(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


چهارشنبه 22 خرداد 1392 - شماره 20515

حديث دشت عشق
تقي اکبر نژاد دلايل کناره‌گيري اش از تيم کشتي جوانان را عنوان کرد
پشت پرده تغييرات در کشتي ساخت و ساز مربي يا دخالت‌هاي مديرفني؟!
اخبار کوتاه از فوتبال
آغاز مجدد تمرينات تيم ملي واليبال با بازگشت ولاسکو
نصر در آستانه حذف از اردوي تيم ملي تکواندو
بازگشت وزنه‌برداران المپيکي به تيم ملي پس از انتخابات
سمندر قبل از راي‌گيري رئيس فدراسيون کاراته شد
رفع تعليق 99 درصدي قايقراني
کنار گذاشتن7 رشته از مجمع عمومي کميته ملي المپيک
خواندني از ورزش ايران
   


به ياد طلبه بسيجي شهيد «مهدي اکرمي» چرا روزه‌ام را خراب کرديد
شهيدي از تبار پاکان و وارستگان حجره‌نشين مدرسه حضرت آيت‌الله گلپايگاني که علم و عمل را با خون پاکش به هم آميخت و مجنون‌وار در مجنون‌ترين جزيره دنيا نام و نشان در بي‌نشاني يافت. نه سال کنعان دل از فقدانش محزون بود و در سرزمين غربت، ميهمان جزاير مجنون و پس از نه سال يک پلاک و چند تکه استخوان از قامت رعناي او بر شانه‌هاي لرزان مردم گلپايگان تشييع شد.مهدي سه سال و نيم در محضر استادان حوزه، زانوي معرفت بر زمين نهاد و از شاگردان ممتاز مدرسه به شمار مي‌رفت.
در لحظه اعزام، سن کمش به او اجازه حضور در جبهه را نمي‌داد. ولي به هر صورت رضايت‌نامه‌اش را گرفت. ماه رمضان بود کاروان رزمندگان که به خوانسار رسيد، ظرفيت تکميل بود و چند نفري از کاروان خارج مي‌شدند و مهدي يکي از آنان بود. وقتي به خانه برگشت، به شدت ناراحت بود و فکر مي‌کرد، کسي توصيه کرده است او برگردد. بغضش ترکيد و با گريه گفت: شما که مي‌خواستيد مرا به جبهه نفرستيد چرا روزه‌ام را خراب کرديد.
طلبه بسيجي شهيد «مهدي اکرمي»، سال 1347 در گلپايگان متولد شد و در 21/12/1363 در جزيره مجنون به شهادت رسيد.

 


