيا در آلمان
ديدار نمايشي تيم‌هاي منتخب جهان و ياران ميشائيل بالاک به منظور خداحافظي اين بازيکن در حالي برگزار شد که مهدي مهدوي‌کيا در کنار ستارگان بزرگ فوتبال، براي تيم منتخب جهان بازي کرد و با تيمش به پيروزي دست يافت. اين ديدار چهارشنبه شب هفته گذشته در ورزشگاه ردبول آره‌نا شهر لايپزيک آلمان و در حضور بيش از 50 هزار تماشاگر برگزار شد که طي آن تيم منتخب جهان با مربيگري ژوزه مورينيو و با نتيجه 4 بر 3 صاحب برتري شد.‌ مهدي مهدوي‌کيا، بازيکن پيشين تيم ملي فوتبال کشورمان که چندي پيش از فوتبال خداحافظي کرد به دعوت ميشائيل بالاک در اين بازي و براي تيم منتخب جهان به ميدان رفت. مهدوي‌کيا در اين بازي پيراهن شماره 2 را به تن داشت و در کنار بزرگاني همچون ديديه دروگبا، لوتار ماتئوس، آندري شوچنکو، فيليپ لام، ميشل اسين، ديميتار برباتوف و ميروسلاو کلوزه 82 دقيقه بازي کرد. ميشائيل شوماخر از چهره‌هاي غيرفوتبالي اما سرشناس ورزش در ديدار خداحافظي بالاک بود که در ترکيب تيم ياران بالاک قرار داشت. رودي فولر، هدايت اين تيم را عهده‎دار بود.
انصاري‌فرد در بوخوم آلمان
کريم انصاري‌فرد به احتمال فراوان فصل آينده در تيم بوخوم آلمان بازي خواهد کرد. انصاري‌فرد که فصل ناموفقي را در پرسپوليس پشت سرگذاشت پس از دريافت رواديد، هفته جاري به آلمان سفر خواهد کرد تا به تيم بوخوم آلمان بپيوندد.‌ مهدي مهدوي کيا، وحيد هاشميان و محرم نويدکيا سه بازيکن ايراني هستند که پيش از اين در اين تيم بازي کرده‌اند.
دستگيري سرمربي فوتبال اردن در استراليا!
وزير خارجه استراليا از سفير اردن در اين کشور بابت دستگيري سرمربي تيم ملي فوتبال اردن در فرودگاه ملبورن عذرخواهي کرد. عدنان حمد سرمربي تيم ملي فوتبال اردن که براي حضور در ديدار مقدماتي جام جهاني 2014 در استراليا به سر مي برد، هنگام ورود به فرودگاه ملبورن پس از چند ساعت معطلي و پرس و جو دستگير شد. فدراسيون فوتبال اردن پس از اين اتفاق عليه فدراسيون فوتبال استراليا‌ به AFC شکايت کرد. اردن و استراليا سه شنبه‌در مقدماتي جام جهاني 2014 به مصاف هم مي‌روند.
سفر به مالزي براي پيدا کردن خائن فدراسيون
حسين شمس که به تازگي از فهرست مدرسان فيفا کنار گذاشته شده، فدراسيون فوتبال را مسبب اصلي اين کار مي‌داند و به دنبال پيدا کردن کسي است که چنين درخواستي را از فيفا کرده است. شمس در اين باره تاکيد کرد: من براي شرکت در سميناري به مالزي خواهم رفت و در آنجا هر طور شده نامه ارسالي آقايان از فدراسيون به AFC را مي‌گيرم و نام مسبب اين کار را در رسانه‌ها فاش مي کنم تا خائن فدراسيون مشخص شود.
3 بازيکن ديگر نارنجي‌پوش شدند
با نظر کادر فني تيم فوتبال سايپا و بعد از توافق با مسئولين اين باشگاه، سه بازيکن جديد به جمع نارنجي پوشان اضافه شدند. مهدي ثابتي دروازه‌بان فصل پيش تيم تراکتورسازي ، رضا ناصحي هافبک فصل گذشته تيم آلومينيم هرمزگان و سجاد مشکل پور مدافع فصل پيش نفت آبادان سه بازيکني بودند که پس از مهدي جعفرپور و بابک حاتمي نارنجي پوش شدند.
برهاني در ليست مازاد نيست
مديرعامل استقلال مي‌گويد استقلال ليست مازاد ندارد. علي فتح‌الله‌زاده با رد شايعه حضور برهاني در ليست سياه باشگاه استقلال، گفت: ما ليست مازاد نداريم و مي‌خواهيم بازيکنان را حفظ کنيم. مي‌خواهيم دو، سه نفر را هم جذب کنيم تا قوي‌تر شويم. با اين حال بايد بگويم، آرش برهاني در ليست مازاد ما نيست.
جلسه هيئت مديره استقلال با وزير
در حالي که اعضاي هيئت مديره باشگاه استقلال براي روشن شدن وضعيت اين تيم در فصل آينده منتظر تامين بودجه اين باشگاه مانده اند قرار است رئيس هيئت مديره اين باشگاه با وزير ورزش جلسه‌اي را برگزار کند. مقداد نجف نژاد در خصوص اينکه سرانجام اين جلسه در چه زماني برگزار خواهد شد گفت: به دليل سفر وزير ورزش به قطر نتوانستم با او جلسه داشته باشم و موفق به صحبت با آقاي عباسي نشدم اما احتمالا امروز يا فردا نشستي را با وزير برگزار خواهم کرد و بلافاصله يک روز بعد از جلسه با وزير ورزش در روز دوشنبه جلسه هيئت مديره باشگاه برگزار خواهد شد.

