(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 22 خرداد 1392 - شماره 20515

ورود رسمی طب سنتی به نظام سلامت کشور
قصور وزارت بهداشت در بررسی آلودگی برنج‌های وارداتی
معاون محیط‌زیست دریایی: آلودگی سواحل دریای خزر اسفبار است
پلیس، کودک 3 ساله را از مرگ در زاینده‌رود نجات داد
گرد و غبار پروازهای فرودگاه ایلام را لغو کرد
از اول تیرماه آغاز می‌شود
راه‌اندازی 20 هزار پایگاه اوقات فراغت حرفه‌آموزی
اتصال برق جان آتش‌نشان شجاع شوشتری را گرفت
از سوی محققان ایرانی به فاز آزمایش رسید؛
تلاش برای درمان عقب‌ماندگی ذهنی با سلول‌های بنیادی
توصیه سازمان سنجش به کنکوری‌ها
وزارت بهداشت: 25 میلیون ایرانی چاقند
پلیس قاچاقچیان تهرانپارس را غافلگیر کرد
حوادث کوتاه از کشور
تغییر رسمی مرکز زنان ریاست جمهوری به معاونت
شهر کارآموزی کودکان
دسته گل دیپلمات سوئیسی
آلمان و لهستان گرفتار سیل
ریزش ساختمان 5 طبقه در هند
   


معاون طب ایرانی و اسلامی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: طب سنتی دیروز (سه‌شنبه) به‌طور رسمی وارد نظام سلامت کشور شد.
دکتر «محمود خدادوست» در همایش طب سنتی افزود: استفاده از طب سنتی صدسال قبل در کمیسیون مجلس ایران ممنوع اعلام شد اما امروز با ورود رسمی طب سنتی و اسلامی به نظام سلامت نقطه عطفی در تاریخ طب ایران ایجاد شد.
وی اظهار داشت: پیش‌زمینه طب سنتی 10 علم از جمله علوم قرآن، فلسفه، منطق، نجوم، حساب و هندسه است.
معاون وزیر بهداشت یادآور شد: طب سنتی به وجود اراده خدا در انسان معتقد است که این امر رویکرد متفاوتی را در این طب ایجاد کرده است.
خدادوست تأکید کرد: نظام سلامت کشور با توجه به طب سنتی می‌تواند نظام مرحمت و محبت باشد.
حاجی‌ آخوندی، معاون وزیر بهداشت نیز در این همایش گفت: پیش‌تر مشکلی در زمینه طب سنتی در کشور وجود داشت و آن اینکه طب سنتی بصورت سینه به سینه و شفاهی به نسل‌های بعد منتقل می‌شد و مرجع رسمی در این زمینه وجود نداشت که این امر مشکلاتی را ایجاد کرده بود.
وی ادامه داد: اکنون نسخه‌ها و ساختارهای رسمی طب سنتی پایه‌ریزی شده تا افراد از آن تبعیت کنند و از این طریق به تولید و آموزش این موضوع بپردازند.
حاجی آخوندی تأکید کرد: با انجام این اقدامات جلوی سوء استفاده از طب‌ سنتی گرفته می‌شود.
معاون وزیر بهداشت با اشاره به راه‌اندازی چهار دانشکده طب سنتی، مراکز رشد و تحقیقاتی طب سنتی و درمانگاه‌های رسمی طب سنتی تأکید کرد: این اقدامات بستر قوی را برای اجرای اقدامات قانونی در زمینه طب سنتی فراهم کرده است و از کارهای غیرقانونی در این زمینه جلوگیری می‌کند.

 


وزیر بهداشت اعلام کرد: هنوز هیچ نمونه‌ای از برنج‌ها یا حتی گندم‌های وارداتی برای بررسی به سازمان غذا و دارو ارسال نشده است.
حسن طریقت منفرد به فارس گفت: دوستان ما در سازمان‌های غذا و دارو و استاندارد منتظرند تا نمونه‌های لازم به دستشان برسد تا بعد از آزمایش در مورد آنها اظهارنظر کنند.
وی افزود: آنچه را سازمان غذا و دارو و سازمان‌های مسئول می‌توانند پیگیری کنند، مواردی است که از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود و اجناس قاچاق که مبادی آن مشخص نیست، تعیین تکلیف آنها مشکل است.