سرويس ورزشي-
در شرايطي که سرمربي تيم کشتي جوانان دليل کناره گيري خود را دخالت هاي مديرفني تيم هاي ملي کشتي آزاد معرفي مي کند، سرمربي جديد دلايل ديگري را براي اين استعفا مطرح مي کند.
در آستانه اعزام تيم کشتي جوانان به مسابقات قهرماني آسيا در تايلند، تقي اکبرنژاد سرمربي اين تيم به يکباره تصميم به کناره گيري گرفت؛ اين تصميم در حالي رسانه‌اي شد که همگان از علت دقيق استعفاي سرمربي جوانان بي اطلاع بودند. اکبر نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران از تشريح دلايل کناره گيري اش خودداري کرد اما روز گذشته پرده از اتفاقات تيم جوانان برداشت. اکبر نژاد در گفت و گوي با خبرگزاري ايسنا اظهار داشت: من همه زندگي‌ام را بر روي اين کار گذاشته‌ بودم و حتي يک دقيقه‌ هم بر سر تمرينات دير نرفتم. من وقتي مسئوليتي را قبول مي‌کنم با تمام وجود در خدمت آن کار هستم. اما در شخصيت من نيست که بدون هماهنگي با من که سرمربي هستم، حتي ساعت و برنامه تمرينات را عوض کنند.
اکبرنژاد همچنين گفت: پس از اين که در روز آخر در کنار تشک بحث‌هاي زيادي بوجود آمد، تصميم گرفتم تا هدايت تيم ملي جوانان را نيز به آنها بسپارم. من بالاي 15 سال در سطح اول کشور و تيم ملي کشتي گرفته‌ام و با قهرمانان جهان و المپيک بسياري کار کرده‌ام اما متاسفانه شرايط را طوري مهيا کردند که ديگر کار کردن برايم واقعا سخت شده بود. متاسفانه فکر مي‌کنم مديريت تيمهاي ملي هم از لحاظ علم تمرين و هم از لحاظ مديريت با مشکلات زيادي مواجه است.
اکبرنژاد در پايان گفت: من تمام زندگي‌ام را براي کشتي گذاشته‌ام، اما وقتي مسئوليتي به من سپرده مي‌شود توقع دارم که اختيار عمل نيز داشته باشم. در سري قبل که دخالتي در کار ما نبود، آن نتايج را به دست آورديم اما حالا ديگر همه چيز را به خودشان واگذار مي‌کنم. براي تيمهاي ملي در تمامي رده‌هاي سني نيز آرزوي موفقيت دارم و اميدوارم در تمامي رقابتهاي آينده نيز سربلند باشند.
با صحبت هاي اکبرنژاد مشخص مي شود که وي از دخالت هاي رسول خادم در امور فني تيم جوانان ناراحت بوده و به همين دليل نيز کناره گيري کرده است.
پاسخ محمدي به صحبت هاي اکبرنژاد
خادم روز گذشته پاسخي به صحبت هاي اکبرنژاد نداد اما غلام محمدي که به عنوان سرمربي جديد جوانان معرفي شده در مقام پاسخگويي برآمد و گفت: آقاي اکبرنژاد از دوستان خوب من است و حتي در صحبتي که روز سه شنبه به وجود آمد، قرار شد ايشان به مشکلات شخصي خود برسد و بعد از بازگشت تيم از رقابت‌هاي آسيايي دوباره به تيم برگردد، اما نمي‌دانم چرا اين صحبت‌ها را مطرح کرده است که به نظرم بايد ما در هر شرايطي حرمت‌ها را نگه داريم و انصاف را رعايت کنيم. وي افزود: به نظر شما آيا کار درستي است که مربي تيم 48 ساعت پيش از اعزام تيم خود را رها کند؟ حتي اگر هر اتفاقي که افتاده باشد اين کار منطقي نيست، چون در بين کشتي‌گيران و طرفداران کشتي نگراني به وجود مي‌آورد.
محمدي همچنين درباره دخالت مربيان تيم بزرگسالان کشتي در کار کادر فني تيم جوانان گفت: خانه کشتي شماره "يک" و "دو" آنقدر پر ترافيک است که هماهنگ کردن تايم تمرينات هنر است. ما بايد برنامه‌هاي شخصي خود را با تايم تمرينات تنظيم کنيم، ضمن اين که آقايان دودانگه و عالي به خاطر حضور هميشگي در محل اردو در جريان هماهنگي‌ها قرار مي گرفتند و آقاي اکبر نژاد هم بايد از آنها جويا مي‌شد. وي ادامه داد: اين مشکلي نيست که آقاي اکبرنژاد آن را بازگو کند، البته ايشان به خاطر مشکلات شخصي و ساخت و سازي که در رابطه با مجموعه اش دارد نمي توانست خود را با زمان تمرينات هماهنگ کند. البته قطعا اختلاف سليقه وجود دارد، اما ما بايد با صحبت کردن به اجماع برسيم، نه اين که در بيرون صحبت و تخريب کنيم.

