(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10


شنبه 01 تیر  1392 - شماره 20523

حديث دشت عشق
پيروزي صربستان در گيم سرنوشت ساز
نمايش قابل قبول ايران مقابل قهرمان اروپا
اخبار کوتاه از فوتبال
مخالفت با بازگشت عقيلي و رحمتي
کي روش: قراردادم تمديد شد
نفرات برتر مسابقات انتخابي تيم‌هاي ملي کشتي آزاد و فرنگي
آبي پوشان ايران به مصاف نماينده تايلند مي‌روند
اميدواري استقلال به حضور در نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا
اعتراض و انصراف ايران از حضور در مراسم برترين‌هاي تکواندو آسيا
کار سخت پولاد مردان ايران براي دفاع از عنوان قهرماني
   


به ياد طلبه بسيجي شهيد «تقي معظم بابا شيخ علي»
با جسم پاره‌پاره تا کوي يار رفتن
در همان دوران نوجواني، اوصاف و حالات يک روحاني اهل معنا در چهره‌اش نمايان بود. پس از تحصيلات راهنمايي با مشورت پدر در مدرسه ذوالفقار ثبت‌نام کرد. پس از تحصيل مقدماتي وارد شهر قم گرديد و در جوار کريمه اهل بيت(س) به تحصيل پرداخت.تواضع از چهره‌اش مي‌باريد. چنانکه هيچ‌‌گاه نسبت به تحصيلات کلاسيک و حوزه و روحاني بودن خويش به کسي چيزي نمي‌گفت.آتش خمپاره دشمن بسيار سنگين بود. به طوري که خروج از سنگر امکان نداشت. شهيد معظم از سنگر بيرون مي‌آيد تا سلاح جنگي غنيمتي را به کار بيندازد، ترکشي به دست او مي‌خورد و دستش از ناحيه کتف مجروح مي‌گردد. هنگامي که او را به بيمارستان صحرايي مي‌برند، دو ساعت بعد، آن بيمارستان با اصابت گلوله خمپاره‌اي با خاک يکسان مي‌شود و تعدادي از رزمندگان به شهادت مي‌رسند. سپس جسد پاره‌پاره اين شهيد والامقام شناسايي و به اصفهان منتقل مي‌گردد.طلبه بسيجي شهيد «تقي معظم بابا شيخ علي» سال 1346 در اصفهان متولد شد و در 25/10/1365 در عمليات کربلاي پنج (شلمچه) به شهادت رسيد.

 


