(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 22 خرداد 1392 - شماره 20515

نماينده ولي‌فقيه در خراسان شمالي: حضور حداکثري مردم در پاي صندوق رأي پاسخ به نداي رهبري است
همراه داشتن کارت ملي براي راي‌دهندگان انتخابات الزامي است
يادداشت خبرنگار
ماهي براي حماسه‌سازي...
دبير ائتلاف خدمتگزاران آباداني و پيشرفت خوزستان:
وحدت و خدمت دو هدف اصلي در شوراي شهر اهواز است
مديرکل سياسي و انتخابات استانداري مازندران:
89هزار مازني براي نخستين بار در انتخابات رأي مي‌دهند
شروع عمليات زهکشي اراضي آبگير کشور در مازندران
مديرکل بنياد حفظ آثار مهران:
کانديداها ارزش‌هاي دفاع مقدس را الگوي رفتاري خود قرار دهند
برپايي 547 شعبه اخذ راي در اهواز
ايران در کيهان
مسئول نهاد رهبري در دانشگاه بناب: اقتدار کنوني ايران وامدار نهضت امام خميني است
رونمايي از 12جلد کتاب داستان کودکان با موضوع نظافت و پاکي شهر اصفهان
58 کانون مهدويت در دانشگاه‌هاي يزد فعاليت دارند
نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس:
پروژه‌هاي مهر ماندگار بايد با سرعت و دقت همراه شوند
   


بردسکن-خبرنگار کيهان:
نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي در جمع مردم بردسکن ضمن تسليت ايام شهادت امام موسي بن جعفر(ع) و با اشاره به سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي گفت: حضور پرشور مردم در پاي صندوق‌هاي اخذ راي و خلق حماسه سياسي پاسخ به نداي رهبري نظام است.
حجت‌الاسلام والمسلمين ابوالقاسم يعقوبي گفت: فرمايشات مقام معظم رهبري مي‌تواند بهترين ملاک براي انتخاب فرد اصلح باشد. امام جمعه بجنورد افزود: متاسفانه عده‌اي هستند نمک انقلاب را مي‌خورند اما نمکدان را مي‌شکنند که بايدبه هوش باشيم که در انتخاب فرد اصلح آدرس غلط را به ما القا نکنند.
وي با بيان اينکه امام راحل 2 خدمت ماندگار و 2 گوهر ارزنده يعني انسانيت و اسلام ناب محمدي را به ما ارزاني داد گفت: در مقابل شکر اين نعمت وظيفه داريم در خلق حماسه سياسي 24 خردادماه باحضور حداکثري خود به دنيا اثبات کنيم که ملت امام و دست‌پرورده امام و ولايت هستيم.



 


خرم‌آباد- خبرنگارکيهان:
در انتخابات 24 خرداد علاوه بر شناسنامه راي‌دهندگان، همراه داشتن کارت ملي نيز الزامي است.
معاون سياسي- امنيتي استانداري لرستان و رئيس ستاد انتخابات استان افزود: در انتخابات قبلي همراه داشتن شناسنامه کافي بود اما در اين دوره از انتخابات همراه داشتن کارت ملي و شناسنامه الزامي شده است.
حسن شريعت‌نژاد برپايي انتخابات باشکوه را استمرار راه و نهضت امام‌خميني توصيف کرد و افزود: خلق حماسه سياسي در انتخابات موجب ناکامي دشمنان در تحميل فشار به ملت مي‌شود.
وي افزود: در استان لرستان 98درصد داوطلبان روستاها و 90درصد داوطلبان شهري تاييد صلاحيت شده‌اند.
شريعت‌نژاد گفت: در حوزه‌هاي شهري و روستايي لرستان 6388 نفر تاييد صلاحيت شده‌اند که 1874 شعبه اخذ راي در استان تعيين شده و حدود 20 هزار نفر عوامل برپايي انتخابات را در اين خطه تشکيل مي‌دهند.