 


برد کره جنوبي مقابل ازبکستان به نفع ايران
تيم هاي ملي کره جنوبي و ازبکستان در چارچوب مرحله نهايي رقابتهاي انتخابي جام جهاني 2014 برزيل روز گذشته به مصاف يکديگر رفتند که در پايان تيم کره جنوبي از سد حريف گذشت. در اين بازي که به ميزباني ورزشگاه جام جهاني سئول برگزار شد کره جنوبي با يک گل برابر ازبکستان به برتري دست يافت.تنها گل کره اي ها در اين ديدار در نيمه نخست به ثمر رسيد. شوراخمدوف، مدافع تيم ازبکستان در دقيقه 42 اين نيمه به اشتباه با يک ضربه سر توپ را وارد دروازه خود کرد تا نيمه نخست به سود چشم بادامي ها به پايان برسد. در نيمه دوم اين تيم ازبکستان بود که حملات بيشتري روي دروازه حريف پي ريزي کرد که نتيجه نداشت و کره در نهايت به 3 امتياز اين بازي دست يافت.کره اي ها با اين برد 14 امتيازي شدند و در ديدار پاياني برابر ايران به يک تساوي احتياج دارند تا جشن صعود به جام جهاني را برپا کنند. اين نتيجه به نفع ايران نيز شد زيرا حالا ازبکستان تنها 11 امتياز دارد و تفاضل گلش نيز به عدد يک کاهش يافت.
استيناف محروميت فيروز کريمي را کاهش نداد
فيروز کريمي،‌ سرمربي پيکان به دليل رفتار غير ورزشي در ديدار دو تيم پيکان و فجر شهيد سپاسي که 15 ارديبهشت برگزار شد، به هشت جلسه محروميت از همراهي تيم مربوطه و حضور در مسابقات رسمي و پرداخت 100 ميليون ريال جريمه نقدي از سوي کميته انضباطي محکوم شد که کميته استيناف ضمن رد درخواست تجديدنظر وي، راي فوق را تائيد کرد.
صادقي در سايپا ماندني شد
ابراهيم صادقي کاپيتان سايپا گفت: براي ماندنم در سايپا مسايلي بود که بايد حل مي شد. خوشبختانه اين مشکلات برطرف شده و ديگر قرار نيست از سايپا بروم و فصل آينده هم در خدمت اين تيم خواهم بود.
دلال وقت‌نشناس در هتل تيم ملي
در فاصله چند ساعت مانده تا شروع ديدار تيم ملي فوتبال ايران برابر لبنان، يکي از دلالان وقت‌نشناس فوتبال با حضور در هتل محل اقامت تيم ملي به دنبال جلب رضايت شجاع خليل‌زاده براي يکي از تيم‌هاي اصفهاني بود! سماجت او با وجود توصيه‌هايي که برخي مسوولان تيم ملي به او داشتند تا کارش را به وقت ديگري موکول کند باعث شده بود تا برگه قراردادي به دستش بگيرد و سعي در جلب نظر خليل‌زاده کند اما نهايتا مسوولان تيم ملي با انجام اقداماتي،‌ او را ناچار به ترک هتل کردند.
احتمال بازگشت آندو به فوتبال ايران
پس از جدايي آندرانيک تيموريان از تيم فوتبال الخريطيات قطر، اين احتمال وجود دارد که هافبک تيم ملي، فصل آينده به ليگ برتر ايران بازگردد. سرژيک تيموريان با بيان اين که برادرش در اردوي تيم ملي وضعيت خيلي خوبي دارد، درباره مقصد آينده او پس از جدايي از الخريطيات اظهار کرد: آندو از چندين تيم خارجي و داخلي پيشنهاد دارد اما تصميم‌گيري درباره مقصد آينده‌اش را به بعد از بازي با کره جنوبي موکول کرده است.
عاليشاه به پرسپوليس پيوست
اميد عاليشاه که در دو فصل گذشته به واسطه اعتماد علي دايي، تبديل به يکي از پديده هاي فوتبال ايران شده است،با باشگاه پرسپوليس به توافق رسيد و قراردادي دو ساله را به امضا رساند.
قلعه نويي گفت فتح الله زاده نباشد، من هم نيستم
معاون اجرايي استقلال گفت در صورت جدايي فتح الله زاده از استقلال، امير قلعه نويي نيز از اين تيم مي رود. وي در گفت و گويي با يکي از سايت هاي خبري اظهار داشت: آقاي قلعه نويي به صراحت به من گفت که اگر فتح الله زاده نباشد من هم نيستم.اين استقلال حيف است که از هم بپاشد.ترکش استعفاي فتح الله زاده همه را مي گيرد.از قلعه نويي گرفته تا معاونان و بازيکنان.
ياوري جاي کاظمي را گرفت
با تصميم مديران باشگاه ذوب آهن فرهاد کاظمي از سرمربيگري اين تيم کنار گذاشته و محمود ياوري به عنوان جانشين وي معرفي شد. ياوري پس از اين انتخاب گفت: احساس کردم ذوب آهن به کمک من نياز دارد. من به تيم‌هايي مثل برق، شاهين، سپاهان و ذوب آهن نوعي وابستگي قلبي دارم. ديدم لازم است که به اين تيم بيايم و دينم را ادا کنم.
استراليا به جام جهاني نزديک شد
هفته نهم از مرحله انتخابي جام جهاني 2014 برزيل در قاره آسيا عصر ديروز با برگزاري يک ديدار آغاز شد که طي آن تيم فوتبال استراليا موفق شد با 4 گل اردن را شکست داده و شانس خود را براي صعود به جام جهاني افزايش دهد. با اين پيروزي تيم استراليا 10 امتيازي شد و به رده دوم گروه A صعود کرد اما اردن با 7 امتياز قبلي در رده چهارم باقي ماند تا همچنان شانس صعود به بازي پلي‌آف را داشته باشد.