 


معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از 400میلیون مترمکعب فاضلابی که سالانه در شمال کشور تولید می‌شود، 40 درصد آن به سختی تصفیه و 60 درصد دیگر آن وارد دریای خزر می‌شود.
عبدالرضا کرباسی در نشست خبری معاونان سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه بیشتر آلودگی ساحل دریای خزر آلودگی میکروبی است، اظهار داشت: وضع گیلان و به ویژه مازندران اسفبار است.
وی با بیان اینکه ورود فاضلاب‌های انسانی به سواحل گیلان و مازندران دو عارضه به دنبال داشته افزود: یکی از این عارضه‌ها براثر آن است که وزارت نیرو با عمل نکردن به تعهدات خود باعث به وجود آمدن مسائل بهداشتی در این منطقه شده است و عارضه دوم این است که وزن ماهیان این دریاچه به یک سوم کاهش یافته و در آنها وجود 400 نوع انگل به تصویب رسیده است.
کرباسی افزود: همچنین از آنجا که بسیاری از رودخانه‌هایی که ماهی‌ها در آن تخم‌ریزی می‌کردند عمقشان به علت رسوب‌گذاری کم شده این مناطق به لایروبی احتیاج دارند که متأسفانه برخی از دوستداران محیط زیست با این کار مخالفت کردند.وی با بیان اینکه 75درصد از آلودگی خزر توسط روسیه ایجاد می‌شود افزود: 12درصد از این آلودگی مربوط به کشور ایران بوده و 13درصد آن سهم کشورهای آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان است که میان این سه کشور نیز کمترین سهم متعلق به کشور ترکمنستان است که جمعیت ساحلی ندارد.
کرباسی با بیان اینکه مشکل‌سازترین آلودگی‌های نفتی در دریای خزر توسط کشور آذربایجان ایجاد می‌شود، افزود: به دلیل آنکه قدمت چاه‌های نفت آذربایجان به چهل تا پنجاه سال پیش بازمی‌گردد باعث شده که تاکنون دو آلودگی بزرگ در این محدوده شکل گیرد.
وی ادامه داد: از آنجا که جریان آبهای دریای خزر به سمت ایران است، عمده این آلودگی‌ها وارد سواحل کشورمان می‌شود.
معاون محیط‌زیست دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه در سال 91، 26 تن گلوله نفتی از سواحل دریای خزر در ایران جمع‌آوری شد، اظهار کرد: این گلوله‌های نفتی برای انگشت‌نگاری به وزارت نفت داده شده است تا بتوانیم خسارات این آلودگی را از کشور آذربایجان بگیریم که متأسفانه وزارت نفت با گذشت هشت ماه هنوز این کار را انجام نداده است.
تخلیه فاضلاب‌های خانگی به آبهای خلیج‌فارس قصور وزارت نیرو است
کرباسی در ادامه با بیان اینکه وزارت نیرو به وظایف خود برای جلوگیری از تصفیه فاضلاب‌های خانگی به خلیج‌فارس عمل نکرده است افزود: مثلا نرخ رشد جمعیت در بندرعباس 2/5درصد بوده و وزارت نیرو باید برای آن تصفیه‌خانه 300هزار نفری تأسیس می‌کرده است اما آنقدر این کار را طولانی کرد که جمعیت بندرعباس به 500هزار نفر رسیده و این تصفیه‌خانه 250هزار نفر سرریز دارد.
وی افزود: علاوه بر آن شهرک‌های اقماری بسیاری در اطراف این بندر شکل گرفته که تعداد آنها به بیش از 27عدد می‌رسد و جمعیت هر کدام شامل 30هزار نفر می‌شود که به عبارتی یعنی حدود 700هزار نفر جمعیت درشعاع 20کیلومتری این بندر زندگی می‌کنند که وزارت نیرو هیچ کاری را برای فاضلاب خانگی این جمعیت انجام نداده است.
معاون محیط زیست‌ دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست افزود: علاوه بر همه اینها وزارت نیرو روی رودخانه‌های جنوبی کشور سدسازی کرده که باعث می‌شود از آورد طبیعی این رودخانه‌ها شامل آب شیرین و گل و لای جلوگیری شود و براثر ورود فاضلاب‌های خانگی نیترات و فسفر وارد خلیج‌فارس شده و کشنده قرمز به وجود بیاید.
وی اضافه کرد: زیرا وجود گل و لای طبیعی نیترات و فسفات را جذب می‌کرد که اکنون جلوی آن گرفته شده است.
کرباسی افزود: از سویی ساخت تصفیه‌خانه کار پرهزینه‌ای نبوده و وزارت نیرو می‌توانست به راحتی برای این کار اقدام کند.
در مدیریت آب کشور ضعف داریم
وی با بیان اینکه سالانه 400میلیارد مترمکعب نزولات جوی داریم اظهار کرد: از این میزان 130میلیارد مترمکعب کنترل شده و باقی آن هدر می‌رود.
به گفته کرباسی 90میلیارد مترمکعب آب کشوربه محصولات کشاورزی تخصیص می‌یابد که می‌توان با واردات مواد کشاورزی 50میلیارد مترمکعب را ذخیره کرد که اینها نشان می‌دهد در مدیریت آب کشور ضعیف عمل کرده‌ایم.