 


حماسه‌سرايي سي و پنج ساله ملت شريف و بزرگ ايران در طول سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي، همواره ايران را از مخاطرات بزرگ رهانيده و از پيچ‌هاي تاريخي بسيار عبور داده است.
حماسه‌هاي بي‌بديلي که در پيروزي انقلاب اسلامي، مقابله با توطئه‌هاي داخلي و خارجي دشمنان در اوايل انقلاب، جنگ تحميلي، محاصره اقتصادي، خاموش کردن فتنه‌‌هاي 78 و 88، حضور در انتخابات متعدد و... از سوي ملت سروده شده، جاودانه مانده و برگ برگ تاريخ زرين جمهوري اسلامي را رقم زده است.
بدون شک بزرگ‌ترين ميراث ماندگار بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، امام خميني، بعد از پايه‌گذاري اصل مترقي ولايت فقيه، اصالت قائل شدن براي مشارکت و حضور مردم در تعيين سرنوشت خود است و شايد بتوان گفت که هيچ سخنراني يا پيام و بيانيه‌اي از امام خميني وجود ندارد که در آن از تکريم ملت ايران و حضور آنان در صحنه، سخني به ميان نيامده باشد.
در اين ميان اما، بهترين و مهم‌ترين صحنه براي اثبات مشارکت و حضور مردم ايران در تعيين سرنوشت خود، شرکت در انتخابات و رفتن پاي صندوق‌هاي اخذ رأي است.
کشور ما اکنون به لحاظ موقعيت استراتژيک خود در جهان و نيز تاثير مستقيم يا غيرمستقيم انقلاب اسلامي بر ساير کشورها به ويژه در جهان اسلام، مورد توجه بسيار است و هرگونه تغيير و تحول بخصوص از نوع سياسي‌اش، با ريزبيني توسط ديگر کشورها رصد مي‌شود.
اين سخن گزاف نيست اگر بگوييم که اين روزها ذره‌بين‌هاي کشورهاي اروپا، آمريکا، اسرائيل و حتي همسايگان ما، بر روي ايران متمرکز شده تا تحولات سياست داخلي را رصد کرده و براساس آن سياست خارجي خود در منطقه و بلکه کل جهان را تدوين و تنظيم کنند.
رصد ميزان اعتماد مردم به نظام جمهوري اسلامي، يکي از اصلي‌ترين مؤلفه‌هاي مورد توجه کشورهاي مذکور است چرا که داشتن يک پايگاه اجتماعي قوي و منسجم در داخل کشور براي نظام جمهوري اسلامي، تعيين‌کننده رفتار قدرت‌ها در چالش‌هاي جهاني پيش روي نظام خواهد بود.
حال ما هستيم و دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز ديگر در خرداد ماهي ديگر.
فراموش نکنيم که خرداد، براي ملت ما فقط اسم يک ماه از 12 ماه سال نيست، بلکه ماه اتفاقات بزرگ و تصميم‌گيري‌هاي سرنوشت‌ساز است. ماه خاطراتي عزيز از تاريخ سي و پنج ساله انقلاب و نيز تاريخ 50 ساله آغاز نهضت امام خميني از سال 42 است. ماه غرورآفريني رزمندگان دلاور ما در فتح خرمشهر است. ماه امتحان جدي ملت و ايام «نه» گفتن‌هاي متعدد به دشمنان و «آري» گفتن‌هاي حماسي به انقلاب و جمهوري اسلامي است. ماه تجلي اراده ملتي است که در هر دوره انتخابات رياست جمهوري با مشارکت خود شگفتي آفريده و سوار بر امواج موفقيت به پيش رفته است.
به ياد داشته باشيم هر دو انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي از اهميت بسياري برخوردار است و اين آراء ارزشمند ما ملت صبور و هوشيار در روز 24 خرداد 92 است که اين اهميت را اثبات و حماسه سياسي مد نظر رهبر معظم انقلاب را رقم خواهد زد! والسلام.
زهره شفيعي- خبرنگار کيهان در همدان

 