 


سرمربي تيم ملي واليبال ايران ديشب وارد تهران ‌شد تا دور جديد تمرينات ملي‌پوشان را آغاز کند.
خوليو ولاسکو که پس از بازي تيم ملي واليبال ايران در ليگ جهاني برابر روسيه همراه با ساير ملي‌پوشان به ايران بازنگشته بود، ديشب وارد تهران شد.طبق برنامه از پيش تعيين شده قرار است تمرين ملي‌پوشان از امروز در دو نوبت صبح و عصر زير نظر ولاسکو و دستيارانش برگزار شود .تمرينات ملي‌پوشان در دو گروه الف و ب پيگيري خواهد شد و بازيکنان خود را براي ديدار روز 31 خرداد و اول تيرماه برابر صربستان آماده مي‌کنند.تيم ملي واليبال صربستان هم به منظور برگزاري ديدار برابر ايران در چارچوب رقابت‎هاي ليگ جهاني چهارشنبه هفته آينده به تهران سفر مي‌کند.صربستان دومين حريف تيم ملي واليبال در بيست و چهارمين دوره مسابقات ليگ جهاني است. در حال حاضر صربستان، تيم هفتم رنکينگ جهاني با 6 امتياز در رده دوم گروه B قرار دارد و ايران بدون امتياز در قعر جدول رده‎بندي اين گروه قرار گرفته است. ايران تيم چهاردهم رنکينگ جهاني است

 