 


اصفهان- خبرنگار کیهان:
کودک سه ساله‌ای که بر اثر غفلت خانواده‌اش در حال غرق شدن در رودخانه زاینده‌رود بود با فداکاری مامور پلیس اصفهان از مرگ نجات یافت.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در این باره اظهار داشت: مامور گشت پلیس مرکز استان اصفهان در حاشیه رودخانه زاینده‌رود در حال گشت‌زنی بود که کودکی بی‌جان را بر روی آب مشاهده کرد.
سرهنگ جهانگیر کریمی افزود: این مامور نیروی انتظامی به سرعت به درون رودخانه پرید و دختربچه را که در حال غرق شدن بود نجات داد.
وی گفت: مامور پلیس اصفهان سپس آب را از شکم این کودک سه‌ساله که بیهوش شده و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کرد، خارج کرد و پس از انجام تنفس مصنوعی سریعا با اورژانس تماس گرفته و کودک را از مرگ نجات داد.
وی اضافه کرد: در این حادثه خانواده کودک که از تهران به اصفهان سفر کرده بودند بدون اینکه متوجه نبود کودک خود در حوالی رودخانه باشند وقتی فرزند خود را در آغوش پلیس مشاهده کرده شوکه شدند و از احساس مسئولیت این مامور فداکار قدردانی کردند.

 


مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: گرد و غبار شدید پروازهای فرودگاه ایلام را لغو کرد.
مجتبی بیاتی دیروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: پرواز صبح مسیر تهران-ایلام و برعکس به سبب گرد و غبار شدید لغو شد.
وی ادامه داد: شدت گرد و غبار در فضای شهر ایلام سبب کاهش دید خلبان شده و این مهم سبب عدم نشست و برخاست پروازهای فرودگاه ایلام می‌شود.
مدیر فرودگاه شهدای ایلام تصریح کرد: بر این اساس سه شنبه پروازهای ایلام به مقصد تهران و برعکس لغو شد و پروازی در این فرودگاه انجام نشد.
بیاتی تصریح کرد: اکنون روزانه تنها دو پرواز در فرودگاه شهدای ایلام به مقصد تهران و برعکس انجام می‌شود.

 


مدیرکل فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از 20 هزار پایگاه اوقات فراغت از اول تیرماه امسال در سطح مدارس استان‌های سراسر کشور فعال می‌شود.
«محمدابراهیم محمدی» دیروز در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: پایگاه‌های تابستانی در کانون‌های فرهنگی و تربیتی، پژوهش‌سراها، مجتمع‌های ورزشی و فرهنگی و مدارس علاقه‌مند، مستقر هستند که از دانش‌آموزان نام‌نویسی می‌کنند.
وی افزود: علاوه بر پایگاه‌های اوقات فراغت، تشکل‌های دانش‌آموزی نیز در فصل تابستان در سطح مناطق و استان‌های کشور فعال هستند.
محمدی اضافه کرد: دانش‌آموزان با مراجعه به پایگاه‌های تابستانی که اسامی و آدرس آن‌ها در اختیار اداره‌کل آموزش و پرورش مناطق و استان‌ها است، می‌توانند جدول برنامه‌های اوقات فراغت را مشاهده و برحسب علایق خود در هر یک از این برنامه‌ها شرکت کنند.محمدی توجه به مهارت‌آموزی را رویکرد جدیدی در برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان برشمرد و گفت: مهارت‌آموزی در سند تحول آموزش و پرورش مورد تاکید است.وی ادامه داد: زیارت اماکن متبرکه و آشنایی با ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی کشور از دیگر برنامه‌های پایگاه‌های تابستانی است.