اهواز- خبرنگارکيهان:
وحدت و خدمت دو هدف اصلي خدمتگزاران آباداني و پيشرفت در مقوله شوراي شهر براي برون رفت از توسعه نيافتگي در کلانشهر اهواز است.
دبير ائتلاف خدمتگزاران آباداني و پيشرفت خوزستان با بيان نحوه شکل‌گيري ائتلاف خدمتگزاران آباداني و پيشرفت در نشست‌هاي تخصصي اظهار کرد: نقطه ضعف‌ها و قوت‌هاي شوراهاي گذشته مورد بررسي قرار گرفته و به اين نتيجه رسيديم در ميان نامزدهاي انتخاباتي بايد به دنبال افرادي گشت که از شاخص هاي لازم براي ورود به شوراي شهر برخوردار باشند.
مسعود حميدي‌نژاد تخصص‌هاي گوناگون در همه زمينه‌ها را از نيازهاي کلانشهر و شهرداري اهواز دانست و اظهار کرد: ائتلاف خدمتگزاران آباداني و پيشرفت، 14 رشته و تخصص را باتوجه به نيازهاي شهر اهواز تدارک ديده است. وي خاطرنشان کرد: 7کميته در بخشهاي گوناگون با موضوعات مختلف و افراد تأثيرگذار در پيشرفت و آباداني شهر اهواز را مورد بررسي قرار دادند و حدود 60 نفر را براي حضور در ليست ائتلاف دعوت کرديم که 25نفر از اين مجموعه استخراج شده و در روزهاي آينده به يک ليست 21نفره براي حضور در رقابت‌هاي انتخاباتي دست مي‌يابيم.
حميدي‌نژاد اطمينان خاطر داد: نيروهاي خوبي براي شوراي اسلامي شهر اهواز ثبت‌نام کرده‌اند که براي همکاري، از نظرات آنها استقبال مي‌کنيم.
وي در ادامه گفت: توانمندي، کارآمدي، پاکدستي، تعهد و ولايت‌مداري از مهم ترين شاخص‌هاي نامزد شوراي شهر اهواز است.
همچنين مسئول کميته طرح و برنامه ائتلاف خدمتگزاران آباداني و پيشرفت مشکلاتي مانند فضاي سبز، آسفالت را بسيار کوچک دانست و گفت: زيبنده نظام جمهوري اسلامي ايران و اهواز نيست که ما به مشکلات بسيار کوچک مانند آسفالت و فضاي سبز بپردازيم شهر اهواز نياز به يک انقلاب آباداني و پيشرفت دارد.
حسين حيدري اظهار کرد: طرح جامع شهر اهواز تهيه شده و برنامه‌هاي کوتاه مدت و بلند مدت شهر اهواز در طول خدمتگزاري اين ائتلاف درنظر گرفته شده است.
وي ايجاد پنج تقاطع غيرهمسطح در شهر اهواز و راه‌اندازي حداقل يک فاز از مترو، ساماندهي دستفروشان، احداث پارکها و بوستانها، و غيره را از جمله برنامه‌هاي ائتلاف خدمتگزاران آباداني و پيشرفت عنوان کرد.

 


سازي- خبرنگارکيهان:
مديرکل سياسي و انتخابات استانداري مازندران گفت: 89هزار مازني براي نخستين بار در انتخابات92 رأي خواهند داد.
سيدعباس حسيني‌نژاد با اشاره به اينکه 3هزار و 937 شعبه اخذ رأي در استان مازندران برنامه‌ريزي شده است اظهار داشت: 8هزار و 29صندوق در استان براي انتخابات يازدهمين دوره رياست‌جمهوري و چهارمين دوره انتخابات شهر و روستا درنظر گرفته شده است.
وي ادامه داد: يک هزار و 224 صندوق ثابت در حوزه شهري، 61 صندوق سيار، 2هزار و 495 صندوق ثابت روستايي، 157 صندوق سيار درنظر گرفته شده است.
مديرکل سياسي و انتخابات استانداري مازندران تعداد نامزدهاي چهارمين دوره انتخابات شوراي شهر و روستا را 17هزار و 945نفر اعلام کرد و افزود: از اين تعداد 357نفر انصراف و 17 هزار و 588 نفر در عرصه انتخابات به رقابت مي‌پردازند.
حسيني‌نژاد مجموع رأي اولي‌هاي مازندران را 89هزار و 756نفر اعلام کرد.
وي خاطرنشان کرد: در انتخابات ميان دوره‌اي مجلس شوراي اسلامي 12نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از اين تعداد 5نفر رد صلاحيت و 7نفر ديگر با هم به رقابت مي‌پردازند.
مديرکل سياسي و انتخابات استانداري مازندران اظهار داشت: از 21شهرستان استان 15 شهرستان ساحلي وجود دارا که 183 صندوق سيار در مجتمع‌هاي فرهنگي- توريستي و سواحل لحاظ شده است.