تيم ملي واليبال ايران نخستين ديدار خانگي خود در بيست و چهارمين دوره مسابقات ليگ جهاني را در شرايطي به صربستان واگذار کرد که در طول پنج گيم، رقابتي پاياپاي با حريف خود داشت.
ديدار نخست تيمهاي ملي واليبال ايران و صربستان در چارچوب ليگ جهاني 2013 از ساعت 17 ديروز در سالن 12‌هزار نفري آزادي و در حضور تماشاگران يک دست ايراني حاضر در سالن آغاز شد. اين ديدار تا گيم پنجم ادامه داشت که طي آن صربستان موفق به کسب پيروزي 3 بر 2 شد تا تيم ملي ايران در نخستين ديدار خانگي خود در اين رقابت‌ها نيز از کسب پيروزي باز بماند.ايران در اين ديدار با ترکيب اوليه سعيد معروف، محمد موسوي، آرمين شکري، فرهاد قائمي، حمزه زريني، امير غفور و فرهاد ظريف به ميدان رفت.
در گيم اول اين مسابقه با وجود اين که ايران بازي خوبي از خود ارائه داد صربستان در نهايت توانست با حساب 26 بر 24 به برتري برسد.در گيم دوم ايران ابتدا از حريف خود پيش افتاد و اختلافي 6 امتيازي ايجاد کرد اما در ادامه صربستان اين فاصله را جبران کرد تا بازي با حساسيت بيشتري دنبال شود. در نهايت ايران اين گيم را نيز با نتيجه 25 بر 23 به حريف خود واگذار کرد.
در گيم سوم اين ديدار صربستان ابتدا از ايران پيش افتاد اما در ادامه تلاش بازيکنان باعث شد تا در اين گيم در نهايت از حريف خود با اختلاف زيادي پيش بيافتند. شاگردان ولاسکو در اين گيم 25 به 17 حريف خود را شکست دادند.
استفاده از شهرام محمودي که با کمترين اشتباه همه کار کرد، سرويس هاي پي در پي فرهاد قائمي که به هدف مي‌رسيد و دفاع خوب موسوي روي توپ از عواملي بود که کمک کرد تيم ايران مزد زحمات خود بعد از دو گيم را بگيرد و بالاخره به پيروزي دست يابد.
روحيه خوبي که بازيکنان ايران از پيروزي در گيم سوم گرفتند کمک کرد تا شاگردان ولاسکو در گيم چهارم از همان ابتدا بازي را با قدرت آغاز کنند. ايران از همان ابتدا از حريف خود پيش افتاد تا اينکه در نهايت با نتيجه 25 بر 14 به پيروزي رسيد تا نتيجه بازي در گيم پنجم مشخص شود. گيم پنجم ديدار تيم هاي ايران و صربستان تعيين کننده برنده اين بازي بود و به همين دليل براي هر دو تيم سرنوشت ساز بود، سرنوشتي که در نهايت با شکست 19 بر 17 به سود ايران رقم نخورد تا ملي پوشان کشورمان با اين نتيجه تنها يک امتياز کسب کنند.
در ديگر ديدار گروه دوم، تيم ملي واليبال ايتاليا عصر ديروز با نتيجه ? بر يك از سد تيم ملي روسيه گذشت و جايگاه خود را در صدر جدول رده بندي اين گروه تثبيت كرد.
دومين ديدار تيم هاي ملي واليبال ايران و صربستان در ليگ جهاني واليبال، فردا (يكشنبه) در سالن ?? هزار نفري ورزشگاه آزادي تهران برگزار خواهد شد.

 