 


مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شوشتر گفت: دلیل مرگ آتش‌نشان این شهرستان هنگام عملیات امدادرسانی اتصال برق بوده است.
سیدمحمد ایوبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: دلیل اصلی مرگ آتش‌نشان شوشتری هنگام عملیات امدادرسانی اتصال برق بوده است.
وی افزود: حادثه به نحوی بود که آتش‌سوزی به خودروی موجود در منزل سرایت کرد و به دلیل اینکه این خودرو دستکاری شده بود و با سوخت ال‌پی‌جی کار می‌کرد مخزن گاز در این خودرو منفجر شد و کنتورهای برق و آب منزل نیز دچار حادثه شدند.
ایوبی خاطرنشان کرد: وجود آب و برق در محل حادثه باعث شد تا اقدامات شجاعانه آتش‌نشان جوان شوشتری در امدادرسانی به افراد محبوس شده در واحد ساختمانی، نیمه‌تمام مانده و حسین درویش‌زاده جان خود را از دست بدهد.

 


محققان ایرانی در تلاشند با بهره‌گیری از سلول‌های بنیادی مزانشیمی انقلاب بزرگی در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج ایجاد کنند اما اغلب تحقیقات در فاز حیوانی است و تنها درمان عقب‌ماندگی ذهنی وارد فاز آزمایش انسانی شده است.
محمد فرانوش، معاون فن‌آوری‌های نوین سازمان انتقال خون در گفت‌وگو با فارس گفت: سازمان انتقال خون در تلاش است با بهره‌گیری از سلول‌های بنیادی راهی در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج پیدا کند.
وی افزود: سلول‌های مزانشیمی بنیادی سلول‌های اولیه هستند که قابلیت تبدیل شدن به سلول‌های اصلی بدن را دارند و با استفاده از یکسری مواد امکان رشد و تمایز این سلولها به سلول‌های قلب، کبد، پوست و سایر اندام‌ها وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه در دنیا تاکنون با بهره‌گیری از سلول‌های مزانشیمی روی بیماری‌های مختلفی کار شده افزود: در دنیا روی بیماری‌های مختلف از جمله ام‌اس کار شده اما همگی در مرحله آزمایش بوده و تاکنون تأیید نهایی نشده است.
این فوق‌تخصص خون خاطرنشان کرد: استفاده از سلول‌های بنیادی برای درمان بیماری‌های مختلف در سازمان انتقال خون در مرحله تکثیر و تمایز سلولهای بنیادی مرانشیمی و فاز حیوانی است که برخی سلولها تمایز یافته و باید مارکرهای سلولی در آزمایشگاه برآورد شود.
به گفته فرانوش فقط در یک مرکز از سلول‌های بنیادی مزانشیمی برای درمان بیماران عقب‌ماندگی ذهنی در فاز آزمایش انسانی است.
معاون فن‌آوری‌های نوین سازمان انتقال خون اظهار امیدواری کرد در صورت به نتیجه رسیدن این تحقیقات، اتفاق بزرگی در عرصه درمان بیماری‌های صعب‌العلاج رخ دهد.

 