 


قائمشهر- خبرنگار کيهان:
عمليات اجرايي بزرگ‌ترين پروژه جامع زهکشي اراضي آبگير کشور در روستاي برجيخيل شهرستان سيمرغ در استان مازندران آغاز شد.
اين طرح که به عنوان مصوبه سفر هيئت دولت در سطح 235 هزار هکتار اراضي شاليزاري استان مازندران به اجرا در‌آمد در مرحله نخست، سطحي حدود دو هزار هکتار از زمين‌هاي برجيخيل و 15 روستاي شهرستان سيمرغ به عنوان پايلوت تحت پوشش اين طرح قرار گرفت.
در مراسم آغاز عمليات اين طرح مديرکل آب و خاک وزارت جهاد کشاورزي گفت: هدايت و دفع اصولي آب‌هاي سطحي، مقابله با آبگرفتگي و پيشگيري از خسارت‌هاي ناشي از سيلاب‌ها و فراهم شدن امکان کشت دوم براي بهره برداران از مزاياي اين طرح است. مهندس پرستار تصريح کرد: مرحله اول اين طرح با 20 ميلياردريال اعتبار شروع شده است.
مديرکل آب و خاک وزارت جهاد کشاورزي تصريح کرد: دو ميليون هکتار از اراضي کشاورزي کشور آبگير هستند که با اجرايي شدن عمليات طرح جامع زهکشي در اين اراضي تحول بزرگي در بخش توليد محصولات کشاورزي ايجاد خواهد شد.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي مازندران نيز با بيان اينکه 150 هزار هکتار از زمين‌هاي استان در 6 ماه از سال ماندابي مي‌شود، و گفت: 240 هزار هکتار نيز مشکل زهکشي دارد. عظيمي افزود: با اجراي اين طرح آب‌هاي سطحي جمع‌آوري و از ماندابي شدن زمين‌هاي پايين دست جلوگيري خواهد شد.

 


همدان- خبرنگار کيهان:
انصراف برخي کانديداها به نفع فرد اصلح، مصداق حفظ ارزش‌هاي دفاع مقدس است.
مديرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس همدان در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: کانديداهايي که هدف از ورود به عرصه انتخابات را خدمت به نظام مي‌دانند، اگر فردي را شايسته‌تر از خود مي‌بينند، با يک ايثار و اخلاق انتخاباتي، با کناره‌گيري از عرصه رقابت، ميدان را براي بهترين‌ها باز کنند.
جعفر زمرديان ادامه داد: با اين اقدام، ارزش‌هاي دفاع مقدس مي‌تواند مصداق بارزي در جامعه بيابد و يادگاران جنگ ديروز، به حماسه‌سازان سياسي امروز تبديل مي‌شوند.
وي تاکيد کرد: لازم است تا آنان که وارد عرصه سياست و رقابت انتخاباتي شده‌اند، به گنجينه‌هاي ايثار و مقاومت و فداکاري‌هاي 8 سال دفاع مقدس توجه ويژه داشته و در امور به کار بگيرند.
زمرديان ياد‌آور شد: به علاوه کانديداها، با الگو قرار دادن ارزش‌ها، اخلاق و ايثار رزمندگان به ويژه فاتحان خرمشهر در سوم خرداد، وارد ميدان شوند تا بخشي از منويات رهبر معظم انقلاب تحقق يابد.

 


اهواز- خبرنگار کيهان:
فرماندار اهواز از داير شدن 547 شعبه اخذ راي براي جمع‌آوري آراي دو انتخابات رياست جمهوري و شوراي اسلامي در اهواز خبر داد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري اهواز، مهندس فدعمي فرماندار اين شهرستان گفت: از اين تعداد 508 شعبه ثابت و 39 شعبه نيز به صورت سيار به جمع‌آوري آرا خواهند پرداخت که تعداد 397 شعبه در اهواز و 4 شعبه اخذ راي ديگر نيز در شهر الهايي است.
رئيس مرکز حوزه انتخابيه شهرستان اهواز افزود: در مجموع 146 شعبه روستايي در بخش‌هاي مرکزي، اسماعيليه و غيزانيه فعال است.
فرماندار اهواز با اعلام ثبت‌نام 1108 داوطلب شوراي شهر و روستا در حوزه انتخابيه شهرستان اهواز خاطرنشان کرد: تعداد 439 داوطلب براي نمايندگي در شهر اهواز و 317 نفر نيز در شوراهاي روستايي بخش مرکزي اهواز داوطلب شدند.
وي افزود: تعداد 115 روستا از روستاهاي شهرستان اهواز واجد شرايط برگزاري انتخابات شوراهاي اسلامي هستند.
فدعمي گفت: در روستاهايي که فاقد شرايط تشکيل شورا هستند صندوق اخذ راي سيار براي انتخابات رياست جمهوري مستقر مي‌شود و در ساير شهرها و روستاها، شعب داراي دو صندوق اخذ راي خواهند بود.