قلعه نويي: اين استقلال بهتر از استقلال فصل پيش مي‌شود
سرمربي تيم فوتبال استقلال گفت:‌ قول مي‌دهم اين تيم استقلال بهتر از تيم سال قبل شود.امير قلعه‌نويي پس از حضور در اولين تمرين استقلال گفت: ان‌شاءالله شرايط استقلال از شنبه (امروز) بهتر مي‌شود و وضعيت بهتري را خواهيم ديد. : تا الان 4 بازيکن خوب ليگ برتري را(جمشيديان،محمد مهدي نظري،پژمان نوري و محمد قاضي) جذب کرده‌ايم و بايد طبق ليستي که دادم 70 درصد نفرات فصل قبل نيز حفظ شود. علي حمودي از تيم رفته که جاي او فردين عابديني را گرفتيم و اميدواريم بتواند جناح راست استقلال را پوشش دهد. سرمربي استقلال در مورد اينکه اين تيم چرا اينقدر دير کار را آغاز کرد، اظهار داشت‌: زمان در دست ما نيست، همانطور که گفتم درگير ليگ قهرمانان آسيا بوديم و پس از آن بازيکنانمان به تيم ملي رفتند. همه مي‌دانند امير قلعه‌نويي هميشه زودتر از سايرين کار را آغاز مي‌کند. کاري به بي‌پولي و اين جور مسائل ندارم اما اين مسائل برايمان مشکل درست کرد. اگر مسابقات مختلف نبود، شايد الان هفته چهارم تمرينات ما بود. به هر حال بي‌پولي هم مي‌تواند در اين مسئله تأثير داشته باشد.قلعه‌نويي افزود: اگر آن تيمي که مدنظرمان است 80 درصدش را نيز جذب کنيم مي‌توانيم در مسابقات موفق شويم اما همانطور که گفتم اين استقلال بهتر از تيم سال قبل مي‌شود.
اصفهاني‌ها به ليگ برتر نزديک شدند
تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان در بازي رفت از مرحله پلي آف ليگ برتر برابر پاس همدان به پيروزي پرگل دست يافت تا شانس حضورش در ليگ هجدهم را افزايش دهد.ديدار رفت از مرحله پلي آف رقابتهاي فوتبال ليگ برتر عصر ديروزدر اصفهان برگزار شد که در اين بازي تيم فوتبال ذوب آهن موفق شد با نتيجه 4 بر 2 برابر پاس همدان به پيروزي دست يابد.در اين بازي که با قضاوت محسن ترکي در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد سپهر حيدري (1)، اسماعيل فرهادي (4 و 58) و محسن بياتي نيا (45) گل‌هاي ذوب آهن را به ثمر رساندند و مرتضي تبريزي (70) و وحيد علي آبادي (90) گل‌هاي پاس همدان را وارد دروازه ذوب‌آهن کردند.برنده اين ديدار در مجموع دو ديدار رفت و برگشت به جمع ليگ برتر راه پيدا مي‌کند.ديدار برگشت 5 تيرماه در همدان برگزار مي‌شود. با اين نتيجه ذوب آهن به بقا در ليگ برتر اميدوار شده است.
شکايت ايران از کره‌جنوبي به فيفا
فدراسيون فوتبال ايران از فدراسيون کره‌جنوبي به دليل رفتار تماشاگران و پرتاب شيشه به سمت بازيکنان ايراني به فيفا شکايت کرد.پس از پايان ديدار تيم هاي کره‌جنوبي و ايران تماشاگران کره اي به سمت بازيکنان تيم ملي ايران بطري هاي شيشه و آب معدني پرتاب کردند که اين مسئله از چشم ناظر بازي نيز دور نمانده است.
قاسم‌پور سرمربي صنعت نفت آبادان شد
سخنگوي هيئت مديره صنعت نفت آبادان از انتخاب ابراهيم قاسم‌پور به عنوان سرمربي جديد تيم فوتبال صنعت نفت آبادان خبر داد.
استراحت 15 تا 20 روزه به بازيکنان تيم ملي
کادر فني تيم ملي از باشگاه‌ها خواسته به بازيکنان ملي‌پوش‌شان استراحت مطلق بدهند.مصدوميت احتمالي بازيکنان تيم ملي ايران در فاصله يک سال مانده تا شروع رقابت‌هاي جام جهاني برزيل يکي از دل‌نگراني‌هاي کارلوس کي‌روش است.از اين رو کي روش به باشگاه‌ها توصيه کرده که به بازيکنان ملي‌پوش‌شان 15 تا 20 روز استراحت مطلق بدهند تا با استراحتي کامل اين بازيکنان آماده رقابت‌هاي ليگ برتر شوند.ليگ سيزدهم از 20 روز ديگر آغاز مي‌شود و اين توصيه کي‌روش اگر با پاسخ مثبت باشگاه‌ها روبه‌رو شود، نقطه آغاز همکاري باشگاه‌ها با تيم ملي خواهد بود. همچنين به گفته نبي قرار است برنامه‌هاي تيم ملي ظرف 10 روز آينده با توجه به بودجه و منابع مالي اعلام شود. بر اساس برآوردفدراسيون فوتبال برنامه آماده سازي تيم ملي نياز به بودجه اي 15 ميلياردي دارد.
واکنش نکونام به مسئولان استقلال
کاپيتان تيم ملي با اشاره به اينکه باور نبودن در استقلال برايش سخت است و اگر استقلالي‌ها او را مي‌خواهند بايد با خودش صحبت کنند گفت: مسئولان استقلال با دو بازيکن هم پست من(اميد ابراهيمي و سينا عشوري) صحبت کردند اما چه باشم يا نباشم خودم را استقلالي مي‌دانم.جواد نکونام کاپيتان تيم ملي ايران که نمي‌خواست در خصوص وضعيتش با تيم فوتبال استقلال اظهار نظر کند، در مورد آينده‌اش در اين تيم گفت: نمي‌خواهم از اين تيم بروم اما استقلالي‌ها با دو بازيکن هم پست من صحبت کردند.ضمن اينکه من هم صحبتي با هيچ تيمي نکرده ام و منتظر استقلال هستم اما از تيم‌هاي تراکتورسازي و دو تيم ايراني ديگر پيشنهاد دارم. در مجموع حرف زدن از جدايي و باور اين مساله که در استقلال نمانم، سخت است. بازيکن تيم فوتبال استقلال در مورد اينکه امسال قلعه‌نويي کمتر در مورد او و حضورش در استقلال صحبت کرده است، گفت: تنها به گفتن اين مساله که من خيلي کارها را بلد نيستم، اکتفا کرد.