 


بهداد سليمي ، وزنه بردار دور مانده از اردوي تيم ملي در تازه ترين صحبت هاي خود انتقاداتي را متوجه مسئولان ورزش کرد.
بهداد سليمي به همراه تعدادي ديگر از مدال آوران المپيک لندن مدتهاست عليه کادرفني و رئيس فدراسيون جبهه گرفته اند و گويا قصد هم ندارند به اختلافات خود پايان دهند. وي در تازه ترين صحبت هاي خود به گفت و گو با خبرگزاري ورزش ايران(ايپنا) پرداخته که گزيده اي از مصاحبه اش در ادامه مي آيد:
* زماني که اين اختلافات پيش آمد، از رئيس فدراسيون گرفته تا افشارزاده و عباسي همه گفتند که مشکلات را حل مي کنيم تا شما به تيم ملي برگرديد اما هيچ خبري نشد. متاسفانه هيچ کس نمي آيد حتي حالمان را بپرسد. حتي 2 بار شخصا با وزير‌ ورزش و جوانان در اين خصوص جلسه برگزار کرديم اما انگار او هم مثل رضازاده دوست ندارد ما به تيم ملي برگرديم.
* بيشتر از اينکه به ضرر وزنه برداران باشد، به ضرر وزارت ورزش و فدراسيون است. متاسفانه رضازاده به دليل رابطه دوستانه اي که با کوروش باقري دارد، در اين قضيه کاملا احساسي تصميم مي گيرد و نمي تواند به عنوان رئيس فدراسيون اين مسئله را مديريت کند.
* به هيچ عنوان ديگر نمي توانم با کوروش باقري کار کنم. دلايلش را هم قبلا گفته ام و فکر مي کنم ديگر حرمتها ميان ملي پوشان و سرمربي تيم ملي شکسته شده و هيچ کدام از بچه ها حاضر نيستند، با او کار کنند. آقاي سرمربي قبل از المپيک هم الفاظ بدي در اردو خطاب به وزنه برداران به کار مي برد و هنوز هم هيچ تغييري نکرده است.
سرويس ورزشي کيهان: بهداد سليمي در شرايطي مدعي شده که مديران ورزش سراغي از او و ساير مدال آوران وزنه برداري نمي گيرند که در بخش ديگري از صحبت هايش تاکيد مي کند «ديگر حاضر نيست با سرمربي تيم ملي وزنه برداري کار کند.»وقتي چنين شرط و شروطي از سوي يک ورزشکار گذاشته مي‌شود، ديگر چه کاري از دست رضازاده و مديران ورزش برمي آيد که بيايند و با ورزشکاران معترض وارد گفت و گو شوند؟! ضمن اينکه اعتقاد داريم مسئولان ورزش نبايد از کنار اين اتفاق بي تفاوت عبور کنند. از وزنه برداران نيز انتظار مي‌رود به اين رفتار نسنجيده خود پايان دهند و اينقدر راحت روزهاي قهرماني شان را از دست ندهند. ما فقط اين پرسش را از سليمي و وزنه برداران معترض مطرح مي کنيم که در کجاي دنيا يک ورزشکار براي سرمربي تيم ملي و رئيس فدراسيون تعيين تکليف مي کند؟!