 


دامغان- خبرنگار کيهان: امام جمعه دامغان گفت: انتخابات سرمايه و آبروي نظام است. حجت‌الاسلام والمسلمين ترابي افزود: ملت ايران با حضور خود در پاي صندوق‌هاي اخذ رأي سرنوشت چهار سال امور کشور را در سطح داخلي و بين‌المللي رقم مي‌زنند. وي افزود: انتخابات در نظام جمهوري اسلامي امري نمايشي نيست بلکه سرنوشت‌ساز است.
زنجان- خبرنگار کيهان: استاندار زنجان گفت: بيش از 95 درصد از کانديداهاي شوراي اسلامي شهر و روستاي استان زنجان تأييد صلاحيت شده و تنها کمتر از 5 درصد افراد ثبت‌نام کننده احراز صلاحيت نشده‌اند.
رئوفي‌نژاد گفت: در سراسر استان 1122 شعبه ثابت و سيار اخذ رأي مهيا شده است.
گنبدکاووس- خبرنگار کيهان: سرتيپ بابايي فرمانده سپاه نينواي گلستان گفت: مشارکت گسترده مردم در انتخاب 24 خرداد باطل کننده تصميمات و توطئه دشمنان است. وي افزود: تحريم و افزايش فشارهاي اقتصادي، ايجاد ناامني در شهرها از نقشه‌هاي دشمنان براي کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات است.
زنجان- خبرنگار کيهان: استاندار زنجان حفظ امنيت را تضمين‌کننده انتخابات سالم رياست‌جمهوي دانست و گفت: برقراري امنيت توسط دست‌اندرکاران در دستور کار قرار گرفته و در اين راستا برنامه‌ريزي‌هاي دقيقي انجام گرفته است. دکتر رئوفي گفت: انتخابات پيش رو بسيار حساس و سرنوشت‌ساز براي کشورمان است.
بهاباد يزد- خبرنگار کيهان: سالاري مديرکل روابط عمومي استانداري يزد گفت: يکي از وظايف کميته تبليغات و اطلاع‌رساني و زمينه‌سازي حضور حداکثري مردم در انتخابات است. وي افزود: کميته تبليغات و اطلاع‌رساني بايد با فضاسازي شايسته و اطلاع‌رساني صحيح به مردم زمينه‌سازي حضور حداکثري مردم را در انتخاب فراهم آورد.
بابل- خبرنگار کيهان: فرمانده سپاه بابل گفت: اجازه نخواهيم داد فضاي انتخابات ناامن شود. وي همچنين از اعزام کاروان 200 نفره سپاه بابل همچنين اعزام سه هزار نفر از علاقمندان به مرقد امام خبر داد.
گنبدکاووس- خبرنگار کيهان: جانشين مرکز راهبردي بسيج کشور گفت: بسيج تابع هيچ جريان سياسي نيست بلکه خود جريان‌ساز است. دکتر حيدري افزود: جريان‌ها يا افراد سياسي که تابع ولايت باشند مورد حمايت بسيج هستند وگرنه توسط بسيج لگدمال مي‌شوند.
اليگودرز- خبرنگار کيهان: حجت‌الاسلام‌ والمسلمين حقيان امام جمعه اليگودرز گفت: کساني که براي انتخابات احراز صلاحيت نشده‌اند به اين معني نيست که انسانهاي خوبي نيستند. بلکه مي‌توانند همچون گذشته در مناصب ديگر به مردم خدمت کنند.
فيروزآباد- خبرنگارکيهان: در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و چهارمين دوره شوراهاي اسلامي 151 شعبه اخذ رأي، آراي شهروندان فيروزآباد را جمع‌آوري مي‌کنند. بهمني فرماندار فيروزآباد گفت: فيروزآباد 41 شعبه ثابت و يک شعبه سيار و در حوزه روستايي فيروزآباد 46 شعبه ثابت و 2 حوزه سيار دارد.
تالش- خبرنگار کيهان: کريم شعباني‌فرماندار تالش گفت: از مجموع 1489 کانديداي شوراي اسلامي شهر و روستاي ثبت‌نام کرده 1444 نفر مرد و تعداد 45 نفر زن هستند. وي افزود از اين تعداد 119 نفر براي عضويت در شوراي اسلامي شهرها و مابقي براي عضويت در شوراهاي اسلامي روستا ثبت‌نام کرده‌اند.
کرمانشاه ـ خبرنگار کيهان: صفوي مدير امور آب و فاضلاب شهرستان سنقر گفت: به منظور حفظ سلامت شهروندان، جلوگيري از چالش‌هاي زيست‌محيطي و پيشگيري از شيوع بيماري‌هاي ميکروبي ناشي از آلودگي فاضلاب شهري، 112 کيلومتر از شبکه فاضلاب اين شهرستان شست وشو و لايروبي شد.
بهارستان- خبرنگار کيهان: رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي بهارستان از چاپخانه‌ها و کانون‌هاي آگهي و تبليغاتي بازديد کرد. حجت‌الاسلام والمسلمين قلي‌زاده گفت: هدف از اين بازديد بررسي نحوه فعاليت و عملکرد چاپخانه‌ها و کانونهاي آگهي و تبليغاتي و بررسي مشکلات آنان از نزديک است.
طرقبه شانديز- خبرنگار کيهان: رئيس بنياد مسکن طرقبه شانديز از مقاوم‌سازي بيش از 2 هزار و 889 واحد مسکوني روستايي در اين شهرستان خبر داد. پوريان گفت: 3 هزار و 671 واحد مسکن ثبت‌نام داشته‌اند که 3 هزار و 300 واحد آن عقد قرارداد کرده و 2 هزار و 880 واحد آنها پايان کار گرفته‌اند.
بابل- خبرنگار کيهان: جلسه کارگروه ستاد بحران آب در فرمانداري بابل تشکيل شد. در اين جلسه مقرر شد از فعاليت چاه‌هاي بدون پروانه موجود در اين حوزه جلوگيري شود.
اراک- خبرنگار کيهان: مدير امور آب و فاضلاب اراک گفت: با جايگزين کردن پاب تصفيه شده فاضلاب به جاي آب آشاميدني در سيستم کلرزني تصفيه‌خانه فاضلاب اين شهر سالانه 85 هزار مترمکعب در مصرف آب آشاميدني صرفه‌جويي مي‌شود.