سرمربي تيم ملي تکواندو در نظر دارد بهنام اسبقي را به جاي عليرضا نصر در وزن چهارم براي حضور در مسابقات جهاني در ترکيب تيم ملي قرار دهد.
اعضاي تيم ملي روز دوشنبه با نظر کادر فني نزد پزشک متخصص تغذيه رفتند و براي مدت زمان باقي‌مانده تا رقابت‌هاي جهاني برنامه غذايي گرفتند. در اين بين عليرضا نصر هم که گفته مي‌شود نمي‌تواند وزن خود را براي حضور در وزن چهارم کم کند تحت معاينه قرار گرفت.کريمي در اين مورد گفت: دکتر کشاورز پس از معاينه دقيق نصرهم اعلام کرد او براي کاستن از وزن خود مشکلي ندارد. براي کبد نصر هم گفته بود در صورت کم کردن وزن به مشکل برخورد مي کند نيز «سونوگرافي» نوشت تا بيشتر بررسي شود.
وي در مورد سرنوشت نصر هم گفت: ما ترکيب تيم را بر اساس يک کارشناسي انتخاب کرديم و آقايان فکر کردند اين تصميم همينطوري صورت گرفته است. به هرحال بعيد مي‌دانم نصر ديگر در تيم ملي جايي داشته باشد.با صحبت‌هاي سرمربي تيم ملي بايد نصر را از تيم ملي حذف شده دانست و بهنام اسبقي راکه هم اکنون در اردوي تيم ملي حضور دارد به عنوان نماينده ايران در وزن چهارم رقابت‌‌هاي جهاني معرفي کرد.بيست و يکمين دوره رقابتهاي تکواندو قهرماني جهان 24 تا 30 تيرماه در مکزيک برگزار خواهد شد.

 


احتمالاً پس از انتخابات رياست جمهوري دور هم جمع مي‌شويم و در خصوص بازگشت به تمرينات تيم ملي وزنه‌برداري تصميم‌گيري ‌‌مي‌کنيم.
سجاد انوشيرواني نايب قهرمان وزنه‌برداري المپيک ضمن بيان مطلب فوق در خصوص دعوتش به تيم ملي وزنه‌برداري گفت: ما به تيم ملي دعوت بوديم و از همان اول هم درهاي اردو به روي ما باز بود و هر زمان که بدنمان آماده بود، مي‌توانستيم به اردو برويم.وي ادامه داد: به اندازه‌اي درگير کار و زندگي و درس‌هايم هستم که خيلي از اوضاع خبر ندارم.انوشيرواني در پاسخ به اين سؤال که از چه زمان به اردو اضافه خواهد شد، گفت: از اوضاع ساير بچه‌ها خبر ندارم و نمي‌دانم چه تصميمي‌ گرفته‌ و چه صحبتي کرده‌اند. بايد با آنها صحبت کنم سپس به يک تصميم واحد برسيم.
نايب قهرمان وزنه‌برداري المپيک افزود: احتمالا پس از انتخابات رياست جمهوري دور هم جمع شويم و در اين خصوص تصميم گيري کنيم. در هر حال هر تصميمي باشد، مشترک است و جداگانه تصميم‌گيري نخواهم کرد.وي در مورد ميزان آمادگي‌اش گفت: آمادگي‌ام به گونه‌اي است که با يک ماه تمرين، مي‌توانم به شرايط المپيک برسم.انوشيرواني همچنين در خصوص مصدوميتش يادآور شد: اين مصدوميت هنوز وجود دارد و وزنه‌برداري را هم کنار بگذاريم همچنان با ما خواهد بود.

 


مجمع انتخاباتي رياست فدراسيون کاراته برگزار شد و طي آن عليرضا سمندر به عنوان رييس اين فدراسيون براي چهار سال آينده انتخاب شد.
اين مجمع به رياست حميد سجادي معاون ورزش حرفه‌اي وزارت ورزش و جوانان و با حضور بهرام افشارزاده دبيرکل کميته ملي المپيک ايران برگزار شد که در پايان عليرضا سمندر سرپرست فعلي فدراسيون با 43 راي براي چهار سال به عنوان رييس اين فدراسيون انتخاب شد.در اين دوره از انتخابات رياست فدراسيون کاراته چهار کانديدا حضور داشتند که محمد باتواني، در اين مجمع حضور نيافت و از شرکت در انتخابات انصراف داد. مجيد باغدار‌نيا و محمدعلي زماني دو کانديداي ديگري بودند که پس از چند دقيقه صحبت کردن به نفع عليرضا سمندر انصراف دادند تا سمندر در واقع قبل از راي‌گيري به عنوان رييس انتخاب شده باشد.
مجمع انتخاباتي رياست فدراسيون کاراته 46 عضو داشت که استان‌هاي ايلام و خراسان شمالي غايب بودند و از 44 عضو حاضر در مجمع 43 نفر به سمندر راي دادند و يک راي مخدوش بود.سمندر سال 79 به عنوان دبير وارد فدراسيون شد و در سال‌هاي 81 و 83 به عنوان نايب رئيس و رئيس به فعاليت خود ادامه داد.سمندر سال 86 از سمت خود کنار رفت و ششم ديماه 91 پس از بازنشسته شدن محمد صادق فرجي به عنوان سرپرست از سوي وزارت ورزش و جوانان معرفي شد و هدايت اين فدراسيون را برعهده گرفت و سرانجام دوباره پس از شش ماه به عنوان رئيس اين فدراسيون انتخاب شد.