 


کارلوس کي روش تيم ملي فوتبال ايران را تا پايان جام جهاني 2014 برزيل همراهي خواهد کرد.
کارلوس کي‌روش درباره تمديد قراردادش با فدراسيون فوتبال، بيان کرد: قرارداد طوري ثبت و امضا شده که در هر مرحله‌اي به خاطر منافع فدراسيون فوتبال تجديد مي‌شود به اين صورت که بعد از بالا رفتن تيم ملي در هر مرحله قراردادم تمديد خواهد شد. بنابراين اين قرارداد تا آخر جام جهاني تمديد شد.
سرمربي تيم ملي فوتبال ادامه داد:البته قرارداد در فوتبال هيچ اهميتي ندارد و مردمي که پشت اين قرارداد هستند مهم‌ترند. عشق و علاقه اي که مردم ايران به فوتبال نشان مي‌دهند مشابه علاقه مردم پرتغال است. اين خوشحالي که در نزد مردم ايران به وجود آمده است از هر هديه‌اي برايم بزرگ‌تر است.
کي‌روش در ادامه در پاسخ به اين پرسش که آيا با توجه به اظهار پشيماني سيد مهدي رحمتي و هادي عقيلي اين دو بازيکن مي‌توانند در جام جهاني براي ايران بازي کنند؟ عنوان کرد: نگه داشتن نظم و ذهنيت تيمي از همه چيز برايم مهم‌تر است. اين را قبلا هم گفته‌ام. سوال شما مشکل نيست، اما جوابش برايم سخت است. چيزي که در اين ميان مهم بود و بايد مورد توجه قرار گيرد اين است که هيچ کس نمي‌تواند خودش را بالاتر از تيم بداند. اين وظيفه من است که مسئوليتي که به افراد مختلف داده شده را با دقت زير نظر داشته باشم و مطمئن باشم که همه آنها با تعهد کامل در تيم ملي حضور دارند.وي افزود: با تمام احترامي که براي رحمتي و عقيلي قائلم، اما بايد روي 25 بازيکن ديگر که تعهد کامل داشته و در خدمت تيم بودند، تمرکز کنم. من بازيکنان با شهامتي مي‌خواهم که به فکر خودشان نباشند. اين مساله شخصي نيست، بلکه تفکر حرفه‌اي به عنوان يک مربي است. اين دو متاسفانه از فرصتي که به آنها دادم استفاده نکردند. بنابراين بازيکنان جوان نيز اين را بايد به عنوان يک نمونه براي خود بدانند تا در آينده آنها نيز به فکر خودشان نباشند.سرمربي تيم ملي همچنين در پاسخ به اين پرسش که آيا علي کريمي نيز در صورت آماد گي در فصل پيش‌رو مي‌تواند در جام جهاني بازي کند؟ اظهار کرد: تمام بازيکناني که فصل آينده آمادگي خودشان را نشان دهند وظيفه دارم تا آنها را انتخاب کنم. اما موضوعي که بايد به آن توجه داشته باشيم اين است که ما بازيکنان با تجربه بين‌المللي در ايران نداريم و نيازمنديم تا يکسري بازيکنان با تجربه بين‌المللي را در کنار بازيکنان جوان استفاده کنيم. اما نگاه اولم به بازيکناني است که در راه صعود به جام جهاني ما را همراهي کردند، ولي اين را بگويم که آنها نيز نمي‌توانند از ماندن مطمئن باشند. اين بازيکنان بايد در طي فصل خودشان را بيشتر نشان دهند. اين جواب من به سوال سخت شما بود.