 


بناب- خبرنگار کيهان:
مسئول نهاد رهبري در دانشگاه بناب گفت: امام خميني(ره) با نهضت خود ادبيات سياسي جديدي را در دنيا مطرح کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمين امير ابراهيم‌زاده در جمع اعضاي هيئت رزمندگان اسلام شهرستان بناب با اعلام اين مطلب افزود: عزت، توانمندي و اقتدار کنوني ايران اسلامي مرهون قيام و نهضت حضرت امام خميني(ره) است که با نثار عمر و انديشه‌هاي خود اين پيشرفت و توسعه را براي کشور به ارمغان آورد.
وي سپس با تأکيد بر تبيين شخصيت و انديشه‌هاي امام در جامعه تصريح کرد: ايشان با توجه به آموزه‌هاي ديني خود ادبياتي را معرفي کردند که هم‌اکنون با بيداري اسلامي در منطقه شاهد شکوفايي اين آرمان‌ها در برابر استکبار و استبداد هستيم.
مسئول نهاد رهبري در دانشگاه بناب با بيان ويژگي‌هاي شخصيتي امام گفت: بايد حواسمان جمع باشد و در شناخت دوست و دشمن از معيارهايي که امام و رهبر معظم انقلاب ترسيم کرده‌اند، به دور نباشيم.

 