کنکور 92 از ششم، هفتم و هشتم تیرماه، با رقابت یک میلیون و 83هزار و 571 داوطلب برگزار می‌شود و کارت ورود به جلسه آزمون از دوم تیرماه توزیع می‌شود.
سازمان سنجش به داوطلبان در روزهای پایانی قبل از آزمون سراسری توصیه می‌کند که به‌طور کلی سراغ مطالب جدید نروند، چراکه مطالعه مطالب جدید که در طول سال تحصیلی هرگز به آنها مراجعه نکرده و حتی یک بار هم آنها را نخوانده‌اند، نه‌تنها در این ساعات و روزهای ارزشمند سودمند نیست، بلکه باعث پریشانی خاطرشان شده و موجب می‌شود که خواندن این مطالب به آنچه پیش از این آموخته و اندوخته‌اند نیز صدمه جبران‌ناپذیری وارد کند.
تمرین تست زنی
در این روزها تنها به حل تست‌های درسی بپردازند، اما توجه داشته باشند این کار درصورتی مفید است که از تست‌هایی که به لحاظ علمی معتبر و استاندارد هستند استفاده کنند، ضمن اینکه پس از حل یک مجموعه تست در هر مبحث درسی، به تجزیه و تحلیل آنها پرداخته تا پاسخ صحیح تست‌هایی را که نتوانسته‌اند به آنها جواب دهند یا به آن‌ها پاسخ اشتباه داده‌اند دریابند و از این طریق اشتباهات و اشکالات خود در هر یک از این پرسش‌ها را برطرف کنند.
مرور مطالب فراموش شده
درصورتی که مطلبی را از یاد برده‌اند یا آنکه پاسخ پرسشی را نمی‌دانند، مبحث موردنظر را به سرعت مرور کنند، چرا که هرگاه در حین خواندن دروس، مطلبی را فراموش کرده‌اند یا آنکه نتوانسته‌اند به پاسخ صحیح پرسشی در هریک از دروس دست یابند، سریعاً مطالب مرتبط را دوره کرده و درپی کسب پاسخ صحیح پرسش یا پرسش‌هایی باشند که نتوانسته‌اند آنها را حل کنند و این کار را به زمان دیگری واگذار نکنند، دیگر هیج زمانی باقی نمانده و این آخرین فرصت ممکن برای بهره‌برداری است.
مرور دروس فرار
بسیاری از دروس هستند که به خاطر علاقه کمی که به آنها دارند یا به دلیل برخی از ویژگی‌های اختصاصی‌شان «فرار» هستند و زود از ذهن می‌روند و ماندگار نیستند، پس لازم است که در این روزهای باقی مانده تا آزمون سراسری، به مرور چندین و چندباره این دروس بپردازند تا هنگام برخورد با آنها در جلسه کنکور، به راحتی از پس جواب دادن به آنها برآیند.
توجه به مدیریت زمان
در پاسخگویی به سؤالات
مدیریت زمان آزمون و پاسخگویی به سؤالات را درنظر داشته باشند، به‌گونه‌ای که زمان تست زدن، باید شرایطی مشابه با جلسه آزمون سراسری در منزل برای خود ایجاد کرد تا بتوان با درک روحی و روانی این جلسه و عینیت بخشیدن به آن در ذهن، آزمون واقعی، یعنی آزمون سراسری را با موفقیت برگزار کرد. به همین خاطر باید ضمن ایجاد محیطی کاملاً آرام و دور از جنجال و تنش، با پوشیدن لباس‌های رسمی همانند روز کنکور (برای دور شدن از محیط خودمانی منزل) و قرار دادن خود در شرایطی مشابه با جلسه آزمون سراسری، سعی کرد که تست‌های هر درس را در همان زمانی که به آنها در جلسه آزمون اختصاص داده می‌شود بزنند تا بدین ترتیب، زمان پاسخگویی به پرسش‌های هر درس را مدیریت کرد تا در جلسه اصلی کنکور دچار کمبود وقت و از دست دادن تعدادی از پرسش‌ها به خاطر همین موضوع نشوند.

 