 


رقابت‌هاي مرحله نهايي انتخابي تيم‌هاي ملي کشتي آزاد و فرنگي با معرفي نفرات برتر به پايان رسيد.
در اين مسابقات که طي روزهاي 30 و 31 خردادماه در سالن شهداي هفتم تير تهران برگزار شد نفرات ذيل مقام هاي اول تا سوم را به خود اختصاص دادند:
کشتي آزاد:
*55 کيلوگرم: 1- حسن رحيمي ، 2- ياسر حيدر قلي‌نژاد و3- فرهاد جلايي *60 کيلوگرم: 1- مسعود اسماعيل‌پور،
2- عباس دباغي و 3- فرزاد جعفري *66 کيلوگرم:
1- ميثم نصيري ، 2- غلامرضا عبداله پور و 3- ميثم حيدري *74 کيلوگرم: 1- عزت‌اله اکبري، 2- سيد جعفر قاسمي و 3- حسن طهماسبي*84 کيلوگرم: 1- اسماعيل نجا‌تيان،2- احسان لشگري و3- صابر امامقلي پور *96 کيلوگرم: 1- جعفر دليري ، 2- عليرضا گودرزي و 3- جمال ميرزايي *120‌کيلوگرم: 1- کميل قاسمي ، 2- سيد محمدرضا آذرشکيب و 3- فردين معصومي
کشتي فرنگي:
*55 کيلوگرم: 1- محمد فقيري ، 2- سامان عبدولي و 3- ابراهيم ترنج مهرگان *60 کيلوگرم: 1- محمد نوربخش ، 2- محسن حاجي پور و 3- عبدالمحمد پاپي *66 کيلوگرم: 1- افشين بيابانگرد ،2- برومند اصلان و 3- ابوذر نورزاده *74‌کيلوگرم: 1- هادي عليزاده پورنيا ، 2- محمد سرخه‌نژاد و 3- اميرحسين مولايي*84 کيلوگرم: 1- حسين نوري ، 2- داود عابدين زاده و 3- طالب نعمت پور *96 کيلوگرم: 1- مهدي علياري،2- سامان نوروزي و 3- يحيي جصاص
مسابقات وزن 120 کيلوگرم کشتي فرنگي نيز با تصميم شوراي فني تيم‌هاي ملي کشتي فرنگي روز 11 مردادماه برگزار خواهد شد.

 


تنها نماينده ايران در رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا در مرحله يک چهارم نهايي اين مسابقات به مصاف نماينده تايلند خواهد رفت.
مراسم قرعه کشي مرحله يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا روز پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد که طي آن تيم فوتبال استقلال بايد در اين مرحله روز 30 مرداد به مصاف تيم بوريرام تايلند برود. ديدار برگشت اين دو تيم نيز 27 شهريورماه برگزار خواهد شد. تيم تايلندي در دو ديدار رفت و برگشت در مرحله يک‌هشتم موفق شد بنيادکار ازبکستان را از پيش‌رو بردارد تا نشان دهد مقابل رقيبان قدرتمند آسيا چندان حريف دست و پا بسته‌اي نخواهد بود.اين تيم در تايلند موفق شد با نتيجه 2 بر يک پيروز شود و در تاشکند هم به تساوي بدون گل رسيد تا در مجموع دو ديدار با نتيجه 2 بر يک درجمع 8 تيم برتر آسيا قرار بگيرد.شاگردان امير قلعه نويي که با قرعه نسبتا آساني در مرحله يک چهارم نهايي مواجه شده اند در صورت پيروزي برابر نماينده تايلند در مرحله نيمه نهايي بايد به مصاف برنده ديدار الاهلي عربستان و اف سي سئول کره جنوبي خواهد رفت.برنده ديدار کاشيواريسول و الشباب هم با برنده گوانگژو - لخويا بازي مي کند.مرحله نيمه نهايي در تاريخ سوم مهر برگزار خواهد شد.براساس قرعه کشي اين مرحله در مقرر کنفدراسيون فوتبال آسيا در مالزي برگزار شد، هشت تيم حاضر در مرحله يک چهارم نهايي طبق برنامه زير به مصاف هم خواهند رفت:
* الاهلي عربستان - اف سي سئول کره جنوبي * استقلال ايران - بوريرام يونايتد تايلند
* کاشيوا ريسول ژاپن - الشباب عربستان * گوانگژو چين - لخوياي قطر