 


يوسين بولت قهرمان المپيک 2012 لندن در تورنمنت الماس شهر رم در عين ناباوري رقابت 100 متر سرعت را به جاستين گاتلين آمريکايي واگذار کرد.
گاتلين که برنز المپيک را در کارنامه دارد بعد از پشت سر گذاشتن 4 سال محروميت به دليل دوپينگ موفق شد 100 متر را در زمان 9 ثانيه و 94 صدم ثانيه طي کند و يک صدم ثانيه زودتر از يوسين بولت جامائيکايي به خط پايان برسد.به اين ترتيب به نظر مي رسد مصدوميت همسترينگ بولت کاملا بهبود پيدا نکرده و او هنوز به دوران اوج آمادگي خود نرسيده است. آخرين شکست به سال گذشته باز مي گردد جايي که تنها چند هفته قبل از المپيک، بولت در رقابتهاي جهاني مغلوب يوهان بليک هموطن خود شد.بولت که 6 مدال طلاي المپيک را در کارنامه خود دارد بعد از اين رقابت گفت: شروع فوق العاده‌اي داشتم اما ناگهان در اواخر مسافت بريدم و نتوانستم شروع خوبم را تکميل کنم. خوشبختانه زير 10 ثانيه دويدم اما اميدوارم در رقابتهاي جهاني در مسکو اين عملکرد بد را جبران کنم.

 


تيم ملي بسکتبال که براي حضور در رقابت‌هاي قهرماني آسيا و انتخابي جهان آماده مي‌شود به منظور برگزاري نخستين اردوي برون مرزي خود امروز به ترکيه سفر مي‌کند.
مهمد بچيروويچ، سرمربي تيم ملي بسکتبال براي آغاز اردوهاي آماده‌سازي اين تيم از 26 بازيکن دعوت کرد اما با تصميم وي تنها 15 بازيکن تيم ملي بسکتبال در اردوي آماده‌سازي ترکيه همراهي مي‌کنند.صمد نيکخواه بهرامي، حامد حدادي، مهدي کامراني، آرن داودي، حامد حسين‌زاده، حامد آفاق، محمد جمشيدي، سعيد داورپناه، حامد سهراب‌نژاد، اوشين ساهاکيان، روزبه ارغوان، اصغر کاردوست، جواد داوري و محمد حسن‌زاده 14 بازيکني هستند که از تهران راهي ترکيه مي‌شوند. سامان ويسي هم که از ابتداي تمرينات تيم ملي بسکتبال به دليل سفر خارج از کشور غايب بود، در اردوي ترکيه به ترکيب تيم ملي ملحق مي‌شود تا ترکيب پانزده نفره ملي‌پوشان کامل شود.تيم ملي بسکتبال براي شرکت در مسابقات قهرماني آسيا آماده مي‌شود که طي روزهاي دهم تا نوزدهم مردادماه در مانيل فيليپين برگزار مي‌شود. سه تيم برتر اين رقابت‌ها سهميه حضور در پيکارهاي جهاني را کسب مي‎کنند.
نامشخص بودن حريف سوم ايران
همچنين ديروز در حالي که هنوز چهره دو تيم شرکت کننده در مسابقات بسکتبال قهرماني مردان آسيا مشخص نشده است، قرعه کشي اين رقابت‌ها انجام شد که طي آن تيم ملي بسکتبال ايران بر اساس قرعه‌کشي در گروه سوم با تيم‌هاي چين و کره‌جنوبي همگروه شد.بر اساس قرعه کشي صورت گرفته که با در نظر گرفتن حضور 16 تيم انجام شده ، تيم ايران در گروه C با تيم‌هاي چين و کره‌جنوبي همگروه شده است. بر اساس قرعه کشي مسابقات بسکتبال قهرماني مردان آسيا، گروه C که ايران هم در آن قرار دارد سخت‌ترين گروه اين رقابت‌هاست که فيبا آسيا از آن به گروه مرگ تعبير کرده است. گروه‌بندي تيم‌هاي شرکت کننده در مسابقات بسکتبال قهرماني مردان آسيا به اين شرح است:*گروه A: چين تايپه، عربستان، اردن، فيليپين*گروه B: هنگ کنگ، قطر، ژاپن، لبنان*گروه C: ايران، چين، کره‌جنوبي*گروه D: قزاقستان، هند،بحرين
علاوه بر اين تيم‌ها، دو تيم ديگر نيز در مسابقات بسکتبال قهرماني مردان آسيا شرکت خواهند داشت که پس از پايان تورنمنت آسيايي جنوب شرق معرفي خواهند شد. فيليپين ديگر تيم اين منطقه از مسابقات بود که به دليل برخورداري از امتياز ميزباني، بدون حضور در رقابت‌هاي انتخابي سهميه آسيايي گرفت و در گروه A هم قرار گرفت.