وزارت بهداشت از اضافه وزن و چاقی 25 میلیون ایرانی خبر داد.
براساس تحقیقات انجام شده، 61 درصد شهرنشینان و 50 درصد روستانشینان بالای 20 سال در ایران به اضافه وزن و چاقی مبتلا هستند که درمجموع تعداد آنها به 25 میلیون نفر می‌رسد.
طبق آمار انجمن تشخیص و درمان چاقی ایران، حدود 30 درصد کودکان به اضافه وزن و چاقی مبتلا هستند و از هر 4 کودک ایرانی یک کودک به این مشکل دچار است.
نسرین علیزاده، کارشناس مسئول بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به عوامل موثر در بروز چاقی اشاره کرد و گفت: عوامل ژنتیکی، محیطی، بیماری‌ها، اختلالات عصبی-روانی و مصرف برخی داروها در بروز چاقی تأثیر بسزایی دارد.
وی گفت: سوخت و ساز پایین و تمایل زیاد بدن برای استفاده از کربوهیدرات‌ها (مواد قندی) از دلایل ژنتیکی و ماشینی شدن زندگی و کاهش تحرک بدنی، استفاده از خودرو، آسانسور، پله برقی، ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی، دستگاه‌های کنترل از راه دور و مصرف غذاهای آماده و فست‌فودها، سس‌های چرب نظیر سس مایونز، مواد قندی و شیرینی، شکلات و نوشابه‌های گازدار از دلایل محیطی مؤثر در بروز اضافه وزن و چاقی به شمار می‌رود.
علیزاده عنوان کرد: کم‌کاری غده تیروئید، بیماری‌های استخوان و مفاصل، اختلال در هورمون‌های جنسی هم ممکن است تعادل متابولیکی بدن را برهم بزند و مشکل چاقی را فرا›°›»هم آورد. به گفته این کارشناس تغذیه، مصرف داروهای ضدبارداری یا کورتون‌ها، داروهای ضدافسردگی و ضد اضطراب که با ایجاد خواب‌آلودگی، بی‌تحرکی و کاهش مصرف انرژی همراه است باعث اضافه وزن و چاقی می‌شود.
وی اظهار کرد: چاقی، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی، سکته‌ها، بیماری‌ دیابت و انواع سرطان را افزایش می‌دهد و زمینه بیماری‌هایی نظیر بیماری‌های کبد، سنگ کیسه صفرا، تخریب غضروف مفصلی و سایش مفصل‌ها را فراهم می‌کند.
علیزاده تأکید کرد: کودکان و دانش‌آموزان باید از میان وعده‌های سالم و با ارزش غذایی نظیر میوه، سبزی، شیر، لقمه‌های خانگی (نان و پنیر و گردو، نان و تخم‌مرغ)، انواع میوه‌ها و سبزی‌ها نظیر سیب، پرتقال، هلو، هویج، کاهو و خیار استفاده و از خوردن شیرینی و شکلات بیش از حد و چیپس و پفک و میان وعده‌های چرب به شدت خودداری کنند.

 


رئیس پلیس تهران بزرگ، صبح دیروز از کشف نیم تن حشیش و تریاک طی یک عملیات شبانه توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار حسین ساجدی‌نیا، رئیس پلیس تهران بزرگ، اعلام کرد: مدتی پیش طبق گزارش‌های ارائه شده از سوی شهروندان ساکن محدوده تهرانپارس در خصوص فعالیت‌های یکی از قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر در این محدوده، اقدامات تیم‌های عملیاتی پایگاه چهارم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در این خصوص آغاز شد.
وی افزود: در بررسی‌های انجام شده و تحقیقات میدانی مشخص شد که این فرد سعید نام دارد و با سفرهایی که در محدوده شرق کشور می‌کند، اقدام به انتقال مواد مخدر از جمله حشیش و تریاک به تهران دارد و به صورت خرده‌فروشی میان معتادان توزیع می‌کند.رئیس پلیس تهران بزرگ ادامه داد: نتیجه تحقیقات انجام شده از سوی ماموران در اختیار مقام قضایی قرار گرفت و حکم بازداشت متهم و بازرسی از محل سکونت وی صادر شد که طی هماهنگی‌های انجام شده تیم‌های عملیاتی پلیس برای دستگیری متهم وارد عمل شدند.سردار ساجدی‌نیا، در پایان با اشاره به اینکه متهم مذکور در یک عملیات شبانه و غافلگیرانه در محل سکونتش بازداشت شده است، گفت: در این عملیات قریب به نیم تن مواد افیونی حشیش و تریاک که به صورت بسته‌بندی آماده برای توزیع بود، کشف و ضبط شد که به همراه متهم به پایگاه چهارم پلیس مبارزه با مواد مخدر منتقل شد.