 


فدراسيون تکواندو ايران در اعتراض به نحوه انتخاب گزينه‌ها، از حضور در مراسم انتخاب برترين‌هاي تکواندو آسيا انصراف داد.
اين مراسم در شرايطي چهار شنبه شب گذشته در جاکارتاي اندونزي برگزار شد که پيش از برگزاري آن، سيد محمد پولادگر رييس فدراسيون تکواندو ايران در اعتراض به نحوه گزينش برترين‌ها اعلام کرد، با توجه به اين که در انتخاب گزينه‌هاي برتر، عملکرد و کارنامه افراد مورد بي‌توجهي قرار گرفته، تکواندوي ايران از حضور در اين مراسم انصراف مي‌دهد.پولادگر با اشاره به اينکه اتحاديه تکواندو آسيا سعي کرده بدون در نظر در گرفتن آيتم‌هاي موجود، عناوين برتر را بين کشورها تقسيم کند، اظهار داشت: اتحاديه آسيا براي مثال در بخش فدراسيون برتر، ايران و تايلند را به عنوان فدراسيون برتر انتخاب کرده که اساساً عملکرد اين دو فدراسيون در هيچ زمينه‌اي قابل مقايسه نيست. تکواندو ايران در 5 سال گذشته، دو بار قهرمان آسيا شد، در جهاني 2011 براي اولين بار به مقام قهرماني دست يافت و در مسابقات جهاني نوجوانان در سال 2010 نيز براي نخستين بار قهرمان شد.ايران نه در آسيا که در جهان تنها کشوري است که مسابقات ليگ را برگزار مي‌کند آن هم در تمامي رده‌هاي سني. اين عناوين مطمئناً عملکرد مثبتي است که نمي‌توان آن را با هيچ فدراسيون ديگري مقايسه کرد. اين که بخواهيم در مراسم انتخاب برترين‌ها براي به دست آوردن دل همه، عناوين برتر را بين کشورها تقسيم کنيم درست و اصولي نيست.رييس فدراسيون تکواندو همچنين با اشاره به استقبال اندک کشورها گفت: متاسفانه براي اين مراسم تنها شش کشور افراد منتخب خود را معرفي کرده‌اند که بواقع اين استقبال در شأن تکواندو آسيا نيست.

 


تيم ملي وزنه‌برداري ايران براي دفاع از عنوان قهرماني از امروز کار خود را در رقابت‌هاي قهرماني آسيا آغاز مي‌کند.
مسابقات وزنه‌برداري قهرماني بزرگسالان آسيا از روز 31 خرداد تا 5 تير ماه سال جاري به ميزباني آستانه قزاقستان برگزار مي‌شود و تيم ملي ايران که سال گذشته پس از 9 سال عنوان قهرماني آسيا را به دست آورد، به عنوان مدافع عنوان قهرماني در اين رقابت‌ها شرکت خواهد کرد.
تيم‌ ملي وزنه‌برداري ايران با ترکيب جابر بهروزي (69 کيلوگرم)، رسول تقيان (77 کيلوگرم)، سهراب مرادي (85 کيلوگرم)، ياسين باقري (94 کيلوگرم)، کيا قدمي و محسن بهرام‌زاده (105 کيلوگرم) و بهادر مولايي و رشيد شريفي (105+ کيلوگرم) در اين رقابت‌ها در حالي به مصاف حريفانش مي‌رود که به گفته کوروش باقري، سرمربي تيم ملي، تيم کشورمان براي فتح قاره کهن بايد جنگ اصلي را با قزاقستان، ميزبان مسابقات داشته باشد، هرچند که از کشورهايي مانند چين، کره شمالي و کره جنوبي نيز بايد به عنوان حريفاني سرسخت براي رسيدن به اين عنوان نام برد.
طبق برنامه اعلام شده جابر بهروزي در وزن 69 کيلوگرم و رسول تقيان در وزن 77 کيلوگرم امروز براي کشورمان روي تخته مي روند.

 


(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(12(صفحه(9(صفحه(4(صفحه (2.3.10