اصفهان- خبرنگار کيهان:
از 12 جلد کتاب داستان کودک با محوريت پسماند، بازيافت و نظافت شهري در اصفهان رونمايي شد.
مديرفرهنگي هنري و تفريحي شهرداري اصفهان، با بيان اين مطلب گفت: 6 جلد نخست از اين مجموعه مکتوب، «شهر پاک» نام داشته و موضوعاتي نظير حفظ سلامت و پاکي رودخانه، نظافت محله، پرهيز از توليد شيرابه زباله و خارج نوبت قرار ندادن زباله‌ها را به مخاطب کودک آموزش مي‌دهد.
مهدي بقايي افزود: 6جلد دوم اين مجموعه، «زندگي دوباره» نام داشته و سرگذشت مواد بازيافتي، نحوه تفکيک و جمع‌آوري آنها را در قالب داستان‌هاي تخيلي و از طريق جان‌بخشي به اشيا به کودکان آموزش مي‌دهد.
وي با اشاره به اينکه کليه مراحل تاليف و چاپ اين دو مجموعه توسط کميته فرهنگ شهروندي شهرداري اصفهان انجام شده است. تصريح کرد: نگارش، طراحي و تصويرسازي اين دو مجموعه به دست هنرمندان و نويسندگان اصفهاني انجام شده است.
دبيرکميته فرهنگ شهروندي با بيان اينکه اين مجموعه داستان 12جلدي در تيراژ نخست، در 10 هزار نسخه به چاپ رسيده است، خاطر نشان ساخت: با آغاز فصل تابستان، اين آثار در قالب طرح آموزشي «سفيران شهروندي» به صورت رايگان در ميان کودکان شهر اصفهان توزيع خواهد شد.
بقايي اظهار داشت: مجموعه داستان‌هاي شهر پاک و زندگي دوباره در اختيار شهرداري ساير کلان‌شهرهاي کشور قرار خواهد گرفت تا به چاپ و توزيع آن در ميان شهروندان خود بپردازند.

 


يزد- خبرنگار کيهان:
مسئول فرهنگسراي تخصصي امام مهدي(عج) يزد از راه‌اندازي 58 کانون مهدويت در سطح دانشگاه‌هاي استان خبر داد.
محمد علي کريمي گفت: اين فرهنگسرا تاکنون در عرصه آموزش در حوزه‌هاي مختلف شامل مهدکودک، دانشگاه، دوره‌هاي طلبگي و غيره با موضوع مهدويت فعاليت‌هاي جديدي انجام داده است.
وي مدت فعاليت اين فرهنگسرا را 6 سال عنوان کرد و گفت: 58 کانون مهدويت در سطح دانشگاه‌هاي استان يزد فعاليت مي‌کنند.
کريمي تصريح کر‌د: اين فرهنگسرا تاکنون کتاب‌هاي مختلفي با موضوع مهدويت نيز تدوين و به چاپ رسانده است.
وي از همه مسئولان استان درخواست کرد تا با تعامل و همکاري بيشتر با اين فرهنگسرا در راستاي زمينه‌ساز ظهور امام عصر(عج) گام بردارند.

 


همدان- خبرنگار کيهان:
نماينده مردم همدان و فامنين در مجلس گفت: اجازه نمي‌دهيم در اجراي پروژه‌هاي مهر ماندگار کيفيت فداي سرعت شود.
امير خجسته در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: هم سرعت و هم دقت در اجراي پروژه‌ها لازم است و هر دو بايد مورد توجه قرار بگيرد اما اگر قرار باشد سريع جمع‌بندي شود و کيفيت آنها لحاظ نشود، ما نمي‌پذيريم.
وي ادامه داد: لزومي ندارد که افتتاح پروژه‌هاي مذکور حتما در ايام باقي مانده از دولت فعلي انجام شود و اگر پروژه‌اي از زمان‌بندي عقب است. مي‌توان بهره‌برداري را به ماه‌هاي آينده موکول کرد.
رئيس کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس سپس به لزوم کارآمدتر شدن شوراهاي اسلامي شهر و روستا اشاره کرد و اظهار داشت: با تهيه طرحي مي‌خواهيم مديريت واحد شهري را در آينده به شوراها و شهرداري‌ها بسپاريم و به تدريج شرايطي فراهم مي‌شود که شوراها از حالت دکوري خارج شوند.
خجسته با اشاره به پيگيري پروژه‌هاي عمراني استان، خاطرنشان ساخت: پروژه‌هاي خوبي در استان همدان در حال اجراست که همه آنها به غير از ريل‌گذاري راه‌آهن همدان- تهران از روند مطلوبي برخوردارند.
نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: از ميان پروژه‌هاي مهم استان، بيمارستان تخصصي قلب فرشچيان تا پايان شهريورماه، باند بين‌المللي فرودگاه همدان تا 2 ماه آينده، 4 بانده شدن جاده ورودي همدان- تهران تا فرودگاه، تا تيرماه امسال به بهره‌برداري مي‌رسد.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10