 


کشف محموله قاچاق
طبس - خبرنگار کیهان:ماموران نیروی انتظامی پاسگاه دیهوک طبس طی سه مرحله عملیات بازرسی از وسایل نقلیه موفق شدند مقدار 1 میلیارد و 200 میلیون ریال کالای قاچاق را کشف و ضبط کنند.
این مقدار کالا شامل انواع پوشاک، کفش و لوزام آرایشی از 2 دستگاه اتوبوس و یک دستگاه سواری سمند که از سمت بندرعباس به طرف مشهد مقدس در حرکت بودند کشف شد.
در گزارشی دیگر، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام از کشف و ضبط 10 تن شکر قاچاق در این استان خبر داد. براساس همین گزارش ارزش اقتصادی این محموله 140 میلیون ریال برآورد شده است.
شناسایی کود شیمیایی مسروقه
سمنان - خبرنگار کیهان: ماموران پلیس شهرستان گرمسار یک هزار و 860 کیسه کود شیمیایی مسروقه به ارزش 950 میلیون ریال را کمتر از 4 ساعت کشف و ضبط کردند.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گرمسار با اعلام این خبر گفت: سارقان با همدستی نگهبان شرکت تعاونی روستایی روستای کردوان موفق شده بودند تمام کودهای شیمیایی در انبار این شرکت را سرقت و با یک دستگاه تریلر به خراسان رضوی منتقل کنند.
کلیه متهمان بازداشت، و پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
تصادف منجر به فوت
اراک - خبرنگار کیهان: 2 سانحه رانندگی در محورهای قدیم ساوه - تهران و ساوه - همدان منجر به مرگ 2 نفر و جراحت یک نفر شد.
در اولین حادثه رانندگی، یک دستگاه خودرو «ام‌وی‌ام» واژگون شد و راننده آن جان باخت، همچنین بر اثر برخورد یک دستگاه تریلر با یک دستگاه وانت نیسان، راننده نیسان در محل حادثه جان خود را از دست داد و سرنشین آن مجروح شد. علت حادثه، بی‌احتیاطی راننده تریلر اعلام شد.
انهدام باند کیف قاپ
سمنان - خبرنگار کیهان: پس از دریافت شکایاتی از شهروندان در مورد کیف‌قاپی، پیگیری موضوع در دست کار پلیس انتظامی سمنان قرار گرفت، و ماموران با شناسایی یک عضو باند کیف‌قاپی توسط وی 3 عضو دیگر آن را نیز شناسایی کردند. تحقیقات پلیس برای کشف اموال مسروقه ادامه دارد.

 


با حکم سخنگوی دولت، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به طور رسمی به جایگاه معاونت رئیس‌جمهور ارتقا پیدا کرد.
با حکم غلام‌حسین الهام، سخنگوی دولت، مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به طور رسمی به معاونت رئیس‌جمهور ارتقا پیدا کرد.
در پی این حکم، رئیس مرکز که تاکنون مشاور امور بانوان ریاست جمهوری محسوب می‌شد از این پس در سمت معاونت رئیس‌جمهور به فعالیت خود ادامه می‌دهد و می‌تواند در جلسات هیئت دولت حضور یابد.

 


شهری برای آموزش زندگی به کودکان در دبی تأسیس شده است.
به گزارش مشرق دبی شهری ویژه کودکان تأسیس کرده است که در آن مهارت‌های مختلف زندگی به آنها آموخته می‌شود.این شهر مخصوص کودکان 3 تا 16 سال است و در آن شغل‌ها و حرفه‌های مختلف به کودکان آموزش داده می‌شود.مساحت این شهر به اندازه یک زمین فوتبال است و ورود خانواده کودکان به آن ممنوع است.

 