 


تيم ملي اسلحه سابر ايران در مسابقات شمشيربازي قهرماني آسيا به مقام نايب قهرماني دست يافت.
در ادامه رقابت هاي شمشيربازي قهرماني آسيا از صبح ديروز رقابت هاي تيمي اسلحه سابر آغاز شد و تيم ملي کشورمان با پيروزي مقابل حريفان خود تا ديدار نهايي پيش رفت.ملي پوشان کشورمان ابتدا 45 بر 24 موفق شدند تايوان را از پيش رو بردارند و در مرحله دوم 45 بر 41 چين را شکست دادند و راهي نيمه نهايي شدند.تيم ملي ايران در اين مرحله هم رو در روي قزاقستان قرار گرفت که توانست در نهايت اين حريف را هم 45 بر 38 مغلوب کند و به ديدار نهايي برسد.سابريست هاي ايران در فينال به مصاف کره جنوبي رفتند که در پايان با حساب 45 بر 30 نتيجه را واگذار کردند و نايب قهرمان آسيا شدند.مسابقات تيمي اسلحه اپه و فلوره امروز و فردا برگزار مي شود.پيش از اين و در اين مسابقات تنها مجتبي عابديني در رقابت هاي انفرادي سابر صاحب مدال برنز شده بود و ساير نمايندگان حذف شدند.

 


شش کانديدا براي جايگزيني ژاک روگ به رقابت با يکديگر مي‌پردازند.
سايت کميته بين‌المللي المپيک (IOC) ديروز در خبري از پايان مهلت ثبت‌نام براي رياست IOC خبر داد و نوشت: با وجود اينکه توماس باخ آلماني شانس زيادي براي جايگزيني ژاک روگ دارد، اما بايد با پنج رقيب سرسخت براي اين پست رقابت کند. اين انتخابات 10 سپتامبر برگزار مي‌شود و توماس باخ، سرگي بوبکا، دنيس اسلواد، ريچارد کوريون، سر ميانگ و چينگ کو وو، 6 نامزد رياست IOC هستند.

 


تيم ملي تير و کمان براي حضور در مرحله دوم مسابقات جهاني 20 خرداد عازم ترکيه مي‌شود.
تيم ملي تير و کمان که چندي پيش، در مرحله اول مسابقات جهاني در چين حضور داشت قرار است براي شرکت در مرحله دوم اين رقابت‌ها روز دوشنبه به ترکيه سفر کند. در دوره قبل تيم ملي نتوانست آن چنان‌که بايد در اين رقابت‌ها ظاهر شود، هرچند مينو عابدي، بانوي کامپوند ايران به عنوان پديده جديد تيم ملي شناخته شد و در اولين مسابقه برون‌مرزي خود توانست در جمع هشت تيرانداز نهايي قرار گيرد.

 


*مرحله نهايي رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي کشتي آزاد طي روزهاي 30 و 31 خردادماه در تهران برگزار مي‌شود که اعضاي شوراي فني اعلام کردند اين رقابتها با يک کيلوگرم ارفاق وزن برگزار مي‌شود.همچنين مرحله نهايي رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي کشتي فرنگي بزرگسالان نيز بصورت همزمان با مسابقات انتخابي آزادکاران در سالن شهداي هفتم تير تهران برگزار مي‌شود.
*مسئولان فيبا آسيا به دنبال درخواست ايران مبني بر برگزاري مسابقات بسکتبال باشگاه‌هاي آسيا، اعلام کردند که اين رقابت‌ها طبق برنامه قبلي در اردن برگزار خواهد شد چراکه اين کشور تصميمي براي انصراف از ميزباني ندارد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10