 


سرپرست فدراسيون قايقراني با بيان اينکه نامه جديدي از سوي فدراسيون جهاني کانوئينگ به فدراسيون قايقراني ايران ارسال شده است، گفت: تعليق قايقراني ايران 99 درصد رفع شده است.
خسرو ابراهيمي، سرپرست فدراسيون قايقراني ايران تصريح کرد: ساعت 11 صبح امروز(ديروز) نامه‌اي ديگر از سوي فدراسيون جهاني قايقراني به دست ما رسيد.وي با اشاره به متن نامه جديد خاطرنشان کرد: در نامه جديدي که از سوي فدراسيون جهاني کانوئينگ به دست ما رسيده است، نايب رئيس اين فدراسيون مشکل قايقراني ايران را حل شده دانسته و در آن خواستار ارائه توضيحاتي از ما نيز شده است.سرپرست فدراسيون قايقراني اظهار داشت: نايب رئيس فدراسيون جهاني قايقراني مشکلات قايقراني را 99‌درصد رفع شده دانسته است. پس از اينکه اساسنامه ما به تائيد فدراسيون جهاني رسيد اين نامه بيانگر رفع مشکلات قايقراني است.

 


بر اساس آخرين تغييرات اساسنامه کميته ملي المپيک، هفت فدراسيون از مجمع عمومي کميته ملي المپيک کنار گذاشته شدند.
در آخرين اصلاحيه اساسنامه کميته ملي المپيک که مورد تاييد IOC نيز قرار گرفت هفت فدراسيون از مجمع عمومي کنار گذاشته شدند.بر اين اساس فدراسيون‌‌هاي ناشنوايان، ورزش‌هاي رزمي، نجات غريق، همگاني، گلف، نابينايان، جانبازان و معلولين از مجمع کنار گذاشته شدند.محمد نوحي، رئيس فدراسيون ورزش‌هاي رزمي که از اين موضوع خبر نداشت روز دوشنبه در مجمع عمومي کميته ملي المپيک پس از اينکه فدراسيونش از مجمع کنار گذاشته شد به حالت قهر مجمع را ترک کرد که البته دوباره بازگشت.

 


*تيم ملي دووميداني ايران امروز چهارشنبه با ترکيب رضا قاسمي، حسين تفتيان، محسن رباني، کيوان قنبرزاده، سجاد هاشمي، محمد و عباس صميمي و رضا مقدم براي حضور در مسابقات جام کازانوف عازم قزاقستان خواهند شد. اين مسابقات در تاريخ 25 و 26 خرداد ماه در آلماتي برگزار خواهد شد.
* بهرام افشارزاده دبيرکل کميته ملي المپيک در پاسخ به اين سوال که گفته مي‌شود علي‌آبادي رئيس کميته المپيک و عباسي وزير ورزش و جوانان توافق کرده‌اند که علي‌آبادي در شوراي شهر راي بياورد و عباسي رئيس کميته ملي المپيک شود، گفت: در اين مورد چيزي نمي‌دانم و آن را تکذيب مي‌کنم.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10