خودروی دیپلمات سوئیسی مست با شلیک گلوله پلیس در پاریس متوقف شد.
روزنامه پاریسین چاپ فرانسه نوشت: یکشنبه شب گذشته در مرکز شهر پاریس یک اتومبیل بنز با شماره دیپلماتیک با سرعت بیش از حد در حرکت بود و پلیس تلاش کرد تا اتومبیل مزبور را متوقف کند، ولی راننده با سرعت بیشتر به راه خود ادامه داد و حتی نزدیک بود مأمور پلیسی که تلاش می‌کرد آن را متوقف کند، زیر بگیرد.
روزنامه «هندلس زایتونگ» چاپ سوئیس نیز گزارش داد: فردی که پشت فرمان اتومبیل شماره سیاسی مزبور بوده «استفان فلوکیگر» دیپلمات 54 ساله سوئیسی در نمایندگی سوئيس نزد سازمان امنیت و همکاری اروپا در پاریس بوده است. پلیس پاریس برای توقف این خودرو گلوله‌ای به تایر آن شلیک می‌کند ولی راننده، خودرو را متوقف نکرده و در مسیر خلاف به حرکت درمی‌آید و جان دیگران را هم به خطر می‌اندازد.
مأموران پلیس همه تلاش خود را برای متوقف کردن خودرو انجام می‌د‌هند تا از وارد شدن خسارت به دیگران جلوگیری کنند. پس از توقف اتومبیل پلیس متوجه می‌شوند که دیپلمات سوئیسی در حال مستی رانندگی کرده و سند هویتی به همراه ندارد ولی خود را جزو کارکنان نمایندگی سوئيس نزد سازمان امنیت و همکاری اروپا معرفی می‌کند. افراد پلیس با سفارت سوئيس در پاریس تماس می‌گیرند و یک نفر از سفارت مراجعه می‌کند و پلیس در نهایت مجبور می‌شود این فرد را به دلیل مصونیت سیاسی آزاد کند.در تماس این روزنامه با وزارت امور خارجه سوئيس این خبر تأیید شده و سخنگوی وزارت امور خارجه سوئیس بدون ذکر نام دیپلمات مزبور، تأکید کرده که وزارت امور خارجه در صورتی که فرانسه خواستار لغو مصونیت سیاسی این فرد شود حاضر است به این درخواست پاسخ مثبت بدهد و عنوان کرده که وزارت امور خارجه راساً نیز به این موضوع رسیدگی می‌کند.وی اظهار داشته که ما حاضریم به طور همه‌جانبه با دادگستری فرانسه همکاری کنیم که این دیپلمات خطاکار به مجازات عمل غیرقانونی خود برسد.

 


با بارش باران‌های شدید در آلمان و لهستان و به دنبال آن وقوع سیل، همچنان این دو کشور گرفتار سیل هستند.
به گزارش فارس به نقل از یورونیوز، جاری شدن سیل در آلمان خرابی‌های زیادی به بار آورده است.بالا آمدن سطح آب رود «البه» منجر به شکسته شدن سدی در «فیشیک» دهکده‌ای واقع در کرانه این رود شد.
در شهر «ماگدبورگ» واقع در استان «زاکسن آنهالت» نیز بر اثر سیل سدی فرو ریخت.
به دنبال افزایش 5 متری ارتفاع رود البه نسبت به حالت عادی خود، شرایط اضطراری همچنان در این منطقه ادامه دارد.
«آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان در جریان‌ دیدارهای خود از مناطق سیل‌زده وارد «ویتنبرگ» واقع در شرق این کشور شد.
لهستان نیز از دیگر کشورهای اروپایی است که طی چند روز گذشته از سیل در امان نمانده است.
وزش باد شدید و جاری شدن آب در سطح شهر «ورشو» پایتخت آن روز یکشنبه زندگی شهروندان را به مدت چند ساعت فلج کرد.
سیل چهار ایستگاه متروی این شهر را فرا گرفت و جریان حمل و نقل را مختل کرد.
جاری شدن سیل در اروپا مرکزی و شرقی در کشورهایی مانند اتریش، آلمان، اسلواکی، مجارستان و جمهوری چک، از هفته گذشته تاکنون دست کم 12 قربانی گرفته است.

 


بر اثر ریزش یک ساختمان مسکونی در بمبئی هند حداقل 4 نفر کشته شدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس هند گفت: بر اثر ریزش یک بلوک آپارتمان در مرکز بمبئی تاکنون 4 نفر کشته شده‌اند.
به گفته پلیس هند، مأموران امداد و نجات در حال جستجو برای نجات جان افرادی هستند که در زیر آوار مانده‌اند.
بخشی از این ساختمان 5 طبقه فرو ریخته است در حالی که بخش دیگری از آن هنوز سالم مانده است.
بازرس پلیس بمبئی می‌گوید: تاکنون 4 نفر کشته و 6 نفر مجروح شده‌اند.
هنوز مشخص نیست که چه تعداد افراد زیر آوار مانده‌اند.
این حادثه یک ماه بعد از آن رخ می‌دهد که یک ساختمان 7 طبقه در بمبئی فرو ریخت و مجر به کشته شدن 74 نفر شد.
هند از نظر مهندسی و ایمنی ساختمان‌های تجاری و مسکونی ضعیف است و بروز چنین حوادثی غیرمعمول نیست.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10